Eli uusi Tojo Camry samalle viivalle Volkkarin, Audin ja Skoda Superbin kanssa. No ei tarvitse enää odottaa.
Vertailu tehtiin Opelin Insignian, Mazda 6 ja Toyota Camryn kesken. Tapahtui se, mitä en olisi ikinä uskonut, Camry ei pärjännyt edes Opelille, Opelille joka on saanut joka ikinen kerta pahasti turpaansa näiltä muilta saksalaisilta jotka jo mainitsin, niin tällainen auto menee voittamaan Camryn (Opel). No nytpähän oikeastaan jo arvaamani ennakko-odotukset toteutuivat Camryn tasossa. Vaikka Tojo tekee 38-45 tonnin auton, niin ei siitä haluttua työsuhdeautoa saa, ainoastaan keskinkertaisen kulkineen. Camryn kallein malli on jo tuolla halvimman Volvo V60 tasolla, joten kyllä sen pitäisi alle 40 tonnin (Opel ja Mazda6) autot pestä mennen tullen, mutta ei vaan onnistu.
Järkevimmät työsuhdeautot hintaluokassa 40-48 tonnia ovat:
Volvo V60/S60, Audi A4, Volkswagen Passat ja Skoda Superb.
Testi jota odotin!
76
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Aloitukseen viite:
AutoBild nro: 14, eli uusin ja maailman ammattitaitoisin testiryhmä. - Anonyymi
No no, Camry on Jenkkien Corolla. Silloinhan se on paras. Kuten Trump on jenkkien Putin.
- Anonyymi
Kyllä,molemmat ovat maidensa presidenttejä.
Et Sinä mikään ihan tietämätön olekaan.
- Anonyymi
Camry on liian pramea ja arvokas firmojen työsuhdeautopolitiikkaan, joihin mahtuvat arkiset skoodat ja volkkarit. Ehkä ylin johto voi saada Camryn.
- Anonyymi
Hihii, mahtava leuka!!
- Anonyymi
Arvokas? Niin meidän, kuin muiden tuntemieni firmojen työsuhdeautojen hintapolitiikka on 45-50 tonnia. Kyllähän tuo Camry on siinä silloin hintarajan alapuolella.
Halvimman Camryn saa reilusti alle 40 tonnin, oliko luokkaa 38 tonnia.
- Anonyymi
ja vikojen korjaus vuosien käytössä nolla tojolla
ei voi verrata VW konsernin kulkineisiin siinä mielessä- Anonyymi
Juu, kyllä Toyota on ihmeellinen auto. Ruostuu, meluaa, epämukava, ei kulje suoraan, mutta ensimmäiseen 20tkm aika ei yhtään merkittävää vikaa, pari takaisinkutsua, mutta on se kestävä.
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kyllä Toyota on ihmeellinen auto. Ruostuu, meluaa, epämukava, ei kulje suoraan, mutta ensimmäiseen 20tkm aika ei yhtään merkittävää vikaa, pari takaisinkutsua, mutta on se kestävä.
Hihii, oikeastaan tämä aloittamani ketju pitäisi varata vain minulle koska olen ainoa joka tähän edes kirjoittelee.
- Anonyymi
Camry kiihtyy parhaiten, kuluttaa vähiten, isoin kontti, hiljaisin, parhaat tilat takapenkillä, edessä ei tila lopu koskaan tällaiselta 187/100 pikkumieheltä. Paras näkyvyys, vaihteisto..
Absurdisti Camry menettää huippunopeudessa 2p eli saman kuin voittaa sekuntitolkulla nopeammilla kiihtyvyyksillä. 180 kun ei riitä.
Mutta hinta on kova ja jarrut huonot. Hintaa tuo alas satojen eurojen polttoainesäästö vuosittain sekä automaatin sisältyminen hintaan, mutta ei tuossa voitolle jää. Automaatin Opeliin ottavakin säästää 7 tonnia Camryyn verrattuna, aika monen vuoden bensat.- Anonyymi
Ehkä kaikille eivät sanat Halpa ja Säästäminen ole hankinnan ainoita drivereita.
- Anonyymi
Hiljaisina, siis meluisin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä kaikille eivät sanat Halpa ja Säästäminen ole hankinnan ainoita drivereita.
Etkö osaa vajukki lukea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiljaisina, siis meluisin .
Etkö osaa vajukki lukea kyseistä arvostelua?
- Anonyymi
Mitkähän ovat esimerkiksi Opelin jälleenmyyntimahdollisuudet Camryyn verrattuna muutaman vuoden käytön jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkähän ovat esimerkiksi Opelin jälleenmyyntimahdollisuudet Camryyn verrattuna muutaman vuoden käytön jälkeen.
Varmaan ihan hyvät, ottaen huomioon, että lähemmäs kymppitonnin hintaero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä kaikille eivät sanat Halpa ja Säästäminen ole hankinnan ainoita drivereita.
Mikä meni yli hilseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan ihan hyvät, ottaen huomioon, että lähemmäs kymppitonnin hintaero.
Mutta kuka uskaltaa saati haluaa halvallakaan vanhan Opelin. Ongelmat jo valmiiksi ohjelmoitu.
- Anonyymi
Juuri tämä on pahin tuhnun ongelma ollut aina. Mihin tuhnu pystyy hävittämään tuon kiihtyvyyden. Autossa on yli 200 hv ja 0-100 km/h päälle 8 sekkaa. Saksalaiset premiumit vetää 150 heppaisina samoille lukemille. Sitten kun mennään yli 200 hepan, niin saksalaiset premiumit vetää 6-7 pintaan. Niin kuin Volvot ja kummpanitkin, volvon 190 hv hyppää 0-100 km/h karvan päälle 7 sekan. Opel on saksalaisista merkki, joka ei onnistu näissä kiihtyvyysasioissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tämä on pahin tuhnun ongelma ollut aina. Mihin tuhnu pystyy hävittämään tuon kiihtyvyyden. Autossa on yli 200 hv ja 0-100 km/h päälle 8 sekkaa. Saksalaiset premiumit vetää 150 heppaisina samoille lukemille. Sitten kun mennään yli 200 hepan, niin saksalaiset premiumit vetää 6-7 pintaan. Niin kuin Volvot ja kummpanitkin, volvon 190 hv hyppää 0-100 km/h karvan päälle 7 sekan. Opel on saksalaisista merkki, joka ei onnistu näissä kiihtyvyysasioissa.
Kovinpa kiinnostavaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tämä on pahin tuhnun ongelma ollut aina. Mihin tuhnu pystyy hävittämään tuon kiihtyvyyden. Autossa on yli 200 hv ja 0-100 km/h päälle 8 sekkaa. Saksalaiset premiumit vetää 150 heppaisina samoille lukemille. Sitten kun mennään yli 200 hepan, niin saksalaiset premiumit vetää 6-7 pintaan. Niin kuin Volvot ja kummpanitkin, volvon 190 hv hyppää 0-100 km/h karvan päälle 7 sekan. Opel on saksalaisista merkki, joka ei onnistu näissä kiihtyvyysasioissa.
Miksi sinulla on kiire odottamaan seuraaviin liikennevaloihin? Vai haluatko irrottaa renkaistasi nastat? Itse lähden aina ajoissa töihin ja on varaa myöhästyäkin pari sekuntia. Jos kiihtyvyydestä haluaa nauttia, niin kannattaa harrastaa laskuvarjohyppyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinulla on kiire odottamaan seuraaviin liikennevaloihin? Vai haluatko irrottaa renkaistasi nastat? Itse lähden aina ajoissa töihin ja on varaa myöhästyäkin pari sekuntia. Jos kiihtyvyydestä haluaa nauttia, niin kannattaa harrastaa laskuvarjohyppyjä.
No se on kyllä huomattu että toyotpimma ei ole kiire. Mihin sitten tarvitset 200 hevosvoimaa? Pärjätäkseen 100-hevosvoimaisille?
- Anonyymi
Camry on täysin tuhoon tuomittu yritys Euroopassa. Jenkkisedan jossa on japsilogo keulassa.
Ei farmarimallia, ei latausmahdollisuutta, ei nelivetoa, ei dieseliä. Kuokkaan ottaminen jokaisessa vertailussa on selviö ja terojen on turha itkeä sitä. Tärkeämpää on katsoa kansalaisten lompakkoäänestyksen tuloksia Trafin tilastoista. Täydellinen floppi ja siitä ei voi valittaa mihinkään. Camry on samalla polulla kuin Prius ja GT86. Kukaan ei osta ja kansan syvää ääntä ei voi muuksi muuttaa. Floppi on floppi.- Anonyymi
Mitähän hittoa tähänkin vertailuun vaikutti töpseli, neliveto ja kontti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän hittoa tähänkin vertailuun vaikutti töpseli, neliveto ja kontti?
Takaloosteri on tärkein.
T: Camry of Finland
- Anonyymi
noo
perus suomalainen ostaa tojon vähintään 10 vuoden omistuksella
muut on jo kertaalleen maksettu korjauksina siinä ajassa...ainakin oman VW omistuksen perusteella- Anonyymi
Tuo taitaa olla Toyotan ostajilla yleistä, mutta työsuhdeautoilijoille taas korjauskulut merkityksettömiä ja tämä syö Camryn markkinaosuutta.
Vähän on vaikea ymmärtää noin suurta hintaeroa, mutta vielä vaikeampi metritolkulla huonompia jarruja. Hintaero sinänsä automaatti, kulutussäästöt ja arvonsäilyminen huomioiden voisi jäädä siedettäväksi, mutta ei tuossa kyllä voitollekaan pääse. - Anonyymi
Toyotavaarit ja sedät ostaa Toyotan 2-3 vuoden käyttöön ja hyvin vähille kilometreille ja kun sitä ahkerasti puunaa ja huollattaa, niin voi päästä vähillä vioilla ja sitten kehuvat kuinka kestävä on kun kilometrejä autossa on 20-30 tkm max.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo taitaa olla Toyotan ostajilla yleistä, mutta työsuhdeautoilijoille taas korjauskulut merkityksettömiä ja tämä syö Camryn markkinaosuutta.
Vähän on vaikea ymmärtää noin suurta hintaeroa, mutta vielä vaikeampi metritolkulla huonompia jarruja. Hintaero sinänsä automaatti, kulutussäästöt ja arvonsäilyminen huomioiden voisi jäädä siedettäväksi, mutta ei tuossa kyllä voitollekaan pääse.Yli 40 vuotta olen ajanut ja yhteensä pari miljoonaa km sekä henkilö- että kuorma-autolla. Koskaan ei ole tarvinnut tehdä hätäjarrutusta loppuun saakka. Tiedä sitten, mistä johtunee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 40 vuotta olen ajanut ja yhteensä pari miljoonaa km sekä henkilö- että kuorma-autolla. Koskaan ei ole tarvinnut tehdä hätäjarrutusta loppuun saakka. Tiedä sitten, mistä johtunee.
Joo, turhaan sitten sun autoon laitetaan levyjarruja, pitäviä renkaita, airbageja, hätäjarrutehostimia, nykyaikaista lujaa rakennettakaan tms.yms., kun seniilille rekkapenalle ei vaan voi koskaan tulla tositilannetta eteen
- Anonyymi
Espanjalaisessa autoalan lehdessä Camry pääsi kokeilemaan siipiään Renault Talismania vastaan.
Lopputulos oli niin kuin voi olettaa ja Renault vei voiton. 1.3 litrainen turbomoottori kulutti vähemmän matka-ajossa kuin Camry. Tilojen puolesta Camry jäi niin ikään kakkoseksi.
Rengas- ja sisämelu meni Camrylle varauksin.
Uusi Camry on ulkonäöltään eurooppalaistunut, ja siinä se antoi Talismanille hyvän vastuksen.- Anonyymi
Talisman on sentään nätti ja Camryn keulan hetulat karmeaa nähtävää. Mitähän Toyotan Toyota kulkisi planktonilla valaitten tyyliin?
- Anonyymi
renault ja mersukin pärjää kun samat koneet daciassa---
- Anonyymi
Tää on jo huippua: linkistä ei enää uskalla näiden vajukkien kanssa edes haaveilla, mutta lehden nimeäkään ei mainita
- Anonyymi
Eipä näy meillä kovin montaa talismaania liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä näy meillä kovin montaa talismaania liikenteessä.
No noista testin 3:sta omaan käyttöön ei sovellu kuin kaksi eli toyota ja mazda.
Opelia ei kukaan omilla rahoilla osta.
Toki testi täynnä virheitä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No noista testin 3:sta omaan käyttöön ei sovellu kuin kaksi eli toyota ja mazda.
Opelia ei kukaan omilla rahoilla osta.
Toki testi täynnä virheitäTätähän tuossa aloituksessa ihmetelläänkin, Camry hävisi Insigniallekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä näy meillä kovin montaa talismaania liikenteessä.
Noita on takseinakin kaupungeissa.
- Anonyymi
Camrya verrattu keskinkertaisiin pikkuautoihin? Hohhoijaa . Muka vertailu.
- Anonyymi
Camry ei pärjännyt edes näille keskinkertaisille pikkuautoille vaikka maksaa enemmän. Kertoo aika paljon Tojosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Camry ei pärjännyt edes näille keskinkertaisille pikkuautoille vaikka maksaa enemmän. Kertoo aika paljon Tojosta.
Etkö tajua Arvoisa vähävirtanen että pikkuauton ostaja voi vain haaveilla isosta autosta, eikä ison auton koko, paino, jne tee vertailemisesta järkevää kuin valeuutisten tekijöille? Luultavasti tuli nyt liian vaikea yhtälö sinulle?
- Anonyymi
Täh, No jos sitä olisi verrattu oman hintaisiin autoihin Passat, Audi A4-A6, Skoda Superb, Volvo S/V60 jne, niin miten luulet, että siinä olisi käynyt? 100 prosenttisella varmuudella Camry olisi hävinnyt sellaisen testin, sittenkö olisi parempi mieli?
- Anonyymi
Näyttäkää minulle yksikin todiste siitä että Camry ei olisi täysi floppi. Edes yksi kuukausi Trafin tilastoista jossa sitä olisi rekisteröity enemmän kuin tumpelolla sirkkelisahurilla on sormia.
- Anonyymi
Tällä kriteerillä siis Ferrari on täysi floppi. Haloo, ei hampparinmakkara ole paras liharuoka vaikka se on halvinta ja sitä ostetaan eniten. Tai ehkä näinä ilmastohumpan iloisina aikoina onkin koska ei oikeastaan sisällä lihaa lainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä kriteerillä siis Ferrari on täysi floppi. Haloo, ei hampparinmakkara ole paras liharuoka vaikka se on halvinta ja sitä ostetaan eniten. Tai ehkä näinä ilmastohumpan iloisina aikoina onkin koska ei oikeastaan sisällä lihaa lainkaan.
Ferrari maksaa aika paljon enemmän kuin noin 40.000 maksava Camry. Tuossa hintaluokassa myydään Suomessa paljon autoja. Camry jää pölyttymään Tojon marmoritiskille ja on puhdas floppi.
- Anonyymi
Camryn vertaaminen skootaan on yhtä hyödyllistä kuin verrata kiloa kultaa (camry) kiloon paskaa (skoda) sillä perusteella että onhan molempia kilo.
- Anonyymi
Niin ja kilo sitä itseään eli Skodaa lannoittaa paremmin perunapeltoa kuin auto eli skeida on testivoittaja?
- Anonyymi
Eikö teillä väittelijöillä ole vielä ajokorttia kun ette ota itse niitä autoja koeajoon mitkä kiinnostaa ja päätä itse mikä eniten miellyttää. Pyydättekö äitä maistamaan ja valitsemaan myös ruokanne vai uskallatteko itse kokeilla?
Ja mitä väliä sillä on jos joku haluaa eri auton kun sinä, eli mihin pyritte tällä kiistelyllä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö teillä väittelijöillä ole vielä ajokorttia kun ette ota itse niitä autoja koeajoon mitkä kiinnostaa ja päätä itse mikä eniten miellyttää. Pyydättekö äitä maistamaan ja valitsemaan myös ruokanne vai uskallatteko itse kokeilla?
Ja mitä väliä sillä on jos joku haluaa eri auton kun sinä, eli mihin pyritte tällä kiistelyllä?Nythän on niin, ettei itseään kunnioittava Automies ota koeajoon mitään itäpulkkia. Havainnot on siis tehtävä etänä. Camryn rattiin minua taas ei päätetä....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nythän on niin, ettei itseään kunnioittava Automies ota koeajoon mitään itäpulkkia. Havainnot on siis tehtävä etänä. Camryn rattiin minua taas ei päätetä....
Aika yksinkertainen olet. Toyotahan on oikeasti itäauto. Katsoppa karttaa ja mikä vielä pahempaa, se on vielä aasialainen auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika yksinkertainen olet. Toyotahan on oikeasti itäauto. Katsoppa karttaa ja mikä vielä pahempaa, se on vielä aasialainen auto.
Puolan Yaris tästä esimerkkinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika yksinkertainen olet. Toyotahan on oikeasti itäauto. Katsoppa karttaa ja mikä vielä pahempaa, se on vielä aasialainen auto.
Aasialainen sopii hyvin aasille.b
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika yksinkertainen olet. Toyotahan on oikeasti itäauto. Katsoppa karttaa ja mikä vielä pahempaa, se on vielä aasialainen auto.
Ja sinä yksinkertaisesti kommunisti kehumassa itäkippastaan maksusta tai jopa vain aatteen innosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä yksinkertaisesti kommunisti kehumassa itäkippastaan maksusta tai jopa vain aatteen innosta.
Minun autoni vamistetaan lännempänä kuin Suomi, että revi poju siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun autoni vamistetaan lännempänä kuin Suomi, että revi poju siitä.
Ai jaa, olet saanut tsekkiläisen Skodan? Onneksi olkoon... :-D
99,9% Suomessa myytävistä Skodista on tehty Venäjällä. No, laiskat slaavit niitä tekee päin v*ttua kuitenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai jaa, olet saanut tsekkiläisen Skodan? Onneksi olkoon... :-D
99,9% Suomessa myytävistä Skodista on tehty Venäjällä. No, laiskat slaavit niitä tekee päin v*ttua kuitenkin.Höpö. höpö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö. höpö
Kommunistithan sanoo propakandassaan juuri noin......
- Anonyymi
perus suomalainen valitsee kestävän toyotan
- Anonyymi
Jep. On vielä arvoja sairaassa maailmassa, jotka ovat suomalaiselle tärkeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. On vielä arvoja sairaassa maailmassa, jotka ovat suomalaiselle tärkeitä.
Kerro miltä sinusta tuntuu ,pyöriä camryllä 218 hv 8,3 skoda octavian jaloissa 150 hv 8,3 haaaaaaaaaaa kerro miten paljon harmittaa ei kerrota muille hiiiiiiiiiiiiiiiiii.TERO.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro miltä sinusta tuntuu ,pyöriä camryllä 218 hv 8,3 skoda octavian jaloissa 150 hv 8,3 haaaaaaaaaaa kerro miten paljon harmittaa ei kerrota muille hiiiiiiiiiiiiiiiiii.TERO.
Ei harmita yhtään, koska olemme samaan aikaan perillä, vaikka ohittelisit sitä pitkää autojonoa puolen minuutin välein sillä saksalaisella tehoturbollasi. Samalla ABS.;llä ollaan kuitenkin samaan aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei harmita yhtään, koska olemme samaan aikaan perillä, vaikka ohittelisit sitä pitkää autojonoa puolen minuutin välein sillä saksalaisella tehoturbollasi. Samalla ABS.;llä ollaan kuitenkin samaan aikaan.
Näin on ja turbo autoa täytyy tai no ainakin kannattaa vielä käyttää tyhjäkäynnillä, että se turbo jäähtyy ja siihen menee myös oma aikansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei harmita yhtään, koska olemme samaan aikaan perillä, vaikka ohittelisit sitä pitkää autojonoa puolen minuutin välein sillä saksalaisella tehoturbollasi. Samalla ABS.;llä ollaan kuitenkin samaan aikaan.
Ei pidä paikkaansa!
Jos toho ohitetaan, toho tulee maaliin myöhemmin. Paljon myöhemmin. Ja tankaa silti paljon enemmän sinisen kortin ABS asemalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei harmita yhtään, koska olemme samaan aikaan perillä, vaikka ohittelisit sitä pitkää autojonoa puolen minuutin välein sillä saksalaisella tehoturbollasi. Samalla ABS.;llä ollaan kuitenkin samaan aikaan.
Saksakaisella, tirsk! Venäläinen tehoturpo onpi skootasa. Otettu kolhoosin separaattorista.
- Anonyymi
No sen takia niitä ei laiteta samalle viivalle testeissä saksalaisten premiumien kanssa, kun ne eivät kuulu samalle viivalle. Kyllähän sen nyt tyhmempikin tajuaa, jos tuhnu olisi saksalaisten premiumeiden kanssa samalla viivalla, niin tuhnu jäisi niin rankasti peränpitäjäksi, että sellaisilla vertailuilla ei oikein saavutettaisi mitään muuta, kuin tuhnukansalle itkua ja lisääntyvää vihaa parempiaan kohtaan, joihin heillä ei siis koskaan tule olemaan varaa.
- Anonyymi
Vähän kyllä ihmetyttää toi camry kun on ison luokan auto eikä siihen saa edes vetokoukkua.
- Anonyymi
Ei kestä camryn kori vetää.
- Anonyymi
Nyt kehittyy hybridit sitä vauhtia että koukuton camry jää auttamatta nopeasti jälkeen. Mitkä on muuten camryn myyntimäärät ? veikkaan että pienet
- Anonyymi
Hehee skotassa koukku on keulassa.
- Anonyymi
Pysäytin Corollan tien pientareelle ja menen kyykkimään pusikkoon.
- Anonyymi
Olisin erittäin yllättynyt jos Toyota voittaisi edes Opelin. Onhan Opel sentään auto Tojoon verrattuna. Insignia jopa tyylikäs Camryyn verrattuna kuvien perusteella. Luonnossa en ole uutta Camryä nähnyt.
- Anonyymi
Insigniahan on aina vertailutestien viimeinen paitsi jos riisipusseja on mukana.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174316
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842469Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231197Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74883- 106880
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72820