Vain liikunnalla laihtuu

Anonyymi-ap

Olen laskenut kaloreita jo reilu 2 vuotta ja siihen tulokseen olen tullut että ainoa konsti laihtua on liikunta.
Kalorit menee yleensä aina vähintään 2000 päivässä
Hyvin harvoin ne jää 1500 kaloriin millä laihtuisi ilman liikuntaa.

15

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käytännössä se on niin että mitä enemmän liikut sitä enemmän laihdut.

    • Anonyymi

      Liikuntaa ei kannata lopettaa laihduttuaankaan sillä liikunta auttaa tehokkaasti painonhallinnassa. Paino ei tule takaisin jos liikkuu riittävästi.

    • Anonyymi

      Päinvastainen kokemukseni.
      Sohvalla maaten 3kk ja painoni laski 6kg.
      Liikunta rajoittui sohva > vessa > sohva, sohva > ruokapöytä > sohva, sohva > jääkaappi > sohva.
      Aamuisin makuuhuoneesta kahville keittiöön ja iltaisin vessan kautta makuuhuoneeseen.
      Asuntomme on kerrostalon yhden tason kolmio.
      Tämä on taivahan tosi vaihe silloin 68v ukon elämässä.

      Muita painonputoamisen kokemuksia. Jo aikaisempina vuosina jokainen vuosi syksyisin ja keväisin putosi painoni kuukauden aikana 3kg ja pisin liikuntarupeama oli kerran päivässä ( useina viikon päivinä ) rauhallinen 3 km kävely persjalkaisen eukon kanssa.

      • Anonyymi

        Ei onnistu SUURIMMALLA OSALLA .
        Se on kauheaa kituuttamista syödä VAIN 1500 kaloria päivässä.
        Jos syö yhtenäkin päivänä niin vähän,se kostautuu myöhemmin erittäin kovalla syömisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onnistu SUURIMMALLA OSALLA .
        Se on kauheaa kituuttamista syödä VAIN 1500 kaloria päivässä.
        Jos syö yhtenäkin päivänä niin vähän,se kostautuu myöhemmin erittäin kovalla syömisellä.

        Kun vanhenet lisää, joudut vähentämään liikuntaa. Nykyisillä kaloreilla lihot myöhemmällä iällä 200-kiloiseksi. Sinun pitäisi jo nyt alkaa totutella kohtuullisiin elämäntapoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onnistu SUURIMMALLA OSALLA .
        Se on kauheaa kituuttamista syödä VAIN 1500 kaloria päivässä.
        Jos syö yhtenäkin päivänä niin vähän,se kostautuu myöhemmin erittäin kovalla syömisellä.

        Minä söin mitä mieleni teki. Ainoa rajoitus koski pitkäkuituisia tuotteita kuten esimerkiksi varsiselleriä.
        Ei ollut mitään tarvetta kalorien laskentaan!

        Omituinen ilmiö oli se, että vaikka paino putosi niin vyötärön ympärys ei juurikaan pienentynyt! Kehon koostumus, joka on ehdottomasti tärkein ja ainoa oikea kuvaaja, muuttui ikävään suuntaan painon reilusta laskusta huolimatta.
        Olisikohan johtunut siitä, että lihakset näivettyivät. Varsinkin reidet kuihtuivat mutta katoa oli muuallakin. Pakarat, selkä ja yläkroppa.

        Siinä mallia liikunnan laihduttamisesta!

        Palsta on tulvillaan yhden asian ihmisiä.
        Kaikki kalorinikkareita ja osa vannoo liikunnan nimiin. Osa sentään tehokkaamman, järkevän ruokailun nimeen.

        Nuo 3kg painon menetyksen jaksot olivat treenitaukoja. Siis huilaamalla paino laskee! Hurraa!

        Olen muuttanut kehoni koostumusta, paitsi treeneillä (lihottavat = paino nousee) niin varsinkin järkevällä ravinnon koostumuksella. Aivan ensimmäiseksi höttöhiilarit harvinaisiin hetkiin ja varsinainen safka koostumukseltaan liikuntaa tukevaksi.
        EI TARVITSE LASKEA KALOREJA EIKÄ KYTÄTÄ ITSEÄÄN VAAN ELÄÄ TOTUTULLA TAVALLAAN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vanhenet lisää, joudut vähentämään liikuntaa. Nykyisillä kaloreilla lihot myöhemmällä iällä 200-kiloiseksi. Sinun pitäisi jo nyt alkaa totutella kohtuullisiin elämäntapoihin.

        Vanheneminen? Olen tuore 8-kymppinen. Keskustan kerrostalossa asuva. Kaikki tarpeellinen on 500m:n säteellä. Mutkitellen tulee päivittäistä kävelyä ehkä 1200m.
        Viimeisten 13 vuoden aikana on painoni laskenut noin 15 kiloa. 93,5kg > 78,5kg.
        En ole dieetannut, siis en laihduttanut.
        Valmistan sapuskamme perusraaka-aineista. Vaimoni allergia vuoksi on vältettävä silakoita ja kaaleja. Lounaalla on jälkkärinä aina jotain makeaa tössyrää. Hillopulla pötkyä tms.
        Ruisleipää päällä itsesötkötettyä valkosipulivoita. Tummaa suklaata, pähkinöitä, pipareita kohtuudella. Tavallista emmentalia leivän päällä ja illalla käsipaloina.
        Maitoa noin 10 litraa viikossa. Samassa ajassa noin 10 kananmunaa. Raejuustoa ja rahkaa noin 1kg/ viikko kumpaakin.

        Rasvasoluja on varhaislapsuuden eväinä vähintäänkin riittävästi. Pentuna itkin suunnattomia läskejäni.

        Onnekseni en tiedä nykyisiä kalorejani. Olen kateellinen niille jotka hilseilevät painonsa kanssa tavoitteena keveneminen. Minun murheeni on, varsinkin nyt ikääntyneempänä, päinvastainen. Näivettyminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vanhenet lisää, joudut vähentämään liikuntaa. Nykyisillä kaloreilla lihot myöhemmällä iällä 200-kiloiseksi. Sinun pitäisi jo nyt alkaa totutella kohtuullisiin elämäntapoihin.

        Miksi pitäisi vähentää liikuntaa? Moni lisää liikuntaa eläkeiässä kun on aikaa ja liikkuvat oikeasti paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä söin mitä mieleni teki. Ainoa rajoitus koski pitkäkuituisia tuotteita kuten esimerkiksi varsiselleriä.
        Ei ollut mitään tarvetta kalorien laskentaan!

        Omituinen ilmiö oli se, että vaikka paino putosi niin vyötärön ympärys ei juurikaan pienentynyt! Kehon koostumus, joka on ehdottomasti tärkein ja ainoa oikea kuvaaja, muuttui ikävään suuntaan painon reilusta laskusta huolimatta.
        Olisikohan johtunut siitä, että lihakset näivettyivät. Varsinkin reidet kuihtuivat mutta katoa oli muuallakin. Pakarat, selkä ja yläkroppa.

        Siinä mallia liikunnan laihduttamisesta!

        Palsta on tulvillaan yhden asian ihmisiä.
        Kaikki kalorinikkareita ja osa vannoo liikunnan nimiin. Osa sentään tehokkaamman, järkevän ruokailun nimeen.

        Nuo 3kg painon menetyksen jaksot olivat treenitaukoja. Siis huilaamalla paino laskee! Hurraa!

        Olen muuttanut kehoni koostumusta, paitsi treeneillä (lihottavat = paino nousee) niin varsinkin järkevällä ravinnon koostumuksella. Aivan ensimmäiseksi höttöhiilarit harvinaisiin hetkiin ja varsinainen safka koostumukseltaan liikuntaa tukevaksi.
        EI TARVITSE LASKEA KALOREJA EIKÄ KYTÄTÄ ITSEÄÄN VAAN ELÄÄ TOTUTULLA TAVALLAAN!

        Kuulostaa että olet laihduttanut lihaksia. Siis liikuntaa ja lihaskuntoakin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi vähentää liikuntaa? Moni lisää liikuntaa eläkeiässä kun on aikaa ja liikkuvat oikeasti paljon.

        Ajattelin nimenomaan MKH:n nykyisiä liikuntatottumuksia: 4 tuntia pyöräilyä aamuisin, keskipäivällä 2 tuntia kävelyä ja 5 tuntia hiihtoa illalla painojen kera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi vähentää liikuntaa? Moni lisää liikuntaa eläkeiässä kun on aikaa ja liikkuvat oikeasti paljon.

        Joutilaan elintavat?
        Täysjoutilaaksi 57 vuotisena.
        Hillittyä, aamuisin alkanutta päivittäistä tissuttelua > kuukautta vaille 60v ikään.
        Aloitus kuntosalilla 5krt/vko kehon painon ja vapaan tangon perusharjoitteilla.
        Palautukset sykettä seuraten.
        Rytmin muutos yli 15 vuotta sitten. Salilla 6 krt/vko. Huilipäivä lauantai.
        Yksinkertainen ja ymmärrettävä testi. Kaikki ymmärtävät leuanvedon.
        Hauispuolta lämmitellen leukoja kulmariipunnassa 5:n sarjoina.
        Rekkiin riippuman. Jalkojen nosto suorina eteen vaakatasoon tai hieman yli.
        Ko. asento säilyttäen leuanvetoja.
        Normitangon touhuista en viitsi mainitakaan.
        Nykyään 8-kymppisenä olen joutunut keventämään viikkotreenejäni ja jaksottamaan niitä uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa että olet laihduttanut lihaksia. Siis liikuntaa ja lihaskuntoakin mukaan.

        En laihduttanut lihaksia vaan lihasmassaa katosi liikunnan puutteen johdosta.
        Laihtuminen? Minun käsitteistössäni se on RASVAN VÄHENEMISTÄ!
        Viimeisten 13 vuoden "laihtumiseni" on ollut hieman yli 15 kiloa josta todellista laihtumista eli rasvan vähenemistä on ollut noin 6 kiloa. Loppu on lihaskatoa.
        93,5kg > 88kg.
        Vaakaan tuijottaen minunhan pitäisi olla onnesta soikeana mutta kun en ole!


    • Anonyymi

      Laihtumiseen riittää sekin että laskee niitä välillä vain pariksi päiväksi JOS liikkuu paljon.

    • Anonyymi

      Liikunta lihotti!
      Vaatimaton painiharrastukseni vaihtui ohjattuun punttitreeniin ollessani 15v ikäinen.
      Ensimmäinen talvi meni tekniikkaa opetellessa ja seuraavan talvena osallistuin seuran kuukausittaisiin kisoihin. Silloin oli kolme lajia. Punnerreus (pystyssä, jäykin polvin). tempaus (silloin saksiin) ja työntö.
      Nostin sarjassa alle 75kg.
      Kolmantena talvena painoni nousi ( siis "lihoin" ) niin törkeästi, että pysyäkseni 75 kiloisissa minun oli pudotettava ennen kisoja muutama kilo.
      Paino jatkoi nousemistaan. Neljäntenä talvena treenipaino veteli 84kg:n tasossa joten 82,5kg sarjaan oli aina pudotettavaa.
      Sarjana 90kg alkoi uhkaamaan mutta jokainen sarjan nousu edellytti parempaa tulostasoa ja 90:n taso oli niin kovat, että kipristelin 82,5kg:ssa.
      Silloin ei kehon koostumuksesta ollut tietoakaan mutta housuni koko oli normaali 46 - 48 jos reidet mahtuivat lahkeisiin. Vyötärö alle 70cm. Pusakan numero 52 - 54.
      Kauhea läski pituuteensa 176cm ja ikäänsä 20v nähden.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe