Voisitteko seurustella biseksuaalin tai trans-ihmisen kanssa?

Itse en voisi kummankaan kanssa, vaikka hyväksynkin heidän olemassaolon ja perusoikeutensa. Jos olisi pakko noista kahdesta valita, niin pitkin hampain ottaisin bi-seksuaalin miehen. Sellaista skenaariota tai vaihtoehtoa ei kuitenkaan missään tapauksessa ole, että seurustelisin alunperin naiseksi syntyneen "mieheksi" muuttuneen kanssa.

297

1925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Friikit seurustelkoot vaikka linnunpelättimen kanssa, mutta mielenterveysongelmaisten kummajaisten kanssa en ikinä seurustelisi, vaikka vihervasemmistolainen tähän kohta tuleekin inttämään, että "kyllä minä ainakin seurustelisin"
      Noinhan kuuluisi vastata, vaikka totuus olisi täysin toinen.

      • Jokainen tavallaan se kaikille sallittakoon mutta faktahan on että noilla mainituilla asioilla ei ole mitään tekemistä friikkien ja/tai mielenterveysongelmien kanssa. Eikä asialla myöskään oo mitään tekemistä minkään vihervassareiden tai oikeitokonservatiiviperseilijöiden kanssa vaan ihan ihmisoikeuksien ja syrjimättömyyden.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Jokainen tavallaan se kaikille sallittakoon mutta faktahan on että noilla mainituilla asioilla ei ole mitään tekemistä friikkien ja/tai mielenterveysongelmien kanssa. Eikä asialla myöskään oo mitään tekemistä minkään vihervassareiden tai oikeitokonservatiiviperseilijöiden kanssa vaan ihan ihmisoikeuksien ja syrjimättömyyden.🙂.

        Ei ole mikään ihmisoikeuskysymys se alanko seurustelemaan friikin tai minkä tahansa oksettavan kummajaisen kanssa, vaan siitä mitä minä haluan, koska kysyttiin "Voisitko seurustella"
        Te idiootit varmaan näette rasismina senkin, jos joku sanoo että tykkää vain blondeista mutta ei bruneteista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään ihmisoikeuskysymys se alanko seurustelemaan friikin tai minkä tahansa oksettavan kummajaisen kanssa, vaan siitä mitä minä haluan, koska kysyttiin "Voisitko seurustella"
        Te idiootit varmaan näette rasismina senkin, jos joku sanoo että tykkää vain blondeista mutta ei bruneteista.

        Ei kyse ole siitä alatko vai etkö ala yhtään kenenkään se on ihan merkityksetöntä ja sulla on oikeus haluta mitä haluat vaan siitä että he eivät ole mitään friikkejä ja mielenterveysongelmaisia ja on ihmisoikeuksien vastaista ja kusipäisyyttä väittää sellaista ja esittää heidät sellaisina kun se on oikeasto vain valheellista ja halventavaa ja syrjivää.sontaa.🙂.


      • Anonyymi

        Persu vähäisellä älykkyydellään taas jankkaa jostain vihesvasemmistosta. Kyllä te olette maalaisjuntteja siellä SMP:n rasistijunttisiivessä. Tyhmiäkin olette kuin variksenpelätin.


      • Anonyymi

        ”vihervasemmistolainen tähän kohta tuleekin inttämään, että kyllä minä ainakin seurustelisin"


        Mistä hatusta tuonkin tempaisit? Olen vihervasemmistolaisten mutta en vastaa noin. En lähde suhteeseen kuin heteromiehen kanssa. Syy: olen heteroseksuaalinen nainen.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei kyse ole siitä alatko vai etkö ala yhtään kenenkään se on ihan merkityksetöntä ja sulla on oikeus haluta mitä haluat vaan siitä että he eivät ole mitään friikkejä ja mielenterveysongelmaisia ja on ihmisoikeuksien vastaista ja kusipäisyyttä väittää sellaista ja esittää heidät sellaisina kun se on oikeasto vain valheellista ja halventavaa ja syrjivää.sontaa.🙂.

        Jos sä haluat vedota ihmisoikeuksiin, tuossa on tärkeetä luettavaa.
        https://www.amnesty.fi/amnesty-valtioiden-suojeltava-seksityontekijoiden-ihmisoikeuksia/

        Toisilla voi olla tapana sanoa joistakin asioista hyvinkin jyrkästi, mutta hyvä kysymys, kuinka vapaasti me saamme sanoa eri asioista vahvojakin mielipiteitä.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sä haluat vedota ihmisoikeuksiin, tuossa on tärkeetä luettavaa.
        https://www.amnesty.fi/amnesty-valtioiden-suojeltava-seksityontekijoiden-ihmisoikeuksia/

        Toisilla voi olla tapana sanoa joistakin asioista hyvinkin jyrkästi, mutta hyvä kysymys, kuinka vapaasti me saamme sanoa eri asioista vahvojakin mielipiteitä.

        Todellavaikeeta

        Jokainen saa sanoa ja ilmaista mielipiteensä vapaasti ja vahvastikin mutta se ei oikeuta tekemään sitä toisia halventavalla, loukkaavalla, syrjivällä ja panettelevalla tavalla eikä väittämään kenestäkään valheellisia, virheellisiä ja paikkansapitämättömiä asioita. Jokaisella on myös vastuu sanomisistaan. Se vastuu tulee sen sananvapauden mukana. Eikä sananvapaus tarkoita sitä että sä voit laukoa toisesta ja/tai toisista aivan mitä hyvänsä sylkisuuhun tuo varsinkaan tarkoituksenaan halventaa, loukata ja alentaa heitä.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Jokainen saa sanoa ja ilmaista mielipiteensä vapaasti ja vahvastikin mutta se ei oikeuta tekemään sitä toisia halventavalla, loukkaavalla, syrjivällä ja panettelevalla tavalla eikä väittämään kenestäkään valheellisia, virheellisiä ja paikkansapitämättömiä asioita. Jokaisella on myös vastuu sanomisistaan. Se vastuu tulee sen sananvapauden mukana. Eikä sananvapaus tarkoita sitä että sä voit laukoa toisesta ja/tai toisista aivan mitä hyvänsä sylkisuuhun tuo varsinkaan tarkoituksenaan halventaa, loukata ja alentaa heitä.🙂.

        Sanon vaan aivan suoraan tämän, että kyllä minuakin o******a ajatus omalla kohdalla parisuhteesta kyseisten ihmisten kanssa. Suhteellisen vapaasti tämän on saanut sanoa, paitsi...

        Kuitenkin löytyy ihmisiä, jotka ovat erittäin heikossa asemassa, kuten varmasti huomaat, jos ehdit lukemaan tuon Amnestyn jutun.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon vaan aivan suoraan tämän, että kyllä minuakin o******a ajatus omalla kohdalla parisuhteesta kyseisten ihmisten kanssa. Suhteellisen vapaasti tämän on saanut sanoa, paitsi...

        Kuitenkin löytyy ihmisiä, jotka ovat erittäin heikossa asemassa, kuten varmasti huomaat, jos ehdit lukemaan tuon Amnestyn jutun.

        Todellavaikeeta

        Vielä tällainenkin huomio: jos asioita ei voi joissakin tapauksissa tuoda jopa jyrkästikin esille, saatetaan tässäkin vähitellen ajautua yhä enenevässä määrin vahvistamaan itsepetosta. Tämän valehtelunhan sä tuomitset jyrkästi. Itsepetoskin on yksi valehtelun muoto.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanon vaan aivan suoraan tämän, että kyllä minuakin o******a ajatus omalla kohdalla parisuhteesta kyseisten ihmisten kanssa. Suhteellisen vapaasti tämän on saanut sanoa, paitsi...

        Kuitenkin löytyy ihmisiä, jotka ovat erittäin heikossa asemassa, kuten varmasti huomaat, jos ehdit lukemaan tuon Amnestyn jutun.

        Todellavaikeeta

        Juu tottakai voi sanoa että itseä oksettaa ajatus parisuhteesta kyseisten ihmisten kanssa siinä ei oo mitään väärää tai pahaa mutta on sitten eri asia sanoa kyseisiä ihmisiä oksettaviksi. Mun mielestä siinä on iso ja tärkeä ero noiden kahden asian välillä.

        Ja on ihmisiä esimerkiksi seksityöläisissä ketkä ovat todella heikossa asemassa ja heitä kohdellaan todella väärin ja hirveästi ja käytetään hyväksi monin eri tavoin. Eikä näin sais todellakaan tapahtua ja se pitäis estää mahdollisimman hyvin. Se on myös äärimmäisen surullista ja ikävää että näin on. Mutta nuokaan asiat eivät tarkoita sitä että se koskisi läheskään kaikkia seksityöläisiä. Mä silmäilin nopeesti jutun läpi en lukenut sitä sen tarkemmin mutta tiedän kyllä noista asioista ja tiedostan että ne ovat olemassa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei kyse ole siitä alatko vai etkö ala yhtään kenenkään se on ihan merkityksetöntä ja sulla on oikeus haluta mitä haluat vaan siitä että he eivät ole mitään friikkejä ja mielenterveysongelmaisia ja on ihmisoikeuksien vastaista ja kusipäisyyttä väittää sellaista ja esittää heidät sellaisina kun se on oikeasto vain valheellista ja halventavaa ja syrjivää.sontaa.🙂.

        Eiväthän he mitään mielenterveysongelmaisia ole vaan hulluja. Mitä vikaa on hyvissä vakiintuneissa suomen ilmaisuissa kun pitää keksiä kolmiosaisia yhdyssanoja, joiden merkitys ei kuitenkaan ole yhtään mitään muuta? Saa tietysti käyttää lievennysilmaisuja puolihullu ja varttihullu tai korostuksia seinähullu ja pähkähullu.


      • scrg kirjoitti:

        Eiväthän he mitään mielenterveysongelmaisia ole vaan hulluja. Mitä vikaa on hyvissä vakiintuneissa suomen ilmaisuissa kun pitää keksiä kolmiosaisia yhdyssanoja, joiden merkitys ei kuitenkaan ole yhtään mitään muuta? Saa tietysti käyttää lievennysilmaisuja puolihullu ja varttihullu tai korostuksia seinähullu ja pähkähullu.

        Ei...ei ole hullujakaan ja on aivan yhtä typerää ja törkeää käytöstä ja väärin ja kusipäistä kutsua heitä sellaisiksikin ja se kertoo huomattavasti enemmän hänestä kuka heitä halventaa haluaa kuin heistä. He ovat täysin normaaleja tervejärkisiä ja fiksuja ihmisiä siinä missä kuka tahansa muukin.😀.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei...ei ole hullujakaan ja on aivan yhtä typerää ja törkeää käytöstä ja väärin ja kusipäistä kutsua heitä sellaisiksikin ja se kertoo huomattavasti enemmän hänestä kuka heitä halventaa haluaa kuin heistä. He ovat täysin normaaleja tervejärkisiä ja fiksuja ihmisiä siinä missä kuka tahansa muukin.😀.

        Hän esiintyy milloin kamelin selässä aavikolla, välähtelee kokkelipäissään stroboissa Lesboksella, tai sitten vain tyytyy grillaamaan kasvisnakkeja Suomen korvissa


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei...ei ole hullujakaan ja on aivan yhtä typerää ja törkeää käytöstä ja väärin ja kusipäistä kutsua heitä sellaisiksikin ja se kertoo huomattavasti enemmän hänestä kuka heitä halventaa haluaa kuin heistä. He ovat täysin normaaleja tervejärkisiä ja fiksuja ihmisiä siinä missä kuka tahansa muukin.😀.

        Kunnia hulluille mikä hulluille kuuluu. En suinkaan halvenna hulluja. En kuitenkaan alistu sellaiseen relativismiin, että en saisi määritellä asioita hulluiksi tai hulluutta toteuttavia ihmisiä hulluiksi enkä keskustella hullu-termiä käyttäen.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Eiväthän he mitään mielenterveysongelmaisia ole vaan hulluja. Mitä vikaa on hyvissä vakiintuneissa suomen ilmaisuissa kun pitää keksiä kolmiosaisia yhdyssanoja, joiden merkitys ei kuitenkaan ole yhtään mitään muuta? Saa tietysti käyttää lievennysilmaisuja puolihullu ja varttihullu tai korostuksia seinähullu ja pähkähullu.

        Saahan sitä nolata itsensä ja antaa itsestään moukkamaisen kuvan ja käyttää esim.töykeää sanaa "hullu", ei sitä mikään laki kiellä. Parempi vaan, niin fiksut ja sivistyneet erottuvat porukasta edukseen.

        Saahan tuota asioista olla mitä tahansa mieltä, mutta jokainen Suomessa transsukupuolisuusdiagnoosin saanut on joutunut hankkimaan kahden eri yliopistosairaalan psykiatrin lausunnon siitä, ettei ole ns.hullu.


      • scrg kirjoitti:

        Kunnia hulluille mikä hulluille kuuluu. En suinkaan halvenna hulluja. En kuitenkaan alistu sellaiseen relativismiin, että en saisi määritellä asioita hulluiksi tai hulluutta toteuttavia ihmisiä hulluiksi enkä keskustella hullu-termiä käyttäen.

        No hehän eivät millään tavalla ole hulluja eivätkä toteuta mitään hulluutta joten heitä on väärin sellaisiksi kutsua. He eivät eroa kenestä muusta tahansa yhtään mitenkään joten samantien voi sitten sanoa että aivan kaikki on yhtä hulluja myös sä.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jokainen saa sanoa ja ilmaista mielipiteensä vapaasti ja vahvastikin mutta se ei oikeuta tekemään sitä toisia halventavalla, loukkaavalla, syrjivällä ja panettelevalla tavalla eikä väittämään kenestäkään valheellisia, virheellisiä ja paikkansapitämättömiä asioita. Jokaisella on myös vastuu sanomisistaan. Se vastuu tulee sen sananvapauden mukana. Eikä sananvapaus tarkoita sitä että sä voit laukoa toisesta ja/tai toisista aivan mitä hyvänsä sylkisuuhun tuo varsinkaan tarkoituksenaan halventaa, loukata ja alentaa heitä.🙂.

        Nyt oli tosi hyvin sanottu. Mää on täysin samaa mieltä.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jokainen tavallaan se kaikille sallittakoon mutta faktahan on että noilla mainituilla asioilla ei ole mitään tekemistä friikkien ja/tai mielenterveysongelmien kanssa. Eikä asialla myöskään oo mitään tekemistä minkään vihervassareiden tai oikeitokonservatiiviperseilijöiden kanssa vaan ihan ihmisoikeuksien ja syrjimättömyyden.🙂.

        Näin on.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt oli tosi hyvin sanottu. Mää on täysin samaa mieltä.

        Kiitos neitoseni.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos neitoseni.😊.

        Eipä kestä =) Sulla on hyviä mielipiteitä.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos neitoseni.😊.

        Lähti sun kommentti niin on sullakin taivaan tuuliin.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos neitoseni.😊.

        Mutta kiitos, että oot sitä mieltä, että mullakin on hyviä kommentteja.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos neitoseni.😊.

        Tai siis mielipiteitä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tai siis mielipiteitä.

        No sulla todellakin on.😊. Ja aika tosi useesti oikeestaan melkein aina me ollaan samaa mieltä niin onhan sulla silloin oltavakin.😉😄.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Lähti sun kommentti niin on sullakin taivaan tuuliin.

        Olis siis pitäny laittaa jotakin lisähöpinää siihen jatkoks selkeesti sitten.😀.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Olis siis pitäny laittaa jotakin lisähöpinää siihen jatkoks selkeesti sitten.😀.

        Se on jännä miten joskus s24 päästää heti ensiyrittämällä läpi kahden sanan postauksen. Ja toisinaan sitten poistaa sellaisen. Täysin sattumanvaraista välillä tää ylläpidon touhu.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Se on jännä miten joskus s24 päästää heti ensiyrittämällä läpi kahden sanan postauksen. Ja toisinaan sitten poistaa sellaisen. Täysin sattumanvaraista välillä tää ylläpidon touhu.

        Se on joku botti varmaan mikä niitä poistaa ja se on tosi hionosti ohjelmoitu kun se tulkitsee noits varsinkin lyhyitä viestejä ihan miten sattuu.🙂.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Se on jännä miten joskus s24 päästää heti ensiyrittämällä läpi kahden sanan postauksen. Ja toisinaan sitten poistaa sellaisen. Täysin sattumanvaraista välillä tää ylläpidon touhu.

        Multakin on monesti poistettu just tollasia lyhyitä viestejä tyyliin just, niinpä, näin se on.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No sulla todellakin on.😊. Ja aika tosi useesti oikeestaan melkein aina me ollaan samaa mieltä niin onhan sulla silloin oltavakin.😉😄.

        No sinäpä sen sanoit. Ei voi olla huonoja mielipiteitä, jos ne on samoja =D =D


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No sulla todellakin on.😊. Ja aika tosi useesti oikeestaan melkein aina me ollaan samaa mieltä niin onhan sulla silloin oltavakin.😉😄.

        Sää oot sitten samantyyppinen ihmisenä kuin minä. Erona vain et mää oon nainen ja sää mies =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        No sinäpä sen sanoit. Ei voi olla huonoja mielipiteitä, jos ne on samoja =D =D

        Niinpä niin tosi paha siinä on silloin mitään arvosteltavaakaan keksiä.😄.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sää oot sitten samantyyppinen ihmisenä kuin minä. Erona vain et mää oon nainen ja sää mies =D =D

        Kyllä neitoseni tosi pitkälle ollaan samantyyppisiä ihmisiä. Vois ehkä sanoo jopa että saatetaan olla hyvin yhteen sopiviakin ihmisinä.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä neitoseni tosi pitkälle ollaan samantyyppisiä ihmisiä. Vois ehkä sanoo jopa että saatetaan olla hyvin yhteen sopiviakin ihmisinä.😊.

        Olen taas samaa mieltä =D


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Niinpä niin tosi paha siinä on silloin mitään arvosteltavaakaan keksiä.😄.

        Juurikin näin. Sehän olis silloin sama kuin omia mielipiteitään arvostelisi =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Olen taas samaa mieltä =D

        Ja se onkin todella erityisen mukaavaa se.😊.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juurikin näin. Sehän olis silloin sama kuin omia mielipiteitään arvostelisi =D

        Kyllä näinhän se olis.😀.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Jokainen tavallaan se kaikille sallittakoon mutta faktahan on että noilla mainituilla asioilla ei ole mitään tekemistä friikkien ja/tai mielenterveysongelmien kanssa. Eikä asialla myöskään oo mitään tekemistä minkään vihervassareiden tai oikeitokonservatiiviperseilijöiden kanssa vaan ihan ihmisoikeuksien ja syrjimättömyyden.🙂.

        Aika vahva kannanotto... ja uskallan olla erimieltä; järkyttävästä kokemuksesta, olin menossa naimisiin bi-seksuaalin miehen kanssa. Yllätin heidät vahingossa, meidän siis minun meille ostamasta sängystä, intiimiä intiimissä kohtauksessa.
        Oikeesti siitä kyllä seurasi mielenterveysongelmia; mulle, maailmani romahti ja peruin häät, vaikka kirkkokin oli varattu. Ne "tulevat appivanhempani" syyttivät mua oikuttelusta ym. koska en mä pystynyt edes heille kertomaqn todellista syytä... mä häpesin niin naiviuttani.

        Jossain vaiheessa mä odotin syksyn vaihtuvan talveksi; olisi ollut helppo tehdä itsemurha, kävelemällä heikkoihin jäihin. Eikä kukaan olisi tiennyt totuutta; jäät vaan pettäneet alta! Selvä onnettomuus, niitähän Suomessa sattuu joka vuosi, kuten Juhannus hukkumisia!

        Mun juhannushäitä ei koskaan tullut, mutt jos mä silloin oisin hukkunut... niin ainakin mun veli olisi osannut yhdistää asioita; jotka sai silloin selville, hakiessan munt shokkitilassa yhdeltä pihalta. Jonne olin paennut, edes ilman kenkiä, onneksi mulla oli kännykkä. Sain soitetua nuoremmalle Broidilleni, ett tule hakemaan munt pois täältä ja sanoin osoitteen.
        Vuosia jälkeen päin, kun nuo miehet kävivät vihillä, hänen vanhempansakin saivat lopulta tietää totuuden. Kyllä mä parikertaa olin aikeissa soittaa ja kertoa; mutt miks satuttaa heitä, syytömiä he iihen asiaan olivat, joten jätin sen tekemättä ja suljin puhelimen.

        Siis minähän olin vain noiden kaverusten rekvisiitta, nuorempi mies oli inun kihlattuni.
        Vanhemmalla miehellä valtion koulutusvirka, jota ei olisi voinut "homona" säilyttää, yli 20 vuotta sitten. Ajat ovat muuttuneet, vaikka on niitä varmaan vieläkin lumeliittoja solmittu. Tuo virkamise on kuollut, joten asia ei ole enää edes salaamisen arvoinen.
        Mä vaan en koskaan ole päässyt asiasta kokonaan yli, joten mä vahdin kyllä omaa reviiriäni, jonkin verran tarkkaan. Jostain syystä mä olen pystynyt löytämään juuri ne ongelmatapaukset, mun tuurillani, tai jokin mangneetti heissä näyttää olevan.
        Eikä se ole ulkonäkö, eikä raha; mitä täällä aina kaupataan syyksi naisten kiinnostukselle!
        trollikka
        jk.
        Vanhempi porukka kyllä tuntee menneisyyteni, olen sen täällä niin monesti kertonut. Sinä tuskin tätä tiesit.


    • Anonyymi

      Voisin. Ei noilla asioilla ole mulle mitään väliä, kunhan kaikki muu on kohdillaan. Transihmisessä tosin on se ongelma, että mä ole ikävä kyllä täysin hetero ja naisen kroppa ei kiihota mua lainkaan. Että jos toinen itse minulta jotain nautintoa itselleen haluaa, niin ikävä kyllä "prosessi" pitää sitten olla vietynä loppuun saakka. Tosin en ole koskaan ottanut selvää, että miten siinä tilanteessa tuo nautinnon laita on. Kai hekin jotenkin saavat?

      • Tarkoitinkin etupäässä sellaisia trans-ihmisiä, jotka ovat jo käyneet läpi sukupuolenvaihtoprosenssin eli joilta "oikeat" vehkeet jo löytyvät.


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Tarkoitinkin etupäässä sellaisia trans-ihmisiä, jotka ovat jo käyneet läpi sukupuolenvaihtoprosenssin eli joilta "oikeat" vehkeet jo löytyvät.

        Siihenhän taisinkin vastata. Tosin osahan ei edes halua käydä sitä koko prosessia lävitse. Se on aikamoinen operaatio. Moni jättää ymmärtääkseni nuo sukupuolielimet leikkaamatta. Se on kuitenkin hyvin mittava operaatio.


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Tarkoitinkin etupäässä sellaisia trans-ihmisiä, jotka ovat jo käyneet läpi sukupuolenvaihtoprosenssin eli joilta "oikeat" vehkeet jo löytyvät.

        Ja siis itsellänihän ei sinällään ole mitään tarvetta miehen sukuelimelle, että sen puolesta saa mun puolestani olla sekin leikkaus tekemättä. Se vaan, että itselläni ei ole mitään mielenkiintoa räplätä kenenkään toisen naisen värkkin kanssa, joten jos sellainen on, niin sen puolen joutuu sitten hoitelemaan itse. Ja sehän taas ei ole ihan reilua mun mielestäni.


    • Voisin. Kumpikaan ei välttämättä näy mitenkään ulospäin, eikä välttämättä kummastakaan kumppani edes ikinä kerro mitään, vaan pitää omana tietonaan. Eli hyvin voi seurustella tietämättäänkin kumman kanssa vaan.

      • Anonyymi

        Miten kukaan voi olla niin alhainen, ettei kerro toiselle itsestään, kuka on, millainen on? Törkeää ja turhaa.

        Eivät voi kokea myöskään koskaan olevansa täysin rakastettuja. Torppaavat itse itsensä. Eivät päästä läheiseksi ketään eivätkä voi luoda luottauksellista ja hyväksyvää ihmissuhdetta.

        En voi käsittää, miksi, mikä hyöty tässä on? Ei järkeä. Pelkurimaisuus ainoastaan. Kiero luonne myös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten kukaan voi olla niin alhainen, ettei kerro toiselle itsestään, kuka on, millainen on? Törkeää ja turhaa.

        Eivät voi kokea myöskään koskaan olevansa täysin rakastettuja. Torppaavat itse itsensä. Eivät päästä läheiseksi ketään eivätkä voi luoda luottauksellista ja hyväksyvää ihmissuhdetta.

        En voi käsittää, miksi, mikä hyöty tässä on? Ei järkeä. Pelkurimaisuus ainoastaan. Kiero luonne myös.

        Aika moni elää kaapissa just siksi, että pelkää seurauksia jos kertoo. Loppuuko suhde vai ymmärtääkö kumppani ja kuten tämäkin ketju osoittaa, aika moni potkisi pellolle tuon tiedon jälkeen. Rakkaus loppu siihen.


      • Huitale kirjoitti:

        Aika moni elää kaapissa just siksi, että pelkää seurauksia jos kertoo. Loppuuko suhde vai ymmärtääkö kumppani ja kuten tämäkin ketju osoittaa, aika moni potkisi pellolle tuon tiedon jälkeen. Rakkaus loppu siihen.

        Ei ole helppoa olla vähemmistöä, kun et voi olla avoin ilman inhoa kaikkialla, kuten heterot voi.


      • Huitale kirjoitti:

        Ei ole helppoa olla vähemmistöä, kun et voi olla avoin ilman inhoa kaikkialla, kuten heterot voi.

        Ja jos ei kerran bodycountia tartte kertoa, niin miksi pitäisi kertoa olevansa bi tai trans?

        Vähän nyt taas ristiriitaista. Ja epäreilua hei.


      • Huitale kirjoitti:

        Ja jos ei kerran bodycountia tartte kertoa, niin miksi pitäisi kertoa olevansa bi tai trans?

        Vähän nyt taas ristiriitaista. Ja epäreilua hei.

        Mitä teet tiedolla onko ollu tyttökavereita vai poikakavereita, kun et saa kysyä entisistä seksikumppaneista olematta törppö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kukaan voi olla niin alhainen, ettei kerro toiselle itsestään, kuka on, millainen on? Törkeää ja turhaa.

        Eivät voi kokea myöskään koskaan olevansa täysin rakastettuja. Torppaavat itse itsensä. Eivät päästä läheiseksi ketään eivätkä voi luoda luottauksellista ja hyväksyvää ihmissuhdetta.

        En voi käsittää, miksi, mikä hyöty tässä on? Ei järkeä. Pelkurimaisuus ainoastaan. Kiero luonne myös.

        😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kukaan voi olla niin alhainen, ettei kerro toiselle itsestään, kuka on, millainen on? Törkeää ja turhaa.

        Eivät voi kokea myöskään koskaan olevansa täysin rakastettuja. Torppaavat itse itsensä. Eivät päästä läheiseksi ketään eivätkä voi luoda luottauksellista ja hyväksyvää ihmissuhdetta.

        En voi käsittää, miksi, mikä hyöty tässä on? Ei järkeä. Pelkurimaisuus ainoastaan. Kiero luonne myös.

        Me transmiehet joudumme väistämättä kertomaan kumppanillemme asiasta, ei sitä nykyleikkaustekniikoin voin seksisuhteessa salata.

        Miksen kerro ystävilleni? Ajattelin itsekin aikoinaan, että tietenkin kerron. Mutta kun sitä sitten tulikin vihdoin nähdyksi omana itsenään ei se ollutkaan helppoa. Minä kuitenkin olen ihan oikeasti identiteetiltäni mies kuten kuka tahansa. Mulla ei ole edes vähemmistöidentiteettiä. Jokainen voi miettiä kuinka helppoa olisi kertoa ystävilleen itsestään asia, jos riskinä olisi, etteivät he enää sen jälkeen pitäisi sinua sukupuolesi edustajana. Riskinä olisi myös asian leviäminen ja esim.häirinnän ja huutelujen kohteeksi joutuminen. Jos tavallinen mies joutuisi leikkauttamaan peniksensä ja kiveksensä syövän takia, ymmärtäisit täysin, ettei hän haluaisi kertoa asiasta kenellekään, kysehän olisi intiimistä yksityisasiasta - mutta minun kuitenkin pitäisi julistaa tämä tieto kaikille. Ja toisaalta meitä haukutaan siitä, että julistamme kuulemma erikoisuuttamme joka paikassa ja vaadimme erityisoikeuksia, mutta sitten kun emme julistakaan vaan haluamme elää huomiota herättämättä, sekin on väärin.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ei ole helppoa olla vähemmistöä, kun et voi olla avoin ilman inhoa kaikkialla, kuten heterot voi.

        Hetero ei ole transihmisen vastakohta, cis on.


    • Bi-seksuaalin naisen kanssa helposti enkä koe siinä olevan yhtään mitään minkäänlaista eroa. Transnaisen kanssa asia voisi olla oudompi ja mutkikkaampi mutta jos todella oikeasti toista rakastaisin ja hänestä välittäisin luulen että sekin voisi olla mahdollista en kyllä aivan täysin varmaksi pystyisi sitä sanomaan ennen kuin vasta sitten siinä tilanteessa. Miehen kanssa se ei tulisi ikinä onnistumasn kyllä mä niin umpihetero olen.🙂.

      • Lisättäköön tähän vielä juuri tuo Huitaleen nostama pointti transnaisiin liittyen että jos asiaa ei mistään edes huomaisi ei asiassa olisi mitään ongelmaa ainoa ongelma olisi ehkä siinä vaiheessa jos asia olisi vielä selvästi havaittavissa vaikka eihän silläkään loppupeleissä pitäisi olla mitään merkitystä mutta rehellisyyden nimissä on sanottava että en tosiaan osaisi sanoa kuinka reagoisin kuin vasta siinä tilanteessa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Lisättäköön tähän vielä juuri tuo Huitaleen nostama pointti transnaisiin liittyen että jos asiaa ei mistään edes huomaisi ei asiassa olisi mitään ongelmaa ainoa ongelma olisi ehkä siinä vaiheessa jos asia olisi vielä selvästi havaittavissa vaikka eihän silläkään loppupeleissä pitäisi olla mitään merkitystä mutta rehellisyyden nimissä on sanottava että en tosiaan osaisi sanoa kuinka reagoisin kuin vasta siinä tilanteessa.🙂.

        Transnaisen vagina on kuulemma hyvin tehtynä toimenpiteenä niin aidon näköinen, ettei sitä erota synnynnäisestä, en ole nöhnyt kuin pari kuvaa operaation jälkeen. Ehkä ajan kanssa onkin vaikea eroa havaita tehdyn ja aidon välillä.

        Transmiehen penis taas on aina tehdyn näköinen. Ei siitä saa luonnollista millään.


      • Huitale kirjoitti:

        Transnaisen vagina on kuulemma hyvin tehtynä toimenpiteenä niin aidon näköinen, ettei sitä erota synnynnäisestä, en ole nöhnyt kuin pari kuvaa operaation jälkeen. Ehkä ajan kanssa onkin vaikea eroa havaita tehdyn ja aidon välillä.

        Transmiehen penis taas on aina tehdyn näköinen. Ei siitä saa luonnollista millään.

        Jep. En oo asiaan niin tarkasti perehtynyt enkä oo tietääkseni ainakaan nähnyt yhtään kuvaa edes transvaginasta. On varmaan tosiaan helpompi rekonstruoida vagina ja saada siitä oikean näköinen ja siihen aika todella vielä auttaa varmasti. Penis on sitten todellakinvarmasti paljon vaikeampi ja monimutkaisempi rakentaa eikä siitä millään ilveellä oikean näköistä taida saada kyllä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep. En oo asiaan niin tarkasti perehtynyt enkä oo tietääkseni ainakaan nähnyt yhtään kuvaa edes transvaginasta. On varmaan tosiaan helpompi rekonstruoida vagina ja saada siitä oikean näköinen ja siihen aika todella vielä auttaa varmasti. Penis on sitten todellakinvarmasti paljon vaikeampi ja monimutkaisempi rakentaa eikä siitä millään ilveellä oikean näköistä taida saada kyllä.🙂.

        Googlella löytää, jos uteliaisuus joskus asiaan herää. 😅


      • Huitale kirjoitti:

        Transnaisen vagina on kuulemma hyvin tehtynä toimenpiteenä niin aidon näköinen, ettei sitä erota synnynnäisestä, en ole nöhnyt kuin pari kuvaa operaation jälkeen. Ehkä ajan kanssa onkin vaikea eroa havaita tehdyn ja aidon välillä.

        Transmiehen penis taas on aina tehdyn näköinen. Ei siitä saa luonnollista millään.

        Mä oon jäänyt vähän ihmettelemään kirurgisesti tehdyn peniksen "toimintamekanismia". Tarkoitan tällä sitä, että miten siinä keinotekoisessa elimessä saadaan aikaan kiihottuminen/ peniksen pystyyn nostaminen? Jos joku asiasta enemmän perillä oleva sen pystyy selittämään niin olisi kiva.


      • Huitale kirjoitti:

        Googlella löytää, jos uteliaisuus joskus asiaan herää. 😅

        No joo voishan se mielenkiintoista olla nähdä että miltä mahtavat näyttää ja minkälaista jälkeä siitä tulee noin ihan esteettisessä mielessä.😂.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Mä oon jäänyt vähän ihmettelemään kirurgisesti tehdyn peniksen "toimintamekanismia". Tarkoitan tällä sitä, että miten siinä keinotekoisessa elimessä saadaan aikaan kiihottuminen/ peniksen pystyyn nostaminen? Jos joku asiasta enemmän perillä oleva sen pystyy selittämään niin olisi kiva.

        Penikseen voidaan asentaa sellainen implantti, joka täyttyy manuaalisti ja aiheuttaa erektion. Nimeä en nyt muista. Ja tuntohan niissä sukuelimissä pyritään säilyttämään niin, että orgasmi onnistuisi uudellakin elimellä.


      • Huitale kirjoitti:

        Penikseen voidaan asentaa sellainen implantti, joka täyttyy manuaalisti ja aiheuttaa erektion. Nimeä en nyt muista. Ja tuntohan niissä sukuelimissä pyritään säilyttämään niin, että orgasmi onnistuisi uudellakin elimellä.

        "Sukuelinten korjaamisen vaikutukset seksuaalisuuteen riippuvat tehdystä toimenpiteestä. Kaikki eivät pidä toimenpiteitä tarpeellisina. Iso osa transmiehistä poistattaa kohdun ja munasarjat. Tällä ei ole vaikutusta seksiin. Osalle muotoillaan penis klitoriksesta (metaidoioplastia tai metoidioplastia) ja osalle rakennetaan penis (neofallos) muista kudoksista (falloplastia). Jälkimmäisessä tapauksessa klitoris jätetään yleensä peniksen sisään, jolloin sitä on edelleen mahdollista stimuloida. Peniksen sisään on mahdollista asettaa implantti, joka mahdollistaa erektion. Joskus penis muodostetaan reiden lihaksista niiden oma hermotus säästäen. Tällöin voi olla mahdollista hallita peniksen lihaksia siten, että penis jäykistyy. Kivespussi voidaan muodostaa häpyhuulista ja tehdä kivekset silikonista. Leikkaukseen voidaan liittää myös emättimen sulkeminen. Mikäli emätintä ei suljeta, on sitä mahdollista käyttää penetratiiviseen seksiin leikkauksen jälkeenkin."

        Tuossa:https://riinakatainen.fi/transmies-ja-seksi/


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep. En oo asiaan niin tarkasti perehtynyt enkä oo tietääkseni ainakaan nähnyt yhtään kuvaa edes transvaginasta. On varmaan tosiaan helpompi rekonstruoida vagina ja saada siitä oikean näköinen ja siihen aika todella vielä auttaa varmasti. Penis on sitten todellakinvarmasti paljon vaikeampi ja monimutkaisempi rakentaa eikä siitä millään ilveellä oikean näköistä taida saada kyllä.🙂.

        Niitä kuviakin löytyy, jos jaksaa tonkia. 😄

        Sitten on vielä transsukupuoliset, jotka ei käy mitään transitioita, vaan päättää elää kehossaan jonka syntyessään sai. 😊👍

        Milläs meistä kukaan tietää transsukupuolisuuden, jos ei sitä kerrota tai mitenkään ilmennetä? Monesti ei mitenkään.


      • Huitale kirjoitti:

        Niitä kuviakin löytyy, jos jaksaa tonkia. 😄

        Sitten on vielä transsukupuoliset, jotka ei käy mitään transitioita, vaan päättää elää kehossaan jonka syntyessään sai. 😊👍

        Milläs meistä kukaan tietää transsukupuolisuuden, jos ei sitä kerrota tai mitenkään ilmennetä? Monesti ei mitenkään.

        Vaikkapa joku Elliot Page, eli vuosikaudet naisena ja lesbona. Sitten tuli transition tarve.


      • Huitale kirjoitti:

        Vaikkapa joku Elliot Page, eli vuosikaudet naisena ja lesbona. Sitten tuli transition tarve.

        Veikkaan, että aika moni trans elää vaan ittenään ilman mitään muokkauksia. Osa sitten kokee niin valtavaa dysforiaa, että tahtoo isommin muutosta kehoonsa.


      • Huitale kirjoitti:

        Niitä kuviakin löytyy, jos jaksaa tonkia. 😄

        Sitten on vielä transsukupuoliset, jotka ei käy mitään transitioita, vaan päättää elää kehossaan jonka syntyessään sai. 😊👍

        Milläs meistä kukaan tietää transsukupuolisuuden, jos ei sitä kerrota tai mitenkään ilmennetä? Monesti ei mitenkään.

        Jep. Jos asia ei mitenkään ilmiselvää ole niin ei siitä kukaan välttämättä koskaan tietää saa jos sitä ei kerrota.🙂.

        Ja netissä nyt riittää kuvia asioista mihin ei edes oma mielikuvitus riittäisi olettamaan niiden olemassa oloa.😂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep. Jos asia ei mitenkään ilmiselvää ole niin ei siitä kukaan välttämättä koskaan tietää saa jos sitä ei kerrota.🙂.

        Ja netissä nyt riittää kuvia asioista mihin ei edes oma mielikuvitus riittäisi olettamaan niiden olemassa oloa.😂.

        "Ja netissä nyt riittää kuvia asioista mihin ei edes oma mielikuvitus riittäisi olettamaan niiden olemassa oloa.😂."

        Jostain syystä tuli heti mieleen ne ns. "syvien merien kalat", missä lie Tyynessämeressä tai vastaavassa... Ne ovat jo todella pelottavan näköisiä ilmestyksiä eikä uskoisi ikipäivinä aidoiksi olennoiksi!


      • Huitale kirjoitti:

        Vaikkapa joku Elliot Page, eli vuosikaudet naisena ja lesbona. Sitten tuli transition tarve.

        Niin se voi mennä kyllä niinkin että se tarve muutokselle tulee vasta joskus paljon myöhemmin tai ei tule ollenkaan.🙂.


      • Huitale kirjoitti:

        Veikkaan, että aika moni trans elää vaan ittenään ilman mitään muokkauksia. Osa sitten kokee niin valtavaa dysforiaa, että tahtoo isommin muutosta kehoonsa.

        Jep. Näin mäkin uskoisin. Tietäähän sitä ei voi mutta luulisin sen olevan todennäköisintä että niin se on.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep. Jos asia ei mitenkään ilmiselvää ole niin ei siitä kukaan välttämättä koskaan tietää saa jos sitä ei kerrota.🙂.

        Ja netissä nyt riittää kuvia asioista mihin ei edes oma mielikuvitus riittäisi olettamaan niiden olemassa oloa.😂.

        Nimenomaan, se mikä näkyy on he, jotka puhuu ääneen itsestään ja he jotka tuo näkyviin nämä seikat vaikkapa ulkoisesti ja fyysisesti.

        Ei minustakaan kukaan mitään tietäs, jos olisin hiljaa ittestäni. Eikä vois täällä möykätä se oli niin ja se oli noin, nyt se sano näin. 😅


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Niin se voi mennä kyllä niinkin että se tarve muutokselle tulee vasta joskus paljon myöhemmin tai ei tule ollenkaan.🙂.

        Niinpä. Transihmisiä on paljon enemmän olemassa, kuin transition käyneet pelkästään ja se on fakta se. 😊


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep. Näin mäkin uskoisin. Tietäähän sitä ei voi mutta luulisin sen olevan todennäköisintä että niin se on.🙂.

        Yleisesti on ihmisiä, jotka ei haluisi edes hyväksyä transsukupuolisiksi muita kuin prosessin läpikäyneet, joten ihan kiinni keltä kysytään hyväksyykö, näkemykset eroaa isosti sisäpiirissäkin.

        Minusta taas dysforialla ei voida yksinomaan määrittää kenenkään transsukupuolisuutta, se on lähinnä syy lähteä toimenpiteisiin.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        "Ja netissä nyt riittää kuvia asioista mihin ei edes oma mielikuvitus riittäisi olettamaan niiden olemassa oloa.😂."

        Jostain syystä tuli heti mieleen ne ns. "syvien merien kalat", missä lie Tyynessämeressä tai vastaavassa... Ne ovat jo todella pelottavan näköisiä ilmestyksiä eikä uskoisi ikipäivinä aidoiksi olennoiksi!

        On juu kyllä sellasia ilmestyksiä että ei paremmasta tai pahemmasta väliä. Yleensä pelkää hammasta ja piikkiä tosin kaikelle niillekin on tarkoituksensa ja ne on vaan sopeutumia elinympäristöön. Edimerkiks ne isot ja ulottuvat hampaat johtuu siitä että kun siellä on pimeää ja autiota ja saaliita kohtaa todella harvoin niin ne on saatavs pyydystettyä yhdellä yrityksellä heti kun ne vaistotaan vierellä vaikks niitä ei nähdäkään. Ja sama on taas sitten käänteisesti syynä niihin piikkeihin ja panssareihin kun pitää olls hyvä puolustus kun hyökkäys yllättäen pimeässä tulee. Pimeyteen siellä liittyy sitten myös se itsevalaisemisen kehittyminen kin saalistukseen ja pariutumiseen ja kommunikointiin.🙂.


      • Huitale kirjoitti:

        Nimenomaan, se mikä näkyy on he, jotka puhuu ääneen itsestään ja he jotka tuo näkyviin nämä seikat vaikkapa ulkoisesti ja fyysisesti.

        Ei minustakaan kukaan mitään tietäs, jos olisin hiljaa ittestäni. Eikä vois täällä möykätä se oli niin ja se oli noin, nyt se sano näin. 😅

        Jeps.🙂. Täytyy lisätä tähän vielä muutama sana jos ei niin herkästi poistuis viesti.😀.


      • Huitale kirjoitti:

        Yleisesti on ihmisiä, jotka ei haluisi edes hyväksyä transsukupuolisiksi muita kuin prosessin läpikäyneet, joten ihan kiinni keltä kysytään hyväksyykö, näkemykset eroaa isosti sisäpiirissäkin.

        Minusta taas dysforialla ei voida yksinomaan määrittää kenenkään transsukupuolisuutta, se on lähinnä syy lähteä toimenpiteisiin.

        Näin mäkin sen näkisin sisäisestä ja henkisestä asiastahan siinä on kysymys ei se ihminen ja se millaiseksi hän ittensä tuntee ja käsittää miksikään mitenkään erilaiseksi siitä muutu oli ulkokuorta muutettu tai ei.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Näin mäkin sen näkisin sisäisestä ja henkisestä asiastahan siinä on kysymys ei se ihminen ja se millaiseksi hän ittensä tuntee ja käsittää miksikään mitenkään erilaiseksi siitä muutu oli ulkokuorta muutettu tai ei.🙂.

        Juurikin noin minäkin sen nään ja koen. Ei ole niin mustavalkeeta tääkään joko tai. 🙂


    • Anonyymi

      Naiseksi syntyneen miehen kanssa kyllä, toistepäin ei ikinä eikä muutenkaan mitään kaappihameilijoita

      • Anonyymi

        Vielä vähemmän kaappihameilijoita jotka leikkivät naista pitkin nettiä tuoden julki sairaita laittomia harrastuksiaan. Hyi vttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä vähemmän kaappihameilijoita jotka leikkivät naista pitkin nettiä tuoden julki sairaita laittomia harrastuksiaan. Hyi vttu

        Itselleskö sanoit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselleskö sanoit?

        Varmaan sinulle ätmi jonka harrastukset oksettaa kovempaakin hc miästä


    • Anonyymi

      En voi, en koskaan!

    • Anonyymi

      Mihin mieheksiluulija sijoittuu tällä skaalalla, kaikki menee vai? Oman haasteensa transistoreille tuo se että uskaltavatko he mainita statuksestaan kumppanilleen vai eivät. Se syö luottamusta jos viivyttää sen ilmoittamista toiselle. Jos joku on onnistunut vaihtamaan fyysisesti sukupuolensa toiseksi ja on käynyt jo intiimiä kanssakäymistä toisen kanssa muttei ole kertonut vaihdoksestaan, niin mielestäni silloin pitäisi joutua linnaan jos asia selviäisi. Se olisi s*ksuaalisen pahoinpitelyn muoto. Itse en välitä olisiko nainen bi vai hetero. Tunteiden pitäisi olla vahvat molemmilla osapuolilla ja en usko että voisin rakastua transistoriin, ainakaan jos tietäisin mikä hän on.

    • En usko, että voisin. En ole ollut tilanteessa, jossa olisi pitänyt noin valita, mutta lähtökohtaisesti koko ajatus ei kiihota yhtään.

      Uskon seksuaaliseen vapauteen ja myönnän, että kaikilla on oikeus olla mitä on. Itse täysheterona en voisi seurustella bi-miehen kanssa. Minulla kun on tapana antaa kumppanilleni vapaus toteuttaa itseään ja seksuaalisuuttaan. Joten yhtälö olisi pystyyn kuollut. Ei toimisi.

      Transmies.. en ehkä pystyisi, sillä jotenkin kokisin sen luonnottomana.
      Enkä pahalla, rehellisenä mielipiteenäni.

    • Anonyymi

      Voisin. Jos kolahtaisi oikeat asiat yksiin niin ilman muuta.

      xLiner

      • Anonyymi

        Niin ja mulle on ihan sama mitkä värkit jalkovälistä löytyy.

        xLiner


    • No mun oma seksuaalisuus vaikuittais vähän ongelmallisesti noihin.

      Mä en syty miehistä, tosin varmaan riippuisin miten trans tämä nainen olisi? Jos olisi leikkauksen ja hormoonihoidot läpikäynyt, tai haluaisi käydä, niin homoseksuaali mieshän mun pitäis olla...eli ei käy.

      Ja bi-seksuaali vielä ihan jees, jos on monogaminen...

      En ole mustis, mutta en jaa rakkauden kohdetta jonkun naisen kanssa.. enkä miehenkään. Sit pitäis erota.

      Aika simppeliä...

      • "Mä en syty miehistä, tosin varmaan riippuisin miten trans tämä nainen olisi? Jos olisi leikkauksen ja hormoonihoidot läpikäynyt, tai haluaisi käydä, niin homoseksuaali mieshän mun pitäis olla...eli ei käy."

        Tarkoitin että miehille tässä skenaariossa olisi kysymyksessä entinen mies joka on leikkauttanut itsensä "naiseksi" sukuelinten suhteen, ja naisille kysymyksessä entinen nainen joka on leikkauttanut itsensä "mieheksi" sukuelinten suhteen. Eli sinun tapauksessa leikkauksen ja hormonihoidot läpikäynyt olisi fyysisesti "nainen" mutta alunperin syntynyt mieheksi.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        "Mä en syty miehistä, tosin varmaan riippuisin miten trans tämä nainen olisi? Jos olisi leikkauksen ja hormoonihoidot läpikäynyt, tai haluaisi käydä, niin homoseksuaali mieshän mun pitäis olla...eli ei käy."

        Tarkoitin että miehille tässä skenaariossa olisi kysymyksessä entinen mies joka on leikkauttanut itsensä "naiseksi" sukuelinten suhteen, ja naisille kysymyksessä entinen nainen joka on leikkauttanut itsensä "mieheksi" sukuelinten suhteen. Eli sinun tapauksessa leikkauksen ja hormonihoidot läpikäynyt olisi fyysisesti "nainen" mutta alunperin syntynyt mieheksi.

        Okei...

        No todella vaikea sanoa? 🤔

        Jos seksuaalisesti sytyttäisi, olisi hyvä tyyppi muutenkin, niin miksipäs ei?
        Mä en mieti mitään jälkikasvua, eikä tacallaan muutenkaan mitkään erityisen tarkat "kriteerit" ole, että miksikäs ei? 🤔

        Jos pidän itse ihmistä naisena, niin eiköhän mun seksuaalisuuskin siinä herää ihan normisti...??


      • Disseisback kirjoitti:

        Okei...

        No todella vaikea sanoa? 🤔

        Jos seksuaalisesti sytyttäisi, olisi hyvä tyyppi muutenkin, niin miksipäs ei?
        Mä en mieti mitään jälkikasvua, eikä tacallaan muutenkaan mitkään erityisen tarkat "kriteerit" ole, että miksikäs ei? 🤔

        Jos pidän itse ihmistä naisena, niin eiköhän mun seksuaalisuuskin siinä herää ihan normisti...??

        Mites aidoille naisille nämä kymmenen sinusta näyttää, meniskö naisena syntyneestä?

        https://youtu.be/IDnkrQrvhy8?si=Su2jPUbLY07Fpkue


      • Huitale kirjoitti:

        Mites aidoille naisille nämä kymmenen sinusta näyttää, meniskö naisena syntyneestä?

        https://youtu.be/IDnkrQrvhy8?si=Su2jPUbLY07Fpkue

        Riippuu, mitä jalkovälissä riippuu. 🤣

        Prnis ei sytytä, vaikka sen voisi piilottaa.

        Lisäksi "naiseus pitäisi olla rentoa, eikä teennäisen stereotyyppistä. Mä en muutenkaan innostu naturaalinaisestakaan, joka on "liian stereotyyppisen naisellinen".

        "Naiseus" kumpuaa identiteetistä, ei ulkoisista jutuista. 😊


      • Huitale kirjoitti:

        Mites aidoille naisille nämä kymmenen sinusta näyttää, meniskö naisena syntyneestä?

        https://youtu.be/IDnkrQrvhy8?si=Su2jPUbLY07Fpkue

        Minusta siinä on useampi kauniimpi transnainen, kun mitä moni naisena syntynyt nainen koskaan on. Ei maha mitään.


      • Disseisback kirjoitti:

        Riippuu, mitä jalkovälissä riippuu. 🤣

        Prnis ei sytytä, vaikka sen voisi piilottaa.

        Lisäksi "naiseus pitäisi olla rentoa, eikä teennäisen stereotyyppistä. Mä en muutenkaan innostu naturaalinaisestakaan, joka on "liian stereotyyppisen naisellinen".

        "Naiseus" kumpuaa identiteetistä, ei ulkoisista jutuista. 😊

        Tätä naista mä oon ihaillut mm. Jotenkin intohimoinen hommiinsa ja tykkää itsestään sellaisena kun on ja tissejä lukuunottamatta ei niin stereotyyppinen nainen...

        https://youtube.com/shorts/uq1NW6R-msc?si=BVnnhWWuhZivgcbc

        Mä oon pyllymies, ettei mua noi hillittömät hinkit ihan pudota sohvalta. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Riippuu, mitä jalkovälissä riippuu. 🤣

        Prnis ei sytytä, vaikka sen voisi piilottaa.

        Lisäksi "naiseus pitäisi olla rentoa, eikä teennäisen stereotyyppistä. Mä en muutenkaan innostu naturaalinaisestakaan, joka on "liian stereotyyppisen naisellinen".

        "Naiseus" kumpuaa identiteetistä, ei ulkoisista jutuista. 😊

        Nojuu. Vaan kyllä se ulkonäkökin naisessa vaikuttaa. 😃

        Varsin nätti poika transitioituneena tytöksi.

        https://youtube.com/shorts/nXfEgsnPR58?feature=shared


      • Huitale kirjoitti:

        Minusta siinä on useampi kauniimpi transnainen, kun mitä moni naisena syntynyt nainen koskaan on. Ei maha mitään.

        No osalle naiseus on ulkonäkö...sellainrn stereotyyppinen ulkonäkö...

        Moniko haluaisi samaa,jos ei näkisi itseä peilistä?

        Tai muut ei peilais...????

        Usein tietyillä transihmisillä sellainen stereotypian ulostulo on se juttu...

        Tosin.... en mä jonkun Esa Pakarisen näköisestä 100%:sti naisestakaan syttyis. 😁


      • Huitale kirjoitti:

        Nojuu. Vaan kyllä se ulkonäkökin naisessa vaikuttaa. 😃

        Varsin nätti poika transitioituneena tytöksi.

        https://youtube.com/shorts/nXfEgsnPR58?feature=shared

        No juu...

        Nuorena sitä voi vaikuttaa kroppaansa ja ohjailla sitä mihinkä suuntaan vaan. Mutta missä on kuvat 20 vuotta transnaisena olijoista...tavsllisista ihmisistä...???

        Monrlle transsille tuo ulkonäkö on koko elämä...tai niin se minusta tuntuu...tavallisena naisena rennosti oleminen sujuu vain tavalliselta naiselta...veikkaan. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No osalle naiseus on ulkonäkö...sellainrn stereotyyppinen ulkonäkö...

        Moniko haluaisi samaa,jos ei näkisi itseä peilistä?

        Tai muut ei peilais...????

        Usein tietyillä transihmisillä sellainen stereotypian ulostulo on se juttu...

        Tosin.... en mä jonkun Esa Pakarisen näköisestä 100%:sti naisestakaan syttyis. 😁

        Usein joo, ainakin alkuun, kunnes tottuu "uuteen kehoonsa", siinä identiteetti hakeutuu siihen uuteen kuosiin, jolloin voi vetää ensin överit. Ja on sinut lopulta.


      • Disseisback kirjoitti:

        No juu...

        Nuorena sitä voi vaikuttaa kroppaansa ja ohjailla sitä mihinkä suuntaan vaan. Mutta missä on kuvat 20 vuotta transnaisena olijoista...tavsllisista ihmisistä...???

        Monrlle transsille tuo ulkonäkö on koko elämä...tai niin se minusta tuntuu...tavallisena naisena rennosti oleminen sujuu vain tavalliselta naiselta...veikkaan. 😊

        Ei kuitenkaan kaikille, mutta tietysti se kehonkuva on monille isoin ongelma alunperinkin.


      • Disseisback kirjoitti:

        No juu...

        Nuorena sitä voi vaikuttaa kroppaansa ja ohjailla sitä mihinkä suuntaan vaan. Mutta missä on kuvat 20 vuotta transnaisena olijoista...tavsllisista ihmisistä...???

        Monrlle transsille tuo ulkonäkö on koko elämä...tai niin se minusta tuntuu...tavallisena naisena rennosti oleminen sujuu vain tavalliselta naiselta...veikkaan. 😊

        Oli siinä ekassa videossa niitäkin kauan transnaisina eläneitä.


      • Huitale kirjoitti:

        Oli siinä ekassa videossa niitäkin kauan transnaisina eläneitä.

        Sorppa, ei jaksanut loppuun katsella..😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Sorppa, ei jaksanut loppuun katsella..😁

        Arvasin kyllä. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Tätä naista mä oon ihaillut mm. Jotenkin intohimoinen hommiinsa ja tykkää itsestään sellaisena kun on ja tissejä lukuunottamatta ei niin stereotyyppinen nainen...

        https://youtube.com/shorts/uq1NW6R-msc?si=BVnnhWWuhZivgcbc

        Mä oon pyllymies, ettei mua noi hillittömät hinkit ihan pudota sohvalta. 🤣

        Juu, oon huomannut mieltymyksesi vähän epäfemiineihin naisiin.


      • Huitale kirjoitti:

        Ei kuitenkaan kaikille, mutta tietysti se kehonkuva on monille isoin ongelma alunperinkin.

        Niin.... mä luulen, että kysymys olisi jostain utopiasta...haavemaailmasta, johon kuuluu siis jotain ulkoista... mut naiseus on sisäistä...tai mieheys... ei se tule pintaa muuttamalla...joku voi saada ulkopuolisen ulkoasun muutoksela rauhan ja hyvä niin, mutta itse en jaksa siihen uskoa...

        Kyllähän siinä mennään niin limitille, että varmaan ei tyyppi sano, että: "voi hitto, ei tunnukkaan missään, ihan yhtä sama fiilis.." 🤣


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, oon huomannut mieltymyksesi vähän epäfemiineihin naisiin.

        Itellä taas kiinnostaa itseeni femiinimpi, joka ei kuitenkaan ole tumppu työkaluissakaan. 😂


      • Huitale kirjoitti:

        Itellä taas kiinnostaa itseeni femiinimpi, joka ei kuitenkaan ole tumppu työkaluissakaan. 😂

        Tarkoitan femiinillä lähinnä ulkonäköä ja habitusta, en niinkään luonnetta.


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, oon huomannut mieltymyksesi vähän epäfemiineihin naisiin.

        No siis miten tuonkin nyt sitten määrittää? Kelle se feminiiniys on mitäkin?


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin.... mä luulen, että kysymys olisi jostain utopiasta...haavemaailmasta, johon kuuluu siis jotain ulkoista... mut naiseus on sisäistä...tai mieheys... ei se tule pintaa muuttamalla...joku voi saada ulkopuolisen ulkoasun muutoksela rauhan ja hyvä niin, mutta itse en jaksa siihen uskoa...

        Kyllähän siinä mennään niin limitille, että varmaan ei tyyppi sano, että: "voi hitto, ei tunnukkaan missään, ihan yhtä sama fiilis.." 🤣

        Ehkäpä enemmänkin paineesta kokea itsensä fyysisesti aidoksi, kun haaveestakaan. On se mullakin ollut tuollanen tarve ja ei se kyllä mihkään haaveiluun liittynyt.

        Mutta siihen liittyy hirmusti riskejä ja kun tarkemmin ajattelee, niin enemmän vaan kohtaa kummastusta ja hankaluutta muitten puolelta, kun on mies vaginalla. Ei mua ainakaan kiinnostas sen luokan ongelmat. Mut kohdataan maskuliinina naisena paremmin, kun jos olisin nainen alapäästäni ja muuten mies näöltäni täysin.

        Minusta helpompaa kuitenkin näin ittenään.


      • Huitale kirjoitti:

        Itellä taas kiinnostaa itseeni femiinimpi, joka ei kuitenkaan ole tumppu työkaluissakaan. 😂

        No esimerkiksi se palstan yksisarvinen sanoo olevansa enempi maskuliininen...ja minä taas en niin koe...

        Linukka vois olla maskuliinisempi...

        Nää on vähän makuasioita, vaikka kaikki pitäis pystyä oikeasti määrittelemään..

        Minusta rekatuista feminiinisempiä on tositypy, citruska, xena, ja mikäs se rannikon nainen olikaan? Niin ja haaveilija... Ja Ellu Kettunen...

        Mut enivei... linukka, sinä, metu, ja vaikka trollikkaa ootte minusta maskuliinisempia.
        Mutta ette kukaan ole epänaisellisia. Mulle naisellisuus ei ole pikkumustaa ja nailonsukkaa...
        Ei tosin feminiinisyyskään, mutta se on jotain pehmeyttä...


      • Huitale kirjoitti:

        Tarkoitan femiinillä lähinnä ulkonäköä ja habitusta, en niinkään luonnetta.

        Mä taas toistepäin. 😁


      • Huitale kirjoitti:

        Ehkäpä enemmänkin paineesta kokea itsensä fyysisesti aidoksi, kun haaveestakaan. On se mullakin ollut tuollanen tarve ja ei se kyllä mihkään haaveiluun liittynyt.

        Mutta siihen liittyy hirmusti riskejä ja kun tarkemmin ajattelee, niin enemmän vaan kohtaa kummastusta ja hankaluutta muitten puolelta, kun on mies vaginalla. Ei mua ainakaan kiinnostas sen luokan ongelmat. Mut kohdataan maskuliinina naisena paremmin, kun jos olisin nainen alapäästäni ja muuten mies näöltäni täysin.

        Minusta helpompaa kuitenkin näin ittenään.

        No mä joskus mietin, että mun feminiiniyttä pitäisi tuoda vapaammin esiin..mutta ei se ole ollut ulkoiset seikat, vaan se minkälainen olen..

        Jos kokisin, että naiseutta pitäisi saada lisää esiin, ehkä sitten se olisi ulkoista...? 🤔
        Minusta naiseutta on leveämpi vyötärö kuin lanne, kapea kaula/niska, kapeat harteat ehkä, peppu, rinnat ja ohuuet nilkat ja ranteet suhteessa muuhun kroppaan.

        Mut latio ehkä se tärkein... sitä ei oikein transihmiset voi edes muokata....kai?


      • Disseisback kirjoitti:

        No siis miten tuonkin nyt sitten määrittää? Kelle se feminiiniys on mitäkin?

        No jos se määritetään stereotyyppisesti.


      • Disseisback kirjoitti:

        No esimerkiksi se palstan yksisarvinen sanoo olevansa enempi maskuliininen...ja minä taas en niin koe...

        Linukka vois olla maskuliinisempi...

        Nää on vähän makuasioita, vaikka kaikki pitäis pystyä oikeasti määrittelemään..

        Minusta rekatuista feminiinisempiä on tositypy, citruska, xena, ja mikäs se rannikon nainen olikaan? Niin ja haaveilija... Ja Ellu Kettunen...

        Mut enivei... linukka, sinä, metu, ja vaikka trollikkaa ootte minusta maskuliinisempia.
        Mutta ette kukaan ole epänaisellisia. Mulle naisellisuus ei ole pikkumustaa ja nailonsukkaa...
        Ei tosin feminiinisyyskään, mutta se on jotain pehmeyttä...

        Juu, ymmärrän. Minä nään samoissa naisissa samoin niitä naisellisia piirteitä, enemmän siis stereotyyppisempää naisellisuutta.

        Mutta minusta myös trollikka on peri naisellinen tyyliltään selostaa asioitaan. Ei kukaan mies kirjottele kuten hän. Ne harrastukset ei tee myöskään naisesta miestä. Eikä edes miesmäistä, se on enemmänkin ajattelussa kuin tekemissiä koko miesmäisyys. Ulosannissa sen herkemmin huomaa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä taas toistepäin. 😁

        Juujuu nimenomaan tarkoitan noin. Sulla niin ja mulla näin.


      • Huitale kirjoitti:

        No jos se määritetään stereotyyppisesti.

        No johdn meillä on käsitteestä ihan eri kuvat...😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä joskus mietin, että mun feminiiniyttä pitäisi tuoda vapaammin esiin..mutta ei se ole ollut ulkoiset seikat, vaan se minkälainen olen..

        Jos kokisin, että naiseutta pitäisi saada lisää esiin, ehkä sitten se olisi ulkoista...? 🤔
        Minusta naiseutta on leveämpi vyötärö kuin lanne, kapea kaula/niska, kapeat harteat ehkä, peppu, rinnat ja ohuuet nilkat ja ranteet suhteessa muuhun kroppaan.

        Mut latio ehkä se tärkein... sitä ei oikein transihmiset voi edes muokata....kai?

        Ei sitä lantiota voi oikein muokata, kuin kirurgisesti läskiä siirtämällä. Tokihan hormoonit tekee sitä muokkausta sitten myös, vaikkei aikuisen luut miksikään enää muutu. Rasva ja lihas muuttuu.


      • Huitale kirjoitti:

        Ei sitä lantiota voi oikein muokata, kuin kirurgisesti läskiä siirtämällä. Tokihan hormoonit tekee sitä muokkausta sitten myös, vaikkei aikuisen luut miksikään enää muutu. Rasva ja lihas muuttuu.

        Hormoonithan meistä miehiä ja naisia tekee, niin pienestä kiinni koko sukupuolikin.


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, ymmärrän. Minä nään samoissa naisissa samoin niitä naisellisia piirteitä, enemmän siis stereotyyppisempää naisellisuutta.

        Mutta minusta myös trollikka on peri naisellinen tyyliltään selostaa asioitaan. Ei kukaan mies kirjottele kuten hän. Ne harrastukset ei tee myöskään naisesta miestä. Eikä edes miesmäistä, se on enemmänkin ajattelussa kuin tekemissiä koko miesmäisyys. Ulosannissa sen herkemmin huomaa.

        Trollikka korostaa naisellisuttaan vain tietyissä kohdin. Mutta ei hän ole feminiiniyestään huolestunut milloinkaan...

        Äitinsä on tosi feminiinisen oloinrn tyyppi ja idä masskuulininen...

        Mut veljet selkeästi pehmeämpiä... äitin feminiinisyys tarttunut.

        Mut trollikka on ollut huolissaan naisellisuudestaan...mm. hiuksien takia...


      • Disseisback kirjoitti:

        No johdn meillä on käsitteestä ihan eri kuvat...😁

        Stereotyyppinen on yleinen käsitys. Yksilön käsitys erikseen. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Trollikka korostaa naisellisuttaan vain tietyissä kohdin. Mutta ei hän ole feminiiniyestään huolestunut milloinkaan...

        Äitinsä on tosi feminiinisen oloinrn tyyppi ja idä masskuulininen...

        Mut veljet selkeästi pehmeämpiä... äitin feminiinisyys tarttunut.

        Mut trollikka on ollut huolissaan naisellisuudestaan...mm. hiuksien takia...

        Juu, varmaankin. Ulosanti on silti perinaisellista. Maalla naiset kalkattaa samalla tavalla. Eikä ole loukkaus. Mielipide.


      • Huitale kirjoitti:

        Hormoonithan meistä miehiä ja naisia tekee, niin pienestä kiinni koko sukupuolikin.

        Minusta ei... hotmooneita voidaan muokata kuinka vaan, eikä sukupuoli siitä muutu. Ei minustakaan saisi naisellista, vaikka syöttäisi kuinka hormooneja... tissit vois kasvaa, jotain käytöksessä vois muuttua, mut mun persoonsllisuus pitäis...

        Sikäli minusta on sama oonko jonkun mittarin mukaan mies,miesmäinen tai maskuliininen...tai en...

        Mut miltä näytän tai en on mua...

        Ksikkea voi yrittää muuttaa, muokata, mut lopultakin olet vain sinä. Sitä ei voi paeta. 😊


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, varmaankin. Ulosanti on silti perinaisellista. Maalla naiset kalkattaa samalla tavalla. Eikä ole loukkaus. Mielipide.

        Mä oon tavannut samanlaisia cityissäkin..sä vaan stereoit Trollikan sisällön maalle...vaikka ei kovin maalla vaikutakaan.. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Minusta ei... hotmooneita voidaan muokata kuinka vaan, eikä sukupuoli siitä muutu. Ei minustakaan saisi naisellista, vaikka syöttäisi kuinka hormooneja... tissit vois kasvaa, jotain käytöksessä vois muuttua, mut mun persoonsllisuus pitäis...

        Sikäli minusta on sama oonko jonkun mittarin mukaan mies,miesmäinen tai maskuliininen...tai en...

        Mut miltä näytän tai en on mua...

