Paikalliset persut eli VOX nousee jo 3. suurimmaksi puolueeksi sosialistien PSOE ja toisen nousija kansanpuolueen PP jälkeen. Huuhaa haihattelijat eli Podemos ja kepulaiset Cs suurimmat häviäjät
Äärioikeistolle vaalivoitto Espanjassa
27
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Natsit valtaavat taas alaa kuten 30-luvulla.
- Anonyymi
Natseilla ja kommunisteilla on se ero, että Saksassa ne nousivat suurimmaksi puolueeksi rehellisillä vaaleilla (42 %), Neuvostoliitossa ei vaaleja järjestetty, valta tuli aseitten avulla vallankumouksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Natseilla ja kommunisteilla on se ero, että Saksassa ne nousivat suurimmaksi puolueeksi rehellisillä vaaleilla (42 %), Neuvostoliitossa ei vaaleja järjestetty, valta tuli aseitten avulla vallankumouksella.
Stalin voitti Hitlerin monellakin mittarilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stalin voitti Hitlerin monellakin mittarilla.
Voitti voitti! Esimerkiksi murhaamiensa ihmisten määrässä. Viherpunikkeja ei tuo fakta vain kovin paljoa kiinnosta, koska Stalin murhasi ihmisiä laidasta laitaan riippumatta heidän etnisestä taustastaan. Viherpunikeille onkin ihan OK murhata kymmeniä miljoonia ihmisiä, kunhan he vaan ovat tasaisesti kaikista ihmisryhmistä! :D Jos kyse on varakkaiden murhaamisesta, niin siihen tuolla vasemmalla laidalla oikein kannustetaan.
Falangistien perintö ei näytä kuolleen.
Vaikuttiko äänestystulokseen Francon ruumiin siirtäminen uuteen hautapaikkaan?
- Anonyymi
Onko se hyvä asia, että äärioikeisto saa kannatusta?
- Anonyymi
Ei tietenkään
- Anonyymi
Onhan se, jos espanjalaisetkin niin tahtovat. Sosialisti Sanchezin koirat eli Policia National hakkasivat myös mummoja Barcelonassa, ei kansa sellaista suvaitse, siksi VOX.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se, jos espanjalaisetkin niin tahtovat. Sosialisti Sanchezin koirat eli Policia National hakkasivat myös mummoja Barcelonassa, ei kansa sellaista suvaitse, siksi VOX.
Olen kuullut, että äärioikeistolaisetkin ovat tehneet väkivaltaisia tekoja. Pitääkö paikkansa?
- Anonyymi
Kuinkas se meitin Mikko Kärnän adoptoima Katalontti-klubi pärjäsi??? Hajooko Epsanja vai syötetäänkö Carlos härille.. Olé olé
- Anonyymi
En usko että kyse on aina äärioikeistosta. Kyse on siitä että ihan tavalliset ihmiset äänestävät sellaista puoluetta, joka ajaa sellaista muutosta joka miellyttää äänestäjiä. Eivät välttämättä pidä ihan kaikesta mitä puolue ajaa. mutta jokin asia ajaa ihan tavalliset ihmiset äänestämään näin. Onko sitten kyseessä maahanmuuton vastaisuus tms. niin vaikea sanoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kuullut, että äärioikeistolaisetkin ovat tehneet väkivaltaisia tekoja. Pitääkö paikkansa?
Voi olla, mutta eivät läheskään niin paljon, kuin äärivasemmistolaiset
- Anonyymi
Espanjalaiset ovat onnekkaita, heillä ei ole vihreitä.
- Anonyymi
Kepu ennen 57 paikkaa, nyt 10.
- Anonyymi
Espanjassa on oikea suunta!
- Anonyymi
Persu Vox tuplasi, kepu romahti täysin seuraavien Suomenkin vaalien lopputulos.
- Anonyymi
Joka puolella näkee nyt viitteitä siitä ettei haluta enää lisää pakolaisia ja niistä syntyviä ongelmia Euroopaan.
- Anonyymi
Ja jutun juoni on siinä että kyseessä on ihan tavalliset ihmiset jotka äänestävät näin. Kyseessä ei siis ole mitkään ääripäät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jutun juoni on siinä että kyseessä on ihan tavalliset ihmiset jotka äänestävät näin. Kyseessä ei siis ole mitkään ääripäät.
Höh, ihmiset, jotka eivät kannata äärioikeistoa, äänestävät äärioikeistoa. Niinkö. Kukas se onkaan tyhmä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh, ihmiset, jotka eivät kannata äärioikeistoa, äänestävät äärioikeistoa. Niinkö. Kukas se onkaan tyhmä?
No totuus on, ettei Vox, Persut, ym. puolueet ole mitään äärioikeistoa. Ei sen enempää, kuin että SDP ois anarkistipuolue. Puheet äärioikeistosta tulevat vain tuolta väkivaltaiselta ja isänmaataan vihaavalta laitavasemmistolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas, kun kyseessä on aivan normaalipuolue ilman mitään valemedian keksimiä nimittelysanoja. Minulle ja monelle muullekin sanan äärioikeisto käyttö merkitsee vain kateellisten vihervassukoiden alemmuuskompleksitilaa.
Minun puolestani keksiköön mitä nimittelyjä vaan, vasemmistoa en äänestäisi mistään hinnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas, kun kyseessä on aivan normaalipuolue ilman mitään valemedian keksimiä nimittelysanoja. Minulle ja monelle muullekin sanan äärioikeisto käyttö merkitsee vain kateellisten vihervassukoiden alemmuuskompleksitilaa.
Minun puolestani keksiköön mitä nimittelyjä vaan, vasemmistoa en äänestäisi mistään hinnasta.Aina voi rauhoittaa itseään, kun hokee itselleen, ettei tämä ole äärioikeistolainen puolue. Eipähän omatunto vaivaa.
- Anonyymi
Ei eurooppaa ole koskaan tarkoitettukaan muslimien valtaamaksi. 2015 invaasio ei unohdu ja rekyyli iskenyt ympäri euroopan.
- Anonyymi
Ei olisi uskonut, että natsit ja väkivalta tulee taas muotiin. Onkohan seuraukset taas yhtä veriset kuin edellisellä kerralla.
- Anonyymi
painu kuuhun siellä ne natsisi ovat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
painu kuuhun siellä ne natsisi ovat
2015 aavikolla kaikui Hullu-uhon kutsuhuuto.
- Anonyymi
Alkaa Eurooppa olla taas vaarallisella tiellä. Historian opetukset eivät näytä menevän perille. Pahalta näyttää meillä Suomessakin, natseja näyttää olevan jo yli 20%. Uskomatonta. Olen pitänyt meitä suomalaisia sivistyskansoista, joka olisi koulutuksella rokotettu ääriajattelua vastaan. Mutta tyhmyyttä vastaan ei näytä olevan rokotetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252426- 1142066
- 1141673
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421533Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91477Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201016Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35957Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949