Kasvisliha korvikeliha

Anonyymi

Miksi pitää kutsua jotain lihaksi🍖, mikä ei ole lihaa?

Juttu Hesarissa.

49

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kasvislihapihvi. Keinoliha.

Myyviä nimiä.

• Anonyymi

Ei kukaan maksa muuten sellaisesta. Kilohinnat luokkaa naudan sisäfile.

• Anonyymi

Korvikeliha on eläinvihamielisiä varten. Sellaisia varten, jotka eivät halua että eläimet saa elää

• Anonyymi

🐂 Papu on sikojen 🐷 rehua. Kilohinta rehuna ei voi olla kuin joitain senttejä. Alle euron.

Ihmisravintona hinta jotain 15 € kilo.

• Anonyymi

Miksi kasvissyöjä himoitsee kinkkua?

• Anonyymi

Samasta syystä, kuin suvaitsevainen haluaa mahdollisimma suvaitsematonta sakkia Suomeen, suvaitsevaisuuteen vedoten?

Maailma, ja varsinkin Suomi, on ollu totaalisen skitsofreeninen jo vuosia! :/

Millonhan toksiset lihansyöjät tekee vastaiskun, ja alkaa kutsua vaikkapa nyhtöpossua saparosalaatiksi? :P

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samasta syystä, kuin suvaitsevainen haluaa mahdollisimma suvaitsematonta sakkia Suomeen, suvaitsevaisuuteen vedoten?

Maailma, ja varsinkin Suomi, on ollu totaalisen skitsofreeninen jo vuosia! :/

Millonhan toksiset lihansyöjät tekee vastaiskun, ja alkaa kutsua vaikkapa nyhtöpossua saparosalaatiksi? :P

Tekosalaatti joka on tehty pekonista

• Anonyymi

Tietysti siksi että sitä ostettaisiin.

• Anonyymi

Logiikkasi ei päde?

1. Miks vegelle kannattais mainostaa yhtään mitään elintarvikkeita lihana, jos se inhoaa lihaa?
        2. Miks lihansyöjälle kannattais mainostaa kasvisruokaa lihana, koska ihan oikeatakin lihaa on olemassa, ja vieläpä halvemmalla kuin tota feikki-lihaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Logiikkasi ei päde?

1. Miks vegelle kannattais mainostaa yhtään mitään elintarvikkeita lihana, jos se inhoaa lihaa?
        2. Miks lihansyöjälle kannattais mainostaa kasvisruokaa lihana, koska ihan oikeatakin lihaa on olemassa, ja vieläpä halvemmalla kuin tota feikki-lihaa?

Ei se vege sitä liharuokaa inhoa. Se vihaa eläinten tappamista lihan takia. Sinä et toki sitä varmaankaan ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se vege sitä liharuokaa inhoa. Se vihaa eläinten tappamista lihan takia. Sinä et toki sitä varmaankaan ymmärrä.

Itseasiassa mä oon kyl kohtalaisen eläinrakas, jo useemman henkilökohtaisen kissan ”murhanneena”! Joten mulla olis varmaan hyvät tsäänssit Vihreiden poliitikoks?
        Pitäsköhän ruveta?

Mutta toisaalta: Tuotantoeläin on tuotantoeläin. Liha on hyvää. Lihaa ei saa ku eläimistä. Dilemma ratkee siten, et mä en jaksa nyyhkiä ihan jokaisen eläimen puolesta joka menettää henkensä koska mun maha kurnii. Ikävää, mutta minkäs teet! :/

Siinä vaiheessa kun geenimanipulaatio on niissä sfääreissä et sianliha kasvaa pellolla korren nokassa, niin ostan toki sitä.

PS: Tuotantoeläinten tuotantotapahtumaa lihaksi kutsutaan teurastamiseksi, ei tappamiseksi!

• Anonyymi

Kuinka paljon eri lisäaineita ja prosessointia nämä vaativat. Kuitenkin kaikille pitäisi suositella mahdollisimman vähän prosessoitua ravintoa. Kokoliha ja puhtaat tuoreet kasvikset eivät ole prosessoituja toisin kuin nämä uutuudet ja makkarat.

• Anonyymi

KUN ET HUUTELE TÄSTÄ, SAADAAN NOPEEMMIN VIHER HIPIT HAUTAAN ;)

• Samaa mieltä. Lisäineita, prosessointia, tuontiraaka-aineita ties mistä. Valmistuskin ehkä kenties missä. Naurettavaa.

Kadotettu itseään pettävä sukupolvi joka noita "hehkuttaa".

• Että lihansyöjien käännyttäminen tapahtuisi mukavan pehmeästi eikä kapinaa syntyisi.

• Anonyymi

Eli ”käännyttäminen” valheen keinoin = sallittua?
        Noh! Parempi sekin kuin keskiaikainen ”Miekka vai Jeesus?” -käännytyskeino!

• Anonyymi kirjoitti:

Sitä mieltä että jos lihaa syö niin sitten sen on oltava riistaa tai poroa.
        Tuotantoliha on epäeettistä.
        On ymmärretty psykologisen vaikuttamisen vahvuus , enään ei tarvitse miekalla osoittaa "oikeaa" tietä .

• Anonyymi
        KapinenKoira kirjoitti:

On ymmärretty psykologisen vaikuttamisen vahvuus , enään ei tarvitse miekalla osoittaa "oikeaa" tietä .

Miks?
        Itsekusetukselta toi must ennemmin kuulostaa?
        Koska tapahtuma on molemmissa täysin sama: Eläin kuolee <> Maha täyttyy.

Ja eks porot ja riistaeläimet lisäänny ihan perinteisin menetelmin, tuotantoeläimet taas keinosiemennetään. Eli siin missä se sonni olis luonnossa samalla siemennesteellä saanu sen yhen mullikan per vuos, tuotetaan tolla pelillä sata (vai paljo? En kieltämättä tiedä) mullikaa. Joita siis ei olis olemassakaan ilman ihmisen puuttumista asiaan. Joten siinä mielessä mä pitäisin tätä mun keinoa paljon eettisempänä? Ei tartte luonnonvarasia luonnollisin keinoin syntyneitä elukoita teurastaa.

(Vaik toki nautaeläin uroksilla oli isommat laumat ku yks nauta, mut ... ehkä tää esimerkissä käyttämäni oli harvinaisen pienmunanen kaupunkilaismetroseksuaalisonni? ) :D

Ja kaikellainen psykologinen vaikuttamine, jota mä kutsusin mieluummin propagandaks tai jopa aivopesuks, on suolesta!

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesuskin söi viimeisellä ateriallaan lihaa. Ja varmaan monella muullakin aterialla.

• Anonyymi kirjoitti:

Miks?
        Itsekusetukselta toi must ennemmin kuulostaa?
        Koska tapahtuma on molemmissa täysin sama: Eläin kuolee <> Maha täyttyy.

Ja eks porot ja riistaeläimet lisäänny ihan perinteisin menetelmin, tuotantoeläimet taas keinosiemennetään. Eli siin missä se sonni olis luonnossa samalla siemennesteellä saanu sen yhen mullikan per vuos, tuotetaan tolla pelillä sata (vai paljo? En kieltämättä tiedä) mullikaa. Joita siis ei olis olemassakaan ilman ihmisen puuttumista asiaan. Joten siinä mielessä mä pitäisin tätä mun keinoa paljon eettisempänä? Ei tartte luonnonvarasia luonnollisin keinoin syntyneitä elukoita teurastaa.

(Vaik toki nautaeläin uroksilla oli isommat laumat ku yks nauta, mut ... ehkä tää esimerkissä käyttämäni oli harvinaisen pienmunanen kaupunkilaismetroseksuaalisonni? ) :D

Ja kaikellainen psykologinen vaikuttamine, jota mä kutsusin mieluummin propagandaks tai jopa aivopesuks, on suolesta!

Toisessa vaan eläin saa luonnollisen elämän luonnottoman sijaan.
        Tavallaan siis luonnon kunnioittamista enemmän eikä "pumppaamista".

"Ja kaikellainen psykologinen vaikuttamine, jota mä kutsusin mieluummin propagandaks tai jopa aivopesuks, on suolesta!"

Sitä on kaikkialla joka lävessä

• jjeeves kirjoitti:

Jeesuskin söi viimeisellä ateriallaan lihaa. Ja varmaan monella muullakin aterialla.

Juuri "uhrattua" lihaa eli tuoretta eikä viikkoja vanhaa kuten Suomen kaupoissa yleensä.

• Anonyymi
        KapinenKoira kirjoitti:

Juuri "uhrattua" lihaa eli tuoretta eikä viikkoja vanhaa kuten Suomen kaupoissa yleensä.

Ruvetaan sitten uhrailemaan. Meneekö kahta viikkoa kun on metsät tyhjänä riistasta?
        Aikamoisessa houreessa pitää elää, että riistalla luulee ruokkivansa maailman.

• KapinenKoira kirjoitti:

Nythän näitä peuroja on ainakin eteläisessä Suomessa harmiksi asti. Pakastettua peuraa tuodaan jostain Uudesta-Seelannista. Sitä on melkein kaikissa marketeissa. Kotimaista poroa on, muttei hirveä eikä Suomi-peuraa ainakaan tavallisissa marketeissa.

Ihmisen terveydelle ei ole hyväksi syödä lihaa päivittäin. Tuotantoliha vastaa paljon lihaa kuluttavien tarpeisiin, jotka ovat muutamman vuosikymmenen ajan vain lisääntyneet.

Olisi parempi, että liharuoka olisi silloin tällöin nautittu herkku. Mutta niin piintynyt on "lihamaisuuden" kaipuu, että kasvisraaka-aineet pitää prosessoida lihaa muistuttaviksi. En käytä niitä itse enkä tunne niihin mitään mielenkiintoa. Kun syön kasvisruokaa, sen pitää näyttää ja maistua siltä mitä se oikeasti on: kasvisruualta.

• jjeeves kirjoitti:

Nythän näitä peuroja on ainakin eteläisessä Suomessa harmiksi asti. Pakastettua peuraa tuodaan jostain Uudesta-Seelannista. Sitä on melkein kaikissa marketeissa. Kotimaista poroa on, muttei hirveä eikä Suomi-peuraa ainakaan tavallisissa marketeissa.

Ihmisen terveydelle ei ole hyväksi syödä lihaa päivittäin. Tuotantoliha vastaa paljon lihaa kuluttavien tarpeisiin, jotka ovat muutamman vuosikymmenen ajan vain lisääntyneet.

Olisi parempi, että liharuoka olisi silloin tällöin nautittu herkku. Mutta niin piintynyt on "lihamaisuuden" kaipuu, että kasvisraaka-aineet pitää prosessoida lihaa muistuttaviksi. En käytä niitä itse enkä tunne niihin mitään mielenkiintoa. Kun syön kasvisruokaa, sen pitää näyttää ja maistua siltä mitä se oikeasti on: kasvisruualta.

Intialaiset tekee maittavaa kasvisruokaa pakko mainita ja muutenkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ruvetaan sitten uhrailemaan. Meneekö kahta viikkoa kun on metsät tyhjänä riistasta?
        Aikamoisessa houreessa pitää elää, että riistalla luulee ruokkivansa maailman.

Luuletko ettei kukaan luopuisi lihan syönnistä tuolloin jos vielä itse pitäisi pyydystää?
        Linnut ja kalat sun muut ötökät, se olisi ihan mukavaa puuhaakin kun ajattelee , pitääkin laittaa harkintaa jalkajousen osto !

• Anonyymi
        KapinenKoira kirjoitti:

Toisessa vaan eläin saa luonnollisen elämän luonnottoman sijaan.
        Tavallaan siis luonnon kunnioittamista enemmän eikä "pumppaamista".

"Ja kaikellainen psykologinen vaikuttamine, jota mä kutsusin mieluummin propagandaks tai jopa aivopesuks, on suolesta!"

Sitä on kaikkialla joka lävessä

Jos minä olisin eläin niin ennemmin valitsisin teurastamon kuin susilauman.

• Anonyymi
        KapinenKoira kirjoitti:

Luuletko ettei kukaan luopuisi lihan syönnistä tuolloin jos vielä itse pitäisi pyydystää?
        Linnut ja kalat sun muut ötökät, se olisi ihan mukavaa puuhaakin kun ajattelee , pitääkin laittaa harkintaa jalkajousen osto !

No, koitas nyt kelata päässäsi, miten se menee ihan oikeassa elämässäkin.
        Kalat menee kaupantiskille vaikka et jahtais kuin kotisohvalla kaukosäädintä.
        Kyllä siinä sellainen ilmiö kävisi, että kellä on rahaa saa lihat kotiinsa.
        Toisaalta juttusi ovat kuin ulkomaailmasta, rahoittaako kela elämääsi?

• Anonyymi kirjoitti:

Jos minä olisin eläin niin ennemmin valitsisin teurastamon kuin susilauman.

Mietippä se koko elämäs jossain ladossa tai sitten vapaana luonnossa terveenä?:)

• Anonyymi kirjoitti:

No, koitas nyt kelata päässäsi, miten se menee ihan oikeassa elämässäkin.
        Kalat menee kaupantiskille vaikka et jahtais kuin kotisohvalla kaukosäädintä.
        Kyllä siinä sellainen ilmiö kävisi, että kellä on rahaa saa lihat kotiinsa.
        Toisaalta juttusi ovat kuin ulkomaailmasta, rahoittaako kela elämääsi?

Turvallisessa mielikuvasta kyllä.
        Veronmaksajien rahoilla tietty , nipistän 750e kk noin....sorry vaan :)

• Anonyymi

Nimitys johtui käyttötarkoituksesta. Haluttiin mielikuva siitä, mihin tuotetta käytetään. Tosin nythän on jo siirrytty kauppanimiin.
      Ei mainosteta lihatonta jauhelihaa tai vastaavaa.
      Mainostetaa mifua, härskistä jne. Nämä tuotteet mielletään jo kasvistuotteiksi ja niiden käyttötarkoitus tiedetään.
      Hyvä arkiruoka on esimerkiksi kaalilaatikko ilman lihaa. Käytetään kasvislientä nesteenä. Tosi hyvää!

• Anonyymi

"Hyvä arkiruoka on esimerkiksi kaalilaatikko ilman lihaa."

Kyseessä lienee joku muu sörsseli, kaalilaatikkoon kuuluu perinteisesti liha.

• Anonyymi

Sille ei ole muuta selvää korvaavaa nimeä. Mikä olisi lyhyt ja ytimekäs nimi kasvisproteiinille?

• Anonyymi

Jos nimitys "keinoliha" varataan näille kasvisperäisille (jauhe)lihan tapaan käytettäville tuotteille, niin minkä nimen me annamme sille "keinolihalle", joka kasvatetaan lihassolukosta? Sehän on tavallaan aitoa lihaa, vaikka ei ole elävässä eläimessä koskaan kasvanutkaan. Viljelty liha?

Maailmalla on useita start-up-yrityksiä, jotka keräävät kymmeniä miljoonia rahoitusta suuren mittakaavan "lihanviljelyyn". Jos he saavat toivomansa ja lupaamansa läpimurron "lihanviljelyssä", niin siitä seuraa iso lihantuotannon kriisi. Viljelty liha on aitoa lihaa joten enää ei argumentit kasvisproteiinit vs. lihaproteiini päde. Keskustelu siirtää, että onko oikein tappaa eläimiä lihan tuottamieksi, kun se ei enää ole välttämätöntä.

• Anonyymi

Mite ois ”Lihamariini”?
        Skulas ainakin Voimariinin tapauksessa? :D

• Anonyymi

... mutta!
        Miks tostakin pitäis taas tehhä joku PAKKO? :/

Mun mielestä On oikein teurastaa eläimiä ruuaks = Miks multa pitäis kieltää se?

