Miksi palsta-ateistin on lähes mahdotonta kohdella teistejä kunnioittavasti? Teistit puolestaan kohtelevat kunnioittavasti ateisteja. He eivät halveksi ateisteja, koska tietävät kokemuksesta millaisia sikoja he itse ateisteina olivat, ennen kuin tulivat uskoon Jeesukseen ja muuttuivat Jumalan tekona hyviksi ihmisiksi.
Miksi toisen ihmisen kunnioittaminen on vaikeaa ja lähes mahdotonta?
22
172
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olin ateistina 20 v ajan, niin kyllä tämä palsta on kaivanut vanhat muistot pv valoon millainen olin itsekkin.
Mutta kun itse luin Raamatun kerran läpi, totesin, että ateistit puhuu kaikkea muuta mitä Raamatussa ei ole.
Ateistiksi ei voi päätyä, jos edes kerran vaivaantuu sen lukemaan- Anonyymi
Ateistit eivät tosiaan lue Raamattua. He ainoastaan siteeraavat muiden ateistien valitsemia herkkupaloja sieltä ja tulkitsevat kaiken tarkoituksellisesti väärin.
"Anonyymi
2023-09-17 11:10:27
Minä olin ateistina 20 v
Mutta kun itse luin Raamatun kerran läpi, totesin, että ateistit puhuu kaikkea muuta mitä Raamatussa ei ole"
Ano-nyymeillä on se etu että ne tekevät aloituksen.?
Sen jälkeen ne komppaavat itse-itseään.
Lutterteistit : Pilkkaavat Evoluutio Tietoisia
sen kun kerkiää.
Ei siinä mitään uutta ole.
Kuitenkin Realismi voitta aina Utopian.- Anonyymi
kage kirjoitti:
"Anonyymi
2023-09-17 11:10:27
Minä olin ateistina 20 v
Mutta kun itse luin Raamatun kerran läpi, totesin, että ateistit puhuu kaikkea muuta mitä Raamatussa ei ole"
Ano-nyymeillä on se etu että ne tekevät aloituksen.?
Sen jälkeen ne komppaavat itse-itseään.
Lutterteistit : Pilkkaavat Evoluutio Tietoisia
sen kun kerkiää.
Ei siinä mitään uutta ole.
Kuitenkin Realismi voitta aina Utopian.Ateistisia selityksiä riittää!
- Anonyymi
Tyypillinen omahyväisen uskovaisen ihmettely siitä, miksi muut eivät voi olla yhtä hyviä ja erinomaisia ihmisiä kuin minä?
Ei jatkoon.- Anonyymi
no onhan se nyt selvää, että uskossa Jeesukseen oleva on paljon parempi ihminen kuin ateisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no onhan se nyt selvää, että uskossa Jeesukseen oleva on paljon parempi ihminen kuin ateisti.
Ei ole mitenkään selvää.
Minä en ole huomannut, että uskoon tulo muuttaisi ihmisen jotenkin epäitsekkäämmäksi, suvaitsevaisemmaksi tai auttamisen haluisemmaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitenkään selvää.
Minä en ole huomannut, että uskoon tulo muuttaisi ihmisen jotenkin epäitsekkäämmäksi, suvaitsevaisemmaksi tai auttamisen haluisemmaksi.Et ole kuullut uskoon tulleiden todistuksia. Käy vapaiden suuntien tai Kansanlähetyksen kokouksissa ja kysy ihmisiltä, miten he olivat tulleet uskoon ja millaisen muutoksen olivat kokeneet siinä hetkessä ja sen jälkeen.
- Anonyymi
”Teistit puolestaan kohtelevat kunnioittavasti ateisteja.”
LoL. Kyllä näissä palstoilla löytyy paljon myös teistisiä törkyturpia.
Jos kunnioitusta ja halua aitoon dialogiin löytyisi enemmän, niin voisimme saada aikaan ihan oikeita hyviä keskusteluita tai väittelyitä. Nykyisellään täällä ei tuohon juuri päästä.- Anonyymi
Ateistit ovat mulkeroita. Kohtelisitko sinä kunnioittavasti mulkeroa?
- Anonyymi
Uskovaisena pidän tietenkin itseäni muita permpana ihmisenä, koska onhan minulle sentään Jumala kaverina. Jumalan kanssa on huisan jännää!!! Tänään ajattelin veisata hänelle karaokena virsiä ja säestää itseäni harmoonilla. Naapuritkin tykkäävät aina niin, että tömistävät seiniä tahdissa.
- Anonyymi
"...he itse ateisteina olivat, ennen kuin tulivat uskoon Jeesukseen ..."
Olivat siis ensin ateisteja? Kuulostaa oudolta...
Jos ihminen on ateisti, ei hän taannehtivasti päädy uskovaiseksi, ei ainakaan kovin helposti.
Luulenkin, että tässä ei ole kyse "oikeista" ateisteista vaan ihan "tavallisista" ihmisistä, jotka olivat tapakristittyjä. Tässäkin taas (kiihko)uskovaiset vain sanovat ateisteiksi ihmisiä, jotka olivat "tavallisia" kristittyjä mutta jotka eivät vain olleet "uskossa" (kuten uskovaisilla on tapana sanoa).- Anonyymi
Uskoon tulleet todistavat olleensa ateisteja ennen uskoon tuloaan.
- Anonyymi
En uskonut Jumalaan tai Jeesukseen ennen kääntymistäni, joten olin ateisti. Ateistina minua eivät vain uskonnot ja ateismi pätkääkään kiinnostaneet. Vasta uskon ilmaannuttua asiat alkoivat kiinnostaa minua ja siksi tännekin kirjoitan.
- Anonyymi
Aloittajan kysymyshän on ihan hieno, minustakin olisi hyvä jos ihmiset erilaisista mielipiteistään huolimatta osaisivat arvostaa toisia ihmisiä.
Olen vain pannut merkille sen, että uskovaisuutta seuraa lähes aina seksuaalivähemmistöjen väheksyntä ja monesti jopa naisten väheksyntä.- Anonyymi
Homous on jumalalle kauhistus!
Nainen seurakunnassa vaijetkoon!
Molemmat kehoitukset löytyy Raamatusta!
Homous on ihmistekoista!
Monet seurakunnat muistuttaa enemmän "Martta kerhoja" kuin kristillistä seurakuntaa!!! - Anonyymi
Nainen ei saa opettaa miestä, mutta voi ohjata uskossa nuorempia ja usein myös iältään nuorempia naisia syvempään Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen ja Jumalan armoon.
Halpa ihminen katso toisia halvaksi
En koska toivon että halva ihminen kunnioitta minua koska en antaa takaisin mitä hän halua ja odottaa”…toivon että halva ihminen…”
Onko halvaihmisiä olemassa? En ole koskaan maistanut halvaa, mutta sinulle muslimina halva on varmaan hyvinkin tuttua?Humanist_atheist kirjoitti:
”…toivon että halva ihminen…”
Onko halvaihmisiä olemassa? En ole koskaan maistanut halvaa, mutta sinulle muslimina halva on varmaan hyvinkin tuttua?Et syö halva olen varma syöt kaikki mitä et tarvi maksaa
Olen varma jos sinulle wc hätä sinä juokset kirjasto siksi kotona et käytä wc paperi hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
- Anonyymi
Saatana kai jyllää.
- Anonyymi
Ateistit on tyhmä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6773568Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002748Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211741Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771622Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531611- 801550
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3741529Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101520- 281369
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901273