Mistä enimmäkseen löydät mielimusiikkisi?

Pienenmänä katsoin listoja ja luin arvosteluja paljon enemmän. Kun lakkasin katsomasta TV:tä tai kuuntelemasta alltoradiota päivittäin se johtui siitä että myös netissä on nämä kaikki palvelut ja ne on myös muokattavissa oman maun mukaiseksi.

Eli toisin sanoen löydän musiikkini:

— Spotifysta.
— Shazamista. (Niille jotka eivät tiedä, tämä äppi tunnistaa monet kappaleet kuuntelemalla. Erinomainen apuväline.)
— Googlesta (jos kappaleessa on sanoja.)
— Netin kaveripiireistä.
— Peleistä (myös pelaan MMO-peliä jonne oman musiikin sävellys ja sovitus on on mahdollista).
— Videoista.
— Jne.

Mutta kuljen omaa tietäni ja teen omat arvosteluni näinä päivinä.

10

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      YouTubesta löytyy minulle sopivaa kuunneltavaa

    • Youtubesta, josta suurimman osan musiikistani kuuntelen. Kirjoista, jos mainitaan jonkun artistin nimi ja sitten saatan katsoa Tubesta millainen artisti on kyseessä tai käydä katsomassa löytyykö kirjastosta levyä. Erilaisista musiikkilehdistä saatan bongailla artistien/bändien nimiä. Kirjastosta lainailen joskus levyjä. Joskus radiosta (nykyään en vain kovin usein kuuntele radiota). Ennen myös tv:stä, kun oli tv(tällä hetkellä ei ole, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa vielä saattaa olla). Erilaisista musiikkidokkareista, joita joskus katson YleAreenasta. Jos joku suosittelee mulle jotain artistia/bändiä ja sitten käyn tsekkaamassa Tubesta millaista musiikkia esittää. Etsimällä netistä uusia artisteja ja erilaisia artisteja/bändejä, joita erilaisiin musiikkigenreihin sisältyy. Ja kirjastosta erilaisista kirjoista, joissa esitellään tietyn musiikkigenren artisteja ja bändejä.

      Tällä tavalla muun muassa.

    • Anonyymi

      YouTubesta, olen nykynuori ja löytänyt lähes kaiken mieleiseni juuri YouTubesta. Käytän myös Shazamia nappaamaan hyvältä kuulostavia biisejä talteen, mikäli sattuu soimaan radiosta.

      • Shazam on kyllä ihan must! 💖


      • Nolime kirjoitti:

        Shazam on kyllä ihan must! 💖

        Itse en enää kuulu tuohon osastoon nuoriso, vaikka en toki vielä mikään ikivanha olekaan, mutta mikä on Shazam? Youtuben tiedän ja Spotifyn ja perinteiset kuten radion, CD-soittimen, levysoittimen, transistoriradion, putkiradion, gramofonin, Lp-levyn ja CD-levyn ja C-kasetin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse en enää kuulu tuohon osastoon nuoriso, vaikka en toki vielä mikään ikivanha olekaan, mutta mikä on Shazam? Youtuben tiedän ja Spotifyn ja perinteiset kuten radion, CD-soittimen, levysoittimen, transistoriradion, putkiradion, gramofonin, Lp-levyn ja CD-levyn ja C-kasetin.

        Shazam on kännykkäsovellus. Jos haluat tietää että mikä kappale on kyseessä niin voit antaa Shazamin kuunnella sitä mikrofonin kautta ja melko usein se kyllä tietää kappaleen ja artistin.

        Jos tietää kappaleen sanat niin Google auttaa. Jos se on lähinnä instrumentaalia niin Shazam.


      • Nolime kirjoitti:

        Shazam on kännykkäsovellus. Jos haluat tietää että mikä kappale on kyseessä niin voit antaa Shazamin kuunnella sitä mikrofonin kautta ja melko usein se kyllä tietää kappaleen ja artistin.

        Jos tietää kappaleen sanat niin Google auttaa. Jos se on lähinnä instrumentaalia niin Shazam.

        Jep. Mulla ei ole älykännykkää. Ihan tavallinen näppäinpuhelin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Mulla ei ole älykännykkää. Ihan tavallinen näppäinpuhelin.

        Joskus mietin että älykännykkä on nykyään enemmän rasite hyödyistä huolimatta joten jos tuo on valinta, ymmärrän senkin.


      • Nolime kirjoitti:

        Joskus mietin että älykännykkä on nykyään enemmän rasite hyödyistä huolimatta joten jos tuo on valinta, ymmärrän senkin.

        Jep, valinta on, koska musta näppäinpuhelin muistuttaa edes jollain tapaa puhelinta(on edes jonkinlainen muistuma lankapuhelimesta). Älypuhelimessa on kyllä puolensa, mutta pääsen kotona tietsikalla nettiin, niin mun ei tartte enää puhelimella päästä ja pääsen mää nettiin myös esim.kirjastossakin aukioloaikoina, jos haluan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe