Olut ja karppaus?

Anonyymi

Kuuluuko oluenjuonti karppaukseen? Itsellä on käsitys ja kaikki tietokin tulee omaa olettamusta siitä että olut juuri hiilaripommina nostaa verensokeria ja on eka asia joka pitäis jättää ruokavaliosta pois.
Mulla on tuttava joka sanoo yrittäneensä karppausta ja väittää ettei karppaus toiminut hänellä joten ei voi toimia kellään muullakaan. Kuitenkin hän joi olutta ihan kuin ennenkin.

Onko se nyt sitten vaan että kaljanjuonti on jollekin niin tärkeä asia että menee kaiken edelle, jopa terveyden?

65

2299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olut on nestemäistä leipää.

      Tuttavasi ei ole koskaan kokeillut karppausta.

      • Anonyymi

        Joo mutta silti hän väittää, ettei vähähiilihydraattinen dieetti toimi ja neuvoo muita muka asiantuntijana karppauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta silti hän väittää, ettei vähähiilihydraattinen dieetti toimi ja neuvoo muita muka asiantuntijana karppauksesta.

        "Joo mutta silti hän väittää, ettei vähähiilihydraattinen dieetti toimi ja neuvoo muita muka asiantuntijana karppauksesta."

        Onko tuttavasi hpv, sivun väärinkäsitysten mestari.


    • Anonyymi

      Ei ole niin. Karppaus vain kieltää ihmiseltä kaikki huvitukset ja nautinnot. Vähän niinkuin lestadiolaisuus. Karppaus on noista kahdesta ankarampi.

      • Anonyymi

        No karppaaja saa sentään harrastaa seksiä muutenkin kuin vain lisääntymistarkoituksessa.


      • Anonyymi

        "Karppaus vain kieltää ihmiseltä kaikki huvitukset ja nautinnot."

        Mistä kaikista nautinnoista olet joutunut karppauksen takia luopumaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No karppaaja saa sentään harrastaa seksiä muutenkin kuin vain lisääntymistarkoituksessa.

        Eivät lestadiolaisekaan harrasta seksiä ainoastaan lisääntymistarkoituksessa. Kyllä siitä suurin osa on pelkkää huvia. Vai luuletko että he tekevät sitä vain kerran vuodessa? Tai joka toinen vuosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät lestadiolaisekaan harrasta seksiä ainoastaan lisääntymistarkoituksessa. Kyllä siitä suurin osa on pelkkää huvia. Vai luuletko että he tekevät sitä vain kerran vuodessa? Tai joka toinen vuosi?

        Miehille se on hupia, naisille pelkkää kauhua.


      • Anonyymi

        "Ei ole niin. Karppaus vain kieltää ihmiseltä kaikki huvitukset ja nautinnot."

        Missä ne kielletään?? vaihda kirkkoa tai hoitolaitosta.


      • Anonyymi

        "Karppaus vain kieltää ihmiseltä kaikki huvitukset ja nautinnot."

        On olemassa terveellisiä nautintoja ja sitten sellaisia jotka vahingoittaa omaa tai toistenkin kehoa.

        Osan nautinnoista ja mitä jotkut katsoo huvituksiksi kieltää lakikin.

        Jos joku katsoo huvitukseksi sen että saa piikittää insuliinia niin siihenhän jokaisella on lupa pyrkiä. Pitää vain ensin syödä itsensä sairaaksi. Hpv ilmeisesti neuvoo tässä kaikkia halukkaita kaljankittaamisohjeillaan? Saahan siitä maksakirroosin ja diabeteksen kun aikansa yrittää


      • Anonyymi

        "Karppaus vain kieltää ihmiseltä kaikki huvitukset ja nautinnot."

        Niimpä. Diabeetikko ajattelee että lääkeriippuvuus ja insuliinin pistäminen on nautinto, josta karppaaja jää osattomaksi. Onhan se kamalaa kun karppauksella voi tervehtyä pahimmassa tapauksessa. Mutta karppaaja voi keksiä korvaavia nautintoja insuliinin piikittämisen tilalle. Esim liikunta, seksi, matkustelu, uudet ja pienikokoiset vaatteet, hieno viini ja juusto, shampanja, lääkekuluista säästyvän rahan joutuu laittamaan uuden auton hankintaan. Muutenhan se menisi oikeaoppisesti lääketehtaan osakkeen omistajille.

        Nämä ei toki korvaa sairaana ja lihavana olemisen nautintoa mitä diabeetikko voi kokea pistäessään insuliinia mutta tasan ei mene onnen lahjat. Diabeetikko voi tempaista vaikka pari halpaa kaljaa ja mennä samalla reissulla ostamaan uuden annoksen lääkkeitä. Karppaaja katselee kateellisena uuden kärryn ikkunasta että kumpa minäkin....


    • Anonyymi

      Ihminen joka ei ole valmis luopumaan jostain riippuvuudesta keksii kaikkia selityksiä. Hiilaririippuvuus kytkeytyy jotenkin alkoholismiin? On kuitenkin ihmisiä, jotka on karppauksella esim päässeet alkoholismista kun sokerit on tasapainossa. Olisko olutriippuvaiselle helpompaa syyttää karppausta toimimattomaksi kuin että luopuu oluesta? Minusta on kyse vaan epärehellisyydestä itselle ja ontuvana selityksenä siitä että syy on siinä ruokavaliossa.

      Oletteko katsoneet ohjelmaa "hengenvaarallisesti lihava". Siinähän valtavan ylipainoiset kamppailee laihtuakseen jotta pääsisivät lihavuusleikkaukseen. Sitä ennen kuitenkin dr.Nowzaradan edellyttää sitoutumista uusiin elintapoihin ja laihduttamaan ainakin sen 50-70kg ennen leikkausta. (ennätys oli 56kg/kk sairaalassa valvonnassa pelkällä makaamisella ja ruokavaliolla)

      On varmaan perin inhimillistä se, että kun ei jakseta pysyä ohjelmassa, keksitään aina syntipukkeja sille että ruokariippuvuudesta ei pystytä luopumaan. Milloin se on ikävä puoliso, naapuri, äiti, isä veli tai eräs nainen syytti lihomisestaan jopa tohtoria itseään. Onhan joillain äärilihavilla se oma fiiderikin, mutta kyse on tosiaan kieroutuneesta ihmissuhdedynamiikasta - lopullisen päätöksen siitä mitä suuhunsa laittaa on kuitenkin jokaisella itsellään. Ehkä aloittajan tuttava puolustelee vaan sitä omaa elämäntapaansa ennemmin kuin että haluaa muuttaa mitään.

      Suurin vastus on ihminen itselleen.

    • Anonyymi

      Piullossa I-olutta on hiilareita 3,3 g joten pari saunakaljaa perjantai-iltana ei tunnu missään.
      A-oluessa on hiilareita 7,9 g/pullo, ja keskikaljassa 13,5 g/pullo.
      Monellako juominen jää yhteen pulloon?

      • Anonyymi

        Juoko joku muka ykkösolutta?? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juoko joku muka ykkösolutta?? :D

        Jos alkoholiton olut miellyttää enemmän niin se asettuu hiilaripitoisuudessaan A-oluen ja keskioluen väliin.


      • Anonyymi

        En ole tavannut koskaan oluenjuojaa, jolla oluen juonti jäisi yhteen saunakaljaan. Enemmän kyse on litroista, mitä menee päivässä. Olutharrastajien sivulla vertaillaan oluen ja viinin terveysvaikutuksia, ja valttina on oluen alhaisempi alkoholi- ja kaloripitoisuus. Jää kuitenkin mainitsematta, että juuri sen mietouden ja janojuomaluonteen vuoksi olutta juodaan todella paljon enemmän kuin viiniä.

        Keskiolut 4,1 g hh/ 100ml
        Punaviini 0,2 g hh/100ml

        Jokainen puolustaa tietenkin omaa juomasuosikkiaan ja omaa juomistaan. Mutta onko glykeemisellä indeksilläkin jotain tekemistä asian kanssa? Nimittäin mallas on se kaikkein pahin glykeemiseltä indeksiltään, pahempi kuin peruna ja leipä ja muistaakseni sokerikaan ei ole niin paha.

        Itse laihdutin 30 vuotta sitten Montignacin ruokavaliolla noin 20kg eli hyväkarppauksella, ja minulle se tuntui toimivan loistavasti. Pitää varmaan palailla taas siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tavannut koskaan oluenjuojaa, jolla oluen juonti jäisi yhteen saunakaljaan. Enemmän kyse on litroista, mitä menee päivässä. Olutharrastajien sivulla vertaillaan oluen ja viinin terveysvaikutuksia, ja valttina on oluen alhaisempi alkoholi- ja kaloripitoisuus. Jää kuitenkin mainitsematta, että juuri sen mietouden ja janojuomaluonteen vuoksi olutta juodaan todella paljon enemmän kuin viiniä.

        Keskiolut 4,1 g hh/ 100ml
        Punaviini 0,2 g hh/100ml

        Jokainen puolustaa tietenkin omaa juomasuosikkiaan ja omaa juomistaan. Mutta onko glykeemisellä indeksilläkin jotain tekemistä asian kanssa? Nimittäin mallas on se kaikkein pahin glykeemiseltä indeksiltään, pahempi kuin peruna ja leipä ja muistaakseni sokerikaan ei ole niin paha.

        Itse laihdutin 30 vuotta sitten Montignacin ruokavaliolla noin 20kg eli hyväkarppauksella, ja minulle se tuntui toimivan loistavasti. Pitää varmaan palailla taas siihen.

        Alkoholi ja ketoosi
        Kun juomme alkoholia, maksa lopettaa rasvanpolton ja ketonien valmistuksen ja siirtyy pilkkomaan alkoholia. Mikäli olet ketoosissa, ja kuluttanut glukoosivarastosi viimeisten viikkojen aikana, kannattaa olla varovainen alkoholin kanssa. Alkoholi saattaa nousta nopeasti päähän ja alkoholimyrkytyksen vaara nousee – eikä seuraava päiväkään välttämättä ole mikään ihana kokemus. Tämä on kuitenkin yksilöllistä, ja toiset voivat nauttia alkoholia ketoosista riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi ja ketoosi
        Kun juomme alkoholia, maksa lopettaa rasvanpolton ja ketonien valmistuksen ja siirtyy pilkkomaan alkoholia. Mikäli olet ketoosissa, ja kuluttanut glukoosivarastosi viimeisten viikkojen aikana, kannattaa olla varovainen alkoholin kanssa. Alkoholi saattaa nousta nopeasti päähän ja alkoholimyrkytyksen vaara nousee – eikä seuraava päiväkään välttämättä ole mikään ihana kokemus. Tämä on kuitenkin yksilöllistä, ja toiset voivat nauttia alkoholia ketoosista riippumatta.

        Aloitukseen. Yksi keppana heikensi minun ketostani huomattavasti.
        Ketosaikaan vappuaattona minulla oli apteekkispriitä joka taatusti oli sokerivapaata.
        Lantrasin sitä kraanaveteen ja tein laimean drinkin.
        Ei tuntunut päihtymykselle mutta pienikin määrä "halvaannutti". Iski käsittämätön voimattomuus. Edes puhe ei kulkenut. Vaimoni hämmästeli, että missä välissä minä ole jo iltapaivällä ryypännyt? Mongersi, etten ole ottanut kuin yhden, miedon drinkin.
        Sen pituinen se. Toivuin kohtalaisen nopeasti mutta siihenloppuin maisteluni.

        Eräs työkaverini joka oli myös ketosilla nähtyään minun tulokseni, oli vapun jälkeen hieman hämmstynyt ja ärsyyntynyt. Hänelle oli käynyt samoin kuin minulla mutta kaveri ei ehtinyt tulkitsemaan oireita ajoissa.

        Itse en kokeillut enää tuon jälkeen.
        Mieltymys olueeseen vauhditti päätöstäni ketosten lopettamisesta. Tyydyin 16kg:n laskuun.


      • Anonyymi

        Opettele laskemaan ravintoarvo.

        Keskiolut: 4,5% /100gr:

        energia 43kcal
        imeytyvä hiilihydraatti 39% (4,1gr = 16,4kcal)

        eli 39% energiasta sokerista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitukseen. Yksi keppana heikensi minun ketostani huomattavasti.
        Ketosaikaan vappuaattona minulla oli apteekkispriitä joka taatusti oli sokerivapaata.
        Lantrasin sitä kraanaveteen ja tein laimean drinkin.
        Ei tuntunut päihtymykselle mutta pienikin määrä "halvaannutti". Iski käsittämätön voimattomuus. Edes puhe ei kulkenut. Vaimoni hämmästeli, että missä välissä minä ole jo iltapaivällä ryypännyt? Mongersi, etten ole ottanut kuin yhden, miedon drinkin.
        Sen pituinen se. Toivuin kohtalaisen nopeasti mutta siihenloppuin maisteluni.

        Eräs työkaverini joka oli myös ketosilla nähtyään minun tulokseni, oli vapun jälkeen hieman hämmstynyt ja ärsyyntynyt. Hänelle oli käynyt samoin kuin minulla mutta kaveri ei ehtinyt tulkitsemaan oireita ajoissa.

        Itse en kokeillut enää tuon jälkeen.
        Mieltymys olueeseen vauhditti päätöstäni ketosten lopettamisesta. Tyydyin 16kg:n laskuun.

        Wisky, vodka ja konjakki ovat hiilihydraattomia.

        LCHF (VHH) on elämäntyyli eikä joku kuuri joka lopetetaan koska kilot tulee jopa bonuksen kera takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wisky, vodka ja konjakki ovat hiilihydraattomia.

        LCHF (VHH) on elämäntyyli eikä joku kuuri joka lopetetaan koska kilot tulee jopa bonuksen kera takaisin.

        Alkoholi joka tapauksessa katkaisee rasvan palamisen. Nythän on tullut (vai tulossa?) Alkoon se alkoholiton viinan makuinen juoma. Sen pitäisi maistua raa'alle viinalle, mutta olla alkoholiton. Hinta oli kyllä järkyttävän kallis, enkä ole hiilarimääriä nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitukseen. Yksi keppana heikensi minun ketostani huomattavasti.
        Ketosaikaan vappuaattona minulla oli apteekkispriitä joka taatusti oli sokerivapaata.
        Lantrasin sitä kraanaveteen ja tein laimean drinkin.
        Ei tuntunut päihtymykselle mutta pienikin määrä "halvaannutti". Iski käsittämätön voimattomuus. Edes puhe ei kulkenut. Vaimoni hämmästeli, että missä välissä minä ole jo iltapaivällä ryypännyt? Mongersi, etten ole ottanut kuin yhden, miedon drinkin.
        Sen pituinen se. Toivuin kohtalaisen nopeasti mutta siihenloppuin maisteluni.

        Eräs työkaverini joka oli myös ketosilla nähtyään minun tulokseni, oli vapun jälkeen hieman hämmstynyt ja ärsyyntynyt. Hänelle oli käynyt samoin kuin minulla mutta kaveri ei ehtinyt tulkitsemaan oireita ajoissa.

        Itse en kokeillut enää tuon jälkeen.
        Mieltymys olueeseen vauhditti päätöstäni ketosten lopettamisesta. Tyydyin 16kg:n laskuun.

        Miksi ihmeessä pitää yleensäkään juoda alkoholia, varsinkaan kun yrittää laihduttaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Wisky, vodka ja konjakki ovat hiilihydraattomia.

        LCHF (VHH) on elämäntyyli eikä joku kuuri joka lopetetaan koska kilot tulee jopa bonuksen kera takaisin.

        Kannattaa kyllä tarkistaa Alkosta jos kuvittelee kaikkien väkevien olevan hiilihydraatittomia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi joka tapauksessa katkaisee rasvan palamisen. Nythän on tullut (vai tulossa?) Alkoon se alkoholiton viinan makuinen juoma. Sen pitäisi maistua raa'alle viinalle, mutta olla alkoholiton. Hinta oli kyllä järkyttävän kallis, enkä ole hiilarimääriä nähnyt.

        Vain maksassa. Elimistö kyllä kuluttaa rasvaa muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitukseen. Yksi keppana heikensi minun ketostani huomattavasti.
        Ketosaikaan vappuaattona minulla oli apteekkispriitä joka taatusti oli sokerivapaata.
        Lantrasin sitä kraanaveteen ja tein laimean drinkin.
        Ei tuntunut päihtymykselle mutta pienikin määrä "halvaannutti". Iski käsittämätön voimattomuus. Edes puhe ei kulkenut. Vaimoni hämmästeli, että missä välissä minä ole jo iltapaivällä ryypännyt? Mongersi, etten ole ottanut kuin yhden, miedon drinkin.
        Sen pituinen se. Toivuin kohtalaisen nopeasti mutta siihenloppuin maisteluni.

        Eräs työkaverini joka oli myös ketosilla nähtyään minun tulokseni, oli vapun jälkeen hieman hämmstynyt ja ärsyyntynyt. Hänelle oli käynyt samoin kuin minulla mutta kaveri ei ehtinyt tulkitsemaan oireita ajoissa.

        Itse en kokeillut enää tuon jälkeen.
        Mieltymys olueeseen vauhditti päätöstäni ketosten lopettamisesta. Tyydyin 16kg:n laskuun.

        Mullakin pienikin viinimärä eli yksi annos kihahti hattuun kun olin vhh lla. Tulee ainakin humala halvaksi. Mut tuo sama, että se halvaannutti vähäks aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitää yleensäkään juoda alkoholia, varsinkaan kun yrittää laihduttaa?

        Ihan samasta syystä kuin muutenkin. Juhlan kunniaksi, iloon tai murheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tavannut koskaan oluenjuojaa, jolla oluen juonti jäisi yhteen saunakaljaan. Enemmän kyse on litroista, mitä menee päivässä. Olutharrastajien sivulla vertaillaan oluen ja viinin terveysvaikutuksia, ja valttina on oluen alhaisempi alkoholi- ja kaloripitoisuus. Jää kuitenkin mainitsematta, että juuri sen mietouden ja janojuomaluonteen vuoksi olutta juodaan todella paljon enemmän kuin viiniä.

        Keskiolut 4,1 g hh/ 100ml
        Punaviini 0,2 g hh/100ml

        Jokainen puolustaa tietenkin omaa juomasuosikkiaan ja omaa juomistaan. Mutta onko glykeemisellä indeksilläkin jotain tekemistä asian kanssa? Nimittäin mallas on se kaikkein pahin glykeemiseltä indeksiltään, pahempi kuin peruna ja leipä ja muistaakseni sokerikaan ei ole niin paha.

        Itse laihdutin 30 vuotta sitten Montignacin ruokavaliolla noin 20kg eli hyväkarppauksella, ja minulle se tuntui toimivan loistavasti. Pitää varmaan palailla taas siihen.

        Niinpä kuka muka juo oluena DESILITRAN? Pikemminkin litra vastaa totuutta. Saa ihan siirtää pilkkua. Litraa viiniä ei kuitenkaan voi juoda ilman että tulee kovaan känniin, sehän vastaa puolta litraa viinaa. Yksi annos on 12 ml mutta useimmiten se tarkoittaa 24ml kun juodaan lasillinen ruoan kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä kuka muka juo oluena DESILITRAN? Pikemminkin litra vastaa totuutta. Saa ihan siirtää pilkkua. Litraa viiniä ei kuitenkaan voi juoda ilman että tulee kovaan känniin, sehän vastaa puolta litraa viinaa. Yksi annos on 12 ml mutta useimmiten se tarkoittaa 24ml kun juodaan lasillinen ruoan kanssa.

        Minä juon yleensä kaksi pulloa mutta en juo keskiolutta.

        Viinissä on palttiarallaa 13 tilavuusprosenttia alkoholia eli pullossa 100 ml eli 80 g eli kolmannes väkevien pullon alkoholista. Itse en juurikaan viiniä juo, joskus valkoviiniä soodavedellä jos ravintolasta ei saa hyvää olutta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä juon yleensä kaksi pulloa mutta en juo keskiolutta.

        Viinissä on palttiarallaa 13 tilavuusprosenttia alkoholia eli pullossa 100 ml eli 80 g eli kolmannes väkevien pullon alkoholista. Itse en juurikaan viiniä juo, joskus valkoviiniä soodavedellä jos ravintolasta ei saa hyvää olutta.

        "Minä juon yleensä kaksi pulloa mutta en juo keskiolutta.

        Viinissä on palttiarallaa 13 tilavuusprosenttia alkoholia eli pullossa 100 ml eli 80 g eli kolmannes väkevien pullon alkoholista. Itse en juurikaan viiniä juo, joskus valkoviiniä soodavedellä jos ravintolasta ei saa hyvää olutta."

        Tämä on tiedossa mutta kyse ei olekaan alkoholin määrästä vaan hiilihydraateista ja maltoosista.

        Älä mene aiheen sivuun.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Alkoholi ei kyllä kuulu oikein mihinkään laihdutukseen. Ei karppaukseen, ei hiilarittomaan, ei ketogeeniseen, ei paastoon, ei vähäkaloriseen, ei nutraukseen.. Jos aikoo laihduttaa ja saada tuloksia, helpointa on selkeä nollalinja kaikelle alkoholille ja sokerijuomille.

      • Anonyymi

        "Alkoholi ei kyllä kuulu oikein mihinkään laihdutukseen. Ei karppaukseen, ei hiilarittomaan, ei ketogeeniseen, ei paastoon, ei vähäkaloriseen, ei nutraukseen.. Jos aikoo laihduttaa ja saada tuloksia, helpointa on selkeä nollalinja kaikelle alkoholille ja sokerijuomille."

        Samaa mieltä. Mieli ja keho puhdistuu, maksa ja haima saa levätä.


    • Anonyymi

      Kun itse aloitin ketodieetin, jätin noin kuukaudeksi kaljan ja kaikki muutkin hiilihydraatteja sisältävät alkoholit pois. Niiden tilalle otin kirkasta viinaa. Join tuolloin käytännössä joka viikonloppu sen pari päivää, nykyään tahti on huomattavasti rauhoittunut.

      Ensimmäisen kuukauden aikana paino tippui muistaakseni kymmenisen kiloa joista ensimmäisellä viikolla noin viisi (lähtöpaino oli suurin piirtein 95kg).

      Parastahan olisi jättää alkoholi kokonaan pois, laihdutti tai ei, mutta vähähiilihydraattista ruokavaliota noudatettaessa paras alkoholi on kirkas viina ja mahdollisena latrinkina jotain hiilihydraatitonta limsaa tai mehua.

      • Anonyymi

        " Kun itse aloitin ketodieetin, jätin noin kuukaudeksi kaljan ja kaikki muutkin hiilihydraatteja sisältävät alkoholit pois. Niiden tilalle otin kirkasta viinaa."

        Ei saatana...

        Ihan vain esimerkiksi...
        Oluet ; 40–110 kcal/dl
        Vodkat ja maustamattomat viinat ; 170–280 kcal/dl

        Ketodieetti kuitenkin toimi?
        Halleluja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kun itse aloitin ketodieetin, jätin noin kuukaudeksi kaljan ja kaikki muutkin hiilihydraatteja sisältävät alkoholit pois. Niiden tilalle otin kirkasta viinaa."

        Ei saatana...

        Ihan vain esimerkiksi...
        Oluet ; 40–110 kcal/dl
        Vodkat ja maustamattomat viinat ; 170–280 kcal/dl

        Ketodieetti kuitenkin toimi?
        Halleluja!

        Vodkassa ei ole lainkaan hiilihydraatteja eikä proteiineja eikä rasvaa.


      • Anonyymi

        "Ensimmäisen kuukauden aikana paino tippui muistaakseni kymmenisen kiloa"

        Massiivilaihdutusväitteiden vastapainoksi: Vastikään oli esilllä ketju miehestä joka vesipaastosi 50 vuorokautta, tapauksen dokumentaatio on esillä NCBI:n palvelussa jota pidetään varsin luotettavana tiedonlähteenä. Mies laihtui 50 vrk:n aikana 21.4 kg eli noin 13 kg/kk, ruokailemalla 0 kCal/vrk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ensimmäisen kuukauden aikana paino tippui muistaakseni kymmenisen kiloa"

        Massiivilaihdutusväitteiden vastapainoksi: Vastikään oli esilllä ketju miehestä joka vesipaastosi 50 vuorokautta, tapauksen dokumentaatio on esillä NCBI:n palvelussa jota pidetään varsin luotettavana tiedonlähteenä. Mies laihtui 50 vrk:n aikana 21.4 kg eli noin 13 kg/kk, ruokailemalla 0 kCal/vrk.

        Harrastikohan tuo mies liikuntaa, minkä verran? Kuvittelisi, että olisi voinut pudottaa vähän enempääkin nollakaloreilla. Toistaalta, miksipä ei syödä vaikkapa edes 500 kcal päivässä hiilaritonta ruokaa, joka sisältää proteiinia. Ei lähtisi lihaksia.


    • Anonyymi

      Kun ahmii öljyä ja rasvaa, niin saattaa säilyä hengissä alkoholin avulla, se lisää niinväitettyä hyvää kolesterolia: 'Alcohol consumption raises HDL cholesterol levels by increasing the transport rate of apolipoproteins;ncbi'

      • Koskee vain kohtuukäyttö. Runsaampi käyttö lisää triglyseridejä.


    • Anonyymi

      Kyllä olutta suositellaan ruokavalioon. Päivittäinen sopiva annos on kaksi tuoppia. Kaikkihan me tiedämme että kun lähdetään "yhdelle" se on muuta kuin yksi. Kaksi on sitten tuplaten se mikä tarkoittaa yhtä.

      Oluella saa diabeteksen, lihoo valtavasti ja rasvamaksan alulle ja jopa kirroosin ja
      jos haluaa nii voi nauttia myös runsaasti muita korkean glykeemisen indeksin hiilareita eli niitä nopeita, jotka nostaa verensokerin korkealle.

      Näin saat mahdollisimman paljon lääkkeitä syötyä ennen kurjaa loppuasi. Pääasia on että lääketehdas pyörii ja menestyy ja osakkaat saa hyvinvointia ja luxusta elämäänsä. Sinusta ei ole niin väliä mutta kelpaat rahoittamaan muiden elämää. Epäitsekästä joten sinäkin saat tarkoituksen elämällesi. Se riittää että tiedät että olet muille hyödyksi ja uhraudut toisten puolesta.

    • Anonyymi

      Karppaus on terveydenedistelijähelppoheikkien keino hölmöttää laihduttajia ja painonhallitsijoita aivan järjettömän epäterveeelle ruokavaliolle ja sitä kautta johhdatella heidät terveydenedistelykauppaan osteskelemaan vitamiineja ja muita suojaravintoaineita sekä "kuituja" ja kaikkea muuta mönjää ja möhnää.

      • Anonyymi

        Näin on. On paljon parempi pysyä lihavana ja matala-asteisessa tulehduksessa, kitata bisseä, leipää ja transrasvoja ja glukoosisiirappia kuin elää tervettä ja hoikkaa elämää. Siksi kaikkia tapoja laihtua pitää tietenkin vastustaa. Siten pysyt apteekin asiakkaana kroonisessa lääkityksessä ja pidät perheesikin lääketehtaan tiukassa otteessa. Mitä siitäkin tulis jos diabetes paranis etkä enää maksais säännöllisesti lääketehtaan johtajan tilipussiin. On epäitsekästä laihtua ja olla terve.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. On paljon parempi pysyä lihavana ja matala-asteisessa tulehduksessa, kitata bisseä, leipää ja transrasvoja ja glukoosisiirappia kuin elää tervettä ja hoikkaa elämää. Siksi kaikkia tapoja laihtua pitää tietenkin vastustaa. Siten pysyt apteekin asiakkaana kroonisessa lääkityksessä ja pidät perheesikin lääketehtaan tiukassa otteessa. Mitä siitäkin tulis jos diabetes paranis etkä enää maksais säännöllisesti lääketehtaan johtajan tilipussiin. On epäitsekästä laihtua ja olla terve.

        Transrasvaa ei Suomessa enää juurikaan ole ja suurin lähde on nykyään maitorasva.

        Terveellisestikin voi laihduttaa, esimerkiksi syömällä täysjyväleipää. Sen syöjät ovat merkittävästi terveempiä kuin ihmiset jotka eivät syö täysjyvää. Lue vaikka "Eating more whole grains linked with lower mortality rates".

        Täysjyvä ja hedelmät vähentävät myös merkittävästi riskiä sairastua kakkostyypin diabetekseen "Diabetesriski pienenee jo yhdellä omenalla päivässä – myös kaurapuuro auttaa".

        Matala-asteisesta tulehduksesta taas kertoo vaikkapa "Anti-inflammatorinen eli tulehdusta vähentävä ruokavalio". Esimerkiksi kerma lisää tulehdusta todistetusti. Jos karppaa runsaalla eläinrasvalla ja lihalla niin tulehdusarvot huononevat reilusti.

        Maltillinen alkoholin käyttökin vähentää matala-asteista tulehdusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. On paljon parempi pysyä lihavana ja matala-asteisessa tulehduksessa, kitata bisseä, leipää ja transrasvoja ja glukoosisiirappia kuin elää tervettä ja hoikkaa elämää. Siksi kaikkia tapoja laihtua pitää tietenkin vastustaa. Siten pysyt apteekin asiakkaana kroonisessa lääkityksessä ja pidät perheesikin lääketehtaan tiukassa otteessa. Mitä siitäkin tulis jos diabetes paranis etkä enää maksais säännöllisesti lääketehtaan johtajan tilipussiin. On epäitsekästä laihtua ja olla terve.

        Kiitoksia mielipiteestänne.
        Suomi24


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Transrasvaa ei Suomessa enää juurikaan ole ja suurin lähde on nykyään maitorasva.

        Terveellisestikin voi laihduttaa, esimerkiksi syömällä täysjyväleipää. Sen syöjät ovat merkittävästi terveempiä kuin ihmiset jotka eivät syö täysjyvää. Lue vaikka "Eating more whole grains linked with lower mortality rates".

        Täysjyvä ja hedelmät vähentävät myös merkittävästi riskiä sairastua kakkostyypin diabetekseen "Diabetesriski pienenee jo yhdellä omenalla päivässä – myös kaurapuuro auttaa".

        Matala-asteisesta tulehduksesta taas kertoo vaikkapa "Anti-inflammatorinen eli tulehdusta vähentävä ruokavalio". Esimerkiksi kerma lisää tulehdusta todistetusti. Jos karppaa runsaalla eläinrasvalla ja lihalla niin tulehdusarvot huononevat reilusti.

        Maltillinen alkoholin käyttökin vähentää matala-asteista tulehdusta.

        "Terveellisestikin voi laihduttaa, esimerkiksi syömällä täysjyväleipää. Sen syöjät ovat merkittävästi terveempiä kuin ihmiset jotka eivät syö täysjyvää. Lue vaikka "Eating more whole grains linked with lower mortality rates"."

        Onko kyseessä jonkun jauhotehtaan tai insuliinitehtaan maksama tutkimus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Terveellisestikin voi laihduttaa, esimerkiksi syömällä täysjyväleipää. Sen syöjät ovat merkittävästi terveempiä kuin ihmiset jotka eivät syö täysjyvää. Lue vaikka "Eating more whole grains linked with lower mortality rates"."

        Onko kyseessä jonkun jauhotehtaan tai insuliinitehtaan maksama tutkimus?

        Ei ollut, tutkimuksen rahoituksesta vastasivat NIH-apurahat ES022981 ja ES021372. Qi Sunia tuettiin urakehityspalkinnolla, R00-HL098459, National Heart, Lung and Blood Institute -laitokselta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Transrasvaa ei Suomessa enää juurikaan ole ja suurin lähde on nykyään maitorasva.

        Terveellisestikin voi laihduttaa, esimerkiksi syömällä täysjyväleipää. Sen syöjät ovat merkittävästi terveempiä kuin ihmiset jotka eivät syö täysjyvää. Lue vaikka "Eating more whole grains linked with lower mortality rates".

        Täysjyvä ja hedelmät vähentävät myös merkittävästi riskiä sairastua kakkostyypin diabetekseen "Diabetesriski pienenee jo yhdellä omenalla päivässä – myös kaurapuuro auttaa".

        Matala-asteisesta tulehduksesta taas kertoo vaikkapa "Anti-inflammatorinen eli tulehdusta vähentävä ruokavalio". Esimerkiksi kerma lisää tulehdusta todistetusti. Jos karppaa runsaalla eläinrasvalla ja lihalla niin tulehdusarvot huononevat reilusti.

        Maltillinen alkoholin käyttökin vähentää matala-asteista tulehdusta.

        "Maltillinen alkoholin käyttökin vähentää matala-asteista tulehdusta."

        Alkoholisti keksii kaikki mahdolliset selitykset ja puolustelee alkoholin terveysvaikutuksia. Missähän suositellaan päivittäistä dokaamista? Mikä on "Maltillinen kulutus" kenenkin mielestä? Kuinka iso on se yksi nautittu annos?
        Jos kyseessä olisikin punaviini ja sitä desi päivässä tai konjakkia teelusikallinen niin olisi kyse terveysvaikutusten vuoksi juomisesta. Eikä maailma kaatuisi siihen jos jäisi viikko välistä pois kun juoma loppuukin.

        Mutta jos henkilön historia on jo valmiiksi suurkulutusta ja ylensyömistä ja nykyinenkin juominen on vain olutta ja pubissa istumista ja siihen ollaan monella tapaa, myös sosiaalisesti sidoksissa. Sitä selitellään joka käänteessä. Silloin juomisen luonne on ihan muuta kuin terveysnäkökohtainen, jos ei muutenkaan noudata tervettä elämäntapaa. Joku alkoholin kulutustaulukko toimii juomisen oikeutuksena eikä varoituksena.

        Jos pubissa istuminen on ainut tapa olla aktiivinen ja ainut harrastus niin huonot on elintavat muutenkin niin ei terveyttä kyllä kalja ja kevyt sipaisu kevytmargariiniä mitään edistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Maltillinen alkoholin käyttökin vähentää matala-asteista tulehdusta."

        Alkoholisti keksii kaikki mahdolliset selitykset ja puolustelee alkoholin terveysvaikutuksia. Missähän suositellaan päivittäistä dokaamista? Mikä on "Maltillinen kulutus" kenenkin mielestä? Kuinka iso on se yksi nautittu annos?
        Jos kyseessä olisikin punaviini ja sitä desi päivässä tai konjakkia teelusikallinen niin olisi kyse terveysvaikutusten vuoksi juomisesta. Eikä maailma kaatuisi siihen jos jäisi viikko välistä pois kun juoma loppuukin.

        Mutta jos henkilön historia on jo valmiiksi suurkulutusta ja ylensyömistä ja nykyinenkin juominen on vain olutta ja pubissa istumista ja siihen ollaan monella tapaa, myös sosiaalisesti sidoksissa. Sitä selitellään joka käänteessä. Silloin juomisen luonne on ihan muuta kuin terveysnäkökohtainen, jos ei muutenkaan noudata tervettä elämäntapaa. Joku alkoholin kulutustaulukko toimii juomisen oikeutuksena eikä varoituksena.

        Jos pubissa istuminen on ainut tapa olla aktiivinen ja ainut harrastus niin huonot on elintavat muutenkin niin ei terveyttä kyllä kalja ja kevyt sipaisu kevytmargariiniä mitään edistä.

        Istun olutravintolassa puoli tuntia päivässä enkä koko päivää.

        Suositus on miehille korkeintaan 2 annosta @ 12 g päivässä. Alkoholin haittoja alkaa ilmaantua vasta huomattavasti suuremmilla annoksilla mutta alkoholin hyödyt menetetään. Alkoholin maltillinen käyttö vähentää sekä sydäntautikuolleisuutta että diabetestä. Alkoholia ei suositella koska sen käyttö helposti karkaa käsistä eikä alkoholia kannata myöskään käyttää paljoa kerralla.


    • Anonyymi

      Kyllä olut kuuluu karppaukseen, ainakin siihen karppauksen mitä itse harrastan. Syön noin 500g hiilihydraattia päivässä, jos on huono hiilihydraattipäivä. Muista kuitenkin jokaista tuopillista kohti sipaista kevyesti margariinia ruisleivän päälle. Jos margariini loppuu niin pyydä tarjoilijalta rypsiöljyä tai rahkaa jolla on lähes sama vaikutus. Alkoholin määrällä ei ole väliä, vähimmäissuositus alkoholia on kuitenkin kaksi tuoppia päivässä. Se mikä menee yli on vain terveysvaikutteinen margariinin ansiosta. On tutkittu, että margariini kevyesti sipaistuna poistaa täysin alkoholin haittavaikutukset, rasvamaksan ja sosiaaliset ongelmat. Tämä on täysin tutkittua tietoa ja johtavien ravitsemustieteilijöiden tietämää. Ja Heikkilän kirjassa on miljoonia virheitä. Joita en ole kyllä lukenut mutta koska näin väitetään niin uskon.

      • Anonyymi

        Margariinin tulee olla myös kevytmargariinia, jota sipaistaan kevyesti. :D


    • Anonyymi

      "Maltillinen alkoholin käyttökin vähentää matala-asteista tulehdusta"

      En ole kyllä tavannut ketään alkoholistia joka ei olisi pitänyt päivittäistä juomistaan juuri maltillisena. Päihteet määrittelee kaikkea.

      • Anonyymi

        Minusta on aika paljastavaa myös että henkilö puolustelee, vähättelee ja selittelee jokakäänteessä juomisensa syitä ja määriä. Ja kuinka terveellistä kohtuukäyttö on. Kohtuullista on satunnainen käyttö ja se ettei se ole kuin joku pakollinen ohjelma.

        Jos minun päivän ohjelmaan kuuluisi jokapäiväinen ryyppääminen ja kapakissa istuminen niin kyllä minun olis pidettävä itseäni henkilönä jonka elämää alkoholi ja sen käyttö ensisijassa määrittelee. Mulla nämä kuitenkin on työ, perhe, ihmissuhteet ja harrastukset.

        Ei olis mitenkään aikaa istua kaljatuopin ääressä joka päivä. Se on aina muusta, terveellisemmästä pois. Vuodessahan on jo tuhansia annoksia olutta kun joka päivä olis pakko juoda 🙄


      • Anonyymi

        THL:n sivulla sanotaan näin:

        "Alkoholiriippuvuudelle on tyypillistä pakonomaisuus, vaikeus hallita juomista ja juomisen jatkaminen, vaikka haitat ovat tiedossa. Alkoholiriippuvuus on oireyhtymä, joka on määritelty ICD-10-tautiluokituksessa."

        "Yksilölliset tekijät vaikuttavat haittojen ilmenemiseen, eikä täysin turvallisen käytön rajaa ole mahdollista määrittää."

        Ainakin päihdetyöntekijät työpaikalla kertoo, että jos alkoholi on asia, joka sanelee muuta elämää ja luo tavallaan ne toistuvat toimintakehykset niin se on ongelma. Kyse ei ole määristä ja taulukoistakaan. Alkoholista voi olla riippuvainen monella tapaa. Jos elämä pyörii päivittäisen alkoholin nauttimisen ympärillä ja sanelee sitäkin, ettei voi syödä ravitsevaa ruokaa koska on saatava joka päivä juoda tietty määrä alkoholia niin kyseessä on tosi iso arjen määrittäjä ja terveysriski koska alkoholi on joka päivä mielessä ja sen nauttimista suunnittelee jo etukäteen ja sitä odottaa. Alkoholi on ykkönen ja muut asiat tulee sen jälkeen. On kammottavaa ajatella, että joku aine saa sellaisen otteen ihmisestä.

        Jos käyttö on satunnaista eikä häiritse tai määritä syömisiä tai muuta elämää niin ei ole kyse riippuvuudesta. Jos voi olla päiviä ja vaikka viikkoja ilman että alkoholi pyörii mielessä niin asiat on aika hyvin. Mutta jos käyttää päivittäin niin sitä voi katsoa taulukosta että tämähän on ihan suositusten mukaista. Unohtuu se tosiseikka, että harvemmin se siihen kahteen kellään jää, varsinkin jos päivittäin istuu pubissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        THL:n sivulla sanotaan näin:

        "Alkoholiriippuvuudelle on tyypillistä pakonomaisuus, vaikeus hallita juomista ja juomisen jatkaminen, vaikka haitat ovat tiedossa. Alkoholiriippuvuus on oireyhtymä, joka on määritelty ICD-10-tautiluokituksessa."

        "Yksilölliset tekijät vaikuttavat haittojen ilmenemiseen, eikä täysin turvallisen käytön rajaa ole mahdollista määrittää."

        Ainakin päihdetyöntekijät työpaikalla kertoo, että jos alkoholi on asia, joka sanelee muuta elämää ja luo tavallaan ne toistuvat toimintakehykset niin se on ongelma. Kyse ei ole määristä ja taulukoistakaan. Alkoholista voi olla riippuvainen monella tapaa. Jos elämä pyörii päivittäisen alkoholin nauttimisen ympärillä ja sanelee sitäkin, ettei voi syödä ravitsevaa ruokaa koska on saatava joka päivä juoda tietty määrä alkoholia niin kyseessä on tosi iso arjen määrittäjä ja terveysriski koska alkoholi on joka päivä mielessä ja sen nauttimista suunnittelee jo etukäteen ja sitä odottaa. Alkoholi on ykkönen ja muut asiat tulee sen jälkeen. On kammottavaa ajatella, että joku aine saa sellaisen otteen ihmisestä.

        Jos käyttö on satunnaista eikä häiritse tai määritä syömisiä tai muuta elämää niin ei ole kyse riippuvuudesta. Jos voi olla päiviä ja vaikka viikkoja ilman että alkoholi pyörii mielessä niin asiat on aika hyvin. Mutta jos käyttää päivittäin niin sitä voi katsoa taulukosta että tämähän on ihan suositusten mukaista. Unohtuu se tosiseikka, että harvemmin se siihen kahteen kellään jää, varsinkin jos päivittäin istuu pubissa.

        Öh, minä en juo olutta jos hyvää olutta ei ole tarjolla. Kahden jälkeen siirryn soodaveteen ja jos on joku syy olla ottamatta olutta niin en ota olutta.

        Ovatko kaikki Etelä-Eurooppalaiset alkoholisteja? Entä miksi nimitetään ihmistä jonka on pakko saada päivässä 200 g rasvaa ja korkeintaan 20 g hiilihydraattia ja joka keksii koko ajan perusteluja dieetilleen joka ei perustu tieteeseen?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Öh, minä en juo olutta jos hyvää olutta ei ole tarjolla. Kahden jälkeen siirryn soodaveteen ja jos on joku syy olla ottamatta olutta niin en ota olutta.

        Ovatko kaikki Etelä-Eurooppalaiset alkoholisteja? Entä miksi nimitetään ihmistä jonka on pakko saada päivässä 200 g rasvaa ja korkeintaan 20 g hiilihydraattia ja joka keksii koko ajan perusteluja dieetilleen joka ei perustu tieteeseen?

        Hmmm.... Siis koska ranskalainen juo viiniä niin sinä et ole riippuvainen alkoholista?
        Erikoinen johtopäätös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm.... Siis koska ranskalainen juo viiniä niin sinä et ole riippuvainen alkoholista?
        Erikoinen johtopäätös.

        Hyvin sanottu.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Öh, minä en juo olutta jos hyvää olutta ei ole tarjolla. Kahden jälkeen siirryn soodaveteen ja jos on joku syy olla ottamatta olutta niin en ota olutta.

        Ovatko kaikki Etelä-Eurooppalaiset alkoholisteja? Entä miksi nimitetään ihmistä jonka on pakko saada päivässä 200 g rasvaa ja korkeintaan 20 g hiilihydraattia ja joka keksii koko ajan perusteluja dieetilleen joka ei perustu tieteeseen?

        "Ovatko kaikki Etelä-Eurooppalaiset alkoholisteja?"

        Vain ne jotka on riippuvaisia alkoholista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ovatko kaikki Etelä-Eurooppalaiset alkoholisteja?"

        Vain ne jotka on riippuvaisia alkoholista.

        Etelä-Euroopassa hyvin monet juovat viiniä päivittäin. Ovatko he alkoholisteja?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Etelä-Euroopassa hyvin monet juovat viiniä päivittäin. Ovatko he alkoholisteja?

        Vain jos he jo aamulla puolustelevat netissä omaa juomistaan jota ovat suunnitelleet heti herättyään.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Öh, minä en juo olutta jos hyvää olutta ei ole tarjolla. Kahden jälkeen siirryn soodaveteen ja jos on joku syy olla ottamatta olutta niin en ota olutta.

        Ovatko kaikki Etelä-Eurooppalaiset alkoholisteja? Entä miksi nimitetään ihmistä jonka on pakko saada päivässä 200 g rasvaa ja korkeintaan 20 g hiilihydraattia ja joka keksii koko ajan perusteluja dieetilleen joka ei perustu tieteeseen?

        "Ovatko kaikki Etelä-Eurooppalaiset alkoholisteja? Entä miksi nimitetään ihmistä jonka on pakko saada päivässä 200 g rasvaa ja korkeintaan 20 g hiilihydraattia ja joka keksii koko ajan perusteluja dieetilleen joka ei perustu tieteeseen?"

        Tämä on erikoinen kysymysten yhdistelmä. Liität yhteen asioita, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Eli tarkoitatko sinä että jos joku syö tietyllä tavalla ja ponnistelee ja tekee kaikkensa laihtuakseen ja pysyäkseen terveenä ja ratkaistakseen ongelmia niin se on jotenkin yhteydessä sinun alkoholi ym. ongelmaasi tai ratkaisee niitä? Ongelman projisoiminen muihin on sekin tyypillistä riippuvuuskäytöstä. Puuttuu enää se että syytetään muita juomisesta ja mässäilyyn retkahtamisesta.

        Minusta sinulla on myös virheellinen käsitys yksilön laihduttamisen syistä, jos omasta mielestäsi ihmiset tekee sitä todistaakseen jotain. Sinulle, maailmalle tai ravitsemustieteilijöille. Sinun motiiveista en tiedä mutta minä kokeilen kaikki keinot oman terveyteni ja hyvinvointini vuoksi eikä se mitä suuhuni laitan vaikuta kuin itseeni.

        Sen kyllä pitäisi jo todistaa tieteellekin jotain jos ruokavalio tekee monet lääkkeet tarpeettomaksi ja tervehdyttää ja hoikentaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ovatko kaikki Etelä-Eurooppalaiset alkoholisteja? Entä miksi nimitetään ihmistä jonka on pakko saada päivässä 200 g rasvaa ja korkeintaan 20 g hiilihydraattia ja joka keksii koko ajan perusteluja dieetilleen joka ei perustu tieteeseen?"

        Tämä on erikoinen kysymysten yhdistelmä. Liität yhteen asioita, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Eli tarkoitatko sinä että jos joku syö tietyllä tavalla ja ponnistelee ja tekee kaikkensa laihtuakseen ja pysyäkseen terveenä ja ratkaistakseen ongelmia niin se on jotenkin yhteydessä sinun alkoholi ym. ongelmaasi tai ratkaisee niitä? Ongelman projisoiminen muihin on sekin tyypillistä riippuvuuskäytöstä. Puuttuu enää se että syytetään muita juomisesta ja mässäilyyn retkahtamisesta.

        Minusta sinulla on myös virheellinen käsitys yksilön laihduttamisen syistä, jos omasta mielestäsi ihmiset tekee sitä todistaakseen jotain. Sinulle, maailmalle tai ravitsemustieteilijöille. Sinun motiiveista en tiedä mutta minä kokeilen kaikki keinot oman terveyteni ja hyvinvointini vuoksi eikä se mitä suuhuni laitan vaikuta kuin itseeni.

        Sen kyllä pitäisi jo todistaa tieteellekin jotain jos ruokavalio tekee monet lääkkeet tarpeettomaksi ja tervehdyttää ja hoikentaa.

        Minäkin laihdun koko ajan. Olut on minulle elintarvike eikä alkoholijuoma. Jos ihmisellä on koko ajan mielessä maksimaalinen rasvan saati ja hiilihydraatin minimointi niin kyseessä on ortoreksia.

        Karppauksen pitkäaikaisvaikutuksia on tutkittu vain parissa tutkimuksessa mutta niitden antamat tulokset ovat kyllä ikävää luettavaa karppaajilla.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minäkin laihdun koko ajan. Olut on minulle elintarvike eikä alkoholijuoma. Jos ihmisellä on koko ajan mielessä maksimaalinen rasvan saati ja hiilihydraatin minimointi niin kyseessä on ortoreksia.

        Karppauksen pitkäaikaisvaikutuksia on tutkittu vain parissa tutkimuksessa mutta niitden antamat tulokset ovat kyllä ikävää luettavaa karppaajilla.

        "Jos ihmisellä on koko ajan mielessä maksimaalinen rasvan saati ja hiilihydraatin minimointi niin kyseessä on ortoreksia."

        Onko kyseessä ortoreksia silloinkin kun ihmisellä on koko ajan mielessä maksimaalinen rasvan välttely ja hän kuvittelee että kevyt sipaisu kevytmargariiniä supersuolaisen vehnäleivän päällä poistaa kaikki ravitsemuksen suuret puutteet ja kompensoi päivittäisen alkoholinkäytön haitat?

        Minusta jo se että selittää asiaa kun pitää olutta tuiki tarpeellisena elintarvikkeena - oire pahasta alkoholiongelmasta. Kun muuten on niin millimetrin mitalla mittaamassa margariinin sipaisua. Ongelmaan liittyy juuri kontrollifriikkiys ja irrationaalisuus siinä että vertaa itseään johonkin "keskieurooppalaiseen" mitä se sitten tarkoittaneekaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ihmisellä on koko ajan mielessä maksimaalinen rasvan saati ja hiilihydraatin minimointi niin kyseessä on ortoreksia."

        Onko kyseessä ortoreksia silloinkin kun ihmisellä on koko ajan mielessä maksimaalinen rasvan välttely ja hän kuvittelee että kevyt sipaisu kevytmargariiniä supersuolaisen vehnäleivän päällä poistaa kaikki ravitsemuksen suuret puutteet ja kompensoi päivittäisen alkoholinkäytön haitat?

        Minusta jo se että selittää asiaa kun pitää olutta tuiki tarpeellisena elintarvikkeena - oire pahasta alkoholiongelmasta. Kun muuten on niin millimetrin mitalla mittaamassa margariinin sipaisua. Ongelmaan liittyy juuri kontrollifriikkiys ja irrationaalisuus siinä että vertaa itseään johonkin "keskieurooppalaiseen" mitä se sitten tarkoittaneekaan.

        Minulla tulee noin 40% energiasta rasvasta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minäkin laihdun koko ajan. Olut on minulle elintarvike eikä alkoholijuoma. Jos ihmisellä on koko ajan mielessä maksimaalinen rasvan saati ja hiilihydraatin minimointi niin kyseessä on ortoreksia.

        Karppauksen pitkäaikaisvaikutuksia on tutkittu vain parissa tutkimuksessa mutta niitden antamat tulokset ovat kyllä ikävää luettavaa karppaajilla.

        "Karppauksen pitkäaikaisvaikutuksia on tutkittu vain parissa tutkimuksessa mutta niitden antamat tulokset ovat kyllä ikävää luettavaa karppaajilla."
        ----

        Eli jos tutkimusnäyttöä ei riittävästi ole, se todistaa karppauksen "ikävyydestä"? Ennakkoon kiveen hakattu johtopäätös. Russellin teepannu.

        Onko olemassa näyttöä myöskään minkään muunkaan ruokavalion pitkäaikaisvaikutuksista? Ei ole. Mutta sinusta se muu on automaattisesti jotenkin terveellisempi? Sehän on vain sinun hypoteesi jolle ei ole sillekään mitään tukea. Kenen intressi on tutkia asioita jotka edistää terveyttä? Ei kenenkään. Vain lääkkeitä ja sairauksia tutkitaan ja niihin löytyy rahoittajia.

        Minusta karppauksen vaikutukset voi tutkia ihan jokainen omassa elämässä. Siinä ei enempää näyttöä tarvita. Kuka kokee, niin se tietää. Jos ei karppaus sovi, niin lopettaa. Niin yksinkertaista kuin olla voi. Mulla on tällä hetkellä pois 7eri lääkevalmistetta käytöstä karppauksen aloittamisajankohdasta. Esim selittämättömistä nivelkivuista johtuva jatkuva kipulääke. Aluksi kipu paheni ja sitten vain loppui. Ihmeparanemiseksi sitä vois kutsua. Luulisin että viljat on syynä mut keliakiaa ei todettu. Voi olla että syy on pelkkä hiilarikuormakin, mistä sen tietää.

        Mua taannoin huvitti se sinun vastaava kommentti aronianmarjoista ja puuttuvasta tutkimuksesta tuolla toisessa laihdutusosastossa "yleistä laihdutuksesta". Kerroin kuinka ulkomaisissa tutkimuksissa on todettu aronia ihan ylivertaiseksi ravintoarvoltaan ja antioksidanttipitoisuuksiltaan. Sinä totesit monta kertaa ettei tarpeeksi pitkäaikaisnäyttöä tai näyttöä yleensäkään asiasta ole ja toistat kuinka hedelmät on terveellisempiä.

        Sitten menee pari vuotta, kun toisaalla selität kuinka aiot istuttaa aroniapuskia marjojen takia. 😂 Ei väärässä olemisessa ole mitään häpeämistä.

        Finelissäkin on jo aronia analysoitu. Eikö se olis ihan hyödyllistä joskus itsellekin hellittää tuosta oikeassa olemisen pakkoneuroosista ja ihan olis sen pari vuottakin voinut hankkia hyvän suojan tauteja vastaan aroniasta (etkä olis niin sairaalloinen), vaikkei muka näyttöä oliskaan kuin vain viidestä tutkimuksesta, haittaahan ei ainakaan ole syödä varmuuden vuoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Karppauksen pitkäaikaisvaikutuksia on tutkittu vain parissa tutkimuksessa mutta niitden antamat tulokset ovat kyllä ikävää luettavaa karppaajilla."
        ----

        Eli jos tutkimusnäyttöä ei riittävästi ole, se todistaa karppauksen "ikävyydestä"? Ennakkoon kiveen hakattu johtopäätös. Russellin teepannu.

        Onko olemassa näyttöä myöskään minkään muunkaan ruokavalion pitkäaikaisvaikutuksista? Ei ole. Mutta sinusta se muu on automaattisesti jotenkin terveellisempi? Sehän on vain sinun hypoteesi jolle ei ole sillekään mitään tukea. Kenen intressi on tutkia asioita jotka edistää terveyttä? Ei kenenkään. Vain lääkkeitä ja sairauksia tutkitaan ja niihin löytyy rahoittajia.

        Minusta karppauksen vaikutukset voi tutkia ihan jokainen omassa elämässä. Siinä ei enempää näyttöä tarvita. Kuka kokee, niin se tietää. Jos ei karppaus sovi, niin lopettaa. Niin yksinkertaista kuin olla voi. Mulla on tällä hetkellä pois 7eri lääkevalmistetta käytöstä karppauksen aloittamisajankohdasta. Esim selittämättömistä nivelkivuista johtuva jatkuva kipulääke. Aluksi kipu paheni ja sitten vain loppui. Ihmeparanemiseksi sitä vois kutsua. Luulisin että viljat on syynä mut keliakiaa ei todettu. Voi olla että syy on pelkkä hiilarikuormakin, mistä sen tietää.

        Mua taannoin huvitti se sinun vastaava kommentti aronianmarjoista ja puuttuvasta tutkimuksesta tuolla toisessa laihdutusosastossa "yleistä laihdutuksesta". Kerroin kuinka ulkomaisissa tutkimuksissa on todettu aronia ihan ylivertaiseksi ravintoarvoltaan ja antioksidanttipitoisuuksiltaan. Sinä totesit monta kertaa ettei tarpeeksi pitkäaikaisnäyttöä tai näyttöä yleensäkään asiasta ole ja toistat kuinka hedelmät on terveellisempiä.

        Sitten menee pari vuotta, kun toisaalla selität kuinka aiot istuttaa aroniapuskia marjojen takia. 😂 Ei väärässä olemisessa ole mitään häpeämistä.

        Finelissäkin on jo aronia analysoitu. Eikö se olis ihan hyödyllistä joskus itsellekin hellittää tuosta oikeassa olemisen pakkoneuroosista ja ihan olis sen pari vuottakin voinut hankkia hyvän suojan tauteja vastaan aroniasta (etkä olis niin sairaalloinen), vaikkei muka näyttöä oliskaan kuin vain viidestä tutkimuksesta, haittaahan ei ainakaan ole syödä varmuuden vuoksi.

        Ruokavalioiden pitkäaikaisvaikutuksia on kyllä tutkittu ja paljon. Se paras on suositusruokavalio ja se on juuri saatu tutkimuksen kautta. Kasvikset, hedelmät, palkokasvit, kala, vaalea liha, vähärasvaiset maitotaloustuotteet, täysjyvävilja ja kasviöljyt ovat osoittautuneet terveellisiksi. Epäterveellisiä taas ovat prosessoitu liha, valkaistu vilja, punainen liha, sokeri ja alkoholi. Alkoholia saa halutessaan nauttia 2 annosta (miehet) ja sokeria 10E%. Suolaa alle 5 g päivässä.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe