Rahattomat autonostajat

Anonyymi

Olen monesti maininnut keinoja taloudelliseen autoiluun.

Seurauksena on pilkka rahattomuudesta.
Tosiasia on kuitenkin että uusilla premiumautolla kerskaavat ovat tosiasiassa niitä rahattomia.
Kaksi kolmesta autosta on velkavetoisia, siis osamaksukaupalla ostettuja.
Yleensä välissä on rahoitusyhtiö.
Näitä preemiumautoilijoita uhkaa repomiehet jos maksut myöhästyvät
Preemio jota maksetaan koostuu monista asiaoista, ei yksin osamaksukorosta
Pakolliset kaskot, huolto on hoidettava liikkeessä, muuten vauriotapauksessa maksumies on auton haltija.
Kaiken lisäksi auto on oltava näyttävä, runsain varustein, varustettuna epämukavuusvarustein ja renkain.
Käyttökulut vekselivetoisella autolla ovat kaiken lisäksi huomattavan koreammat kuin rahvaanautoilla.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä haluat sanoa?
      Keskity omiin asioihisi. Älä puutu muiden asioihin?
      Oma autoni on velaton ja sen katuarvokin on yli € 20.000,-

    • Anonyymi

      Aika rohkeilla yleistyksillä menee. Se onko auto oma vai rahoitusyhtiön ei kerro mitään auton käyttäjän tuloista tai varallisuudesta.

      Keinoja edulliseen autoiluun tietysti on. Aivan samalla tavalla vaikkapa ruokakustannukset on mahdollista pitää pieninä syömällä joka päivä kaurapuuroa ja ottamalla vitamiinit pillereinä. Syystä tai toisesta kaikki eivät halua kuitenkaan näin tehdä.

    • Olen eläkeläisukko.
      On minulla muutakin omaa kuin se MB.
      Minulla on akateeminen loppututkinto, joten se on taannut
      työeläkkeen, jolla on mahdollista ylläpitää omaa asuntoa kalliilla alueella pääkaupunkiseudulla.
      Terveyttä on onneksi riittänyt.
      Olen lisäksi ns. omin nokkineni matkustanut yli 40 maassa, mm. DDR:ssä, Jerusalemin itkumuurilla ja Etelä-Afrikassa sekä Teksasin JFK:n murhapaikalla Dallasissa. Teksasin maaseudulla, aika tuntui pysähtyneen 1950-luvulle.
      Matkaa on taitettu rahtilaivoissakin, ei tosin siellä rahdin seassa, kuten jotkut luulevat.
      Eivät ne suuret tulot vaan se pienet menot.

    • Anonyymi

      Jos ostat asunnon pankkilainalla, jota pystyt tuloillasi maksamaan, niin onko se rehvastelua?
      Lainasta tulee velka silloin, kun sitä aletaan perimään eli kun auton haltijasta tulee maksuvelvollinen.

      Muuten auton osto on sama kuin maidon ostaminen. Jos maito maksaisi 1000€/litra, niin se ostettaisiin lainalla, ja se maksettaisiin vastuullisesti pois.
      Huom! Mikäli maito maksaisia 1000€/litra, niin palkkamme olisi tietysti suhteutettu myös samalla tasolle.

      Eli, kun ei ole rahaa maksaa lainaa tai velkaa on persaukinen, joka ei ole tehnyt itsensä /perheensä eteen tarpeeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      193
      3870
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      64
      2925
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2752
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2219
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2027
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1667
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1625
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1578
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1429
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1331
    Aihe