Saako kaverin exän iskeä?

Anonyymi

Otsikossa kysymys.

Saako kaverin ex-kumppaniin koskea, vai onko entiset kumppanit edelleen kaverin omistuksessa? Jos kerran suhde ei ole toiminut, eikö ole luonnollista toivoa entiselle kumppanille kuitenkin hyvää tulevaisuutta? Entä jos itse huomaat rakastuneesi kaverisi exään – voiko tunnetta tukahduttaa?

Pienillä paikkakunnilla seurustellaan usein ristiin ja rastiin. Jos valikoima on pieni, onko kavereilla oikeus kieltää koskemasta ex-kumppaneihin? Vai onko kaverin hylkäämä jo valmiiksi huono idea? Kaikilla on omat syynsä jättää ja toisen roska voi olla todella toisen aarre.

Jos kuitenkin lähdetään suhteeseen exän kanssa, on oltava valmis kohtaamaan vihainen ystävä. Suora keskustelu heti alkuun on järkevin keino kohdata asia. Salailu johtaa usein vain ongelmiin, koska asioilla on taipumus tulla ennemmin tai myöhemmin esiin.

https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/ihmissuhteet/piiri-pieni-pyorii-saako-kaverin-exan-iskea

348

15900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ex ei kiinnosta ja antaa myös sinun ollarauhassa, miksi ex suhteet kiinnostaa. Jos ex kanssa sota menossa, toki jo näkeminen ärsyttää on pakko valita ystävän ja ärsytyksen välillä.

      Itse en ottaisi ex kaveria, ellei tuo olisi selkeästi kerran elämässä- rakkautta. Silloin ei enää päde samat säännöt kuin muuten. Luultavasti silloin olisi ehkä iskenyt silmänsä jo alunperinkin jo kaveriin eikä ex...

      • Anonyymi

        Miksi ne kaverin exät aina kiinnostaa, onko käytetty tavara jotenkin takuu laadusta tai halutaanko liukkaille?


    • Anonyymi

      Jos ymmärrän oikein, jos ei ole hiljattain loppunut suhde niin miksi ei, jos tuota ruvetaan laajasti noudattamaan niin tässä maassa loppuu sopivat aika äkkiä.

      Mutta jos loppu on ollut super myrskyisä pitäisin väliä. Mutta kukin tavallaan.

      • Anonyymi

        Onneksi et kuulu samaan kaveripiiriin.
        Olet Fac.🖕


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi et kuulu samaan kaveripiiriin.
        Olet Fac.🖕

        Mitä tarkoittaa fac


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa fac

        FAC:lla on monia merkityksiä

        https://en.wikipedia.org/wiki/FAC

        mutta alkuperäiseen kysymykseen, niin saa. Suomessa et voi omistaa ihmistä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa fac

        ei semmoista ole olemassakaan


    • Anonyymi

      Jos ero tapahtui hyvissä väleissä ja ystäväsi on nyt onnellisesti suhteessa toisen kanssa ja perustanut perheen, haluaisi hyvä ystävä saman onnen sinullekin, vaikka se olisi sellaisen henkilön kanssa, kuka joskus jakoi elämää hänen kanssaan.

      Jos kuitenkin ystäväsi on edelleen sinkku tai alakuloinen tilanteen takia tai haavat eivät ole parantuneet, pysy loitolla.

      Jos ystäväsi ei ole vielä päässyt siitä yli ja edelleen hakee tukeasi, ei ole kovin eettistä toimia exän suhteen.

      • Anonyymi

        Tämä


      • Anonyymi

        Aina voi kysyä, jos nyt sattuu et on kiinnostunu toisen puolisosta. Et onko paha jos lainaan tms
        Mut jos ystävä on et , ni sit ei lainata.
        Itsellä ollu ystävätär, joka saalisti muiden miehiä. Jätti kuivakaappiin lasiin huulipunajäljet käynnistä ja näin merkkasi reviirin. Myöhemmin ihmetteli miksi ei seura kelpaa kun toivotin helvettiin. Mies olisi halunnut jatkaa, minä en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä

        Mikäli kyseessä on hyvä ystäväsi, voit tietysti kysyä asiaa suoraan häneltä ja jatkaa elämääsi sen mukaan! Jos olet ns. täysipäinen, Sinulle kyllä riittää seuraa muualtakin kuin kavereiden "jämistä" sanoo hyvää parisuhdetta kannattava Saparot 🇫🇮🇫🇮


    • Anonyymi

      Eiköhän tossa merkitse kuinka hyvä kaveri on kyseessä tai haluaako pitää kaverina.

      • Anonyymi

        Enemmän kuin tällaisia, meidän pitäisi miettiä sitä, missä vietämme ikuisuuden. Onko välit Jumalaan kunnossa, siis onko Jeesuksen ristillä hankkima syntien sovitus otettu vastaan? Täällä olemme vain pienen hetken, mutta sitten alkaa ikuisuus. Missä sen vietämme?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän kuin tällaisia, meidän pitäisi miettiä sitä, missä vietämme ikuisuuden. Onko välit Jumalaan kunnossa, siis onko Jeesuksen ristillä hankkima syntien sovitus otettu vastaan? Täällä olemme vain pienen hetken, mutta sitten alkaa ikuisuus. Missä sen vietämme?

        Miten pihalla/sekaisin voi ihminen olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän kuin tällaisia, meidän pitäisi miettiä sitä, missä vietämme ikuisuuden. Onko välit Jumalaan kunnossa, siis onko Jeesuksen ristillä hankkima syntien sovitus otettu vastaan? Täällä olemme vain pienen hetken, mutta sitten alkaa ikuisuus. Missä sen vietämme?

        Tämä on niin totta! Jeesuksen verellään tekemä sovitustyö pelastaa kaikki jotka Häneen uskovat ja turvaavat. Myös ap voi pelastua Jeesuksen kautta.


    • Anonyymi

      Epäsopivaa

    • Anonyymi

      Kaverit tulee ja menee elämän myötä, voi olla että kumppanin kautta saat uusia ystäviä ja vanhat jää taa.

      • nimenomaan kaverit pysyy ja kumppanit vaihtuu.


      • timitys kirjoitti:

        nimenomaan kaverit pysyy ja kumppanit vaihtuu.

        Minun kumppani ei vaihdu
        Enkä ihmettele että toisilla vaihtuu kumppanit, kyllä kunnioitus ja myös samat tavoitteet on erittäin suuri merkitys pysyvässä suhteessa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Minun kumppani ei vaihdu
        Enkä ihmettele että toisilla vaihtuu kumppanit, kyllä kunnioitus ja myös samat tavoitteet on erittäin suuri merkitys pysyvässä suhteessa.

        No suurimmalla osalla ne vaihtuu vaikka sulla ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No suurimmalla osalla ne vaihtuu vaikka sulla ei.

        Kuin sanoin kunnioitus ja myös samat tavoitteet on hyvin tärkeitä pysyvässä parisuhteessa.


      • Anonyymi

        Näin tapahtuu narkkareilla. Muilla kaverit pysyy ja kumppani vaihtuu


    • Anonyymi

      Kaverin exään ei saa koskea. Aika nopeasti sellaisesta kaverista tulee ex-kaveri, joka noin käyttäytyy. En koskisi edes ex-kavereiden exiin. Sisarusten, kaverien, serkkujen, tuttujen ja työkavereiden nykyisiin tai exiin EI SAA koskea. Luulisi olevan kaikille selvää mutta ilmeisesti ei ole. Ei ne exät kenekään omistuksessa ole mutta se kuuluu ihan perussääntöihin tuollainen.

      • Anonyymi

        Samoin ajattelen, mut joskus voi tilanne olla erikoinen, silloin hyvä kysyä frendiltä mielipidettä asiaan, silloin ei riko mahdollisia välejä frendiin? Tiedän tapauksia, jossa näin toimittu ja hyvin homma tilannut sen jälkeen. Tämäkin yksilö kohtainen juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin ajattelen, mut joskus voi tilanne olla erikoinen, silloin hyvä kysyä frendiltä mielipidettä asiaan, silloin ei riko mahdollisia välejä frendiin? Tiedän tapauksia, jossa näin toimittu ja hyvin homma tilannut sen jälkeen. Tämäkin yksilö kohtainen juttu.

        Frendistä riippuen voi loukkaantua vaikka ensin kuvittelisi ettei haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin ajattelen, mut joskus voi tilanne olla erikoinen, silloin hyvä kysyä frendiltä mielipidettä asiaan, silloin ei riko mahdollisia välejä frendiin? Tiedän tapauksia, jossa näin toimittu ja hyvin homma tilannut sen jälkeen. Tämäkin yksilö kohtainen juttu.

        En haluaisi olla intiimisti kenenkään kanssa, jonka kanssa kaveri, ex-kaveri, sukulainen tai tuttu on ollut tai kehittää tunnesidettä sellaiseen ihmiseen, johon edellä mainituista on ollut tunneside, jaettu arki tai jotain muuta. Toisaalta kenelläkään kaverilla tai tutulla ei ole sellaisia nykyisiä tai exiä, jotka minua edes kiinnostaisi parisuhdemielessä.

        Haluan itse etsiä oman ja omanlaisen miehen, joka minun kavereiden sosiaalisten ympyröiden ulkopuolella. En haluaisi alkaa seurustelemaan kaverien tai tuttujen veljienkään tai sukulaisten kanssa, koska en halua heidän sosiaalisiin ympyröihin. Ystävyyteen kuuluu myös toisen tilan kunnioittaminen. Terveen etäisyyden pitäminen on kunnioitusta. En myöskään haluaisi, että kaverit, ystävät tai tuttavat seurustelisi omien sisarusteni kanssa. En pidä myöskään sitä, että joku kaveri yrittäisi naittaa jollekin, koska valitse itse ja tiedän parhaiten itse, millaisista miehistä pidän kumppanimielessä. Tosin olen kyllä joskus itse ehdottanut jotain jollekin tutustumismielessä. Jokainen etsiköön itse omin avuin omansa tai olkoon ilman. En jaksa toimia myöskään deittitoimistona yhtään kenellekään. Jotkut naiset ovat sitä mieltä, että heidän miesten tai ex-miesten ystäviinkään ei saa koskea. En ole varma olenko tuossa kuitenkaan samaa mieltä, koska ei ihminen voi tuolla tavalla toisten elämää tuolla mittakaavalla hallita. Et voi myöskään aina tietää, mihin kaverin miehien tai ex-miehien sosiaaliset verkostot ulottuu. Liika rajaaminen kertoo epävarmuudesta ja on outoa.


      • Anonyymi

        Kyllähän saa onko sillä oikeastaan väliä, jos se on oikea kaveri hän pysyy vierelläsi. Ei tuollaisissa asioissa ole sääntöjä!!


      • Anonyymi

        Höpöhöpö, ihan oot itse keksinyt, typerin juttu pitkään aikaan. Kenelläkään ei ole mitään oikeuksia exiinsä. Tilanne olisi mahdoton jos tuota noudatettaisiin.


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä kanssasi,vaikka olen 59v mies..
        kaverin exät eivät kuulu iskukohteiksi, sehän on kuin isku kaverin kasvoille..
        mietis jos sinun kaverisi iskee sinun exän...varmaan olette sen jälkeen kavereita enään?

        Minullaon kokemusta lähipiireistäni,joissa työkaveri on vienyt työkaverin vaimon tai tyttöystävän,samoin työkaveri on ollut rakastaja kolleegan vaimon kanssa,tai tyttöystävän kanssa...sellainen toiminta on erittäin alaarvoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En haluaisi olla intiimisti kenenkään kanssa, jonka kanssa kaveri, ex-kaveri, sukulainen tai tuttu on ollut tai kehittää tunnesidettä sellaiseen ihmiseen, johon edellä mainituista on ollut tunneside, jaettu arki tai jotain muuta. Toisaalta kenelläkään kaverilla tai tutulla ei ole sellaisia nykyisiä tai exiä, jotka minua edes kiinnostaisi parisuhdemielessä.

        Haluan itse etsiä oman ja omanlaisen miehen, joka minun kavereiden sosiaalisten ympyröiden ulkopuolella. En haluaisi alkaa seurustelemaan kaverien tai tuttujen veljienkään tai sukulaisten kanssa, koska en halua heidän sosiaalisiin ympyröihin. Ystävyyteen kuuluu myös toisen tilan kunnioittaminen. Terveen etäisyyden pitäminen on kunnioitusta. En myöskään haluaisi, että kaverit, ystävät tai tuttavat seurustelisi omien sisarusteni kanssa. En pidä myöskään sitä, että joku kaveri yrittäisi naittaa jollekin, koska valitse itse ja tiedän parhaiten itse, millaisista miehistä pidän kumppanimielessä. Tosin olen kyllä joskus itse ehdottanut jotain jollekin tutustumismielessä. Jokainen etsiköön itse omin avuin omansa tai olkoon ilman. En jaksa toimia myöskään deittitoimistona yhtään kenellekään. Jotkut naiset ovat sitä mieltä, että heidän miesten tai ex-miesten ystäviinkään ei saa koskea. En ole varma olenko tuossa kuitenkaan samaa mieltä, koska ei ihminen voi tuolla tavalla toisten elämää tuolla mittakaavalla hallita. Et voi myöskään aina tietää, mihin kaverin miehien tai ex-miehien sosiaaliset verkostot ulottuu. Liika rajaaminen kertoo epävarmuudesta ja on outoa.

        Haluat sitten ilmeisesti neitsyen.

        Kaikki me ollaan jonkun exiä. Pikkukaupungissa tosiaan loppuu tarjonta äkkiä, jos ei saa kajota siihen soitonopettajaan, josta kaveri päiväunissaan haaveilee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi,vaikka olen 59v mies..
        kaverin exät eivät kuulu iskukohteiksi, sehän on kuin isku kaverin kasvoille..
        mietis jos sinun kaverisi iskee sinun exän...varmaan olette sen jälkeen kavereita enään?

        Minullaon kokemusta lähipiireistäni,joissa työkaveri on vienyt työkaverin vaimon tai tyttöystävän,samoin työkaveri on ollut rakastaja kolleegan vaimon kanssa,tai tyttöystävän kanssa...sellainen toiminta on erittäin alaarvoista

        Jos kaveri iskee minun exäni? No sitten iskee. Ei ole minun asiani neuvoa aikuista ihmistä eikä rajoittaa hänen mahdollisuuksiaan. Koskaan et voi sanoa, onko siitä tulossa vuosisadan rakkaustarina vai ei, eikä vapaita ihmisiä voi kieltää.

        Toki se voi rajoittaa tiettyjä yhteisiä aktiviteetteja, tai sitten ei - riippuu minkälainen suhde mulla on siihen exään. Jos ero oli katkera, niin yhteiset nelistään tehdyt mökkireissut voi jäädä tekemättä :)


      • Anonyymi

        mihin ihmeen sääntöihin? kuka sellaiset on märittänyt, itse ole 48v enkä ole moisiin sääntöihin ikinä törmännyt. Taitaa olla jotain nykynuorison sääntöjä mistä kaikki, ainakaan me vanhemmat, ei tiedetä yhtään mitään.
        Eiköhän se ihmissuhde ole ihan täsmälleen niiden kahden ihmisen oma asia ja jokainen tapaus on aina yksilöllinen. Toki jollekin kaverille se voi olla ylipääsemätön paikka jos hänen exänsä kanssa alkaa suhteeseen ja se voi vaikuttaa siihen kaverisuhteeseen, mutta silloin kannattaa itse miettiä mikä on elämässä tärkeää. Onko se uusi kumppaniehdokas mahdollisesti "se oikea", jolloin kannattaa todella miettiä valaitojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat sitten ilmeisesti neitsyen.

        Kaikki me ollaan jonkun exiä. Pikkukaupungissa tosiaan loppuu tarjonta äkkiä, jos ei saa kajota siihen soitonopettajaan, josta kaveri päiväunissaan haaveilee

        En pidä ehtona sitä, että kumppani olisi neitsyt. Olen nainen. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ei voi lähteä sieltä oman kaveripiirin tai pikkukylän ulkopuolelta etsimään, jos oikeasti on noin pienet piirit. Ei jokainen vapaa ihminen ole sinun kaverin ex, vaikka jonkun ex olisikin.

        Olen itse asunut aina joko keskisuuressa tai suuressa kaupungissa (Suomen mittakaavalla) sekä ulkomailla miljoonakaupungissa. Olen itse myös tapaillut viimeisien vuosien aikana ja ollut kiinnostunut pääosin ulkomaalaisista miehistä. Suomen parisuhdemarkkinat on aika pienet. Tietysti jos haluaa kumppanin, joka jakaa saman äidinkielen ja kulttuurin, se on ihan ymmärrettävää. Suomessa on kyllä isommissa kaupungeissa tarjontaa etenkin miehille. Sitten jos kuuluu marginaaliryhmään ja etsii jotain vähän erikoisempaa, se etsiminen saattaa kestää "vähän" pidempään.


      • Anonyymi

        paskan marjat mitään perussääntöjä ole jos pidetty hyvin siitä kannattaa tosiaan pitää jatkaa
        ja noi työpaikka romanssit ihan perseestä ...paitsi jos jo kokeiltu ja lähös pois työ ,, niin sit vaan höyläsyömään ,,,itselläni parikolme kierrossa joita kokeilen ketä pitäisin ,,niin sanotusti edustusrouvana,,,mut voi pojat kun tiätäisitte millasia ne exit ovatkaan nykysin ,,vetelevät ihan estoitta ,,,,,,,,,


      • Anonyymi

        Toi on salattuja elämiä, ei todellisuutta


      • Anonyymi

        Missä tämmöisiin perussääntöihin pääsisi tutustumaan. Onko asialla väliä jos ei itse välitä tästä kaverista enää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi,vaikka olen 59v mies..
        kaverin exät eivät kuulu iskukohteiksi, sehän on kuin isku kaverin kasvoille..
        mietis jos sinun kaverisi iskee sinun exän...varmaan olette sen jälkeen kavereita enään?

        Minullaon kokemusta lähipiireistäni,joissa työkaveri on vienyt työkaverin vaimon tai tyttöystävän,samoin työkaveri on ollut rakastaja kolleegan vaimon kanssa,tai tyttöystävän kanssa...sellainen toiminta on erittäin alaarvoista

        Onko sillä väliä jos kaverisuhteella ei ole merkitystä?


    • Anonyymi

      Saa, ei rakkaudessa ole sääntöjä. Jos molemmat olette sitä mieltä ettei juttu ole pelkkä juttu eli pari kk juttu vaan haluatte seurustella niin siitä vaan.

      • jos olet valmis menettämään kaverin niin..


      • Anonyymi

        Rakkaus on tunne. Ihmiset ovat kuitenkin järjellä varustettuja. Ihmiset asettavat itselle erilaisia rajoja. Joillakin niitä ei ole olemassakaan vaan liihottelevat tunteenvietävinä.
        Älä ota ikuista mustaa möykkyä mieleesi, jos yhtään epäilet suhdetta.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        jos olet valmis menettämään kaverin niin..

        Varmaankin näin kävisi. Mutta, mitä sitten ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin näin kävisi. Mutta, mitä sitten ?

        ei luotettava tyyppi siis.


    • Anonyymi

      Varattuihin ja kavereiden entisiin ei kosketa, tuo on miesten sääntö jota joskus poikaset rikkovat.

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Kavereiden vaimoihin ei kosketa, mutta exät ovat vapaata riistaa.


      • Anonyymi

        jep pitää paikkansa kaverin ex:iin ei kosketa, muuten voipi olla edessä hyvin kiusallisia tilanteita.


      • Anonyymi

        Typerää edes ajatella noin. Tiedän henkilöitä, jotka ovat onnellisia kaverinsa eksän kanssa. EKSÄ VAIN USEASTI ON SE KATKERA, OLISI SYYTÄ EHKÄ HAKEA SYYLLINEN SIELTÄ PEILISTÄ TAI KALJALASISTA JOSPA SE SIELTÄ POHJALTA LÖYTYY.


    • Ei voi olla totta. Onko aloittaja ihan tosissaan? Jos on ollut riitaisa ero, niin toki voi väliaikaisesti välit huonontua kaveriin.

      Kypsät ihmiset kuitenkin pärjäävät ilman mitään "kauniit ja rohkeat"-draamaa.

    • Anonyymi

      Minä ainakin olen bylsinyt kavereitteni nykyisiäkin muijia aivan niiden naisten aloitteesta.

      • toisin sanoen sinulla ei ole kavereita..


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        toisin sanoen sinulla ei ole kavereita..

        Tai ehkä hän on vaan kavereitaan parempi panomies?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai ehkä hän on vaan kavereitaan parempi panomies?

        eli hänellä ei ole kavereita vaan vain hyväksikäyttäjä.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        toisin sanoen sinulla ei ole kavereita..

        Kuka tarvii kavereita, jos kerran pesää riittää noin paljon. Eihän niitä kavereitaan ehtisi edes panohommiltaan näkemään...

        Kyllä näissä hommissa kaveri jää aina kakkoseksi. Naiset ensin! Hyvät kaverit sen ymmärtää, osaa suhtautua ja pysyy kavereina edelleen. Akkamaiset "äijät" loukkaantuu, ottaa nokkiinsa ja katkaisee välit. Jos näin, niin joutaakin pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tarvii kavereita, jos kerran pesää riittää noin paljon. Eihän niitä kavereitaan ehtisi edes panohommiltaan näkemään...

        Kyllä näissä hommissa kaveri jää aina kakkoseksi. Naiset ensin! Hyvät kaverit sen ymmärtää, osaa suhtautua ja pysyy kavereina edelleen. Akkamaiset "äijät" loukkaantuu, ottaa nokkiinsa ja katkaisee välit. Jos näin, niin joutaakin pois.

        eli sinulla ei ole kavereita.


    • Anonyymi

      Ei.

    • En nyt ymmärrä miksi ei saisi.. Kyllä mun exät ( ne miljuunat) on ihan vapaasti käytettävissä. Siitä vain, saatte luvan.

    • Aina on pätenyt ns. sanaton sopimus, ettei ex:iin kosketa. Se vaan on ja pysyy.

      Elämä ja parisuhteet ovat muutenkin ristiriitaisia, miksi hankkia itselleen ehdoin tahdoin lisää ongelmia?

      • Anonyymi

        Komppaan, sinua järkevä nainen:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan, sinua järkevä nainen:)

        AsianVierestä

        Mää komppaan tätä sun komppausta. :)

        Kuulutaanko me komppaajat johonkin komppikerhoon?


      • Anonyymi
        tosi..typy kirjoitti:

        Mää komppaan tätä sun komppausta. :)

        Kuulutaanko me komppaajat johonkin komppikerhoon?

        Suurin osa suomalaisista ajattelee samoin.
        Ihmissuhteet ovat riittävän vaikeita sisältääkseen tuollaisia kauniit ja rohkeat väritteitä.
        Niitä ei vain tarvita.
        Naisia 4 miljardia ja mies löytää vain kaverin entisen, laiska ja saamaton vätys.

        AsianVierestä


      • Mullakin on tuo periaate, mutta niin päin etten itse yrittäisi ystävien/kaverien exiä. Jotenkin ei vaan sytytä ajatus, että ensin ystävä on jakanut hänen kanssaan vuoteensa jne. Sitten menisi itse samaan sänkyynkin kenties.

        Ei ei ikuna.

        Mutta kuten alempana totesin, mun puolesta antaa mennä vaan, kunhan ottaa tunnepuolen huomioon ja malttaa hienotunteisesti kunnes tilanne on rauhoittunut eronneiden välillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista ajattelee samoin.
        Ihmissuhteet ovat riittävän vaikeita sisältääkseen tuollaisia kauniit ja rohkeat väritteitä.
        Niitä ei vain tarvita.
        Naisia 4 miljardia ja mies löytää vain kaverin entisen, laiska ja saamaton vätys.

        AsianVierestä

        Vapailta markkinoilta on uudet kuppanit löydyttävä. Muuten menee ihmissuhteet täysin solmuun. Eihän kukaan halua elämäänsä ylimääräistä draamaa. Uuteen suhteeseen sopeutuminen ja totuttautuminen vie muutenkin voimia ja aikaa. Siihen ei tarvita mitään ylimääräistä häslinkiä.


      • TheBeast kirjoitti:

        Mullakin on tuo periaate, mutta niin päin etten itse yrittäisi ystävien/kaverien exiä. Jotenkin ei vaan sytytä ajatus, että ensin ystävä on jakanut hänen kanssaan vuoteensa jne. Sitten menisi itse samaan sänkyynkin kenties.

        Ei ei ikuna.

        Mutta kuten alempana totesin, mun puolesta antaa mennä vaan, kunhan ottaa tunnepuolen huomioon ja malttaa hienotunteisesti kunnes tilanne on rauhoittunut eronneiden välillä.

        Omasta puolestani voin sanoa, etten koskisi kavereiden ex:iin edes pitkällä tikulla. Tiedän liikaa niiden suhteista ja niiden elämästä. Olen ollut tukemassa muutamaa ystävää parisuhteen romahdettua, enkä voisi kuvitella edes lähestyväni niiden ex;iä millään tasolla.

        Mutta joo, tämä onkin jo vähän toinen asia. Kuitenkin kavereiden ex:ät on ehdoton Ei!


      • tosi..typy kirjoitti:

        Omasta puolestani voin sanoa, etten koskisi kavereiden ex:iin edes pitkällä tikulla. Tiedän liikaa niiden suhteista ja niiden elämästä. Olen ollut tukemassa muutamaa ystävää parisuhteen romahdettua, enkä voisi kuvitella edes lähestyväni niiden ex;iä millään tasolla.

        Mutta joo, tämä onkin jo vähän toinen asia. Kuitenkin kavereiden ex:ät on ehdoton Ei!

        Joo ihan totta. Samaten täällä. Jos ei muita löydy mielummin ilman kokonaan. Ei ne kiinnosta edes, joku päässä rajoittaa automaattisesti kaverien exät ja nyxät karsinaan, ei mulle.

        Niin, kyllähän nuo osaa äkkiä sotkea monen elämän. Varmasti. Toinen ryhmä omien exien sukulaiset kuuluu myös ei sitten millään. 😃


      • TheBeast kirjoitti:

        Joo ihan totta. Samaten täällä. Jos ei muita löydy mielummin ilman kokonaan. Ei ne kiinnosta edes, joku päässä rajoittaa automaattisesti kaverien exät ja nyxät karsinaan, ei mulle.

        Niin, kyllähän nuo osaa äkkiä sotkea monen elämän. Varmasti. Toinen ryhmä omien exien sukulaiset kuuluu myös ei sitten millään. 😃

        Ja omat sukulaiset!! 😄

        Ei serkkuja tms parisuhteeseen.


      • Vaikuttaa hyvin väkivaltaselta ajatusmaailmalta. En pysty jakamaan kanssasi mielipiteitä. Sinun mielipiteesi ovat hyvin sekavia.


      • TheBeast kirjoitti:

        Ja omat sukulaiset!! 😄

        Ei serkkuja tms parisuhteeseen.

        No ei missään tapauksessa! Huhhuh!

        Mielummin tyytyväisenä yksin, kuin huonossa parisuhteessa kaksin. :)


      • TheBeast
        tosi..typy kirjoitti:

        No ei missään tapauksessa! Huhhuh!

        Mielummin tyytyväisenä yksin, kuin huonossa parisuhteessa kaksin. :)

        Tunnen muutaman, joista yksi on perustanut perheenkin serkkunsa kanssa ja yhden joka oli avoliitossa vuosia serkkunsa kanssa. Ja tiedän yhden hyvinkin, joka vaihtoi veljestä toiseen veljeen..

        🙂
        Nojuu ei nyt ketä vaan kelpuuteta. Ihan sama miten mukava.


      • TheBeast kirjoitti:

        Tunnen muutaman, joista yksi on perustanut perheenkin serkkunsa kanssa ja yhden joka oli avoliitossa vuosia serkkunsa kanssa. Ja tiedän yhden hyvinkin, joka vaihtoi veljestä toiseen veljeen..

        🙂
        Nojuu ei nyt ketä vaan kelpuuteta. Ihan sama miten mukava.

        Ettei vaan olisi jokin uskonnollinen perhe/ lahko? Niillähän on tapana naittaa sukulaisille. On se aika hurjaa.
        Tuossa on silti insestin vaara. Lapsilla voidaan todeta vaikeitakin kehityshäiriöitä ja oireyhtymiä. Kyllä kannattaisi hakea se kumppani vaikka naapurikylästä, ettei omiin sukulaisiin sotkeuduta.
        Jo ajatuksen tasolla, mulle tuli hyvin negatiiviset fiilikset tuollaisesta pariutumisesta.

        Mulla ei tietenkään ole oikeutta tuomita ketään heidän omista valinnoistaan, mutta silti, ei tuosta voi olla hyvilläänkään.


      • tosi..typy kirjoitti:

        Ettei vaan olisi jokin uskonnollinen perhe/ lahko? Niillähän on tapana naittaa sukulaisille. On se aika hurjaa.
        Tuossa on silti insestin vaara. Lapsilla voidaan todeta vaikeitakin kehityshäiriöitä ja oireyhtymiä. Kyllä kannattaisi hakea se kumppani vaikka naapurikylästä, ettei omiin sukulaisiin sotkeuduta.
        Jo ajatuksen tasolla, mulle tuli hyvin negatiiviset fiilikset tuollaisesta pariutumisesta.

        Mulla ei tietenkään ole oikeutta tuomita ketään heidän omista valinnoistaan, mutta silti, ei tuosta voi olla hyvilläänkään.

        Ei van ateisteja. 😃

        Niinpä. Riskit on suuret ja vakavat.


      • Anonyymi

        Ongelmia syntyy vain sun huonoista kavereista jotka ei kestä sitä jos exäänsä koskee yhyy..
        V....u miten lapsellisia puheita, exiin ei saa tutustua voi veljet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista ajattelee samoin.
        Ihmissuhteet ovat riittävän vaikeita sisältääkseen tuollaisia kauniit ja rohkeat väritteitä.
        Niitä ei vain tarvita.
        Naisia 4 miljardia ja mies löytää vain kaverin entisen, laiska ja saamaton vätys.

        AsianVierestä

        Kauniit ja rohkeat draamaa on se ettei exiin saisi koskea, mitä väliä? Nukutko vieläkin isin ja äidin keskellä?


      • Anonyymi
        tosi..typy kirjoitti:

        Omasta puolestani voin sanoa, etten koskisi kavereiden ex:iin edes pitkällä tikulla. Tiedän liikaa niiden suhteista ja niiden elämästä. Olen ollut tukemassa muutamaa ystävää parisuhteen romahdettua, enkä voisi kuvitella edes lähestyväni niiden ex;iä millään tasolla.

        Mutta joo, tämä onkin jo vähän toinen asia. Kuitenkin kavereiden ex:ät on ehdoton Ei!

        On aivan sama mitä naiskaverisi kertovat suhteistaan sulle, pöllökin tietää ettei naisessa tietenkään ollut mitään vikaa, miehessä vain kun naiset suhteista keskenään juttelevat.
        Ja pöljät uskoo kaiken.


      • Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

        Ja omat sukulaiset!! 😄

        Ei serkkuja tms parisuhteeseen.

        Lasketaanko anoppi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmia syntyy vain sun huonoista kavereista jotka ei kestä sitä jos exäänsä koskee yhyy..
        V....u miten lapsellisia puheita, exiin ei saa tutustua voi veljet.

        Komppaan!


    • Ketään ei voi omistaa, tuon olen todennut täällä varmaan tuhat kertaa ennenkin ja taaskin vielä.

      Jos nyt mietin exiäni ja kavereitani, niin tuskin heistä kukaan toisistaan innostuisi. Mutta jos niin antaa mennä vaan.

      Ei enää näiden erossaolo vuosien jälkeen liikuttaisi ikävästi. Tuoreeltaan taas voisin ottaa nokkiinikin, jos heti hännystellään ennen kun ovi ehtii perässäni sulkeutumaan ja tunteet jäähtymään. Hienotunteisuus pitää aina muistaa tunneasioissa.

    • Anonyymi

      Kai se vähän riippuu.. mitenkä suuret omat tunteesi ovat. Onko hänellä tunteita sinua kohtaan, mitenkä läheinen ystäväsi on ym. Itselläni on laaja ystäväpiiri joka on kasvanut vuosien myötä. Ystäväpiirissäni on montakin pariskuntaa jonka osapuolet ovat heilastelleet jonkun toisen kanssa samasta ystäpiiristä. Osa menneet naimisiin, osa eronneet.
      Ja kaikki ystäviä edelleen.
      Jos on ollut riitaisa ero, aluksi voi olla vaikeaa ja kiusallista mutta ihminen sopeutuu.
      Sattumistahan ja sen suomista mahdollisuuksista se elämä rakentuu.
      Ei kai kysymykseesi ole juuta taikka jaata. Jokainen punnitsee asian omalta kannalta ja rankentaa elämänsä ja onnensa valintojensa mukaan.
      Jos ystäväsi on sinulle läheinen, kerro hänelle rehellisesti tunteistasi, ei tule puskista mikäli päätät yrittää ihastuksesi suhteen.

      • Anonyymi

        Avioero tai perhesuhteet voivat olla lasten suhteen vaikeampia. Ilman intiimiä seksisuhdetta, ei ole suhdetta, eikä exiä, on mahdollisesti seurustelun luontaista harkittua tapailua, muutama elokuvailtakaan ei ole seurustelua.


    • Anonyymi

      Ei todellakaan??!!! Ootko tyhmä!!!???

    • Anonyymi

      kuka saat.na kaverien exiä ottaa tai kylän kiertopalkintoa niin kai suomessa naisia on muitakin

    • yleensä ei.

    • Anonyymi

      On varmaan monia tarinoita kavereiden existä. Itse olen pannut kaverini exiä montakin kertaa ja se ei kuulu sitten kaverille jos panen koska ketään ei voi omistaa.

    • Anonyymi

      tähän sopii laulun sanat eli erkki twistaa toisten vana veteen sille kelpaa mikä muilta tähteeksi jää eli juicen erkki twistaa laulu kertoo aloittajasta

    • No ensinnäkin vois ottaa alkuun huomioon sen kaverin exän, ennenkuin mitään "iskee". Hänkin on ihminen..

      Mutta siinäpä se oikeastaan vastauskin on. Tämä kaverin exäkin on ihminen, millä on oma elämä. Ei siihen enää se kaveri kuulu, vaikka voihan heillä olla yhteisiä lapsia, niin sitä kautta.
      Erohan on voinut tulla vaikka liian omistavan ja manipuloidun suhteen takia tms.

      Enemmän mä kyselisin sen perään, että mikä tilanne tällä kaverin exällä elämässään on... Juuri eronneet eivät ole käsitelleet omaa itseään ja muutenkin elämä voi olla hukassa. Voi itse joutua ns. "laastariksi ja pönkäksi".

      Ja sitten mikä noissa kovin tutuissa ihmisissä on kehno puoli, että sitä itse olettaa tuntevansa ihmisen jo, mutta se on vaan usein pintaraapaisu, mikä kaverin exästä on sulle näkynyt...

      • Anonyymi

        No sinä puhut nyt siitä kaverin exästä, mutta entä sun suhde kaveriin?


      • jos olet valmis menettämään kaverin niin..


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinä puhut nyt siitä kaverin exästä, mutta entä sun suhde kaveriin?

        No riippuu kaverista... Itse en ainakaan hyvää kaveria tai ystävää menettäis vaan jonkun exän takia... Minulle exät on exiä... jokinhan siinä oli, ettei sujunut. En mä toivo heille kuin pelkkää hyvää ja mun hyvä kaveri tai ystävä varmasti olis hyvää.. En haluaisi olla jonkun hyvän syntymisen esteenä, mulla on kyllä ihan oma elämä, mitä varten elän, että ei muitten elämä haittaa.

        Mutta meitä on moneksi... Puhumalla asiat luulisi selviävän. :o)


      • timitys kirjoitti:

        jos olet valmis menettämään kaverin niin..

        Jos minä menettäisin kaverin sen vuoksi, että elän omaa elämää, niin sitten menetän.. En minä keidenkään väliin menekään, että kyllä se olisi vapaa ihminen jonka kanssa olisin.

        Mutta jäi tästä oikeastaan kirjoittamatta sellainen yksinkertainen juttu aloittajalle, että jos asia niin kovin mietityttää, ehkä kannattaa vaan unohtaa koko homma.
        Kyllä oma mieli pitää olla täysin avoin, ennenkuin mihinkään tutustumiseenkaan edes miettii lähtevänsä. Simppeliä sen olla pitää. :o)


      • Disse kirjoitti:

        Jos minä menettäisin kaverin sen vuoksi, että elän omaa elämää, niin sitten menetän.. En minä keidenkään väliin menekään, että kyllä se olisi vapaa ihminen jonka kanssa olisin.

        Mutta jäi tästä oikeastaan kirjoittamatta sellainen yksinkertainen juttu aloittajalle, että jos asia niin kovin mietityttää, ehkä kannattaa vaan unohtaa koko homma.
        Kyllä oma mieli pitää olla täysin avoin, ennenkuin mihinkään tutustumiseenkaan edes miettii lähtevänsä. Simppeliä sen olla pitää. :o)

        nimenomaan kun et elä omaa elämää jos olet kaverin menneisyyttä menossa ronkkimaan.


      • timitys kirjoitti:

        nimenomaan kun et elä omaa elämää jos olet kaverin menneisyyttä menossa ronkkimaan.

        No sinä koet noin... minä en. Minä kokisin sen ihan sen kaverin exän ja oman elämäni nykyisyytenä. Ei kumpaankaan liity se mun kaveri.. Hänellä ja sillä exällä on oma menneisyys, mikä ei mulle kuulu, eikä taas kaverille kuulu mun elämä, eikä hänen exänsä..

        Itse en voi käsittää, että jäädään vatvomaan jotain entisiä asioita... Niistä voi oppia, mutta eteenpäinhän sitä pitää mennä, eikä nyyhkytellä menneitä?


      • Disse kirjoitti:

        No sinä koet noin... minä en. Minä kokisin sen ihan sen kaverin exän ja oman elämäni nykyisyytenä. Ei kumpaankaan liity se mun kaveri.. Hänellä ja sillä exällä on oma menneisyys, mikä ei mulle kuulu, eikä taas kaverille kuulu mun elämä, eikä hänen exänsä..

        Itse en voi käsittää, että jäädään vatvomaan jotain entisiä asioita... Niistä voi oppia, mutta eteenpäinhän sitä pitää mennä, eikä nyyhkytellä menneitä?

        siksihän sitä ei juuri niihin exiin sekaannuta ettei niitä roudata kaverin elämään takaisin vaan ne saavat kuulua sinne menneisyyteen.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No sinä koet noin... minä en. Minä kokisin sen ihan sen kaverin exän ja oman elämäni nykyisyytenä. Ei kumpaankaan liity se mun kaveri.. Hänellä ja sillä exällä on oma menneisyys, mikä ei mulle kuulu, eikä taas kaverille kuulu mun elämä, eikä hänen exänsä..

        Itse en voi käsittää, että jäädään vatvomaan jotain entisiä asioita... Niistä voi oppia, mutta eteenpäinhän sitä pitää mennä, eikä nyyhkytellä menneitä?

        Itsekästä


      • timitys kirjoitti:

        siksihän sitä ei juuri niihin exiin sekaannuta ettei niitä roudata kaverin elämään takaisin vaan ne saavat kuulua sinne menneisyyteen.

        Niin... No minä tuolla ylempänä jo kirjoitinkin, että kannattaa miettiä sitä exää ensin ihan ihmisenä, että kiinnostaako hän...

        Tuossahan sinulle hän ei ole ihminen, vaan joku vaan... Silloin sitä ei tarvitse edes miettiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsekästä

        Niin, no jos tulee tunnekin kaverin exästä, niin pitäis muuttaa vuorille Tiibetttiin? :oD

        Kannattaa lukea tuo ihan minun ensimmäinen kirjoitus ajatuksella, ennenkuin alkaa jeesustelemaan..


      • Disse kirjoitti:

        Niin... No minä tuolla ylempänä jo kirjoitinkin, että kannattaa miettiä sitä exää ensin ihan ihmisenä, että kiinnostaako hän...

        Tuossahan sinulle hän ei ole ihminen, vaan joku vaan... Silloin sitä ei tarvitse edes miettiä.

        kaveri on tärkeä ihminen jota ei luokata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsekästä

        Anteeksi, jos tuppaan väliin mutta eikös ihminen aina olekin itsekäs, kun tunteet on pelissä?

        Miettiikö silloin juuri muita, jotka on poikkiteloin kun jotakin oikeasti haluaa? Jokainen voi kysyä itseltään rehellisesti ennen kun tuomitsee. Olisitko valmis taistelemaan onnesi puolesta, vaikka millä hinnalla?

        Jos miettii nyt sitä alkukantaista viettiä ja vimmaa, mikä ihmiset ajaa yleensäkin pariutumaan.

        Mitäs jos rakastut samaan ihmiseen, kun ystäväsikin. Miten ongelma ratkaistaan? No tietysti kohde valitsee, ei kilpailijat.

        Eikä tarvi tapella, korkeintaa häviäjä poistuu nuolemaan haavojaan. Vähän primitiivinen juttu, mutta elämä on.


      • TheBeast kirjoitti:

        Anteeksi, jos tuppaan väliin mutta eikös ihminen aina olekin itsekäs, kun tunteet on pelissä?

        Miettiikö silloin juuri muita, jotka on poikkiteloin kun jotakin oikeasti haluaa? Jokainen voi kysyä itseltään rehellisesti ennen kun tuomitsee. Olisitko valmis taistelemaan onnesi puolesta, vaikka millä hinnalla?

        Jos miettii nyt sitä alkukantaista viettiä ja vimmaa, mikä ihmiset ajaa yleensäkin pariutumaan.

        Mitäs jos rakastut samaan ihmiseen, kun ystäväsikin. Miten ongelma ratkaistaan? No tietysti kohde valitsee, ei kilpailijat.

        Eikä tarvi tapella, korkeintaa häviäjä poistuu nuolemaan haavojaan. Vähän primitiivinen juttu, mutta elämä on.

        Miettii nyt ihmistä tai apinaa, urokset mittelöi aina naaraan suosiosta. Ja naaras valitsee. Ihmisnasraat vaan antaa joskus sekavia signaaleja joka suuntaan. Väärin tulkinnan vaara.

        Olen kuitenkin sitä mieltä, että antaa jatkossakin ihmisten löytää toisensa ja poistuu pois vaan piiristä, jos ei jaksa kestää.


      • timitys kirjoitti:

        kaveri on tärkeä ihminen jota ei luokata.

        Niin, en ole väittänytkään muuta... Mutta silloin sen exä ei olekaan kiinnostava ihminen... ei ainakaan niin paljoa, että pitäisi miettiä mitään sen kummempaa...

        Ei silloin tarvitse miettiä mitään tälläistä mitä tässä aloituksessa mietitään..

        Minä vastasin vaan, jos se toinen sattuu ihmisenä kiinnostamaan, niin sitten on eri juttu.


      • Disse kirjoitti:

        Niin, en ole väittänytkään muuta... Mutta silloin sen exä ei olekaan kiinnostava ihminen... ei ainakaan niin paljoa, että pitäisi miettiä mitään sen kummempaa...

        Ei silloin tarvitse miettiä mitään tälläistä mitä tässä aloituksessa mietitään..

        Minä vastasin vaan, jos se toinen sattuu ihmisenä kiinnostamaan, niin sitten on eri juttu.

        hyvänpäiväntuttujen tms exiä voi tietenkin tapailla, nehän ei ole kavereita.


      • TheBeast kirjoitti:

        Anteeksi, jos tuppaan väliin mutta eikös ihminen aina olekin itsekäs, kun tunteet on pelissä?

        Miettiikö silloin juuri muita, jotka on poikkiteloin kun jotakin oikeasti haluaa? Jokainen voi kysyä itseltään rehellisesti ennen kun tuomitsee. Olisitko valmis taistelemaan onnesi puolesta, vaikka millä hinnalla?

        Jos miettii nyt sitä alkukantaista viettiä ja vimmaa, mikä ihmiset ajaa yleensäkin pariutumaan.

        Mitäs jos rakastut samaan ihmiseen, kun ystäväsikin. Miten ongelma ratkaistaan? No tietysti kohde valitsee, ei kilpailijat.

        Eikä tarvi tapella, korkeintaa häviäjä poistuu nuolemaan haavojaan. Vähän primitiivinen juttu, mutta elämä on.

        Mä en näe tätä minkäänlaisena primitiivisena taisteluna edes...

        Jos kerta joku on exä, niin kenenkä kanssa siinä pitäis enää taistella? Tämän entisen pariskunnan historiaa vastaanko?


      • Disse kirjoitti:

        Mä en näe tätä minkäänlaisena primitiivisena taisteluna edes...

        Jos kerta joku on exä, niin kenenkä kanssa siinä pitäis enää taistella? Tämän entisen pariskunnan historiaa vastaanko?

        Tunteita vastaan taistelua. Ne kun menee usein jopa jäjen ohi. Järki ja tunne ihmiset erottaa tässäkin ketjussa vilkaisulla.

        Tunne ihmiset pitää loukkauksena, järki ihmiset on kliinisempiä ja pystyy ohittamaan sen faktan, että vaikka on erottu toiselle se voi olla kipeä ja arka asia pitkään. Ja kaverikin on voinut tuossa kohtaa näyttää epäluotettavalle kaveria kohtaan.

        Kavereillakin on se historia kuitenkin, johon siihenkin voi liittyä erilaisia tunteita.

        Oliskin helppoa, jos tunteita voisi nappia painamalla sammutella. :)


      • timitys kirjoitti:

        hyvänpäiväntuttujen tms exiä voi tietenkin tapailla, nehän ei ole kavereita.

        Minä en määrittele itse mitään moraalisia rajoja, kyllä ihmiset osaa elää ihan kunnolla, kun arvostaa toisia ihmisenä.


      • timitys kirjoitti:

        hyvänpäiväntuttujen tms exiä voi tietenkin tapailla, nehän ei ole kavereita.

        Tässäkin huomaa miten erilailla ihmiset ajattelee. Joku on valmis vaihtamaan kumppania, muttei kavereita (sinä?).

        Toiset taas on valmiita vaihtamaan kavereita, muttei kumppania (itse kuulun tähän seurueeseen).

        Ja sitten on vielä ne joille molemmat voi tarpeen tullen vaihtaa kaverit ja kumppanit, kaikki on vaan käymässä ei jäämässä.

        Väliaikaista kaikki on vaan.


      • TheBeast kirjoitti:

        Tässäkin huomaa miten erilailla ihmiset ajattelee. Joku on valmis vaihtamaan kumppania, muttei kavereita (sinä?).

        Toiset taas on valmiita vaihtamaan kavereita, muttei kumppania (itse kuulun tähän seurueeseen).

        Ja sitten on vielä ne joille molemmat voi tarpeen tullen vaihtaa kaverit ja kumppanit, kaikki on vaan käymässä ei jäämässä.

        Väliaikaista kaikki on vaan.

        kavereita on hemmetin paljon vaikeampi saada enää aikuisena.


      • Disse kirjoitti:

        Minä en määrittele itse mitään moraalisia rajoja, kyllä ihmiset osaa elää ihan kunnolla, kun arvostaa toisia ihmisenä.

        kaverin exiin sekaantuminenhan juuri tarkoittaa, ettei arvosta kaveria.


      • TheBeast kirjoitti:

        Tunteita vastaan taistelua. Ne kun menee usein jopa jäjen ohi. Järki ja tunne ihmiset erottaa tässäkin ketjussa vilkaisulla.

        Tunne ihmiset pitää loukkauksena, järki ihmiset on kliinisempiä ja pystyy ohittamaan sen faktan, että vaikka on erottu toiselle se voi olla kipeä ja arka asia pitkään. Ja kaverikin on voinut tuossa kohtaa näyttää epäluotettavalle kaveria kohtaan.

        Kavereillakin on se historia kuitenkin, johon siihenkin voi liittyä erilaisia tunteita.

        Oliskin helppoa, jos tunteita voisi nappia painamalla sammutella. :)

        No pitäisikin ymmärtää, että kaikilla on omat tunteensa. Olipa tunneihminen tai ei..

        Mutta myös sitten ymmärtää, että jokaisella ihmisellä on oikeus ihan omaan elämään. Olipa parisuhteessa tai ei.

        Itsekin pidän itseäni ihan tuntevana ihmisenä ja olen miettinyt paljon, että miten kestän jotkin tunteet, mutta ne on aina omia, vaikka ne syntyis muitten tekemisistä ja olemisista.. Ja edelleen muitten ihmisten pitää saada elää, ilman että niitten pitäisi miettiä minun tunteita..

        Oikeastaan kun miettii, niin haluan vain, että joku haluaa miettiä juuri minun tunteita ja sitä kautta olla minun lähellä, jos niin ei käy, niin mitä sille itse mitään voi....nehän on sen toisen tunteita, mille ei voi mitään.. Sitten hänen pitää mennä minne menee...


      • timitys kirjoitti:

        kavereita on hemmetin paljon vaikeampi saada enää aikuisena.

        Voi ollakin. Mutta jos taas on ihminen jolle kavereilla ei muutenkaan ole valtavaa merkitystä, että voi olla ihan issekseenkin. Niin ei ehkä ole tosiaan niin raskasta vaikka kaverit katoaakin?

        Itse koen, että en ole koskaan ollut kovinkaan riippuvainen kaverisuhteista tai ystävyyssuhteistakaan, olen aina saanut halutessani uusia ystäviä ja kavereita helposti (edelleen), mutta olen aina halunnut jonkun joka on enemmän, kun kukaan muu ihminen maailmassa. Rakas ja rakastettu. (Olenhan epätoivoinen romantikko)

        Ja helposti ei löydä ihmistä joka todella on tärkeä ja rakas. Niitä löytää äärettömän harvoin. Ehkä olen vain kamalan ronkeli kumppanien suhteen, mutten kavereiden. :)


      • timitys kirjoitti:

        kaverin exiin sekaantuminenhan juuri tarkoittaa, ettei arvosta kaveria.

        No enpähän jaksarautalangasta alkaa vääntämään, kun tiedän jo sinut entuudestaan...

        Selvä se..


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No pitäisikin ymmärtää, että kaikilla on omat tunteensa. Olipa tunneihminen tai ei..

        Mutta myös sitten ymmärtää, että jokaisella ihmisellä on oikeus ihan omaan elämään. Olipa parisuhteessa tai ei.

        Itsekin pidän itseäni ihan tuntevana ihmisenä ja olen miettinyt paljon, että miten kestän jotkin tunteet, mutta ne on aina omia, vaikka ne syntyis muitten tekemisistä ja olemisista.. Ja edelleen muitten ihmisten pitää saada elää, ilman että niitten pitäisi miettiä minun tunteita..

        Oikeastaan kun miettii, niin haluan vain, että joku haluaa miettiä juuri minun tunteita ja sitä kautta olla minun lähellä, jos niin ei käy, niin mitä sille itse mitään voi....nehän on sen toisen tunteita, mille ei voi mitään.. Sitten hänen pitää mennä minne menee...

        yritätkö sanoa että isket kaveriesi ja sukulaisesi naisia ja vaimoja ja heidän tyttäriään


      • Anonyymi kirjoitti:

        yritätkö sanoa että isket kaveriesi ja sukulaisesi naisia ja vaimoja ja heidän tyttäriään

        Välis voi ottaa taas koko dosetin aamupäivän lokeroin tyhjäks, ennenkuin tulee palstalle. :oD


      • Disse kirjoitti:

        No pitäisikin ymmärtää, että kaikilla on omat tunteensa. Olipa tunneihminen tai ei..

        Mutta myös sitten ymmärtää, että jokaisella ihmisellä on oikeus ihan omaan elämään. Olipa parisuhteessa tai ei.

        Itsekin pidän itseäni ihan tuntevana ihmisenä ja olen miettinyt paljon, että miten kestän jotkin tunteet, mutta ne on aina omia, vaikka ne syntyis muitten tekemisistä ja olemisista.. Ja edelleen muitten ihmisten pitää saada elää, ilman että niitten pitäisi miettiä minun tunteita..

        Oikeastaan kun miettii, niin haluan vain, että joku haluaa miettiä juuri minun tunteita ja sitä kautta olla minun lähellä, jos niin ei käy, niin mitä sille itse mitään voi....nehän on sen toisen tunteita, mille ei voi mitään.. Sitten hänen pitää mennä minne menee...

        Tottakai. Itsestään selvää minusta, että jokaisella on omat tunteet ja oma tilan tarve, oikeus omaan elämään jne.

        Joo, toisaalta ymmärrän tuon mitä sanot. "Ja edelleen muitten ihmisten pitää saada elää, ilman että niitten pitäisi miettiä minun tunteita.."

        Mutta, nyt tulee se kun. :)

        Kukaan ei voi täysin hallita kenenkään toisen tunteita, eikä pidäkään voida...niin et voi hallita sitäkään miten sun lähipiiri sun tunteisiisi ja elämääsi reakoi. Voit toivoa, muttet säännellä. :)

        Sä olet yksi pala sitä kaikkea, et hajuton, mauton etkä väritön. Jos sun oleminen ja tekeminen ei kehenkään mitenkään vaikuta, ei ne ehkä silloin susta välitäkkään?

        Esimerkiksi sinäkin varmaan mietit sun lapsien tunteita, miten heille asioita esität ja heihin suhtaudut ja otat huomioon ne tunteet siellä? Miksi mietit niitä? He on sulle tärkeitä, tärkeitä ihmisiä ei halua tahallaan loukata, eihän?

        Et sä ole aikuisena miehenä sen kummempi poikkeus. Ei se lopu kun kasvaa aikuiseksi se miten tunteet sun tai toisen vaikuttaa elämään.

        Siksipä kaverillakin on tunteet, joihin pitäisi osata empaattisena suhtautua jotenkin niin ettei loukkaa. Vaikka kaverista ja sen tunteista ei tarvi vastuuta kantaakaan, mutta ne pitää huomioida. Koska se on välittämistä, miltä kaverista tuntuu.

        Se tässä ketjussa on varmaan se punainenlanka? :)

        Juu, ymmärrän että sun tunteita pitää huomioida tottakai. Mutta voit silloin samaistua toisen ihmisen ihan samanlaiseen ajattelemiseen omista tunteistaan? Se toinen voi ajatella samoin, mun tunteet. Miksi kukaan ei huomioi niitä?

        Totta, kaikki ei osaa eikä halua huomioida omia, toisten tunteita ja siitä niitä ongelmia just tulee.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Välis voi ottaa taas koko dosetin aamupäivän lokeroin tyhjäks, ennenkuin tulee palstalle. :oD

        on siinä miäs


      • Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

        Voi ollakin. Mutta jos taas on ihminen jolle kavereilla ei muutenkaan ole valtavaa merkitystä, että voi olla ihan issekseenkin. Niin ei ehkä ole tosiaan niin raskasta vaikka kaverit katoaakin?

        Itse koen, että en ole koskaan ollut kovinkaan riippuvainen kaverisuhteista tai ystävyyssuhteistakaan, olen aina saanut halutessani uusia ystäviä ja kavereita helposti (edelleen), mutta olen aina halunnut jonkun joka on enemmän, kun kukaan muu ihminen maailmassa. Rakas ja rakastettu. (Olenhan epätoivoinen romantikko)

        Ja helposti ei löydä ihmistä joka todella on tärkeä ja rakas. Niitä löytää äärettömän harvoin. Ehkä olen vain kamalan ronkeli kumppanien suhteen, mutten kavereiden. :)

        nyt puhut asiaa ja olen kanssasi samaa mieltä ja tässä asiassa olemme luonteiltamme samanlaisia peukku sinulle


      • TheBeast kirjoitti:

        Voi ollakin. Mutta jos taas on ihminen jolle kavereilla ei muutenkaan ole valtavaa merkitystä, että voi olla ihan issekseenkin. Niin ei ehkä ole tosiaan niin raskasta vaikka kaverit katoaakin?

        Itse koen, että en ole koskaan ollut kovinkaan riippuvainen kaverisuhteista tai ystävyyssuhteistakaan, olen aina saanut halutessani uusia ystäviä ja kavereita helposti (edelleen), mutta olen aina halunnut jonkun joka on enemmän, kun kukaan muu ihminen maailmassa. Rakas ja rakastettu. (Olenhan epätoivoinen romantikko)

        Ja helposti ei löydä ihmistä joka todella on tärkeä ja rakas. Niitä löytää äärettömän harvoin. Ehkä olen vain kamalan ronkeli kumppanien suhteen, mutten kavereiden. :)

        Ja helposti ei löydä ihmistä joka todella on tärkeä ja rakas. Niitä löytää äärettömän harvoin. Kyse on varmaan jostain erityisestä yhteydestä ja kahtia leikatun pallon puolikkaiden kohtaamisesta, palapelin palasesta, ihmisestä joka loksahtaa paikalleen. Joka on avain sun lukkoon ja sisimpään.

        Kaikkien ihmisten kanssa tuota yhteyttä ei vaan löydy tai se jää vajaaksi.

        Kun kahdesta tulee yksi on se idea. Siinä on suuri riski, että sattuu aivan helvetisti mutta se on sen riskin arvoistakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        on siinä miäs

        Välis on oma lukunsa. :oD


      • Anonyymi kirjoitti:

        nyt puhut asiaa ja olen kanssasi samaa mieltä ja tässä asiassa olemme luonteiltamme samanlaisia peukku sinulle

        Ihmisiä on erilaisia, mutta hyvä jos kukin tuntee itsensä ilman, että muiden tarvitsee sitä määritellä ja kertoa. :)

        Nyt ylös ja kanakeitolle, näyttää olevan valmis. Mukavat päivänjatkot kaikille tasapuolisesti. Vaikka eri mieltä ollaankin, kaikkien mielipide on ihan yhtä oikein, jokaiselle itselleen etenkin. :)

        https://youtu.be/TDudLYnhh6E

        Välikselle biisi. :D


      • TheBeast kirjoitti:

        Tottakai. Itsestään selvää minusta, että jokaisella on omat tunteet ja oma tilan tarve, oikeus omaan elämään jne.

        Joo, toisaalta ymmärrän tuon mitä sanot. "Ja edelleen muitten ihmisten pitää saada elää, ilman että niitten pitäisi miettiä minun tunteita.."

        Mutta, nyt tulee se kun. :)

        Kukaan ei voi täysin hallita kenenkään toisen tunteita, eikä pidäkään voida...niin et voi hallita sitäkään miten sun lähipiiri sun tunteisiisi ja elämääsi reakoi. Voit toivoa, muttet säännellä. :)

        Sä olet yksi pala sitä kaikkea, et hajuton, mauton etkä väritön. Jos sun oleminen ja tekeminen ei kehenkään mitenkään vaikuta, ei ne ehkä silloin susta välitäkkään?

        Esimerkiksi sinäkin varmaan mietit sun lapsien tunteita, miten heille asioita esität ja heihin suhtaudut ja otat huomioon ne tunteet siellä? Miksi mietit niitä? He on sulle tärkeitä, tärkeitä ihmisiä ei halua tahallaan loukata, eihän?

        Et sä ole aikuisena miehenä sen kummempi poikkeus. Ei se lopu kun kasvaa aikuiseksi se miten tunteet sun tai toisen vaikuttaa elämään.

        Siksipä kaverillakin on tunteet, joihin pitäisi osata empaattisena suhtautua jotenkin niin ettei loukkaa. Vaikka kaverista ja sen tunteista ei tarvi vastuuta kantaakaan, mutta ne pitää huomioida. Koska se on välittämistä, miltä kaverista tuntuu.

        Se tässä ketjussa on varmaan se punainenlanka? :)

        Juu, ymmärrän että sun tunteita pitää huomioida tottakai. Mutta voit silloin samaistua toisen ihmisen ihan samanlaiseen ajattelemiseen omista tunteistaan? Se toinen voi ajatella samoin, mun tunteet. Miksi kukaan ei huomioi niitä?

        Totta, kaikki ei osaa eikä halua huomioida omia, toisten tunteita ja siitä niitä ongelmia just tulee.

        No jokainen miettii tätä taatusti omalle kohdalleen vaikka miten, mutta ajatteleeko edes aikaikkunaa kukaan tässä? Enpä usko...

        Jos se kaveri on vaikka jo toisen kanssa yhdessä, miten se entinen ei voisi olla kavertin kanssa? Ja toisaalta kun kaikesta pitäisi voida puhua. Kyllä kaverin voi huomioida, sanoa, että minä olen kiinnostunut sinun exästä ja ei ole mitään tarkoitusta romuuttaa meidän välejä, mutta aion tutustua häneen...

        Siinä on se selkeä ero... huomioiminen, mutta ei tarvitse alkaa rakentamaan sille kaverille oikeanlaisia tunteita... Se on ihan hänen omalla vastuulla.. Hänen tunteet, hänen elämänsä. Ja silti pitää kiinni myös siitä omasta elämästä, mikä on ihan yhtä tärkeä kuin kenenkä muunkin elämä. :o)


      • Disse kirjoitti:

        No jokainen miettii tätä taatusti omalle kohdalleen vaikka miten, mutta ajatteleeko edes aikaikkunaa kukaan tässä? Enpä usko...

        Jos se kaveri on vaikka jo toisen kanssa yhdessä, miten se entinen ei voisi olla kavertin kanssa? Ja toisaalta kun kaikesta pitäisi voida puhua. Kyllä kaverin voi huomioida, sanoa, että minä olen kiinnostunut sinun exästä ja ei ole mitään tarkoitusta romuuttaa meidän välejä, mutta aion tutustua häneen...

        Siinä on se selkeä ero... huomioiminen, mutta ei tarvitse alkaa rakentamaan sille kaverille oikeanlaisia tunteita... Se on ihan hänen omalla vastuulla.. Hänen tunteet, hänen elämänsä. Ja silti pitää kiinni myös siitä omasta elämästä, mikä on ihan yhtä tärkeä kuin kenenkä muunkin elämä. :o)

        Kyllä mä mietin tuon aikaikkunan. Tuolla omassa ekassa kommentissa muun muassa. :)

        En suinkaan pitäisi ongelmana, jos exä olisi kaverini kanssa. Ainoa ongelma olisi juuri se aikaikkuna miten pian siitä, kun itse olisin oven sulkenut perässäni. Suruaika.

        Ei se auta, vaikka kuinka sanoo ettei halua kaataa kaverisuhdetta, jos sydän on kipee se on. Eikä siinä auta muu kuin aika. Ei uljaat eikä kivat puheet paranna, vain aika. :)

        Siksi se aikaikkuna, onkin tärkeä kuten kirjoitit. Jokainen rakentaa itse tunteensa, vaikka joskus joku näkee helmen vasta, kun joku muu on sen esitellyt helmeksi. Ja alkaa haluta sitä helmeä. Niinkin voi joskus käydä.

        Menet esittelemään kavereille sydänkäpyäsi ja hekin huomaa kaverin löytäneen helmen ja se alkaa häikäistä houkuttavasti. Mutta elämä on monimutkaista.

        Jokaisen elämän kunnioitus on itsestäänselvyys juu.


      • Disse kirjoitti:

        Niin, no jos tulee tunnekin kaverin exästä, niin pitäis muuttaa vuorille Tiibetttiin? :oD

        Kannattaa lukea tuo ihan minun ensimmäinen kirjoitus ajatuksella, ennenkuin alkaa jeesustelemaan..

        Minäkin olen sitä mieltä, että jos se on varma elämän rakkaus ja kestää 100 vuotta ja tietää, että tässä se nyt on, niin sillon ollaan sen ihmisen kanssa, koska sen ystävän kanssa ei kai kukaan parisuhdetta muodosta. Kaikkien ihmisten elämät on erillisiä! Ja jos rakkaus naksahtaa, se naksahtaa! Voihan olla, että se kaveri on löytäny just sun ihmisen? Eikä se ollu hänelle se hänen ihminen? Oikeat oikeille.


      • Disse kirjoitti:

        Minä en määrittele itse mitään moraalisia rajoja, kyllä ihmiset osaa elää ihan kunnolla, kun arvostaa toisia ihmisenä.

        Kyllä. Arvostus ohjaa käytöstä.


      • TheBeast kirjoitti:

        Tässäkin huomaa miten erilailla ihmiset ajattelee. Joku on valmis vaihtamaan kumppania, muttei kavereita (sinä?).

        Toiset taas on valmiita vaihtamaan kavereita, muttei kumppania (itse kuulun tähän seurueeseen).

        Ja sitten on vielä ne joille molemmat voi tarpeen tullen vaihtaa kaverit ja kumppanit, kaikki on vaan käymässä ei jäämässä.

        Väliaikaista kaikki on vaan.

        Tärkeintä on ettei kumppania jätetä. Siitähän kaikki lähtee. Se pitää olla oikea. Mitä sen jättämisen jälkeen tapahtuu, se sitten onkin taas jo eri tarina ja jokaisella on oikeus löytää OIKEA ihminen rinnalleen jos sellaisen haluaa. Kenessäkään ihmisessä ei kai ole lyöty leimaa, että tähän älä koske?


      • timitys kirjoitti:

        kaverin exiin sekaantuminenhan juuri tarkoittaa, ettei arvosta kaveria.

        Viisas kaveri näkee rakkauden.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Viisas kaveri näkee rakkauden.

        viisas kaveri ei pahoita toisen mieltä sekaantumalla exiin.


      • TheBeast kirjoitti:

        Kyllä mä mietin tuon aikaikkunan. Tuolla omassa ekassa kommentissa muun muassa. :)

        En suinkaan pitäisi ongelmana, jos exä olisi kaverini kanssa. Ainoa ongelma olisi juuri se aikaikkuna miten pian siitä, kun itse olisin oven sulkenut perässäni. Suruaika.

        Ei se auta, vaikka kuinka sanoo ettei halua kaataa kaverisuhdetta, jos sydän on kipee se on. Eikä siinä auta muu kuin aika. Ei uljaat eikä kivat puheet paranna, vain aika. :)

        Siksi se aikaikkuna, onkin tärkeä kuten kirjoitit. Jokainen rakentaa itse tunteensa, vaikka joskus joku näkee helmen vasta, kun joku muu on sen esitellyt helmeksi. Ja alkaa haluta sitä helmeä. Niinkin voi joskus käydä.

        Menet esittelemään kavereille sydänkäpyäsi ja hekin huomaa kaverin löytäneen helmen ja se alkaa häikäistä houkuttavasti. Mutta elämä on monimutkaista.

        Jokaisen elämän kunnioitus on itsestäänselvyys juu.

        No minäkin kirjoitin jo tuolla aiemmin, että kannattaa miettiä miten kokee sen kaverin exänkin ihmisenä... Jos tosiaan on vähän aikaa erosta, ei ehkä kannata mennä mitään ehdottelemaan, vaan antaa rauhassa hänenkin sulatella..

        Mutta kun ei ollut aikaikkunoita annettu, eikä muutakaan rajaa, niin mäkin tähän tuumin ihan karkeamman mukaan... Eli jokaisella oma elämä... :o)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tärkeintä on ettei kumppania jätetä. Siitähän kaikki lähtee. Se pitää olla oikea. Mitä sen jättämisen jälkeen tapahtuu, se sitten onkin taas jo eri tarina ja jokaisella on oikeus löytää OIKEA ihminen rinnalleen jos sellaisen haluaa. Kenessäkään ihmisessä ei kai ole lyöty leimaa, että tähän älä koske?

        Juu kumppania ei jätetä. Mutta se ensin pitää saadakin kumppaniksi, että sen voisi jättää. Siihin on pitkä matka. :)

        En kai sanonutkaan, ettei olisi oikeus löytää sitä oikeaa tai että olisi leimaa? Et vissiin lukenut aiempia viestejäni ollenkaan? :)


      • Disse kirjoitti:

        No minäkin kirjoitin jo tuolla aiemmin, että kannattaa miettiä miten kokee sen kaverin exänkin ihmisenä... Jos tosiaan on vähän aikaa erosta, ei ehkä kannata mennä mitään ehdottelemaan, vaan antaa rauhassa hänenkin sulatella..

        Mutta kun ei ollut aikaikkunoita annettu, eikä muutakaan rajaa, niin mäkin tähän tuumin ihan karkeamman mukaan... Eli jokaisella oma elämä... :o)

        Ilmanmuuta jokaisen ihmisyys on yhtä tärkeä, eikä sen vähempää huomioitu saa olla se exäkään. Hänelläkin on omat tunteet ja tahto. Juu, aikaa kannattaa antaa exällekin ettei joudu laastariksi tai muuten änkeä väkisin elämään väärällä hetkellä.

        Nyt kuitenkin kysyttiin saako kaverien exiä tavoitella? Niin tuo seikka ei lienee se pääkäsittelyssä oleva asia, vaikka yhtä tärkeä onkin. :)


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        kaveri on tärkeä ihminen jota ei luokata.

        Rakkaus voittaa kaiken!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tärkeintä on ettei kumppania jätetä. Siitähän kaikki lähtee. Se pitää olla oikea. Mitä sen jättämisen jälkeen tapahtuu, se sitten onkin taas jo eri tarina ja jokaisella on oikeus löytää OIKEA ihminen rinnalleen jos sellaisen haluaa. Kenessäkään ihmisessä ei kai ole lyöty leimaa, että tähän älä koske?

        Niin, minusta ei ketään tarvitse loukata ja satuttaa... Varmasti jos mahkut on jonkun tässä maailmassa löytää jotain ihanaa, en mä ainakaan olis esteenä, varsinkaan kaverille ja exälle. Jos aattelis, että itse olisin siinä, että mun kaveri haluaisi jonkun mun exän kanssa tavoitella onnea. :o)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus voittaa kaiken!

        kyllä se on valitettavasti itsekkyys.


      • TheBeast kirjoitti:

        Juu kumppania ei jätetä. Mutta se ensin pitää saadakin kumppaniksi, että sen voisi jättää. Siihin on pitkä matka. :)

        En kai sanonutkaan, ettei olisi oikeus löytää sitä oikeaa tai että olisi leimaa? Et vissiin lukenut aiempia viestejäni ollenkaan? :)

        Etkä sinä kun tarkoitin, että olen samaa mieltä :))


      • timitys kirjoitti:

        viisas kaveri ei pahoita toisen mieltä sekaantumalla exiin.

        Kaikkehen tottuu paitti puukkohon seliäs, ja siihenki tottuu jos makaa vattallansa.

        Jos ero on yksi puukko, olkohon kaverin hyppääminen paikaksi housunpersuksiin toinen puukko. :D


      • Disse kirjoitti:

        Niin, minusta ei ketään tarvitse loukata ja satuttaa... Varmasti jos mahkut on jonkun tässä maailmassa löytää jotain ihanaa, en mä ainakaan olis esteenä, varsinkaan kaverille ja exälle. Jos aattelis, että itse olisin siinä, että mun kaveri haluaisi jonkun mun exän kanssa tavoitella onnea. :o)

        Minusta tämä on ihan just realistinen ajatus; se osoittaa vain kypsyyttä, että antaa sen aidon rakkauden toiselle, suo sen jos näkee, että nämä kuului toisilleen ja tulivat onnellisiksi siitä, että kohtasivat. Aikuiset pystyy siihen.


      • TheBeast kirjoitti:

        Kaikkehen tottuu paitti puukkohon seliäs, ja siihenki tottuu jos makaa vattallansa.

        Jos ero on yksi puukko, olkohon kaverin hyppääminen paikaksi housunpersuksiin toinen puukko. :D

        Eli käyt vaan vattalles, kyllä se siitä helepottaa ellet tyhjiin vuoda. :)


      • TheBeast kirjoitti:

        Eli käyt vaan vattalles, kyllä se siitä helepottaa ellet tyhjiin vuoda. :)

        Taikka sitten viimeistään helpottaa.


      • timitys kirjoitti:

        viisas kaveri ei pahoita toisen mieltä sekaantumalla exiin.

        Ei ne sekaannu. Ne rakastuu, menee naimisiin, kaveri voi hyvällä tuurilla olla jopa bestman :) ja kaikki juhlivat yhdessä.


      • timitys kirjoitti:

        kyllä se on valitettavasti itsekkyys.

        Millä tavalla?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Etkä sinä kun tarkoitin, että olen samaa mieltä :))

        Oho. Pyydän anteeksi tulkintavirhe. 🙏

        Anteeksi mun moka. 😃


      • TheBeast kirjoitti:

        Oho. Pyydän anteeksi tulkintavirhe. 🙏

        Anteeksi mun moka. 😃

        Tniin! 😛


      • TheBeast kirjoitti:

        Ilmanmuuta jokaisen ihmisyys on yhtä tärkeä, eikä sen vähempää huomioitu saa olla se exäkään. Hänelläkin on omat tunteet ja tahto. Juu, aikaa kannattaa antaa exällekin ettei joudu laastariksi tai muuten änkeä väkisin elämään väärällä hetkellä.

        Nyt kuitenkin kysyttiin saako kaverien exiä tavoitella? Niin tuo seikka ei lienee se pääkäsittelyssä oleva asia, vaikka yhtä tärkeä onkin. :)

        Niin, no minulle tulee olo, että jos se itse exä tässä on sivuseikka, ollaankin niin metsikössä kuin olla voidaan.. :oD

        Juuri siitä ihmisestähän oikeasti koko homma lähtee... Siitä ihmisestä juurikin on kyse, eikä mistään muusta.. Se tekee mulle ainakin olon, että puhutaanko jostain esineestä... :oD

        Jos se ihminen on tärkeä kummallekin kaverukselle, niin silloin häntä juurikin kuunnellaan. Jotenkin koko keskustelusta saa kuvan, että tätä kaverin exää tässä pallotellaan..


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Millä tavalla?

        ei ajatella kuin omaa napaa muista piittaamatta.


      • timitys kirjoitti:

        ei ajatella kuin omaa napaa muista piittaamatta.

        No jos kaverilta kysyy....:)

        Keskustellaan siitä viikko rakentavassa hengessä eikä salailla? Jos kaveri on todennut, että hänestä ei tule mitään sen ihmisen kanssa ja kaverin kaverista tuleekin? Voisitko sinä ottaa kontolleni sitä, että estät jonkun ihmisen elämän rakkauden vain siksi, että itse olet itsekäs niin toimiessasi? ”Kun ei onnistunut mulla, niin ei onnistu kyllä sulla”-metodilla? Ei kuule, sekään ei kuulosta hyvältä. Et voi olla kuningas, joka määrää kohtaloista :(


      • timitys kirjoitti:

        ei ajatella kuin omaa napaa muista piittaamatta.

        Eli juuri silloinhan sinä ajattelisit vain omaa napaasi etkä kahta muuta? Jos olisit esteenä. Pystytkö yleensä toivomaan muille onnea?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No jos kaverilta kysyy....:)

        Keskustellaan siitä viikko rakentavassa hengessä eikä salailla? Jos kaveri on todennut, että hänestä ei tule mitään sen ihmisen kanssa ja kaverin kaverista tuleekin? Voisitko sinä ottaa kontolleni sitä, että estät jonkun ihmisen elämän rakkauden vain siksi, että itse olet itsekäs niin toimiessasi? ”Kun ei onnistunut mulla, niin ei onnistu kyllä sulla”-metodilla? Ei kuule, sekään ei kuulosta hyvältä. Et voi olla kuningas, joka määrää kohtaloista :(

        ei ole mitään järkeä pitää lähipiirissään epäluotettavia ihmisiä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Eli juuri silloinhan sinä ajattelisit vain omaa napaasi etkä kahta muuta? Jos olisit esteenä. Pystytkö yleensä toivomaan muille onnea?

        oikea kaveri itse pitää huolen, ettei satuta ystäväänsä. eli homma ei pääse edes sinne rakastumis-asteelle koska etsii kumppaninsa muualta kuin existä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Eli juuri silloinhan sinä ajattelisit vain omaa napaasi etkä kahta muuta? Jos olisit esteenä. Pystytkö yleensä toivomaan muille onnea?

        Radikaalitunteiden pois siirto on jalostunutta ajattelua ja osa aikuisen ihmisen kehittynyttä elämää. Minä toivottaisiin pariskunnalle kaikkea hyvää elämän varrelle ja pitkää liittoa.


      • timitys kirjoitti:

        ei ole mitään järkeä pitää lähipiirissään epäluotettavia ihmisiä.

        Eikä heitä, jotka vihaavat. Lauseesi ei kyllä vastannut mihinkään. Jos kaveri avoimesti myöntää tilanteen, en kokisi, että ystäväni on epäluotettava.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei ne sekaannu. Ne rakastuu, menee naimisiin, kaveri voi hyvällä tuurilla olla jopa bestman :) ja kaikki juhlivat yhdessä.

        Äh, imelää. 🤮😆


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Eikä heitä, jotka vihaavat. Lauseesi ei kyllä vastannut mihinkään. Jos kaveri avoimesti myöntää tilanteen, en kokisi, että ystäväni on epäluotettava.

        kyllähän tuota on jo selän takana touhuttu kun on exän perässä juostu


      • timitys kirjoitti:

        oikea kaveri itse pitää huolen, ettei satuta ystäväänsä. eli homma ei pääse edes sinne rakastumis-asteelle koska etsii kumppaninsa muualta kuin existä.

        Eli sulla on tässä lukko nyt. No tässä me näemme ihmisten erilaisuutta. Sulla on oikeus sun tunteisiin, kaverilla oikeus rakkauteen :) fifty/fifty.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Eli sulla on tässä lukko nyt. No tässä me näemme ihmisten erilaisuutta. Sulla on oikeus sun tunteisiin, kaverilla oikeus rakkauteen :) fifty/fifty.

        minusta tuo on lukko, että ok pettää kaveri.


      • TheBeast kirjoitti:

        Äh, imelää. 🤮😆

        Heh..., mutta kysymys kuuluu, kuumuuko herra T? 😆


      • timitys kirjoitti:

        kyllähän tuota on jo selän takana touhuttu kun on exän perässä juostu

        Ei kun ensisilmäyksellä?


      • timitys kirjoitti:

        minusta tuo on lukko, että ok pettää kaveri.

        Lukko sulla on housuissasi....

        *salattu ilme*


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei kun ensisilmäyksellä?

        oikea elämä ei ole kauniit ja rohkeat.


      • Disse kirjoitti:

        Niin, minusta ei ketään tarvitse loukata ja satuttaa... Varmasti jos mahkut on jonkun tässä maailmassa löytää jotain ihanaa, en mä ainakaan olis esteenä, varsinkaan kaverille ja exälle. Jos aattelis, että itse olisin siinä, että mun kaveri haluaisi jonkun mun exän kanssa tavoitella onnea. :o)

        Kunhan katot ettei kaveri ryömi ikkunasta sisään sillä välin, kun sinä nukut ja aamulla eukkos löytyy kaverilta. 😛

        Joo. Samaa mieltä. 👍


      • timitys kirjoitti:

        oikea elämä ei ole kauniit ja rohkeat.

        Ota nyt jätski 😆 joo joo et oo Eerikki enkä minä Sally.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Lukko sulla on housuissasi....

        *salattu ilme*

        ei oo kun kahleet sängyn päädyssä...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ota nyt jätski 😆 joo joo et oo Eerikki enkä minä Sally.

        eilen käytiin jätskillä. tänään käydään oluella.


      • timitys kirjoitti:

        ei oo kun kahleet sängyn päädyssä...

        No uu 😝😄


      • timitys kirjoitti:

        eilen käytiin jätskillä. tänään käydään oluella.

        Vettä. Ja jäitä hattuun 😋😎😝


      • timitys kirjoitti:

        ei oo kun kahleet sängyn päädyssä...

        🍹🧊🍧⛓🗝


      • Disse kirjoitti:

        Niin, no minulle tulee olo, että jos se itse exä tässä on sivuseikka, ollaankin niin metsikössä kuin olla voidaan.. :oD

        Juuri siitä ihmisestähän oikeasti koko homma lähtee... Siitä ihmisestä juurikin on kyse, eikä mistään muusta.. Se tekee mulle ainakin olon, että puhutaanko jostain esineestä... :oD

        Jos se ihminen on tärkeä kummallekin kaverukselle, niin silloin häntä juurikin kuunnellaan. Jotenkin koko keskustelusta saa kuvan, että tätä kaverin exää tässä pallotellaan..

        Sä saat ihan väärän kuvan, jos sä noin se ajattelet. Kysehän on kaverusten keskinäisestä suhteesta joka kulminoituu siihen exään sitten.

        Exä on exä ja exän tekemiset ei kuulu exälle. Mutta kaverin tekemiset kuuluu, silleen että jotta kaverukset kokee molemmin puolista kunnioitusta jatkossakin toisiinsa, pitää ottaa huomioon toistensa tunteet sekä että. Ei vain minä minä kun minä nyt vaan.

        Ymmärrätkö?

        Tietysti jos minä on tärkeämpi, kun kaverin tunteet ihminen on itsekäs ja jättää ne huomiotta. Itsekkyys taas on jokaisen ihmisen eteenpäin vievä voima, ihan sama myöntääkö kieltääkö.

        Ainakin olisi kohteliasta kysyä kaverilta onko ok jos ja pärjäätkö jos.. Nyt heti teen siirtoni enkä vasta kuukauden päästä erosta. Henkinen ero voi olla hitaampi prosessi, kun fyysinen ero.

        Pahinta näissä lienee se, että jätetään kertomatta tai varoittamatta ryhdytään toimiin mihin ei ole annettu aikaa valmistautua. 🙂


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No jos kaverilta kysyy....:)

        Keskustellaan siitä viikko rakentavassa hengessä eikä salailla? Jos kaveri on todennut, että hänestä ei tule mitään sen ihmisen kanssa ja kaverin kaverista tuleekin? Voisitko sinä ottaa kontolleni sitä, että estät jonkun ihmisen elämän rakkauden vain siksi, että itse olet itsekäs niin toimiessasi? ”Kun ei onnistunut mulla, niin ei onnistu kyllä sulla”-metodilla? Ei kuule, sekään ei kuulosta hyvältä. Et voi olla kuningas, joka määrää kohtaloista :(

        Hmm. 🧐


      • TheBeast kirjoitti:

        Kunhan katot ettei kaveri ryömi ikkunasta sisään sillä välin, kun sinä nukut ja aamulla eukkos löytyy kaverilta. 😛

        Joo. Samaa mieltä. 👍

        No jos kaverin mukaan lähtee, niin ei kait siinä sille mitään voi. :oD

        Kun juurikin haluan vaan, että mua halutaan ja piste. Jos ei haluta, niin silloinhan se kannattaa lähtee ihan ovesta, eikä ahtaasta ikkunasta. :oD


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No jos kaverilta kysyy....:)

        Keskustellaan siitä viikko rakentavassa hengessä eikä salailla? Jos kaveri on todennut, että hänestä ei tule mitään sen ihmisen kanssa ja kaverin kaverista tuleekin? Voisitko sinä ottaa kontolleni sitä, että estät jonkun ihmisen elämän rakkauden vain siksi, että itse olet itsekäs niin toimiessasi? ”Kun ei onnistunut mulla, niin ei onnistu kyllä sulla”-metodilla? Ei kuule, sekään ei kuulosta hyvältä. Et voi olla kuningas, joka määrää kohtaloista :(

        Minusta te Dissen kanssa kiinnitätte ihan väärään asiaan huomiota nyt. Kun puhutte määräämisestä, hallitsemisen eri muodoista. Kyse ei ole siitä, vaan reiluudesta ja myötätunnosta. Voiko ajaa toisen varpaitten yli ja sanoa vaan sori. Pääs käymään?

        Mutta ne on sun varpaat, sun kipu. Ei mun, mä vaan ajelin sun varpaille. 😀


      • timitys kirjoitti:

        kyllähän tuota on jo selän takana touhuttu kun on exän perässä juostu

        Toikin on usein muutes totta.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Heh..., mutta kysymys kuuluu, kuumuuko herra T? 😆

        Herra T on minusta ihan suoraselkäinen. Ymmärrän kyllä yskän, vaikka ymmärrän toki myös että mennyt on mennyttä ja elämän pitää jatkua. Rakastuminen ei kysy lupaa keltään jne. Kenenkään onnen eteen ei saa mennä.

        Mutta joillekin ystävyys on lujempaa, joillekin kumppanuus on nimenomaan ystävyys.

        Kaksiteräinen miekka. Noin ei käy kun periaatteita on, kamun exiin ei kajota. Pysyy selkeenä.


      • TheBeast kirjoitti:

        Sä saat ihan väärän kuvan, jos sä noin se ajattelet. Kysehän on kaverusten keskinäisestä suhteesta joka kulminoituu siihen exään sitten.

        Exä on exä ja exän tekemiset ei kuulu exälle. Mutta kaverin tekemiset kuuluu, silleen että jotta kaverukset kokee molemmin puolista kunnioitusta jatkossakin toisiinsa, pitää ottaa huomioon toistensa tunteet sekä että. Ei vain minä minä kun minä nyt vaan.

        Ymmärrätkö?

        Tietysti jos minä on tärkeämpi, kun kaverin tunteet ihminen on itsekäs ja jättää ne huomiotta. Itsekkyys taas on jokaisen ihmisen eteenpäin vievä voima, ihan sama myöntääkö kieltääkö.

        Ainakin olisi kohteliasta kysyä kaverilta onko ok jos ja pärjäätkö jos.. Nyt heti teen siirtoni enkä vasta kuukauden päästä erosta. Henkinen ero voi olla hitaampi prosessi, kun fyysinen ero.

        Pahinta näissä lienee se, että jätetään kertomatta tai varoittamatta ryhdytään toimiin mihin ei ole annettu aikaa valmistautua. 🙂

        Tätä asiaa voi pyöritellä vaikka kuinka. Jossitella ja miettiä vaikka miltä kannalta.

        Mutta jos miettii, että pitäisikö tuota kaverin exää yrittää, niin ihan se pitää sitä kaverin exää siinä miettiä, eikä vain kaverin tunnetilaa pohtia, en mä tätä saa käännettyä mitenkään päässäni muuksi.

        Koska jos sitä exää ei pidä tärkeänä, vaan sitä kaveruutta, niin mitä hittoa sitten enää on miettimistä? Antaa exän olla... Mitä suotta miettimään... Solved. :o)


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        oikea kaveri itse pitää huolen, ettei satuta ystäväänsä. eli homma ei pääse edes sinne rakastumis-asteelle koska etsii kumppaninsa muualta kuin existä.

        Ei rakkautta voi etsiä, rakkaus tulee eläen!


      • Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

        Minusta te Dissen kanssa kiinnitätte ihan väärään asiaan huomiota nyt. Kun puhutte määräämisestä, hallitsemisen eri muodoista. Kyse ei ole siitä, vaan reiluudesta ja myötätunnosta. Voiko ajaa toisen varpaitten yli ja sanoa vaan sori. Pääs käymään?

        Mutta ne on sun varpaat, sun kipu. Ei mun, mä vaan ajelin sun varpaille. 😀

        Totta kai. Kiinnitän juuri nyt huomiotani siihen kuinka ahterini ruskettuu. En millään pysy tässä ketjun ajatuksessa mukana 😎😆

        -Pönttis ainostaan rihma persiessä


      • Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

        Herra T on minusta ihan suoraselkäinen. Ymmärrän kyllä yskän, vaikka ymmärrän toki myös että mennyt on mennyttä ja elämän pitää jatkua. Rakastuminen ei kysy lupaa keltään jne. Kenenkään onnen eteen ei saa mennä.

        Mutta joillekin ystävyys on lujempaa, joillekin kumppanuus on nimenomaan ystävyys.

        Kaksiteräinen miekka. Noin ei käy kun periaatteita on, kamun exiin ei kajota. Pysyy selkeenä.

        Ei aina pidä ymmärtää siksi, että pitää ymmärtää.

        -palstan suuri ajattelija-


      • Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

        Herra T on minusta ihan suoraselkäinen. Ymmärrän kyllä yskän, vaikka ymmärrän toki myös että mennyt on mennyttä ja elämän pitää jatkua. Rakastuminen ei kysy lupaa keltään jne. Kenenkään onnen eteen ei saa mennä.

        Mutta joillekin ystävyys on lujempaa, joillekin kumppanuus on nimenomaan ystävyys.

        Kaksiteräinen miekka. Noin ei käy kun periaatteita on, kamun exiin ei kajota. Pysyy selkeenä.

        Herra t on oluella. Anna sen olla.


      • TheBeast kirjoitti:

        Minusta te Dissen kanssa kiinnitätte ihan väärään asiaan huomiota nyt. Kun puhutte määräämisestä, hallitsemisen eri muodoista. Kyse ei ole siitä, vaan reiluudesta ja myötätunnosta. Voiko ajaa toisen varpaitten yli ja sanoa vaan sori. Pääs käymään?

        Mutta ne on sun varpaat, sun kipu. Ei mun, mä vaan ajelin sun varpaille. 😀

        Eikös se ole hallitsemista, jos kaverilta pitäisi saada lupa exään???? Minusta todella, todella outoa... vähän skriipyä jopa... :o/

        Jotenkin muutenkin minusta on liian monimutkaista, kun pitäis ajatella tuon ja tuon tunteita, sitten tämän ja tämän ja millä perusteella, no sen ja tämän tunteen perusteella, tuota toista ei haittaa, mutta tätä pitää huomioida noin, koska tämä saa kilarit tästä ja tuo taas ei mistään... :oD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herra t on oluella. Anna sen olla.

        ensin käydään salilla, sitten illalla olutta.


      • Disse kirjoitti:

        No jos kaverin mukaan lähtee, niin ei kait siinä sille mitään voi. :oD

        Kun juurikin haluan vaan, että mua halutaan ja piste. Jos ei haluta, niin silloinhan se kannattaa lähtee ihan ovesta, eikä ahtaasta ikkunasta. :oD

        Heh, et sä ikkunasta mahtuskaan. 😃

        Joo, näähän on näkökulma kysymyksiä. Lopputulos tiedetään aina. Joko jää joko lähtee, helppoa se harvoin silti on vaikka niin väittäessään yrittää itselleen
        tai toisille uskotella. Tai jos se olis helppoa, ero tunnetasolla ei niitä tunteita vahvasti olisi ollutkaan.

        Silloin voi huitasta kädellä, nääh menköön en olis tarttenutkaan. Eikä pal hetkauta.

        Joku tykkää syvästi joku syvemmin ja joku vaan kokeilee jos tärppäis.

        On aivan sairaan kuuma päivä. Riippukeinussa on jo märkä läntti. En tiiä onko hikeä, kusta vai sulaako läskit.. Mutta läntin verran kevyempi. 😅


      • Disse kirjoitti:

        Eikös se ole hallitsemista, jos kaverilta pitäisi saada lupa exään???? Minusta todella, todella outoa... vähän skriipyä jopa... :o/

        Jotenkin muutenkin minusta on liian monimutkaista, kun pitäis ajatella tuon ja tuon tunteita, sitten tämän ja tämän ja millä perusteella, no sen ja tämän tunteen perusteella, tuota toista ei haittaa, mutta tätä pitää huomioida noin, koska tämä saa kilarit tästä ja tuo taas ei mistään... :oD

        Joo hulluksihan siinä tulee. Nostit esiin tärkeän pointin :D Antaa heposen murehtia kun sillä on isompi pää.


      • timitys kirjoitti:

        ensin käydään salilla, sitten illalla olutta.

        Jaaajaaa jaaa


      • TheBeast kirjoitti:

        Heh, et sä ikkunasta mahtuskaan. 😃

        Joo, näähän on näkökulma kysymyksiä. Lopputulos tiedetään aina. Joko jää joko lähtee, helppoa se harvoin silti on vaikka niin väittäessään yrittää itselleen
        tai toisille uskotella. Tai jos se olis helppoa, ero tunnetasolla ei niitä tunteita vahvasti olisi ollutkaan.

        Silloin voi huitasta kädellä, nääh menköön en olis tarttenutkaan. Eikä pal hetkauta.

        Joku tykkää syvästi joku syvemmin ja joku vaan kokeilee jos tärppäis.

        On aivan sairaan kuuma päivä. Riippukeinussa on jo märkä läntti. En tiiä onko hikeä, kusta vai sulaako läskit.. Mutta läntin verran kevyempi. 😅

        Riippukeinu? Mähäb sanoin, että palvikinkkua siinä tulee.


      • Disse kirjoitti:

        Tätä asiaa voi pyöritellä vaikka kuinka. Jossitella ja miettiä vaikka miltä kannalta.

        Mutta jos miettii, että pitäisikö tuota kaverin exää yrittää, niin ihan se pitää sitä kaverin exää siinä miettiä, eikä vain kaverin tunnetilaa pohtia, en mä tätä saa käännettyä mitenkään päässäni muuksi.

        Koska jos sitä exää ei pidä tärkeänä, vaan sitä kaveruutta, niin mitä hittoa sitten enää on miettimistä? Antaa exän olla... Mitä suotta miettimään... Solved. :o)

        Niinpä, vatkaamista. Molemmat voi olla tärkeitä erosta huolimatta exä ja kaveri ja siitäpä ristiriitaisia tunteita usein tuleekin. Niistä yleensä pääsee yli. Vaikka niistä oppii myös paljon existään ja kavereistaan.

        Antoisa matka siis kuutenkin. 😂👍


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Riippukeinu? Mähäb sanoin, että palvikinkkua siinä tulee.

        Eii, tässä ei ole niitä lankoja. 😃

        Vähän kelju vaan, kun tänne hulmahtaa sisään.


      • TheBeast kirjoitti:

        Eii, tässä ei ole niitä lankoja. 😃

        Vähän kelju vaan, kun tänne hulmahtaa sisään.

        Onpas, illalla on komea ristikkopotka.


      • Disse kirjoitti:

        Eikös se ole hallitsemista, jos kaverilta pitäisi saada lupa exään???? Minusta todella, todella outoa... vähän skriipyä jopa... :o/

        Jotenkin muutenkin minusta on liian monimutkaista, kun pitäis ajatella tuon ja tuon tunteita, sitten tämän ja tämän ja millä perusteella, no sen ja tämän tunteen perusteella, tuota toista ei haittaa, mutta tätä pitää huomioida noin, koska tämä saa kilarit tästä ja tuo taas ei mistään... :oD

        Lähinnä se on vain empaattinen ele. Yleensä kai lupa tulee kuitenkin, jos malttaa kysyä.

        Lähinnä muodollisuusseikka, mutta kertoo kaverin empaattisuudesta tai sen puutteesta.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Eikös se ole hallitsemista, jos kaverilta pitäisi saada lupa exään???? Minusta todella, todella outoa... vähän skriipyä jopa... :o/

        Jotenkin muutenkin minusta on liian monimutkaista, kun pitäis ajatella tuon ja tuon tunteita, sitten tämän ja tämän ja millä perusteella, no sen ja tämän tunteen perusteella, tuota toista ei haittaa, mutta tätä pitää huomioida noin, koska tämä saa kilarit tästä ja tuo taas ei mistään... :oD

        jos kaverin vaimoa vokottelet tai sukulaisesi vaimoa niin äkkiä voipi löytyä kirves otsasta tai puukko keuhkoista niin en itsekkään ymmärrä kaverin tai sukulaisen vaimon vokotteliaa tai jos tietää että on varattu niin voi olla karmivia seurauksia niin eikö maailmassa sinkkunaisia ole ja et sinä kaveri ole jos tiedät että kaveri lähtee töihin ja sinä menet hänen naistaan ahdistelemaan voi voi sentään olen sanaton


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herra t on oluella. Anna sen olla.

        Missähän päin mahtaa olla, olutta tässä voisi tuopin juoda itsekin. 🍺😋

        T imitys on ainakin selkeä ajatuksiltaan. Suoraviivaisen selkeä, ei tarvi arvailla mitään. Ei se minusta huono asia ole.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Onpas, illalla on komea ristikkopotka.

        Ketä sä siellä tiitärailet? Naapuria, taas? 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei aina pidä ymmärtää siksi, että pitää ymmärtää.

        -palstan suuri ajattelija-

        Minkäs mahtaa, kun ymmärskyky on keskivertoa parempi ja laajempi. 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai. Kiinnitän juuri nyt huomiotani siihen kuinka ahterini ruskettuu. En millään pysy tässä ketjun ajatuksessa mukana 😎😆

        -Pönttis ainostaan rihma persiessä

        Selvähän se. Ei moni muukaan näytä pysyvän. Kohta on mummokin otettu puheenaiheeksi, exän exän exän ja kosijan kaverin lisäksi. 😋


      • TheBeast kirjoitti:

        Niinpä, vatkaamista. Molemmat voi olla tärkeitä erosta huolimatta exä ja kaveri ja siitäpä ristiriitaisia tunteita usein tuleekin. Niistä yleensä pääsee yli. Vaikka niistä oppii myös paljon existään ja kavereistaan.

        Antoisa matka siis kuutenkin. 😂👍

        No joku tais mainita jonkun saippuasarjan tässä ketjussa. Niissähän draamaillaan tunteilla ja tuoksuilla. :oD

        Mutta yksinkertaisesta saa juurikin niin monimutkaisen, jos alkaa miettimään mitä se ja tämä ajattelee, miettii ja tuntee. Kuitenkin lähtökohtaisesti kyse olisi vaan kahdesta ihmisestä ja kyllä minusta apeen pitäisi miettiä tässä vain sitä kaverin exää. Ja tietenkin itseänsä. Voihan se olla, ettei kaveri tykkää hommasta ja tulee khänää, mutta toisaalta jos polttelee, niin eiköhän se mieli vaan vie kuitenkin yrittämään?

        Jotenkin minusta itsestäni helpompaa itselle ajateltunakin, ettei kenenkään tarvitsisi miettiä minun tunteita omien edestä... Jotenkin olis tosi rankka kaveruus.... kokoajan pitäis olla toisten mun takia varpaillaan... :o(

        Mikä matka? Siis tämä ketju?


      • Anonyymi kirjoitti:

        jos kaverin vaimoa vokottelet tai sukulaisesi vaimoa niin äkkiä voipi löytyä kirves otsasta tai puukko keuhkoista niin en itsekkään ymmärrä kaverin tai sukulaisen vaimon vokotteliaa tai jos tietää että on varattu niin voi olla karmivia seurauksia niin eikö maailmassa sinkkunaisia ole ja et sinä kaveri ole jos tiedät että kaveri lähtee töihin ja sinä menet hänen naistaan ahdistelemaan voi voi sentään olen sanaton

        Muista tsekata se dosetti hei... oliko jo iltapäivälokeron vuoro? :oD


      • TheBeast kirjoitti:

        Lähinnä se on vain empaattinen ele. Yleensä kai lupa tulee kuitenkin, jos malttaa kysyä.

        Lähinnä muodollisuusseikka, mutta kertoo kaverin empaattisuudesta tai sen puutteesta.

        Eli ensin kysytään entisiltä lupa ja vasta sitten, että mahtaakohan itse kohde olla kiinnostunut? :oD

        Ei helkkari... Meneepä vaikeaksi. Tosin eipä tule onneksi omalla kohdalla mieleen, että tarvitsisi kavereitten exiä tai nyksiä katsoa millään tavalla. :oD
        Helppoa paukutella henskeleitä ihan vapaana poikana. :o)


      • Disse kirjoitti:

        Eli ensin kysytään entisiltä lupa ja vasta sitten, että mahtaakohan itse kohde olla kiinnostunut? :oD

        Ei helkkari... Meneepä vaikeaksi. Tosin eipä tule onneksi omalla kohdalla mieleen, että tarvitsisi kavereitten exiä tai nyksiä katsoa millään tavalla. :oD
        Helppoa paukutella henskeleitä ihan vapaana poikana. :o)

        Riippuu tilanteesta. :)

        Jos kohde on itse kiinnostunut, hän on sen varmaan ilmaissut jo kaverille. Jäljelle jää enää kaverin pehmittäminen. :D


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Eli ensin kysytään entisiltä lupa ja vasta sitten, että mahtaakohan itse kohde olla kiinnostunut? :oD

        Ei helkkari... Meneepä vaikeaksi. Tosin eipä tule onneksi omalla kohdalla mieleen, että tarvitsisi kavereitten exiä tai nyksiä katsoa millään tavalla. :oD
        Helppoa paukutella henskeleitä ihan vapaana poikana. :o)

        nyt ollaan samaa mieltä en ole koskaan nähnyt tai edes kuullut että joku alkaa oleen kaverin tai sukulaisen entisen naisen kanssa tai olen nähnyt eräissä juoppo remmeissä on nainen joka on kaikkien miesten kanssa mutta nyt ei puhuta semmoisista vaan normaaleista ihmisistä ja varmasti ex nainenkin haluaa erota ja jättää miehen kaverit ja aloittaa puhtaalta pöydältä ja etsii uuden miehen


      • Disse kirjoitti:

        No joku tais mainita jonkun saippuasarjan tässä ketjussa. Niissähän draamaillaan tunteilla ja tuoksuilla. :oD

        Mutta yksinkertaisesta saa juurikin niin monimutkaisen, jos alkaa miettimään mitä se ja tämä ajattelee, miettii ja tuntee. Kuitenkin lähtökohtaisesti kyse olisi vaan kahdesta ihmisestä ja kyllä minusta apeen pitäisi miettiä tässä vain sitä kaverin exää. Ja tietenkin itseänsä. Voihan se olla, ettei kaveri tykkää hommasta ja tulee khänää, mutta toisaalta jos polttelee, niin eiköhän se mieli vaan vie kuitenkin yrittämään?

        Jotenkin minusta itsestäni helpompaa itselle ajateltunakin, ettei kenenkään tarvitsisi miettiä minun tunteita omien edestä... Jotenkin olis tosi rankka kaveruus.... kokoajan pitäis olla toisten mun takia varpaillaan... :o(

        Mikä matka? Siis tämä ketju?

        No nimenomaan, niinhän mä meinasin. Polttelu siinä eteen päin ajaa, eli se kauhujen kamala sana itsekkyys ihan jokaisella. Sen kun sisäistää ymmärtää, että pahalta mieletä ei voi aina välttyä, mutta sitä voi loiventaa. :)


        Tutuksi tulemisen matka. Noissa jos missä ihmisen perusluonne tulee tutuksi. Miten ihminen ajattelee, kokee ja tekee ja toimii.


      • TheBeast kirjoitti:

        Riippuu tilanteesta. :)

        Jos kohde on itse kiinnostunut, hän on sen varmaan ilmaissut jo kaverille. Jäljelle jää enää kaverin pehmittäminen. :D

        Niin ja sitten vaan katsotaan, että mahtaako Merkurius olla samassa linjassa Neptunuksen kanssa ja jos leppä on jo kukkinut voi varovastgi kysästä exän kalakaverin veljen siskolta, että voisiko kysästä se siltä posteljounilta, jotta tämän äiti sit kysys kaverilta... Selkeää. :oD


      • Anonyymi kirjoitti:

        nyt ollaan samaa mieltä en ole koskaan nähnyt tai edes kuullut että joku alkaa oleen kaverin tai sukulaisen entisen naisen kanssa tai olen nähnyt eräissä juoppo remmeissä on nainen joka on kaikkien miesten kanssa mutta nyt ei puhuta semmoisista vaan normaaleista ihmisistä ja varmasti ex nainenkin haluaa erota ja jättää miehen kaverit ja aloittaa puhtaalta pöydältä ja etsii uuden miehen

        Joo sama mieltä olen kun se toinenkin oli viime kesänä otin perämoottorin irti ja menin aittaan sitten tuli naapuri ja vein sen mummon vanhoinkotiin ja talvella linkosin sen serkun pihan ja nytten olen töissä ja tässähän voi pistää vaikka mitä sanoja peräkkäin ja kuinka paljon vaan tämähän on selkeää kuin kalakeiton teko syksyisellä mökkireissulla kun mukana ei ole edes se kala.


      • Disse kirjoitti:

        Niin ja sitten vaan katsotaan, että mahtaako Merkurius olla samassa linjassa Neptunuksen kanssa ja jos leppä on jo kukkinut voi varovastgi kysästä exän kalakaverin veljen siskolta, että voisiko kysästä se siltä posteljounilta, jotta tämän äiti sit kysys kaverilta... Selkeää. :oD

        No mielellään ja onko tähdet oikeassa asennossa. :D

        Tai sitten vaan sanoo suoraan kaverille, aion iskeä sun exästäsi itelleni muijan mitäs tykkäät? Eikä missään nimessä sanoa ainakaan, meinaan vaan mennä laittamaan sille kattoon lampun, kun oikee motiivi on iskeä se. :D

        Mutta joo. Jos nyt lopettaa jauhamisen vaan ja keskittyy siihin, että yrittää toimia aina niin ettei kenenkään tarvi tuntea itseään jymäytetyksi. Nyt on iltapäiväkahvien aika. :)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Joo sama mieltä olen kun se toinenkin oli viime kesänä otin perämoottorin irti ja menin aittaan sitten tuli naapuri ja vein sen mummon vanhoinkotiin ja talvella linkosin sen serkun pihan ja nytten olen töissä ja tässähän voi pistää vaikka mitä sanoja peräkkäin ja kuinka paljon vaan tämähän on selkeää kuin kalakeiton teko syksyisellä mökkireissulla kun mukana ei ole edes se kala.

        liikutko missään esim baareissa tai missä vain


      • TheBeast kirjoitti:

        No mielellään ja onko tähdet oikeassa asennossa. :D

        Tai sitten vaan sanoo suoraan kaverille, aion iskeä sun exästäsi itelleni muijan mitäs tykkäät? Eikä missään nimessä sanoa ainakaan, meinaan vaan mennä laittamaan sille kattoon lampun, kun oikee motiivi on iskeä se. :D

        Mutta joo. Jos nyt lopettaa jauhamisen vaan ja keskittyy siihin, että yrittää toimia aina niin ettei kenenkään tarvi tuntea itseään jymäytetyksi. Nyt on iltapäiväkahvien aika. :)

        No tuo juuri... Että sitä vaan mentäis ja iskettäis se exä. :oD

        Mutta anti olla... en jaksa vääntääkään. Olen jo mielipiteeni ilmaissut. Ja kahvi on kova sana. :o)


      • Anonyymi kirjoitti:

        liikutko missään esim baareissa tai missä vain

        Ihan missä vaan... Liikkuvaista sorttia... :oD


      • TheBeast kirjoitti:

        Minkäs mahtaa, kun ymmärskyky on keskivertoa parempi ja laajempi. 😂

        Minä en aina jaksa ymmärtää. Sitten kun ei jaksa, pannaan hulinaksi niksi naksi 😝😎


      • Disse kirjoitti:

        No tuo juuri... Että sitä vaan mentäis ja iskettäis se exä. :oD

        Mutta anti olla... en jaksa vääntääkään. Olen jo mielipiteeni ilmaissut. Ja kahvi on kova sana. :o)

        Eihän se niin menekkään, että tosta vaan ihminenhän se exäkin on. Mutta se motiivi on hyvä kertoa kamulle todellisuuden mukaan mun mielestä.

        Tuli liian laihat kahvit. :( Mutta ahneuksissani juon ne silti.

        Muistanko oikein oliko sun muksulla ötökkäkammo? Kun mun nuoremmalla meinaa olla, niin ettei uskalla mennä lähellekkään. Ihan sama miten miten perustelee ja menee mukana tai koskee ötökkään. Mielenkiintoinen kesä, kun ötököitä vaan on.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Ihan missä vaan... Liikkuvaista sorttia... :oD

        et varmasti liiku muuten saisit turpiin jos nyt oltais baarissa ja kuulisin juttuasi niin tulisin kysymään sinulta mitä vittunaama jos ehdin kysymään kun joku muukin voi kysyä samaa


      • TheBeast kirjoitti:

        Selvähän se. Ei moni muukaan näytä pysyvän. Kohta on mummokin otettu puheenaiheeksi, exän exän exän ja kosijan kaverin lisäksi. 😋

        Yritän pysyä tässä sen verran kartalla, että sen verran sanon, että se pitää olla mies. Muusta voidaan neuvotella 🤣

        Lukeekohan tätä palstaa joku täysin tästä irrallinen tyyppi ja ajatteleeko se, että himmeää väkeä...

        Nyt tuntuu, että taju on jo kankaalla. En irtoa aurinkomatosta. Taisin nukahtaa..


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Minä en aina jaksa ymmärtää. Sitten kun ei jaksa, pannaan hulinaksi niksi naksi 😝😎

        Ei aina jaksaiskaan, mutta kun vaan ymmärtää . Onhan se aikamoinen kirous. :)

        Sä paat hulinaksi, itte taas vetäydyn entistä syvemmälle kolooni, ettei vaan kukaan tule kaatamaan mun niskaani enempää mitään ymmärrettävää. :D


      • TheBeast kirjoitti:

        Ei aina jaksaiskaan, mutta kun vaan ymmärtää . Onhan se aikamoinen kirous. :)

        Sä paat hulinaksi, itte taas vetäydyn entistä syvemmälle kolooni, ettei vaan kukaan tule kaatamaan mun niskaani enempää mitään ymmärrettävää. :D

        No, mutta sen takia naks, ihminen on välillä offlinessä. Eikö sinussa ole kahta nappia? Minä tekeyden etten ymmärrä, se vapauttaa! 🍇😛 Ota haukku!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Yritän pysyä tässä sen verran kartalla, että sen verran sanon, että se pitää olla mies. Muusta voidaan neuvotella 🤣

        Lukeekohan tätä palstaa joku täysin tästä irrallinen tyyppi ja ajatteleeko se, että himmeää väkeä...

        Nyt tuntuu, että taju on jo kankaalla. En irtoa aurinkomatosta. Taisin nukahtaa..

        Heh, siihin että on mies tarvita meisseliä vain miehen elkeet. Meisseliksi käy muukin, kun haiseva tatti. Vain kokemattomat ei ymmärrä tätä seikkaa. ;)

        Oliko paha, oli. pahoitteluni siitä.


        varmaan lukee ja ajattelee, että voi vitun nolifet. :D

        Heitetäänkö vähän vettä niskaan niin heräät? (nostaa saavin ja kaataa)

        Rullaa koko mimmin maton sisään, on sitten seuraavaa kertaa varten valmiina. kätsyä.


      • TheBeast kirjoitti:

        Ei aina jaksaiskaan, mutta kun vaan ymmärtää . Onhan se aikamoinen kirous. :)

        Sä paat hulinaksi, itte taas vetäydyn entistä syvemmälle kolooni, ettei vaan kukaan tule kaatamaan mun niskaani enempää mitään ymmärrettävää. :D

        Sitten kun sinä et halua, anna minä selvitän sen!


      • TheBeast kirjoitti:

        Heh, siihin että on mies tarvita meisseliä vain miehen elkeet. Meisseliksi käy muukin, kun haiseva tatti. Vain kokemattomat ei ymmärrä tätä seikkaa. ;)

        Oliko paha, oli. pahoitteluni siitä.


        varmaan lukee ja ajattelee, että voi vitun nolifet. :D

        Heitetäänkö vähän vettä niskaan niin heräät? (nostaa saavin ja kaataa)

        Rullaa koko mimmin maton sisään, on sitten seuraavaa kertaa varten valmiina. kätsyä.

        Kauheaa 🤣 sanoitko haiseva tatti? Mielikuva tuli...jostakin. Miksi sinä tuon teit 😝


      • TheBeast
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Sitten kun sinä et halua, anna minä selvitän sen!

        Tätä on syytä harkita tarkkaan. :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kauheaa 🤣 sanoitko haiseva tatti? Mielikuva tuli...jostakin. Miksi sinä tuon teit 😝

        Taisin sanoa. ;)


        Mikäs siinä jos kokee tärkeäksi kieriä tatti maidossa ja hattulimassa. Mutta ei se ole ollenkaan välttämätöntä kokeakseen hekumaa...miehisyyttä. :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No, mutta sen takia naks, ihminen on välillä offlinessä. Eikö sinussa ole kahta nappia? Minä tekeyden etten ymmärrä, se vapauttaa! 🍇😛 Ota haukku!

        Minä käyn vaan suihkussa, kun ylikuumenee liikaa. :)

        Olen niin aataminaikaista mallia, että ei ole edes yhtä nappia. On vaan veivi. :D

        Jees. Pitää varmaan pestä noi herkut ensin, tiedä mitä niissä on.. :D


      • TheBeast kirjoitti:

        Taisin sanoa. ;)


        Mikäs siinä jos kokee tärkeäksi kieriä tatti maidossa ja hattulimassa. Mutta ei se ole ollenkaan välttämätöntä kokeakseen hekumaa...miehisyyttä. :D

        Heippa. Nyt en pysty enää lukemaan. Ja naru ei irtoa. Se hävisi tuonne, minne aurinko paistaa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Heippa. Nyt en pysty enää lukemaan. Ja naru ei irtoa. Se hävisi tuonne, minne aurinko paistaa.

        Heippa! Minäkää en jaksa enää kirjoittaa. Pitää hävitä suihkuun ja hapekkaaseen ilmaan, mistähän v.tusta senkin löytää. Kaikkialla on veittellä leikattava kuumuus. :)


      • TheBeast kirjoitti:

        Eihän se niin menekkään, että tosta vaan ihminenhän se exäkin on. Mutta se motiivi on hyvä kertoa kamulle todellisuuden mukaan mun mielestä.

        Tuli liian laihat kahvit. :( Mutta ahneuksissani juon ne silti.

        Muistanko oikein oliko sun muksulla ötökkäkammo? Kun mun nuoremmalla meinaa olla, niin ettei uskalla mennä lähellekkään. Ihan sama miten miten perustelee ja menee mukana tai koskee ötökkään. Mielenkiintoinen kesä, kun ötököitä vaan on.

        Joo, molemmilla oli, tai on vieläkin vähän. :o)

        Kyllä ne siitä pikkuhiljaa oppivat sietämään, kun vaihtoehto olisi töröttää sisällä peloissaan. :oD


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        oikea kaveri itse pitää huolen, ettei satuta ystäväänsä. eli homma ei pääse edes sinne rakastumis-asteelle koska etsii kumppaninsa muualta kuin existä.

        Oot tämän keskustelun fiksuin kaveri. Olen täysin samaa mieltä kanssasi. En ymmärrä näitä, jotka perustelee että on missään mielessä ok sekaantua kaverin exään.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        kaverin exiin sekaantuminenhan juuri tarkoittaa, ettei arvosta kaveria.

        Päinvastoin! Jos se exä kerran kelpasi arvon kaverille, niin kyllä se silloin meikäläisellekin kelpaa. Hänen korkeutensa jälkeen, tietenkin. Otetaan kunnianarvoisan kaverin jämät, eikä viedä vapailta markkinoilta, niin Herralle/Rouvalle jää enemmän valinnan varaa!


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei ne sekaannu. Ne rakastuu, menee naimisiin, kaveri voi hyvällä tuurilla olla jopa bestman :) ja kaikki juhlivat yhdessä.

        Hyvällä tuurilla tulee vielä kimppakivaa ;) :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvällä tuurilla tulee vielä kimppakivaa ;) :)

        Rajattomuus parisuhteissa vaan rikkoo ihmisiä ja aiheuttaa kateutta, kilpailua ja mustasukkaisuutta ja on moraalisesti todella arveluttavaa. Ei kannata. Miksi tarvitsee kimppakivaa, jos on hyvä kumppani? En itse ainakaan jakaisi kumppania yhtään kenenkään kanssa. Sen verran mustasukkainen pitää olla! ;)


      • timitys kirjoitti:

        viisas kaveri ei pahoita toisen mieltä sekaantumalla exiin.

        Otapa se huomioon jos kaverisi jättää exänsä ja kun kysyt siltä ihan itse,”on se nyt mahdollista ottaa itselle vai onko teillä vielä jotain.🤔”

        Kyllä siinä voi olla kuule se mahdollisuus jos kaveri sanoo pidä se vaan itselläsi ei meillä vaan löytynyt yhteistä säveltä.


      • timitys kirjoitti:

        oikea elämä ei ole kauniit ja rohkeat.

        Kyllä minuunkin on ihastunut yksi kun meidän ystävä oli ja sain kuulla siitä mutta siinä vaiheessa kun sanoi, ettei se meidän väliin halua tulla. Ihminen ihastui vai sen vuoksi koska olin niin kiltti hänelle.


      • valtakunta kirjoitti:

        Otapa se huomioon jos kaverisi jättää exänsä ja kun kysyt siltä ihan itse,”on se nyt mahdollista ottaa itselle vai onko teillä vielä jotain.🤔”

        Kyllä siinä voi olla kuule se mahdollisuus jos kaveri sanoo pidä se vaan itselläsi ei meillä vaan löytynyt yhteistä säveltä.

        en näe tilannetta jossa olisin kiinnostunut kaverin naisesta.


      • timitys kirjoitti:

        en näe tilannetta jossa olisin kiinnostunut kaverin naisesta.

        Noh sisareni taas edellisensä lykkäs minulle, jonka kanssa olen jo 17vuotta ollut.😅
        En ollut siitä sillein kiinnostunut Kun sisareni oli hänen kanssaa vasta myöhemmin kun juteltiin kerran syvemmin muutama vuosi heidän erosta , hän frittaili.
        Sisareni oikein kehui häntä, he oli kavereita siltikin 🙄


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Radikaalitunteiden pois siirto on jalostunutta ajattelua ja osa aikuisen ihmisen kehittynyttä elämää. Minä toivottaisiin pariskunnalle kaikkea hyvää elämän varrelle ja pitkää liittoa.

        Samoin ajattelen. Jätin exäni ihan ite. Nyt kun kaverini sai hänestä elämänkumppanin ja he ovat onnellisia, se ei haittaa mua


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Seurustelin aikoina kolme vuotta kaverin exän kanssa. Sitä en osaa sanoa kumpi iski kumman, varmaan 50-50 ;) Suhde ei sen pidempään kestänyt, mutta kamun kanssa olemme tekemissä vielä tänäkin päivänä.

      -palstahessu

      • Kummalla oli maila, se iski. 😉


      • Anonyymi
        TheBeast kirjoitti:

        Kummalla oli maila, se iski. 😉

        👍 😉 Tosin ääni kuulosti siltä kuin kaksi puupäätä olisi kolahtanut yhteen 😉

        Sen verran avaan vielä että kun aloimme olemaan enemmänkin yhdessä, otin kamuuni yhteyttä kysyin onko homma ok hänen puolesta? Hän tuumaili että kun he eivät ole enää yhdessä ja näin ollen minä en häneltä mitään vienyt, niin antaa palaa vaan.

        Siihen on syynsä miksi hän on tänäkin päivänä kamuni.

        -palstahessu


      • Anonyymi kirjoitti:

        👍 😉 Tosin ääni kuulosti siltä kuin kaksi puupäätä olisi kolahtanut yhteen 😉

        Sen verran avaan vielä että kun aloimme olemaan enemmänkin yhdessä, otin kamuuni yhteyttä kysyin onko homma ok hänen puolesta? Hän tuumaili että kun he eivät ole enää yhdessä ja näin ollen minä en häneltä mitään vienyt, niin antaa palaa vaan.

        Siihen on syynsä miksi hän on tänäkin päivänä kamuni.

        -palstahessu

        Klonk.💫

        Joo. Eipä siinä, jos hyvä yhdessä on. Lähinnä kai periaatekysymyksiä, missä kulkee mikäkin raja. Mikä on kenenkin mielestä korrektia jne.

        Mitään ei viety, se on hyvä niin. Oliko tuoreeltaan eronneet?

        Aika yleensä auttaa, jos on kovinkin feelikset allapäin. Mutta sun kamulla oli jo voiton puolella nenä menoks suuntaan. 😃

        Ei ollut arka nahka enää.


    • Anonyymi

      Oiskos kiva tietää että kaveri on monesti ähkinyt kyseisen naisen kanssa, tai että nainen kuintenkin vertailee tuohon kaveriin.

      • Anonyymi

        No joku, tai siis jotkut sen kanssa on ähkineet kuitenkin. Ties mitä hampuuseja ja narkkareita...tai sitten joku järkevä tyyppi niin kuin sun kaveri.

        Viisas ihminen ei vertaile muihin, vaan painaa menneet taka-alalle ja keskittyy tähän hetkeen. Jos kovasti alkaa pyörimään mielessä entiset ja vertailu tulee väkisin mieleen, niin sehän tarkoittaa sitä, että nyt ei ole oikeat ihmiset yhdessä.


    • Anonyymi

      Itse en kaverini exään koskisi. Ällöttäisi ajatuskin että "otanpa tuosta sänkyyni miehen joka on maannut myös kaverini kanssa".
      En myöskään haluaisi että kun menen kaverilleni, siellä istuu eksäni kaverini kyljessä. Eks on eks syystä. Kannattaa myös miettiä minkälaiseen tilanteeseen pakottaisit kaverisi jos ero on ollut riitaisa; sinun takiasi kaverisi joutuisi mahdollisesti kuulemaan ja näkemään ihmistä jonka kanssa ei haluaisi olla laisinkaan tekemisissä.
      Maailma on täynnä ihmisiä, miksi ehdon tahdoin haluaisit sen joka on ollut ystäväsi kanssa?

    • Anonyymi

      Jokaisella pitäisi olla selkäytimeen hakattuna bros before hoes, eikä kyse ole kuokista.

    • Anonyymi

      Hyi. Pelkkä ajatuskin olla jonkun kanssa joka on imuutellut oman kaverin ylä- ja alapäätä on puistattavaa 😖 yök. Mutta ilman tuotakin mielikuvaa, ei olisi sopivaa.

    • Anonyymi

      Eihän vene hellässä käytössä kulu ❤❤

      • Anonyymi

        Myyrään vene jonka tapinreikä etsii uutta tappia.


    • Anonyymi

      Siitä vaan jos juttu kulkee yhteinen sävel löytyy

    • Anonyymi

      Oma kumppani huomion- ja seksinnälässään meni ja teki sen. Iski tuttavapiiriin ja kaatoi pari kaveriani, siskoni ja työpiiriinkin sekaantui.
      Salassa tietenkin.

      Jätin.

      Saapa siellä nyt mietiskellä mitä teen kaikella sillä tiedolla. Ehkä hikoiluttaa muukin kuin tämä helle...

      MietTII...

      • Anonyymi

        Tuo ei ole sopivaa, mutta aloitus puhuikin exästä.


      • Anonyymi

        Olet väärässä! Ei tommonen tyyppi mitään mieti, säheltää vaan ympäriinsä.


    • Anonyymi

      Ihan periaatteena olen aina pitänyt sitä, että kaverin exiin ei kosketa.
      Sillä ei tosiaan ole merkitystä, vaikka heillä olisi suhde loppunut.
      Jotkut tietenkin "kierrättävät" ja ovat vielä ihan ok asian kanssa, mutta mielestäni periaatteita ja käytöstapoja täytyy olla. Ja yksi on tosiaan tuo kaverin kumppanien ja ex-kumppanien koskemattomuus.
      Yleisesti ottaen en ole exieni kanssa tekemisissä, enkä välitäkään olla, kuten en siitäkään, mitä touhuavat, mutta en itsekään pidä ajatuksesta, että joku kavereistani alkaisi suhteeseen heidän kanssaan. Ihan silläkin, kun menneet ovat menneitä ja niiden kuuluukin olla menneessä. Ja sehän ei onnistu, jos kaveri tuo menneisyyden siihen nenän eteen pyörimään. Joten en viitsi itsekään tehdä sitä kavereille myöskään.
      Yhden exäni kanssa kylläkin olen väleissä ja hän on minulle todella hyvä ja läheinen ystävä. Olen myös siinä käsityksessä, että hänellä olisi joku/hänen elämänsä on jatkunut minun jälkeenikin, vaikka asiasta ei ole ollutkaan puhetta. Ja jos nyt hänellä ei ole/olisikaan ketään, niin toivon aidosti, että hän löytää jonkun hyvän ja mieluisen miehen itselleen. Silti en haluaisi, että hän ottaisi jonkun lähipiiristäni miehekseen. Olisihan se outoakin jotenkin.

      • Anonyymi

        Sen verran jatkoa edelliseen kirjoitukseeni, olen myös lähtöisin pieneltä 1500 asukkaan paikkakunnalta, missä vaihtoehdot ja valinnanvara ylipäätään ovat "hyvinkin rajalliset".
        Joten on tullut nähtyä tuokin elämä mitä se on, kun useammassakin saman kadun talossa on näitä "parinsa vaihtaneita" jalapsiakin on tullut ns ristiin ja rastiin. Aika sirkusta(kin) oli silloin asiat. Joten senkin vuoksi ei nyt itseä ainakaan ei kiinnosta vaihdella kumppania kavereiden ja tuttujen kanssa.


    • Anonyymi

      Itse olen köyrinyt useiden ex-muiden ja seurustelevien ja sukulaisten ja miksei muidenkin halukkaiden kanssa. Pitää vaan mölyt sisällä ja hommat hoituu.

    • Anonyymi

      Saa tai pitää iskeä jo ennen kun se on exä

    • Anonyymi

      Kyllähän kaverin exän saa iskea koska eihän toinen ihminen voi olla toisen omistuksessa👍 Mutta jos se kaveri on mustasukkainen niin kiertäisin kaukaa vaikka he ovat eronneet, kuten vaikka jos kaverin exä on jättänyt kaverin... niin pysyisin kaukana ainakin hetken🤷‍♀️ Mutta kannattaa rohkeasti mennä kysymään kaverilta ensin mitä mieltä hän on koska jos haluat että kaveruus jatkuu.. mutta jos se kaveri ei ole niin tärkeä tai ette ole niin hyvissä väleissä nii iske suoraan siihen exään😂😂

    • Anonyymi

      Joku ei ymmärrä mitä kysyt :) Tietysti saa kaverin x kumppanin iskeä. Nyt just tekisi mieli iskeä kumppanin kaveri, hän on vapaa nainen. Voisin vaihtaa, täällä eletään kerran niin kaikki ilo irti.
      x vaimo aikoinaan oli narsisti ja nyt on leikin aika

    • Anonyymi

      Kuvottavaa

      • Anonyymi

        Menin hyvä kaverin eksän kanssa avioon ja kaveri kailotti häissämme että vieläkö se pieree kun sitä pannaan. Anoppi alkoi itkemään ja kaikki paikalla olleet häpesivät kaverin sanoja ja pyysivät häntä ja letkausta nauravia poistumaan paikalta. En koskaan anna hänelle sitä anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menin hyvä kaverin eksän kanssa avioon ja kaveri kailotti häissämme että vieläkö se pieree kun sitä pannaan. Anoppi alkoi itkemään ja kaikki paikalla olleet häpesivät kaverin sanoja ja pyysivät häntä ja letkausta nauravia poistumaan paikalta. En koskaan anna hänelle sitä anteeksi.

        Siitäs sait...


    • Anonyymi

      Hyvä lapsuuden kaveri jota ei ole nähnyt pitkiin aikoihin muuton jälkeen, yhteyksiä kuitenkin olisi pidetty. Sitten kesälomalla päättävät tavata jossain pitkästä aikaa, toinen sanoo että on seurustellut puolisen vuotta jo naisen kanssa joka on myös kotikulmilta lähtöisin ja muuttanut sieltä pois vuosi sitten eron jälkeen.

      Tavatessa paljastuu että nainen onkin kaverin exä. Mitä tehdä?
      Palstalla asuvat örkit, av, tosi typy, beast, timitys ym.ym. tietenkin eroaisivat välittömästi ettei kaverisuhde kärsi.
      Meikäläiset vain nauraisivat yhteensattumaa ja jatkaisivat kuin ennenkin koska päässä ei ole pimeää kohtaa.

      • En eroaisi. Eri juttu jos ei tiedä jotakin jonkun exäksi tai erosta on vasta vähän aikaa ja tietäen tietää kuka on kaverin exä.

        Vahinko on eri asia, kun tahalleen teko. Vertauskuvallisesti.

        En ole hysteerinen kaverin ex karttaja vain periaatteellinen, koska on sopivaa ja koska ei. Ihan jo siksi, että ei tartte selitellä ja onhan noita kaloja muitakin meressä, jos kiire on.

        Eikä kaverin exään hetkessä rakastuta. Himoitaan korkeintaan. 😃


    • Anonyymi

      Oijoi, kait se siitä kaverin exästäkin riippuu, mitä se haluaa. Ihmissuhdesolmuja kuka on kenenkin kanssa. Vaan eikös Suomi ole vapaa maa? Ei kait täällä kukaan omista ketään, ei täällä orjuutta ole. Jos suhde on loppu, niin se on loppu. Eli jos kahden ihmisen välillä on vetoa toisiinsa ja molemmat ovat vapaita, niin...

    • Anonyymi

      Typeryyttä on monen moista - kuten kysyjällä.

    • Anonyymi

      Mä taidan olla vähän ihastunu mun kaverin exään.. Mikä pahinta hän on mun nykyisen paras kaveri..en tajuu mikä houkuttaa.. Varmaan se että nykyinen on pohjimmiltaan todella häijy ja omaa etuaan tavoitteleva. Kaverin exä taas tuntuu olevan vähä eksyksissä haluisin auttaa hänet pois pimeydestä. Mutta tiedän valitettavasti että hänen silmissään olen ns. Sukupuoleton Muumi...

    • Anonyymi

      Kaverin mopolla ei ajeta!

    • Kyllä minä pari kertaa nielaisin, kun uusi kumppanini näytti että "tuossa menee minun ex:ni". Kaveri oli nuoruudenystäväni, jota en ollut nähnyt kolmeenkymmeneen vuoteen.
      He olivat eronneet jo muutama vuosi sitten, enkä minä tuntenut naista entuudestaan.

      Olimme seurustelleet jo muutamia kuukausia, joten peruminen oli myöhäistä.

      Jos olisin tiennyt kuka nainen on, niin varmaankin olisin jättänyt väliin.


      Kaveri ei enää tuntenut minua, mutta muisti toki kun kerroin nimeni. Ei siitä tappelua syntynyt, mutta vähän vaivautunut olo kuitenkin.
      Tällä ikää tuollaiset eivät enää hirveästi mieltä paina, mutta teini-ikäisenä varmasti niin paljon, ettei ainakaan tieten tahtoen pidä ryhtyä.

    • Jossain piireissä tuo lienee aika yleistä. Esim. näyttelijöiden, julkkiksien, taiteilijoiden piirissä.. Mitä olen seuraillut sivusta.

      Olishan siinä sulattelemista. Itseä lähinnä häiritsisi se, että jos ollaan samoissa piireissä pyöritty, niin miksi joku kiinnostuisi ensin mun kaverista ja jos sen kanssa menisi bänx, niin sitten musta. En minä mikään kakkosvaihtoehto haluisi olla 😄💃
      Ja en kyllä kehtaisi kaverille sanoa, että otin sit sun jämät kun en muuta saanut.. Vakavasti, pahaltahan se tuntuisi kaikista ja kaveri varmaan meinaisi että olen entinen kaveri.

      Mut toisaalta, jos olisikin niin päin, että kiinnostuisi jostain ja alkaisi seukata ja myöhemmin tutustuisi kumppanin eksään jossain muissa merkeissä (esim. työn) ja synkkaisi, niin kyllä voisin luultavasti olla kaveri, vaikka kumppanini olisi hänen ex. Jos ei hän mun kumppania alkaisi dissaamaan saati kaipailemaan takaisin. Ehkä en mielellään juttelisi miehestäni hänelle juurikaan. Tosi vähän muutenkaan tulee juteltua kumppaneista kavereiden kanssa. Ei ole mikään ykköspuheenaihe 😃

      • Mutta ajattele, jos oletkin ollut ykkösvaihtoehto koko ajan, muttet ollut vaan aiemmin saatavilla :)


      • Thymallus kirjoitti:

        Mutta ajattele, jos oletkin ollut ykkösvaihtoehto koko ajan, muttet ollut vaan aiemmin saatavilla :)

        Ajatteles jos olikin vaan kaksi huonoa vaihtoehtoa ja parasvaihtoehto on kalassa eli vaikka virvelöimässä? 😉


      • Thymallus kirjoitti:

        Mutta ajattele, jos oletkin ollut ykkösvaihtoehto koko ajan, muttet ollut vaan aiemmin saatavilla :)

        Mut silloinhan se on tavallaan "pettänyt" minut, menemällä mun kaverin kanssa yksiin. Ja sen mun kaverinkin. Kauheaa olisi hänenkin kuulla, että "et sinä ollut ykkönen, mutta satuit olemaan saatavilla"🤨


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mut silloinhan se on tavallaan "pettänyt" minut, menemällä mun kaverin kanssa yksiin. Ja sen mun kaverinkin. Kauheaa olisi hänenkin kuulla, että "et sinä ollut ykkönen, mutta satuit olemaan saatavilla"🤨

        Elämä on. Olit niin rakastuneen oloinen, ettei se uskonut vapautumisen todennäköisyyksiin. Eikä se jaksanut olla koko elämää munkkina. Paljonkohan tässä maailmassa on näitä toiseksi parhaita kumppaneita?

        Ja tuosta loppuosasta. Eihän tuollaista mennä kenellekään sanomaan.


      • TheBeast kirjoitti:

        Ajatteles jos olikin vaan kaksi huonoa vaihtoehtoa ja parasvaihtoehto on kalassa eli vaikka virvelöimässä? 😉

        Ei huonoista kannata valita ollenkaan.


      • Thymallus kirjoitti:

        Ei huonoista kannata valita ollenkaan.

        100% samaa mieltä. 👍

        Ihme, että olet sinkku. Joko sielläpäin ei ole naisia tai sinä olet juossut niitä karkuun? 😂


      • TheBeast kirjoitti:

        100% samaa mieltä. 👍

        Ihme, että olet sinkku. Joko sielläpäin ei ole naisia tai sinä olet juossut niitä karkuun? 😂

        Joo,
        Olen hyvä keksimään piiloja. Olin tänään kaivossa piilossa :)


      • Thymallus kirjoitti:

        Elämä on. Olit niin rakastuneen oloinen, ettei se uskonut vapautumisen todennäköisyyksiin. Eikä se jaksanut olla koko elämää munkkina. Paljonkohan tässä maailmassa on näitä toiseksi parhaita kumppaneita?

        Ja tuosta loppuosasta. Eihän tuollaista mennä kenellekään sanomaan.

        Joo. Varmaan noin. Mutta sitä ei onneksi tiedä, jos ei aleta kaverien exien kanssa seukkailemaan. Silloin se tulee monelle kiusallisella tavalla esiin tai ainakin mahdolliseksi vaihtoehdoksi.

        Tuosta loppuosasta. Niin se kaveri vain päättelisi. Ainakin minä päättelisin, jos olisin se kaveri.


      • Thymallus kirjoitti:

        Joo,
        Olen hyvä keksimään piiloja. Olin tänään kaivossa piilossa :)

        Toivottavasti joku fiksu ja kiva nainen älyää ottaa sut tarkasteluun ja löytää sun piilopaikkas. Sitten taputan käsiäni yhteen ja nauran, hähäh. Jäitpäs kiikkiin. 😃


        Oikeasti en sua tunne, mutta näin keskustelujen kautta vaikutat järkevältä ja tasapainoiselta mieheltä. Tykkään. 👍


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo. Varmaan noin. Mutta sitä ei onneksi tiedä, jos ei aleta kaverien exien kanssa seukkailemaan. Silloin se tulee monelle kiusallisella tavalla esiin tai ainakin mahdolliseksi vaihtoehdoksi.

        Tuosta loppuosasta. Niin se kaveri vain päättelisi. Ainakin minä päättelisin, jos olisin se kaveri.

        No joo,
        Huumori huumorina. En kyllä tiedä itsekkään haluaisinko tuollaiseen soppaan. En ole ainakaan koskaan ollut.

        Toisaalta jos ex on ex, niin eikö sen kanssa ole katsottu kortit loppuun ja peli selvä? En ihan ymmärrä miksi sellaisesta pitäisi olla mustasukkainen tai jotain vastaavaa. Eikö voisi ajatella, että jos haluaa exälleen ja kaverilleen oikeasti kaikkea hyvää, ja he sopivat toisilleen, niin tilanne olisi kaikkien kannalta ainakin elettävissä? Täytyy sanoa, ettei minua sieppasi jos kaverini ottaisi exäni. Voi johtua tosin siitä, että olin itse aloitteellinen eroamisasiassa.


      • Thymallus kirjoitti:

        No joo,
        Huumori huumorina. En kyllä tiedä itsekkään haluaisinko tuollaiseen soppaan. En ole ainakaan koskaan ollut.

        Toisaalta jos ex on ex, niin eikö sen kanssa ole katsottu kortit loppuun ja peli selvä? En ihan ymmärrä miksi sellaisesta pitäisi olla mustasukkainen tai jotain vastaavaa. Eikö voisi ajatella, että jos haluaa exälleen ja kaverilleen oikeasti kaikkea hyvää, ja he sopivat toisilleen, niin tilanne olisi kaikkien kannalta ainakin elettävissä? Täytyy sanoa, ettei minua sieppasi jos kaverini ottaisi exäni. Voi johtua tosin siitä, että olin itse aloitteellinen eroamisasiassa.

        Joo, no tossa alempana sanoinkin, että ei itseä kyllä kauheasti rassaisi noin yleisesti, kenen kanssa joku ex muinaisuudesta heilastelisi. Jos nyt ei ihan lähipiiriin kuitenkaan tulisi. Koska en esim. omaan sukuun haluaisi ketään exää. Onhan ne kuitenkin syystä exiä.


      • TheBeast kirjoitti:

        Toivottavasti joku fiksu ja kiva nainen älyää ottaa sut tarkasteluun ja löytää sun piilopaikkas. Sitten taputan käsiäni yhteen ja nauran, hähäh. Jäitpäs kiikkiin. 😃


        Oikeasti en sua tunne, mutta näin keskustelujen kautta vaikutat järkevältä ja tasapainoiselta mieheltä. Tykkään. 👍

        Kehuista kuuluu kiittää, joten Kiitos.

        Täytyy nyt kyllä kehua takaisin, että olet todella rohkea keskustelujen ylläpitäjä, kun tuot omaa persoonaasi ja varsinkin noita vaikeampiakin henkilökohtaisia tunnepuolen juttuja tänne palstalle. Itse en kyllä uskaltaisi noin paljon avata täällä kaikkien rääkyttäväksi. Mutta ne voi tosissaan avartaa jonkun maailmankuvaa.

        Tietysti onhan tässä terapeuttinen puolensakin, jos tätä sellaisena julkisena päiväkirjana pitää. Et ole omaa blogia koskaan harkinnut?


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, no tossa alempana sanoinkin, että ei itseä kyllä kauheasti rassaisi noin yleisesti, kenen kanssa joku ex muinaisuudesta heilastelisi. Jos nyt ei ihan lähipiiriin kuitenkaan tulisi. Koska en esim. omaan sukuun haluaisi ketään exää. Onhan ne kuitenkin syystä exiä.

        Tuokin riippuu tietysti eron dramattisuudesta ja syistä.


      • Thymallus kirjoitti:

        Kehuista kuuluu kiittää, joten Kiitos.

        Täytyy nyt kyllä kehua takaisin, että olet todella rohkea keskustelujen ylläpitäjä, kun tuot omaa persoonaasi ja varsinkin noita vaikeampiakin henkilökohtaisia tunnepuolen juttuja tänne palstalle. Itse en kyllä uskaltaisi noin paljon avata täällä kaikkien rääkyttäväksi. Mutta ne voi tosissaan avartaa jonkun maailmankuvaa.

        Tietysti onhan tässä terapeuttinen puolensakin, jos tätä sellaisena julkisena päiväkirjana pitää. Et ole omaa blogia koskaan harkinnut?

        Heh, ole hyvä. Ytitän tässä samalla vihjailla palstan sinkuille naisille, että ppsst täällä ui melkoinen vonkale vapaana. Verkot veteen äkkiä!!! 😊

        Joo, välillä mietin itsekin kauhistuneena. Kirjoitinko mä tosiaan nyt tonkin tonne. Helkkari, mutta toisaalta päätin joskus, että mä olen täällä itseni jos kerran olen näin irl:kin.

        Täällä vielä helpompaa, kun kukaan ei ole nenätysten motkottamassa. Koen aika turvalliseksi ympäristöksi. Irl saattaa tulla nokkaan, jos kertoo kaikkea näin avoimesti.

        Mukavaa iltaa sulle ja muillekin. Mä pidän muutaman päivän mölinä taukoa. Ja nyt nukkuhommiin. 😃👍


      • TheBeast kirjoitti:

        Heh, ole hyvä. Ytitän tässä samalla vihjailla palstan sinkuille naisille, että ppsst täällä ui melkoinen vonkale vapaana. Verkot veteen äkkiä!!! 😊

        Joo, välillä mietin itsekin kauhistuneena. Kirjoitinko mä tosiaan nyt tonkin tonne. Helkkari, mutta toisaalta päätin joskus, että mä olen täällä itseni jos kerran olen näin irl:kin.

        Täällä vielä helpompaa, kun kukaan ei ole nenätysten motkottamassa. Koen aika turvalliseksi ympäristöksi. Irl saattaa tulla nokkaan, jos kertoo kaikkea näin avoimesti.

        Mukavaa iltaa sulle ja muillekin. Mä pidän muutaman päivän mölinä taukoa. Ja nyt nukkuhommiin. 😃👍

        Niin blogit ei oo mun juttu. 😃


      • TheBeast kirjoitti:

        Niin blogit ei oo mun juttu. 😃

        Ok.
        Törmäillään sitten palstalla, kun taas innostut.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Ei huonoista kannata valita ollenkaan.

        "Kyntömies ei vakoaan valkkaa"


    • Anonyymi

      Miettikääpä itse kukin asiaa näin:
      1. Kenen kaverin kanssa olit viimeksi saunassa?
      2. Mieti edellistä seurustelukumppaniasi?
      3. Miltä tuntuisi nähdä ne pusukuvassa facebookissa?

      Tuossa voi ainakin itselleen selvittää omia ajatuksia ilman haihatteluja. Miltä tuntuu, harmittaisiko, olisitko kateellinen, ottaisitko kaverisi kanssa puheeksi seuraavalla saunareissulla? Niin, mieti oma kantasi ennenkuin roiskit tänne mitä sattuu. Vaikka aika hyviä kommentteja täällä on kyllä ollut.

      T Jarski tehtaan varjosta.

      • Anonyymi

        Entäs sofian vakoa ja rakoa


      • Älkää sotkeko saunaa tähän. Puhtain ja pyhin paikka 🙏 Onneksi mun exät tai nyxä ei ikinä suostuisi pusukuviin kenenkään kanssa. Saati että sellaisia laitettaisi facebookiin. Tosin jos ajattelen exiä parinkymmenen vuoden takaa, niin aivan sama ketä ne nykypäivänä pussaisi. No jos omia tyttäriäni tai äitiäni, niin se vois ällöttää.


    • Anonyymi

      En menisi ite koskeen,vaikka kaveri ite naittas en sittenkään.jos tarvitsisin naisen,etsisin sen muualta ,exät ei to kuin ongelmia.oma nainen Jostain muualta.ei henkkari kun ex mies eli kaveri tulee kylään ja Näkee entisen emännän pussaileen minua ja jos pikku kumarassa ollaan ,niin tappeluksi menee,ei ikinä kaverin ex emäntiin,KYLLÄ se jossain raja kulkija tässä maailmassa.joo tiedän että on kavereita jotka käyvät kaverin emäntää kun ovat yhessä.mutta siinä hommassa saa varmaan nokan poskelle,tai äkkikuoleman .vähemmästäkin on miehiä multiin laitettu...

    • Anonyymi

      KOSKA. Hilman vei ☹🤬 Multa ONNI
      Laukkanen kylän RAVATTISONNI.
      hajanaisten. kenkies lotinaa
      navetalta kuule nyt EN Hilman vei multa Onni
      Laukkanen kylän RAVATTISONNI
      hajanaisten kenkies lotinaa
      navetalta kuule nyt en.

      Tuossa on lähde Hilmasta Ja Onnista.JAAKKO TEPON LAULUSTA.

    • Anonyymi

      Kyllä varmasti koskisin,jos tietäisin onko EX saanut erotessa paljonkin ositusta.
      Ihan sama onko "kapula"ollut käytössä,eurot ratkaisee elämä on sen verra lyhyt.
      Poikuudet ovat syyte-alaisia,parempi pysytellä aika miehissä ovat sitten olleet ,kavereiden eX:siä,tai ei.

    • Miksei sitä ehkä saisi mutta kuka muka kehtaisi?

    • Anonyymi

      Eipä tunnu Suomessa olevan minkäänlaista ”Bro code:a” kenelläkään, aina oma napa tulee ensimmäisenä. Törkeää, todella törkeää minun mielestäni, mutta hei, annahan mennä vaan, pääasia että on itsellä mukavaa.

    • Anonyymi

      Totta kai voi ruveta seurustelemaan. Sehän on vapaa henkilö silloin

    • Anonyymi

      Minulla oli hetkellinen suhde kaverin exään ja hän hyväksyi sen. En ole koskaan kertnut hänelle että olin 19v kun rakastelin ekan kerran hänen äitinsä kanssa kun olin remontoimassa heidän kesämökkiään saaressa, se oli uskomaton kokemus. Rakastin oikeasti tuota kypsää ihanaa naista, salainen seksisuhde jatkui lähes kymmenen vuotta kunnes kaverin vanhemmat muuttivat Ruotsiin.

    • Anonyymi

      Mä olin erottuani tosi onnellinen että kukaan exän kaveri ei yrittänyt mitään suoraan. Oli pari sinkkua just samaan aikaan (kun kaveripiiristä joku pari eroaa, erobuumi "tarttuu" helposti), joista näki että niiden tekis ehkä mieli, mutta pidättäytyivät aloitteista. Mä siinä vältyin siltä, että olisin joutunut sanomaan kundeille "ei kiitos" ja sitten sen jälkeen olis ollu akward nähdä.

      Nyksän löysin Tinderistä ja sitä kautta vaihtuikin sitten kaveripiirit kokonaan. Oltiin deittailtu nyksän kaa muutama kuukaus niin sen eksä tuli kylään ja rupes vamppaamaan eksäänsä. Olin hiukan huuli pyöreenä, mutta ajattelin että uus elämä, uus mä, ja lopulta vedettiin kolmen kimpat. Kyseinen vosu yritti kyllä myöhemminkin saada hellyyttä nyksältäni, mutta mä en ottanu ongelmaa. Luotin nyksään, vapaa ihminen tekee mitä tyksää. Nykyään kyseinen daami ei enää pyöri piireissä. Must oli hyvä että he sai katsoa keskinäiset korttinsa loppuun asti. Ei jää vanhat suolat sitten kaihertamaan.

    • Anonyymi

      totta helvetissä jos vetoa on

    • Anonyymi

      Minulle ainakin on ihan sama jos joku kaverini eksäni kanssa alkaa oleen, siitä vaan, eihän se minulta ole poissa.

    • Anonyymi

      Ite asun pienessä kylässä ja onhan se tosi
      että jos kukaan ei saisi pnna kaverin exää
      tää homma menis masturboimiseksi.

      Pyörä kerhoila on tabu: Kaverin exiä ei panna!?
      Ymmärrän senkin.
      Koska keskustelu näyttää olen naispainotteinen
      eli kaverin ex on siis nainen?

      Niin se exän entinen naiskaveri voi tehdä tän teon
      ainoastaan ns kostona?

      Jos mun paras kaveri kävis panee mun ex
      Se olis edelleen mun paraskaveri?
      Ei tää exien panemiskielto toimi mun ajatuskartalla.

      • Anonyymi

        Eikö teiltä kulje autot muihin kyliin?


    • Anonyymi

      Kuka hevetti haluaisi kumppania jota on pannut joku kaveri?

      Ei vittu.

      Sairasta.

    • Anonyymi

      Saa nykästä ja pitääkin. Sitten voi kertoa kaverille että oli löysä rönttönen akalla.

    • Anonyymi

      Aivan sama. Jos joku haluaa mun eksät, ni antaa mennä vaan. Mun mielestä sairasta, jos niitä pitäis pitää jossain osaomistuksessa eron jälkeenkin. Ainut mikä vois olla vähän kyseenalaista, olis se, et pokais kaverin eksän jonkun kahden päivän jälkeen erosta.. jos et ole alle 15vee.

    • Anonyymi

      Jos ei muuta saa,niin siitä vaan,jos kelpaa!

    • Anonyymi

      Mua ei koskaan kiinnostanut koskea pitkällä tikullakaan kaverien miehiin, exiin tai nykyisiin.

      3,5 vuotta sitten kaveri esitteli mulle miehensä. Molemmat olimme jo tuolloin hiipuvassa avioliitossa, johon olimme tavan vuoksi jääneet. Mies jäi jotenkin ihon alle ja hän pyöri mielessäni usein.
      1,5 vuotta sitten sain viestin, jossa mies kertoi eronneensa (toki tiesin asiasta), minä olin eronnut myös ihan vasta, tai siis harkinta oli alkanut. Siitä viestistä sai alkunsa elämäni rakkaustarina, joka jatkuu yhä, juuri muutimme yhteen. Olemme syvästi rakastuneita ja kemia välillämme on aivan uskomaton. Kaveri suuttui ja katkaisi välit, samoin exäni. Kuvittelevat, että meidän suhde on alkanut jo aiemmin. Tavallaan kai niin, koska esittelyjen jälkeen emme saaneet toisiamme mielestämme. Tapasimme vain puolen kymmentä kertaa exiemme läsnäollessa ennen suhdettamme,molemmat olimme uskollisia omille siipoillemme yhdessäasumisen loppuun. Jotain vain tapahtui ja uskon, että näin oli tarkoitettu. En kadu, rakastan ja saan vastarakkautta enemmän kuin koskaan.

    • Anonyymi

      nykyään kaikilla kuuluu olla eksät ja nyksät ja nyksän eksät ja exsän nyksän exän nyksät. Menee siinä parempikin muisti sekaisin.
      Ei siinä mitään, pannaan kaikkea mikä liikkuu ja surraan sitten joskus kun ei ole eletty oikeaa elämää. Rahaa ei ole, sairautta ja raihnautta senkin edestä.

    • Anonyymi

      Kaveripiiristä ja tutuista ne parhaat säädöt on aina keksitty!

      Mitä serkumpi, sitä herkunpi. Vanha islamilainen sanonta.

      • Anonyymi

        Tiedän muutaman tapauksen, mutta itse ken kyllä koskisi tai kajoaisi! Tietysti eri juttu jos kaverin exä lähestyisi ajatuksin, saattaisin pistää harkintaan, mutta pitkän pohdinnan jälkeen jos sittenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän muutaman tapauksen, mutta itse ken kyllä koskisi tai kajoaisi! Tietysti eri juttu jos kaverin exä lähestyisi ajatuksin, saattaisin pistää harkintaan, mutta pitkän pohdinnan jälkeen jos sittenkään.

        Kyllä exää voi käydä panemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän muutaman tapauksen, mutta itse ken kyllä koskisi tai kajoaisi! Tietysti eri juttu jos kaverin exä lähestyisi ajatuksin, saattaisin pistää harkintaan, mutta pitkän pohdinnan jälkeen jos sittenkään.

        Itseäni helpottaa se sääntö, että kaverien ja ex-kaverienkin exät on aina ehdoton ei. Sitä tukee myös se, että kenenkään kaverin tai ex-kaverin tai tuttavan nykyiset tai exät siltä osin kuin heitä tunnen, ei voisi vähempää kiinnostaa parisuhdemielessä. Ihmisillä on kumppaneiden suhteen erilainen maku. Myös fyysiseltä viehätysvoimaltaan erilaiset (joutuvan usein olosuhteiden pakosta) tyytymään ja kelpuuttamaan erilaisia kumppaneita.


    • Anonyymi

      Ei saa! Polkaista saa!

    • Anonyymi

      Karenssiaikana pitää kysyä exän entiseltä jäbältä voiko koskea exään. Jos saa luvan niin siittä vaan.

    • Anonyymi

      Vois olla aika kätevää...... Mun eksä ja kaverin nyksä, kaverin kanssa olisi paljon puhuttavaa ja vertailtavaa. 🤣

    • Anonyymi

      Saa. Annetaan vahinkon kiertää.

      • Anonyymi

        Sodassa ja rakkaudessa...
        Eli saa!


    • Anonyymi

      Ei mielestäni saa. Mutta jos joku minun exän haluaa niin siitä vaan. Itse en edes harkitsisi suhdetta, jos tietäisin kaverin exäksi. Olis liian paljon tunnesidoksia ja menis oudoksi tapaamiset ku miettis et se on totakin pannu ja onko tunteita jäljellä. Yäh. Eiköhän maailma oo ihmisiä täynnä.

    • Anonyymi

      Kaikkia naisiia saa panna, ketään ei voi omistaa jos o mahis saada pilluu niin siitä vaan panemaan.

    • Anonyymi

      No miksi hitossa et kysy siltä kaverilta että onko asia ok sen mielestä? Sillä se sitten selviää.

      • Anonyymi

        Meinaan, nämä on niin tilannekohtaisia että mitään yleispätevää neuvoa ei voi antaa. Riippuu aika paljon siitä että minkä vuoksi se on kaverin ex.

        Jos niillä ei vaan synkannyt hyvin ja erosivat hyvissä väleissä sen takia, niin kaveri on varmaan ok asian kanssa. Mutta jos on jotain syrjähyppyjä tms taustalla, niin pysy kaukana.


    • Anonyymi

      MUKAILEN TOISINTOA LAPUALTA VIRTTÄ 310( Tätä mielettään Taisteluvirtenä kuten myös virttä 622)

      Te Varmaan Kauhistutta kun tälläsellä palstalla Ja Ilmeisesti Alle 50- : Sen Miesten Jutuissa on tuo Virsi MUTTA ON SÄKEISTÖSSÄ 4, JA TOISES SÄKEISTÖSSÄ.

      MUTTA TÄMÄ VIRSI TULI MIELEENI, KOSKA JUURI KYSEISTÄ VIRTTÄ ON VEISATTU KUN PAHIMPIA VANKEJA ON VIETY HEVOSKÄRRYILLÄ VANKILAAN!


      2) Vihamies kuka Voittaisi sankarin sen, Kuka voittaisi Golgatan Herran.?

      Taisteluissa hän on linna turvallinen

      HÄN ON VOITTANUT SAATANAN KERRAN.

      4) Vaikka Syntimme nousevat kauhistamaan kadotukseen ne meitä ei saata.

      JEESUS HEITTI NE MEREEN NE POHJAMATTOMAAN...

      Niin Minusta Tuossa on Osuvat Sanat.

      .. Ja on Voimallisesti veisattava( luuletettava).

      No oompahan Sano Mielipiteeni, Alle 50-v Naisena, siis tähän vastasi nyt nainen, Joka Vastasi sopivamalla Tavalla.

      , josta on Yritetty tehdä toista Naista.

      Mutta kun tuota voimauttavaa virttä oon laulanu, ja säkeistön 2 ja 4 kohdalla on tullut mieleen, että Petollisen miehen käsiin paidan hijojen kautta on laitettu heinäseiväs! Ja kansa on syössyt sen mettään!

      No palaan vanhasta ajasta 2000- luvulle,

      LÄHI- IDÄSSÄ ON RANKEMMAT RANGAISTUKSET

      JOS: Nainen ja mies Kävelee käsikkäin julkisesti , vaikka oisivat Viattomia He saavat sakkoja!

      Jos Jäävät kiinni Aviorikosesta Heitä odottaa,

      Vankeus Tuomio tai Kuolemantuomio!

      Ja Etenkin Nainen ! On heikoin osapuoli!

      Eikä Saa edes uneksia ottaa Toisen Entistä!

      Edes leskeä! Ei siitä saa sakot!

      Vieläkö Haaveilet toisen Omaa?

      Kunhan Et Minua.

      Se on Minusta Vasten Mielistäkin!

      Ja Syntiä!

      Itselleni on Sattunut Vain Petollisia miehiä.

      Oon kuvitellut, että hänen paitansa hiaan on laitettu heinäseiväs, tai hän kävelee lankkua pitkin mereen, .On tullut, sitten Voimauttava olo.
      .

      • Anonyymi

        Taidatkos sen selkeämmin sanoa? 🤣


      • Anonyymi

        Taisi olla tänään suomifilmissä, tuo heinäseiväs juttu...et muuta osannut


    • Totta kai saa. Ei kukaan ole kenenkään omaisuutta, mutta hyvä tapa vaatii olemaan tavoittelematta varattua. 🌹

    • Anonyymi

      Antaa palaa vaan siitä vaan rohkeasti

    • Anonyymi

      Kyllä saa. Ensin lekalla Polvi murskaks ja sitte sekpäällä hieman voitelua.
      A'vot, kui tekkee hyvvää.

    • Anonyymi

      No kyllähän nykyisin saa äitiä ja mummoakin panna, miks ei kaverin exää...v...un ätmit

    • Anonyymi

      Miksi tyytyä toisten jämiin?
      Säälittävää.

    • Anonyymi

      Jos on suhde loppunut, niin mitä väliä sillä silloin on. Kohta täällä ei olisi kuin yksinäiiä katkeria ihmisiä. Jokaisella on oikeus valita kenet haluaa, ja jos se nyt sattuu olemaan eksän vanha, niin mitä väliä. Kaikki ei sovi kaikille.
      X-ovat vain katkeria, jos nainen tai mies löytää uuden. Oli se sitten toisen vanha.

      • Anonyymi

        "3Ei mistään saa niin rakasta heilaa,kuin toisen tähtehestä"


      • Anonyymi

        Miksi pitää aina lässyttää jostain "oikeudesta", elämässä on kuitenkin aika paljon muitakin asioita, kuten mm. moraali.


    • Anonyymi

      "Iskeminen" on sanankin jo mautonta saati tekona.

    • Anonyymi

      Ainakin joillakin julkkiksilla näyttää olevan sellainen malli, että ei ainoastaan kaverin entistä - vaan jopa kaverin nykyisen - voi iskeä.

    • Sinkkuspekulointia.

      Hankkikaa nyt ensin niitä kavereita, niin katsotaan sitten uudestaan.

    • Anonyymi

      Se on iän ikuisen vanha kirjoittamaton sääntö, että kaverin ex-rouvaan ei kajota. Senhän nyt sanoo järkikin, jos on yhtään periaatteen mies. Miesten maailma toimii niin, eikä siihen auta vastaanpyristelyt tai mielensäpahoittajien sukupuolineutraalit mielipiteet. Olen itse tällä hetkellä tilanteessa, että hyvän ystäväni ex-rouva haluaisi kanssani parisuhteeseen, enkä voi kieltää, etten minäkin sitä haluaisi, mutta mahdottomuus on mahdottomuus. Niin ei vain kuulu toimia. Mikäli miehet lakkaa kunnioittamasta elämän perussääntöjä, ei jäljelle jää kuin pikkupoikia. Ja niiden varaan ei tätä maailmaa rakenneta.

      • Anonyymi

        Ihme periaatteet sulla. Mitä väliä sillä enää on, jos se on kaverin ex ja kaveri päässyt naisesta yli? Mitä helvettiä sen exän paneminen kuuluu silloin millään asteella kaverille...


      • Anonyymi

        Ei minullekaan exät kelpaa. Panen vain kaverin nykyistä.


    • Anonyymi

      Minä panen exän entisen ja myös kaverini. Onkon tässä muka jokin ongelma?
      Kaikki ovat tyytyväisiä järjestelymme ansiosta.

    • Anonyymi

      Exaän kaveria voi panna heidän seurustellassakin. Mitä se exälle kuulluu, ketä vapaa nainen haluaa panna. Sinäkin voit olla vastaavan panemisen tulos.

    • Anonyymi

      voihan sitä kakata housuunkin, mut ei aikuinen mies niin tee.

    • Anonyymi

      Miten muka kaverin ex olisi yhä hänen omistuksessaan? Exhän juuri tarkoittaa sitä, että omistussuhde on päättynyt. Hyvän tulevaisuuden toivominen riippuu siitä, kuinka paljon kaveristaan välittää. Jos joku pilaa kaverinsa elämän niin haluaako sellaiselle ihmiselle toivoa hyvää tulevaisuutta jos hän on vienyt sen mahdollisuuden joltain toiselta? Miksi pitäisi tukahduttaa rakastumisen tunne jos kaveri on eronnut jonkun sellaisen syyn takia mikä ei kerro, että kaverin ex olisi mitenkään surkea suhde asioissa. Kaveri ei voi kieltää koskevasta hänen exäänsä mutta hän voi pyytää sitä. Se riippuu hylkäämisen syystä onko kaverin hylkäämä hyvä idea.

    • Anonyymi

      Saa iskea. Sen kuin vain.

    • Anonyymi

      Sinulla ja kenelläkään, joka on kaverisi ei ole oikeutta koskea toisen exään. Se on tarkoituksellista loukkaamista. Jo pelkkä ajatus on loukkaavaa.

      • Anonyymi

        Saako lapaseen hakatessa katsella kaverin muijan kuvaa?


      • Anonyymi

        Kysymys on: elätkö omaasi vai kaverisi elämää?
        Jos omaasi, kaverisi saa tyytyä siihen. Jos ei kelpaa, niin voi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako lapaseen hakatessa katsella kaverin muijan kuvaa?

        Kysy sun kaverilta.


      • Anonyymi

        Lasketaanko kertapanotkin? Vai tarvitaanko omistusoikeuden syntymiseen useampi kerta, jotta voi laskea exäksi?


    • Anonyymi

      Kaiken arvostuksen alapuolella. Jopa peräkammarien sankarit ovat miehekkäämpiä.
      Eikö löydy sen vertaa miestä, ihan itse etsiä omaa seuraansa?

      Maailma täynnä ihania naisia. Ei luulis olevan vaikeaa löytää kaverin exää parempi.
      Ei se suotta ole exä.

      *eihän sitä muutoin kehtaa
      kaiken mihin meikäpoika kätensä lykkää
      täätypi olla ehtaa*

      Tiesi Alatalokin aikoinaan.

      Mihin se miehisyys on kadonnut? Varmaan samaan kompostiin itsetunnon kanssa.

    • Anonyymi

      Kaverin eksä iski minut. Tunteet ei katso henkilöön. Joten vastaan Saa iskeä😍

    • Anonyymi

      Saa. Kyllähän sukuelimet välillä pestään.

    • Anonyymi

      Ei pelkästään saa vaan pitääkin. Olipa siis exä tai nyxä niin pukille vaan jos päääsee.

    • Anonyymi

      Ilmeeni kun entinen koira kantoi aina karvatura koira kantoi sänkyyn kesällä hiekkaa kun makoili ja pyöri tarhassa jotka karisi sitten illalla sisälle kun otettiin koirat sisään

    • Anonyymi

      🤬☠ JA NE " PYLSIMIS OHJELMAT " PITÄIS KIELTÄÄ LAILLA! SAATANA MITÄ SIKAILUA !

      NO MITKÄ!( Tempation, Big Brother, Eksiä Rannalla, Lapsi Tuntemattoman Kanssa, Seksi Ohjelmat, Ensi Treffit Alttarilla)

      Ne Ovat Niin Alhasia kuin Voi ja Moraallitomia!

      Joku kirjoitti Julkkiksista,

      HE EI YMMÄRRÄ" TAVISTEN ELÄMÄÄ"

      EIKÄ HEIHIN EI VOI LUOTTAA!
      EI! ELÄVÄT HE- IDÄN JULKKIS ELÄMÄÄ.

      ONHAN TUO NÄHTY 🤬😡..

      No miltäs tuntuisi, Se, että Suomeskin oltaisiin yhtä Ankaria kuin Lähi-'Idässä?

      Ei mun Keksimää Olen Opiskellut Matkailua Ja Kulttuuria , ja nuo asiat tuli esille!

      Oon vastannut aiemmin tähän Mutta tuli mieleen vielä kommentoda!

      Ja nuo Tanssi ohjelmatkin joutais tauolle Kiitos!😡..

      Siis En oo Hempeä Nainen!

      Vaan Tulinen ! " Justiina Puupään tapanen"

    • Anonyymi

      Jos minun kaverini alkaisi deittailla exääni jota vielä rakastan niin kyllähän se tuntuisi todella pahalta. Ja jos exä joka eron aloitti vieläpä hieroisi sitä minun naamaani olisi asian kanssa ok, niin ei siinä kyllä hyvää loppuelämää enää toiselle toivois.

    • Anonyymi

      Eikös se vanha sanontakin kerro että kaikki on sallituua sodassa ja rakkaudessa?
      En mä itse kyllä menisi kovin pian kaverin exää kokeilemaan, mutta tietysti jos erosta on jo aikaa (vuosia) niin mitäpä sillä sitten on väliä. On kyllä ollut näitä tapauksia jossa kaverilta muija lähtenyt kävelemään ja on sitten jopa heti muutaman päivän päästä yrittänyt tulla iskemään mua. Ei tietenkään nappaa. Kaverillahan voi vielä olla tunteita tuota exäänsä kohden. Sitten kun kaverikin on mennyt elämässään eteenpäin ja uusiin suhteisiin niin mielestäni siinä vaiheessa menneet on menneitä.
      Ihan oma lukunsa on nämä oudot tyypit jotka tykkäävät iskeä kavereittensa rakastettuja. Se on jotenkin aika sairasta. En tajua mitä kiksejä jotkut siitä saa.

    • Anonyymi

      Saa tietenkin kuhan on tarpeeksi laadukasta if u know what i mean
      ja ps Miksi alcilta ei saa super kebabia¿ Ja oliko jorma heart ja jorma soul pariskunta 80-luvulla¿?¿

    • Anonyymi

      Kyllä ne ihan vapaata riistaa on minun mielestä. 🤦‍♀️ Ihmistä ei voi omistaa niin ihan käsittämätöntä minun mielestä tuollainen että edes kysytään onko jollain toisella oikeus kieltää seurustelemasta jonkun toisen kanssa.

    • Anonyymi

      HIRVEÄN ILKEÄÄ on koskea toisen omaan tai toisen ex-omaan.
      Maailma on täynnä ihmisiä, joihin tutustua, ei tarvitse pyöriä pienessä, tutussa piirissä ainoastaan ja rajoja joutuu laittamaan elämässä joka asiassa, ei kaikkea voi kokeilun innoittamana omia itselleen, ei missään asiassa.
      HIRVEÄN ITSEKÄSTÄ kadehtia toisen omaa, oli se sitten ihminen tai materiaa tai asema ja haluta viedä toiselta hänen omansa / saavuttamansa...

    • Anonyymi

      Ei nyt ihan sama asia, mutta voisinko yrittää panna tyttöystävän kaveria, vaikka minun kaveri haluaisi luultavasti seurustella tytön kanssa?

    • Anonyymi

      Miksi ei saisi? Jos ovat kerran eronneet niin eihän exä päätä kuka kenenkin kanssa on. Olisivat varmasti yhdessä jos olivat olleet onnellisia. Anna palaa vaan!

    • Anonyymi

      Ex kumppani on edellistä suhteesta ei siis nykyisestä joten saa iskeä vapaasti jos joku vanha kumppani yrittää estää hän on harhainen ja väärässä

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe