Onko Jumala kolmiyhteinen?

Anonyymi

Mitäkö tarkoitan?
Siis kolme persoonaa yhdessä Jumalassa?
EI OLE!!!

Miksi?

Koska ei voi olla itsensä isä!

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko joku niin väittänyt?
      Mitä hourit?

• Anonyymi

On, monikin täälläkin

• Anonyymi

"Jumala tuli ihmiseksi Jeesus nasaretilaisessa" kohdassa 1:12
        https://www.youtube.com/watch?v=-LIZBA3t7RM

Minusta tuo väite on oudoksuttava, koska emme tiedä että oliko Jeesusta ennen kuin mitä hän tuli maanpäälle vai syntyikö hän samalla. Raamattu ei kerro sitä että onko Jumalan poika ollut aikojen alusta vai tuliko hän vasta 2000.

Eli siis koen Jumalan ja Jeesuksen erilliseksi entiteetiksi, tuosta arkkipiispanväitteestä voi saada kuvan että sama Jumala joka teki luomakunnan niin tuli poikana maanpäälle, tämä ei minusta ole totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta tuo väite on oudoksuttava, koska emme tiedä että oliko Jeesusta ennen kuin mitä hän tuli maanpäälle vai syntyikö hän samalla. Raamattu ei kerro sitä että onko Jumalan poika ollut aikojen alusta vai tuliko hän vasta 2000.

Eli siis koen Jumalan ja Jeesuksen erilliseksi entiteetiksi, tuosta arkkipiispanväitteestä voi saada kuvan että sama Jumala joka teki luomakunnan niin tuli poikana maanpäälle, tämä ei minusta ole totta.

emme tiedä että oliko Jeesusta ennen kuin mitä hän tuli maanpäälle vai syntyikö hän samalla.

Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut". (Joh. 8:58 )

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

emme tiedä että oliko Jeesusta ennen kuin mitä hän tuli maanpäälle vai syntyikö hän samalla.

Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut". (Joh. 8:58 )

Jeesus tuskin on noin sanonut, vaan käsitys hänen pre-eksistenssistään on myöhempää perua. Jumaluus vielä pidemmän kehitystyön tulos. Evankeliumit on kirjoitettu vuosikymmeniä väitettyjen tapahtumien jälkeen ja ovat oppinäkemysten värittämiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kerrotaan monin paikoin!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tuskin on noin sanonut, vaan käsitys hänen pre-eksistenssistään on myöhempää perua. Jumaluus vielä pidemmän kehitystyön tulos. Evankeliumit on kirjoitettu vuosikymmeniä väitettyjen tapahtumien jälkeen ja ovat oppinäkemysten värittämiä.

Väitettiin "Raamattu ei kerro". Ei pitänyt paikkaansa, sillä tuo oli Raamatusta. Onko Raamattuun sitten luottamista, on kokonaan toinen asia...

• Anonyymi

Onhan se tapa ilmaista skitsofrenia tuokin käsite.

• Anonyymi

No tapellahan ny miähis, jottei tuu riitaa sellaasesta asiasta, mistei kukaa tiärä mitää.

• Satuolento voi olla mitä tahansa. Esimerkiksi hyvin yleinen käsitys hartaimpien jt keskuudessa on, että se on yksinkertainen Suolikaasusuvereeni.

• Anonyymi

Snl 8:22
      Englantilainen King James kääntää tämän alkutekstin mukaisesti: "The Lord possessed me in the beginning".
      Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."

-Siis, Jeesusta ei ole luotu.
      Raamatusta ei löydy mitään mainintaa Jeesuksen luomisesta, sen sijaan syntymisestä puhutaan useissa kohdissa: Ps 2:7;
      Ap 13:33; Heb 1:5 ja 5:5 lainaavat Isä Jumalan sanoja:"Sinä olet minun
      poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin".

• Anonyymi

Torvelo!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3946
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2439
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1587
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1157
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1067
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      882
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      841
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe