Tooran ja evankeliumin peruste voidella

Olen oppinut yrittämällä tehdä itse omia säädöksiä, että kaikki laki kirjoitetaan lain kirjoittajan omaksi eduksi. Esim. Tooran tekivät Leevin heimon edustajat ja he juuri hyötyivät laista eniten.
Koko tuo heimo tuli voidelluksi eli lahjotuksi lain avulla.

Onko evankeliumi sitten jossain määrin erilainen? Siinä näennäisesti yritetään voidella köyhät hallitsemaan maailmaa tyyliin: Luovu yhdestä niin saat sata tilalle. Mutta tuo on pelkkää toiveajattelua ja silmien eli näkökyvyn voitelemista. Itse asiassa siinä köyhät ryöstetään putipuhtaiksi ja saatetaan sosiaaliavun varaan.

Eli minua askarruttaa Kaiken lainsäädännön mielekkyys? Nyt kun olen yrittänyt tehdä omia säädöksiä niin havaitsen, että vaikka kuinka yritän ajatella yhteistä etua ja parasta lähestulkoon kaikki tekemäni säädökset ovat pelkästään minun oman itseni edun ajamista.

Mikä on oikeastaan lainsäätämisen syvin filosofinen olemus?

6

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihminen hallitsee toista toisen ihmisen vahingoksi. Tätä Jehovan todistajat ovat kauan iskostaneet mieliin opetuksissaan. Jos teen säädöksen, jossa määritän kansalaispalkan suuruudeksi 1900 euroa kuukaudessa niin melko varmaa on, että en tyydy tuohon, vaan teen lisää säädöksiä,, joiden avulla saatan kiertää juuri tuon rajoituksen.

      On menossa aika 1960-2450, jolloin NÄKY JA PROFETIA SINETILLÄ SULJETAAN (VAHVISTETAAN). Mutta sen jälkeen 2450-2940 tulee aika jolloin KAIKKEIN PYHIN VOIDELLAAN. Saa nähdä millainen tuo voitelu on luonteeltaan? Luulen, että siitä tulee itsekäs prosessi, jonka seurauksena lähes koko Milleniumin asukaskunta karsitaan pois?

      Voitelu eli lahjonta rehottaa jo nyt tänä aikana ja oikeamielisen ja vanhurskaan tai edes pyhän on vaikea sen tähden pysyä pystyssä. Ilmestys 13 kertookin, että Merestä nouseva peto VOITTAA PYHÄT TAISTELUSSA. Perustuuko tuo voitto juuri voiteluun eli lahjontaan on melko selvää, että kyllä.

    • Tuomitsemattomuus kun itsekkyys(piru) on eroteltu ihmisestä pois poltettavaksi, tuolloin säätämiset loppuu ja alkaa Jumalan valtakunnan aika missä ihminen ei määrittele asioita vaan kulkee harmoniassa Herran valossa.

      • Mikä on oikeastaan lainsäätämisen syvin filosofinen olemus?

        Itsekkyys?


    • Toisaalta tuo voiteleminen ja siunaaminen ja lahjominen on IKUISTA. Sitä oli jo Aabelin ja Cainin tarjoamat uhrit kerubille tms. Sitä oli Aabarahmin saama siunaus : Joka sinua kiroaa olkoon kirottu ja joka sinua siunaa olkoon siunattu sekä Sinulle minä annan kaikki seudut, joihin jaloillasi astut. En oikeastaan tiedä tuota Lähi-Idästä peräisin olevaa siunaustapaa tyyliin: Jälkeläisesi kukistakoon 10000 vihollisen portit jne. Ja entä Jaakobin ja Eesaun kilpailu siitä kumpi saisi voitelun ja siunauksen. Mutta lailla on se piirre, että se saattaa nöyryyden, vaatimattomuuden ja odotuksen tilaan monia kun taas toiset, jotka eivät laista piittaa tai jotka ovat sen avulla voidellut tekevät mitä lystäävät.

      Tuo on kilpailua loputtomiin vallasta ja hengellistä sodankäyntiä. Raamattu ja toora ovat hengen miekka lihaa eli ihmistä sekä myös juutalaista kansaa vastaan.

      Pitää totuuden nimessä sanoa, että VOITELEMINEN, LAHJOMINEN, SIUNAAMINEN YMS. EI MILLOINKAAN LOPU. Nyt pitäisi siis päätellä onko TOORA eli LAKI sittenkin tarpeellinen ja sen edustamat arvot niitä arvoja, joita voidaan pitää kohtuullisina ja vailla vihapuhetta olevina, vai onko laki enimmäkseen vihapuhetta itsekin???

    • Seuraavan suuren messiaan saama voitelu eli Imaami Mahdin saama voitelu on eräs suurimmista mitä voi olla. Jumala on luvannut antaa hänelle kirjoitusten mukaan : MAAN ja TAVARAT eli ESINEET. Mikä on tuon voitelun perusta on varmasti Jumalan ennaltatietämys. Hän on nähnyt ennalta, että Imaami Mahdia vastustetaan ja sorretaan ja sen vuoksi kun nuo vastustajat menevät liian pitkälle vastustuksessaan toteen käy tuo VOITELU.
      Hänet on pakko VOIDELLA, koska vastustus on ollut liian karseeta häntä kohtaan......????

      Entä sitten YouTuben olemassaolo maailmassa. Sehän on täynnä laittomia julkaisuja ja melkoinen rikos musiikin tekijöitä kohtaan. Tuo rikos oli ehkä alunperin köyhien lahjomista moisella laittomalla rikkaudella, mutta voi kääntyä yllättäen päinvastaiseksi. Koska muusikot ovat kärsineet tappioita vailla oikeuden suojaa pitää köyhien omalta puoleltaan VOIDELLA nuo muusikot?? Muusikot ovat kärsineet ja sen tähden mahdollisesti jonakin päivänä heidät VOIDELLAAN sen vuoksi vankalla lahjuksella eli voiteella?

    • Aloittajalta hyvin pohdittu blogi ...suomessa porukka vääntää lakeja lisää ja tuhoa lisää ja veroja maksetaan siitä syystä lisää..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      143
      2202
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1304
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1157
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1047
    5. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      990
    6. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      95
      982
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      77
      967
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      47
      892
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      860
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      753
    Aihe