Metalli on heviä, mutta mistä se on kotoisin?
Hevi on nykyään kaikkien huulilla. Mummot ja papatkin tietävät, minkälaisesta musiikista on kyse, kun puhutaan hevistä ja metallista. Mutta mistä nimitys on peräisin? Ylen musiikkitoimituksen mukaan termillä on monimuotoinen tausta. He kuulivatläheisestä metallipajasta kalketta ja siitä tuli HEVY METALLI, siis Black Sabbatti.
Metalli on heviä,
6
65
Vastaukset
- Anonyymi
No joo niin on.
Nimi tulee Keski-Englannin teollisuusalueilta, joilta on tullut monia rockbändejä ja bändien jäseniä, kuten Led Zepin Robert Plant ja John Bonham, Judas Priest sekä Black sabbath. Sabbathin ja Priestin jäsenet kasvoivat metalliteollisuuden varjossa ja nimi heavymetal sai siis inspiraationsa metallipajoilta-ja tehtaista. Esim. Judas Priestillä on paljon metalliteollisuuteen liittyviä kappaleiden nimiä, esim. Heavymetal, Hard as iron, Metal meltdow, British steel (levyn nimi), Metal gods, Heavy duty, Between the hammer and anvil.
- Anonyymi
Rob Halford on kertonut olevansa vähemmistöseksuaali. On varmasti vaatinut metallista kovuutta olla suositun heavy yhtyeen keulahahmo ja samalla vähemmistöseksuaali.
Anonyymi kirjoitti:
Rob Halford on kertonut olevansa vähemmistöseksuaali. On varmasti vaatinut metallista kovuutta olla suositun heavy yhtyeen keulahahmo ja samalla vähemmistöseksuaali.
Ennen oli vaikeampaa olla julkisesti oma itsensä kuin nykyään (jos oli esim. homo-tai biseksuaali). Esim. Adam Lambertin ei ole tarvinnut pelätä menettävänsä fanejaan tai laulajanuraansa, kun hän kertonut olevansa homoseksuaali, mutta vielä 1970-ja 80 -luvuilla artistin ura saattoi jopa päättyä, jos hän paljasti pitävänsä omasta sukupuolestaan ja vähintään jotkut fanit saattoivat lähteä. Rob Halford oli aikoinaan julkisesti kaapissa, samoin esim. Freddy Mercury ja Boy George . Sittemmin heilläkin ovat asiat helpottuneet, kun ilmapiiri on enemmän tai vähemmän lientynyt ja he ovat voineet tulla kokonaan kaapista (tosin Freddy Mercury ehti kuolla ennen kuin tuli julkisesti ulos homoseksuaalina). Onneksi näillä herroilla oli kuitenkin bändeissään ihmisiä, jotka hyväksyivät heidät sellaisina kuin he ovat eivätkä tehneet isoa numerroa heidän suuntautumisestaan. Kiitos siitä.
Jep, ennen rock-ja heavymaailma oli aika maskuliininen ja tarvittiin juurikin metallista kovuutta, että siellä pärjäsi. Jo ihan muutenkin oleminen tuollaisessa maailmassa ei aina ollut helppoa, kun siellä pyöri kaikenlaisia houkutuksia aina huumeista ja alkoholista lähtien.
- Anonyymi
Hevi on teinien musaa.
Poikkeuksiakin on AOR-tyyppisenä hevinä voi mainita esim. Deep Purple, Gary Moore.- Anonyymi
Luin vain ensimmäisen lauseen. Kuuntelin myös nuorena heviä.
Ensin oli rokkia, sitten hard rokkia, 80-luvulla keksittiin heavy rock. Tulisiko metalli särökitara-soundista, tai musiikki-tyylin kovuudesta. Heavy metal sinänsä tarkoittaa kemiassa raskasmetalleja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 76590
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513- 47437