Vihaan elämääni ja paha olla.

Anonyymi-ap

Olen 18 vuotias poika ja asun yksin Vantaalla. Isä on kuollut ja äidin kanssa ei olla hirveästi tekemisissä ja minulla on 1 sisko ja 1 veli.
Opiskelen ammattikoulussa 3 vuosiluokkaa ja minulla ei ole yhtäkään kaveria. koulussa olen yrittänyt tutustua muihin jo viimeiset 2 vuotti ilman tulosta. Sairastuin ylä-asteella vaikeaan masennukseen ja lapsenakin on ollut ongelmia mielenterveyden kanssa. Minulla on ahdistus ja heikko itsetunto mikä tekee uusiin ihmisiin tutustumisen vaikeaksi.
Olen ollut 4 vuotta terapiassa ja kokeillut useita eri lääkkeitä ilman merkittäviä muutoksia. Olen käynyt erilaisissa harrastuksissa ja ryhmissä enkä ole löytänyt kavereita. En ole ikinä edes halannut tyttöä ja näen useasti unia, että minulla olisi ystäviä tai tyttöystävä, mutta tuntuu, että kukaan ei edes huomioi minun läsnäoloa ja en uskalla nykyisin edes lähestyä muita jos ei ole aivan pakko.
Minulla on paljon päivähaaveilua yksinäisyyden takia missä kuvittelen erilaisia skenaarioita ja tapahtumia ja varsinkin koulussa tästä on haittaa kun en pysty kunnolla keskittymään opetukseen.

Olen kaiken vapaa-ajan yksin koneella, katsomassa telkkaria tai ulkoilemassa sillä mikään ei ole pitkään aikaan tuntunut oikeastaan hyvälle.
Viime Heinäkuusta lähtien kun täytin 18 olen juonut pääasiassa 2-4x viikossa itseni humalaan ja parhaimmillaan olen juonut päivittäin paetakseni pahaa oloa.
Kännissä aina itsetuhoisuus korostuu ja tulee viilleltyä tai käyttäydyttyä tyhmästi.
Olen aina juonut yksin sillä en uskalla mennä baariin.
Juomisen takia on tullut paljon poissaoloja koulusta.
Olen monesti mennyt asioimaan kauppaan selvästi humalassa ja pelkään, että minua pidetään paikallisena juoppona.

Olen aika kyyninen ja turtunut nykyään, mutta viimeaikoina mieliala ollut todella matala ja en ole pystynyt pitämään kotia siistinä, pesemään astioita, pesemään vaatteita, käymään koulussa, vaihtamaan petivaatteita. Suihkussa käynti ja hampaidenkin pesu jäänyt vähemmälle.

Viikon olen ollut selvinpäin ja nyt on niin kova paine, että minä päivänä tai jopa tänään se katkeaa ja pakko hakea alkoholia ja kierre alkaa taas.

Olen puhunut kuraattorille ja opettajille asioista ja se on siellä päässä järjestynyt.
Jatkuvasti on alkoholi, traumat tai itsemurha mielessä ja mä olen vain loppu ja niin vitun yksinäinen jatkuvasti.
En pysty edes itkemään vaikka kuinka haluan.
En halua elää.
Olen ruma ja vastenmielinen ja todennäköisesti kuolen yksin.
Päässä on jatkuvasti epämiellyttävä paine ja sitä pitää purkaa jotenkin.
Mä en tiedä mitä tehdä enää.
Joka päivä olen yksin ja kukaan ei halua olla minun kanssa tekemisissä.

11

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ikävä tilanne.
      Minua alkoi mietityttää, kun kirjoitit, että olet puhunut rehtorille ja kuraattorille, ja asiat on " siellä päässä järjestynyt ". Mitä oikeastaan tarkoitat tuolla jutulla?
      Oletko puhunut heille siitä, millaista sinulla on yksin kotona, vai ainoastaan koulussa olemisesta, ja siellä olevista vaikeuksista ?

      Olisi tärkeää kertoa kaikki, sisältäen koulun ja myös sen yksinäisen olemisen ja elämisen.
      Kukaan ei voi tietää, miltä sinusta tuntuu tai mitä ajattelet yksin ollessasi, jos et kerro kenellekään.

      Omasta kokemuksesta nuoruudessani kauan sitten, pystyn sanomaan, että huonoin vaihtoehto on ottaa alkoholi ja ehkä mahdollisesti muut päihteet mukaan tuossa vaiheessa, kun on muutenkin vaikeaa.
      Koko tilanne menee pikkuhiljaa vain pahemmaksi, ja sitten sitä on vaikeampaa ja vaikeampaa korjailla jälkeenpäin. En väitä, ettei se ole mahdollista sekään, koska on se mahdollista korjata missä vaiheessa elämää tahansa, vaatii vaan sitten isomman työn.
      Olisi äärettömän tärkeää, että saisit apua ongelmiisi, löytäisit välittävän ja kuuntelevan ihmisen, ja rohkenisit puhua asioita, jotka mielessä myllertää ja painaa mieltä.

      Seuraava lause tulee aika suoraan, älä järkyty, sanon kokemuspohjalta omastakin menneisyydestä.
      Ajattelet olevasi hylätty ja arvoton, et pidä itsestäsi, syyttelet itseäsi juomisestasi ja pahasta olosta. ( muista se, että muut eivät ajattele sinusta noin )
      Se on ymmärrettävää ja aika yleistäkin, että tällaiset ajatukset pyörivät päässä, kun lähtee oman elämän hallinta käsistä.
      Muista aina, että et ole ainoa. On aika yleinen ajatus, että luulee muilla olevan paljon helpompaa.

      Jos, ja toivottavasti kun, asiat alkavat järjestyä, niin pikkuhiljaa kyllä helpottaa, ja eläminen alkaa olla parempaa, alamäkiäkin ajoittain tulee, vaikka asiat olisi hyvinkin.
      Luota ja usko itseesi, että olet ihan hyvä tyyppi, ja on ihmisiä, jotka sinustakin tykkäävät ja välittävät.
      Tsemppiä!

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! On tärkeää purkaa mielessä olevia huolia. Ja hyvä kuulla, että olet jo hakenut apua itsellesi ja sinulla on hoitosuhde sekä lääkitys. Harmi, että et koe saaneesi niistä riittävästi apua.

      Myös vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Ulkopuolisen kanssa keskusteleminen voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia.

      On olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri tilanteissa. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi maanantaista torstaihin klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Mulla on sama tila nuorena, että en löytänyt itseäni mistään.
      Kaikki tuntui merkityksettömältä.
      Sairastin mielenterveysongelmia vakavasti.
      Se on oma maailmansa, joka toisaalta oli mielenkiintoistakin, omanlaisensa.
      Ainutlaatuisuudessaan ainutlaatuista.

      Tyttökaverikokemus syntyy kun itse kasvaa vähän, että osaa olla muiden kanssa.
      Se voi viedä aikaakin, riippuu henkilöstä.
      Mutta kyllä jokaiselle järjestyy jotakin elämässä.
      Pitää pään kylmänä!

      Itse en ollut hirveä alkoholiin taipuvainen. Join, mutta en paljon.
      En pitänyt olotilasta, enkä tupakoinut.
      Jotenkin ties miten selvisin...

      Elämä on pyhää, mutta kun on kärsittävä niin saa kärsiä!

      Olla oma itsensä, opiskella itseään.
      Että osaisi olla oman elämänsä herra, niin se ei ole itsestään selvyyttä.

      Opiskella elämää viattomasti, rehellisesti, olla mies itselleen, tavoitella korkeita päämääriä, joita näkee....

      Horoskooppi kertoo paljonkin kuka on ihmisenä ja miten elämän pitäisi elää.

      Pysyä positiivisena, uskovaisena, toiveikkaana....

    • Anonyymi

      Jokaisen sukupolven ajankohta osuu johonkin historian tapahtumaan.

      Jokainen sukupolvi kohtaa jotakin maailman poliittista ongelmaa.

      He joutuvat käsittelemään, elämään sen ongelman.

      Voi olla, että henkilökohtaiset ongelmat ovat maailman politiikan heijastumia.

      Ei pidä ottaa ongelmia henkilökohtaisesti liikaa.


      Mutta samassa maailman politiikka on vain avaruuden säteilyn tulosta.

      Ei ihmiskunta sinänsä ole syyllinen.

      Ei siitäkään pidä ottaa liikaa hattuun.

      • Anonyymi

        Elämä loppujen lopuksi on vain syömistä, vaatetusta, nukkumista...

        Eikä elämä siitä huonoksi muutu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä loppujen lopuksi on vain syömistä, vaatetusta, nukkumista...

        Eikä elämä siitä huonoksi muutu!

        Kasvoin itse nuoruuden ilman tietokonepelejä.
        Tahtoisin pelata nyt, mutta en ole tottunut.

        Ihailen nuoria, jotka saavat pelata tietokonepelejä.

        Aika rauhallista nuoruutta, elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvoin itse nuoruuden ilman tietokonepelejä.
        Tahtoisin pelata nyt, mutta en ole tottunut.

        Ihailen nuoria, jotka saavat pelata tietokonepelejä.

        Aika rauhallista nuoruutta, elämää.

        Minäkin kasvoin lapsuuteni ja nuoruuteni silloin, kun ei ollut edes tietokoneita, saati nettiä tms.
        Ei käy yhtään kateeksi nykyajan lapsia ja nuoria, kun ovat jatkuvasti jokin laite kädessä, monet erakoituvat pelaillessaan yksikseen, tulee sosiaalisten tilanteiden vaikeuksia, pelkoja, jännitystä, ym.
        Minun lapsuudessa/nuoruudessa lähes kaikki lähiöiden tai omakotitalo-alueiden lapset ja nuoret leikkivät ja harrastivat yhdessä, yleensä otettiin mukaan kaikki, jotka vain halusivat.

        Olen kaiken kaikkiaan tyytyväinen, että ennen oli erilaista, en osaa edes ajatella minkälaista olisi, jos olisin nykyajan lapsi/nuori.
        Älylaitteissa ja peleissä on paljon hyvää, mutta on niillä huonojakin vaikutuksia.


    • Anonyymi

      Ymmärrän täysin pahan olosi, en itsekkään kestäisi valkoihoisena miehenä vantaan ilmapiirissä kuukauttakaan. Mikään lääke ei kuitenkaan korvaa suomessa olevia "valuvikoja".

      • Anonyymi

        Voitko kertoa, mitä kaikkea pidät " valuvikoina " ?
        Ihan uteliaisuudesta kyselen.


    • Anonyymi

      Olet liian nuori elämääsi vihaamaan. Katsos on monta istujaa ja katselijaa ollut ennen sinuakin. 1kor37

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      56
      4113
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2841
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      132
      2135
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1866
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      61
      1324
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1167
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1066
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1039
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      86
      1025
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      982
    Aihe