Tähtihöhlät poistavat aina avauksiani "tähtitiede"- osiolta.

Linkkailen sinne joskus huvikseni kaikenlaista mistä pojat eivät pidä.
Heillä on siellä oma satumaailmansa missä kertoilevat kuvitelmiaan toisilleen. Rauhan häiritsijöitä siellä ei suvaita. En toki siitä heitä toru. Satusedillä on oma tiiminsä.

Faktoja sieltä on kuitenkin mahdotonta löytää. Matematiikalla minäkin voin todistella aivan mitä tahansa jos laskun tuloksen tekijät ovat tuntemattomia.

Yksi hauska aihe on auringon valtaisat roihut jotka heidän mukaansa aiheuttavat pilkkujen yhteisvaikutuksena meillä valtaisia maanjäristyksiä. Väite on naurettava.

Missä ovat nämä valtaisat roihut? Pilkut näkyvät kyllä.
https://www.youtube.com/watch?v=XOW7qFd4kuI

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

YouTubellahan voi "todistaa" mitä tahansa kun sieltä löytyy satusedät kaikkien tarpeita varten

• Kiitän kommentista mutta olisin odottanut hieman järkiperäisempää ajattelua väitteesi tueksi.
        Nyt en sitä havainnut.

• Tämä Ohiossa kotilaittein kuvaileva seksiääninen mummu on kotimaisten tähtihöhliemme suurimpia vihan kohteita.
      Johtuneeko se siitä että ne ovat täyttä realismia satujen sijaan?

Tässä mummelin uusimpia otoksia:
      https://www.youtube.com/watch?v=8mSwKrld6Ic

• Anonyymi

Miksi nainen joka on osoittanut että NASAn ja muiden kuvat on tosia ottaessaan kuvia Jupiterista pilkkuineen ja Saturnuksesta renkaineen olisi vihan kohde?

VIelä kun saadaan tätä kuvaamaan tähtisumut niin kaltaisesi ovat kovin hiljaista väkeä.

Tuollaisia kuvia saa kun ymmärtää vähän valokuvauksen perusteista.

Aurinko ei roihuta tauotta, jos sitä kuvaa muutaman minuutin päivässä on tilastollisesti vaikea osua oikeaan aikaan. Tästä syystä Aurinkoa seuraavat satelliitit kuvaavat sitä 24/7.

Verkosta silsi löytyy amatöörien kuvia jos haluat etsiä. Ja eiköhän tuokin täti vielä jonain päivänä osu oikeaan aikaan, se sitten on eri asia päättääkö julkaista materiaaliaan vai ei.

Ja tietenkin, sinä ITSE voit sopivalla kalustolla alkaa kuvaamaan taivasta, Aurinkoa, planeettoja, galakseja tai tähtisumuja todetaksesi ITSE ovatko ne totta vai ei. Suosittelen, taivaan kuvaaminen on hauskaa.

Ihan kaupunkialueella tuo ei onnistune, joudut menemään pimeämpään kuvaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi nainen joka on osoittanut että NASAn ja muiden kuvat on tosia ottaessaan kuvia Jupiterista pilkkuineen ja Saturnuksesta renkaineen olisi vihan kohde?

VIelä kun saadaan tätä kuvaamaan tähtisumut niin kaltaisesi ovat kovin hiljaista väkeä.

Tuollaisia kuvia saa kun ymmärtää vähän valokuvauksen perusteista.

Aurinko ei roihuta tauotta, jos sitä kuvaa muutaman minuutin päivässä on tilastollisesti vaikea osua oikeaan aikaan. Tästä syystä Aurinkoa seuraavat satelliitit kuvaavat sitä 24/7.

Verkosta silsi löytyy amatöörien kuvia jos haluat etsiä. Ja eiköhän tuokin täti vielä jonain päivänä osu oikeaan aikaan, se sitten on eri asia päättääkö julkaista materiaaliaan vai ei.

Ja tietenkin, sinä ITSE voit sopivalla kalustolla alkaa kuvaamaan taivasta, Aurinkoa, planeettoja, galakseja tai tähtisumuja todetaksesi ITSE ovatko ne totta vai ei. Suosittelen, taivaan kuvaaminen on hauskaa.

Ihan kaupunkialueella tuo ei onnistune, joudut menemään pimeämpään kuvaamaan.

Jotenkin olen itse tullut siihen tulokseen, että nämä litteät tyypit eivät edes halua tietää totuutta asioista. Jos ehdotat heille jotain helppoa keinoa tajuta, kuinka heidän maailmankuvansa on rakennettu valheen päälle, esim. vaikka valokuvan ottamista itse, jonkun halvan testin tekemistä, tai vaikka tarjoat kutsua tulla itse katsomaan kaukoputkesta, niin he yleensä joko suuttuvat, vaihtavat aihetta, tai poistuvat.

Kuitenkaan he eivät tartu heille suoraan käteen tarjottuun valmiiseen mahdollisuuteen korjata virheellistä näkökulmaa.

• Anonyymi

Tänään ei auringonpilkkuja näkynyt.
      Ei kyllä niitä roihujakaan, Nasa niitä kyllä aina esittää maalauksissaan, en mä tiedä miksi?

• Anonyymi

Jos perustietämys auringosta on tuota tasoa, sinulla riiittää ihmeteltävää loppuiäksi.

• Anonyymi

Kannattaa se myöntää, jos ei jostain asiasta ymmärrä niin paljoa että voisi siitä keskustella alaan vähän enemmän perehtyneiden kanssa. On ärsyttävää jos on jollain harrastelijafoorumilla ja joku amatööri tulee pätemään, tai kyselemään tyhmiä. "sulla on varmaan hyvät pensselit, kun maalaat noin hienoja maalauksia." tyylisesti.
      Voi olla, että sinulla on tämä tilanne tähtitieteen kanssa. Silloin pitää ottaa vaan hattu kauniiseen käteen ja tutkia asiaa vähän paremmin, tai paremmista lähteistä. Se on viisauden merkki, kun myöntää omien tietojensa vajavuuden.

Itsellä ainakin on hyvin paljon opittavaa ja todennäköisesti jopa vääriä käsityksiä monista asioista, enkä häpeä sitä myöntää! Pyrin vaan paikkaamaan ymmärryksessäni olevat aukot, kun ne paljastuu.

• Anonyymi

Haluaisko joku selittää viimeisintä SPaceX laukaisua ja 60 satelliittia joiden flaret on havaittavissa, ja joiden erkanemista toisistaan voi halukkaat käydä toteamassa ylilentoalueilla.

Noita on tulossa lisää.

• Anonyymi

Se tarkoittaa huonoa aikaa tähtiharrastajille, kun selkeästi näkyvän romun määrä avaruudessa lisääntyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1262
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      342
      729
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      116
      680
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      52
      670
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56