Maailmankatsomus kysely

Typhon

Tervehdys, kirjoitan erinäisten syiden vuoksi julkiselta koneelta, joten kirjoitan nyt vain lyhyesti ja nopeasti.

Jokainen täällä useammin (tai harvemmin) kirjoitteleva voisi kertoa kattavasti itsestään uskontonsa suhteen.

Mihin uskontokuntaan tai lahkoon kuulut, oletko kreationisti vai ateisti? Jos olet kreationisti niin minkä järjestön (YEC, OEC) leiriin katsot kuuluvasi? Kuulutko kirkkoon? -Mihin? Mikä koulutus sinulla on? Oletko töissä vai opiskeletko? -Mitä? Mikä on saanut sinut vakuuttuneeksi omasta vakaudestasi?

Tuossa oli vain suuntaa antavia kysymyksiä, voitte tietysti keksiä vielä itse joitain kohtia minkä voitte itsestänne kertoa. En ehdi itse juuri nyt vastaamaan kysymykseeni, mutta teen sen varmasti ajan ja paikan salliessa.

Kiitoksia ja nähtäillään. :)

8

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Illuminatus on ateisti, korkeakoulutettu (HY mat.luonnont. - muttei biologia) ja työelämässä.

      En kuulu mihinkään kirkkoon tai uskonnolliseen yhdistykseen, en myöskään vapaa-ajattelijoihin.

    • squirrel

      Olen ateisti ja evolutionisti(mielestäni jaottelu kreationisti/ateisti hieman yksinkertaistamista)

      En kuulu kirkkoon,en edes Semoksen seurakuntaan.
      Koulutuksena luonnonvara-alan amk(meneillään)
      Opiskelen?
      Minut on vakuuttanut kannastani se,että evoluutioteoria nojaa havaintoihin ja kreationismi siihen mitä ei tiedetä.
      Viimeisin vakautus tuli Otto Lapin ihmeellisestä tieteenteorian kurssista.

      • squirrel

        Täytän agnostikon suuntaan kallellani,sillä olen havainnoista valmis muuttamaan kantaani Jumalan olemassaolosta.
        Mutta en epäile mitään "ehkä on".
        ns. epävarmuus olemassaolokysymyksissä ei kuulu tapoihini.
        Periaatteeni on "Ei ole olemassa kunnes toisin todistetaan"


    • Vaihtelee

      Kirjoittelen melkein aina eri nimimerkillä.
      -34-vuotias juristi
      -agnostikko
      -kuulun kirkkoon
      -emme yksinkertaisesti voi tietää

    • Olen kristitty. Uskon yhteen kolmiyhteiseen Jumalaan; Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

      En kuulu mihinkään uskontoon. Kuulun Jeesukselle. Jeesus ei ole uskonto.

      Uskon, että Jumala loi maailman.

      Mikä on saanut minut vakuuttumaan omasta vakaudestani? Se, että kaikki minun syntini on anteeksiannettu. Jeesus on vastaus kaipaukseeni.

    • järsijä

      No minä olen selainen EU eläkeelle jäänyt lappilainen maan viljeliä. Kommunistihan minä oikeasti olen mutta kyllä sitä uskontoakin on tultu harrasteltua ja kirkossa käytyä vaikken minä nyt kaikea ihhan tosissaan otta. Kansa koulun olen käynyt mitä töiltä isä päästi, traktorit ja muut laitteet kyllä tuli tutuiksi sitä myötä kun niitä hankittiin. Myöhemmin olen käynyt tietokone kurseilla ja tunnen nämä asiat. Olen pienestä asti marjastellut ja metsästellyt luonnossa ja tutkinut asioita ja tunnenen nämä biolokiset asiat.

    • puer86

      Okei. Minä ole kutakuinkin agnostikko. En oikein ole varma mitä nimeä käyttäisi. Toisaalta kun jumalan olemassaolosta ei voi olla täysin varma koskaan. Toisen ulottuvuuden ja henkiolentojen ja jonkinlaisten jumalien olemassaoloa pidän kuitenkin mahdollisena...
      En ole kreationisti. Evoluutio pitää paikkansa, mutta kuka tai mikä laittoi alulle evoluution?
      Alkuräjähdys luultavasti todella tapahtui, mutta mitä oli sitä ennen?
      Lukio menossa. Psykologian aion kirjoittaa. Mikäpä siinä, voi ainakin huomata ihmismielen monimuotoisuuden ja sen kautta miettiä että voiko pelkkä aivofysiologia tuottaa sen, vai onko olemassa sielu...
      Vakaumukseni ei ole - kuten huomaa - erityisen vankka... Oikeastaan on vain yksi asia, josta olen varma: "Mikään ei ole täysin varmaa"

    • heitän linkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe