Tosi ateisti uskoo, että Jumalaa tai jumalia ei ole olemassa ja luomista ei ole tapahtunut: se on mahdotonta.
Tosi ateisti uskoo, että tämä universumi on kaikki, mitä on olemassa: ei ole mitään sitä edeltävää tai sen ulkopuolista, josta aika-avaruus olisi syntynyt.
Tosi ateisti uskoo, että tämä fyysinen maailma (universumi ja sen aika-avaruus) on kaikki, mitä on olemassa, ja jos jotakin on olemassa, pitää sen olla luonteeltaan fyysistä: sillä pitää olla aika ja avaruus (materia voi syntyä vain aika-avaruuteen).
Jos uskot olevan jotakin tämän maailman ulkopuolella tai sitä edeltävää, niin uskot metafyysiseen (ei ole fyysistä maailmaa vaan jotakin muuta), ja olet ateistina feikki. Uskosi ei poikkea teistien uskosta muuten kuin että uskot ei-fyysisen maailman olevan vailla tietoisuutta ja älyä.
Yhtään havaintoa ei fyysisen maailman ulkopuolisesta olevaisuudesta ole ikinä tehty (eikä tulla tekemään) ja usko siihen perustuu ihmisen mielikuvitukseen, jonka tuotoksia on pantu paperille numeroina, kirjaimina ja matemaattisina symboleina.
Koska ne kuvaavat ihmisen mielikuvituksen tuotetta sen sijaan, että kuvaisivat todellisuutta, niin ne voidaan lukea jumaltarujen joukkoon.
Mitä tosi ateisti uskoo?
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
jumalasi ei tiedä mitään , jos olisi tiennyt niin olisi sanonut jotain mitä ei voi tietää kun tulevaisuudessa eli sellaista mitä ei voi sen aikaisen tiedon perusteella päätellä.
kai ymmärrät sen että jeesus tiesi keisarien kuollessaan nousevan taivaisiin jumalten joukkoon 🤔 ei pahemmin tarvitse keksiä , kun että minun kauttani kaikki pääsevät sinne 🤣 ”Tosi ateisti uskoo…”
Ateisti ei usko jumaliin.Ei jokainen joka sanoo "olen ateisti " pääse ateismin valtakuntaan.
- Anonyymi
Mitä vittua selität sitä mitä jotkut kuvittelemasi mielikuvitusateistit ajattelevat.
Ainoa mistä voit kertaa jotain oleellista on se mitä ajattelet ITSE. - Anonyymi
"Jos uskot olevan jotakin tämän maailman ulkopuolella tai sitä edeltävää, niin uskot metafyysiseen (ei ole fyysistä maailmaa vaan jotakin muuta), ja olet ateistina feikki."
Ja taas idioottimaista paskaa teistin suoltamana. Teismi (ja siten ateismi) ei ota kantaa muuhun kuin jumaliin. - Anonyymi
Väärin.
- Anonyymi
Minä en usko yliluonnollisiin höpinöihin joita jotkut kutsuvat jumaliksi toiset menninkäisiksi jne.. siksi minua jotkut sanovat ateistiksi ja se on ihan sama vaikka sanoisivat separaattoriksi minä en tiedä muiden uskonnottomien ajatuksia maailmasta tai mistään tutustumatta joten pyytäisin että älkää niputtako yksilöitä jonkun nimikkeen alle kuten uskovaiset haluavat itsensä niputtaa se ei ole tervettä ja saa yksilön näyttämään hieman tyhmältä ja saamattomalta ulkoa ohjautuvalta älykääpiöltä.
Minulla on omat johtopäätelmäni miksi saunatontut jumalat ja menninkäiset elävät siis vain taruissa älkää sekoittako minun päätelmiäni muiden uskonnottomien päätelmiin heillä voi olla aivan eri näkökulmat siihen etteivät ole taikauskoisia tai taikauskoihin taipuvaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1131818Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551277Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1501272- 49992
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126942Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75896- 52824
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36807Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62782- 56771