Hartiamittanne?

Anonyymi

Mittoja tulemaan?

34

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin näääääääin iso.

• Anonyymi

hih!

• Mites se mitataan? Kainalosaumasta toiseen vai?

• 43 cm. :(

• 43 cm. :(

• Mä mittaisin olkapäiden ulkosyrjältä ulkosyrjään. Silloin tulis itsellä n.47. Lantiosta tulis 43, mutta eihän lantiota siten ikinä mitata, vaan ympärysmitta, joka itsellä on joku 98-100.

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Mä mittaisin olkapäiden ulkosyrjältä ulkosyrjään. Silloin tulis itsellä n.47. Lantiosta tulis 43, mutta eihän lantiota siten ikinä mitata, vaan ympärysmitta, joka itsellä on joku 98-100.

Eli sun lantio On hartioita leveämpi..

• Jan1
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Mä mittaisin olkapäiden ulkosyrjältä ulkosyrjään. Silloin tulis itsellä n.47. Lantiosta tulis 43, mutta eihän lantiota siten ikinä mitata, vaan ympärysmitta, joka itsellä on joku 98-100.

Mittari karkas. Itse paha mitata.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Eli sun lantio On hartioita leveämpi..

Ei kun yllättäen toisinpäin. Lantio 43, hartiat siten kun mittasin 47. Vaan mittasinko väärin? Ajattelin mitata noin mitä tuolla alempana sanottiin, jos laitettais arkkuun, mitkä olis leveyssuunnassa mitat.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kun yllättäen toisinpäin. Lantio 43, hartiat siten kun mittasin 47. Vaan mittasinko väärin? Ajattelin mitata noin mitä tuolla alempana sanottiin, jos laitettais arkkuun, mitkä olis leveyssuunnassa mitat.

Oho, kirjauduin ulos. Mutta edellinen vastaus mun. Lantion ympärys on varmaan silti isompi kuin hartioiden ympärys. Vaikka en ole varma, hankala mitata.

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, löysin miesten mittoja tuolta, oot aika harteikas sinäkin. Mä mittautin kainalosauman kohdalta tuon leveyden 43 cm, ehkä jokusen cm leveämpi ulkosyrjiltä mitattuna. Enkä ole bodari. Nämä on?

https://keskustelu.suomi24.fi/t/3214531/hartioiden-leveys-(cm)

• Joo, olen iloinen mun hartioiden luustosta, koska olen myös leveälanteinen. (Käsivarrethan mulla on ihan narut.) Muuten olisin aika päärynä, kun en mikään isorintainenkaan ole. Koska vyötärönympärys taas on 65, niin se tekee silti vartalosta naisellisen.

Joo, olen iloinen mun hartioiden luustosta, koska olen myös leveälanteinen. (Käsivarrethan mulla on ihan narut.) Muuten olisin aika päärynä, kun en mikään isorintainenkaan ole. Koska vyötärönympärys taas on 65, niin se tekee silti vartalosta naisellisen.

Tiimalasin. Vaikka Pertti Obelixiksi koittikin manata.

• Jan1 kirjoitti:

Tiimalasin. Vaikka Pertti Obelixiksi koittikin manata.

No joo, en ymmärtänyt ihan hänen logiikkaansa enkä edes muista, miksi päätteli mun olevan obelix. Silloin taisin sanoa noin silmämääräisesti ajateltuna, että mulla on lantio leveämpi kuin hartiat. Mutta ei se pitänytkään näköjään paikkaansa. Ei se silti naisella harvinaista ole.

No joo, en ymmärtänyt ihan hänen logiikkaansa enkä edes muista, miksi päätteli mun olevan obelix. Silloin taisin sanoa noin silmämääräisesti ajateltuna, että mulla on lantio leveämpi kuin hartiat. Mutta ei se pitänytkään näköjään paikkaansa. Ei se silti naisella harvinaista ole.

"Silmämääräisesti ajateltuna" 😄

Pertti on Pertti, voi odottaa mitä vaan. Logiikalla ja ilman. :)

• Jan1 kirjoitti:

Pertti on Pertti, voi odottaa mitä vaan. Logiikalla ja ilman. :)

Lantio 43 ja hartiat 47. Yybee väitti että hänen lantionsa on leveämpi kuin hartiat, joka ei tietenkään pitänyt paikkaansa.
        Totesin tuolloin että hänen täytyy näyttää Obelixilta jos väite pitää paikkansa.

• Poliisin_poika kirjoitti:

Lantio 43 ja hartiat 47. Yybee väitti että hänen lantionsa on leveämpi kuin hartiat, joka ei tietenkään pitänyt paikkaansa.
        Totesin tuolloin että hänen täytyy näyttää Obelixilta jos väite pitää paikkansa.

Juu. Nyt muistuu.

• Anonyymi
        Poliisin_poika kirjoitti:

Naiselle kapeat hartiat ja leveä lantio on kuitenkin luonnollista, kuten päärynävartalo yleensäkin. Jos miehellä on kapeat hartiat ja sitä leveämpi lantio se on naismaista. Joten suotta häntä mieheksi (obelix) haukuit, vaikka näin olisi ollutkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Naiselle kapeat hartiat ja leveä lantio on kuitenkin luonnollista, kuten päärynävartalo yleensäkin. Jos miehellä on kapeat hartiat ja sitä leveämpi lantio se on naismaista. Joten suotta häntä mieheksi (obelix) haukuit, vaikka näin olisi ollutkin.

Päärynävartalo on yleistä suomalaisille naisille, mutta harvalla on niin paljon ylipainoa että lantio on hartioita leveämpi.
        Mallia kutsutaan seitsemän leivän uuniksi, ja se on tosi harvinainen.

• Anonyymi
        Poliisin_poika kirjoitti:

Päärynävartalo on yleistä suomalaisille naisille, mutta harvalla on niin paljon ylipainoa että lantio on hartioita leveämpi.
        Mallia kutsutaan seitsemän leivän uuniksi, ja se on tosi harvinainen.

Tiedän normipainoisia pieniluisia naisia, joilla on hennot hartiat, ja lantiokin olisi luuston suhteen suht normaali, mutta ovat sitä tyyppiä joille läski kerääntyy lantiolle. Silloin hartiaseutu on kapeampi kuin muodokas lantio vaikka painoa olisi alle 70 kg. Vyötärö voi silti olla hoikahko.

• Anonyymi

Jölli 4 cm erektiossa.

• Hartiamitta? Miksi ihmeessä? Kerro nyt miten sellainen mitataan ensin. Selän puoleltako? Eihän sellaista pysty yksin mittaamaan. Edestä mitattuna (saumasta saumaan) minulla näytti 31 cm mutta... 🤷🏻‍♀️

• Anonyymi

Hartiamittaa tarvitaan sen vuoksi että kun meitä ruvetaan pakkaan kontteihin ja viemään leireille niin tiedetään montako ihmistä konttiin mahtuu.

Tämä on vain tilastotiedettä.

• Anonyymi

Noin 53cm ja treenaan salilla

-vanhempi mies

• Anonyymi

Noin 50 cm hartiat ja pituuteni on 170cm.

t. Ruma mies

• Riippuu vähän miten mitan ottaa yli 50cm jokatapauksessa, mittasin tuossa paidasta, siinä yläsauman kohdalla n.53cm (xxl), paidat yleensä on xl ja joskus xxl, mitoituksesta riippuen.

• Anonyymi
    • Anonyymi

50cm vai oisko 30 cm

Tytön hartiat

• Ulkosyrjästä ulkosyrjään 48 cm. Käytän miesten kokoa l-xl paidoissa, riippuen valmistajasta. Hupparit on xl unisex. Nyt out.

• Anonyymi

Jos paidan hihojen saumoista mittaa niin jotain 55.

• Anonyymi

Siis t-paidan.

• En voi sanoa. Olen treenannut yläkroppaa niin paljon.

• Anonyymi

En tiedä mittaa enkä jaksa alkaa kaivaa mittanauhaa esiin. Minulla on kuitenkin leveät hartiat naiseksi, joka tuottaa hankaluutta vaatteita hankkiessa.
      Esim. käytän muuten yläosassa kokoa S tai 36, mutta hartioista kinnaa joten joudun ostamaan ainakin numeroa isomman koon jolloin ei välttämättä sitten istu muulle vartalolle!
      Ongelma myös hihojen kanssa koska minulla on pitkät raajat ja hihat jää helposti lyhyiksi.
      Alaosat minulla on S - 36 - 38 mallista ja valmistajasta riippuen. Olen 168 cm pitkä.
      Lantio on kapea ja takapuoli on hyvin pieni. Olen synnyttänyt kaksi lasta ja helposti maailmaan saattanut vaikka ei se lantion ulkoinen mitta olekaan merkitsevä vaan lantioaukko siellä kropan sisällä. Luinen lantio kun ei määräänsä enempää jousta.
      Pidän itsestäni ja vartalostani kovin. Olen tyytyväinen hieman urheilijamaiseen hyvin vähärasvaiseen kehooni. Ja miesmaailmassa silloin kun vielä siellä liikuin, ei seuraa puuttunut joten kaikenlaiset ja malliset "kelpaa". Oma mies on ollut 16 vuotta tyytyväinen. Liikunnallisia ihmisiä ollaa molemmat.
      On kiva kun saa ja voi syödä mitä haluaa, en liho. Kropan mallini perinyt isältäni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      517
      1580
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1176
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      862
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      861
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      837
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      766
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe