Fundut epäonnistuneet ainoassa tehtävässään.

huonstimenee

Fundut ovat jo kymmeniä vuosia sitten sanoneet tehtäväkseen evankeloida maailma eli levittää laajalle oppiansa, mutta ovat pysyneet paikoillansa ja osin jopa taantuneet.

15

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgdgdgdg

      Evankeliumin levittäminen ja opin opettaminen ovat kaksi eri toimintoa.

      • Ensimmäinen on maassa sätkimistä ja toinen kielillä puhumista?


      • torre12

        Joo. Ja kun katsoo vaikka vain tätä palstaa, niin mikään evankeliumin levittäminen tai opin opettaminen ei ole lisännyt väkeä kristinuskoon.

        En kyllä tiedä mitään yhtä turhaa hommaa kuin näiden uskovien. On vähän sellainen meininki kuin haluaisivat pitää muut kaukana uskosta.


      • valevehnää
        torre12 kirjoitti:

        Joo. Ja kun katsoo vaikka vain tätä palstaa, niin mikään evankeliumin levittäminen tai opin opettaminen ei ole lisännyt väkeä kristinuskoon.

        En kyllä tiedä mitään yhtä turhaa hommaa kuin näiden uskovien. On vähän sellainen meininki kuin haluaisivat pitää muut kaukana uskosta.

        Vaikka sanassa sanotaankin, että kylväjät ja leikkajat on eri ihmiset, niin pitäs sitä leikkaamistakin näkyä jo runsaasti, kun ei ole kohta kukaan enää hengissä niistä, joitten parissa fundikset kylvivät muinon. Oiskohan vika kylvössä. Ettei vain ollut hiekkaa tai lustetta.


    • Evankeljuilu

      Copy Paste tulee tuhoamaan onneksi loputkin.

      Fundut evankeljuilevat palstat täyteen sekaavaakin sekavampia tekstikoosteita, jotka vievät sen huterankin pohjan uskonnolta.

      Funduilta on livennyt ote todeliseen elämään. Elelevät jossain muualla epätodellisessa.

      Sitä se teettää. :D

    • samassa.veneessä

      Ei kirkollakaan kovin hyvin pyyhi, mutta on sillä sentään enemmän kannatusta.

      • Suomalaiset taitavat olla sellaisia, että tarvitsevat tosiaan kirkkoa, mutta eivät fundispiirejä.


      • torre12 kirjoitti:

        Suomalaiset taitavat olla sellaisia, että tarvitsevat tosiaan kirkkoa, mutta eivät fundispiirejä.

        Minusta evankelista Tukiainen on tehnyt parhaansa eikä näitä muitakaan voi moittia - hyvää viihdykettä.


      • että.voitkin
        Daavidinpasuuna kirjoitti:

        Minusta evankelista Tukiainen on tehnyt parhaansa eikä näitä muitakaan voi moittia - hyvää viihdykettä.

        Nimeät ressukin, joka on etsinyt ulos kauheasta tilanteesta ja nimität "hyväksi viihdykkeeksi". Sydämesi on kivikova. Jos olisit kokenut edes hiukan kamaluudesta, et totisesti puhuisi näin. Sika olet, suuri sika.


    • näintoimimme

      Tällä hetkellä maailmalla on vajaa miljardi karismaatista uskovaa, mikä alkaa olla yläraja, koska Jumala puhuu kuitenkin piskuisesta laumasta kun puhuu uskovista. Tämä ei kuitenkaan merkitse sitä, että voisimme levätä laakereillamme vaan evankeliumin työ jatkuu yhä kaikkeen maailmaan.

      • En ole kuullutkaan! Yleensä ihmiset, jotka toteavat Jumalan puhuvan - puhuvat/kertovat itse. Se on hämmästyttävä ristiriita yhä uudelleen. Silloinkin kyse in ihmisen tulkinnasta siitä, mitä Jumala puhuisi, jos se puhuisi.


      • nyttiedät
        Daavidinpasuuna kirjoitti:

        En ole kuullutkaan! Yleensä ihmiset, jotka toteavat Jumalan puhuvan - puhuvat/kertovat itse. Se on hämmästyttävä ristiriita yhä uudelleen. Silloinkin kyse in ihmisen tulkinnasta siitä, mitä Jumala puhuisi, jos se puhuisi.

        Jumala puhuu yhä Sanansa kautta ja sitten myös suoraan Pyhän Hengen kautta, mutta vain Jeesukseen uskoville ja sitten aina joskus myös uskomattomille, kun haluaa heidät pelastaa.

        Luuk. 12:32

        Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.


      • nyttiedät kirjoitti:

        Jumala puhuu yhä Sanansa kautta ja sitten myös suoraan Pyhän Hengen kautta, mutta vain Jeesukseen uskoville ja sitten aina joskus myös uskomattomille, kun haluaa heidät pelastaa.

        Luuk. 12:32

        Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.

        Lukusi on yhtä suurta liioittelua kuin Raamatussakin. "Vajaa miljardi" on maailman väkilukuun nähden aivan yliampuva luku.

        Ja "Piskuinen joukko" tarkoitti kuulijoita: Sinä- eli ne 12 opetuslasta, joille Jeesus sanansa asetti.


      • tietoalissäää

        "Lukusi on yhtä suurta liioittelua kuin Raamatussakin. "Vajaa miljardi" on maailman väkilukuun nähden aivan yliampuva luku. "

        Voi olla että on liian suuri, koska emme tiedä kuinka suuri osa näistä karismaattisista uskovista on aitoja Jeesuksen seuraajia.

        "Sinä- eli ne 12 opetuslasta, joille Jeesus sanansa asetti."

        Jeesus asetti sanansa kaikille Hänen seuraajilleen kautta aikojen. Eihän niitä muuten olisi ylöskirjattu Pyhän Hengen inspiroimana.


      • tietoalissäää kirjoitti:

        "Lukusi on yhtä suurta liioittelua kuin Raamatussakin. "Vajaa miljardi" on maailman väkilukuun nähden aivan yliampuva luku. "

        Voi olla että on liian suuri, koska emme tiedä kuinka suuri osa näistä karismaattisista uskovista on aitoja Jeesuksen seuraajia.

        "Sinä- eli ne 12 opetuslasta, joille Jeesus sanansa asetti."

        Jeesus asetti sanansa kaikille Hänen seuraajilleen kautta aikojen. Eihän niitä muuten olisi ylöskirjattu Pyhän Hengen inspiroimana.

        Heh. Kun Jeesus sanoo opetuslapsille jotain, niin miten koet, että ne on sanottu kaikille seuraajille? Raamattu ei anna sellaista ymmärtää.

        Luku on aivan liioiteltu. Tarkempi määrä on jotain 200 miljoonaa, ja kuulostaakin realistiselta. Eihän Suomessakaan ole kuin vähäinen määrä sellaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe