Amerikkalaistoimittaja A. J. Jacobs päätti kokeilla, voiko Raamatun ohjeita noudattaa sananmukaisesti. Määräyksiä ja neuvoja löytyi yli 700, parranajokiellosta aviorikkojien kivittämiseen. Kokeilun tuloksena syntyi kirja Raamatullinen vuosi.
Erilaisia käskyjä ja ohjeita löytyi kuitenkin niin paljon, että muistiinpanot täyttivät 72 paperiarkkia. Osan totteleminen olisi vienyt vankilaan, osa osoittautui muutoin mahdottomaksi noudattaa.
Jacobsin olisi muun muassa pitänyt tappaa taikurit ja ryhtyä soittamaan kymmenkielistä harppua. Hän kertoo kirjassaan, miten vaimo hermostuu, kun mies asuu olohuoneeseen rakentamassaan lehtimajassa seitsemän päivää.
https://yle.fi/uutiset/3-6117398
Päivi Räsänen ei elä Raamatun mukaan
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Raamatun ohjeita on pakko rikkoa voidakseen elää nykymaailmassa.
- Anonyymi
Jacobs juuttunut Vanhaan Testamenttiin.
Uuden Testamentin ohjein sujuu hyvin - Anonyymi
Syntiä ei voi saada anteeksi ellei ensin tee sitä. Mistähän johtuu että synnin tekeminen on yleensä kivaa. Siksikö että kaikki teksivät syntiä ja saisivat ne sitten anteeksi jos pyytävät?
- Anonyymi
Demlan tuomareiden olisi vihdoinkin korkea aika ajaa kirkon toimiluvan kieltämistä, koska kirkko käyttää opetuksissaan taantumuksellista porvarillista raamattua.
Jo Marx sanoi, että uskonto on huumetta kansalle.
Demlalla on nykyisin hyvä miehitys oikeuslaitoksen ja valtion viroissa.
Porvarillisista lakimiehistähän yleensä tulee pankinjohtajia, asianajajia, yritysjohtajia jne.
Demlan lakihenkilöille lankeaakin yhteiskunnallisen muutoksen tekeminen, sillä duunareista on tullut pelkkiä persuja.
- Anonyymi
Ei todellakaan elä Raamatun mukaan. Hän on unohtanut rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Hän vaan syöstää suustaan vihaa ja parjausta kanssaihmisiä kohtaan. Raamattu on laupeuden kirja. Hän asettaa itsensä muiden yläpuolelle. Ehkä hän näin häikäilmättömästi ja itsekkäästi yrittää pelata poliittisen asemansa vuoksi unohtamalla täysin kristilliset periaatteet..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 342353
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472096- 402032
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3201850- 1171493
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161425Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71308Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101157- 411055
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036