Ja jos sun mielestäs ei, niin: Sä jatkat sit (ilmeisesti edelleen) kasvislinjalla?

Mihin tossa skenaariossa tarvitaan pakkoa yhtään mihinkään?
        Vai vaan siihen, et sulle tulis siitä hyvä mieli, ja mulle paha?

Soot sitte ilkee ihminen! :/

Tehää ennemmi sellai diili, et jos mä en saa syyä enää lihaa, ni teki joudutte sit syömää siit lähtien ihan HTIN pahanmakusia heiniä! Et MOLEMMIL ois sit paha mieli!

Kättä päälle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mite ois ”Lihamariini”?
        Skulas ainakin Voimariinin tapauksessa? :D

Jos Kepu saa päättää, niin viljelty lihan nimeksi annetaan joku mahdollisimman huonosti "myyvä" nimi ("solumassaliha") ja ehkä jopa vaatisivat sen värjäämistä vaikka violetiksi (*), jotta sitä ei ostettaisi.

Suomesta tulisi viljellyn lihan johtava maa maailmassa jos 1% parin miljardin maataloustuesta käytettäisiin tämän kehittämiseen. Nyt asian parissa työskentelevät start-upit keräävät tyypillisesti 10-20 miljoonan pääomia projekteihin jolla yrittävät aloittaa edes suunnilleen teollisen mittakaavan lihan viljelyn. Jos Suomi laittaisi JOKA VUOSI 20-30 miljoonaa tähän alaan, niin olisimme äkkiä ykkönen maailmassa. Nyt tuetaan mielummin sianrääkkäystä ja broilerien massatuotantoa.

(*) Aikanaanhan joku Kepun "ajattelija" ehdotti että margariini värjättäisiin violetiksi, jotta voita suosittaisiin enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... mutta!
        Miks tostakin pitäis taas tehhä joku PAKKO? :/

Mun mielestä On oikein teurastaa eläimiä ruuaks = Miks multa pitäis kieltää se?

Ja jos sun mielestäs ei, niin: Sä jatkat sit (ilmeisesti edelleen) kasvislinjalla?

Mihin tossa skenaariossa tarvitaan pakkoa yhtään mihinkään?
        Vai vaan siihen, et sulle tulis siitä hyvä mieli, ja mulle paha?

Soot sitte ilkee ihminen! :/

Tehää ennemmi sellai diili, et jos mä en saa syyä enää lihaa, ni teki joudutte sit syömää siit lähtien ihan HTIN pahanmakusia heiniä! Et MOLEMMIL ois sit paha mieli!

Kättä päälle?

Mistä sinä keksit jonkun "pakon" tai "kieltämisen". Eihän sellaisesta puhuttu mitään viestissä jota kommentoit. Palaa todellisuueen omista harhoistasi.

Kukaan ei tiedä mikä on lihan tuotannon tila 20 vuoden kuluttua. Silti nyt tehtävät investoinnit vaikka suursikaloihin perustuvat siihen, että investoinnit ovat tuottavia seuraavat 20-25 vuotta. Jos viljelty liha valtaa bulkkilihamarkkinat niin taas on Suomen maataloudessa kriisi. Niin taitaa olla joka vuosi joka tapuaksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Kepu saa päättää, niin viljelty lihan nimeksi annetaan joku mahdollisimman huonosti "myyvä" nimi ("solumassaliha") ja ehkä jopa vaatisivat sen värjäämistä vaikka violetiksi (*), jotta sitä ei ostettaisi.

Suomesta tulisi viljellyn lihan johtava maa maailmassa jos 1% parin miljardin maataloustuesta käytettäisiin tämän kehittämiseen. Nyt asian parissa työskentelevät start-upit keräävät tyypillisesti 10-20 miljoonan pääomia projekteihin jolla yrittävät aloittaa edes suunnilleen teollisen mittakaavan lihan viljelyn. Jos Suomi laittaisi JOKA VUOSI 20-30 miljoonaa tähän alaan, niin olisimme äkkiä ykkönen maailmassa. Nyt tuetaan mielummin sianrääkkäystä ja broilerien massatuotantoa.

(*) Aikanaanhan joku Kepun "ajattelija" ehdotti että margariini värjättäisiin violetiksi, jotta voita suosittaisiin enemmän.

Kuka hullu nyt syö margariineja? Prosessoitua moskaa makuaineilla. Mautonta jotta sitä käytettäisiin aina enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka hullu nyt syö margariineja? Prosessoitua moskaa makuaineilla. Mautonta jotta sitä käytettäisiin aina enemmän.

Mitä tarkoittaa "prosessointi"? Miksi voi ei ole "prosessoitua". Ensin maitorasvaa muutetaan kemiallisesti hapattamalla se ja sitten mekaanisesti kirnuamalla. Eikö se ole "prosessointia"?

Kaikista huvittavinta on kun "prosessointivastaiset", joille voi kelpaa karttavat "Oivariini" tyyppisiä tuotteita. Parhaimmillaan oivariini on kylmäpuristettua oliiviöljyä (joka on siis paljon vähemmän käsitelty raaka-aine kuin voi) mekaanisesti voihin sekoitettuna ilman mitään lisäaineita. Kun väemmän prosessoitua (oliiviöljy) sekoitetaan enemmän prosessoituun (voi), niin miten tulos voi olla enemmän prosessoitua kuin voi?

• Anonyymi

... nii ja sit vielä!

Toika ei o ihan NOIN yksinkertanen juttu ku sä annat ymmärtää!
      KOSKA! Ei ainakaan nautakarjatalous loppuis mihinkä, koska maitoohan ny tarvitaan ainaki, vaikka lihaa ei sit tarvittaiska! Ja joskus ne lehmätki sit kuitenki delaa, tai joudutaan lopettaa liian huonokuntosina, ni: Mitäs niitten lihalle sit pitäs mielestäsi tehä? Ihan tuhkata vaan vai? Eli heittää tärviölle, koska elävän eläimen lihan syönti on synti? Ja valitettavasti me ei taideta viel kyetä päättää et kumman sukupuolisia vasikoita noi lehmät synnyttää, ni mitäs niille ylijääneille mullikoille sit tehää? Kotieläimiks?

Ja samoten karjasta saadaan kaikellaist muutakin ku vaan lihaa, mm. liivatetta ja mitähän kaikkee? Ja nahkasta kenkiä, vaatteita, mitälie. Mistäs niille korvaajat?

• Anonyymi

Maitotalous tuottaa lihaa ennen kaikkea siksi, että lehmän täytyy poikia n. vuoden välein jotta se tuottaa maitoa. Jotain niille vasikoille pitää tehdä niin kauan kun maitoa litkitään.

• Anonyymi

Oliko Jeesus kasvissyöjä?

• Ei ollut. Lisäksi käytti viiniä ja ruokaili syntisten kanssa, mikä kuohutti fariseuksia.

• Anonyymi

Koska kielletään köyhien kiusaaminen? Alistaminen? Syyllistäminen?

Köyhä elää makaronilla. Sikanautaa joskus kaveriksi. Ihan rahan takia. Ei ole varaa mihinkään kasviproteiinien ryöstöhintoihin!

• Anonyymi

Eläinrehu on jo. Lähinnä jotain kasvia, joten miten olisi Ihmisrehu? Viittaako kannipalismiin?

• Anonyymi

Miten viininlitkijät pärjää, jos viiniä ei kirkastettaisikaan gelatiinilla?

• Anonyymi

Lihan tai eläimen nimen liittäminen kasvisruoan nimeen on harhaanjohtavaa mainontaa, mihin valvovien viranomaisten pitää puuttua.

• Anonyymi

Valeliha on hyvä nimi

• Anonyymi

Miten margariinia voidaan kutsua kasvislevitteeksi, kun perinteiseen valmistusreseptiin kuuluvat kissanraadot?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3235
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2837
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2540
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2480
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2397
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2344
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe