Mitenkäs tämän naisvoittoinen hallitus tuumii?

57

<50

Vastaukset 57

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mahtaako olla enää rahastakaan kiinni. Jos työssä tulee mitta täyteen, se voi olla sitten siinä..

Varmaan kannattaisi kokeilla. Jos sillä lisällä jaksaisi painaa vielä pahimman kriisin yli. Voi sitten ajatella, että maali häämöttää..

xLiner

• No tiedän, että monet hoitajat jo nyt elää tuota hommaa ihan vaan ”rakkaudesta lajiin”.

En oikeen ymmärrä miks jotkut ahtaajat tai paperimiehet saa koko kansakunnan varpailleen, mutta omaankin terveyteen vaikuttavat työn raskaanraatajat saa vinkua rauhassa...

Nytkin varmaan katsotaan, että nämä odottivat sopivaa hetkeä ”kiristää”.

Just.... pikkuisen kiukuttaa...😤

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No tiedän, että monet hoitajat jo nyt elää tuota hommaa ihan vaan ”rakkaudesta lajiin”.

En oikeen ymmärrä miks jotkut ahtaajat tai paperimiehet saa koko kansakunnan varpailleen, mutta omaankin terveyteen vaikuttavat työn raskaanraatajat saa vinkua rauhassa...

Nytkin varmaan katsotaan, että nämä odottivat sopivaa hetkeä ”kiristää”.

Just.... pikkuisen kiukuttaa...😤

Joillakin on asenne että hoitajat ovat palvelijoita ja tekevät kutsumustyötä. Eihän sellaisesta kuulu maksaa mitään.. 🙄

Lisäksi vielä kunnan tai kaupungin työntekijöitä. Suojatyöpaikkoja..

Otetaan vaikka lapsilisistä. Hyvin tienaavat eivät niitä tarvitse ja liikaa lisääntyviltä voitais ottaa haittavero 😂

xLiner

• Anonyymi

Rahnaa ei ole, koronalisiä ei tule, kun rahaa menee kaikkeen turhaan. Kuten maahanmuuttajiin ja rikollisten hyysäämiseen.

• No kysehän on vain arvostamisesta... ja huolehtimisesta.

• Eikös ne hoitsut ja tuo akka etunenässä kataisen aikaan nostaneet melkoiset palkankorotukset kiristämällä? Minusta oin aika kohtuutonta käyttää katastrofia kiristykseen, ei se ainakaan arvostusta nosta varsinkaan kun suomen hoitsuilla ei ole mitenkään kovaa vielä ollut, katsoisivat youtubesta miten on esim. jenkeissä. Mutta joo, jos ei huvita jääkööt kotiin, ihan sama.

• Niin ja ne ahtaajat ja paperiukot sama juttu, laittasivat vaan kilometritehtaalle narisemaan.

• Niin ja joo, jos ei hoitsuille raha riitä ja jäävät kotiin niin joo, voin mennä tuuraamaan ihan sillä rahalla mitä saavat nyt.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin ja joo, jos ei hoitsuille raha riitä ja jäävät kotiin niin joo, voin mennä tuuraamaan ihan sillä rahalla mitä saavat nyt.

No mikset mene, jatkuvasti on paikkoja auki?

• Anonyymi kirjoitti:

No mikset mene, jatkuvasti on paikkoja auki?

Vaativat terveydenhoitoalan koulutusta mutta jos jää¨vät kaikki kotiin varmaan hätätilassa kelpaisin :) no nyt pitää mennä.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Vaativat terveydenhoitoalan koulutusta mutta jos jää¨vät kaikki kotiin varmaan hätätilassa kelpaisin :) no nyt pitää mennä.

Tosi yllättävää että ylimielinen ätmi vähättelee hoitajien työtä.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin ja joo, jos ei hoitsuille raha riitä ja jäävät kotiin niin joo, voin mennä tuuraamaan ihan sillä rahalla mitä saavat nyt.

Jos sairaanhoitajan palkka on susta hyvä niin... 😳 Elätkö sinäkin sosiaalituilla?

Eikun opiskelemaan sitten.

xLiner

• -”Ikuinen vastarannan kiiski”- 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sairaanhoitajan palkka on susta hyvä niin... 😳 Elätkö sinäkin sosiaalituilla?

xLiner

Ei kait harmis ole eläissään töitä tehnyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Tosi yllättävää että ylimielinen ätmi vähättelee hoitajien työtä.

En vähättele mutta en myöskään yliarvosta enkä tykkää kiristyksestä. Kyllä hoitsujan palkka on ihan linjassa muiden alojen kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Eiköhän se ole ihan riittävä vrt. muut alat. Muistaakseni katainen järkkäsi 500e/kk lisää silloisiin niin olihan se hyvä korotus. Koulutetuilla noitsuilla on pelkkä peruspalkka yli 2,5te ja siihen lisät päälle niin siellä kolmewn tonnin kantturoissa tulee kuukaudessa. Kyllä sillä pärjää.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kait harmis ole eläissään töitä tehnyt.

Enemmän olentehnyt kuin sinä ja enimmäkseen vientituotteita tai niitä tukevia juttuja, siis sellaista mistä oikeasti raha tulee tähän maahan eikä vain mene.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan riittävä vrt. muut alat. Muistaakseni katainen järkkäsi 500e/kk lisää silloisiin niin olihan se hyvä korotus. Koulutetuilla noitsuilla on pelkkä peruspalkka yli 2,5te ja siihen lisät päälle niin siellä kolmewn tonnin kantturoissa tulee kuukaudessa. Kyllä sillä pärjää.

Toivottavasti saat koronan ja joudut hoidettavaksi sairaalaan. Ehkä muuttuu ääni kellossa.

• Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti saat koronan ja joudut hoidettavaksi sairaalaan. Ehkä muuttuu ääni kellossa.

Ei se siitä miksikään muutu. En lähde glorifioimaan yhtä alaa muiden kustannuksella, kaikki työ on arvokasta ja samassa veneessä täällä ollaan. Tuosta tehyn akan tyylistä en tykkää kun aina kun on jonkinlainen katastrofi se aloittaa kiristystoimet. Eikä muka muilla aloilla venytä? esim. kassatoimihenkilöt, kohtaavat päivittäin hirvittävän ison määrän mahdollisia koronan kantajia, ihan samat riskit heillä ja taatusti pienemmät tulot kuin yhdelläkään tutkinnon suorittaneella hoitsulla.

• Anonyymi

Juman kaut; ootkos sä kännissä pelti toosa? Kyllä ainakin ne jotka ovat niitä korona potilaita hoitaneet ansaitsisivat jonkinlaisen kerta korvauksen edes. Enkä mä nyt puhu ett kautta linjan olisi tuhansia euroja jaattava. Tavalliselle hoitajalle riittäisi 5% korotus kautta linjan, ja lineriä mä tahdon potkaista myös polveen... "suojatyöpaikkoineen".
        Luojan lykky, meillä hoivaosastolla ei ole ollut yhtään tartuntaa! Hoitajista on nyt kaksi karanteenissa, eivät ole saaneet labratuloksia... neljäs päivä menossa. Lähipiirissä heillä ollut positiivisen näytteen antanut ihminen... joten tänne ei ole mitään asiaa, tartuttamaan mahdollisesti muita terveitä vanhuksia tai hoitajia.

Hienoa muuten ett valtio korvaa ulkomailla lomailleille, taxikyydit kotiin ja 2 viikon palkallisen loman. Asia mitä mä en pienessä päässäni mitenkään ymmärrä! vrtavasten menevät lomalle seuduille jossa korona riehuu. Turkuunkin lensi yhdellä kertaa 26 positiivisen testin antajaa, osa hotelli lomalle kotimaassa kuulemma, eristyksissä. Muutama taxilla esim. Hesaan jne.
        Valtion kustannuksella... eikä työtään eristysosastoilla tekeville hoitajille ole varaa maksaa!

Ranskalaiset sairaanhoitajat ainakin saavat palkankorotukset. Onneksi Marin kirjoitti sen sopimuksen yhteisvastuusta; koronan takia! Ranskalaisilla on nyt varaa palkita hoitajiaan, jos hieman asiaa toiseltakin kantilta pystyt ajattelemaan...mutt mitäs tästä,
        Eurooppa pitää ensin elvyttää! Kuten Kreikka aikoinaan; ett Saksan pankit saivat rahansa takaisin kreikkalaisilta, joille olivat vakuuksettomia lainoja myöntäneet. Mikään ei ole muuttunut, ihan samat virheet tehdään uudestaan, mietin ett kukahan noista virheistä henkilökohtaisesti hyötyy!
        trollikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juman kaut; ootkos sä kännissä pelti toosa? Kyllä ainakin ne jotka ovat niitä korona potilaita hoitaneet ansaitsisivat jonkinlaisen kerta korvauksen edes. Enkä mä nyt puhu ett kautta linjan olisi tuhansia euroja jaattava. Tavalliselle hoitajalle riittäisi 5% korotus kautta linjan, ja lineriä mä tahdon potkaista myös polveen... "suojatyöpaikkoineen".
        Luojan lykky, meillä hoivaosastolla ei ole ollut yhtään tartuntaa! Hoitajista on nyt kaksi karanteenissa, eivät ole saaneet labratuloksia... neljäs päivä menossa. Lähipiirissä heillä ollut positiivisen näytteen antanut ihminen... joten tänne ei ole mitään asiaa, tartuttamaan mahdollisesti muita terveitä vanhuksia tai hoitajia.

Hienoa muuten ett valtio korvaa ulkomailla lomailleille, taxikyydit kotiin ja 2 viikon palkallisen loman. Asia mitä mä en pienessä päässäni mitenkään ymmärrä! vrtavasten menevät lomalle seuduille jossa korona riehuu. Turkuunkin lensi yhdellä kertaa 26 positiivisen testin antajaa, osa hotelli lomalle kotimaassa kuulemma, eristyksissä. Muutama taxilla esim. Hesaan jne.
        Valtion kustannuksella... eikä työtään eristysosastoilla tekeville hoitajille ole varaa maksaa!

Ranskalaiset sairaanhoitajat ainakin saavat palkankorotukset. Onneksi Marin kirjoitti sen sopimuksen yhteisvastuusta; koronan takia! Ranskalaisilla on nyt varaa palkita hoitajiaan, jos hieman asiaa toiseltakin kantilta pystyt ajattelemaan...mutt mitäs tästä,
        Eurooppa pitää ensin elvyttää! Kuten Kreikka aikoinaan; ett Saksan pankit saivat rahansa takaisin kreikkalaisilta, joille olivat vakuuksettomia lainoja myöntäneet. Mikään ei ole muuttunut, ihan samat virheet tehdään uudestaan, mietin ett kukahan noista virheistä henkilökohtaisesti hyötyy!
        trollikka

Espanjasta tulee nyt hoitajia Suomeen. Halutaan tehdä tätä työtä täällä. Sikäli ok, jos näytteenotossa vajausta.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei se siitä miksikään muutu. En lähde glorifioimaan yhtä alaa muiden kustannuksella, kaikki työ on arvokasta ja samassa veneessä täällä ollaan. Tuosta tehyn akan tyylistä en tykkää kun aina kun on jonkinlainen katastrofi se aloittaa kiristystoimet. Eikä muka muilla aloilla venytä? esim. kassatoimihenkilöt, kohtaavat päivittäin hirvittävän ison määrän mahdollisia koronan kantajia, ihan samat riskit heillä ja taatusti pienemmät tulot kuin yhdelläkään tutkinnon suorittaneella hoitsulla.

Aivan. Ketään ei pidä nostaa kultaiseksi vasikaksi. Hoitajat saavat mm.suojavarusteet työhönsä. Entäpä me muut alat, jossa ei edes tiedetä kuka kantaa virusta ja kohtaamme heidät joka tapauksessa ilman maskeja ja visiireitä! Noh eihän se muilla aloilla henki painakaan! Onko hoitajat taivasportaasta seuraavia? Joka ala on tärkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Ei tossa missään kännissä tarvii olla jos tosiasian pistää näkösälle!

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Mä epäilen ett pitäisi olla ainakin 2 koulutettua hoitajaa vahtimassa sun tekemisiäsi, jossain tehohoitoa antavassa yksikössä. Joten mä en ainakaan sua palkkaisi, kuin korkeitaan korjaamaan roskia ja haravoimaan nurtsia. Eli pysyttelisit ulkotöissä, johon kans pitää panostaa, yleisen siisteyden hoitoon.
        Silläkin palkalla elää, jollei asu Hesassa keskikaupungilla ja vuokra-asunnossa.
        Tiedät kyllä kuka olen!

• Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Eipäs nyt hermostuta siellä. Hoitajien palkat on juurikin jo sikisi kohtuullisen hyvät moniin muihin suorittavan portaan palkkoihin nähden että siellä on jo huomioitu ne mahdolliset riskit, katainen järkkäsi aikoinaan huomattavan korotuksen juuri sillä perusteella että joissain tilanteissa työhön liittyy riskejä. En silti oikein jaksa uskoa että hoitsuna työskenteleminen olisi juurikaan sen vaarallisempaa kuin monella muulla alalla työskentely, nyt pandemialle altistutaan kaikissa palvelualan töissä, hoitsujen hommassa riskit on kuitenkin huomioitu varmasti keskimääräistä paremmin. Ei pidä nähdä tätä minun vasta-argmentoitointia sillä ettenkö arvostaisi hoitsujen työtä, arvostan mutta en halua nostaa jalustalle muiden ohi kuten jo sanoin.

• Harmaaritari kirjoitti:

Sanoisin kyllä, että melkein kaikilla ns. "oikeita" töitä tekevillä se riski sairastua on melko suuri, kun monessakin työssä sitä joutuu kohtaamaan ihmisiä ja olemaan noissa ihmisruuhkissa. Kuten mm. bussikuskit, taksikuskit, tarjoilijat, raksamiehet, postimiehet, kauppojen myyjät ym. arjen työläiset.

Ainakin itse oon hyvin pettynyt ja jopa vihainen siitä, kun tuntuu, että monillakin ammattialoilla siitä työntekijöiden turvallisuudesta ei välitetä riittävästi vain niiden taloudellisten resurssien takia. Kuten kaikki varmaan tietävät sen, että miten ne ravintolat ovat jatkuvasti täynnä, kuten myös kaikki julkisen liikenteen kulkuvälineet, eikä juuri missään ole alettu maksamaan mitään ylimääräistä siitä työntekijöiden turvallisuuden parantamisesta.

Eikä kyllä Suomen hallitustakaan tämä asia ole juurikaan enää kiinnostanut.

• Anonyymi

Pelkkää liittopropagandaa, ei mitään kriisiä tai kiirettä ole ollut, joten miksi pitäisi maksaa siitä samasta työstä mitä tekisi muutenkin enemmän. Jos jotain niin pitäisi palkata enemmänkin avustajia perushommiin.

• Alueellisesti eroja... mutta lienee muun kuin hallituksen tehtävä suunnata ”lisät” oikein..

• Anonyymi

Jep, niitä siistijöitä kyllä kaivattaisiin paljon enemmän, mitä yleensäkin osastoilla normaali oloissakin sairaaloissa on.

...ja nyt mä meen nukkumaan, kuntohuoneeseen yökkö pärjää kyllä nyt yksinkin, kun kaikki vanhukset ovat jo nukkumassa. Herättää munt aamuyöstä viimeistään kierrokselle, jos kaikki menee rauhallisesti muutoin.
        trollikka

• Anonyymi

Miehet lähti aikoinaan rintamalle ilman palkkaa, se kannattaa muistaa kun yritetään kiristää lisää liksaa tällaisena hädän hetkellä.
      Häpeämätöntä käytöstä.

• No montakos hoitajaa on pakotettu ”rintamalle”?

Mä voisin maksaa 50 euroa kk;ssa, että nykyiset jatkais... kuka lähtee mukaan?

• Sitäpaitsi olisitko itse eturivissä? Veikkaan, että et oo lähelläkään, että olet mun silmissä ”käpykaartilaisia”.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Sitäpaitsi olisitko itse eturivissä? Veikkaan, että et oo lähelläkään, että olet mun silmissä ”käpykaartilaisia”.

Miesten kyllä odotetaan uhraavan sodassa henkensä, mutta kun sairaanhoitajien pitäisi työssään hoitaa potilaita joilla on ärhäkämpi lentsu, niin sitten ollaan vailla lisiä.

Naisilla on asennevamma, eikä se korjaannu palkankorotuksilla vaan valmiuslailla pakottamalla heidät tekemään työtänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miesten kyllä odotetaan uhraavan sodassa henkensä, mutta kun sairaanhoitajien pitäisi työssään hoitaa potilaita joilla on ärhäkämpi lentsu, niin sitten ollaan vailla lisiä.

Naisilla on asennevamma, eikä se korjaannu palkankorotuksilla vaan valmiuslailla pakottamalla heidät tekemään työtänsä.

Vai että oikein pakottamalla työhönsä.

• Anonyymi kirjoitti:

No jos oot joku kyrvänsyylä, niin sun on miehenä tällä vallitsevalla lailla VELVOLLISUUS puollustaa Suomea. Hoitaja ja taas on vapaaehtoisesti sitä työtä tekevä... voi lähteä kälpsimään, eikä sitä ammuta penkalle. Tajuapas tämä pässi!

Ihan eri asia...

• Anonyymi kirjoitti:

Vai että oikein pakottamalla työhönsä.

No nämä samat mulkut kinisevät, että maanpuollustus ei voi olla vapaaehtoisuuden varassa. 😀

Mä uskon, että vapaaehtoisena ois naisia ja miehiä motivoituneempina tehokkaampi reservi, kun näitä kinisijöitä ja pakoitettuja munattomuuksia. 😀

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No jos oot joku kyrvänsyylä, niin sun on miehenä tällä vallitsevalla lailla VELVOLLISUUS puollustaa Suomea. Hoitaja ja taas on vapaaehtoisesti sitä työtä tekevä... voi lähteä kälpsimään, eikä sitä ammuta penkalle. Tajuapas tämä pässi!

Ihan eri asia...

Valmiuslaki velvoittaa miehiä rintamalle sota-aikana, samalla valmiuslailla voidaan tarpeen vaatiessa velvoittaa naiset tekemään palkkatyötänsä.

• Anonyymi kirjoitti:

Valmiuslaki velvoittaa miehiä rintamalle sota-aikana, samalla valmiuslailla voidaan tarpeen vaatiessa velvoittaa naiset tekemään palkkatyötänsä.

Eipä voida. Asevelvollisuus on ihan eri juttu.

Sotilasvalan vannonut vapaaehtoinen nainenkin on asevelvollinen. Se voidaan pakottaa vaikka hoitamaan koronapotilaita...

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Eipä voida. Asevelvollisuus on ihan eri juttu.

Sotilasvalan vannonut vapaaehtoinen nainenkin on asevelvollinen. Se voidaan pakottaa vaikka hoitamaan koronapotilaita...

Koronavelvollisuus ja asevelvollisuus voidaan valmiuslailla rinnastaa toisiinsa.

• Anonyymi kirjoitti:

Koronavelvollisuus ja asevelvollisuus voidaan valmiuslailla rinnastaa toisiinsa.

No pistäppä koronavelvollisuus kehiin...pässi!

• Disse kirjoitti:

No nämä samat mulkut kinisevät, että maanpuollustus ei voi olla vapaaehtoisuuden varassa. 😀

Mä uskon, että vapaaehtoisena ois naisia ja miehiä motivoituneempina tehokkaampi reservi, kun näitä kinisijöitä ja pakoitettuja munattomuuksia. 😀

Jos maanpuolustus olisi naisten varassa ne heittäytyisi haarat levällään maahantunkeutujien alle, niinhän ne tekee nytkin.

Mitä sinä muuten saat tuosta aisuroinnista? onko palstan naiset antaneet pildeä?

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Jos maanpuolustus olisi naisten varassa ne heittäytyisi haarat levällään maahantunkeutujien alle, niinhän ne tekee nytkin.

Mitä sinä muuten saat tuosta aisuroinnista? onko palstan naiset antaneet pildeä?

Etpä sinä taida olla käynyt edes inttiäkään.

• Harmaaritari kirjoitti:

Meeppä sinä etsimään joku Dannyjuttu seiskasta vaan. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitto, mille ladulle tää keskustelu taas lähti! Jos sairaanhoitajien teidän mielestänne tulee työskennellä, elintarviketyöläisen palkalla; niin huomauttaisin ett hoitajilla on usein pitkä koulutus ja suuri vastuu ihmisistä.
        Kassakoneen taakse tai elintarvikkeiden purkitukseen pääsee peruskoulun käyneet, ilman vuosi kausien opiskelua! Ja mitä tulee "rautakouriin" ja "paperimiehiin" niin mihin heidän ansionsa sitten perustuvat? Mihin muuhun kuin sukupuoleen; Harmis vastaisitko?

Harva heistä on edes peruskoulua kiitettävästi suorittaneet; hitsariksi ja levysepäksi pääsee alle vuoden kurssituksella. Eikä kummassakaan ammatissa ole ihan yleistä ett joutuu hengenvaaran työpäivänsä aikana... no työtapaturmia lukuun ottamatta.

No hoitoalalla ns. "turpiin saaminen" potilaalta on varsin yleistä, valitettavasti.
        Huume hörhöt, agressiivista mielialahäiriöistä kärsivät potilaat, dementikot ja jopa diabeetikotkin ( veren sokeri liian alhainen: hypoglykemia) saattaa kolhia hoitajan, sairauslomalle! Nyt sitt tämä korona... eikä ne suojavarusteet aina ole niin asiallisia olleet joka paikassa, edes sairaalassa. Kertakäyttö sadetakkejakin käyttäneen, niihin sellaisiin plastikkipusseihin pukeutuneet!
        Helvatin helppo on miehisen miehen tulla sanomaan etthoitotyö on kutsumus ammatti, eikä siitä tarvitse maksaa sen enempää kuin sekatyömiehellekään.

Ja mitä tulee vuorolisiin ja pyhätöihin, niin eiköhän niitä makseta kaikilla aloilla miehillekin. sillä erotuksella ett sairaanhoitajat saavat lauantai työstä 20% kun metallityöläinen kuittaa 50% korotuksen! Katso itse ne liittokohtaiset korotukset.
        Jos metallimies tekee viikonlopun töitä, hän saa lähes viikon palkan; kahdesta päivästä!
        Sehän on sitä etuoikeutettua vientiteollisuutta, josta sä juttelit.

Mä en jaksa näin hedelmätöntä keskustelua... mutt kyllä mä tunnen ett hoitotyötä ei arvosteta tarpeeksi... läpi koko linjan. Mulla on jonkinlainen käsitys kuitenkin alasta, harvalla täällä tuskin minkäänlaista, edes potilaana.
        Huomauttaisin vielä ett mä olen myös se hyötyvä osapuoli tässä asiassa; palkan maksajana/työnantajana! Mutt oikeus ja kohtuus... sillä mä täällä ajatuksiani esitän.
        trollikka

• Anonyymi

Miksi pitäisi maksaa normaalin palkan ja normaalien lisien päälle vielä jotain ekstralisää, työstä mitä tekisivät muutenkin.

Eri juttu jos jossain firmassa huonoina aikoina kiristetään ja sitten korvataan kun menee paremmin.

• Hoitajat eivät ikinä tule ”tuottamaan”. Mutta voipahan sitä olla ilmsnkin.... käy sinäkin hakemassa itse infabilaattorisi... 😁

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Hoitajat eivät ikinä tule ”tuottamaan”. Mutta voipahan sitä olla ilmsnkin.... käy sinäkin hakemassa itse infabilaattorisi... 😁

Ai että jollei makseta normaalin palkan ja lisien päälle jotain ekstraa ollaan ilman? Eiköhän ne hoitsut ihan mielellään sen tilipussin ota kuitenkin, voivat aina erota jolleivat halua.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Hoitajat eivät ikinä tule ”tuottamaan”. Mutta voipahan sitä olla ilmsnkin.... käy sinäkin hakemassa itse infabilaattorisi... 😁

Se "tuottaminen" on vain epäsuoraa. Hoitavat veronmaksajat siihen kuntoon että (toivottavasti) voivat maksaa veroja jatkossakin ja tehdä tuottavaa työtä kuten ennenkin.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se "tuottaminen" on vain epäsuoraa. Hoitavat veronmaksajat siihen kuntoon että (toivottavasti) voivat maksaa veroja jatkossakin ja tehdä tuottavaa työtä kuten ennenkin.

xLiner

No kato sen takia säästetäänkin sieltä missä ihmiset ovat pitkälti kuluerä, kuten vanhusten tai vammaisten hoidosta. Muut taas potkitaan ulos niin nopeasti kuin vain voidaan buranaresepti taskussa.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Näinpä ja veroja ne nekin maksaa...

• Anonyymi kirjoitti:

No kato sen takia säästetäänkin sieltä missä ihmiset ovat pitkälti kuluerä, kuten vanhusten tai vammaisten hoidosta. Muut taas potkitaan ulos niin nopeasti kuin vain voidaan buranaresepti taskussa.

Niinpä... nykyaikana kaikkea lasketaan vaan sen näkyvän menoerän mukaan, rpäsuoria kuluja ei edes vaivauduta miettimään.

Kivempi antaa pörssiyhtiöllekin rahaa ja toivoa, että se investoisi Suomeen... mutta nehän nauraa pankista kotiin koko matkan... on helppoa rahaa... vähän uhittelee muuttavansa Kiinaan, niin Suomi maksaa selvää rahaa...😳

• Eipä tuota hallitus voi päättää.

• Eiku jaa.. koronalisä. Todellakin ansaitsevat. 👍

• Voipas...

• Wwuwuw kirjoitti:

Eiku jaa.. koronalisä. Todellakin ansaitsevat. 👍

Missä se peukku oli ennen lukemista? 😂

• Timon biisi kertoo jotenkin hyvin ihmisyydestä...

https://youtu.be/T3Sk9XsH3Wc

Minusta tuntuu, että moni hoitaja on tämän kokenut...ja jaksaa taas..

• ”En kadu niitä joita syliini suljin, sentään heitä rakastin. Itken niitä joiden ohitse kuljin, väistin ja pakenin. Sillä aina kun ihmisen lähelle päästin, löysin hänet itsekin, mutta jos itseäni varjelinin ja säästelin, heti eksyin ja palelin”.

Olen takuuvarma, että hoitajista ne, ketkä omistuvat työlleen, törmäävät tähän... 🤔

Se ei ole työ mikä loppuu kun oven laittaa kiinni. Mä arvostan, kumarran syvään ja oon puolesta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta

Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on
      Maailman menoa
      3
      1083
    2. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      104
      1030
    3. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      166
      1004
    4. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      65
      765
    5. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      27
      709
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      50
      707
    7. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      704
    8. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      46
      663
    9. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      50
      638
    10. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      597
    11. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      32
      592
    12. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      516
      589
    13. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      553
    14. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      541
    15. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      74
      525
    16. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      516
    17. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      513
    18. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      81
      499
    19. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      495
    20. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      491
    Aihe