Hoitamatta jättäminen

Ruusunoksa

Niin kuin tänäpäivänä minun kohdallani lääkärit ovat alkaneet miettimään, että kun on niin monta sairautta niin ei kannata enää hoitaa eikä tehdä mitään. viimeisin ilkeä kommentti oli että pitkään kroonista kipua kärsinyt ihminen tekee ajanmyötä sitten itsemurhan eli, lääkäri halusi kertoa että tee itsari ja heillä yksi potilas vähempänä. Mietityttää missä mennään, rahastako on kyse vain missä. No kuiteskin minä olen kokenut että minut jätetään hoitamatta, ja nyt ilmeni vielä että yksi kivun aiheuttama juttu onkin lääkärin virhe minkä hän tehnyt 6 vuotta sitten, mutta asiakirjat leikkauksesta ja röntgen kuvista hävitetty, jostain syystä.....
Että tälläistä täällä Oulussa on!!!!

35

3413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellevi

      minusta tuntuu joskus aivan samalta, vaikkei kukaan lääkäri sitä minulle ole suoraan sanonut, mutta yleensä olen saanut vain lääkepurkin käydessäni lääkärissä, eikä minua ole sen paremmin tutkittu, eikä edes hoidettu..joskus olen mennyt yks lääkärille ja saanut avun sieltä (mutta on kallista!). nyt on taas yksi uusi sairaus päällä ja saan nähdä, miten jatkotutk käy. tuskinpa ne minua hoitavat. masentavaa! kohta olenkin todella masentunut, ja loppu!! olisipa kiva kuulla vaikka jonkun lääkärin mielipide asiaan.

    • Tuulia

      Sama täällä, hermokipua kahdessa eri kohdassa vartaloa, välin painun ihan kaksinkerroin kivun johdosta.

      Ei apua, lääkitykset on kokeiltu.
      Työhön vaan pitää palata aina 1-2 viikon sairasloman jälkeen.

      • Ruusunoksa

        että ota lakimies mukaan kun menet seuraavan kerran lääkärille, niin hän voi heti tulkita lääkärin virheet ja voi haastaa oikeuteen, tai viedä asian potilasasiamiehelle. Ja olen sitä miettinytkin että jospas otankin lakimiehn mukaan ensiviikolla kun taas mene lääkärille. Väsyttää vaan kun pitää juosta 10 kertaa viikossa eripoleilla ja hoidoissa. Mutta eikun jaksamista, vaikkakin se välillä loppuu ja perhe kärsii. Vaan pitäisikö noudattaa erään anestisian lääkärin neuvoa ja käydä ostaan sitä halpaa köyttä k-raudasta, kuten hän neuvoi.


      • uusi aluevaltaus
        Ruusunoksa kirjoitti:

        että ota lakimies mukaan kun menet seuraavan kerran lääkärille, niin hän voi heti tulkita lääkärin virheet ja voi haastaa oikeuteen, tai viedä asian potilasasiamiehelle. Ja olen sitä miettinytkin että jospas otankin lakimiehn mukaan ensiviikolla kun taas mene lääkärille. Väsyttää vaan kun pitää juosta 10 kertaa viikossa eripoleilla ja hoidoissa. Mutta eikun jaksamista, vaikkakin se välillä loppuu ja perhe kärsii. Vaan pitäisikö noudattaa erään anestisian lääkärin neuvoa ja käydä ostaan sitä halpaa köyttä k-raudasta, kuten hän neuvoi.

        Aikaisemmin lääkäreitä on pidetty paremminkin tämän pilleri-, ja terveydenhoitopuolen edusmiehinä.

        Onko toimialaa laajennettu, ja otettu myös K-rautakin mukaan, vai kuuluukohan se jo kiinteästi tähän uuteen terveydenhoitoon ja takuuseen???


      • Ruusunoksa
        uusi aluevaltaus kirjoitti:

        Aikaisemmin lääkäreitä on pidetty paremminkin tämän pilleri-, ja terveydenhoitopuolen edusmiehinä.

        Onko toimialaa laajennettu, ja otettu myös K-rautakin mukaan, vai kuuluukohan se jo kiinteästi tähän uuteen terveydenhoitoon ja takuuseen???

        Ollaan menty terveyden hoidossa 60-luvulle ja malliin venäjä, tahtoo tuolla oyssissakin jo useampi erikoislääkäri olla venäjältä joilla huono suomenkieli.
        Kyllä varmaan halvempaa on neuvoa menemään k-rautaan kun hakea se kallis lääkepurkki, josta kamalat sivuvaikutukset ja sen takia joúdut taas syömään toista lääkettä että pystyt syömään alkuperäistä lääkettä. Itse syön 3 lääkettä että pystyn syömään opiaatteja yms. lääkkeitä, siinä valmis kierre ympyrässä mennään lääkkeiden suhteen ja pian muutenkin......


      • hellevi
        Ruusunoksa kirjoitti:

        Ollaan menty terveyden hoidossa 60-luvulle ja malliin venäjä, tahtoo tuolla oyssissakin jo useampi erikoislääkäri olla venäjältä joilla huono suomenkieli.
        Kyllä varmaan halvempaa on neuvoa menemään k-rautaan kun hakea se kallis lääkepurkki, josta kamalat sivuvaikutukset ja sen takia joúdut taas syömään toista lääkettä että pystyt syömään alkuperäistä lääkettä. Itse syön 3 lääkettä että pystyn syömään opiaatteja yms. lääkkeitä, siinä valmis kierre ympyrässä mennään lääkkeiden suhteen ja pian muutenkin......

        terv keskuksessa menee hyvin, kun tietää itse sinne mennessään että mikä vaivaa ja pyytää siihen vaivaan lääkettä. lääkkeitä määrätään just tuolla periaatteella että, kun jostakin toisesta lääkkeestä aiheutuu jotain, niin toisella taas muka korjataan tilannetta. kokonaisvaltainen terv huolto puuttuu. eikä edes hoitotakuu taida sitä taata.


      • kokemuksia
        hellevi kirjoitti:

        terv keskuksessa menee hyvin, kun tietää itse sinne mennessään että mikä vaivaa ja pyytää siihen vaivaan lääkettä. lääkkeitä määrätään just tuolla periaatteella että, kun jostakin toisesta lääkkeestä aiheutuu jotain, niin toisella taas muka korjataan tilannetta. kokonaisvaltainen terv huolto puuttuu. eikä edes hoitotakuu taida sitä taata.

        Tahtoo vain olla niinkin, että jos siellä terv.keskuksessa ei päästä alkua pitemmälle, niiden röntgenkuvien, ja labrakokeidenkaan kanssa, sitten ruvetaankin kertomaan, että seurataan tilannetta ym.ym. yhtä lupaavaa, tervehdyttävää!
        Ne pilleripurkithan on tietenkin kirjoitettu jo ensimmäisellä käynnillä.

        Jos sitten rupeat esittelemään omia näkemyksiäsi, ja kokemuksiasi omasta tapauksestasi, toivoen tilanteeseesi edes hiukan parannusta, niin sehän ei ainakaan ole sitä mitä potilas on epäillyt, ja tullut ehdottaneeksi!
        Poikkeuksiakin tietenkin myös on, mutta valitettavan vähän on vain sattunut kohdalle!
        Mieluummin ollaan sitten vaikka kokonaan metsässä hoitojen suhteen, kuin hyväksyttäisi potilaan arvio tilastaan, hoitojen peruteeksi?!

        Seurauksethan ovat sitten vain yksinomaan potilaan kärsittävä, ja kestettävä, siitä ns. hyvästä hoidosta huolimatta, tai sen takia!

        Siihen käyntien, turhienkin käyntien, ja toimenpiteiden rahoitukseen osallistuvat myös muutkin toiminnan rahoittajat, veronmaksajat!
        Sitten kerrotaan, että kun ne rahat eivät riitä ym. ym...!!!

        Hoito takuu???? -------------- Hoito kaatuu!!!!


      • pohdintaa
        Ruusunoksa kirjoitti:

        Ollaan menty terveyden hoidossa 60-luvulle ja malliin venäjä, tahtoo tuolla oyssissakin jo useampi erikoislääkäri olla venäjältä joilla huono suomenkieli.
        Kyllä varmaan halvempaa on neuvoa menemään k-rautaan kun hakea se kallis lääkepurkki, josta kamalat sivuvaikutukset ja sen takia joúdut taas syömään toista lääkettä että pystyt syömään alkuperäistä lääkettä. Itse syön 3 lääkettä että pystyn syömään opiaatteja yms. lääkkeitä, siinä valmis kierre ympyrässä mennään lääkkeiden suhteen ja pian muutenkin......

        Kerrotaan, että silloin -60 luvulla Suomessa oli lääkäreitä n. 2000, ja enpä muista, että terveydenhoidosta olisi ollut tällaista polemiikkia, ja rahapulaa kuin nykyään on, josta saame toistuvasti kuulla!

        Muistelen, että kansalaiset, potilaat olivat jopa tyytyväisempiä saamiinsa hoitoihin, kuin nykyään. Mutta silloinhan oli käytännössä se kunnanlääkäri järjestelmä, jossa sama lääkäri hoiti potilasta myös kokonaisvaltaisemmin, paneutui ja kantoi vastuuta, kuinka se sitten ymmärretäänkin, myös hoidoistaan, ja ohjeistaan, kun oli vaikeampi lähettää potilastaan taas seuraavaan osoitteeseen, tutkimukseen?
        Voitaisiinkohan tapahtumia ymmärtää näinkin?

        Nykyään kerrotaan olevan kymmenkertainen määrä asiantuntijoita, eikä sekään riitä, kuten olemme toistuvasti kuulleet, vaan lisää tarvitaan!
        Kuinkahan tämä on mahdollista?

        Ai niin!
        Kun esim.kokonaisuus jaetaan lukuisiin osiin, ja kutakin osaa rupeaa tutkimaan omat asiantuntijansa.
        Sitten kun sitä yksilöä, potilasta lähetellään, pallotellaan näiden ryhmien välillä, eikös siitä sitten niitä hommia kyllä järjesty!

        Mutta kukas sitten vastaa siitä kokonaisuudesta, sen potilaan kokonaisterveydestä, terveydestä kokonaisuudessaan?

        Sanotaanhan, että tämä luonnon ihmeteos, jota myös ihmiseksi sanotaan, kun on myös enemmän, kuin pelkästään se osiensa summa!


      • luonnonlaki
        pohdintaa kirjoitti:

        Kerrotaan, että silloin -60 luvulla Suomessa oli lääkäreitä n. 2000, ja enpä muista, että terveydenhoidosta olisi ollut tällaista polemiikkia, ja rahapulaa kuin nykyään on, josta saame toistuvasti kuulla!

        Muistelen, että kansalaiset, potilaat olivat jopa tyytyväisempiä saamiinsa hoitoihin, kuin nykyään. Mutta silloinhan oli käytännössä se kunnanlääkäri järjestelmä, jossa sama lääkäri hoiti potilasta myös kokonaisvaltaisemmin, paneutui ja kantoi vastuuta, kuinka se sitten ymmärretäänkin, myös hoidoistaan, ja ohjeistaan, kun oli vaikeampi lähettää potilastaan taas seuraavaan osoitteeseen, tutkimukseen?
        Voitaisiinkohan tapahtumia ymmärtää näinkin?

        Nykyään kerrotaan olevan kymmenkertainen määrä asiantuntijoita, eikä sekään riitä, kuten olemme toistuvasti kuulleet, vaan lisää tarvitaan!
        Kuinkahan tämä on mahdollista?

        Ai niin!
        Kun esim.kokonaisuus jaetaan lukuisiin osiin, ja kutakin osaa rupeaa tutkimaan omat asiantuntijansa.
        Sitten kun sitä yksilöä, potilasta lähetellään, pallotellaan näiden ryhmien välillä, eikös siitä sitten niitä hommia kyllä järjesty!

        Mutta kukas sitten vastaa siitä kokonaisuudesta, sen potilaan kokonaisterveydestä, terveydestä kokonaisuudessaan?

        Sanotaanhan, että tämä luonnon ihmeteos, jota myös ihmiseksi sanotaan, kun on myös enemmän, kuin pelkästään se osiensa summa!

        Mitäs hyppäätte eri poleilla ja eri lääkäreissä. Ette kuitenkaan edes tiedä mitä teille on tehty ja mitä tutkittu. Niinpä jokainen lääkäri aloittaa aina alusta.
        Käykää omalääkärillä terveyskeskuksessa.
        YKsityislääkäri vie rahasi, eikä vaivaa päätään sairaudellasi.

        Yksityislääkereille sairas potilas on etu, se tuo rahaa yksityispuolelle, vaikka välillä vaihtaisikin yksityislääkäriä.

        Julkisen puolen lääkärille on etu jos potilas paranee.


      • miksiköhän?
        luonnonlaki kirjoitti:

        Mitäs hyppäätte eri poleilla ja eri lääkäreissä. Ette kuitenkaan edes tiedä mitä teille on tehty ja mitä tutkittu. Niinpä jokainen lääkäri aloittaa aina alusta.
        Käykää omalääkärillä terveyskeskuksessa.
        YKsityislääkäri vie rahasi, eikä vaivaa päätään sairaudellasi.

        Yksityislääkereille sairas potilas on etu, se tuo rahaa yksityispuolelle, vaikka välillä vaihtaisikin yksityislääkäriä.

        Julkisen puolen lääkärille on etu jos potilas paranee.

        Mutta jos sattuukin semmoinen erikoinen omalääkäri, joka katsoo parhaaksi lähettää potilas tutkimuksiin sille erikoisasiantuntijalle!
        Jos asiat eivät vieläkään selviä, lähetys seuraavalle, seuraavalle erikois asiantuntijalle jne. jne!
        Onkos koskaan sattunut kohdalle?
        Ei ollenkaan harvinaista!

        Voisitko hieman selventää sitä viimeistä väitettäsi, kun jonoja kuuluu kovin olevan sielläkin suunnalla!


      • kippee
        Ruusunoksa kirjoitti:

        että ota lakimies mukaan kun menet seuraavan kerran lääkärille, niin hän voi heti tulkita lääkärin virheet ja voi haastaa oikeuteen, tai viedä asian potilasasiamiehelle. Ja olen sitä miettinytkin että jospas otankin lakimiehn mukaan ensiviikolla kun taas mene lääkärille. Väsyttää vaan kun pitää juosta 10 kertaa viikossa eripoleilla ja hoidoissa. Mutta eikun jaksamista, vaikkakin se välillä loppuu ja perhe kärsii. Vaan pitäisikö noudattaa erään anestisian lääkärin neuvoa ja käydä ostaan sitä halpaa köyttä k-raudasta, kuten hän neuvoi.

        Samaa olen myös kokenut. Olen onnettomuudessa loukkaantunut, kipupotilas, joka on jätetty suoraan sanoen heitteille. Polilta toiselle juoksutettu, lääkärit ei kuuntele, potkasevat persauksille jos heidän määrätty hoito ei auta..kipu on pahinta tilanteessani, hoitoa ei saa, kohtelu on kauheaa.Kaiken lisäksi vasta nyt kun 6 vuotta on kulunut, neurologi(uusi)huomaa että pää onkin jäänyt kuvaamatta kokonaan!Sehän tästä puutuisikin että nyt löytyisi sieltä jotakin. Masennuskin on luonnollisesti vaivannut tämän kivun kanssa, siinäpä ei sit ole muuta tarvinnutkaan..kaikki jophtuukin vain siitä joidenkin mielestä, vaikka itse olen kyllä sen verran tervejärkinen, että tiedän kyllä mikä minulla on ja mikä ei ole. Taitaa ollakkin syy siinä, ettei lääkäreillä riitä ammattitaito hoitaa meitä kipupotilaita vai kuinka?


      • kasvaa
        pohdintaa kirjoitti:

        Kerrotaan, että silloin -60 luvulla Suomessa oli lääkäreitä n. 2000, ja enpä muista, että terveydenhoidosta olisi ollut tällaista polemiikkia, ja rahapulaa kuin nykyään on, josta saame toistuvasti kuulla!

        Muistelen, että kansalaiset, potilaat olivat jopa tyytyväisempiä saamiinsa hoitoihin, kuin nykyään. Mutta silloinhan oli käytännössä se kunnanlääkäri järjestelmä, jossa sama lääkäri hoiti potilasta myös kokonaisvaltaisemmin, paneutui ja kantoi vastuuta, kuinka se sitten ymmärretäänkin, myös hoidoistaan, ja ohjeistaan, kun oli vaikeampi lähettää potilastaan taas seuraavaan osoitteeseen, tutkimukseen?
        Voitaisiinkohan tapahtumia ymmärtää näinkin?

        Nykyään kerrotaan olevan kymmenkertainen määrä asiantuntijoita, eikä sekään riitä, kuten olemme toistuvasti kuulleet, vaan lisää tarvitaan!
        Kuinkahan tämä on mahdollista?

        Ai niin!
        Kun esim.kokonaisuus jaetaan lukuisiin osiin, ja kutakin osaa rupeaa tutkimaan omat asiantuntijansa.
        Sitten kun sitä yksilöä, potilasta lähetellään, pallotellaan näiden ryhmien välillä, eikös siitä sitten niitä hommia kyllä järjesty!

        Mutta kukas sitten vastaa siitä kokonaisuudesta, sen potilaan kokonaisterveydestä, terveydestä kokonaisuudessaan?

        Sanotaanhan, että tämä luonnon ihmeteos, jota myös ihmiseksi sanotaan, kun on myös enemmän, kuin pelkästään se osiensa summa!

        Jos nyt olisi käytössä 60-luvun diagnoosit ja hoidot, niin ei olisi jonoja terveydenhuoltoon. Sydäninfarkti hoidettaisiin morfiinilla, eikä tiedettäisi mitään liuotushoidoista ja pallolaajenuksista. Moni sairaus jäisi diagnosoimatta ja hoitamatta. Ja moni euro käyttämättä, ja moni vuosi elämättä.
        Tuo odottaminen ja tilanteen seuraaminen tuntuu varmaan tuskastuttavalta, mutta moni vaiva asettuu ilman erityisempiä hoitoja. Rtg-kuvat ja laboratoriokokeet otetaan sen takia että todettaisiin ne sairaudet, jotka vaativat samantien erityisempää hoitoa. Jos vaiva ei asetu tietyssä ajassa, niin sitten tilannetta taas mietitään uudelleen.


      • Ruusunoksa
        luonnonlaki kirjoitti:

        Mitäs hyppäätte eri poleilla ja eri lääkäreissä. Ette kuitenkaan edes tiedä mitä teille on tehty ja mitä tutkittu. Niinpä jokainen lääkäri aloittaa aina alusta.
        Käykää omalääkärillä terveyskeskuksessa.
        YKsityislääkäri vie rahasi, eikä vaivaa päätään sairaudellasi.

        Yksityislääkereille sairas potilas on etu, se tuo rahaa yksityispuolelle, vaikka välillä vaihtaisikin yksityislääkäriä.

        Julkisen puolen lääkärille on etu jos potilas paranee.

        armoille, ainaskin minun kohdallani kävisi näin, eihän heillä riitä koulutus, eikä sitä myöten taito hoitaa tosi sairasta ihmistä. Minä en ainakaan luota tk-lääkäriini, eikä hän sitäpaitsi uskalla enää ottaa minua vastaan, pelkää hoitovirhettä jne.Eikä hänellä ole edesoikeutta kirjoittaa sellaisia lääkkeitä mitä syön. Mutta voisihan se olla jos olisi PÄTEVÄ sekä ymmärtäväinen lääkäri se omalääkäri niin voisi osan avusta hakea häneltä, mutta kun ei ole vaan on tyly ja sanoo aina että kun sinä olet niin kallis potilas hänen alueellaan, no niin olenkin käyn Oyssissa n.5 kertaa viikossa hoidossa, kallistahan se on Oulun kaupungille, mutta empä tälle itsekkään mitään voi, eikä sairauteni ole itse aiheutettuja.....
        Että se tk-lääkäreistä.


      • Ruusunoksa
        miksiköhän? kirjoitti:

        Mutta jos sattuukin semmoinen erikoinen omalääkäri, joka katsoo parhaaksi lähettää potilas tutkimuksiin sille erikoisasiantuntijalle!
        Jos asiat eivät vieläkään selviä, lähetys seuraavalle, seuraavalle erikois asiantuntijalle jne. jne!
        Onkos koskaan sattunut kohdalle?
        Ei ollenkaan harvinaista!

        Voisitko hieman selventää sitä viimeistä väitettäsi, kun jonoja kuuluu kovin olevan sielläkin suunnalla!

        on täällä käsitys että odottelen aikaa 10kuukautta, minusta kiirellinen lähete on 1 kk ainaskin potilasasiamiehen mielestä ja niin olen itsekkin asian käsittänyt. Nyt kylläkin luvattiin että 3 leikkausta saisin tämänvuoden puolella eli ennenkuin vaihtuu vuosi -06 mielenkiinnolla jään odottamaan, jos elän niin kauan vielä...


      • kovin
        Ruusunoksa kirjoitti:

        armoille, ainaskin minun kohdallani kävisi näin, eihän heillä riitä koulutus, eikä sitä myöten taito hoitaa tosi sairasta ihmistä. Minä en ainakaan luota tk-lääkäriini, eikä hän sitäpaitsi uskalla enää ottaa minua vastaan, pelkää hoitovirhettä jne.Eikä hänellä ole edesoikeutta kirjoittaa sellaisia lääkkeitä mitä syön. Mutta voisihan se olla jos olisi PÄTEVÄ sekä ymmärtäväinen lääkäri se omalääkäri niin voisi osan avusta hakea häneltä, mutta kun ei ole vaan on tyly ja sanoo aina että kun sinä olet niin kallis potilas hänen alueellaan, no niin olenkin käyn Oyssissa n.5 kertaa viikossa hoidossa, kallistahan se on Oulun kaupungille, mutta empä tälle itsekkään mitään voi, eikä sairauteni ole itse aiheutettuja.....
        Että se tk-lääkäreistä.

        heitteillä ole, jos kerta 5 kertaa vkossa käyt OYSissa. Vaikka tolla sun lääkärillä olisikin tietotaito hoitaa sua, niin tk:ssa tuksin olisi edes välineitä. Eiköhän sun reseptit yms. ongelmat hoidu aika pitkälle noilla OYSin keikoilla.
        Tuskin se sun lääkäri mitään hoitovirheitä pelkää, ei vaan ole niin innokas ottamaan vastaan ikävää ammattivalittajaa, joka on kaikken tyytymätön. Ja halutessasi voit yrittää vaihtaa omalääkäriä.


      • Ruusunoksa
        kovin kirjoitti:

        heitteillä ole, jos kerta 5 kertaa vkossa käyt OYSissa. Vaikka tolla sun lääkärillä olisikin tietotaito hoitaa sua, niin tk:ssa tuksin olisi edes välineitä. Eiköhän sun reseptit yms. ongelmat hoidu aika pitkälle noilla OYSin keikoilla.
        Tuskin se sun lääkäri mitään hoitovirheitä pelkää, ei vaan ole niin innokas ottamaan vastaan ikävää ammattivalittajaa, joka on kaikken tyytymätön. Ja halutessasi voit yrittää vaihtaa omalääkäriä.

        valita lääkärille, olen siihen liian kiltti ja hyväsydäminen ihminen ja turhaan niille valittaa, ihmisiähän ne vaan on ja jos ei uskalla tehdä mitään tai ottaa vastuuta komplikaatioista niin silloinhan toisaalta tervejärkinen lääkäri. Miehen pitää lähteä mukaan lääkärille jos meinataan saada hoitoa, hän osaa sitä vaatia mutta MINÄ en!!!!


      • Minäki kipiä
        kippee kirjoitti:

        Samaa olen myös kokenut. Olen onnettomuudessa loukkaantunut, kipupotilas, joka on jätetty suoraan sanoen heitteille. Polilta toiselle juoksutettu, lääkärit ei kuuntele, potkasevat persauksille jos heidän määrätty hoito ei auta..kipu on pahinta tilanteessani, hoitoa ei saa, kohtelu on kauheaa.Kaiken lisäksi vasta nyt kun 6 vuotta on kulunut, neurologi(uusi)huomaa että pää onkin jäänyt kuvaamatta kokonaan!Sehän tästä puutuisikin että nyt löytyisi sieltä jotakin. Masennuskin on luonnollisesti vaivannut tämän kivun kanssa, siinäpä ei sit ole muuta tarvinnutkaan..kaikki jophtuukin vain siitä joidenkin mielestä, vaikka itse olen kyllä sen verran tervejärkinen, että tiedän kyllä mikä minulla on ja mikä ei ole. Taitaa ollakkin syy siinä, ettei lääkäreillä riitä ammattitaito hoitaa meitä kipupotilaita vai kuinka?

        millaista hoitoa te haluatte? Kuulostaa että on saatu lääkkeitä ja puudutusta ym. Ja lääkäriä on ollut tk:ssa ja Oys:ssa. Toivotteko ihmeiden tekijää? Että saisi uuden selän/jalan/pään/koko elämän?

        Aivan rehellisesti?

        Itse olen krooniseti kipeä, syy on tiedossa. On tehty luustokartat, magneetit, kaikki tarpeellinen. Olen läynyt kipupolilla ja saanut aina asiallista ja hyvää hoitoa. Lääkehoito se on minunkin hoitoni kulmakivi, mutta puudutuksia sain alussa kun siitä silloin oli hyötyä. Ja saan nytkin, jos tulee sellainen tilanne, että en jaksa vaan tarvitsen vaikka päivän rauhan kivuistani tai jos esim. joudun matkustamaan tunteja.

        Sitten on vain jaksettava itse. Itestään ei pääse pakoon ja on oma valinta, elääkö myrtyneenä ja kaikelle katkerana vai etsiikö niitä parempia hetkiä ja nauttii niistä.Huom. Olen todella sairas, mutta en katkera.


      • samaa mieltä
        Minäki kipiä kirjoitti:

        millaista hoitoa te haluatte? Kuulostaa että on saatu lääkkeitä ja puudutusta ym. Ja lääkäriä on ollut tk:ssa ja Oys:ssa. Toivotteko ihmeiden tekijää? Että saisi uuden selän/jalan/pään/koko elämän?

        Aivan rehellisesti?

        Itse olen krooniseti kipeä, syy on tiedossa. On tehty luustokartat, magneetit, kaikki tarpeellinen. Olen läynyt kipupolilla ja saanut aina asiallista ja hyvää hoitoa. Lääkehoito se on minunkin hoitoni kulmakivi, mutta puudutuksia sain alussa kun siitä silloin oli hyötyä. Ja saan nytkin, jos tulee sellainen tilanne, että en jaksa vaan tarvitsen vaikka päivän rauhan kivuistani tai jos esim. joudun matkustamaan tunteja.

        Sitten on vain jaksettava itse. Itestään ei pääse pakoon ja on oma valinta, elääkö myrtyneenä ja kaikelle katkerana vai etsiikö niitä parempia hetkiä ja nauttii niistä.Huom. Olen todella sairas, mutta en katkera.

        Kerrankin hyvä kirjoitus.

        Ihminen ei tosiaan ole kone johon saa varaosia.
        Jos esimerkiksi raajaan tulee murtuma, siitä ei välttämättä tule yhtä hyvää vaikka mitä tehtäisiin.

        Alkuperäisen veroiseksi korjaaminen ei aina yksinkertaisesti ole mahdollista, oli vika mikä tahansa.

        Monesti terveydenhuollolta odotetaan ihmeitä, ja ikävä kyllä turhan usein näkee, ettei hoito-ohjeita noudateta, eikä muutenkaan itse viitsitä tehdä mitään paranemisen/kuntoutumisen edistämiseksi.

        Moniin sairauksiin ja vaivoihin auttaisi painon pudotus, kunnon kohotus ja elämäntaparemontti.


      • näin on
        samaa mieltä kirjoitti:

        Kerrankin hyvä kirjoitus.

        Ihminen ei tosiaan ole kone johon saa varaosia.
        Jos esimerkiksi raajaan tulee murtuma, siitä ei välttämättä tule yhtä hyvää vaikka mitä tehtäisiin.

        Alkuperäisen veroiseksi korjaaminen ei aina yksinkertaisesti ole mahdollista, oli vika mikä tahansa.

        Monesti terveydenhuollolta odotetaan ihmeitä, ja ikävä kyllä turhan usein näkee, ettei hoito-ohjeita noudateta, eikä muutenkaan itse viitsitä tehdä mitään paranemisen/kuntoutumisen edistämiseksi.

        Moniin sairauksiin ja vaivoihin auttaisi painon pudotus, kunnon kohotus ja elämäntaparemontti.

        Mistähän tämä "ihmeidentekijä" slougani on pesiytynyt näihin yhteyksiin?

        Ei se potilas tarvitse mitään ihmeidentekijää! Useimmiten ihan ystävällinen, ammattinsa osaava, ja potilastakin kuunteleva, jopa arvostava henkilö riittää, kunhan potilas kokee, että häntä on myös jopa kuunneltu, eikä häneen suhtauduta pelkästään tutkimuksesta, tutkimukseen juoksutettavana hankalana tapauksena, ja rahastuksen kohteena!


      • Crow
        Minäki kipiä kirjoitti:

        millaista hoitoa te haluatte? Kuulostaa että on saatu lääkkeitä ja puudutusta ym. Ja lääkäriä on ollut tk:ssa ja Oys:ssa. Toivotteko ihmeiden tekijää? Että saisi uuden selän/jalan/pään/koko elämän?

        Aivan rehellisesti?

        Itse olen krooniseti kipeä, syy on tiedossa. On tehty luustokartat, magneetit, kaikki tarpeellinen. Olen läynyt kipupolilla ja saanut aina asiallista ja hyvää hoitoa. Lääkehoito se on minunkin hoitoni kulmakivi, mutta puudutuksia sain alussa kun siitä silloin oli hyötyä. Ja saan nytkin, jos tulee sellainen tilanne, että en jaksa vaan tarvitsen vaikka päivän rauhan kivuistani tai jos esim. joudun matkustamaan tunteja.

        Sitten on vain jaksettava itse. Itestään ei pääse pakoon ja on oma valinta, elääkö myrtyneenä ja kaikelle katkerana vai etsiikö niitä parempia hetkiä ja nauttii niistä.Huom. Olen todella sairas, mutta en katkera.

        Saako hoitoa joku oikeasti jos ei jaksa enää tapella hampaat irvessä?

        Haluaisin vain lääkärin joka ei vähättelisi ja epäilisi kertomustani tai väittäisi valehtelijaksi (sitäkin on tapahtunut). Kipupolille olen lähetettä pyytänyt vaan en saanut kas kun on syöpä sairaita ja niitä oikeasti kipeitä! Nyt en olekaan sitten pitkään aikaan käynyt lääkärien kallista aikaa ja resursseja kuluttamassa. En kertakaikkiaan jaksa enää... Köyttä on tullut harkittua jo moneen kertaan kun tarpeeksi iso määrä lääkkeitä ei tehonnut.


      • Eina
        Ruusunoksa kirjoitti:

        että ota lakimies mukaan kun menet seuraavan kerran lääkärille, niin hän voi heti tulkita lääkärin virheet ja voi haastaa oikeuteen, tai viedä asian potilasasiamiehelle. Ja olen sitä miettinytkin että jospas otankin lakimiehn mukaan ensiviikolla kun taas mene lääkärille. Väsyttää vaan kun pitää juosta 10 kertaa viikossa eripoleilla ja hoidoissa. Mutta eikun jaksamista, vaikkakin se välillä loppuu ja perhe kärsii. Vaan pitäisikö noudattaa erään anestisian lääkärin neuvoa ja käydä ostaan sitä halpaa köyttä k-raudasta, kuten hän neuvoi.

        Siinä mitä lääkäri sanoo ja tekee, tai jättää tekemättä, ei auta mikään, Minäkin uskoin aiemmin, että minulla potilaalla olisi olemassa lain suoja, mutta se oli virhe. Kerran näet, kun en terveyskeskuslääkäriltä apua kipuihini saanut otin ja pyysin apua kipujeni lievitykseen, Terveydenhuollon oikeusturvakeskukselta niin, huomasin ettei tuolla laitoksella ole mitään virkaa, asiani ajautui lopulta eduskunnan oikeusasiamiehelle, joka vastasi valituspäätöksessään, tästä asiasta ei saa enää valittaa. Että jopa tuo eduskunnan oikeusasiamies valehteli minulle, koska täytyyhän kaikkien siellä työskentelevien olla tietoisia siitä, että jokaisella on oikeus valittaa kansainvälisiin valitusjärjestöihin. Ja kun lehdissä sitten vielä uutisoidaan, että pitkäkestoinen kipu saa takuuhoidon? Että ei voi muuta kun ihmetellä, miksi valehdellaan, vaikka hyvin lehtikirjoitusten perusteella tiedetään se, kuinka vaikea pitkäkestoinen kipu on kestää ja miten paljon se huonontaa ihmisen elämän laatua. Kun maassamme ei ole olemassa ihmistensuojelu laitosta, se on paha se, eläinten ei tarvitse kärsiä loputtomiin kivuista, ne tapetaan, mutta maassamme on olemassa eläinsuojelujärjestö, että eläimiä sentään säälitään, ihmisiä ei.
        Jos olisikin niin, että lääkäriin saisi ottaa mukaan kaksi todistajaa, ei hoitovirheitä voitaisi peitellä, mutta sellaista tuskin koskaan lääkärit tulevat suvaitsemaan siitä huolimatta, etteivät he koskaan tuntuvia rangaistuksia ole saaneet, vaikka kuinka räikeitä virheitä ovat todistetusti tehneet. Se on todistettu, että Suomella ei ole olemassa vaatimuksia terveydenhoidon valvonnan suhteen, kun muistaa vaikka valelääkäri kohua, valvonta petti todistettavasti, eikä ketään pistetty siitä vastuuseen.


      • Erde
        Eina kirjoitti:

        Siinä mitä lääkäri sanoo ja tekee, tai jättää tekemättä, ei auta mikään, Minäkin uskoin aiemmin, että minulla potilaalla olisi olemassa lain suoja, mutta se oli virhe. Kerran näet, kun en terveyskeskuslääkäriltä apua kipuihini saanut otin ja pyysin apua kipujeni lievitykseen, Terveydenhuollon oikeusturvakeskukselta niin, huomasin ettei tuolla laitoksella ole mitään virkaa, asiani ajautui lopulta eduskunnan oikeusasiamiehelle, joka vastasi valituspäätöksessään, tästä asiasta ei saa enää valittaa. Että jopa tuo eduskunnan oikeusasiamies valehteli minulle, koska täytyyhän kaikkien siellä työskentelevien olla tietoisia siitä, että jokaisella on oikeus valittaa kansainvälisiin valitusjärjestöihin. Ja kun lehdissä sitten vielä uutisoidaan, että pitkäkestoinen kipu saa takuuhoidon? Että ei voi muuta kun ihmetellä, miksi valehdellaan, vaikka hyvin lehtikirjoitusten perusteella tiedetään se, kuinka vaikea pitkäkestoinen kipu on kestää ja miten paljon se huonontaa ihmisen elämän laatua. Kun maassamme ei ole olemassa ihmistensuojelu laitosta, se on paha se, eläinten ei tarvitse kärsiä loputtomiin kivuista, ne tapetaan, mutta maassamme on olemassa eläinsuojelujärjestö, että eläimiä sentään säälitään, ihmisiä ei.
        Jos olisikin niin, että lääkäriin saisi ottaa mukaan kaksi todistajaa, ei hoitovirheitä voitaisi peitellä, mutta sellaista tuskin koskaan lääkärit tulevat suvaitsemaan siitä huolimatta, etteivät he koskaan tuntuvia rangaistuksia ole saaneet, vaikka kuinka räikeitä virheitä ovat todistetusti tehneet. Se on todistettu, että Suomella ei ole olemassa vaatimuksia terveydenhoidon valvonnan suhteen, kun muistaa vaikka valelääkäri kohua, valvonta petti todistettavasti, eikä ketään pistetty siitä vastuuseen.

        Päätit sitten herättää henkiin keskustelun miltein kymmenen vuoden takaa. Mahtaako kukaan aiemmista osallistujista olla lukemassa viestiäsi. :D


      • Anonyymi

        Miehelläni on vaikea sydämen vajaatoiminta ja sen takia häneltä haluttiin poistaa myös syövän hoitoon tarkoitetut pistokset. Mieheni 66-vuotias ja vielä 3 vuotta sitten todella hyvässä kunnossa, urheili useita kertoja viikossa ja työskenteli aktiivisesti työelämässä. Nyt hänet on painostettu antamaan DNR-lupa (elvytyskielto). Nämä pari viimeistä vuotta ovat olleet kauhun ja ahdistuksen aikaa. Pelkäämme jokaista lääkärikohtaamista, että mitä ikävää nyt halutaan sanoa. Jonkun mielestä 66 vuotta on paljon, mutta olisimme halunneet vielä viettää yhteistä aikaa ja nähdä ehkä lapsenlapsiakin joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehelläni on vaikea sydämen vajaatoiminta ja sen takia häneltä haluttiin poistaa myös syövän hoitoon tarkoitetut pistokset. Mieheni 66-vuotias ja vielä 3 vuotta sitten todella hyvässä kunnossa, urheili useita kertoja viikossa ja työskenteli aktiivisesti työelämässä. Nyt hänet on painostettu antamaan DNR-lupa (elvytyskielto). Nämä pari viimeistä vuotta ovat olleet kauhun ja ahdistuksen aikaa. Pelkäämme jokaista lääkärikohtaamista, että mitä ikävää nyt halutaan sanoa. Jonkun mielestä 66 vuotta on paljon, mutta olisimme halunneet vielä viettää yhteistä aikaa ja nähdä ehkä lapsenlapsiakin joskus.

        On kauheaa joutua sen tilanteen eteen, että kun läheinen on ollut teholla sedaatiossa lähes koko ajan monta viikkoa ja toivoa paranemisesta on kuitenkin,
        lääkäri alkaa esittää epäilyttäviä kysymyksiä omaiselle,
        joiden jotenkin hämärästi ymmärtää tarkoittavan, ettei kannattaisi hoitaa enää
        (kuolkoon pois).
        Se on jumalattoman ahdistavaa ja siinä tilanteessa jää änkäksi.
        Kun itse tilannekin yht'äkkiä, sairaskohtaus, mitää kroonista tautia ei ollut.
        Onneksi toivuin esittämään oman kantani ja ollaan saatu olla yhdessä
        sen jälkeen kolme vuotta tähän asti.
        Ihan ok. on mennyt, vaikka meinattiin antaa kuolla.

        Tsemppiä kaikille vaikeissa tilanteissa !


      • Anonyymi
        uusi aluevaltaus kirjoitti:

        Aikaisemmin lääkäreitä on pidetty paremminkin tämän pilleri-, ja terveydenhoitopuolen edusmiehinä.

        Onko toimialaa laajennettu, ja otettu myös K-rautakin mukaan, vai kuuluukohan se jo kiinteästi tähän uuteen terveydenhoitoon ja takuuseen???

        Tämäkin kuuluu jotenkin terveydenhoitoon. Täältä voi saada ihan lääketieteellistä tietoa - jopa neuvoja. https://sydan.fi/sydanliitto/jasenedut/


    • kipuakka

      Kyllä meitä kipupotilaita riittää varmaankin lukemaan näitä palstoja. Olen ollut kipupotilaana vuodesta 1997 lähtien ja tiedän mitä kipu on. Imovanea olen käyttänyt vuodesta 1997 lähtien tauotta, että saisin unta edes jonkun tunnin yössä. Kipulääkkeitä sitten on kokeiltu jos jonkunlaista, tällä hetkellä Temgesic 0,2 mg käytössä ja Panadol 1 g. Huomenissa menossa ortopedille ja tiedä mitä sitten taas kokeillaan???

    • Anonyymi

      Ei saisi ajatella niinkuin välillä kyllä ajattelen. En ole enää työelämässä ja olen monisairas, joskus tulee mieleen että taitaa olla yleinen ajatus että ihmistä joka ei enää tuota yhteiskunnalle rahaa niin ei sellaista kannata hoitaa, sehän on enää pelkkä menoerä. Moni voisi olla hyödyksi jollain muulla tavalla kuin rahallisesti, esimerkiksi vapaaehtoistyöllä voi saada paljon hyvää aikaan. Olenkin sanonut että jos eutanasia joskus tullaan sallimaan Suomessa niin varaan heti jonotusnumeron kärkipäästä. Aika hurjaa huumoria mutta nykyaika saa ajoittain mielikuvituksen lentämään.

    • Anonyymi

      Lääkäri vähätteli minun hengitysvaikeuksia ja makropsiaa

    • Anonyymi

      Minulle sydänlääkäri määräsi lääkkeen,että mietin,halusiko pois tarkailujonosta? Tutkin haittavaikutukset. Jätin syömättä.

      • Anonyymi

        Minulle lääkäri on määrännyt paljon lääkkeitä. On kolme diabeteslääkettä, kolme verenpaine- ja sydänlääkettä, kolesterolilääke, kilpirauhaslääke, sydänaspiriini ja mitähän vielä... Kun luen kaikkien kaikki haittavaikutukset, minun täytyisi olla jo kuollut.

        Syön ja pistän kaikki lääkkeet. Jostain syystä minulla ei haittavaikutuksia ole pahemmin ollut. Katson, että minua yritetään auttaa kaikin keinoin. Mukavasti elän.

        Toisen näkötornista maailma näyttää erilaiselta kuin toisen.


    • Anonyymi

      Siis lääkäri yliarvoi sinun kykysi ymmärtää. Hän vaan kertoi että monelle on kivut olleet niin vakavia etteivät jaksa elää. Olisikohan kysymyksessä joku lääke jota et halunnut ottaa .usein lääkärinä luulee että toinen on samalla tasolla ja että voi puhua vakavista asioista , mutta niin ei aina ole . Totta in kuitenkin ettei kovaa särkyä ihmiset kestä kuinka kauan tahansa . Silloin on turvauduttava lääkkeisiin joita lääkäri kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Potilaan ymmärrys ei riitä siihen, että hoidetaan pelkästään oiretta, kipua.
        Kivun aiheuttajalla ei ole mitään merkitystä, ainakaan lääkäreiden mielestä. Ei heitä kiinnosta selvittää asioita, etenkään, jos ne eivät selviä vaikkapa yksinkertaisilla verikokeilla.
        Tarkempi tutkiminen vaatii liikaa aikaa, ja tulee liian kalliiksi...


    • Anonyymi

      Täällä päin odotellaan, että vaivat muuttuvat akuutiksi, sitä ennen ei tehdä mitään.
      Potilasta ei uskota, kun hän kertoo oireistaan ja ongelmistaan.
      Pompotellaan vaan edestakaisin, myönnetään, että vikaa on, mutta annetaan olla.

    • Anonyymi

      Porvoon päivystyksen Mehiläisen kielitaitoinen ? väitti että alaselkääni särkee . Itse aamu ulostuksessa täys huumattuna että pelkkää ylä selkää särkee . Taksiin burana reseptillä kävelemään selkämurtumalla ! Kai arvaatte kohtaloni ?

      • Anonyymi

        Hän intialainen kertomuksissaan väitti että alaselässä oli särkyni . Ja kuoppa yläselässäni josta en muka valittanut ????, Ja kuvasivat alaselkää sekä kovasti niskaa ! mutta ei ei kipukohtaani kunnolla . Tekivät minusta invaliidin ! Kiitos Herra Sipilä .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1508
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe