Aihe

Lihomiseni syy leipä.

Anonyymi

Olen aina ihmetellyt omaa lihomistani,ja nyt selvisi siihen lopullinen SYY ja se on leivän syöminen .Tämä on nyt aivan varma asia.Minulla oli ensin ohjelma jossa kalorit oli 2700 ja pienensin ne aika pian 2200 kaloriin.Jätin illasta pois leivän ja sain kalorit pienentymään tähä lukemaan.
Söin kuitenkin vielä edelleen juustoleipää päivällä 2 siivua,ja siinä kävi sitten niin KUN sitä leipää ja juustoa OLI kerran jääkaapissa sitä tuli syötyä illallakin ja se AIHEUTTI lisää napostelua fasupaloja ja keksejä.
Vaikka olin suunnitellut syöväni vain 2200 kaloria ne nousi leivän syönnin takia 3500 kaloriin,ja aloin lihoa.

Nyt kun en syö enään YHTÄÄN leipää kalorit on pysynyt tasaisesti n1300 kalorissa ja olo on erittäin hyvä ja energinen.Hiilihydraattejakin tulee kuitenkin päivässä 150g mikä näyttää hyvin riittävän kevyen liikunnan harrastamiseen.

Voileivässä on aivan samat kalorit kuin missä tahansa lihottavassa roskaruuassa esim munkit,pitsa (jauhoja ja rasvaa)

Painokin on lähtenyt nyt kovaan laskuun,nestepaino nytkin yhden yön aikana 2 kiloaSe ei tietysti ole vielä rasvaa,mutta siitä näkee että nyt ohjelma toimii.
Muutin ruokaohjelmaa nyt muutenkin terveellisemmäksi lisäämällä myös kalaa ruokavalioon.

154

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla syy on liika mansikkakakku ja hiihdon puute.

• Anonyymi

Pihtimittaus metallisilla pihdeillä on ratkaisu. Mikään muu menetelmä ei vaan toimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pihtimittaus metallisilla pihdeillä on ratkaisu. Mikään muu menetelmä ei vaan toimi.

VAIN pihtimittaamalla rasvanmittauspihdeillä saa tietää todellisen laihtumisen.Painosta näkeen VAIN nesteen poistumisen.

Vatsassa oleva rasvapoimu otetaan sormien väliin ja mitataan rasvanmittauspihdeillä paksuus.

https://www.sportheavy.fi/product/1246/leader-rasvaprosenttipihdit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VAIN pihtimittaamalla rasvanmittauspihdeillä saa tietää todellisen laihtumisen.Painosta näkeen VAIN nesteen poistumisen.

Vatsassa oleva rasvapoimu otetaan sormien väliin ja mitataan rasvanmittauspihdeillä paksuus.

Joo pihtimittaus laihduttaa. Minäkin syön kilon mansikkakakkua päivässä ja sen jälkeen pihtimittaus niin mansikkakakku ei enää lihota. Kaverini joka ei pihtimittaa, on lihonut 56 kiloa. Lisäksi voin syödä joka päivä karkkia 50 g jonka jälkeen taas pihtimittaus. Näin olen laihtunut päivittäin kolme kiloa. Lumet suli joten vaikea hiihtää suolla ilman rullasuksia niin pihtimittaus laihduttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EI TÄHÄN NÄYTÄ TULEVAN YHTÄÄN ASIALLISIA KOMMENTTEJA .

• Anonyymi

minulla SYY oli SE että 2 den viikon välein kävin pitzsalla ja otin sen KANSSA 1 hden kokakolan

NYT kun olen siitynyt mansikkakakkuun kerran päivässä ja pihtimitaan SÄÄNNÖLLISESTI niin olen laihtunut 3 nenen kilon verran

• Anonyymi

Ei siihen tarvitse tosiaan muuta tehdä,kun jättää kokonaan pois leivän syönti,niin alkaa laihtumaan erittäin nopeasti.
      Sitten kun ei syö leipää,niin ei syö mitään muutakaan lihottavaa.

Karkkia voi kyllä syödä sen 50 g päivässä se ei vaikuta mitenkään laihtumiseen.

• Anonyymi

Kahvin kanssa voi syödä kakkua,MUTTA ei saa syödä LIIKAA.Sekään EI hidasta mitenkään laihtumista.

• Anonyymi

Maitotuottet on toinen mikä pitää jättää melkein kokonaan pois jugurtit yms sokeripitoiset juomat,niitä en ole itse käyttänyt koskaan.
        Rasva,sokeri

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kahvin kanssa voi syödä kakkua,MUTTA ei saa syödä LIIKAA.Sekään EI hidasta mitenkään laihtumista.

pudotin kakun määrän 7,3 grammaan ja laihtuminen alkoi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan totta. Minäkin syön kahvin kanssa kakkua vain 1.5iisi kiloa ja olen laihtunut viikossa 46uusi kiloa. Vain kakkua vähentämällä onnistuu. Kakku saa olla HYVÄÄ niin LAIHTUU.

• Anonyymi

Kyllä leipä tosiaan lihottaa. Minäkin syön vain yhden leipäviipaleen päivässä ja se on lihottanut minut 450 kiloiseksi. En ymmärrä tätä. Vai voisiko se johtua siitä salaatinlehdestä? Minulle sanottiin että nestettä pitää juoda riittävästi joten olen vauhdittanut laihdutusjuuriani runsaalla nesteen juomisella elikkä kolmoskaljaa menee illassa parikytä tölkkiä. Kun nesteytys huikoo niin otan muutaman palan mansikkakakkua ja lenkkimakkaran. Pitänee lopettaa salaatin syönti, kun se lihottaa.

• Anonyymi

Minä menen huomenna jos Luoja suo sauvakävelemään Helsingistä Vihtiin ja takaisin. Eiköhän pari kiloa läskiä lähde.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä menen huomenna jos Luoja suo sauvakävelemään Helsingistä Vihtiin ja takaisin. Eiköhän pari kiloa läskiä lähde.

Muista mansikkakakku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsen kommentti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muista mansikkakakku.

Lapsen kommentti

• Anonyymi

Aloittajalle tiedoksi: Fasupalat, keksit ja juusto eivät ole "leipää".
      Pullat ja pitsat eivät ole "leipää".
      Levitteet, margariinit, voi yms. eivät myöskään ole "leipää".

Jos olisit syönyt vain sen yhden (1) leipäviipaleen, ilman päällisiä, et olisi lihonut yhtään.

• Anonyymi

Se on aivan sama kun ei syö sitten ollekaan.Ei 1300 kaloriin saa syödä paljon mitään.Ruoka on kuitenkin nyt hyvää.Otin nyt käyttöön NE vanhat konstit.Ei minun tarvitse laihduttaa kuin vähän aikaa koska laihdun nopeasti.

• Anonyymi

Minulle tulee siitä ketjureaktio jos otan ensin vähän niin otan sitten muutakin.Ei siinä tarvitse muuta kun lopettaa ne mitä syö liikaa.
        Näillä ketoukoilla kieltolista on huomattavasti pitempi kuin minulla,siinähän kielletään elintarvikkeista 80% Niille porkkanakin on sokeria

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle tulee siitä ketjureaktio jos otan ensin vähän niin otan sitten muutakin.Ei siinä tarvitse muuta kun lopettaa ne mitä syö liikaa.
        Näillä ketoukoilla kieltolista on huomattavasti pitempi kuin minulla,siinähän kielletään elintarvikkeista 80% Niille porkkanakin on sokeria

Kieltolistalla myös siemenöljyt sillä:

"Jos joku vielä pelkää, että tyydyttyneet rasvat tukkivat suonet lisäämällä kolesterolia verenkiertoon, niin on jo aika korjata käsityksiään. Kolesterolia kylläkin esiintyy valtimoplakeissa, mutta niiden sisältämien rasvojen koostumus selvitettiin 50v sitten tässä tutkimuksessa (19): ”… useimmat ateroskleroottiset plakit muodostuvat linolihaposta.” Linolihappo taas on peräisin kasveista ja eniten sitä löytyy siemenöljyistä, joita käytetään runsaasti valmisruokateollisuuden einesten valmistukseen. Yksi eniten tätä rasvaa sisältävä ruoka on ranskanperunat. Tyydyttyneet rasvat eivät hapetu yhtä herkästi kuin linolihappo eivätkä siten muodosta solumyrkyllisiä aldehydejä "

• Anonyymi kirjoitti:

Kieltolistalla myös siemenöljyt sillä:

"Jos joku vielä pelkää, että tyydyttyneet rasvat tukkivat suonet lisäämällä kolesterolia verenkiertoon, niin on jo aika korjata käsityksiään. Kolesterolia kylläkin esiintyy valtimoplakeissa, mutta niiden sisältämien rasvojen koostumus selvitettiin 50v sitten tässä tutkimuksessa (19): ”… useimmat ateroskleroottiset plakit muodostuvat linolihaposta.” Linolihappo taas on peräisin kasveista ja eniten sitä löytyy siemenöljyistä, joita käytetään runsaasti valmisruokateollisuuden einesten valmistukseen. Yksi eniten tätä rasvaa sisältävä ruoka on ranskanperunat. Tyydyttyneet rasvat eivät hapetu yhtä herkästi kuin linolihappo eivätkä siten muodosta solumyrkyllisiä aldehydejä "

50 vuotta sitten Suomessa ei käytetty linolihappoa sisältäviä kasviöljyjä juuri lainkaan ja meillä oli maailman suurin sydäntautikuolleisuus. Maitorasvaa sen sijaan kului reilusti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisin kokeilla kahvin juontia yhtenä päivinä ilman kahvikakkua ,kalorit putoaisivat 400 eli niiltä päiviltä kalorit vain 1000 päivässä.En tiedä onko siinä mitään järkeä,ainakin 1 päivä noin aluksi.Saattaa onnistua oatly kahvijuoman kera,koska kahvi on sillä huomattavasti parempaa kuin maidon kera.Se on vähän niinkuin kermaa.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

50 vuotta sitten Suomessa ei käytetty linolihappoa sisältäviä kasviöljyjä juuri lainkaan ja meillä oli maailman suurin sydäntautikuolleisuus. Maitorasvaa sen sijaan kului reilusti.

50 vuotta sitten Suomessa homoseksuaalisuus oli rikos ja meillä oli maailman suurin sydäntautikuolleisuus.

Maailma on muuttunut 50 vuodessa niin paljon, ettet voi nimetä yhtä rasvaa tai mitään muutakaan tekijää suurimmaksi vaikuttavaksi tekijäksi, sydänkuolleisuuden pienenemisessä.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

On opittu ymmärtämään sekin, että rasvanpolton (beetaoksidaatio) vallitessa aineenvaihdunnan keskiössä oleva maksa alkaa tuottamaan verenkiertoon keto-aineita. Keto-aineiden elinkohtaisiakin vaikutuksia on alettu ymmärtää mm sydänsolujen energiatuotannossa. Sydän on suorastaan perso keto-aineille. Kun solukohtainen energiantuotanto on kunnossa, itse elin voi paremmin, voi toipua vaurioista (mm aivot, tietenkin sydän itse ja muutkin kudoslajit).
        Että energiapitoiset ravinteet pääsevät mitokondrioiden soluenergiaprosessiin, niiden on oltava täsmämuotoisia (Asetyyli-CoA). Näiden pääsykin on portilla tarkoin valvottua yli- ja aliannostelun varalta.
        Uusimpana tietona esitetään, että keto-aineet pääsevät suoraan ja rajoituksitta energiantuotantoon. Tätä on hyödynnetty erityisen vaativissa oloissa, joista ei niin paljoa kertoilla (siis sotilastarkoituksissa) ja on kehitetty liuta ns. eksogeenejä keto-aineita (ravinnoksi nautittavia), jotka ovat verrattavissa vaikkapa muinaiseen Pervitiiniin (metamfetamiiniin) joskin eri periaatteella ja lienee uusi urheiludoping.

• Anonyymi kirjoitti:

50 vuotta sitten Suomessa homoseksuaalisuus oli rikos ja meillä oli maailman suurin sydäntautikuolleisuus.

Maailma on muuttunut 50 vuodessa niin paljon, ettet voi nimetä yhtä rasvaa tai mitään muutakaan tekijää suurimmaksi vaikuttavaksi tekijäksi, sydänkuolleisuuden pienenemisessä.

Suomessa oli kokonaiskolesteroli 7 mmol/l vuonna 1970 ja tuo vastaa LDL-kolesterolia noin 4.5 mmol/l. Tuo sitten todella suurella voin syönnillä. Kun suuri osa maitorasvasta vaihtui kasviöljyiksi niin kokonaiskolesteroli laski 2 mmol/l ja sydäntautikuolleisuus laski 80%. Kasviöljyt eivät ainakaan aiheuttaneet sydäntautiepidemian koska niitä ei käytetty.

Mielenkiintoinen graafi sydäntautikuolleisuus uudesta ja kolesterolista löytyy kun googlaa 'Average serum cholesterol level and 25-year CHD death rates in the 16 cohorts'. Samalta saitilta löytyy myös graafi tyydyttyneen rasvan ja sydänkohtauksen suhteesta. Nuo graafit ovat hyvin samanlaisia.

• Anonyymi kirjoitti:

On opittu ymmärtämään sekin, että rasvanpolton (beetaoksidaatio) vallitessa aineenvaihdunnan keskiössä oleva maksa alkaa tuottamaan verenkiertoon keto-aineita. Keto-aineiden elinkohtaisiakin vaikutuksia on alettu ymmärtää mm sydänsolujen energiatuotannossa. Sydän on suorastaan perso keto-aineille. Kun solukohtainen energiantuotanto on kunnossa, itse elin voi paremmin, voi toipua vaurioista (mm aivot, tietenkin sydän itse ja muutkin kudoslajit).
        Että energiapitoiset ravinteet pääsevät mitokondrioiden soluenergiaprosessiin, niiden on oltava täsmämuotoisia (Asetyyli-CoA). Näiden pääsykin on portilla tarkoin valvottua yli- ja aliannostelun varalta.
        Uusimpana tietona esitetään, että keto-aineet pääsevät suoraan ja rajoituksitta energiantuotantoon. Tätä on hyödynnetty erityisen vaativissa oloissa, joista ei niin paljoa kertoilla (siis sotilastarkoituksissa) ja on kehitetty liuta ns. eksogeenejä keto-aineita (ravinnoksi nautittavia), jotka ovat verrattavissa vaikkapa muinaiseen Pervitiiniin (metamfetamiiniin) joskin eri periaatteella ja lienee uusi urheiludoping.

Vaativissa fyysisissä suorituksissa käytetään poikkeuksetta paljon hiilihydraatteja. Ihminen tuottaa vuorokaudessa korkeintaan 50 g ketosineita ja niiden ainut käyttö on siinä, että hermokudos kykenee glukoosin ohella käyttämään niitä energiantuotantoon.

Ketoilun teho liikunnassa olisi hyvin helppo osoittaa pistämällä ketoilijat raskaaseen rasitukseen. Tuohon soveltuu hyvin esimerkiksi mataton. Kerää siis ketoilijoita maratón joukkue ja osallistukaa vaikka Helsingin maratonille. Kun ketoilijoilla ei lopu glykogeeni kesken niin voittanette helposti.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Vaativissa fyysisissä suorituksissa käytetään poikkeuksetta paljon hiilihydraatteja. Ihminen tuottaa vuorokaudessa korkeintaan 50 g ketosineita ja niiden ainut käyttö on siinä, että hermokudos kykenee glukoosin ohella käyttämään niitä energiantuotantoon.

Ketoilun teho liikunnassa olisi hyvin helppo osoittaa pistämällä ketoilijat raskaaseen rasitukseen. Tuohon soveltuu hyvin esimerkiksi mataton. Kerää siis ketoilijoita maratón joukkue ja osallistukaa vaikka Helsingin maratonille. Kun ketoilijoilla ei lopu glykogeeni kesken niin voittanette helposti.

"Ketoilun teho liikunnassa olisi hyvin helppo osoittaa pistämällä ketoilijat raskaaseen rasitukseen. Tuohon soveltuu hyvin esimerkiksi mataton. Kerää siis ketoilijoita maratón joukkue ja osallistukaa vaikka Helsingin maratonille. Kun ketoilijoilla ei lopu glykogeeni kesken niin voittanette helposti."

Kuinka moni suomalainen harrastaa arkipäivässään maratonia tai vastaavaa rasitusta?

Ongelma tavis suomalaisella on se, että syöminen ja hiilarit on kuin maratoonarilla mutta treeni ei.

On helpompaa karsia turhat hiilihydraatit pois oman arkiliikkumisen tasolle tai siihen liikkumattomuuteen. Mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän hiilaria tarvii, ja liikunta vähenee ja sairaudet lisääntyy.

Sinä tuskin itsekään harrastat maratonia tai vastaavaa rasitusta. Mutta käsittääkseni joudut piikittämään insuliinia. Mitä toisten pitää aina sinulle todistaa? Huolehdi nyt ensin itsestäsi.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Silloin ei vaan syöty riittävästi mansikkakakkua eikä mitattu pihtiä.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Silloin myös verenpaineet huitelivat eri lukemissa kuin nykyään. Itä-Suomessa miehillä 70-luvulla keskimäärin 147/91. Kokonaiskolesteroli on laskenut 50 vuodessa 7:stä 5,17:ään.

• Anonyymi

Leipä on sokeripommi. Loppujuttu kaloriuskovaista höpinää.

• Anonyymi

Olen vähentänyt mansikkakakun syönnin 2en kiloon päivässä ja olen laihtunut nyt 8 san kiloa. Lumi on sulanut mutta hiihdän silti.Asfaltilla ja hiekalla hiihtäminen kuluttaa tosi paljon ENERGIAA.

• Anonyymi

Ihan totta,leipä se on joka lihotaa.ihan sama onko ruis,vai kaura leipä.puhutaan niiden terveys ja kuidun saanti.Voi niitä siemniä ostaa mielin määrin,pähkinöitä ymm. Kuhan leivästä pääset eroon.Ei tarvii laskee kaloreita.Kaikea muuta saa syödä mutta kohtudella.Opetele ruoka rytmi ja lopeta ilta syöminen saat unenkin paremmin. Maito ja jugurti myös pois.Kaupan pakaste altaat ostat kotimaisia marjoja,käytä niitä makeisten sijaan.Jos vihanekset ei uppoa,Sotke niitä ruokaasi mitä teet.Voit kok ikäsi laskea kaloreita jos haluat.Mutta ota enemin nyrkki sääntö,kaikea saa syödä kohtuudellaa.

• Anonyymi

Leivän mukana tulee usein kaikkea pahaa mukana: suolaa, leikkeleitä, rasvaa.

• Anonyymi

Mutta leipä on terveellisempää kuin kakku.

• Anonyymi

Pitää ne kalorit tietää,KOSKA myös kevyellä kasvisruualla voi lihoa jos siihen on laittanut kermaa ja juustoa,JOS syö liian suuria annoskokoja.

Hyvää ruokaa EI pysty edes tekemään ilman juustoa ja kermaa joten annoskoot pitää olla pieniä.Maku tulee tietysti mausteillakin,mutta jos oiken hyvää ruokaa haluaa pitää käyttää juustoa,kermaa,majoneesia yms

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää ne kalorit tietää,KOSKA myös kevyellä kasvisruualla voi lihoa jos siihen on laittanut kermaa ja juustoa,JOS syö liian suuria annoskokoja.

Hyvää ruokaa EI pysty edes tekemään ilman juustoa ja kermaa joten annoskoot pitää olla pieniä.Maku tulee tietysti mausteillakin,mutta jos oiken hyvää ruokaa haluaa pitää käyttää juustoa,kermaa,majoneesia yms

Bodarithan laittavat ruokaan vain mausteet,mutta ei siitä tulen silloin niin hyvän makuista .Ruoka niillä on muuten terveellistä ja ravitsevaa,se on vain siksi,että lihakset kasvaisivat suuremmaksi.(samalla kalorimäärällä saa syödä puolet enemmän)

Mielestäni ruokaa EI kannata pilata huonolla valmistustavalla, pitäähän ihmisen saada myös pieni määrä rasvaa koska rasvassakin on hyvää ravintoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta leipä on terveellisempää kuin kakku.

Kakkua voi syödä niin paljon kuin haluaa jos pihtimittaa joka päivä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hyvää ruokaa EI pysty edes tekemään ilman juustoa ja kermaa joten annoskoot pitää olla pieniä.Maku tulee tietysti mausteillakin,mutta jos oiken hyvää ruokaa haluaa pitää käyttää juustoa,kermaa,majoneesia yms"

Mihin unohtuivat voi ja sokeri? Aina täytyy suolaiseen ruokaan lisätä hieman sokeria ja makeaan ruokaan hiukan suolaa. Eikä MITÄÄN hyvää ruokaa voi tehdä ilman VOIta, ei edes mansikkakakkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hyvää ruokaa EI pysty edes tekemään ilman juustoa ja kermaa joten annoskoot pitää olla pieniä.Maku tulee tietysti mausteillakin,mutta jos oiken hyvää ruokaa haluaa pitää käyttää juustoa,kermaa,majoneesia yms"

Mihin unohtuivat voi ja sokeri? Aina täytyy suolaiseen ruokaan lisätä hieman sokeria ja makeaan ruokaan hiukan suolaa. Eikä MITÄÄN hyvää ruokaa voi tehdä ilman VOIta, ei edes mansikkakakkua.

Olen laihtunut JO 3 kiloa kolmessa päivässä,revi siitä huumoria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen laihtunut JO 3 kiloa kolmessa päivässä,revi siitä huumoria.

Oletpa vitsikkäällä tuulella tänään.

• Anonyymi

Mielestäni kakkua voi syödä joka päivä kahvin kanssa jos hiihtää riittävästi.Kakun pitää olla HYVÄÄ,ja juuri pihtimittasin 7män mm ylhäältä ja 6si mm alhaalta.Laadukkaat pihdit takaavat hyvän kakun.SYY pahaan kakkuun ei ole leipuri,vaan leipä.Leipä on täynnä sokeria toisin kuin kakku,joka on tehty jauhoista.Pihtien avulla laihtusin 8 deksan kiloa kuukaudessa.

• Anonyymi

Leipä on pahasta.

• Anonyymi

Kyllä se niin on että kaikki viljatuotteet,leipä ja pullat on se lihomisen syy.

Et varmasti liho jos syö välillä karkkia esim 150g = 500 kaloria.
      Pullilla ja leivillä otetaan HELPOSTI päivässä 4000-5000 kaloria.

Jos laihdutat,LEIPÄ JA PULLA KOKONAAN POIS
      Jos hallitset painoa syö niitä VAIN vähän.

• Anonyymi

"Et varmasti liho jos syö välillä karkkia esim 150g = 500 kaloria." (p.o. kilokaloria)

- Varmasti lihoo, jos syö ne karkit kaiken muun syömisen LISÄksi!

"Pullilla ja leivillä otetaan HELPOSTI päivässä 4000-5000 kaloria."

- Leipää täytyisi syödä päivässä 2 kiloa, jotta siitä saisi 5000 Kcal. Ei ole helppoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Et varmasti liho jos syö välillä karkkia esim 150g = 500 kaloria." (p.o. kilokaloria)

- Varmasti lihoo, jos syö ne karkit kaiken muun syömisen LISÄksi!

"Pullilla ja leivillä otetaan HELPOSTI päivässä 4000-5000 kaloria."

- Leipää täytyisi syödä päivässä 2 kiloa, jotta siitä saisi 5000 Kcal. Ei ole helppoa.

Jo kahdessa siivussa leipää jossa on päällä rasvaa ja juustoa on 330 kaloria.Katso vaikka kalorilaskurista.
        Sitten kun syöt niin monta kertaa päivässä ja vielä pullat ja napostelukeksit kalorit on 4000-5000 kaloria
        Olen tämän asian todennut pitämällä ruokapäiväkirjaa.Jos niitä EI SYÖ OLLENKAAN laihtuu varmasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo kahdessa siivussa leipää jossa on päällä rasvaa ja juustoa on 330 kaloria.Katso vaikka kalorilaskurista.
        Sitten kun syöt niin monta kertaa päivässä ja vielä pullat ja napostelukeksit kalorit on 4000-5000 kaloria
        Olen tämän asian todennut pitämällä ruokapäiväkirjaa.Jos niitä EI SYÖ OLLENKAAN laihtuu varmasti.

10 siivua on siis JO 3300 kaloria

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et ymmärrä kalorin ja kilokalorin eroa niin ei kannata hirveän paljon louskuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kahdessa 30 g siivussa leipää on alle 150 kcal. Yli puolet kaloreista tulee voista ja juustosta. Syyllinen lihomiseen ei siis ole leipä vaan leivän päälle levitettävä rasva. Jos haluaa laihtua, niin helpoimmin se onnistuu rasvoja vähentämällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kahdessa 30 g siivussa leipää on alle 150 kcal. Yli puolet kaloreista tulee voista ja juustosta. Syyllinen lihomiseen ei siis ole leipä vaan leivän päälle levitettävä rasva. Jos haluaa laihtua, niin helpoimmin se onnistuu rasvoja vähentämällä.

Ei kukaan leipää paljaaltaan tykkää syödä. Kannattaa syödä vain päällykset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et ymmärrä kalorin ja kilokalorin eroa niin ei kannata hirveän paljon louskuttaa.

Sanakirjojen mukaan kalorilla tarkoitetaan sekä suomen että englannin kielessä kilokaloria. Kilokaloria käytetään vain huolitellussa kielessä. Eli ne tarkoittavat kielellisesti samaa. Ikävä kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huumoripläjäyksistäkin kannattaa lukea vain ensimmäinen ja viimeinen kirjain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse syödä paljaaltaan, voi käyttää vähäkalorisempia päällysteitä.
        - 10 g voita sisältää 70 kcal, sama määrä 40 % margariinia vain puolet siitä
        - 12 g viipale emmentalia sisältää 45 kcal, sama määrä 10 % Polaria vain 24 kcal
        - Keskikokoinen (15 g) siivu keittokinkkua sisältää energiaa vain 15 kcal
        - 20 g kurkkuviipaleita 2 kcal.

Eikä noita tarvitse kaikkia laittaa samalle leivälle. Tuoreen leivän päälle riittää sipaisu margariinia ja kurkkua niin paljon kuin pysyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanakirjojen mukaan kalorilla tarkoitetaan sekä suomen että englannin kielessä kilokaloria. Kilokaloria käytetään vain huolitellussa kielessä. Eli ne tarkoittavat kielellisesti samaa. Ikävä kyllä.

no mutta silti

jos joku käyttää puhekielessä asioita ilman kilo-etuliitettä vaikka siinä pitäisi sellainen olla, ei varmaankaan ole se ihan terävin tapaus

voiko sellaisen ihmisen jorinoita pitää kovinkaan vakavasti otettavina, sanoo sanakirja mitä vaan? ei voi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no mutta silti

jos joku käyttää puhekielessä asioita ilman kilo-etuliitettä vaikka siinä pitäisi sellainen olla, ei varmaankaan ole se ihan terävin tapaus

voiko sellaisen ihmisen jorinoita pitää kovinkaan vakavasti otettavina, sanoo sanakirja mitä vaan? ei voi

Esim. englannissa ravitsemusaiheisissa artikkeleissa puhutaan ihan kaloreista vaikka tarkoitettaisiin kilokaloreita. Joskus (aika usein) käytetään kilokalorista nimitystä ”large calorie” tai kilokalorin lyhenteenä Cal (siis isolla alkukirjaimella) erotuksena ”tavallisesta” kalorista cal.

KNM:ksi haukuttu Excel-taituri käyttää kaksinkertaista kiloa eli ”kCal”. Tapa perustuu väärinymmärrykseen. Hän ei luultavasti osaa edes englannin kieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. englannissa ravitsemusaiheisissa artikkeleissa puhutaan ihan kaloreista vaikka tarkoitettaisiin kilokaloreita. Joskus (aika usein) käytetään kilokalorista nimitystä ”large calorie” tai kilokalorin lyhenteenä Cal (siis isolla alkukirjaimella) erotuksena ”tavallisesta” kalorista cal.

KNM:ksi haukuttu Excel-taituri käyttää kaksinkertaista kiloa eli ”kCal”. Tapa perustuu väärinymmärrykseen. Hän ei luultavasti osaa edes englannin kieltä.

Erikoista että Otaniemen insinööriksi itseään tituleeraama KNM-Excel-ukko edes puhuu kaloreista (cal) tai kilokaloreista (kcal).

Herran vuonna 2021 pitäisi puhua jouleista (J) ja kilojouleista (kJ).

Autoissakin kansa ja rahvas puhuu hevosvoimista vaikka oikea yksikkö olisi watti sekä kilowatti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erikoista että Otaniemen insinööriksi itseään tituleeraama KNM-Excel-ukko edes puhuu kaloreista (cal) tai kilokaloreista (kcal).

Herran vuonna 2021 pitäisi puhua jouleista (J) ja kilojouleista (kJ).

Autoissakin kansa ja rahvas puhuu hevosvoimista vaikka oikea yksikkö olisi watti sekä kilowatti.

Elintarvikepakkauksissa energiasisältö pitää ilmoittaa sekä kilojouleina että kilokaloreina.

Asiasta säännellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa EPNAs EU N:o 1169/2011 artikloissa 29–35 ja liitteissä XIII–XV. (Tämän te jo tiesittekin.)

• Anonyymi

Lapsen kommentti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mittaatko myöskin matkojen pituudet metreinä ja oman painosi grammoina? Ilman kilo- liitettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elintarvikepakkauksissa energiasisältö pitää ilmoittaa sekä kilojouleina että kilokaloreina.

Asiasta säännellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa EPNAs EU N:o 1169/2011 artikloissa 29–35 ja liitteissä XIII–XV. (Tämän te jo tiesittekin.)

Hyvä.

Luulisi silti, että Otaniemen insinööriksi itseään tituleeraava Excel-KNM osaisi ja haluaisi käyttää SI-yksiköitä. Kalorit, hevosvoimat ja tuumat, mikseipä vaaksat, solmut ja peninkulmatkin, istuvat lujasti rahvaan sielussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse syödä paljaaltaan, voi käyttää vähäkalorisempia päällysteitä.
        - 10 g voita sisältää 70 kcal, sama määrä 40 % margariinia vain puolet siitä
        - 12 g viipale emmentalia sisältää 45 kcal, sama määrä 10 % Polaria vain 24 kcal
        - Keskikokoinen (15 g) siivu keittokinkkua sisältää energiaa vain 15 kcal
        - 20 g kurkkuviipaleita 2 kcal.

Eikä noita tarvitse kaikkia laittaa samalle leivälle. Tuoreen leivän päälle riittää sipaisu margariinia ja kurkkua niin paljon kuin pysyy.

Minä käytän leivän päällä mansikkakakkua ja olen pudottanut painoa 185sta kilokalorista 185.6teen kiloon. Se onnistuu helposti mansikkakakkua syömällä. Ette vaan ymmärrä. Mansikkakakusta saa vain ENERGIAA ei mitään kaloreita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä käytän leivän päällä mansikkakakkua ja olen pudottanut painoa 185sta kilokalorista 185.6teen kiloon. Se onnistuu helposti mansikkakakkua syömällä. Ette vaan ymmärrä. Mansikkakakusta saa vain ENERGIAA ei mitään kaloreita.

Jopas sulla ottaa hermon päälle.

Olisko aika pitää vähän lomaa tältä palstalta?

• Anonyymi

Mielestäni 3lme asiaa ratkaisee eli pihtimittaus,kahvi ja mansikkakakku.Pihtien ja mansikkakakun pitää olla hyvät ja kahvin mustaa.

• Anonyymi

Aivan lapsen kommentti.

• Anonyymi

On olemassa leipää ja leipää.

Valkoinen leipä, ranskanleipä, patonki ja muu pullamössö on vaihdettava täysjyväleipään, kauraleipään, ruisleipään, jälkiuunileipään tai siemenleipään sekä varsinkin näkkileipään tai hapankorppuihin.

Voi ja täysmargariini on vaihdettava kevytmargariiniin tai kevytmajoneesiin tai vastaaviin kasvistuotteisiin.

Rasvainen makkara voi olla kevyttä kalkkunaa, kanaa tai kinkkua; edellisten rasvapitoisuus on 1 - 3 % ja proteiinipitoisuus 20 - 30 %.

Täysrasvainen juusto voi olla kyvyempää versiota, jolloin proteiinin määrä kasvaa tai pysyy ennallaan, mutta rasvan määrä pienenee. Jos maku ei viehätä, niin kyse on aivan liian henkilökohtaisesta asiasta. Silloin paino-ongelmaakaan ei todellisuudessa ole.

Salaattia, kurkkua. tomaattia jne. voi latoa leivälle niin paljon kuin haluaa.

• Anonyymi

Yhäkin, ei se leipä lihota vaan se mitä sinä sen leivän päälle laitat.
      On oma häpeäsi jos et pysty syömään leipää ilman rasvaisia levitteitä ja paksua kerrosta juustoa.

Vinkkinä; pistä sen leipäviipaleen päälle sipaisu tuorejuustoa ja iso kasa kasviksia.
      Tuossa yhdistelmässä on makua ja alle puolet aiemmin käyttämiesi päällisten kaloreista.

• Anonyymi

Leivässä on kyllä paljon kaloreita, joten kannattaa olla varovainen. Täysjyväleipä kohottaa verensokeria myös melkein yhtä paljon kuin valkoinenkin. Leipä on myös kallista, ja siinä on n. 1% suolaa. Kaurapuuro olisi halpaa ja suolatonta.

• Anonyymi

Minulla on nyt niin hyvä ruoka,että en tarvitse ollenkaan leipää.Kalorit nyt vain 1400
        Syön nyt hyvää keittoa 2 kertaa päivässä jossa on sopivasti hiilihydraatteja.Paino laskee hyvin nyt pienelläkin liikunnalla.
        Olen minä joskus laihduttanut leivälläkin,mutta silloin ruokamäärät pitää olla pienet ja HYVIN paljon liikuntaa.Eli pääsee huomattavasti vähemmällä kun sitä ei syö ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on nyt niin hyvä ruoka,että en tarvitse ollenkaan leipää.Kalorit nyt vain 1400
        Syön nyt hyvää keittoa 2 kertaa päivässä jossa on sopivasti hiilihydraatteja.Paino laskee hyvin nyt pienelläkin liikunnalla.
        Olen minä joskus laihduttanut leivälläkin,mutta silloin ruokamäärät pitää olla pienet ja HYVIN paljon liikuntaa.Eli pääsee huomattavasti vähemmällä kun sitä ei syö ollenkaan.

HYVÄÄ ruokaa,ei pahaa ruokaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HYVÄÄ ruokaa,ei pahaa ruokaa.

Sinun pitäisi tehdä jotain tuolle ahmintahäiriöllesi. Terv. kohtalotoveri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun pitäisi tehdä jotain tuolle ahmintahäiriöllesi. Terv. kohtalotoveri.

Ahmintahäiriö on mielen sairaus, vaikka se näyttäytyykin tyypillisesti painon ja syömisen ongelmien kautta. Ahmintahäiriön syitä ei tunneta tarkkaan, mutta taustalla saattavat olla esimerkiksi stressitekijät, kuormittava elämäntilanne, tunne-elämän vaikeudet tai itsetunto-ongelmat. Kuurilaihdutteleminen pahentaa ahmintataipumusta. Ahmintahäiriöstä kärsivillä todetaan tavallista enemmän myös muuta psyykkistä oirehtimista. Näitä ovat yleinen alakulo ja masentuneisuus, ahdistuneisuus, mielialan aaltoilu ja psyykkinen haavoittuvuus.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00819

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahmintahäiriö on mielen sairaus, vaikka se näyttäytyykin tyypillisesti painon ja syömisen ongelmien kautta. Ahmintahäiriön syitä ei tunneta tarkkaan, mutta taustalla saattavat olla esimerkiksi stressitekijät, kuormittava elämäntilanne, tunne-elämän vaikeudet tai itsetunto-ongelmat. Kuurilaihdutteleminen pahentaa ahmintataipumusta. Ahmintahäiriöstä kärsivillä todetaan tavallista enemmän myös muuta psyykkistä oirehtimista. Näitä ovat yleinen alakulo ja masentuneisuus, ahdistuneisuus, mielialan aaltoilu ja psyykkinen haavoittuvuus.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00819

Ahmimishimo iskee tavallisesti silloin, kun syömistä on pantattu liian pitkään. Sekä ahmintahäiriössä että lievemmässä ahmimistaipumuksessa tärkein yksittäinen hoitotoimenpide on syömisrytmin säännöllistäminen. Ahmintaongelmaa pahentava kuurilaihduttaminen pitää lopettaa, jonka jälkeen opetellaan syömään säännöllisesti ja ennen kaikkea määrällisesti riittävästi. Säännöllisen ateriarytmin mukaan päivän aikana syödään noin 3–4 tunnin välein valveillaoloaikana. Kun päivään kuuluvat aamupala, lounas, päivällinen ja sopivat välipalat, ahmimisen taajuus vähenee jo ihan siitä syystä, että nälkä ei pääse kasvamaan liian suureksi. Myös joustava ja salliva suhtautuminen ruokaan on tärkeää opetella. Ruoka on tavallista monipuolista ruokaa, johon kuuluu runsaasti kasviksia. Tästä syömistavasta käytetään nimitystä täsmäsyöminen.

Lievissä tapauksissa ahmintahäiriö ajan mittaan lievittyy itsestään ja saattaa parantua kokonaan pelkällä itsehoidolla. Kun ahmiminen on saatu hallintaan, vodaan ajatella terveydelle haitallisen ylipainon pudottamista. Se pitää tehdä maltillisesti ilman tiukkoja dieettejä, jotka helposti johtavat ahminnan palaamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leivässä on kyllä paljon kaloreita, joten kannattaa olla varovainen. Täysjyväleipä kohottaa verensokeria myös melkein yhtä paljon kuin valkoinenkin. Leipä on myös kallista, ja siinä on n. 1% suolaa. Kaurapuuro olisi halpaa ja suolatonta.

Leipä on tosiaan hyvin epäterveellistä ravintoa siitäkin,että siinä on paljon suolaa.
        jos leivässä ei ole suolaa tarpeeksi se on pahan makuista.
        Maku siihen saadaan nimenomaan lisäämällä runsaasti suolaa,huonon makuinen leipä ei mene edes kaupaksi,siksi valikoimissa on vain runsaasti suolaa sisältäviä leipiä.
        Tavallista ruokaa pystyy tekemään helposti vähemmällä suolamäärällä käyttämällä reilusti muita mausteita.

Pullissa ja kakuissa on sitten se runsas rasvan ja sokerin määrä joka joka tekee niistä lihottavaa. KAIKKI viljatuotteet lihottaa.

Tämänkin leivän pystyy syömään yhdeltä istuamalta kuka vaan ja jo siitä saa suolaa 2 tl ja virallinen suositus on vain 1 tl päivässä.
        Nyt tällä nykyisellä ruokavaliolla saan korkeintaan alle puoli tl suolaa päivässä.

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/645282/Kotitekoinen leipä/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leipä on tosiaan hyvin epäterveellistä ravintoa siitäkin,että siinä on paljon suolaa.
        Maku siihen saadaan nimenomaan lisäämällä runsaasti suolaa,huonon makuinen leipä ei mene edes kaupaksi,siksi valikoimissa on vain runsaasti suolaa sisältäviä leipiä.
        Tavallista ruokaa pystyy tekemään helposti vähemmällä suolamäärällä käyttämällä reilusti muita mausteita.

Pullissa ja kakuissa on sitten se runsas rasvan ja sokerin määrä joka joka tekee niistä lihottavaa. KAIKKI viljatuotteet lihottaa.

Tämänkin leivän pystyy syömään yhdeltä istuamalta kuka vaan ja jo siitä saa suolaa 2 tl ja virallinen suositus on vain 1 tl päivässä.
        Nyt tällä nykyisellä ruokavaliolla saan korkeintaan alle puoli tl suolaa päivässä.

En ole syönyt leipää yhtään ainoaa palaa 1.4 lähtien enkä syö sitä ainakaan kuukauteen tai kahteen.
        Tutkin nyt oman painokäyrätaulukon jossa on nyt syödyt kalorit,liikuntatunnit,pihtimittaustulos,paino.
        1 Silloin kun liikuin hyvin paljon paljon paino laski nopeasti,
        2 sitten aloin syömään liikaa ja menetin liikuntahaluni ja lihoin.

Nyt ajattelen että sitä aiheuttiko liika liikkumisen sen että aloin syömään ja lihoin.
        Teen nyt toisella tavalla.Liikun kohtuudella ja syön vähemmän.Tulosta tulee silloin kun nämä kaksi ovat oikeassa suhteessa keskenään.Ei voi laihtua pelkästään liikunnalla tai pelkästään vähäkalorisella syömisellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole syönyt leipää yhtään ainoaa palaa 1.4 lähtien enkä syö sitä ainakaan kuukauteen tai kahteen.
        Tutkin nyt oman painokäyrätaulukon jossa on nyt syödyt kalorit,liikuntatunnit,pihtimittaustulos,paino.
        1 Silloin kun liikuin hyvin paljon paljon paino laski nopeasti,
        2 sitten aloin syömään liikaa ja menetin liikuntahaluni ja lihoin.

Nyt ajattelen että sitä aiheuttiko liika liikkumisen sen että aloin syömään ja lihoin.
        Teen nyt toisella tavalla.Liikun kohtuudella ja syön vähemmän.Tulosta tulee silloin kun nämä kaksi ovat oikeassa suhteessa keskenään.Ei voi laihtua pelkästään liikunnalla tai pelkästään vähäkalorisella syömisellä.

Nyt laihdutuksen alussa lähti 4 jän päivän aikana nestettä 2,5 kiloa,laihtuminen alkaa vasta sen jälkeen.Teen sen yhden 2,5 tunnin pyörälenkin joka päivä.
        Kävelyä pitäisi olla pyöräilyn lisäksi vähintään 4 tuntia,sitä en ole vielä tehnyt yhtään.
        Joulukuussa tuolla tavalla tehtynä pihtimitta laski 3 mm kahdeksan päivän jälkeen.Liikunta oli silloin vain keskiraskasta työtä.Paino laski tuona aikana vain 1 kiloa (jo 2 mm on erittäin hyvä tulos rasvakerroksen ohentumisessa) Kalorit oli silloin 1400 päivässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt laihdutuksen alussa lähti 4 jän päivän aikana nestettä 2,5 kiloa,laihtuminen alkaa vasta sen jälkeen.Teen sen yhden 2,5 tunnin pyörälenkin joka päivä.
        Kävelyä pitäisi olla pyöräilyn lisäksi vähintään 4 tuntia,sitä en ole vielä tehnyt yhtään.
        Joulukuussa tuolla tavalla tehtynä pihtimitta laski 3 mm kahdeksan päivän jälkeen.Liikunta oli silloin vain keskiraskasta työtä.Paino laski tuona aikana vain 1 kiloa (jo 2 mm on erittäin hyvä tulos rasvakerroksen ohentumisessa) Kalorit oli silloin 1400 päivässä

Minun ruokavalio EI OLE vähähiilihydraattinen,vaikka en syö ollenkaan mitään viljatuotteita leipää ja pullaa
        koska hiilihydraatit ON 150g päivässä.Hiilihydraattia EI saa missään nimessä jättää pois ruokavaliosta.
        Rasva 60g proteeni 66g hiilihydraatti 150g kalorit 1400

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tämänkin leivän pystyy syömään yhdeltä istuamalta kuka vaan ja jo siitä saa suolaa 2 tl ja virallinen suositus on vain 1 tl päivässä."

Ilman ahmimishäiriötä tuota leipää ei kuka(va)an syö yhdellä 'istuamalla'. Jos se maistuu niin hyvälle, niin vika ei ole leivässä vaan syöjässä. Kotitekoisessa leivässä on suolaa juuri sen verran kuin siihen itse laittaa. Toisaalta leivän päällisissä voi olla suolaa 2- 4 % eli niistä kertyy suolaa enemmän kuin leivästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet nyt 10 kuukaudessa esitellyt meille 15 erilaista dieettiä.

• Anonyymi

Rasva ei ole viljatuotetta.
      Sokerikaan ei ole, yleensä, tehty viljasta.

Harva meistä syö -kokonaisen-leivän päivässä.
      Harva meistä syö - pelkästään - leipää.

Jos syö 2-5 täysjyväleipäviipaletta päivässä, taatusti ei ylity päivän suolan saantiarvot.
      Jos laittaa leivän päälle tavallista (ei kevyt) juustoa, useimmissa tavallisissa juustoviipaleissa on enemmän suolaa kuin siinä leipäviipaleessa.

• Anonyymi

Suomalaiset miehet saavat viljatuotteista kuitenkin keskimäärin 2,4 g suolaa päivässä, naiset 1,8 grammaa. Viljatuotteet ovatkin naisilla suolan saannissa suurin elintarvikeluokka (miehillä toiseksi suurin).

• Anonyymi

Olen syönyt itse ennen 1 tuollaista kokonaista leipää,ja munkkeja saman verran kalorit on pyörinyt n 5000-5500 kalorissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen syönyt itse ennen 1 tuollaista kokonaista leipää,ja munkkeja saman verran kalorit on pyörinyt n 5000-5500 kalorissa

Laihuuden salaisuus on siinä ettei syö sitä mistä lihoo.EI KUKAAN voi pysyä muuten laihana,tämä on asia mikä on aivan varma.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hengenvaarallisesti lihavat ei muuta syökkään kuin leipää,ja pullaa.

https://www.iltapulu.fi/hengenvaarallisesti-lihava/20191207200081

Ei ne 600 lib telkkariohjelman 300 kiloiset läskit syö leipää!
        Ne veti ainakin siinä telkkaohjelmassa aamupalalla metrin halkaisijaltaan olevia pitsoja joissa oli päällä pari kiloa juustoa ja saman verran jotain hötö lihaa!

Sitten ne söi parikymmentä upporasvassa paistettua kanankoipea ja siihen päälle vielä parikymmentä jauhoissa kieritettyjä ja upporasvassa paistettua munkkia!
        Juomana vetävät 6 litraa cokista tai muuta sokeroitua juomaa.
        Jälkkäriksi donitseja, munkkeja tai jäätelöä kilon verran.

Sama toistui 3 -5 kertaa päivässä.

Mikään yllämainituista sapuskoista -ei ole- leipää!

Sulla on joku fiksaatio aivoissa joka näköjään muuttaa kaikki viljatuotteet leiväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne 600 lib telkkariohjelman 300 kiloiset läskit syö leipää!
        Ne veti ainakin siinä telkkaohjelmassa aamupalalla metrin halkaisijaltaan olevia pitsoja joissa oli päällä pari kiloa juustoa ja saman verran jotain hötö lihaa!

Sitten ne söi parikymmentä upporasvassa paistettua kanankoipea ja siihen päälle vielä parikymmentä jauhoissa kieritettyjä ja upporasvassa paistettua munkkia!
        Juomana vetävät 6 litraa cokista tai muuta sokeroitua juomaa.
        Jälkkäriksi donitseja, munkkeja tai jäätelöä kilon verran.

Sama toistui 3 -5 kertaa päivässä.

Mikään yllämainituista sapuskoista -ei ole- leipää!

Sulla on joku fiksaatio aivoissa joka näköjään muuttaa kaikki viljatuotteet leiväksi.

Pitsahan on leipää,koska se on tehty vehnästä.Kaikki missä vain on viljaa lihottaa.

Silloin kun jättää KAIKKI viljatuottet pois kalorit putoaa VÄHINTÄÄN heti 50% ja enemmänkin.Omien ruokapäiväkirjamerkintöjen mukaan ne laskee ainakin minulla 3500-5000 kalorista 1500 kaloriin jättämällä pois kaikki viljatuotteet.

Ei tavalliset ihmiset yleensä liho millään jäätelöillä ja muilla makeilla ja rasvaisilla herkuilla,siihen riittää sekin että syö muutaman palan leipää juustolla ja kahvin kanssa pullaa
        Siitäkin lihoo jo 30 kiloa puolessa vuodessa. Tavalliset ihmiset tajuaa sen että sokerijuomia ja suklaalevyjä yms ei kannata syödä nälkäänsä.
        Ne ei tajua sitä että esim kaurapuuro jossa on viljaa voi lihottaa ja tavallisena terveellisenä ruokana pidetty ruisleipä.

• Anonyymi

Koko laihdutus on typerien hommaa , itse ainakin nautin elämästä ja syön ja juon just mistä tykkään eikä siinä muutamat ylikilot paina mitään. Ja voin sanoa että herkuttelen joka ilta.

• Anonyymi

• Anonyymi

Kokojyväleipä ja muu -vilja on paras kuitujen lähde, jonka lisäksi kuitua on palkokasveissa, kasviksissa yleensä sekä hedelmissä varauksella. Peruna ja riisi, vaikkapa, sisältävät kuitua hyvin niukasti.

• Anonyymi

Käyppä kerran tutustumassa saattohoitoosastolla,niin varmasti muutat mieltäsi.Makaavat kovissa kivuissa ja säryissä aika nuoretkin ihmiset paskavaipoissaan.
        Kannattaa hoitaa terveyttään,niin elää vanhaksi,ja ei tarvitse kärsiä niitä kipuja.

• Anonyymi

Lihomisesi syy ei ole leipä, vaan se että syöt sitä liikaa. Mikä tahansa ruoka lihottaa jos sitä syö liikaa. Niin yksinkertaista se on.

• Anonyymi

Ongelma on siinä on ruuan pitää olla HYVÄÄ.Kun syö hyvää ruokaa eikä PAHAA ruokaa,lihoo helpommin.Jos syö 3 lmen kilon edestä HYVÄÄ leipää tai 3 lmen kilon edestä PAHAA salaattia,lopputulos on erilainen.

Olen esittänyt TÄÄLLÄ viime kuukauden aikana useita vaihtoehtoja,ja ruuan pitää olla HYVÄÄ ja silti laihtua.Ratkaisu on HIIHTÄMINEN 2,5 den tunnin edestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelma on siinä on ruuan pitää olla HYVÄÄ.Kun syö hyvää ruokaa eikä PAHAA ruokaa,lihoo helpommin.Jos syö 3 lmen kilon edestä HYVÄÄ leipää tai 3 lmen kilon edestä PAHAA salaattia,lopputulos on erilainen.

Olen esittänyt TÄÄLLÄ viime kuukauden aikana useita vaihtoehtoja,ja ruuan pitää olla HYVÄÄ ja silti laihtua.Ratkaisu on HIIHTÄMINEN 2,5 den tunnin edestä.

Proteiinien ihanteellisista määristä sinulla on varsin häilyväiset mielipiteet.

Taidatkin olla ISOROLLI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Proteiinien ihanteellisista määristä sinulla on varsin häilyväiset mielipiteet.

Taidatkin olla ISOROLLI.

Mistä nämä kaikki rollit erottaa toisistaan, kun asiasisältö on kuitenkin sama? Eikös kaiken taustalla ole massiivikalorihöpöttäjä, joka hiihtää lähes työkseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä nämä kaikki rollit erottaa toisistaan, kun asiasisältö on kuitenkin sama? Eikös kaiken taustalla ole massiivikalorihöpöttäjä, joka hiihtää lähes työkseen.

Erottaa siitä että yksi niistä on aina tosissaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erottaa siitä että yksi niistä on aina tosissaan.

Minä ainakin omalta osaltani lupaan, että en enää tänä keväänä rollaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän hyvää leipää tarvitse syödä PALJON! Mausta pääsee perille vähemmälläkin. Täytyy myös opetella tekemään HYVÄÄ salaattia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän hyvää leipää tarvitse syödä PALJON! Mausta pääsee perille vähemmälläkin. Täytyy myös opetella tekemään HYVÄÄ salaattia.

Mutta mansikkakakkua kannattaa Syödä PALJON koska se on HYVÄÄ. Ja se LAIHDUTTAA.

• Anonyymi

Kommentoin vielä yhden kerran ja sitten lopetan kokonaan.

Söin eilen KOKO illallan ajan siinä oli 4 kertaa erittäin hyvän makuista keittoa mahan täyteen ja keksejä sekä rinkeleitä ,kaakaut kanelikorpuilla,päivälläkin karkkeja 50g kalorit jäi vain 2300 kaloriin päivässä.

Jos olisin syönyt MYÖS leipää ja pullaa kalorit olisivat nousseet 4000-5000 kaloriin
      Jos osaa syödä oikein,niin saa syödä PALJON eikä siltikään liho.

• Puoli kiloa ruisleipää, 50 g voita ja 200 g juustoa tuottaa noin 2000 kcal eli kyllä sitä leipää joutuu syömään aikamoisia määriä. Tuo on suunilleen minun 10 päivän aamiaiseni verran.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Puoli kiloa ruisleipää, 50 g voita ja 200 g juustoa tuottaa noin 2000 kcal eli kyllä sitä leipää joutuu syömään aikamoisia määriä. Tuo on suunilleen minun 10 päivän aamiaiseni verran.

Ei ole pakko uskoa,10 siivua leipää rasvalla ja juustolla on 3300 kaloria+ pullat yms mitä kaikkea muuta sen ohella syö tekee jo 5000 kaloria.

Jokainen joka EI USKO voi pistää nämä kalorilaskuriin.Minä en nyt kommentoi tänne koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole pakko uskoa,10 siivua leipää rasvalla ja juustolla on 3300 kaloria+ pullat yms mitä kaikkea muuta sen ohella syö tekee jo 5000 kaloria.

Jokainen joka EI USKO voi pistää nämä kalorilaskuriin.Minä en nyt kommentoi tänne koskaan.

"Jokainen joka EI USKO voi pistää nämä kalorilaskuriin.Minä en nyt kommentoi tänne koskaan."

Onko tuo tulkittava lupaukseksi?
        Jos on, niin siinä tapauksessa suuret kiitokset!

P.S. Veijo on luvannut lopettaa tänne kirjoittamisen vähintään kerran kuukaudessa viimeiset 10 vuotta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kymmenen 30g siivua leipää sisältää alle 800 kcal. Jotta saisi kertymään 3300 kcal, täytyisi niiden siivujen päälle levittää 250g voita...

• Anonyymi kirjoitti:

Kymmenen 30g siivua leipää sisältää alle 800 kcal. Jotta saisi kertymään 3300 kcal, täytyisi niiden siivujen päälle levittää 250g voita...

Juu. 3000 kcal leipää on jotain 750 g leipää, 75 g voita ja 300 g juustoa. Jos tuo tulee 10 viipaleesta leipää niin leipäviipale on sitten 75 g ja sen päällä on 7.5 g voita ja 30 g juustoa.

Minä syön usein Oululaisen jälkiuunipaloja. 8 kpl eli 16 kpl avattuja paloja painaa 480 g. Yksi viipale siis painaa 30 g ja tuo on vielä suhteellisen painava kun limppuviipale painaa 17 g.

Massiivikalorimiehen ongelma on selvästi aivan järjettömän kokoisissa annoksissa, ei ruoka-aineissa. Sinänsä kyllä oikeassa juuston suhteen eli jos laittaa tuollaisen 30 g leipäviipale en päälle 20 g valmiiksi viipaloitua juustoa ja vielä voita niin energiaa tulee rutkasti mutta ei kylläkään leivästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KORJAAN 10 siivua tai palaa juustolla tekee 1800 kaloria,JOS nämä syö kaksikin kertaa viikossa ylimääräisenä LIHOO KILON kuukaudessa.Tuo ensimmäinen oli vain kiireessä väärin laskettu.(kyllä minulle on niistä tullutkin monestikkin se 3500 kaloria päivässä)

Jo 5 palaakin päivässä tekee melkein 1000 kaloria.(sen syö jokainen joka vain leipää syö)

KYLLÄ LIHOMINEN SIITÄ JOHTUU,minä en tänne kirjoita enään koskaan.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Juu. 3000 kcal leipää on jotain 750 g leipää, 75 g voita ja 300 g juustoa. Jos tuo tulee 10 viipaleesta leipää niin leipäviipale on sitten 75 g ja sen päällä on 7.5 g voita ja 30 g juustoa.

Minä syön usein Oululaisen jälkiuunipaloja. 8 kpl eli 16 kpl avattuja paloja painaa 480 g. Yksi viipale siis painaa 30 g ja tuo on vielä suhteellisen painava kun limppuviipale painaa 17 g.

Massiivikalorimiehen ongelma on selvästi aivan järjettömän kokoisissa annoksissa, ei ruoka-aineissa. Sinänsä kyllä oikeassa juuston suhteen eli jos laittaa tuollaisen 30 g leipäviipale en päälle 20 g valmiiksi viipaloitua juustoa ja vielä voita niin energiaa tulee rutkasti mutta ei kylläkään leivästä.

Ruisleivät sisältävät keskimäärin 250 kcal/100 g (Fineli: Ruisleipä, ruista 51%).
        Aamiaisleivän energiasisältö:
        ruisleipäviipale 30 g - 75 kcal, suolaa 0,3 g
        voi 5 g - 35 kcal, suolaa 0,1 g
        sulatejuustoviipale 15 g - 43 kcal, suolaa 0,4 g
        metwurstia 10 g - 37 kcal, 0,4 g

Yhteensä 190 kcal, joista 75 leivästä ja 115 päällisistä.
        Suolaa yht. 1,2 g, leivästä 0,3 g, päällisistä 0,9 g
        Hiilihydraatteja 14,1 g (56,4 kcal) = 29,7 E%

• Anonyymi

Massiivikalorihöpöttäjä kertoo satutuokiossaan: "Kaikki missä vain on viljaa lihottaa.... Ei tavalliset ihmiset yleensä liho millään jäätelöillä ja muilla makeilla ja rasvaisilla herkuilla,siihen riittää sekin että syö muutaman palan leipää juustolla ja kahvin kanssa pullaa. Siitäkin lihoo jo 30 kiloa puolessa vuodessa."

Jos joku vielä tähän päivään mennessä epäillyt asiaa, ei kannata epäillä enää. Massiivikalorihöpöttäjä on ratkaissut ikiaikaisen ongelman (tai ainkain muutamia vuosia vanhan ongelman). Viljalla siis lihoo 30 kiloa puolessa vuodessa.

Kiitos todellakin tästä antamastasi satutuokiosta; sinä et ymmärrä käsillä olevasta asiasta kerrassaan mitään. Täysin puhdasta höpöä 100 % ajasta.

• Anonyymi

Tuo lainaus ei ollut aidon massiikalorihöpöttäjän (MKH), vaan rollin. Mansikkakakkurolli sotkee aina mansikkakakun, hyvä ruuan, pahan ruuan sekä hiihtämisen. Massiivikalorihöpöttäjä sen sijaan kertoo tosissaan 5000 kilokalorin päivistään sekä valtavista eväsretkistään suksilla ja pyörällä. Sen lisäksi MKH aina lupaa olla kirjoittamatta enää yhtään avausta lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo lainaus ei ollut aidon massiikalorihöpöttäjän (MKH), vaan rollin. Mansikkakakkurolli sotkee aina mansikkakakun, hyvä ruuan, pahan ruuan sekä hiihtämisen. Massiivikalorihöpöttäjä sen sijaan kertoo tosissaan 5000 kilokalorin päivistään sekä valtavista eväsretkistään suksilla ja pyörällä. Sen lisäksi MKH aina lupaa olla kirjoittamatta enää yhtään avausta lisää.

Siis Massiivikalorihöpöttäjä (MKH) ei ole Kanannahkamies (KNM).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis Massiivikalorihöpöttäjä (MKH) ei ole Kanannahkamies (KNM).

MKH on tavallaan KNM:n vastakohta. Mutta tuo læskip€rs€, joka sotkee koko ajan nettikeskustelua esiintymällä toisena henkilönä, saisi jo lopettaa ihmisten kiusaamisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MKH on tavallaan KNM:n vastakohta. Mutta tuo læskip€rs€, joka sotkee koko ajan nettikeskustelua esiintymällä toisena henkilönä, saisi jo lopettaa ihmisten kiusaamisen.

Oletko vaatinut jo poistoa? Täällähän on myös foorumin vartija, joka kehuu poistattaneensa yli 600 viestiä, joita ei pidä mukavina. Odotellaan tuota vartijaa.

Mistä muuten erottaa rollit ja Massiivikalorihöpöttäjän toisistaan? Oliko se MKH, joka puhui 30 kg lihomisesta viljalla per puoli vuotta vaiko rolli ja valtavista hiihtolenkeistään? Suomen hiihdollakin menee kohta jo sen hyvä ja puhdas maine!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sen lisäksi MKH aina lupaa olla kirjoittamatta enää yhtään avausta lisää."

Lupaan etten koskaan kirjoita enää tänne, että karkkia voi syödä niin paljon kuin haluaa vähintään 50ntä grammaa tunnissa ja mansikkakakkua joka laihduttaa. 5isi kiloa lähtee painosta päivässä ja hiihto sujuu. Tänään juoksin maratonin 56uusi CiloMetriä aikaan 1ksi 20mentä 4jä. Pihtimitta kyllä otetaan selästä heti mansikkakakun syönnin jälkeen. Muuten se ei toimi ja mitta näyttää väärin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sen lisäksi MKH aina lupaa olla kirjoittamatta enää yhtään avausta lisää."

Lupaan etten koskaan kirjoita enää tänne, että karkkia voi syödä niin paljon kuin haluaa vähintään 50ntä grammaa tunnissa ja mansikkakakkua joka laihduttaa. 5isi kiloa lähtee painosta päivässä ja hiihto sujuu. Tänään juoksin maratonin 56uusi CiloMetriä aikaan 1ksi 20mentä 4jä. Pihtimitta kyllä otetaan selästä heti mansikkakakun syönnin jälkeen. Muuten se ei toimi ja mitta näyttää väärin.

Aito vaiko alkuperäinen MKH? Vaikea erottaa toisistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta tuo læskip€rs€"

Miksi sellaisen tarvii mitään laihduttaa jos ei läskiä ole? Se mikä naurattaa näillä palstoilla on se että yksi læskip€rs€ haukkuu toista læskip€rs€eksi. 😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko vaatinut jo poistoa? Täällähän on myös foorumin vartija, joka kehuu poistattaneensa yli 600 viestiä, joita ei pidä mukavina. Odotellaan tuota vartijaa.

Mistä muuten erottaa rollit ja Massiivikalorihöpöttäjän toisistaan? Oliko se MKH, joka puhui 30 kg lihomisesta viljalla per puoli vuotta vaiko rolli ja valtavista hiihtolenkeistään? Suomen hiihdollakin menee kohta jo sen hyvä ja puhdas maine!

”Täällähän on myös foorumin vartija, joka kehuu poistattaneensa yli 600 viestiä, joita ei pidä mukavina. Odotellaan tuota vartijaa.”

No minä se itse asiassa olin. Trollaaminen ei suoranaisesti ole kiellettyä palstan sääntöjen mukaan, mutta se on ikävää nettikeskustelun sotkemista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta tuo læskip€rs€"

Miksi sellaisen tarvii mitään laihduttaa jos ei läskiä ole? Se mikä naurattaa näillä palstoilla on se että yksi læskip€rs€ haukkuu toista læskip€rs€eksi. 😆

Hah hah. Minulla ei ole päärynätyypin lihavuutta, joka on sinun ongelmasi mielialahäiriön lisäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Mistä muuten erottaa rollit ja Massiivikalorihöpöttäjän toisistaan? ”

Ei niitä enää voi erottaakaan, koska joku sotkee tai jotkut sotkevat nettikeskustelua. Kiusaajat onnistuivat tavoitteessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niitä enää voi erottaakaan, koska joku sotkee tai jotkut sotkevat nettikeskustelua. Kiusaajat onnistuivat tavoitteessaan.

Ketä kiusataan? Itse en erota ainakaan kirjoittajia toisistaan, joten no-harm-done, ja asia on tullut selvitetyksi. Hiihto, hyvä mansikkakakku, musta kahvi, 5000 kaloria päivässä sekä 30 kiloa lihomista viljalla kuukaudessa ovat asian ydin!

Etkö ole samaa mieltä, että ainakin MKH sekä Excel-mies on näiden foorumien avun ulottumattomissa, ja apu pitäisi tulla pääpuolen ammattilaisilta. Ongelma ei siis ole liian painava ruho vaan liian painava pää. Veijo on alakoulun oppilas näihin professoreihin verrattuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah hah. Minulla ei ole päärynätyypin lihavuutta, joka on sinun ongelmasi mielialahäiriön lisäksi.

Sinä, vartija! Tuolle tekstille voisit vaatia poistoa, sillä se oli rumasti sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten voi erottaa rollit ja Massiivikalorihöpöttäjän toisistaan?

- Rautakangella???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketä kiusataan? Itse en erota ainakaan kirjoittajia toisistaan, joten no-harm-done, ja asia on tullut selvitetyksi. Hiihto, hyvä mansikkakakku, musta kahvi, 5000 kaloria päivässä sekä 30 kiloa lihomista viljalla kuukaudessa ovat asian ydin!

Etkö ole samaa mieltä, että ainakin MKH sekä Excel-mies on näiden foorumien avun ulottumattomissa, ja apu pitäisi tulla pääpuolen ammattilaisilta. Ongelma ei siis ole liian painava ruho vaan liian painava pää. Veijo on alakoulun oppilas näihin professoreihin verrattuna.

Meitä palstan lukijoita on kiusattu päiväkaupalla. Alussa se oli huumoria, nyt se on vain nettikeskustelun sotkemista.

”Veijo on alakoulun oppilas näihin professoreihin verrattuna.”

Kieltämättä näille professoreille pitäisi dieettikäsikirjassani varata kummallekin oma lukunsa.

Pyydän palstalaisilta anteeksi læskip€rs€-ilmaustani. Se ei edistänyt varsinaisen sanomani julkaisua millään tavalla, vaan päinvastoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meitä palstan lukijoita on kiusattu päiväkaupalla. Alussa se oli huumoria, nyt se on vain nettikeskustelun sotkemista.

”Veijo on alakoulun oppilas näihin professoreihin verrattuna.”

Kieltämättä näille professoreille pitäisi dieettikäsikirjassani varata kummallekin oma lukunsa.

Pyydän palstalaisilta anteeksi læskip€rs€-ilmaustani. Se ei edistänyt varsinaisen sanomani julkaisua millään tavalla, vaan päinvastoin.

Miksi minua ei ole kiusattu lainkaan, vaikka olen palstan lukija? Onko se syrjintää?

• Anonyymi

Leipää ei kannata syödäkään kun se lihottaa. Minäkin syön vain mansikkakakkua ja olen laihtunut viikossa 30mentä kiloa. Aloituspainosta 60nem. Pihtimittasin painon just klo 13.45iisi.

• Anonyymi

No tässä esimerkki. Oletko siis aito MKH vaiko rolli?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tässä esimerkki. Oletko siis aito MKH vaiko rolli?

Olen Mansikka Kakku Hiihtäjä. Enkä aio enää koskaan kirjoittaa tänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen Mansikka Kakku Hiihtäjä. Enkä aio enää koskaan kirjoittaa tänne.

Kuulostat aidolta, mutta olet yli 90-%:lla varmuudella rolli, etkä MKH.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostat aidolta, mutta olet yli 90-%:lla varmuudella rolli, etkä MKH.

Kiusaaja on onnistunut tavoitteessan.Enään ei tule mitään kirjoituksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiusaaja on onnistunut tavoitteessan.Enään ei tule mitään kirjoituksia.

Kiusaajien tarkoitus on vain sotkea asialliset kommentit.

• Anonyymi

lihomiseni syy: stressi, geenit (huonot sellaiset?), väärä ateriamalli, ei personal traineria, ei hölkkälenkkiä aamulla, päivällä tai illalla, lääkitys moniin sairauksiin mihin ei voi itse vaikuttaa.

• Anonyymi

> Kiusaajien tarkoitus on vain sotkea asialliset kommentit.

Luulen, että tuossa on paha virhe. Jos kiusaamista on tapahtunut, jota tosin epäilen, tarkoitus on ollut sotkea vain asiattomat kommentit. MKH ja KNM tulisi saattaa yhteen samaan ketjuun keskustelemaan.

Foorumin vartija voisi vaatia poistoa kaikelle kiusaamiselle. Sen sijaan kaikkien ja varsinkin MKH:n pitäisi ryhtyä kirjoittamaan todellisuudesta, eikä keksiä tarinoita lapsille (vrt. "mansikkakakku - hyvä ruoka, hyvä mieli" TAI "5 den tunnin hiihtolenkki - paha ruoka, paha mieli").

> Kiusaaja on onnistunut tavoitteessan.Enään ei tule mitään kirjoituksia.

Toivottavasti tämä pitäisi paikkansa, siis että kirjoituksia ei enää tulisi. Toisaalta Massiivikalorihöpöttäjän satutuokiot ovat paljon hauskempia ja naurettavampia kuin Kanannahkamiehen. Satutuokioille on silti ihan omat fooruminsa.

En tosin ymmärrä termiä kiusaaminen tässä yhteydessä, sillä plagioiminenhan on ihailun eräs ylevimmistä muoto. MKH kirjoittaa niin tarttuvaa, omavaraista ja omaperäistä tekstiä, että se on ruvennut elämään ihan omaa elämäänsä. Asiaa hänen saduissaan ei ole kuitenkaan edes nimeksi, mutta tarinat kyllä naurattavat. Sen takia niitä kopioitaneen. Aitoa ja kopioijaa ei erota toisistaan, ja asiasisältö on sama.

• Anonyymi

Miten pihdit vaikuttavat mansikkakakun painoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Palsta on nimeltään laihdutus. Miten on itsesi laita, oletko aina ollut hoikka poika?

Huomaatko, että sinulla on mennyt jotakin nyt pahasti ihon alle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palsta on nimeltään laihdutus. Miten on itsesi laita, oletko aina ollut hoikka poika?

Huomaatko, että sinulla on mennyt jotakin nyt pahasti ihon alle?

Kevät tuo mielenterveysongelmat kukkaansa. Tähän vuodenaikaan autot ohjautuu vastaantulevan rekan keulaan ja palstakommentointikin rehottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kevät tuo mielenterveysongelmat kukkaansa. Tähän vuodenaikaan autot ohjautuu vastaantulevan rekan keulaan ja palstakommentointikin rehottaa.

Minäkin ohjauduin tänään ladulta kun hiihdin 56den kmetrin lenkkiäni mutta onneksi pääsin takaisin 52hden cilometrin kohdalla ja osasin kotiin vielä ennen puolta yötä vaikka oli pilkkopimeä. Söin kotiin tullessani mansikkakakkua noin 2521ksi gammaa sillä se on dieetissä sallittu ruoka. En muuta syö tällä hetkellä ettei tule kiusausta alkaa herkutella. Hiihdon jälkeen on saatava ENERGIAA ilman KALOREITA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin ohjauduin tänään ladulta kun hiihdin 56den kmetrin lenkkiäni mutta onneksi pääsin takaisin 52hden cilometrin kohdalla ja osasin kotiin vielä ennen puolta yötä vaikka oli pilkkopimeä. Söin kotiin tullessani mansikkakakkua noin 2521ksi gammaa sillä se on dieetissä sallittu ruoka. En muuta syö tällä hetkellä ettei tule kiusausta alkaa herkutella. Hiihdon jälkeen on saatava ENERGIAA ilman KALOREITA.

Ps.
        En aio enää kirjoittaa KOSKAAN tänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps.
        En aio enää kirjoittaa KOSKAAN tänne.

Kunnes taas keksit jotakin mielestäsi uutta ja kirjoitat taas uuden avauksen.

• Anonyymi

Nyt kun jätin pois leivän,pihtimittauslukema pienentyy 10 nessä päivässä tasaisesti 2 mm ja vyötärönympärysmitta 2 cm
      Tämän kuun lopussa pihtimitta on enään 8 mm ja vyötärön ympärysmitta 79 cm

• Anonyymi

Tosi hyvä juttu! Itse jätin pois voin leivän päältä.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi hyvä juttu! Itse jätin pois voin leivän päältä.

Ei se RIITÄ että jättää pois rasvan pois leivästä.
        KAIKKI viljatuotteet pitää laihduttajan lopettaa KOKONAAN JOS haluaa laihtua.
        JA kaikki muukin LIHOTTAVA ruoka.Tiesitkö sitä että viljalla ne siatkin lihotetaan,ei niille mitään kasviksia syötetä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se RIITÄ että jättää pois rasvan pois leivästä.
        KAIKKI viljatuotteet pitää laihduttajan lopettaa KOKONAAN JOS haluaa laihtua.
        JA kaikki muukin LIHOTTAVA ruoka.Tiesitkö sitä että viljalla ne siatkin lihotetaan,ei niille mitään kasviksia syötetä.

Olipa tuossa harvinaisen typerä väite rollilta.

• Anonyymi

"Kiusaaja on onnistunut tavoitteessan.Enään ei tule mitään kirjoituksia."

Tuleepahan.

• Anonyymi

Ole hiljaa jos ei ole mitään sanottavaa. Hiero vaikka klitoristasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaadin tuollaiselle vastaukselle poistoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysypä asiaa Veijolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä on vartija?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä on vartija?

No se oli minun oma kommenttini, siksi en vaadi tällä kertaa poistoa. Terv. vartija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se oli minun oma kommenttini, siksi en vaadi tällä kertaa poistoa. Terv. vartija.

Käyttäydyt huonosti, vaikka vaadit hyvää käytöstä muilta. Olet lapsellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käyttäydyt huonosti, vaikka vaadit hyvää käytöstä muilta. Olet lapsellinen.

En ole koskaan vaatinut muilta hyvää käyttäytymistä, mutta jostakin syystä en pidä erilaisten ihmisten kiusaamisesta. Arvostan kaikkea joka poikkeaa keskitasoisuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan vaatinut muilta hyvää käyttäytymistä, mutta jostakin syystä en pidä erilaisten ihmisten kiusaamisesta. Arvostan kaikkea joka poikkeaa keskitasoisuudesta.

Siispä hierot klitoristasi? Ei tuo kuulosta loogiselta.

• Anonyymi

Ennen söin ruisleipää päällä pelkkää voita. Törmäsin tähän ketjuun täällä ja kauhistuin.
      Leipä on siis kaikkien läskimahojen alkusyy.
      En uskalla enää syödä leipää, mutta ei ole kiva syödä pelkkää voitakaan aamupalaksi.

Sitten hoksasin, monet söivät juustoa leivän kanssa eikä se juusto lihota.
      Kiitos vinkistä. Jatkossa jätän ruisleivän pois, ostan juustoa ja lisään juustoviipaleiden päälle voita!

• Anonyymi

Hyvä päätös! Lisäksi juustossa ja voissa on paljon kuitua, joka pitää suolen hyvin toiminnassa.

• Anonyymi

mitä saat tosta turhan lässyttämisestä?

en ole enää aikoihin käynyt tai kommentoinut täällä mitään kun taso on tuo

eiks täällä ole enää yhtään täyspäistä ihmistä paikalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä saat tosta turhan lässyttämisestä?

en ole enää aikoihin käynyt tai kommentoinut täällä mitään kun taso on tuo

eiks täällä ole enää yhtään täyspäistä ihmistä paikalla?

Rumia sanoja ja vartija ei tee mitään.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä se lihomisen syy oli leipä,laihdun nyt koko ajan erittäin nopeasti.

• Anonyymi
        UUSI

Mieluummin HYVÄLLÄ ruualla kuin PAHALLA ruualla.3 lmen tunnin hiihto siihen päälle.Kesällä pyöräillään uusilla etuvaihtajilla.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kapakat auki 18.4. ei hyvää päivää !

Kepu taas kiristänyt kapakat auki. Viime keväänä kapakat oli kiinni 1. kesäkuuta asti ja nyt ne avataan puolitoista kuukautta aiemmin vaikka maassa 50
      Maailman menoa
      293
      9149
    2. Seiska: Sofia Belorf sai ehdollista vankeutta! Rahanpesua ja huumausainerikos...

Sofia Belórf tuomittiin tänään käräjillä rahanpesusta ja huumausainerikoksesta. Napsahti ehdollista ja joutuu korvaamaankin ison tukun rahaa: https://
      Kotimaiset julkkisjuorut
      305
      7933
    3. Megasexy! Erika Vikman kiehnää sängyssä punaisessa lateksipuvussa: "Ilman häpeää..."

Ensin tuli Cicciolina, sitten Syntisten pöytä ja nyt Häpeä. Superseksikkäästi pukeutuva Erika Vikman osaa todellakin kohahduttaa vai mitä mieltä olet?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      4791