MM.video Ylöstempaus Sodomasta. Unia ja Juhlintaa.
Voi että.kun mies julistaa oikeaa ja puhdasta evankeliumua.
Tätä pitää saada lisää.
Ole Siunattu mies.Jumalan ase Jumalan mies
Ole siunattu.Kristuksessa.
Amen ja Halleluja.
Tämä oli mannaa taivaasta niinkuin aina kun Herra antaa sinulle sanottavaa.
Kiitetty olkoon meidän Vapahtajamme Tie Totuus Ja Elämä Elävä Jumala Jeesus Kristus.
Kiitos Herralle Mauno Mattilasta.
11
244
Vastaukset
- onkosamamies
Mahtaaks olla puhe yritys saaneerajasta .Eikös se Mattila saneeranu Elisan jollen väärin muista ja sitä ennen tai jo olla otettu pohjia tulla saralla,mutta ihmismuisti kun on häilyväinen ei kaik pysy päässä mitä saneeras ,muistasko joku?
Mauno lainaa toisten tekstejä ja omii niistä oma sekä toisten tekstejä..
Mauno lainaa toisten tekstejä sieltä täältä ja rakentaa niistä omaa julistusta.Parjaa jatkuvasti ihmisiä.Kuunelkaapa vaikka Pyykköstä kertoo torontosta , menestysteologiasta ym muista eksytyksistä, ei ole sama sävy kun Maunolla , Mauno opettaa vihaan eksyneitä kohtaan ja antaa suosia parjaamista törkeää ihmisten arvostelemista ulkonääöstä ym muista henkilökohtaisista ominaisuuksista, eli ei pysy ytimessä.Eli pääkohta on eksytykset seuraajat 421kpl eivät uskalla käydä missään kun pelkäävät että menevät harhaan, elävät siitä ketä saisi taas täännä ruotia..
Rauhan tervehdys.
Kiitoksia Herralle rohkaisusta ja myös kritiikistä.
Ensiksikin, olen ollut yhteydessä Matti Pyykköseen ja meillä ei ole mitään ristiriitaa keskenämme. Hän pitkään eläkeiässä olleena saarnaaja edustaa yhdenlaista linjaa ja minä toisenlaista. Hän on varovaisempi, koska useimmat ovet ovat jo sulkeutuneet, mutta minä en ole oppinut vielä yhtä varovaiseksi.
Toiseksi. Pidän erikoisena "vikana" sitä, että siteeraa toisten tekstejä, koska ensiksikin jokainen saarnaaja siteraa noita 40 Raamatun kirjoittajaa. Sen lisäksi jokainen uskovainen kuuntelee ja lukee toisten julistajien tekstejä - ainakin ne, jotka eivät ole niin paisuneet että itse ajattelevat kaiken ratkaisevan - sillä näin tapahtuu se, että "rauta rautaa hioo, ja ihminen toistansa hioo" (San. 27:17). Se, että käyttää runsaasti lähteitä kertoo yleensä sen, että on jonkin verran perehtynyt laajemmin asiaansa.
Näen suuren riskin siinä, että joku julistaja elää yksistään omien järkeilyidensä, ilmestystensä ja omien tulkintojensa varassa, sillä kenelläkään ei ole täydellistä ja lopullista tietoa kaikesta. Ei niin, etteikö toki jokaisella tule olla omaa ilmestystä Herralta ja olla itse Herran neuvottelussa, mutta on vaarallista jos oma sana nousee Jumalan sanaksi ja kuvittelee ettei tarvitse seurakuntaa.
"Missä ohjausta ei ole, sortuu kansa, mutta neuvonantajain runsaus tuo menestyksen." - Sananlaskut 11:14
Niinpä siis kultainen keskitie tässäkin asiassa on hyvä; omaa tulkintaa muiden tulkintaa. En edes tiedä yhtään julistajaa, joka ei siteeraisi ketään toista, mutta jos tällainen löytyy, niin yleensä hän on jonkinlainen kulttihahmo, joka julistaa yksinomaa omien ilmestystensä perusteella kuten vaikkapa profeetta David Owuor tai vastaava. Esimerkiksi edellämainittu Matti Pyykkönen lainaa paljon Dave Huntin kirjaa The Seduction of Christianity (1985) omassaan kirjassaan Jumala juoksupoikana (1991), jotka molemmat ovat hyvää luettavaa.
Jos jollakin videolla tai opetuksessani haukun ulkonäköä - kuten täällä allekirjoittanutta on solvattu - niin tällaiseen väitteeseen haluaisin tieten lähteen. Missä videossa tällaista on? Väitän, että hyvin pitkälle videoissani nimenomaisesti tuon esille sen "hengen", missä harhaan mennyt on, sillä "minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta" (1.Kor. 4:19).
Suosittelen itse kuuntelemaan runsaasti eri julistajia eikä tukeutumaan yhteen, sillä näin saa laajemman kuvan, sillä sellainenkin viisaus pitää paikkansa, että jokaisella saarnaajalla on vain yksi saarna. Suosittelen erityisesti palaaman muinaisille poluille, että kuuntelet edesmenneitä julistajia, joiden loppu on ollut hyvä (Hepr. 13:9).
"Sillä kysypä aikaisemmalta sukupolvelta, tarkkaa, mitä heidän isänsä ovat tutkineet. Mehän olemme eilispäivän lapsia emmekä mitään tiedä, päivämme ovat vain varjo maan päällä. He sinua opettavat ja sanovat sinulle, tuovat ilmi sanat sydämestään." - Job 8:8-10
Täältä löytyy kaikki opetukseni:
https://www.youtube.com/channel/UCnGcQGsvRfnY0CI83FEjd3w/videos
Siunauksin, MM.Ai ingenjöör on tämä kajahtanut tapaus 🤣😂
- älkää.langetko.Mattilaan
Mauno Mattila on harhassa oleva saarnaaja. Tässä on todisteet siitä, että Mattila eksyttää rankalla tavalla:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta
Ja sieltä erityisesti tällainen vääristely:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta#comment-93870433
Tässä on niin törkeää eksytystä kuin olla ja voi:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15209537/mauno-mattilalle-vastaus#comment-93158151
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412947Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342756Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262709Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4372496Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431828Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1511827Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241385Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41222- 741119
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671027