Missä Suomessa on kehäteitä?

Anonyymi

Siitä huolimatta meille tuli kehätietä osoittava liikennemerkki, ovaali plus numero. Ei pääkaupunkiseudulla ole yhtään kehätietä, vain pari ohitustietä.

15

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikkei sinulla olekaan käsitystä mikä on kehätie, niitä Suomestakin löytyy....

      Kehätiet Suomessa
      Pääkaupunkiseutu
      Kehä I, seututie 101
      Kehä II, seututie 102
      Kehä III, kantatie 50
      Tampere
      Tampereen kehätie (entinen kantatie 60), jonka läntinen osa on valtatietä 3 (E12) ja itäinen osa valtatietä 9 (E63)
      Turku
      Ohikulkutie, kantatie 40
      Oulu
      Poikkimaantie / Raitotie

      • Anonyymi

        Hienoa, minäkin olen tuon copy/paste-toiminnon osannut siitä asti, kun sain ensimmäisen
        PC:n työpöydälleni vuonna 1986.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, minäkin olen tuon copy/paste-toiminnon osannut siitä asti, kun sain ensimmäisen
        PC:n työpöydälleni vuonna 1986.

        Olipa todella tärkeä tieto. Olet sitten todellinen tietokonenero! Että ihan 1986 olet sen oppinut. Ajatella. Mutta et silti tiennyt Suomessa olevan kehäteitä.
        Ps. Minä opin copy / pasten jo 1982 VIC - 20:llä. Olen sinua kovempi nörtti. Ahistaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, minäkin olen tuon copy/paste-toiminnon osannut siitä asti, kun sain ensimmäisen
        PC:n työpöydälleni vuonna 1986.

        Niin, sehän onkin liian kätevää lukijalle päästä suoraan lukemaan informaatiota antavaa tekstiä. Paljon mukavampaa on pakottaa toinen lukija ensin klikkamaan sitä linkkiä joka vie esim. Wikipedian sivulle ja vasta sieltä lukea se teksti. Ei kannata päästää lukijaa liian helpolla. Eihän? Ei ihme, että olet sekoittanut pääsi 34 vuotta tietokoneen näyttöä tuijottamalla. Siinä väkisin maalaisjärki häviää, kun ykköset ja nollat on ainoa mitä ymmärrät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa todella tärkeä tieto. Olet sitten todellinen tietokonenero! Että ihan 1986 olet sen oppinut. Ajatella. Mutta et silti tiennyt Suomessa olevan kehäteitä.
        Ps. Minä opin copy / pasten jo 1982 VIC - 20:llä. Olen sinua kovempi nörtti. Ahistaako?

        Vic-20:n copy ja paste olivat vähän erilaisia... Nykytyylinen tuli käyttöön oikeastaan vasta alkaen 1983, kun Applen Lisaa kehitettiin (kannattaa tutustua Larry Teslerin elämään).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa todella tärkeä tieto. Olet sitten todellinen tietokonenero! Että ihan 1986 olet sen oppinut. Ajatella. Mutta et silti tiennyt Suomessa olevan kehäteitä.
        Ps. Minä opin copy / pasten jo 1982 VIC - 20:llä. Olen sinua kovempi nörtti. Ahistaako?

        "Mutta et silti tiennyt Suomessa olevan kehäteitä.
        Ps. Minä opin copy / pasten jo 1982 VIC - 20:llä. Olen sinua kovempi nörtti. Ahistaako?"

        Mistä noin päättelit? Olen jopa asunut kehä I:n "sisäpuolella".
        Ensimmäisen oman PC:n ja nettiyhteyden hankin vasta 2005, kun työnantajamme katsoi, että veikkauksen nettisivut on viihdettä, joille sivuille pääsy estettiin.


      • Anonyymi
        ich-bin kirjoitti:

        "Mutta et silti tiennyt Suomessa olevan kehäteitä.
        Ps. Minä opin copy / pasten jo 1982 VIC - 20:llä. Olen sinua kovempi nörtti. Ahistaako?"

        Mistä noin päättelit? Olen jopa asunut kehä I:n "sisäpuolella".
        Ensimmäisen oman PC:n ja nettiyhteyden hankin vasta 2005, kun työnantajamme katsoi, että veikkauksen nettisivut on viihdettä, joille sivuille pääsy estettiin.

        Oletko sinä ketjun aloittaja?


      • Anonyymi
        ich-bin kirjoitti:

        "Mutta et silti tiennyt Suomessa olevan kehäteitä.
        Ps. Minä opin copy / pasten jo 1982 VIC - 20:llä. Olen sinua kovempi nörtti. Ahistaako?"

        Mistä noin päättelit? Olen jopa asunut kehä I:n "sisäpuolella".
        Ensimmäisen oman PC:n ja nettiyhteyden hankin vasta 2005, kun työnantajamme katsoi, että veikkauksen nettisivut on viihdettä, joille sivuille pääsy estettiin.

        Sinä olet voinut asua vaikka kiinanmuurin sisäpuolella, mutta aloittaja ei tiennyt että pääkaupunkiseudulla ja muuallakin maassamme on kehäteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, minäkin olen tuon copy/paste-toiminnon osannut siitä asti, kun sain ensimmäisen
        PC:n työpöydälleni vuonna 1986.

        Kehätien merkki on varmasti käytössä vielä 34:n vuodenkin päästä jolloin kehäteitäkin on mahdollisesti nykyistä enemmän.


    • Anonyymi

      Vaikeahan Helsingin ympärille on tehdä pyöreää kehätietä, kun keskusta on meren rannalla, eikä esim. Malmin kohdalla. Voihan tämä olla vaikea ymmärtää...

      Liikennemerkkinä kehätietunnusta voidaan käyttää missä tahansa kaupungissa, jossa on enemmän kuin yksi kehätie. Yhdessä kehien erottelusta ei kauheasti saa lisäarvoa.

    • Anonyymi

      Vain Venäjällä taitaa olla semmosii?

      • Anonyymi

        Lukemalla kommentteja ylempää niin saattaisit sinäkin tietää, että kehäteitä löytyy ihan Suomestakin. Se että joillekin kehätien määritelmä ei ole tuttu ei tarkoita ettei kyseisiä teitä voisi Suomessa olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukemalla kommentteja ylempää niin saattaisit sinäkin tietää, että kehäteitä löytyy ihan Suomestakin. Se että joillekin kehätien määritelmä ei ole tuttu ei tarkoita ettei kyseisiä teitä voisi Suomessa olla.

        Haminassapa on.


    • Anonyymi

      Kaikkialla siellä missä on liikaa porukkaa.

    • Anonyymi

      Kehä I, Kehä II tynkä, Kehä III ja tulevaisuudessa Kehä IV ja Kehä V

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2003
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      254
      1687
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1620
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1574
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1438
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      28
      1361
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1183
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1182
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      40
      1084
    Aihe