Millainen on pimeä puolesi?

Sanotaan "pimeää puolta" vaikkapa sellaiseksi puoleksi sinusta johon tiedät kykeneväsi mutta pelkäät jotenkin.

180

1469

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Terävä kieli kai

      • Anonyymi

        Henkinen väkivalta sinä kiusaaja et anta maalitta


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍑 ­N­y­m­­­f­o­­m­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17766880U

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      No tottakai tiedän, olenhan itse 🌞 En kertoisi siitä täällä, jollei se olisi pimein puoleni. Eikä se tänne juuri paista tai kuummota.

      Entä miten hyvin tunnet omasi? :)

      • Jokseenkin hyvin, sanoisin. Minusta tulee ärtyisämpi ja nautinnon- tai jännityshakuisempi.

        Yleensä vain pullotan tuon viimeiseen asti, yritän olla kuin luotettava laiva tyynellä säällä kunnes myrskyää.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Jokseenkin hyvin, sanoisin. Minusta tulee ärtyisämpi ja nautinnon- tai jännityshakuisempi.

        Yleensä vain pullotan tuon viimeiseen asti, yritän olla kuin luotettava laiva tyynellä säällä kunnes myrskyää.

        Vahva veikka, että tähän tulee tunnari Genie in a Bottle ;) sen verran tänne tänään arveltuna https://youtu.be/QFlLybox4To


      • Elionrie
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahva veikka, että tähän tulee tunnari Genie in a Bottle ;) sen verran tänne tänään arveltuna https://youtu.be/QFlLybox4To

        Joskus taannoin pidin kyllä tuosta kappaleesta. 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vahva veikka, että tähän tulee tunnari Genie in a Bottle ;) sen verran tänne tänään arveltuna https://youtu.be/QFlLybox4To

        Oikeastaan tämä kai kuvailee sisäisen monologini parhaiten kun olen pahimmillani. Yleensä sulkeutuminen tulee ennen sitä ja yritän selvittää pääni (toivon mukaan ennen kuin pääsen tähän pisteeseen):

        • Dresden Dolls – Girl Anachronism
        https://open.spotify.com/track/6Zbv79YWB0iZSXwIwEsIOP?si=3e76dc887ba24f34
        https://youtu.be/sO5APfKnR50
        https://genius.com/The-dresden-dolls-girl-anachronism-lyrics


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Oikeastaan tämä kai kuvailee sisäisen monologini parhaiten kun olen pahimmillani. Yleensä sulkeutuminen tulee ennen sitä ja yritän selvittää pääni (toivon mukaan ennen kuin pääsen tähän pisteeseen):

        • Dresden Dolls – Girl Anachronism
        https://open.spotify.com/track/6Zbv79YWB0iZSXwIwEsIOP?si=3e76dc887ba24f34
        https://youtu.be/sO5APfKnR50
        https://genius.com/The-dresden-dolls-girl-anachronism-lyrics

        Hei Elionrie, tämä oli ehdottomasti vaikuttavin esitys eräästä aiheesta, mitä koskaan olen nähnyt. Kamelin selkä / painekattila ei enää kestä, turbiinit käyvät huutamaan ja koko kattila repeää liitoksistaan. Sain todella voimakkaat flasbacit...

        Yksinkertaisin selitys on pms ja naiseen ahdetut ylimääräiset lääkkeet. Ei se yksin sitä selitä, kärsiihän samasta niin moni muukin nainen. Paremminkin syynä liian luja vastuuntunto, tuen puute, ympäristön aiheuttamat ristiriidat ja lempeys omaa itseä kohtaan, jos nyt omaan menneisyyteen katson.

        Kuinka jaksat tällä hetkellä? Onko elämä enemminkin kyyneleitä? Lämpimät voimahalit sinulle, yksi ihminen ei kaikkeen riitä ❣️


      • Anonyymi

        Tänäänkö ei Isä Aurinkoisella pipilällä kuumota?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei Elionrie, tämä oli ehdottomasti vaikuttavin esitys eräästä aiheesta, mitä koskaan olen nähnyt. Kamelin selkä / painekattila ei enää kestä, turbiinit käyvät huutamaan ja koko kattila repeää liitoksistaan. Sain todella voimakkaat flasbacit...

        Yksinkertaisin selitys on pms ja naiseen ahdetut ylimääräiset lääkkeet. Ei se yksin sitä selitä, kärsiihän samasta niin moni muukin nainen. Paremminkin syynä liian luja vastuuntunto, tuen puute, ympäristön aiheuttamat ristiriidat ja lempeys omaa itseä kohtaan, jos nyt omaan menneisyyteen katson.

        Kuinka jaksat tällä hetkellä? Onko elämä enemminkin kyyneleitä? Lämpimät voimahalit sinulle, yksi ihminen ei kaikkeen riitä ❣️

        Joudun vieläkin sulkeutumaan ja olemaan yksin pääni selvittääkseni mutta kaaos ei ole tullut vielä takaisin. Itse en ole käyttänyt laulun "lääkkeitä" kirjaimellisesti mutta kaipa noihin nautintoihin ja kaoottiseen jännityksen hakuisuuteen turvautuminen on jonkinlaista ns. itselääkintää, sen puolen ruokkimista jonka on itsessä jättänyt vähälle huomiolle.

        PMS-oireisiin olen vielä liian nuori.

        Kun olen päässyt tuohon pisteeseen se on kuin joku toinen voima olisi ohjannut omaa vartaloani itseni sijaan. Ihmettelen että olinko se edes minä vai oliko se jokin painajainen.


    • No välillä tekisi mieli kiilata edessä jumiva alinopeutta äihäilevä auto ojaan.
      En tajua, miksi ihmiset lähtee ajamaan tappavalla peltikasalla ihmisten sekaan, jos pelottaa se ajaminen? Ojassa vois miettiä, mitä kävi. 🤣

      Mutta pelkään lähinnä raastupaa tuossa ideassa. 😁

      • Anonyymi

        Pelkäät raastupaa etkä sitä että kyydissä voi olla perhe lapsineen, sinunlaisille on ihan oma paikka olemassa


      • Anonyymi

        Ehkä on pakko ajaa sillä peltokasalla esim duuniin?


      • Anonyymi

        Rekkojen kohdalla tuon ymmärtää mutta täytyy olla hermoissa vikaa jos henkilöauton hitaus häiritsee, niistä pääsee aina kohtuudella ohi. Kuka tahansa täysipäinen myös ymmärtää että siellä saattaa olla joku vanhus ratissa joka ymmärtää reaktioidensa olevan hitaampia eikä halua aiheuttaa onnettomuuksia, toisin kuin sinä jota näyttää vain naurattavan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä on pakko ajaa sillä peltokasalla esim duuniin?

        Rakastan peltikasoilla ajavia miehiä :) niillä ei ole ainakaan automyyjä sydän


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rekkojen kohdalla tuon ymmärtää mutta täytyy olla hermoissa vikaa jos henkilöauton hitaus häiritsee, niistä pääsee aina kohtuudella ohi. Kuka tahansa täysipäinen myös ymmärtää että siellä saattaa olla joku vanhus ratissa joka ymmärtää reaktioidensa olevan hitaampia eikä halua aiheuttaa onnettomuuksia, toisin kuin sinä jota näyttää vain naurattavan.

        -harmiseikirj-

        Ajattelinkin jo, että tulet siihen moralisoimaan. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelkäät raastupaa etkä sitä että kyydissä voi olla perhe lapsineen, sinunlaisille on ihan oma paikka olemassa

        Hengitä....hengitä...🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ajattelinkin jo, että tulet siihen moralisoimaan. 🤣

        No kun tuo on totta. Yksi kaverini on samanlainen kuin sinä, jos se autosta soittaa vähän väliä marisee edellä ajavista. Minua ei häiritse kuin rekat kun niitä voi olla haasteellinen ohittaa mutkaisella tiellä. Sinä(kin) palstalla esiinnyt aina myötätuntoisena hyviksenä, kannattaisi ulottaa se ajattelutapa myös autoiluun kun koskaan ei tiedä millainen ihminen siellä on ratin takana, voi olla joku herttainen eläkemummo niin voiko sellaiselle olla vihainen?

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kun tuo on totta. Yksi kaverini on samanlainen kuin sinä, jos se autosta soittaa vähän väliä marisee edellä ajavista. Minua ei häiritse kuin rekat kun niitä voi olla haasteellinen ohittaa mutkaisella tiellä. Sinä(kin) palstalla esiinnyt aina myötätuntoisena hyviksenä, kannattaisi ulottaa se ajattelutapa myös autoiluun kun koskaan ei tiedä millainen ihminen siellä on ratin takana, voi olla joku herttainen eläkemummo niin voiko sellaiselle olla vihainen?

        -harmiseikirj-

        Mun 91 vuotias sukulaismummokin marisee 70+ papoista, jotka ajaa Nissain Kaskdilla 45 km/h 80 km/h alueella pää tuulilasissa... pitäiskö siirtyä paikallisbusseihin tai tilata taksi?

        Välillä kun kahtoo tuota porukkaa, mitä tuolla liikenteessä vielä ajaa, niin ei helvata. Onneks se taitaa olla ohimenevä juttu. Ne on saaneet kortin 50 vuotislahjaks ja kohta kasvavat koiranputkea...

        20 vuoden päästä 70 vuotiaat on parempikuntoisia ja ovat ajaneet 62 vuotta.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mun 91 vuotias sukulaismummokin marisee 70 papoista, jotka ajaa Nissain Kaskdilla 45 km/h 80 km/h alueella pää tuulilasissa... pitäiskö siirtyä paikallisbusseihin tai tilata taksi?

        Välillä kun kahtoo tuota porukkaa, mitä tuolla liikenteessä vielä ajaa, niin ei helvata. Onneks se taitaa olla ohimenevä juttu. Ne on saaneet kortin 50 vuotislahjaks ja kohta kasvavat koiranputkea...

        20 vuoden päästä 70 vuotiaat on parempikuntoisia ja ovat ajaneet 62 vuotta.

        Kyllä se sullakin saattaa vauhti aikanaan hiljentyä kun kaihi kaihertaa silmissä eikä kuulokaan enää ole kummoinen :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se sullakin saattaa vauhti aikanaan hiljentyä kun kaihi kaihertaa silmissä eikä kuulokaan enää ole kummoinen :D

        -harmiseikirj-

        No silmälääkärit ja kuulolaite on sitä varten. Ja sitten kun prlottaa, en aja enää. Sitten pitää keksiä muita kyytejä. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Mun 91 vuotias sukulaismummokin marisee 70 papoista, jotka ajaa Nissain Kaskdilla 45 km/h 80 km/h alueella pää tuulilasissa... pitäiskö siirtyä paikallisbusseihin tai tilata taksi?

        Välillä kun kahtoo tuota porukkaa, mitä tuolla liikenteessä vielä ajaa, niin ei helvata. Onneks se taitaa olla ohimenevä juttu. Ne on saaneet kortin 50 vuotislahjaks ja kohta kasvavat koiranputkea...

        20 vuoden päästä 70 vuotiaat on parempikuntoisia ja ovat ajaneet 62 vuotta.

        Mun elossa oleva mummo ajoi ajokortinkin vasta 70v. Sai ruusujakin autokoululta, kun selvisi ilman lisätunteja kaikista tenteistä läpi. ☺️

        Pappa kuoli, niin oli pakko ajaa kortti, että pääsi maalta kauppaan. Olihan mummu kortitta ajanut ikänsä maitoautoa, traktoreita jne. Osasi ajaa, liikennesäännöt piti opetella.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mun elossa oleva mummo ajoi ajokortinkin vasta 70v. Sai ruusujakin autokoululta, kun selvisi ilman lisätunteja kaikista tenteistä läpi. ☺️

        Pappa kuoli, niin oli pakko ajaa kortti, että pääsi maalta kauppaan. Olihan mummu kortitta ajanut ikänsä maitoautoa, traktoreita jne. Osasi ajaa, liikennesäännöt piti opetella.

        Joo. Just noita tuolla riittää. Tosin jotkut osaa ajamisen hyvin ja aistit toimii, mutta kun ei osaa muutenkaan ajaa ja sit kun ei näe, eikä kuule, niin onhan se seikkailua...onkun tässä kumnelinpätkässä tää taksikuski....

        https://youtu.be/UoiDZQOPmBA

        Mitrnkä täältä pääsee poiiiis? 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Just noita tuolla riittää. Tosin jotkut osaa ajamisen hyvin ja aistit toimii, mutta kun ei osaa muutenkaan ajaa ja sit kun ei näe, eikä kuule, niin onhan se seikkailua...onkun tässä kumnelinpätkässä tää taksikuski....

        https://youtu.be/UoiDZQOPmBA

        Mitrnkä täältä pääsee poiiiis? 🤣

        Juu, mummo ajoi reilun kymmenen vuotta, sitten alkoi niskan kulumat haittaamaan ajamista. Ei kärsinyt enää päätä kääntää, niin lopetti autoilun. Nyt on jo 91v. Asuu vielä ittekseen, mutta kotihoito tuo ruoan. Käy tarkistamassa, että kaikki on okei. Hänellä on vajaatoimintaa ja se aiheuttaa rytmihäiriöitä ja pyörtyilyä.

        Muuten kyllä pää leikkaa ja on kartalla.

        Että semmonen pätkä. 🤪


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu, mummo ajoi reilun kymmenen vuotta, sitten alkoi niskan kulumat haittaamaan ajamista. Ei kärsinyt enää päätä kääntää, niin lopetti autoilun. Nyt on jo 91v. Asuu vielä ittekseen, mutta kotihoito tuo ruoan. Käy tarkistamassa, että kaikki on okei. Hänellä on vajaatoimintaa ja se aiheuttaa rytmihäiriöitä ja pyörtyilyä.

        Muuten kyllä pää leikkaa ja on kartalla.

        Että semmonen pätkä. 🤪

        Hyvä mummukka. 😁👌


      • Anonyymi

        Toivottavasti pystyt hautaasi saakka pitämään toteutumattomana tuon tosi patologisen pimeän puolesi.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mun 91 vuotias sukulaismummokin marisee 70 papoista, jotka ajaa Nissain Kaskdilla 45 km/h 80 km/h alueella pää tuulilasissa... pitäiskö siirtyä paikallisbusseihin tai tilata taksi?

        Välillä kun kahtoo tuota porukkaa, mitä tuolla liikenteessä vielä ajaa, niin ei helvata. Onneks se taitaa olla ohimenevä juttu. Ne on saaneet kortin 50 vuotislahjaks ja kohta kasvavat koiranputkea...

        20 vuoden päästä 70 vuotiaat on parempikuntoisia ja ovat ajaneet 62 vuotta.

        Huh huh, ettei täällä vaan haisis nyt sun oma...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mun 91 vuotias sukulaismummokin marisee 70 papoista, jotka ajaa Nissain Kaskdilla 45 km/h 80 km/h alueella pää tuulilasissa... pitäiskö siirtyä paikallisbusseihin tai tilata taksi?

        Välillä kun kahtoo tuota porukkaa, mitä tuolla liikenteessä vielä ajaa, niin ei helvata. Onneks se taitaa olla ohimenevä juttu. Ne on saaneet kortin 50 vuotislahjaks ja kohta kasvavat koiranputkea...

        20 vuoden päästä 70 vuotiaat on parempikuntoisia ja ovat ajaneet 62 vuotta.

        8-vuotiainako he ovat ajokortin saaneet?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No silmälääkärit ja kuulolaite on sitä varten. Ja sitten kun prlottaa, en aja enää. Sitten pitää keksiä muita kyytejä. 😊

        Älä usko itsekään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        8-vuotiainako he ovat ajokortin saaneet?

        Mitä? Eikö teilläpäin saa?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mun 91 vuotias sukulaismummokin marisee 70 papoista, jotka ajaa Nissain Kaskdilla 45 km/h 80 km/h alueella pää tuulilasissa... pitäiskö siirtyä paikallisbusseihin tai tilata taksi?

        Välillä kun kahtoo tuota porukkaa, mitä tuolla liikenteessä vielä ajaa, niin ei helvata. Onneks se taitaa olla ohimenevä juttu. Ne on saaneet kortin 50 vuotislahjaks ja kohta kasvavat koiranputkea...

        20 vuoden päästä 70 vuotiaat on parempikuntoisia ja ovat ajaneet 62 vuotta.

        Ehkä sun vaan kannattaisi tappaa itsesi.


    • Jääräpää luonne, se voi eskaloitua ottamalla etäisyyttä ja sulkeutumalla omaan rauhaan. Silloin minua ei saa painostaa, eikä häiritä. Tulen sitten omia aikojani, kun olen saanut ajatukset järjetykseen.

      Riitelemään en enää ala, siinä kuluu valtavasti voimavaroja. Käsittelen ristiriidat omalla tavallani.

      • Vähän samaa on minullakin.


      • Elionrie kirjoitti:

        Vähän samaa on minullakin.

        Kun oppii tuntemaan itseään paremmin, oppii myös säästämään voimiaan ja käsittelemään asioita eri tavalla. Mikään asia ei selviä hoputtamalla ja rähisemällä. Täytyy osata antaa itselleen aikaa.


      • Anonyymi

        Sivistyssanoja ei pidä käyttää, ellei ymmärrä niiden merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivistyssanoja ei pidä käyttää, ellei ymmärrä niiden merkitystä.

        Profiilia ei enää löytänyt eli valitettavsti yksi miehen feikkiprofiileista on poistunut keskuudestamme kieliopillisesti vertaisarvioitavaksi eettismoraalistishyveellisten periaaatteiden ja teoreettisten lähtökohtien mukaan


      • tosi.typy
        Anonyymi kirjoitti:

        Profiilia ei enää löytänyt eli valitettavsti yksi miehen feikkiprofiileista on poistunut keskuudestamme kieliopillisesti vertaisarvioitavaksi eettismoraalistishyveellisten periaaatteiden ja teoreettisten lähtökohtien mukaan

        Kyllä mun profiili on olemassa. En ole sitä piilottanut, enkä poistanut. Tuo toiminto ei vaan toimi kunnolla ja siitä olen ollut käyttäjätukeen yhteydessä.

        Mun profiili.
        https://www.suomi24.fi/profiili/tosi..typy


    • Minulla on ollut nuorempana kova temperamentti. Kerran minulla naksahti päässä kun joku bimbo vetäsi tuolin altani baarissa.. raivostuin ja silmissäni mustui. Tuli blackout ja kun heräsin siitä, tuo bimbo makasi allani ja kuristin häntä. Järki palasi heti ja hyppäsin pois hänen päältään.

      Tuota puolta itsessäni pelkään. Noin on käynyt vain kerran ja toiste en soisi sellaista tapahtuvan.

      • Ei saakeli... Tämä on jo vähän erikoisempi identtisten sisarusten samanlainen ominaisuus, mutta pakko se on tunnustaa, mulla on ihan sama ominaisuus. Eikä se ihan tuohon jää, saatikka että olisi tapahtunut vain kertaalleen, mutta se on sitten ehkä sukupuolten välistä eroavaisuutta.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei saakeli... Tämä on jo vähän erikoisempi identtisten sisarusten samanlainen ominaisuus, mutta pakko se on tunnustaa, mulla on ihan sama ominaisuus. Eikä se ihan tuohon jää, saatikka että olisi tapahtunut vain kertaalleen, mutta se on sitten ehkä sukupuolten välistä eroavaisuutta.

        Hittolainen.. me ollaan todellakin samasta puusta..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hittolainen.. me ollaan todellakin samasta puusta..

        Ällistyttävän paljon 😳


      • Anonyymi

        Aika bimbolta vaikutat itsekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika bimbolta vaikutat itsekin.

        Voi kiitos kohteliaisuudesta.

        Kauneinta mitä minulle on koskaan sanottu =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika bimbolta vaikutat itsekin.

        Sullako suus on jokaiselle miehen luomalle trollihahmolle uskomattomine juttuineen erikseen asiaa ja rakentavaa palautetta? Hyvä kun ihmisellä on tavoitteita elämässä, kannattaa muistaa tylyttää ettei rupea luulemaan liikoja itsestää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullako suus on jokaiselle miehen luomalle trollihahmolle uskomattomine juttuineen erikseen asiaa ja rakentavaa palautetta? Hyvä kun ihmisellä on tavoitteita elämässä, kannattaa muistaa tylyttää ettei rupea luulemaan liikoja itsestää

        On siis* ei tällainen raivo ja elämänkoulutyylinen uskominen joka kerrontaan vaan nyt ole normaalia tai saati se, että uskoo tietävänsä kyseisen hahmon reaalista ja henkilöivänsä häntä maanisella otteella.


      • Anonyymi

        Miten tuon saa päälle?

        Haluan seota kunnolla.


    • Anonyymi

      Etäännyttämällä itseni toisesta ennenkuin hän pääsee liian lähelle. En anna itsestäni mitään, teen näkymättömän seinän välillemme. Vihaan tätä piirrettä itsessäni.

      • Anonyymi

        Traumoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Traumoja?

        Kellä ei olisi? :) Onko se vauvanpeppu siloposki muka paras valintasi. Niin? Puhu pahvi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Traumoja?

        Oletkohan hieman liikaa muiden oletettuihin traumoihin ns kallellaan? Sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Traumoja?

        Kyllä. Tuon piirteen takia on hyvin vaikea muodostaa esim. ihmissuhdetta tai vaikka ystävyyttä. Asiat alkavat hyvin, mutta sitten jäädyn, alan epäillä itseäni ja toista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Tuon piirteen takia on hyvin vaikea muodostaa esim. ihmissuhdetta tai vaikka ystävyyttä. Asiat alkavat hyvin, mutta sitten jäädyn, alan epäillä itseäni ja toista.

        Ikävä juttu. 🙁


    • Anonyymi

      Kiehtova ja mielenkiintoinen.

    • Anonyymi

      En pelkää enää puoliani.
      Osaan jo hallita ja rajoittaa ne.

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        *Huoh* kysymykseni esitin eri ketjussa. Niin? :)


    • Valtaosa meistä dementoituu ennen kuolemaansa. Suurin pelkoni on, että teen siinä vaiheessa jotakin kammottavaa tajuamattani sitä enää, karkaan suloistakin suloisemman Nuppuseni päälle. 🌹👀

      • Anonyymi

        En oikein usko. Oma isovaari ja toinen sukulainen, oli semmosia äkkipikaisia luonteeltaan jo valmiiksi. Ne oli hankalia vanhuksia.


      • Anonyymi

        Älä kehtaa 😂 noh, onhan ne juttusi (ehkä jossain olosuhteissa) kuumottavia. Mukavinta tietää, ettei sinulta puutu ainakaan huumoria (tai voinko siit olla varma, nämähän vai sanoja ja tekstiä)


    • Hmm. En pelkää pimeää puoltani, mutta pelkään että törmään joskus ihmiseen joka aktivoi sen. Silloin voi tulla rumaa jälkeä.

      • Tuo on asiallinen pointti. Tiettyjen ihmisten välillä on olemassa negatiivista kemiaa, joka saattaa laukaista sellaisia "mustia" tuntemuksia ja mielitilan rajumyrskyjä, joita ei edes tiedä omaavansa.
        Minun elämässä on ollut muutama tyyppi, joiden läheisyydessä minusta tulee helposti räjähtävä tapaus. Siinä vaan on jotain mystistä- ja mustaa kemiaa, joka laukaisee alkukantaisen rähinävaiheen.


      • Anonyymi

        Ja höps. Niinhän sitä luulisi :)


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tuo on asiallinen pointti. Tiettyjen ihmisten välillä on olemassa negatiivista kemiaa, joka saattaa laukaista sellaisia "mustia" tuntemuksia ja mielitilan rajumyrskyjä, joita ei edes tiedä omaavansa.
        Minun elämässä on ollut muutama tyyppi, joiden läheisyydessä minusta tulee helposti räjähtävä tapaus. Siinä vaan on jotain mystistä- ja mustaa kemiaa, joka laukaisee alkukantaisen rähinävaiheen.

        Tuokin kyllä. Mä poistun kyllä tuollasten ihmisten ulottumattomiin. Olen karsinut kaikki negatiiviset ihmiset pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja höps. Niinhän sitä luulisi :)

        On asioita mitä en siedä ja toimet sen mukaan.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tuokin kyllä. Mä poistun kyllä tuollasten ihmisten ulottumattomiin. Olen karsinut kaikki negatiiviset ihmiset pois.

        Samoin. Olen ottanut etäisyyttä ja sulkenut nuo ulkopuolelle. Paras ratkaisu ikinä. En ole vuosiin ollut heihin yhteydessä, enkä tule olemaan. En ole hetkeäkään katunut näitä ratkaisujani.

        Ihan oman mielenrauhan takia on syytä valita se toinen "tienhaara" ja poistua paikalta.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Samoin. Olen ottanut etäisyyttä ja sulkenut nuo ulkopuolelle. Paras ratkaisu ikinä. En ole vuosiin ollut heihin yhteydessä, enkä tule olemaan. En ole hetkeäkään katunut näitä ratkaisujani.

        Ihan oman mielenrauhan takia on syytä valita se toinen "tienhaara" ja poistua paikalta.

        Oikein. 👍

        Ihan kaikkea ei ole pakko sietää keltään. Ja myrkylliset ihmiset, jotka vaikuttaa itseenkin ikävästi on niitä jotka joutaa poistaa piiristään.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Oikein. 👍

        Ihan kaikkea ei ole pakko sietää keltään. Ja myrkylliset ihmiset, jotka vaikuttaa itseenkin ikävästi on niitä jotka joutaa poistaa piiristään.

        Minulla on kai osaltaan ollut sekin ongelma että olen yrittänyt viimeiseen asti yrittää uskoa että niissä myrkyllisissäkin on jotakin hyvää. On ollut joskus ratkeamisen syy, sitten en oikein enää tunnista itseäni.

        Ihailen siksi niitä jotka kykenevät tekemään sen helposti. Tai tarvitsen sellaisen lähelleni.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Oikein. 👍

        Ihan kaikkea ei ole pakko sietää keltään. Ja myrkylliset ihmiset, jotka vaikuttaa itseenkin ikävästi on niitä jotka joutaa poistaa piiristään.

        Aika mielenkiintoista, etten ole ajatellut niitä juttuja vuosiin. Tämä ketju vaan laukaisi tietyn tunnemuistin, jonka olin jo unohtanut.
        Joku viisas on joskus sanonut "Poissa silmistä, poissa sydämestä ". 😊


      • Elionrie kirjoitti:

        Minulla on kai osaltaan ollut sekin ongelma että olen yrittänyt viimeiseen asti yrittää uskoa että niissä myrkyllisissäkin on jotakin hyvää. On ollut joskus ratkeamisen syy, sitten en oikein enää tunnista itseäni.

        Ihailen siksi niitä jotka kykenevät tekemään sen helposti. Tai tarvitsen sellaisen lähelleni.

        Se voi olla vaikeaa, kun haluaa uskoa viimeiseen asti hyvää. Niin minäkin joskus tein, siedin ja siedin. Sitten tuli joku raja vastaan ja karsin vaan, vaikka tiesin että jupinaa tulee kuulumaan.

        Kyllä se jupinakin aikanaan loppui.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Aika mielenkiintoista, etten ole ajatellut niitä juttuja vuosiin. Tämä ketju vaan laukaisi tietyn tunnemuistin, jonka olin jo unohtanut.
        Joku viisas on joskus sanonut "Poissa silmistä, poissa sydämestä ". 😊

        Täällä välillä havahtuu jo unohdettuihin asioihin, joskus hyvä joskus ikävääkin.

        Nyt äkkiä unohdusmyssy päähän. 😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        Täällä välillä havahtuu jo unohdettuihin asioihin, joskus hyvä joskus ikävääkin.

        Nyt äkkiä unohdusmyssy päähän. 😄

        Pakko vaan unohtaa ja antaa menneiden painua sinne mihin ne kuuluvat. Siinä mielentilassa on parempi olla. 😊


      • tosi.typy kirjoitti:

        Pakko vaan unohtaa ja antaa menneiden painua sinne mihin ne kuuluvat. Siinä mielentilassa on parempi olla. 😊

        Totta turiset. 😌👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Totta turiset. 😌👍

        Nukku-Masa heittää unihiekkaa. Kauniita unia.

        öitä! 😴


      • tosi.typy kirjoitti:

        Nukku-Masa heittää unihiekkaa. Kauniita unia.

        öitä! 😴

        Hyvää yötä Typy. ☺️💤


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Aika mielenkiintoista, etten ole ajatellut niitä juttuja vuosiin. Tämä ketju vaan laukaisi tietyn tunnemuistin, jonka olin jo unohtanut.
        Joku viisas on joskus sanonut "Poissa silmistä, poissa sydämestä ". 😊

        Poissa mielestä sydän tuskin koskaan unohtaa


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Hyvää yötä Typy. ☺️💤

        Mitä saat mies tästä hahmojen galleriasta joiden myötä luoda kuvaa sosiaalisesta elämästä?


    • Anonyymi

      Ei minulla ole pimeitä puolia ja hallitsen itseni/hermoni sen verran hyvin ettei tarvitse pelätä mitään harkitsemattomia pimahduksiakaan.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Ja näin sanoo darker man. Herra on nyt vaan hyvä ja asettelee ne jalkansa ristikkäin ja sääret näkyviin! Tiedätkö keneksi sinua epäilisin, jos tuntisin paremmin? HAA!


      • Eli kontrollifriikki aikapommi. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näin sanoo darker man. Herra on nyt vaan hyvä ja asettelee ne jalkansa ristikkäin ja sääret näkyviin! Tiedätkö keneksi sinua epäilisin, jos tuntisin paremmin? HAA!

        " Tiedätkö keneksi sinua epäilisin, jos tuntisin paremmin? "

        Paradoksaalinen väite koska jos tuntisit paremmin ei kai sitten tarvitsisi epäillä :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Eli kontrollifriikki aikapommi. 🤣

        Ei tarvitse olla friikki kyetäkseen kontrolloimaan käytöstään.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla friikki kyetäkseen kontrolloimaan käytöstään.

        -harmiseikirj-

        No sähän oot täällä hyvin näyttänyt, miten käyttäytyminen pidetään kurissa. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tiedätkö keneksi sinua epäilisin, jos tuntisin paremmin? "

        Paradoksaalinen väite koska jos tuntisit paremmin ei kai sitten tarvitsisi epäillä :D

        -harmiseikirj-

        No ei niin, mutta olet tiukan tarkkailuni kohde. Ja ehkä samaa mieltä, mitä teet tulee ajastukseen ='D


    • Anonyymi

      Onneksi olen pieni ihminen 188/104 kg.
      Jos olisin suurempi, voimakkaampi, voisin pelätä tulistumistani.
      Pienenä heikkona ihmisenä tuosta ei ole vaaraa, sitä vain vahingoittaisi itseään omalla tyhmyydellä. Tyyntä järven pintaa on rauhoittavaa katsella, myrskyistä ei moni kaipaa, lähtee pois järveltä tyynemmille kalavesille.

      AV

      • Anonyymi

        No tämäkin vielä, itse mister Zen :)


    • En halua että se puoli musta nousee enää ikinä esiin. Siis se puoli mitä tarvittiin joskus päihde ja rikollismaailmassa selviämiseksi.🙂.

      • Anonyymi

        Mun pimein puoleni on ♥️. Olet sen puoleen turvassa :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun pimein puoleni on ♥️. Olet sen puoleen turvassa :)

        Hhmmm...mitenköhän tän nyt tulkitsis. Onko se hyvä vai huono asia tässä tapauksessa olla turvassa?🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Hhmmm...mitenköhän tän nyt tulkitsis. Onko se hyvä vai huono asia tässä tapauksessa olla turvassa?🙂.

        No hyvä tietysti. Eli palstalla ainakin minun puolelta:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä tietysti. Eli palstalla ainakin minun puolelta:)

        Jep. No sitten se on hyvä.🙂.


    • Semmonen kuin väkivallan silmitön käyttäminen uhkatilanteissa, oli ne uhat todellisia tai vain oletettuja. Kun sillä väkivallalla ei sitten ole mitään rajaa, se tähtää ihan yksioikoisesti optimaaliseen lopputulokseen eli siihen että se toinen kuolee.

      Tuon takia vältän aika voimakkaasti kaikkia tilanteita joissa on tavanomaista suurempi riski joutua uhan eteen. Tuo ei estä vaikkapa viikonloppuna lähtemästä bilettämään huolella Helsingin keskustaan, mutta silloinkin pää skannaa niitä uhkia ja ukkeli väistelee potentiaalisia paikkoja, tilanteita, ihmisiä jne.

      • Tavallaan voin vähän samaistua tohon mutta mä en enää ikinä halua olla niin tunteeton, kylmä ja tyhjä että pystyy tekemään lähes mitä vaan eikä hetkauta. Satuttamaan toista tosi pahasti teki sen sitten fyysisesti tai henkisesti. Siinä maailmassa piti vaan aktiivisesti tappaa kaikki tunteet ne hyvätkin.🙂.


      • Anonyymi

        Mistä tuo silmittömän väkivallan käyttäminen uhkatilanteessa mielestäsi johtuu? Jokinhan sen laukaisee, että reaktiosi on aggressio eikä esim tilanteesta poistuminen.

        Itselläni lähinnä tuota vastaava reaktio on ollut tilanteessa, jossa mies halusi enemmän kuin minä eikä lopettanut pyynnöistöni huolimatta vaan kävi päälleni. Silloin tunsin aggressiota tai jonkinlaista taistelutahtoa niin, että löysin itsestäni voimaa työntää mies pois päältäni niin, että pääsin tilanteesta pois.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Tavallaan voin vähän samaistua tohon mutta mä en enää ikinä halua olla niin tunteeton, kylmä ja tyhjä että pystyy tekemään lähes mitä vaan eikä hetkauta. Satuttamaan toista tosi pahasti teki sen sitten fyysisesti tai henkisesti. Siinä maailmassa piti vaan aktiivisesti tappaa kaikki tunteet ne hyvätkin.🙂.

        Tietyllä tapaa toi puoli ei mua sinällään häiritse ja sille voi olla ihan paikkansakin jossain tilanteessa, mutta kyllä se tavallisen ihmisen elämän vinkkelistä pelottaa. Kun tietää, että rajaa ei ole, vaikkei päässä välttämättä ole mitään tarkoitusta taikka halua ketään tappaa. Hyvin primitiivistä tietyllä tapaa.

        Selvinpäin toi pysyy kontrollissa helposti, mutta jos sattuu olemaan tinassa, niin tottakai kontrolli on ihan mitä sattuu. Nykyään tuiterissakin kontrolli säilyy varsin hyvin ja teoreettisia uhkia osaa väistellä hyvin, sovitella puhumalla jos jotain rutinaa tuleekin ja muuta sellaista, mutta se uhka on siellä taustalla, se pelottaa.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tietyllä tapaa toi puoli ei mua sinällään häiritse ja sille voi olla ihan paikkansakin jossain tilanteessa, mutta kyllä se tavallisen ihmisen elämän vinkkelistä pelottaa. Kun tietää, että rajaa ei ole, vaikkei päässä välttämättä ole mitään tarkoitusta taikka halua ketään tappaa. Hyvin primitiivistä tietyllä tapaa.

        Selvinpäin toi pysyy kontrollissa helposti, mutta jos sattuu olemaan tinassa, niin tottakai kontrolli on ihan mitä sattuu. Nykyään tuiterissakin kontrolli säilyy varsin hyvin ja teoreettisia uhkia osaa väistellä hyvin, sovitella puhumalla jos jotain rutinaa tuleekin ja muuta sellaista, mutta se uhka on siellä taustalla, se pelottaa.

        Miten oot huomannut tuon puolen itsessäsi? Oletko siis ollut tilanteissa, jotka ovat johtaneet fyysiseen yhteenottoon? Miten ne tilanteet ovat päättyneet?

        Ei tarvitse tietty vastailla, jos menee liian henkilökohtaiseksi 😊


      • randombypasser kirjoitti:

        Tietyllä tapaa toi puoli ei mua sinällään häiritse ja sille voi olla ihan paikkansakin jossain tilanteessa, mutta kyllä se tavallisen ihmisen elämän vinkkelistä pelottaa. Kun tietää, että rajaa ei ole, vaikkei päässä välttämättä ole mitään tarkoitusta taikka halua ketään tappaa. Hyvin primitiivistä tietyllä tapaa.

        Selvinpäin toi pysyy kontrollissa helposti, mutta jos sattuu olemaan tinassa, niin tottakai kontrolli on ihan mitä sattuu. Nykyään tuiterissakin kontrolli säilyy varsin hyvin ja teoreettisia uhkia osaa väistellä hyvin, sovitella puhumalla jos jotain rutinaa tuleekin ja muuta sellaista, mutta se uhka on siellä taustalla, se pelottaa.

        Ymmärrän. Mua taas pelottaa se että sillon pysty tekemään niitä asioita ihan harkitusti eikä silti tuntunut miltään vaikka olis pitänyt. Mä en tosiaan ikinä enää halua olla sellanen...no niin kuin mä sanoin tunteeton, kylmä ja tyhjä. Näin jälkeenpäin se tuntuu ihan hirveeltä vaikka just sillä hetkellä se ei tuntunut miltään.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuo silmittömän väkivallan käyttäminen uhkatilanteessa mielestäsi johtuu? Jokinhan sen laukaisee, että reaktiosi on aggressio eikä esim tilanteesta poistuminen.

        Itselläni lähinnä tuota vastaava reaktio on ollut tilanteessa, jossa mies halusi enemmän kuin minä eikä lopettanut pyynnöistöni huolimatta vaan kävi päälleni. Silloin tunsin aggressiota tai jonkinlaista taistelutahtoa niin, että löysin itsestäni voimaa työntää mies pois päältäni niin, että pääsin tilanteesta pois.

        Enpä ole sitä oikein saanut selville. Osin se on looginenkin, juuri siltä osin että jos sen uhkaajan tappaa, niin se ei voi enää ikinä uhata mitenkään. Ajatuksena tuo on hyvin käytännönläheinen ja looginen, jopa suositeltava tapa toimia. Mutta se ei vaan oikein sovi nykyaikaan eikä siihen miten itse haluaisin muita kohdella, sinällään se on varsin primitiivinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten oot huomannut tuon puolen itsessäsi? Oletko siis ollut tilanteissa, jotka ovat johtaneet fyysiseen yhteenottoon? Miten ne tilanteet ovat päättyneet?

        Ei tarvitse tietty vastailla, jos menee liian henkilökohtaiseksi 😊

        On ollut uhkatilanteita joissa adrenaliinit nousee ja sen tunnistaa kyllä että jos tilanne muuttuu uhasta väkivallaksi, niin mennään täysillä loppuun saakka. Mutta siinä kohtaa sen vain tiedostaa, kontrollia ei enää ole, paitsi ehkä hieman puhumisen osalta.

        On ollut yllättäviä tilanteita joissa ystävät ovat lentäneet kuin leppäkeihäät, tultu esim. selän takaa yllättäen tarttumaan jne. Nuorempana oli joitain tappeluita joissa vain kaverien väliintulo esti mitään oikeasti pahaa tapahtumasta. Nuo eri tapahtumat ovat jättäneet aika syvät jäljet ja katumusta, siksi niitä on tullut pohdittua että mitä ihmettä minussa tapahtuu.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ymmärrän. Mua taas pelottaa se että sillon pysty tekemään niitä asioita ihan harkitusti eikä silti tuntunut miltään vaikka olis pitänyt. Mä en tosiaan ikinä enää halua olla sellanen...no niin kuin mä sanoin tunteeton, kylmä ja tyhjä. Näin jälkeenpäin se tuntuu ihan hirveeltä vaikka just sillä hetkellä se ei tuntunut miltään.🙂.

        Mulla se on ollut enemmänkin reagointia, vaikkakin siinä kulkee mukana se tietoisuus että tappamalla se homma loppuu pysyvästi eikä se varsinaisesti tunnu sillä hetkellä miltään. Se on aika hirveetä.

        Kaikessa typeryydessäänkin ihmiselukka on selviytymiskone, pohjimmiltaan kaikki tähtää siihen. Ja sen puitteissa aika monetkin asiat näyttää ihan fiksuilta, se vaan riippuu missä olosuhteissa ne asiat tapahtuu.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        On ollut uhkatilanteita joissa adrenaliinit nousee ja sen tunnistaa kyllä että jos tilanne muuttuu uhasta väkivallaksi, niin mennään täysillä loppuun saakka. Mutta siinä kohtaa sen vain tiedostaa, kontrollia ei enää ole, paitsi ehkä hieman puhumisen osalta.

        On ollut yllättäviä tilanteita joissa ystävät ovat lentäneet kuin leppäkeihäät, tultu esim. selän takaa yllättäen tarttumaan jne. Nuorempana oli joitain tappeluita joissa vain kaverien väliintulo esti mitään oikeasti pahaa tapahtumasta. Nuo eri tapahtumat ovat jättäneet aika syvät jäljet ja katumusta, siksi niitä on tullut pohdittua että mitä ihmettä minussa tapahtuu.

        Tavallaan tuo reaktio on ymmärrettävä, kuten tuossa ylempänä sanoit. Taistele tai pakene-reaktio on ihan vaistonomainen/biologinen reaktio ja kaikilla meillä on se jonkinmuotoisena. Totta on, että nykyaikaan se ei enää sovellu. Ihmisen biologia ei kuitenkaan ole muuttunut oikeastaan miksikään eli samat vaistot on tallella, vaikka yhteiskunta on muuttunut merkittävästi niistä ajoista, kun noita reaktioita tarvittiin aidosti selviytymiseen. Mielenkiintoista on, että miksi tuo reaktio on toisilla niin paljon voimakkaampi kuin toisilla.

        Uskon, että tuollaiset tilanteet ovat olleet pelottavia ja jättäneet jälkensä. Onneksi mitään peruuttamatonta ei ilmeisesti ole tapahtunut ja iän myötä viimeistään ihminen yleensä oppii paremmin hallitsemaan reaktioitaan. Hyvä merkkihän tuo on ollut, että olet tajunnut reaktiosi olleen liioiteltu tilanteeseen nähden. Se tarvitaan, jotta voi omista "virheistään" oppia.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mulla se on ollut enemmänkin reagointia, vaikkakin siinä kulkee mukana se tietoisuus että tappamalla se homma loppuu pysyvästi eikä se varsinaisesti tunnu sillä hetkellä miltään. Se on aika hirveetä.

        Kaikessa typeryydessäänkin ihmiselukka on selviytymiskone, pohjimmiltaan kaikki tähtää siihen. Ja sen puitteissa aika monetkin asiat näyttää ihan fiksuilta, se vaan riippuu missä olosuhteissa ne asiat tapahtuu.

        No kun mennään siihen selviytymistilaan niin ns. liskoaivot ottaa vallan ja sitten se on enemmän vaistojen varassa toimimista kuin tietosta toimintaa. Näinhän se mun käsittääkseni menee.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan tuo reaktio on ymmärrettävä, kuten tuossa ylempänä sanoit. Taistele tai pakene-reaktio on ihan vaistonomainen/biologinen reaktio ja kaikilla meillä on se jonkinmuotoisena. Totta on, että nykyaikaan se ei enää sovellu. Ihmisen biologia ei kuitenkaan ole muuttunut oikeastaan miksikään eli samat vaistot on tallella, vaikka yhteiskunta on muuttunut merkittävästi niistä ajoista, kun noita reaktioita tarvittiin aidosti selviytymiseen. Mielenkiintoista on, että miksi tuo reaktio on toisilla niin paljon voimakkaampi kuin toisilla.

        Uskon, että tuollaiset tilanteet ovat olleet pelottavia ja jättäneet jälkensä. Onneksi mitään peruuttamatonta ei ilmeisesti ole tapahtunut ja iän myötä viimeistään ihminen yleensä oppii paremmin hallitsemaan reaktioitaan. Hyvä merkkihän tuo on ollut, että olet tajunnut reaktiosi olleen liioiteltu tilanteeseen nähden. Se tarvitaan, jotta voi omista "virheistään" oppia.

        Onhan se ja se on erittäin rationaalinenkin sinällään, hoidetaan homma kerralla pysyvästi kuntoon, se siitä. Ja jos mietin sitä konkreettisesti, niin rehellisesti en edes näe järkevänä yrittää vain satuttaa toista osapuolta väkivaltatilanteessa, vaan parempi ladata heti kaikki täysillä ja pohtia myöhemmin mitä olisi voinut tehdä toisin.

        Osaltaan tuo tulee lapsuudesta, jossa oli välillä vähän vauhdikasta ja puukkojakin viuhui lähistöllä, joskaan ei itseäni kohti. Lisäksi silloin isommat pojat antoivat kyytiä aika surutta, niin senkin osalta on jäänyt takauma iskeä maksimaalisesti heti ja katsoa sitten kuinka käy.
        Juokse karkuun jos pystyt ja jos et pysty, iske täysillä. Tunnista tilanne ja alistu kun olet selvästi tappiolla, muissa tilanteissa iske täysillä heti. Helppoja sääntöjä.

        Ja sekin selkeä yhteys tuossa on, että pitää olla uhka, itsenäisesti en ala kimppuun käymään.

        Ei mitään peruuttamatonta onneksi ole ehtinyt tapahtua ja kaikki tapaukset on puhuttu läpi sovussa jälkikäteen, pyydelty anteeksi puolin ja toisin.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No kun mennään siihen selviytymistilaan niin ns. liskoaivot ottaa vallan ja sitten se on enemmän vaistojen varassa toimimista kuin tietosta toimintaa. Näinhän se mun käsittääkseni menee.🙂.

        Kyllä se tuolleen joo toimii. Metkaa on se, että mulla se laukeaa uhkatilanteissa aika nopeasti päälle, olen kai geeneiltäni isommin kivikautinen olio 😁

        Se vaan voi jäädä päällekin, selviytymismoodi, jos olosuhteet on suotuisat, kuten vaikka sun tilanteessa ehkä on käynyt silloin nuorempana. Se on kovaa elämää eikä mulla ole mitään hajua siitä raadollisuudesta. Tai no hajua on, kun kavereita eli siinä maailmassa kunnes eivät enää eläneet ylipäänsä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Onhan se ja se on erittäin rationaalinenkin sinällään, hoidetaan homma kerralla pysyvästi kuntoon, se siitä. Ja jos mietin sitä konkreettisesti, niin rehellisesti en edes näe järkevänä yrittää vain satuttaa toista osapuolta väkivaltatilanteessa, vaan parempi ladata heti kaikki täysillä ja pohtia myöhemmin mitä olisi voinut tehdä toisin.

        Osaltaan tuo tulee lapsuudesta, jossa oli välillä vähän vauhdikasta ja puukkojakin viuhui lähistöllä, joskaan ei itseäni kohti. Lisäksi silloin isommat pojat antoivat kyytiä aika surutta, niin senkin osalta on jäänyt takauma iskeä maksimaalisesti heti ja katsoa sitten kuinka käy.
        Juokse karkuun jos pystyt ja jos et pysty, iske täysillä. Tunnista tilanne ja alistu kun olet selvästi tappiolla, muissa tilanteissa iske täysillä heti. Helppoja sääntöjä.

        Ja sekin selkeä yhteys tuossa on, että pitää olla uhka, itsenäisesti en ala kimppuun käymään.

        Ei mitään peruuttamatonta onneksi ole ehtinyt tapahtua ja kaikki tapaukset on puhuttu läpi sovussa jälkikäteen, pyydelty anteeksi puolin ja toisin.

        Jos jo lapsuudessa on nähnyt väkivaltatilanteita ja uhkaavaa käytöstä, niin en ihmettele, että reaktio on sinussa niin vahvana. Itse en ole lapsena nähnyt tuollaisia tilanteita, jollei lasketa joitain lasten nujakoita koulun pihalla, mutta puukot tai muut vakavammat väkivaltatilanteet eivät ole kuuluneet lapsuuteeni tai edes nuoruuteeni. Tappeluita aloin näkemään vasta kun aloin käydä baareissa ja liikkua kaupungilla.

        Olen aina kokenut fyysisten yhteenottojen näkemisen todella ahdistavana. Olen joskus mennyt väliin ja sovitellut, joskus siinä onnistunutkin, mutta naisena se on vähän niin ja näin, että miten pitkään siinä viitsii välissä seisoskella. Tilanteet ovat joka tapauksessa todella ikäviä ja varmaan ne eskaloituvat juuri tuon reaktion takia, että tilanteessa olevat eivät sillä hetkellä ajattele selkeästi vaan tärkeintä on iskeä maksimaalisesti ja katsoa sitten, miten kävi. Huonostihan siinä usein käy, mutta hienoa kun osaltasi tilanteet ovat lopulta päättyneet hyvin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä se tuolleen joo toimii. Metkaa on se, että mulla se laukeaa uhkatilanteissa aika nopeasti päälle, olen kai geeneiltäni isommin kivikautinen olio 😁

        Se vaan voi jäädä päällekin, selviytymismoodi, jos olosuhteet on suotuisat, kuten vaikka sun tilanteessa ehkä on käynyt silloin nuorempana. Se on kovaa elämää eikä mulla ole mitään hajua siitä raadollisuudesta. Tai no hajua on, kun kavereita eli siinä maailmassa kunnes eivät enää eläneet ylipäänsä.

        Jos sussa on vähän enemmän neandertaalia kun keskiverto tyypissä.🙂.

        Varmaan on joo sillon päälle jäänytkin jotenkin. Ehkä se oli myös jotain tiedostamatonta itsesuojelua kun alitajuisesti käsitti ettei pystyis mitenkään käsitteleen niitä tunteita niin oli helpompaa olla tuntematta yhtään mitään. Kyllä sitä toisaalta teki ihan tietosestikin jos tiesi että joutuu johonkin sellaseen tilanteeseen että olis vaara että se tuntuis joltain niin sitten vaan kiskottiin sen verran enemmän douppia ettei varmasti tuntunu miltään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos jo lapsuudessa on nähnyt väkivaltatilanteita ja uhkaavaa käytöstä, niin en ihmettele, että reaktio on sinussa niin vahvana. Itse en ole lapsena nähnyt tuollaisia tilanteita, jollei lasketa joitain lasten nujakoita koulun pihalla, mutta puukot tai muut vakavammat väkivaltatilanteet eivät ole kuuluneet lapsuuteeni tai edes nuoruuteeni. Tappeluita aloin näkemään vasta kun aloin käydä baareissa ja liikkua kaupungilla.

        Olen aina kokenut fyysisten yhteenottojen näkemisen todella ahdistavana. Olen joskus mennyt väliin ja sovitellut, joskus siinä onnistunutkin, mutta naisena se on vähän niin ja näin, että miten pitkään siinä viitsii välissä seisoskella. Tilanteet ovat joka tapauksessa todella ikäviä ja varmaan ne eskaloituvat juuri tuon reaktion takia, että tilanteessa olevat eivät sillä hetkellä ajattele selkeästi vaan tärkeintä on iskeä maksimaalisesti ja katsoa sitten, miten kävi. Huonostihan siinä usein käy, mutta hienoa kun osaltasi tilanteet ovat lopulta päättyneet hyvin.

        Mun lapsuudessa ja nuoruudessa väkivalta oli aika yleistä, jopa normaalia ja sinällään puukot sekä nyrkkiraudat ihan yleisiä, niitä vaan käytettiin harvemmin. Puukkojenkin kanssa lähinnä hosuivat päihtyneet suomimiehet ja/tai romanit, mutta on niitä tilanteita nähty. Mutta kyllä niissä tilanteissa oli siihen aikaan vielä herrasmiessäännöt, ei tappaminen ollut tarkoituksena ja maassa olevia ei enää mätkitä ellei se maassa oleva itse aiheuta edelleen uhkaa. Se oli sitä aikaa.

        Naiset saavat paljon helpommin kahden miehen välisen rähinän loppumaan kuin kolmas mies, se on tullut nähtyä monesti. Toki toisinkin on joskus käynyt, nainen on saanut korvilleen.

        En usko että tuo minun reagointitapani on vallitseva tapa, vaan kuten tuossa itsekin sanoit, ihmiset eivät enää ajattele selkeästi. Kyseessä on ehkä toinen primitiivireaktio, urosten reviirinokittelua, järki väistyy ja egot astuvat tilalle. Ja enemmän se tappelu on sitten sellaista jossa on lähinnä saada toinen alistettua, ei niinkään hävitettyä.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jos sussa on vähän enemmän neandertaalia kun keskiverto tyypissä.🙂.

        Varmaan on joo sillon päälle jäänytkin jotenkin. Ehkä se oli myös jotain tiedostamatonta itsesuojelua kun alitajuisesti käsitti ettei pystyis mitenkään käsitteleen niitä tunteita niin oli helpompaa olla tuntematta yhtään mitään. Kyllä sitä toisaalta teki ihan tietosestikin jos tiesi että joutuu johonkin sellaseen tilanteeseen että olis vaara että se tuntuis joltain niin sitten vaan kiskottiin sen verran enemmän douppia ettei varmasti tuntunu miltään.

        En yllättyisi jos olisi. Pitäis varmaan mennä tekemään joku noista DNA-testeistä, niin sieltähän sitä alkais näkemään 😁
        Tosin mä luulen, että kyse on enemmän opitusta ja opetellusta mallista, lähinnä reagoinnin äärimmäisyyden osalta, se miten se adrenaliiniryöppy laukeaa niissä tilanteissa heti, on sitten geeneissä.

        Joo, ymmärrän, kyllähän toi ihan selvästi on ollut itsesuojelua että pystyy hoitamaan ne tilanteet, selviytymään. Tää on mulle silleen jännää, että ymmärrän aika hyvin mistä puhut, mutta sitten toisaalta se tuntuu hirveän etäiseltä kun ei ole itse elänyt sitä elämää ja se jonkin verran häiritsee 😊


      • randombypasser kirjoitti:

        En yllättyisi jos olisi. Pitäis varmaan mennä tekemään joku noista DNA-testeistä, niin sieltähän sitä alkais näkemään 😁
        Tosin mä luulen, että kyse on enemmän opitusta ja opetellusta mallista, lähinnä reagoinnin äärimmäisyyden osalta, se miten se adrenaliiniryöppy laukeaa niissä tilanteissa heti, on sitten geeneissä.

        Joo, ymmärrän, kyllähän toi ihan selvästi on ollut itsesuojelua että pystyy hoitamaan ne tilanteet, selviytymään. Tää on mulle silleen jännää, että ymmärrän aika hyvin mistä puhut, mutta sitten toisaalta se tuntuu hirveän etäiseltä kun ei ole itse elänyt sitä elämää ja se jonkin verran häiritsee 😊

        Oudoltahan se voi tuntua että ymmärtää kyllä mutta sitten ei taas kuitenkaan ole kokenut sillä tavalla samaa asiaa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Oudoltahan se voi tuntua että ymmärtää kyllä mutta sitten ei taas kuitenkaan ole kokenut sillä tavalla samaa asiaa.🙂.

        Näin, ihan ymmärrettävää sinällään kun on kuitenkin hiukan kosketuspintaa siihenkin maailmaan.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mun lapsuudessa ja nuoruudessa väkivalta oli aika yleistä, jopa normaalia ja sinällään puukot sekä nyrkkiraudat ihan yleisiä, niitä vaan käytettiin harvemmin. Puukkojenkin kanssa lähinnä hosuivat päihtyneet suomimiehet ja/tai romanit, mutta on niitä tilanteita nähty. Mutta kyllä niissä tilanteissa oli siihen aikaan vielä herrasmiessäännöt, ei tappaminen ollut tarkoituksena ja maassa olevia ei enää mätkitä ellei se maassa oleva itse aiheuta edelleen uhkaa. Se oli sitä aikaa.

        Naiset saavat paljon helpommin kahden miehen välisen rähinän loppumaan kuin kolmas mies, se on tullut nähtyä monesti. Toki toisinkin on joskus käynyt, nainen on saanut korvilleen.

        En usko että tuo minun reagointitapani on vallitseva tapa, vaan kuten tuossa itsekin sanoit, ihmiset eivät enää ajattele selkeästi. Kyseessä on ehkä toinen primitiivireaktio, urosten reviirinokittelua, järki väistyy ja egot astuvat tilalle. Ja enemmän se tappelu on sitten sellaista jossa on lähinnä saada toinen alistettua, ei niinkään hävitettyä.

        Väkivalta yleisesti ottaen on vähentynyt Suomessa vuosikymmeniä putkeen, vaikka uusia väkivallan muotoja onkin tullut ja esim lähisuhdeväkivalta on Suomessa surullisen yleistä. Paljon töitä on tehtävä väkivallan vähenemisen eteen, vaikka pelkäänpä, että niin kauan kuin on ihmisiä, on myös väkivaltaa jossain muodossa. Hyvinvoiva ihminen kuitenkin tuntee tarvetta turvautua väkivaltaan huomattavasti harvemmin kuin pahoinvoiva, joten ihmisten hyvinvointiin panostaminen edesauttaa myös väkivallan vähenemistä yhteiskunnassa. Toki muitakin keinoja tarvitaan rinnalle, rangaistukset yms. Yleisesti ottaen nyrkkirautoja sun muita näkyy siis katukuvassa vähemmän kuin vaikkapa 70-luvulla, mutta toisaalta nykyään lapsilla on pääsy väkivaltaan esim älylaitteiden kautta. Suo siellä, vetelä täällä..

        Nainen tosiaan saanee helpommin rauhoitettua tilannetta kuin mies. Useimmilla miehillä lienee korkeampi kynnys suunnata aggressio naiseen kuin toiseen mieheen, vaikka toisenlaisiakin tyyppejä on. Väkivalta ketä tahansa kohtaan on tietenkin väärin, sukupuolesta huolimatta. Itse olen pyrkinyt puhumaan tilanteen rauhalliseksi ja joskus se on tehonnut, mutta jos tilanne on edennyt jo pidemmälle, niin siinä ei sitten enää muuta pysty kuin hakemaan apua.

        Ihmisen primitiivireaktiot on kyllä mielenkiintoinen alue. Esim urosten reviirinokitteluhan on hyvin tavallista käyttäytymistä eläinkunnassa, mutta ihmiselle se ei enää kehittyneempänä oliona oikein sovi eikä biologia kelpaa selitykseksi urpolle käyttäytymiselle. Ihminen on niin monimutkainen olento, eikä biologian olemassaoloa silti unohtaa voi. Päinvastoin, sitä ymmärtämällä voidaan kehittää tapoja vähentää negatiivisten vaikutusten syntyä.

        Meinasi uni jo tulla ja nyt antaudun unen vietäväksi. Hyvää yötä sinne 😴


      • randombypasser kirjoitti:

        Näin, ihan ymmärrettävää sinällään kun on kuitenkin hiukan kosketuspintaa siihenkin maailmaan.

        Jep.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väkivalta yleisesti ottaen on vähentynyt Suomessa vuosikymmeniä putkeen, vaikka uusia väkivallan muotoja onkin tullut ja esim lähisuhdeväkivalta on Suomessa surullisen yleistä. Paljon töitä on tehtävä väkivallan vähenemisen eteen, vaikka pelkäänpä, että niin kauan kuin on ihmisiä, on myös väkivaltaa jossain muodossa. Hyvinvoiva ihminen kuitenkin tuntee tarvetta turvautua väkivaltaan huomattavasti harvemmin kuin pahoinvoiva, joten ihmisten hyvinvointiin panostaminen edesauttaa myös väkivallan vähenemistä yhteiskunnassa. Toki muitakin keinoja tarvitaan rinnalle, rangaistukset yms. Yleisesti ottaen nyrkkirautoja sun muita näkyy siis katukuvassa vähemmän kuin vaikkapa 70-luvulla, mutta toisaalta nykyään lapsilla on pääsy väkivaltaan esim älylaitteiden kautta. Suo siellä, vetelä täällä..

        Nainen tosiaan saanee helpommin rauhoitettua tilannetta kuin mies. Useimmilla miehillä lienee korkeampi kynnys suunnata aggressio naiseen kuin toiseen mieheen, vaikka toisenlaisiakin tyyppejä on. Väkivalta ketä tahansa kohtaan on tietenkin väärin, sukupuolesta huolimatta. Itse olen pyrkinyt puhumaan tilanteen rauhalliseksi ja joskus se on tehonnut, mutta jos tilanne on edennyt jo pidemmälle, niin siinä ei sitten enää muuta pysty kuin hakemaan apua.

        Ihmisen primitiivireaktiot on kyllä mielenkiintoinen alue. Esim urosten reviirinokitteluhan on hyvin tavallista käyttäytymistä eläinkunnassa, mutta ihmiselle se ei enää kehittyneempänä oliona oikein sovi eikä biologia kelpaa selitykseksi urpolle käyttäytymiselle. Ihminen on niin monimutkainen olento, eikä biologian olemassaoloa silti unohtaa voi. Päinvastoin, sitä ymmärtämällä voidaan kehittää tapoja vähentää negatiivisten vaikutusten syntyä.

        Meinasi uni jo tulla ja nyt antaudun unen vietäväksi. Hyvää yötä sinne 😴

        Näin se on, suunta on hyvä ja kehitystä tapahtuu, vaikkakin hitaasti.

        Kiitos kivasta keskustelusta, hieman poikkeuksellisestakin ja oikein hyvää yötä 🤗


      • Anonyymi

        Eli olet aggressiivinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet aggressiivinen.

        Et jaksanut siis lukea kirjoituksista kuin pari riviä ekasta? Jotta asia on sinulle helppoa, vastaan lyhyesti: En ole.


      • Anonyymi

        Juoppoja saakin hakata ihan huolella. kaikki oikeasti nauttii kun kunnon örveltäjä makaa pää auki kadun pientareella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuo silmittömän väkivallan käyttäminen uhkatilanteessa mielestäsi johtuu? Jokinhan sen laukaisee, että reaktiosi on aggressio eikä esim tilanteesta poistuminen.

        Itselläni lähinnä tuota vastaava reaktio on ollut tilanteessa, jossa mies halusi enemmän kuin minä eikä lopettanut pyynnöistöni huolimatta vaan kävi päälleni. Silloin tunsin aggressiota tai jonkinlaista taistelutahtoa niin, että löysin itsestäni voimaa työntää mies pois päältäni niin, että pääsin tilanteesta pois.

        mä voin tulla pahoinpitelemään sen miehen jos se on vielä ongelma


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Enpä ole sitä oikein saanut selville. Osin se on looginenkin, juuri siltä osin että jos sen uhkaajan tappaa, niin se ei voi enää ikinä uhata mitenkään. Ajatuksena tuo on hyvin käytännönläheinen ja looginen, jopa suositeltava tapa toimia. Mutta se ei vaan oikein sovi nykyaikaan eikä siihen miten itse haluaisin muita kohdella, sinällään se on varsin primitiivinen.

        Primitiivisyydessä ei ole mitään väärää, tämä yhteiskunnan ahtaissa normeissa sen sijaan on paljonkin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Onhan se ja se on erittäin rationaalinenkin sinällään, hoidetaan homma kerralla pysyvästi kuntoon, se siitä. Ja jos mietin sitä konkreettisesti, niin rehellisesti en edes näe järkevänä yrittää vain satuttaa toista osapuolta väkivaltatilanteessa, vaan parempi ladata heti kaikki täysillä ja pohtia myöhemmin mitä olisi voinut tehdä toisin.

        Osaltaan tuo tulee lapsuudesta, jossa oli välillä vähän vauhdikasta ja puukkojakin viuhui lähistöllä, joskaan ei itseäni kohti. Lisäksi silloin isommat pojat antoivat kyytiä aika surutta, niin senkin osalta on jäänyt takauma iskeä maksimaalisesti heti ja katsoa sitten kuinka käy.
        Juokse karkuun jos pystyt ja jos et pysty, iske täysillä. Tunnista tilanne ja alistu kun olet selvästi tappiolla, muissa tilanteissa iske täysillä heti. Helppoja sääntöjä.

        Ja sekin selkeä yhteys tuossa on, että pitää olla uhka, itsenäisesti en ala kimppuun käymään.

        Ei mitään peruuttamatonta onneksi ole ehtinyt tapahtua ja kaikki tapaukset on puhuttu läpi sovussa jälkikäteen, pyydelty anteeksi puolin ja toisin.

        Mulla on onneks päässä vikaa.

        KAnnattaa työntää ihmisiä junan alle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä voin tulla pahoinpitelemään sen miehen jos se on vielä ongelma

        Ei ole enää ongelma ja väkivalta harvoin on ratkaisu mihinkään. Itseään ja muita saa toki puolustaa tarvittaessa fyysisestikin, mutta väkivallan kierrettä ei ole koskaan fiksua jatkaa.


    • Anonyymi

      Pimeä puoleni ei ole oikeastaan koskaan kunnolla aktivoitunut toimintaan asti eikä ainakaan niin, että olisin satuttanut muita. Olen kyllä temperamenttinen ja tulinenkin, mutta onnistun hallitsemaan tuntemukseni niin hyvin, että saan enemmänkin kuulla miten kärsivällinen, rauhallinen ja ystävällinen olen. Olen toki noitakin, mutta temperamenttini sykkii taustalla. Vaatii vain äärettömän paljon, että se alkaa oikeasti näkyä.

      Olen muutaman kerran elämässäni raivoatunut niin silmittömästi, etten kyennyt hillitsemään raivoani. En tehnyt noissa tilanteissa muuta kuin huusin silmittömästi, mutta tilanteet olivat omalta kannaltani vaarallisia. Raivostuin esim eläimen satuttamisesta henkilölle, joka muutama kuukausi myöhemmin tappoi paljain käsin miehen. Minulla ei naisena olisi ollut mitään saumaa häntä vastaan, mutta onneksi ystäväni oli tilanteessa fiksumpi ja veti minut pois. Typerä reaktio minulta, mutta en voinut mitään kun toinen retostelee miten hakkasi koiraansa..

      • Kyllä minäkin näkisin heti punaista.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Kyllä minäkin näkisin heti punaista.

        Muistan vieläkin sen rinnassa pulppuavan raivon tunteen, kun tämä ääliö kertoili niin ylpeänä teoistaan.. Oksettavaa, millaisia ihmisiä maa päällään kantaa.


    • Anonyymi

      Hmm ... en mä oikeastaan voi sanoa pelkääväni yhtään mitään puolta itsestäni. Sellaisia on paljonkin, joita joko pyrin hillitsemään tai jotka eivät normaalitilanteissa tule ylipäänsä lainkaan esiin.

      Siis tiedän periaatteessa olevani kykenevä hyvinkin rajuihin tekoihin, jos vaikkapa jotain rakkaistani uhataan. Rehellisesti, tuskin mulle tekisi veritekokaan tiukkaa, jos olisi tilanne, jossa vaikkapa lastani suojelisin. Ei olisi tietenkään ensimmäinen vaihtoehto, mutta jos ei vaihtoehtoja anneta, niin sitten tehdään mitä ikinä on pakko tehdä. Totuus on, että minua ei kannata ajaa nurkaan.

      Jos taas mietitään paljon vähäisempiä juttuja, niin tiedän kykeneväni olemaan hyvin kärkevä kielestäni ja koska luen ihmisiä hyvin niin tökkäiseväni halutessani varsin helposti arkaan kohtaan. Joskus nuorempana tuli tehtyä tuota ihan vaan kimpaantuessani, mutta nykyään ei enää. Nykyään jos tökin, niin se on täysin tarkoituksellista.

      Tuossa ny vain pari, mutta kuten sanottu, niin en mä voi sanoa pelkääväni mitään itsessäni. Mä tiedän, että mussa on paljon pimeääkin, mutta ei se ole sellaista, että se voisi vahingossa esille räjähtää.

    • Anonyymi

      Osaan olla täysin kylmä, ilkeä, ja löydän minut suututtaneen ihmisen kaikkein hankalimmat piirteet joista osaan häntä sättiä. Suutun kerran tai kaksi vuosikymmenessä, jolloin joudun todella pidättelemään etten mene tällaiseen tilaan, koska pystyn loukkaamaan muita tosi pahasti.

      Normaalisti olen hyvin myötäelävä ja liian kiltti. Rakastan rauhaa, enkä halua edes kiivastua.

    • Anonyymi

      Ehkä nössöyttäni pelkään vähän. Etten jaksa tai kykene vastustamaan laumaa puolustaessani jotakuta altavastaajaa tai tärkeäksi katsomaani asiaa. Että jähmetyn, rupean tärisemään enkä saa happea just kun sitä tarvittaisiin kipeästi. Muuten en juuri pelkää pimeitä puoliani, ne on minusta erinomaisessa hallinnassa. Tietysti ns. Pimeät tilanteet on eri juttu. Tulee yllättäen ja puskista niin en välttämättä tiedä miten reagoin.

    • Anonyymi

      Menkääpä kerrankin elämässänne vankimielisairaalaan, niin millainen on pimeä puolesi saa uuden merkityksen. Suosittelen lukemaan Taina Kuuskorven Pahat mielessä ja Jari Sinkkosen Psykopatian monet kasvot ennen visiittiä.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä lähempääkin löytyy.


    • Anonyymi

      Heh heh.

    • Anonyymi

      Ei varsinaisesti pimeä puoli tai asia johon itse kykenisin, mutta kyllä haluaisin nähdä miten Ano Turtiaista pantaisiin perseeseen ilman liukkaria.

      Lempi pornonäyttelijäni Ozawa Toru otti perseesee ja se oli mulle järkytys. Kaveri nussii helvetin kauniita naisia, mutta antaa jonkun likasen vanhan ukon laittaa takaapäin. Mutta ne sen ilmeet oli nii naurettavia että sellasia isoja lihaksikkaita miehiä ois hauska nähdä ku se sattuu.

      Ihan sama periaatteessa kuka julkkis, mutta kyllähän siinä sais nauraa kun vaikka pressaa pantas perseesee. Miettikää nyt Sauli kontillaan kun joku likanen hinuri tuunais paljaalla. Naurattaa ajatuskin.

      Henrik Ekholm

      • Anonyymi

        Tuo porn ylikulutus on todennäköisesti pimein puolesi. Tulee mieleen sarja Black Mirror aloituskaudelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo porn ylikulutus on todennäköisesti pimein puolesi. Tulee mieleen sarja Black Mirror aloituskaudelta.

        Katotko sellaisia?
        Sivullinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katotko sellaisia?
        Sivullinen

        Katsoin ensimmäisen kauden. Nyt ei ole enää jäänyt aikaa katseluun.


    • On niitä varmaan paljonkin, mutta käsittelen tässä esim. viimeisimmän ex-muijan mainitsemaa piirrettäni aikoinaan. Hän sanoi joskus, että mä osaan kuulemma "pelottavan" hyvin sanoa juuri niin, tai juuri niitä asioita mitä toinen haluaa kuulla, ja samalla vältellä kertomasta itsestäni liikaa. Muistaakseni hän sanoi tämän toisen eromme yhteydessä vuoden 2020 aikana, ja olihan siinä toki monenlaista ristiriitaa maailmankuvassa puolin ja toisin 🙄

      Muutama viikko sitten luin Ylen sivuilta kolumnin pienituloisten, terveysongelmaisten, ikäihmisten jne asioinnista palveluissa, ja kolumnisti mainitsi mielestäni hyvän pointin että pitää osata puhua "virkamieskieltä". En äkkiseltään tiedä millainen mahtaa olla keskiverto työkyvyttömyyseläkkeen hakemuksen vapaa teksti, mutta omalla kohdallani se vilisi strategioita, päämääriä, epämääräisiä ja todellisuutta paljon huonommin kuvaavia B ja C suunnitelmia hylyn varalle, exponentaalinen työmäärän lisäys liikevoiton kasvattamiseksi lineaarisesti oli mainittu, samaten päihdehaittoja ehkäisevät valinnat eli lyricakuosailu alkoholin absistenssissa pysymiseksi, ja aika yksityiskohtaisia juttuja voinnistani sekä miten kukin diagnoosini vaikuttaa toimintakykyyn jne. Ja läpi meni, pysyvänä ja ekalla yrittämällä! 🧔🏻 Ihan kuten Hondakin meni muutaman viikon kuluttua päätöksestä, tehtyäni osittaista ennakoivaa katsastushuoltoa, suihkittuani sinkkimaalia ihan toiselle puolelle autoa josta pikkukohdasta olisin ihan ottanutkin hylyn mutta meni suullisella huomautuksella 😃
      Eikä 600mg Lyricaa vuorokaudessa reseptillä, ja 4-6 bentsoa tarvittaessa päivässä, tyhmän käsiin jouda noin 7-8 vuoden ajan, vaikka matkan varrelle mahtui se ryyppyputkentulehduskin ja lääkäreitä ollut varmaan 10 eri 🙄

      Niin tuollaisten seassa/jälkeen, se periaatteessa pikkujutuista alkanut sukuriita todellakin yllätti ja vähän järkyttikin kesällä. Monesti olen kertonutkin että sairauspäivärahan enimmäisajan ja pysyvän työkyvyttömyyspäätöksen välisessä 3kk odotteluajassa ilman oikeutta toimeentulotukeen ja ainoat varmat tuloni oli asumistuki 77e/kk, kassasta puuttui noin 600€ laskuihin tai vaihtoehtoisesti olisi ollut kiva että ei olisi tarvinnut jännittää loppuelämän päätöksiä ja jotain vanhaa riisikinneriä samoilla viikoilla. Se viikon kestänyt jäätävä hiljaisuus oli jo outoa, ja lopulta viikon päästä 3 viestin jälkeen Uncle A sai kakistettua näppäimistöltään että pahan päivän varat on sidottu ja ehdotti (hoputti) keräämään jotain pappani hylkäämiä maatalouskonerautaromuja hattu kourassa anellen uudelta isännältä, jostain hevonvtusta minne ei ollut mitään asiaa silloisella golfillani.
      Tuossa tilanteessa eniten ei kuitenkaan jäänyt kaivelemaan joku 600€ tai Hondan peltihommat, vaan että hautajaisjärjestelyjen 2020 jälkeen luottamus oli noita halvempi. En ole vieläkään päässyt kunnolla yli ajatuksesta, kuinka paljon suurempia summia esim perunkirjoitus piti sisällään ja nimet todistajina alle. Tai mitä esim. arkku, uurna, viranomaisasioinnit, kukat etc. maksoivat, ja noista kaikista mut nähtiin suoriutuvan esimerkillisesti. 🙄
      Pariin otteeseen ollaan nähty talvella, ja tokalla kerralla aloin itkemään kun toinen ei tehnyt tauoilla muuta kuin kaivamalla kaivoi nurkistani korjattavaa, kehitteli jotain ojanperkaushommaa jonnekin rajaseudulle, eikä tuntunut ollenkaan sisäistävän että mun kanssa on aika turha puhua tulevista työasioita, sillä pysyvä El Plan päätös myös tarkoittaa sitä. Eli käytännössä aiemman sivutoimisen yrittäjyyden jatkamista jossain vaiheessa, ja sen jonkinlaista tervettä supistamista että yhteydenottojen ja toteutuneiden kauppojen suhde olisi parempi kuin viime vuosina.

      No tän talven osalta en usko edes tarvitsevani apua, ja pakko jossain vaiheessa on muutenkin kasvaa ulos lapsenkengistä, niin ei muuta kun oma polttomoottorisaha kouraan, kaupasta niitä saa. 🦾
      Anyway, eniten mua tosiaan yllätti, että psykiatrian apulaisylilääkäri, tk-lääkäri, vakuutusyhtiön lääkärit, Kelan lääkärit, katsastusinssi, verokarhu, työvoimatoimisto yms. täysin hirviöinä pidetyt tahot käytännössä söivät kädestäni, ja sitten yhtäkkiä seinä nousi pystyyn "betana" ja heikkona pitkään pitämäni ihmisen kanssa, jonka kanssa tosiaankin pyöriteltiin kolmisen vuotta sitten "isoja" summia 🤯 No, ihminen erehtyy joskus joistakin, ja sinänsä hyvä että naamiot riisuttiin jo tässä vaiheessa kun puhuttiin 600 eurosta tai Hondan peltihommista 3kk varoajalla ennen leimaa. 🙄

      • https://www.iltalehti.fi/formulat/a/7dfecb29-7183-4e5c-b4da-115845485db3

        Eilen oli iltapulussa toimittajan näkökulmaa Alonsosta, jota olen monesti kertonutkin fanittavani ja löytäväni samankaltaisuuksia persoonassa 😃 Kumpikin osataan puhua omat tekemiset näyttämään paremmilta mitä ne välttämättä on, kaivetaan kaikki mahdolliset porsaanreiät käyttöön, ja yleensä jossain vaiheessa kipinöi enemmän tai vähemmän, ja yleensä julkisesti 😅 Vähän kuten mäkin olen tarkoituksella repinyt viime kesäisiä asioita täällä auki, mutta tottakai varoen etten tarjoa sitä iloa kenelläkään että kirjoittaisin mitään tökeröä, ihan kuten en oikeassa elämässäkään ole antanut heille sitä ilonaihetta että olisin korottanut ääntäni tai itse käyttänyt missään vaiheessa Ad Hominem argumentaatiovirheitä.


      • Ja tuli mieleen sellainenkin, että esimerkiksi amiksessa mä olin käytännössä kaikkien opettajien kanssa varsin hyvää pataa, ja esimerkiksi eräskin silloin 60 plus ikäinen naisopettaja antoi todistukseen 3:n (paras arvosana 2010) ja sitä monet pitävät melkoisena ihmeenä 😅 Oli mun osaaminen ihan hyvää, ei siinä, mutta voi luoja kuinka monet kerrat mä käytännössä itse päätin mitä spektrometri oli antanut tulokseksi kun tiesin että oma it-osaaminen oli niin paljon häntä parempi 😂 Ja monesti esim. perjantaisin huikkasin opettajienhuoneen ovelta mukavat viikonloput tms. Luokan toinen poika, silloinen hyvä kaverini ja usein työparini, sai samasta aineesta ykkösen 😂

        Kun olin palkkatöissä talvella 2011, niin olin vuokratyöfirman kautta, pisimpään siinä hommassa kun ympärilläni työkaverit vaihtui melkein viikoittain, preppasin heitä kaikkia että ei urakkahommaa liikaa kannata hosua ainakaan alkuun, pysäköin silloisen Suzuki Super Carry pakuni jonkun pomon tolppapaikalle että pääsin ihan kotiinkin jne. niin sitten kutsuttiin pomon pomon toimistoon jutulle. Tarjottiin vakituista työtä suoraan yrityksen nimissä, mutta myöhemmin kieltäydyin kun 3-vuorotyö ei olisi sopinut mulle juurikaan 😁

        Samaten silloin kolmisen vuotta sitten kun meni kortti hyllylle kameratolpan takia, alkuperäinen ajokielto oli muistaakseni 6 tai 8 viikkoa, mutta sain siirrettyä sen alkua hautajaisten yli, ja se lyheni muutenkin 4 viikkoon oman selvitykseni perusteella. No lopulta se oli yli 5 viikkoa hyllyllä, kun itse olin sairaalassa sen haimatulehduksen takia. Mutta noin niinku teoriassa, jos olisin sillä reissulla kohdannut kameran sijasta valkoisen 1.0 TSI Octavian, Suomen oman Crown Victorian, niin en olisi yllättynyt vaikka puolen vuoden ajokiellosta 😬 Hillitöntä tuuria tien päällä, ja myös siinä mielessä ettei koskaan käynyt mitään itselle tai muille, mutta tavallaan ironista miten tuokin ajokielto lopulta lyheni oman "what would Sergei Lavrov say" pohdintani jälkeen 😂


    • Anonyymi

      kuun pimeä puoli, muistaakseni Deep Purple-musiikkiyhtyen musiikkeja... Dark Side3 of the Moon, mutta mikä olisi auringon pimeä puoli?

      • Anonyymi

        Pink Floyd


    • Anonyymi

      Lamborghini uros V8 twin-tyurvo tuossa sarjassa törmää sellaisella Poker Face -sarjassa hah.

    • Anonyymi

      auto tärmännyt lamvo urus ja sitten herää sairaalassa, katsoo kättä: on laitettu tuollaine ranneke kun on potilas, tämä todistaa sen että olen kuollut tuollainen mupvinen ranneke missä sairaalan merkit ja pedissä on..

    • Anonyymi

      teräcä kieli tai .. terävä hammas kuin vampyyri tai vamppi.

    • Anonyymi

      auringolla ei taida kyllä olla pimeää puolta kuin kuulla on koska hohtaa kaikkialled.

    • Anonyymi

      niin mikä olisi tähden eli auringon pimeä puoli.... mutta nooh itse joudun joo todellakin neuvottelemaan tyttöjen eli naisten kanssa asioista jota kovat aiksa vaksaviakin monestikin...

      Negotiator General of the Ku Klux Klan..

    • Anonyymi

      Eipä sitä tarttis pelätä jos tietäs millainen se on siihen osais suhtautua oikein jos tietäs millainen se on ongelma on kai enemmältikin se että mä olen osannu lähteä tilanteesta pois ennen kun mun on tarttinu tutustua siihen millainen olen jos mut joku saa oikeasti suuttumaan

    • Anonyymi

      Kerran

      Olen kokenut ”pimeän puoleni” kerran, enkä halua kokea sitä toiste.

      Eli tunnen tapauksen.

      (hihitystä)

      • Anonyymi

        immaterial boy :)


    • Anonyymi

      Tällä palstallahan oli kaikkien mahdollisten asioiden pimein puoli eli DARKFEAR aikoinaan.

      Mitähän sillekkin yksinäiselle, kehitysvammaiselle aspergerille nykyään kuuluu? Jossain yksiössähän se Varissuolla tai jossain turussa tais asua.

    • Anonyymi

      Kohta luultavasti nähdään mun pimee puoli; jos se helvatin hyyryläinen yhä majailee mun tontillani! Ilmoitti perjantaina ettei tulekaan tapaamaan Mimmiä, työkiireitä tullut esteeksi. Tuon kuullessani mä peruin oman viikonloppumatkani ja jäin kotiin!

      Tänä aamuna klo 7 jälkeen, soitti äänitorvea johon minäkin vasta heräsin, kuten Mimmikin. No, sielläpähän soitteli, mä en porttia avannut. Hetken kuluttua kuitenkin ajoi autonsa pihaan... Faija käveli auton perässä, oli käynyt avaamassa portin.
      Mä olisin sen saanut auki kauko-ohjauksellakin, mutt olin ymmärtänyt ett asia oli sovittu -> heidän tapaamisensa oli peruttu. Ihan oikeesti mulla kiehui, kun ovikello soi. Mä menin ovelle, mutt en päästänyt "isiä" edes eteiseen; riita alkoi siinä ovella ja ihan yks`lysti vaikka ois kuulunut naapuriin asti! Mä haukuin molemmat äijät ja paukkasin oveni kiinni heidän nenänsä edessä.

      Meni vartti ja Emo soitti; Faija oli pyytänyt häntä välittäjäksi, jos mitenkään mahdollista... Mimmin päästä heidän puolelleen, joksikin aikaa. Vastasin ett heti, kun Mimmi on syönyt ja mä olen pukenut hänet päivävaatteisiin. Pakkaan myös tarvikkeita hänelle mukaan. Ja tiedoksi; mä lähden kotoani töihin, koska se hyyryläinen änkesi tänne... rikkoen itse tekemänsä sopimuksen, tästä viikonlopusta.
      Mä palailen maisemiin klo 16 jälkeen, jos hyyryläinen on yhä mun pihassa, moukaroin etuikkunan ja kuskinpuoleisen sivuikkunan autostaan moskalla; tuhansiksi p*llunpäreiksi!

      Pärjäilkää... ja Mimmi käy puoliltapäivin kotona syömässä, systerin kanssa!
      Hetken kuluttua näen, onko mulla mitään sanottavaa omassa pihapiirissäni ja maksoi mitä maksoi; Tuulilasin taatusti hajotan, jos pihaani on jäänyt odottelemaan sitä!
      Saa haastaa vaikka oikeuteen... samalla ratkotaan sekin; vainoaa mua eikä pysy sopimuksissa!
      trollikka

      • Anonyymi

        Taidat olla aika queen bee - asemassa🐝 Eipä siinä mittään. Iso vastuu iso valta. Näinhän se suunnilleen pitäisi mennä👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla aika queen bee - asemassa🐝 Eipä siinä mittään. Iso vastuu iso valta. Näinhän se suunnilleen pitäisi mennä👍

        Rauha maassa, hyyryläinen oli älynyt lähteä matkoihinsa, jo ennen mun kotiinpaluutani.
        Toin tullessani jauhelihapihvejä, kotona paistoin pari isoa sipulia ja paistoin uunissa Oolannin kuoripällisiä ranskalaisia. Ketsuppia tai aiolia ranskalaisten kastikkeeksi.
        Emolle oli vielä hiukan perunamuusia, jäi työpaikalla tähteeksi.

        Mimmi söi reippaasti sormineen lautaseltaan; lihapullat ja ranskalaiset, dippas niitä ketsuppiin. Faija ei sanonut sanaakaan Mimmin aterioinnista... mä ilmoitin jo heidän tullessaan syömään, etten mä tahdo käsitellä tänään vielä, aamuista tapahtumaa!
        Joten Faija söi ruokansa, kiitti ruuasta ja poistui omalle puolelleen, Emo jäi vielä syömään ja systeri työnsi hänet lopulta pyörätuolissa, heidän tupaan asti.

        Emo sanoi ymmärtävänsä kyllä mun kiukkuni ja sanoi puhuvansa asiasta vielä tänään Faijan kanssa vakavasti;.. ettei sama toistuisi enää! Ei hänkään halua ett heidän kotinsa on kuin joku kestikievari... jonne kulkija voi piipahtaa milloin vain! Varsinkaan koska mä kärsin pompotustilanteesta!
        trollikka


      • Anonyymi

        Pas**sti tehty "hyyryläiseltä". Olisi ollut oikein estää pääsy ja tapaaminen. Ei tuolla tavalla asioita hoideta.


    • Anonyymi

      gtcö juttu sitten mikä on auringon pimeä puoli?

    • Anonyymi

      Kyllä mä joskus ajatelen että maksan samalla mitalla. Kaikkia jotka loukanneet tai jotenkin kiusanneet. Kuitenkin tietää että loppupeleissä surkeita luusereita joiden elämä ei sen arvoista että kannattaisi omaa aikaansa niihin kuluttaa.

    • Anonyymi

      Minussa ei kertakaikkiaan ole mitään pimeää puolta.

      - Sheena

    • Minäkään en tunnista mitään isoja pimeitä puolia, eikä tunteet ylly primitiivireaktioksi asti. Vain kaksi hetken muistan aikuisuudesta, jossa primitiivireaktioon asti on kuohunnut: riita ehkä 23v poikaystävän kanssa, jossa huusin Helsingin keskustassa yöllä (syystä) ehkä 4 min aivan täysillä ja kun sama kaveri sai ”hyvän” idean ja juoksi ainakin 2 promillen humalassa 5. kerroksen rakennustelineillä (julkisivuremontti). Onneksi totteli tiukkaa komentoa, eikä löytynyt bulevardilta asfaltilta…

      Siis pimeä puoleni on varsin kesy ja pimeäksi puoleksi varsin hillitty ja syystä. Toinen kesy pimeä puoli on, että saatan näpäyttää sanallisesti tiukastikin takaisin kun tarpeeksi härnää (lähinnä täällä). Yleensä, vaikka työelämässä, on ollut tilanteita, että sisäisesti kiehun, mutta ulospäin onnistun pitämään täysin rauhallisen, mutta kuitenkin määärätietoisen tiukan linjan. Joku kollega on tullut jälkikäteen sanomaan, että ihailee miten pystyin pysymään niin rauhallisena (vaikka sisällä on kiehunut, kuin tulivuoren purkaus). Osaan siis hallita sisäistä tempperamenttiani tarvittaessa.

    • Anonyymi

      Minussa ei ole sellaisia puolia joita pelkäisin itsessäni. Olen usein joutunut valitsemaan pelon ja selviytymisen välillä. Usko Jumalaan on vaikuttanut siihen, että Jätän elämäni Jumalan käsiin ja keskityn selviämiseen, eli valitsen selviytymisen kriteerit pelon sijaan. Jotenkin aika on tuntunut hidastuvan ja olen ehtinyt lyhyessä hetkessä pystynyt tekemään uskomattoman paljon, jolla on merkitystä miten tilanteesta selviydyn. Joka kerta kun sellainen tilanne tulee eteen ja siitä selviydyn niin se nostaa itsetuntoa ja seuraavalla kerralla on helpompi toimia. Sitä voitaisiin kutsua eloonjäämisvietiksikin.

      • Anonyymi

        Hienostii sanoitettu.
        Tunnistin tyosta itseni.
        Avasit hienosi mallin niil, jotka eivät usko.

        Kaikkea hyvää jatkoosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienostii sanoitettu.
        Tunnistin tyosta itseni.
        Avasit hienosi mallin niil, jotka eivät usko.

        Kaikkea hyvää jatkoosi.

        Kuin myös sinulle.


      • Anonyymi

        Jumalaa ei ole olemassa, ymmärräthän tämän.

        Kun olet sen tajunnut, hyppää junan alle


    • Anonyymi

      Pimeä puoleni on ylimielisyys keskinkertaisia ihmisiä kohtaan. Toisaalta arvostan kognitiivisesti lahjakkaita ja ahkeria ihmisiä, jotka ylittävät kyvyltään oman tasoni.

      • Anonyymi

        Eli ihan normi- ihmisiä jotka ovat tulleet tunnistetuiksi samankaltaistensa parissa. Lahhakkuudet ovat usein sellaisia joiden kyvyille ei ole tilausta tai kysyntää vallitsevilla markkinoilla.


      • Anonyymi

        Ikävä puoli, estää sinua elämästä.


    • Anonyymi

      hmh mikä auringon pimeä puolikin voisi olla.... mutta mikä on yhtelö?
      yhtelö ei ole mikään matemaattinen yhtälö vaan jotain muuta...

    • Anonyymi

      hassusti vähän sanottu joo kyllä ymmärrän että ihmisen pimeä puoli, kuin Vappu Pimiä... mutta tuli vain mieleen jotain avaruusjuttuja tuollaisesta sanonnasta.

      Vieläkin on katsomatta jotain sarjoja, tuo on hyvä ja hyvä sinänsä star trek picard, jossa tapaa jonkin oikein kammottavat tyttö palkkionmetsästäjän jätti suurella avaruusaluksella.

    • Anonyymi

      Taivaalla on ihan oikeesti Haista Paska -tähti.

    • Anonyymi

      Synkkä. Avovankila.

    • Anonyymi

      Tieto taito ja osaaminen

    • Anonyymi

      Se mielentila mikä tulee sen normi polla punaisena huutamisen jälkeen, sitä en halua päästää pintaan

    • Anonyymi

      En oikein tunnista enää puoliani erillisenä. Koen vain että tälläinen minä olen, utilitaristi ja sen mukana tulee malli jossa lopputulos oikeuttaa keinot. Tiedän sen olevan tilannekohtaisesti hyvinkin synkkä piirre mutta en osaa nähdä itseäni ajattelemassa toisin koska en näe myöskään rationaalista vaihtoehtoa noissa tilanteissa.

      Olen käynyt tästä hyvin pitkiä keskusteluja ja vasta sellaiset argumentit kuin "On uskottava ja toivottava että asiat järjestyvät" alkavat herättää jonkinlaista rakoilua eettisen taseen laskeskelussa. Samalla tuo argumenttitaso ärsyttää epämääräisyydessään suunnattomasti mutten voi kieltää etteikö siinäkin olisi peränsä ja logiikkansa.

      Yhteisömme onneksi minulla ei ole kovin kummoista kunnianhimoa tai tarvetta toteutua. Mutta jos sitä pyydetään ja tarvitaan teen sen mitä pitää.

    • Ei mulla taida olla. Ellei lasketa sitä kun ihastun niin ihastun tosissaan, mutta enpä sen eteen tee "isoja liikkeitä", ellei vastapuoli näytä vihreää valoa 😅 eli ei. ei sekään ole sellainen asia, että musta tulisi kamala stalkkeri tmv. Annan olla kyllä kaikkien ihan rauhassa jos nään ettei seura miellytä, enempi häpeisin sellaista käytöstä itsessäni enkä kykenisi mitenkään sellaiseen 🤣

      Eli öö. No ei kun ei tule mitään mieleen. No ennen pimeää puoli oli ehkä se, että aloin aiemmin joskus kännipäissään kyllä vittuilemaan/piikittelemään, jos sille päälle joku halusi lähteä, mutta itse en sellaista aloita,nautin siitä että kaikilla on mukavaa ja kivaa, enkä saanu siitä yleensä mitään nautintoa,lähinnä ärsytystä mikä jatkoi sitä piikittelyä, eli en jaksa sitäkään "harrastaa" enää, sivuutan sellaiset ihmiset siinä vaiheessa. Oon jopa lähtenyt sen takia illan vietosta, etten jaksa kuunnella ja väitellä.

      Ja huumoripiikittely asia erikseen joka on tiettyjen tuttujen ihmisten kans,ketkä on samalla aaltopituudella, niin se vaan piristää päivää 😅

    • Anonyymi

      Mun pimeä puoli on se, et jos järkytyn niin multa lähtee muisti. Toimin kyllä loigisesti, mutta voin menettää viikon tilanteenta lähtien. Eikä ne koskaan palaa.

      • Anonyymi

        Voi ne palata tottakai.


    • Anonyymi

      Täyskusipää. Valehtelija. Outo "mies".

    • Anonyymi

      Huumeet, pelaaminen, seksiriippuvuus (runkkaus),

    • Anonyymi

      Ei minulla ole sellaista.

      • Anonyymi

        Ainoa mistä voisin sanoa suorat sanat olisivat sellaiselle henkilölle, joka tekemisillään ja muiden ihmisten kanssa sai aikaan vaurioita monella tapaa, psyykisesti, fyysisesti ja taloudellisesti.


    • Anonyymi

      Voisin mennä helposti työntämään Kokoomuslaisia syrrjöisellä juan-asemalla niitä junan alle.

      Salaa kaikk luitenkin olisivat tyytyväisiä

    • Anonyymi

      Kuinka monta ihmistä ehtisi puukottamaan kuoliaaksi ennen kuin jäisi kiinni?

      • Anonyymi

        Ei kuulosta hyvältä.


    • Anonyymi

      Mun pimee puoli paljastu mulle itelleniki vasta sitte, ku mää jäin eläkkeelle. Mää nääs olin töissä öisin kalmismaalla, mut sitten eläkkeellä vaan harvoin tuuraamassa. Siel oli saanu ihan mässäileellisesti kamaloittaa vakiintumattomii lurjuksii.

      Mut sit eläkkeellä rupes tuntuun, ku pitäs olla ilman jotain mieluista, mihin on niiku tottunu.

      Nii mää si bonjasin, et mää olin koukussa kamaloittamiseen. Niet poistotutteluu on kyl tarvinnu. Terv. Kyöpeli 👻

    • Sitten kun palaa pinna niin se palaa kunnolla. Silloin ei kannata olla liian lähellä, jos ei osaa rauhoitella.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2073
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      256
      1751
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      264
      1705
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      66
      1700
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      107
      1526
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1433
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      290
      1225
    8. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      50
      1224
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    Aihe