MAAILMANLOPPU LÄHESTYY, EHKÄ JO HUOMENNA, ENSIVIIKOLLA....

MootoritieEiPelasta

Miten?
Supervirus iskee....
Maailmanlaajuinen terrori iskujen sarja biologisilla aseilla....
Luonnollinen katastrofit jne..

Faktaa on se että jotain on tulossa, jos ei mainitsemiani!!!!!

Mihin jumalattomat, myös tämän palstan, aikovat paeta....ne vaihtoehdot on todella silloin vähissä?
Pakenemalla ei siitä selviä kuin ehkä hetkellisesti.

Uskossa ei tarvitse pelätä mitään!!!!

77

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MootoritieEiPelasta 16.11.2018 0:35

<>Faktaa on se että jotain on tulossa, jos ei mainitsemiani!!!!!><

Tuosta jokainen tolkuissaan oleva on samaa mieltä, auringon energia palaa loppuun. Olisit maininnut vuodet 1914, 1925 ja 1975, niin olisi huumoripitoisempaa odotetta.

<>Uskossa ei tarvitse pelätä mitään!!!!><

Paitsi jumalaa, Saatanaa, demoneita ja muita mielikuvitusolentoja.

• MoottoritieEiPelasta

JT olivat aikoinaan yli innokkaita!

Mielikuvitustako?
        Maailma on täynnä SUURIA vaaroja.
        Ne vaarat ovat saatanan järjestämiä!

• MoottoritieEiPelasta kirjoitti:

JT olivat aikoinaan yli innokkaita!

Mielikuvitustako?
        Maailma on täynnä SUURIA vaaroja.
        Ne vaarat ovat saatanan järjestämiä!

MoottoritieEiPelasta 16.11.2018 1:54

<>JT olivat aikoinaan yli innokkaita!><

Ensimmäinen yli-innokas oli harhainen raamatuntutkija C.T. Russell, seuraavan tuli harhainen despootti ja sekopää Rutherford, jonka vanavedessä purjehti mielenterveysongelmainen F. Franz. He loivat odotteet, ei kukaan rivijäsenistä, tuolla väitteelläsi pönkität omia harhojasi, lue enemmän, luulet vähemmän.

<>Maailma on täynnä SUURIA vaaroja.><

Ja YKSI näistä SUURISTA ovat uskonnot.

<>Ne vaarat ovat saatanan järjestämiä!><

Raamatun Saatana on pyhäkoulupoika Raamatun tappaja-Jahven rinnalla. Vt-opetuksen mukaan Jeesus on pyöritellyt peukalioitaan ja kaikki nyklyinen hyvinvointi on Saatanan harteilla tästä eteenpäinkin.

• MoottoritieEiPelasta
        Hasta_luego kirjoitti:

MoottoritieEiPelasta 16.11.2018 1:54

<>JT olivat aikoinaan yli innokkaita!><

Ensimmäinen yli-innokas oli harhainen raamatuntutkija C.T. Russell, seuraavan tuli harhainen despootti ja sekopää Rutherford, jonka vanavedessä purjehti mielenterveysongelmainen F. Franz. He loivat odotteet, ei kukaan rivijäsenistä, tuolla väitteelläsi pönkität omia harhojasi, lue enemmän, luulet vähemmän.

<>Maailma on täynnä SUURIA vaaroja.><

Ja YKSI näistä SUURISTA ovat uskonnot.

<>Ne vaarat ovat saatanan järjestämiä!><

Raamatun Saatana on pyhäkoulupoika Raamatun tappaja-Jahven rinnalla. Vt-opetuksen mukaan Jeesus on pyöritellyt peukalioitaan ja kaikki nyklyinen hyvinvointi on Saatanan harteilla tästä eteenpäinkin.

Uskomisessa on tärkeää, että se perustuu tarkoin Raamatun sanaan.
        Kuka siihen kykenee tänä pv lahkoista, ei kukaan.
        JT ovat ainoat, jotka etenee uskossaan Raamatun sanan mukaan.
        Eikö?
        Kyllä vaan.
        He esim. ovat ainoat, jotka menevät ovelta ovelle julistamaan Raamatun sanaa, mikä on myös yksi Raamatun toiveista KUNNON kristityille.
        Opetukset ovat myös tarkkaan Raamatun sanasta.
        Tervetuloa joukkoon pelastumaan!

Uskomisessa on tärkeää, että se perustuu tarkoin Raamatun sanaan.
        Kuka siihen kykenee tänä pv lahkoista, ei kukaan.
        JT ovat ainoat, jotka etenee uskossaan Raamatun sanan mukaan.
        Eikö?
        Kyllä vaan.
        He esim. ovat ainoat, jotka menevät ovelta ovelle julistamaan Raamatun sanaa, mikä on myös yksi Raamatun toiveista KUNNON kristityille.
        Opetukset ovat myös tarkkaan Raamatun sanasta.
        Tervetuloa joukkoon pelastumaan!

MoottoritieEiPelasta 16.11.2018 12:51

<>Uskomisessa on tärkeää, että se perustuu tarkoin Raamatun sanaan.><

Juu, ei siinä mitään, kyllähän saa uskoa vaikka elävänsäRaamatun kuvailemassa litteässä maassa.

<>JT ovat ainoat, jotka etenee uskossaan Raamatun sanan mukaan.><

Itsellesi voit vakuutella mitä hyvänsä. Vt-seura ei opeta Raamatun mukaista litteää maakuvaa, eli jo siihen kaatui väitteesi.

<>He esim. ovat ainoat, jotka menevät ovelta ovelle...><

Eivät ole ja menevät nykyään vähemmässä määrin kun pitää seisoskella mykkänä kärryn vieressä. Minulle tuli helluntailaispari saarnaamaan kadulla viikonloppuna lähistöllä oli kyllä tuppisuuna kärrynvartijoita.

• MoottoritieEiPelasta
        Hasta_luego kirjoitti:

Juu, ei siinä mitään, kyllähän saa uskoa vaikka elävänsäRaamatun kuvailemassa litteässä maassa.

Itsellesi voit vakuutella mitä hyvänsä. Vt-seura ei opeta Raamatun mukaista litteää maakuvaa, eli jo siihen kaatui väitteesi.

Eivät ole ja menevät nykyään vähemmässä määrin kun pitää seisoskella mykkänä kärryn vieressä. Minulle tuli helluntailaispari saarnaamaan kadulla viikonloppuna lähistöllä oli kyllä tuppisuuna kärrynvartijoita.

Raamattu ei opeta litteästä maasta sanakaan!!!!
        Osa kiertää ovelta ovelle ja osa on seisoskelemassa keskustoissa.

Tuppisuuna????
        Usko on vapaaehtoista vastaanottaa, ei tyrkyttämistä.

Helluntailaisissa on joitakin yli-innokkaita just uskoon tulleita jotka vaahtoavat suu vaahdossa raamatunvastaisuuksiaan.

Raamatun sana todistaa esim. helluntailaisista heidän raamatunvastaisuuden......eikö se ole aika härskiä touhua mm. helluntaisilta, että tekevät höpötyksillään Jeesuksesta ja raamatunkirjoittajista suuria VALEHTELIJOITA!

Raamattu ei opeta litteästä maasta sanakaan!!!!
        Osa kiertää ovelta ovelle ja osa on seisoskelemassa keskustoissa.

Tuppisuuna????
        Usko on vapaaehtoista vastaanottaa, ei tyrkyttämistä.

Helluntailaisissa on joitakin yli-innokkaita just uskoon tulleita jotka vaahtoavat suu vaahdossa raamatunvastaisuuksiaan.

Raamatun sana todistaa esim. helluntailaisista heidän raamatunvastaisuuden......eikö se ole aika härskiä touhua mm. helluntaisilta, että tekevät höpötyksillään Jeesuksesta ja raamatunkirjoittajista suuria VALEHTELIJOITA!

MoottoritieEiPelasta 16.11.2018 15:34

<>Raamattu ei opeta litteästä maasta sanakaan!!!!><

Raamattu ei myöskään mainitse sanallakaan Vartiotorniseuraa. Kaikesta huolimatta Raamatun maakuva on litteä, Raamatun maanpiiri-sana on kaksiulotteinen ja tarkoittaa ympyrän kehää.

https://www.google.es/search?q=hebrew universe&rlz=1C1CAFA_enES768ES797&oq=hebrew universe&aqs=chrome..69i57j0l5.6563j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

<>Osa kiertää ovelta ovelle ja osa on seisoskelemassa keskustoissa.><

Tyylilajeja riittää, eilen ihalin terassilla kuinka hitaasti jt-pari kykeni kävelemään, pysähtyen kadunkulmaan keskustelemaan ja rakennuksia ihailemaan. Sitten kotimatkalle osui toinen jt-pari, joka mateli - mikäli mahdollista - vielä hitaammin.

<>Tuppisuuna????
        Usko on vapaaehtoista vastaanottaa, ei tyrkyttämistä.><

Aikoinaan nimenomaan lähestyminen ja ovilla koluaminen oli osoitus omatusta nk. totuudesta. Uskon vastaanottamisella ei ole sen asian kanssa (enää) mitään tekemistä. Toisen maailmansodan jälkeen oli muutamana vuonna ylikin 20 % kasvu, joka kasvu laantui niin, että oli potkaistava 1975-maailmanloppu liikkeelle. Nyt esimerkiksi suomessa ollaan jäsenmäärässä samalla tasolla kuin oltiin siinä vaiheessa kun (70...80 enimmäisiän) maailmanloppu siirrettiin tuntemattomaan tulevaisuuteen 1995.

<>Helluntailaisissa on joitakin yli-innokkaita just uskoon tulleita jotka vaahtoavat suu vaahdossa raamatunvastaisuuksiaan.><

Vastaavasti jehovantodistajat taas vaahtoavat Raamattuun perustumatonta Suuren Babylonin opetusta nk. seitsemän ajan laskennasta, perustaen koko liikkeensä olemassaolon kyseiseen harhaan.

<>Raamatun sana todistaa esim. helluntailaisista heidän raamatunvastaisuuden......eikö se ole aika härskiä touhua mm. helluntaisilta, että tekevät höpötyksillään Jeesuksesta ja raamatunkirjoittajista suuria VALEHTELIJOITA!><

Raamatulla Vt-seurankin opetuksia on helppo torppailla. Mitä Jeesukseen tulee, niin höpötyksen tasolle Jeesuksen paluulupauskin jäi. Raamatunkirjoittajien ensimmäinenkään ennustus ei ole toteutunut.

• MootoritieEiPelasta
        Hasta_luego kirjoitti:

MoottoritieEiPelasta 16.11.2018 15:34

<>Raamattu ei opeta litteästä maasta sanakaan!!!!><

Raamattu ei myöskään mainitse sanallakaan Vartiotorniseuraa. Kaikesta huolimatta Raamatun maakuva on litteä, Raamatun maanpiiri-sana on kaksiulotteinen ja tarkoittaa ympyrän kehää.

https://www.google.es/search?q=hebrew universe&rlz=1C1CAFA_enES768ES797&oq=hebrew universe&aqs=chrome..69i57j0l5.6563j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

<>Osa kiertää ovelta ovelle ja osa on seisoskelemassa keskustoissa.><

Tyylilajeja riittää, eilen ihalin terassilla kuinka hitaasti jt-pari kykeni kävelemään, pysähtyen kadunkulmaan keskustelemaan ja rakennuksia ihailemaan. Sitten kotimatkalle osui toinen jt-pari, joka mateli - mikäli mahdollista - vielä hitaammin.

<>Tuppisuuna????
        Usko on vapaaehtoista vastaanottaa, ei tyrkyttämistä.><

Aikoinaan nimenomaan lähestyminen ja ovilla koluaminen oli osoitus omatusta nk. totuudesta. Uskon vastaanottamisella ei ole sen asian kanssa (enää) mitään tekemistä. Toisen maailmansodan jälkeen oli muutamana vuonna ylikin 20 % kasvu, joka kasvu laantui niin, että oli potkaistava 1975-maailmanloppu liikkeelle. Nyt esimerkiksi suomessa ollaan jäsenmäärässä samalla tasolla kuin oltiin siinä vaiheessa kun (70...80 enimmäisiän) maailmanloppu siirrettiin tuntemattomaan tulevaisuuteen 1995.

<>Helluntailaisissa on joitakin yli-innokkaita just uskoon tulleita jotka vaahtoavat suu vaahdossa raamatunvastaisuuksiaan.><

Vastaavasti jehovantodistajat taas vaahtoavat Raamattuun perustumatonta Suuren Babylonin opetusta nk. seitsemän ajan laskennasta, perustaen koko liikkeensä olemassaolon kyseiseen harhaan.

<>Raamatun sana todistaa esim. helluntailaisista heidän raamatunvastaisuuden......eikö se ole aika härskiä touhua mm. helluntaisilta, että tekevät höpötyksillään Jeesuksesta ja raamatunkirjoittajista suuria VALEHTELIJOITA!><

Raamatulla Vt-seurankin opetuksia on helppo torppailla. Mitä Jeesukseen tulee, niin höpötyksen tasolle Jeesuksen paluulupauskin jäi. Raamatunkirjoittajien ensimmäinenkään ennustus ei ole toteutunut.

Jeesus sanoi opetuslapsilleen ennen taivaaseen nousua, että ette tule enää näkemään minua!!!
        Mistä höpötys paluusta!
        Jeesus palaa, mutta ei näkyvänä!!!!!

• MootoritieEiPelasta kirjoitti:

Jeesus sanoi opetuslapsilleen ennen taivaaseen nousua, että ette tule enää näkemään minua!!!
        Mistä höpötys paluusta!

MootoritieEiPelasta 16.11.2018 20:06

<>Jeesus sanoi opetuslapsilleen ennen taivaaseen nousua, että ette tule enää näkemään minua!!!><

Jeesus nyt puheli kaikenlaista, mm. tällaista:

"Sillä Ihmisen Pojan on määrä tulla Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen käyttäytymisensä mukaan. Totisesti minä sanon teille, että tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakunnassaan." (Matt. 16:27, 28 UMK)

<>Mistä höpötys paluusta!><

No kun silloinen porukka otti Jeesuksen sanat todesta, eivät tajunneet sen olleen vedätys. Paavalikin odotteli tällaistamenoa tapahtuvaksi ihan omana elinaikanaan.

”Sillä tämän sanomme teille Jehovan sanan perusteella, että me elossa olevat, jotka säilymme Herran läsnäoloon, emme millään tavoin tule edeltämään niitä, jotka ovat nukahtaneet pois, sillä Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin. Jälkeenpäin meidät elossa olevat, jotka säilymme, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan ilmaan, ja näin me tulemme aina olemaan Herran kanssa. Lohduttakaa siis jatkuvasti toisianne näillä sanoilla.” (1. Tess. 4:15-18 UMK)

<>Jeesus palaa, mutta ei näkyvänä!!!!!><

Raamattu on aivan eri linjoilla tuon väitteen suhteen. Mm. ylimmäisen papin tuli nähdä Jeesuksen paluu:

”Mutta hän oli vaiti eikä vastannut yhtään mitään. Taas ylimmäinen pappi alkoi kysyä häneltä ja sanoi hänelle: ”Oletko sinä Kristus, sen Siunatun Poika?” Silloin Jeesus sanoi: ”Olen, ja te tulette näkemään Ihmisen Pojan istuvan voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien mukana.” (Mark. 14:61, 62 UMK)

• MoottoritieEiPelasta
        Hasta_luego kirjoitti:

MootoritieEiPelasta 16.11.2018 20:06

<>Jeesus sanoi opetuslapsilleen ennen taivaaseen nousua, että ette tule enää näkemään minua!!!><

Jeesus nyt puheli kaikenlaista, mm. tällaista:

"Sillä Ihmisen Pojan on määrä tulla Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen käyttäytymisensä mukaan. Totisesti minä sanon teille, että tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät lainkaan maista kuolemaa, ennen kuin he ensin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakunnassaan." (Matt. 16:27, 28 UMK)

<>Mistä höpötys paluusta!><

No kun silloinen porukka otti Jeesuksen sanat todesta, eivät tajunneet sen olleen vedätys. Paavalikin odotteli tällaistamenoa tapahtuvaksi ihan omana elinaikanaan.

”Sillä tämän sanomme teille Jehovan sanan perusteella, että me elossa olevat, jotka säilymme Herran läsnäoloon, emme millään tavoin tule edeltämään niitä, jotka ovat nukahtaneet pois, sillä Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin. Jälkeenpäin meidät elossa olevat, jotka säilymme, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan ilmaan, ja näin me tulemme aina olemaan Herran kanssa. Lohduttakaa siis jatkuvasti toisianne näillä sanoilla.” (1. Tess. 4:15-18 UMK)

<>Jeesus palaa, mutta ei näkyvänä!!!!!><

Raamattu on aivan eri linjoilla tuon väitteen suhteen. Mm. ylimmäisen papin tuli nähdä Jeesuksen paluu:

”Mutta hän oli vaiti eikä vastannut yhtään mitään. Taas ylimmäinen pappi alkoi kysyä häneltä ja sanoi hänelle: ”Oletko sinä Kristus, sen Siunatun Poika?” Silloin Jeesus sanoi: ”Olen, ja te tulette näkemään Ihmisen Pojan istuvan voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien mukana.” (Mark. 14:61, 62 UMK)

Johannes 14:19

Miten: Pojan on määrä tulla Isänsä...………………….. kirkkaudessa.....siis kirkkaudessaan ei persoonana.
        Matt. 16:27 - 28

Johannes 14:19

Miten: Pojan on määrä tulla Isänsä...………………….. kirkkaudessa.....siis kirkkaudessaan ei persoonana.
        Matt. 16:27 - 28

MoottoritieEiPelasta 16.11.2018 22:56

<>Johannes 14:19

Matt. 16:27 - 28><

Suunnilleen kuin salama, joka näkyy lännestä itään ja siionin suhnuääni varmaan perään.

• Naurettavaatoimintaa
        Hasta_luego kirjoitti:

Hellareilla ja vastaavilla ihan naurettavaa toimintaa. Mulle tultiin myös puhumaan kadulla. Samat jutut pelastumisesta ym aina ja kutsu niitten hörhötilaisuuksiin. Piti toistaa rukous perässä ja ottaa Jeesus vastaan. En tuntenut mitään vaikka tein miten käskettiin. Olin sen verran humalassa etten osannut laittaa vastaankaan. Sitten ne kuulemma pitää kirjaa että montako rukousta on luettu ja kuinka monta on pelastunut. En ole yhtään enempää uskossa kuin ennenkään,suututtaa tuo humpuuki. Osa näistä ihmisistä on tosi hurahtaneen oloisia.

• Naurettavaatoimintaa kirjoitti:

Hellareilla ja vastaavilla ihan naurettavaa toimintaa. Mulle tultiin myös puhumaan kadulla. Samat jutut pelastumisesta ym aina ja kutsu niitten hörhötilaisuuksiin. Piti toistaa rukous perässä ja ottaa Jeesus vastaan. En tuntenut mitään vaikka tein miten käskettiin. Olin sen verran humalassa etten osannut laittaa vastaankaan. Sitten ne kuulemma pitää kirjaa että montako rukousta on luettu ja kuinka monta on pelastunut. En ole yhtään enempää uskossa kuin ennenkään,suututtaa tuo humpuuki. Osa näistä ihmisistä on tosi hurahtaneen oloisia.

Naurettavaatoimintaa 17.11.2018 15:43

<>Hellareilla ja vastaavilla ihan naurettavaa toimintaa.><

Näitä toistensa kanssa kilpailevia kutsutaan uskonnoiksi ja niitä on moneen lähtöön.

<>Piti toistaa rukous perässä ja ottaa Jeesus vastaan.><

Mulla on ranteessa jänteeseen liittyvä tulehdus, josta syystä ranne on tuettuna. Hellareiden rakkauspommitusmoodi iski päälle ja pyysivät saada siinä kadulla rukoilla asian eteen. Mulla menee tossa itsemääräämisraja hyvin tarkkaan ja oli hieman korotettava volyymiä, jotta ymmärsivät lopulta perääntyä rukousaikeessaan. Sanoin, että jos tunnen tarvetta rukoilla, niin osaan rukoilla itse ja koen puolestani rukoilun loukkaukseksi.

Pyysivät sitten jossain vaiheessa minua ottamaan Jeesuksen pelastajakseni, jolloin toesin mulla olevan jo pelastajia ihan tarpeeksi ja jatkoin, että pelastajieni nimi on bomberos. Toinen naurahti ja toinen oli H. Moilanen, ilmeisesti on oppinut vielä vähemmän paikallista kieltä kuin minä. Suomessahan pelastuslaitos-nimitys sopii tuohon paremmin kuin suutarin sormi sian korvaan.

<>En tuntenut mitään vaikka tein miten käskettiin. ><

Sulta puuttui sitä kuuluisaa henkeä, spiritus fortis ei aja samaa asiaa, vaikka se paljon parantaakin.

<> En ole yhtään enempää uskossa kuin ennenkään,suututtaa tuo humpuuki.><

Mulla on vaimon suvussa yksi parei tuota lajia, ovat olleet ulkomaillakin joikaamassa parannusta ja pelastaneet jo koko lähisuvun, maine on kiirinyt ja osaavat karttaa mua sekä vaimoa hyvin tehokkaasti.

<>Osa näistä ihmisistä on tosi hurahtaneen oloisia.><

Hellarit ovat kuuluja tuosta, mutta ei monien kilpailijoidenkaan jutuissa perää ole, koittavat vaan suostutella normaalimpaan äänensävyyn, jotta huuhaa kuulostaisi uskottavammalta.

• Jeeuksentulo
        MootoritieEiPelasta kirjoitti:

Mistä höpötys paluusta!

Opetat harhautusta. Jeesuksen tulemisen "näkevät kaikki maapallon kansat",se on selvästi esitettynä raamatussa. Sen ajan alkamisesta ei tiedä kukaan muu kuin ISÄ YKSIN.

• Jeeuksentulo kirjoitti:

Opetat harhautusta. Jeesuksen tulemisen "näkevät kaikki maapallon kansat",se on selvästi esitettynä raamatussa. Sen ajan alkamisesta ei tiedä kukaan muu kuin ISÄ YKSIN.

Jeeuksentulo 19.11.2018 16:29

<>Opetat harhautusta.><

Kuin myös sinä, paitsi:

<>Jeesuksen tulemisen "näkevät kaikki maapallon kansat",se on selvästi esitettynä raamatussa.><

Se näkyväksi luvattu vaan jäi toteutumatta Jeesuksen lupaamana aikana.

>< Sen ajan alkamisesta ei tiedä kukaan muu kuin ISÄ YKSIN.><

Raamattu ei tuollaista esitä. Sen sijaan Raamattu esittää Jeesuksen suulla, ettei (kalenteri)päivää eikä päivän hetkeä tiedä kukaan muu kuin jumala. Jeesuksen asettama maalitolppa oli mm. ylimmäisen papin elinkaari sekä häntä kuunnelleiden seurajien elinkaari. Muutama piti olla elossa Jeesuksen palatessa, siitä on nyt noin 2000 vuotta ja em. porukka on kuollut jo noin 2000 vuotta sitten.

• Mitäseauttaa

Mitä väliä sillä on mitä ihminen uskoo? Minunkin uskomukset on muuttuneet moneen kertaan elämän aikana. Usein uskon motiivina on pelko ja tietämättömyys. Jos tulee terroria tai viruksia niin tuskin minun usko siinä auttaa mitään.

• MoottoritieEiPelasta

Se on juuri toisin päin.

Jumalattomuuden syynä on tietämättömyys, joka on itse aiheutettu.
        Raamatussa on kaikki se mitä meidän tarvitsee tietää, sitä pitää lukea, että tulevaisuus on kristallinkirkas!
        Jumala suojelee omiaan vaaroilta1

• "Uskossa ei tarvitse pelätä mitään!!!!"

Sanoi lapamato eikä mennyt armeijaan :-)

• Vain tyhmä tai psykopaatti ei pelkää mitään.
      Mutta asiaan, ja tärkeään sellaiseen. Olen nähnyt ennusunen aivan pian tulevasta maailmanlopusta. Se meni näin. YHWH ja jessuli vievät lempikumiteräsaappaansa taivaan pikasuutariin 100 000 vuoden huoltoon. Petollinen suutari onkin tehnyt liiton Saatanan kanssa, ja kähveltää saappaat, sekä lähettää ne Helvettiin. Kun taivaiset kympit huomaavat, mitä on tapahtunut, menevät he kotio mököttämään. Edes peräillmaa ei tule, niin saappaiden menettäminen masensi. Mutta YHWH saa ajatuksen, että pistetäänpätaas joku sivillisaatio pas*kaksi. Se on aina ennenkin auttanut vitu*ukseen. YHWH-setä hakee tähtikartan ja simmut kiinni tökkää nenänkaivuusormella taivaan tähtikarttaa. YHWH:n kohtalokas sormi osuu Maan kohdalle.
      Näin ennusunessani ja ne eivät ole koskaan pettäneet. Jo viikonloppuna voi rytistä, että alkakaahan sielut joutuin ynisemään virrentynkää.

• MoottoritieEiPelasta

Miten aiot puolustaa itseäsi tulevaisuuden vaaroilta.....ehkä noin 15 v. päästä...…..silloin rytisee ja paukkuu, on jano ja nälkä?

Miten aiot puolustaa itseäsi tulevaisuuden vaaroilta.....ehkä noin 15 v. päästä...…..silloin rytisee ja paukkuu, on jano ja nälkä?

Mm. käymällä aikoinaan armeijan, erikoisjoukoissa.
        Jos tulee nälkä, niin tilaan bunkkeriini pitsan ja kokiksen. Viidessätoista vuodessa kerkiän kehittämään henkilökohtaisen ydinaseen. Silloin on turha kenenkään ruveta alkaan mulle.

• MoottoritieEipelasta
        kookoo2 kirjoitti:

Mm. käymällä aikoinaan armeijan, erikoisjoukoissa.
        Jos tulee nälkä, niin tilaan bunkkeriini pitsan ja kokiksen. Viidessätoista vuodessa kerkiän kehittämään henkilökohtaisen ydinaseen. Silloin on turha kenenkään ruveta alkaan mulle.

Jos minä käännyn ateistiksi, niin silloinhan minä tulen ja varastan sinulta ydin aseen ja sen pitsan, joka voi olla ainoa maailmassa. Sinä kuolet nälkään.

• MoottoritieEipelasta kirjoitti:

Jos minä käännyn ateistiksi, niin silloinhan minä tulen ja varastan sinulta ydin aseen ja sen pitsan, joka voi olla ainoa maailmassa. Sinä kuolet nälkään.

Kyllä minä keksin jonkin keinon estää tuon. Esimerkiksi rakennan bunkkerini sisäänkäynnin eteen miinatauruksen lapytrintin sekä laitan vielä hämäävän opasteen, että kookoo2- bunkkeri ei ole täällä.

• MoottoritieEiPelasta
        kookoo2 kirjoitti:

Kyllä minä keksin jonkin keinon estää tuon. Esimerkiksi rakennan bunkkerini sisäänkäynnin eteen miinatauruksen lapytrintin sekä laitan vielä hämäävän opasteen, että kookoo2- bunkkeri ei ole täällä.

Minä ateistina ollessani posautan sun bunkkerin AK-15 palasiksi.....kyllä se hajoopi 5000 kudin jälkeen!!
        Olet entinen ateisti.

Minä ateistina ollessani posautan sun bunkkerin AK-15 palasiksi.....kyllä se hajoopi 5000 kudin jälkeen!!
        Olet entinen ateisti.

Mutta minäpä olenkin käynyt salaa tukkimassa AK-15 piipun onaniahansikkaallasi. Sillä vaalleanpunaisella säämiskäisellä. Kuinkas sitten suu pannaan, kun torrakko tuleekin silmillen?

• hankippaelämä

jaa, luulin että jotain tärkeetä, mutta se olikin taas hurahtanut majuskelitrolli...

• MoottoritieEiPelasta

Tulevaisuuteesi kuuluu itsesi aseistaminen, muuten et selviä edes yhtä pv eteenpäin....kun paha pääsee oikein kunnolla valloilleen.
        Tämän pv tohinat siellä suun täällä on lasten leikkiä tuleviin rähinöihin!

• juujuutaisitei
        MoottoritieEiPelasta kirjoitti:

Tulevaisuuteesi kuuluu itsesi aseistaminen, muuten et selviä edes yhtä pv eteenpäin....kun paha pääsee oikein kunnolla valloilleen.

Jaa meinaat oikeen ennustajaksi ja profeetaksi ruveta.
        Maailmassa voi kuule kaikenlaista tapahtua, koska ihmiset ovat sellaisia kuin ovat. Jumalilla ei kuitenkaan ole asian kanssa mitään tekemistä.
        Näyttää siltä, että ovat teikäläisetkin joutuneet hyökkäysten kohteeksi.

• naurettavaratkaisu

Asetta kantava on vihollisen "maalitaulu". Joku saattaa olla painamatta liipasimesta jos näkee aseistamattoman ihmisen. Siis yhteenvetona. jos otat aseen käteesi tappaaksesi, niin joudut saman vaikeuden eteen itsekkin. Tee valintasi. Jos halajat tulla teurastetuksi, niin siitä vaan rintamalle, ja kiireesti. Kuinka paljon kuoli Suomalaisia viime sodassa ?
        Seuraavassa sodassa, ja sen jälkeen ei ole montaakaan haudattavaa missään, niin täydelliseksi tuhoksi tulee seuraava M-sota olemaan. Laita se ylös kalenteriisi.

• Loppujenlopuksi

MootoritieEiPelasta 16.11.2018 0:35

"MAAILMANLOPPU LÄHESTYY, EHKÄ JO HUOMENNA, ENSIVIIKOLLA..."

"Mihin jumalattomat, myös tämän palstan, aikovat paeta....ne vaihtoehdot on todella silloin vähissä?
      Pakenemalla ei siitä selviä kuin ehkä hetkellisesti."

-Niin, tuohon voisi antaa neuvoksi kuunnella niitä jotka odottivat vuoden 1975 maailmanloppua, lukea muistelmia esim. vuosien 1942, 1925 ja 1914 maailmanloppujen odottelemisesta.

Herrick Åberg odotteli v. 1975 loppua mutta kerkesi jo toeteamaan povailun valheelliseksi, tästä myös kirjoittaa hän kirjassaan Nykyajan Baabelin orjat.

Lahkokirjassa Lapset vuodelta 1942 neuvottiin jättämään lasten hankkiminen Harmageddonin jälkeiseen aikaan. Tulee valtakunnansalilla kysellä heiltä odottelemisohjeita. Koska he omaavat kokemusta.

"Uskossa ei tarvitse pelätä mitään!!!!"
      -Paitsi että jos uskoo lahkoa, on pelättävä että sen ennustukset eivät toteudu, sillä historia puhu omaa tosiasioiden kieltään
      Samaten on lahkon vetoamien oppien kanssa.
      Niiden muuttumisen tiimoilta on selvitetty, että alkuperäisiä vartiotorniuskonnon oppeja on enää voimassa 2 - 3 oppia, vähän opin määrittelystä riippuen. Eli minkä johdosta tänään mökötät lahkotoverillesi, on kenties jopa vaatimus huomenna.

• MoottoritieEiPelasta

Raamatussa on yli tuhat sivua!
        Uskomuksia on pakko aina välillä tarkistaa.
        Näin ovat JT tehneet.
        Vanhat uskomukset on kumottava, koska niitä on viimeisen 2000 vuoden aikana tullut niin paljon.
        Kirkot ja muut seurakunnat vain lisäävät Raamatunvastaisuuksiaan.

• Mouttimarjaana

"Uskomuksia on pakko aina välillä tarkistaa. Näin ovat JT tehneet."

Eivät todistajat, vaan vartiotorniseura. Moottoritien nimimerkki kirjoittaa vain kuten vartiotorni opastaa, muutettavat opetukset ovat todistajain. Maailmanlopun vuosiluvut ovat todistajain.

Oikeasti todistaja ei saa poiketa vartiotornista, taikka mökötetään.
        Ja kun opit täytyy muuttaa, niin kuinka ne voivat olla pelastuksen perusteena ?

Osa vartiotorniuskonnon jäsenistä on aikoinaan siirtynyt tuonpuoleiseen uskoen pyramidin todistavan vartiotornivuosiluvun oikeaksi.
        Sitten vartiotorni perui oppinsa, sanoi pyramidin "saatanan raamatuksi". Ihan totta. Voit Turusesta tarkistaa vartiotorninumeron, ja käydä yliopiston kirjastossa tarkistamassa.

Mutta mikä on niiden vartiotornikaupustelijoiden ikuisuuskohtalo, jotka kuolivat uskoen saatanan raamattuun, kuten vartiotorni sanoo ?

• Eilatotistaja

Entä eikö asiaan, muuttuviin oppeihin, vaikuta että vartiotornin kirjoittajat sanovat olevansa jehovan kanava ?

• MoottoritieEipelasta
        Mouttimarjaana kirjoitti:

Eivät todistajat, vaan vartiotorniseura. Moottoritien nimimerkki kirjoittaa vain kuten vartiotorni opastaa, muutettavat opetukset ovat todistajain. Maailmanlopun vuosiluvut ovat todistajain.

Osa vartiotorniuskonnon jäsenistä on aikoinaan siirtynyt tuonpuoleiseen uskoen pyramidin todistavan vartiotornivuosiluvun oikeaksi.
        Sitten vartiotorni perui oppinsa, sanoi pyramidin "saatanan raamatuksi". Ihan totta. Voit Turusesta tarkistaa vartiotorninumeron, ja käydä yliopiston kirjastossa tarkistamassa.

Mutta mikä on niiden vartiotornikaupustelijoiden ikuisuuskohtalo, jotka kuolivat uskoen saatanan raamattuun, kuten vartiotorni sanoo ?

Maailmanloppua ennustetaan Raamatussa monin eri tavoin, siihen JT ennusteet perustuu.

Turunen on huono esim. arvioimaan JT uskontoa, koska itse opettaa Raamatunvastaisuutta.
        Turusen kirja on oikeassa kirjassaan vain JT 1975 toteutumattomasta ennusteesta, joka ei toteutunut.
        Se oli yli-innokkaiden JT ennustelua, siinä ei ollut kaikki JT mukana.

• MoottoritieEiPelasta
        Eilatotistaja kirjoitti:

Entä eikö asiaan, muuttuviin oppeihin, vaikuta että vartiotornin kirjoittajat sanovat olevansa jehovan kanava ?

Jumala ei kuuntele muita lahkoja kuin ainoastaan JT.
        Jumala ei tunne muita lahkoja, koska he eivät arvosta Raamatun sanaa.

• mainosvaltuutettu

näin on ja pulinat pois, tai tulee turusen pyssystä

• Hohhoijaataas
        MoottoritieEipelasta kirjoitti:

Maailmanloppua ennustetaan Raamatussa monin eri tavoin, siihen JT ennusteet perustuu.

Turunen on huono esim. arvioimaan JT uskontoa, koska itse opettaa Raamatunvastaisuutta.
        Turusen kirja on oikeassa kirjassaan vain JT 1975 toteutumattomasta ennusteesta, joka ei toteutunut.

- Johan sulle kertaalleen hastaluego vastasi että hallintoelimen jäsenet olivat ne, jotka pistivät ennustukset alulle.
        Ei siis ollut joidenkin yli innokkaiden jtn juttu, se on järjestön jälkikäteen keksimä kusetustarina.Hemmetin tyhmää porukkaa täällä,kun mikään ei mene perille, vaikka vastataan perusteellisesti.

• ujkoo
        mainosvaltuutettu kirjoitti:

näin on ja pulinat pois, tai tulee turusen pyssystä

tällä palstalla kaikki on aina levällään ko jokisen eväät

• MoottoritieEiPelasta
        Hohhoijaataas kirjoitti:

- Johan sulle kertaalleen hastaluego vastasi että hallintoelimen jäsenet olivat ne, jotka pistivät ennustukset alulle.
        Ei siis ollut joidenkin yli innokkaiden jtn juttu, se on järjestön jälkikäteen keksimä kusetustarina.Hemmetin tyhmää porukkaa täällä,kun mikään ei mene perille, vaikka vastataan perusteellisesti.

Sinulla on väärää tietoa.

• kaikki_mukana
        MoottoritieEipelasta kirjoitti:

"Se oli yli-innokkaiden JT ennustelua, siinä ei ollut kaikki JT mukana. "

Jos joku JT ei ollut odotuksessa mukana, se johtui siitä, että hän oli kuunnellut huonosti kokouksissa tai muuten vaan hengellisesti heikko. Koko järjestö ylhäältä alas (nimenomaan näin päin) hehkutti vuotta 1975.

MoottoritieEiPelasta 16.11.2018 23:03

<>Hohhoijaataas kirjoitti:

- Johan sulle kertaalleen hastaluego vastasi että hallintoelimen jäsenet olivat ne, jotka pistivät ennustukset alulle.><

Olet surkea keskustelija ja hetken mietin kannattaako tähän puuttua, kannattaa tervemielisten lukijoiden takia. Tässä päättelyketju jokaiselle rehelliselle jehovantodistajalle:

Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että arvostetun kansanperinteen mukaan luomispäivät olivat varmasti 7000-vuotisia?
        A) Kyllä
        B) Ei

Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että 6000 vuotta tuosta 7000-vuotisesta lepopäivästä tulee varmasti täyteen syksyllä 1975?
        A) Kyllä
        B) Ei

Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että 7000-vuotisen lepopäivän viimeinen vuosituhat tulee varmasti olemaan Kristuksen tuhatvuotishallinto?
        A) Kyllä
        B) Ei

Opettiko Vt-seura ennen vuotta 1975, että Kristuksen tuhatvuotishallinto on olosuhteiltaan varmasti paratiisillinen ja noiden olosuhteiden alkua piti edeltää nk. maailmanloppu?
        A) Kyllä
        B) Ei

Tuliko vuoden 1975 syksyllä nk. maailmanloppu ja alkoiko Kristuksen tuhatvuotishallinto ja paratiisillisilliset olosuhteet?
        A) Kyllä
        B) Ei
        C) Jotain meni varmasti vikaan

• mainosvaltuutettu

A:ta pukkaa mutta kun ei niin tarkkaa kaikea muista, kun on niin monta maailmanloppua tullut ennustettua, mutta ainahan sitä erehtyä saa.
        Ei kun piti krjoittaa ounasteltua ei ennusteltua, muuten turunen pyssyttää Mooseksen kohdalla taas, mikähän se oli kun ei ole sitä näkynyt pitkiin aikoihin ?

• Hohhoijaataas

Sinä trollaat. Heität sanan pari vastineeksi ja teet sitten uuden aloituksen, jossa keskustelun sisältö jää yhtä ohueksi. Yritä panostaa edes yhteen avaamaasi ketjuun.

• mainosvaltuutettu kirjoitti:

A:ta pukkaa mutta kun ei niin tarkkaa kaikea muista, kun on niin monta maailmanloppua tullut ennustettua, mutta ainahan sitä erehtyä saa.
        Ei kun piti krjoittaa ounasteltua ei ennusteltua, muuten turunen pyssyttää Mooseksen kohdalla taas, mikähän se oli kun ei ole sitä näkynyt pitkiin aikoihin ?

mainosvaltuutettu 17.11.2018 2:38

<>A:ta pukkaa mutta kun ei niin tarkkaa kaikea muista...><

Kyllä se Aa on oikein, paitsi viimeisessä on jekku, Aa ei olekaan oikein, Bee tai Cee osuu paremmin oikeaan.

<>... kun on niin monta maailmanloppua tullut ennustettua, mutta ainahan sitä erehtyä saa.<>

Uskottavuus paranisi jos myöntäsii erheen ja lopettaisi maailmanloppujutut siihen paikkaan. Vt-liikkeen pohjalla ollut millerismi toimi tällä tavalla, tai siis Miller. Lopetti siihen kun kumpikaan kahdesta jeesuspalautuksesta ei toiminut.

<> Mooseksen kohdalla taas, mikähän se oli kun ei ole sitä näkynyt pitkiin aikoihin ?><

Raamatun Mooses on Raamatussa yhtä elinvoimainen kun on ollut vanhoista kässäreistä lähtien. Mihin taruolento Raamatun sivuilta katoaisi. Ainoa asia, jonka heti muistan Mooseksen tarujumalan luvanneen hävittää Raamatun ja kässäreidenkin teksteistä on amalekilaisten muisto. Siinä sitä on jumalallisella raapevedellä tehtävää ja eteen voi tulla yllästyskin, amalekilaiset olivat sen verran sitkeitä, että heidät tapettiin sukupuuttoon kolme kertaa ennen kuin tokenivat.

No eivät Raamatun mooseshauskuudet tähän lopu, Mooseksen seuraaja oli (Jaakobista laskien) kahdeksan sukupolvea Moosesta nuorempi. Mooses oli neljättä polvea Jaakobista (Jaakob - Leevi – Kehat – Amram – Mooses) kun taas Joosua oli kahdettatoista sukupulvea (Jaakob - Joosef - Efraim – Beria – Refah – Reesef – Telah – Tahan – Ladan – Ammihud – Elisama – Nun – Joosua).

• Hohhoijaataas kirjoitti:

Sinä trollaat. Heität sanan pari vastineeksi ja teet sitten uuden aloituksen, jossa keskustelun sisältö jää yhtä ohueksi. Yritä panostaa edes yhteen avaamaasi ketjuun.

Hohhoijaataas 17.11.2018 3:38

<>Sinä trollaat. Heität sanan pari vastineeksi ja teet sitten uuden aloituksen, jossa keskustelun sisältö jää yhtä ohueksi.><

Tuon tekevampaa sisältöä ei jehovantodistajalta saa kuin läninnä kolminaisuuteen ja sielun kuolemattomuuteen liittyen. Raamattu kun on riittävän seko esimerkiksi noissa aiheissa.

<> Yritä panostaa edes yhteen avaamaasi ketjuun.><

Eiköhän valmiudet ole jo havaittu.

• Lataamoon.koko.porukka

Sairaita on paljon. Yhteiskunta ja viranomaiset on vastuussa jos ei täältä poimi ja näiden vuoksi tulee harmia.

• mainosvaltuutettu

Kohta mennään alkaa 1000 vuotinen lataus tule mukaan vaan

• Tirlittus

MoottoritieEipelasta 16.11.2018 15:42

Mouttimarjaana kirjoitti:

----------------------

"Maailmanloppua ennustetaan Raamatussa monin eri tavoin, siihen JT ennusteet perustuu."
      -Vartiotorniin. Siinä ovat ovat olleet vuodet 1914 Harmageddonin vuotena, 1925 maailmanlopun vuotena.

"Turunen on huono esim. arvioimaan JT uskontoa"
      -Tarvitsee vain avata vartiotornit. Siinä se.

"Turusen kirja on oikeassa kirjassaan vain JT 1975 toteutumattomasta ennusteesta, joka ei toteutunut."
      -Tarkoitat, että kiellät ne vartiotornisitaatit, jotka Turusen kirja esittää ? Mutta sehän vastaa samaa asiaa kuin lahkon hylkääminen.

"Se oli yli-innokkaiden JT ennustelua, siinä ei ollut kaikki JT mukana"
      -Innokkaat ja innottomat (ns toimettomat) ottavat kaikki maailmanloppuvuotensa vartiotornista, mistä muualtakaan.

• MoottoritieEiPelasta

Haloo!
        Minkä Raamatunjakeen kumoaa??????
        Ei ainuttakaan!!!!

Montako jaetta kirkot ja muut eri lahkot mitätöi?????
        Satoja jakeita, etenkin UT:sta!!!!!

Olen lukenut Turusen kirjan JT.
        Käsittelin kirjaa jo tällä palstalla pari vuotta sitten.
        Kirjassaan Turunen tuo useita raamatunjakeita esiin, ymmärtämättä sitä, että ne on esitetty kirjassa raamatunvastaisesti.
        Turunen edustaa helluntailaisia, joka on raamatunvastainen lahko ja ollut sitä perustamis pv:stä lähtien.
        Eri lahkoja pitää peilata Raamatun sanaan, eikä ihmisten mielipiteisiin lahkosta.

• Mikkovaasasta

Haloo!
        Ei ainuttakaan!!!!

Kirjassaan Turunen tuo useita raamatunjakeita esiin, ymmärtämättä sitä, että ne on esitetty kirjassa raamatunvastaisesti.
        Turunen edustaa helluntailaisia, joka on raamatunvastainen lahko ja ollut sitä perustamis pv:stä lähtien.
        Eri lahkoja pitää peilata Raamatun sanaan, eikä ihmisten mielipiteisiin lahkosta.

Totta.
        Koska se tajutaan tällä palstalla???

Haloo!
        Ei ainuttakaan!!!!

MoottoritieEiPelasta 17.11.2018 15:23

<>Olen lukenut Turusen kirjan JT.
        Turunen edustaa helluntailaisia, joka on raamatunvastainen lahko ja ollut sitä perustamis pv:stä lähtien.><

Turusen kirjan julistusosa on samaa soopaa kuin Vt-seurankin julistus, siitä ei ole kellään asioita tutkailleella erimielisyyttä. Turusen kirjaa tarjotaan hieman hankalasti kun Vt-seuran menoa koskeva osuus vain osa ko. kirjaa.

<>Eri lahkoja pitää peilata Raamatun sanaan, eikä ihmisten mielipiteisiin lahkosta.><

Tämä on totta, koskahan sinä ryhdyt tuollaiseen urakkaan?

• MoottoritieEiPelasta
        Hasta_luego kirjoitti:

<>Olen lukenut Turusen kirjan JT.
        Turunen edustaa helluntailaisia, joka on raamatunvastainen lahko ja ollut sitä perustamis pv:stä lähtien.><

Turusen kirjan julistusosa on samaa soopaa kuin Vt-seurankin julistus, siitä ei ole kellään asioita tutkailleella erimielisyyttä. Turusen kirjaa tarjotaan hieman hankalasti kun Vt-seuran menoa koskeva osuus vain osa ko. kirjaa.

<>Eri lahkoja pitää peilata Raamatun sanaan, eikä ihmisten mielipiteisiin lahkosta.><

Tämä on totta, koskahan sinä ryhdyt tuollaiseen urakkaan?

Olen peilannut koko ajan Raamattuun.

Sinähän et sitä tiedosta, koska sinulta puuttuu raamatun tuntemus.

Raamatun kerta lukeminenkin läpi valaisee, mikä meno on suomessa eri lahkoilla.

Raamatun kerta läpi lukeminen vahvistaa JT olevan AINOA Raamatunmukainen ryhmä MAAILMASSA!!!!!

Lopeta tyhjän puhuminen ja käytä aikasi tulemalla JT joukkoon.

Olen peilannut koko ajan Raamattuun.

Sinähän et sitä tiedosta, koska sinulta puuttuu raamatun tuntemus.

Raamatun kerta lukeminenkin läpi valaisee, mikä meno on suomessa eri lahkoilla.

Raamatun kerta läpi lukeminen vahvistaa JT olevan AINOA Raamatunmukainen ryhmä MAAILMASSA!!!!!

Lopeta tyhjän puhuminen ja käytä aikasi tulemalla JT joukkoon.

MoottoritieEiPelasta 18.11.2018 15:33

<>Olen peilannut koko ajan Raamattuun.><

Jostain kumman syystä nimimerkki on tuttu pelkistä perustelemattomista väitteistä.

<>Sinähän et sitä tiedosta, koska sinulta puuttuu raamatun tuntemus.><

Auta ihmeessä jos katsot sen tarpeelliseksi.

<>Raamatun kerta lukeminenkin läpi valaisee, mikä meno on suomessa eri lahkoilla.><

Tuo on totta, Jeesuksen katteeton paluulupaus vie pohjan kaikilta Jeesusta odottaneilta liikkeiltä, kuten Jeesuksen jo palauttaneiltakin, siinä Vt-seura on tasan samalla viivalla.

<>Raamatun kerta läpi lukeminen vahvistaa JT olevan AINOA Raamatunmukainen ryhmä MAAILMASSA!!!!!><

Kokeile vaikka perustella vuoden 1914 raamatullisuus, mutta Raamatulla, katsotaan mitä saat aikaiseksi noiden suurin sanojen jälkeen.

<>Lopeta tyhjän puhuminen ja käytä aikasi tulemalla JT joukkoon.><

Oikeise ihmeessä missä olen väärässä, mutta perustellusti.

• MoottoritieEiPelasta
        Hasta_luego kirjoitti:

MoottoritieEiPelasta 18.11.2018 15:33

<>Olen peilannut koko ajan Raamattuun.><

Jostain kumman syystä nimimerkki on tuttu pelkistä perustelemattomista väitteistä.

<>Sinähän et sitä tiedosta, koska sinulta puuttuu raamatun tuntemus.><

Auta ihmeessä jos katsot sen tarpeelliseksi.

<>Raamatun kerta lukeminenkin läpi valaisee, mikä meno on suomessa eri lahkoilla.><

Tuo on totta, Jeesuksen katteeton paluulupaus vie pohjan kaikilta Jeesusta odottaneilta liikkeiltä, kuten Jeesuksen jo palauttaneiltakin, siinä Vt-seura on tasan samalla viivalla.

<>Raamatun kerta läpi lukeminen vahvistaa JT olevan AINOA Raamatunmukainen ryhmä MAAILMASSA!!!!!><

Kokeile vaikka perustella vuoden 1914 raamatullisuus, mutta Raamatulla, katsotaan mitä saat aikaiseksi noiden suurin sanojen jälkeen.

<>Lopeta tyhjän puhuminen ja käytä aikasi tulemalla JT joukkoon.><

Oikeise ihmeessä missä olen väärässä, mutta perustellusti.

#Tuo on totta, Jeesuksen katteeton paluulupaus vie pohjan kaikilta Jeesusta odottaneilta liikkeiltä, kuten Jeesuksen jo palauttaneiltakin, siinä Vt-seura on tasan samalla viivalla.#

#Auta ihmeessä jos katsot sen tarpeelliseksi.#

Autan.
        Lue Matteus 24. luku alusta loppuun, siis 25. luvun alkuun asti. (Käy mikä raamattu hyvänsä)
        Se vastaa, että Jeesus ei luvannut tulla silloin kuin olet väittämässä.
        Kyseinen aika voi olla meidän aikamme...…...sinulla alkaa olla kiire tämän jahkaamisen kanssa, sinunkin pitäisi olla pelastusleirissä mukana, eikä vastustamassa sen olemassaoloa.

#Tuo on totta, Jeesuksen katteeton paluulupaus vie pohjan kaikilta Jeesusta odottaneilta liikkeiltä, kuten Jeesuksen jo palauttaneiltakin, siinä Vt-seura on tasan samalla viivalla.#

#Auta ihmeessä jos katsot sen tarpeelliseksi.#

Autan.
        Lue Matteus 24. luku alusta loppuun, siis 25. luvun alkuun asti. (Käy mikä raamattu hyvänsä)
        Se vastaa, että Jeesus ei luvannut tulla silloin kuin olet väittämässä.
        Kyseinen aika voi olla meidän aikamme...…...sinulla alkaa olla kiire tämän jahkaamisen kanssa, sinunkin pitäisi olla pelastusleirissä mukana, eikä vastustamassa sen olemassaoloa.

MoottoritieEiPelasta 19.11.2018 15:00

<>Autan.
        Se vastaa, että Jeesus ei luvannut tulla silloin kuin olet väittämässä.><

En lainaa koko lukua, eli tässä avainkohdat:

”Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti minä sanon teille: te ette missään tapauksessa käy loppuun Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika saapuu.” (Matt. 10:23 UMK)

Totisesti minä sanon teille: nämä kaikki tulevat tämän sukupolven päälle. (Matt. 23:36 UMK)

"Oppikaa nyt viikunapuusta kuvauksena tämä: Niin pian kuin sen nuori oksa mehevöityy ja työntää esiin lehtiä, te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin myös te, kun näette kaikki nämä, tietäkää, että hän on lähellä, ovilla. Totisesti minä sanon teille, että tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät missään tapauksessa katoa.” (Matt. 24:34 UMK)

”Jeesus sanoi hänelle: ”Sinä itse sanoit sen. Mutta minä sanon teille: tästä lähin tulette näkemään Ihmisen Pojan istuvan voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä.”” (Matt. 26:64 UMK)

Noiden jakeiden pohjalta voit auttaa minua kertomalla millä perusteella Jeesus viittasi joko vuoteen 1874 tai 1914, taikka johonkin muuhun myöhäisempään ajankohtaan kuin kuulijoidensa elinkaareen?

<>Kyseinen aika voi olla meidän aikamme...…...><

Voiko, millä perusteella väität tuollaista?

<>...sinulla alkaa olla kiire tämän jahkaamisen kanssa...><

Silloin harvoin kun niitä on, niin mun kiireet ovat aivan muualla ja pelastusta tarvitessani soitan pelastuslaitokselle.

• Eioletulossa

Jehovien maailman loppua ei ole tulossa huomenna eikä ensi viikolla. Oikeasti sitä ei ole tulossa koskaan. Kuinkahan pitkään ihmiset jaksavat uskoa näihin oppeihin ja odottaa? Jos laitetaan vaikka parisataa vuotta eteenpäin, niin onkohan meillä enää jehovia vai onko toiminta jo hiipunut pois.

• Eioletulossa 18.11.2018 1:20

<>Jehovien maailman loppua ei ole tulossa huomenna eikä ensi viikolla. Oikeasti sitä ei ole tulossa koskaan.><

Luontevin odotus on auringon energian loppuminen, siis saman auringon, joka uskovaisten Raamatun mukaan kiertää litteää maata vedeltä suojaavassa kiinteässä taivaanvahvuudessa.

<> Kuinkahan pitkään ihmiset jaksavat uskoa näihin oppeihin ja odottaa? Jos laitetaan vaikka parisataa vuotta eteenpäin, niin onkohan meillä enää jehovia vai onko toiminta jo hiipunut pois.><

Kaksikin vuosisataa on melko mitätön aikajakso kun uskontojen historiaa miettii. Jotain kovin oleellista odottaisin tapahtuvaksi jos noin lyhyessä ajassa taikausko kaikkoaisi tietämättömien ajatusvalikosta.

• Salputaakkis

"Olen lukenut Turusen kirjan JT.
      Kirjassaan Turunen tuo useita raamatunjakeita esiin, ymmärtämättä sitä, että ne on esitetty kirjassa raamatunvastaisesti."

-Turunen esittelee vain lahkon, lahkohistoriaakin.

Esim. alkaen, että lahkon organisaatiorakenne näkyy olevan kopioitu katoliselta kirkolta, eri virkanimikkeitä käyttäen tietenkin.

Omat lukunsa esim. lahkon verisäänöstelyteologiasta, joka on aikoinaan verensiirtoa kehunut, siitä erehdyksestä johtuen kieltänyt rokotukset että rokotteet valmistettaisiin verestä, mutta kuten aina lahko-opit, muuttuneet vuoroin ankarammiksi vuoroin lievemmiksi, "fraktio-oppeinensa".

Ristin vastaisesta sodasta oma lukunsa, mainittakoon että ristin vastainen peruste on ollut vanha kirja, jossa itse asiassa esitetään todisteita siitä, että Jeesus naulittiin ristille.

Maailmanlopuistaan lahko on tullut tunnetuksi ja niiden ennusteista, määrävuosineen, on oma lukunsa. Toki on Turunen ottanut Raamatun jakeen tähän, koska vartiotorniuskonto vetoaa Raamattuun loppujen puolesta, mutta Turusen esiintuoma 5 Moos 18.20-22 ilmoittaa lahkon vääräksi profeetaksi.
      Itse lisäisin ilm. 20:10 -jakeen, joka ilmoittaa lahkon kohtalon vääränä profeettana, ikuisuus tulimeressä. (eikä mikään "kertakuolema").

Turusen kirja olisi nähtävä jokaisen, joka yritetään lahkoon värvätä. Kirjastoista löytyy.

• MoottoritieEiPelasta

Turusen kirja olisi nähtävä jokaisen, joka yritetään lahkoon värvätä. Kirjastoista löytyy.

Turunen on raamatunvastainen saarnaaja, sen todistaa Turusen oma kirja.

• HuomaaEro

MoottoritieEiPelasta 18.11.2018 15:36

"Turunen on raamatunvastainen saarnaaja, sen todistaa Turusen oma kirja."

-Tässä tulee yksi tärkeä ero Raamatun ja vartiotorniuskonnon välillä.
        " Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. " -sanoo 2 Moos. 20:16

"It is proper to misdirect the enemy by hiding the truth" - elikkä lahkon edun eteen tulee valehdella, watchtower May 1, 1957 sivulla 286.

• MoottoritieEiPelasta
        HuomaaEro kirjoitti:

MoottoritieEiPelasta 18.11.2018 15:36

"Turunen on raamatunvastainen saarnaaja, sen todistaa Turusen oma kirja."

-Tässä tulee yksi tärkeä ero Raamatun ja vartiotorniuskonnon välillä.
        " Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. " -sanoo 2 Moos. 20:16

"It is proper to misdirect the enemy by hiding the truth" - elikkä lahkon edun eteen tulee valehdella, watchtower May 1, 1957 sivulla 286.

"Lähimmäistä" pitää varoittaa pitää raamatunvastaisuudesta.

Muuten pelastusta ei heru!

• Mansikallisesti

Olet väärän todistusken asialla.
        Sillä kuten kukaan todistaja eikä muukaan ole kyennyt osoittamaan yhtään virhettä Turusen kirjassa, et myöskään sinä lahkolainen ole yksilöinyt ainuttakaan virhettä.

Turunen esittelee lahkon vartiotornisitaatein. Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa, on kirja nimeltään.

• MoottoritieeiPelasta
        Mansikallisesti kirjoitti:

Olet väärän todistusken asialla.
        Sillä kuten kukaan todistaja eikä muukaan ole kyennyt osoittamaan yhtään virhettä Turusen kirjassa, et myöskään sinä lahkolainen ole yksilöinyt ainuttakaan virhettä.

Turunen esittelee lahkon vartiotornisitaatein. Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa, on kirja nimeltään.

Kävin Turusen kirjaa täällä läpi pari vuotta sitten ja osoitin kirjan raamatunvastaisuudet Raamatun esimerkein.
        Jos sen tekisin uudestaan, joutuisin lainaamaan kirjan uudestaan kirjastosta.

Turunen on Raamatunvastainen saarnaaja.
        TURUNEN TEKEE RAAMATUNKIRJOITTAJISTA SUURIA VALEHTELIJOITA.
        KUKA ON OPETTANUT TURUSEN RAAMATUNVASTAISEKSI?
        AIKAISEMMAT HELLUNTALAISET!!!!

Se mikä on totta AINOASTAAN Turusen kirjassa, koskien JT:a, on se että JT ennusteet eivät toteutuneet muutamina eri kertoina.
        Siihen Turunen on käyttänyt valtavasti sivumääriä kirjassaan, naurettavaa touhua, kun saman asian olisi voinut ilmoittaa parilla lauseella.

Sinunkin pitäisi uskoa ainoastaan Raamatun sanaan, eikä lahkosaarnaajiin.
        Tämä on suuri ongelma eri seurakunnissa, kun ihmiset eivät itse lue Raamattua, siksi raamatunvastaisuus onnistuu eri lahkoissa.

Se mitä JT saarnaa, löytyy samassa muodossa myös Raamatusta.....sitä ei olla manipuloitu mieleiseen suuntaan.
        Kun Raamatun sanaa aletaan vääntelemään ja kääntelemään eri suuntiin, siitä tulee ristiriitainen, jota se ei ole yhdelläkään sivulla.

• Sexturno

Herra nimim. MoottoritieeiPelasta, joka on saanut lahkolta mainosvaltuutuksen, tuo esiin minkälaiseksi lahko ihmisen tekee. Virheitä ei ole osoittaa lahkoa käsittelevässä kirjassa, mutta täytyy puhua pahinta mitä mielestään keksii.

Onhan Turusessa suorat sitaatit esim. vartiotornin maailmanlopun ennustevuosista.
        Raamattuhan taas tuolla perustelee väärän profeetan, 5 Moos 18:20-22.
        Lahkolla on tässä ongelmana, kuinka saisi värvättävän olemaan välittämättä.
        Onhan tuo huomioon otettava, se on vienyt ihmisten elämän suuresti pilalle.
        Esim. lahkokirja Lapset, v. 1942, neuvoi jättämään lasten hankkimisen Harmageddonin jälkeiselle ajalle.

• MoottoritieeiPelasta kirjoitti:

Kävin Turusen kirjaa täällä läpi pari vuotta sitten ja osoitin kirjan raamatunvastaisuudet Raamatun esimerkein.
        Jos sen tekisin uudestaan, joutuisin lainaamaan kirjan uudestaan kirjastosta.

Turunen on Raamatunvastainen saarnaaja.
        TURUNEN TEKEE RAAMATUNKIRJOITTAJISTA SUURIA VALEHTELIJOITA.
        KUKA ON OPETTANUT TURUSEN RAAMATUNVASTAISEKSI?
        AIKAISEMMAT HELLUNTALAISET!!!!

Se mikä on totta AINOASTAAN Turusen kirjassa, koskien JT:a, on se että JT ennusteet eivät toteutuneet muutamina eri kertoina.
        Siihen Turunen on käyttänyt valtavasti sivumääriä kirjassaan, naurettavaa touhua, kun saman asian olisi voinut ilmoittaa parilla lauseella.

Sinunkin pitäisi uskoa ainoastaan Raamatun sanaan, eikä lahkosaarnaajiin.
        Tämä on suuri ongelma eri seurakunnissa, kun ihmiset eivät itse lue Raamattua, siksi raamatunvastaisuus onnistuu eri lahkoissa.

Se mitä JT saarnaa, löytyy samassa muodossa myös Raamatusta.....sitä ei olla manipuloitu mieleiseen suuntaan.
        Kun Raamatun sanaa aletaan vääntelemään ja kääntelemään eri suuntiin, siitä tulee ristiriitainen, jota se ei ole yhdelläkään sivulla.

MoottoritieeiPelasta 19.11.2018 15:19

<>Sinunkin pitäisi uskoa ainoastaan Raamatun sanaan, eikä lahkosaarnaajiin.><

Oikein kannatettava ohje.

<>Tämä on suuri ongelma eri seurakunnissa, kun ihmiset eivät itse lue Raamattua, siksi raamatunvastaisuus onnistuu eri lahkoissa.><

Näin se menee, Raamattu on lähinnä sidedana Vt-seurassakin, jonka oma materiaali on jehovantodistajien jumalan, hallintoelimen sanaa.

<>Se mitä JT saarnaa, löytyy samassa muodossa myös Raamatusta.....sitä ei olla manipuloitu mieleiseen suuntaan.><

Koko Vt-seuran omaksuma asema lepää vuoden 1914 väitetyn raamatullisuuden varassa. Todellisuudessa Raamatussa ei ole pienintäkään tukea Raamatussa. Jos haluaa osoittaa tuon väitteen vääräksi, niin on hyvä ja osoittaa Raamatulla, että:

1. Jeesuksen maininnalla pakanain ajoista tarkoitettiin nimenomaan Nebukadnessarin hulluuden seitsemää aikaa.

2. Nämä seitsemän aikaa tarkoittavat kirjaimellista seitsemän vuoden ajanjaksoa.

3. Nämä vuodet ovat nk. profeetallisia vuosia eivätkä esimerkiksi tavallisia babylonialaisia kalenterivuosia.

4. Nämä 2520 päivää soveltuvat johonkin muuhunkin kuin Nebukadnessarin hulluuteen, eli niillä olisi suurempi täyttymys, kuten Jehovan valtakunnan toiminnan keskeytys maan suhteen.

5. Pakanakuninkaan valtakunta esikuvasi Jehovan valtakuntaa.

6. Mahdollisessa suuremmassa täyttymyksessä lasketaan yksi vuosi päivää kohden.

7. Näin laskettu 2520 vuoden jakso on alkanut Nebukadnessarin autioitettua Jerusalemin.

Jokaiseen kysymykseen on oltava asiallinen vastaus Raamatulla, jos yksikin jää vastaamatta, niin Vt-seuran opillinen perusta murenee.

• mikäTAKANA

Jeesus ripustettiin puuhun, lukee eräässä raamatunpaikassa ? Ei siinä ilmoiteta mitään rististä. Oliskohan siinä jokin tahallinen käännösvirhe, mahdollisesti ?

• MoottoritieEiPelasta
        Sexturno kirjoitti:

Herra nimim. MoottoritieeiPelasta, joka on saanut lahkolta mainosvaltuutuksen, tuo esiin minkälaiseksi lahko ihmisen tekee. Virheitä ei ole osoittaa lahkoa käsittelevässä kirjassa, mutta täytyy puhua pahinta mitä mielestään keksii.

Onhan Turusessa suorat sitaatit esim. vartiotornin maailmanlopun ennustevuosista.
        Raamattuhan taas tuolla perustelee väärän profeetan, 5 Moos 18:20-22.
        Lahkolla on tässä ongelmana, kuinka saisi värvättävän olemaan välittämättä.
        Onhan tuo huomioon otettava, se on vienyt ihmisten elämän suuresti pilalle.
        Esim. lahkokirja Lapset, v. 1942, neuvoi jättämään lasten hankkimisen Harmageddonin jälkeiselle ajalle.

Miksi pyörittelet samaa asiaa uudestaan????

• Katonaidi

Mieti, miksi lahkon toinen puoli mainosviestien kääntöpuoli, olisi kielletty ?
        Oletko perehtynyt kääntöpuoleen esim.
        Turusen kirjasta,
        Matti Liljeqvistin kirjasta Torni ja temppeli, sen lahkoa koskevasta osasasta,
        Asko Kariluodon kirjasta Jehoavn todistajain oppi ja Raamattu

Onhan Turunen kirjoittanut nytkin puheeaiheeksi sopivasti: Jehovan todistaja ei tänään voi tietää mitä hänen edellytetään uskovan huomenna

• MootoritieEiPelasta
        Hasta_luego kirjoitti:

MoottoritieeiPelasta 19.11.2018 15:19

<>Sinunkin pitäisi uskoa ainoastaan Raamatun sanaan, eikä lahkosaarnaajiin.><

Oikein kannatettava ohje.

<>Tämä on suuri ongelma eri seurakunnissa, kun ihmiset eivät itse lue Raamattua, siksi raamatunvastaisuus onnistuu eri lahkoissa.><

Näin se menee, Raamattu on lähinnä sidedana Vt-seurassakin, jonka oma materiaali on jehovantodistajien jumalan, hallintoelimen sanaa.

<>Se mitä JT saarnaa, löytyy samassa muodossa myös Raamatusta.....sitä ei olla manipuloitu mieleiseen suuntaan.><

Koko Vt-seuran omaksuma asema lepää vuoden 1914 väitetyn raamatullisuuden varassa. Todellisuudessa Raamatussa ei ole pienintäkään tukea Raamatussa. Jos haluaa osoittaa tuon väitteen vääräksi, niin on hyvä ja osoittaa Raamatulla, että:

1. Jeesuksen maininnalla pakanain ajoista tarkoitettiin nimenomaan Nebukadnessarin hulluuden seitsemää aikaa.

2. Nämä seitsemän aikaa tarkoittavat kirjaimellista seitsemän vuoden ajanjaksoa.

3. Nämä vuodet ovat nk. profeetallisia vuosia eivätkä esimerkiksi tavallisia babylonialaisia kalenterivuosia.

4. Nämä 2520 päivää soveltuvat johonkin muuhunkin kuin Nebukadnessarin hulluuteen, eli niillä olisi suurempi täyttymys, kuten Jehovan valtakunnan toiminnan keskeytys maan suhteen.

5. Pakanakuninkaan valtakunta esikuvasi Jehovan valtakuntaa.

6. Mahdollisessa suuremmassa täyttymyksessä lasketaan yksi vuosi päivää kohden.

7. Näin laskettu 2520 vuoden jakso on alkanut Nebukadnessarin autioitettua Jerusalemin.

Jokaiseen kysymykseen on oltava asiallinen vastaus Raamatulla, jos yksikin jää vastaamatta, niin Vt-seuran opillinen perusta murenee.

#Näin se menee, Raamattu on lähinnä sidedana Vt-seurassakin, jonka oma materiaali on jehovantodistajien jumalan, hallintoelimen sanaa.#

Huomaa, et ole lukenut yhtään JT tekemään apu kirjaa Raamatusta.
        Kaikki ovat Raamatun mukaisia, samoin lehdet.

#Koko Vt-seuran omaksuma asema lepää vuoden 1914 väitetyn raamatullisuuden varassa. Todellisuudessa Raamatussa ei ole pienintäkään tukea Raamatussa. Jos haluaa osoittaa tuon väitteen vääräksi, niin on hyvä ja osoittaa Raamatulla, että:#

4. Moos. 14:34
        Esim. Hes. 4: 6, 21:25 - 27
        Daniel 4:32 jne. 7:13 - 14
        Ilm. 12:6, 14 11:2 - 3
        Luuk. 21:24,

• MoottoritieEiPelasta
        Katonaidi kirjoitti:

Mieti, miksi lahkon toinen puoli mainosviestien kääntöpuoli, olisi kielletty ?
        Oletko perehtynyt kääntöpuoleen esim.
        Turusen kirjasta,
        Matti Liljeqvistin kirjasta Torni ja temppeli, sen lahkoa koskevasta osasasta,
        Asko Kariluodon kirjasta Jehoavn todistajain oppi ja Raamattu

Onhan Turunen kirjoittanut nytkin puheeaiheeksi sopivasti: Jehovan todistaja ei tänään voi tietää mitä hänen edellytetään uskovan huomenna

#Onhan Turunen kirjoittanut nytkin puheeaiheeksi sopivasti: Jehovan todistaja ei tänään voi tietää mitä hänen edellytetään uskovan huomenna#

JT ovat ainoat, jotka etenee Raamatun sanan mukaan uskossa, sitä on turha kiistää, siihen ei ole muuta mahdollisuutta, jos meinaa uskoa raamatunmukaisesti.
        Täällä ei kukaan ole koskaan kyennyt kumoamaan JT uskoa Raamatulla....kaikkeen muuta kyllä höpistää.

Lahkoista ei tiedä milloin mitäkin muutetaan, kuten viimeinen villitys, että homous on ihan normaalia ja sitä ennen naispappeus on ihan normaalia?????
        Molemmat ovat raamatunvastaisia.
        RAAMATUN SANA ON SAMA KUIN 2000 VUOTTA SITTEN!!!
        Lahkojen papit ja saarnaajat ovat eri mieltä!!!!!!

• MootoritieEiPelasta kirjoitti:

#Näin se menee, Raamattu on lähinnä sidedana Vt-seurassakin, jonka oma materiaali on jehovantodistajien jumalan, hallintoelimen sanaa.#

Huomaa, et ole lukenut yhtään JT tekemään apu kirjaa Raamatusta.
        Kaikki ovat Raamatun mukaisia, samoin lehdet.

#Koko Vt-seuran omaksuma asema lepää vuoden 1914 väitetyn raamatullisuuden varassa. Todellisuudessa Raamatussa ei ole pienintäkään tukea Raamatussa. Jos haluaa osoittaa tuon väitteen vääräksi, niin on hyvä ja osoittaa Raamatulla, että:#

4. Moos. 14:34
        Esim. Hes. 4: 6, 21:25 - 27
        Daniel 4:32 jne. 7:13 - 14
        Ilm. 12:6, 14 11:2 - 3
        Luuk. 21:24,

MootoritieEiPelasta 19.11.2018 17:36

<>Huomaa, et ole lukenut yhtään JT tekemään apu kirjaa Raamatusta.><

Sun huomiokyky ei ole terävimmillään, mutta olen otettu arviostasi.

<>Kaikki ovat Raamatun mukaisia, samoin lehdet.><

Sitä tassä tutkaillaan, mutta argumentointityylissäsi olisi toivomisen varaa. Et lainannut esittämiäni kysymyksiä, etkä myöskään perustellut sen kummemmin, vaan laitoit litanian (turhan tuttuja) raamatunjakeita ja ylimielisesti osoitat näin ettei sulla ole harmainta aavistustakaan ko. opetukseen sisältyvistä ongelmista. Useilla muilla jehovantodistajilla on, ainakin siitä päätellen etteivät koske noihin kysymyksiin pitkällä kepilläkään.

<>4. Moos. 14:34><

”Niiden päivien lukumäärän mukaisesti, jotka maata vakoilitte, neljäkymmentä päivää, päivän vuotta kohti, päivän vuotta kohti, te vastaatte erheistänne neljäkymmentä vuotta, koska teidän on tiedettävä, mitä vieraantumiseni merkitsee.”

Tämä on yhteen yksittäiseen tapaukseen liittyvä ohje. Osoitatko Raamatulla, että tätä voidaan soveltaa mielivaltaisesta ja vielä tarkemmin, että periaate soveltuu Nebuun?

<>Esim. Hes. 4: 6, 21:25 – 27><
        ”Ja sinun on päätettävä ne.
        Ja sinun on maattava toisen kerran oikealla kyljelläsi, ja sinun on kannettava Juudan huoneen erhettä neljäkymmentä päivää. Päivän vuotta kohti, päivän vuotta kohti olen sinulle antanut.”

”Ja sinä, oi kuolettavasti haavoitettu, jumalaton Israelin johtomies, jonka päivä on tullut lopun erheen aikana, 26 näin on Suvereeni Herra Jehova sanonut: ’Poista turbaani ja nosta pois kruunu. Tämä ei jää tällaiseksi. Korota alhainen ja alenna korkea. 27 Raunioiksi, raunioiksi, raunioiksi minä panen sen. Eikä tämäkään tule varmasti kenenkään omaksi, ennen kuin tulee hän, jolla on laillinen oikeus, ja minun on annettava se hänelle.’”

Ensimmäisen jakeen kohdalla taas sama ongelma, osoitatko Raamatulla, että sitä voidaan soveltaa mielivaltaisesta ja vielä tarkemmin, että periaate soveltuu Nebuun? Osoitatko Raamatulla miten Nebu liittyy asiaan?

<>Daniel 4:32 jne. 7:13 – 14><

”...ja ihmisten joukosta sinut ajetaan pois, ja kedon eläinten parissa tulee asuntosi olemaan. Kasveja sinullekin annetaan syötäväksi niin kuin sonneille, ja sinulta kuluu seitsemän aikaa, kunnes tiedät, että Korkein on Hallitsijana ihmisten valtakunnassa ja että hän antaa sen, kenelle hän tahtoo.’”

” Minä näin edelleen yön näyissä, ja katso, taivaiden pilvien mukana oli tulossa joku ihmisen pojan kaltainen, ja hän sai pääsyn Ikiaikaisen luo, ja hänet vietiin aivan Hänen eteensä. 14 Ja hänelle annettiin hallitusvalta ja kunnia ja valtakunta, jotta kaikki kansat, kansalliset ryhmät ja kielet palvelisivat häntä. Hänen hallitusvaltansa on ajan hämärään asti kestävä hallitusvalta, joka ei häviä, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei tuhoudu.”

Danielinkirjan neljännessä luvussa kerrotaan Nebun unesta sekä Danielin siihen antamasta tyhjentävästä selityksestä. Kun tuossa tekstissä ei ole minkäänlaista viitettä mihinkään muualle Raamatussa, niin osoitatko Raamatulla, haluamasi yhteyden vaikka nyt pakanain aikoihin? Samalla on esitettävä Raamatulla kuinka Danielin antama tyhjentävä selitys olisi vajaa tai virheellinen? Asiaan toki liittyy muita, jopa vakavampia ongelmia, mutta ei mennä historian puolelle, pysaytään Raamatussa.

<>Ilm. 12:6, 14 11:2 – 3><

”Ja nainen pakeni erämaahan, jossa hänellä on Jumalan valmistama paikka, jotta häntä ravittaisiin siellä tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.”

”Mutta naiselle annettiin suuren kotkan kaksi siipeä, jotta hän lentäisi omaan paikkaansa erämaahan; siellä häntä ravitaan aika ja ajat ja puoli aikaa poissa käärmeen kasvojen luota.”

”Mutta esipiha, joka on temppelipyhäkön ulkopuolella, jätä kokonaan pois äläkä mittaa sitä, sillä se on annettu kansakunnille, ja ne tulevat tallaamaan pyhää kaupunkia jalkoihinsa neljäkymmentäkaksi kuukautta. 3 Ja minä panen kaksi todistajaani profetoimaan tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää säkkikankaaseen puettuina.””

Nyt sitten taas vaan osoitat Raamatulla miten nimenomaan Ilmestyskirjan 1260 vuorokautta liittyy Nebun seitsemään aikaan? Ihan vaan vihjeenä jos haluat esittää kolmen ja puolen ajan olevan 1260 vuotta, niin se ei ole viisasta, koska Vt-seura ei (enää) opeta kolmen ja puolen ajan vastaavan muuta kuin 1260 päivää.

<>Luuk. 21:24,><

”...a heitä kaatuu miekan terään ja viedään vankeina kaikkiin kansakuntiin, ja Jerusalem tulee olemaan kansakuntien tallattavana, kunnes kansakuntien määräajat täyttyvät.”

Tuon jakeen lainaaminen olisi sinulta riittänyt, koska jo se yksin kaataa koko 1914-opetuksen. Jakeella ei ole mitään asiallista yhteyttä Nebuun tai edes Raamatun VT:n puolelle. Se on Raamatun ainoa viittaus pakanain aikoihin ja vallitettavasti Jeesuksen sanat ovat futuurissa. Ihan vaan vihjeenä, niin kannattaa lukea ajatuksella ainakin Luukkaan 17. ja 21. luku sekä kiinnittää erityistä huomiota jakeisiin 17:24; 17:26; 17:30; 17:31; 21:7; 21:11; 21:23; 21:24 ja 21:25. Niissä kaikissa on sama

#Onhan Turunen kirjoittanut nytkin puheeaiheeksi sopivasti: Jehovan todistaja ei tänään voi tietää mitä hänen edellytetään uskovan huomenna#

JT ovat ainoat, jotka etenee Raamatun sanan mukaan uskossa, sitä on turha kiistää, siihen ei ole muuta mahdollisuutta, jos meinaa uskoa raamatunmukaisesti.
        Täällä ei kukaan ole koskaan kyennyt kumoamaan JT uskoa Raamatulla....kaikkeen muuta kyllä höpistää.

