https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f572007c-32e1-4f07-a202-51c529ac932f
"Kaksi moottoripyörää kolaroi Kärkölässä Järveläntiellä sunnuntain ja maanantain välisenä yönä puoli kahden aikaan.
Onnettomuudessa menehtyi kolme paikkakuntalaista: moottoripyörien kuljettajat sekä toisen moottoripyörän kyydissä ollut matkustaja, tiedottaa Hämeen poliisilaitos.
Toistaiseksi tuntemattomasta syystä ajoneuvot olivat kohdanneet tieosuudella keskiviivan tuntumassa. Poliisin saamien tietojen mukaan tapahtumapaikalla tai keliolosuhteissa ei ollut mitään tavallisesta poikkeavaa, tiedotteessa kerrotaan.
Poliisi selvittää tapahtumien kulkua ja onnettomuuteen johtaneita tekijöitä. Myös onnettomuudessa menehtyneiden osalta aloitetaan kuolemansyyn tutkinta.
Poliisi ei toistaiseksi tiedota tapahtuneesta enempää."
Moottoripyörät kolaroivat Kärkölässä, kolme paikkakuntalaista kuoli
145
6666
Vastaukset
- Anonyymi
Kumia poltettu ja menty kaistalta toiselle?
- Anonyymi
"Ja täällä naapurikyttääjät purkavat tuskaa omaan surkeaan elämäänsä"
Hyvin kirjoitettu.
Melko outoja tyyppejä, kun tuollaisia päässä on. - Anonyymi
Eipä taida tiellä näkyä polttojälkiä. Jostain syystä moottoripyörillä ajavat usein keskiviivan vieressä, siitähän on helppo mennä hiukan väärälle puolelle ja mutkissa riittää kun kallistuu että osuu. Ei tuossakaan mutka tainnut kovin kaukana olla, eikö ehtinyt palata omalle kaistalleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä taida tiellä näkyä polttojälkiä. Jostain syystä moottoripyörillä ajavat usein keskiviivan vieressä, siitähän on helppo mennä hiukan väärälle puolelle ja mutkissa riittää kun kallistuu että osuu. Ei tuossakaan mutka tainnut kovin kaukana olla, eikö ehtinyt palata omalle kaistalleen.
Tilannenopeus tai pyörän hallinta ei ole kohdallaan, ei se muuta tarvitse
- Anonyymi
Olin illalla edeltäneenä ulkona ja kuuntelin ei niin harvinaista ilmiötä, miten joku katupyörä kiihdytteli kylänraittia raivolla. Makoilin ja nukuin ikkuna auki, mutten kuullut mitään sellasta rajua törmäysääntä mitä olisi voinut kolariksi noteerata, ehkä enemmän joku äkillinen hiljaisuus olisi voinut herättää huomiota ja olla, edes viereisestä talosta ei tapahtumaa ollut havaittu. Mitä 14 vuotias tekee kylillä moottoripyörän kyydissä syvällä aamuyössä ja oliko huumeista tunnettuja osapuolia enempi kuin yksi osallisena. Nimiä en kerro, mutta mukana meni siis lapsi jonka olis kuulunut olla nukkumassa ja osaton asioihin. Kukaan ei tule tietämään mitä vastakkaiselle kaistalle kiihdyttänyt mietti. Raitti on raivopäisistä kiihdytysajoista pyörin ja autoin paikallisesti tunnettu keskustasuora, läpiajoväylä. Ihan viikoittain driftailijoita yötä kuminpoltossa ja kaahailemassa.
- Anonyymi
Aika hyvä saldo viikonlopulta :D
Putosin jo kärryiltä kuinka moni rällääjä kuollut tai vammautunut vakavasti. - Anonyymi
Moottoripyräily tulee vaarallisena hölmöilyharrasetuksena kieltää meenneen maailman taantumuslajina.
- Anonyymi
Onko olemassa jokin asia, mitä sinun kaltainen katkeroitunut kommunisti ei haluaisi muilta kieltää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko olemassa jokin asia, mitä sinun kaltainen katkeroitunut kommunisti ei haluaisi muilta kieltää?
En ole sama ja minua häirinnyt vain suoraputkiset metelöijät, olen toivonut niiden tappavan itsensä. Toive tainnut toteutua kun ei ole tänä kesänä kuulunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko olemassa jokin asia, mitä sinun kaltainen katkeroitunut kommunisti ei haluaisi muilta kieltää?
Miksi tuokin on maalitettu kommunistiksi???
Voihan jonkun mielestä golf olla luonnolle vaarallisempaa kuin pesis ja sähköautoilu olisi polttomoottoria puhtaampaa vaikka ei koskaan olekaan tai sähkölinjat muuttolinnuill - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tuokin on maalitettu kommunistiksi???
Voihan jonkun mielestä golf olla luonnolle vaarallisempaa kuin pesis ja sähköautoilu olisi polttomoottoria puhtaampaa vaikka ei koskaan olekaan tai sähkölinjat muuttolinnuillTaisi osua sinuun, käyttämäsi termi "maalitettu" viittaa vahvasti viherpunikkeihin.
Missä muualla, kuin totalitaristissa kommunistimaissa on ihmisiltä kielletty moottoripyörillä liikkuminen ja kaikki sen kaltainen? Eipä taida sinun ihannevaltiossa pohjoiskoreassa olla motoristeja, miksi et muuta sinne? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi osua sinuun, käyttämäsi termi "maalitettu" viittaa vahvasti viherpunikkeihin.
Missä muualla, kuin totalitaristissa kommunistimaissa on ihmisiltä kielletty moottoripyörillä liikkuminen ja kaikki sen kaltainen? Eipä taida sinun ihannevaltiossa pohjoiskoreassa olla motoristeja, miksi et muuta sinne?Kyllähän se näin vaan menee, tykkäsit tai et. Jos ei asennekasvatus mene kaaliin ja perseilyt jatkuu niin aivan varmasti sääntöjä ja niiden rikkomuksista seuranneita sanktioita tullaan koventamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tuokin on maalitettu kommunistiksi???
Voihan jonkun mielestä golf olla luonnolle vaarallisempaa kuin pesis ja sähköautoilu olisi polttomoottoria puhtaampaa vaikka ei koskaan olekaan tai sähkölinjat muuttolinnuillSiksi koska hän voi itse olla kommunisti, pahimmat homofoobikot usein paljastuvat juurikin miehistä kiinnostuneiksi henkilöiksi.
- Anonyymi
Onko kuminpoltto jälkiä tapahtuma paikan tienoilla?
https://youtu.be/TWEapOcjFUU- Anonyymi
Ei niin mitään upeaa. Sitten kun napsahtaa niin turha itkeä sääliä
- Anonyymi
Asun likellä tapahtumapaikkaa, täällä ollut kova ralli varsinkin viikonloppuisin ja ollaan pelätty pahinta. Nyt se sitten tapahtui, oli turhan kova opetus.
- Anonyymi
ET asu lähellä, et ainakaan sieltä nyt kirjoittanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ET asu lähellä, et ainakaan sieltä nyt kirjoittanut.
Eikö 200m ole lähellä
- Anonyymi
Pyörän saa rahalla, järkeä ei.
- Anonyymi
Tämä on joka kylän ongelma. Maalaiskylissä kesäisin rällätään kakspyöräisillä ja lintoilla autonromuilla. Talvisin kakspyöräisiä on vähemmän ja traktorit tilalla. Aivan järjettömiä näiden pikkulasten vanhemmat kun sallivat ja yleensä rahoittavatkin nämä kouhotukset. Nuorta väkeähän ei saa syyllistää kun heille tulee paha mieli ja terapia on niin kallista.
- Anonyymi
Tukijulleilla on ongelmia mihin sijoittaa tukiaiset joten ostelevat pennuille kaiken mitä pyytävät. Ja onhan lapsiperheilla yleensäkin rahaa kun on maailman suurimmat tuet niilläkin.
- Anonyymi
Mutkat oikaistu vauhdilla, ei sieltä ketään tuu tähän aikaan...ja pam. Ihminen oppii kokeilemalla onneaan, joskus yksikin kerta riittää. Noi on nyt täysin oppineita.
- Anonyymi
Jos molemmat olis ajanu omalla kaistalla ja olisivat hengissä, melko kiire oli kuolla, eikö ihmiset vielä 2021 tiedä miten helposti onnettomuuksissa kuolee tai vammautuu pahasti, ei pitäis leikkiä mopoilla varsinkaan liikenteessä.
- Anonyymi
Jokaisen sukupolven pitää oppia se erikseen.
Sinällään näissä onnettomuuksissa on myös poliisilla näppinsä pelissä. Jostain syystä sielläkin on "pojat ovat poikia"-mentaliteetti valloillaan. Viritettyihin mopoihin ja mopoautoihin ja moottoripyöriksi muutettuihin kevytmoottoripyöriin ei puututa kuin satunnaisesti ja näytösluonteisesti. Julkisuudessa vähän voivotellaan, mutta mitään puuttumistoimia ei poliisi tee = hyväksyy sen , että tässä tapauksessa pojat olivat poikia.
Mietin välillä liikenteessä, että eikö poliisi todellakaan tee muuta kuin ummistaa silmänsä. Sen verran härskejä virityksiä näkee liikenteessä ja niillä ajetaan selvästi ilman mitään kiinnijäännin pelkoa, Mutta niin se taitaa konstaapeli todeta kollegalleen, maijansa ikkunasta katsellessaan, että: "Pojat ovat poikia, mihin mennään kebabille?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen sukupolven pitää oppia se erikseen.
Sinällään näissä onnettomuuksissa on myös poliisilla näppinsä pelissä. Jostain syystä sielläkin on "pojat ovat poikia"-mentaliteetti valloillaan. Viritettyihin mopoihin ja mopoautoihin ja moottoripyöriksi muutettuihin kevytmoottoripyöriin ei puututa kuin satunnaisesti ja näytösluonteisesti. Julkisuudessa vähän voivotellaan, mutta mitään puuttumistoimia ei poliisi tee = hyväksyy sen , että tässä tapauksessa pojat olivat poikia.
Mietin välillä liikenteessä, että eikö poliisi todellakaan tee muuta kuin ummistaa silmänsä. Sen verran härskejä virityksiä näkee liikenteessä ja niillä ajetaan selvästi ilman mitään kiinnijäännin pelkoa, Mutta niin se taitaa konstaapeli todeta kollegalleen, maijansa ikkunasta katsellessaan, että: "Pojat ovat poikia, mihin mennään kebabille?"Uijui, maailman vakavimmat rikokset:
1.Mopon viritys
2. Kevarin viritys
3. Joku muu viritys - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uijui, maailman vakavimmat rikokset:
1.Mopon viritys
2. Kevarin viritys
3. Joku muu viritysKyllä sinullakin ääni muuttuisi,jos lähipiiriin osuisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen sukupolven pitää oppia se erikseen.
Sinällään näissä onnettomuuksissa on myös poliisilla näppinsä pelissä. Jostain syystä sielläkin on "pojat ovat poikia"-mentaliteetti valloillaan. Viritettyihin mopoihin ja mopoautoihin ja moottoripyöriksi muutettuihin kevytmoottoripyöriin ei puututa kuin satunnaisesti ja näytösluonteisesti. Julkisuudessa vähän voivotellaan, mutta mitään puuttumistoimia ei poliisi tee = hyväksyy sen , että tässä tapauksessa pojat olivat poikia.
Mietin välillä liikenteessä, että eikö poliisi todellakaan tee muuta kuin ummistaa silmänsä. Sen verran härskejä virityksiä näkee liikenteessä ja niillä ajetaan selvästi ilman mitään kiinnijäännin pelkoa, Mutta niin se taitaa konstaapeli todeta kollegalleen, maijansa ikkunasta katsellessaan, että: "Pojat ovat poikia, mihin mennään kebabille?"Olen samaa mieltä. Näitä sattuu aivan liian usein. Isompia sanktioita nämä vaativat. Siinä on muitten turha mussuttaa, et onpa vakavaa jos pojat virittelee ja kaahaa. Kyllä nämä jutut arvet jättää lähipiiriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen sukupolven pitää oppia se erikseen.
Sinällään näissä onnettomuuksissa on myös poliisilla näppinsä pelissä. Jostain syystä sielläkin on "pojat ovat poikia"-mentaliteetti valloillaan. Viritettyihin mopoihin ja mopoautoihin ja moottoripyöriksi muutettuihin kevytmoottoripyöriin ei puututa kuin satunnaisesti ja näytösluonteisesti. Julkisuudessa vähän voivotellaan, mutta mitään puuttumistoimia ei poliisi tee = hyväksyy sen , että tässä tapauksessa pojat olivat poikia.
Mietin välillä liikenteessä, että eikö poliisi todellakaan tee muuta kuin ummistaa silmänsä. Sen verran härskejä virityksiä näkee liikenteessä ja niillä ajetaan selvästi ilman mitään kiinnijäännin pelkoa, Mutta niin se taitaa konstaapeli todeta kollegalleen, maijansa ikkunasta katsellessaan, että: "Pojat ovat poikia, mihin mennään kebabille?"Ja kytät itse aiheuttaa onnettomuuksia turhilla takaa-ajoilla. Viime yönäkin näyttivät uusintana miten kaahasivat hulluna moottoripyörän perässä ja sanoivat että kohta ajaa ulos, kuten kävikin, muistaakseni kuoli, ei näyttänyt kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinullakin ääni muuttuisi,jos lähipiiriin osuisi.
Mutta tekeekö minkään viritys laittomaksi ja jos laiton onko sekään syy?
Kuin nyt lomasuomen maantiellä ajelellaan 74km /h tunnissa niin onko ohittaja aina se syyllinen tai kaahari jollaista en ole vielä 45 v ajokorttivuoteen tavannut vaikka joidenkin juurikin hidastelijoiden mielestä on paljon....iihminen väsyy hidasteluun ; lisää nopeutta pysyy virkeänä ja tarkkana eikä nuku..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kytät itse aiheuttaa onnettomuuksia turhilla takaa-ajoilla. Viime yönäkin näyttivät uusintana miten kaahasivat hulluna moottoripyörän perässä ja sanoivat että kohta ajaa ulos, kuten kävikin, muistaakseni kuoli, ei näyttänyt kokonaan.
Olen nähnyt tuon pätkän. Ei se ole poliisin syy kun joku lähtee hatkaan eikä pysähdy. Kilometrikaupalla pakoon ajokyvyn rajoilla. Miksi yleensä pakeni?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uijui, maailman vakavimmat rikokset:
1.Mopon viritys
2. Kevarin viritys
3. Joku muu viritysEi vakavimpia mutta rikoksia kuitenkin. Seuraamukset kovemmiksi, ei jonnet opi muuta kuin piiskaamalla. Ne kovapäisimmätkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kytät itse aiheuttaa onnettomuuksia turhilla takaa-ajoilla. Viime yönäkin näyttivät uusintana miten kaahasivat hulluna moottoripyörän perässä ja sanoivat että kohta ajaa ulos, kuten kävikin, muistaakseni kuoli, ei näyttänyt kokonaan.
Älä nyt viitti mussuttaa, poliisin tehtävä on ottaa kiinni lainrikkojia ja poistaa ne aiheuttamasta vaaraa ja häiriötä muille ihmisille. Sinun asenteilla ei sinulla pitäisi olla edes polkupyörällä ajo-oikeutta ilman valvovien vanhempien läsnäoloa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vakavimpia mutta rikoksia kuitenkin. Seuraamukset kovemmiksi, ei jonnet opi muuta kuin piiskaamalla. Ne kovapäisimmätkin
Seuraamukset ovat aivan riittävän kovia, mikäli ne otetaan käyttöön. Käytännössä poliisi ei puutu virityksiin, ellei viritetyn mopon tai kevarin kuski aivan sattumalta tee jotain todella törkeää, aivan poliisin silmien edessä ja näytä sen jälkeen vielä persettä ja keskisormea.
Jos tavallinen kansalainen, moottoripyöräilevä sellainen, näkee tavallisessa työmatka-ajossa päivittäin, useita yli 60 kulkevia mopoja ja mopoautoja ja kevareita, joiden äänimaailmasta voi päätellä 11 kW rajan rikkoutuvan enemmän kuin hiuksenhienosti...
Ilta-ajoissa taas näkee niitä samoja mopoja ja kevareita keulimisharjoituksissaan yleisellä tiellä. Mutta ilmeisesti poliisi siviilimoottoripyörineen ja siviiliautoineen ei näe näitä lainkaan.
Sakkorangaistukset kiinnijäännistä, veroseuraamukset, ajokiellot, ajokortin siirtymiset ja vaiva kulkupelien palauttamisesta luvalliseksi katsastuksineen on sellainen setti seuraamuksia, että se pitäisi homman hyvin kurissa, mikäli poliisi tosiaan vaivautusi ylläpitämään lain kunnioitusta tässä asiassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraamukset ovat aivan riittävän kovia, mikäli ne otetaan käyttöön. Käytännössä poliisi ei puutu virityksiin, ellei viritetyn mopon tai kevarin kuski aivan sattumalta tee jotain todella törkeää, aivan poliisin silmien edessä ja näytä sen jälkeen vielä persettä ja keskisormea.
Jos tavallinen kansalainen, moottoripyöräilevä sellainen, näkee tavallisessa työmatka-ajossa päivittäin, useita yli 60 kulkevia mopoja ja mopoautoja ja kevareita, joiden äänimaailmasta voi päätellä 11 kW rajan rikkoutuvan enemmän kuin hiuksenhienosti...
Ilta-ajoissa taas näkee niitä samoja mopoja ja kevareita keulimisharjoituksissaan yleisellä tiellä. Mutta ilmeisesti poliisi siviilimoottoripyörineen ja siviiliautoineen ei näe näitä lainkaan.
Sakkorangaistukset kiinnijäännistä, veroseuraamukset, ajokiellot, ajokortin siirtymiset ja vaiva kulkupelien palauttamisesta luvalliseksi katsastuksineen on sellainen setti seuraamuksia, että se pitäisi homman hyvin kurissa, mikäli poliisi tosiaan vaivautusi ylläpitämään lain kunnioitusta tässä asiassa.Hienosti semmosseesa KTM 125 2t voi olla 30kw tai enemmän
- Anonyymi
Eihän siinä olekkaan leikitty vaan jos vittu täällä paska kylässä toimisi katuvalot niin tuotakaan tapahtumaa ei olisi käynyt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kytät itse aiheuttaa onnettomuuksia turhilla takaa-ajoilla. Viime yönäkin näyttivät uusintana miten kaahasivat hulluna moottoripyörän perässä ja sanoivat että kohta ajaa ulos, kuten kävikin, muistaakseni kuoli, ei näyttänyt kokonaan.
Se on karkulaisen oma valinta. Pitäisikö muka poliisin kiltisti heiluttaa tassua jos se vaikka pysähtyisi. Jos ajaa kulkuneuvonsa sitten muita vahingoittamatta rusinaksi niin se on vaan käräjäoikeuden ajansäästämistä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän siinä olekkaan leikitty vaan jos vittu täällä paska kylässä toimisi katuvalot niin tuotakaan tapahtumaa ei olisi käynyt
Eikös motoripyärässä tulis olla toimivat valot... ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on karkulaisen oma valinta. Pitäisikö muka poliisin kiltisti heiluttaa tassua jos se vaikka pysähtyisi. Jos ajaa kulkuneuvonsa sitten muita vahingoittamatta rusinaksi niin se on vaan käräjäoikeuden ajansäästämistä!
Kyttien kuuluu noudattaa lakeja kuten muidenkin, pitäöisi tulla murhatuomio tuollaisita, samoin putkamurhista. Parasta alkaa ottaa vaan kansan oikeus omiin käsiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt tuon pätkän. Ei se ole poliisin syy kun joku lähtee hatkaan eikä pysähdy. Kilometrikaupalla pakoon ajokyvyn rajoilla. Miksi yleensä pakeni?
Ei ollut epäiltynä murhasta eikä murhan suunnittelusta mikä olisi vaatinut pysäyttämistä millä keinolla tahansa, vaan kytät itse suunnitteli murhan ja pitäisi tuomita sen mukaan. Ylinopeudesta voi lähettää sakkolapun kotiin, ei kytillä ole oikeutta kuolemnatuomioita jaella. Toivottavasti helvetti on olemassa, pääsevät sinne kärventymään, joku voisi lähettää ne sinne mahdollisimman poian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kytät itse aiheuttaa onnettomuuksia turhilla takaa-ajoilla. Viime yönäkin näyttivät uusintana miten kaahasivat hulluna moottoripyörän perässä ja sanoivat että kohta ajaa ulos, kuten kävikin, muistaakseni kuoli, ei näyttänyt kokonaan.
Jos virkavalta antaa pysähtymiskäskyn näyttämällä punaista valoa ja lähdet karkuun ja loukkaannut/henki pois . Kenenkähän vika se on? Ei todellakaan virkavallan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyttien kuuluu noudattaa lakeja kuten muidenkin, pitäöisi tulla murhatuomio tuollaisita, samoin putkamurhista. Parasta alkaa ottaa vaan kansan oikeus omiin käsiin.
Ainoastaan rikolliset puhuvat "kytistä". Me tavalliset ihmiset puhuvat poliisista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös motoripyärässä tulis olla toimivat valot... ?
Jaa- as...
Suoralla tiellä 50 rajoitusalueella törmää motukat toisiinsa niin että kaikki kuolevat.
Paikkakunnalla on kyllä paljon tietoa menehtyneiden touhuista mutta ne jääkööt
viranomaisten julkistamisiksi sitten kun kaikki on selvitetty.
Meidän mopot kulkivat aikanaan just ja just ehkä viittäkymppiä eikä aina ollut
minkäänlaisia valoja mutta hyvin pärjättiin noillakin teillä.
Onkohan kukaan maininnut että Järvelän kylää terrorisoivat kesällä "mopo"rällääjät yötä myöten aamutunneille saakka. Niinkuin monessa muussakin kylässä.
Nyt on kuulemma yöllä rauhallista ja ihmiset saavat nukkua.
Onko näillä asioilla joitain yhtymäkohtia ? Varmasti, tavalla tai toisella.
- Anonyymi
Juu ei ihme että sattui pahasti. Ajavat suurin osa keskellä tietä tai oikean kaistan vasemmassa reunassa eli autojen vasemman renkaan kohdalla.. Miksi ihmeessä???
Monesti perässä ajaneena en voi kuin ihmetellä.
Kannattiko..- Anonyymi
Ihan ajokoulusta asti opetetaan että mopoa isommalla ajetaan kaistan keskellä, näin autoilijat erottaa paremmin moottoripyörän moposta ja estää myös autoilijoita tekemästä mitään typeriä ohituksia. En itse nyt keksi mitä vaarallistakaan siinä keskellä ajamisessa sun mielestä on?
Vasemmassa reunassa ajamiseen en osaa mitään sanoa, en itse ajele koskaan siinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ajokoulusta asti opetetaan että mopoa isommalla ajetaan kaistan keskellä, näin autoilijat erottaa paremmin moottoripyörän moposta ja estää myös autoilijoita tekemästä mitään typeriä ohituksia. En itse nyt keksi mitä vaarallistakaan siinä keskellä ajamisessa sun mielestä on?
Vasemmassa reunassa ajamiseen en osaa mitään sanoa, en itse ajele koskaan siinä.Ehkä kaistan keskellä olisikin ok mutta vasemman renkaan kohdalla, lähellä keskiviivaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä kaistan keskellä olisikin ok mutta vasemman renkaan kohdalla, lähellä keskiviivaa.
Jos haluaa kuolla, niin kannattaa ajaa lähempänä keskiviivaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ajokoulusta asti opetetaan että mopoa isommalla ajetaan kaistan keskellä, näin autoilijat erottaa paremmin moottoripyörän moposta ja estää myös autoilijoita tekemästä mitään typeriä ohituksia. En itse nyt keksi mitä vaarallistakaan siinä keskellä ajamisessa sun mielestä on?
Vasemmassa reunassa ajamiseen en osaa mitään sanoa, en itse ajele koskaan siinä.Ehkäpä siksi kun ohittelevat itse ja pujottelevatkin ruuhkissa autojen välissä. Toinen kummallisuus että ajavat järjetöntä ylimopeutta taajamissakin tai sitten matelevat alinopeutta taajaman ulkopuolella aiheuttaen ruuhkia ja turhia ohituksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ajokoulusta asti opetetaan että mopoa isommalla ajetaan kaistan keskellä, näin autoilijat erottaa paremmin moottoripyörän moposta ja estää myös autoilijoita tekemästä mitään typeriä ohituksia. En itse nyt keksi mitä vaarallistakaan siinä keskellä ajamisessa sun mielestä on?
Vasemmassa reunassa ajamiseen en osaa mitään sanoa, en itse ajele koskaan siinä.No tämä opetus nyt ei varmastikaan tarkoita sitä että mäennyppylälle kantataan keskiviivan vieressä….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ajokoulusta asti opetetaan että mopoa isommalla ajetaan kaistan keskellä, näin autoilijat erottaa paremmin moottoripyörän moposta ja estää myös autoilijoita tekemästä mitään typeriä ohituksia. En itse nyt keksi mitä vaarallistakaan siinä keskellä ajamisessa sun mielestä on?
Vasemmassa reunassa ajamiseen en osaa mitään sanoa, en itse ajele koskaan siinä.Pyrin itse ajamaan aina kulumaurien välissä jolloin pyörä on rauhallisempi kuin urien pohjalla ajaessa. Mutta voisiko joku oikeasti selittää, kuinka kolari tapahtui ja minkälaisilla pyörillä sekä minkä ikäisiä/ tapaisia kuolleet kuskit olivat. Tuollaista ei oikeastaan pitäisi ikinä sattua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ajokoulusta asti opetetaan että mopoa isommalla ajetaan kaistan keskellä, näin autoilijat erottaa paremmin moottoripyörän moposta ja estää myös autoilijoita tekemästä mitään typeriä ohituksia. En itse nyt keksi mitä vaarallistakaan siinä keskellä ajamisessa sun mielestä on?
Vasemmassa reunassa ajamiseen en osaa mitään sanoa, en itse ajele koskaan siinä.Jos tiessä ei ole pahoja uria, niin moottoripyörälle turvallisin paikka on oikeastaan juuri siinä auton vasemman renkaan seutuvilla. Sieltä löytyy selvästi paras pito jos joutuu tekemään äkkinäisiä liikkeitä suuntaan tai toiseen. Samoin hirvieläinten suhteen se vasemman renkaan alue antaa hieman lisää reagointiaikaa ja väistötilaa kumpaankin suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tiessä ei ole pahoja uria, niin moottoripyörälle turvallisin paikka on oikeastaan juuri siinä auton vasemman renkaan seutuvilla. Sieltä löytyy selvästi paras pito jos joutuu tekemään äkkinäisiä liikkeitä suuntaan tai toiseen. Samoin hirvieläinten suhteen se vasemman renkaan alue antaa hieman lisää reagointiaikaa ja väistötilaa kumpaankin suuntaan.
Höpö höpö, oikeassa laidassa . Idiootit ajaa pyörällä vasemmalla ja niitä on paljon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tiessä ei ole pahoja uria, niin moottoripyörälle turvallisin paikka on oikeastaan juuri siinä auton vasemman renkaan seutuvilla. Sieltä löytyy selvästi paras pito jos joutuu tekemään äkkinäisiä liikkeitä suuntaan tai toiseen. Samoin hirvieläinten suhteen se vasemman renkaan alue antaa hieman lisää reagointiaikaa ja väistötilaa kumpaankin suuntaan.
Taisit eilen ajaa takanani. Vasemmat jalkatapitkin kävivät vastaantulijan kaistalla.
Miksi pitää olla tyhmä ja ajaa keskellä?
Oikeaan laitaan niin henki säilyy.
Kannattaa lukaista mitä tieliikennelakin sanoo.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, oikeassa laidassa . Idiootit ajaa pyörällä vasemmalla ja niitä on paljon
No minä ainakin ajan suht. keskellä kaistaa eli niiden yleisten urien välissä. Sadekelillä se onkin ainoa mahdollinen ajolinja. Samoin autolla, ei urissa koskaan.
No mutta. Moottoripyörä ja moottorikelkka ovat vaarallisia laitteita jos ei ole ymmärrystä käsitellä niitä varoen ja maltilla.
Nyt tiedän kuusi Kärköläläistä jotka ovat menettäneet henkensä näiden kanssa.
Ihan hyviä tyyppejä kaikki mutta jokin meni vikaan.
- Anonyymi
Ajoivatko molemmat keula pystyssä 200km/h?...
- Anonyymi
Varmaan ainakin pyrkivät siihen.
- Anonyymi
Mitä lottoot semmosseella tiellä
- Anonyymi
Moottoripyörät houkuttelevat lainrikkomiseen.
- Anonyymi
Eihän niillä muuta tehdäkään.
- Anonyymi
Käsipäivää varmaan yritetty keskikaistan tuntumassa viestittää, onnistuu vain ammattilaisilta?😎😎😎
- Anonyymi
Keskellä kaistaa ajamista puoltaa mahdollisesti tiellä olevat esteet jotka näin
pystytään väistämään jommalta/kummalta puolelta on parempi.
Pahoja nuo mökkiläiseltä tai maajussilta pudonneet vinosti poikittain
tippuneet kapulat.- Anonyymi
No kai sää nyt silmät auki ajat eli näet vähän kauemmaksi kuin ihan pyörän eteen?
Kyllä siitä oikeesta laidasta näkee kuule ihan yhtä hyvin sadan metrin päähän kun vasemman renkaan kohdalta.
Typerää ajaa keskellä tai vasemmalla
- Anonyymi
Eri lähteistä tulee tarinaa, että yksin ajanut olisi ollut 15-vuotias, joka olisi ollut liikkeellä kilvettömällä ja valottomalla kevarilla. Ei näitä huhuja kannata vielä todesta ottaa, mutta en pitäisi mahdottomana valottomuutta.
Varmaan tutkinnasta jotain vielä kuuluu, mutta kello oli puoli kaksi. Eivät nämä enää mitään yöttömiä öitä etelämpänä ole. Heinäkuun tässä vaiheessa on jo aika hämärää Kärkölässä. Aurinko laskee jo ennen yhtätoista ja nousee neljän maissa.- Anonyymi
Mitä sä selität älä kommentoi jos et tiiä asiasta mitään
- Anonyymi
laulu heidän kunniakseen: Kikka: https://www.youtube.com/watch?v=Xcdx2Q4Bo7A
Olikohan varmasti yli 1330cc kuutoiset puörät kyseessä jotta ei aivan mopedit? - Anonyymi
Kuka on luovuttanut tuollaisen kulkuneuvon jollekin ajokelvottomalle pikkulapselle, siinä ovat isännät taposta ja tuottamuksesta heti syytteessä..
Meillä oli joskus, ei ollut mitään uskovaista-motskari-jengiä, tulivat vastaan, keulaäijä, paidaton ja vain ei kypärää, mustat lasit pässä, morjesti meitä kun olimme aika isolla vanhalla Hoondan sivuvaunulla liikkeellä, ... ja letka tuli tämän paidattoman miehen perässä :D - Anonyymi
Ei kannata uskoa mihinkään ennen kuin tutkinnasta kuuluu jotain. Toisen melko luotettavan kertomuksen mukaan siinä olisi jäljistä päätellen ollut 15-vuotias mopopoika aivan omalla kaistallaan kotiin menossa, kun tuhatta ja sataa on tullut hiukan raskaampi pyörä (kaksi päällä) harhautuneena nokkaan. Iskukohta olisi melko keskellä kevyemmän ajoneuvon kaistaa, mutta osat ja pyörien rungot lentäneet aika paljonkin.
- Anonyymi
Todennäköisesti noin.
- Anonyymi
Lukio pakolliseksi.jokaisesta ylioppilas.loppuu tommosen Amis kaahailut.valkolakki pakolliseksi prätkää ajaessa.sivistys kunniaan!!!
- Anonyymi
Mummoilta kiellettävä netinkäyttö klo 22 jälkeen.
- Anonyymi
Oliko 1500 kuutioinen Triumph?
- Anonyymi
Keskusrikospoliisi tutkii ensin että kuka on antanut luvattomasti käyttöön alaikäisille tuollaisia pyöriä, eli isäntien nimet.
Itsekin kyllä joskus joo ajelen taidolla eikä mutta aina yksityisteillä joten on oma vakuutus, mutta yleisillå teillä se on aina ajoneuvon omistajan haljtuunojjajan ja hallinnointi vastuus siten.... muumsn noin 4r - Anonyymi
Oikrin paras oli kun joku erittäin hyvin tuioksui viinallele, tuli käymään pyörällä jotain osia katsomaan ja olin itse hitsushommissa, veli oli mies.
Muutta hän ei kaatunut vsikka isolla ja lasilla pyörällä ajelli, pääsi perille kai. - Anonyymi
Moottoripyörätkö ne taas kolaroivat? Eivätköhän ne kuskit aiheuttaneet sen kolarin.
- Anonyymi
Kuskit oli ensikertalaisia pärinä poikla ajotaito NOLLA
- Anonyymi
Suomalainen tyyli. Ulkoistaa virhe. En minä mitään tehnyt. Kakka tuli.
Liukas keli aiheutti kolarisuman.
Ihan itse paskannat housuun.
Ihan itse ajotaidoton tai ylimielinen kuljettaja aiheuttaa onnettomuuden.
- Anonyymi
Tilastotappioita tulee aina. Ei syytä huoleen. Invavarusteteollisuus kiittää.
"Viimeisen kolmen vuoden aikana on kuollut keskimäärin 23 ja loukkaantunut 350 moottoripyöräilijää vuodessa. Vuoden 2019 tietojen mukaan 51 moottoripyöräilijää loukkaantui vakavasti. Kaikista tieliikenteessä menehtyneistä ja loukkaantuneista seitsemän prosenttia oli moottoripyöräilijöitä. Henkilövahingoista yhdeksän kymmenestä tapahtuu miehille". - Anonyymi
Onhan se selvä, että netissä kansanradion parhaat kyvyt loistavat, mutta aika paha olla täytyy olla ihmisellä, joka laukoo nimimerkin suojasta tökeröitä kommentteja onnettomuudesta, jossa on melkeinpä lapsia mukana. Kärkölässä on surun aika, ei syyttelyn aika. Vanhemmuutta siellä varmaan joudutaan tarkastelemaan.
Poliisi ei kertonut lainkaan yksityiskohtia, mikä sivumennen sanoen johtaa huhuiluun, mutta kyllä ne joskus esiin tulevat. Onhan siellä myös OTI nyt mukana.
Yleiskeskustelussa pitää muistaa, että yhtä lailla nuoret autoilla perseilevät, ja valitettavasti henkiä on mennyt joka vuosi.
Moottoripyöräily on verrattain turvallinen harrastus, jos tieliikenteessä loukkaantuneista vain seitsemän prosenttia on ollut moottoripyöräilijöitä. Varttuneet motoristit ovat tietenkin myös autoilijoita.
Vuonna 2019 henkilövahinkoon johtaneita onnettomuuksia oli 3 980, joissa 339 oli sellaisia, että niissä oli osallisena moottoripyörä. Niistäkin 339 tapauksesta suuri osa oli sellaisia, joissa motoristi ei ollut syyllinen. Se ei tietenkään lohduta, kun sattuu.
Suurin turvallisuusongelma motoristille on autoilijan kännykän käyttö ajon aikana. Oikeasti.
Ajokoulutus ja -kokemus, moottoripyörän ikä sekä kunto ja ajovarusteet luovat suurimman osan ajamisen turvatoimista.- Anonyymi
Juurikin näin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin!
Ja kaasussa on vain asennot On ja Off, ei muita! Ikävää, kun törttöilevät, niin, että sivullisetkin loukkaa tai kuolee!
- Anonyymi
Nyt surraan ja hyssytellään mutta milloin sopii reikäpäitä arvostella vai jatketaanko silottelulinjalla etsimistä muista tekijöistä kuin kuskeista ja heidän toiminnastaan?
- Anonyymi
Turha kerätä säälipisteitä, niitä ei vaan heru.
- Anonyymi
Hyvä se on huudella anonyyminä jos kommentoisit omana itsenään olis puol Kärkölä sun ovella
- Anonyymi
Lienee molemmilla ollut oma ajokaista? Oliko liikaa vauhtia molemmilla? Moottorin värinä kulkusia kutittaa kivasti! Ei se vauhti, vaan äkkipysähdys!
Ei tuosta ikuista hoivavastuuta millekkään kunnalle tullut! Näitä vaan sattuu?
Miksi?- Anonyymi
Oli tuuria, että eivät tappaneet ulkopuolisia ihmisiä. Kuten autoilijoita, kävelijöitä ja pyöräilijöitä!
Oli onni onnettomuudessa. Eikä kunnallekkaan tullut hoitokuluja asiassa, mikä on myös hyvä asia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli tuuria, että eivät tappaneet ulkopuolisia ihmisiä. Kuten autoilijoita, kävelijöitä ja pyöräilijöitä!
Oli onni onnettomuudessa. Eikä kunnallekkaan tullut hoitokuluja asiassa, mikä on myös hyvä asia!Sanottiin, että tämä oli odotettavissa!
Juurikin näin, sitä saa mitä tilaa! - Anonyymi
Kyllä. Tilannenopeus väärä ja pyörän hallinta…..
- Anonyymi
Itte aikoinaan virittelin mopon kulkemaan sen 60 että pääsi vähän sujuvammin ajamaan liikenteen mukana, ei tullut kolareita tai läheltäpiti tilanteita kun käytin järkeä liikenteessä.
Eli riippuu lähinnä skidistä uskaltaako sen antaa virittää vai ei, itse antaisin virittää kevyesti jos on kasvatus mennyt nappiin. - Anonyymi
Sattuu siksi kun ajetaan liian keskellä. Tai liki vasemmalla. Tajuaisivat ajaa oikeassa laidassa niinkuin pitäisi niin henkiä säilyisi.
- Anonyymi
väärät lelut väärissä käsissä väärillä asenteilla, lopputulos ikävä.
- Anonyymi
Juuri näin ja on turhaan ihmetellä lopputuloksia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin ja on turhaan ihmetellä lopputuloksia!
Jo kaksi mp:tä osuu suoralla tiellä keskiviivalla toisiinsa max. 50 km/t (kummallakin), miten todennäköisesti saadaan tuossa tilanteessa aikaan kolme kuolonuhria varsinkin, jos ajokit ovat kunnossa ja ajajien varusteet ovat asianmukaiset?
Moottoripyöräilyä harrastavat - olkaa ystävällisiä ja kommentoikaa kysymystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo kaksi mp:tä osuu suoralla tiellä keskiviivalla toisiinsa max. 50 km/t (kummallakin), miten todennäköisesti saadaan tuossa tilanteessa aikaan kolme kuolonuhria varsinkin, jos ajokit ovat kunnossa ja ajajien varusteet ovat asianmukaiset?
Moottoripyöräilyä harrastavat - olkaa ystävällisiä ja kommentoikaa kysymystä.Hullua touhua noilla nuorilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hullua touhua noilla nuorilla!
Juuri niin ja vanhemmat nyt vastuuta kantamaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin ja vanhemmat nyt vastuuta kantamaan!
Koska paikkakunnalla on ollut ongelmia noiden kaahareiden kanssa, niin kysymys kuuluukin, että millaisia vanhempia noilla nuorilla on?
Kertokaahan Kärköläläiset.
Kyllä teillä tietoja on! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska paikkakunnalla on ollut ongelmia noiden kaahareiden kanssa, niin kysymys kuuluukin, että millaisia vanhempia noilla nuorilla on?
Kertokaahan Kärköläläiset.
Kyllä teillä tietoja on!Se on niin jotta nuoret tarvitsevat vähän tasoitusta. Osalla vanhemmat pitää jälkikasvunsa kurissa, mutta ei se kaikilta vanhemmilta suju jos edes kiinnostaa. Silloin tarvitaan virkavaltaa pistämään nuorisoa kuriin ja järjestykseen. Voisivatko konstaapelit siellä Kärkölän pääpoliisiasemalla vähän funtsia tätä juttua? Mopo/kevari/moottoripyörä ratsia päivittäin parin vuoden ajan, niin ajokulttuuri alkaa olla ensiluokkaista. Enismmäisessä ratsiassa saataisiin kerättyä 50 viritettyä mopoa ja kevaria liikenteestä, sen jälkeen muutama päivässä, rikoksenuusijoilta muutamaankin kertaan. Mutta kyllä se lopulta johtaisi mopomiittien sijaan jalkapallomiitteihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo kaksi mp:tä osuu suoralla tiellä keskiviivalla toisiinsa max. 50 km/t (kummallakin), miten todennäköisesti saadaan tuossa tilanteessa aikaan kolme kuolonuhria varsinkin, jos ajokit ovat kunnossa ja ajajien varusteet ovat asianmukaiset?
Moottoripyöräilyä harrastavat - olkaa ystävällisiä ja kommentoikaa kysymystä.Jospa minä yritän.
1) En usko tarkalleen "keskiviivaan". Poliisi ilmoitti, että ei kerro yksityiskohtia eikä ensi tiedotteen jälkeen ole juuri muuta tullut. Tarkkaa osumapistettä ei edes välttämättä yöllä ennen raivausta havaita oikein: katteet ovat levinneet ympäriinsä ja pyörän rungotkin missä sattuu, kuten uhritkin.
2) Jos kaksi liikkuvaa samanpainosta objektia osuu täysin vastakkain 50 km/t, asia on helppo laskea fysiikan perusteista. Nopeudet kumuloivat toisensa eli syntyy äkkipysäys. Törmäys kiinteään esteeseen esimerkiksi 50 km/h nopeudella vastaa pudotusta mopolla kolmikerroksisen talon katolta nokka edellä. Valitettavasti on täysin mahdollista saada rumaa jälkeä.
Törmäysnopeuden kaksinkertaistuessa törmäysvoimat nelinkertaistuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo kaksi mp:tä osuu suoralla tiellä keskiviivalla toisiinsa max. 50 km/t (kummallakin), miten todennäköisesti saadaan tuossa tilanteessa aikaan kolme kuolonuhria varsinkin, jos ajokit ovat kunnossa ja ajajien varusteet ovat asianmukaiset?
Moottoripyöräilyä harrastavat - olkaa ystävällisiä ja kommentoikaa kysymystä.Sopivassa tilanteessa jo pelkkä kävellessä kompuroiminen ja sitä seurannut kaatuminen voi olla kohtalokas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on niin jotta nuoret tarvitsevat vähän tasoitusta. Osalla vanhemmat pitää jälkikasvunsa kurissa, mutta ei se kaikilta vanhemmilta suju jos edes kiinnostaa. Silloin tarvitaan virkavaltaa pistämään nuorisoa kuriin ja järjestykseen. Voisivatko konstaapelit siellä Kärkölän pääpoliisiasemalla vähän funtsia tätä juttua? Mopo/kevari/moottoripyörä ratsia päivittäin parin vuoden ajan, niin ajokulttuuri alkaa olla ensiluokkaista. Enismmäisessä ratsiassa saataisiin kerättyä 50 viritettyä mopoa ja kevaria liikenteestä, sen jälkeen muutama päivässä, rikoksenuusijoilta muutamaankin kertaan. Mutta kyllä se lopulta johtaisi mopomiittien sijaan jalkapallomiitteihin
Kirjoittaja 14.7. klo 18:26
Olen aivan samaa mieltä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on niin jotta nuoret tarvitsevat vähän tasoitusta. Osalla vanhemmat pitää jälkikasvunsa kurissa, mutta ei se kaikilta vanhemmilta suju jos edes kiinnostaa. Silloin tarvitaan virkavaltaa pistämään nuorisoa kuriin ja järjestykseen. Voisivatko konstaapelit siellä Kärkölän pääpoliisiasemalla vähän funtsia tätä juttua? Mopo/kevari/moottoripyörä ratsia päivittäin parin vuoden ajan, niin ajokulttuuri alkaa olla ensiluokkaista. Enismmäisessä ratsiassa saataisiin kerättyä 50 viritettyä mopoa ja kevaria liikenteestä, sen jälkeen muutama päivässä, rikoksenuusijoilta muutamaankin kertaan. Mutta kyllä se lopulta johtaisi mopomiittien sijaan jalkapallomiitteihin
Sen jälkeen kun Liikkuva poliisi lakkautettiin, jopa moottoriteille on tullut viidakon lait, ja rajojen yli kulkevat huumeet raskaan kaluston kyydissä maan kolkasta kolkkaan puhumattakaan kaluston kunnosta.
Eipä Kärkölässäkään taida mitään "pääpoliisiasemaa" olla, ja yleensäkin poliisiasema maalla, jos sellainen on, on joku pari tuntia viikossa auki oleva lupapalvelupiste. Hämeen poliisilla on omat kiireensä. Aika harvoin sitä varmaan ehti moporatsiaa kymmenille kylille pitämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen jälkeen kun Liikkuva poliisi lakkautettiin, jopa moottoriteille on tullut viidakon lait, ja rajojen yli kulkevat huumeet raskaan kaluston kyydissä maan kolkasta kolkkaan puhumattakaan kaluston kunnosta.
Eipä Kärkölässäkään taida mitään "pääpoliisiasemaa" olla, ja yleensäkin poliisiasema maalla, jos sellainen on, on joku pari tuntia viikossa auki oleva lupapalvelupiste. Hämeen poliisilla on omat kiireensä. Aika harvoin sitä varmaan ehti moporatsiaa kymmenille kylille pitämään.Taisi olla sarkasmia tuo "pääpoliisiasema"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen jälkeen kun Liikkuva poliisi lakkautettiin, jopa moottoriteille on tullut viidakon lait, ja rajojen yli kulkevat huumeet raskaan kaluston kyydissä maan kolkasta kolkkaan puhumattakaan kaluston kunnosta.
Eipä Kärkölässäkään taida mitään "pääpoliisiasemaa" olla, ja yleensäkin poliisiasema maalla, jos sellainen on, on joku pari tuntia viikossa auki oleva lupapalvelupiste. Hämeen poliisilla on omat kiireensä. Aika harvoin sitä varmaan ehti moporatsiaa kymmenille kylille pitämään.Nykyään kaikki lkytät haluaa vaan kaahailla ja järjestää turhia takaa-ajoja, ovat pahimpia vaaran aiheuttajia liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hullua touhua noilla nuorilla!
Täysin samaa mieltä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on niin jotta nuoret tarvitsevat vähän tasoitusta. Osalla vanhemmat pitää jälkikasvunsa kurissa, mutta ei se kaikilta vanhemmilta suju jos edes kiinnostaa. Silloin tarvitaan virkavaltaa pistämään nuorisoa kuriin ja järjestykseen. Voisivatko konstaapelit siellä Kärkölän pääpoliisiasemalla vähän funtsia tätä juttua? Mopo/kevari/moottoripyörä ratsia päivittäin parin vuoden ajan, niin ajokulttuuri alkaa olla ensiluokkaista. Enismmäisessä ratsiassa saataisiin kerättyä 50 viritettyä mopoa ja kevaria liikenteestä, sen jälkeen muutama päivässä, rikoksenuusijoilta muutamaankin kertaan. Mutta kyllä se lopulta johtaisi mopomiittien sijaan jalkapallomiitteihin
Tääl ei oo poliisi käyny vuosikausiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin ja vanhemmat nyt vastuuta kantamaan!
Se on myöhäistä nyt.
Eikös kaksi kuolonuhria ollut ihan jo aikuista ja yksi 14- vuotias ?
Tiedän heidän kaikkien vanhempansa.
Varmaan ihan kunnon kotikasvatus on saatu mutta minkäs myöhemmin teet.
Tiedän jopa pari aikanaan ihan kunnollista tyyppiä, olivat jopa urheilijoita
mutta ajautuivat rappiolle kolmekymppisinä.
Eiköhän se vanhempien vastuu pääty kun nuori muuttaa pois kotoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään kaikki lkytät haluaa vaan kaahailla ja järjestää turhia takaa-ajoja, ovat pahimpia vaaran aiheuttajia liikenteessä.
Ei ei...
Ne jotka jättävät noudattamatta pysähtymiskehotusta ja täten aiheuttavat takaa- ajon, ovat niitä pahimpia vaaran aiheuttajia.
Vaikka miten kuvittelet olevasi kovakin kuski ja kunkku kun ajat poliisia pakoon, oikeasti olet melko onneton luuseri joka ei uskalla kantaa vastuutaan.
Mikä on turha takaa- ajo ?
Jos henkilö on niin typerä ettei suostu pysähtymään vaan alkaa paeta suurella nopeudella niin mikäs se onkaan turhaa ?
Juuri teidänlaisten asenteiden takia poliisia tarvitaan.
- Anonyymi
Ihmettelen, että kukaan kertonut totuutta. Aloittais vaikka kertomalla. Millaiset oli nämä moottotipyörät. Taitaa ollakin kuten on sanottu joku crossi ja onko toinen sit virimopo. Näin tulikin varsinainen otsikko moottoripyörät.
- Anonyymi
Vaikka nuoria moititaan, harvat aikuisetkaan olivat hereillä fysiikan tunnilla. Liikenteessä kuitenkin tuomitaan joskus kuolemaan fysiikan lakien rikkomisesta.
Ajoneuvon törmäysenergia nelinkertaistuu, kun törmäysnopeus kaksinkertaistuu. Esimerkiksi jos auto törmää 50 km/h:n nopeudella periksi antamattomaan esteeseen tai toiseen samanlaiseen samalla nopeudella vastakkaisesta suunnasta tulevaan autoon, 80 kg painavan ihmisen aiheuttama ja ihmiseen vaikuttava törmäysvoima on 3 000 kg. Jos törmäys tapahtuu vastaavasti 100 km/h:n nopeudella, törmäysvoima on 12 000 kg.
Suuremmilla törmäysnopeuksilla ihmisen mahdollisuudet selviytyä suuremmista hidastuvuuksista heikkenevät. Lisäksi ajoneuvon sekä sen turvalaitteiden mahdollisuudet suojata ihmisiä heikkenevät sitä enemmän mitä suuremmiksi törmäysnopeudet tulevat.
Törmäysnopeus ratkaisee, millaiset mahdollisuudet jalankulkijalla on selviytyä hengissä esim. auton yliajamana. Menehtymisen todennäköisyys kasvaa jyrkästi, kun törmäysnopeus on yli 60 km/h.
Poliisi olisi voinut tiedottaa vähän enemmän huhut lopettaakseen. Median höpinässä ja netissäkin syylliseksi katsotaan milloin "moottoripyörä" ja milloin "nuoriso". Ei sillä ajoneuvolla ole väliä, kun virhe sattuu. Kiinnostavinta minusta on, mikä johti ihmisen virheeseen: tekninen vai inhimillinen syy. Nyt arvaillaan muuttujia ja huhuajat sättivät milloin 15-vuotiasta, milloin 117-vuotiasta ja milloin molempia, tietämättä mistään oikeasti mitään.
Jos tutkinnassa ilmenee sitten jotain enemmän, se on sitten totuus ja sillä piste.- Anonyymi
Tätä ”mopopoikien” perseilyä ja muista piittamatonta touhoilua näkee nykään niin paljon ja joka paikassa että väistämättömästi koko sakki helposti leimataan. Tyhmyydestä kärsivät loppupeleissä kaikki, ne säntillisestikin moottoripyörillä ja mopoilla liikkuvat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä ”mopopoikien” perseilyä ja muista piittamatonta touhoilua näkee nykään niin paljon ja joka paikassa että väistämättömästi koko sakki helposti leimataan. Tyhmyydestä kärsivät loppupeleissä kaikki, ne säntillisestikin moottoripyörillä ja mopoilla liikkuvat
Kirjoittaja 14.7. klo 20:06
Kyllä näin on!
- Anonyymi
Mopotytöisä ja mopopojissa on Suomen tulevaisuus. Heihin pitää suhtautua ystävällisesti ja ymmärtävästi. Kokemusta on mielipiteen takana 11 kpl mp yli 300000 km Suomessa ja ulkomailla sekä autoilla miljoona päälle. Sallikaa rakentaa pieniä ratoja ajolinjojen oppimiseen, siitä hyötyvät kaikki. tv motoristi vm 53
- Anonyymi
Mopopoikien/mopotyttöjen vanhemmat, niin ja myös moottoripyörien omistajien vanhemmat. Miten olette ryhdistäytyneet asian tiimoilta?
Ottakaa nyt jo vastuuta ? - Anonyymi
Mopojonnet ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. Street trashia.
- Anonyymi
Jos täällä vitun paska kylässä toimisi katuvalot niin tuotakaan tapahtumaa ei olis käynyt
- Anonyymi
Laki kieltää valottomalla ajoneuvolla ajamisen.
- Anonyymi
Eipä tiedä miten ovat osuneet, ovat aivan hyvinkin voineet ajaa sallittua nopeutta mutta kun menee keulat vastakkain niin se on sille kevyemmälle osapuolelle sama kuin ajais yli satasta esteeseen. hurja ja ikävä juttu.
- Anonyymi
ihmiset kommentoi siihe malliin että ne ei ees tiiä mitä oikeesti kävi
- Anonyymi
Joku vähä yli 20v narkki ja sen kaveri oli ajanu crossimopolla huumepäissää ILMAN VALOJA tätä 15v päin
- Anonyymi
Mutta miksi molemmat oli keskitiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta miksi molemmat oli keskitiellä.
Keskiviivan tuntumassa...
Toinen väärällä puolella ja toinen oikealla. - Anonyymi
Mistä tiiät ettei ollu valoja? Suora tie ja kesä. Ei oo valot syynä... Pelleilivätkö keskenään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiiät ettei ollu valoja? Suora tie ja kesä. Ei oo valot syynä... Pelleilivätkö keskenään?
Tätä on moni miettinyt. Jos poliisi vain kertoisi faktat niin ei tarvitsis netissä ihmisten arvailla ja levitellä huhuja.
- Anonyymi
Varmasti suuri menetys paikkakunnalle.
- Anonyymi
Olisko nii, että 14 v ohitti pärrällä mopoo ja kajautti sitä täälläkin mainittua narkkia päin keskiviivan tuntumassa.
- Anonyymi
Noin kävi
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1649720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513159Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432917- 612689
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012095- 1132023
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251923Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä571495Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121296- 281261