Lihomiseni syy leipä.

Anonyymi

Olen aina ihmetellyt omaa lihomistani,ja nyt selvisi siihen lopullinen SYY ja se on leivän syöminen .Tämä on nyt aivan varma asia.Minulla oli ensin ohjelma jossa kalorit oli 2700 ja pienensin ne aika pian 2200 kaloriin.Jätin illasta pois leivän ja sain kalorit pienentymään tähä lukemaan.
Söin kuitenkin vielä edelleen juustoleipää päivällä 2 siivua,ja siinä kävi sitten niin KUN sitä leipää ja juustoa OLI kerran jääkaapissa sitä tuli syötyä illallakin ja se AIHEUTTI lisää napostelua fasupaloja ja keksejä.
Vaikka olin suunnitellut syöväni vain 2200 kaloria ne nousi leivän syönnin takia 3500 kaloriin,ja aloin lihoa.

Nyt kun en syö enään YHTÄÄN leipää kalorit on pysynyt tasaisesti n1300 kalorissa ja olo on erittäin hyvä ja energinen.Hiilihydraattejakin tulee kuitenkin päivässä 150g mikä näyttää hyvin riittävän kevyen liikunnan harrastamiseen.

Voileivässä on aivan samat kalorit kuin missä tahansa lihottavassa roskaruuassa esim munkit,pitsa (jauhoja ja rasvaa)

Painokin on lähtenyt nyt kovaan laskuun,nestepaino nytkin yhden yön aikana 2 kiloaSe ei tietysti ole vielä rasvaa,mutta siitä näkee että nyt ohjelma toimii.
Muutin ruokaohjelmaa nyt muutenkin terveellisemmäksi lisäämällä myös kalaa ruokavalioon.

330

3745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla syy on liika mansikkakakku ja hiihdon puute.

      • Anonyymi

        Pihtimittaus metallisilla pihdeillä on ratkaisu. Mikään muu menetelmä ei vaan toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihtimittaus metallisilla pihdeillä on ratkaisu. Mikään muu menetelmä ei vaan toimi.

        VAIN pihtimittaamalla rasvanmittauspihdeillä saa tietää todellisen laihtumisen.Painosta näkeen VAIN nesteen poistumisen.

        Vatsassa oleva rasvapoimu otetaan sormien väliin ja mitataan rasvanmittauspihdeillä paksuus.

        https://www.sportheavy.fi/product/1246/leader-rasvaprosenttipihdit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAIN pihtimittaamalla rasvanmittauspihdeillä saa tietää todellisen laihtumisen.Painosta näkeen VAIN nesteen poistumisen.

        Vatsassa oleva rasvapoimu otetaan sormien väliin ja mitataan rasvanmittauspihdeillä paksuus.

        https://www.sportheavy.fi/product/1246/leader-rasvaprosenttipihdit

        Joo pihtimittaus laihduttaa. Minäkin syön kilon mansikkakakkua päivässä ja sen jälkeen pihtimittaus niin mansikkakakku ei enää lihota. Kaverini joka ei pihtimittaa, on lihonut 56 kiloa. Lisäksi voin syödä joka päivä karkkia 50 g jonka jälkeen taas pihtimittaus. Näin olen laihtunut päivittäin kolme kiloa. Lumet suli joten vaikea hiihtää suolla ilman rullasuksia niin pihtimittaus laihduttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAIN pihtimittaamalla rasvanmittauspihdeillä saa tietää todellisen laihtumisen.Painosta näkeen VAIN nesteen poistumisen.

        Vatsassa oleva rasvapoimu otetaan sormien väliin ja mitataan rasvanmittauspihdeillä paksuus.

        https://www.sportheavy.fi/product/1246/leader-rasvaprosenttipihdit

        EI TÄHÄN NÄYTÄ TULEVAN YHTÄÄN ASIALLISIA KOMMENTTEJA .


    • Anonyymi

      minulla SYY oli SE että 2 den viikon välein kävin pitzsalla ja otin sen KANSSA 1 hden kokakolan

      NYT kun olen siitynyt mansikkakakkuun kerran päivässä ja pihtimitaan SÄÄNNÖLLISESTI niin olen laihtunut 3 nenen kilon verran

    • Anonyymi

      Ei siihen tarvitse tosiaan muuta tehdä,kun jättää kokonaan pois leivän syönti,niin alkaa laihtumaan erittäin nopeasti.
      Sitten kun ei syö leipää,niin ei syö mitään muutakaan lihottavaa.

      Karkkia voi kyllä syödä sen 50 g päivässä se ei vaikuta mitenkään laihtumiseen.

      • Anonyymi

        Kahvin kanssa voi syödä kakkua,MUTTA ei saa syödä LIIKAA.Sekään EI hidasta mitenkään laihtumista.


      • Anonyymi

        Maitotuottet on toinen mikä pitää jättää melkein kokonaan pois jugurtit yms sokeripitoiset juomat,niitä en ole itse käyttänyt koskaan.
        Rasva,sokeri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahvin kanssa voi syödä kakkua,MUTTA ei saa syödä LIIKAA.Sekään EI hidasta mitenkään laihtumista.

        pudotin kakun määrän 7,3 grammaan ja laihtuminen alkoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahvin kanssa voi syödä kakkua,MUTTA ei saa syödä LIIKAA.Sekään EI hidasta mitenkään laihtumista.

        Aivan totta. Minäkin syön kahvin kanssa kakkua vain 1.5iisi kiloa ja olen laihtunut viikossa 46uusi kiloa. Vain kakkua vähentämällä onnistuu. Kakku saa olla HYVÄÄ niin LAIHTUU.


      • Anonyymi

        Siis suosittelet kuitupitoisen leivän vaihtamista karkkeihin ! Hupsista sentään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis suosittelet kuitupitoisen leivän vaihtamista karkkeihin ! Hupsista sentään !

        Tuo on vain sen lapsen kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maitotuottet on toinen mikä pitää jättää melkein kokonaan pois jugurtit yms sokeripitoiset juomat,niitä en ole itse käyttänyt koskaan.
        Rasva,sokeri

        Maito ei lihota vaan juustot ja jogurtit missä pelkkää rasvaa ja sokeria. Kasvis keitto minkä itse teet ei lihota . No ei lihota nakkikeitto kevyt nakkeja.


    • Anonyymi

      Kyllä leipä tosiaan lihottaa. Minäkin syön vain yhden leipäviipaleen päivässä ja se on lihottanut minut 450 kiloiseksi. En ymmärrä tätä. Vai voisiko se johtua siitä salaatinlehdestä? Minulle sanottiin että nestettä pitää juoda riittävästi joten olen vauhdittanut laihdutusjuuriani runsaalla nesteen juomisella elikkä kolmoskaljaa menee illassa parikytä tölkkiä. Kun nesteytys huikoo niin otan muutaman palan mansikkakakkua ja lenkkimakkaran. Pitänee lopettaa salaatin syönti, kun se lihottaa.

      • Anonyymi

        Minä menen huomenna jos Luoja suo sauvakävelemään Helsingistä Vihtiin ja takaisin. Eiköhän pari kiloa läskiä lähde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä menen huomenna jos Luoja suo sauvakävelemään Helsingistä Vihtiin ja takaisin. Eiköhän pari kiloa läskiä lähde.

        Muista mansikkakakku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä menen huomenna jos Luoja suo sauvakävelemään Helsingistä Vihtiin ja takaisin. Eiköhän pari kiloa läskiä lähde.

        Lapsen kommentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista mansikkakakku.

        Lapsen kommentti


      • Anonyymi

        Tämä on TAAS sen saman lapsen kommentti.


      • Anonyymi

        Mutta kalja on vitamiinia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä menen huomenna jos Luoja suo sauvakävelemään Helsingistä Vihtiin ja takaisin. Eiköhän pari kiloa läskiä lähde.

        Luoja oli Egyptissä Wikipedia faaraoiden jumalat .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luoja oli Egyptissä Wikipedia faaraoiden jumalat .

        Farao kirjoitetaan yhdellä a:lla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Farao kirjoitetaan yhdellä a:lla.

        Tarkoitan kahdella. Kauhea moka nyt sattui. Minun pitää mennä maan alle.


    • Anonyymi

      Aloittajalle tiedoksi: Fasupalat, keksit ja juusto eivät ole "leipää".
      Pullat ja pitsat eivät ole "leipää".
      Levitteet, margariinit, voi yms. eivät myöskään ole "leipää".

      Jos olisit syönyt vain sen yhden (1) leipäviipaleen, ilman päällisiä, et olisi lihonut yhtään.

      • Anonyymi

        Se on aivan sama kun ei syö sitten ollekaan.Ei 1300 kaloriin saa syödä paljon mitään.Ruoka on kuitenkin nyt hyvää.Otin nyt käyttöön NE vanhat konstit.Ei minun tarvitse laihduttaa kuin vähän aikaa koska laihdun nopeasti.


      • Anonyymi

        Minulle tulee siitä ketjureaktio jos otan ensin vähän niin otan sitten muutakin.Ei siinä tarvitse muuta kun lopettaa ne mitä syö liikaa.
        Näillä ketoukoilla kieltolista on huomattavasti pitempi kuin minulla,siinähän kielletään elintarvikkeista 80% Niille porkkanakin on sokeria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tulee siitä ketjureaktio jos otan ensin vähän niin otan sitten muutakin.Ei siinä tarvitse muuta kun lopettaa ne mitä syö liikaa.
        Näillä ketoukoilla kieltolista on huomattavasti pitempi kuin minulla,siinähän kielletään elintarvikkeista 80% Niille porkkanakin on sokeria

        Kieltolistalla myös siemenöljyt sillä:

        "Jos joku vielä pelkää, että tyydyttyneet rasvat tukkivat suonet lisäämällä kolesterolia verenkiertoon, niin on jo aika korjata käsityksiään. Kolesterolia kylläkin esiintyy valtimoplakeissa, mutta niiden sisältämien rasvojen koostumus selvitettiin 50v sitten tässä tutkimuksessa (19): ”… useimmat ateroskleroottiset plakit muodostuvat linolihaposta.” Linolihappo taas on peräisin kasveista ja eniten sitä löytyy siemenöljyistä, joita käytetään runsaasti valmisruokateollisuuden einesten valmistukseen. Yksi eniten tätä rasvaa sisältävä ruoka on ranskanperunat. Tyydyttyneet rasvat eivät hapetu yhtä herkästi kuin linolihappo eivätkä siten muodosta solumyrkyllisiä aldehydejä "


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kieltolistalla myös siemenöljyt sillä:

        "Jos joku vielä pelkää, että tyydyttyneet rasvat tukkivat suonet lisäämällä kolesterolia verenkiertoon, niin on jo aika korjata käsityksiään. Kolesterolia kylläkin esiintyy valtimoplakeissa, mutta niiden sisältämien rasvojen koostumus selvitettiin 50v sitten tässä tutkimuksessa (19): ”… useimmat ateroskleroottiset plakit muodostuvat linolihaposta.” Linolihappo taas on peräisin kasveista ja eniten sitä löytyy siemenöljyistä, joita käytetään runsaasti valmisruokateollisuuden einesten valmistukseen. Yksi eniten tätä rasvaa sisältävä ruoka on ranskanperunat. Tyydyttyneet rasvat eivät hapetu yhtä herkästi kuin linolihappo eivätkä siten muodosta solumyrkyllisiä aldehydejä "

        50 vuotta sitten Suomessa ei käytetty linolihappoa sisältäviä kasviöljyjä juuri lainkaan ja meillä oli maailman suurin sydäntautikuolleisuus. Maitorasvaa sen sijaan kului reilusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tulee siitä ketjureaktio jos otan ensin vähän niin otan sitten muutakin.Ei siinä tarvitse muuta kun lopettaa ne mitä syö liikaa.
        Näillä ketoukoilla kieltolista on huomattavasti pitempi kuin minulla,siinähän kielletään elintarvikkeista 80% Niille porkkanakin on sokeria

        Voisin kokeilla kahvin juontia yhtenä päivinä ilman kahvikakkua ,kalorit putoaisivat 400 eli niiltä päiviltä kalorit vain 1000 päivässä.En tiedä onko siinä mitään järkeä,ainakin 1 päivä noin aluksi.Saattaa onnistua oatly kahvijuoman kera,koska kahvi on sillä huomattavasti parempaa kuin maidon kera.Se on vähän niinkuin kermaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        50 vuotta sitten Suomessa ei käytetty linolihappoa sisältäviä kasviöljyjä juuri lainkaan ja meillä oli maailman suurin sydäntautikuolleisuus. Maitorasvaa sen sijaan kului reilusti.

        50 vuotta sitten Suomessa homoseksuaalisuus oli rikos ja meillä oli maailman suurin sydäntautikuolleisuus.

        Maailma on muuttunut 50 vuodessa niin paljon, ettet voi nimetä yhtä rasvaa tai mitään muutakaan tekijää suurimmaksi vaikuttavaksi tekijäksi, sydänkuolleisuuden pienenemisessä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        50 vuotta sitten Suomessa ei käytetty linolihappoa sisältäviä kasviöljyjä juuri lainkaan ja meillä oli maailman suurin sydäntautikuolleisuus. Maitorasvaa sen sijaan kului reilusti.

        On opittu ymmärtämään sekin, että rasvanpolton (beetaoksidaatio) vallitessa aineenvaihdunnan keskiössä oleva maksa alkaa tuottamaan verenkiertoon keto-aineita. Keto-aineiden elinkohtaisiakin vaikutuksia on alettu ymmärtää mm sydänsolujen energiatuotannossa. Sydän on suorastaan perso keto-aineille. Kun solukohtainen energiantuotanto on kunnossa, itse elin voi paremmin, voi toipua vaurioista (mm aivot, tietenkin sydän itse ja muutkin kudoslajit).
        Että energiapitoiset ravinteet pääsevät mitokondrioiden soluenergiaprosessiin, niiden on oltava täsmämuotoisia (Asetyyli-CoA). Näiden pääsykin on portilla tarkoin valvottua yli- ja aliannostelun varalta.
        Uusimpana tietona esitetään, että keto-aineet pääsevät suoraan ja rajoituksitta energiantuotantoon. Tätä on hyödynnetty erityisen vaativissa oloissa, joista ei niin paljoa kertoilla (siis sotilastarkoituksissa) ja on kehitetty liuta ns. eksogeenejä keto-aineita (ravinnoksi nautittavia), jotka ovat verrattavissa vaikkapa muinaiseen Pervitiiniin (metamfetamiiniin) joskin eri periaatteella ja lienee uusi urheiludoping.


      • Anonyymi kirjoitti:

        50 vuotta sitten Suomessa homoseksuaalisuus oli rikos ja meillä oli maailman suurin sydäntautikuolleisuus.

        Maailma on muuttunut 50 vuodessa niin paljon, ettet voi nimetä yhtä rasvaa tai mitään muutakaan tekijää suurimmaksi vaikuttavaksi tekijäksi, sydänkuolleisuuden pienenemisessä.

        Suomessa oli kokonaiskolesteroli 7 mmol/l vuonna 1970 ja tuo vastaa LDL-kolesterolia noin 4.5 mmol/l. Tuo sitten todella suurella voin syönnillä. Kun suuri osa maitorasvasta vaihtui kasviöljyiksi niin kokonaiskolesteroli laski 2 mmol/l ja sydäntautikuolleisuus laski 80%. Kasviöljyt eivät ainakaan aiheuttaneet sydäntautiepidemian koska niitä ei käytetty.

        Mielenkiintoinen graafi sydäntautikuolleisuus uudesta ja kolesterolista löytyy kun googlaa 'Average serum cholesterol level and 25-year CHD death rates in the 16 cohorts'. Samalta saitilta löytyy myös graafi tyydyttyneen rasvan ja sydänkohtauksen suhteesta. Nuo graafit ovat hyvin samanlaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On opittu ymmärtämään sekin, että rasvanpolton (beetaoksidaatio) vallitessa aineenvaihdunnan keskiössä oleva maksa alkaa tuottamaan verenkiertoon keto-aineita. Keto-aineiden elinkohtaisiakin vaikutuksia on alettu ymmärtää mm sydänsolujen energiatuotannossa. Sydän on suorastaan perso keto-aineille. Kun solukohtainen energiantuotanto on kunnossa, itse elin voi paremmin, voi toipua vaurioista (mm aivot, tietenkin sydän itse ja muutkin kudoslajit).
        Että energiapitoiset ravinteet pääsevät mitokondrioiden soluenergiaprosessiin, niiden on oltava täsmämuotoisia (Asetyyli-CoA). Näiden pääsykin on portilla tarkoin valvottua yli- ja aliannostelun varalta.
        Uusimpana tietona esitetään, että keto-aineet pääsevät suoraan ja rajoituksitta energiantuotantoon. Tätä on hyödynnetty erityisen vaativissa oloissa, joista ei niin paljoa kertoilla (siis sotilastarkoituksissa) ja on kehitetty liuta ns. eksogeenejä keto-aineita (ravinnoksi nautittavia), jotka ovat verrattavissa vaikkapa muinaiseen Pervitiiniin (metamfetamiiniin) joskin eri periaatteella ja lienee uusi urheiludoping.

        Vaativissa fyysisissä suorituksissa käytetään poikkeuksetta paljon hiilihydraatteja. Ihminen tuottaa vuorokaudessa korkeintaan 50 g ketosineita ja niiden ainut käyttö on siinä, että hermokudos kykenee glukoosin ohella käyttämään niitä energiantuotantoon.

        Ketoilun teho liikunnassa olisi hyvin helppo osoittaa pistämällä ketoilijat raskaaseen rasitukseen. Tuohon soveltuu hyvin esimerkiksi mataton. Kerää siis ketoilijoita maratón joukkue ja osallistukaa vaikka Helsingin maratonille. Kun ketoilijoilla ei lopu glykogeeni kesken niin voittanette helposti.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Vaativissa fyysisissä suorituksissa käytetään poikkeuksetta paljon hiilihydraatteja. Ihminen tuottaa vuorokaudessa korkeintaan 50 g ketosineita ja niiden ainut käyttö on siinä, että hermokudos kykenee glukoosin ohella käyttämään niitä energiantuotantoon.

        Ketoilun teho liikunnassa olisi hyvin helppo osoittaa pistämällä ketoilijat raskaaseen rasitukseen. Tuohon soveltuu hyvin esimerkiksi mataton. Kerää siis ketoilijoita maratón joukkue ja osallistukaa vaikka Helsingin maratonille. Kun ketoilijoilla ei lopu glykogeeni kesken niin voittanette helposti.

        "Ketoilun teho liikunnassa olisi hyvin helppo osoittaa pistämällä ketoilijat raskaaseen rasitukseen. Tuohon soveltuu hyvin esimerkiksi mataton. Kerää siis ketoilijoita maratón joukkue ja osallistukaa vaikka Helsingin maratonille. Kun ketoilijoilla ei lopu glykogeeni kesken niin voittanette helposti."

        Kuinka moni suomalainen harrastaa arkipäivässään maratonia tai vastaavaa rasitusta?

        Ongelma tavis suomalaisella on se, että syöminen ja hiilarit on kuin maratoonarilla mutta treeni ei.

        On helpompaa karsia turhat hiilihydraatit pois oman arkiliikkumisen tasolle tai siihen liikkumattomuuteen. Mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän hiilaria tarvii, ja liikunta vähenee ja sairaudet lisääntyy.

        Sinä tuskin itsekään harrastat maratonia tai vastaavaa rasitusta. Mutta käsittääkseni joudut piikittämään insuliinia. Mitä toisten pitää aina sinulle todistaa? Huolehdi nyt ensin itsestäsi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        50 vuotta sitten Suomessa ei käytetty linolihappoa sisältäviä kasviöljyjä juuri lainkaan ja meillä oli maailman suurin sydäntautikuolleisuus. Maitorasvaa sen sijaan kului reilusti.

        Silloin ei vaan syöty riittävästi mansikkakakkua eikä mitattu pihtiä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        50 vuotta sitten Suomessa ei käytetty linolihappoa sisältäviä kasviöljyjä juuri lainkaan ja meillä oli maailman suurin sydäntautikuolleisuus. Maitorasvaa sen sijaan kului reilusti.

        Silloin myös verenpaineet huitelivat eri lukemissa kuin nykyään. Itä-Suomessa miehillä 70-luvulla keskimäärin 147/91. Kokonaiskolesteroli on laskenut 50 vuodessa 7:stä 5,17:ään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin kokeilla kahvin juontia yhtenä päivinä ilman kahvikakkua ,kalorit putoaisivat 400 eli niiltä päiviltä kalorit vain 1000 päivässä.En tiedä onko siinä mitään järkeä,ainakin 1 päivä noin aluksi.Saattaa onnistua oatly kahvijuoman kera,koska kahvi on sillä huomattavasti parempaa kuin maidon kera.Se on vähän niinkuin kermaa.

        Oatly on hirveää, se on vähän niin kuin tärpättiä.


    • Anonyymi

      Leipä on sokeripommi. Loppujuttu kaloriuskovaista höpinää.

      • Anonyymi

        Ruisleipä mikään sokeripommi ole, valkoinen leipä kyllä aivan turhaa


    • Anonyymi

      Olen vähentänyt mansikkakakun syönnin 2en kiloon päivässä ja olen laihtunut nyt 8 san kiloa. Lumi on sulanut mutta hiihdän silti.Asfaltilla ja hiekalla hiihtäminen kuluttaa tosi paljon ENERGIAA.

    • Anonyymi

      Ihan totta,leipä se on joka lihotaa.ihan sama onko ruis,vai kaura leipä.puhutaan niiden terveys ja kuidun saanti.Voi niitä siemniä ostaa mielin määrin,pähkinöitä ymm. Kuhan leivästä pääset eroon.Ei tarvii laskee kaloreita.Kaikea muuta saa syödä mutta kohtudella.Opetele ruoka rytmi ja lopeta ilta syöminen saat unenkin paremmin. Maito ja jugurti myös pois.Kaupan pakaste altaat ostat kotimaisia marjoja,käytä niitä makeisten sijaan.Jos vihanekset ei uppoa,Sotke niitä ruokaasi mitä teet.Voit kok ikäsi laskea kaloreita jos haluat.Mutta ota enemin nyrkki sääntö,kaikea saa syödä kohtuudellaa.

      • Anonyymi

        Leivän mukana tulee usein kaikkea pahaa mukana: suolaa, leikkeleitä, rasvaa.


      • Anonyymi

        Mutta leipä on terveellisempää kuin kakku.


      • Anonyymi

        Pitää ne kalorit tietää,KOSKA myös kevyellä kasvisruualla voi lihoa jos siihen on laittanut kermaa ja juustoa,JOS syö liian suuria annoskokoja.

        Hyvää ruokaa EI pysty edes tekemään ilman juustoa ja kermaa joten annoskoot pitää olla pieniä.Maku tulee tietysti mausteillakin,mutta jos oiken hyvää ruokaa haluaa pitää käyttää juustoa,kermaa,majoneesia yms


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ne kalorit tietää,KOSKA myös kevyellä kasvisruualla voi lihoa jos siihen on laittanut kermaa ja juustoa,JOS syö liian suuria annoskokoja.

        Hyvää ruokaa EI pysty edes tekemään ilman juustoa ja kermaa joten annoskoot pitää olla pieniä.Maku tulee tietysti mausteillakin,mutta jos oiken hyvää ruokaa haluaa pitää käyttää juustoa,kermaa,majoneesia yms

        Bodarithan laittavat ruokaan vain mausteet,mutta ei siitä tulen silloin niin hyvän makuista .Ruoka niillä on muuten terveellistä ja ravitsevaa,se on vain siksi,että lihakset kasvaisivat suuremmaksi.(samalla kalorimäärällä saa syödä puolet enemmän)

        Mielestäni ruokaa EI kannata pilata huonolla valmistustavalla, pitäähän ihmisen saada myös pieni määrä rasvaa koska rasvassakin on hyvää ravintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta leipä on terveellisempää kuin kakku.

        Kakkua voi syödä niin paljon kuin haluaa jos pihtimittaa joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ne kalorit tietää,KOSKA myös kevyellä kasvisruualla voi lihoa jos siihen on laittanut kermaa ja juustoa,JOS syö liian suuria annoskokoja.

        Hyvää ruokaa EI pysty edes tekemään ilman juustoa ja kermaa joten annoskoot pitää olla pieniä.Maku tulee tietysti mausteillakin,mutta jos oiken hyvää ruokaa haluaa pitää käyttää juustoa,kermaa,majoneesia yms

        "Hyvää ruokaa EI pysty edes tekemään ilman juustoa ja kermaa joten annoskoot pitää olla pieniä.Maku tulee tietysti mausteillakin,mutta jos oiken hyvää ruokaa haluaa pitää käyttää juustoa,kermaa,majoneesia yms"

        Mihin unohtuivat voi ja sokeri? Aina täytyy suolaiseen ruokaan lisätä hieman sokeria ja makeaan ruokaan hiukan suolaa. Eikä MITÄÄN hyvää ruokaa voi tehdä ilman VOIta, ei edes mansikkakakkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvää ruokaa EI pysty edes tekemään ilman juustoa ja kermaa joten annoskoot pitää olla pieniä.Maku tulee tietysti mausteillakin,mutta jos oiken hyvää ruokaa haluaa pitää käyttää juustoa,kermaa,majoneesia yms"

        Mihin unohtuivat voi ja sokeri? Aina täytyy suolaiseen ruokaan lisätä hieman sokeria ja makeaan ruokaan hiukan suolaa. Eikä MITÄÄN hyvää ruokaa voi tehdä ilman VOIta, ei edes mansikkakakkua.

        Olen laihtunut JO 3 kiloa kolmessa päivässä,revi siitä huumoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen laihtunut JO 3 kiloa kolmessa päivässä,revi siitä huumoria.

        Oletpa vitsikkäällä tuulella tänään.


    • Anonyymi

      Mielestäni kakkua voi syödä joka päivä kahvin kanssa jos hiihtää riittävästi.Kakun pitää olla HYVÄÄ,ja juuri pihtimittasin 7män mm ylhäältä ja 6si mm alhaalta.Laadukkaat pihdit takaavat hyvän kakun.SYY pahaan kakkuun ei ole leipuri,vaan leipä.Leipä on täynnä sokeria toisin kuin kakku,joka on tehty jauhoista.Pihtien avulla laihtusin 8 deksan kiloa kuukaudessa.

    • Anonyymi

      Leipä on pahasta.

    • Anonyymi

      Kyllä se niin on että kaikki viljatuotteet,leipä ja pullat on se lihomisen syy.

      Et varmasti liho jos syö välillä karkkia esim 150g = 500 kaloria.
      Pullilla ja leivillä otetaan HELPOSTI päivässä 4000-5000 kaloria.

      Jos laihdutat,LEIPÄ JA PULLA KOKONAAN POIS
      Jos hallitset painoa syö niitä VAIN vähän.

      • Anonyymi

        "Et varmasti liho jos syö välillä karkkia esim 150g = 500 kaloria." (p.o. kilokaloria)

        - Varmasti lihoo, jos syö ne karkit kaiken muun syömisen LISÄksi!

        "Pullilla ja leivillä otetaan HELPOSTI päivässä 4000-5000 kaloria."

        - Leipää täytyisi syödä päivässä 2 kiloa, jotta siitä saisi 5000 Kcal. Ei ole helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et varmasti liho jos syö välillä karkkia esim 150g = 500 kaloria." (p.o. kilokaloria)

        - Varmasti lihoo, jos syö ne karkit kaiken muun syömisen LISÄksi!

        "Pullilla ja leivillä otetaan HELPOSTI päivässä 4000-5000 kaloria."

        - Leipää täytyisi syödä päivässä 2 kiloa, jotta siitä saisi 5000 Kcal. Ei ole helppoa.

        Jo kahdessa siivussa leipää jossa on päällä rasvaa ja juustoa on 330 kaloria.Katso vaikka kalorilaskurista.
        Sitten kun syöt niin monta kertaa päivässä ja vielä pullat ja napostelukeksit kalorit on 4000-5000 kaloria
        Olen tämän asian todennut pitämällä ruokapäiväkirjaa.Jos niitä EI SYÖ OLLENKAAN laihtuu varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo kahdessa siivussa leipää jossa on päällä rasvaa ja juustoa on 330 kaloria.Katso vaikka kalorilaskurista.
        Sitten kun syöt niin monta kertaa päivässä ja vielä pullat ja napostelukeksit kalorit on 4000-5000 kaloria
        Olen tämän asian todennut pitämällä ruokapäiväkirjaa.Jos niitä EI SYÖ OLLENKAAN laihtuu varmasti.

        10 siivua on siis JO 3300 kaloria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo kahdessa siivussa leipää jossa on päällä rasvaa ja juustoa on 330 kaloria.Katso vaikka kalorilaskurista.
        Sitten kun syöt niin monta kertaa päivässä ja vielä pullat ja napostelukeksit kalorit on 4000-5000 kaloria
        Olen tämän asian todennut pitämällä ruokapäiväkirjaa.Jos niitä EI SYÖ OLLENKAAN laihtuu varmasti.

        Jos et ymmärrä kalorin ja kilokalorin eroa niin ei kannata hirveän paljon louskuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo kahdessa siivussa leipää jossa on päällä rasvaa ja juustoa on 330 kaloria.Katso vaikka kalorilaskurista.
        Sitten kun syöt niin monta kertaa päivässä ja vielä pullat ja napostelukeksit kalorit on 4000-5000 kaloria
        Olen tämän asian todennut pitämällä ruokapäiväkirjaa.Jos niitä EI SYÖ OLLENKAAN laihtuu varmasti.

        Kahdessa 30 g siivussa leipää on alle 150 kcal. Yli puolet kaloreista tulee voista ja juustosta. Syyllinen lihomiseen ei siis ole leipä vaan leivän päälle levitettävä rasva. Jos haluaa laihtua, niin helpoimmin se onnistuu rasvoja vähentämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahdessa 30 g siivussa leipää on alle 150 kcal. Yli puolet kaloreista tulee voista ja juustosta. Syyllinen lihomiseen ei siis ole leipä vaan leivän päälle levitettävä rasva. Jos haluaa laihtua, niin helpoimmin se onnistuu rasvoja vähentämällä.

        Ei kukaan leipää paljaaltaan tykkää syödä. Kannattaa syödä vain päällykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ymmärrä kalorin ja kilokalorin eroa niin ei kannata hirveän paljon louskuttaa.

        Sanakirjojen mukaan kalorilla tarkoitetaan sekä suomen että englannin kielessä kilokaloria. Kilokaloria käytetään vain huolitellussa kielessä. Eli ne tarkoittavat kielellisesti samaa. Ikävä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan leipää paljaaltaan tykkää syödä. Kannattaa syödä vain päällykset.

        Huumoripläjäyksistäkin kannattaa lukea vain ensimmäinen ja viimeinen kirjain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan leipää paljaaltaan tykkää syödä. Kannattaa syödä vain päällykset.

        Ei tarvitse syödä paljaaltaan, voi käyttää vähäkalorisempia päällysteitä.
        - 10 g voita sisältää 70 kcal, sama määrä 40 % margariinia vain puolet siitä
        - 12 g viipale emmentalia sisältää 45 kcal, sama määrä 10 % Polaria vain 24 kcal
        - Keskikokoinen (15 g) siivu keittokinkkua sisältää energiaa vain 15 kcal
        - 20 g kurkkuviipaleita 2 kcal.

        Eikä noita tarvitse kaikkia laittaa samalle leivälle. Tuoreen leivän päälle riittää sipaisu margariinia ja kurkkua niin paljon kuin pysyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanakirjojen mukaan kalorilla tarkoitetaan sekä suomen että englannin kielessä kilokaloria. Kilokaloria käytetään vain huolitellussa kielessä. Eli ne tarkoittavat kielellisesti samaa. Ikävä kyllä.

        no mutta silti

        jos joku käyttää puhekielessä asioita ilman kilo-etuliitettä vaikka siinä pitäisi sellainen olla, ei varmaankaan ole se ihan terävin tapaus

        voiko sellaisen ihmisen jorinoita pitää kovinkaan vakavasti otettavina, sanoo sanakirja mitä vaan? ei voi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no mutta silti

        jos joku käyttää puhekielessä asioita ilman kilo-etuliitettä vaikka siinä pitäisi sellainen olla, ei varmaankaan ole se ihan terävin tapaus

        voiko sellaisen ihmisen jorinoita pitää kovinkaan vakavasti otettavina, sanoo sanakirja mitä vaan? ei voi

        Esim. englannissa ravitsemusaiheisissa artikkeleissa puhutaan ihan kaloreista vaikka tarkoitettaisiin kilokaloreita. Joskus (aika usein) käytetään kilokalorista nimitystä ”large calorie” tai kilokalorin lyhenteenä Cal (siis isolla alkukirjaimella) erotuksena ”tavallisesta” kalorista cal.

        KNM:ksi haukuttu Excel-taituri käyttää kaksinkertaista kiloa eli ”kCal”. Tapa perustuu väärinymmärrykseen. Hän ei luultavasti osaa edes englannin kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. englannissa ravitsemusaiheisissa artikkeleissa puhutaan ihan kaloreista vaikka tarkoitettaisiin kilokaloreita. Joskus (aika usein) käytetään kilokalorista nimitystä ”large calorie” tai kilokalorin lyhenteenä Cal (siis isolla alkukirjaimella) erotuksena ”tavallisesta” kalorista cal.

        KNM:ksi haukuttu Excel-taituri käyttää kaksinkertaista kiloa eli ”kCal”. Tapa perustuu väärinymmärrykseen. Hän ei luultavasti osaa edes englannin kieltä.

        Erikoista että Otaniemen insinööriksi itseään tituleeraama KNM-Excel-ukko edes puhuu kaloreista (cal) tai kilokaloreista (kcal).

        Herran vuonna 2021 pitäisi puhua jouleista (J) ja kilojouleista (kJ).

        Autoissakin kansa ja rahvas puhuu hevosvoimista vaikka oikea yksikkö olisi watti sekä kilowatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoista että Otaniemen insinööriksi itseään tituleeraama KNM-Excel-ukko edes puhuu kaloreista (cal) tai kilokaloreista (kcal).

        Herran vuonna 2021 pitäisi puhua jouleista (J) ja kilojouleista (kJ).

        Autoissakin kansa ja rahvas puhuu hevosvoimista vaikka oikea yksikkö olisi watti sekä kilowatti.

        Elintarvikepakkauksissa energiasisältö pitää ilmoittaa sekä kilojouleina että kilokaloreina.

        Asiasta säännellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa EPNAs EU N:o 1169/2011 artikloissa 29–35 ja liitteissä XIII–XV. (Tämän te jo tiesittekin.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanakirjojen mukaan kalorilla tarkoitetaan sekä suomen että englannin kielessä kilokaloria. Kilokaloria käytetään vain huolitellussa kielessä. Eli ne tarkoittavat kielellisesti samaa. Ikävä kyllä.

        Mittaatko myöskin matkojen pituudet metreinä ja oman painosi grammoina? Ilman kilo- liitettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elintarvikepakkauksissa energiasisältö pitää ilmoittaa sekä kilojouleina että kilokaloreina.

        Asiasta säännellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa EPNAs EU N:o 1169/2011 artikloissa 29–35 ja liitteissä XIII–XV. (Tämän te jo tiesittekin.)

        Hyvä.

        Luulisi silti, että Otaniemen insinööriksi itseään tituleeraava Excel-KNM osaisi ja haluaisi käyttää SI-yksiköitä. Kalorit, hevosvoimat ja tuumat, mikseipä vaaksat, solmut ja peninkulmatkin, istuvat lujasti rahvaan sielussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse syödä paljaaltaan, voi käyttää vähäkalorisempia päällysteitä.
        - 10 g voita sisältää 70 kcal, sama määrä 40 % margariinia vain puolet siitä
        - 12 g viipale emmentalia sisältää 45 kcal, sama määrä 10 % Polaria vain 24 kcal
        - Keskikokoinen (15 g) siivu keittokinkkua sisältää energiaa vain 15 kcal
        - 20 g kurkkuviipaleita 2 kcal.

        Eikä noita tarvitse kaikkia laittaa samalle leivälle. Tuoreen leivän päälle riittää sipaisu margariinia ja kurkkua niin paljon kuin pysyy.

        Minä käytän leivän päällä mansikkakakkua ja olen pudottanut painoa 185sta kilokalorista 185.6teen kiloon. Se onnistuu helposti mansikkakakkua syömällä. Ette vaan ymmärrä. Mansikkakakusta saa vain ENERGIAA ei mitään kaloreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän leivän päällä mansikkakakkua ja olen pudottanut painoa 185sta kilokalorista 185.6teen kiloon. Se onnistuu helposti mansikkakakkua syömällä. Ette vaan ymmärrä. Mansikkakakusta saa vain ENERGIAA ei mitään kaloreita.

        Jopas sulla ottaa hermon päälle.

        Olisko aika pitää vähän lomaa tältä palstalta?


    • Anonyymi

      Mielestäni 3lme asiaa ratkaisee eli pihtimittaus,kahvi ja mansikkakakku.Pihtien ja mansikkakakun pitää olla hyvät ja kahvin mustaa.

      • Anonyymi

        Aivan lapsen kommentti.


    • Anonyymi

      On olemassa leipää ja leipää.

      Valkoinen leipä, ranskanleipä, patonki ja muu pullamössö on vaihdettava täysjyväleipään, kauraleipään, ruisleipään, jälkiuunileipään tai siemenleipään sekä varsinkin näkkileipään tai hapankorppuihin.

      Voi ja täysmargariini on vaihdettava kevytmargariiniin tai kevytmajoneesiin tai vastaaviin kasvistuotteisiin.

      Rasvainen makkara voi olla kevyttä kalkkunaa, kanaa tai kinkkua; edellisten rasvapitoisuus on 1 - 3 % ja proteiinipitoisuus 20 - 30 %.

      Täysrasvainen juusto voi olla kyvyempää versiota, jolloin proteiinin määrä kasvaa tai pysyy ennallaan, mutta rasvan määrä pienenee. Jos maku ei viehätä, niin kyse on aivan liian henkilökohtaisesta asiasta. Silloin paino-ongelmaakaan ei todellisuudessa ole.

      Salaattia, kurkkua. tomaattia jne. voi latoa leivälle niin paljon kuin haluaa.

    • Anonyymi

      Yhäkin, ei se leipä lihota vaan se mitä sinä sen leivän päälle laitat.
      On oma häpeäsi jos et pysty syömään leipää ilman rasvaisia levitteitä ja paksua kerrosta juustoa.

      Vinkkinä; pistä sen leipäviipaleen päälle sipaisu tuorejuustoa ja iso kasa kasviksia.
      Tuossa yhdistelmässä on makua ja alle puolet aiemmin käyttämiesi päällisten kaloreista.

      • Anonyymi

        Leivässä on kyllä paljon kaloreita, joten kannattaa olla varovainen. Täysjyväleipä kohottaa verensokeria myös melkein yhtä paljon kuin valkoinenkin. Leipä on myös kallista, ja siinä on n. 1% suolaa. Kaurapuuro olisi halpaa ja suolatonta.


      • Anonyymi

        Minulla on nyt niin hyvä ruoka,että en tarvitse ollenkaan leipää.Kalorit nyt vain 1400
        Syön nyt hyvää keittoa 2 kertaa päivässä jossa on sopivasti hiilihydraatteja.Paino laskee hyvin nyt pienelläkin liikunnalla.
        Olen minä joskus laihduttanut leivälläkin,mutta silloin ruokamäärät pitää olla pienet ja HYVIN paljon liikuntaa.Eli pääsee huomattavasti vähemmällä kun sitä ei syö ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on nyt niin hyvä ruoka,että en tarvitse ollenkaan leipää.Kalorit nyt vain 1400
        Syön nyt hyvää keittoa 2 kertaa päivässä jossa on sopivasti hiilihydraatteja.Paino laskee hyvin nyt pienelläkin liikunnalla.
        Olen minä joskus laihduttanut leivälläkin,mutta silloin ruokamäärät pitää olla pienet ja HYVIN paljon liikuntaa.Eli pääsee huomattavasti vähemmällä kun sitä ei syö ollenkaan.

        HYVÄÄ ruokaa,ei pahaa ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYVÄÄ ruokaa,ei pahaa ruokaa.

        Sinun pitäisi tehdä jotain tuolle ahmintahäiriöllesi. Terv. kohtalotoveri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi tehdä jotain tuolle ahmintahäiriöllesi. Terv. kohtalotoveri.

        Ahmintahäiriö on mielen sairaus, vaikka se näyttäytyykin tyypillisesti painon ja syömisen ongelmien kautta. Ahmintahäiriön syitä ei tunneta tarkkaan, mutta taustalla saattavat olla esimerkiksi stressitekijät, kuormittava elämäntilanne, tunne-elämän vaikeudet tai itsetunto-ongelmat. Kuurilaihdutteleminen pahentaa ahmintataipumusta. Ahmintahäiriöstä kärsivillä todetaan tavallista enemmän myös muuta psyykkistä oirehtimista. Näitä ovat yleinen alakulo ja masentuneisuus, ahdistuneisuus, mielialan aaltoilu ja psyykkinen haavoittuvuus.

        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00819


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahmintahäiriö on mielen sairaus, vaikka se näyttäytyykin tyypillisesti painon ja syömisen ongelmien kautta. Ahmintahäiriön syitä ei tunneta tarkkaan, mutta taustalla saattavat olla esimerkiksi stressitekijät, kuormittava elämäntilanne, tunne-elämän vaikeudet tai itsetunto-ongelmat. Kuurilaihdutteleminen pahentaa ahmintataipumusta. Ahmintahäiriöstä kärsivillä todetaan tavallista enemmän myös muuta psyykkistä oirehtimista. Näitä ovat yleinen alakulo ja masentuneisuus, ahdistuneisuus, mielialan aaltoilu ja psyykkinen haavoittuvuus.

        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00819

        Ahmimishimo iskee tavallisesti silloin, kun syömistä on pantattu liian pitkään. Sekä ahmintahäiriössä että lievemmässä ahmimistaipumuksessa tärkein yksittäinen hoitotoimenpide on syömisrytmin säännöllistäminen. Ahmintaongelmaa pahentava kuurilaihduttaminen pitää lopettaa, jonka jälkeen opetellaan syömään säännöllisesti ja ennen kaikkea määrällisesti riittävästi. Säännöllisen ateriarytmin mukaan päivän aikana syödään noin 3–4 tunnin välein valveillaoloaikana. Kun päivään kuuluvat aamupala, lounas, päivällinen ja sopivat välipalat, ahmimisen taajuus vähenee jo ihan siitä syystä, että nälkä ei pääse kasvamaan liian suureksi. Myös joustava ja salliva suhtautuminen ruokaan on tärkeää opetella. Ruoka on tavallista monipuolista ruokaa, johon kuuluu runsaasti kasviksia. Tästä syömistavasta käytetään nimitystä täsmäsyöminen.

        Lievissä tapauksissa ahmintahäiriö ajan mittaan lievittyy itsestään ja saattaa parantua kokonaan pelkällä itsehoidolla. Kun ahmiminen on saatu hallintaan, vodaan ajatella terveydelle haitallisen ylipainon pudottamista. Se pitää tehdä maltillisesti ilman tiukkoja dieettejä, jotka helposti johtavat ahminnan palaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leivässä on kyllä paljon kaloreita, joten kannattaa olla varovainen. Täysjyväleipä kohottaa verensokeria myös melkein yhtä paljon kuin valkoinenkin. Leipä on myös kallista, ja siinä on n. 1% suolaa. Kaurapuuro olisi halpaa ja suolatonta.

        Leipä on tosiaan hyvin epäterveellistä ravintoa siitäkin,että siinä on paljon suolaa.
        jos leivässä ei ole suolaa tarpeeksi se on pahan makuista.
        Maku siihen saadaan nimenomaan lisäämällä runsaasti suolaa,huonon makuinen leipä ei mene edes kaupaksi,siksi valikoimissa on vain runsaasti suolaa sisältäviä leipiä.
        Tavallista ruokaa pystyy tekemään helposti vähemmällä suolamäärällä käyttämällä reilusti muita mausteita.

        Pullissa ja kakuissa on sitten se runsas rasvan ja sokerin määrä joka joka tekee niistä lihottavaa. KAIKKI viljatuotteet lihottaa.

        Tämänkin leivän pystyy syömään yhdeltä istuamalta kuka vaan ja jo siitä saa suolaa 2 tl ja virallinen suositus on vain 1 tl päivässä.
        Nyt tällä nykyisellä ruokavaliolla saan korkeintaan alle puoli tl suolaa päivässä.

        https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/645282/Kotitekoinen leipä/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipä on tosiaan hyvin epäterveellistä ravintoa siitäkin,että siinä on paljon suolaa.
        jos leivässä ei ole suolaa tarpeeksi se on pahan makuista.
        Maku siihen saadaan nimenomaan lisäämällä runsaasti suolaa,huonon makuinen leipä ei mene edes kaupaksi,siksi valikoimissa on vain runsaasti suolaa sisältäviä leipiä.
        Tavallista ruokaa pystyy tekemään helposti vähemmällä suolamäärällä käyttämällä reilusti muita mausteita.

        Pullissa ja kakuissa on sitten se runsas rasvan ja sokerin määrä joka joka tekee niistä lihottavaa. KAIKKI viljatuotteet lihottaa.

        Tämänkin leivän pystyy syömään yhdeltä istuamalta kuka vaan ja jo siitä saa suolaa 2 tl ja virallinen suositus on vain 1 tl päivässä.
        Nyt tällä nykyisellä ruokavaliolla saan korkeintaan alle puoli tl suolaa päivässä.

        https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/645282/Kotitekoinen leipä/

        En ole syönyt leipää yhtään ainoaa palaa 1.4 lähtien enkä syö sitä ainakaan kuukauteen tai kahteen.
        Tutkin nyt oman painokäyrätaulukon jossa on nyt syödyt kalorit,liikuntatunnit,pihtimittaustulos,paino.
        1 Silloin kun liikuin hyvin paljon paljon paino laski nopeasti,
        2 sitten aloin syömään liikaa ja menetin liikuntahaluni ja lihoin.

        Nyt ajattelen että sitä aiheuttiko liika liikkumisen sen että aloin syömään ja lihoin.
        Teen nyt toisella tavalla.Liikun kohtuudella ja syön vähemmän.Tulosta tulee silloin kun nämä kaksi ovat oikeassa suhteessa keskenään.Ei voi laihtua pelkästään liikunnalla tai pelkästään vähäkalorisella syömisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole syönyt leipää yhtään ainoaa palaa 1.4 lähtien enkä syö sitä ainakaan kuukauteen tai kahteen.
        Tutkin nyt oman painokäyrätaulukon jossa on nyt syödyt kalorit,liikuntatunnit,pihtimittaustulos,paino.
        1 Silloin kun liikuin hyvin paljon paljon paino laski nopeasti,
        2 sitten aloin syömään liikaa ja menetin liikuntahaluni ja lihoin.

        Nyt ajattelen että sitä aiheuttiko liika liikkumisen sen että aloin syömään ja lihoin.
        Teen nyt toisella tavalla.Liikun kohtuudella ja syön vähemmän.Tulosta tulee silloin kun nämä kaksi ovat oikeassa suhteessa keskenään.Ei voi laihtua pelkästään liikunnalla tai pelkästään vähäkalorisella syömisellä.

        Nyt laihdutuksen alussa lähti 4 jän päivän aikana nestettä 2,5 kiloa,laihtuminen alkaa vasta sen jälkeen.Teen sen yhden 2,5 tunnin pyörälenkin joka päivä.
        Kävelyä pitäisi olla pyöräilyn lisäksi vähintään 4 tuntia,sitä en ole vielä tehnyt yhtään.
        Joulukuussa tuolla tavalla tehtynä pihtimitta laski 3 mm kahdeksan päivän jälkeen.Liikunta oli silloin vain keskiraskasta työtä.Paino laski tuona aikana vain 1 kiloa (jo 2 mm on erittäin hyvä tulos rasvakerroksen ohentumisessa) Kalorit oli silloin 1400 päivässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt laihdutuksen alussa lähti 4 jän päivän aikana nestettä 2,5 kiloa,laihtuminen alkaa vasta sen jälkeen.Teen sen yhden 2,5 tunnin pyörälenkin joka päivä.
        Kävelyä pitäisi olla pyöräilyn lisäksi vähintään 4 tuntia,sitä en ole vielä tehnyt yhtään.
        Joulukuussa tuolla tavalla tehtynä pihtimitta laski 3 mm kahdeksan päivän jälkeen.Liikunta oli silloin vain keskiraskasta työtä.Paino laski tuona aikana vain 1 kiloa (jo 2 mm on erittäin hyvä tulos rasvakerroksen ohentumisessa) Kalorit oli silloin 1400 päivässä

        Minun ruokavalio EI OLE vähähiilihydraattinen,vaikka en syö ollenkaan mitään viljatuotteita leipää ja pullaa
        koska hiilihydraatit ON 150g päivässä.Hiilihydraattia EI saa missään nimessä jättää pois ruokavaliosta.
        Rasva 60g proteeni 66g hiilihydraatti 150g kalorit 1400


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipä on tosiaan hyvin epäterveellistä ravintoa siitäkin,että siinä on paljon suolaa.
        jos leivässä ei ole suolaa tarpeeksi se on pahan makuista.
        Maku siihen saadaan nimenomaan lisäämällä runsaasti suolaa,huonon makuinen leipä ei mene edes kaupaksi,siksi valikoimissa on vain runsaasti suolaa sisältäviä leipiä.
        Tavallista ruokaa pystyy tekemään helposti vähemmällä suolamäärällä käyttämällä reilusti muita mausteita.

        Pullissa ja kakuissa on sitten se runsas rasvan ja sokerin määrä joka joka tekee niistä lihottavaa. KAIKKI viljatuotteet lihottaa.

        Tämänkin leivän pystyy syömään yhdeltä istuamalta kuka vaan ja jo siitä saa suolaa 2 tl ja virallinen suositus on vain 1 tl päivässä.
        Nyt tällä nykyisellä ruokavaliolla saan korkeintaan alle puoli tl suolaa päivässä.

        https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/645282/Kotitekoinen leipä/

        "Tämänkin leivän pystyy syömään yhdeltä istuamalta kuka vaan ja jo siitä saa suolaa 2 tl ja virallinen suositus on vain 1 tl päivässä."

        Ilman ahmimishäiriötä tuota leipää ei kuka(va)an syö yhdellä 'istuamalla'. Jos se maistuu niin hyvälle, niin vika ei ole leivässä vaan syöjässä. Kotitekoisessa leivässä on suolaa juuri sen verran kuin siihen itse laittaa. Toisaalta leivän päällisissä voi olla suolaa 2- 4 % eli niistä kertyy suolaa enemmän kuin leivästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on nyt niin hyvä ruoka,että en tarvitse ollenkaan leipää.Kalorit nyt vain 1400
        Syön nyt hyvää keittoa 2 kertaa päivässä jossa on sopivasti hiilihydraatteja.Paino laskee hyvin nyt pienelläkin liikunnalla.
        Olen minä joskus laihduttanut leivälläkin,mutta silloin ruokamäärät pitää olla pienet ja HYVIN paljon liikuntaa.Eli pääsee huomattavasti vähemmällä kun sitä ei syö ollenkaan.

        Olet nyt 10 kuukaudessa esitellyt meille 15 erilaista dieettiä.


    • Anonyymi

      Rasva ei ole viljatuotetta.
      Sokerikaan ei ole, yleensä, tehty viljasta.

      Harva meistä syö -kokonaisen-leivän päivässä.
      Harva meistä syö - pelkästään - leipää.

      Jos syö 2-5 täysjyväleipäviipaletta päivässä, taatusti ei ylity päivän suolan saantiarvot.
      Jos laittaa leivän päälle tavallista (ei kevyt) juustoa, useimmissa tavallisissa juustoviipaleissa on enemmän suolaa kuin siinä leipäviipaleessa.

      • Anonyymi

        Suomalaiset miehet saavat viljatuotteista kuitenkin keskimäärin 2,4 g suolaa päivässä, naiset 1,8 grammaa. Viljatuotteet ovatkin naisilla suolan saannissa suurin elintarvikeluokka (miehillä toiseksi suurin).


      • Anonyymi

        Olen syönyt itse ennen 1 tuollaista kokonaista leipää,ja munkkeja saman verran kalorit on pyörinyt n 5000-5500 kalorissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen syönyt itse ennen 1 tuollaista kokonaista leipää,ja munkkeja saman verran kalorit on pyörinyt n 5000-5500 kalorissa

        Laihuuden salaisuus on siinä ettei syö sitä mistä lihoo.EI KUKAAN voi pysyä muuten laihana,tämä on asia mikä on aivan varma.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengenvaarallisesti lihavat ei muuta syökkään kuin leipää,ja pullaa.

        https://www.iltapulu.fi/hengenvaarallisesti-lihava/20191207200081

        Ei ne 600 lib telkkariohjelman 300 kiloiset läskit syö leipää!
        Ne veti ainakin siinä telkkaohjelmassa aamupalalla metrin halkaisijaltaan olevia pitsoja joissa oli päällä pari kiloa juustoa ja saman verran jotain hötö lihaa!

        Sitten ne söi parikymmentä upporasvassa paistettua kanankoipea ja siihen päälle vielä parikymmentä jauhoissa kieritettyjä ja upporasvassa paistettua munkkia!
        Juomana vetävät 6 litraa cokista tai muuta sokeroitua juomaa.
        Jälkkäriksi donitseja, munkkeja tai jäätelöä kilon verran.

        Sama toistui 3 -5 kertaa päivässä.

        Mikään yllämainituista sapuskoista -ei ole- leipää!

        Sulla on joku fiksaatio aivoissa joka näköjään muuttaa kaikki viljatuotteet leiväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne 600 lib telkkariohjelman 300 kiloiset läskit syö leipää!
        Ne veti ainakin siinä telkkaohjelmassa aamupalalla metrin halkaisijaltaan olevia pitsoja joissa oli päällä pari kiloa juustoa ja saman verran jotain hötö lihaa!

        Sitten ne söi parikymmentä upporasvassa paistettua kanankoipea ja siihen päälle vielä parikymmentä jauhoissa kieritettyjä ja upporasvassa paistettua munkkia!
        Juomana vetävät 6 litraa cokista tai muuta sokeroitua juomaa.
        Jälkkäriksi donitseja, munkkeja tai jäätelöä kilon verran.

        Sama toistui 3 -5 kertaa päivässä.

        Mikään yllämainituista sapuskoista -ei ole- leipää!

        Sulla on joku fiksaatio aivoissa joka näköjään muuttaa kaikki viljatuotteet leiväksi.

        Pitsahan on leipää,koska se on tehty vehnästä.Kaikki missä vain on viljaa lihottaa.

        Silloin kun jättää KAIKKI viljatuottet pois kalorit putoaa VÄHINTÄÄN heti 50% ja enemmänkin.Omien ruokapäiväkirjamerkintöjen mukaan ne laskee ainakin minulla 3500-5000 kalorista 1500 kaloriin jättämällä pois kaikki viljatuotteet.

        Ei tavalliset ihmiset yleensä liho millään jäätelöillä ja muilla makeilla ja rasvaisilla herkuilla,siihen riittää sekin että syö muutaman palan leipää juustolla ja kahvin kanssa pullaa
        Siitäkin lihoo jo 30 kiloa puolessa vuodessa. Tavalliset ihmiset tajuaa sen että sokerijuomia ja suklaalevyjä yms ei kannata syödä nälkäänsä.
        Ne ei tajua sitä että esim kaurapuuro jossa on viljaa voi lihottaa ja tavallisena terveellisenä ruokana pidetty ruisleipä.


      • Anonyymi

        "Jos laittaa leivän päälle tavallista (ei kevyt) juustoa, useimmissa tavallisissa juustoviipaleissa on enemmän suolaa kuin siinä leipäviipaleessa."

        Siksi kannattaa syödä vain päällykset. Niillä pärjää mainiosti ilman turhia hiilareita.


    • Anonyymi

      Koko laihdutus on typerien hommaa , itse ainakin nautin elämästä ja syön ja juon just mistä tykkään eikä siinä muutamat ylikilot paina mitään. Ja voin sanoa että herkuttelen joka ilta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kokojyväleipä ja muu -vilja on paras kuitujen lähde, jonka lisäksi kuitua on palkokasveissa, kasviksissa yleensä sekä hedelmissä varauksella. Peruna ja riisi, vaikkapa, sisältävät kuitua hyvin niukasti.


      • Anonyymi

        Käyppä kerran tutustumassa saattohoitoosastolla,niin varmasti muutat mieltäsi.Makaavat kovissa kivuissa ja säryissä aika nuoretkin ihmiset paskavaipoissaan.
        Kannattaa hoitaa terveyttään,niin elää vanhaksi,ja ei tarvitse kärsiä niitä kipuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokojyväleipä ja muu -vilja on paras kuitujen lähde, jonka lisäksi kuitua on palkokasveissa, kasviksissa yleensä sekä hedelmissä varauksella. Peruna ja riisi, vaikkapa, sisältävät kuitua hyvin niukasti.

        Riisiä on kyllä täyjyvänäkin. Itse en sitä kylläkään käytä koska se ei toimi sushissa eikä risotossa. Lisukkeena olen vaihtanut sen bulguuriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokojyväleipä ja muu -vilja on paras kuitujen lähde, jonka lisäksi kuitua on palkokasveissa, kasviksissa yleensä sekä hedelmissä varauksella. Peruna ja riisi, vaikkapa, sisältävät kuitua hyvin niukasti.

        "Kokojyväleipä ja muu -vilja on paras kuitujen lähde"

        Ei ole. Psyllium on kaikkein paras. Eikä ole hiilaria, suolaa eikä sokeria.


    • Anonyymi

      Lihomisesi syy ei ole leipä, vaan se että syöt sitä liikaa. Mikä tahansa ruoka lihottaa jos sitä syö liikaa. Niin yksinkertaista se on.

      • Anonyymi

        Ongelma on siinä on ruuan pitää olla HYVÄÄ.Kun syö hyvää ruokaa eikä PAHAA ruokaa,lihoo helpommin.Jos syö 3 lmen kilon edestä HYVÄÄ leipää tai 3 lmen kilon edestä PAHAA salaattia,lopputulos on erilainen.

        Olen esittänyt TÄÄLLÄ viime kuukauden aikana useita vaihtoehtoja,ja ruuan pitää olla HYVÄÄ ja silti laihtua.Ratkaisu on HIIHTÄMINEN 2,5 den tunnin edestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä on ruuan pitää olla HYVÄÄ.Kun syö hyvää ruokaa eikä PAHAA ruokaa,lihoo helpommin.Jos syö 3 lmen kilon edestä HYVÄÄ leipää tai 3 lmen kilon edestä PAHAA salaattia,lopputulos on erilainen.

        Olen esittänyt TÄÄLLÄ viime kuukauden aikana useita vaihtoehtoja,ja ruuan pitää olla HYVÄÄ ja silti laihtua.Ratkaisu on HIIHTÄMINEN 2,5 den tunnin edestä.

        Proteiinien ihanteellisista määristä sinulla on varsin häilyväiset mielipiteet.

        Taidatkin olla ISOROLLI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Proteiinien ihanteellisista määristä sinulla on varsin häilyväiset mielipiteet.

        Taidatkin olla ISOROLLI.

        Mistä nämä kaikki rollit erottaa toisistaan, kun asiasisältö on kuitenkin sama? Eikös kaiken taustalla ole massiivikalorihöpöttäjä, joka hiihtää lähes työkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä nämä kaikki rollit erottaa toisistaan, kun asiasisältö on kuitenkin sama? Eikös kaiken taustalla ole massiivikalorihöpöttäjä, joka hiihtää lähes työkseen.

        Erottaa siitä että yksi niistä on aina tosissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erottaa siitä että yksi niistä on aina tosissaan.

        Minä ainakin omalta osaltani lupaan, että en enää tänä keväänä rollaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä on ruuan pitää olla HYVÄÄ.Kun syö hyvää ruokaa eikä PAHAA ruokaa,lihoo helpommin.Jos syö 3 lmen kilon edestä HYVÄÄ leipää tai 3 lmen kilon edestä PAHAA salaattia,lopputulos on erilainen.

        Olen esittänyt TÄÄLLÄ viime kuukauden aikana useita vaihtoehtoja,ja ruuan pitää olla HYVÄÄ ja silti laihtua.Ratkaisu on HIIHTÄMINEN 2,5 den tunnin edestä.

        Eihän hyvää leipää tarvitse syödä PALJON! Mausta pääsee perille vähemmälläkin. Täytyy myös opetella tekemään HYVÄÄ salaattia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän hyvää leipää tarvitse syödä PALJON! Mausta pääsee perille vähemmälläkin. Täytyy myös opetella tekemään HYVÄÄ salaattia.

        Mutta mansikkakakkua kannattaa Syödä PALJON koska se on HYVÄÄ. Ja se LAIHDUTTAA.


    • Anonyymi

      Kommentoin vielä yhden kerran ja sitten lopetan kokonaan.

      Söin eilen KOKO illallan ajan siinä oli 4 kertaa erittäin hyvän makuista keittoa mahan täyteen ja keksejä sekä rinkeleitä ,kaakaut kanelikorpuilla,päivälläkin karkkeja 50g kalorit jäi vain 2300 kaloriin päivässä.

      Jos olisin syönyt MYÖS leipää ja pullaa kalorit olisivat nousseet 4000-5000 kaloriin
      Jos osaa syödä oikein,niin saa syödä PALJON eikä siltikään liho.

      • Puoli kiloa ruisleipää, 50 g voita ja 200 g juustoa tuottaa noin 2000 kcal eli kyllä sitä leipää joutuu syömään aikamoisia määriä. Tuo on suunilleen minun 10 päivän aamiaiseni verran.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Puoli kiloa ruisleipää, 50 g voita ja 200 g juustoa tuottaa noin 2000 kcal eli kyllä sitä leipää joutuu syömään aikamoisia määriä. Tuo on suunilleen minun 10 päivän aamiaiseni verran.

        Ei ole pakko uskoa,10 siivua leipää rasvalla ja juustolla on 3300 kaloria pullat yms mitä kaikkea muuta sen ohella syö tekee jo 5000 kaloria.

        Jokainen joka EI USKO voi pistää nämä kalorilaskuriin.Minä en nyt kommentoi tänne koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko uskoa,10 siivua leipää rasvalla ja juustolla on 3300 kaloria pullat yms mitä kaikkea muuta sen ohella syö tekee jo 5000 kaloria.

        Jokainen joka EI USKO voi pistää nämä kalorilaskuriin.Minä en nyt kommentoi tänne koskaan.

        "Jokainen joka EI USKO voi pistää nämä kalorilaskuriin.Minä en nyt kommentoi tänne koskaan."

        Onko tuo tulkittava lupaukseksi?
        Jos on, niin siinä tapauksessa suuret kiitokset!

        P.S. Veijo on luvannut lopettaa tänne kirjoittamisen vähintään kerran kuukaudessa viimeiset 10 vuotta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko uskoa,10 siivua leipää rasvalla ja juustolla on 3300 kaloria pullat yms mitä kaikkea muuta sen ohella syö tekee jo 5000 kaloria.

        Jokainen joka EI USKO voi pistää nämä kalorilaskuriin.Minä en nyt kommentoi tänne koskaan.

        Kymmenen 30g siivua leipää sisältää alle 800 kcal. Jotta saisi kertymään 3300 kcal, täytyisi niiden siivujen päälle levittää 250g voita...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen 30g siivua leipää sisältää alle 800 kcal. Jotta saisi kertymään 3300 kcal, täytyisi niiden siivujen päälle levittää 250g voita...

        Juu. 3000 kcal leipää on jotain 750 g leipää, 75 g voita ja 300 g juustoa. Jos tuo tulee 10 viipaleesta leipää niin leipäviipale on sitten 75 g ja sen päällä on 7.5 g voita ja 30 g juustoa.

        Minä syön usein Oululaisen jälkiuunipaloja. 8 kpl eli 16 kpl avattuja paloja painaa 480 g. Yksi viipale siis painaa 30 g ja tuo on vielä suhteellisen painava kun limppuviipale painaa 17 g.

        Massiivikalorimiehen ongelma on selvästi aivan järjettömän kokoisissa annoksissa, ei ruoka-aineissa. Sinänsä kyllä oikeassa juuston suhteen eli jos laittaa tuollaisen 30 g leipäviipale en päälle 20 g valmiiksi viipaloitua juustoa ja vielä voita niin energiaa tulee rutkasti mutta ei kylläkään leivästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakko uskoa,10 siivua leipää rasvalla ja juustolla on 3300 kaloria pullat yms mitä kaikkea muuta sen ohella syö tekee jo 5000 kaloria.

        Jokainen joka EI USKO voi pistää nämä kalorilaskuriin.Minä en nyt kommentoi tänne koskaan.

        KORJAAN 10 siivua tai palaa juustolla tekee 1800 kaloria,JOS nämä syö kaksikin kertaa viikossa ylimääräisenä LIHOO KILON kuukaudessa.Tuo ensimmäinen oli vain kiireessä väärin laskettu.(kyllä minulle on niistä tullutkin monestikkin se 3500 kaloria päivässä)

        Jo 5 palaakin päivässä tekee melkein 1000 kaloria.(sen syö jokainen joka vain leipää syö)

        KYLLÄ LIHOMINEN SIITÄ JOHTUU,minä en tänne kirjoita enään koskaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Juu. 3000 kcal leipää on jotain 750 g leipää, 75 g voita ja 300 g juustoa. Jos tuo tulee 10 viipaleesta leipää niin leipäviipale on sitten 75 g ja sen päällä on 7.5 g voita ja 30 g juustoa.

        Minä syön usein Oululaisen jälkiuunipaloja. 8 kpl eli 16 kpl avattuja paloja painaa 480 g. Yksi viipale siis painaa 30 g ja tuo on vielä suhteellisen painava kun limppuviipale painaa 17 g.

        Massiivikalorimiehen ongelma on selvästi aivan järjettömän kokoisissa annoksissa, ei ruoka-aineissa. Sinänsä kyllä oikeassa juuston suhteen eli jos laittaa tuollaisen 30 g leipäviipale en päälle 20 g valmiiksi viipaloitua juustoa ja vielä voita niin energiaa tulee rutkasti mutta ei kylläkään leivästä.

        Ruisleivät sisältävät keskimäärin 250 kcal/100 g (Fineli: Ruisleipä, ruista 51%).
        Aamiaisleivän energiasisältö:
        ruisleipäviipale 30 g - 75 kcal, suolaa 0,3 g
        voi 5 g - 35 kcal, suolaa 0,1 g
        sulatejuustoviipale 15 g - 43 kcal, suolaa 0,4 g
        metwurstia 10 g - 37 kcal, 0,4 g

        Yhteensä 190 kcal, joista 75 leivästä ja 115 päällisistä.
        Suolaa yht. 1,2 g, leivästä 0,3 g, päällisistä 0,9 g
        Hiilihydraatteja 14,1 g (56,4 kcal) = 29,7 E%


    • Anonyymi

      Massiivikalorihöpöttäjä kertoo satutuokiossaan: "Kaikki missä vain on viljaa lihottaa.... Ei tavalliset ihmiset yleensä liho millään jäätelöillä ja muilla makeilla ja rasvaisilla herkuilla,siihen riittää sekin että syö muutaman palan leipää juustolla ja kahvin kanssa pullaa. Siitäkin lihoo jo 30 kiloa puolessa vuodessa."

      Jos joku vielä tähän päivään mennessä epäillyt asiaa, ei kannata epäillä enää. Massiivikalorihöpöttäjä on ratkaissut ikiaikaisen ongelman (tai ainkain muutamia vuosia vanhan ongelman). Viljalla siis lihoo 30 kiloa puolessa vuodessa.

      Kiitos todellakin tästä antamastasi satutuokiosta; sinä et ymmärrä käsillä olevasta asiasta kerrassaan mitään. Täysin puhdasta höpöä 100 % ajasta.

      • Anonyymi

        Tuo lainaus ei ollut aidon massiikalorihöpöttäjän (MKH), vaan rollin. Mansikkakakkurolli sotkee aina mansikkakakun, hyvä ruuan, pahan ruuan sekä hiihtämisen. Massiivikalorihöpöttäjä sen sijaan kertoo tosissaan 5000 kilokalorin päivistään sekä valtavista eväsretkistään suksilla ja pyörällä. Sen lisäksi MKH aina lupaa olla kirjoittamatta enää yhtään avausta lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lainaus ei ollut aidon massiikalorihöpöttäjän (MKH), vaan rollin. Mansikkakakkurolli sotkee aina mansikkakakun, hyvä ruuan, pahan ruuan sekä hiihtämisen. Massiivikalorihöpöttäjä sen sijaan kertoo tosissaan 5000 kilokalorin päivistään sekä valtavista eväsretkistään suksilla ja pyörällä. Sen lisäksi MKH aina lupaa olla kirjoittamatta enää yhtään avausta lisää.

        Siis Massiivikalorihöpöttäjä (MKH) ei ole Kanannahkamies (KNM).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Massiivikalorihöpöttäjä (MKH) ei ole Kanannahkamies (KNM).

        MKH on tavallaan KNM:n vastakohta. Mutta tuo læskip€rs€, joka sotkee koko ajan nettikeskustelua esiintymällä toisena henkilönä, saisi jo lopettaa ihmisten kiusaamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MKH on tavallaan KNM:n vastakohta. Mutta tuo læskip€rs€, joka sotkee koko ajan nettikeskustelua esiintymällä toisena henkilönä, saisi jo lopettaa ihmisten kiusaamisen.

        Oletko vaatinut jo poistoa? Täällähän on myös foorumin vartija, joka kehuu poistattaneensa yli 600 viestiä, joita ei pidä mukavina. Odotellaan tuota vartijaa.

        Mistä muuten erottaa rollit ja Massiivikalorihöpöttäjän toisistaan? Oliko se MKH, joka puhui 30 kg lihomisesta viljalla per puoli vuotta vaiko rolli ja valtavista hiihtolenkeistään? Suomen hiihdollakin menee kohta jo sen hyvä ja puhdas maine!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lainaus ei ollut aidon massiikalorihöpöttäjän (MKH), vaan rollin. Mansikkakakkurolli sotkee aina mansikkakakun, hyvä ruuan, pahan ruuan sekä hiihtämisen. Massiivikalorihöpöttäjä sen sijaan kertoo tosissaan 5000 kilokalorin päivistään sekä valtavista eväsretkistään suksilla ja pyörällä. Sen lisäksi MKH aina lupaa olla kirjoittamatta enää yhtään avausta lisää.

        "Sen lisäksi MKH aina lupaa olla kirjoittamatta enää yhtään avausta lisää."

        Lupaan etten koskaan kirjoita enää tänne, että karkkia voi syödä niin paljon kuin haluaa vähintään 50ntä grammaa tunnissa ja mansikkakakkua joka laihduttaa. 5isi kiloa lähtee painosta päivässä ja hiihto sujuu. Tänään juoksin maratonin 56uusi CiloMetriä aikaan 1ksi 20mentä 4jä. Pihtimitta kyllä otetaan selästä heti mansikkakakun syönnin jälkeen. Muuten se ei toimi ja mitta näyttää väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sen lisäksi MKH aina lupaa olla kirjoittamatta enää yhtään avausta lisää."

        Lupaan etten koskaan kirjoita enää tänne, että karkkia voi syödä niin paljon kuin haluaa vähintään 50ntä grammaa tunnissa ja mansikkakakkua joka laihduttaa. 5isi kiloa lähtee painosta päivässä ja hiihto sujuu. Tänään juoksin maratonin 56uusi CiloMetriä aikaan 1ksi 20mentä 4jä. Pihtimitta kyllä otetaan selästä heti mansikkakakun syönnin jälkeen. Muuten se ei toimi ja mitta näyttää väärin.

        Aito vaiko alkuperäinen MKH? Vaikea erottaa toisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko vaatinut jo poistoa? Täällähän on myös foorumin vartija, joka kehuu poistattaneensa yli 600 viestiä, joita ei pidä mukavina. Odotellaan tuota vartijaa.

        Mistä muuten erottaa rollit ja Massiivikalorihöpöttäjän toisistaan? Oliko se MKH, joka puhui 30 kg lihomisesta viljalla per puoli vuotta vaiko rolli ja valtavista hiihtolenkeistään? Suomen hiihdollakin menee kohta jo sen hyvä ja puhdas maine!

        ”Täällähän on myös foorumin vartija, joka kehuu poistattaneensa yli 600 viestiä, joita ei pidä mukavina. Odotellaan tuota vartijaa.”

        No minä se itse asiassa olin. Trollaaminen ei suoranaisesti ole kiellettyä palstan sääntöjen mukaan, mutta se on ikävää nettikeskustelun sotkemista.


      • Anonyymi

        Hah hah. Minulla ei ole päärynätyypin lihavuutta, joka on sinun ongelmasi mielialahäiriön lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko vaatinut jo poistoa? Täällähän on myös foorumin vartija, joka kehuu poistattaneensa yli 600 viestiä, joita ei pidä mukavina. Odotellaan tuota vartijaa.

        Mistä muuten erottaa rollit ja Massiivikalorihöpöttäjän toisistaan? Oliko se MKH, joka puhui 30 kg lihomisesta viljalla per puoli vuotta vaiko rolli ja valtavista hiihtolenkeistään? Suomen hiihdollakin menee kohta jo sen hyvä ja puhdas maine!

        ”Mistä muuten erottaa rollit ja Massiivikalorihöpöttäjän toisistaan? ”

        Ei niitä enää voi erottaakaan, koska joku sotkee tai jotkut sotkevat nettikeskustelua. Kiusaajat onnistuivat tavoitteessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Mistä muuten erottaa rollit ja Massiivikalorihöpöttäjän toisistaan? ”

        Ei niitä enää voi erottaakaan, koska joku sotkee tai jotkut sotkevat nettikeskustelua. Kiusaajat onnistuivat tavoitteessaan.

        Ketä kiusataan? Itse en erota ainakaan kirjoittajia toisistaan, joten no-harm-done, ja asia on tullut selvitetyksi. Hiihto, hyvä mansikkakakku, musta kahvi, 5000 kaloria päivässä sekä 30 kiloa lihomista viljalla kuukaudessa ovat asian ydin!

        Etkö ole samaa mieltä, että ainakin MKH sekä Excel-mies on näiden foorumien avun ulottumattomissa, ja apu pitäisi tulla pääpuolen ammattilaisilta. Ongelma ei siis ole liian painava ruho vaan liian painava pää. Veijo on alakoulun oppilas näihin professoreihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah. Minulla ei ole päärynätyypin lihavuutta, joka on sinun ongelmasi mielialahäiriön lisäksi.

        Sinä, vartija! Tuolle tekstille voisit vaatia poistoa, sillä se oli rumasti sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Mistä muuten erottaa rollit ja Massiivikalorihöpöttäjän toisistaan? ”

        Ei niitä enää voi erottaakaan, koska joku sotkee tai jotkut sotkevat nettikeskustelua. Kiusaajat onnistuivat tavoitteessaan.

        Miten voi erottaa rollit ja Massiivikalorihöpöttäjän toisistaan?

        - Rautakangella???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiusataan? Itse en erota ainakaan kirjoittajia toisistaan, joten no-harm-done, ja asia on tullut selvitetyksi. Hiihto, hyvä mansikkakakku, musta kahvi, 5000 kaloria päivässä sekä 30 kiloa lihomista viljalla kuukaudessa ovat asian ydin!

        Etkö ole samaa mieltä, että ainakin MKH sekä Excel-mies on näiden foorumien avun ulottumattomissa, ja apu pitäisi tulla pääpuolen ammattilaisilta. Ongelma ei siis ole liian painava ruho vaan liian painava pää. Veijo on alakoulun oppilas näihin professoreihin verrattuna.

        Meitä palstan lukijoita on kiusattu päiväkaupalla. Alussa se oli huumoria, nyt se on vain nettikeskustelun sotkemista.

        ”Veijo on alakoulun oppilas näihin professoreihin verrattuna.”

        Kieltämättä näille professoreille pitäisi dieettikäsikirjassani varata kummallekin oma lukunsa.

        Pyydän palstalaisilta anteeksi læskip€rs€-ilmaustani. Se ei edistänyt varsinaisen sanomani julkaisua millään tavalla, vaan päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitä palstan lukijoita on kiusattu päiväkaupalla. Alussa se oli huumoria, nyt se on vain nettikeskustelun sotkemista.

        ”Veijo on alakoulun oppilas näihin professoreihin verrattuna.”

        Kieltämättä näille professoreille pitäisi dieettikäsikirjassani varata kummallekin oma lukunsa.

        Pyydän palstalaisilta anteeksi læskip€rs€-ilmaustani. Se ei edistänyt varsinaisen sanomani julkaisua millään tavalla, vaan päinvastoin.

        Miksi minua ei ole kiusattu lainkaan, vaikka olen palstan lukija? Onko se syrjintää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi erottaa rollit ja Massiivikalorihöpöttäjän toisistaan?

        - Rautakangella???

        Rolli kirjoittaa lapsellisia JA tyhmiä kommentteja.


    • Anonyymi

      Leipää ei kannata syödäkään kun se lihottaa. Minäkin syön vain mansikkakakkua ja olen laihtunut viikossa 30mentä kiloa. Aloituspainosta 60nem. Pihtimittasin painon just klo 13.45iisi.

      • Anonyymi

        No tässä esimerkki. Oletko siis aito MKH vaiko rolli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä esimerkki. Oletko siis aito MKH vaiko rolli?

        Olen Mansikka Kakku Hiihtäjä. Enkä aio enää koskaan kirjoittaa tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen Mansikka Kakku Hiihtäjä. Enkä aio enää koskaan kirjoittaa tänne.

        Kuulostat aidolta, mutta olet yli 90-%:lla varmuudella rolli, etkä MKH.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostat aidolta, mutta olet yli 90-%:lla varmuudella rolli, etkä MKH.

        Kiusaaja on onnistunut tavoitteessan.Enään ei tule mitään kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaaja on onnistunut tavoitteessan.Enään ei tule mitään kirjoituksia.

        Kiusaajien tarkoitus on vain sotkea asialliset kommentit.


    • Anonyymi

      lihomiseni syy: stressi, geenit (huonot sellaiset?), väärä ateriamalli, ei personal traineria, ei hölkkälenkkiä aamulla, päivällä tai illalla, lääkitys moniin sairauksiin mihin ei voi itse vaikuttaa.

    • Anonyymi

      > Kiusaajien tarkoitus on vain sotkea asialliset kommentit.

      Luulen, että tuossa on paha virhe. Jos kiusaamista on tapahtunut, jota tosin epäilen, tarkoitus on ollut sotkea vain asiattomat kommentit. MKH ja KNM tulisi saattaa yhteen samaan ketjuun keskustelemaan.

      Foorumin vartija voisi vaatia poistoa kaikelle kiusaamiselle. Sen sijaan kaikkien ja varsinkin MKH:n pitäisi ryhtyä kirjoittamaan todellisuudesta, eikä keksiä tarinoita lapsille (vrt. "mansikkakakku - hyvä ruoka, hyvä mieli" TAI "5 den tunnin hiihtolenkki - paha ruoka, paha mieli").

      > Kiusaaja on onnistunut tavoitteessan.Enään ei tule mitään kirjoituksia.

      Toivottavasti tämä pitäisi paikkansa, siis että kirjoituksia ei enää tulisi. Toisaalta Massiivikalorihöpöttäjän satutuokiot ovat paljon hauskempia ja naurettavampia kuin Kanannahkamiehen. Satutuokioille on silti ihan omat fooruminsa.

      En tosin ymmärrä termiä kiusaaminen tässä yhteydessä, sillä plagioiminenhan on ihailun eräs ylevimmistä muoto. MKH kirjoittaa niin tarttuvaa, omavaraista ja omaperäistä tekstiä, että se on ruvennut elämään ihan omaa elämäänsä. Asiaa hänen saduissaan ei ole kuitenkaan edes nimeksi, mutta tarinat kyllä naurattavat. Sen takia niitä kopioitaneen. Aitoa ja kopioijaa ei erota toisistaan, ja asiasisältö on sama.

      • Anonyymi

        Miten pihdit vaikuttavat mansikkakakun painoon?


      • Anonyymi

        Palsta on nimeltään laihdutus. Miten on itsesi laita, oletko aina ollut hoikka poika?

        Huomaatko, että sinulla on mennyt jotakin nyt pahasti ihon alle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta on nimeltään laihdutus. Miten on itsesi laita, oletko aina ollut hoikka poika?

        Huomaatko, että sinulla on mennyt jotakin nyt pahasti ihon alle?

        Kevät tuo mielenterveysongelmat kukkaansa. Tähän vuodenaikaan autot ohjautuu vastaantulevan rekan keulaan ja palstakommentointikin rehottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kevät tuo mielenterveysongelmat kukkaansa. Tähän vuodenaikaan autot ohjautuu vastaantulevan rekan keulaan ja palstakommentointikin rehottaa.

        Minäkin ohjauduin tänään ladulta kun hiihdin 56den kmetrin lenkkiäni mutta onneksi pääsin takaisin 52hden cilometrin kohdalla ja osasin kotiin vielä ennen puolta yötä vaikka oli pilkkopimeä. Söin kotiin tullessani mansikkakakkua noin 2521ksi gammaa sillä se on dieetissä sallittu ruoka. En muuta syö tällä hetkellä ettei tule kiusausta alkaa herkutella. Hiihdon jälkeen on saatava ENERGIAA ilman KALOREITA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ohjauduin tänään ladulta kun hiihdin 56den kmetrin lenkkiäni mutta onneksi pääsin takaisin 52hden cilometrin kohdalla ja osasin kotiin vielä ennen puolta yötä vaikka oli pilkkopimeä. Söin kotiin tullessani mansikkakakkua noin 2521ksi gammaa sillä se on dieetissä sallittu ruoka. En muuta syö tällä hetkellä ettei tule kiusausta alkaa herkutella. Hiihdon jälkeen on saatava ENERGIAA ilman KALOREITA.

        Ps.
        En aio enää kirjoittaa KOSKAAN tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps.
        En aio enää kirjoittaa KOSKAAN tänne.

        Kunnes taas keksit jotakin mielestäsi uutta ja kirjoitat taas uuden avauksen.


    • Anonyymi

      Nyt kun jätin pois leivän,pihtimittauslukema pienentyy 10 nessä päivässä tasaisesti 2 mm ja vyötärönympärysmitta 2 cm
      Tämän kuun lopussa pihtimitta on enään 8 mm ja vyötärön ympärysmitta 79 cm

      • Anonyymi

        Tosi hyvä juttu! Itse jätin pois voin leivän päältä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hyvä juttu! Itse jätin pois voin leivän päältä.

        Ei se RIITÄ että jättää pois rasvan pois leivästä.
        KAIKKI viljatuotteet pitää laihduttajan lopettaa KOKONAAN JOS haluaa laihtua.
        JA kaikki muukin LIHOTTAVA ruoka.Tiesitkö sitä että viljalla ne siatkin lihotetaan,ei niille mitään kasviksia syötetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se RIITÄ että jättää pois rasvan pois leivästä.
        KAIKKI viljatuotteet pitää laihduttajan lopettaa KOKONAAN JOS haluaa laihtua.
        JA kaikki muukin LIHOTTAVA ruoka.Tiesitkö sitä että viljalla ne siatkin lihotetaan,ei niille mitään kasviksia syötetä.

        Olipa tuossa harvinaisen typerä väite rollilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hyvä juttu! Itse jätin pois voin leivän päältä.

        Pystyy leivälläkin laihduttamaan,mutta silloin pitää jättää pois muut lämpimät ateriat.
        Pahin virhe ON syödä leipää pääruuan yhteydessä ja LISÄKSI napostella sitä pitkin päivää.

        SILLOIN kun laihdutin leivällä tein sen tavallan samaan tapaan kuin olisin syönyt hampurilaisia,mutta tein sen terveellisemmällä leivällä ja täytteillä enkä käyttänyt myöskään yhtään rasvaa.

        Ateriat
        2 viipaletta lämmitettyä täysjyväruisleipää kalaa ja kasviksia sitten illalla 2 viipaletta ruisleipää paistettu kananmuna ja kasviksia ja sipulirouhetta
        Pehmensin kuivat ruisleivät ruiskuttamalla niihin hieman vettä ja pistin ne 3 meksi minutiksi voileipägrilliin.Näin tehtynä kuivasta leivästä tulee aivan kuin se olisi vastaleivottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hyvä juttu! Itse jätin pois voin leivän päältä.

        Minä taas ja jätin leivän pois voin alta. Laihduin enemmän.


    • Anonyymi

      "Kiusaaja on onnistunut tavoitteessan.Enään ei tule mitään kirjoituksia."

      Tuleepahan.

      • Anonyymi

        Ole hiljaa jos ei ole mitään sanottavaa. Hiero vaikka klitoristasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hiljaa jos ei ole mitään sanottavaa. Hiero vaikka klitoristasi.

        Vaadin tuollaiselle vastaukselle poistoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hiljaa jos ei ole mitään sanottavaa. Hiero vaikka klitoristasi.

        Kysypä asiaa Veijolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hiljaa jos ei ole mitään sanottavaa. Hiero vaikka klitoristasi.

        Missä on vartija?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on vartija?

        No se oli minun oma kommenttini, siksi en vaadi tällä kertaa poistoa. Terv. vartija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se oli minun oma kommenttini, siksi en vaadi tällä kertaa poistoa. Terv. vartija.

        Käyttäydyt huonosti, vaikka vaadit hyvää käytöstä muilta. Olet lapsellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäydyt huonosti, vaikka vaadit hyvää käytöstä muilta. Olet lapsellinen.

        En ole koskaan vaatinut muilta hyvää käyttäytymistä, mutta jostakin syystä en pidä erilaisten ihmisten kiusaamisesta. Arvostan kaikkea joka poikkeaa keskitasoisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan vaatinut muilta hyvää käyttäytymistä, mutta jostakin syystä en pidä erilaisten ihmisten kiusaamisesta. Arvostan kaikkea joka poikkeaa keskitasoisuudesta.

        Siispä hierot klitoristasi? Ei tuo kuulosta loogiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siispä hierot klitoristasi? Ei tuo kuulosta loogiselta.

        Mene nyt tumputtamaan sitä tärskan nysääsi jos löydät jostain ihran alta. Siitä ei mene näkö vaikka ikäisillesi ehkä niin opetettiin. Jatkuvat hieronta-aiheiset kommenttisi kertoo että sulla on ongelmia sillä alueella kun eivät kuulu laihdutukseen mitenkään.


    • Anonyymi

      Ennen söin ruisleipää päällä pelkkää voita. Törmäsin tähän ketjuun täällä ja kauhistuin.
      Leipä on siis kaikkien läskimahojen alkusyy.
      En uskalla enää syödä leipää, mutta ei ole kiva syödä pelkkää voitakaan aamupalaksi.

      Sitten hoksasin, monet söivät juustoa leivän kanssa eikä se juusto lihota.
      Kiitos vinkistä. Jatkossa jätän ruisleivän pois, ostan juustoa ja lisään juustoviipaleiden päälle voita!

      • Anonyymi

        Hyvä päätös! Lisäksi juustossa ja voissa on paljon kuitua, joka pitää suolen hyvin toiminnassa.


      • Anonyymi

        mitä saat tosta turhan lässyttämisestä?

        en ole enää aikoihin käynyt tai kommentoinut täällä mitään kun taso on tuo

        eiks täällä ole enää yhtään täyspäistä ihmistä paikalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä saat tosta turhan lässyttämisestä?

        en ole enää aikoihin käynyt tai kommentoinut täällä mitään kun taso on tuo

        eiks täällä ole enää yhtään täyspäistä ihmistä paikalla?

        Rumia sanoja ja vartija ei tee mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä päätös! Lisäksi juustossa ja voissa on paljon kuitua, joka pitää suolen hyvin toiminnassa.

        "Hyvä päätös! Lisäksi juustossa ja voissa on paljon kuitua, joka pitää suolen hyvin toiminnassa."

        Leipä ei onneksi ole ainut eikä paras kuidun lähde. Leipä on aika huono kaikin puolin koska kuidun lisäksi tulee paljon kaloreita, suolaa, sokeria, vehnää, hiilihydraattia. Leipä on suurimmaksi osaksi vehnää ja perunaa vaikka mainostetaan vaikka kokojyväruisleipänä. Lukekaapa kaupassa selosteet niin yllätytte. Ja kun kukaan ei leipää syö ilman päällysteitä niin ne on laskettava mukaan jolloin kuidun osuus kaiken epäterveen ja turhan kalorimäärän rinnalla pienenee entisestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvä päätös! Lisäksi juustossa ja voissa on paljon kuitua, joka pitää suolen hyvin toiminnassa."

        Leipä ei onneksi ole ainut eikä paras kuidun lähde. Leipä on aika huono kaikin puolin koska kuidun lisäksi tulee paljon kaloreita, suolaa, sokeria, vehnää, hiilihydraattia. Leipä on suurimmaksi osaksi vehnää ja perunaa vaikka mainostetaan vaikka kokojyväruisleipänä. Lukekaapa kaupassa selosteet niin yllätytte. Ja kun kukaan ei leipää syö ilman päällysteitä niin ne on laskettava mukaan jolloin kuidun osuus kaiken epäterveen ja turhan kalorimäärän rinnalla pienenee entisestään.

        Leivän ja ennen kaikkea sen päällysteiden mukana tulee myös suolaa.

        Itse olen laskeskellut, että 200 g täysjyväruisleipää, margariinia ja kinkkuleikettä ylittää jo päivän suolakiintiön.

        Sen vuoksi: leipää korkeintaan 100 grammaa päivässä, ja päällysteisiin on kiinnitettävä erityistä huomiota.


    • Anonyymi

      Kyllä se lihomisen syy oli leipä,laihdun nyt koko ajan erittäin nopeasti.

      • Anonyymi

        Mieluummin HYVÄLLÄ ruualla kuin PAHALLA ruualla.3 lmen tunnin hiihto siihen päälle.Kesällä pyöräillään uusilla etuvaihtajilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin HYVÄLLÄ ruualla kuin PAHALLA ruualla.3 lmen tunnin hiihto siihen päälle.Kesällä pyöräillään uusilla etuvaihtajilla.

        Mieluummin HYVÄLLÄ ruualla kuin PAHALLA ruualla.3 lmen tunnin hiihto siihen päälle.Kesällä pyöräillään uusilla etuvaihtajilla.


        Tiedoksi vaan tuo OLI sen häirikön kommentti.


      • Anonyymi

        vartija paikalle, joku sekos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin HYVÄLLÄ ruualla kuin PAHALLA ruualla.3 lmen tunnin hiihto siihen päälle.Kesällä pyöräillään uusilla etuvaihtajilla.


        Tiedoksi vaan tuo OLI sen häirikön kommentti.

        Jätin juuri voin pois leivän päältä. Laihduin silmissä oikein.


    • Anonyymi

      Olen aina ihmetellyt omaa lihomistani, ja nyt selvisi siihen lopullinen syy ja se on SYÖMINEN . Tämä on nyt aivan varma asia.

    • Anonyymi

      Mulla laihtui käsivarret. Nyt ovat kuin kerjäläisen kelkannarut.
      Jostain syystä kaikki mikä käsistä lähti pois tuli vatsan kohdalle.
      Siirtyykö läski siitä seuraavaksi nilkkoihin ja lopuksi jalkapohjien kautta kokonaan pois?

      • Anonyymi

        No mitäpä itse luulet? Lässytetäänkö vielä vähän lisää?


    • Anonyymi

      Tulokseni tähän asti (vähällä liikunnalla)
      Paino laski alussa 3 kiloa ja on sitten pysynyt samassa
      Vyötärönympärysmitta pienentyy 5 dessä päivässä 1 cm eli 6 cm kuukaudessa
      Pihtimitta pienentyy 1 mm 5 dessä päivässä eli 6 mm kuukaudessa
      Kalorit n 2000 kaloria päivässä ja YHTENÄKÄÄN päivänä ei ole mennyt yli 2500

      Lisään nyt PUOLELLA liikuntaa,pyöräilyä 3,5-4 tuntia päivässä,ja ehkä skikeillä hiihtoa

      • Anonyymi

        Lihomiseni suyy OLI viljatuotteet,ja erityisesti leipä.Margariinia meni leivän päällä viikossa 1 pieni rasia,ne KAIKKI meni suoraan ihonalaiseen kerrokseen.
        Kalorini oli yleensä 3500 välillä 4000-5000 kaloria

        Mitat nyt
        Vyötärönympärysmitta 81 cm
        Pihtimittauslukema ylävatsasta 13 mm
        paino 65 kiloa

        (tavoitepaino 59 kiloa,pihtimittauslukema 7 mm vyötärönympärysmitta 75 cm )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihomiseni suyy OLI viljatuotteet,ja erityisesti leipä.Margariinia meni leivän päällä viikossa 1 pieni rasia,ne KAIKKI meni suoraan ihonalaiseen kerrokseen.
        Kalorini oli yleensä 3500 välillä 4000-5000 kaloria

        Mitat nyt
        Vyötärönympärysmitta 81 cm
        Pihtimittauslukema ylävatsasta 13 mm
        paino 65 kiloa

        (tavoitepaino 59 kiloa,pihtimittauslukema 7 mm vyötärönympärysmitta 75 cm )

        Olen syönyt hyvin ja erittäin hyvänmakuista ruokaa 7 kertaa päivässä ja karkkiakin melkein joka päivä JA laihtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lihomiseni suyy OLI viljatuotteet,ja erityisesti leipä.Margariinia meni leivän päällä viikossa 1 pieni rasia,ne KAIKKI meni suoraan ihonalaiseen kerrokseen.
        Kalorini oli yleensä 3500 välillä 4000-5000 kaloria

        Mitat nyt
        Vyötärönympärysmitta 81 cm
        Pihtimittauslukema ylävatsasta 13 mm
        paino 65 kiloa

        (tavoitepaino 59 kiloa,pihtimittauslukema 7 mm vyötärönympärysmitta 75 cm )

        Montako viipaletta leipää söit päivässä ja mikä oli leipäviipaleen paino? 400 g margariinia sisältää korkeintaan 320 g rasvaa joka on tietysti yhden päivän energia ja jos päällä oli vielä reilusti juustoa niin kilosta juustoa tulee sama yli 300 g rasvaa.

        Jos leipää meni 2 kg per viikko niin silloin energiasta tuli alle 50% hiilihydraatista eli runsashiilihydraattinen dieetti vaatisi 3 kg leipää viikossa.

        En usko, että pihtimittarilla saa mitattua 1 mm tarkkuudella ainakaan jos mittauspisteitä on yksi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Montako viipaletta leipää söit päivässä ja mikä oli leipäviipaleen paino? 400 g margariinia sisältää korkeintaan 320 g rasvaa joka on tietysti yhden päivän energia ja jos päällä oli vielä reilusti juustoa niin kilosta juustoa tulee sama yli 300 g rasvaa.

        Jos leipää meni 2 kg per viikko niin silloin energiasta tuli alle 50% hiilihydraatista eli runsashiilihydraattinen dieetti vaatisi 3 kg leipää viikossa.

        En usko, että pihtimittarilla saa mitattua 1 mm tarkkuudella ainakaan jos mittauspisteitä on yksi.

        Sanopas HVP oma näkemyksesi tuosta pihtimittaajasta. Onko hän todellinen ihminen vaiko pahimman luokan trolli?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Montako viipaletta leipää söit päivässä ja mikä oli leipäviipaleen paino? 400 g margariinia sisältää korkeintaan 320 g rasvaa joka on tietysti yhden päivän energia ja jos päällä oli vielä reilusti juustoa niin kilosta juustoa tulee sama yli 300 g rasvaa.

        Jos leipää meni 2 kg per viikko niin silloin energiasta tuli alle 50% hiilihydraatista eli runsashiilihydraattinen dieetti vaatisi 3 kg leipää viikossa.

        En usko, että pihtimittarilla saa mitattua 1 mm tarkkuudella ainakaan jos mittauspisteitä on yksi.

        Olen sanonutkin monta kertaa että leivän syönti AIHEUTTAA minulla ketjureaktion,eli syön sitten paljon muutakin.esim karjalanpiirakoista rasvalla tuli monesti 700 kaloria,leipä rasvalla ja juustolla 1000 kaloria,karkit 200g 800 kaloria Keksit 500 kal

        Leipä EI siis ole yksistään se syy VAAN aiheuttaja JOKA saa minut syömään liikaa.

        Pääruoka mitä nyt olen syönyt ON paljon paremman makuista ja terveellistä kuin lihottava roskaruoka olen laittanut erillaisia juustoja ja kermaa ja hyvät mausteet.

        Pihdeillä saa mitattua 1 mm tarkkudella kun mittaa aina samasta kohdasta ja samalla tavalla,valokuvistakin huomaa selvän eron jos mitta on pienentynyt 2 mm
        Painan aina pihtien päistä enkä keskeltä,koska halvat muoviset pihdit TAIPUU keskeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sanonutkin monta kertaa että leivän syönti AIHEUTTAA minulla ketjureaktion,eli syön sitten paljon muutakin.esim karjalanpiirakoista rasvalla tuli monesti 700 kaloria,leipä rasvalla ja juustolla 1000 kaloria,karkit 200g 800 kaloria Keksit 500 kal

        Leipä EI siis ole yksistään se syy VAAN aiheuttaja JOKA saa minut syömään liikaa.

        Pääruoka mitä nyt olen syönyt ON paljon paremman makuista ja terveellistä kuin lihottava roskaruoka olen laittanut erillaisia juustoja ja kermaa ja hyvät mausteet.

        Pihdeillä saa mitattua 1 mm tarkkudella kun mittaa aina samasta kohdasta ja samalla tavalla,valokuvistakin huomaa selvän eron jos mitta on pienentynyt 2 mm
        Painan aina pihtien päistä enkä keskeltä,koska halvat muoviset pihdit TAIPUU keskeltä.

        Syöt siis hyviä juustoja ja kermoja, ja sitten maustat hyvin, jonka jjälkeen mittaat teräksisillä pihdeillä samasta kohdasta. Kiitos tiedosta.

        Sen jälkeen hiihdät tai pyöräilet 4 - 5 tunnin ajan, ja mittaat jälleen teräksisillä pihdeillä. Kiitos tiedosta.

        Huomaatko itse tuossa edellisessä yhtälössä mitään erikoista, jolla olisi jotakin tekemistä oman erityisen kummallisen ajatusmaailmasi kanssa?

        Mitä tuosta edellä voit suositella meille ihan tavallisille ihmisille? Kermaa, juustoa, mausteita sekä 4 -5 tunnin liikuntasuoritus, niinkö? Olisiko sinulla antaa jokin erityinen ruoka, josta asia ei enää parane?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sanonutkin monta kertaa että leivän syönti AIHEUTTAA minulla ketjureaktion,eli syön sitten paljon muutakin.esim karjalanpiirakoista rasvalla tuli monesti 700 kaloria,leipä rasvalla ja juustolla 1000 kaloria,karkit 200g 800 kaloria Keksit 500 kal

        Leipä EI siis ole yksistään se syy VAAN aiheuttaja JOKA saa minut syömään liikaa.

        Pääruoka mitä nyt olen syönyt ON paljon paremman makuista ja terveellistä kuin lihottava roskaruoka olen laittanut erillaisia juustoja ja kermaa ja hyvät mausteet.

        Pihdeillä saa mitattua 1 mm tarkkudella kun mittaa aina samasta kohdasta ja samalla tavalla,valokuvistakin huomaa selvän eron jos mitta on pienentynyt 2 mm
        Painan aina pihtien päistä enkä keskeltä,koska halvat muoviset pihdit TAIPUU keskeltä.

        JO niinkin pienestä lihoo jos syö normaalia ruokaa 2300 kaloria ja sitten syö YLIMÄÄRÄISRESTI 2 viipaletta leipää 300 kal 1 kg kuukaudessa
        JOS ei liiku yhtään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syöt siis hyviä juustoja ja kermoja, ja sitten maustat hyvin, jonka jjälkeen mittaat teräksisillä pihdeillä samasta kohdasta. Kiitos tiedosta.

        Sen jälkeen hiihdät tai pyöräilet 4 - 5 tunnin ajan, ja mittaat jälleen teräksisillä pihdeillä. Kiitos tiedosta.

        Huomaatko itse tuossa edellisessä yhtälössä mitään erikoista, jolla olisi jotakin tekemistä oman erityisen kummallisen ajatusmaailmasi kanssa?

        Mitä tuosta edellä voit suositella meille ihan tavallisille ihmisille? Kermaa, juustoa, mausteita sekä 4 -5 tunnin liikuntasuoritus, niinkö? Olisiko sinulla antaa jokin erityinen ruoka, josta asia ei enää parane?

        Pitikö tulla siihen vittuilemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitikö tulla siihen vittuilemaan

        Miksi et vastannut kysymyksiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanopas HVP oma näkemyksesi tuosta pihtimittaajasta. Onko hän todellinen ihminen vaiko pahimman luokan trolli?

        On ilmeisesti todellinen ihminen. Tällä palstalla on muutenkin hauskoja persoonia jotka tuputtajat omituisia ideoitaan muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syöt siis hyviä juustoja ja kermoja, ja sitten maustat hyvin, jonka jjälkeen mittaat teräksisillä pihdeillä samasta kohdasta. Kiitos tiedosta.

        Sen jälkeen hiihdät tai pyöräilet 4 - 5 tunnin ajan, ja mittaat jälleen teräksisillä pihdeillä. Kiitos tiedosta.

        Huomaatko itse tuossa edellisessä yhtälössä mitään erikoista, jolla olisi jotakin tekemistä oman erityisen kummallisen ajatusmaailmasi kanssa?

        Mitä tuosta edellä voit suositella meille ihan tavallisille ihmisille? Kermaa, juustoa, mausteita sekä 4 -5 tunnin liikuntasuoritus, niinkö? Olisiko sinulla antaa jokin erityinen ruoka, josta asia ei enää parane?

        Ruokana on kasviksia jossa myös riisiä,pastaa,lihaa juusto ja mausteet .
        Yleensä keitän hellan päällä monenlaisia kasviksia n1,5 kg siihen erillaisia pakastevihanneksia 1,5 kg
        makaroonit 150g riisi 150g koskenaskijajuusto 200g chedarjuusto 100g
        mausteet aromisuola 20g mustapippuri 10g1 kasvisliemikuutio 1 kananliemikuutio
        paprikamauste 20g rosmariini 20 mm,tomattiketsuppi 1 dl
        Lopussa uuniin n 1 tunti 200 astetta.Ruoka kestää n 5 päivää
        Kilohinnaksi tulee n 3 euroa.Syön sitä 250g kaksi kertaa päivässä yht 500g

        Rehellisesti sanottuna ON huomattavasti parempaa kuin esim pitsa.Saman ruuan yhteydessä pystyy syömään erillaisia valmispihvejä jos haluaa erillaista makua.

        Samasta ruuasta pystyy helposti tekemään keittoa lisäämällä veden majoneesin ja tomattiketsupin.

        Muovipihdeillä pystyy aivan hyvin mittaamaan,ei tarvitse ostaa mitään 1500 euron metallisia pihtejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokana on kasviksia jossa myös riisiä,pastaa,lihaa juusto ja mausteet .
        Yleensä keitän hellan päällä monenlaisia kasviksia n1,5 kg siihen erillaisia pakastevihanneksia 1,5 kg
        makaroonit 150g riisi 150g koskenaskijajuusto 200g chedarjuusto 100g
        mausteet aromisuola 20g mustapippuri 10g1 kasvisliemikuutio 1 kananliemikuutio
        paprikamauste 20g rosmariini 20 mm,tomattiketsuppi 1 dl
        Lopussa uuniin n 1 tunti 200 astetta.Ruoka kestää n 5 päivää
        Kilohinnaksi tulee n 3 euroa.Syön sitä 250g kaksi kertaa päivässä yht 500g

        Rehellisesti sanottuna ON huomattavasti parempaa kuin esim pitsa.Saman ruuan yhteydessä pystyy syömään erillaisia valmispihvejä jos haluaa erillaista makua.

        Samasta ruuasta pystyy helposti tekemään keittoa lisäämällä veden majoneesin ja tomattiketsupin.

        Muovipihdeillä pystyy aivan hyvin mittaamaan,ei tarvitse ostaa mitään 1500 euron metallisia pihtejä.

        Sanoit aikaisemmin, että KAIKKI viljatuotteet lihottaa.

        Riisi on vilja, makaronit ja pasta yleensäkin, valmistetaan viljasta. Syöt siis lihottavaa ruokaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruokana on kasviksia jossa myös riisiä,pastaa,lihaa juusto ja mausteet .
        Yleensä keitän hellan päällä monenlaisia kasviksia n1,5 kg siihen erillaisia pakastevihanneksia 1,5 kg
        makaroonit 150g riisi 150g koskenaskijajuusto 200g chedarjuusto 100g
        mausteet aromisuola 20g mustapippuri 10g1 kasvisliemikuutio 1 kananliemikuutio
        paprikamauste 20g rosmariini 20 mm,tomattiketsuppi 1 dl
        Lopussa uuniin n 1 tunti 200 astetta.Ruoka kestää n 5 päivää
        Kilohinnaksi tulee n 3 euroa.Syön sitä 250g kaksi kertaa päivässä yht 500g

        Rehellisesti sanottuna ON huomattavasti parempaa kuin esim pitsa.Saman ruuan yhteydessä pystyy syömään erillaisia valmispihvejä jos haluaa erillaista makua.

        Samasta ruuasta pystyy helposti tekemään keittoa lisäämällä veden majoneesin ja tomattiketsupin.

        Muovipihdeillä pystyy aivan hyvin mittaamaan,ei tarvitse ostaa mitään 1500 euron metallisia pihtejä.

        Jos tuo olisi parempaa kuin pitsa niin sitä myytäisiin pitserioissa. Suolaa on paljon ja pasta ja riisi ovat viljatuotteita. 10 g mustapippuria on järjettömän paljon enkä tiedä mitä 20 mm rosmariinia on mutta todennäköisesti liikaa. Proteiinia vähän.

        Tee vaikka kanakeittoa niin saat syötävää ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sanonutkin monta kertaa että leivän syönti AIHEUTTAA minulla ketjureaktion,eli syön sitten paljon muutakin.esim karjalanpiirakoista rasvalla tuli monesti 700 kaloria,leipä rasvalla ja juustolla 1000 kaloria,karkit 200g 800 kaloria Keksit 500 kal

        Leipä EI siis ole yksistään se syy VAAN aiheuttaja JOKA saa minut syömään liikaa.

        Pääruoka mitä nyt olen syönyt ON paljon paremman makuista ja terveellistä kuin lihottava roskaruoka olen laittanut erillaisia juustoja ja kermaa ja hyvät mausteet.

        Pihdeillä saa mitattua 1 mm tarkkudella kun mittaa aina samasta kohdasta ja samalla tavalla,valokuvistakin huomaa selvän eron jos mitta on pienentynyt 2 mm
        Painan aina pihtien päistä enkä keskeltä,koska halvat muoviset pihdit TAIPUU keskeltä.

        Vilja muuttuu kehossa sokeriksi ja sokeri on huume,sitä haluaa syödä koko ajan lisää vaikka ei ole yhtään nälkä.

        Sokerittomat virvoitusjuomat AIHEUTTAVAT lihomista vaikka niissä ei ole yhtään kaloreita.Se on vain se joka AIHEUTTAA sen että syö muuta ruokaa ja lihoo.
        https://www.is.fi/terveys/art-2000000894728.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit aikaisemmin, että KAIKKI viljatuotteet lihottaa.

        Riisi on vilja, makaronit ja pasta yleensäkin, valmistetaan viljasta. Syöt siis lihottavaa ruokaa.

        Otan ne 150g hiilihydraattia tuosta pääruuasta ja kahvikakuista ja karkeista.Se mitä tuosta saa hiilihydraattia on hyvin pieni määrä.

        Jos syö paljon leipää ja muuta viljatuotetta yms niin hiilihydraatit on helposti 400-800g päivässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan ne 150g hiilihydraattia tuosta pääruuasta ja kahvikakuista ja karkeista.Se mitä tuosta saa hiilihydraattia on hyvin pieni määrä.

        Jos syö paljon leipää ja muuta viljatuotetta yms niin hiilihydraatit on helposti 400-800g päivässä

        Käytät suolaa ihan liikaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jos tuo olisi parempaa kuin pitsa niin sitä myytäisiin pitserioissa. Suolaa on paljon ja pasta ja riisi ovat viljatuotteita. 10 g mustapippuria on järjettömän paljon enkä tiedä mitä 20 mm rosmariinia on mutta todennäköisesti liikaa. Proteiinia vähän.

        Tee vaikka kanakeittoa niin saat syötävää ruokaa.

        Tuo ei ole aivan tarkka ohje,mutta sinne päin kuitenkin.Laitan yleensä paljon sipulia ja parsakaalia,kasviskermaa 2 dl
        Sikanauta jauhelihaa laitan tuohon 400g .Kaloreita siinä on noin 130 sadassa grammassa
        Käytän aina aromisuolaa koska siinä on paljon kaikkia mausteita ja vain puolet siitä on suolaa.
        Samassa ruokalajissa on hiilihydraatit,proteenit,rasvat ja kaikki muut vitamiinit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole aivan tarkka ohje,mutta sinne päin kuitenkin.Laitan yleensä paljon sipulia ja parsakaalia,kasviskermaa 2 dl
        Sikanauta jauhelihaa laitan tuohon 400g .Kaloreita siinä on noin 130 sadassa grammassa
        Käytän aina aromisuolaa koska siinä on paljon kaikkia mausteita ja vain puolet siitä on suolaa.
        Samassa ruokalajissa on hiilihydraatit,proteenit,rasvat ja kaikki muut vitamiinit.

        Skanautajauheliha on aika huonoa. Kokeile broiler- tai vähärasvaista sikajauhelihaa.

        Kukkakaalikanakeittoa on pitänyt kokeilla kauan vaan unohtuu kaupassa. Mukaan tulee myös juustoa ja minun tapauksessani se on Koskenlaskija. Pari perunaa myös.


      • Anonyymi

        Kyllä se niin on että ihmisen pitää käyttää ravintona kasviksia.Ei ne rasva ja pullamössöt ravitse. Syön nyt täysin samoja kasviksia ja lihaa kuin nämä.Niitten mummo on ainakin 100 vuotias ja vielä hyvässä kunnossa,jo se kertoo sen että ravinto toimii.
        Tuo oli tyypillisen roskaruokasyöjän käsitys.Kasviksista SAA erittäin hyvää ruokaa kun osaa hyvin maustaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=lR-6rf4gXr8&t=658s

        Kävin tänään tekemässä 3,5 tunnin pyörälenkin,olisin voinut tehdä perään heti toisenkin,eikä ollut mitään väsymystä.Aivan kuin ei lenkillä olisi käynytkään.
        Sekin on sen merkki että RAVINTO TOIMII.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se niin on että ihmisen pitää käyttää ravintona kasviksia.Ei ne rasva ja pullamössöt ravitse. Syön nyt täysin samoja kasviksia ja lihaa kuin nämä.Niitten mummo on ainakin 100 vuotias ja vielä hyvässä kunnossa,jo se kertoo sen että ravinto toimii.
        Tuo oli tyypillisen roskaruokasyöjän käsitys.Kasviksista SAA erittäin hyvää ruokaa kun osaa hyvin maustaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=lR-6rf4gXr8&t=658s

        Kävin tänään tekemässä 3,5 tunnin pyörälenkin,olisin voinut tehdä perään heti toisenkin,eikä ollut mitään väsymystä.Aivan kuin ei lenkillä olisi käynytkään.
        Sekin on sen merkki että RAVINTO TOIMII.

        Oot kyllä kovakuntoinen. Sinut pitää valita palstan Vuoden 2021 laihduttajaksi. Kakkossija menee Ketonoviisille ja kolmossija Kanannahkamiehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se niin on että ihmisen pitää käyttää ravintona kasviksia.Ei ne rasva ja pullamössöt ravitse. Syön nyt täysin samoja kasviksia ja lihaa kuin nämä.Niitten mummo on ainakin 100 vuotias ja vielä hyvässä kunnossa,jo se kertoo sen että ravinto toimii.
        Tuo oli tyypillisen roskaruokasyöjän käsitys.Kasviksista SAA erittäin hyvää ruokaa kun osaa hyvin maustaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=lR-6rf4gXr8&t=658s

        Kävin tänään tekemässä 3,5 tunnin pyörälenkin,olisin voinut tehdä perään heti toisenkin,eikä ollut mitään väsymystä.Aivan kuin ei lenkillä olisi käynytkään.
        Sekin on sen merkki että RAVINTO TOIMII.

        Kannatta opetella tekemään itse ruokaa,niin säästyy PALJON rahaa.Aivan samoja ruokia tarjotaan näissäkin hienostoravintoloissa.Kasviksia,riisiä,lihaa.
        Niissä tehdään annokset näyttävän näköisesti.Maku ja ravintosisältö on kuitenkin aivan sama vaikka se tehdään helpommalla tavalla.

        Tälläkin kanavalla näytetään hienoja ruokia.
        https://www.youtube.com/watch?v=ZnVQqS6kMgY&t=160s


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannatta opetella tekemään itse ruokaa,niin säästyy PALJON rahaa.Aivan samoja ruokia tarjotaan näissäkin hienostoravintoloissa.Kasviksia,riisiä,lihaa.
        Niissä tehdään annokset näyttävän näköisesti.Maku ja ravintosisältö on kuitenkin aivan sama vaikka se tehdään helpommalla tavalla.

        Tälläkin kanavalla näytetään hienoja ruokia.
        https://www.youtube.com/watch?v=ZnVQqS6kMgY&t=160s

        Minä kyllä väittäisin, että pöperösi ja keskimääräisen lounaspaikan ruokien välillä on iso ero ja tuo ero on lounaspaikan hyväksi. Terveellistähän tuo saattaa muuten mutta suolaa on aika reilusti. Finelin mukaan aromisuolassa on 71% suolaa eli 20 g sisaltää 14 g suolaa. Lisäksi 2 liemikuutiota @ 1 g suolaa eli yhteensä 16 g ja tuon päälle juustossa oleva suola. Energiaa on hyvin vähän niin tuota joutuu syömään aika paljon. Loppuenergiasi taitaa tulla makeista herkuista.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä kyllä väittäisin, että pöperösi ja keskimääräisen lounaspaikan ruokien välillä on iso ero ja tuo ero on lounaspaikan hyväksi. Terveellistähän tuo saattaa muuten mutta suolaa on aika reilusti. Finelin mukaan aromisuolassa on 71% suolaa eli 20 g sisaltää 14 g suolaa. Lisäksi 2 liemikuutiota @ 1 g suolaa eli yhteensä 16 g ja tuon päälle juustossa oleva suola. Energiaa on hyvin vähän niin tuota joutuu syömään aika paljon. Loppuenergiasi taitaa tulla makeista herkuista.

        Tuo ruoka toimii huomattavasti paremmin laihdutuksessa kuin perunaruoka jota söin jonkin aikaa sitten.
        Siinä on tarkasti sanottuna 7-8 eri kasvista ja juuresta,sitten erillaisissa pakastevihannespusseissa on lisääkin mausteet.Juustona on mustaleimainen koskenlaskijajuusto,myös sinileimaisesta edam juustoraasteesta saa hyvää makua.
        Riisi ja pasta tummaa
        Ne työpaikkaruokalan ateriat on ravintoarvoiltaan hyvin vaatimattomia esim pelkkä perunamuusi ja makkarakastike,eikä niissä ole edes makua tarpeeksi
        Ei siinä ole liikaa suolaa,paino tarvikkeille 3,5 kiloa.Ei siinä yhtä 250g ateriaa kohti paljon suolaa tule.En syö nykyään koskaan sen suurempia aterioita,ennen söin aterialla vähintään 700g


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot kyllä kovakuntoinen. Sinut pitää valita palstan Vuoden 2021 laihduttajaksi. Kakkossija menee Ketonoviisille ja kolmossija Kanannahkamiehelle.

        Eipä tänne paljon viitsi nykyään kirjoitella,koska täällä ON joku pikkulapsi sotkemassa ja häiriköimässä kommentteja,se on kyllä vahinko muille laihduttajille

        Nyt pitää välillä skarpata tosissaan 4 päivää,syödä vähemmän,JA liikkua enemmän niin saa 1-1,5 kiloa pois.Välillä syömisessä kalorit saatta nousta vähän liikaa,kun ottaa sitä ja tätä vähän enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tänne paljon viitsi nykyään kirjoitella,koska täällä ON joku pikkulapsi sotkemassa ja häiriköimässä kommentteja,se on kyllä vahinko muille laihduttajille

        Nyt pitää välillä skarpata tosissaan 4 päivää,syödä vähemmän,JA liikkua enemmän niin saa 1-1,5 kiloa pois.Välillä syömisessä kalorit saatta nousta vähän liikaa,kun ottaa sitä ja tätä vähän enemmän.

        Rekisteröidy niin kiusaaja erottuu. Ei ole tullut puheluita vaikka vaatiikin puhelinnumeron.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ruoka toimii huomattavasti paremmin laihdutuksessa kuin perunaruoka jota söin jonkin aikaa sitten.
        Siinä on tarkasti sanottuna 7-8 eri kasvista ja juuresta,sitten erillaisissa pakastevihannespusseissa on lisääkin mausteet.Juustona on mustaleimainen koskenlaskijajuusto,myös sinileimaisesta edam juustoraasteesta saa hyvää makua.
        Riisi ja pasta tummaa
        Ne työpaikkaruokalan ateriat on ravintoarvoiltaan hyvin vaatimattomia esim pelkkä perunamuusi ja makkarakastike,eikä niissä ole edes makua tarpeeksi
        Ei siinä ole liikaa suolaa,paino tarvikkeille 3,5 kiloa.Ei siinä yhtä 250g ateriaa kohti paljon suolaa tule.En syö nykyään koskaan sen suurempia aterioita,ennen söin aterialla vähintään 700g

        Juu, hivenaineita kyllä löytyy mutta kun tuossa pöperössä on ehkä 300 kcal per annos ja kirjoitat syöväsi ison määrän kaloreita per päivä niin tuota pitäisi syödä koko satsi päivässä jotta saisi edes 3000 kcal ja silloin suolaa tulisi liki 20 g päivässä eli neljä kertaa enemmän kuin mitä suositellaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Juu, hivenaineita kyllä löytyy mutta kun tuossa pöperössä on ehkä 300 kcal per annos ja kirjoitat syöväsi ison määrän kaloreita per päivä niin tuota pitäisi syödä koko satsi päivässä jotta saisi edes 3000 kcal ja silloin suolaa tulisi liki 20 g päivässä eli neljä kertaa enemmän kuin mitä suositellaan.

        Kalorien laskeminen ja rasvan välttäminen on turhaa touhua ja pelkkää ajanhukkaa. Uusi tukimus osoittaa jälleen että verrattuna vähärasvaiseen ruokavalioon runsasrasvainen välimerenruokavalio on tehokkaampi. Tutkimusaika 5 vuotta. Professori Dariush Mozaffarian kirjoittaa että nyt on korkea aika lopettaa rasvalla peloitteleminen. Ja hän on täysin oikeassa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Rekisteröidy niin kiusaaja erottuu. Ei ole tullut puheluita vaikka vaatiikin puhelinnumeron.

        Mitä kautta rekisteröityminen vaikuttaa niin että "kiusaaja" erottuisi?

        Henkilö jota kutsut "kiusaajaksi" vain pyrkii vähentämään AP:n heikkopäisiä viestejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kautta rekisteröityminen vaikuttaa niin että "kiusaaja" erottuisi?

        Henkilö jota kutsut "kiusaajaksi" vain pyrkii vähentämään AP:n heikkopäisiä viestejä.

        Jos kirjoitat kirjautuneena niin simua ei voida impersonoida.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kalorien laskeminen ja rasvan välttäminen on turhaa touhua ja pelkkää ajanhukkaa. Uusi tukimus osoittaa jälleen että verrattuna vähärasvaiseen ruokavalioon runsasrasvainen välimerenruokavalio on tehokkaampi. Tutkimusaika 5 vuotta. Professori Dariush Mozaffarian kirjoittaa että nyt on korkea aika lopettaa rasvalla peloitteleminen. Ja hän on täysin oikeassa.

        Runsasrasvainen Välimeren ruokavalio ei ole karppausta ja rasvan lähteenä on pääasiassa oliiviöljy ja pähkinät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kautta rekisteröityminen vaikuttaa niin että "kiusaaja" erottuisi?

        Henkilö jota kutsut "kiusaajaksi" vain pyrkii vähentämään AP:n heikkopäisiä viestejä.

        Kiusaaja on ihminen joka sotkee nettikeskustelua esiintymällä jonain toisena (impersonoi).

        Typerä ja heikkopäinen käyttäytymisesi uhkaa tehdä koko palstasta lukukelvottoman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaaja on ihminen joka sotkee nettikeskustelua esiintymällä jonain toisena (impersonoi).

        Typerä ja heikkopäinen käyttäytymisesi uhkaa tehdä koko palstasta lukukelvottoman.

        Alkuperäisen kirjoittajan oikea hoitopaikka ei ole tämä foorumi, hän ei saa ammattiapua täältä. Apua saa ainakin terveyskeskuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäisen kirjoittajan oikea hoitopaikka ei ole tämä foorumi, hän ei saa ammattiapua täältä. Apua saa ainakin terveyskeskuksesta.

        Luulen kyllä, että vika taitaa löytyä sinusta itsestäsi. Pikku hirviö miehen puutteessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen kyllä, että vika taitaa löytyä sinusta itsestäsi. Pikku hirviö miehen puutteessa?

        Vartija ja poliisi! Nyt tarvittaisiin apua, sillä kyseessä on tahallinen solvaaminen - voisitko vaatia poistoa? 💪 Sinä olet henkisesti niin vahva ja oikeudenmukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaaja on ihminen joka sotkee nettikeskustelua esiintymällä jonain toisena (impersonoi).

        Typerä ja heikkopäinen käyttäytymisesi uhkaa tehdä koko palstasta lukukelvottoman.

        Miksi sotket tahallisesti kirjoittajat toisiinsa? Oletko muistanut hieroa itseäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sotket tahallisesti kirjoittajat toisiinsa? Oletko muistanut hieroa itseäsi?

        Sinä selvästi kaipaat kunnollisia ihmisuhteita ja läheisyyttä. Ikätovereiden seuraa. Poikaystävää joka silittäisi hiuksiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä selvästi kaipaat kunnollisia ihmisuhteita ja läheisyyttä. Ikätovereiden seuraa. Poikaystävää joka silittäisi hiuksiasi.

        Oletko muistanut hieroa itseäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko muistanut hieroa itseäsi?

        Olen. Mutta ongelmani on silti kyttääminen. Muiden kyttääminen. Se on ollut sitä jo pienestä tytöstä lähtien.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Rekisteröidy niin kiusaaja erottuu. Ei ole tullut puheluita vaikka vaatiikin puhelinnumeron.

        Tuo on hyvä ajatus. Milloin olette nähneet HVP:tä matkittavan tai "kiusattavan"? Tosin, osa peräkärpäsistä ei pidä hänen loogisesta ajatuksenjuoksustaan tai kohtuullisuutta puoltavista elämäntavoistaan. Se on kuitenkin eri asia.

        AP: jos epäilet, että sinut sotketaan johonkin toiseen, rekkaa nikkisi. Muista, että osa lukijoista kaipaa kuitenkin erikoisia ja täysin erilaisia viestejäsi, sillä niissä ei ole päätä-eikä-häntää, ja ne ovat mukavaa luettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on hyvä ajatus. Milloin olette nähneet HVP:tä matkittavan tai "kiusattavan"? Tosin, osa peräkärpäsistä ei pidä hänen loogisesta ajatuksenjuoksustaan tai kohtuullisuutta puoltavista elämäntavoistaan. Se on kuitenkin eri asia.

        AP: jos epäilet, että sinut sotketaan johonkin toiseen, rekkaa nikkisi. Muista, että osa lukijoista kaipaa kuitenkin erikoisia ja täysin erilaisia viestejäsi, sillä niissä ei ole päätä-eikä-häntää, ja ne ovat mukavaa luettavaa.

        Siis ei tässä mistään epäilyksestä ole enää kysymys, vaan joku onneton kiusaa jatkuvasti lukijoita sotkemalla koko ajan nettikeskustelua esiintymällä aloittajana. Joku jota korona ahdistaa. Joku joka ei ole sinut itsensä kanssa.

        Itse en ainakaan rekisteröidy, koska joutuisin sietämään henkilöön kohdistuvaa arvostelua ja piikittelyä. Nimimerkki on aina nimimerkki, mutta kuitenkin samaistaisin itseni siihen liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ei tässä mistään epäilyksestä ole enää kysymys, vaan joku onneton kiusaa jatkuvasti lukijoita sotkemalla koko ajan nettikeskustelua esiintymällä aloittajana. Joku jota korona ahdistaa. Joku joka ei ole sinut itsensä kanssa.

        Itse en ainakaan rekisteröidy, koska joutuisin sietämään henkilöön kohdistuvaa arvostelua ja piikittelyä. Nimimerkki on aina nimimerkki, mutta kuitenkin samaistaisin itseni siihen liikaa.

        Voitko kertoa lisää tuosta? Onko siis kyse Massiivikalorihöpöttäjästä, Kanannahkamiehestä, Mansikkakakkuihmisestä, Excel-miehestä vaiko Veijosta jota kiusataan?

        Olen usein nähnyt sanottavan rumasti täällä, esimerkiksi on käsketty hieroa klitorista, on käsketty mennä mopolla kioskille, on käsketty hiihtää viisi tuntia, on haukuttu tyhmäksi ja lihavaksi läskiksi ja hoopooksi, on käsketty syödä vitamiineja, silavaa, leipää tai jauhoja, hankkia poika- tai tyttöystävä, haukutaan rolliksi tai vartijaksi jne. Se on rumaa. Toisaalta ellei kestä kuumuutta pitää pysyä varjossa.

        Sinulla ei taida olla itselläsi puhtaat jauhot pussissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa lisää tuosta? Onko siis kyse Massiivikalorihöpöttäjästä, Kanannahkamiehestä, Mansikkakakkuihmisestä, Excel-miehestä vaiko Veijosta jota kiusataan?

        Olen usein nähnyt sanottavan rumasti täällä, esimerkiksi on käsketty hieroa klitorista, on käsketty mennä mopolla kioskille, on käsketty hiihtää viisi tuntia, on haukuttu tyhmäksi ja lihavaksi läskiksi ja hoopooksi, on käsketty syödä vitamiineja, silavaa, leipää tai jauhoja, hankkia poika- tai tyttöystävä, haukutaan rolliksi tai vartijaksi jne. Se on rumaa. Toisaalta ellei kestä kuumuutta pitää pysyä varjossa.

        Sinulla ei taida olla itselläsi puhtaat jauhot pussissa.

        Surukseni huomasin että heikentyvä mielenterveys vetää puoleensa rolleja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surukseni huomasin että heikentyvä mielenterveys vetää puoleensa rolleja.

        Minua haukuttiin kyttääjäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalorien laskeminen ja rasvan välttäminen on turhaa touhua ja pelkkää ajanhukkaa. Uusi tukimus osoittaa jälleen että verrattuna vähärasvaiseen ruokavalioon runsasrasvainen välimerenruokavalio on tehokkaampi. Tutkimusaika 5 vuotta. Professori Dariush Mozaffarian kirjoittaa että nyt on korkea aika lopettaa rasvalla peloitteleminen. Ja hän on täysin oikeassa.

        Ei rasvan määrällä ole peloteltu kymmeneen vuoteen. Joskus vanhoissa ravitsemussuosituksissa neuvottiin laittamaan leivän päälle margariinia vain "sipaisu".

        Nyt vuodesta 2014 lähtien päinvastoin kehoitetaan käyttämään margariinia, jossa on rasvaa vähintään 60 prosenttia.

        Mitä uudempi suositus, sen enemmän rasvaa sallitaan. Ks. https://www.kasvikset.fi/images/ravitsemus/ravitsemus-artikkelit/Kasvisten_ravintossuositukset_eri_vuosina.pdf .

        FinRavinto-tutkimuksen mukaan tyydyttyneitä rasvoja saamme yleisesti ottaen liikaa. Liikamäärän vaihtaminen monityydyttymättömiin rasvahappoihin olisi hyvä ravitsemusteko.

        Sen sijaan tyydyttyneiden rasvahappojen vaihtaminen huonoihin hiilihydraatteihin ei ole terveyttä edistävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua haukuttiin kyttääjäksi.

        Huumorinne ei pohjaudu hyvään mieleen, vaan ahdistukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumorinne ei pohjaudu hyvään mieleen, vaan ahdistukseen.

        Miksi sitten haukuit minua kyttääjäksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa lisää tuosta? Onko siis kyse Massiivikalorihöpöttäjästä, Kanannahkamiehestä, Mansikkakakkuihmisestä, Excel-miehestä vaiko Veijosta jota kiusataan?

        Olen usein nähnyt sanottavan rumasti täällä, esimerkiksi on käsketty hieroa klitorista, on käsketty mennä mopolla kioskille, on käsketty hiihtää viisi tuntia, on haukuttu tyhmäksi ja lihavaksi läskiksi ja hoopooksi, on käsketty syödä vitamiineja, silavaa, leipää tai jauhoja, hankkia poika- tai tyttöystävä, haukutaan rolliksi tai vartijaksi jne. Se on rumaa. Toisaalta ellei kestä kuumuutta pitää pysyä varjossa.

        Sinulla ei taida olla itselläsi puhtaat jauhot pussissa.

        Raja menee Suomen laissa, palstan säännöissä sekä siinä, että nettikeskustelun sotkeminen ja impersonointi turhauttaa muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raja menee Suomen laissa, palstan säännöissä sekä siinä, että nettikeskustelun sotkeminen ja impersonointi turhauttaa muita.

        Suomi24:n sääntöjen mukaan on kiellettyä esiintyä toisena käyttäjänä.

        https://www.suomi24.fi/opastus/saannot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten haukuit minua kyttääjäksi?

        "...kiusaa jatkuvasti lukijoita sotkemalla koko ajan nettikeskustelua esiintymällä aloittajana."

        Kiusaa lukijoita esiintymällä aloittajana...?! Miten ihmeessä tuo on mahdollista ja mistä ihmeestä siis puhut?

        Onko joku siis esiintynyt anonyymisti sinuna tai kiusannut sinua? Oletko vaatinut tekstille poistoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24:n sääntöjen mukaan on kiellettyä esiintyä toisena käyttäjänä.

        https://www.suomi24.fi/opastus/saannot

        Oletko siis esiintynyt anonyymisti toisena käyttäjänä? Kenenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko siis esiintynyt anonyymisti toisena käyttäjänä? Kenenä?

        En ole esiintynyt vaan minä olen se kyttääjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24:n sääntöjen mukaan on kiellettyä esiintyä toisena käyttäjänä.

        https://www.suomi24.fi/opastus/saannot

        Sinulla ei taida olla itselläsi puhtaat jauhot pussissa sillä käskit erästä kirjoittajaa hieromaan klirorista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei taida olla itselläsi puhtaat jauhot pussissa sillä käskit erästä kirjoittajaa hieromaan klirorista.

        Niin, koska olin turhautunut, enkä kyennyt sanomaan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, koska olin turhautunut, enkä kyennyt sanomaan muuta.

        Palsta pitäisi kieltää alle 18-vuotiailta, mutta se taida olla teknisesti mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta pitäisi kieltää alle 18-vuotiailta, mutta se taida olla teknisesti mahdollista.

        Jos olet aikuinen, miksi käskit hieromaan klitorista? Ei pelkkä turhautuminen aikuisella siihen riitä. Oletko myös ahdistunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet aikuinen, miksi käskit hieromaan klitorista? Ei pelkkä turhautuminen aikuisella siihen riitä. Oletko myös ahdistunut?

        Sotket kirjoittajat toisiinsa, sillä minä olen se oikeudenmukainen kyttääjä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jos kirjoitat kirjautuneena niin simua ei voida impersonoida.

        Todellakin tuohan auttaa, mutta tuossahan on vain pieni osa nettikiusaamisesta jotakin sinäkin harrastat useasti päivittäin, erilaisten anonyymihahmojen takaa. Ja yleensä putkahdat rekisteröidyllä nimimerkilläsi kehumaan, myötäilemään, anonyymisti tekemiäsi kiusaamisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin tuohan auttaa, mutta tuossahan on vain pieni osa nettikiusaamisesta jotakin sinäkin harrastat useasti päivittäin, erilaisten anonyymihahmojen takaa. Ja yleensä putkahdat rekisteröidyllä nimimerkilläsi kehumaan, myötäilemään, anonyymisti tekemiäsi kiusaamisia.

        Vaivaako paranoia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin tuohan auttaa, mutta tuossahan on vain pieni osa nettikiusaamisesta jotakin sinäkin harrastat useasti päivittäin, erilaisten anonyymihahmojen takaa. Ja yleensä putkahdat rekisteröidyllä nimimerkilläsi kehumaan, myötäilemään, anonyymisti tekemiäsi kiusaamisia.

        Onkohan tämä typerä kysymys, mutta oletko sinä nimimerkki Kanannahkamies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kautta rekisteröityminen vaikuttaa niin että "kiusaaja" erottuisi?

        Henkilö jota kutsut "kiusaajaksi" vain pyrkii vähentämään AP:n heikkopäisiä viestejä.

        Tuo häiirikkoö ON aivan PÖLJÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäisen kirjoittajan oikea hoitopaikka ei ole tämä foorumi, hän ei saa ammattiapua täältä. Apua saa ainakin terveyskeskuksesta.

        Etkö KESTÄ kuulla totuutta,siksi oletkin LIHAVA


    • Anonyymi

      Mulla ongelmana tuplapepperoni perhepizzojen syöminen yksin.

      • Anonyymi

        Onhan pizza periaatteessa ihan sama asia kuin voileipä. Sitä syödään vaan enemmän kuin se yksi siivu tai annos joka vastaa voileipää. Alla vehnäleipä, päällä vähän vihannesta ja rasva-proteiinisekoitusta. Täytteet sen mukaan mitä kaapissa sattuu olemaan.

        Alkuperäinen pizzahan on pelkkää vehnätaikinaa ja tomaattikastiketta ja ehkä vähän juustoa. Vehnäjauhoa ja tomaattia ja öljyä oli köyhilläkin. Perustarvikkeita. Juustoa ei aina sitäkään ollut.

        Mukaan laitettiin jotain muutakin mitä oli, juustoa ja ehkä anjovista tai oliiveja ja valkosipulia, mitä oli saatavana. Alkuperäisiin pizzoihin eikä Italiassa nykyäänkään laiteta useita täytteitä. Hyvä jos kahtakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan pizza periaatteessa ihan sama asia kuin voileipä. Sitä syödään vaan enemmän kuin se yksi siivu tai annos joka vastaa voileipää. Alla vehnäleipä, päällä vähän vihannesta ja rasva-proteiinisekoitusta. Täytteet sen mukaan mitä kaapissa sattuu olemaan.

        Alkuperäinen pizzahan on pelkkää vehnätaikinaa ja tomaattikastiketta ja ehkä vähän juustoa. Vehnäjauhoa ja tomaattia ja öljyä oli köyhilläkin. Perustarvikkeita. Juustoa ei aina sitäkään ollut.

        Mukaan laitettiin jotain muutakin mitä oli, juustoa ja ehkä anjovista tai oliiveja ja valkosipulia, mitä oli saatavana. Alkuperäisiin pizzoihin eikä Italiassa nykyäänkään laiteta useita täytteitä. Hyvä jos kahtakaan.

        Puhdistettu vilja on ylipäätänsä aika nuori keksintö Euroopassa. Valssimylly keksittiin muistaakseni joskus 1800-luvun lopussa. Riisiä on kyllä hiottu pitkään rumpumenetelmällä eli riisi tynnyriin ja tynnyri pyörimään. Tavallisesta valkoisesta riisistä poistetaan noin 7% ja sakeriisistä jopa 50%.

        Italiassa on paljon erilaisia pitsakoulukuntia eli napolilainen ei ole se ainoa.

        Juusto oli yllättävän yleistä välimerellä ennen. Ei sitä toki syöty sitä määriä mitä esimerkiksi Suomessa nykyään syödään. Syy tuohon oli se, että oli paikkoja joissa ei voinut kasvattaa muuta kuin ruohoa ja ainut tapa säilöä maitoa oli sen muuttaminen juustoksi.


    • Anonyymi

      luulin koronan vaikutuksen aivoihin olevan höpöpuhetta mutta totista totta on!!.pihtimittaus on ihan ok ja näyttää valehtelematta totuuden.

    • Anonyymi

      Arvaan, että jatkuva pihtimittaus aiheuttaa pahaa heikkopäisyyttä ja jatkuvaa elämänlaatua heikentävää huimausta, joka näkyy helposti havaittavasti avauksien huonossa laadussa.

      Olen itse päättänyt pitäytyä tavallisen vaa'an ja vyön reikien tarkkailussa. Siitä tuskin seurannee pysyvää heikkopäisyyttä.

      • Anonyymi

        Minä olen tarkkaillut reikiä jo vuosia, jos vaikka kohta natsais.


    • Anonyymi

      Ai, leivän syy napostella Fasupaloja ja keksejä ??? Kappas vaan. Syön aamuin illoin juustovoileipiä ( ruis), eikä yhtään tee mieli mitään keksejä

    • Anonyymi

      Munkeissa ja pitsassa on valkoista höttökaloriviljaa. Ruis ja kauraleivässä on muitakin ravinteita ja hyviä kuituja

      • Anonyymi

        Olet oikeassa, joka puolestaan tarkoittaa sitä, että avauksen tekijä on väärässä. Munkki, wieneri tai valkoinen patonki eivät vertaudu ruis- tai kauraleipään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, joka puolestaan tarkoittaa sitä, että avauksen tekijä on väärässä. Munkki, wieneri tai valkoinen patonki eivät vertaudu ruis- tai kauraleipään.

        Ruisleipä on YHTÄ lihottavaa KUIN pulla jos päälle laittaa rasvaa ja juustoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruisleipä on YHTÄ lihottavaa KUIN pulla jos päälle laittaa rasvaa ja juustoa.

        Leipä ei ole lihottavaa, vaan ne rasva ja juusto. Jos leivälle sipaisee ohuen kerroksen margariinia ja päällystää sen kolmella kerroksella kurkkusiivuja niin ei lihota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipä ei ole lihottavaa, vaan ne rasva ja juusto. Jos leivälle sipaisee ohuen kerroksen margariinia ja päällystää sen kolmella kerroksella kurkkusiivuja niin ei lihota.

        "Jos leivälle sipaisee ohuen kerroksen margariinia ja päällystää sen kolmella kerroksella kurkkusiivuja niin ei lihota."

        Pahaa. Mielummin juustoa ja kinkkua paljaaltaan.


    • Anonyymi

      Leipä on kyllä tosi ongelmallinen, samoin kuin peruna. Kumpaakaan ei syödä paljaaltaan. Ei missään kulttuurissa varmaankaan. Naan-leipä, jota meikäläinen voisi vetää kilotolkulla jopa paljaaltaan, sekin on aika rasvaista ja sitä kastetaan soossiin. Jotta ne menisi kuivina alas, tarvitaan jotain maukasta ja rasvapitoista. Niitä voidellaan, päällystetään ja kastetaan rasvaan ja kastikkeeseen jne. Ruisleipä ei maistu ilman rasvaa esim porkkanaraasteen kanssa, miten vielä 1970-luvulla keittokirjoissa neuvottiin.

      Yksinkertaisinta laihdutuksessa on vaan jättää pois molemmat, jos tulee hankalaa. Niiden tilalla voi syödä sitä maukkaampaa, joka tyydyttää myös aivoja ja saa riittävästi ravintoaineita niin ettei sortumisia ja himoja tule niin helposti. Leivän syöntiä on tosi hankala pitää aisoissa, koska leipä ja herkullinen makuyhdistelmä (esim juustoleipä itselläni) saa himoitsemaan leipää lisää ja vielä lisähiilaria vaikka missä keksien ja kakkujen muodossa. Tämä on niin tuttua.

      Leipä menee niin huomaamattomasti siellä juuston ja kinkun alla ja silti tuntuu ettei tässä nyt mitään kunnollista ole edes vielä syöty ja kuitenkin on jo tempaistu kokonaisen aterian energiamäärä, jos ei parinkin. Sitä katselee että missäs se pääruoka. Ja kuitenkin on 400-500 kcal jo syöty.

      Yksi keino on laihduttaa vähähiilihydraattisesti ja tehdä leipä mm. siemenistä. Samalla saa rutkasti kaikkia ravintoaineita ja nälkä pysyy kauemmmin loitolla.

      Parasta olisi unohtaa joksikin aikaa koko leipä ja sen tuomat ongelmat kokonaan, koska muustakin ravinnosta saa ne leivän kuidut ja proteiinit, jotka on välttämättömiä kuitenkin. Paljon vaivattomammin kuidut saa esim sokerijuurikaskuitu Fibrexistä. Ruokalusikallisessa on kuitua n. 7 g, energiaa 6 kcal, hiilihydraattia 0,5g. Rautaa on 2,5 mg. Näitä mehukeittoon tai jugurttiin tai leipätaikinaan. Muistakin lesetuotteista toki saa kuidut, mutta en ole vielä mistään löytänyt tätä ja psylliumia parempaa kuidun lähdettä. Psylliumissa kuitua muistaakseni 80g/100 kun juurikaskuidussa 70g/100g. Sokerijuurikaskuidun etu on korkea ravinnepitoisuus ja hinta verrattuna psylliumiin. Näin raudanpuutoksessa elävänä nautin noita päivittäin.

      Proteiinit saa taas turhankin helposti (ja kurkusta alas) mista tahansa muusta kuin leivästä. Vaikka niistä päällyksistä.

      Olen tässä laihdutuskokeilussa syönyt viipaleen kauraleipää päivittäin. Joskus parikin. Ei ole jostain syystä mopo lähtenyt keulimaan leivän kanssa. Kauraleipä ei ole niin hyvää (ilman paahtamista ainakaan) kuin ruisleipä joka selittää asiaa paljolti. Olen ratkaissut kohdallani asian niin, että yksi viipale leipää ja pari munaa ja 30g kalkkunaa tms proteiinia. Sillä tavalla on selvitty. Nyt loppui kauraleipä jota ostin pakkaseen ison satsin päiväysalennuksesta.

      Vaikkei leipää ole edes tarjolla, voi silti syödä munat ja kalkkunat ja juustot ja syödä vaikka kupillisen jotain (jogurttia tai sokeritonta mehukeittoa tms) mihin sekoittaa leseet ja Fibrexit (ja vielä marjojakin) tai chiat ja päivän kuituja on saatu silläviisiin.

      Vertailun vuoksi yhdessä Reissumies-palassa (30g) on kuitua 2g. Fibrexiä sama määrä sisältää kuitua 21g.

      T kn

      • Anonyymi

        Fibrexin ravintosisältötiedot poikkeaa tosi paljon toisistaan riippuen lähteestä. Toisessa mainitaan, että Fibrexissä on energiaa 200 kcal/100g (esim pussin kyljessä kotonani) ja toisessa, esim verkkokauppojen sivuilla että 60kcal/100g. Ketä tässä nyt uskoo sitten. Valmistajaa ehkä? Tosin muistan lukeneeni, että ravintosisältö vaihtelee riippuen tuotantoerästä, ja pussin kylki on luotettavin lähde.

        T kn


      • Anonyymi

        Onko sokerijuurikaskuitu hyvää, hyvänmakuista ja kotimaista ja onko luontaista syödä sitä? Leipää opetetaan syömään jo koulussa sekä viimeistään armeijassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fibrexin ravintosisältötiedot poikkeaa tosi paljon toisistaan riippuen lähteestä. Toisessa mainitaan, että Fibrexissä on energiaa 200 kcal/100g (esim pussin kyljessä kotonani) ja toisessa, esim verkkokauppojen sivuilla että 60kcal/100g. Ketä tässä nyt uskoo sitten. Valmistajaa ehkä? Tosin muistan lukeneeni, että ravintosisältö vaihtelee riippuen tuotantoerästä, ja pussin kylki on luotettavin lähde.

        T kn

        Ostan leipää vain 100 g kerrallaan.

        Voimakaurajauhe sopii hyvin vhh-dieettiin, ja siinä on kauheasti kuitua 42 %.

        https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/8126/fazer-alku-korkeakuituinen-voimakaurajauhe-300-g-/

        Sitä kannattaa liottaa, niin saa limaisen lopputuloksen, mikä on diabeetikoille edullista.Maku on mieto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sokerijuurikaskuitu hyvää, hyvänmakuista ja kotimaista ja onko luontaista syödä sitä? Leipää opetetaan syömään jo koulussa sekä viimeistään armeijassa.

        Käsittelin itse vain kuitua, proteiinia jne. Otetaan nyt sitten vielä 1) hyvyys- 2) leipäkulttuuriaspekti tähän tarkasteluun, kun haluat.

        Leivän ongelma laihtutuksessa juurikin taitaa olla se, että se on liika hyvää, päällysteen kanssa nimittäin. Siitähän oli kysekin tässä ketjussa. Ei ruisjauhokaan ole "hyvää" paljaaltaan syötynä. Leipä on hyvää rasvan kanssa. Muistan muuten, kun itse otin keskusteluun ruoan maun merkityksen, minulta kysyttiin, että "miksi kaiken pitää olla hyvää?".

        Voisin kysyä sitä tässä kohtaa. Minusta kaiken ei todellakaan tarvitse olla just hyvää vaan osan elintarvikkeista voi vapaasti syödä terveyspainotteisestikin. Leipä on ihan kulttuuriasia, kuten kaikki muukin. Kulttuuri muuttuu ajan myötä ja paikallisesti. Se mitä on nyt, ei ollut ennen meidän kulttuurissa. On uusia asioita, ja jotkut jää pois tarpeettomana. Ei Suomi ole tänä päivänä sitä mitä se oli 1950 missään muussakaan. On valikoimaa ja vaihtoehtoja eikä olla missään yhtenäiskulttuurissa.

        Minä otin kuitenkin tähän keskusteluun kuidun ihan kuidun itsensä vuoksi, en maun tai muiden syiden takia. Niitä leseinä ja hiutaleina voi sekoittaa siemenleipätaikinaan tai laittaa lisäkuiduksi puuroon tai jogurttiin kuten jo kirjoitin. Paljaaltaan ei leseitä - eikä kylläkään leipäjauhojakaan - syödä.

        Itselläni on tämä painonhallinta-asia sujunut sillä tavalla, että syön 80% terveyden takia ja 20% hyvän maun ja herkullisuuden takia. Tämä sopii minulle. Kuidut kuuluu minun ruokavaliossa siihen 80% kehyksiin, koska kuidut on pakollisia. Voi sitten vetää sitä namia mistä tykkää sen lopun. Jollain muulla on joku toinen metodi, esim että kaiken pitää olla mahdollisimman hyvää. Itse vaan tuppaan sillä tyylillä lihomaan kuten varmaan moni muukin.

        Minulla oli ihan käytännön esimerkkikin eräässä ketjussani. Kun mietin, että miten ihmeessä teen kauraleivän suhteen (kun muu vilja aiheuttaa tulehdusta) , että päivän hiilarit ja kalorit pysyisi kohtuullisina ja antamissani rajoissa. Leivässä kun kaloreita on niin törkeän paljon siihen nähden miten se tyydyttää muita, juuri ravintoaineiden ja kuidun, aivojen palkitsemisjärjestelmän jne tarvetta ja nälän hallintaa. Minulla oli siis 1200 kcal päivädieetti, joten piti mennä ihan säätämään yksityiskohtaisesti.

        Vaihtoehtona oli joko 1) kaksi leipäpalaa päällyksen kanssa päivässä tai sitten 2) yksi leipäpala ja suklaapötky. Valitsin jälkimmäisen ja päivä oli oikein mukava ja hyvää sai, mistä itse pitää ja sai sekä leipää ja suklaata. Kuituja pitää ottaa sitten muusta, eli leseistä. Kaikki on vaan tasapainon löytämistä. Kalorit pysyi aisoissa eikä tullut oloa että koska tämä kituuttaminen loppuu.

        "Leipää opetetaan syömään jo koulussa sekä viimeistään armeijassa."

        Pois oppiminen onkin paljon vaikempaa. :-] Riippuvuuksista ja vahingollisista tottumuksista pääseminen on työn ja tuskan takana. Koulussa kaikki kaverini oppi polttamaan tupakkaakin, vaikka minä panin siinäkin hanttiin, kun tämmöinen vastarannan kiiski muutenkin olen. Poikakaverini myös oppi polttamaan intissä, vaikkei aiemmin polttanut. Sitten siitä piti taas oppia pois, joka oli tosi vaikeaa. Koulusta tuli mieleen sekin, että koululaitos ja kamala opettaja on ainakin minut ja monet muutkin "opettanut" vihaamaan kaikkea liikuntaa. Vasta koulun jälkeen innostuin ja olen kokeillut vähän kaikkia lajeja ja olen kamppailulajeissa menestynyt. Nykyään taitaa olla onneksi kouluissa vähän toinen opetustyyli.

        Saathan sinä leipää syödä jos tykkäät, kuka estää kun sinä koet että koska niin on opetettu ja käsketty. Jokainen saa tehdä niin, koska itse ne kilotkin kantaa.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sokerijuurikaskuitu hyvää, hyvänmakuista ja kotimaista ja onko luontaista syödä sitä? Leipää opetetaan syömään jo koulussa sekä viimeistään armeijassa.

        "ja onko luontaista syödä sitä?"

        Hassu kysymys. Luontainen syöminen? Ihminenhän syö sitä mitä on saatavilla. Luontaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sokerijuurikaskuitu hyvää, hyvänmakuista ja kotimaista ja onko luontaista syödä sitä? Leipää opetetaan syömään jo koulussa sekä viimeistään armeijassa.

        Leivässä on helvetisti kaloreita, siksi laihduttajan vihollinen.


      • Anonyymi

        En hae tietoa kun tiedän ennestäänkin koska olen leipähiiri. Enkä muuten ylipainoinen olisikaan. Mitä tietoa sinä pystyt antamaan mitä ei muualta saa. Onko sulla jotain salaista leipätietoa??


      • Anonyymi

        Ei sokeri mitään haittaa,mutta kaikista viljatuotteista tulee aivan valtavasti kaloreita.
        Koska leipä on hyvää,niin sitä syö helposti LIIKAA .

        JA kaikki missä yleensä ON viljaa lihottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittelin itse vain kuitua, proteiinia jne. Otetaan nyt sitten vielä 1) hyvyys- 2) leipäkulttuuriaspekti tähän tarkasteluun, kun haluat.

        Leivän ongelma laihtutuksessa juurikin taitaa olla se, että se on liika hyvää, päällysteen kanssa nimittäin. Siitähän oli kysekin tässä ketjussa. Ei ruisjauhokaan ole "hyvää" paljaaltaan syötynä. Leipä on hyvää rasvan kanssa. Muistan muuten, kun itse otin keskusteluun ruoan maun merkityksen, minulta kysyttiin, että "miksi kaiken pitää olla hyvää?".

        Voisin kysyä sitä tässä kohtaa. Minusta kaiken ei todellakaan tarvitse olla just hyvää vaan osan elintarvikkeista voi vapaasti syödä terveyspainotteisestikin. Leipä on ihan kulttuuriasia, kuten kaikki muukin. Kulttuuri muuttuu ajan myötä ja paikallisesti. Se mitä on nyt, ei ollut ennen meidän kulttuurissa. On uusia asioita, ja jotkut jää pois tarpeettomana. Ei Suomi ole tänä päivänä sitä mitä se oli 1950 missään muussakaan. On valikoimaa ja vaihtoehtoja eikä olla missään yhtenäiskulttuurissa.

        Minä otin kuitenkin tähän keskusteluun kuidun ihan kuidun itsensä vuoksi, en maun tai muiden syiden takia. Niitä leseinä ja hiutaleina voi sekoittaa siemenleipätaikinaan tai laittaa lisäkuiduksi puuroon tai jogurttiin kuten jo kirjoitin. Paljaaltaan ei leseitä - eikä kylläkään leipäjauhojakaan - syödä.

        Itselläni on tämä painonhallinta-asia sujunut sillä tavalla, että syön 80% terveyden takia ja 20% hyvän maun ja herkullisuuden takia. Tämä sopii minulle. Kuidut kuuluu minun ruokavaliossa siihen 80% kehyksiin, koska kuidut on pakollisia. Voi sitten vetää sitä namia mistä tykkää sen lopun. Jollain muulla on joku toinen metodi, esim että kaiken pitää olla mahdollisimman hyvää. Itse vaan tuppaan sillä tyylillä lihomaan kuten varmaan moni muukin.

        Minulla oli ihan käytännön esimerkkikin eräässä ketjussani. Kun mietin, että miten ihmeessä teen kauraleivän suhteen (kun muu vilja aiheuttaa tulehdusta) , että päivän hiilarit ja kalorit pysyisi kohtuullisina ja antamissani rajoissa. Leivässä kun kaloreita on niin törkeän paljon siihen nähden miten se tyydyttää muita, juuri ravintoaineiden ja kuidun, aivojen palkitsemisjärjestelmän jne tarvetta ja nälän hallintaa. Minulla oli siis 1200 kcal päivädieetti, joten piti mennä ihan säätämään yksityiskohtaisesti.

        Vaihtoehtona oli joko 1) kaksi leipäpalaa päällyksen kanssa päivässä tai sitten 2) yksi leipäpala ja suklaapötky. Valitsin jälkimmäisen ja päivä oli oikein mukava ja hyvää sai, mistä itse pitää ja sai sekä leipää ja suklaata. Kuituja pitää ottaa sitten muusta, eli leseistä. Kaikki on vaan tasapainon löytämistä. Kalorit pysyi aisoissa eikä tullut oloa että koska tämä kituuttaminen loppuu.

        "Leipää opetetaan syömään jo koulussa sekä viimeistään armeijassa."

        Pois oppiminen onkin paljon vaikempaa. :-] Riippuvuuksista ja vahingollisista tottumuksista pääseminen on työn ja tuskan takana. Koulussa kaikki kaverini oppi polttamaan tupakkaakin, vaikka minä panin siinäkin hanttiin, kun tämmöinen vastarannan kiiski muutenkin olen. Poikakaverini myös oppi polttamaan intissä, vaikkei aiemmin polttanut. Sitten siitä piti taas oppia pois, joka oli tosi vaikeaa. Koulusta tuli mieleen sekin, että koululaitos ja kamala opettaja on ainakin minut ja monet muutkin "opettanut" vihaamaan kaikkea liikuntaa. Vasta koulun jälkeen innostuin ja olen kokeillut vähän kaikkia lajeja ja olen kamppailulajeissa menestynyt. Nykyään taitaa olla onneksi kouluissa vähän toinen opetustyyli.

        Saathan sinä leipää syödä jos tykkäät, kuka estää kun sinä koet että koska niin on opetettu ja käsketty. Jokainen saa tehdä niin, koska itse ne kilotkin kantaa.

        T kn

        LEIPÄ ON TUHTIA RUOKAA

        Se on niin JOS syö leipää kaksi kertaa päivässä 2 viipaletta,EI saa paljon mitään muuta syödä koko päivänä.
        Se on ainut konsti JOS haluaa ettei liho.JOS siihen syöt vielä pulla niin lihot varmasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LEIPÄ ON TUHTIA RUOKAA

        Se on niin JOS syö leipää kaksi kertaa päivässä 2 viipaletta,EI saa paljon mitään muuta syödä koko päivänä.
        Se on ainut konsti JOS haluaa ettei liho.JOS siihen syöt vielä pulla niin lihot varmasti

        4 viipaletta (120 g) ruisleipää (ruista 51%) sisältää 1,6 g rasvaa, 42,4 g hiilihydraatteja ja 9,2 g proteiineja joista kertyy 300 kcal.
        JOS haluaa ettei liho, niin muista syömisistä saa kertyä 1500 kcal päivässä. Minun mielestäni se on neljään leipäviipaleeseen verrattuna aika paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4 viipaletta (120 g) ruisleipää (ruista 51%) sisältää 1,6 g rasvaa, 42,4 g hiilihydraatteja ja 9,2 g proteiineja joista kertyy 300 kcal.
        JOS haluaa ettei liho, niin muista syömisistä saa kertyä 1500 kcal päivässä. Minun mielestäni se on neljään leipäviipaleeseen verrattuna aika paljon.

        Laske siihen rasvat,juustot,maakkarat JA pullat niin saat oikeat luvut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LEIPÄ ON TUHTIA RUOKAA

        Se on niin JOS syö leipää kaksi kertaa päivässä 2 viipaletta,EI saa paljon mitään muuta syödä koko päivänä.
        Se on ainut konsti JOS haluaa ettei liho.JOS siihen syöt vielä pulla niin lihot varmasti

        Olen aloittaja.
        Lihomiseni syy ON varmasti leipä ja kaikki viljatuotteet.Herkuttelin nyt tänään koko päivän ja illan,kalorit jäi VAIN 3300 kaloriin JOS OLISIN syönyt siihen vielä voileivät rasvalla ja juustolla sekä pullat tai munkit kalorini OLISIVAT nousseet 5000 kaloriin ja enemmänkin

        ( JOS sen syö 2 päivää peräkkäin lihoo KILON OIKEAA läskiä)


        Tämä 3300 kaloria on se minkä SAAN syödä JOKA PÄIVÄ niin painoni pysyy samassa.
        Karkin osuus oli nyt 350g n1300 kaloria,muu roskaruoka vanukkaat kermavaahdolla yms 1000 kaloria,terveellinen ruoka 1000 kaloria YHT 3300 kaloria

        Eilenkin pyöräilin 3,5 tuntia.Vähennän nyt kalorit siihen 2000 kal pv,ja laihdutan NYT pois ne muutamat viimeiset kilot.Roskaruuan osuus minulla on aina normaalisti 1500 kaloria päivässä,loput 1800 terveellistä ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja.
        Lihomiseni syy ON varmasti leipä ja kaikki viljatuotteet.Herkuttelin nyt tänään koko päivän ja illan,kalorit jäi VAIN 3300 kaloriin JOS OLISIN syönyt siihen vielä voileivät rasvalla ja juustolla sekä pullat tai munkit kalorini OLISIVAT nousseet 5000 kaloriin ja enemmänkin

        ( JOS sen syö 2 päivää peräkkäin lihoo KILON OIKEAA läskiä)


        Tämä 3300 kaloria on se minkä SAAN syödä JOKA PÄIVÄ niin painoni pysyy samassa.
        Karkin osuus oli nyt 350g n1300 kaloria,muu roskaruoka vanukkaat kermavaahdolla yms 1000 kaloria,terveellinen ruoka 1000 kaloria YHT 3300 kaloria

        Eilenkin pyöräilin 3,5 tuntia.Vähennän nyt kalorit siihen 2000 kal pv,ja laihdutan NYT pois ne muutamat viimeiset kilot.Roskaruuan osuus minulla on aina normaalisti 1500 kaloria päivässä,loput 1800 terveellistä ruokaa.

        En ollut yhtään lihonut,VAIKKA syönyt NYT 3000 kaloria kolmena pävänä peräkkäin.

        Tämänhetiset mitat nyt
        Paino 65 kg,vyötärönympärysmitta 81 cm pihtimitta ylävatsasta 13 mm

        Yhden kihominen voi tapahtua 2 della tavalla.Syö kerralla 2 tena päivänä 5000 kaloria Jolloin LIHOO kerralla kilon
        TAI joka päivä 2 siivua leipää päällä rasvaa ja juustoa ja lihoo kuukauden aikana kilon.

        Jos leipää alkaa syömään RASVALLA JA JUUSTOLLA ,niin sitä syö helposti sen 6 viipaletta päivässä ELI 1000 ylimääräistä kaloria 1 pikkupulla 300 kal

        Joka päivä syön aamulla ison palan kahvin kanssa täytekakkua ja illalla itse tehtyä omenapiirakkaa.Ne sisältyy AINA laihdutuskaloreihin ja karkkiakin saa syödä vaikka joka päivä pieniä määriä.

        Aina jos olen syönyt pullaa ja leipää,olen saanyt siitä AINA kovan kovan päänsäryn moneksi päiväksi,ja kaikki liikuntahalut kerralla pois ,ja olen lihonut sen takia lisää koska en ole pystynyt liikkumaan.

        Nykyään lihotetaan itseä paljon pitsoilla.Pitsahan ON ,pelkkää rasvaa ja vehnäjauhoja.

        Jos VILJATUOTTEITA pullaa ja leipää ja pitsaa syö puoli vuotta niin VOI lihoa JO puolessa vuodessa 30 kiloa
        Tietysti VOI lihoa muullakin,MUTTA tämä on ainakin minulla se lihomisen syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laske siihen rasvat,juustot,maakkarat JA pullat niin saat oikeat luvut.

        Rasva, juustot ja maakarat ja pullat EIVÄT OLE leipää! Ne ovat sitä muuta syömistä jota EI saisi syödä paljon koko päivänä.
        Toinen esimerkki: lautasella on kaksi keskikokoista perunaa (=90 kcal). Eihän kukaan perunoita sellaisenaan syö joten laitetaan niiden päälle ruokalusikallinen voita (=100 kcal) ja kaksi lihaisaa grillimakkaraa (=500 kcal). Tietenkin aiaan perehtynyt ravintoainetietoinen syöjä ymmärtää että ne on ne perunat jotka lihottaa, eivät voi ja makkarat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostan leipää vain 100 g kerrallaan.

        Voimakaurajauhe sopii hyvin vhh-dieettiin, ja siinä on kauheasti kuitua 42 %.

        https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/8126/fazer-alku-korkeakuituinen-voimakaurajauhe-300-g-/

        Sitä kannattaa liottaa, niin saa limaisen lopputuloksen, mikä on diabeetikoille edullista.Maku on mieto.

        "Voimakaurajauhe sopii hyvin vhh-dieettiin, ja siinä on kauheasti kuitua 42 %."

        Fibrexissä on korkeampi kuitupitoisuus (67-70%) ja mm magnesiumia, rautaa ja kalsiumia runsaasti. Hiilihydraattia ei edes nimeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ollut yhtään lihonut,VAIKKA syönyt NYT 3000 kaloria kolmena pävänä peräkkäin.

        Tämänhetiset mitat nyt
        Paino 65 kg,vyötärönympärysmitta 81 cm pihtimitta ylävatsasta 13 mm

        Yhden kihominen voi tapahtua 2 della tavalla.Syö kerralla 2 tena päivänä 5000 kaloria Jolloin LIHOO kerralla kilon
        TAI joka päivä 2 siivua leipää päällä rasvaa ja juustoa ja lihoo kuukauden aikana kilon.

        Jos leipää alkaa syömään RASVALLA JA JUUSTOLLA ,niin sitä syö helposti sen 6 viipaletta päivässä ELI 1000 ylimääräistä kaloria 1 pikkupulla 300 kal

        Joka päivä syön aamulla ison palan kahvin kanssa täytekakkua ja illalla itse tehtyä omenapiirakkaa.Ne sisältyy AINA laihdutuskaloreihin ja karkkiakin saa syödä vaikka joka päivä pieniä määriä.

        Aina jos olen syönyt pullaa ja leipää,olen saanyt siitä AINA kovan kovan päänsäryn moneksi päiväksi,ja kaikki liikuntahalut kerralla pois ,ja olen lihonut sen takia lisää koska en ole pystynyt liikkumaan.

        Nykyään lihotetaan itseä paljon pitsoilla.Pitsahan ON ,pelkkää rasvaa ja vehnäjauhoja.

        Jos VILJATUOTTEITA pullaa ja leipää ja pitsaa syö puoli vuotta niin VOI lihoa JO puolessa vuodessa 30 kiloa
        Tietysti VOI lihoa muullakin,MUTTA tämä on ainakin minulla se lihomisen syy.

        Pitennän nyt nuo pyörälenkit väliaikaisesti 4,5 tuntiin koska nyt poikkeuksellisen hyvät ilmat pyöräilyyn .Olo on erittäin hyvä johtuen siitä että en ole syönyt leipää,enkä pullaa ,mikä vaikuttaa niin että on hyvä olo ja vire.Se on vain se liika hiilihydraatti mikä väsyttää

        Mitä enemmän mittariin tulee kilometrejä niin se näkyy varmasti vyötärön pienentymisenä.
        Yksi hyvä konsti seurata vyötärön ympärysmittaa on pistää vyön toiselle puolelle värikynällä hyvä merkki,pihtimittaus on tietysti tarkempi.Käytän näitä kumpaakin tapaa.
        Palaan asiaan viikon kuluttua uudestaan kun uudet tulokset on tiedossa.


    • Anonyymi

      > Saathan sinä leipää syödä jos tykkäät, kuka estää kun sinä koet että koska niin on opetettu ja käsketty. Jokainen saa tehdä niin, koska itse ne kilotkin kantaa.

      Ei ole opetettu eikä ole käsketty. Tykkään leivästä vapaaehtoisesti ja syön sitä mielin määrin joka päivä, eikä leipä ole koskaan tuonut kiloja. Jos kiloja onkin joskus tullut, ne ovat tulleet aivan muilla keinoin.


      > Hassu kysymys. Luontainen syöminen? Ihminenhän syö sitä mitä on saatavilla. Luontaisesti.

      Kummallinen vastaus. En ole koskaan tavannut henkilöä, joka tarjoaisi vierailleen sokerijuurikaskuitua tai tilaisi ravintolassa sokerijuurikaskuitua. En ole nänyt gourmee- tai mitää ruokaohjelmaa, jossa sokerijuurikaskuitua valmistettaisiin. Se ei liene siis mikään normaali tapa hankkia ravintoaan, ja paikallisessa putiikissa tuota tuotetta ei ole lainkaan. Sokerijuurikaskuidun mausta en tiedä, kun sellaista ei ole kukaan koskaan tarjonnut, mutta putiikissa on kyllä tuttuja makuja hyvää leipää.

      • Anonyymi

        "Kummallinen vastaus. En ole koskaan tavannut henkilöä, joka tarjoaisi vierailleen sokerijuurikaskuitua tai tilaisi ravintolassa sokerijuurikaskuitua. En ole nänyt gourmee- tai mitää ruokaohjelmaa, jossa sokerijuurikaskuitua valmistettaisiin"

        En minäkään kyllä ole tarjonnut sokerijuurikaskuitua vierailleni. En kukaan mullekaan ole tarjonnut. En myöskään jauhopakettia tai kauraryynejä laita pöytään. Jos teillä tämmöinen tapa on niin ok. Monenlaista hillbillyähän maailmaan mahtuu. :-]
        En tilaa ravintolassa myöskään jauhopussia, eikä se mitään gurmeeta muutenkaan ole. Eikä Fibrexkään. Missähän olet minun sellaista nähnyt väittäneen?

        Jos vieraat jää yöksi niin tarjoan kyllä samalla lailla kuin mysliä ja marjoja tarjotaan jogurtin sekaan. Mulla onkin myös itse sekoitettua mysliä missä leseitä, kauraryynejä, fibrexiä, chiaa, siemeniä, pähkinöitä.

        Ei sokerijuurikaskuitu ole leivän vastike. Sviddu näitä olkiukkojen tekijöitä.

        Syö sinä jauhoa niin paljon kuin sielu sietää ihan vapaasti ja tule onnelliseksi.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kummallinen vastaus. En ole koskaan tavannut henkilöä, joka tarjoaisi vierailleen sokerijuurikaskuitua tai tilaisi ravintolassa sokerijuurikaskuitua. En ole nänyt gourmee- tai mitää ruokaohjelmaa, jossa sokerijuurikaskuitua valmistettaisiin"

        En minäkään kyllä ole tarjonnut sokerijuurikaskuitua vierailleni. En kukaan mullekaan ole tarjonnut. En myöskään jauhopakettia tai kauraryynejä laita pöytään. Jos teillä tämmöinen tapa on niin ok. Monenlaista hillbillyähän maailmaan mahtuu. :-]
        En tilaa ravintolassa myöskään jauhopussia, eikä se mitään gurmeeta muutenkaan ole. Eikä Fibrexkään. Missähän olet minun sellaista nähnyt väittäneen?

        Jos vieraat jää yöksi niin tarjoan kyllä samalla lailla kuin mysliä ja marjoja tarjotaan jogurtin sekaan. Mulla onkin myös itse sekoitettua mysliä missä leseitä, kauraryynejä, fibrexiä, chiaa, siemeniä, pähkinöitä.

        Ei sokerijuurikaskuitu ole leivän vastike. Sviddu näitä olkiukkojen tekijöitä.

        Syö sinä jauhoa niin paljon kuin sielu sietää ihan vapaasti ja tule onnelliseksi.

        T kn

        Menikö homma ihon alle?

        Teen todellakin juuri niin kuin katson parhaaksi itselleni. Siinä ei sinun tuhansien sanojen tylsät tarinat auta.


      • Anonyymi

        "Se ei liene siis mikään normaali tapa hankkia ravintoaan, ja paikallisessa putiikissa tuota tuotetta ei ole lainkaan"

        Eikö sinusta mm leseet ole normaali ruoka? Ja kaupasta ostaminen normaali tapa hankkia ruokia? Jos ei tuotetta ole sinun putiikissa niin sekö pelkästään riittää tekemään ravinnosta epänormaalia? 😅Meillä Fibrexiä on GLUTEENITON hyllyllä. K-Market. Samassa paikassa Glutfree jauhoseokset, psylliumi, riisijauhot, soijajauhot, maissijauhot, kikjauhot. Mulla keliakia niin tuotteet tuttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö homma ihon alle?

        Teen todellakin juuri niin kuin katson parhaaksi itselleni. Siinä ei sinun tuhansien sanojen tylsät tarinat auta.

        Tuolla T kn:llä on melkoinen pätemisen tarve.


      • Anonyymi

        "En ole nänyt gourmee- tai mitää ruokaohjelmaa, jossa sokerijuurikaskuitua valmistettaisiin."

        En ole kyllä nähnyt että jossain ruokaohjelmassa tai gourmet ohjelmassa valmistettaisiin vehnälesettä tai kauraryynejäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole nänyt gourmee- tai mitää ruokaohjelmaa, jossa sokerijuurikaskuitua valmistettaisiin."

        En ole kyllä nähnyt että jossain ruokaohjelmassa tai gourmet ohjelmassa valmistettaisiin vehnälesettä tai kauraryynejäkään.

        Ja pätemisen tarve jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se ei liene siis mikään normaali tapa hankkia ravintoaan, ja paikallisessa putiikissa tuota tuotetta ei ole lainkaan"

        Eikö sinusta mm leseet ole normaali ruoka? Ja kaupasta ostaminen normaali tapa hankkia ruokia? Jos ei tuotetta ole sinun putiikissa niin sekö pelkästään riittää tekemään ravinnosta epänormaalia? 😅Meillä Fibrexiä on GLUTEENITON hyllyllä. K-Market. Samassa paikassa Glutfree jauhoseokset, psylliumi, riisijauhot, soijajauhot, maissijauhot, kikjauhot. Mulla keliakia niin tuotteet tuttuja.

        Normaali tapa hankkia salmonella kuten Tanskassa.


    • Anonyymi

      Oletko siis ihan oikeasti tosissasi vai pelleiletkö? Onko tapasi elää omasta mielestäsi normaali vai trollaako joku sinun "nimissäsi"?

      Miten oma tapasi sopii normaalisti työssä käyvälle ja laihduttavalle ihmiselle ja auttaa heitä?

      *

      Painan yli sata kiloa, käyn työssä arkisin matkoineen klo 8 - 18, olen ylipainoinen ja haluan laihtua. Jos esittämääsi "systeemiin" kuuluu hiihtoa tai pyöräilyä joka päivä 3 - 5 tuntia, jonka päälle tai jota ennen syödään 350 g karkkia, vanukasta, kakkua ja kermavaahtoa, niin mikä "systeemissä" on olennaista?

      A) Olen niin lihava, että 3 - 5 tuntia liikkumista on täysin mahdotonta. Jaksan kyllä kävellä 30 - 60 minuuttia. Mitä systeemisi ehdottaa suksi- tai pyörämerkiksi, jotta asia onnistuisi (= taikurin välineet)?

      B) Käyn työssä ja minulla on perhettä, joten mistä ihmeestä otan sen ajan että liikun 3 - 5 tuntia joka päivä? Jos kykenisin liikkumaan, miten saisin tuon liikkumisen sovitettua muuhun elämääni?

      C) Jos saisinkin järjestettyä asiani siten, että kykenisin liikkumaan 3 - 5 tuntia päivässä, ja haluan laihtua, miksi ihmeessä "pilaisin" asiani syömällä siihen liikkumisen oheen 350 grammaa karkkia sekä kermavaahtoa, kakkua ja vanukasta?

      *

      Minä itse luulen, että sinä olet trolli, jota myös matkitaan sen vuoksi, että "systeemisi" on täysin kaikkea järkeä vailla. Siinähän ei ole vähäisintäkään mieltä. Sen lisäksi sinulla tuntuu olevan ongelmana haukkua tässäkin ketjussa eri mieltä olevia muita ihmisiä lihaviksi. Oletko muuten itse laiha?

      • Tuolla kirjoittajalla on paha syömishäiriö jota kompensoi massiivisella liikunnalla. Yhdessä entisessä työpaikassa oli samanlainen mies, ei juurikaan syönyt mutta karkkia meni paljon. Kompensoi tuota liikkumalla massiivisesti. Sai sydänkohtauksen ennen kuin täytti 50-vuotta.


      • Anonyymi

        Painoni on siis 65 kiloa,niinkuin tuossa sanoin ja saan syödä TURVALLISESTI 3300 kaloria

        En mitään pelleile,minä vain sanoin tuossa MIKSI sinä olet lihava.Sitä pitää HETI aloittaa laihduttaminen KUN on lihonut 3 kiloa EIKÄ 30 kiloa.

        Jos olet työssä käyvä,niin PELKKÄ työ riittää liikunnakasi.Minä EN OLE nyt tällä hetkellä työssä,joten minun pitää harrastaa liikuntaa JOTTA saan syödä enemmän siitä lihomatta.

        Sitten kun menen töihin saan syödä sen 3500 kaloria joka päivä ilman liikuntaa.

        Jos syöt leipää,niin sitten EI saa syödä karkkia,se on niin yksinkertaista,JOS haluaa ettei liho.


      • Anonyymi

        Tuosta trolli-sanan käytöstä voitaisiin pikku hiljaa jo luopua, se on varsin loukkaava. Ollaan reilusti asioista vain erimielisiä.

        Täällä on kyllä paljon tyyppejä, jotka ovat sotkeneet aloittajan sanomaa lähettelemällä samalla tyylillä kirjoitettuja viestejä. Näitä sotkemisviestejä on ollut yli kymmenen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta trolli-sanan käytöstä voitaisiin pikku hiljaa jo luopua, se on varsin loukkaava. Ollaan reilusti asioista vain erimielisiä.

        Täällä on kyllä paljon tyyppejä, jotka ovat sotkeneet aloittajan sanomaa lähettelemällä samalla tyylillä kirjoitettuja viestejä. Näitä sotkemisviestejä on ollut yli kymmenen.

        Ihmisten pitäisi olla vain iloisia JOS joku laiha oikeasti sanoo TARKASTI niille mikä niitä lihottaa.Aivan KIITTÄMÄTTÖMIÄ paskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta trolli-sanan käytöstä voitaisiin pikku hiljaa jo luopua, se on varsin loukkaava. Ollaan reilusti asioista vain erimielisiä.

        Täällä on kyllä paljon tyyppejä, jotka ovat sotkeneet aloittajan sanomaa lähettelemällä samalla tyylillä kirjoitettuja viestejä. Näitä sotkemisviestejä on ollut yli kymmenen.

        Mitä selität? Kaveri kertoo edellä, että hänen pitää harrastaa liikuntaa, JOTTA hän saa syödä enemmän...?!

        Tuohan on sitten sairaus eli paha syömishäiriö. Jos on sairaus, niin asia OK ja hyvin valitettavaa. En oikeasti tiennyt, että tuollaista sairautta on olemassa, tai siis että se esiintyy tällä tavalla. Tiedän anoreksian ja bulimian.

        Avauksen tekijälle. Sorry, että epäilin trollaukseksi tai pelleilyksi, toivottavasti pärjäät hyvin sairautesi kanssa.


      • Anonyymi

        "Minä itse luulen, että sinä olet trolli, jota myös matkitaan sen vuoksi, että "systeemisi" on täysin kaikkea järkeä vailla. "

        Tämä. Kuuluisa mansikkakakkumies 😂
        Ei erota onko vitsiä vai tosimielellä. Minä otan huumorilla. Niin hulluja juttuja täällä saa lukea laihdutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä itse luulen, että sinä olet trolli, jota myös matkitaan sen vuoksi, että "systeemisi" on täysin kaikkea järkeä vailla. "

        Tämä. Kuuluisa mansikkakakkumies 😂
        Ei erota onko vitsiä vai tosimielellä. Minä otan huumorilla. Niin hulluja juttuja täällä saa lukea laihdutuksesta.

        Joku lienee kutsunut juuri häntä myös Massiivikalorihöpöttäjäksi. Jäänee ikuiseksi arvoitukseksi, mitä ihmisten päässä oikeasti liikkuu. Täällähän kuka tahansa voi olla mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten pitäisi olla vain iloisia JOS joku laiha oikeasti sanoo TARKASTI niille mikä niitä lihottaa.Aivan KIITTÄMÄTTÖMIÄ paskoja.

        Kiittämättömiä paskoja?

        Ei sinunkaan asenteesi ainakaan auta omassa asiassasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä selität? Kaveri kertoo edellä, että hänen pitää harrastaa liikuntaa, JOTTA hän saa syödä enemmän...?!

        Tuohan on sitten sairaus eli paha syömishäiriö. Jos on sairaus, niin asia OK ja hyvin valitettavaa. En oikeasti tiennyt, että tuollaista sairautta on olemassa, tai siis että se esiintyy tällä tavalla. Tiedän anoreksian ja bulimian.

        Avauksen tekijälle. Sorry, että epäilin trollaukseksi tai pelleilyksi, toivottavasti pärjäät hyvin sairautesi kanssa.

        ”Kaveri kertoo edellä, että hänen pitää harrastaa liikuntaa, JOTTA hän saa syödä enemmän...?!

        Tuohan on sitten sairaus eli paha syömishäiriö. Jos on sairaus, niin asia OK ja hyvin valitettavaa. En oikeasti tiennyt, että tuollaista sairautta on olemassa, tai siis että se esiintyy tällä tavalla. Tiedän anoreksian ja bulimian”

        Aivan järkeenkäypää ja tervehenkistä että jos liikkuisimme enemmän, voisimme syödäkin enemmän. Ajatellaanpa vain KNM:n kärvistelyä 1600 kalorin dieetillä, jota hän joutuu hallitsemaan tietoteknisin menetelmin.

        Psyykensairaus on liian rankka termi. Aloittajalla on ahmimishäiriö, joka on lievä syömishäiriö (lievempi kuin bulimia tai anoreksia). Hän saattaisi hyötyä terapiasta, mutta yhteiskunnan varoilla sitä ei noin llievään ongelmaan anneta. Sitä paitsi terapeuteistakin taitaa olla pulaa, ja vähät terapiaresurssit annetaan nuoremmille ihmisille. Eli vertaistuki täältä tai hyvät ohjeet netistä olisivat hänelle paras juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiittämättömiä paskoja?

        Ei sinunkaan asenteesi ainakaan auta omassa asiassasi.

        No et tunnistanut tuosta tuota neitiä, joka sotkee näitä keskusteluita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et tunnistanut tuosta tuota neitiä, joka sotkee näitä keskusteluita.

        Mutta sinä et ole avauksen tekijä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinä et ole avauksen tekijä!

        En olekaan. Eikä se joka puhui kiittämättömistä paskoista ollut aloittaja, vaan joku huutelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painoni on siis 65 kiloa,niinkuin tuossa sanoin ja saan syödä TURVALLISESTI 3300 kaloria

        En mitään pelleile,minä vain sanoin tuossa MIKSI sinä olet lihava.Sitä pitää HETI aloittaa laihduttaminen KUN on lihonut 3 kiloa EIKÄ 30 kiloa.

        Jos olet työssä käyvä,niin PELKKÄ työ riittää liikunnakasi.Minä EN OLE nyt tällä hetkellä työssä,joten minun pitää harrastaa liikuntaa JOTTA saan syödä enemmän siitä lihomatta.

        Sitten kun menen töihin saan syödä sen 3500 kaloria joka päivä ilman liikuntaa.

        Jos syöt leipää,niin sitten EI saa syödä karkkia,se on niin yksinkertaista,JOS haluaa ettei liho.

        Aika masentavaa tämä on, kun saa hyvän kuvan keskustelupalstoilla siitä mikä on kansan älykkyystaso ja miten informaatiota yleensä käsitellään.

        Yksi kirjoittaa että ei saa lihoa. Toinen että kannattaa syödä mansikkakakkua ja ajaa pyörällä. Kolmas että jos syö karkkia niin ei saa syödä leipää. Sitten yksi pölvästi luettelee kaikki ravintoaineet finelistä ihan kuin sinne ei kukaan itse osaisi. Yksi läski haukkuu muita läski*erseiksi. Ja päälle nimitetään kiittämättömäksi *askaksi kun ei ymmärrä kiitellä tätä loistavaa ja informatiivista sisältöä mitä nämä ruudinkeksijät tuottaa. 😂😂😂


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuolla kirjoittajalla on paha syömishäiriö jota kompensoi massiivisella liikunnalla. Yhdessä entisessä työpaikassa oli samanlainen mies, ei juurikaan syönyt mutta karkkia meni paljon. Kompensoi tuota liikkumalla massiivisesti. Sai sydänkohtauksen ennen kuin täytti 50-vuotta.

        3300 kaloria päivässä on aivan tavallinen liikuntaa harrastavan kulutus,ei ole mitään syömähäiriöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        3300 kaloria päivässä on aivan tavallinen liikuntaa harrastavan kulutus,ei ole mitään syömähäiriöä.

        Syömishäiriössä ei ole kyse syödyistä kaloreita vaan suhteesta ruokaan. Tämä kirjoittaja saattaa syödä lipun ja 400 g juustoa päivässä ja sanoo syövänsä helposti yli 5000 kcal päivässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika masentavaa tämä on, kun saa hyvän kuvan keskustelupalstoilla siitä mikä on kansan älykkyystaso ja miten informaatiota yleensä käsitellään.

        Yksi kirjoittaa että ei saa lihoa. Toinen että kannattaa syödä mansikkakakkua ja ajaa pyörällä. Kolmas että jos syö karkkia niin ei saa syödä leipää. Sitten yksi pölvästi luettelee kaikki ravintoaineet finelistä ihan kuin sinne ei kukaan itse osaisi. Yksi läski haukkuu muita läski*erseiksi. Ja päälle nimitetään kiittämättömäksi *askaksi kun ei ymmärrä kiitellä tätä loistavaa ja informatiivista sisältöä mitä nämä ruudinkeksijät tuottaa. 😂😂😂

        Aivan päinvastoin. Kun seuraa keskustelupalstoja niin voi todeta, että omat tiedot ja älykkyys ovat huippuluokkaa jos lähtee oletuksesta että keskustelijat edustavat poikkileikkausta kansasta.


      • Anonyymi

        Vaikka pelleilisi, niin tietyistä periaatteista on syytä pitää kiinni. Rasistiset ja väkivaltaiset viestit on syytä ilmiantaa välittömästi ylläpidolle. Myöskään ei saa esittää asiatonta sisältöä muista käyttäjistä tai uhkailla muita käyttäjiä. Samoin toisena käyttäjänä esiintyminen on typerää ja vastoin Suomi24:n sääntöjä. Jokaisella palstalla tulee keskustella vain palstan aihealueeseen liittyvistä asioista. Aiheeseen kuulumattomat aloitukset tai kommentit voidaan poistaa ilmiannon jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kaveri kertoo edellä, että hänen pitää harrastaa liikuntaa, JOTTA hän saa syödä enemmän...?!

        Tuohan on sitten sairaus eli paha syömishäiriö. Jos on sairaus, niin asia OK ja hyvin valitettavaa. En oikeasti tiennyt, että tuollaista sairautta on olemassa, tai siis että se esiintyy tällä tavalla. Tiedän anoreksian ja bulimian”

        Aivan järkeenkäypää ja tervehenkistä että jos liikkuisimme enemmän, voisimme syödäkin enemmän. Ajatellaanpa vain KNM:n kärvistelyä 1600 kalorin dieetillä, jota hän joutuu hallitsemaan tietoteknisin menetelmin.

        Psyykensairaus on liian rankka termi. Aloittajalla on ahmimishäiriö, joka on lievä syömishäiriö (lievempi kuin bulimia tai anoreksia). Hän saattaisi hyötyä terapiasta, mutta yhteiskunnan varoilla sitä ei noin llievään ongelmaan anneta. Sitä paitsi terapeuteistakin taitaa olla pulaa, ja vähät terapiaresurssit annetaan nuoremmille ihmisille. Eli vertaistuki täältä tai hyvät ohjeet netistä olisivat hänelle paras juttu.

        Ei se mikään syömishäiriö ole jos harrastaa liikuntaa että saa syödä enemmän,eikä se ole mikään ahmimishäisiö jos sen verran kaloreita kuin kuluttaa eli 3300 päivässä

        Paljon mukavampaa on dietillä syödä 2500 kaloria ja liikkua paljon KUIN olla 1500 kalorin kitudietillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka pelleilisi, niin tietyistä periaatteista on syytä pitää kiinni. Rasistiset ja väkivaltaiset viestit on syytä ilmiantaa välittömästi ylläpidolle. Myöskään ei saa esittää asiatonta sisältöä muista käyttäjistä tai uhkailla muita käyttäjiä. Samoin toisena käyttäjänä esiintyminen on typerää ja vastoin Suomi24:n sääntöjä. Jokaisella palstalla tulee keskustella vain palstan aihealueeseen liittyvistä asioista. Aiheeseen kuulumattomat aloitukset tai kommentit voidaan poistaa ilmiannon jälkeen.

        Siinä esittäytyi foorumin vartija, joka on todennut, että hän on ilmiantanut yli 600 viestiä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Syömishäiriössä ei ole kyse syödyistä kaloreita vaan suhteesta ruokaan. Tämä kirjoittaja saattaa syödä lipun ja 400 g juustoa päivässä ja sanoo syövänsä helposti yli 5000 kcal päivässä.

        Ei ole syöty kuin yhdesti se 400 g juustoa päivässä.Juustoa en ole syönyt sellaisenaan ainakaan vuoteen.
        JA kalorini ei mene koskaan yli 3500 JOS en syö mitään viljatuotteita.

        Nyt pitää pelata ne kalorit niin että 3500 kaloria ei ylity koskaan.Ajattelin tehdä sen niin että JOS syön leipää,niin silloin en syö karkkia ja paljon muutakaan ruokaa.

        Sanoisin että 95% lihavista on lihonut näillä viljatuotteilla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole syöty kuin yhdesti se 400 g juustoa päivässä.Juustoa en ole syönyt sellaisenaan ainakaan vuoteen.
        JA kalorini ei mene koskaan yli 3500 JOS en syö mitään viljatuotteita.

        Nyt pitää pelata ne kalorit niin että 3500 kaloria ei ylity koskaan.Ajattelin tehdä sen niin että JOS syön leipää,niin silloin en syö karkkia ja paljon muutakaan ruokaa.

        Sanoisin että 95% lihavista on lihonut näillä viljatuotteilla.

        Ihmiset kylläkin ovat lihottaneet itsensä sokerilla, alkoholilla, roskaruualla ja rasvaisilla elintarvikkeilla. Jos leipä lihottaa niin se johtuu leivänpäällisistä. Jätä margariini, voi, juustot ja makkarat ostamatta niin leipä ei lihota. Minä käytän leivän päällä kevytmajoneesia ja kasviksia eli kurkkua tai tomaattia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mikään syömishäiriö ole jos harrastaa liikuntaa että saa syödä enemmän,eikä se ole mikään ahmimishäisiö jos sen verran kaloreita kuin kuluttaa eli 3300 päivässä

        Paljon mukavampaa on dietillä syödä 2500 kaloria ja liikkua paljon KUIN olla 1500 kalorin kitudietillä

        Tuo ahmimisen kompensoiminen runsaalla liikunnalla on osoitus syömishäiriöstä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ihmiset kylläkin ovat lihottaneet itsensä sokerilla, alkoholilla, roskaruualla ja rasvaisilla elintarvikkeilla. Jos leipä lihottaa niin se johtuu leivänpäällisistä. Jätä margariini, voi, juustot ja makkarat ostamatta niin leipä ei lihota. Minä käytän leivän päällä kevytmajoneesia ja kasviksia eli kurkkua tai tomaattia.

        "Jos leipä lihottaa niin se johtuu leivänpäällisistä. Jätä margariini, voi, juustot ja makkarat ostamatta niin leipä ei lihota. "

        Ei kukaan syö leipää leivän takia vaan sen koukuttavan rasva-hiilariyhdistelmän vuoksi. Leipä yksin on kuivaa mautonta ja pahaa ja tarttuu kurkkuun. Päälliset maistuu sellaisenaan, leipä ei.
        Ei kukaan hitto soikoon jaksa laihduttaa syömällä paljasta kuivaa leipää, ihan utopistista ja naurettavaa tuo. Tiedät itsekin, itsekin joudut laittamaan jotain voin korvikkeita. Paljon järkevämpää syödä ne päälliset josta tykkää eli tyydyttävän, maistuvan ja nälän vievä pääasia ja jättää leipä pois. Laihtuu ja jää hirveästi leivän suolaa ja kaloreita pois. Leivän ravinteet ILMAN SUOLAA JA KALOREITA saa muualta. Leivässä suola yhtä paljon kuin peruna chipseissä. Laita makkarat ja juustot vaikka salaatinlehden päälle. Ei tarvi laittaa voita ja margariiniäkään silloin tai jotain ällöttävää majoneesia. Yhtä lailla siinäkin rasvaa joka jää pois kun pääsee leipäriippuvuudesta. Sinä kun olet kalja ja leipäaddikti niin raivokkaan puolustamisen ymmärtää mutta koita ymmärtää ettei ne ole välttämättömiä kuin sinulle kun on riippuvainen verensokerin jyrkästä nostamisesta kuin huumeesta.


    • Anonyymi

      Minulla oli Lidi kaura leipä ja siihen paljon kermajuustoa lidin halpa.Juustoa oli paksuudelta enemän kuin leivän paksuus. siihen jälkiruuaksi lidin halpaa suklaata,joka ilta .Sitä kun vedin koko tämä rajotus vuosi illat myöhä: 8 kg. vyötärössä.TIhan omien korvieni välissä lihoaminen.Kun yksin ,lohtua ruoka,Yksin koko hiton rajotus vuosi.Tulis kalliksi ostaauusia vaateita.Joten juusto leipä karenssi koko lppu elämä ja jäätelö.

    • Anonyymi

      Leipä on sokeripommi.
      Kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin monet luulee

      • Anonyymi

        Kaloriteoriaa ei ole edes olemassa. Ketodieetin laihduttava vaikutus perustuu vain ruokahalun heikentymisen ja rajoitetutun ruokavalikoiman aikaansaamaan energiavajeeseen. Vain energiavaje laihduttaa. Kun verrattin vhh-dieettiä, kalorirajoitusdieettiä ja kuitudieettiä, kaikkein parhaiten menestyivät laihdutuksessa ne joiden energiaa oli rajoitettu. Muiden vaikutus oli plus miinus nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaloriteoriaa ei ole edes olemassa. Ketodieetin laihduttava vaikutus perustuu vain ruokahalun heikentymisen ja rajoitetutun ruokavalikoiman aikaansaamaan energiavajeeseen. Vain energiavaje laihduttaa. Kun verrattin vhh-dieettiä, kalorirajoitusdieettiä ja kuitudieettiä, kaikkein parhaiten menestyivät laihdutuksessa ne joiden energiaa oli rajoitettu. Muiden vaikutus oli plus miinus nolla.

        "Ketodieetin laihduttava vaikutus perustuu vain ruokahalun heikentymisen ja rajoitetutun ruokavalikoiman------"

        Ja joulupukki asuu korvatunturissa.


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa kun mainitaan usein karkki ja kuitu, niin tuli mieleen että nämä voi kätevästi yhdistääkin syömällä Nellie Dellies -salmiakkia. Kuitua 100g yli 60g. Pussin paino 90g. Makeutettu stevialla. Sokeriton ja vhh.

      Itse tykkäisin, mutta kun nostaa ainakin viikoksi verenpaineen ja kuitu aiheuttaa kauheat ilmavaivat niin en voi syödä enää. Mulle on aika mahdoton syödä karkkipussista vain pari namua niin ainut ratkaisu on jättää karkit kauppaan. Ja tyytyä suklaaseen silloin tällöin. Kun ostan suklaatakin niin voi ostaa vain yhden patukan. Kokonainen levy menisi yhtä lailla saman istunnon aikana kuin patukka.

      Mukava silti että se patukka ei maata kaada ja hoikistuminen näyttää jatkuvan suklaasta huolimatta. Parempi olisi aina 80% mutta kun FS on se lemppari.

      T kn

    • Anonyymi

      Miten onnistua elämäntapamuutoksessa? Keskustelemassa Mikael Fogelholm ja Pippa Laukka. Videon kesto 60 minuuttia. https://youtu.be/vgkK5KzrWYo

      • Anonyymi

        "Miten onnistua elämäntapamuutoksessa? Keskustelemassa Mikael Fogelholm ja Pippa Laukka. "

        Johtajia ne on harhaanjohtajatkin.


    • Anonyymi

      Ei vaan sulta puuttuu silmälasit. Luet paketista missä leivässä on sokeria siirappia säilöntä aineita ne jätät pois . Samoin herkuista ne missä on eniten säilöntä ja sokereita . Sipsit lue texti mitä syöt . Limut sokeriton voi sisältää muita turvotus aineita. Kaalikeitto nolla kaloria . Tomaattikeitto nolla jos siihen ei lisää sokeria joutuu itse tekemään sen.

    • Anonyymi

      Ruisleipä, hiivaleipä, näkkileipä, hyviä kamoja, jotka pitävät miehen tiellä.

    • Anonyymi

      Mansikkakakkumies: "Pitennän nyt nuo pyörälenkit väliaikaisesti 4,5 tuntiin koska nyt poikkeuksellisen hyvät ilmat pyöräilyyn ."

      Kyllä, tämä on oikeaa vertaiskirjoittelua. 4,5 tuntia on sopiva mitta pyörälenkille, ja varsinkin se sopii työssäkäyville laihduttajille. Itse tosin sotken sellaisia 45 min - 75 min lenkkejä pyörällä tai kävellen usempia kertoja viikossa.

      Mansikkakakkumies: "Olo on erittäin hyvä johtuen siitä että en ole syönyt leipää,enkä pullaa ,mikä vaikuttaa niin että on hyvä olo ja vire.Se on vain se liika hiilihydraatti mikä väsyttää."

      Onpa mukava kuulla, että voit hyvin! Itseäni tuskin väsyttäisi niinkään leipä, vaan 4,5 tunnin pyörälenkki. Pidän kokojyväleipää terveystuotteena (ruis, kaura, näkkileipä, hapankorppu) ja erinomaisena kuidun lähteenä.

      Mansikkakakkumies: "Mitä enemmän mittariin tulee kilometrejä niin se näkyy varmasti vyötärön pienentymisenä."

      Ihan varmasti! Hyvä huomio - en ole tosiaan koskaan nähnyt lihavaa kilpapyöräilijää. Heillä on kapea vyötärö, kun matkaa taittuu 100 - 200 km päivässä.

      Mansikkakakkumies: "....pihtimittaus on tietysti tarkempi."

      Niin tietysti, kyllä se pihtimittaus on paras ja tarkin. Kun tulee 4,5 tunnin lenkiltä, niin on hyvä aina pihtailla.

      Tavalliselle ihmiselle tulee mieleen, että voisi käyttää lisäksi päivittäin tai viikottain vaakaa, vaikka se onkin todella epätarkka systeemi. Siinähän voi olla muutaman sadan gramman heitto tai puolenkin kilon heitto. Ja eihän se silloin toimi kuten pitää.

      MUTTA hienoa että voit hyvin sairautesi kanssa.

      • Anonyymi

        Kilpapyöräilijät syö päivässä 4000-5000 kaloria ja ovat laihoja.Tavallinen sohvaperuna lihoisi siitä 30 kiloa muutamassa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpapyöräilijät syö päivässä 4000-5000 kaloria ja ovat laihoja.Tavallinen sohvaperuna lihoisi siitä 30 kiloa muutamassa kuukaudessa.

        Kilpapyöräilijät syövät treeni- ja kilpailukaudella jopa 6000 - 8000 k-kaloria. HYVÄÄ ja terveellistä ruokaa sekä paljon viljaa, kuten riisiä ja pastaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kilpapyöräilijät syövät treeni- ja kilpailukaudella jopa 6000 - 8000 k-kaloria. HYVÄÄ ja terveellistä ruokaa sekä paljon viljaa, kuten riisiä ja pastaa.

        Riisi on erityisen suosittua koska siinä on enemmän hiilihydraattia kuin pastassa. Kilpapyöräilijöiden yksi suurimmista ongelmista on riittävä energian saanti koska 5000 kcal päivässä on hankala syödä ja siitä merkittävä osa täytyy olla hiilihydraattia. 2500 kcal keitettyä riisiä on yli 2.5 kg eli 5 ateriaa a 500 g. Rasvaa 30E% on 1500 kcal eli reilut 150 g eli 30 g per ateria ja proteiinia 1000 kcal eli 250 g. Ei todellakaan ole helppoa.

        Käytännössä osa energiasta tulee glukoosista eli jos treenaa/kilpailee 4 h per päivä niin tuollaiset 240 g kannattaa ottaa siitä.


    • Anonyymi

      Pyöräilijöillä on sukukalleudet tohjona. Mitenkähän niillä palstalaisilla jotka kelaa tunteja päivässä.Ehkä mansikkakakku lohduttaa impotenssissa?

      • Tuo ei ole kauhean yleistä ja kiihkopyöräilijät tuskin välittävät tuosta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuo ei ole kauhean yleistä ja kiihkopyöräilijät tuskin välittävät tuosta.

        Mitä tarkoitat "kauhean yleistä"? Riittää kun se on tarpeeksi yleistä.


    • Anonyymi

      Näitä kaloripelkoisia ja tyydyttyneen ravsan pelkoisia riittää- ja täysin turhaa.

      • Anonyymi

        Ketodieetin vaikutus perustuu yksinomaan ketoosin poistamaan näläntunteeseen. Ketoosi ei sinänsä laihduta. Vain energiavaje laihduttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketodieetin vaikutus perustuu yksinomaan ketoosin poistamaan näläntunteeseen. Ketoosi ei sinänsä laihduta. Vain energiavaje laihduttaa.

        "Ketodieetin vaikutus perustuu yksinomaan ketoosin poistamaan näläntunteeseen."

        vaivaako tyhmyys??

        Ketogeeninen ravinto pitää todella kylläisenä-ts. ei jatkuvaa nälän tunnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ketodieetin vaikutus perustuu yksinomaan ketoosin poistamaan näläntunteeseen."

        vaivaako tyhmyys??

        Ketogeeninen ravinto pitää todella kylläisenä-ts. ei jatkuvaa nälän tunnetta.

        Ei tavallisella vähäkalorisella dieetilläkään ole näläntunnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ketodieetin vaikutus perustuu yksinomaan ketoosin poistamaan näläntunteeseen."

        vaivaako tyhmyys??

        Ketogeeninen ravinto pitää todella kylläisenä-ts. ei jatkuvaa nälän tunnetta.

        Normaalilla dietillä missä saa syödä 5 kertaa enemmän kuin getogeenisellä EI ole nälän tunnetta,ja olo on erittäin hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tavallisella vähäkalorisella dieetilläkään ole näläntunnetta.

        "Ei tavallisella vähäkalorisella dieetilläkään ole näläntunnetta".

        Ja sitten seuraava satu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalilla dietillä missä saa syödä 5 kertaa enemmän kuin getogeenisellä EI ole nälän tunnetta,ja olo on erittäin hyvä.

        "Normaalilla dietillä missä saa syödä 5 kertaa enemmän kuin getogeenisellä EI ole nälän tunnetta,ja olo on erittäin hyvä."

        Porkkanat ja perunat täysin sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tavallisella vähäkalorisella dieetilläkään ole näläntunnetta.

        Olen nyt vuoden aikana kokeillut kumpiakin. Voin tietenkin puhua vain omasta kokemuksestani.

        Ketogeenisellä ja vvh-ruokavaliolla on olo että ei tarvisi syödä juuri koskaan. Siihen pitää oikein ryhtyä. Sammuttaa rasva kyllä nälän tunteen tehokkaasti ainakin itselläni. Vähäkalorisella, vähän enemmän hiilaria sisältävällä/ vähärasvaisella alle 1300 kcal dieetillä kyllä nälkä ilmoittaa itsestään useammin. Toisaalta energiaa on enemmän ja tulee liikuttua enemmän.

        Mulla itsellä kokemus ainakin vahvistaa sen hypoteesin että jos ei liiku tai ei pysty liikkumaan, on rajoitteita ja ikää niin silloin keto sopii. Laihtuu kyllä ilman nälkää. Mutta itse tarvin liikunnallisena vähän enempi hiilaria. Mutta ei paljon enemmän. Mulla alle 100 aina, jossain 60-80g tienoilla ja rasvaa syön vähemmän.

        Alku on tietty hankalaa aina sama missä kun kehon pitää adaptoitua uuteen. Itsellä hiilarien runsas nauttiminen toden totta saa aivot himoitsemaan sitä lisää. Ketoillessa oikeastaan koko ruoka unohtui. Samoin on hämmästyttävää kuinka vähän kaloreita ketodieetillä tarvitsee syödä. Kun on se olettamus että rasva sisältää paljon kaloreita, niin sitä luulee että ateria on kaloripommi. Ja saakin huomata että on melkein ENE:llä.

        Mutta nämä on minun subjektiivisia havaintoja. Kiloja tippuu molemmilla tavoilla kyllä joten kalorien määrällä merkitystä on. Vähän riippuu siitä miten hyvin nälän tunnetta kestää. Kun kiloja on paljon pudotettavana niin dieetillä pitäisi pystyä olemaan kuukausia. Pikakonstit ei toimi. Olipa dieetti mikä tahansa niin tarvii tarkkailla saako kaiken tarvitsemansa. Lisäravinteilla voi paikata puutteita. Jos lipsuu ja mopo keulii niin ei haittaa, tilanne vaan pitää korjata parina seuraavana päivänä. Näin olen tässä pudottanut 27 kg vuodessa. Näyttää että laihtuminen piristyi kun vaihtoi yhtäkkiä ihan toiseen moodiin.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ketodieetin vaikutus perustuu yksinomaan ketoosin poistamaan näläntunteeseen."

        vaivaako tyhmyys??

        Ketogeeninen ravinto pitää todella kylläisenä-ts. ei jatkuvaa nälän tunnetta.

        "Ketogeeninen ravinto pitää todella kylläisenä-ts. ei jatkuvaa nälän tunnetta."

        - Ei ruokahalun menettäminen tarkoita kylläisyyttä.


    • Anonyymi

      Ostajilla paskat housuissa leipä esittelyt, sydänlinjasto, asuntoauto vaihdot Tölli väkivalta siirrot Nivala

    • Anonyymi

      Voi hyvä ihme sentään. Leipää voi kyllä syödä vaikka pudottaisi painoa, mutta leivän pitää olla täysjyväleipää. Leivän päälle ei saa laittaa mitä tahansa vaan ruuan kanssa syötävälle leivälle kasviskevitettä ja aamu- ja vaikka sille iltapalakeivälle lisäksi vähärasvaista juustoa tai vähärasvaista ja mieluusti myös vähäsuolaista leikkelettä, kasviksia voi laittaa leivälle vaikka kuinka paljon tahansa. Itse söin painon pudotuksen aikana 5-6 siivua leipää päivässä ja nyt saattaa toisinaan mennä pari siivua enemmänkin (olen nainen, miehet voi syödä vähän enemmän).

    • Anonyymi

      10 grammassa

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      231
      16685
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      22
      2098
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1930
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      187
      1700
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1443
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      952
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      847
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      210
      722
    Aihe