Lahkoista ei tiedä milloin mitäkin muutetaan, kuten viimeinen villitys, että homous on ihan normaalia ja sitä ennen naispappeus on ihan normaalia?????
        Molemmat ovat raamatunvastaisia.
        RAAMATUN SANA ON SAMA KUIN 2000 VUOTTA SITTEN!!!
        Lahkojen papit ja saarnaajat ovat eri mieltä!!!!!!

MoottoritieEiPelasta 19.11.2018 17:49

<>Lahkoista ei tiedä milloin mitäkin muutetaan...><

Näin se menee, Vt-kultille ominaisista alkuperäisistä opetuksista on muuttamatta ainoastaan noin puoli tusinaa, kaikki muu on mennyt uusiksi ja menewe kaiken aikaa.

<>RAAMATUN SANA ON SAMA KUIN 2000 VUOTTA SITTEN!!!><

Näin se on, mutta se ei kelpaa esimerkiksi Vt-seuralle.

<>Lahkojen papit ja saarnaajat ovat eri mieltä!!!!!!><

Se on kaikkien Raamattua launaavien liikkeiden suurin ongelma.

• Hasta_luego kirjoitti:

MootoritieEiPelasta 19.11.2018 17:36

<>Huomaa, et ole lukenut yhtään JT tekemään apu kirjaa Raamatusta.><

Sun huomiokyky ei ole terävimmillään, mutta olen otettu arviostasi.

<>Kaikki ovat Raamatun mukaisia, samoin lehdet.><

Sitä tassä tutkaillaan, mutta argumentointityylissäsi olisi toivomisen varaa. Et lainannut esittämiäni kysymyksiä, etkä myöskään perustellut sen kummemmin, vaan laitoit litanian (turhan tuttuja) raamatunjakeita ja ylimielisesti osoitat näin ettei sulla ole harmainta aavistustakaan ko. opetukseen sisältyvistä ongelmista. Useilla muilla jehovantodistajilla on, ainakin siitä päätellen etteivät koske noihin kysymyksiin pitkällä kepilläkään.

<>4. Moos. 14:34><

”Niiden päivien lukumäärän mukaisesti, jotka maata vakoilitte, neljäkymmentä päivää, päivän vuotta kohti, päivän vuotta kohti, te vastaatte erheistänne neljäkymmentä vuotta, koska teidän on tiedettävä, mitä vieraantumiseni merkitsee.”

Tämä on yhteen yksittäiseen tapaukseen liittyvä ohje. Osoitatko Raamatulla, että tätä voidaan soveltaa mielivaltaisesta ja vielä tarkemmin, että periaate soveltuu Nebuun?

<>Esim. Hes. 4: 6, 21:25 – 27><
        ”Ja sinun on päätettävä ne.
        Ja sinun on maattava toisen kerran oikealla kyljelläsi, ja sinun on kannettava Juudan huoneen erhettä neljäkymmentä päivää. Päivän vuotta kohti, päivän vuotta kohti olen sinulle antanut.”

”Ja sinä, oi kuolettavasti haavoitettu, jumalaton Israelin johtomies, jonka päivä on tullut lopun erheen aikana, 26 näin on Suvereeni Herra Jehova sanonut: ’Poista turbaani ja nosta pois kruunu. Tämä ei jää tällaiseksi. Korota alhainen ja alenna korkea. 27 Raunioiksi, raunioiksi, raunioiksi minä panen sen. Eikä tämäkään tule varmasti kenenkään omaksi, ennen kuin tulee hän, jolla on laillinen oikeus, ja minun on annettava se hänelle.’”

Ensimmäisen jakeen kohdalla taas sama ongelma, osoitatko Raamatulla, että sitä voidaan soveltaa mielivaltaisesta ja vielä tarkemmin, että periaate soveltuu Nebuun? Osoitatko Raamatulla miten Nebu liittyy asiaan?

<>Daniel 4:32 jne. 7:13 – 14><

”...ja ihmisten joukosta sinut ajetaan pois, ja kedon eläinten parissa tulee asuntosi olemaan. Kasveja sinullekin annetaan syötäväksi niin kuin sonneille, ja sinulta kuluu seitsemän aikaa, kunnes tiedät, että Korkein on Hallitsijana ihmisten valtakunnassa ja että hän antaa sen, kenelle hän tahtoo.’”

” Minä näin edelleen yön näyissä, ja katso, taivaiden pilvien mukana oli tulossa joku ihmisen pojan kaltainen, ja hän sai pääsyn Ikiaikaisen luo, ja hänet vietiin aivan Hänen eteensä. 14 Ja hänelle annettiin hallitusvalta ja kunnia ja valtakunta, jotta kaikki kansat, kansalliset ryhmät ja kielet palvelisivat häntä. Hänen hallitusvaltansa on ajan hämärään asti kestävä hallitusvalta, joka ei häviä, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei tuhoudu.”

Danielinkirjan neljännessä luvussa kerrotaan Nebun unesta sekä Danielin siihen antamasta tyhjentävästä selityksestä. Kun tuossa tekstissä ei ole minkäänlaista viitettä mihinkään muualle Raamatussa, niin osoitatko Raamatulla, haluamasi yhteyden vaikka nyt pakanain aikoihin? Samalla on esitettävä Raamatulla kuinka Danielin antama tyhjentävä selitys olisi vajaa tai virheellinen? Asiaan toki liittyy muita, jopa vakavampia ongelmia, mutta ei mennä historian puolelle, pysaytään Raamatussa.

<>Ilm. 12:6, 14 11:2 – 3><

”Ja nainen pakeni erämaahan, jossa hänellä on Jumalan valmistama paikka, jotta häntä ravittaisiin siellä tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.”

”Mutta naiselle annettiin suuren kotkan kaksi siipeä, jotta hän lentäisi omaan paikkaansa erämaahan; siellä häntä ravitaan aika ja ajat ja puoli aikaa poissa käärmeen kasvojen luota.”

”Mutta esipiha, joka on temppelipyhäkön ulkopuolella, jätä kokonaan pois äläkä mittaa sitä, sillä se on annettu kansakunnille, ja ne tulevat tallaamaan pyhää kaupunkia jalkoihinsa neljäkymmentäkaksi kuukautta. 3 Ja minä panen kaksi todistajaani profetoimaan tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää säkkikankaaseen puettuina.””

Nyt sitten taas vaan osoitat Raamatulla miten nimenomaan Ilmestyskirjan 1260 vuorokautta liittyy Nebun seitsemään aikaan? Ihan vaan vihjeenä jos haluat esittää kolmen ja puolen ajan olevan 1260 vuotta, niin se ei ole viisasta, koska Vt-seura ei (enää) opeta kolmen ja puolen ajan vastaavan muuta kuin 1260 päivää.

<>Luuk. 21:24,><

”...a heitä kaatuu miekan terään ja viedään vankeina kaikkiin kansakuntiin, ja Jerusalem tulee olemaan kansakuntien tallattavana, kunnes kansakuntien määräajat täyttyvät.”

Tuon jakeen lainaaminen olisi sinulta riittänyt, koska jo se yksin kaataa koko 1914-opetuksen. Jakeella ei ole mitään asiallista yhteyttä Nebuun tai edes Raamatun VT:n puolelle. Se on Raamatun ainoa viittaus pakanain aikoihin ja vallitettavasti Jeesuksen sanat ovat futuurissa. Ihan vaan vihjeenä, niin kannattaa lukea ajatuksella ainakin Luukkaan 17. ja 21. luku sekä kiinnittää erityistä huomiota jakeisiin 17:24; 17:26; 17:30; 17:31; 21:7; 21:11; 21:23; 21:24 ja 21:25. Niissä kaikissa on sama

Jäi viimeinen kappale vajaaksi:

Tuon jakeen lainaaminen olisi sinulta riittänyt, koska jo se yksin kaataa koko 1914-opetuksen. Jakeella ei ole mitään asiallista yhteyttä Nebuun tai edes Raamatun VT:n puolelle. Se on Raamatun ainoa viittaus pakanain aikoihin ja vallitettavasti Jeesuksen sanat ovat futuurissa. Ihan vaan vihjeenä, niin kannattaa lukea ajatuksella ainakin Luukkaan 17. ja 21. luku sekä kiinnittää erityistä huomiota jakeisiin 17:24; 17:26; 17:30; 17:31; 21:7; 21:11; 21:23; 21:24 ja 21:25. Niissä kaikissa on sama futuuriverbi (estai/esontai), joten sen avulla voi päätellä jo hyvin paljon. Raamatun Jeesus viittasi tulevaan ajanjaksoon, ei menneillään olevaan ja (muka 607) alkaneeseen ajanjaksoon.

• Arohai

MoottoritieEiPelasta 19.11.2018 17:49

"Täällä ei kukaan ole koskaan kyennyt kumoamaan JT uskoa Raamatulla....kaikkeen muuta kyllä höpistää."
      -Mutta vartiotorni itse kumoaa vartiotornia, uudella vartiotornilla. Esim Jehovalle järjestettiin kortteeri Alcyon -tähdelle. Sitten kortteeri poistettiin. Oheiskirjoituksella että olisi epäviisasta sijoittaa jehova jonnekin avaruuden kohtaan. Mutta juuri niin oli tehty, eli vartiotorikirjoittajat olivat epäviisaita, toisin sanoen tyhmiä.

-Toisaalta vartiotorni on väärentänyt Raamatun.
      Turusen kirjasta näet kymmenkunnan oppineen lausunnot asiasta.
      Oppinut Barclayn lausunnon törkeästä väärennöksestä on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä.

• MoottoritieEiPelasta

Jos JT Raamattu (UM-käännös) on väärennös, silloin on myös Raamattu 1933 / 1938, sekä Englanninkielinen Raamattu!!!!!!!

Jos raamattu on väärennös, silloin Jumala ei toimi millään tavalla, YKSINKERTAISTA.
        Mutta kun Jumala toimii, se ei voi olla väärennös.

KR 1933/38 ja JT Raamattu eivät ole väärennöksiä, koska Jumala toimii.

• Minnaporista

Jos JT Raamattu (UM-käännös) on väärennös, silloin on myös Raamattu 1933 / 1938, sekä Englanninkielinen Raamattu!!!!!!!

Jos raamattu on väärennös, silloin Jumala ei toimi millään tavalla, YKSINKERTAISTA.
        Mutta kun Jumala toimii, se ei voi olla väärennös.

KR 1933/38 ja JT Raamattu eivät ole väärennöksiä, koska Jumala toimii.

Totta.
        Sana todellakin toimii, se ei edellytä muuta kuin sanassa pysymistä, siis miten se on kirjoitettu.

• 67251

Raamatun mukaan edessä on vielä tuhatvuotinen valtakunta. Ei maailmanloppu siis ole ihan heti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      1
      3978
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      372
      1837
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      242
      1621
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1609
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      249
      1197
    6. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1033
    7. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      58
      1004
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      60
      775
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      756
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      719
    Aihe