Miksi tänne yritetään luoda hirveetä vastakkainasettelua jonkun kuvitellun sisäpiirin ja muiden välille ja anonyymien ja rekisteröityneiden välille? En oo kauaa tänne vielä kirjoitellut mutta en mä mitään sisäpiiriä ole havainnut mikä muita hylkisi.
Kummastuttaa.
240
1441
Vastaukset
No ei täällä ole mitään sisäpiiriä. En ainakaan tiedä olevan. Kuutenkin mä olen jo vuosia ollut suomi24 palstoilla ja yhteenkään sisäpiiriin en ole onnistunut joutumaan/pääsemään.
Kuppikuntia täällä vähän on kyllä. Muodostuu kaveri porukka samanmielisten tai juttu sujuu välille helposti. Se voi kyllä aiheuttaa ulkopuolisuuden oloa uusille tulokkaille. Mutta siitä näennäisestä seinämästä pitää vaan mennä läpi. Ja olla kuin kotonaan. Kyllä niitä juttelijoita sitten tulee, kun alkujännitys on ohi. 😄👍En mäkään ole törmännyt sellaiseen. Varsinkaan sellaiseen ketkä muita pyrkisivät jotenkin pois savustamaan tai manipuloimaan ja kontrolloimaan. Ei mua ainakaan ole niin kohdeltu vaikka uus olenkin.
Kuppikuntien ja kaveriporukoiden muodostuminen on ihan normaalia mutta ei se tarkoita väitetynlaista ilkeämielistä toimintaa. Ja juu kyllä niitä juttelijoita tulee kun vain itse osallistuu keskusteluihin.🙂.- Anonyymi
Turinatiimi on.
Mikkojuhan kirjoitti:
En mäkään ole törmännyt sellaiseen. Varsinkaan sellaiseen ketkä muita pyrkisivät jotenkin pois savustamaan tai manipuloimaan ja kontrolloimaan. Ei mua ainakaan ole niin kohdeltu vaikka uus olenkin.
Kuppikuntien ja kaveriporukoiden muodostuminen on ihan normaalia mutta ei se tarkoita väitetynlaista ilkeämielistä toimintaa. Ja juu kyllä niitä juttelijoita tulee kun vain itse osallistuu keskusteluihin.🙂.Ei kyllä minustakaan kukaan rekattu savusta ketään pois täältä. Sanaharkkoja tulee, mutten niitäkään itse koe savustamisena vain normaalina ihmisten ajatusten yhteentörmäilynä. Meitä on niin joka junaan, että ihmeen sopuisaahan täällä siihen nähden on.
🤔
Ja joo, niin se menee IRL puolellakin, että juttuun tulevat linkittyy yhteen helpommin, kun eripuraiset tai hyvin erilaiset ajatusmaailman omavaat.
Ihan normaalia laumakäytöstä nähdäkseni.G-LoveR kirjoitti:
Ei kyllä minustakaan kukaan rekattu savusta ketään pois täältä. Sanaharkkoja tulee, mutten niitäkään itse koe savustamisena vain normaalina ihmisten ajatusten yhteentörmäilynä. Meitä on niin joka junaan, että ihmeen sopuisaahan täällä siihen nähden on.
🤔
Ja joo, niin se menee IRL puolellakin, että juttuun tulevat linkittyy yhteen helpommin, kun eripuraiset tai hyvin erilaiset ajatusmaailman omavaat.
Ihan normaalia laumakäytöstä nähdäkseni.Joo ihmiset keskustelee, kiistelee, on erimieltä ja riiteleekin mutta eihän se mitään savustamista pois munkaan mielestä ole. Yleensäkin asiat ja mielipiteet riitelee ei ihmiset eikä siinä ole mitään henkilökohtaista. Ellei sitten tahallaan ruveta haukkumaan, loukkaamaan, arvostelemaan ja alentamaan mitä sitäkin ikäväkyllä näkee mutta onneksi se on vähemmistössä kuitenkin noi jutut mutta joskus ne ärsyttää varsinkin jos kokee kohteen itse mukavana.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo ihmiset keskustelee, kiistelee, on erimieltä ja riiteleekin mutta eihän se mitään savustamista pois munkaan mielestä ole. Yleensäkin asiat ja mielipiteet riitelee ei ihmiset eikä siinä ole mitään henkilökohtaista. Ellei sitten tahallaan ruveta haukkumaan, loukkaamaan, arvostelemaan ja alentamaan mitä sitäkin ikäväkyllä näkee mutta onneksi se on vähemmistössä kuitenkin noi jutut mutta joskus ne ärsyttää varsinkin jos kokee kohteen itse mukavana.🙂.
Kaikki eivät ole niin leppoisia kuin pulleat kaveripojat.
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo ihmiset keskustelee, kiistelee, on erimieltä ja riiteleekin mutta eihän se mitään savustamista pois munkaan mielestä ole. Yleensäkin asiat ja mielipiteet riitelee ei ihmiset eikä siinä ole mitään henkilökohtaista. Ellei sitten tahallaan ruveta haukkumaan, loukkaamaan, arvostelemaan ja alentamaan mitä sitäkin ikäväkyllä näkee mutta onneksi se on vähemmistössä kuitenkin noi jutut mutta joskus ne ärsyttää varsinkin jos kokee kohteen itse mukavana.🙂.
Jep. Sen täällä kyllä oppii, nimittäin näpäyttämään takaisin. Mun tapoihin ei ole kuulunut näpäytellä eikä sanoa pahasti, mutta täällä olen senkin oppinut. Eikä se ole mikään imarteleva asia.
Se on kyllästymisen seurausta. Kyllästymisen ainaiseen vääntöön ja muottiin puserrukseen.
Lopulta ei jaksa enää vaan hymyillä ja hymistellä, töräyttää takas.
Mutta kyllähän hyvä käytös kivempaa on kaikinpuolin. 😊👍- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
En mä ainakaan ole mitenkään noin kokenut.🙂.
Ehkä et vielä, jos suurin piirtein olet samaa mieltä ollut. Juttu nyt vaan on niin, ett mä olen yli kymmenen vuotta näillä saiteilla seilannut, ja viimeisten vuosien aikana ilmapiiri täällä on muuttunut täysin. Yks sun toinen keskustelija on lähtenyt, koettuaan jotain vastenmielistä kohtelua eräiltä "kuppikunnilta" kaveriporukalta ja Turinatiimiltä.
Kuten he milloinkin asiaa haluavat nimittää.
Tällä kertaa ilmeisesti syynä on lähestyvät eduskuntavaalit ja nykyisen halliuksen
kannattajajoukko, karsii niitä kirjoittajia ulos jotka eivät ole SDP tai Vihreiden kannattajia.
Aika hyvin siinä ovat onnistuneetkin, hiljaiseksi palsta on nykyään mennyt.
Meitä on muutama sisukas sissi siitä huolimatta yhä palstailemassa, toisinaan.
Aatteles, minäkin välillä pidän muutaman päivänkin paussin, kun en ehdi muilta kiireiltäni palstalle tulla osallistumaan. Väärillä mielipiteilläni!
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Vaikee sanoo kun en tunne pulleita kaveripoikia.😄.
G-LoveR kirjoitti:
Jep. Sen täällä kyllä oppii, nimittäin näpäyttämään takaisin. Mun tapoihin ei ole kuulunut näpäytellä eikä sanoa pahasti, mutta täällä olen senkin oppinut. Eikä se ole mikään imarteleva asia.
Se on kyllästymisen seurausta. Kyllästymisen ainaiseen vääntöön ja muottiin puserrukseen.
Mutta kyllähän hyvä käytös kivempaa on kaikinpuolin. 😊👍Joo samaa mieltä. Vaikka pitkä pinna on niin ei sekään loputon ole.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo samaa mieltä. Vaikka pitkä pinna on niin ei sekään loputon ole.🙂.
No ei valitettavasti. Eikä jaksa jatkuvasti käyttää rautalankaakaan hankalimpien kanssa, helpompi oikoa ja todeta vaan naama kiinni. 😄
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä et vielä, jos suurin piirtein olet samaa mieltä ollut. Juttu nyt vaan on niin, ett mä olen yli kymmenen vuotta näillä saiteilla seilannut, ja viimeisten vuosien aikana ilmapiiri täällä on muuttunut täysin. Yks sun toinen keskustelija on lähtenyt, koettuaan jotain vastenmielistä kohtelua eräiltä "kuppikunnilta" kaveriporukalta ja Turinatiimiltä.
Kuten he milloinkin asiaa haluavat nimittää.
Tällä kertaa ilmeisesti syynä on lähestyvät eduskuntavaalit ja nykyisen halliuksen
kannattajajoukko, karsii niitä kirjoittajia ulos jotka eivät ole SDP tai Vihreiden kannattajia.
Aika hyvin siinä ovat onnistuneetkin, hiljaiseksi palsta on nykyään mennyt.
Meitä on muutama sisukas sissi siitä huolimatta yhä palstailemassa, toisinaan.
Aatteles, minäkin välillä pidän muutaman päivänkin paussin, kun en ehdi muilta kiireiltäni palstalle tulla osallistumaan. Väärillä mielipiteilläni!
trollikkaTosi ikävää että oot kokenu noin. En kyllä usko että niin käy tai ainakin tähän asti olen mielestäni kyennyt tulemaan toimeen myös mun kanssa erimieltä asioista olevien kanssa. Henkilökohtaisuuksiin meneminen on sitten jo vähän eri juttu. Eikä noi perustelut mulle kuulosta ainakaan paikkansapitäviltä. En usko että politiikka liittyy asiaan milläänlailla. Eikä oo oikeastaan vääriä mielipiteitä vaan vain toisistaan eroavia. On mullakin tutuissa ja kavereissa persujen ja kokoomuksen kannattajia vaikka ite pidän oikeistokonservatismia varsinkin populistista sellaista kaikkein tuhoisimpana politiikan suuntana. On meillä sitten yhteneviäkin mielipiteitä kyllä useistakin asioista.🙂.
G-LoveR kirjoitti:
No ei valitettavasti. Eikä jaksa jatkuvasti käyttää rautalankaakaan hankalimpien kanssa, helpompi oikoa ja todeta vaan naama kiinni. 😄
Jep. Ei jaksa aina vaikka kuinka haluaisi.🙂.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Mutta kyllähän hyvä käytös kivempaa on kaikinpuolin. 😊👍Ai? Mä kun luulin että se on tuollaista perhe-elämän koulimaa ajan myötä esiintullutta pimeää puolta, luontaista bitchismiä 😁
Anonyymi kirjoitti:
Ai? Mä kun luulin että se on tuollaista perhe-elämän koulimaa ajan myötä esiintullutta pimeää puolta, luontaista bitchismiä 😁
Heh, ei mun perhe-elämä vaadi yhtään bitchimäisyyttä. Se on leppoisaa palstailuun verrattuna. 😆
Kyllä se on tää ilmapiiri mikä välillä yrittää lytätä, mikä saa lyömään verbaalilla takas.G-LoveR kirjoitti:
Heh, ei mun perhe-elämä vaadi yhtään bitchimäisyyttä. Se on leppoisaa palstailuun verrattuna. 😆
Kyllä se on tää ilmapiiri mikä välillä yrittää lytätä, mikä saa lyömään verbaalilla takas.En ole oikeestaan yhtään bitchmäinen, kun oon hyvässä seurassa. Mulkvistien kanssa sekin puoli on nyt treenattu valmiuteen sitten. Siitä voi olla hyötyä joskus myös irl, sikäli hyvä ollut oppia sekin.
G-LoveR kirjoitti:
En ole oikeestaan yhtään bitchmäinen, kun oon hyvässä seurassa. Mulkvistien kanssa sekin puoli on nyt treenattu valmiuteen sitten. Siitä voi olla hyötyä joskus myös irl, sikäli hyvä ollut oppia sekin.
Ei oppi ojaan kaada näin mulle on aina ainakin sormea heristäen tolkutettu.😄.
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei oppi ojaan kaada näin mulle on aina ainakin sormea heristäen tolkutettu.😄.
Eikä tässäkään tapauksessa. Enää en ole liian kiltti. 😂👍✨
G-LoveR kirjoitti:
Eikä tässäkään tapauksessa. Enää en ole liian kiltti. 😂👍✨
Hyvä. Tosin hieman pelottava ajatus kuvitella sut vihaisena varsinkin niiden korkkiruuvi juttujen jälkeen.😄. Eih...taas mä sain sen mielikuvan päähäni ja se on täysin sun syy.😁.
Mikkojuhan kirjoitti:
Hyvä. Tosin hieman pelottava ajatus kuvitella sut vihaisena varsinkin niiden korkkiruuvi juttujen jälkeen.😄. Eih...taas mä sain sen mielikuvan päähäni ja se on täysin sun syy.😁.
Niihin tuskin tarvitsee ryhtyä. 😁
Mutta ymmärrän juu... Mielikuva on hirvittävän kauhia. 😵G-LoveR kirjoitti:
Niihin tuskin tarvitsee ryhtyä. 😁
Mutta ymmärrän juu... Mielikuva on hirvittävän kauhia. 😵On. Toivottavasti ei tule painajaisia.😄. Ja jos tulee niin niistäkin aion kylmänviileesti syyttää sua.😊.
Mikkojuhan kirjoitti:
On. Toivottavasti ei tule painajaisia.😄. Ja jos tulee niin niistäkin aion kylmänviileesti syyttää sua.😊.
Hmph. Nyt äkkiä muuta mietittävää ennen yöunia.
G-LoveR kirjoitti:
Hmph. Nyt äkkiä muuta mietittävää ennen yöunia.
Eiköhän sitä jotain miellyttävämpää saa pääkoppaansa taiottua mistä unta nähdä.🙂. Jos olisit sinkku niin tietäisin kyllä mistä sanoisin unta näkeväni mutta en nyt viitti kun et oo. Täytyy keksiä joku muu.😄.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
En ole oikeestaan yhtään bitchmäinen, kun oon hyvässä seurassa. Mulkvistien kanssa sekin puoli on nyt treenattu valmiuteen sitten. Siitä voi olla hyötyä joskus myös irl, sikäli hyvä ollut oppia sekin.
Okei, olen aina valmis hyväksymään valheenkin totuutena kunhan se on hyvin pohjustettu ja kerrottu 👌 😎
Mikkojuhan kirjoitti:
Eiköhän sitä jotain miellyttävämpää saa pääkoppaansa taiottua mistä unta nähdä.🙂. Jos olisit sinkku niin tietäisin kyllä mistä sanoisin unta näkeväni mutta en nyt viitti kun et oo. Täytyy keksiä joku muu.😄.
Jotain huumoria kauhukuvien sijaan. 😄👍
Jep. Hyvä idea. 😊👍Anonyymi kirjoitti:
Okei, olen aina valmis hyväksymään valheenkin totuutena kunhan se on hyvin pohjustettu ja kerrottu 👌 😎
Päh. Tietäisit etten valehtele, jos tuntisit mut. 🙂
G-LoveR kirjoitti:
Jotain huumoria kauhukuvien sijaan. 😄👍
Jep. Hyvä idea. 😊👍Joo hauskat jututkin aina kelpaa ja unet useasti onkin hyvin hassuja jos ne sattuu muistamaan.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
En mäkään ole törmännyt sellaiseen. Varsinkaan sellaiseen ketkä muita pyrkisivät jotenkin pois savustamaan tai manipuloimaan ja kontrolloimaan. Ei mua ainakaan ole niin kohdeltu vaikka uus olenkin.
Kuppikuntien ja kaveriporukoiden muodostuminen on ihan normaalia mutta ei se tarkoita väitetynlaista ilkeämielistä toimintaa. Ja juu kyllä niitä juttelijoita tulee kun vain itse osallistuu keskusteluihin.🙂.Savustamisesta löytyy ihan todistusaineistoakin. Rekatut kehuskelevat kuinka nauttivat joidenkin, ei samanmielisten, keskustelijoiden palstalta ulos savustamisesta. Näitä löytyy jos viitsii hakea rekattujen vanhoilla nikeillä. (Mutta se lienee osalla rekatuista yksi syy jatkuviin nikkivaihdoksiin; aiempia kirjoituksia on silloin vaikeampaa tai ainakin aika työlästä etsiä).
Anonyymi kirjoitti:
Savustamisesta löytyy ihan todistusaineistoakin. Rekatut kehuskelevat kuinka nauttivat joidenkin, ei samanmielisten, keskustelijoiden palstalta ulos savustamisesta. Näitä löytyy jos viitsii hakea rekattujen vanhoilla nikeillä. (Mutta se lienee osalla rekatuista yksi syy jatkuviin nikkivaihdoksiin; aiempia kirjoituksia on silloin vaikeampaa tai ainakin aika työlästä etsiä).
Äläpä yritä syyllistää sellaisesta mihin ei ole syyllistytty. Viittaat minuun kuitenkin, kun mainitset nikki vaihdokset.
G-LoveR kirjoitti:
Mutta kyllähän hyvä käytös kivempaa on kaikinpuolin. 😊👍Täysin samaa mieltä!
Anonyymi kirjoitti:
Savustamisesta löytyy ihan todistusaineistoakin. Rekatut kehuskelevat kuinka nauttivat joidenkin, ei samanmielisten, keskustelijoiden palstalta ulos savustamisesta. Näitä löytyy jos viitsii hakea rekattujen vanhoilla nikeillä. (Mutta se lienee osalla rekatuista yksi syy jatkuviin nikkivaihdoksiin; aiempia kirjoituksia on silloin vaikeampaa tai ainakin aika työlästä etsiä).
Kuten sanottua ite en ole sellaista havainnut tai kokenut. Menneestä en voi sanoa kun en oo vielä kuukauttakaan tänne kirjoitellu tai ehkä siitä kohta just ja just sen verran rupee olemaan.
Ja tuota jatkuvaa nimimerkkien vaihtoakin epäilen suuresti. Musta tuntuu että jotkut vain kuvittelevat jostain syystä mitä en ymmärrä toisten niin tekevän.🙂.- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Äläpä yritä syyllistää sellaisesta mihin ei ole syyllistytty. Viittaat minuun kuitenkin, kun mainitset nikki vaihdokset.
Kuten sanoin, todistusaineistoa löytyy, mutta ei kiinnosta kaivella.
Miksi muuten äriset, koska et ole ainoa nikkiään vaihtanut? (Niin, en viitannut sinuun, vaikka luuletkkin, että koko maailma pyörii sinun ympärilläsi. Tuli mieleen kuinka xliner joskus kertoi masentuneesta ystävästään, joka oli todella rasittavaa seuraa koska otti kaikki kommentit aina itseensä, tulkitsi rivien välistä ylinegatiivisesti sellaista mitä kukaan ei ollut sanonut…) Anonyymi kirjoitti:
Miksi muuten äriset, koska et ole ainoa nikkiään vaihtanut? (Niin, en viitannut sinuun, vaikka luuletkkin, että koko maailma pyörii sinun ympärilläsi. Tuli mieleen kuinka xliner joskus kertoi masentuneesta ystävästään, joka oli todella rasittavaa seuraa koska otti kaikki kommentit aina itseensä, tulkitsi rivien välistä ylinegatiivisesti sellaista mitä kukaan ei ollut sanonut…)Siksi, kun mulle tuosta nikkien vaihtelusta huomautellaan. En ole huomannut muille huomautellun.
Loogista siis olettaa, että jälleen koitetaan puhua syypääksi johonkin sen ohessa.G-LoveR kirjoitti:
Siksi, kun mulle tuosta nikkien vaihtelusta huomautellaan. En ole huomannut muille huomautellun.
Loogista siis olettaa, että jälleen koitetaan puhua syypääksi johonkin sen ohessa.Ja mun kohdalla todistusaineistoa ei löydy, kun en ole ketään täällä savustellut. Joten sekin on emävale, joka muuta väittää.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Ja mun kohdalla todistusaineistoa ei löydy, kun en ole ketään täällä savustellut. Joten sekin on emävale, joka muuta väittää.
Huoh
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muuten äriset, koska et ole ainoa nikkiään vaihtanut? (Niin, en viitannut sinuun, vaikka luuletkkin, että koko maailma pyörii sinun ympärilläsi. Tuli mieleen kuinka xliner joskus kertoi masentuneesta ystävästään, joka oli todella rasittavaa seuraa koska otti kaikki kommentit aina itseensä, tulkitsi rivien välistä ylinegatiivisesti sellaista mitä kukaan ei ollut sanonut…)Onko ne nikkien vaihtajat kertoneet niitä vaihtaneensa jos ei niin ethän sä sitä voi tietää. Sä voit tehdä vain omia ei yhtään mihinkään perustuvia ja hyvin todennäköisesti virheellisiä päätelmiä. Jos taas ovat itse kertoneet mikä siinä on ongelma.🙂.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Ei kyllä minustakaan kukaan rekattu savusta ketään pois täältä. Sanaharkkoja tulee, mutten niitäkään itse koe savustamisena vain normaalina ihmisten ajatusten yhteentörmäilynä. Meitä on niin joka junaan, että ihmeen sopuisaahan täällä siihen nähden on.
🤔
Ihan normaalia laumakäytöstä nähdäkseni.Suurelta osin kyllä mu silti työyhteisöissä pitäisi kuitenkin aina hyväksyä ne uudetkin jollain tapaa työn jälki näyttää si onko tekijäksi halukkuus oppia on toki ensisijainen että työyhteisö voi yhdessä opettaa uutta työyhteisön jäsentä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäkö nyt haet tällä kommentilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta tämä
Mistä toi "pulleat kaveripojat" sanonta tulee? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai? Mä kun luulin että se on tuollaista perhe-elämän koulimaa ajan myötä esiintullutta pimeää puolta, luontaista bitchismiä 😁
Sinuna varoisin häntä suututtamasta mulle on ainakin opetettu että mikään ei ole niin vaarallinen kui nainen suuttuessaan mu en ole vielä sitä pystyny todistaan henkilökohtaisesti että kuinka vaarallinen si lopulta yrittäny olen toki tyttöni äidin sain suuttumaan niin että leipäveitten rinnalle laitto itse tokikin nostin sen kaulalleni ja sanoin että siitä kun annat mennä ni mun ei tartti ihan niin kauan kitua mu ei saatana siitä ollu siihinkään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä tuskin edes erottasit valehteleeko joku sulle vai puhuuko totta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä taidat itse kuulua tuohon joukkoon ny vaan vaihteeksi mahdat olla anomuumina ja mahdollisesti kyseinen vuoropuhelu on sun yksin itsesi kanssa käymä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muuten äriset, koska et ole ainoa nikkiään vaihtanut? (Niin, en viitannut sinuun, vaikka luuletkkin, että koko maailma pyörii sinun ympärilläsi. Tuli mieleen kuinka xliner joskus kertoi masentuneesta ystävästään, joka oli todella rasittavaa seuraa koska otti kaikki kommentit aina itseensä, tulkitsi rivien välistä ylinegatiivisesti sellaista mitä kukaan ei ollut sanonut…)Vähä niin kuin sinä
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Siksi, kun mulle tuosta nikkien vaihtelusta huomautellaan. En ole huomannut muille huomautellun.
Loogista siis olettaa, että jälleen koitetaan puhua syypääksi johonkin sen ohessa.Kenelläkään muulla ei ole ollut niin paljon nikkejä kuin sulla. Tämä nykyinenkin tulee kohta vaihtumaan joksikin muuksi.
Anonyymi kirjoitti:
Kenelläkään muulla ei ole ollut niin paljon nikkejä kuin sulla. Tämä nykyinenkin tulee kohta vaihtumaan joksikin muuksi.
Ei ehkä olekkaan ollut. Ei tule. Mä lopettelen sitten tykkänään, kun saan irl asiat työelämän suhteen rullaamaan. Oon jo aika kyllästynyt tähän touhuun.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Ei ehkä olekkaan ollut. Ei tule. Mä lopettelen sitten tykkänään, kun saan irl asiat työelämän suhteen rullaamaan. Oon jo aika kyllästynyt tähän touhuun.
Eli et ikinä
Anonyymi kirjoitti:
Eli et ikinä
Niinhän sä luulet, kun et minua tunne kuin mielikuvissasi. Omaan maailmankuvaasi rinnastaen. Eli mutuilet.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Ja mun kohdalla todistusaineistoa ei löydy, kun en ole ketään täällä savustellut. Joten sekin on emävale, joka muuta väittää.
Milloin olet viimeksi keskustellut sydänystäväsi valtakunnan kanssa?
Niitä ystävällisiä keskusteluja esimerkiksi lasten hoidosta. - Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Päh. Tietäisit etten valehtele, jos tuntisit mut. 🙂
hähä, myönnetään että yhteenveto teksteistäsi puoltaa lausuntoasi...härnään lisää joskus toiste 😎
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä tuskin edes erottasit valehteleeko joku sulle vai puhuuko totta
Onko sillä suurtakaan väliä jos pystyn hyväksymään valeita totuutena 😁
Anonyymi kirjoitti:
Milloin olet viimeksi keskustellut sydänystäväsi valtakunnan kanssa?
Niitä ystävällisiä keskusteluja esimerkiksi lasten hoidosta.Valtakunta ei kuulu ystäviini ei edes kavereihin. Hän tykkää puhua vain omiaan, vaikea keskustella hänen kanssaan mitään. Joten en keskustele.
On muutama muukin joiden kanssa en löydä puhuttavaa. Enkä sopivaa tapaa keskustella ymmärrettävästi. Joten en keskustele.Anonyymi kirjoitti:
hähä, myönnetään että yhteenveto teksteistäsi puoltaa lausuntoasi...härnään lisää joskus toiste 😎
Yleensä puoltaa. Vaikka joskus häilyn kahden eri näkemyksen välilläkin. 😁
- Anonyymi
Olipa kerran suvaitsevuutta.
- Anonyymi
No empä ole oman elämäni aikana ainakaan kovasti huomannu että ihmiset sitä erilaisuutta suvaitsis ainakaan kovin hyvin
En ole huomannut täällä mitään sisäpiiriä, enkä vastakkainasettelua. Itse vaan höpisen menemään ja siirryn seuraavaan ketjuun.
En arvostele, en hauku, enkä latista muita sanoillani. Valitsen keskusteluketjut oman fiiliksen mukaan. Mitään raskassoutuista keskustelua en jaksa lähteä pohtimaan ja hyppään ne ketjut yli. Minulle tämä(kin) palsta on vain harmitonta viihdettä. En ota tätä turhan vakavasti.
Mistä sinulle on tullut kuva, että täällä olisi vastakkainasettelua ja syrjintää? Odotitko tältä palstalta ehkä enemmän, kuin mitä se sinulle antaa?No jos näitä ketjuja luet niin jotkut sellaista kovasti yrittävät väittää ja luoda. Ite en sellaista ole kokenut ja siksi ihmettelin miksi joitakin sellaisesta kovasti syytetään. Ehkä nää jutut on sitten ollu niissä mitkä oot yli hypännyt.🙂.
En tosiaan ole huomannut ainakaan että sä tosiaan mainitsemiasi asioita olisit tehnyt.😊.Mikkojuhan kirjoitti:
No jos näitä ketjuja luet niin jotkut sellaista kovasti yrittävät väittää ja luoda. Ite en sellaista ole kokenut ja siksi ihmettelin miksi joitakin sellaisesta kovasti syytetään. Ehkä nää jutut on sitten ollu niissä mitkä oot yli hypännyt.🙂.
En tosiaan ole huomannut ainakaan että sä tosiaan mainitsemiasi asioita olisit tehnyt.😊.Kuten jo sanoin, en lue kaikkia ketjuja. Vaikka olen ollut jo vuosia S24 keskustelufoorumin "asiakas", edelleen valitsen tarkkaan mihin osallistun.
Kaikista asioista ei tarvitse olla kaiken maailman mielipiteitä. Omasta puolestani voin sanoa, että mielipiteet ja käsitykset muuttuvat vuosien varrella. Itse en ole enää niin ehdoton kuin ennen wanhaan.
Mikäli asia-aiheet tylsistyttää, voi aina laatia vaikka musaketjun, runoketjun, tai vaikka romantiikkaketjun.
Aina on vaihtoehtoja. Vain oma mielikuvitus on rajana. 😊tosi.typy kirjoitti:
Kuten jo sanoin, en lue kaikkia ketjuja. Vaikka olen ollut jo vuosia S24 keskustelufoorumin "asiakas", edelleen valitsen tarkkaan mihin osallistun.
Kaikista asioista ei tarvitse olla kaiken maailman mielipiteitä. Omasta puolestani voin sanoa, että mielipiteet ja käsitykset muuttuvat vuosien varrella. Itse en ole enää niin ehdoton kuin ennen wanhaan.
Mikäli asia-aiheet tylsistyttää, voi aina laatia vaikka musaketjun, runoketjun, tai vaikka romantiikkaketjun.
Aina on vaihtoehtoja. Vain oma mielikuvitus on rajana. 😊Tuo on ihan totta.🙂.
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Kuten jo sanoin, en lue kaikkia ketjuja. Vaikka olen ollut jo vuosia S24 keskustelufoorumin "asiakas", edelleen valitsen tarkkaan mihin osallistun.
Aina on vaihtoehtoja. Vain oma mielikuvitus on rajana. 😊Just niin, sinä ja Elisa Kettu olet molemmat tosiaankin keskustelijoita, ettekä koskaan yritä täysillä lytätä ketään. Erimieltä oleminen ei sinäänsä ole lyttäämistä, kun kuuntelee mitä toisellakin on sanottavaa. Asiat täällä vaan vuosien mittaan muuttuneet ja hiton moni on lopettanut kokonaan saatuaan osakseen ylimielisyyttä... tai pelkkää hiljaisuutta!
Just niin, sinä ja Elisa Kettu olet molemmat tosiaankin keskustelijoita, ettekä koskaan yritä täysillä lytätä ketään. Erimieltä oleminen ei sinäänsä ole lyttäämistä, kun kuuntelee mitä toisellakin on sanottavaa. Asiat täällä vaan vuosien mittaan muuttuneet ja hiton moni on lopettanut kokonaan saatuaan osakseen ylimielisyyttä... tai pelkkää hiljaisuutta!
trollikkaNäillä keskustelufoorumeilla tulee vastaan aina kaikenlaisia puskista huutelijoita. Niihin negatiivisiin tyyppeihin ei kannata kiinnittää mitään huomiota. Olisin yllättynyt, jos yksikään palstalainen olisi välttynyt ikävältä palautteelta. Siitä on vaan mentävä yli ja jatkettava omaa palstailua.
Elisa-kettuun vertauksen otan suurena kohteliaisuutena. Kiitos! 😊
Itse tykkään keskustella, vaihtaa mielipiteitä ja keskityn intensiivisesti mielenkiintoiseen aiheeseen. Silloin omassa ajatuskuplassa on vain positiivisia asioita, jotka pitää saada mahdollisimman nopeasti tekstin muotoon, muuten ajatuskupla puhkeaa ja "punainen lanka" katoaa lopullisesti aivosumuun.- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Aina on vaihtoehtoja. Vain oma mielikuvitus on rajana. 😊Misäs raja si menee jos on rajaton mielikuvitus
- Anonyymi
En mäkään ole oikein koskaan ymmärtänyt, miksi tällä palstalla touhu aina ajoittain menee tällaiseksi. tosiaan tullut satunnaisesti seurailtua tätä puuhaa jo varsin kauan ja näitä tulee ja menee.
- Anonyymi
Ja siis uutena sitä on varmasit hieman hankala huomata, kun ei ole pidempää perspektiiviä miten nämä jutut täällä tuppaavat aina menemään. Se on tietenkin ihan ymmärrettävää, että aina välillä rekatuilla menee herne nenään, kun rekkaamattomissa on monenlaista asiatontakin ja välillä taas rekatut tappelevat keksenäänkin. Ja siis kyllähän sellanen tietty "rekattu on parempi" asenne välittyy todella nopeati eräiden kirjoittelijoiden teksteistä, varsinkin otollisissa ketjuissa. Toisaalta senkin tajuaa, koska voi se v.tuttaa, kun ei tiedä kuka on kuka. Silti välillä ihmetyttää miksi joidenkin on välillä niin vaikea vastata ihan vaan yksittäisiin teksteihin, kun ei niitä tosiaan anonyymeinä pysyt mitenkään luotettavasti toisiinsa linkittämään.
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis uutena sitä on varmasit hieman hankala huomata, kun ei ole pidempää perspektiiviä miten nämä jutut täällä tuppaavat aina menemään. Se on tietenkin ihan ymmärrettävää, että aina välillä rekatuilla menee herne nenään, kun rekkaamattomissa on monenlaista asiatontakin ja välillä taas rekatut tappelevat keksenäänkin. Ja siis kyllähän sellanen tietty "rekattu on parempi" asenne välittyy todella nopeati eräiden kirjoittelijoiden teksteistä, varsinkin otollisissa ketjuissa. Toisaalta senkin tajuaa, koska voi se v.tuttaa, kun ei tiedä kuka on kuka. Silti välillä ihmetyttää miksi joidenkin on välillä niin vaikea vastata ihan vaan yksittäisiin teksteihin, kun ei niitä tosiaan anonyymeinä pysyt mitenkään luotettavasti toisiinsa linkittämään.
Juu noinhan se aika pitkälle on.🙂.
- Anonyymi
Minun mielestä suurempi vastakkainasettelu oli silloin aikoinaan, kun oli atm:t vs. "lutkat" (lue: kaikki ei-neitsyet naiset).
Kirjautumaton palstalutka - Anonyymi
Niinhän välillä kai yritetään, muttei onnistuta 🤷♀️
- Sheena - Anonyymi
Haluaisin ottaa kuppia harmis-kynis-simiti-mikstuuran kera 😗. Tiedän, olen massasta poikkeava.
Mikäs siinä mielenkiintoistahan sekin vois olla.😄. Ja pakko sanoo että kyllä aikanaan on tullu aikamoisten persoonien kanssa kupiteltua.😁.
- Anonyymi
Trollit elävät draamasta. Huomiota on saatava vaikka negatiivisesti, sitten itketään yksinäistä kohtaloa heti perään kun kukaan ei digaa
Tämä tosiaankin ON sinkkupalsta! :D
Yleisesti ottaen täällä vain keskustellaan niin kuin muutenkin Kasnelosessa, mutta ikävänä kääntöpuolena on sitten tuo joidenkin haukkuminen, esim. joidenkin palstalaisten, seksuaali-ja sukupuolivähemmistöjen, naisten, joskus jopa toisen elokuva-tai musiikkimakua saatetaan haukkua tai ihan vain mielipiteitäkin. Itse en ole saanut kauheasti haukkumista, mitä nyt jotkut ei ole joskus tykänneet, jos puhun heidän mielestään liian pitkään samoista aiheista, esim. musiikista (yleensä sellainen, joka ei ole edes ottanut osaa keskusteluun, vaan ulkopuolisena on vain lukenut mun ja jonkun toisen tai useamman keskustelua aiheesta ja sitten hyökänny väliin kommentoimaan, että voitaisiinko me vaihtaa aihetta välillä tai minä, häiritsee).
Jotkut joskus pui jotain vanhoja kaunoja täällä S24:ssa ja herättää joissain närää tai sitten ei tykätä, jos joku tulee kommentoimaan jonnekin palstalle, vaikka ei palstalaisten mielestä kuuluisi olla siellä ja ollaan ajamassa pois (esim. jos hetero tai bi menee vaikka lesbojen tai homojen palstalle kommentoimaan) tai puhuu jostain asiasta jollain palstalle minne joidenkin mielestä aihe sovi ja sanotaan, että onhan täällä tuolle aiheelle omakin palsta, mene sinne.
Palstoilla enemmän keskenään juttelee esim.sellaiset, joilla sillä hetkellä sattuu olemaan aiheesta jutun juurta keskenään tai jostain aihetta enemmän tai vähemmän sivuavastakin tai vaikka joilla huumori on samantyylinen, niin voidaan heittää keskenään jotain huumorijuttua. Mutta keskusteluseuraa saattaa saada täällä, jos vaan ottaa osaa keskusteluun tai laittaa jollekin kommenttia tai tekee itse uuden aloituksen jostain aiheesta.Norppa83 kirjoitti:
Ihan hyvin sinäkin sovit tänne keskustelemaan.
Kiitos vaan.🙂. Oon kyllä ihan hyvin sekaan kokenut mahtuvani. Ja ihan tervetulleeksikin ainakin useimpien taholta oon itseni tuntenut.
Mikkojuhan kirjoitti:
Kiitos vaan.🙂. Oon kyllä ihan hyvin sekaan kokenut mahtuvani. Ja ihan tervetulleeksikin ainakin useimpien taholta oon itseni tuntenut.
Se on hyvä =)
- Anonyymi
Ilmiselviä kuppikuntia löytyy, mutta sellainen leppoisa tapaus kuten sinä pärjää kyllä, roolinsa vangiksi voi tietysti jäädä
Olen kyllä aina joo tullut suht hyvin erillaisten ihmisten kanssa toimeen. Tosin sekin on joskus joitain tuntunut ärsyttävän jostain syystä. Ja joo roolinsa vangiksi voi myös jäädä. Ite koen kyllä kuten olen maininnutkin vissiin että elämässä olen niin kovan koulun käynyt läpi että rooleista tunnen eroon päässeeni.😊.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Olen kyllä aina joo tullut suht hyvin erillaisten ihmisten kanssa toimeen. Tosin sekin on joskus joitain tuntunut ärsyttävän jostain syystä. Ja joo roolinsa vangiksi voi myös jäädä. Ite koen kyllä kuten olen maininnutkin vissiin että elämässä olen niin kovan koulun käynyt läpi että rooleista tunnen eroon päässeeni.😊.
No anonyyminä olemisessa on se hyvä puoli että voi olla black adder jos huvittaa 😁
Anonyymi kirjoitti:
No anonyyminä olemisessa on se hyvä puoli että voi olla black adder jos huvittaa 😁
Niinhän siinä voi olla kuka tahansa ja esittää millaista tahansa mutta miksi kukaan haluaisi olla kukaan muu kuin oma itsensä. Mutta kuten todettua ei anonyyminä esiintyminen kenestäkään yhtään huonompaa tee.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Niinhän siinä voi olla kuka tahansa ja esittää millaista tahansa mutta miksi kukaan haluaisi olla kukaan muu kuin oma itsensä. Mutta kuten todettua ei anonyyminä esiintyminen kenestäkään yhtään huonompaa tee.🙂.
Ei tässä anonyymius itsenä oloa estä. Tuo blackadder heitto oli nyt lähinnä viittaus rowan atkinsoniin ja hänen luomaansa hahmoon, ei omiin luontaisiin taipumuksiin :)
Anonyymi kirjoitti:
Ei tässä anonyymius itsenä oloa estä. Tuo blackadder heitto oli nyt lähinnä viittaus rowan atkinsoniin ja hänen luomaansa hahmoon, ei omiin luontaisiin taipumuksiin :)
Joo ei estä kyllä.🙂. Ja juu kyllä mä black adderin muistan. Oli hauska hahmo ja sarja. Tai siinä oli useampia hauskoja hahmoja. Se black adderin palvelija ja punainen neilikka ja se kuningas ja mitä kaikkee. Niin ja se yks kausi pomppas sit ensimmäiseen maailmansotaan.🙂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei tässä anonyymius itsenä oloa estä."
Noinhas se juuri on. Anonyymius ei todellakaan tarkoita, ettäkö kirjoittaja olisi jotenkin vähemmän oma itsensä. Mä olen moneen oteeseen ihmetellyt miksi osaa rekisteröityneistä häiritsee muiden anonyymius. Jollei se mahdollinen "muihin sekoittaminen" häiritse anonyymiä itseään, niin miksi siitä muut häiriintyvät?
Tämä täysin sivusta. Anonyymi kirjoitti:
Noinhas se juuri on. Anonyymius ei todellakaan tarkoita, ettäkö kirjoittaja olisi jotenkin vähemmän oma itsensä. Mä olen moneen oteeseen ihmetellyt miksi osaa rekisteröityneistä häiritsee muiden anonyymius. Jollei se mahdollinen "muihin sekoittaminen" häiritse anonyymiä itseään, niin miksi siitä muut häiriintyvät?
Tämä täysin sivusta.Se on joskus äärettömän turhauttavaa ja siitä tulee joskus todella epävarma olo että keskusteleeko nyt saman vai eri henkilön kanssa varsinkin jos keskustelussa on monta anonyymiä yhtä aikaa. Ja se saattaa viedä tunnetta paljon pois keskustelusta ja yhteyden saaminen anonyymiin tuntuu joskus vaikeammalta. Siinä jotain asioita mitkä mua välillä häiritsee mutta ei anonyymit siis todellakaan mitenkään huonompia ole.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Se on joskus äärettömän turhauttavaa ja siitä tulee joskus todella epävarma olo että keskusteleeko nyt saman vai eri henkilön kanssa varsinkin jos keskustelussa on monta anonyymiä yhtä aikaa. Ja se saattaa viedä tunnetta paljon pois keskustelusta ja yhteyden saaminen anonyymiin tuntuu joskus vaikeammalta. Siinä jotain asioita mitkä mua välillä häiritsee mutta ei anonyymit siis todellakaan mitenkään huonompia ole.🙂.
No kyllä mä senkin ymmärrän, mutta en kuitenkaan tajua. Itselläni ei ole mitään ongelmaa vastata ihan vaan siihen yhteen viestiin, johon vastaukseni kirjaimellisesti menee. Ehkä siksi koen jotenkin erikoiseksi sen, että monille se kuitenkin tuntuu olevan kovin vaikeaa ja tosiaan tarvitsevat jotain millä yhdistää eri viestejä toisiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä täysin sivusta.Toiset eivät ole ehkä saaneet IRL tarpeeksi kokemusta omana itsenään nähdyksi tulemisesta niin ihmettelevät miksi joku toinen ei sellaista täällä kaipaa.
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä mä senkin ymmärrän, mutta en kuitenkaan tajua. Itselläni ei ole mitään ongelmaa vastata ihan vaan siihen yhteen viestiin, johon vastaukseni kirjaimellisesti menee. Ehkä siksi koen jotenkin erikoiseksi sen, että monille se kuitenkin tuntuu olevan kovin vaikeaa ja tosiaan tarvitsevat jotain millä yhdistää eri viestejä toisiinsa.
Niin niistä viesteistä koostuu yhdessä ikäänkuin kuva siitä ihmisestä kenen kanssa keskustelee. Ilman sellaista kokonaiskuvaa se tuntuu sellaiselta hyvin irralliselta sekamelskalta missä ei ole mitään järjestystä ja logiikkaa ja ihmisiä ei erota toisistaan mitenkään.🙂. Se tuntuu joskus ahdistavalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiset eivät ole ehkä saaneet IRL tarpeeksi kokemusta omana itsenään nähdyksi tulemisesta niin ihmettelevät miksi joku toinen ei sellaista täällä kaipaa.
Voi olla jotain tuollaista. En tiedä. Tai sitten jotain persoonan perustavanlaatuista erilaisuutta. Paha sanoa.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin niistä viesteistä koostuu yhdessä ikäänkuin kuva siitä ihmisestä kenen kanssa keskustelee. Ilman sellaista kokonaiskuvaa se tuntuu sellaiselta hyvin irralliselta sekamelskalta missä ei ole mitään järjestystä ja logiikkaa ja ihmisiä ei erota toisistaan mitenkään.🙂. Se tuntuu joskus ahdistavalta.
Ehkä se on noin, jos kaipaa jotain "kuvaa" siitä toisesta. Itselläni ei ole minkäänlaista tarvetta muodostella kenestäkään täällä sen kummempia kuvia ja siksipä en varmaan tuota ongelmaa kykenekään tajuamaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se on noin, jos kaipaa jotain "kuvaa" siitä toisesta. Itselläni ei ole minkäänlaista tarvetta muodostella kenestäkään täällä sen kummempia kuvia ja siksipä en varmaan tuota ongelmaa kykenekään tajuamaan.
Hyvin mahdollista. Mulla se tapahtuu ainakin ihan vaistonomaisesti ja automaattisesti että luo kuvaa päässään siitä millainen ihminen on kyseessä kenen kanssa keskustelee.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Hyvin mahdollista. Mulla se tapahtuu ainakin ihan vaistonomaisesti ja automaattisesti että luo kuvaa päässään siitä millainen ihminen on kyseessä kenen kanssa keskustelee.🙂.
Mä en pohdi tuollaisia edes silloin, kun juttelen livenä ihmisten kanssa. Mietin tuota vain, jos mä tulen olemaan useamminkin tekemisisssä ko. ihmisen kanssa ja sillä on jotain aidosti väliä.
Anonyymi kirjoitti:
Mä en pohdi tuollaisia edes silloin, kun juttelen livenä ihmisten kanssa. Mietin tuota vain, jos mä tulen olemaan useamminkin tekemisisssä ko. ihmisen kanssa ja sillä on jotain aidosti väliä.
Livenäkin se tapahtuu ihan automaattisesti silloin se on vielä helpompaa kun kommunikointi tapahtuu kasvotusten ja näkee myös sanattoman kommunikaation. Eikä sitä pohdi se on ihan tiedostamatonta ja kuuluu ihmisen käyttäytymiseen ja psykologiaan.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Livenäkin se tapahtuu ihan automaattisesti silloin se on vielä helpompaa kun kommunikointi tapahtuu kasvotusten ja näkee myös sanattoman kommunikaation. Eikä sitä pohdi se on ihan tiedostamatonta ja kuuluu ihmisen käyttäytymiseen ja psykologiaan.🙂.
Todellisuudessahan se ei ole lainkaan helppoa ja ne kuvat mitä muista ihmisistä luo ovat oikeasti ihan päin helvettiä ja pääosin ne ihmiset ovat jotakin ihan muuta.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Se on joskus äärettömän turhauttavaa ja siitä tulee joskus todella epävarma olo että keskusteleeko nyt saman vai eri henkilön kanssa varsinkin jos keskustelussa on monta anonyymiä yhtä aikaa. Ja se saattaa viedä tunnetta paljon pois keskustelusta ja yhteyden saaminen anonyymiin tuntuu joskus vaikeammalta. Siinä jotain asioita mitkä mua välillä häiritsee mutta ei anonyymit siis todellakaan mitenkään huonompia ole.🙂.
Kuule, kyllä meidät toisistamme opit tuntemaan! Mä esim. käytän paljon puheessani; Turunmurretta ja teen kirjoitusvirheitä oikeesti, ihan luonnostaan siks! ...OIKEASTI.
Useimmiten mä allekirjoitan tekstini; mutt en ain!
Terveisin; trollikka
Jos seuraat noita välimerkkejä; sekä huutomerkkejä ja lyhennettyjä sanoja, alat olla perillä mun kirjoitus tyylistäni... tai tyylittömyydestä! Anonyymi kirjoitti:
Kuule, kyllä meidät toisistamme opit tuntemaan! Mä esim. käytän paljon puheessani; Turunmurretta ja teen kirjoitusvirheitä oikeesti, ihan luonnostaan siks! ...OIKEASTI.
Useimmiten mä allekirjoitan tekstini; mutt en ain!
Terveisin; trollikka
Jos seuraat noita välimerkkejä; sekä huutomerkkejä ja lyhennettyjä sanoja, alat olla perillä mun kirjoitus tyylistäni... tai tyylittömyydestä!Joo ehkä mä joistain jotenkin pystyn aavistelemaan että on sama henkilö mutta kyllä se mulle hyvin vaikeaa on. Allekirjoittaneita en sillain pidä anonyymeinä kun se allekirjoitus ajaa saman asian kuin rekkautuminenkin mutta tietysti allekirjoittanutta on jonkun aivan toisen ihmisen helpompi esittää ja häneksi tekeytyä.🙂.
Toi nyt on ikuisuuskysymys, jonka nostit esille.
On tosiaan palstalaisia joiden mielestä täällä on sisäpiiri.
Itse kun tulin palstalle reilu pari vuotta sitten, minusta tuntui alkuun etten saisi oikein olla tällä palstalla. Juuri tuon sisäpiirin takia. Kuitenkin kun avauduin tunteistani palstalla, minun tunteeni todistettiin vääräksi ja minut toivotettiin tervetulleeksi.
Palstalle kaivataan aina uutta verta. Uusia keskustelijoita ja uusia mielipiteitä.
Mitä vähemmän keskustelijoita on, sitä tiiviimmin rekatut keskustelevat keskenään ja syntyy se sisäpiirivaikutelma.
Todellakin on joskus vaikeaa keskustella anonyymien kanssa, jos eivät käytä allekirjoitustakaan. Koskaan ei tiedä kuka vastaa. Onko se jonka kanssa keskusteli vai joku sivusta huutelija. Ei me olla kukaan ajatusten lukijoita ja meedioita, jotka tunnistaa anonyymit jostakin pilkun asennosta toisistaan.
Tämä seikka ehkä saa rekkautuneet ja allekirjoittaneet ehkä enemmän keskustelemaan keskenään ja oppimaan toisiaan. Siitä johtuu se "sisäpiiri". Oikeasti täällä ei ole sisäpiiriä, on vain vaikutelma siitä.Hienosti analysoitu ja oon kyllä kaikesta samaa mieltä.😊. Ja tuo anonyymien toisistaan erottaminen on tosiaan mulle ainakin ihan mahdotonta ja tosiaan hankaloittaa joskus keskustelemistä mutta ei se heistä mitenkään huonompia tee.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Hienosti analysoitu ja oon kyllä kaikesta samaa mieltä.😊. Ja tuo anonyymien toisistaan erottaminen on tosiaan mulle ainakin ihan mahdotonta ja tosiaan hankaloittaa joskus keskustelemistä mutta ei se heistä mitenkään huonompia tee.🙂.
Minulla oli aikanaan yksi erittäin mielenkiintoinen keskustelukaveri tällä palstalla.. anonyymi. Nautin hänen kanssaan keskusteluista, mutta tuo epävarmuus kenen kanssa juttelin haittasi,sillä hän ei ilmaissut itseään koskaan. Kutsuin häntä "jäävuoren huipuksi".
Ajoittain hän tulee mieleeni ja harmittaa kovasti. Harmittaa, sillä pidin hänestä. Erinomainen keskustelija, mutta kun olisi pitänyt hänet tunnistaa kirjoitusten perusteella, se jäi. Anonyymien kanssa ei saa jatkumoa.Pikku-pirpana kirjoitti:
Minulla oli aikanaan yksi erittäin mielenkiintoinen keskustelukaveri tällä palstalla.. anonyymi. Nautin hänen kanssaan keskusteluista, mutta tuo epävarmuus kenen kanssa juttelin haittasi,sillä hän ei ilmaissut itseään koskaan. Kutsuin häntä "jäävuoren huipuksi".
Ajoittain hän tulee mieleeni ja harmittaa kovasti. Harmittaa, sillä pidin hänestä. Erinomainen keskustelija, mutta kun olisi pitänyt hänet tunnistaa kirjoitusten perusteella, se jäi. Anonyymien kanssa ei saa jatkumoa.Joo vaikeaa se on ja tosiaan kokoajan saa vähän epäillä että onkohan tää nyt ihan varmasti sama tyyppi vai ei ja se latistaa tunnetta keskustelusta.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo vaikeaa se on ja tosiaan kokoajan saa vähän epäillä että onkohan tää nyt ihan varmasti sama tyyppi vai ei ja se latistaa tunnetta keskustelusta.🙂.
Näinpä.
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo vaikeaa se on ja tosiaan kokoajan saa vähän epäillä että onkohan tää nyt ihan varmasti sama tyyppi vai ei ja se latistaa tunnetta keskustelusta.🙂.
Tää on totta. Joskus kun joku anonyymi sanoo, että on jutellut mun kanssa vaikka musiikista tai että olis e tyyppi, joka kertoi mulle jostain artistista tai bändistä, niin en osaa sanoa kuka. Onko ollut useampikin tyyppi vai onko ollut koko ajan sama. Tässä yks päivä yks anonyyminä pysyttelevä tyyppi sanoi mulle täällä Kaksnelosessa yhellä palstalla, että on mun kanssa jutellut musiikkipalstalla ja on lukenut mun sinne laittamia kommentteja, mutta en tunnistanut häntä. Vasta sitten yhdestä vihjeestä tunnistin.
Norppa83 kirjoitti:
Tää on totta. Joskus kun joku anonyymi sanoo, että on jutellut mun kanssa vaikka musiikista tai että olis e tyyppi, joka kertoi mulle jostain artistista tai bändistä, niin en osaa sanoa kuka. Onko ollut useampikin tyyppi vai onko ollut koko ajan sama. Tässä yks päivä yks anonyyminä pysyttelevä tyyppi sanoi mulle täällä Kaksnelosessa yhellä palstalla, että on mun kanssa jutellut musiikkipalstalla ja on lukenut mun sinne laittamia kommentteja, mutta en tunnistanut häntä. Vasta sitten yhdestä vihjeestä tunnistin.
Vähän sellaista arpomista se on ja sitten ikävimmässä tapauksessa joku suutahtaa kun et sitten tunnistakaan häntä ja kokee tulleensa loukatuksi.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Vähän sellaista arpomista se on ja sitten ikävimmässä tapauksessa joku suutahtaa kun et sitten tunnistakaan häntä ja kokee tulleensa loukatuksi.🙂.
Näinpä.
- Anonyymi
Tämän palstan sisäpiiriin on helppo päästä. Sanoo vain tukevansa feminismiä, niin on automaattisesti sisäpiirissä. 🤣
- Anonyymi
Miksi anonyymi pitäisi tunnistaa? Eikö riitä, että vastaa viestiin sen sisällön perusteella (tai jättää vastaamatta).
Anonyymi kirjoitti:
Tämän palstan sisäpiiriin on helppo päästä. Sanoo vain tukevansa feminismiä, niin on automaattisesti sisäpiirissä. 🤣
Miten sellaiseen sisäpiiriin pääsee mitä ei ole olemassa.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Miten sellaiseen sisäpiiriin pääsee mitä ei ole olemassa.🙂.
Voi mikkojuhani, kun sinä et ole päässyt siihen sisäpiiriisi😊 Jatka vielä miesten maalittamista, feminismin tukemista yms, niin kyllä sä siihen femakkokerhoosi pääset kerran haluat.
Anonyymi kirjoitti:
Voi mikkojuhani, kun sinä et ole päässyt siihen sisäpiiriisi😊 Jatka vielä miesten maalittamista, feminismin tukemista yms, niin kyllä sä siihen femakkokerhoosi pääset kerran haluat.
En mä mihinkään sisäpiiriin ole pyrkinyt tai pyrkimässä kun ei sellaista ole.😄. Eikä kukaan miehiä maalita tai tue mitään feminismiä. Se nyt vaan on muutenkin sellainen populistinen muoti-ilmiö nähdä nykyään feministejä ihan aivan kaikkialla ja joka paikassa. Näin mä asian näen.🙂.
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa just toissa päivänä mua syytettiin pahaksi naisvihaajaksi kun sanoin että traslaki ei mun mielestä ole naisia mihinkään vaaraan asettanut mitenkään verrattuna entiseen.😄. Eli feministien mielestä mä olen naisvihaaja ja sun mielestä feministi.😁.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Itseasiassa just toissa päivänä mua syytettiin pahaksi naisvihaajaksi kun sanoin että traslaki ei mun mielestä ole naisia mihinkään vaaraan asettanut mitenkään verrattuna entiseen.😄. Eli feministien mielestä mä olen naisvihaaja ja sun mielestä feministi.😁.
Feministeille tyypillistä toimintaa. Heille kaikki miehet ovat naisvihaajia.
Anonyymi kirjoitti:
Feministeille tyypillistä toimintaa. Heille kaikki miehet ovat naisvihaajia.
Ja naisvihaajille kaikki naiset feministejä. Kaikki ääripäät on huono juttu asiassa kuin asiassa. Onneksi kummissakin ryhmissä ne kaikkein äärimmäiset on pieni vähemmistö.🙂.
Toisia vaan ärsyttää, kun jotkut tuntee toisensa ja tuppaavat turisemaan keskenään.
Itse kun ei mukavaan keskusteluun pysty, eikä ainakaan suostu mitään allekirjoitusta laittamaan, alkaa keljuttamaan muiden keskinäinen sopu...
Sit pitää kiukuta...Mikkojuhan kirjoitti:
Saattaa hyvinkin olla myös paljon tuotakin joillain.🙂.
Niin, no ei tänne kukaan ole mitään tiettyä ryhmää rakentanut tms. Mutta jotkut vaan tulee juttuun ja tykkäävät jutrlla ristiin rastiin, ja joitain se haittaa... ei niitä jotka vaan juttelee, kuten keskustelusivustolla on tapana ja tarkoituksenakin....
Mutta jos jää jostain syystä pois siitä, niin sit kiukuttaa ja alkaa marina...Disseisback kirjoitti:
Niin, no ei tänne kukaan ole mitään tiettyä ryhmää rakentanut tms. Mutta jotkut vaan tulee juttuun ja tykkäävät jutrlla ristiin rastiin, ja joitain se haittaa... ei niitä jotka vaan juttelee, kuten keskustelusivustolla on tapana ja tarkoituksenakin....
Mutta jos jää jostain syystä pois siitä, niin sit kiukuttaa ja alkaa marina...Niin eihän se tosiaan koskaan oo hauskaa kun toisilla on mukavaa ja ite jää ulkopuolelle tai ainakin kokee jäävänsä. Eikä kuitenkaan osaa tai uskalla koittaa ite liittyä mukaan kun uskoo tulevansa hylätyksi ja sitten tosiaan rupee kiukuttaan.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin eihän se tosiaan koskaan oo hauskaa kun toisilla on mukavaa ja ite jää ulkopuolelle tai ainakin kokee jäävänsä. Eikä kuitenkaan osaa tai uskalla koittaa ite liittyä mukaan kun uskoo tulevansa hylätyksi ja sitten tosiaan rupee kiukuttaan.🙂.
Niin... elämä on valintoja. Vähällä ei saa paljoo....
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ja...palstako edustaa jollekin ihmiselle sitä paljoutta.
Come On!
Järki peliin nyt hei ja heti.
AV Anonyymi kirjoitti:
Come On!
AVNo jos joku alkaa vänkäämään, että täällä on joku turinatiimi ja oma sakki, sit kiukkuaa siitä, niin herättele sitä... sillä tyypillä ei ole suhteellisuus elämässään.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No jos joku alkaa vänkäämään, että täällä on joku turinatiimi ja oma sakki, sit kiukkuaa siitä, niin herättele sitä... sillä tyypillä ei ole suhteellisuus elämässään.
Sivusta totean, että vaikka olisikin joku turinatiimi ja oma sakki, niin saavathan ihmiset ihan vapaasti päättää itse kenen kanssa jutustelevat.
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta totean, että vaikka olisikin joku turinatiimi ja oma sakki, niin saavathan ihmiset ihan vapaasti päättää itse kenen kanssa jutustelevat.
Niinpä...
Disseisback kirjoitti:
Näinhän se on että saat just niin paljon kuin annatkin lähestulkoon melkein kaikessa.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Näinhän se on että saat just niin paljon kuin annatkin lähestulkoon melkein kaikessa.🙂.
Jep...
Anonyymi kirjoitti:
Come On!
AVTollahan ei oo palstan kanssa mitään tekemistä vaan elämän yleensäkin. Jos et anna mitään niin et mitään voi odottaa saavasikaan.🙂.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mutta jos jää jostain syystä pois siitä, niin sit kiukuttaa ja alkaa marina...Tuskin se ketään ärsyttää, vaikka nämä sisäpiiriläiset ylpeilevät sillä, että pyrkivät ulkoistamaan keskustelusta erimieltä olevat.
Täällä on selkeästi nähtävissä poliittisideologinen samaa ajatteleva ryhmittymä jotka komppaavat lähinnä toisiaan.
Itseäni ei tällainen anonyymipalsta ole elämä eikä kiinnosta sen kummempaa muuta, kun pyrin piikittekemään idiooteille tuplasti takaisin, jos näen täällä ideologista vihaa saati muuten typerää feministisyyttä. Disseisback kirjoitti:
Mutta jos jää jostain syystä pois siitä, niin sit kiukuttaa ja alkaa marina...Olen jollekin joskus sanonut, että voi tulla mukaan keskusteluun, jos vaikka mää keskustelen jonkun kanssa esim. tuosta mun aina "mainostamasta" musiikista. Sitten on sanottu, että ei osaa puhua musiikista, on vain sivusta seurannut ja lukenut keskustelua ja miettinyt miten jotkut osaa.
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin se ketään ärsyttää, vaikka nämä sisäpiiriläiset ylpeilevät sillä, että pyrkivät ulkoistamaan keskustelusta erimieltä olevat.
Täällä on selkeästi nähtävissä poliittisideologinen samaa ajatteleva ryhmittymä jotka komppaavat lähinnä toisiaan.
Itseäni ei tällainen anonyymipalsta ole elämä eikä kiinnosta sen kummempaa muuta, kun pyrin piikittekemään idiooteille tuplasti takaisin, jos näen täällä ideologista vihaa saati muuten typerää feministisyyttä.Juu... teitä ei haittaa, mutta keksitte turinatiimin ja se tulee teidän kirjoituksissa läpi. Kompatkaa kilpaa toisianne ja vetäkää kiksit siitä.
Mua ei haittaa vaikka kaikki ei ole feministejä, mutta kovin tuntuu sinunlaisia feministit haittaavan...Mikkojuhan kirjoitti:
Niin eihän se tosiaan koskaan oo hauskaa kun toisilla on mukavaa ja ite jää ulkopuolelle tai ainakin kokee jäävänsä. Eikä kuitenkaan osaa tai uskalla koittaa ite liittyä mukaan kun uskoo tulevansa hylätyksi ja sitten tosiaan rupee kiukuttaan.🙂.
Ei keskusteluun osaaottavan tarvitse olla mikään expertti. Ei tartte tietää siitä aiheesta tosi paljon, josta haluaa keskustella. En määkään tiedä kaikesta, mutta olen ottanut silti ottanut osaa sellaisiinkin keskusteluihin, joiden kohteesta en tiedä kauheasti.
Norppa83 kirjoitti:
Olen jollekin joskus sanonut, että voi tulla mukaan keskusteluun, jos vaikka mää keskustelen jonkun kanssa esim. tuosta mun aina "mainostamasta" musiikista. Sitten on sanottu, että ei osaa puhua musiikista, on vain sivusta seurannut ja lukenut keskustelua ja miettinyt miten jotkut osaa.
Joo, ei aina tartte olla just ihan professionaalinen ja tietää, voi olla utelias ja vaan höpötelläkin. 😊
Disseisback kirjoitti:
Joo, ei aina tartte olla just ihan professionaalinen ja tietää, voi olla utelias ja vaan höpötelläkin. 😊
Niin ja jos ei tiedä jotain, voi kysyä kysymyksiä.
Norppa83 kirjoitti:
Niin ja jos ei tiedä jotain, voi kysyä kysymyksiä.
Jeps. Sitä keskustelu on... vuorovaikutusta. 😊
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin se ketään ärsyttää, vaikka nämä sisäpiiriläiset ylpeilevät sillä, että pyrkivät ulkoistamaan keskustelusta erimieltä olevat.
Itseäni ei tällainen anonyymipalsta ole elämä eikä kiinnosta sen kummempaa muuta, kun pyrin piikittekemään idiooteille tuplasti takaisin, jos näen täällä ideologista vihaa saati muuten typerää feministisyyttä.Nyt kyllä menee sun arviot rajusti metsään. Ainakin siitä mitä mä olen nähnyt ja kokenut.🙂.
Disseisback kirjoitti:
Juu... teitä ei haittaa, mutta keksitte turinatiimin ja se tulee teidän kirjoituksissa läpi. Kompatkaa kilpaa toisianne ja vetäkää kiksit siitä.
Mua ei haittaa vaikka kaikki ei ole feministejä, mutta kovin tuntuu sinunlaisia feministit haittaavan...Se tuntuu olevan muutenkin joku populistinen muoti juttu muuallakin yhteiskunnassa toi feministien vihaaminen ja näkeminen aivan joka paikassa ja asiassa.🙂.
Norppa83 kirjoitti:
Ei keskusteluun osaaottavan tarvitse olla mikään expertti. Ei tartte tietää siitä aiheesta tosi paljon, josta haluaa keskustella. En määkään tiedä kaikesta, mutta olen ottanut silti ottanut osaa sellaisiinkin keskusteluihin, joiden kohteesta en tiedä kauheasti.
Ei tarvitsekaan mutta jotkut ilmeisesti luulevat niin olevan.🙂.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Juu... teitä ei haittaa, mutta keksitte turinatiimin ja se tulee teidän kirjoituksissa läpi. Kompatkaa kilpaa toisianne ja vetäkää kiksit siitä.
Mua ei haittaa vaikka kaikki ei ole feministejä, mutta kovin tuntuu sinunlaisia feministit haittaavan...Älä teitittele minua, kun en ole sanallakaan koskaan mistään tarinatiimistä edes maininnut. Mitä yleistämistä tuokin taas oli olevinaan.?
Anonyymi kirjoitti:
Älä teitittele minua, kun en ole sanallakaan koskaan mistään tarinatiimistä edes maininnut. Mitä yleistämistä tuokin taas oli olevinaan.?
Mutta puhut sisäpiiristä mitä ei ole ja mihin tuolla juuri viitataan ja hyvin moni anonyymi on puhunut. Miten voi erottaa sut niistä anonyymeistä jotka ovat puhuneet?🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Se tuntuu olevan muutenkin joku populistinen muoti juttu muuallakin yhteiskunnassa toi feministien vihaaminen ja näkeminen aivan joka paikassa ja asiassa.🙂.
Joo. Feministi tuntuu olevan sama kuin vihervassarikin ja sitten samat tyypit itse vastustaa oikeistolaista politiikkaakin. 😄
Kehutaan persuja, mutta ei hoksata, että nehän sahaa samaa oksaa missä ne itse keikkuu ja hilluu. 😄- Anonyymi
Nyt sä Disse annoit kyllä ihan tahallas; vääristety lausunnon! En mä tiiä; miten mukavii ne keskustelut aina on olleet, jos erimielisyyt on ollu! Mutt hiton hyvin sä ainakin munt olet tunnistanu! Tuskin mun tarttee eres allekirjoitaa; taatusti tiärät kuka on ny äänes!
Nyt sä Disse annoit kyllä ihan tahallas; vääristety lausunnon! En mä tiiä; miten mukavii ne keskustelut aina on olleet, jos erimielisyyt on ollu! Mutt hiton hyvin sä ainakin munt olet tunnistanu! Tuskin mun tarttee eres allekirjoitaa; taatusti tiärät kuka on ny äänes!
trollikkaJoskus tunnistan, joskus en. Mä tunnistan yleensä sinut, kun kerrot mitä oot tehnyt ruuaksi ja mitä muuta oot häärinyt.
Harva kirjoittaa niin yksityiskohtaisesti. 😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joskus tunnistan, joskus en. Mä tunnistan yleensä sinut, kun kerrot mitä oot tehnyt ruuaksi ja mitä muuta oot häärinyt.
Harva kirjoittaa niin yksityiskohtaisesti. 😄Etkä muka löydä mua välimerkkien perusteella? Kuinkaha moni käyttää; tätäkään välimerkkiä, mun lisäkseni?
Tänään oli töissä gulassia ja perunia, uunimakkaraa ja muusia. Mandariinei ja banaania.
Unski oli kokkin. Mä olin avustajana ruokasalissa ja sain maitolasillisen maitoa syliini. Vanhall rouvalle tuli ns. pakkoliike ja huitasi kädellään juomalasin mun syliini, pilleineen päivineen.
Paljonko se mehupilli maitolasissa auttoi?
Mä ja mun fiksut ideani; miten hän voi milloi vain ite haluaa, imaista maitoa!
Siinä mä istuin syöttämässä, kun ensin olin suuremmat maitolammikot luutunnut pois.
Pesin käteni ja jatkoin syöttämistä... eihän vahingolle mitään voi!
Inga kun tuli hakemaan yhtä rouvista, mä ilmoitin ett; "Mun on saatava nyt kuivat vaatteet ylleni. Joten jatka sä tästä, mä yritän löytää kuivaa vaatett itselleni." Anonyymi kirjoitti:
Etkä muka löydä mua välimerkkien perusteella? Kuinkaha moni käyttää; tätäkään välimerkkiä, mun lisäkseni?
Tänään oli töissä gulassia ja perunia, uunimakkaraa ja muusia. Mandariinei ja banaania.
Unski oli kokkin. Mä olin avustajana ruokasalissa ja sain maitolasillisen maitoa syliini. Vanhall rouvalle tuli ns. pakkoliike ja huitasi kädellään juomalasin mun syliini, pilleineen päivineen.
Paljonko se mehupilli maitolasissa auttoi?
Mä ja mun fiksut ideani; miten hän voi milloi vain ite haluaa, imaista maitoa!
Siinä mä istuin syöttämässä, kun ensin olin suuremmat maitolammikot luutunnut pois.
Pesin käteni ja jatkoin syöttämistä... eihän vahingolle mitään voi!
Inga kun tuli hakemaan yhtä rouvista, mä ilmoitin ett; "Mun on saatava nyt kuivat vaatteet ylleni. Joten jatka sä tästä, mä yritän löytää kuivaa vaatett itselleni."No en todellakaan mieti sun puolipisteitä, enkä muita sinun itsesi miettimiä tunnisteita. Kyllä se on sun jutut...jos jostain tunnistan.
Ei ihmiset ole oikeasti kovin tarkkoja... en mä ainakaan... joskus voit sotkeutua ihan anonyymimassaan. 😄
Oothsn sä joskus sitä "ääneen" ihmetellytkin. Sanonut noista välimerkristä jne, mutta en mä niistä jaksa kiinnostua. 😄
Kyllä ne on sun juttus, mistä mä tunnistan ja kiinnostun. Ja oot yhä ja aina mun eka kirjoituskamu täällä. Sitä en unohda ikinä. Taisit kirjoittaa "että silleen" nikillä ja silloin tuurailit jotain yövuoroja tms. Olit koulussa ehkä? 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Feministi tuntuu olevan sama kuin vihervassarikin ja sitten samat tyypit itse vastustaa oikeistolaista politiikkaakin. 😄
Kehutaan persuja, mutta ei hoksata, että nehän sahaa samaa oksaa missä ne itse keikkuu ja hilluu. 😄Mitäs oksaa persut sahaavat? Annas esimerkkejä äläkä puhu vain lämpimiksesi.
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs oksaa persut sahaavat? Annas esimerkkejä äläkä puhu vain lämpimiksesi.
Vaikka sosiaaliturvia...ne tykkäis leikata niistä. Mutta moni persun kannattaja elää niillä...
- Anonyymi
Feministipiiri täällä pääasiassa levittää miesvihaansa.
Mikkojuhan kirjoitti:
Enemmän täällä kyllä naisvihaan on törmännyt. Tai mä ainakin.🙂.
Jep. Naisia haukutaan eikä se ole vain tän Sinkut-palstan niin sanottu helmasynti.
Norppa83 kirjoitti:
Jep. Naisia haukutaan eikä se ole vain tän Sinkut-palstan niin sanottu helmasynti.
Se oli oikeastaan ensimmäinen asia mikä ns. iski silmille kun täällä rupes kirjoitteleen.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Se oli oikeastaan ensimmäinen asia mikä ns. iski silmille kun täällä rupes kirjoitteleen.🙂.
Jep. Samaan hengenvetoon jotkut miesoletetut voi kysellä miksei kelpaa naisille ja sitten haukkua tietyn iän ylittäneitä naisia kurpiks. Että miksikö eivät kelpaa? Olisko just toi haukkuminen yks syy? Ei kannata huudella täällä naisenkaipuutaan, jos ei osaa kunnioittavasti puhua.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Tämä palsta on ollut feministisen miesvihan kehto jo toistakymmentä vuotta. Jos ette ole olleet täällä paria vuotta enempää, niin älkää jankatko väärää infoa asiasta.
Norppa83 kirjoitti:
Jep. Samaan hengenvetoon jotkut miesoletetut voi kysellä miksei kelpaa naisille ja sitten haukkua tietyn iän ylittäneitä naisia kurpiks. Että miksikö eivät kelpaa? Olisko just toi haukkuminen yks syy? Ei kannata huudella täällä naisenkaipuutaan, jos ei osaa kunnioittavasti puhua.
Joo on se munkin mielestä vähän kaksinaismoralistista ja ehkäpä se siksi juuri ärsyttääkin.🙂.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä palsta on ollut feministisen miesvihan kehto jo toistakymmentä vuotta. Jos ette ole olleet täällä paria vuotta enempää, niin älkää jankatko väärää infoa asiasta.
Ei se ole väärää infoa jos ei ole sellaiseen täällä törmännyt eikä sellaista kokenut. Menneistä en voi sanoa mutta viimeisen kuukauden mitä täällä oon ollu on se kyllä loistanut täysin poissaolollaan toisin kuin naisviha ja perusteeton katkeruus naisia kohtaan. Niihin olen törmännyt päivittäin useasti.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei se ole väärää infoa jos ei ole sellaiseen täällä törmännyt eikä sellaista kokenut. Menneistä en voi sanoa mutta viimeisen kuukauden mitä täällä oon ollu on se kyllä loistanut täysin poissaolollaan toisin kuin naisviha ja perusteeton katkeruus naisia kohtaan. Niihin olen törmännyt päivittäin useasti.🙂.
Ihminen on yleensä sokea sille mitä itsekin ajattelee, joten on normaalia että et väitä täällä miesvihaa nähneesi vaikka totuus on toinen.
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on yleensä sokea sille mitä itsekin ajattelee, joten on normaalia että et väitä täällä miesvihaa nähneesi vaikka totuus on toinen.
Ei kyllä se on totuus että täällä en siihen ole törmännyt enkä sitä nähnyt. Kyllä mä sen tunnistan ihan yhtä hyvin oli kyse kummasta sukupuolesta tahansa.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei kyllä se on totuus että täällä en siihen ole törmännyt enkä sitä nähnyt. Kyllä mä sen tunnistan ihan yhtä hyvin oli kyse kummasta sukupuolesta tahansa.🙂.
No, tasa-arvoinen et sitten ainakaan ole kun et tuota muka huomaa.
Anonyymi kirjoitti:
No, tasa-arvoinen et sitten ainakaan ole kun et tuota muka huomaa.
Omasta mielestäni olen mutta sä saat tietysti olla sitä mieltä mitä itse haluat ja miten asian koet.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Kyllä pari kuukautta sitten oli selkeä jakso milloin tuli törkyä ukkojen niskaan jatkuvalla syötöllä ja tosi huonolla asenteella jonkun aikaa ja se ei ollut yhden ihmisen aikaansaannosta vaan useamman. Tuli oikeasti tuumittua että ei helvetissä jos näinkin moni tuuttaa tulemaan samaa tavaraa sisällöltään samaan aikaan niin otan ja pysyn ihan vapaaehtoisesti omillani
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pari kuukautta sitten oli selkeä jakso milloin tuli törkyä ukkojen niskaan jatkuvalla syötöllä ja tosi huonolla asenteella jonkun aikaa ja se ei ollut yhden ihmisen aikaansaannosta vaan useamman. Tuli oikeasti tuumittua että ei helvetissä jos näinkin moni tuuttaa tulemaan samaa tavaraa sisällöltään samaan aikaan niin otan ja pysyn ihan vapaaehtoisesti omillani
Jep no mä oon just ja just sen kuukauden vähän alle kirjotellu tänne niin en osaa sanoo mitä sillon on ollu ja tapahtunut. En mä väitä etteikö sitä olisi voinut olla sitäkin mutta tänä aikana mitä oon tänne kirjotellu niin en sitä oo havainnu.🙂.
- Anonyymi
Jep, kyllä on taas vaihteeksi jotain aivan ihme vääntöä palstalla. Kummallista suunsoittoa ja toisten puolesta loukkaantumista, vaikka kohde itse ei ole ollut moksiskaan.
- Anonyymi
Hah, sitä myötäelämistä, niin kuin hautajaisissa:)
Hyvin palstalla menee, kiinnostavat aiheet tosin aika vähissä.
Ulkopuolisen on kai hankala tarttua muiden morkkaamiseen...mutta palstalla palstan edellyttämällä historiallisesti menestyksekkäällä tavalla toteutettuna, sitä toteutetaan aina kerraten edellisiä vuosia.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah, sitä myötäelämistä, niin kuin hautajaisissa:)
Hyvin palstalla menee, kiinnostavat aiheet tosin aika vähissä.
Ulkopuolisen on kai hankala tarttua muiden morkkaamiseen...mutta palstalla palstan edellyttämällä historiallisesti menestyksekkäällä tavalla toteutettuna, sitä toteutetaan aina kerraten edellisiä vuosia.
AVOnko sellainen morkkaamista, jota kohde itse ei koe morkkaamiseksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sellainen morkkaamista, jota kohde itse ei koe morkkaamiseksi?
Sitä ulkopuolisen on hankala havaita jos aloittajat itse pitävät samaa itseään kohtaan loukkaavina.
Onko kysymys siis vain älykkyydestä, siitä, ettei palstalla ole riittävän älykkäitä aloituksentekijöitä, jotta voisi tuota problematiikkaa edes ymmärtää?
Mene tiedä...
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ulkopuolisen on hankala havaita jos aloittajat itse pitävät samaa itseään kohtaan loukkaavina.
Onko kysymys siis vain älykkyydestä, siitä, ettei palstalla ole riittävän älykkäitä aloituksentekijöitä, jotta voisi tuota problematiikkaa edes ymmärtää?
Mene tiedä...
AVNo kyllä sen yleensä varsin selvästi ihmisen reaktiosta ja kirjoituksista huomaa, että onko tuo nyt loukkaantunut ja kokee tulleensa morkatuksi. Sen vielä tajuaa, että joku voi puolestaloukkaantua ennen kun se ihminen itse ehtii reagoimaan mitenkään. Vaan kun moni jatkaa sitä "loukkaantumistaan", vaikka kohde itse jo on tullut nauramaan koko jutulle. Sori, mutta tuon on lähinnä vain idiotismia ja typeryyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä sen yleensä varsin selvästi ihmisen reaktiosta ja kirjoituksista huomaa, että onko tuo nyt loukkaantunut ja kokee tulleensa morkatuksi. Sen vielä tajuaa, että joku voi puolestaloukkaantua ennen kun se ihminen itse ehtii reagoimaan mitenkään. Vaan kun moni jatkaa sitä "loukkaantumistaan", vaikka kohde itse jo on tullut nauramaan koko jutulle. Sori, mutta tuon on lähinnä vain idiotismia ja typeryyttä.
Kyllä, ei siis ole mitään sivistyksen mukanaan tuomaa käyttäytymismallia.
On vaan sikoja, jotka osaavat käyttäytyä oikeaan aikaan oikean kohteen kanssa soveliaasti:)
Nyt nukkumaan, öitä.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sellainen morkkaamista, jota kohde itse ei koe morkkaamiseksi?
No kyllä AV tuolla toisessa ketjussa ihan asiasta huomautti, sehän on vain hienoa että puolustaa toista jos ei henkilöhyökkäyksen kohde itse ole paikalla. Vrt. vaikka joku työpaikalla poissa olevan henkilön morkkaaminen, hyvä jos joku puuttuu ja mainitsee asiasta ettei mene juoruilut ihan mahdottomiksi.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä AV tuolla toisessa ketjussa ihan asiasta huomautti, sehän on vain hienoa että puolustaa toista jos ei henkilöhyökkäyksen kohde itse ole paikalla. Vrt. vaikka joku työpaikalla poissa olevan henkilön morkkaaminen, hyvä jos joku puuttuu ja mainitsee asiasta ettei mene juoruilut ihan mahdottomiksi.
-harmiseikirj-Sinä tietysti saat kaivata jotain puolustajia, mutta minä taas koen sen idiotismiksi, jos joku tulee mun puolestani loukkaantumaan. Moiset saavat mun puolestani painua v.ttuun. Osaan kyllä ihan itse sanoa, jos minua jokin häiritsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä tietysti saat kaivata jotain puolustajia, mutta minä taas koen sen idiotismiksi, jos joku tulee mun puolestani loukkaantumaan. Moiset saavat mun puolestani painua v.ttuun. Osaan kyllä ihan itse sanoa, jos minua jokin häiritsee.
En kaipaa enkä tarvitse todellakaan, siitähän voi olla haittaakin mutta jos joku niin tekee arvostan elettä sen hyvän tarkoituksen vuoksi.
Anonyymi kirjoitti:
En kaipaa enkä tarvitse todellakaan, siitähän voi olla haittaakin mutta jos joku niin tekee arvostan elettä sen hyvän tarkoituksen vuoksi.
-harmiseikirj-Juurihan tuossa yllä kaipailit, että turhaan enää yrität takaisin vetää. Kun et kerta kykene itse, niin eipä siinä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurihan tuossa yllä kaipailit, että turhaan enää yrität takaisin vetää. Kun et kerta kykene itse, niin eipä siinä mitään.
Heh heh, etpä "tunne" minua ollenkaan jos kuvittelet että minä täällä tai missään muuallakaan "tukijoukkoja" tarvitsisin :)
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh, etpä "tunne" minua ollenkaan jos kuvittelet että minä täällä tai missään muuallakaan "tukijoukkoja" tarvitsisin :)
-harmiseikirj-En tunnekaan, onneksi. Se tästä nyt vielä puuttuisi, että tuollaisia olisi lähipiirissä.
- Anonyymi
Ei yritetä. Valheilla on totuutensa ja niistä joutuu pitämään kiinni ettei paljastu.
Niin ja ilmeisesti jotkut kuvittelevat näkevänsä myös valheita siellä missä niitä ei ole ja vetävät omia virheellisiä johtopäätöksiään asioista mitkä eivät ole kuten kuvittelevat niiden olevan.🙂.
- Anonyymi
No siinä on varmaan monta eri asiaa mu suurin ongelma taitaa olla noi ketkä itse itselleen kirjoittelee eri persoonille tos on ainakin yksi jolla on varmaan lähemmäs sata eri persoonaa jonkin sortin suurempi mielenhäiriö mikä tuskin on millään korjattavissa niuvanniemi olis sille muiden turvallisuuden takia kenties jopa paras paikka
Mä taas en usko että tuollaista tapahtuu ollenkaan. En nää mitään motivaatiota tai syytä kenenkään toimia niin. Ja mua kovasti ihmetyttääkin miksi jotkut niin kuvittelee tapahtuvan ja väittää kivenkovasti että näin toimitaan. Ite en tosiaan oo kenenkään huomannut sellaista tekevän.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Mä taas en usko että tuollaista tapahtuu ollenkaan. En nää mitään motivaatiota tai syytä kenenkään toimia niin. Ja mua kovasti ihmetyttääkin miksi jotkut niin kuvittelee tapahtuvan ja väittää kivenkovasti että näin toimitaan. Ite en tosiaan oo kenenkään huomannut sellaista tekevän.🙂.
Tässä olen kanssasi samaa mieltä. Palstalla on ollut vuosia erään kirjoittajan tapana syytellä muita itselleen vastaamisista. Ehkä siksi, että hän itse toimii niin kuin muita syyttelee. Nämä "vastasit itsellesi" kommentit ilmestyy aina, jos hänen kanssaan on poliittisesti tai ideologisesti erimieltä. Silloin on ihan tavallista, että hän käyttää termiä "sinä" sanan "te" tilalla antaen uskotella itselleen, että kaikki muut olisivat hänen kanssaan samaa mieltä ja vain yksi erimieltä.
Yleensä hän vaikenee tai ainakin jättää viesteihin tietoisesti vastaamatta, kun hänelle sanoo vastaan, että tarkasta vaikka vastaajien ip osoitteet jos et muuten usko. 😅 Anonyymi kirjoitti:
Tässä olen kanssasi samaa mieltä. Palstalla on ollut vuosia erään kirjoittajan tapana syytellä muita itselleen vastaamisista. Ehkä siksi, että hän itse toimii niin kuin muita syyttelee. Nämä "vastasit itsellesi" kommentit ilmestyy aina, jos hänen kanssaan on poliittisesti tai ideologisesti erimieltä. Silloin on ihan tavallista, että hän käyttää termiä "sinä" sanan "te" tilalla antaen uskotella itselleen, että kaikki muut olisivat hänen kanssaan samaa mieltä ja vain yksi erimieltä.
Yleensä hän vaikenee tai ainakin jättää viesteihin tietoisesti vastaamatta, kun hänelle sanoo vastaan, että tarkasta vaikka vastaajien ip osoitteet jos et muuten usko. 😅Sama syy on tullut itellekin mieleen että peilaa kaikkea oman toiminnan kautta ja kuvittelee kaikkien toimivan samoin. Yleensä sellaisilla ihmisillä on paljon muitakin narsistisia luonteen piirteitä. Eivät kykene käsittämään että muut ihmiset voisivat jotenkin olla erilaisia.🙂.
Tämä oli hyvä aloitus Mikkojuhan. 👍
Minuakin väsyttää aina välillä ilkeily ja riitely palstalla. Silloin ei huvita ainakaan vastailla mitään, vaikka lukisikin aloituksen.
Minusta on surullista, jos palstalla tapahtuva häirintä tai riitely rajoittaa keskustelua.
Silloin kun minäkin tulin uutena palstalle, niin en voinut tietää palstaiältään vanhempien kirjoittajien välisistä henkilösuhteista ja siksi olen ollut mieluummin tarkkailijana kuin aktiivisena kirjoittajana tietyntyyppisissä keskusteluissa. Esimerkiksi politiikkaan en juuri koske pitkällä tikullakaan 🙂
Joistakin "kiistapareista" olen oppinut jo tunnistamaan, että näennäisestä epäsovusta huolimatta riitely tai väittely tapahtuu veljellisessä ilmapiirissä ja joskus se jopa huvittaa minua.
Toisaalta on kirjoittajia, joista huomaa, että he puhuvat kuin ihan eri kieltä keskenään. Tapahtuu joko tahallista tai tahatonta väärinymmärrystä. - Minulla on omassa elämässä kokemus tällaisten henkilöiden välissä olemisesta / tulkkina toimimisesta ja sitä roolia minun ei huvita ottaa palstalla eikä missään, ellei olisi aivan pakko.
Suoralle ilkeilylle ja häirinnälle olen allerginen ja en toivoisi sitä näkeväni täällä lainkaan.
Olipa pitkä pohdinta, enkä vielä päässyt edes kysymyksiisi 😄
Mutta minä ajattelen niin, että tosiasiassa mitään sisäpiiriä, tai sisäpiirin ja "muiden" välistä rajaa ei ole olemassakaan. Näen paljon keskusteluja, missä rekisteröity kirjoittaja sekä rekisteröimätön kirjoittaja keskustelevat rakentavasti tai hyvän huumorin hengessä. Toisaalta näen riitoja rekisteröimättömien välilläkin. Näin ollen kaikki mahdollinen epäsopu lähtee yksilöistä eikä sillä ole tekemistä sen kanssa onko jollakulla rekisteröity nimimerkki, harmaa puumerkki tai onko hän täysin anonyymi.Kiitos.🙂. On tuosta välissä välikappaleena olemisesta kanssa kokemusta. Jostain syystä mä olen ollut kaveripiirissä aina se kenelle kaikki avautuu. Pariskunnatkin toisistaan. Se on välillä todella raskasta kantaa vähän niin kuin toistenkin murheita. Ja se on kiusaannuttavaa joskus kun pariskunnat avautuu toisistaan ja yrität sitten tasapainoilla siinä välissä ja olla olematta kummankaan puolella mikä välillä tuntuu täysin mahdottomalta. Ja sitten toimia kuin viestinviejänä heidän välillä ja muotoilla viestit sellaiseen muotoon että toinen kykenee ne vastaanottamaan ilman että tilanne lisää provosoituu. Ja sitten yrittää sopua jotenkin aikaiseksi saada mikä ei aina tietysti ole mahdollistakaan.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Kiitos.🙂. On tuosta välissä välikappaleena olemisesta kanssa kokemusta. Jostain syystä mä olen ollut kaveripiirissä aina se kenelle kaikki avautuu. Pariskunnatkin toisistaan. Se on välillä todella raskasta kantaa vähän niin kuin toistenkin murheita. Ja se on kiusaannuttavaa joskus kun pariskunnat avautuu toisistaan ja yrität sitten tasapainoilla siinä välissä ja olla olematta kummankaan puolella mikä välillä tuntuu täysin mahdottomalta. Ja sitten toimia kuin viestinviejänä heidän välillä ja muotoilla viestit sellaiseen muotoon että toinen kykenee ne vastaanottamaan ilman että tilanne lisää provosoituu. Ja sitten yrittää sopua jotenkin aikaiseksi saada mikä ei aina tietysti ole mahdollistakaan.🙂.
Tiedät tosiaan mistä puhun 🙂
Yrittää selittää toiselle, että ei se yksi tarkoittanut pahaa silloin, kun toinen on ymmärtänyt väärin ja pahoitti mielensä.
Ja silloin kun huomaa, että yksi on puhunut epäselvästi ja toiselle on tullut mielikuva, että he ovat sopineet jotakin, eivätkä kuitenkaan ole..
Voi näitäXena-183 kirjoitti:
Tiedät tosiaan mistä puhun 🙂
Yrittää selittää toiselle, että ei se yksi tarkoittanut pahaa silloin, kun toinen on ymmärtänyt väärin ja pahoitti mielensä.
Ja silloin kun huomaa, että yksi on puhunut epäselvästi ja toiselle on tullut mielikuva, että he ovat sopineet jotakin, eivätkä kuitenkaan ole..
Voi näitäJoo se on äärimmäisen monimutkainen labyrintti yrittää luovia läpi. Ja koittaa opastaa ne toisetkin vielä ulos sieltä.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Kiitos.🙂. On tuosta välissä välikappaleena olemisesta kanssa kokemusta. Jostain syystä mä olen ollut kaveripiirissä aina se kenelle kaikki avautuu. Pariskunnatkin toisistaan. Se on välillä todella raskasta kantaa vähän niin kuin toistenkin murheita. Ja se on kiusaannuttavaa joskus kun pariskunnat avautuu toisistaan ja yrität sitten tasapainoilla siinä välissä ja olla olematta kummankaan puolella mikä välillä tuntuu täysin mahdottomalta. Ja sitten toimia kuin viestinviejänä heidän välillä ja muotoilla viestit sellaiseen muotoon että toinen kykenee ne vastaanottamaan ilman että tilanne lisää provosoituu. Ja sitten yrittää sopua jotenkin aikaiseksi saada mikä ei aina tietysti ole mahdollistakaan.🙂.
Pullea kaveripoika on harmiton, siksi avautumiset.
Anonyymi kirjoitti:
Mikkojuhan on varmaan kuullut elämässään paljon ikävämpääkin, mutta minua harmittaa tuollainen piikittely, mitä hänelle osoitat.
Voisitko ystävällisesti lopettaa.
Jos sinulla ei ole toiselle mitään hyvää sanottavaa, on parempi, että olet hiljaa.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Mikkojuhan on varmaan kuullut elämässään paljon ikävämpääkin, mutta minua harmittaa tuollainen piikittely, mitä hänelle osoitat.
Jos sinulla ei ole toiselle mitään hyvää sanottavaa, on parempi, että olet hiljaa.Totuus kirpaisee kurppaakin ?
Xena-183 kirjoitti:
Jos sinulla ei ole toiselle mitään hyvää sanottavaa, on parempi, että olet hiljaa.Siinähän piikkittelee ei se mun elämääni tai itsetuntooni vaikuta. Joskus nuorempana olis ehkä voinu vaikuttaakin mutta ei enää. Tuntuu kuitenkin hyvin mukavalta kun puolustat.🙂. Mulle itelle noista kommenteista jotenkin sieltä kajastaa vähän läpi oma huono itsetunto ja tyytymättömyys itseensä. Voin tietysti olla aivan väärässäkin. Ja muutenkin tätä vauhtia mitä mä nykyään lenkkeilen ja miten syön niin ei se kovin kauaa enää edes pidä paikkaansa tuo pulleus vaikka ei siinäkään mitään huonoa tai pahaa ole.😄. Ja toi kaveripoika juttukin on jotain omaa kuvitelmaa vissiin. Niin ja en mä kyllä poikakaan ole ollut sitten 14v jälkeen.😁.
Anonyymi kirjoitti:
Totuus kirpaisee kurppaakin ?
Mikä sinun totuutesi sitten on?
En ymmärtänyt kysymystä.Anonyymi kirjoitti:
Mä ite ajattelen että se on ennemminkin siitä kiinni että osaa kuunnella, auttaa ja neuvoakin joskus ja on empaattinen kuin että olisi harmiton. Enkä mä aina ihan niin harmiton ole ollu paitsi kavereille, ystäville ja läheisille aina mutta ethän sä mun siitä puolestani voi tietää kun ei sitä onneksi enää vuosikausiin ole ollut olemassa. Tai kai sekin puoli vielä olemassa on jossain tosi syvällä mistä sen tarvittaessa esiin saa kaivettua. En vain kyllä ikinä enää sitä haluaisi tehdä ja sitä puolta itsestäni nähdä.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Siinähän piikkittelee ei se mun elämääni tai itsetuntooni vaikuta. Joskus nuorempana olis ehkä voinu vaikuttaakin mutta ei enää. Tuntuu kuitenkin hyvin mukavalta kun puolustat.🙂. Mulle itelle noista kommenteista jotenkin sieltä kajastaa vähän läpi oma huono itsetunto ja tyytymättömyys itseensä. Voin tietysti olla aivan väärässäkin. Ja muutenkin tätä vauhtia mitä mä nykyään lenkkeilen ja miten syön niin ei se kovin kauaa enää edes pidä paikkaansa tuo pulleus vaikka ei siinäkään mitään huonoa tai pahaa ole.😄. Ja toi kaveripoika juttukin on jotain omaa kuvitelmaa vissiin. Niin ja en mä kyllä poikakaan ole ollut sitten 14v jälkeen.😁.
En tiedä ärsyttääkö miehiä tuo pojuttelu. 🤭
Minä en ota enää tytöttelyä vastaan kuin erityistapauksissa ja silloinkin yleensä yli 80-vuotiailta 😄
Pääasia, kun itse tietää kuka on 😉Xena-183 kirjoitti:
En tiedä ärsyttääkö miehiä tuo pojuttelu. 🤭
Minä en ota enää tytöttelyä vastaan kuin erityistapauksissa ja silloinkin yleensä yli 80-vuotiailta 😄
Pääasia, kun itse tietää kuka on 😉No se riippuu itsellä ainakin vähän siitä yhteydestä missä sitä tehdään, sanojasta ja siitä miten se sanotaan. Se saattaa olla joskus oikean ihmisen sanomana tosi söpöä, viehettävää ja puoleensa vetävää. Jonkun toisen ihmisen sanomana se taas voi ärsyttää. Ja jonkun sanomana se on täysin neutraalia eikä aiheuta minkäänlaista reaktiota kuten tässä tapauksessa.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
No se riippuu itsellä ainakin vähän siitä yhteydestä missä sitä tehdään, sanojasta ja siitä miten se sanotaan. Se saattaa olla joskus oikean ihmisen sanomana tosi söpöä, viehettävää ja puoleensa vetävää. Jonkun toisen ihmisen sanomana se taas voi ärsyttää. Ja jonkun sanomana se on täysin neutraalia eikä aiheuta minkäänlaista reaktiota kuten tässä tapauksessa.🙂.
Näin se varmaan toimiikin. 🙂
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
No se riippuu itsellä ainakin vähän siitä yhteydestä missä sitä tehdään, sanojasta ja siitä miten se sanotaan. Se saattaa olla joskus oikean ihmisen sanomana tosi söpöä, viehettävää ja puoleensa vetävää. Jonkun toisen ihmisen sanomana se taas voi ärsyttää. Ja jonkun sanomana se on täysin neutraalia eikä aiheuta minkäänlaista reaktiota kuten tässä tapauksessa.🙂.
Voihan pullean kaveripojittelun ottaa kohteliaisuutena, parempi kuin incel:))
Anonyymi kirjoitti:
Voihan pullean kaveripojittelun ottaa kohteliaisuutena, parempi kuin incel:))
No joo ehdottomasti on. Itelle vaan on tullut tunne että sitä ei ole kohteliaisuudeksi tarkoitettu kun se on useammassa yhteydessä toistunut mutta ainahan on sekin mahdollisuus että olen väärinymmärtänyt.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
heh, myönnän kerran vähän ärähtäneeni kun eräs yli puolta nuorempi henkilö rupesi pojuttelemaan kesken työpäivän jo muutaman nappulan isukille :)
Anonyymi kirjoitti:
heh, myönnän kerran vähän ärähtäneeni kun eräs yli puolta nuorempi henkilö rupesi pojuttelemaan kesken työpäivän jo muutaman nappulan isukille :)
No joo en kyllä sitäkään ihmettele varsinkin jos se oli ihan tosissaan.🙂.
- Anonyymi
Jos oikein muistan, tuota sisäpiiri-anomuumi jakoa nostetaan pintaan välillä pitkiksi ajoiksi, sitten sitä ei taas hetkeen ole. Hupinsa kullakin.
Aina joku rekattu tai nimimerkillä kirjoittaja on muumin hampaissa. Vuorot vaihtuu... Kirjoitat mitää vaan, vaikka huomenta, niin heti viestien perään pätkähtää provosoiva haukkumaviesti.
Täällä paksuntuu nahka. Eipä noihin tarvitse edes reagoida.
xLiner- Anonyymi
Yksi palstakriisin paikka on näyttänyt olevan uuden kirjoittelijan saapuminen. Ei kaikkien kohdalla! Mutta täällä on varmaan omanlaisensa kulttuuri jo täällä olevien kirjoittelijoiden kesken. Tunnetaan muumit ja kirjautuneet, heidän tyylinsä. Esimerkiksi minä ja Harmis säksätetään toisillemme aika rankastikin välillä, mutta silti me tullaan toimeen 😁 Ei taida kumpikaan olla loukkaantuvaa sorttia. Harmis on oikeesti hyvä tyyppi.
Täällä on vuosien saatossa ollut kaikenlaista lennokasta lähtöä lennokkailla tulijoilla. Tullaan takki auki muuttamaan koko palsta oman mielen mukaiseksi, määräillään mitä saa kirjoittaa, kuka saa kirjoittaa ja minne saa kirjoittaa jne... Muutama draamailija täällä on vetänyt legendaariset palstakilahtamiset. Kaikkien pää ei kestä tätä, ja palstailu on jollain tavalla myös hyvin koukuttavaa. Vaaran paikka.
Aina tulee ristiriitoja ihmisten kesken ja pitää tullakin.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Yksi palstakriisin paikka on näyttänyt olevan uuden kirjoittelijan saapuminen. Ei kaikkien kohdalla! Mutta täällä on varmaan omanlaisensa kulttuuri jo täällä olevien kirjoittelijoiden kesken. Tunnetaan muumit ja kirjautuneet, heidän tyylinsä. Esimerkiksi minä ja Harmis säksätetään toisillemme aika rankastikin välillä, mutta silti me tullaan toimeen 😁 Ei taida kumpikaan olla loukkaantuvaa sorttia. Harmis on oikeesti hyvä tyyppi.
Täällä on vuosien saatossa ollut kaikenlaista lennokasta lähtöä lennokkailla tulijoilla. Tullaan takki auki muuttamaan koko palsta oman mielen mukaiseksi, määräillään mitä saa kirjoittaa, kuka saa kirjoittaa ja minne saa kirjoittaa jne... Muutama draamailija täällä on vetänyt legendaariset palstakilahtamiset. Kaikkien pää ei kestä tätä, ja palstailu on jollain tavalla myös hyvin koukuttavaa. Vaaran paikka.
Aina tulee ristiriitoja ihmisten kesken ja pitää tullakin.
xLinerNäinhänhän se on kun ihmiset nyt vaan on erilaisia ja omaa eriäviä mielipiteitä.🙂. Ja tosta harmiksesta vielä. Mä oon sen kanssa tuosta venäjä jutusta vääntänyt ja ehkä sanaillu jotain politiikastakin mutta en mä häntä mitenkään huonona ihmisenä pidä. Ehkä pitäis myös sille kertoa se ettei saa väärää käsitystä.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Näinhänhän se on kun ihmiset nyt vaan on erilaisia ja omaa eriäviä mielipiteitä.🙂. Ja tosta harmiksesta vielä. Mä oon sen kanssa tuosta venäjä jutusta vääntänyt ja ehkä sanaillu jotain politiikastakin mutta en mä häntä mitenkään huonona ihmisenä pidä. Ehkä pitäis myös sille kertoa se ettei saa väärää käsitystä.🙂.
Harmiksen kanssa on ihan hyvä vääntää 😄. Mä olen sen kanssa eri mieltä varmaan 99% sen julistamista asioista, eikä se mitään haittaa.
Kun se jää häviölle, se vaan poistuu tekemään seuraavaa aloitusta 😂
Harmiksen kanssa on ihan hyvä vääntää 😄. Mä olen sen kanssa eri mieltä varmaan 99% sen julistamista asioista, eikä se mitään haittaa.
xLinerEi haittaa joo.🙂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerEn itseeasiassa ole tainnut koskaan jäädä häviölle, mutta joskun on niin että jos ääliömmällä osapuolelle jää levy päälle sen kanssa on turha jängätä, viisainta antaa sitten vaan olla ja lähtee pois tilanteesta :D
Niin ja MikkoJuhanille, ei tässä kukaan olla huonoja ihmisiä ja kaikilla saa olla mielipiteitä, aika tylsäähän se olisi jos ei kukaan olisi eri mieltä, syntyisikö edes keskustelua sitten?
Anonyymi kirjoitti:
En itseeasiassa ole tainnut koskaan jäädä häviölle, mutta joskun on niin että jos ääliömmällä osapuolelle jää levy päälle sen kanssa on turha jängätä, viisainta antaa sitten vaan olla ja lähtee pois tilanteesta :D
Niin ja MikkoJuhanille, ei tässä kukaan olla huonoja ihmisiä ja kaikilla saa olla mielipiteitä, aika tylsäähän se olisi jos ei kukaan olisi eri mieltä, syntyisikö edes keskustelua sitten?
-harmiseikirj-Äläs yhtään yritä... 😂
En itseeasiassa ole tainnut koskaan jäädä häviölle, mutta joskun on niin että jos ääliömmällä osapuolelle jää levy päälle sen kanssa on turha jängätä, viisainta antaa sitten vaan olla ja lähtee pois tilanteesta :D
-harmiseikirj-Eipä sitä hirveämmin olisi ja hyvä vaan tosiaan että on erilaisia mielipiteitä ja katsontakantoja asioihin siitä ollaan aivan samaa mieltä.🙂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerHarmis uskoo, että uskollisuus Putinille on yhtä kuin ”voitto keskustelussa” 😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmis uskoo, että uskollisuus Putinille on yhtä kuin ”voitto keskustelussa” 😅
Mutta onhan se, aatteen voitto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmis uskoo, että uskollisuus Putinille on yhtä kuin ”voitto keskustelussa” 😅
Harmiksen mielipiteet pohjautuvat olemassaoleviin faktoihin, ymmärrän että se tuonnepohjalta toimivia tuuliviireja kiukuttaa :)
Anonyymi kirjoitti:
Harmiksen mielipiteet pohjautuvat olemassaoleviin faktoihin, ymmärrän että se tuonnepohjalta toimivia tuuliviireja kiukuttaa :)
-harmiseikirj-Harmiksen mielipiteet perustuvat vain tunteeseen ja hyvin hepposiin propagandajuttuihin (joihin tuskin edes itse oikeasti uskot, tuskinpa nyt sentään ihan NIIN tyhmä olet). 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLiner😂😂😂 Itse olen harmiksen julistuksista ehkä useammin samaa mieltä, erimielisyysprosentti vain 96%
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Näinhänhän se on kun ihmiset nyt vaan on erilaisia ja omaa eriäviä mielipiteitä.🙂. Ja tosta harmiksesta vielä. Mä oon sen kanssa tuosta venäjä jutusta vääntänyt ja ehkä sanaillu jotain politiikastakin mutta en mä häntä mitenkään huonona ihmisenä pidä. Ehkä pitäis myös sille kertoa se ettei saa väärää käsitystä.🙂.
Et pidä harmista huonona ihmisenä? Vaikka harmis pitää huonona ihmisenä noin 50 prosenttiä väestöstä?
Tämä kertoo jotain sinusta. Syrjinnän salliminen ei ole mielipiteenvapautta, se on vain syrjintää.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Et pidä harmista huonona ihmisenä? Vaikka harmis pitää huonona ihmisenä noin 50 prosenttiä väestöstä?
Tämä kertoo jotain sinusta. Syrjinnän salliminen ei ole mielipiteenvapautta, se on vain syrjintää.
🦄En vielä tunne häntä niin hyvin että voisin sanoa noin. Sen tiedän että venäjä asiassa ollaan erimieltä mutta en juuri muuta. Enkä mä mun mielestä voi pelkästään sen perusteella sanoo häntä huonoksi ihmiseksi. No senkin olen huomannut että joskus käyttäytyy vähän rumasti mutta niin me jokainen välillä vaikka kuinka sitä välttää koittaisimme niin en senkään perusteella häntä tuomita halua. Ehkä mielipide hänestä voi vielä muuttua mutta vielä ainakaan en voi sanoa häntä huonoksi ihmiseksi näin lyhyen "tuttavuuden" jälkeen.🙂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Vinkkinä, lue Harmiksen jutut silleen kieli poskessa. Se tykkää trollata. Kettuile vaan takaisin 😅
xLiner - Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
En vielä tunne häntä niin hyvin että voisin sanoa noin. Sen tiedän että venäjä asiassa ollaan erimieltä mutta en juuri muuta. Enkä mä mun mielestä voi pelkästään sen perusteella sanoo häntä huonoksi ihmiseksi. No senkin olen huomannut että joskus käyttäytyy vähän rumasti mutta niin me jokainen välillä vaikka kuinka sitä välttää koittaisimme niin en senkään perusteella häntä tuomita halua. Ehkä mielipide hänestä voi vielä muuttua mutta vielä ainakaan en voi sanoa häntä huonoksi ihmiseksi näin lyhyen "tuttavuuden" jälkeen.🙂.
Korjaan sen verran, etten halua tuomita häntä ihmisenä, mutta tuomitsen jyrkästi hänen harjoittamansa sukupuoleen kohdistuvan syrjinnän.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vinkkinä, lue Harmiksen jutut silleen kieli poskessa. Se tykkää trollata. Kettuile vaan takaisin 😅
xLinerKiusaaminen ei muuksi muutu sillä, että sitä kutsutaan jollain toisella nimellä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusaaminen ei muuksi muutu sillä, että sitä kutsutaan jollain toisella nimellä.
🦄Ahaa.. kiusaaminen on kokemus, tunne. Tarkoitan ettei kaikki koe samoja asioita kiusaamisena. Mä en yleensä koe Harmiksen juttuja kiusaamisena vaan härnäämisenä, se voi olla ihan hauskaakin. On sillä joskus menny aika pahasti ylikin, vaan sekin on vain mun kokemukseni.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa.. kiusaaminen on kokemus, tunne. Tarkoitan ettei kaikki koe samoja asioita kiusaamisena. Mä en yleensä koe Harmiksen juttuja kiusaamisena vaan härnäämisenä, se voi olla ihan hauskaakin. On sillä joskus menny aika pahasti ylikin, vaan sekin on vain mun kokemukseni.
xLinerMinäkään en koe harmiksen juttuja kiusaamisena itseäni kohtaan vaan naissukupuolta kohtaan.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa.. kiusaaminen on kokemus, tunne. Tarkoitan ettei kaikki koe samoja asioita kiusaamisena. Mä en yleensä koe Harmiksen juttuja kiusaamisena vaan härnäämisenä, se voi olla ihan hauskaakin. On sillä joskus menny aika pahasti ylikin, vaan sekin on vain mun kokemukseni.
xLinerKiusaaminen on teko.
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan sen verran, etten halua tuomita häntä ihmisenä, mutta tuomitsen jyrkästi hänen harjoittamansa sukupuoleen kohdistuvan syrjinnän.
🦄Joo sellainen on munkin mielestä väärin ja tuomittavaa.🙂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusaaminen on teko.
Kiusaaminen on ehdottomasti muutakin kuin tunne, mutta sen nimittäminen tunteeksi on sen vähättelyä.
Harmis kiusaa naisia julkisesti. Mielestäni asiassa ei ole mitään epäselvää.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Johan joku alkoi levittelemään telaketjua taas, ei siinä mitään sinänsä...mutta kun se yhdistetään mahdolliseen huumorintajuttomuuteen niin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan joku alkoi levittelemään telaketjua taas, ei siinä mitään sinänsä...mutta kun se yhdistetään mahdolliseen huumorintajuttomuuteen niin...
On maailman vanhin temppu kutsua kiusaamista leikiksi tai huumoriksi, ja sen perusteella leimata kiusaamisen kohde huumorintajuttomaksi. Jo lapset osaavat tuon tempun.
Tässä tilanteessa en tosin itse koe olevani harmiksen kiusaamisen kohde, vaikka naissukupuolta edustankin.
🦄 - Anonyymi
Kova on työ sulla jatkuvasti poistattaa viestejä missä kertoo totuuden sinun vuosia jatkuneesta palstakiusaamisista henkilöitä kohtaan jotka ei tue sinun omaa feministiaatemaailmaasi. Ja sitten vielä ihmettelet viestien poistoja.😅 Ei ole se nahkasi näemmä paksuuntunut.🤣
Anonyymi kirjoitti:
Kova on työ sulla jatkuvasti poistattaa viestejä missä kertoo totuuden sinun vuosia jatkuneesta palstakiusaamisista henkilöitä kohtaan jotka ei tue sinun omaa feministiaatemaailmaasi. Ja sitten vielä ihmettelet viestien poistoja.😅 Ei ole se nahkasi näemmä paksuuntunut.🤣
Ensinnäkään kukaan keskustelija ei kykene viestejä mitenkään poistattaan mielensä mukaan.😄. Ja toisekseen sä ilmeisesti kuvittelet mun olevan joku muu kuin olen. Mä olen kyllä ihan oma itseni ja en mä ole ketään voinut vuosia kiusata kun oon vasta kuukauden tänne kirjoittanu.😁. Nää on aivan sun omia kuvitelmia nyt. Toivottavasti saat niihin apua.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Ensinnäkään kukaan keskustelija ei kykene viestejä mitenkään poistattaan mielensä mukaan.😄. Ja toisekseen sä ilmeisesti kuvittelet mun olevan joku muu kuin olen. Mä olen kyllä ihan oma itseni ja en mä ole ketään voinut vuosia kiusata kun oon vasta kuukauden tänne kirjoittanu.😁. Nää on aivan sun omia kuvitelmia nyt. Toivottavasti saat niihin apua.🙂.
Viesti oli linerille joka täällä esittää jotain pyhimystä nyt, vaikka on ollut täällä vuosia se pahin räksyttäjä kaikille jotka eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan. Pahin palstafemakko sitten kymmenen vuoden takaisten räksyttäjien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viesti oli linerille joka täällä esittää jotain pyhimystä nyt, vaikka on ollut täällä vuosia se pahin räksyttäjä kaikille jotka eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan. Pahin palstafemakko sitten kymmenen vuoden takaisten räksyttäjien.
Poistanut neljään kertaan hänelle kirjoittamani ilmeisesti liian kiusallisen vastauksen.
Anonyymi kirjoitti:
Aha...asia selvä.🙂. Vaikka en tän pienen kokemuksen perusteella mikä mulla täältä on yhdykkään sun mielipiteeseen x-lineristä. Aikaisempia tapahtumia taas en kyllä mitenkään pysty kommentoimaan.
Anonyymi kirjoitti:
Poistanut neljään kertaan hänelle kirjoittamani ilmeisesti liian kiusallisen vastauksen.
Mä huomasin että viestejä poistu tosin luulin että ne oli mulle tarkoitettuja.😄. Mutta en kyllä vieläkään oikein usko tuota että normi keskustelija voisi viestejä poista tai poistatta ellei sitten kuulu koko s24 ylläpitoon mitä sitäkin mun on vaikea uskoa mutta enhän mä sitä mitenkään 100% vsrmasti voi tietää.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Mä huomasin että viestejä poistu tosin luulin että ne oli mulle tarkoitettuja.😄. Mutta en kyllä vieläkään oikein usko tuota että normi keskustelija voisi viestejä poista tai poistatta ellei sitten kuulu koko s24 ylläpitoon mitä sitäkin mun on vaikea uskoa mutta enhän mä sitä mitenkään 100% vsrmasti voi tietää.🙂.
Poistaa tai poistattaa. Perhanan painovirhe paholaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmiksen mielipiteet perustuvat vain tunteeseen ja hyvin hepposiin propagandajuttuihin (joihin tuskin edes itse oikeasti uskot, tuskinpa nyt sentään ihan NIIN tyhmä olet). 🙂
Harmiksen mielipiteet ovat pelkkää propagandaa. Venäjään liittyvissä tapauksissa jopa aivopesua muistuttavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Minäkin tuomitsen Harmiksen harjoittaman naisten syrjinnän, transsukupuolisten ja muiden sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen syrjinnän. Tuomitsen myös venäjä trollauksen. Jos hihkuu venäjän puolesta, voi muuttaa sinne ihannemaahansa, terve vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pahin palstafemakko" = Räksytystä, naisten syrjintää ja halventamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aha, nyt sä oot mun persekärpäsenä. Oot vissiin hävinnyt muutaman väännön tässä vuosien varrella, kun vieläkin kirvelee 😄👍
xLiner
- Anonyymi
Osuva aloitus. Helsinki,26.2.23
- Anonyymi
Rakas, minulta tuli eilen vihreää kakkaa. Outoa, sillä en ole syönyt mitään vihreää. Ehkä jotakin keltaista söin ja rauta tai jokin muu metalli keltaisen kanssa värjäsi ulosteen vihreäksi?
- Anonyymi
Sininen elintarvikeväri muuttuu mahassa vihreäksi :D Oletko syönyt jotain sinistä?
- Anonyymi
Palstalla on paitsi tuttua vastakkainasettelua jotain kovin myrkyllistä. Vaikuttaa myös, että monet rekkautuneet kirjoittelevat vähemmän.
Välillä vastaan tulee kyllä näitä tosi ikäviä juttuja ja ikäviä asenteita ja ikävää käyttäytymistä toisia kohtaan.🙂.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6762552Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,311276- 1091168
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki121105- 93955
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k104925Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e239877Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?101873Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50769- 64751