Onko Jumala kolmiyhteinen?

Anonyymi

Mitäkö tarkoitan?
Siis kolme persoonaa yhdessä Jumalassa?
EI OLE!!!

Miksi?

Koska ei voi olla itsensä isä!

12

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko joku niin väittänyt?
      Mitä hourit?

      • Anonyymi

        On, monikin täälläkin


      • Anonyymi

        "Jumala tuli ihmiseksi Jeesus nasaretilaisessa" kohdassa 1:12
        https://www.youtube.com/watch?v=-LIZBA3t7RM

        Minusta tuo väite on oudoksuttava, koska emme tiedä että oliko Jeesusta ennen kuin mitä hän tuli maanpäälle vai syntyikö hän samalla. Raamattu ei kerro sitä että onko Jumalan poika ollut aikojen alusta vai tuliko hän vasta 2000.

        Eli siis koen Jumalan ja Jeesuksen erilliseksi entiteetiksi, tuosta arkkipiispanväitteestä voi saada kuvan että sama Jumala joka teki luomakunnan niin tuli poikana maanpäälle, tämä ei minusta ole totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala tuli ihmiseksi Jeesus nasaretilaisessa" kohdassa 1:12
        https://www.youtube.com/watch?v=-LIZBA3t7RM

        Minusta tuo väite on oudoksuttava, koska emme tiedä että oliko Jeesusta ennen kuin mitä hän tuli maanpäälle vai syntyikö hän samalla. Raamattu ei kerro sitä että onko Jumalan poika ollut aikojen alusta vai tuliko hän vasta 2000.

        Eli siis koen Jumalan ja Jeesuksen erilliseksi entiteetiksi, tuosta arkkipiispanväitteestä voi saada kuvan että sama Jumala joka teki luomakunnan niin tuli poikana maanpäälle, tämä ei minusta ole totta.

        emme tiedä että oliko Jeesusta ennen kuin mitä hän tuli maanpäälle vai syntyikö hän samalla.

        Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut". (Joh. 8:58 )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        emme tiedä että oliko Jeesusta ennen kuin mitä hän tuli maanpäälle vai syntyikö hän samalla.

        Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut". (Joh. 8:58 )

        Jeesus tuskin on noin sanonut, vaan käsitys hänen pre-eksistenssistään on myöhempää perua. Jumaluus vielä pidemmän kehitystyön tulos. Evankeliumit on kirjoitettu vuosikymmeniä väitettyjen tapahtumien jälkeen ja ovat oppinäkemysten värittämiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala tuli ihmiseksi Jeesus nasaretilaisessa" kohdassa 1:12
        https://www.youtube.com/watch?v=-LIZBA3t7RM

        Minusta tuo väite on oudoksuttava, koska emme tiedä että oliko Jeesusta ennen kuin mitä hän tuli maanpäälle vai syntyikö hän samalla. Raamattu ei kerro sitä että onko Jumalan poika ollut aikojen alusta vai tuliko hän vasta 2000.

        Eli siis koen Jumalan ja Jeesuksen erilliseksi entiteetiksi, tuosta arkkipiispanväitteestä voi saada kuvan että sama Jumala joka teki luomakunnan niin tuli poikana maanpäälle, tämä ei minusta ole totta.

        Kyllä kerrotaan monin paikoin!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuskin on noin sanonut, vaan käsitys hänen pre-eksistenssistään on myöhempää perua. Jumaluus vielä pidemmän kehitystyön tulos. Evankeliumit on kirjoitettu vuosikymmeniä väitettyjen tapahtumien jälkeen ja ovat oppinäkemysten värittämiä.

        Väitettiin "Raamattu ei kerro". Ei pitänyt paikkaansa, sillä tuo oli Raamatusta. Onko Raamattuun sitten luottamista, on kokonaan toinen asia...


    • Anonyymi

      Onhan se tapa ilmaista skitsofrenia tuokin käsite.

      • Anonyymi

        No tapellahan ny miähis, jottei tuu riitaa sellaasesta asiasta, mistei kukaa tiärä mitää.


    • Satuolento voi olla mitä tahansa. Esimerkiksi hyvin yleinen käsitys hartaimpien jt keskuudessa on, että se on yksinkertainen Suolikaasusuvereeni.

    • Anonyymi

      Snl 8:22
      Englantilainen King James kääntää tämän alkutekstin mukaisesti: "The Lord possessed me in the beginning".
      Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."

      -Siis, Jeesusta ei ole luotu.
      Raamatusta ei löydy mitään mainintaa Jeesuksen luomisesta, sen sijaan syntymisestä puhutaan useissa kohdissa: Ps 2:7;
      Ap 13:33; Heb 1:5 ja 5:5 lainaavat Isä Jumalan sanoja:"Sinä olet minun
      poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin".

      • Anonyymi

        Torvelo!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      65
      3233
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1162
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1038
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      101
      955
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      923
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      804
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      801
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      89
      688
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      625
    Aihe