Olen ajanut -99 mallisella n. 20 tkm ja uudesta asti auto on toisinaan pölläyttänyt pakoputkestaan sinistä savua. Huollossa eivät asiasta kiinnostuneet - "kuuluu moottorin luonteeseen" - sanoivat.
Mikä se pistää moottorin uudesta asti näin pölläyttelemään - ei usein, mutta huolestuttaa. Muuten mukava vehje.
Berlingo 1.8 savuttaa...
13
1101
Vastaukset 13
- Onnea
Työn kautta olen näiden saksan öljysyöppöjen kanssa joutunut taistelemaan ja tuollainen kuulostaa juuri opelin ongelmilta. Mutta ymmärtääkseni Citroen ei ole tehnyt yhteistyötä saksalaisten kanssa (?).
Taitaa olla moottorissa vika, kuten sanoin saksan puolella nuo olisivat ominaisuuksia nykyään, Ranskassa tuskin. - RemonttiRane
Mitä on "toisinaan"? Kylmänä käynnistettäessä, ripeästi kiihdytettäessä vai miten milloinkin?
Onko öljynkulutusta? Öljynvaihtovälillä saa olla yksi kunnon lisäys, mutta meneekö enemmän?- Savuton Santeri
Minulta jäi tosiaan mainitsematta, että tämän savun pölläyksen olen huomannut käynnistäessäni autoa kylmänä. Öljyä olen lisännyt mutta ei vielä mitään suuria määriä. Huolestuin vain siksi, että aikaisemmilla autoillani ei ole tälläistä ominaisuutta ollut, ei ainakaan heti uutena. Minulla jäi huollossa myös vähän vaivaamaan - he ehkä tiesivät tässä moottorissa olevan tälläistä taipumusta yleisemminkin.
- Paapelimies22
Savuton Santeri kirjoitti:
Minulta jäi tosiaan mainitsematta, että tämän savun pölläyksen olen huomannut käynnistäessäni autoa kylmänä. Öljyä olen lisännyt mutta ei vielä mitään suuria määriä. Huolestuin vain siksi, että aikaisemmilla autoillani ei ole tälläistä ominaisuutta ollut, ei ainakaan heti uutena. Minulla jäi huollossa myös vähän vaivaamaan - he ehkä tiesivät tässä moottorissa olevan tälläistä taipumusta yleisemminkin.
Eikös vanha kansa jo sano et citroenia älä osta ettei tule päästä kusta ;)
- lööpi
Se on ovela kikka ranskalaisilta, laittaa citikkaan kuppaset koneet jotta totalin öljyä menisi enemmän maailmalla.
- Menoksi vain
Ei kulu, menee öljynvaihdonvälin ilman lisäyksiä. Siis ei syö eikä juo.
- Voi Meitä
Olet siis ajanut n. 2000 km vuodessa sitikallasi? Ja uudesta asti ja sauhuttelee käynnistettäessä. Itse olen ajellut neljällä sitikalla uudesta asti vähintään 200000 km vuodessa ja yksikään ei sauhuttele, eikä yhteenkään ole tarvinnut öljynvaihtovälillä öljyä lisäillä.
Nykyisellä ajettu nyt . 50000 ja ainoat viat ovat olleet kolme ajovalopoltinta ( H7 ) itse vaihdettuna.
Siis. Noilla ajomäärillä auton kuin auton paikat "ryytyvät" ajamattomuudesta ja yksi arvio voisi olla männän renkaiden "jumitus".
Jospa lisäisit vähän vuotuista ajomäärääsi. Eli käy vähän ulkoiluttamassa sitikkaasi muuallakin, kuin vuosikatsastuksessa.- Dieselposse
2000 km on citroen merkkiselle autolle kohtuu paljon vuodessa. Ei nykyään kukaan aja sen enempää citroen merkkisellä autolla. Jos haluaa enemmän nauttia kilometreistä niin auton pitää olla japanilainen, ne on tehty kilometrejä kestämään. Eurooppalaiset ei osaa tehdä autoja.
- Huijali
Dieselposse kirjoitti:
2000 km on citroen merkkiselle autolle kohtuu paljon vuodessa. Ei nykyään kukaan aja sen enempää citroen merkkisellä autolla. Jos haluaa enemmän nauttia kilometreistä niin auton pitää olla japanilainen, ne on tehty kilometrejä kestämään. Eurooppalaiset ei osaa tehdä autoja.
Kerran ajoin yli 3 000km vuodessa citroenillani.
- Berlingo 2007
Huijali kirjoitti:
Kerran ajoin yli 3 000km vuodessa citroenillani.
Onko harvinaista että Berlingo vm 2007 kolisee takaa kun ajaa hiekkatiellä? Autolla muuten ajettu vasta 15 000km, luulisi ettei mitään väljää vielä voisi olla.
- PG80
Berlingo 2007 kirjoitti:
Onko harvinaista että Berlingo vm 2007 kolisee takaa kun ajaa hiekkatiellä? Autolla muuten ajettu vasta 15 000km, luulisi ettei mitään väljää vielä voisi olla.
Berlingossa se vaan kuuluu asiaan, takapää pitää ääntelyä varsinkin hiekkateillä ajettaessa. Se on ns vakioasia Berlingossa. Syytä siihen ei ole selitettävissä, jossa haluaa hiljemman samanlaisen auton on tyydyttävä Peugeotin vastaavaan malliin, sillä Peugeot on tehnyt erillaisen ratkaisun takapään kolinaan kuin Citroen.
- Jamppa G
PG80 kirjoitti:
Berlingossa se vaan kuuluu asiaan, takapää pitää ääntelyä varsinkin hiekkateillä ajettaessa. Se on ns vakioasia Berlingossa. Syytä siihen ei ole selitettävissä, jossa haluaa hiljemman samanlaisen auton on tyydyttävä Peugeotin vastaavaan malliin, sillä Peugeot on tehnyt erillaisen ratkaisun takapään kolinaan kuin Citroen.
Etupäässä esiintyy myös kolinaa, syynä' ohjurinkumit jotka on alunperin väärin mitoitettu. Tehdas ei korjaa takaisinkutsuna autoja tietääkseni.
- edelleen fransman
Dieselposse kirjoitti:
Mulla ei japanilainen kestänyt yhtäkään kilometriäkään, tuli moottorivika. liike otti auton takaisin, korjasivat ja kai myivät uutena jollekin. Minä sain vanhan sitikkani takasin ja toimii mukavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olivia Oras kuollut
Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS631957Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.
Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.13840Mies sun käytös satutti...
Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.52746Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?
Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke42679- 43631
- 80606
- 47604
Tönölän hukkaputki
Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le35564Ei mitään käytöstä
Ei Jumalauta. Videoidaan kun jollain hengenvaarallinen tilanne. Ja laitetaan nettiin. VITTU HÄPEÄ. Olisko kiva jos su29546- 47524