Millainen musiikki maku teillä on?

Anonyymi

Millaista musiikkia kuuntelet mielellään, minkä ikäinen olet ja mikä on teidän lempi artisti/bändi. Itse olen 14v poika ja mun lempi bändi on Leevi and The Leavings, vähän outo mun ikäisillä. Ja myös kuuntelen Queeniä.

5

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole outoa tuo sinun musiikkimaku. Itse kuuntelin teini-ikäisenä klassista musiikkia ja varsinkin Mozartia luukutin oikein olan takaa. Nykyään kuuntelen kaikenlaista musiikkia, niin jazzia, swingiä, poppia, countrya, folkkia, iskelmää, soulua, funkkia, rockia, heavya, reggeitä kuin kansanmusiikkia/etnistämusiikkia, mutta tällä hetkellä eniten rockia (sisältää myös asian heavy) ja erityisesti klassista rockia (eniten 1970-80 -lukujen rockia). Rockin kentältä suosikkejani ovat esim. Led Zeppelin, Judas Priest, Queen, Rush, Bad Company, Slade, AC/DC, Iron Maiden, Twisted sister, Dire straits ja sellainen uusi 2000-luvun bändi kuin Greta van Fleet. Kuuntele vain mitä haluat. Rockmusiikki on sitäpaitsi hyvää eikä tuo Leevi and the leavingskään huono ole =)

      • Anonyymi

        Itse kuuntelen tällä hetkellä myöhäisromanttisia sinfonioita niin Ruotsista kuin Suomestakin vaikka on minulla ollut myös Mozart ja Beethoven kauteni jolloin sain suurimmat emotionaaliset kokemukset ja katharsikset musiikista myös mm. Schubertin 9. sinfoniasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kuuntelen tällä hetkellä myöhäisromanttisia sinfonioita niin Ruotsista kuin Suomestakin vaikka on minulla ollut myös Mozart ja Beethoven kauteni jolloin sain suurimmat emotionaaliset kokemukset ja katharsikset musiikista myös mm. Schubertin 9. sinfoniasta.

        Tarkkaan ottaen kuuntelen mm. Melartinin, Tuukkasen ja Hugo Alfvenin sinfonioita koska kaikkien lempisäveltäjieni kuten esim. Saikkolan, Aaltosen ja Fougstedtin sinfonioita ei ole levytetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkkaan ottaen kuuntelen mm. Melartinin, Tuukkasen ja Hugo Alfvenin sinfonioita koska kaikkien lempisäveltäjieni kuten esim. Saikkolan, Aaltosen ja Fougstedtin sinfonioita ei ole levytetty.

        Saatan myös kuunnella kuriositeetin vuoksi Kurt Atterbergin sinfonioita mutta en Sibeliusta vaikka kummaltakin ilmeisesti puuttuu sinfonioista emotionaalinen syvyys jota taas Erkki Melartinilla on enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatan myös kuunnella kuriositeetin vuoksi Kurt Atterbergin sinfonioita mutta en Sibeliusta vaikka kummaltakin ilmeisesti puuttuu sinfonioista emotionaalinen syvyys jota taas Erkki Melartinilla on enemmän.

        Minusta on aivan käsittämätöntä että eräs Ylessä haastateltu viulisti kokee Atterbergin musiikin tunnekylläisenä ja säveltäjän 3. sinfoniassa, Länsirannikon kuvia, valtavaa paloa kuten hän sen ilmaisee. Itse koen kyseisen sinfonian aika vesittyneeksi sentimenton suossa tarpomiseksi ja teemoiltaan triviaaliksi ilman suurta tunneilmaisua jota sen sijaan löytyy enemmän Melartinin subliimeista sinfonioista joskin ykkösestä vähiten. En miellä Atterbergiä suureksi sinfonikoksi vaikka sitä esitetään suomessakin useammin kuin suomalaisten omia unohdettuja säveltäjiä nyt kun tuo Melartinin sinfonioiden puhtaaksikirjoitusprojektikin on saatu päätökseen mutta on toki persoonallinen ja esittämisenkin arvoinen säveltäjä. Meillä vaan löytyy näitä suuria vaiettuja liikaakiin joiden sinfoniat eivät soi sinfoniaorkestereiden konserteissa vaikka olisi syytä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe