ja ihan valtiovallankin toimesta. Onko täysin mahdotonta pysyä tosiasioissa.
Kuinka kauan saa valehdella sähköauton ympäristöystävällisyydestä
102
1320
Vastaukset
- Anonyymi
Kysymys on aiheellinen. Mistä löytyy faktat ja jos löytyy niin missä ne tuodaan julkisuuteen. Nyt mennään täysin mainosmiesten talutusnuorassa. Lehdistölle ei näy kuuluvan ympäristön vahtikoirana oleminen.
- Anonyymi
Tuossa alla olevassa linkissä aloittajalle ja muillekin epäilijöille tosiasiaa ihan suomenkielisen videon voimin, kuuntele tarkkaavaisesti jotta ymmärrät kaiken tietotulvan.
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U- Anonyymi
Aika yksipuolinen esitys. Haihattelua jalat ilmassa. Ei sähkön tuotantoaan tyhjästä synny. Miksi sitten tavallista suomalaista ei sähköautoilu pahemmin käytännössä kiinnosta. Syy on se, ettei sähköauto ole kilpailukykyinen. Miksi niin hyvä ja kaikin puolin tehokas teknologia ei ole kilpailukykyinen. Kilpailukyky menetetään, koska pelkästään haukutaan vanhaa fossiilista teknologiaa. Ei hirveästi innosta luopumaan vanhasta hyvästä dieselistä, kun se ei ole minkään arvoinen mutta suorittaa tehtävänsä paremmin kuin uusi kallis sähköauto. Ei ole ympäristönkään kannalta hyvä ratkaisu paalata vanhat toimivat autot. Tätä ei ole tuotu esille selkeästi. Kaikki tietää, että foosiiliteknologialla ei ole tulevaisuutta nykyisessä muodossaan mutta parempaa teknologiaa tarjotaan epärealistisilla kuviolla tavallisen kuluttajan kannalta katsottuna. Sähköautosta syntyy useimmille karvaita ongelmia. Se, miten ongelmat ratkaistaan tuntuu olevan niin vaikeaa, että ongelmat on pidettävä piilossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika yksipuolinen esitys. Haihattelua jalat ilmassa. Ei sähkön tuotantoaan tyhjästä synny. Miksi sitten tavallista suomalaista ei sähköautoilu pahemmin käytännössä kiinnosta. Syy on se, ettei sähköauto ole kilpailukykyinen. Miksi niin hyvä ja kaikin puolin tehokas teknologia ei ole kilpailukykyinen. Kilpailukyky menetetään, koska pelkästään haukutaan vanhaa fossiilista teknologiaa. Ei hirveästi innosta luopumaan vanhasta hyvästä dieselistä, kun se ei ole minkään arvoinen mutta suorittaa tehtävänsä paremmin kuin uusi kallis sähköauto. Ei ole ympäristönkään kannalta hyvä ratkaisu paalata vanhat toimivat autot. Tätä ei ole tuotu esille selkeästi. Kaikki tietää, että foosiiliteknologialla ei ole tulevaisuutta nykyisessä muodossaan mutta parempaa teknologiaa tarjotaan epärealistisilla kuviolla tavallisen kuluttajan kannalta katsottuna. Sähköautosta syntyy useimmille karvaita ongelmia. Se, miten ongelmat ratkaistaan tuntuu olevan niin vaikeaa, että ongelmat on pidettävä piilossa.
Sähköautovouhkailijat eivät ymmärrä tosiasioita. Jos fossiilienergian tuotanto ja käyttö lopetettaisiin, pysähtyisi talouselämä lähes kokonaan. Sähköautoiluvouhkat ovat siitä hölmöjä, että sahaavat oksaa, jonka päällä istuvat. Eli järkeä mukaan sähköautovouhkamiseen. Puhtaampi luonto on kaikkien tavoite mutta ei se vanhaa teknologiaa haukkumalla parane. Käytännön eteneminen ratkaisee mutta tietenkin asiasta pitää puhua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautovouhkailijat eivät ymmärrä tosiasioita. Jos fossiilienergian tuotanto ja käyttö lopetettaisiin, pysähtyisi talouselämä lähes kokonaan. Sähköautoiluvouhkat ovat siitä hölmöjä, että sahaavat oksaa, jonka päällä istuvat. Eli järkeä mukaan sähköautovouhkamiseen. Puhtaampi luonto on kaikkien tavoite mutta ei se vanhaa teknologiaa haukkumalla parane. Käytännön eteneminen ratkaisee mutta tietenkin asiasta pitää puhua.
Siinä nyt sitten vaihdettiin aihetta lennossa.
Kyse oli kumpi on saastepommi fossiilia polttavat vai sähköä käyttävät autot.
Kuka on puhunut missään että fossiiliset energiat pitäisi huomenna lopettaa, mutta hyvä on päästä edes puoleen nykyisestä ja sähköautot ovat siinä yksi keino muiden joukossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika yksipuolinen esitys. Haihattelua jalat ilmassa. Ei sähkön tuotantoaan tyhjästä synny. Miksi sitten tavallista suomalaista ei sähköautoilu pahemmin käytännössä kiinnosta. Syy on se, ettei sähköauto ole kilpailukykyinen. Miksi niin hyvä ja kaikin puolin tehokas teknologia ei ole kilpailukykyinen. Kilpailukyky menetetään, koska pelkästään haukutaan vanhaa fossiilista teknologiaa. Ei hirveästi innosta luopumaan vanhasta hyvästä dieselistä, kun se ei ole minkään arvoinen mutta suorittaa tehtävänsä paremmin kuin uusi kallis sähköauto. Ei ole ympäristönkään kannalta hyvä ratkaisu paalata vanhat toimivat autot. Tätä ei ole tuotu esille selkeästi. Kaikki tietää, että foosiiliteknologialla ei ole tulevaisuutta nykyisessä muodossaan mutta parempaa teknologiaa tarjotaan epärealistisilla kuviolla tavallisen kuluttajan kannalta katsottuna. Sähköautosta syntyy useimmille karvaita ongelmia. Se, miten ongelmat ratkaistaan tuntuu olevan niin vaikeaa, että ongelmat on pidettävä piilossa.
Jos esitys on mielestäsi yksipuolinen, sopinee kysyä mikä tuossa videossa ei pidä paikkaansa? Kommentin heitto ilmaan on helppoa, viis perusteluista.
Miten sähköauto ei ole kilpailukykyinen? Suomalaiset ostavat kyllä sähköautoja niin paljon että uusia tilauksia ei oteta enää vastaan monellakaan merkillä. Toimitusajat ovat 1 - 2 vuotta, ei silloin sähköautot vauhdilla voi yleistyä.
Ei kai kukaan ole missään kehottanut, saati määrännyt, että pitäisi vaihtaa toimivaa vanhaa autoa sähköautoon jos on autoonsa tyytyväinen?
Sähköautoon kannattaa siirtyä vain, jos on ostamassa muutenkin uutta autoa.
Mitäköhän nuo karvaat ongelmat mahtavat olla? Taas ilmaan heitetty väite ilman mitään konkretiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos esitys on mielestäsi yksipuolinen, sopinee kysyä mikä tuossa videossa ei pidä paikkaansa? Kommentin heitto ilmaan on helppoa, viis perusteluista.
Miten sähköauto ei ole kilpailukykyinen? Suomalaiset ostavat kyllä sähköautoja niin paljon että uusia tilauksia ei oteta enää vastaan monellakaan merkillä. Toimitusajat ovat 1 - 2 vuotta, ei silloin sähköautot vauhdilla voi yleistyä.
Ei kai kukaan ole missään kehottanut, saati määrännyt, että pitäisi vaihtaa toimivaa vanhaa autoa sähköautoon jos on autoonsa tyytyväinen?
Sähköautoon kannattaa siirtyä vain, jos on ostamassa muutenkin uutta autoa.
Mitäköhän nuo karvaat ongelmat mahtavat olla? Taas ilmaan heitetty väite ilman mitään konkretiaa.Asenteesi on ylimielinen. Ihmiskunta elää toistaiseksi öljyn varassa. Tarvitsemme lukuisia muita ratkaisuja kuin sähköautot lopettaaksemme öljyn käytön. Raakaöljystä tehdään paljon enemmän muuta kuin autojen polttoainetta. Esitys on tässä mielessä valheellinen.
Sähköautojen kanssa syntyy ongelmia surkeista akkukapasiteeteista ja erityisesti talvella. Pitempien matkojen yhteydessä useimmilla sähköautoilijoilla riittää kauhutarinoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asenteesi on ylimielinen. Ihmiskunta elää toistaiseksi öljyn varassa. Tarvitsemme lukuisia muita ratkaisuja kuin sähköautot lopettaaksemme öljyn käytön. Raakaöljystä tehdään paljon enemmän muuta kuin autojen polttoainetta. Esitys on tässä mielessä valheellinen.
Sähköautojen kanssa syntyy ongelmia surkeista akkukapasiteeteista ja erityisesti talvella. Pitempien matkojen yhteydessä useimmilla sähköautoilijoilla riittää kauhutarinoita.Missä kohtaa olen ylimielinen esittäessäni faktaa jota et pysty kiistämään?
Todellakin tarvitsemme muitakin ratkaisuja päästäksemme eroon fossiilisista energiasta, olenko jossain väittänyt muuta? Tiedän myöskin että öljytuotteista tehdään paljon muutakin... kuten muovia, ikävä kyllä. Mutta siitä ei pääse mihinkään, että öljytuotteiden tuotanto ja käyttö on tuhansia kertoja saastuttavampaa kuin sähkön/sähköautojen tuotanto kuten ketjun aloittaja väittää. Jo se on pöyristyttävää että polttomoottori tuhlaa polttoaineesta noin 80% harakoille. Yksi litra bensaa sisältää noin 10 kWh energiaa, eli normi 7 l/100km auto kuluttaa 70 kWh/100km. Vastaava sähköauto kuluttaa häviöineen noin 20kWh.
Tosiasia on, että harvalla sähköautoilijalla on mitään ongelmia pitkälläkään matkalla. Ongelmia tuodaan esiin, oli asia mikä hyvänsä, ei onnistumisia. Allekirjoittanut ajanut nyt 5 -vuotta sähköautolla, viimeisen kolmen vuoden / 130 000 km.n aikana en ole kokenut matkalatauksien kanssa minkäänlaisia ongelmia. Ja tilanne paranee jatkuvasti kun uusia supernopeita latureita asennetaan viikoittain.
Sähköauto on huomattavasti helpompi ja käytännöllisempi kaikissa ominaisuuksissa kuin mikään polttomoottoriauto, edellytyksellä, että kotona on latausmahdollisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa olen ylimielinen esittäessäni faktaa jota et pysty kiistämään?
Todellakin tarvitsemme muitakin ratkaisuja päästäksemme eroon fossiilisista energiasta, olenko jossain väittänyt muuta? Tiedän myöskin että öljytuotteista tehdään paljon muutakin... kuten muovia, ikävä kyllä. Mutta siitä ei pääse mihinkään, että öljytuotteiden tuotanto ja käyttö on tuhansia kertoja saastuttavampaa kuin sähkön/sähköautojen tuotanto kuten ketjun aloittaja väittää. Jo se on pöyristyttävää että polttomoottori tuhlaa polttoaineesta noin 80% harakoille. Yksi litra bensaa sisältää noin 10 kWh energiaa, eli normi 7 l/100km auto kuluttaa 70 kWh/100km. Vastaava sähköauto kuluttaa häviöineen noin 20kWh.
Tosiasia on, että harvalla sähköautoilijalla on mitään ongelmia pitkälläkään matkalla. Ongelmia tuodaan esiin, oli asia mikä hyvänsä, ei onnistumisia. Allekirjoittanut ajanut nyt 5 -vuotta sähköautolla, viimeisen kolmen vuoden / 130 000 km.n aikana en ole kokenut matkalatauksien kanssa minkäänlaisia ongelmia. Ja tilanne paranee jatkuvasti kun uusia supernopeita latureita asennetaan viikoittain.
Sähköauto on huomattavasti helpompi ja käytännöllisempi kaikissa ominaisuuksissa kuin mikään polttomoottoriauto, edellytyksellä, että kotona on latausmahdollisuus.Tulihan mainosta. Sähköhuumassa unohtuu paljon tosiasioita. Sähköautolla on ajettava lähemmäksi 100.000 km, jotta ollaan samalla elinkaaren ympäristökuormatasolle kuin fossiiliautolla. No sen jälkeen maailma alkaa vihertyä sähköauton käytön osalta. Laskelmia ei ole nähty, mille lähtötasolle jälleen palataan, kun akut joudutaan vaihtamaan uusiin.
Ei tämä maailmaa käännä mutta ei sitä pidä ohittaakaan.
Ei pidä unohtaa sitäkään, että kemialla on ihmeellinen voima myös sähkön tekemisessä. Polttokennotekniikka mahdollistaa tolkuttoman painavasta mukanaraahattavasta sähkövarastosta luopumisen lähes kokonaan. Vety on aika kevyttä ainetta mukana raahattavaksi.
Itselläni on aika helppo tilanne. Loppuelämäni aikana tuskin tulen ajamaan 100.000 km. Eli teen ympäristöteon, kun en siirry sähköautoon. Vaikka ajaisin enemmänkin, joku varmasti ajaisi nykyisen dieselini loppuun eli arvioisin vielä noin 600.000 km. Eli paras ympäristöteko voisi olla, että testamentissani määräisin hyvän dieselini paalattavaksi. Olisiko siinäkään mitään järkeä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulihan mainosta. Sähköhuumassa unohtuu paljon tosiasioita. Sähköautolla on ajettava lähemmäksi 100.000 km, jotta ollaan samalla elinkaaren ympäristökuormatasolle kuin fossiiliautolla. No sen jälkeen maailma alkaa vihertyä sähköauton käytön osalta. Laskelmia ei ole nähty, mille lähtötasolle jälleen palataan, kun akut joudutaan vaihtamaan uusiin.
Ei tämä maailmaa käännä mutta ei sitä pidä ohittaakaan.
Ei pidä unohtaa sitäkään, että kemialla on ihmeellinen voima myös sähkön tekemisessä. Polttokennotekniikka mahdollistaa tolkuttoman painavasta mukanaraahattavasta sähkövarastosta luopumisen lähes kokonaan. Vety on aika kevyttä ainetta mukana raahattavaksi.
Itselläni on aika helppo tilanne. Loppuelämäni aikana tuskin tulen ajamaan 100.000 km. Eli teen ympäristöteon, kun en siirry sähköautoon. Vaikka ajaisin enemmänkin, joku varmasti ajaisi nykyisen dieselini loppuun eli arvioisin vielä noin 600.000 km. Eli paras ympäristöteko voisi olla, että testamentissani määräisin hyvän dieselini paalattavaksi. Olisiko siinäkään mitään järkeä?Edelleen mutua, mitäs niitä turhaan faktalla pilaamaan. Mutta jos kiinnostaa niin alla olevasta linkistä voit lukea faktaa. Tosin tuo jo kolme vuotta vanhaa tietoa joten nykyisin tekniikan kehityttyä tilanne on jo huomattavasti parempi.
https://www.carbonbrief.org/factcheck-how-electric-vehicles-help-to-tackle-climate-change/
Tulee varmaan yllätyksenä, mutta polttokennoauto painaa enemmän kuin sisätiloiltaan suurempi Tesla model 3.
(Mirai 1950 Kg. Tesla molel 3 sr 1611Kg, perf. 1860Kg)
Mitä tulee vedyn valmistukseen niin se on jokseenkin päätöntä touhua henkilöautoliikenteeseen valmistaa. Teollisuuden käyttöön vety soveltuu ja varauksella raskaaseen liikenteeseen. Henkilöautoihin ei, koska autojen ja vedyn hinta, tankkauksen vaarallisuus, autojen huollon tarve ym. ym..
https://www.youtube.com/watch?v=4D8Tw4npFvw - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asenteesi on ylimielinen. Ihmiskunta elää toistaiseksi öljyn varassa. Tarvitsemme lukuisia muita ratkaisuja kuin sähköautot lopettaaksemme öljyn käytön. Raakaöljystä tehdään paljon enemmän muuta kuin autojen polttoainetta. Esitys on tässä mielessä valheellinen.
Sähköautojen kanssa syntyy ongelmia surkeista akkukapasiteeteista ja erityisesti talvella. Pitempien matkojen yhteydessä useimmilla sähköautoilijoilla riittää kauhutarinoita."Suomalaiset ostavat....", juu, kyllä ostavat, ne keillä on rahaa tai saavat velkaa, mutta eikö päähäsi mahdu sellainen asia, että vaikka kaikki täysi-ikäiset, sanotaan vaikka neljä (4) miljoonaa, ostaisivat sähköauton, niin minkä vaikutuksen odotat olevan? Koko maapallo puhdistuu vai? Otetaan rinnalle VAIN Kiina, yli miljardi asukasta. Luulehko, että saasteet jää Kiinan ilmatilaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä nyt sitten vaihdettiin aihetta lennossa.
Kyse oli kumpi on saastepommi fossiilia polttavat vai sähköä käyttävät autot.
Kuka on puhunut missään että fossiiliset energiat pitäisi huomenna lopettaa, mutta hyvä on päästä edes puoleen nykyisestä ja sähköautot ovat siinä yksi keino muiden joukossa.Miten perustelet kyllä tehtaatkin saastuttavat ehkä enemminkin kun bensa autot
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos esitys on mielestäsi yksipuolinen, sopinee kysyä mikä tuossa videossa ei pidä paikkaansa? Kommentin heitto ilmaan on helppoa, viis perusteluista.
Miten sähköauto ei ole kilpailukykyinen? Suomalaiset ostavat kyllä sähköautoja niin paljon että uusia tilauksia ei oteta enää vastaan monellakaan merkillä. Toimitusajat ovat 1 - 2 vuotta, ei silloin sähköautot vauhdilla voi yleistyä.
Ei kai kukaan ole missään kehottanut, saati määrännyt, että pitäisi vaihtaa toimivaa vanhaa autoa sähköautoon jos on autoonsa tyytyväinen?
Sähköautoon kannattaa siirtyä vain, jos on ostamassa muutenkin uutta autoa.
Mitäköhän nuo karvaat ongelmat mahtavat olla? Taas ilmaan heitetty väite ilman mitään konkretiaa.Ainakin meillä Vantaalla sähköautot ladataan hiiltä polttamalla joka saastutaa ja palaa epäpuhtaasti.
Minu bensa hybriid kulutaa vaan alle t litraa sadalla maasturi neliveto.
Akut on pienet ei paljon ongelmajätettä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika yksipuolinen esitys. Haihattelua jalat ilmassa. Ei sähkön tuotantoaan tyhjästä synny. Miksi sitten tavallista suomalaista ei sähköautoilu pahemmin käytännössä kiinnosta. Syy on se, ettei sähköauto ole kilpailukykyinen. Miksi niin hyvä ja kaikin puolin tehokas teknologia ei ole kilpailukykyinen. Kilpailukyky menetetään, koska pelkästään haukutaan vanhaa fossiilista teknologiaa. Ei hirveästi innosta luopumaan vanhasta hyvästä dieselistä, kun se ei ole minkään arvoinen mutta suorittaa tehtävänsä paremmin kuin uusi kallis sähköauto. Ei ole ympäristönkään kannalta hyvä ratkaisu paalata vanhat toimivat autot. Tätä ei ole tuotu esille selkeästi. Kaikki tietää, että foosiiliteknologialla ei ole tulevaisuutta nykyisessä muodossaan mutta parempaa teknologiaa tarjotaan epärealistisilla kuviolla tavallisen kuluttajan kannalta katsottuna. Sähköautosta syntyy useimmille karvaita ongelmia. Se, miten ongelmat ratkaistaan tuntuu olevan niin vaikeaa, että ongelmat on pidettävä piilossa.
Sähköauto paina akuineen paljon enmänkuin normaali hybrid
Ja kuka hullu pitää mukana kauppqreisulla viittä aikuista takapenkillä turhaan
lisäksi sähköauto hukaa energia latauksessa ja purkamisessa noin 3o prosenttiin lämmitykseen hukka energiaa
- Anonyymi
Yhtään TIETEELLISTÄ tutkimusta aloittaja ei pysty tänne laittamaan. Vain "toteamaan" sähköautojen olevan saastepommeja. Juuri tähän tapaan myös Trump ja Putin toimii leimaten vastustajan kauheaksi ilman uskottavia perusteluita.
- Anonyymi
Oikeastaan vain elinkaarianalyysi kertoo todellisen ympäristökuorman. Eli kehdosta hautaan analyysi on ainoa uskottava, jos vain tekijät ovat puolueettomia asiantuntijoita. Sähköautot aiheuttavat joka tapauksessa merkittävän ympäristökuorman. Olisi myös hyvä tuoda esille, mitä käytetyjen autojen ympäristökuorma todellisuudessa on. Onko ympäristön kannalta vanha fossiiliauto parempi kuin uusi sähköauto. Mitä vanhoille autoille kannattaa tehdä. Käytäntö kuitenkin on, että vasta tosi vanhat ja ajokelvottomat poistuvat liikenteestä.
- Anonyymi
Kovia poikia nuo sähköterot muuten valehtelemaan, oletteko huomanneet?
- Anonyymi
"Sähköterot" kuitenkin esittävät kirjoituksiensa tueksi tutkimuksiin perustuvaa lähdeaineistoa toisin kuin "polttispellet", joilla on paljon oletuksia, uskomuksia ja ennakkoluuloja, mutta säälittävän vähän tietoa.
- Anonyymi
Tästä ketjusta löytyy tutkimuksia. Jopa kansainvälinen ICCT raportti kertoo eri käyttövoimien "kehdosta hautaan" ympäristökuorman ja sähköauto on pärjännyt siinä parhaiten.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17431795/vetyautot-tullaan-romuttamaan-15v-ikaisena-
Edelleenkään ei ole ilmestynyt mitään raporttia sähköautojen "megasaasteesta" tähänkään ketjuun vaikka sitä olen pyytänyt. Vain valheita kun sähköautot harmittaa.- Anonyymi
Kuka täällä on mistään sähköautojen megasaasteesta puhunut? On lähinnä puhuttu, onko sähköauto se paras ratkaisu yhteiskunnalle ja kuluttajalle. Jos sähköautot ovat se hyvä ratkaisu, mennään sitten siihen suuntaan. Fossiiliautoilla ajavia ei tarvit syyllistää mistään eikä sähköautoilijoita tarvitse nostaa jalustalle. Viime satavuotta on ollut autoistumista ja taitaa seuraava satavuotta olla autoilun sähköistämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka täällä on mistään sähköautojen megasaasteesta puhunut? On lähinnä puhuttu, onko sähköauto se paras ratkaisu yhteiskunnalle ja kuluttajalle. Jos sähköautot ovat se hyvä ratkaisu, mennään sitten siihen suuntaan. Fossiiliautoilla ajavia ei tarvit syyllistää mistään eikä sähköautoilijoita tarvitse nostaa jalustalle. Viime satavuotta on ollut autoistumista ja taitaa seuraava satavuotta olla autoilun sähköistämistä.
Polttisauton voi tankata 24h vuorokaudessa miettimättä onko bensan pörssihinta juuri silloin 10 snt vai 10 € /litra.
- Anonyymi
Täältä suomi24 löytyy useita ketjuja jossa joku pyrki Trumppimaisesti vain väittämään valheellisesti sähköautojen olevan "megasaastetta" (hänen käyttämänsä termi). Koskaan ei pystynyt myöskään USKOTTAVIA linkkejä laittamaan asiasta vaikka moneen kertaan pyysin.
Ja ei edelleenkään aloittaja ole laittanut linkkejä että muut käyttövoimat olisivat vähemmän ympäristöä kuormittavia, joten sekin jo kertoo paljon.- Anonyymi
Ei nuita elinkaarilaskelmia ja vertailuja löydy mistään. Ilmeisesti laskelmia piilotellaan. Ei uskalleta julkistaa totuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nuita elinkaarilaskelmia ja vertailuja löydy mistään. Ilmeisesti laskelmia piilotellaan. Ei uskalleta julkistaa totuutta.
Kuluttajalle valehdellaan aina. Täysin rehellinen myynti ja markkinointi ei ole mahdollista.
- Anonyymi
Jo ainakin viimeiset 40 vuotta maailman sähköntuotannosta 60 % on tapahtunut fossiilisilla eikä se osuus ole mihinkään pienentynyt. Valmistettiin miten paljon sähköautoja tahansa, niin autoilun hiilijalanjälki ei katoa mihinkään. Turha tuijottaa vain ajonaikaisen käyttövoiman päästöjä. Akkumateriaalien hintojen nousu, valmistuksen ja romuttamisen kustannukset ja päästöt, energian ja sähkön hinnan nousu tulevat pitämään sähköautojen määrän pienenä kuvitellaan me täällä Euroopan peränurkassa mitä tahansa.
https://ourworldindata.org/grapher/elec-fossil-nuclear-renewables?time=latest- Anonyymi
Sähköntuotantoon tartutaan sähköautokriittisten taholta usein.
Katso ja kuuntele tuo seuraava video, niin selviää sinullekin mihin kuluu hirvittävä määrä nimenomaan sitä fossiilisähköä.
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U
- Anonyymi
Sähköauto on kovin ilmastoystävällinen kunhan sähkö tuotetaan puhtaasti.
Akut on ainoa ympäristöä rasittava asia, mutta nekin kierrätetään ja kokonaisuushan sen ilmastoasian ratkaisee ja muutaman kymmenen tuhannen ajon jälkeen sähköauto on kokonaisuudessaan puhtaampi kuin mikään polttomoottoriauto ja varsinkin paikalliset päästöt saasteisilla alueilla loppuu.- Anonyymi
Kierrätettävistä akuista saadaan aina vain merkityksetön osa uusiin akkuihin tarvittavasta materiaalista. Suomessa vuodessa kierrätettävät sähköautojen ajoakut mahtuisivat keskikokoisen taloyhtiön pyörävarastoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kierrätettävistä akuista saadaan aina vain merkityksetön osa uusiin akkuihin tarvittavasta materiaalista. Suomessa vuodessa kierrätettävät sähköautojen ajoakut mahtuisivat keskikokoisen taloyhtiön pyörävarastoon.
Sähköautojen akuista saadaan kierrätettyä 90% . Ei minusta lainkaan vähän.
Sähköautojen akut kestävät hyvin, ja niitä pystyy korjaamaan. Mistäpä niitä silloin kierrätettäväksi tulisikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen akuista saadaan kierrätettyä 90% . Ei minusta lainkaan vähän.
Sähköautojen akut kestävät hyvin, ja niitä pystyy korjaamaan. Mistäpä niitä silloin kierrätettäväksi tulisikaan.Akkujen romutus tulee aina 15-20 vuotta uusien akkujen tarpeen jäljessä, joten määrä on mitätön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen akuista saadaan kierrätettyä 90% . Ei minusta lainkaan vähän.
Sähköautojen akut kestävät hyvin, ja niitä pystyy korjaamaan. Mistäpä niitä silloin kierrätettäväksi tulisikaan.TEORIASSA kierrätetään. Tähän asti valtaosaa läppärien, kännyköiden jne litiumakkuja ei ole kierrätetty ollenkaan. Litiumin todellinen kierrätysastekin on tähän asti ollut noin 1%. Vaikka teoriassa litium ja muut mineraalit on ollut koko ajan kierrätettävissä niin se on ollut erittäin kallista, energiaa paljon vaativaa ja vaikeaa, joten sitä ei ole tehty (useimpia akkuja ei vain ole tehty kierrätettäväksi). Kierrätys ei vain ole ollut taloudellisesti kannattavaa varsinkaan silloin kun mineraalit on ollut halpoja.
Vasta nyt on akkujen kierrätystä lisätty ja kierrätysmenetelmät parantuneet, mutta edelleen valtaosaa akuista ei kierrätetä, vaikka mineraalien hinta on parina viime vuonna noussut todella paljon. Sähköautojen akut ovat toki niin suuria ja mineraaleja on paljon, että ehkä niitä kierrätetään tulevaisuudessa enemmän, mutta tämän näkee vasta tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Maailmassa on noin 1,5 mrd autoa, Kiinassa jo 300 milj ja USAssa 270 milj. Joten pelastakaa vaan maailmaa sähköleluillanne.
- Anonyymi
Vihreässä ajattelussa päästöjä, jotka tapahtuvat Euroopan ulkopuolella ei tarvitse ottaa huomioon. Kiinalainen sähköauto on päästötön tuote.
- Anonyymi
Koko autokantaa ei pysty nykykonsepti-sähköautoilla korvaamaan. Pitää olla muitakin tekniikoita. Mutta tästähän ei saisi puhua ollenkaan sähköautohuumeisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko autokantaa ei pysty nykykonsepti-sähköautoilla korvaamaan. Pitää olla muitakin tekniikoita. Mutta tästähän ei saisi puhua ollenkaan sähköautohuumeisille.
Vähänkin älykäs ihminen tajuaa, että sähköauto tulee olemaan maailmanlaajuisesti harvojen rikkaiden kulkuneuvo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähänkin älykäs ihminen tajuaa, että sähköauto tulee olemaan maailmanlaajuisesti harvojen rikkaiden kulkuneuvo.
Länsimaiset sähköautot ovat niin kalliita, ettei kukaan viitsi mitä ostaa omalla rahallaan. Työsuhdeautojahan ne käytännössä ovat. Kiina pystyy tekemään sähköautot puolet halvemmalla. Tämä pistää länsimaisen autoteollisuuden polvilleen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Länsimaiset sähköautot ovat niin kalliita, ettei kukaan viitsi mitä ostaa omalla rahallaan. Työsuhdeautojahan ne käytännössä ovat. Kiina pystyy tekemään sähköautot puolet halvemmalla. Tämä pistää länsimaisen autoteollisuuden polvilleen
EU:n vihreä siirtymä tappaa monta autoteollisuuden työpaikkaa Euroopassa, lopullisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU:n vihreä siirtymä tappaa monta autoteollisuuden työpaikkaa Euroopassa, lopullisesti.
Tuo vihersiirtymä on siinä mielessä huteralla pohjalla, että siirtymätekniikka on vielä ihan lapsen kengissä. Sähköautot on hyvä esimerkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vihersiirtymä on siinä mielessä huteralla pohjalla, että siirtymätekniikka on vielä ihan lapsen kengissä. Sähköautot on hyvä esimerkki.
Diesel- ja bensa-autot ovat valloittaneet koko maailman. Eli kyllä ne vain ovat huippuhyviä tuotteita. Täysin selvää, ettei sähköautot pysty tuohon samaan nykyteknologiallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel- ja bensa-autot ovat valloittaneet koko maailman. Eli kyllä ne vain ovat huippuhyviä tuotteita. Täysin selvää, ettei sähköautot pysty tuohon samaan nykyteknologiallaan.
Polttoainetankki, jonka sisällöllä ajaa jopa 1000 km painaa vain muutaman kilon. Sähköauto vaatii samaan matkaan jopa 800 kg akun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoainetankki, jonka sisällöllä ajaa jopa 1000 km painaa vain muutaman kilon. Sähköauto vaatii samaan matkaan jopa 800 kg akun.
Entisen autoni 55l tankilla pystyi ajamaan ehkä 600-700 km. Tankin painosta en tiedä mitään (ehkä 5kg?), mutta pelkästään 55l bensaa painaa 42 kg — enemmän kuin "muutaman kilon"!
Toisaalta 800 kg akun kapasiteetti olisi 132 kWh, vaikka akkupaketin kapasiteetti olisi vain 165 Wh/kg, eli pienin arvo mitä löysin... Realistisemmalla 200 Wh/kg arvolla 800 kg:n akun kapasiteetti olisi peräti 160 kWh.
En ole missään autossa noin suurta akkua nähnyt. Mutta jos sinä olet, kerro toki tarkemmin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entisen autoni 55l tankilla pystyi ajamaan ehkä 600-700 km. Tankin painosta en tiedä mitään (ehkä 5kg?), mutta pelkästään 55l bensaa painaa 42 kg — enemmän kuin "muutaman kilon"!
Toisaalta 800 kg akun kapasiteetti olisi 132 kWh, vaikka akkupaketin kapasiteetti olisi vain 165 Wh/kg, eli pienin arvo mitä löysin... Realistisemmalla 200 Wh/kg arvolla 800 kg:n akun kapasiteetti olisi peräti 160 kWh.
En ole missään autossa noin suurta akkua nähnyt. Mutta jos sinä olet, kerro toki tarkemmin!Fossiliautoilijat ovat kunnon suomalaisia. Sähköautoilijat ovat hyysättyjä luusereita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fossiliautoilijat ovat kunnon suomalaisia. Sähköautoilijat ovat hyysättyjä luusereita.
En näe syytä tukea kansantaloutta JA terveyttä rapistavia fossiilikulkineita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En näe syytä tukea kansantaloutta JA terveyttä rapistavia fossiilikulkineita.
Sähköautot rapauttavat ihan samalla tavalla terveyttä. Jos halutaan tukea terveyttä niin pitäisi tukea polkupyöriä tai peräti tossuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot rapauttavat ihan samalla tavalla terveyttä. Jos halutaan tukea terveyttä niin pitäisi tukea polkupyöriä tai peräti tossuja.
Sähköautot eivät tuota pienhiukkasia asuinalueilla. Nämä ja typen yhdisteet TAPPAVAT ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot eivät tuota pienhiukkasia asuinalueilla. Nämä ja typen yhdisteet TAPPAVAT ihmisiä.
Suurin osa pienhiukkasista tulee renkaista eikä moottorista. Itse asiassa sähköautot jopa lisäävät katupölyä. Eikä nykyaikaiset polttomoottoriautot tuota paljoakaan pakokaasuja, niissähän on katalysaattorit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa pienhiukkasista tulee renkaista eikä moottorista. Itse asiassa sähköautot jopa lisäävät katupölyä. Eikä nykyaikaiset polttomoottoriautot tuota paljoakaan pakokaasuja, niissähän on katalysaattorit.
Viepä se polttomoottoriautosi suljettuun pieneen autotalliin ja pistä se autosi käyntiin, kokeile kauanko pystyt siellä tallissa olemaan. Sähköauton voi huoletta laittaa käyntiin samassa tilassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entisen autoni 55l tankilla pystyi ajamaan ehkä 600-700 km. Tankin painosta en tiedä mitään (ehkä 5kg?), mutta pelkästään 55l bensaa painaa 42 kg — enemmän kuin "muutaman kilon"!
Toisaalta 800 kg akun kapasiteetti olisi 132 kWh, vaikka akkupaketin kapasiteetti olisi vain 165 Wh/kg, eli pienin arvo mitä löysin... Realistisemmalla 200 Wh/kg arvolla 800 kg:n akun kapasiteetti olisi peräti 160 kWh.
En ole missään autossa noin suurta akkua nähnyt. Mutta jos sinä olet, kerro toki tarkemmin!Kyse olikin vertailusta? Akkujen tehotiheys on sekin eri juttu kuin yhden kennon energiatiheys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viepä se polttomoottoriautosi suljettuun pieneen autotalliin ja pistä se autosi käyntiin, kokeile kauanko pystyt siellä tallissa olemaan. Sähköauton voi huoletta laittaa käyntiin samassa tilassa.
Et taida paljon sähköautoista tietää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida paljon sähköautoista tietää?
Selvästikin enemmänn kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa pienhiukkasista tulee renkaista eikä moottorista. Itse asiassa sähköautot jopa lisäävät katupölyä. Eikä nykyaikaiset polttomoottoriautot tuota paljoakaan pakokaasuja, niissähän on katalysaattorit.
Höpö höpö. 30-40 km/h alueella renkaista tulee mitättömiä määriä pölyä. Sähköautot ovat kyllä painavampia, mutta niissä on myös ylivoimainen luistonesto, joka vähentää renkaiden kulumista ja tätä kautta pölyn määrää.
Sähköautoilla asuinalueiden ilma puhdistuisi, syöpiä, infarkteja yms. tulisi huomattavasti vähemmän.
Polttomoottorit ovat ongelma. Ne tappavat ihmisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. 30-40 km/h alueella renkaista tulee mitättömiä määriä pölyä. Sähköautot ovat kyllä painavampia, mutta niissä on myös ylivoimainen luistonesto, joka vähentää renkaiden kulumista ja tätä kautta pölyn määrää.
Sähköautoilla asuinalueiden ilma puhdistuisi, syöpiä, infarkteja yms. tulisi huomattavasti vähemmän.
Polttomoottorit ovat ongelma. Ne tappavat ihmisiä.Pelkkää valheellista paskaa. On jopa tutkimuksissa todettu, että yli 90% pienhiukkasista EI tule pakoputkista. Ja jos olet yhtään ollut niin tietäisit, että keväällä ilma on täynnä katupölyä. Eikä katupöly todellakaan johdu pakokaasuista.
Polttomoottorien aiheuttamat saasteet on valetta. Ne eivät tapa ihmisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkää valheellista paskaa. On jopa tutkimuksissa todettu, että yli 90% pienhiukkasista EI tule pakoputkista. Ja jos olet yhtään ollut niin tietäisit, että keväällä ilma on täynnä katupölyä. Eikä katupöly todellakaan johdu pakokaasuista.
Polttomoottorien aiheuttamat saasteet on valetta. Ne eivät tapa ihmisiä.Jäi yksi sana välistä... "Ja jos olet yhtään ollut kaupungissa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. 30-40 km/h alueella renkaista tulee mitättömiä määriä pölyä. Sähköautot ovat kyllä painavampia, mutta niissä on myös ylivoimainen luistonesto, joka vähentää renkaiden kulumista ja tätä kautta pölyn määrää.
Sähköautoilla asuinalueiden ilma puhdistuisi, syöpiä, infarkteja yms. tulisi huomattavasti vähemmän.
Polttomoottorit ovat ongelma. Ne tappavat ihmisiä."Polttomoottorit ovat ongelma. Ne tappavat ihmisiä."
Ensinnäkään polttomoottorit ei tapa. Ja toiseksi, akkumateriaalien louhinta tappaa valtavasti ihmisiä ja myös tuhoaa luontoa. Myös akkujen kierrättäminen on ollut tähän asti tappavaa touhua.
Mutta tuotahan ei näy täällä, joten voi teeskennellä "ekologista". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvästikin enemmänn kuin sinä.
Voi bensa-autossakin laittaa virrat päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Polttomoottorit ovat ongelma. Ne tappavat ihmisiä."
Ensinnäkään polttomoottorit ei tapa. Ja toiseksi, akkumateriaalien louhinta tappaa valtavasti ihmisiä ja myös tuhoaa luontoa. Myös akkujen kierrättäminen on ollut tähän asti tappavaa touhua.
Mutta tuotahan ei näy täällä, joten voi teeskennellä "ekologista"."Ensinnäkään polttomoottorit ei tapa. Ja toiseksi, akkumateriaalien louhinta tappaa valtavasti ihmisiä ja myös tuhoaa luontoa. Myös akkujen kierrättäminen on ollut tähän asti tappavaa touhua."
Todella naurattava valheellinen vuodatus. Lähde? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ensinnäkään polttomoottorit ei tapa. Ja toiseksi, akkumateriaalien louhinta tappaa valtavasti ihmisiä ja myös tuhoaa luontoa. Myös akkujen kierrättäminen on ollut tähän asti tappavaa touhua."
Todella naurattava valheellinen vuodatus. Lähde?Voit vähän katsoa mitä tuhoa litiumkaivokset ja vastaavat saavat aikaan. Valtavat alat luontoa tuhottu niiden takia ja joet on myrkytetty. Jokainen noista kaivoksista on monta kertaa pahempia kuin Talvivaaran kaivos on koskaan ollut. Ja kaivoksia tarvitaan ainakin 500 lisää, joista kaikki ovat Talvivaaraa vastaavia tuhoajia. Ja muuten, Talvivaarassakin louhitaan pääosin sähköautoja varten.
Ja loppujen lopuksi, akkumineraalit eivät riitä edes puoleen nykyisestä autokannasta. Mineraalit ovat kadonneet jo ennen kuin kaikki autot ovat tulleet sähköautoiksi. Joten kierrätykselläkään ei ole merkitystä, koska kaikki eivät vain voi ajaa sähköautoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit vähän katsoa mitä tuhoa litiumkaivokset ja vastaavat saavat aikaan. Valtavat alat luontoa tuhottu niiden takia ja joet on myrkytetty. Jokainen noista kaivoksista on monta kertaa pahempia kuin Talvivaaran kaivos on koskaan ollut. Ja kaivoksia tarvitaan ainakin 500 lisää, joista kaikki ovat Talvivaaraa vastaavia tuhoajia. Ja muuten, Talvivaarassakin louhitaan pääosin sähköautoja varten.
Ja loppujen lopuksi, akkumineraalit eivät riitä edes puoleen nykyisestä autokannasta. Mineraalit ovat kadonneet jo ennen kuin kaikki autot ovat tulleet sähköautoiksi. Joten kierrätykselläkään ei ole merkitystä, koska kaikki eivät vain voi ajaa sähköautoilla."Valtavat alat luontoa tuhottu niiden takia ja joet on myrkytetty."
Juu, luonto ja joet suola-aavikoilla ovat varmasti nyt todella saastuneita. Se, että öljyn saastevaikutukset ovat ehkäpä tuhatkertaiset ei sinua varmasti häiritse.
"Ja loppujen lopuksi, akkumineraalit eivät riitä edes puoleen nykyisestä autokannasta."
Litiumakullisia autoja voidaan valmistaa sellaiset 8 miljardia. Litiumvarannoista tiedetään tällä hetkellä vain pieni murto-osa, aiemmin niillä ei ollut kovin suurta taloudellista merkitystä.
Natrium yms. akkuja voi valmistaa käytännössä rajattomasti. Toisin kuin vaikka Geologian tutkimuslaitos luulee, käytännössä kaikki kiinteästi asennetut akustot 2030-luvulla tulee olemaan näitä NIB-akkuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Valtavat alat luontoa tuhottu niiden takia ja joet on myrkytetty."
Juu, luonto ja joet suola-aavikoilla ovat varmasti nyt todella saastuneita. Se, että öljyn saastevaikutukset ovat ehkäpä tuhatkertaiset ei sinua varmasti häiritse.
"Ja loppujen lopuksi, akkumineraalit eivät riitä edes puoleen nykyisestä autokannasta."
Litiumakullisia autoja voidaan valmistaa sellaiset 8 miljardia. Litiumvarannoista tiedetään tällä hetkellä vain pieni murto-osa, aiemmin niillä ei ollut kovin suurta taloudellista merkitystä.
Natrium yms. akkuja voi valmistaa käytännössä rajattomasti. Toisin kuin vaikka Geologian tutkimuslaitos luulee, käytännössä kaikki kiinteästi asennetut akustot 2030-luvulla tulee olemaan näitä NIB-akkuja.Ja lisätäkseni, vaikka joidenkin materiaalien louhinta on varmasti saastuttanut, tämä ei tarkoita, etteikö menetelmiä voi kehittää huomattavasti ympäristöystävällisemmäksi. Vastuulliset valmistajat, kuten Tesla ja Volkswagen _vaativat_ mahdollisimman vähän saastuttavia, vastuullisesti tuotettuja materiaaleja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lisätäkseni, vaikka joidenkin materiaalien louhinta on varmasti saastuttanut, tämä ei tarkoita, etteikö menetelmiä voi kehittää huomattavasti ympäristöystävällisemmäksi. Vastuulliset valmistajat, kuten Tesla ja Volkswagen _vaativat_ mahdollisimman vähän saastuttavia, vastuullisesti tuotettuja materiaaleja.
Juu, he vaativat, että sopimuksissa näyttää niiden louhinnan olevan ympäristöystävällistä. Onko louhinta oikeasti ympäristöystävällistä niin siitä Tesla ja Volkswagen paskat piittaavat. Heitä kiinnostaa vain mitä sopimuksessa lukee, jotta he voivat väittää olevansa syyttömiä KUN ongelmia tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Valtavat alat luontoa tuhottu niiden takia ja joet on myrkytetty."
Juu, luonto ja joet suola-aavikoilla ovat varmasti nyt todella saastuneita. Se, että öljyn saastevaikutukset ovat ehkäpä tuhatkertaiset ei sinua varmasti häiritse.
"Ja loppujen lopuksi, akkumineraalit eivät riitä edes puoleen nykyisestä autokannasta."
Litiumakullisia autoja voidaan valmistaa sellaiset 8 miljardia. Litiumvarannoista tiedetään tällä hetkellä vain pieni murto-osa, aiemmin niillä ei ollut kovin suurta taloudellista merkitystä.
Natrium yms. akkuja voi valmistaa käytännössä rajattomasti. Toisin kuin vaikka Geologian tutkimuslaitos luulee, käytännössä kaikki kiinteästi asennetut akustot 2030-luvulla tulee olemaan näitä NIB-akkuja.Valtaosaa litiumista EI louhita suola-aavikoilta kuten valehtelet. Vai missä Suomessa on suola-aavikot, joista louhitaan litiumia? Nimittäin Suomeenkin tulee pian litiumkaivos.
Ja edelleenkin akkumateriaalien louhinnan ympäristöongelmista on paljon netissä tietoa, mutta sokeat sähköautofanaatikot vain sulkevat silmänsä.
Oikeasti litiumakullisia autoja ei voida tehdä edes miljardia autoa ja sitten litium on kadonnut lopullisesti. Ja itse asiassa tämäkin on optimistinen arvio, koska nykyisissä kaivoksissa ei riitä litiumia edes 500 miljoonaan autoon. Eli tuohon miljardiinkin pitäisi perustaa uusia kaivoksia.
Sähköautot eivät ole ekologisia eivätkä tule sitä ikinä olemaankaan. Sähköautojen ekologisuus on valetta ja oikeasti sähköautot ovat saastuttavaa, ylihintaista ja heikkolaatuista paskaa, joilla vain huijataan idiooteilta rahat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Valtavat alat luontoa tuhottu niiden takia ja joet on myrkytetty."
Juu, luonto ja joet suola-aavikoilla ovat varmasti nyt todella saastuneita. Se, että öljyn saastevaikutukset ovat ehkäpä tuhatkertaiset ei sinua varmasti häiritse.
"Ja loppujen lopuksi, akkumineraalit eivät riitä edes puoleen nykyisestä autokannasta."
Litiumakullisia autoja voidaan valmistaa sellaiset 8 miljardia. Litiumvarannoista tiedetään tällä hetkellä vain pieni murto-osa, aiemmin niillä ei ollut kovin suurta taloudellista merkitystä.
Natrium yms. akkuja voi valmistaa käytännössä rajattomasti. Toisin kuin vaikka Geologian tutkimuslaitos luulee, käytännössä kaikki kiinteästi asennetut akustot 2030-luvulla tulee olemaan näitä NIB-akkuja.Oikeasti noita NIB-akkuja ei tule autoihin ollenkaan ainakaan 10 vuoteen. Ne ovat paljon huonompia kuin nykyiset akut, joten mikään sähköautovalmistaja ei niistä ole kiinnostunut. NIB-akkuja käytetään korkeintaan energiavarastoissa, joissa energiatiheys ei ole tärkeää. Jos edes siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosaa litiumista EI louhita suola-aavikoilta kuten valehtelet. Vai missä Suomessa on suola-aavikot, joista louhitaan litiumia? Nimittäin Suomeenkin tulee pian litiumkaivos.
Ja edelleenkin akkumateriaalien louhinnan ympäristöongelmista on paljon netissä tietoa, mutta sokeat sähköautofanaatikot vain sulkevat silmänsä.
Oikeasti litiumakullisia autoja ei voida tehdä edes miljardia autoa ja sitten litium on kadonnut lopullisesti. Ja itse asiassa tämäkin on optimistinen arvio, koska nykyisissä kaivoksissa ei riitä litiumia edes 500 miljoonaan autoon. Eli tuohon miljardiinkin pitäisi perustaa uusia kaivoksia.
Sähköautot eivät ole ekologisia eivätkä tule sitä ikinä olemaankaan. Sähköautojen ekologisuus on valetta ja oikeasti sähköautot ovat saastuttavaa, ylihintaista ja heikkolaatuista paskaa, joilla vain huijataan idiooteilta rahat.Ja muuten, tieto siitä, että tarvitaan vähintään 500 kaivosta lisää akkumateriaalien louhintaan oli ihan normaaleissa uutisissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muuten, tieto siitä, että tarvitaan vähintään 500 kaivosta lisää akkumateriaalien louhintaan oli ihan normaaleissa uutisissa.
Ja edelleen, Talvivaara on jo pitkään kaivanut mineraaleja lähinnä sähköautoja varten. Joten kaikki Talvivaaran aiheuttamat ongelmat oli sähköautojen syytä ja on turha valehdella itselleen muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosaa litiumista EI louhita suola-aavikoilta kuten valehtelet. Vai missä Suomessa on suola-aavikot, joista louhitaan litiumia? Nimittäin Suomeenkin tulee pian litiumkaivos.
Ja edelleenkin akkumateriaalien louhinnan ympäristöongelmista on paljon netissä tietoa, mutta sokeat sähköautofanaatikot vain sulkevat silmänsä.
Oikeasti litiumakullisia autoja ei voida tehdä edes miljardia autoa ja sitten litium on kadonnut lopullisesti. Ja itse asiassa tämäkin on optimistinen arvio, koska nykyisissä kaivoksissa ei riitä litiumia edes 500 miljoonaan autoon. Eli tuohon miljardiinkin pitäisi perustaa uusia kaivoksia.
Sähköautot eivät ole ekologisia eivätkä tule sitä ikinä olemaankaan. Sähköautojen ekologisuus on valetta ja oikeasti sähköautot ovat saastuttavaa, ylihintaista ja heikkolaatuista paskaa, joilla vain huijataan idiooteilta rahat.No perkele. Siinä tapauksessa meidän on varmaan totuteltava jalankulkuun ja pyöräilyyn, kun täyssähköautot ovat yhä edelleen elinkaarensa aikana kaikkein ekologisin tapa autoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti noita NIB-akkuja ei tule autoihin ollenkaan ainakaan 10 vuoteen. Ne ovat paljon huonompia kuin nykyiset akut, joten mikään sähköautovalmistaja ei niistä ole kiinnostunut. NIB-akkuja käytetään korkeintaan energiavarastoissa, joissa energiatiheys ei ole tärkeää. Jos edes siellä.
Aivan niin. Ei tarvitse litiumia tuhlata energiavarastoihin yms. Litiumin voi käyttää ajoneuvoihin, jolloin sitä riittää 8 mrd autoon 800M sijaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viepä se polttomoottoriautosi suljettuun pieneen autotalliin ja pistä se autosi käyntiin, kokeile kauanko pystyt siellä tallissa olemaan. Sähköauton voi huoletta laittaa käyntiin samassa tilassa.
Paljonko se/ne sähkömoottorit ehtivät ottaa kierroksia ennen takaseinää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan niin. Ei tarvitse litiumia tuhlata energiavarastoihin yms. Litiumin voi käyttää ajoneuvoihin, jolloin sitä riittää 8 mrd autoon 800M sijaan.
Autojen akut ovat niin suuria, että litiumia ei riitä 8 mrd autoon. Eikä muitakaan akuissa tarvittavia mineraaleja. Ylipäätään autojen akut painavat yli 500 kiloa, joten kaikki muut akulla toimivat tuotteet käyttävät minimaalisen vähän litiumia verrattuna autoihin. Vaikka kännyköissä, läppäreissä jne on akut niin yksi ainoa sähköauto käyttää erilaisia akkuihin tarvittavia mineraaleja satoja kertoja enemmän kuin kodin kaikki muut akut yhteensä.
Eikä kyse ole pelkästä litiumista, koska sähköautot käyttävät moninkertaisen määrän kuparia verrattuna polttomoottoriautoon. Sähköautossa on yleensä 80 kg kuparia. Ja kuparistakin on pian pulaa ja useita kaivoksia pitäisi perustaa. Ja tietenkin myös sähkökaapeleihin, latureihin jne tarvitaan myös lisää kuparia sähköautojen takia. Ja suurempana ongelmana, että kuparia ei voi yleensä korvata millään muulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autojen akut ovat niin suuria, että litiumia ei riitä 8 mrd autoon. Eikä muitakaan akuissa tarvittavia mineraaleja. Ylipäätään autojen akut painavat yli 500 kiloa, joten kaikki muut akulla toimivat tuotteet käyttävät minimaalisen vähän litiumia verrattuna autoihin. Vaikka kännyköissä, läppäreissä jne on akut niin yksi ainoa sähköauto käyttää erilaisia akkuihin tarvittavia mineraaleja satoja kertoja enemmän kuin kodin kaikki muut akut yhteensä.
Eikä kyse ole pelkästä litiumista, koska sähköautot käyttävät moninkertaisen määrän kuparia verrattuna polttomoottoriautoon. Sähköautossa on yleensä 80 kg kuparia. Ja kuparistakin on pian pulaa ja useita kaivoksia pitäisi perustaa. Ja tietenkin myös sähkökaapeleihin, latureihin jne tarvitaan myös lisää kuparia sähköautojen takia. Ja suurempana ongelmana, että kuparia ei voi yleensä korvata millään muulla.Yli 500 kg? Eniten valmistetun Tesla Model Y LR:n akku painaa 445 kg. Yleensä ottaen mitä katselin, haarukka on 300-550 kg välissä.
Silti yhteen autoon menee vain n. 5kg litiumia. Suurin osa yleisimmästä, eli LiFePO4 akun painosta on rautaa. Rauta lukeutuu maapallon yleisimpiin alkuaineisiin.
Nikkelin saatavuus voi olla ongelmallista tehokkaimpiin akkuihin, mutta kansansähköautoissa nikkeliä (ja kobalttia) ei tule olemaan.
Kuparin määrästä sähköautoissa sen verran, että ainakin Teslan korkeajännitejohdot ovat alumiinia. Sähkömoottoreihin kuparia toki menee. Uskoisin lukeman olevan putoamassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 500 kg? Eniten valmistetun Tesla Model Y LR:n akku painaa 445 kg. Yleensä ottaen mitä katselin, haarukka on 300-550 kg välissä.
Silti yhteen autoon menee vain n. 5kg litiumia. Suurin osa yleisimmästä, eli LiFePO4 akun painosta on rautaa. Rauta lukeutuu maapallon yleisimpiin alkuaineisiin.
Nikkelin saatavuus voi olla ongelmallista tehokkaimpiin akkuihin, mutta kansansähköautoissa nikkeliä (ja kobalttia) ei tule olemaan.
Kuparin määrästä sähköautoissa sen verran, että ainakin Teslan korkeajännitejohdot ovat alumiinia. Sähkömoottoreihin kuparia toki menee. Uskoisin lukeman olevan putoamassa.Ei tuo alumiinikaan mitään ongelmatonta ole. Ja sähköautoissa on kymmeniä erilaisia harvinaisia metalleja. Joka tapauksessa on todettu, että sähköautojen ja muun sähköistämisen takia pitää perustaa minimissään 500 kaivosta. Eikä yksikään noista kaivoksista tule ole ekologinen vaan jokainen tulee tuhoamaan paljon luontoa. Toki paperilla voi lukea mitä tahansa, mutta ekologista kaivostoimintaa ei tule koskaan olemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo alumiinikaan mitään ongelmatonta ole. Ja sähköautoissa on kymmeniä erilaisia harvinaisia metalleja. Joka tapauksessa on todettu, että sähköautojen ja muun sähköistämisen takia pitää perustaa minimissään 500 kaivosta. Eikä yksikään noista kaivoksista tule ole ekologinen vaan jokainen tulee tuhoamaan paljon luontoa. Toki paperilla voi lukea mitä tahansa, mutta ekologista kaivostoimintaa ei tule koskaan olemaan.
No mitä sitten pitäisi tehdä? Tietenkin tuotanto saastuttaa. Jos autoilla haluamme, tämä vaihtoehto kuitenkin saastuttaa tutkitusti vähiten, kun koko auton elinkaari otetaan huomioon.
Haluatko hevosvankkurit takaisin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä sitten pitäisi tehdä? Tietenkin tuotanto saastuttaa. Jos autoilla haluamme, tämä vaihtoehto kuitenkin saastuttaa tutkitusti vähiten, kun koko auton elinkaari otetaan huomioon.
Haluatko hevosvankkurit takaisin?Mitä tosiaan pitäisi tehdä. Nykyisen ihmismäärän ylläpitäminen maailmalla on toivoton tehtävä ihmiskunnalle. Ihmisten lukumäärä pitäisi laskea noin kolmasosan nykyisestä. Kiisteleminen esim. autoilun sähköistämisestä on täysin merkityksetöntä. Autoja pitää tehdä tolkuton määrä koko ihmiskunnalle jo pelkästää autojen tarpeen vähentäminen kolmasosaan olisi luonnolle pelastus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tosiaan pitäisi tehdä. Nykyisen ihmismäärän ylläpitäminen maailmalla on toivoton tehtävä ihmiskunnalle. Ihmisten lukumäärä pitäisi laskea noin kolmasosan nykyisestä. Kiisteleminen esim. autoilun sähköistämisestä on täysin merkityksetöntä. Autoja pitää tehdä tolkuton määrä koko ihmiskunnalle jo pelkästää autojen tarpeen vähentäminen kolmasosaan olisi luonnolle pelastus.
Suuria kysymyksiä. Jos ainoastaan väestömäärään radikaali vähentäminen pelastaa maailman, niin sähköautoihin siirtymisellä ei voi ratkaista mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuria kysymyksiä. Jos ainoastaan väestömäärään radikaali vähentäminen pelastaa maailman, niin sähköautoihin siirtymisellä ei voi ratkaista mitään.
Noin se taitaa olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosaa litiumista EI louhita suola-aavikoilta kuten valehtelet. Vai missä Suomessa on suola-aavikot, joista louhitaan litiumia? Nimittäin Suomeenkin tulee pian litiumkaivos.
Ja edelleenkin akkumateriaalien louhinnan ympäristöongelmista on paljon netissä tietoa, mutta sokeat sähköautofanaatikot vain sulkevat silmänsä.
Oikeasti litiumakullisia autoja ei voida tehdä edes miljardia autoa ja sitten litium on kadonnut lopullisesti. Ja itse asiassa tämäkin on optimistinen arvio, koska nykyisissä kaivoksissa ei riitä litiumia edes 500 miljoonaan autoon. Eli tuohon miljardiinkin pitäisi perustaa uusia kaivoksia.
Sähköautot eivät ole ekologisia eivätkä tule sitä ikinä olemaankaan. Sähköautojen ekologisuus on valetta ja oikeasti sähköautot ovat saastuttavaa, ylihintaista ja heikkolaatuista paskaa, joilla vain huijataan idiooteilta rahat.Yhtä ainuttakaan TUTKIMUSTA et pysty tänne linkittämään sanojesi tueksi. Olet vain räksyttävä koira.
- Anonyymi
En ota kantaa sähkö vs fossiiliin, mutta Suomessa on paljon vanhaa paskaa autokantaa, jotka pitää saada uudistettua. Sekin olis jo iso askel eteenpän. Menee tonne maakuntiin, niin tulee sellasia saastuttavia romuja vastaan ettei edes muista ko automalleja olleen olemassa.
- Anonyymi
Kun annetaan sähköautojen hintojen nousta nousemistaan eikä tukia makseta, ei ole mikään ihme, että noita vanhoja autoja kuljeskelee teillämme enemmän ja enemmän. Pikkuhiljaa katunäkymä alkaa olla kuin Kuubassa. Eli vanhoja pidetään hengissä vielä useita vuosikymmeniä. Norja on toisenlainen esimerkki . Eli rahalla on ratkaiseva merkitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun annetaan sähköautojen hintojen nousta nousemistaan eikä tukia makseta, ei ole mikään ihme, että noita vanhoja autoja kuljeskelee teillämme enemmän ja enemmän. Pikkuhiljaa katunäkymä alkaa olla kuin Kuubassa. Eli vanhoja pidetään hengissä vielä useita vuosikymmeniä. Norja on toisenlainen esimerkki . Eli rahalla on ratkaiseva merkitys.
Onko Norjan käytetyt fossiliautot myyty Suomeen. Ei niitä ole paalattukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Norjan käytetyt fossiliautot myyty Suomeen. Ei niitä ole paalattukaan.
Suomeen ei tarvita sähköautoja. Suomi on Euroopan fossiiliautojen loppusijoitusmaa. Täällä nuo autot ajetaan loppuun ja sitten jalostetaan teollisuuden raaka-aineiksi. Suomalaiset osaavat bisnesasiat ja ovat niin vihreitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomeen ei tarvita sähköautoja. Suomi on Euroopan fossiiliautojen loppusijoitusmaa. Täällä nuo autot ajetaan loppuun ja sitten jalostetaan teollisuuden raaka-aineiksi. Suomalaiset osaavat bisnesasiat ja ovat niin vihreitä.
Laskekaas, miten hirveästi ja hirveän kauan joudutte tekemään saastuttavaa työtä, jotta saisitte kasaan sähköautoon tarvittavat rahat. Vanhan saastuttavan auton ostan yhden viikon palkalla eli muutamalla satkulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskekaas, miten hirveästi ja hirveän kauan joudutte tekemään saastuttavaa työtä, jotta saisitte kasaan sähköautoon tarvittavat rahat. Vanhan saastuttavan auton ostan yhden viikon palkalla eli muutamalla satkulla.
Laskin. Kahden ja puolen päivän nettopalkka palaa sähköauton kuukauden kuluihin, sähköt mukaan lukien.
Onhan se rahaa, mutta ei liikaa uudesta mukavasta autosta jonka kanssa ei tarvitse jumpata. Sen kun ajelee vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskin. Kahden ja puolen päivän nettopalkka palaa sähköauton kuukauden kuluihin, sähköt mukaan lukien.
Onhan se rahaa, mutta ei liikaa uudesta mukavasta autosta jonka kanssa ei tarvitse jumpata. Sen kun ajelee vaan.Siis kahden ja puolen päivän nettopalkka KUUKAUDESSA. Monien bensa-autoja kulut on kahden ja puolen päivän nettopalkka VUODESSA. Tai jopa vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kahden ja puolen päivän nettopalkka KUUKAUDESSA. Monien bensa-autoja kulut on kahden ja puolen päivän nettopalkka VUODESSA. Tai jopa vähemmän.
Sisältäen polttoaineet, vakuutukset, käyttömaksut, katsastukset, huollot, korjaukset ja arvonaleneman? Nämä vuoden kulut kahdessa ja puolessa päivässä?
Onneksi olkoon, sulla on kova palkka. Oletko ehkä jonkun pörssiyhtiön toimitusjohtaja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisältäen polttoaineet, vakuutukset, käyttömaksut, katsastukset, huollot, korjaukset ja arvonaleneman? Nämä vuoden kulut kahdessa ja puolessa päivässä?
Onneksi olkoon, sulla on kova palkka. Oletko ehkä jonkun pörssiyhtiön toimitusjohtaja?Noh... Jos totta puhutaan niin jopa alkuperäisen tekstin väittäjän teksti oli puhdasta sontaa. Yhdenkään sähköauton omistajan kuluihin ei mene vain 2,5 päivän tulot ellei sitten tulot ole miljoonia vuodessa. Sähköautojen kuluista höpöttävät ovat joko idiootteja tai valehtelijoita, ei mitään siltä väliltä.
Ja muistiko sähköauton omistaja huomioida vakuutukset, käyttömaksut (käyttömaksu on myös sähköautoissa), lainan korot ja lyhennykset ja muut vastaavat. Ei todellakaan muistanut vaan idioottina valehteli päin naamaa.
Totuus on, että normaali bensa-auton omistaja ei säästä euroakaan siirtyessään sähköautoon. Päinvastoin, kulut ovat sähköautossa paljon bensa-autoja korkeampia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh... Jos totta puhutaan niin jopa alkuperäisen tekstin väittäjän teksti oli puhdasta sontaa. Yhdenkään sähköauton omistajan kuluihin ei mene vain 2,5 päivän tulot ellei sitten tulot ole miljoonia vuodessa. Sähköautojen kuluista höpöttävät ovat joko idiootteja tai valehtelijoita, ei mitään siltä väliltä.
Ja muistiko sähköauton omistaja huomioida vakuutukset, käyttömaksut (käyttömaksu on myös sähköautoissa), lainan korot ja lyhennykset ja muut vastaavat. Ei todellakaan muistanut vaan idioottina valehteli päin naamaa.
Totuus on, että normaali bensa-auton omistaja ei säästä euroakaan siirtyessään sähköautoon. Päinvastoin, kulut ovat sähköautossa paljon bensa-autoja korkeampia.Nettopalkka 3.782€/kk, lienee suht normaali pikkupomon liksa. Tekee 172 €/päivä.
ID.3 Pure käyttöetu 375 €/kk, sähkönkäyttö nykyisellä 12,70 5 s/kWh hinnalla ja vuotuisella 22 tkm ajolla n. 60 €/kk, yht. 435 €/kk
Jos käyttöetu ei konseptina ole tuttu, niin ainakin tässä tapauksessa sisältää auton kulut pesuista lasinpesunesteisiin ja veroista vakuutuksiin, kaiken muun paitsi sähkön.
435/172 = 2,52 (päivää)
Karvalakki-Leaf olisi ollut halvempi mutta ei muuten sovellu käyttötarkoitukseen. Käytetty Ampera meni vielä pienemmillä kuluilla mutta siinä alkoi olla jonkinlaista riskiä isomman remontin kustannuksista.
On muuten aika väsynyttä hommaa huudella putken takaa idioottia ja valehtelijaa. Kirjoita jotain mitä olisit valmis sanomaan myös naamakkain, muussa tapauksessa jää vain munaton vaikutelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nettopalkka 3.782€/kk, lienee suht normaali pikkupomon liksa. Tekee 172 €/päivä.
ID.3 Pure käyttöetu 375 €/kk, sähkönkäyttö nykyisellä 12,70 5 s/kWh hinnalla ja vuotuisella 22 tkm ajolla n. 60 €/kk, yht. 435 €/kk
Jos käyttöetu ei konseptina ole tuttu, niin ainakin tässä tapauksessa sisältää auton kulut pesuista lasinpesunesteisiin ja veroista vakuutuksiin, kaiken muun paitsi sähkön.
435/172 = 2,52 (päivää)
Karvalakki-Leaf olisi ollut halvempi mutta ei muuten sovellu käyttötarkoitukseen. Käytetty Ampera meni vielä pienemmillä kuluilla mutta siinä alkoi olla jonkinlaista riskiä isomman remontin kustannuksista.
On muuten aika väsynyttä hommaa huudella putken takaa idioottia ja valehtelijaa. Kirjoita jotain mitä olisit valmis sanomaan myös naamakkain, muussa tapauksessa jää vain munaton vaikutelma.No, vanha bensa-auto tulee tuota halvemmaksi. 22 tkm tarkoittaa pienellä bensa- tai dieselautolla noin 200 euron polttoainekuluja kuukaudessa. Ja useimmat suomalaiset ajavat tuota vähemmän, normaali ajomäärä on 14 tkm.
Ja voit unohtaa tuon halvan sähkön, kun sopimuksesi uusitaan. Sähkösi hinta tulee moninkertaistumaan. Sähkö ei tule enää olemaan halpaa ainakaan muutamaan vuoteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, vanha bensa-auto tulee tuota halvemmaksi. 22 tkm tarkoittaa pienellä bensa- tai dieselautolla noin 200 euron polttoainekuluja kuukaudessa. Ja useimmat suomalaiset ajavat tuota vähemmän, normaali ajomäärä on 14 tkm.
Ja voit unohtaa tuon halvan sähkön, kun sopimuksesi uusitaan. Sähkösi hinta tulee moninkertaistumaan. Sähkö ei tule enää olemaan halpaa ainakaan muutamaan vuoteen.Niin varmaan tuleekin vanha bensa-auto halvemmaksi, tosin ei kovin paljon kun kaikki todelliset kustannukset laskee mukaan. Yleensä niistä jotakin tuppaa unohtumaan, kuten arvonalenema "kun auto on jo oma ja maksettu". Tai jos auto on vanha ja halpa, niin lasketaan sen mukaan että se kestää seuraavat 50 vuotta ja mitään korjattavaa ei tule, edes renkaat ja tuulilasitkaan eivät kulu.
Vastasin viestiin "Laskekaas, miten hirveästi ja hirveän kauan joudutte tekemään saastuttavaa työtä, jotta saisitte kasaan sähköautoon tarvittavat rahat". Laskin, kaksi ja puoli päivää kuukaudessa. Ei se siitä muuksi muutu vaikka joku toinen ajaa vähemmän tai ajaa pienemmillä kuluilla.
Se sähkösoppari on muuten voimassa toukokuuhun 2024 asti. Hinta tuskin silloin on enää pilvissä, mutta jos on niin laitetaan aurinkopaneelia katolle. Vaikka sähkön hinta nykyisestä tuplaantuisi niin vaikutus auton kuukausikustannuksiin on kymppejä, mutta meneehän sitä sähköä muuallekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin varmaan tuleekin vanha bensa-auto halvemmaksi, tosin ei kovin paljon kun kaikki todelliset kustannukset laskee mukaan. Yleensä niistä jotakin tuppaa unohtumaan, kuten arvonalenema "kun auto on jo oma ja maksettu". Tai jos auto on vanha ja halpa, niin lasketaan sen mukaan että se kestää seuraavat 50 vuotta ja mitään korjattavaa ei tule, edes renkaat ja tuulilasitkaan eivät kulu.
Vastasin viestiin "Laskekaas, miten hirveästi ja hirveän kauan joudutte tekemään saastuttavaa työtä, jotta saisitte kasaan sähköautoon tarvittavat rahat". Laskin, kaksi ja puoli päivää kuukaudessa. Ei se siitä muuksi muutu vaikka joku toinen ajaa vähemmän tai ajaa pienemmillä kuluilla.
Se sähkösoppari on muuten voimassa toukokuuhun 2024 asti. Hinta tuskin silloin on enää pilvissä, mutta jos on niin laitetaan aurinkopaneelia katolle. Vaikka sähkön hinta nykyisestä tuplaantuisi niin vaikutus auton kuukausikustannuksiin on kymppejä, mutta meneehän sitä sähköä muuallekin.Jos auto on halpa niin arvonalenemaa ei tarvitse laskea. Ja sinun sähkösopparisi on vain sinun sopparisi, sillä ei ole paskankaan väliä koko muulle maailmalle. Jos joku harkitsee sähköautoa niin hän laskee kulut oman sähkösopparinsa mukaan ja tieto sinun sähkön hinnasta on arvotonta paskatietoa.
Ja muuten, jos sopparisi menisi nyt uusiksi niin hinta ei vain tuplaantuisi vaan vähintään kolminkertaistuisi. Onhan monia, joilla sähkön hinta on jopa 10-kertaistunut. Normaalit määräaikaiset sopimukset maksavat nyt 50s/kWh. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos auto on halpa niin arvonalenemaa ei tarvitse laskea. Ja sinun sähkösopparisi on vain sinun sopparisi, sillä ei ole paskankaan väliä koko muulle maailmalle. Jos joku harkitsee sähköautoa niin hän laskee kulut oman sähkösopparinsa mukaan ja tieto sinun sähkön hinnasta on arvotonta paskatietoa.
Ja muuten, jos sopparisi menisi nyt uusiksi niin hinta ei vain tuplaantuisi vaan vähintään kolminkertaistuisi. Onhan monia, joilla sähkön hinta on jopa 10-kertaistunut. Normaalit määräaikaiset sopimukset maksavat nyt 50s/kWh.Voi pyhä yksinkertaisuus.
Vastasin viestiin "Laskekaas, miten hirveästi ja hirveän kauan joudutte tekemään saastuttavaa työtä, jotta saisitte kasaan sähköautoon tarvittavat rahat".
Laskin, vastaus on kaksi ja puoli päivää.
Möttösen Pentin vastaus on varmastikin toisenlainen, ja niin on minunkin vastaukseni neljän vuoden päästä. Mutta tänä päivänä se on tämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus.
Vastasin viestiin "Laskekaas, miten hirveästi ja hirveän kauan joudutte tekemään saastuttavaa työtä, jotta saisitte kasaan sähköautoon tarvittavat rahat".
Laskin, vastaus on kaksi ja puoli päivää.
Möttösen Pentin vastaus on varmastikin toisenlainen, ja niin on minunkin vastaukseni neljän vuoden päästä. Mutta tänä päivänä se on tämä.Ei ollut vastaus, koska kaikki riippuu ajomääristä ja sähkösopparista. Lisäksi tuo ei ollut oma auto vaan vuokra-auto (leasing on vuokraamista). Ja itse en vuokra-autoja tule ikinä ottamaan. Auton pitää aina olla 100% oma, siis ostan autoni aina käteisellä.
Sinun logiikallasi 10 päivän palkalla saa ison asunnon (paitsi ehkä Helsingissä). Asunnon vuokraaminen ja auton liisaaminenhan ovat täsmälleen sama asia. Ja aivan yhtä järkevääkin.
Lisäksi halvin käyttöetu ID.3:lla on nykyään 535 €/kk sähkö. Tuollaista mainitsemaasi käyttöetua ei ole olemassa. On mahdollista, että tuo oli olemassa vielä joku aika sitten, mutta ei enää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nettopalkka 3.782€/kk, lienee suht normaali pikkupomon liksa. Tekee 172 €/päivä.
ID.3 Pure käyttöetu 375 €/kk, sähkönkäyttö nykyisellä 12,70 5 s/kWh hinnalla ja vuotuisella 22 tkm ajolla n. 60 €/kk, yht. 435 €/kk
Jos käyttöetu ei konseptina ole tuttu, niin ainakin tässä tapauksessa sisältää auton kulut pesuista lasinpesunesteisiin ja veroista vakuutuksiin, kaiken muun paitsi sähkön.
435/172 = 2,52 (päivää)
Karvalakki-Leaf olisi ollut halvempi mutta ei muuten sovellu käyttötarkoitukseen. Käytetty Ampera meni vielä pienemmillä kuluilla mutta siinä alkoi olla jonkinlaista riskiä isomman remontin kustannuksista.
On muuten aika väsynyttä hommaa huudella putken takaa idioottia ja valehtelijaa. Kirjoita jotain mitä olisit valmis sanomaan myös naamakkain, muussa tapauksessa jää vain munaton vaikutelma.Ja muuten, normaalin keskituloisen nettopalkka on välillä 2000-2500 euroa. Tuolla nettopalkalla ollaan Suomessa hyvätuloisten ryhmässä, alle 10%:n nettopalkka on yli 3500 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut vastaus, koska kaikki riippuu ajomääristä ja sähkösopparista. Lisäksi tuo ei ollut oma auto vaan vuokra-auto (leasing on vuokraamista). Ja itse en vuokra-autoja tule ikinä ottamaan. Auton pitää aina olla 100% oma, siis ostan autoni aina käteisellä.
Sinun logiikallasi 10 päivän palkalla saa ison asunnon (paitsi ehkä Helsingissä). Asunnon vuokraaminen ja auton liisaaminenhan ovat täsmälleen sama asia. Ja aivan yhtä järkevääkin.
Lisäksi halvin käyttöetu ID.3:lla on nykyään 535 €/kk sähkö. Tuollaista mainitsemaasi käyttöetua ei ole olemassa. On mahdollista, että tuo oli olemassa vielä joku aika sitten, mutta ei enää.Ylipäätään kuukausimaksulla minkään perusteleminen on aivottoman typerää. Jos vaikka ostaa 1500 euron iPhonen niin se maksaa 1500 euroa, vaikka sen maksaisi 36 kuukauden aikana. Itse katson aina kokonaishinnan, ei koskaan kuukausihintaa. Etenkin kun en osta mitään kuukausimaksuilla.
- Anonyymi
Täällä on kovaa väittelyä ja lukujakin on väläytelti, mutta ei haluta laittaa mitään tieteellisiä linkkejä niiden tueksi. Edelleenkään ei ole aloittaja pystynyt vakuuttamaan minua sähköautojen vakavasta saastuttamisesta suhteessa muihin käyttövoimiin kehdosta hautaan ajatuksella. Räksyttäminen on helppoa, mutta todistaminen on vaikeata.... jolloin se ICCT raportti ohitetaan "ei pidä paikkaansa" väitteellä eikä esitetä mitään vastaraporttia.
https://theicct.org/publication-type/report/- Anonyymi
Liikenne on osoittautunut välttämättömäksi ihan yksityisistä ihmisistä lähtien. Ei liene ihmeellistä, että kysymyksiä riittää niin yksityisillä ihmisillä kuin yhteiskunnillakin liikenteen päästöihin liittyen. Ylimieliset elitistiset sähköautoilijat nimittävät kyseenalaistajia räksyttäjiksi vaikka kyseenalaistus lähtee ihan todellisista ihmisiä askarruttavista kysymyksistä. Tyypillistä eliitin räksyttämistä on esim. kehoitus: lukekaa ICCT raportit; sieltä löytyy totuus. Totuus kuitenkin löytyy aivan muulta. Kysymys on ihan käytännön elämästä, eikä siihen ICCT raportit ilmiselväst kuulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenne on osoittautunut välttämättömäksi ihan yksityisistä ihmisistä lähtien. Ei liene ihmeellistä, että kysymyksiä riittää niin yksityisillä ihmisillä kuin yhteiskunnillakin liikenteen päästöihin liittyen. Ylimieliset elitistiset sähköautoilijat nimittävät kyseenalaistajia räksyttäjiksi vaikka kyseenalaistus lähtee ihan todellisista ihmisiä askarruttavista kysymyksistä. Tyypillistä eliitin räksyttämistä on esim. kehoitus: lukekaa ICCT raportit; sieltä löytyy totuus. Totuus kuitenkin löytyy aivan muulta. Kysymys on ihan käytännön elämästä, eikä siihen ICCT raportit ilmiselväst kuulu.
Maksaako työnantaja sähköautoilijan lorvailut latausasemilla? Työmatkojen tehokkuus häipyy latauspöheikköön
- Anonyymi
Hänellä on vetyautoilun pakkomielle. Sen takia hän vääristää asioita ajaakseen vetyautoilua eteenpäin. Mitkään tieteelliset tutkimukset eivät kiinnosta sillä nehän rikkovat vetynarkkarin illuusioelämän ja totuutta on suorastaan mahdotonta kohdata. Huumeina saattaa toimia omat vetysijoitukset ja vedyn parissa työpaikka, jolloin on paljon menetettävää ja valehtelu jatkuu.
- Anonyymi
Miten ihmeessä suurkaupungeissa löytyy tilaa vetytankkausasemille turvamääräyksineen kun tontin pitäisi olla iso mahdollisen vetyräjähdyksen takia??? Kuvitelkaa miljoona vetyautoa vuonna 2040 ja siellä suhaa sitten myös kymmenet vetytankkirekat päivittäin täydentäen vetytankkausasemia tiheästi asutulla alueella aiheuttaen myös räjähdysriskin. Ei ole helppoa myöskään vetyautoilua saada toimimaan suurkaupungeissa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus- - Anonyymi
Kuinka kauan saa valehdella vedyn ympäristöystävällisyydestä???
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17401861/vety-lammittaa-ilmastoa-11-kertaisesti-vuodot-tukittava- - Anonyymi
"Tyypillistä eliitin räksyttämistä on esim. kehoitus: lukekaa ICCT raportit; sieltä löytyy totuus. Totuus kuitenkin löytyy aivan muulta. Kysymys on ihan käytännön elämästä, eikä siihen ICCT raportit ilmiselväst kuulu."
Ja räksyttäminen jatkuu ja vain "ei pidä paikkaansa" kieltotila on vahvan punainen. Uskottavuus katoaa kun et pysty YHTÄÄN MITÄÄN USKOTTAVAA vastaraporttia lähettämään tänne.
"Etsikää vastaus käytännön elämästä! Minä en mitään tutkimuksia tänne laita!!!" :D - Anonyymi
Onneksi tallista löytyy niin vanha diesel auto ettei tarvitse katsastuksessa pakokaasutestiä.Taidan mennä talliin vähän ruuvaamaan lisää syöttöä.Saa sitten sähköterot mustaa pakokaasua silmilleen.
- Anonyymi
Tuohon en nyt menisi, koska sähköterojen elämä on muutenkin niin ahdistunutta. Vakava asia on tietenkin se, että ilmastotavoitteet johtavat yksittäiset vastuulliset ihmiset niin ahdistavaan tilaan, että heillä synty vaikeuksia elämänhallinnassa.
- Anonyymi
Vanha tunnettu kansainvälinen suuri ympäristöjärjestö nimeltä Greenpeace kehoittaa ostamaan sähköauton jos auton aikoo ostaa. Miten voi olla mahdollista että Greenpeace erehtyy niin pahasti satojen tutkijoiden voimin kun toimistojakin on noin 40 maassa? Huomatkaa sana YMPÄRISTÖJÄRJESTÖ.
Ja yhtään automallia ei ole sitten ehdotettu täyssähköautojen tilalle mikä olisi se ympäristöystävällisempi vaihtoehto liitettynä jokin ympäristöraportti mukaan. Jälleen vain hyökkäävää sananhelinää kun vihataan sähköautoja ja yritetään sanallisilla mielikuvilla mustamaalata sähköautoja. Keisarilla ei ole vaatteita.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241661/greenpeace-ei-nae-sahkoautoja-quotmegasaasteenaquot-
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427105
- 323978
- 503428
- 412978
- 172756
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472157- 432112