        Ksikkea voi yrittää muuttaa, muokata, mut lopultakin olet vain sinä. Sitä ei voi paeta. 😊

        No nyt unohdit kokonaan, että hormoonit vaikuttaa jo äitisi kohdussa ollessasi, eikä vain sen ulkopuolella. Kyllä se vaan on hormoonit mitkä sustakin miesmäisen tekee, kivekset jne.

        Kromosomista alkaa, hormooneilla muovaantuu sikiökin.


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä oon tavannut samanlaisia cityissäkin..sä vaan stereoit Trollikan sisällön maalle...vaikka ei kovin maalla vaikutakaan.. 😊

        Juu, luulin alkuun häntä joksikin maalaistalon emännäksi, menis kyllä ihan täydestä tyylinsä puolesta. 😃

        Niin emäntämäinen kun voi emäntä ikinä olla. Huivi vaan päähän.


      • Huitale kirjoitti:

        No nyt unohdit kokonaan, että hormoonit vaikuttaa jo äitisi kohdussa ollessasi, eikä vain sen ulkopuolella. Kyllä se vaan on hormoonit mitkä sustakin miesmäisen tekee, kivekset jne.

        Kromosomista alkaa, hormooneilla muovaantuu sikiökin.

        No suoranaisesti mä en ole perehtynyt mikä vaikuttaa mihinkin, mut lopputulos on lopputulos...

        3-4 vuotta ne kaikki eletään ilman srn kummempaa seksuaalista identiteettiä..ja sit ehkä muovaannutaan omien hormoonien ja ties minkä mukaan miksikä sattuu...

        Osa ihmettelee enempi, toiset vähempi...


      • Disseisback kirjoitti:

        No suoranaisesti mä en ole perehtynyt mikä vaikuttaa mihinkin, mut lopputulos on lopputulos...

        3-4 vuotta ne kaikki eletään ilman srn kummempaa seksuaalista identiteettiä..ja sit ehkä muovaannutaan omien hormoonien ja ties minkä mukaan miksikä sattuu...

        Osa ihmettelee enempi, toiset vähempi...

        Juu, huomaan. 😜

        No aina oppii lisää täälläkin. 👍


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, luulin alkuun häntä joksikin maalaistalon emännäksi, menis kyllä ihan täydestä tyylinsä puolesta. 😃

        Niin emäntämäinen kun voi emäntä ikinä olla. Huivi vaan päähän.

        Hänestä se on tärkeää, osa hänen vahvaa identiteettiä...

        Mutta on hänessä paljon epävarmuuksiakin. Ja minusta hän on ottanut niistä aika hyvin koppeja. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Hänestä se on tärkeää, osa hänen vahvaa identiteettiä...

        Mutta on hänessä paljon epävarmuuksiakin. Ja minusta hän on ottanut niistä aika hyvin koppeja. 😊

        En ole niin paneutunut trollikan sielunmaisemaan, mä hiukan uuvun siihen tekstitulvaan ja arki selostukseen. Emännöimiseen.

        Mutta voi olla. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Hänestä se on tärkeää, osa hänen vahvaa identiteettiä...

        Mutta on hänessä paljon epävarmuuksiakin. Ja minusta hän on ottanut niistä aika hyvin koppeja. 😊

        Kuka on kivoin typykkä:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on kivoin typykkä:)

        Hän ei tiedettävästi kirjoita täällä. On mua vanhempi nainen, asuu poikansa kanssa ja on esimiestehtävissä. Tympääntynyt töihinsä ja vähän kaikkeen. Mutta aivan helvetin hauska nainen, seksikäs ja varma...tosin epävarmakin, mutta se piirre hänessä itsessään fine. 😁


      • Ei mua miehet kiinnosta seksuaalisesti.. penis heilumassa siinä edessä ois ehdoton turnoff. 🤣

        Mutta toki sä saat minun puolesta höhöillä mitä ikinä haluat...välillä mä oon ihan nainenkin jonkun mielestä. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Minusta ei... hotmooneita voidaan muokata kuinka vaan, eikä sukupuoli siitä muutu. Ei minustakaan saisi naisellista, vaikka syöttäisi kuinka hormooneja... tissit vois kasvaa, jotain käytöksessä vois muuttua, mut mun persoonsllisuus pitäis...

        Sikäli minusta on sama oonko jonkun mittarin mukaan mies,miesmäinen tai maskuliininen...tai en...

        Mut miltä näytän tai en on mua...

        Ksikkea voi yrittää muuttaa, muokata, mut lopultakin olet vain sinä. Sitä ei voi paeta. 😊

        Tuossa on artikkeli jossa asiaa sivutaan, jos haluat vaikka lukaista.

        https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/elamantieteet/tytto-poika-vai-joku-muu

        🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on artikkeli jossa asiaa sivutaan, jos haluat vaikka lukaista.

        https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/elamantieteet/tytto-poika-vai-joku-muu

        🙂

        Mun äiti on ollut odotusaikana linja - autojen pesijä liuottimilla pessyt autoja. 70-luvulla aineet oli raakaa myrkkyä, mikähän osuus niilläkin on vaikkapa mun olemattomaan terveyteeni, sukupuoliominaisuuksini jne. Olis vaan jännä tietää syy ja seuraus kuvio.

        Mietin kaikkea tämmöstä epäkiinnostavaa. Koska minua kiinnostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on artikkeli jossa asiaa sivutaan, jos haluat vaikka lukaista.

        https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/elamantieteet/tytto-poika-vai-joku-muu

        🙂

        Lähtipä anona, no minulta.

        Mun äiti on ollut odotusaikana linja - autojen pesijä liuottimilla pessyt autoja. 70-luvulla aineet oli raakaa myrkkyä, mikähän osuus niilläkin on vaikkapa mun olemattomaan terveyteeni, sukupuoliominaisuuksini jne. Olis vaan jännä tietää syy ja seuraus kuvio.

        Mietin kaikkea tämmöstä epäkiinnostavaa. Koska minua kiinnostaa.


      • Huitale kirjoitti:

        Lähtipä anona, no minulta.

        Mun äiti on ollut odotusaikana linja - autojen pesijä liuottimilla pessyt autoja. 70-luvulla aineet oli raakaa myrkkyä, mikähän osuus niilläkin on vaikkapa mun olemattomaan terveyteeni, sukupuoliominaisuuksini jne. Olis vaan jännä tietää syy ja seuraus kuvio.

        Mietin kaikkea tämmöstä epäkiinnostavaa. Koska minua kiinnostaa.

        Joo, siis mun tietous asiasta on lähinnä pintapuolista.

        Mä käsitän feminiinisyyden ja maskuliinisuuden lähinnä luonteeksi, ehkä sukupuoliseksi luonteenpiirteeksi ja varmaan siitä, kun Hellsten käsitteli kirjoissaan noita termejä niin.

        Mutta mielenkiintoista tuokin, että sikiövaiheessa käy kovia hormoonimyrskyjä ja että oikeastaan on enemmän ihme, että lapsesta tulee "normaali" kuin jotain muuta. :o/


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, siis mun tietous asiasta on lähinnä pintapuolista.

        Mä käsitän feminiinisyyden ja maskuliinisuuden lähinnä luonteeksi, ehkä sukupuoliseksi luonteenpiirteeksi ja varmaan siitä, kun Hellsten käsitteli kirjoissaan noita termejä niin.

        Mutta mielenkiintoista tuokin, että sikiövaiheessa käy kovia hormoonimyrskyjä ja että oikeastaan on enemmän ihme, että lapsesta tulee "normaali" kuin jotain muuta. :o/

        Luonnetta se minustakin pääosin on (aivoistahan se tulee, pääkopasta), mutta käytän samoja sanoja kuvaamaan myös ulkoisia ominaisuuksia ja habitusta. Käy molempiin kuvaavaksi sanaksi. 🙂

        Kun nyt sanon vaikka pitäväni naisesta joka on femiinimpi, kuin minä niin tarkoitan luonnetta, mutta todellakin myös ulkoista habitusta. Eli pukeutuu naisellisesti, näyttää naiselle ei miehelle eli on myös niitä naisellisia muotoja mitä miehillä ei ole luonnollisesti. Selkeesti heijastaa naisellisempaa persoonallisuuttaan ulospäinkin, toisin kun minä korostan maskuliinisempia piirteitäni ihan luonnostaan ja myös tietoisestikin, nyt kun uskallan olla miettimättä muitten mielipiteitä sen suhteen.


      • Huitale kirjoitti:

        Luonnetta se minustakin pääosin on (aivoistahan se tulee, pääkopasta), mutta käytän samoja sanoja kuvaamaan myös ulkoisia ominaisuuksia ja habitusta. Käy molempiin kuvaavaksi sanaksi. 🙂

        Kun nyt sanon vaikka pitäväni naisesta joka on femiinimpi, kuin minä niin tarkoitan luonnetta, mutta todellakin myös ulkoista habitusta. Eli pukeutuu naisellisesti, näyttää naiselle ei miehelle eli on myös niitä naisellisia muotoja mitä miehillä ei ole luonnollisesti. Selkeesti heijastaa naisellisempaa persoonallisuuttaan ulospäinkin, toisin kun minä korostan maskuliinisempia piirteitäni ihan luonnostaan ja myös tietoisestikin, nyt kun uskallan olla miettimättä muitten mielipiteitä sen suhteen.

        Mä yksinkertaisesti viehätyn naisellisemmasta ulkonäöstä ja tyylistä, kuin maskuliinimmasta, siksi mulla näin. Ja se femiinimpi nainen voi olla silti vaikka dumbberikuski, ajaa rallia ja moukaroida metallia pajalla. Se ei oo este, mutta silmä lepää naisellisessa ulkokuosissa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, siis mun tietous asiasta on lähinnä pintapuolista.

        Mä käsitän feminiinisyyden ja maskuliinisuuden lähinnä luonteeksi, ehkä sukupuoliseksi luonteenpiirteeksi ja varmaan siitä, kun Hellsten käsitteli kirjoissaan noita termejä niin.

        Mutta mielenkiintoista tuokin, että sikiövaiheessa käy kovia hormoonimyrskyjä ja että oikeastaan on enemmän ihme, että lapsesta tulee "normaali" kuin jotain muuta. :o/

        Ja sekin "normaali" on ihan normaali, koska olosuhteet muokkaa ja mikä on mahdollista missäkin olosuhteissa on siis myös normaalia, vaihtelua, olosuhteiden luomaa/aiheuttamaa. Jos se ei olis normaalia sitä ei voisi edes tapahtua. Ikävää se voi olla, epätoivottavaakin, mutta täysin normaalia kuten vaikka trisomia tms.

        Elämää on erilaisilla kombinaatioilla mahdollista elää.


      • Huitale kirjoitti:

        Mä yksinkertaisesti viehätyn naisellisemmasta ulkonäöstä ja tyylistä, kuin maskuliinimmasta, siksi mulla näin. Ja se femiinimpi nainen voi olla silti vaikka dumbberikuski, ajaa rallia ja moukaroida metallia pajalla. Se ei oo este, mutta silmä lepää naisellisessa ulkokuosissa.

        No esimerkki.... tykkäätkö?

        https://www.google.com/url?sa=i&url=https://www.pinterest.com/neil7875/jessica-jones/&psig=AOvVaw1-5YpQRXqhxNfm2NE-Vdr2&ust=1696840643579000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBEQjRxqFwoTCPj49Y-G5oEDFQAAAAAdAAAAABAJ

        Mä taas oisin vastaavaan ihan höpönä. :oD
        Vois olla vaikka lyhythiuksinenkin...


      • Huitale kirjoitti:

        Luonnetta se minustakin pääosin on (aivoistahan se tulee, pääkopasta), mutta käytän samoja sanoja kuvaamaan myös ulkoisia ominaisuuksia ja habitusta. Käy molempiin kuvaavaksi sanaksi. 🙂

        Kun nyt sanon vaikka pitäväni naisesta joka on femiinimpi, kuin minä niin tarkoitan luonnetta, mutta todellakin myös ulkoista habitusta. Eli pukeutuu naisellisesti, näyttää naiselle ei miehelle eli on myös niitä naisellisia muotoja mitä miehillä ei ole luonnollisesti. Selkeesti heijastaa naisellisempaa persoonallisuuttaan ulospäinkin, toisin kun minä korostan maskuliinisempia piirteitäni ihan luonnostaan ja myös tietoisestikin, nyt kun uskallan olla miettimättä muitten mielipiteitä sen suhteen.

        Minusta on vaikeaa keksiä mitä milläkin tarkoittaa, kun puhutaan feminiiniydestä tai naisellisuudesta... ja milloin se on luonnetta ja milloin ulkoista habitusta...


      • Disseisback kirjoitti:

        No esimerkki.... tykkäätkö?

        https://www.google.com/url?sa=i&url=https://www.pinterest.com/neil7875/jessica-jones/&psig=AOvVaw1-5YpQRXqhxNfm2NE-Vdr2&ust=1696840643579000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBEQjRxqFwoTCPj49Y-G5oEDFQAAAAAdAAAAABAJ

        Mä taas oisin vastaavaan ihan höpönä. :oD
        Vois olla vaikka lyhythiuksinenkin...

        Joo, tyyli habitus, vaatetus on samansorttinen kun mulla naisellisempina aikoinani. Oli pitkää ja lyhyttä hiusta.

        Hän on naisellinen. Joku Ellu G. taas ei uppois ei sitten niin millään. Ei yhtään.


      • Disseisback kirjoitti:

        Minusta on vaikeaa keksiä mitä milläkin tarkoittaa, kun puhutaan feminiiniydestä tai naisellisuudesta... ja milloin se on luonnetta ja milloin ulkoista habitusta...

        Kyllä, ymmärrän ja oon sen ymmärtänyt keskustelujemme lomassa. Enkä minäkään aina muista tarkentaa tai avata selkeemmäksi, joten ei aina ymmärretä mitä toinen tarkoittaa. 👍


      • Huitale kirjoitti:

        Kyllä, ymmärrän ja oon sen ymmärtänyt keskustelujemme lomassa. Enkä minäkään aina muista tarkentaa tai avata selkeemmäksi, joten ei aina ymmärretä mitä toinen tarkoittaa. 👍

        Että ei se vastuu aina ole lukijallaan. 😄

        Minunkin pitäisi petrata ulosantiani.



      • Huitale kirjoitti:

        Joo, tyyli habitus, vaatetus on samansorttinen kun mulla naisellisempina aikoinani. Oli pitkää ja lyhyttä hiusta.

        Hän on naisellinen. Joku Ellu G. taas ei uppois ei sitten niin millään. Ei yhtään.

        Veikkaan, että Ellu kokisi minusta samoin. Näkyy hänkin naisellisemmista tykkäävän mitä itse on.


      • Huitale kirjoitti:

        Veikkaan, että Ellu kokisi minusta samoin. Näkyy hänkin naisellisemmista tykkäävän mitä itse on.

        Joo, no varmaan ei Ellu minustakaan diggais...

        Mutta jos toi Jessica ois vaikka lyhythiuksinen, niin saattais jo joku pitää vähemmän naisellisena.
        Mutta mä en oikein just osaakaan sanoa mitä se on, että ei ole kuitenkaan ihan stereotyyppisen naisellinen, kuten toi Jessica, vaan jotain maskuliinista siinä habituksessa ja luonteessa on...sehän viskelee äijiäkin siinä sarjassa. :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, no varmaan ei Ellu minustakaan diggais...

        Mutta jos toi Jessica ois vaikka lyhythiuksinen, niin saattais jo joku pitää vähemmän naisellisena.
        Mutta mä en oikein just osaakaan sanoa mitä se on, että ei ole kuitenkaan ihan stereotyyppisen naisellinen, kuten toi Jessica, vaan jotain maskuliinista siinä habituksessa ja luonteessa on...sehän viskelee äijiäkin siinä sarjassa. :oD

        Hän on vaan maskuliinisempi nainen, luonne on miestyypillisen kaltainen, kovapäinen, itsenäinen, aggressiivinen tarvittaessa. Kaikkea sitä mitä naisten ei mielletä olevan. Jostain ihmeen syystä. 🤷🏼‍♂️


      • Huitale kirjoitti:

        Hän on vaan maskuliinisempi nainen, luonne on miestyypillisen kaltainen, kovapäinen, itsenäinen, aggressiivinen tarvittaessa. Kaikkea sitä mitä naisten ei mielletä olevan. Jostain ihmeen syystä. 🤷🏼‍♂️

        Helpointa olis, jos vaan todettas, hän on ihmisen kaltainen kun ihmisiä on niin erilaisia olipa sukupuoli mitä ikinä tahansa, vaikka hattivatti tai hottentotti.


      • Huitale kirjoitti:

        Helpointa olis, jos vaan todettas, hän on ihmisen kaltainen kun ihmisiä on niin erilaisia olipa sukupuoli mitä ikinä tahansa, vaikka hattivatti tai hottentotti.

        Muakin lokeroitiin olemukseni ja käytökseni takia koulussa ja kylässä tätit pörpötti, oletpa poikamainen tyttö. Vieraat luuli pojaksi. Käyttäydy kuin tyttö jne.

        Kaikee vittumaista ja minusta täysin turhaa määkimistä.


      • Huitale kirjoitti:

        Muakin lokeroitiin olemukseni ja käytökseni takia koulussa ja kylässä tätit pörpötti, oletpa poikamainen tyttö. Vieraat luuli pojaksi. Käyttäydy kuin tyttö jne.

        Kaikee vittumaista ja minusta täysin turhaa määkimistä.

        Kun mähän olin vaan MÄ, ittenilainen. Vaan nyt alkaa rönsyilemään mulla liikaa. Meen keittelee kahvia. 😊


      • Huitale kirjoitti:

        Muakin lokeroitiin olemukseni ja käytökseni takia koulussa ja kylässä tätit pörpötti, oletpa poikamainen tyttö. Vieraat luuli pojaksi. Käyttäydy kuin tyttö jne.

        Kaikee vittumaista ja minusta täysin turhaa määkimistä.

        No minusta on outoa, että jotkut näkee sukupuolisuuden niin stereotyyppisenä.

        Mutta tosiaan toi Ellu G on hyvä esimerkki, että hänessä joku maskuliinisuus menee jo vähän yli, jos mietitään mun mieltymystä naisesta. En tiedä miten sen sanoittaisi, mutta niin vaan on.

        Varmaan jollain naisella vois joku Antti Tuisku taas tökätä vastaavasti ehkä? Siis heterolla.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Että ei se vastuu aina ole lukijallaan. 😄

        Minunkin pitäisi petrata ulosantiani.

        Miks trans ihmiseltä lähtee karvat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miks trans ihmiseltä lähtee karvat?

        Kysy Mr. Moonilta täysikuun aikaan.


    • Olen umpihetero nainen ja pystyn romanttiseen kanssakäymiseen vain umpiheteron miehen kanssa. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

      • Anonyymi

        Pitääkö miehen olla myös miehekäs mies?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö miehen olla myös miehekäs mies?

        Todellavaikeeta

        Henry Cavill type


    • En voisi. Liikaa minulle mutta tuo mies nyt kääntyisi bi /trans siitä vaan nielisi ylpeytensä.

      En vaan usko että moni ihminen olisi.

    • Anonyymi

      Sama homma kuin aloittajalla, mutta suomikin on menossa siihen suuntaan, että jos miehenä et halua sekaantua tyttöilijään, niin sinusta yritetään leipoa homofoobikkoa.

      Ikävä kyllä tähän suuntaan suomi on menossa.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Meidän halutaan kovasti olevan sitä mitä olemme, paitsi...

        Mä muuten ehdin tuossa alempana pohtia tätäkin kysymystä, onko esimerkiksi bikinifitness nainen "liian miehekäs". Omalla kohdalla tässä tulee ehkä vastaan se kysymys, olenko itse tällaisena sohvaperunana jonkun bikinifitnessurheilijan arvoinen.

        Todellavaikeeta


    • Anonyymi

      Oletkoitse trans sukupuolinen mies ja haluisit olla nainen?

      • No en ole. Tosin onhan tällä palstalla aiemminkin tullut vastaan miehittelyä. :D Mutta oon sen verran itsevarma nykyisin että kunhan itse tiedän varmuudella mitä olen, niin se riittää. Sillä ei siis ole merkitystä luuleeko joku random suomi24-käyttäjä mieheksi tai jopa transuksi.


      • Anonyymi

        Kyllä.


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        No en ole. Tosin onhan tällä palstalla aiemminkin tullut vastaan miehittelyä. :D Mutta oon sen verran itsevarma nykyisin että kunhan itse tiedän varmuudella mitä olen, niin se riittää. Sillä ei siis ole merkitystä luuleeko joku random suomi24-käyttäjä mieheksi tai jopa transuksi.

        Itse olen heteromiehenä pohtinut esimerkiksi tällaista, kuinka miehekästä on esimerkiksi kiinnostua psykologiasta. Kun mulla oli aikoinaan erittäin suuria vaikeuksia tutustua naisiin, turvauduin lopulta pelimiehen oppaisiin. Halusin ymmärtää paremmin näitä ilmiöitä, niinpä mua alkoi psykologiakin kiinnostaa aikaisempaa enemmän.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen heteromiehenä pohtinut esimerkiksi tällaista, kuinka miehekästä on esimerkiksi kiinnostua psykologiasta. Kun mulla oli aikoinaan erittäin suuria vaikeuksia tutustua naisiin, turvauduin lopulta pelimiehen oppaisiin. Halusin ymmärtää paremmin näitä ilmiöitä, niinpä mua alkoi psykologiakin kiinnostaa aikaisempaa enemmän.

        Todellavaikeeta

        Psykologia onkin mielenkiintoista, hyvin mielenkiintoista. Ei se epämiehekästä ole ollenkaan, miehiä on paljon psykologeina ja psykiatreina. Älykästähän se on. 👍


      • Huitale kirjoitti:

        Psykologia onkin mielenkiintoista, hyvin mielenkiintoista. Ei se epämiehekästä ole ollenkaan, miehiä on paljon psykologeina ja psykiatreina. Älykästähän se on. 👍

        Filosofia on enempikin kaikkien juttu, kun siinä voi mutuillakin mielin määrin. Eikä tarvi olla faktaakaan, kunhan kuulostaa järkevältä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Psykologia onkin mielenkiintoista, hyvin mielenkiintoista. Ei se epämiehekästä ole ollenkaan, miehiä on paljon psykologeina ja psykiatreina. Älykästähän se on. 👍

        Kyllä. Tässä voidaan ottaa vaikka vertailua talousfoorumin tasa-arvoraportista. Vuonna 2021 pohjoismaat kärjessä, Yhdysvallat sijalla 30, Venäjä sijalla 81, Kiina sijalla 107, Intia sijalla 140, Saudi Arabia sijalla 147 ja Iran sijalla 150.

        Jos mietitään vaikkapa Turkkia, joka sijoittuu sijalle 133, kyllä sieltäkin löytyy myös miesprykologeja.
        https://www.youtube.com/watch?v=sDAbeb0oI1o

        Tuosta videosta sais vaan enemmän irti, jos osais kieltä.

        Italia on sijalla 63 ja kyllä sieltäkin löytyy esimerkiksi psykiatreista miehiä.
        https://www.youtube.com/watch?v=HxDtWS7_bcA

        Puhuit älystä. Olen ymmärtänyt, että naiset ovat psykologiassa yleensä miehiä "parempia" ja tässä se ongelma onkin, kuinka hyvin äly riittää naisten kanssa keskusteluun, jotka hallitsevat psykologian hyvin. Syntyykö jälleen sitä kilpailua, josta olen täällä jo aiemminkin keskustellut?

        Todellavaikeeta


    • Anonyymi

      Bi-nainen menettelisi näin miehen näkökulmasta katsoen, mutta trans on jo isompi kynnys ylittää ja siihen en kyllä pystyisi. Jossain kohtaa takaraivoa luultavasti takoisi koko ajan ajatus alkuperästä.

      • En muistanut kirjautua, mielipide pysyy samana kirjautuneenakin 🙂


    • Anonyymi

      Mitäs väliä sillä on jos naisystävä olisi bi? Vaikka hän pettäisi sinua miestä toisen naisen kanssa niin kun asiaa miettii käytännön fyysisten toimenpiteiden kannalta niin olisiko pettäminen edes mahdollista? Kysymys kuuluukin: Millä muka? Eiköhän suurin osa jätkistä pitäisi sitä lähinnä huvittavana ja seksuaalielämää stimuloivana kokemuksena jos oma nainen olisi käynyt kyläilemässä toisen naisen luona 🙂. Mä oon jätkä niin mä tiedän kyllä mitä jätkien päässä liikkuu.

      • Anonyymi

        Nuorempana, kun kärsin "pornoriippuvuudesta", saatoin ajatella noinkin, mutta iän myötä on ajatus tässä asiassa muuttunut.

        Seksikkäänä pidän toki sitä, jos nainen on hyvä kuuntelemaan muita naisia ja muutenkin kommunikointi sujuu varsin mutkattomasti muiden naisten kanssa. Seksi naisen kanssa on kuitenkin mulle liikaa, nimenomaan silloin, jos ajattelisin naista mahdollisena tyttöystävänä. Ei siis kannata ensimmäisenä naisen kertoa mulle siitä, että on ollut parisuhteessa naisen kanssa.

        Todellavaikeeta


    • Anonyymi

      Miksikään ei pitäisikään kyllä.

    • Anonyymi

      Mennäänhän nyt kuitenkin perinteisillä…

    • En tiiä. Periaatteessa bisse voisi olla mahdollinen hyvinkin, trans taas ei. Pitäis kokeilla, niin voisi sanoa jotain varmaa, mutta umpiheterona on helpompi pysyä vanhassa mallissa, kun se on osoittautunut varsin riittäväksi.

    • Anonyymi

      Biseksuaalin kanssa toki, uskollisuus koskee MOLEMPIA sukupuolia joten ei tyttöjen iltoja vaan kellariin kaltereiden taakse.

      Trans on minulle edelleen se mies, ihan sama mitä on itselleen tehnyt. Tosin joustavana mielenä voisin käyttää söpön transun palveluja kevytromanttisena ja emotionaalisena halivastikkeena, vieressä saisi yhden yön nukkua mutta mistään sodomiasta olisi turha unelmoida. Sitten ghostaisin pysyvästi koska ei liikaa mitään luonnotonta kivaa.

      Terveisin, kirautumattomanpalstalutkan virtuaalipoikkis

    • Voisin, se ihminen on tärkein,
      Ja ku itekki oon bi- tai panseksuaali, niin🤷

      • Anonyymi

        hyi


    • En ole (tietääkseni) koskaan seurustellut bi-seksuaalin enkä varmasti transmiehen kanssa. En ole siis joutunut asiaa aidosti koskaan sen suuremmin pohtimaan omalla kohdallani. Tärkeintä on tietenkin ihminen itse, millainen hän on sisimmältään, miten hyvin arvomme ja ajatuksemme sopivat yksiin, millainen kemia välillämme on, miten vahva tunneside välillemme muodostuu.. Silti täytyy myöntää, että varauksetta en voi sanoa, ettenkö joutuisi prosessoimaan asiaa eritoten transmiehen kohdalla. Viehätyn seksuaalisesti miehistä ja enemmän ns miehekkäistä miehistä kuin androgyynisemmistä, mutta myönnän, että tässä kohdin minulla varmaan on aivan liian kapea käsitys koko asiasta, mikä rajoittaa ajatteluani.

      • Anonyymi

        Sun miehet varmaan on ollutkin suhteellisen miehekkäitä. Kerroit siinä yhdessä missiaiheisessa keskustelussa, ymmärsinkö oikein, että olet ainakin nuorena ollut lähellä fitnessmallin tasoa. Sinun miehet tuskin ovat olleet kovin hinteliä.

        "Tärkeintä on tietenkin ihminen itse, millainen hän on sisimmältään, miten hyvin arvomme ja ajatuksemme sopivat yksiin, millainen kemia välillämme on, miten vahva tunneside välillemme muodostuu.. "

        Mulle heteromiehenä taas on aivan ykkösasia se, että nainen on cissukupuolinen ja hetero. Mulle on joskus naiset kertoneet olevansa bi-seksuaaleja ja mun täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että välitötmästi meni miinuksille.

        Muuten tuo on kyllä mielenkiintoinen kysymys, mitä olla miehekäs mies tai naisellinen nainen. Minähän esitin siinä missiaiheisessa keskustelussa, kuinka myös esimerkiksi joku bikinifitnessurheilijakin voi olla kaunis, vaikka lihasta olisikin enemmän kuin esimerkiksi 60-luvun missillä.

        Muistat siitä aikaisemmasta keskustelusta varmaan tämän esimerkin. Tämännäköinen nainen olisi minun makuuni, jos itse olisin salitreenaajien keskuudessa edistyneemmällä tasolla. Minä kyllä näen tämän naisellisena, vaikka lihasta näyttäis olevan enemmän kuin esimerkiksi näillä 60-luvun misseillä.
        https://www.youtube.com/watch?v=TVm4JWEhQJY&list=PL6ggHpsZ1emGcXueHmEg2luSrJzdRSQja

        Täytyy esimerkiksi tässäkin videossa myöntää, että tällä Jekaterina Djatšenkolla kaikki on suoraan sanoen "liiankin täydellistä". Ehdottomasti pidän tätä naisellisena naisena. Syy olisikin omalla kohdalla puhtaasti siinä, että en koe olevani tällaisena sohvaperunana tämän naisen arvoinen.
        https://www.youtube.com/watch?v=jWbzRNmtdZs

        Otetaan toinen esimerkki. Tätä naista on joku palstalla aikaisemmissa keskusteluissa ihaillut. Mun täytyy kyllä suoraan sanoa, että en tiedä sytyttäisikö edes siinäkään tapauksessa, vaikka itse olisin "samalla tasolla". Toisin sanoen rajansa kaikella.
        https://www.youtube.com/watch?v=qjlpBiQjzPg

        Voi olla siis, jos itse olisin salitreenaajien keskuudessa edistyneemmällä tasolla, saattaisin toivoa, että naisellakin olisi vähän enemmän lihasmassaa kuin vaikkapa näillä 60-luvun misseillä, vaikka rajansa toki kaikella.

        Ykkösasia on kuitenkin minulle se, että nainen on cissukupuolinen ja hetero ja muulla tavalla mahdollisimman perusnaisellinen. "Sopiva" määrä lihasmassaa ei siis minun mielestä tuhoa naisellisuutta, vaan silloin syynä on yksinkertaisesti se, että ollaan "liian eri tasolla", jos minä lopetan naisen tapaamisen sen jälkeen kun huomaan, että naisella menee salilla vähän "liiankin hyvin".

        Ymmärsinkö oikein, että sinun salitreenit ja nuorempana mahdollinen"bikinifitnessvartalo" ei ole koskaan häirinneet sinun miehiä, on hyvi luonnollista, että miehet ovat olleet varsin miehekkäitä ja lihasmassaa ja voimaa on ollut enemmän kuin tarpeeksi. Tällä tavalla sä olet saanut varmasti myös paljon hyviä kokemuksiakin nimenomaan miehekkäistä miehistä, koska he ovat kyenneet sinuakin niemnomaan kannustamaan salitreeneissä.

        VIelä tästä: "Tärkeintä on tietenkin ihminen itse, millainen hän on sisimmältään, miten hyvin arvomme ja ajatuksemme sopivat yksiin, millainen kemia välillämme on, miten vahva tunneside välillemme muodostuu.."

        Tähän vaan vaikuttaa se, millä tasolla mies on "tärkeissä" asioissa, koska tämä, että on kokemusta osaamisesta "tärkeissä" asioissa, auttaa nimenomaan siihen, että osaa olla nimenomaan kannustava. Mä voin todellakin omalla kohdalla todeta tämän, että minun on ollut aina vaikee olla naista kohtaan kannustava, vaikka 100% varmasti tiedän sen, että paremmat mahdollisuudet olisi onnelliseen parisuhteeseen, jos osaisin olla kannustavampi. Väittäisin kuitenkin, että minun olisi ollut helpompaa olla kannustava, jos olisin jo peruskoulusta alkaen saanut enemmän kokemusta osaamisesta "tärkeissä" asioissa. Nämä "tärkeät" asiat, kun vaan tahtoo vaikuttaa siihen, kuinka miehekkääksi itsensä kokee. Heteroseksuaalina se vaan jotenkin tuntuu niin äärimmäisen luonnolliselta, että haluaa olla mahdollisimman miehekäs mies.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun miehet varmaan on ollutkin suhteellisen miehekkäitä. Kerroit siinä yhdessä missiaiheisessa keskustelussa, ymmärsinkö oikein, että olet ainakin nuorena ollut lähellä fitnessmallin tasoa. Sinun miehet tuskin ovat olleet kovin hinteliä.

        "Tärkeintä on tietenkin ihminen itse, millainen hän on sisimmältään, miten hyvin arvomme ja ajatuksemme sopivat yksiin, millainen kemia välillämme on, miten vahva tunneside välillemme muodostuu.. "

        Mulle heteromiehenä taas on aivan ykkösasia se, että nainen on cissukupuolinen ja hetero. Mulle on joskus naiset kertoneet olevansa bi-seksuaaleja ja mun täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että välitötmästi meni miinuksille.

        Muuten tuo on kyllä mielenkiintoinen kysymys, mitä olla miehekäs mies tai naisellinen nainen. Minähän esitin siinä missiaiheisessa keskustelussa, kuinka myös esimerkiksi joku bikinifitnessurheilijakin voi olla kaunis, vaikka lihasta olisikin enemmän kuin esimerkiksi 60-luvun missillä.

        Muistat siitä aikaisemmasta keskustelusta varmaan tämän esimerkin. Tämännäköinen nainen olisi minun makuuni, jos itse olisin salitreenaajien keskuudessa edistyneemmällä tasolla. Minä kyllä näen tämän naisellisena, vaikka lihasta näyttäis olevan enemmän kuin esimerkiksi näillä 60-luvun misseillä.
        https://www.youtube.com/watch?v=TVm4JWEhQJY&list=PL6ggHpsZ1emGcXueHmEg2luSrJzdRSQja

        Täytyy esimerkiksi tässäkin videossa myöntää, että tällä Jekaterina Djatšenkolla kaikki on suoraan sanoen "liiankin täydellistä". Ehdottomasti pidän tätä naisellisena naisena. Syy olisikin omalla kohdalla puhtaasti siinä, että en koe olevani tällaisena sohvaperunana tämän naisen arvoinen.
        https://www.youtube.com/watch?v=jWbzRNmtdZs

        Otetaan toinen esimerkki. Tätä naista on joku palstalla aikaisemmissa keskusteluissa ihaillut. Mun täytyy kyllä suoraan sanoa, että en tiedä sytyttäisikö edes siinäkään tapauksessa, vaikka itse olisin "samalla tasolla". Toisin sanoen rajansa kaikella.
        https://www.youtube.com/watch?v=qjlpBiQjzPg

        Voi olla siis, jos itse olisin salitreenaajien keskuudessa edistyneemmällä tasolla, saattaisin toivoa, että naisellakin olisi vähän enemmän lihasmassaa kuin vaikkapa näillä 60-luvun misseillä, vaikka rajansa toki kaikella.

        Ykkösasia on kuitenkin minulle se, että nainen on cissukupuolinen ja hetero ja muulla tavalla mahdollisimman perusnaisellinen. "Sopiva" määrä lihasmassaa ei siis minun mielestä tuhoa naisellisuutta, vaan silloin syynä on yksinkertaisesti se, että ollaan "liian eri tasolla", jos minä lopetan naisen tapaamisen sen jälkeen kun huomaan, että naisella menee salilla vähän "liiankin hyvin".

        Ymmärsinkö oikein, että sinun salitreenit ja nuorempana mahdollinen"bikinifitnessvartalo" ei ole koskaan häirinneet sinun miehiä, on hyvi luonnollista, että miehet ovat olleet varsin miehekkäitä ja lihasmassaa ja voimaa on ollut enemmän kuin tarpeeksi. Tällä tavalla sä olet saanut varmasti myös paljon hyviä kokemuksiakin nimenomaan miehekkäistä miehistä, koska he ovat kyenneet sinuakin niemnomaan kannustamaan salitreeneissä.

        VIelä tästä: "Tärkeintä on tietenkin ihminen itse, millainen hän on sisimmältään, miten hyvin arvomme ja ajatuksemme sopivat yksiin, millainen kemia välillämme on, miten vahva tunneside välillemme muodostuu.."

        Tähän vaan vaikuttaa se, millä tasolla mies on "tärkeissä" asioissa, koska tämä, että on kokemusta osaamisesta "tärkeissä" asioissa, auttaa nimenomaan siihen, että osaa olla nimenomaan kannustava. Mä voin todellakin omalla kohdalla todeta tämän, että minun on ollut aina vaikee olla naista kohtaan kannustava, vaikka 100% varmasti tiedän sen, että paremmat mahdollisuudet olisi onnelliseen parisuhteeseen, jos osaisin olla kannustavampi. Väittäisin kuitenkin, että minun olisi ollut helpompaa olla kannustava, jos olisin jo peruskoulusta alkaen saanut enemmän kokemusta osaamisesta "tärkeissä" asioissa. Nämä "tärkeät" asiat, kun vaan tahtoo vaikuttaa siihen, kuinka miehekkääksi itsensä kokee. Heteroseksuaalina se vaan jotenkin tuntuu niin äärimmäisen luonnolliselta, että haluaa olla mahdollisimman miehekäs mies.

        Todellavaikeeta

        Kuvailisin elämäni miehiä ulkoisesti suhteellisen miehekkäiksi ns perinteisen määritelmän mukaan. Miehekkyys voi tottakai tarkoittaa monenlaisia asioita. Ei ole vain yhtä tapaa olla miehekäs, eli toivottavasti en loukannut ketään. Mieheni ovat kuitenkin olleet kaikki aika isokokoisia. Tämä lienee seurausta siitä, että olen naiseksi pitkä (173-174cm) eikä pienikokoisemmat miehet minusta edes kiinnostu tai jos kiinnostuvat, tulee pituuteni monelle jonkinlaiseksi ongelmaksi enkä jaksa katsella sellaista yhtään. En nyt tiedä olenko ollut lähelläkään fitnessmallia, mutta olin kohtuutimmissä kunnossa nuorempana. En kuitenkaan mikään lihaskimppu eikä yksikään mies ole koskaan kommentoinut vartaloani mitenkään negatiivisesti eikä treenaamiseni ei ole kenellekään ollut koskaan ongelma. En oikein osaa edes kuvitella tilannetta, jossa mies kokisi minun kehoni jonkinlaisena "uhkana".

        Tuo on hyvä kysymys, että millainen ylipäätään on miehekäs mies tai naisellinen nainen. Käsitykset vaihtelevat takuulla paljon ihmisestä ja kulttuurista riippuen, mutta onhan sitä olemassa tiettyjä universaaleja piirteitä, joita pidetään naisellisia tai miehekkäinä. Tiimalasivartalo on esim yksi universaalisti naiselliseksi mielletty piirre. Leveät hartiat mielletään taas miehekkääksi. Tätä keskustelua käydessä täytyy kuitenkin muistaa, että jokainen on täydellisen hyvä omana itsenään ja ollakseen naisellinen, ei tarvitse omata täydellistä tiimalasivartaloa tai ollakseen miehekäs leveitä hartioita. Kaikista viehättävintä ulkoisesti on, kun ihminen viihtyy omassa kehossaan. Hyvä olo näkyy ulospäin ja tekee ihmisestä puoleensavetävän.

        Kirjoituksistasi huokuu läpi heikko itsetunto. Se on asia, jota sinun kannattaisi ehdottomasti työstää. Ei sinun tarvitse olla mikään kliseinen alfauros ollaksesi miehekäs. On vaikea ymmärtää, miksi koet niin monen asian naisessa uhkana. Toki ymmärrän tarpeesi tuntea itsesi miehekkääksi. Se lienee osittain myös biologinen tarve, jota valitettavasti yhteiskunta ja epärealistiset odotukset vääristävät. Sanoin sinulle tästä jo aikaisemmin, mutta mielestäni annat myös tuon nuoruuden kokemattomuuden rajoittaa itseäsi liikaa. Sinä elät tätä päivää, et menneisyyttä, joten keskity mieluummin siihen, mitä voi tehdä asioille tänään kuin murehdi sitä, mitä sinulta jäi nuorempana tekemättä ja kokematta.

        Miksi muuten koet niin vahvasti biseksuaalisen naisen epäkiinnostavaksi?


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Kuvailisin elämäni miehiä ulkoisesti suhteellisen miehekkäiksi ns perinteisen määritelmän mukaan. Miehekkyys voi tottakai tarkoittaa monenlaisia asioita. Ei ole vain yhtä tapaa olla miehekäs, eli toivottavasti en loukannut ketään. Mieheni ovat kuitenkin olleet kaikki aika isokokoisia. Tämä lienee seurausta siitä, että olen naiseksi pitkä (173-174cm) eikä pienikokoisemmat miehet minusta edes kiinnostu tai jos kiinnostuvat, tulee pituuteni monelle jonkinlaiseksi ongelmaksi enkä jaksa katsella sellaista yhtään. En nyt tiedä olenko ollut lähelläkään fitnessmallia, mutta olin kohtuutimmissä kunnossa nuorempana. En kuitenkaan mikään lihaskimppu eikä yksikään mies ole koskaan kommentoinut vartaloani mitenkään negatiivisesti eikä treenaamiseni ei ole kenellekään ollut koskaan ongelma. En oikein osaa edes kuvitella tilannetta, jossa mies kokisi minun kehoni jonkinlaisena "uhkana".

        Tuo on hyvä kysymys, että millainen ylipäätään on miehekäs mies tai naisellinen nainen. Käsitykset vaihtelevat takuulla paljon ihmisestä ja kulttuurista riippuen, mutta onhan sitä olemassa tiettyjä universaaleja piirteitä, joita pidetään naisellisia tai miehekkäinä. Tiimalasivartalo on esim yksi universaalisti naiselliseksi mielletty piirre. Leveät hartiat mielletään taas miehekkääksi. Tätä keskustelua käydessä täytyy kuitenkin muistaa, että jokainen on täydellisen hyvä omana itsenään ja ollakseen naisellinen, ei tarvitse omata täydellistä tiimalasivartaloa tai ollakseen miehekäs leveitä hartioita. Kaikista viehättävintä ulkoisesti on, kun ihminen viihtyy omassa kehossaan. Hyvä olo näkyy ulospäin ja tekee ihmisestä puoleensavetävän.

        Kirjoituksistasi huokuu läpi heikko itsetunto. Se on asia, jota sinun kannattaisi ehdottomasti työstää. Ei sinun tarvitse olla mikään kliseinen alfauros ollaksesi miehekäs. On vaikea ymmärtää, miksi koet niin monen asian naisessa uhkana. Toki ymmärrän tarpeesi tuntea itsesi miehekkääksi. Se lienee osittain myös biologinen tarve, jota valitettavasti yhteiskunta ja epärealistiset odotukset vääristävät. Sanoin sinulle tästä jo aikaisemmin, mutta mielestäni annat myös tuon nuoruuden kokemattomuuden rajoittaa itseäsi liikaa. Sinä elät tätä päivää, et menneisyyttä, joten keskity mieluummin siihen, mitä voi tehdä asioille tänään kuin murehdi sitä, mitä sinulta jäi nuorempana tekemättä ja kokematta.

        Miksi muuten koet niin vahvasti biseksuaalisen naisen epäkiinnostavaksi?

        Näinhän se tahtoo mennä, että pituuskin saattaa tulla haasteeksi, jos on naista lyhyempi. Aonakin omalla kohdalla lihas ja voima on vähän sama juttu.

        Miehekkäästä miehestä ja naisellisesta naisesta, ehdin tässä keskustelussa tuossa aiemmin pohtia tällaista kysymystä: onko esimerkiksi psykologiasta kiinnostuminen miehekästä. Kerroin, kuinka minulle oli aikoinaan hyvin vaikeeta tehdä tuttavuutta naisiin ja tämän takia jouduin turvautumaan pelimiehen oppaisiin. Mä tiedän, että nämä pelimiehen oppaat jakavat mielipiteitä ja sinäkin saatat olla eri mieltä siitä, onko niistä yksinäiselle miehelle apua. Jokatapauksessa näiden ilmiöiden ymmärtämiseen auttaa se, jos on myös psykologiassa riittävästi osaamista.

        Keskustelimme aikaisemmin koulutuksen merkityksestä ja olen siitä samaa mieltä sinun kanssa, että kyllähän koulutus kertoo esimerkiksi määrätietoisuudesta. Se, miten esimerkiksi koulutus voisi liittyä miehekkyyteen, saattaa olla helpompi tuntea itsensä miehekkääksi mieheksi parisuhteessa, jos on vähintään yhtä koulutettu naisen kanssa. Jos mies on vähintään yhtä koulutettu ja parisuhteessa käy yhdessä naisen kanssa salilla, voi tässäkin saada lisää kokemusta tuntea itsensä miehekkääksi mieheksi, kun vetelee vähintään yhtä suuria rautoja penkistä, mitä nainen vetelee jalkakyykyssä.

        Tuosta vartalosta, millainen on miehekäs mies tai naisellinen nainen. Siinä aikaisemmassa missiaiheisessa keskustelussa ehdin ottaa esimerkkejä, kuinka esimerkiksi fitnessurheilua on hyvin monessa maassa, vaikka maa ei olisi tasa-arvossa välttämättä kärkeä vaan pikemminkin loppupäätä. Samoin naisten painonnostoa ja voimanostoa on nykyään jo hyvin monessa maassa, oli maat tasa-arvossa kärkeä tai loppupäätä. Hyvä kysymys on nimenomaan tämä, josta aikaisemminkin mainitsin: onko esimerkiksi fitnessurheilijalla, painonnostajalla tai voimanostajanaisella heiveröinen, köyhä, työtön ja matalasti koulutettu mies. Kuinka yleistä tämä eri puolilla maapalloa on?

        Kuten muistat siitä aikaisemmasta keskustelusta, otin tämän esimerkin. Tuossa India Today-lehdessä intialainen näyttelijä Bipasha Basu miehensä kanssa.
        https://www.indiatoday.in/lifestyle/wellness/story/bipasha-basu-karan-singh-grover-relationship-goals-wedding-anniversary-workout-monday-motivation-lifest-974475-2017-05-01

        Tuossa samasta lehdestä lisää Bipasha Basun treeneistä.
        https://www.indiatoday.in/lifestyle/health/story/bipasha-basu-weight-training-pull-us-fitness-workout-osteoporosis-arthritis-1202562-2018-04-02

        Puhuu kyllä treenaamisen hyödyistä. En missään tapauksessa väheksy, etteikö olisi hyödyllistä lukea, mutta en voi välttyä siltäkään tosiasialta, että miettii sitä, olisiko itse tällaisen naisen arvoinen ja sitä, kuinka moni nainen ihailee Bipasha Basua ja haluaisi itse olla samanlainen. Jos minulla olisi tyttöystävä, joka ihailee Bipasha Basua ja haluaa olla samanlainen, en voi välttyä ajatukselta, kuinka paljon minulta "vaaditaan", täyttyykö parisuhde "suorituspakoista".

        Otetaanpa vielä tuosta talousfoorumin vuoden 2021 tasa-arvosta: Pohjoismaat kärjessä, Yhdysvallat sijalla 30, Venäjä silajja 81, Kiina sijalla 107, Intia sijalla 140, Saudi Arabia sijalla 147 ja Iran sijalla 150.

        On hyvä muistaa, että tasa-arvo ei ainakaan nykyaikana näy siinä, saako nainen rehkiä salilla. Kuten muistat siitä aikaisemmasta keskustelusta, painonnostajanaisia löytyy myös Saudi Arabiasta ja tuossa on video Aasian Voimanostoliitosta. Löytyy naisia myös Iranista.
        https://www.youtube.com/watch?v=k062Km_gQfs

        Palataan vielä tuohon intialaiseen näyttelijään Bipahsa Basuun. Tuossa haastattelu ja myös miehensä kanssa. Ei näytä olevan edes kovin lyhytkään nainen.
        https://www.youtube.com/watch?v=7wn9_gyliN4

        Onhan tuo Bipasha Basu toki yksiä maailman kauneimpia naisia. Ei ainakaan tuossa videossa näyttäis olevan mitään "kehonrakentajan" käsiä. Hyvä niin. Ei se siitä huolimatta sitä tarkoita, että vastaava nainen hyväksyisi miehen, joka ei rehki salilla "tarpeeksi". Tai sanotaan vaikkapa näin: kuinka helppoa parisuhde olisi, jos mies käy salilla "liian" harvoin.

        Tuosta biologisesta tarpeesta tuntea itsensä miehekkääksi ja siitä, miten yhteiskunta ja epärealistiset odotukset meihin vaikuttavat.

        Kyllä todellakin ainakin minuun on nämä elokuvien, lehtien ja muun median "täydelliset" ihmiset vaikuttaneet. Se on sitten toinen juttu, olenko innostunut itsekin tavoittelee "täydellisyyttä" vai olenko pikemminkin masentunut.

        Jatkuu seuraabassa kommentissa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se tahtoo mennä, että pituuskin saattaa tulla haasteeksi, jos on naista lyhyempi. Aonakin omalla kohdalla lihas ja voima on vähän sama juttu.

        Miehekkäästä miehestä ja naisellisesta naisesta, ehdin tässä keskustelussa tuossa aiemmin pohtia tällaista kysymystä: onko esimerkiksi psykologiasta kiinnostuminen miehekästä. Kerroin, kuinka minulle oli aikoinaan hyvin vaikeeta tehdä tuttavuutta naisiin ja tämän takia jouduin turvautumaan pelimiehen oppaisiin. Mä tiedän, että nämä pelimiehen oppaat jakavat mielipiteitä ja sinäkin saatat olla eri mieltä siitä, onko niistä yksinäiselle miehelle apua. Jokatapauksessa näiden ilmiöiden ymmärtämiseen auttaa se, jos on myös psykologiassa riittävästi osaamista.

        Keskustelimme aikaisemmin koulutuksen merkityksestä ja olen siitä samaa mieltä sinun kanssa, että kyllähän koulutus kertoo esimerkiksi määrätietoisuudesta. Se, miten esimerkiksi koulutus voisi liittyä miehekkyyteen, saattaa olla helpompi tuntea itsensä miehekkääksi mieheksi parisuhteessa, jos on vähintään yhtä koulutettu naisen kanssa. Jos mies on vähintään yhtä koulutettu ja parisuhteessa käy yhdessä naisen kanssa salilla, voi tässäkin saada lisää kokemusta tuntea itsensä miehekkääksi mieheksi, kun vetelee vähintään yhtä suuria rautoja penkistä, mitä nainen vetelee jalkakyykyssä.

        Tuosta vartalosta, millainen on miehekäs mies tai naisellinen nainen. Siinä aikaisemmassa missiaiheisessa keskustelussa ehdin ottaa esimerkkejä, kuinka esimerkiksi fitnessurheilua on hyvin monessa maassa, vaikka maa ei olisi tasa-arvossa välttämättä kärkeä vaan pikemminkin loppupäätä. Samoin naisten painonnostoa ja voimanostoa on nykyään jo hyvin monessa maassa, oli maat tasa-arvossa kärkeä tai loppupäätä. Hyvä kysymys on nimenomaan tämä, josta aikaisemminkin mainitsin: onko esimerkiksi fitnessurheilijalla, painonnostajalla tai voimanostajanaisella heiveröinen, köyhä, työtön ja matalasti koulutettu mies. Kuinka yleistä tämä eri puolilla maapalloa on?

        Kuten muistat siitä aikaisemmasta keskustelusta, otin tämän esimerkin. Tuossa India Today-lehdessä intialainen näyttelijä Bipasha Basu miehensä kanssa.
        https://www.indiatoday.in/lifestyle/wellness/story/bipasha-basu-karan-singh-grover-relationship-goals-wedding-anniversary-workout-monday-motivation-lifest-974475-2017-05-01

        Tuossa samasta lehdestä lisää Bipasha Basun treeneistä.
        https://www.indiatoday.in/lifestyle/health/story/bipasha-basu-weight-training-pull-us-fitness-workout-osteoporosis-arthritis-1202562-2018-04-02

        Puhuu kyllä treenaamisen hyödyistä. En missään tapauksessa väheksy, etteikö olisi hyödyllistä lukea, mutta en voi välttyä siltäkään tosiasialta, että miettii sitä, olisiko itse tällaisen naisen arvoinen ja sitä, kuinka moni nainen ihailee Bipasha Basua ja haluaisi itse olla samanlainen. Jos minulla olisi tyttöystävä, joka ihailee Bipasha Basua ja haluaa olla samanlainen, en voi välttyä ajatukselta, kuinka paljon minulta "vaaditaan", täyttyykö parisuhde "suorituspakoista".

        Otetaanpa vielä tuosta talousfoorumin vuoden 2021 tasa-arvosta: Pohjoismaat kärjessä, Yhdysvallat sijalla 30, Venäjä silajja 81, Kiina sijalla 107, Intia sijalla 140, Saudi Arabia sijalla 147 ja Iran sijalla 150.

        On hyvä muistaa, että tasa-arvo ei ainakaan nykyaikana näy siinä, saako nainen rehkiä salilla. Kuten muistat siitä aikaisemmasta keskustelusta, painonnostajanaisia löytyy myös Saudi Arabiasta ja tuossa on video Aasian Voimanostoliitosta. Löytyy naisia myös Iranista.
        https://www.youtube.com/watch?v=k062Km_gQfs

        Palataan vielä tuohon intialaiseen näyttelijään Bipahsa Basuun. Tuossa haastattelu ja myös miehensä kanssa. Ei näytä olevan edes kovin lyhytkään nainen.
        https://www.youtube.com/watch?v=7wn9_gyliN4

        Onhan tuo Bipasha Basu toki yksiä maailman kauneimpia naisia. Ei ainakaan tuossa videossa näyttäis olevan mitään "kehonrakentajan" käsiä. Hyvä niin. Ei se siitä huolimatta sitä tarkoita, että vastaava nainen hyväksyisi miehen, joka ei rehki salilla "tarpeeksi". Tai sanotaan vaikkapa näin: kuinka helppoa parisuhde olisi, jos mies käy salilla "liian" harvoin.

        Tuosta biologisesta tarpeesta tuntea itsensä miehekkääksi ja siitä, miten yhteiskunta ja epärealistiset odotukset meihin vaikuttavat.

        Kyllä todellakin ainakin minuun on nämä elokuvien, lehtien ja muun median "täydelliset" ihmiset vaikuttaneet. Se on sitten toinen juttu, olenko innostunut itsekin tavoittelee "täydellisyyttä" vai olenko pikemminkin masentunut.

        Jatkuu seuraabassa kommentissa.

        Todellavaikeeta

        Jatkuu.

        Niin, tästä, millaisia "epärealistisia" odotuksia meille luodaan. Puhutaanpa jälleen tuosta malli Emily Ratajkowskista, josta olen täällä useasti aikaisemminkin puhunut.

        Jälleen uusia juttuja Emilystä.
        https://www.womenshealthmag.com/uk/fitness/a45452657/emily-ratajkowski-butt-legs-thong-bikini-instagram-photo/

        Tuossa Women's Health lehdessä Emilyn pakaralihaksia ja jalkoja kehutaan "mega strong".

        Tuo kielenkin käyttö, mitä lehdissä on, voidaan kysyä, aiheutetaanko sillä enenevässä määrin lisää "suorituspakkoja" vai toisinpäin.

        Toinen juttu The Sun lehdestä.
        https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/24319398/emily-ratajkowski-new-york-camel-minidress-headphones/

        Pakko myöntää, että on kyllä minun makuuni.

        Otetaanpa vertailuun vielä vuoden 1968 missikisoja.
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/10/27/miss-eurooppa-1968-leena-brusiin

        Kun katsotaan tuota ensimmäistä videota, eipä taida löytyä naista, jolla olisi yhtä paljon lihasmassaa kuin tuolla intialaisella näyttelijä Bipasha Basulla. Tuo malli Emily Ratajkowski näyttäisi olevan lähempänä näitä vuoden 1968 missikisojen naisia.

        Ei se tietenkään ole pelkät lihakset, vaan kokonaisuus: jos naisella on lihasmassan lisäksi vielä koulutusta ja menestymistä työelämässä jne, tämä yksinkertaisesti voi tehdä hyvin vaikeeta ellei jopa mahdotonta tuntea osalle miehistä itseä miehekkääksi tällaisen naisen kanssa, vaikka nainen onnistuisikin säilyttämään naisellisuutensa samanaikaisesti.

        Mietitäänpä vielä tuota malli Emily Ratajkowskia, hänhän toimii juontajana omalla Youtube-kanavalla ja keskustelee monien julkkisten kanssa. Varmasti hänellä riittää myös yleissivistystä. Niin, siis riittääkö miehellä inhimillinen pääoma parisuhteeseen naisen kanssa, jolla on osaamista monessa asiassa?

        Vielä tuosta lihasmassasta. Jos naisella on osaamista monessa asiassa ja kaiken lisäksi vielä fitnessmalli, tämä voi olla osalle miehistä liian suuri haaste. Jos naisella on osaamista monessa asiassa, mutta muuten laihemman puoleinen, tämä ei muodosta yhtä suurta haastetta ja tällaisen naisen kanssa saattaa heiveröisemmän miehen olla helpompi aloittaa parisuhde.

        Puhuit tuosta minun huonosta itsetunnosta ja siitä, että minun pitäisi sitä työstää. Tämä on ilman muuta hyvä kysymys. Ensimmäisenä herää vaan tällainen kysymys: onko itsetunto täysin irrallinen kaikesta, mitä elämän aikana tapahtuu?

        Miten sinä lähtisit työstää itsetuntoa?

        Vielä tuosta naisen biseksuaalisuudesta. Tämä on hyvin hankala kysymys ja tätä on hyvin vaikea selittää. Asia vaan tahtoo omalla kohdalla hyvin vahvasti mennä niin, että sitä hetero miehenä etsii hetero naista. Jos nainen muutaman minuutin tutustumisen aikana alkaa kertomaan, että on ollut parisuhteessa naisen kanssa, jotakin hyvin "olennaista" siinä silloin tuhoutuu. Suosittelen siis tässä asiassa malttaa mielensä, antaa ajan kulua ja katsotaan, mikä on tilanne myöhemmin, kun ollaan hyvin ensin tutustuttu.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuu.

        Niin, tästä, millaisia "epärealistisia" odotuksia meille luodaan. Puhutaanpa jälleen tuosta malli Emily Ratajkowskista, josta olen täällä useasti aikaisemminkin puhunut.

        Jälleen uusia juttuja Emilystä.
        https://www.womenshealthmag.com/uk/fitness/a45452657/emily-ratajkowski-butt-legs-thong-bikini-instagram-photo/

        Tuossa Women's Health lehdessä Emilyn pakaralihaksia ja jalkoja kehutaan "mega strong".

        Tuo kielenkin käyttö, mitä lehdissä on, voidaan kysyä, aiheutetaanko sillä enenevässä määrin lisää "suorituspakkoja" vai toisinpäin.

        Toinen juttu The Sun lehdestä.
        https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/24319398/emily-ratajkowski-new-york-camel-minidress-headphones/

        Pakko myöntää, että on kyllä minun makuuni.

        Otetaanpa vertailuun vielä vuoden 1968 missikisoja.
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/10/27/miss-eurooppa-1968-leena-brusiin

        Kun katsotaan tuota ensimmäistä videota, eipä taida löytyä naista, jolla olisi yhtä paljon lihasmassaa kuin tuolla intialaisella näyttelijä Bipasha Basulla. Tuo malli Emily Ratajkowski näyttäisi olevan lähempänä näitä vuoden 1968 missikisojen naisia.

        Ei se tietenkään ole pelkät lihakset, vaan kokonaisuus: jos naisella on lihasmassan lisäksi vielä koulutusta ja menestymistä työelämässä jne, tämä yksinkertaisesti voi tehdä hyvin vaikeeta ellei jopa mahdotonta tuntea osalle miehistä itseä miehekkääksi tällaisen naisen kanssa, vaikka nainen onnistuisikin säilyttämään naisellisuutensa samanaikaisesti.

        Mietitäänpä vielä tuota malli Emily Ratajkowskia, hänhän toimii juontajana omalla Youtube-kanavalla ja keskustelee monien julkkisten kanssa. Varmasti hänellä riittää myös yleissivistystä. Niin, siis riittääkö miehellä inhimillinen pääoma parisuhteeseen naisen kanssa, jolla on osaamista monessa asiassa?

        Vielä tuosta lihasmassasta. Jos naisella on osaamista monessa asiassa ja kaiken lisäksi vielä fitnessmalli, tämä voi olla osalle miehistä liian suuri haaste. Jos naisella on osaamista monessa asiassa, mutta muuten laihemman puoleinen, tämä ei muodosta yhtä suurta haastetta ja tällaisen naisen kanssa saattaa heiveröisemmän miehen olla helpompi aloittaa parisuhde.

        Puhuit tuosta minun huonosta itsetunnosta ja siitä, että minun pitäisi sitä työstää. Tämä on ilman muuta hyvä kysymys. Ensimmäisenä herää vaan tällainen kysymys: onko itsetunto täysin irrallinen kaikesta, mitä elämän aikana tapahtuu?

        Miten sinä lähtisit työstää itsetuntoa?

        Vielä tuosta naisen biseksuaalisuudesta. Tämä on hyvin hankala kysymys ja tätä on hyvin vaikea selittää. Asia vaan tahtoo omalla kohdalla hyvin vahvasti mennä niin, että sitä hetero miehenä etsii hetero naista. Jos nainen muutaman minuutin tutustumisen aikana alkaa kertomaan, että on ollut parisuhteessa naisen kanssa, jotakin hyvin "olennaista" siinä silloin tuhoutuu. Suosittelen siis tässä asiassa malttaa mielensä, antaa ajan kulua ja katsotaan, mikä on tilanne myöhemmin, kun ollaan hyvin ensin tutustuttu.

        Todellavaikeeta

        Hui, kun kirjoitat pitkiä viestejä 😄 Yritän tiivistää vastaukseni, että vastaisin suunnilleen kaikkiin kohtiin.

        Pituus on monelle yllättävän merkityksellinen kriteeri kumppanin valinnassa. Monen mieleen on iskostunut se, että miehen on oltava isompi osapuoli. Minulla ei ole miehelle mitään pituusvaatimuksia, mutta jos mies on minua lyhyempi, hänellä ei saa olla ongelmaa asian suhteen eli minä en kuuntele mitään kommentteja siitä, miten pitkä olen ja miten olisi parempi, kun en käyttäisi korkoja.

        Mielestäni psykologiasta kiinnostunut mies voi ehdottomasti olla miehekäs. Esim terapeutti-Ville on mielestäni miehekäs (hänellä on muuten ihana ääni 😄). On enemmänkin upea asia, jos psykologia kiinnostaa, koska se kertoo mielenkiinnosta ihmisen mieltä kohtaan. Siitä en ole niin varma, miten oikeaan suuntaan pääsee pelimiehen oppailla, kun en ole tutustunut sellaisiin lainkaan ja pelimies terminä on hieman arveluttava, mutta jos tuollaisten oppaiden avulla parantaa mahdollisuuksiaan esim tutustua uusiin ihmisiin, niin mikäpäs siinä.

        Koulutus kertoo jostain, mutta ei parisuhteessa kilpailla siitä, kumpi on koulutetumpi. On todennäköistä, että samankaltaisella koulutustaustalla olevilla on enemmän yhteistä, mutta koulutus kertoo ihmisestä vain yhden asian. Itselle koulutustasoa tärkeämpää on fiksuus, tunneäly ja yleissivistys. Niihin ei tarvita tohtorin tutkintoa. En edes suostuisi kilpailemaan miehen kanssa siitä, kummmalla on vankempi koulutustausta.

        Mainitsit, että esim Saudi-Arabiassa naisella on mahdollisuus treenata, mutta näinhän ei läheskään aina ole. Naisten oikeudet ovat yhä edelleen hyvin puutteelliset Saudi-Arabiassa, kuten koko ihmisoikeudet. Osa kansasta elää länsimaiseen tyyliin, mutta Saudi-Arabiassa on silti niin räikeitä ihmisoikeusrikkomuksia, että en sanoisi naisilla olevan siellä täyttä vapautta päätään omasta elämästään.

        En kommentoi noihin esiin nostamiisi naisiin muuta kuin, että he ovat toki kauniita, menestyneitä ja kaikin puolin tasokkaita naisia, mitä nyt näin pelkän hataran julkisuuskuvan perusteella pystyy sanomaan ja on sanomattakin selvää, että tuon tason naiset vaativat myös mieheltä paljon. Sama pätee miehiin. En ymmärrä miksi vaivaat niin mahdottoman paljon päätäsi sillä, minkä tasoisia jotkut maailman kauneimmat naiset ovat ja mitä he miehiltä vaativat. Julkkiksia on väestöstä pienenpieni promille. Suurin osa meistä on ihan tavallisia ihmisiä. Ei itseään kannata verrata julkisuuden henkilöihin, joilla on taustallaan kokonainen tiimi personal trainereita, ravintovalmentajia, meikkaajia jne. Huikean suurelle osalle on myös tehty kosmeettisia toimenpiteitä, eli aniharva julkkiksista on täysin naturelli oma itsensä. Miksi tuollaisen kanssa pitäisi kilpailla?

        Itsetunto ei ole irrallinen kaikesta, mitä elämässä tapahtuu, vaan Itsetunto liittyy hyvin vahvasti siihen, mitä ihminen elämänsä aikana kokee. Jos ihminen tulee esim. jatkuvasti lapsena mitätöidyksi, alistetuksi tms on hyvin vaikea rakentaa tervettä pohjaa hyvälle itsetunnolle. Se on tietenkin myös persoonakysymys, toisilla on luonnostaan vahvempi Itsetunto kuin toisilla eikä sitä helposti romahduteta. Vaurioitunutta itsetuntoa voi kuitenkin rakentaa uudelleen. Sitä voi tehdä esim miettimällä, mitä hyviä puolia itsessään on ja vahvistamalla näitä. Itselleen kannattaa puhua lempeästi ja sanoa ääneen vaikka peilin edessä se, mitä hyvää itsessään näkee. Kiinnitä huomiota siihen, miten puhut itsellesi. Jos jatkuvasti soimaat itseäsi, alat uskomaan tähän enemmän ja enemmän. Hyvä tapa on myös tehdä asioita, joista tulee hyvä olo. Esim itselläni on varmempi olo, kun olen urheillut, sillä tunnen silloin oloni kehossani hyväksi. Äläkä odota mitään pikaratkaisua. Se on maraton, ei sprintti.

        Heterolle luontaisimmalta vaihtoehdolta ehkä usein tuntuu toinen hetero. Molemmat ovat samoilla aaltopituuksilla seksuaalisen suuntautumisen suhteen eikä tule ainakaan mitään sellaisia ajatuksia, että riittääkö toiselle. Toisaalta olemme vain ihmisiä kaikki eikä seksuaalinen suuntautuminen ihmisestä lopulta sen erilaisempaa tee. Kun ollaan samalla aaltopituudella oikeasti tärkeiden asioiden suhteen, kuten luottamuksen ja uskollisuuden, niin tuskinpa toisen biseksuaalisuus olisi sen isompi juttu.


    • Anonyymi

      Alkuun. Hyväksyn ihmisen omanlaisen luonteen, persoonan tai taipumukset. Tuskin kuitenkaan seurustelisin heidän kanssaan.
      Näissä ihmisissä korostuu yliherkkyys ja taipumuus suloisuuteen jolla pyritään hakemaan huomiota ja läheisyyttä. Teatraalisen persoonan elämä ei voi olla tasainen hillitty elämä, josta itse pidän.

      • Anonyymi

        Ei kantsii valehdella, trans naisen näkee kyllä päällepäinkin, et on miehisiä piirteitä! Sitä pitää plla sellainen, millaiseksi on syntynyt! Kaikilla on oikeus elää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kantsii valehdella, trans naisen näkee kyllä päällepäinkin, et on miehisiä piirteitä! Sitä pitää plla sellainen, millaiseksi on syntynyt! Kaikilla on oikeus elää!

        No mitäs sitten sanot hetero/cis-naisista, joilla on häiritsevän miehisiä piirteitä ulkonäössään, vaikkei ole koskaan penistä haarovälissä roikkunut? Esim. mua on veikattu mieheksi liian usein, vaikka omaan mm. pitkät hiukset (jota pidetään naisellisena piirteenä).

        Kirjautumaton palstalutka Kirjautumaton


    • Anonyymi

      En voisi. Antaa heidän seurustella keskenään.

    • Anonyymi

      Voisin seurustella molempien kanssa. Rakkaus kun kohdalle tulee, niin se jyrää alleen kaiken muun.

      N43

    • Anonyymi

      Olen seurustellut parikin kertaa bi-seksuaalin naisen kanssa. Molemmilla oli myöskin epävakaa persoonallisuushäiriö. Yhtä hyvän suhteen saa sukeltamalla karhun kanssa samaan pesään kesken unien.

    • En voisi, olen hetero. Noissa tulee yleensä mukana myös muita epätoivottuja piirteitä.

    • Anonyymi

      En kuuna päivänä voisi seurustella transsun kanssa vaikka sitä yritetäänkin tässä maassa jo jotenkin normalisoida.

    • Anonyymi

      En voisi. He saavat olla sellaisia kuin ovat, mutta itse en lähtisi suhteeseen bin tai transun kanssa. Minulta menisi halut. Ajatuskin seksistä inhottaisi.

    • Anonyymi

      Totta kai voisin, jos ko henkilö - heti tavattua, suhteen alkumwtreillä, heti - kertoisi itsestään kaiken. Toiveitaan myös. No problem.
      Kaikkea voisi jakaa. Siitähän voisi tulla varsin mielenkiintoista ja -kiihkoistakin.
      Olla oma itsensä.

    • Anonyymi

      Aavistelen seurustelleeni näin. Harmi, ettei hlö kertonut itsestään minulle kaikkea vuosien mittaan. Sääli.
      Olen leikkimielinen ja rakastun ja rakastan harvoin.

    • Anonyymi
      • 175 cm pitkä, kaunis on. Ainakin mun silmää miellyttää naisena. 👍


    • Anonyymi

      Ainakin bi-naisen tai transmiehen kanssa hyvinkin voisin seurustella. Ainoa kai tuossa on rajaavana tekijänä, että tieten tahtoen en haluaisi intiimiin kanssakäymiseen kenenkään kanssa, jonka sukukalleudet ovat olleet jonkun ahterissa, johtuen mm. valtavasta eri mikrobien määrästä ko. sijainnissa. Enkä kyllä oikein myöskään sellaisen kanssa jonka ahterissa jonkun sukukalleudet ovat olleet, johtuen taas merkittävästi lisääntyneestä ulosteinkontinenssin riskistä ja siis mahdollisista huomattavista hajuhaitoista.

      • Anonyymi

        En ole harrastanut anaaliseksiä, mutta en kyllä voisi seurustella ihmisen kanssa, jolle todella esim.20 v sitten harrastettu seksi olisi ongelma bakteerien takia.


    • Anonyymi

      Tietenkin voisin.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Aloitin juuri suhteen vapaudenpatsaan kanssa.

      • Joillain on suhde dildonkin kanssa ja muovinuken, joten aivan terve olet.


      • Anonyymi

        Kuinkahan monen kanssa vaparilla on suhde.


    • Anonyymi

      Riippuu minkälaisesta seurustelusta on kysymys! Jos on kysymys työkaverista tai naapurista, niin väliäkö tuolla-> olkoot mitä on, ei asia kuulu mulle!
      Onhan mulla ollut heitä työkavereina; jos työnsä tekevät, ei siihen seksuaallisuuden pitäisi liittyä mitenkään!

      En halua seurustella bi-miehen kanssa, siis olla missään vakavassa suhteessa!
      Oli sen verran kova kokemus, hyvä kun hengissä selvisin!
      Kuten sanonta kuuluu; mikä ei tapa, niin se vahvistaa! Mutt henkisesti niin raskas kokemus, etten toista kertaa sitä tule kokemaan! Kyllä mä käännän kivet ja kannotkin ylösalaisin, ennenkuin uuteen suhteeseen alan; jos yleensä edes alan.
      trollikka

    • Voisin seurustella naisen tai jopa miehenkin kanssa, jos oikein hyvin natsaisi. Jostain syystä transihmiset eivät kuitenkaan sytytä. En haluaisi seurustella myöskään bi-henkisen ihmisen kanssa, sillä ne tuppaavat löytämään todellisen seksuaalisuutensa ja lähtevän sitten toisen sukupuolen mukaan.

      • Voihan se bi olla löytänyt jo itsensä ja mieluisan sukupuolen kumppanina sinuun tutustuessa, ei välttis lähde yhtään mihinkään jos se olet sinä jonka hän haluaa. Jos se on sinun sukupuoli se mieluinen, ei se toinen., kolmas jne. Meissä on monogamisia varmasti yhtälailla kuin heteroissa ja muissakin.


      • Huitale kirjoitti:

        Voihan se bi olla löytänyt jo itsensä ja mieluisan sukupuolen kumppanina sinuun tutustuessa, ei välttis lähde yhtään mihinkään jos se olet sinä jonka hän haluaa. Jos se on sinun sukupuoli se mieluinen, ei se toinen., kolmas jne. Meissä on monogamisia varmasti yhtälailla kuin heteroissa ja muissakin.

        Ja bi ei ole välivaihe, kohti todellista seksuaalista suuntautumista, kuten ennenmuinoin kuviteltiin olevan. Se on vain kyky tuntea vetovoimaa molempiin binäärisiin sukupuoliin. Ei sen kummempaa.

        Joku tykkää pullasta, vain pullasta. Joku tykkää pullan lisäksi myös pipareista. Eikä jojoile niitten välissä mitenkään.


      • Huitale kirjoitti:

        Ja bi ei ole välivaihe, kohti todellista seksuaalista suuntautumista, kuten ennenmuinoin kuviteltiin olevan. Se on vain kyky tuntea vetovoimaa molempiin binäärisiin sukupuoliin. Ei sen kummempaa.

        Joku tykkää pullasta, vain pullasta. Joku tykkää pullan lisäksi myös pipareista. Eikä jojoile niitten välissä mitenkään.

        Lisään nyt vielä senkin, että aivan kuten heteroissakin niin kaikissa seksuaalisuuksissa on niitä jojoilijoita, jotka haluu jatkuvaa vaihtelua ja paljon kokemuksia eri ihmisten kanssa vehtaamisesta. Sitten on kuten minä, en kaipaa yhtään kokemuksia, eri ihmisiä vuorotellen. Kaipaan ihmistä jota rakastan, enkä halua luotaan pois. Jonka kanssa elää elämäni hautaan asti, jos niin hyvin onni potkii.

        Eli eroja on, olipa bi tai mitä hyvänsä siinä mitä suhteiltaan ja ihmisistä haluaa.


      • Huitale kirjoitti:

        Lisään nyt vielä senkin, että aivan kuten heteroissakin niin kaikissa seksuaalisuuksissa on niitä jojoilijoita, jotka haluu jatkuvaa vaihtelua ja paljon kokemuksia eri ihmisten kanssa vehtaamisesta. Sitten on kuten minä, en kaipaa yhtään kokemuksia, eri ihmisiä vuorotellen. Kaipaan ihmistä jota rakastan, enkä halua luotaan pois. Jonka kanssa elää elämäni hautaan asti, jos niin hyvin onni potkii.

        Eli eroja on, olipa bi tai mitä hyvänsä siinä mitä suhteiltaan ja ihmisistä haluaa.

        Olen nyt vähän töykeä ja sanon suoraan. Sinäkin olet vikitellyt naisia tällä palstalla.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Olen nyt vähän töykeä ja sanon suoraan. Sinäkin olet vikitellyt naisia tällä palstalla.

        Olenko? En tietääkseni ole. Ihastunut olen kyllä pahasti Lillikseen silloin muutama vuosi sitten. Hän sai mut ihan sekaisin. Mutten mä mielestäni ooe häntäkään vokotellut, kertonut kyllä ihastuneeni.


      • Huitale kirjoitti:

        Olenko? En tietääkseni ole. Ihastunut olen kyllä pahasti Lillikseen silloin muutama vuosi sitten. Hän sai mut ihan sekaisin. Mutten mä mielestäni ooe häntäkään vokotellut, kertonut kyllä ihastuneeni.

        Tai sai sai, itsehän minä sekosin. Ei hän mitään tehnyt, muuta kuin oli ittensä. Kaunis ihana itsensä. Mun oma moka.


      • Huitale kirjoitti:

        Tai sai sai, itsehän minä sekosin. Ei hän mitään tehnyt, muuta kuin oli ittensä. Kaunis ihana itsensä. Mun oma moka.

        Mä en mielestäni ole vokottelija tyyppiä. Vitsailija pikemminkin. Ja suoraan sanoja.


      • Huitale kirjoitti:

        Mä en mielestäni ole vokottelija tyyppiä. Vitsailija pikemminkin. Ja suoraan sanoja.

        Mielestäni tuo sinun ihastumisesi on saanut jo henkisen pettämisen mittasuhteet. Jos hän olisi ollut myötämielinen, olisit varmaan lähtenyt hänen matkaansa. Muutenkin jossakin vaiheessa hait palstalta ihastusta ja samalla kun valittelit parisuhteesi tilaa. Tai siltä se ainakin vaikutti ulkopuolisen silmään. Ettet nyt vaan selittelisi itsellesi, kun on helpompi olla myöntämättä totuutta itselleen, että itsestä olisi moiseen petturuuteen.


      • Huitale kirjoitti:

        Mä en mielestäni ole vokottelija tyyppiä. Vitsailija pikemminkin. Ja suoraan sanoja.

        Ketä mä nyt sit olisin vokotellu, kun en muihin ole täällä edes ihastunut kuin Lilliäiseen? 🤔

        Ehkä se vaan on näyttänyt sille, jos oon vitsinä vääntänyt jonkun kanssa jotain ärsyttääkseni kun toinen tympääntyy minuun, tai sanonut suoraan jonkun olevan jotain, kaunis tai ihmisenä ihastuttava.


        Paha sanoa, kun en tiedosta itse muiden herättäneen lämpöisiä tunteita, kun Lillin.


      • Huitale kirjoitti:

        Mä en mielestäni ole vokottelija tyyppiä. Vitsailija pikemminkin. Ja suoraan sanoja.

        Ketä mä nyt sit olisin vokotellu, kun en muihin ole täällä edes ihastunut kuin Lilliäiseen? 🤔

        Ehkä se vaan on näyttänyt sille, jos oon vitsinä vääntänyt jonkun kanssa jotain ärsyttääkseni kun toinen tympääntyy minuun, tai sanonut suoraan jonkun olevan jotain, kaunis tai ihmisenä ihastuttava.


        Paha sanoa, kun en tiedosta itse muiden herättäneen lämpöisiä tunteita, kun Lillin.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Mielestäni tuo sinun ihastumisesi on saanut jo henkisen pettämisen mittasuhteet. Jos hän olisi ollut myötämielinen, olisit varmaan lähtenyt hänen matkaansa. Muutenkin jossakin vaiheessa hait palstalta ihastusta ja samalla kun valittelit parisuhteesi tilaa. Tai siltä se ainakin vaikutti ulkopuolisen silmään. Ettet nyt vaan selittelisi itsellesi, kun on helpompi olla myöntämättä totuutta itselleen, että itsestä olisi moiseen petturuuteen.

        Se voi ajatuksen tasolla täyttääkin törkeän pettämisen merkit. Mutta IRL taas mitään sellaista ei ole sanottu tai tehty mikä olisi pettämistä edes prosentin.

        En olis lähtenyt hänen mukaansa, tiesin jo silloin ihastuessani, että kohtasin vain naisen joka kolahtaa minuun ja avaa mun silmät seksuaalisuudelleni ja rehellisyydelle olla itseni. Mutta suhteeni ei siitä olis nurin menny.

        En ole niin heikko kun luulet.


      • Huitale kirjoitti:

        Se voi ajatuksen tasolla täyttääkin törkeän pettämisen merkit. Mutta IRL taas mitään sellaista ei ole sanottu tai tehty mikä olisi pettämistä edes prosentin.

        En olis lähtenyt hänen mukaansa, tiesin jo silloin ihastuessani, että kohtasin vain naisen joka kolahtaa minuun ja avaa mun silmät seksuaalisuudelleni ja rehellisyydelle olla itseni. Mutta suhteeni ei siitä olis nurin menny.

        En ole niin heikko kun luulet.

        Toki jos olisin ollut sinkku ja hän olis mulle lämmennyt, tietysti olisin rynnännyt hänen peräänsä. Ei kai mua olis niin vituttanutkaan mahditon tilanne ja nämä äijät jotka Lillin ympärillä täälläkin pyöri. Ihastuin oikeasti, en leikisti ja jos se tekee petturin, olkoon niin.


      • Anonyymi

        Joitakin vuosia sitten tämän tapaista juttua oli hesarissa. Tein siitä jutusta myös keskustelun aloituksen. Näin asia taitaa mennäkin, että me kiinnostumme yleensä joko vastakkaisesta sukupuolesta tai samasta sukupuolesta.

        "En haluaisi seurustella myöskään bi-henkisen ihmisen kanssa, sillä ne tuppaavat löytämään todellisen seksuaalisuutensa ja lähtevän sitten toisen sukupuolen mukaan."

        Itsellekin on tullut vähän samantapaisia ajatuksia mieleen, kun joku nainen on kertonut olevansa bi. Kiinnostus kyseiseen naiseen on siis minulla vähentynyt.

        Todellavaikeeta


      • Huitale kirjoitti:

        Toki jos olisin ollut sinkku ja hän olis mulle lämmennyt, tietysti olisin rynnännyt hänen peräänsä. Ei kai mua olis niin vituttanutkaan mahditon tilanne ja nämä äijät jotka Lillin ympärillä täälläkin pyöri. Ihastuin oikeasti, en leikisti ja jos se tekee petturin, olkoon niin.

        Muistaakseni se oli Lillis joka veti sinulle rajat, et sinä. Eikä Lilliksen ympärillä pyörineet muut kuin sinä. Olit vain mustasukkainen hänestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joitakin vuosia sitten tämän tapaista juttua oli hesarissa. Tein siitä jutusta myös keskustelun aloituksen. Näin asia taitaa mennäkin, että me kiinnostumme yleensä joko vastakkaisesta sukupuolesta tai samasta sukupuolesta.

        "En haluaisi seurustella myöskään bi-henkisen ihmisen kanssa, sillä ne tuppaavat löytämään todellisen seksuaalisuutensa ja lähtevän sitten toisen sukupuolen mukaan."

        Itsellekin on tullut vähän samantapaisia ajatuksia mieleen, kun joku nainen on kertonut olevansa bi. Kiinnostus kyseiseen naiseen on siis minulla vähentynyt.

        Todellavaikeeta

        Woke yhteisö varmasti tuomitsee ajatukseni, mutta sitä kiinnostusta toista kohtaan ei vaan voi pakottaa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Muistaakseni se oli Lillis joka veti sinulle rajat, et sinä. Eikä Lilliksen ympärillä pyörineet muut kuin sinä. Olit vain mustasukkainen hänestä.

        No Lillis veti rajat mun ihastumiselle, koska hän on hetero. Hän ei tykkää yksityisasioittensa julkisesta puimisesta. Ja minä en ole mitään mitä hän voisi kumppaniksi haluta.

        Ne on nämä miehet, joilla on muutakin kjin tuulen huuhtoma perse.

        Olin toki mustiskin. Koitappa asettua mun asemaan hetkeksi.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Muistaakseni se oli Lillis joka veti sinulle rajat, et sinä. Eikä Lilliksen ympärillä pyörineet muut kuin sinä. Olit vain mustasukkainen hänestä.

        Ja sinä et tiedä mitä ja ketä hänen ympärillään pyöri, eikä tarvi tietääkkään. Minä tiedän. Ja se sattui. Anteeksi sen suhteen. En ole sydämetön.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Woke yhteisö varmasti tuomitsee ajatukseni, mutta sitä kiinnostusta toista kohtaan ei vaan voi pakottaa.

        Juuri näin. Mä sanoisin omalla kohdallani, että bi-naisen kannattaa olla ainakin aluksi hiljaa ja keskittyä tutustumaan. Vaikee sanoa, miten asia on sitten myöhemmin, kun ollaan tunnettu kunnolla. Trans-ihminen on ainakin mulle aina ei.

        Todellavaikeeta


      • Huitale kirjoitti:

        Ja sinä et tiedä mitä ja ketä hänen ympärillään pyöri, eikä tarvi tietääkkään. Minä tiedän. Ja se sattui. Anteeksi sen suhteen. En ole sydämetön.

        Ja nyt en jaksa enempää tätä asiaa veivata. Alkaa vituttamaan. Mutta saat kivittää vapaasti, jos sille tuntuu. En voi sille mitään, että ihastuin. Että oon ihminen, enkä kone.


      • Huitale kirjoitti:

        Ja nyt en jaksa enempää tätä asiaa veivata. Alkaa vituttamaan. Mutta saat kivittää vapaasti, jos sille tuntuu. En voi sille mitään, että ihastuin. Että oon ihminen, enkä kone.

        Ite näen tilanteen oppimiskokemuksena. Se että tiedostaa omat heikkoutensa. On vaikea hyväksyä, että itse voisi toimia jollakin tavalla väärin. Sen hyväksyminen on kuitenkin tärkeää, ettei sama pääse toistumaan jatkossa. Pitää vaan hyväksyä, että on pieni ihminen, joka voi välillä tehdä huonoja ratkaisuja. Pääasia on kuitenkin se millainen ihminen on juuri nyt ja mitä on oppinut menneistä virheistä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ite näen tilanteen oppimiskokemuksena. Se että tiedostaa omat heikkoutensa. On vaikea hyväksyä, että itse voisi toimia jollakin tavalla väärin. Sen hyväksyminen on kuitenkin tärkeää, ettei sama pääse toistumaan jatkossa. Pitää vaan hyväksyä, että on pieni ihminen, joka voi välillä tehdä huonoja ratkaisuja. Pääasia on kuitenkin se millainen ihminen on juuri nyt ja mitä on oppinut menneistä virheistä.

        Mä opin jo edellisestä erosta, opin kerrasta en ole niitä pölkkypäitä, jotka toistaa samaa kaavaa oppimatta. Joten siksi boin sanoakin, että oletat väärin, jos oletat mun voivan loikata mieheni luita toisen luo ihastuksen myötä.

        Olen paljon fiksumpi ja oppivaisempi kun täällä moni tajuaakaan. Myös rehellisempi kun ihmiset noin yleensä. Mutta se ei ole mun ongelma, ainoo ongelma on turhat luulot.


      • Huitale kirjoitti:

        Mä opin jo edellisestä erosta, opin kerrasta en ole niitä pölkkypäitä, jotka toistaa samaa kaavaa oppimatta. Joten siksi boin sanoakin, että oletat väärin, jos oletat mun voivan loikata mieheni luita toisen luo ihastuksen myötä.

        Olen paljon fiksumpi ja oppivaisempi kun täällä moni tajuaakaan. Myös rehellisempi kun ihmiset noin yleensä. Mutta se ei ole mun ongelma, ainoo ongelma on turhat luulot.

        Ja ei, en ihastu enää. Estän sen vaikka päin puuta juoksemalla, itseni tajuttomaksi. Mutta sitä ihastumisen ja epätoivon tuskaa en enää halua kokea. Se on kriisi joka repii sisintä niin maan vitusti.


      • Ei kuulemma. Oon kysynyt. Ootko kiinnostunu hänestä vai? 🙂


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Olen nyt vähän töykeä ja sanon suoraan. Sinäkin olet vikitellyt naisia tällä palstalla.

        Transsut transsuille, biit biille, heteroille hetero, kaikille varmaan löytyy kaveri omazta kategoriasta!


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ei kuulemma. Oon kysynyt. Ootko kiinnostunu hänestä vai? 🙂

        Paljo maksaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljo maksaa?

        Ett saat turpaas lähentelyst? Täytyypä kysästä.


      • Anonyymi

        Siis olet itse bi-henkinen, muttet seurustelisi bi-henkisen kanssa, koska ehkä tiedät ettet itse kykenisi olemaan toiselle uskollinen tai elämään monogaamisessa suhteessa? Vaikea on kyllä nähdä syy-yhteyttä seksuaalisen suuntautumisen ja esim. tuon uskottomuuden tms. välillä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis olet itse bi-henkinen, muttet seurustelisi bi-henkisen kanssa, koska ehkä tiedät ettet itse kykenisi olemaan toiselle uskollinen tai elämään monogaamisessa suhteessa? Vaikea on kyllä nähdä syy-yhteyttä seksuaalisen suuntautumisen ja esim. tuon uskottomuuden tms. välillä...

        Ei vaan sitten toinen tajuaakin olevansa lesbo ja lähtee naisen mukaan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ei vaan sitten toinen tajuaakin olevansa lesbo ja lähtee naisen mukaan.

        Hassu. Tekisitkö ittekin niin? Jos et, miksi oletat toisesta moista?

        Mä voin sanoa suoraan kaikkien nähden, etten enää ikinä tule olemaan yhdenkään miehen kanssa intiimisuhteessa myöhemmin elämässäni, ihan sama mitä tapahtuu. Ennen taivaalta sataa timantteja, kun minä rupeen miesten kanssa enää mihinkään. Joten ei tuu ainakaan yllärinä yhellekkään täällä lukijalle.


      • Huitale kirjoitti:

        Hassu. Tekisitkö ittekin niin? Jos et, miksi oletat toisesta moista?

        Mä voin sanoa suoraan kaikkien nähden, etten enää ikinä tule olemaan yhdenkään miehen kanssa intiimisuhteessa myöhemmin elämässäni, ihan sama mitä tapahtuu. Ennen taivaalta sataa timantteja, kun minä rupeen miesten kanssa enää mihinkään. Joten ei tuu ainakaan yllärinä yhellekkään täällä lukijalle.

        Aina kuulee näitä tarinoita, että lähtee sitten toisen matkaan.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ei vaan sitten toinen tajuaakin olevansa lesbo ja lähtee naisen mukaan.

        Tuota mietin juuri kuin Jasukin, siis jos sinä seurustelisit omasta mielestäsi sinulle täydellisen naissukupuolta edustavan ihmisen kanssa niin yht'äkkiäkö voisitkin huomata olevasi homo ja lähtisit ensimmäisen vastaan tulevan miehen matkaan vain koska hän on mies...?


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ett saat turpaas lähentelyst? Täytyypä kysästä.

        Sipilätukka alennusta pitää saada.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Aina kuulee näitä tarinoita, että lähtee sitten toisen matkaan.

        Niinno voit valita seurasi, pyri valitsemaan ihminen jolla on rohkeutta puhua asiat auki, eikä ole tuuliviirimäinen muutenkaan.

        Yhtä hyvin se sun hetero muijasi voi häipyä toisen miehen matkaan, kun sattu olee varakkaampi tms. Rakkaus on aina riski, mutta kunnon tutustuminen pienentää tappioita.


      • Huitale kirjoitti:

        Niinno voit valita seurasi, pyri valitsemaan ihminen jolla on rohkeutta puhua asiat auki, eikä ole tuuliviirimäinen muutenkaan.

        Yhtä hyvin se sun hetero muijasi voi häipyä toisen miehen matkaan, kun sattu olee varakkaampi tms. Rakkaus on aina riski, mutta kunnon tutustuminen pienentää tappioita.

        Tai tappioiden riskejä oikeastaan. Ei pidä hosuen mennä suhteeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuota mietin juuri kuin Jasukin, siis jos sinä seurustelisit omasta mielestäsi sinulle täydellisen naissukupuolta edustavan ihmisen kanssa niin yht'äkkiäkö voisitkin huomata olevasi homo ja lähtisit ensimmäisen vastaan tulevan miehen matkaan vain koska hän on mies...?

        Ei vaan jos seurustelisin miehen kanssa, niin tajuaisinkin olevani 100% hetero ja lähtisin naisen matkaan.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ei vaan jos seurustelisin miehen kanssa, niin tajuaisinkin olevani 100% hetero ja lähtisin naisen matkaan.

        Eikö pullukoilla ole ihan omat markkinansa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö pullukoilla ole ihan omat markkinansa?

        Harmiksella on joku fetissi pulleisiin :)


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ei vaan jos seurustelisin miehen kanssa, niin tajuaisinkin olevani 100% hetero ja lähtisin naisen matkaan.

        Eikö tämä ole aivan sama tilanne kuin edellä kuvailtu? Vahvasti uskon, että se ettet ehkä koe pystyväsi sitoutumaan yhteen henkilöön, ei riipu siitä että olet bi-henkinen, vaan jostain muusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Mä sanoisin omalla kohdallani, että bi-naisen kannattaa olla ainakin aluksi hiljaa ja keskittyä tutustumaan. Vaikee sanoa, miten asia on sitten myöhemmin, kun ollaan tunnettu kunnolla. Trans-ihminen on ainakin mulle aina ei.

        Todellavaikeeta

        Mistä tiedät kuka on transihminen?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ei vaan sitten toinen tajuaakin olevansa lesbo ja lähtee naisen mukaan.

        Mitä eroa on sillä lähteekö kumppani heterosuhteesta toiseen heterosuhteeseen vai lesbo/homosuhteeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät kuka on transihminen?

        Kai ne osaavat puhua ja kertoa itsestään?


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mä opin jo edellisestä erosta, opin kerrasta en ole niitä pölkkypäitä, jotka toistaa samaa kaavaa oppimatta. Joten siksi boin sanoakin, että oletat väärin, jos oletat mun voivan loikata mieheni luita toisen luo ihastuksen myötä.

        Olen paljon fiksumpi ja oppivaisempi kun täällä moni tajuaakaan. Myös rehellisempi kun ihmiset noin yleensä. Mutta se ei ole mun ongelma, ainoo ongelma on turhat luulot.

        Miehesi luut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai ne osaavat puhua ja kertoa itsestään?

        Mitä puhuttavaa on sukupuolessa?

        Näin Aito avioliiton "mainoksen" "yksi mies, yksi nainen" on aito avioliitto. Jäin epäilemään, ettei lause toimi transsukupuolisten kohdalla. Mutta ei se mitään, kukaan ei tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä puhuttavaa on sukupuolessa?

        Näin Aito avioliiton "mainoksen" "yksi mies, yksi nainen" on aito avioliitto. Jäin epäilemään, ettei lause toimi transsukupuolisten kohdalla. Mutta ei se mitään, kukaan ei tiedä.

        Toimii. Mies tai nainen voi tarkoittaa miestä, naista, mieheksi syntynyttä naista, naiseksi syntynyttä miestä, tai kaikkee siltä väliltä. Jos parrakas karvareuhkaukko on mielestään nainen, niin sitten on. Uussukupuolia on enemmän kuin taivaalla tähtiä.
        Aito avioliitto painottaa YKSI mies, YKSI nainen, eli yksiavioisuus. Ei moniavioo tai avointa eli perseilysuhdetta sinne tänne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toimii. Mies tai nainen voi tarkoittaa miestä, naista, mieheksi syntynyttä naista, naiseksi syntynyttä miestä, tai kaikkee siltä väliltä. Jos parrakas karvareuhkaukko on mielestään nainen, niin sitten on. Uussukupuolia on enemmän kuin taivaalla tähtiä.
        Aito avioliitto painottaa YKSI mies, YKSI nainen, eli yksiavioisuus. Ei moniavioo tai avointa eli perseilysuhdetta sinne tänne.

        No jos ymmärtää käsitteen trans, siihen liittää käsitteen mies/nainen, niin pitäisi käsittää myös käsite mitä on transmies ja transnainen. Vaikkei muuta asiasta ymmärtäisikään. Edes noin vähän on hyvä alku.


    • Anonyymi

      Elokuvan "Baskin" alussa kun ne kytät on syömässä siellä ravintolassa, niin siinä ne kertoilee jänniä juttuja myös trans-tapauksesta. En suosittele koko elokuvan katsomista koska se on aikalailla sairasta matskua.

    • Anonyymi

      Voisin. Itse olen Fender fluid. Ja avoimen suhteen kannattaja.

      • Anonyymi

        Gender fluid?


    • En ihan varmaksi osaa sanoa. Mutta jollain lailla tuo trans-sukupuoli ainakin houkuttaa.😁 bi menisi myös. Koska olen aika varma, että miehissä, kuin naisissa on paljon bi-henkisyyttä mitä eivät vain uskalla paljastaa.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa kuten aina 😁

        Etenkin silloin, kun sanoo "olen niin hetero" tai "en nyt ainakaan transihmisen kanssa alkaisi" pitäisi tutkia itseään. Usein omat ennakkoluulot ohjaavat toimintaamme enemmän kuin mikään.


      • Sen verran osaan sanoa, että transmiehiä (mikäli heitä tarkoitit) on pääkaupunkiseudulla melko paljon enemmän kuin muualla Suomessa. Sen verran ryhmässä olleena huomasin. 🙂

        Että saattaa löytyä joku vapaa. 👍


      • Huitale kirjoitti:

        Sen verran osaan sanoa, että transmiehiä (mikäli heitä tarkoitit) on pääkaupunkiseudulla melko paljon enemmän kuin muualla Suomessa. Sen verran ryhmässä olleena huomasin. 🙂

        Että saattaa löytyä joku vapaa. 👍

        Mitä isompi kaupunki, sen sallivampaa on meno, ja osin juuri siksi seksuaalivähemmistöt usein muuttavat isompiin kaupunkeihin. Onhan niissä myös enemmän heille suunnattuja menopaikkoja.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Mitä isompi kaupunki, sen sallivampaa on meno, ja osin juuri siksi seksuaalivähemmistöt usein muuttavat isompiin kaupunkeihin. Onhan niissä myös enemmän heille suunnattuja menopaikkoja.

        Juuri näin. Ja ihan komeita transmiehiä olen nähnykkin olevan. 😜

        Komeushan oli se palstatotuus. Vähän kolperista naisesta saa keskivertoa komeamman miehen usein. En tajua miks.


      • Huitale kirjoitti:

        Sen verran osaan sanoa, että transmiehiä (mikäli heitä tarkoitit) on pääkaupunkiseudulla melko paljon enemmän kuin muualla Suomessa. Sen verran ryhmässä olleena huomasin. 🙂

        Että saattaa löytyä joku vapaa. 👍

        Okei.🤔


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Okei.🤔

        Jäit mietteliääksikö? 😄





      • Huitale kirjoitti:

        Jäit mietteliääksikö? 😄

        Juu jäin😏 muutenkin minusta tuntuu, että olen pikkasen erilainen ihminen mitä valtaosa väestöstä on. Jokin tuossa kiehtoo🤔


      • Huitale kirjoitti:

        Mun mielestä keskivertoa biomiestä komeampi mies hänkin, transmies. Mun silmään kiva. 😅👍

        Joo ei hei paha😍


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Joo ei hei paha😍

        Kuten totesin, vähän naisena kolperin näköiset on sitten transmiehissä monesti niitä paremman näköisiä mmiehiä, jos saan sanoa. Semmonen havainto. 😄


      • Huitale kirjoitti:

        Kuten totesin, vähän naisena kolperin näköiset on sitten transmiehissä monesti niitä paremman näköisiä mmiehiä, jos saan sanoa. Semmonen havainto. 😄

        Vähän valmiiksi androgyynit siis.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Juu jäin😏 muutenkin minusta tuntuu, että olen pikkasen erilainen ihminen mitä valtaosa väestöstä on. Jokin tuossa kiehtoo🤔

        Heh, eihän se haittaa. Hyvähän se on jos joku kiehtoo itsenään ja joku ymmärtää mistä on kyse. Kaiken höpölöpön ennakkoluulojen suhteen. 😊


      • Huitale kirjoitti:

        Vähän valmiiksi androgyynit siis.

        Androgyyneistä tuli mieleen, että työkaveri kerran sanoi että hänen mielestään Tanita Tikaram on melko androgyynin näköinen. Mitä luulet, tulisiko hänestä myös komea miehenä?


      • Huitale kirjoitti:

        Heh, eihän se haittaa. Hyvähän se on jos joku kiehtoo itsenään ja joku ymmärtää mistä on kyse. Kaiken höpölöpön ennakkoluulojen suhteen. 😊

        Niin kun mielestäni kaikkien pitäisi saada olla sellaisia kuin ovat. 🙏


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Androgyyneistä tuli mieleen, että työkaveri kerran sanoi että hänen mielestään Tanita Tikaram on melko androgyynin näköinen. Mitä luulet, tulisiko hänestä myös komea miehenä?

        En nyt muista minkä näköinen hän on, mutta usein kaitakasvot, leukavat ja vähän veistetyt piirteet naisessa korostuu kivasti transmiehenä. Testot ikään kuin viimeistelee oikeet piirteet.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin kun mielestäni kaikkien pitäisi saada olla sellaisia kuin ovat. 🙏

        Samaa mieltä. 👍💕


      • Huitale kirjoitti:

        En nyt muista minkä näköinen hän on, mutta usein kaitakasvot, leukavat ja vähän veistetyt piirteet naisessa korostuu kivasti transmiehenä. Testot ikään kuin viimeistelee oikeet piirteet.

        Ja pulskista piirteistä tulee nallekarhu miehiä. Pulleus pysyy.


      • Huitale kirjoitti:

        Ja pulskista piirteistä tulee nallekarhu miehiä. Pulleus pysyy.

        Ittestäni tulis metsurin näköinen tai joku keskiverto jamppa, lyhyt lihaksikas tamppi. 🤣


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Androgyyneistä tuli mieleen, että työkaveri kerran sanoi että hänen mielestään Tanita Tikaram on melko androgyynin näköinen. Mitä luulet, tulisiko hänestä myös komea miehenä?

        Ex-mies tykkäsi tollasista.
        Tanita Tikaram on hirveeee.


    • Anonyymi

      🤗🤗🔮😍😍🔮😊😊

    • En voi seurustella sellaisen kanssa, josta en kiinnostu, johon en ihastu tarpeeksi. Oli se sitten mikä tahansa.

    • Ymmärtääkseni et ole irtonumeroitten kerääjä, mutta he ketkä ovat unohtavat, että aina joku heidän lukuisusta petikavereistaan on ollut joko bi tai hengeltään trans. Ja jolla on seksikokemusta muutakin, kuin heteroseksi. Eli kauttarantain päädytte irtonumeroittenne kanssa tekemisiin niitten kanssa, joilla on ollut suussaan toisen miehen molo tai toisen naisen pimppa, ehkä peräsuolessakin. Olisi lapsellista kuvitella irtonumeroitten olleen vain heteroita ja cis ihmisiä.


      Miettikääpä sitä.

      • Voi olla, että suutelet ihmistä joka on syönyt paskaa ja juonut kustakin, eihän sitä sovi kysellä, kun antaa mennä vaan.


      • Huitale kirjoitti:

        Voi olla, että suutelet ihmistä joka on syönyt paskaa ja juonut kustakin, eihän sitä sovi kysellä, kun antaa mennä vaan.

        Anteeksi inhorealismini.


      • Huitale kirjoitti:

        Anteeksi inhorealismini.

        Onhan tuo siinä mielessä totta, että tiedän jopa olleeni ainakin kerran bissen (tai ehkä jopa kaappihomon) kanssa. Yritti kovasti sitä peitellä, mutta juuri se peittely ja oman heterouden ylivakuuttelu kertoi mulle, että ihan selvä tapaus oli. Kerran se sitten menikin lipsauttamaan, että "kännissä musta tulee homo".

        Yhtäkkiä asian paljastuttua olin ihmeen ok sen kanssa. Lopulta ihan muut asiat saivat mua ottamaan etäisyyttä/ lyömään välit poikki ko. tyypin kanssa. Varmaan siksikin sanoin aloituksessa, että bisse "pitkin hampain" menisi - siksi nyt pitkin hampain, että en ehkä siltikään halua kokea samaa enää toistamiseen.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Onhan tuo siinä mielessä totta, että tiedän jopa olleeni ainakin kerran bissen (tai ehkä jopa kaappihomon) kanssa. Yritti kovasti sitä peitellä, mutta juuri se peittely ja oman heterouden ylivakuuttelu kertoi mulle, että ihan selvä tapaus oli. Kerran se sitten menikin lipsauttamaan, että "kännissä musta tulee homo".

        Yhtäkkiä asian paljastuttua olin ihmeen ok sen kanssa. Lopulta ihan muut asiat saivat mua ottamaan etäisyyttä/ lyömään välit poikki ko. tyypin kanssa. Varmaan siksikin sanoin aloituksessa, että bisse "pitkin hampain" menisi - siksi nyt pitkin hampain, että en ehkä siltikään halua kokea samaa enää toistamiseen.

        Juu, ymmärrän ettei se ensinielaisulla ehkä ole se mit purematta nielee. Mutta siinä kohtaa, kun jotain kohtaan on tunteita, miettiikö monikaan todella bodycounteja jotka voi olla tosuaan kaikkea ihmisestä, miehestä ja naisesta koiraan tai hevoseen.

        Minusta on hassua meuhkata siitä, ettei sausi udella mitään, mutta nämäkin asiat ei muuten selviä kuin vahingossa tai udellen. Silloin sitä voi hyvin seurystella vaikka koirannussijan kanssa luullen normaaliksi heteroksi, kuten moni itselleen hokee.

        Huijaa itseään, yök ei bisseä, yök ei transsua, silti ei kysele mitään seksimenneistä. Voi siis olla ihan mitä vaan vaiettua takana.


      • Anonyymi

        Ei tarvitse edes olla "irtonumerokerääjä". Monilla on muutakin kuin heteroseksikokemusta. Jotkut avautuvat niistä, toiset ei. Molempi parempi.

        - Sheena


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, ymmärrän ettei se ensinielaisulla ehkä ole se mit purematta nielee. Mutta siinä kohtaa, kun jotain kohtaan on tunteita, miettiikö monikaan todella bodycounteja jotka voi olla tosuaan kaikkea ihmisestä, miehestä ja naisesta koiraan tai hevoseen.

        Minusta on hassua meuhkata siitä, ettei sausi udella mitään, mutta nämäkin asiat ei muuten selviä kuin vahingossa tai udellen. Silloin sitä voi hyvin seurystella vaikka koirannussijan kanssa luullen normaaliksi heteroksi, kuten moni itselleen hokee.

        Huijaa itseään, yök ei bisseä, yök ei transsua, silti ei kysele mitään seksimenneistä. Voi siis olla ihan mitä vaan vaiettua takana.

        Tarkoitus on vaan herätellä ajattelemaan vähän laajemmin, heitä jotka sulkee pois jotain, ettei he oikeestaan sulje mitään pois niin kauan kun kumppaneillakin on seksihistoriaa.

        Voi olla toisen miehen mällit nieltynä juuri paria päivää ennen ensisuudelmaa "sinun" kanssa. Ja hyvin menee heterosta/heterona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse edes olla "irtonumerokerääjä". Monilla on muutakin kuin heteroseksikokemusta. Jotkut avautuvat niistä, toiset ei. Molempi parempi.

        - Sheena

        No ei, mutta todennäköisyys kasvaa partnerimääränkin kasvaessa, että löytyy vaikka mitä kokeneita.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Tarkoitus on vaan herätellä ajattelemaan vähän laajemmin, heitä jotka sulkee pois jotain, ettei he oikeestaan sulje mitään pois niin kauan kun kumppaneillakin on seksihistoriaa.

        Voi olla toisen miehen mällit nieltynä juuri paria päivää ennen ensisuudelmaa "sinun" kanssa. Ja hyvin menee heterosta/heterona.

        ⁹mä nielen aina"


    • Anonyymi

      Biseksuaalisen naisen kanssa mikä ettei, kunhan siihen sisältyy lupaus kolmen kimpasta. Kikkelitytyt eivät kiinnosta, nautin naisistani biologisen aitoina.

    • Olen terve mies joten voin seurustella vain terveiden ty​t​t​öjen kanssa. Tai, hätätilassa, lisäksi sellaisen lepakon kanssa joka näyttelee feminiiniä osapuolta lepakkosuhteessa.

    • Anonyymi

      En. Sehän sitten haluaa käydä välillä kokeilemassa miehiä ja miestenvälistä seksiä. Ei sille nainen riitä. Trans ei kiitos. En vaan miellä sitä mieheksi. Siinä on kuitenkin feminiisisiä piirteitä, vaikka kuinka yrittäis olla miestä.

      • Anonyymi

        Ei biseksuaalisuus tarkoita, etteikö voisi olla vaikka vuosikymmeniä uskollisessa suhteessa yhden ihmisen kanssa.

        Poikkeuksia tietysti on, mutta transmiehet on siitä hassu vähemmistö, ettei heitä ole ns.olemassa, koska useimmat sulautuvat niin täydellisesti massaan, jossa heitä pidetään vaan tavallisina miehinä. Useimmat tuntemani t-taustaiset miehet ovat naimisissa ja perheenisiä, vaimonsa ovat tavallisia heteronaisia, jotka eivät ihastuessaan olisi koskaan voineet kuvitella toisen taustaa saati halunneet transmiestä kumppaniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei biseksuaalisuus tarkoita, etteikö voisi olla vaikka vuosikymmeniä uskollisessa suhteessa yhden ihmisen kanssa.

        Poikkeuksia tietysti on, mutta transmiehet on siitä hassu vähemmistö, ettei heitä ole ns.olemassa, koska useimmat sulautuvat niin täydellisesti massaan, jossa heitä pidetään vaan tavallisina miehinä. Useimmat tuntemani t-taustaiset miehet ovat naimisissa ja perheenisiä, vaimonsa ovat tavallisia heteronaisia, jotka eivät ihastuessaan olisi koskaan voineet kuvitella toisen taustaa saati halunneet transmiestä kumppaniksi.

        Itselleni painajaisten kumppani olisi sateenkaari-ihmisiä hehkuttava maailmojensyleilijä, jolle "sukupuolella ei ole väliä" ja joka ollessaan kanssani olisi "sateenkaariparisuhteessa". Kävin läpi prosessin saadakseni elää sinä tavallisena, konservatiivisena, oikeistoon päin kallellaan olevana junttina heteromiehenä, joka olen enkä minään sukupuolineutraalina erikoisuutena. Huom.en arvostele sateenkaari-ihmisiä, mutta en itse millään lailla koe kuuluvani heihin. Hyvä vaan, että porukka kuvittelee tunnistavansa meikäläiset feminiinisestä ulkonäöstä tms, tai vihervasemmistolaisuudesta, sen paremmin saamme me tavikset elää rauhassa kenenkään tunnistamatta.


    • Anonyymi

      Ei ole tarvinnut tyytyä bi-miehiin, aina olen heteromiehiä saanut.🥰

      • Anonyymi

        Taitaapi suurin osa bi -miehistä olla naisen kanssa ja pitää tiedon biseksuaalisuudestaan ihan vaan itsellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaapi suurin osa bi -miehistä olla naisen kanssa ja pitää tiedon biseksuaalisuudestaan ihan vaan itsellään.

        Kyllä sen bi-seksuaalisuuden vaistoaa. Kaverini ihastuu aina bi- miehiin, itse en ikinä ole tuntenut vetoa samoihin kuin hän. Jotain bi- miehissä on sellaista, joka ei vedä minua puoleensa. Kavereina toki jees.


    • Anonyymi

      Normaalit terveet ihmiset seurustelevat keskenään.

    • Anonyymi

      No jos nyt ensin koittais seurustella ihan heteromiehenkin kanssa. Ehkä. Mulla ei kyllä ole mitään hinkua parisuhteeseen kun tuntuu että elämässä on muita niin mielenkiintoisia juttuja. Miehet on ihania, ei siinä. Mut ehkä niiden kanssa seukkailu ei vaan ole mua varten.

    • Anonyymi

      En. Enkä halua olla missään tekemisissä, noilla heittää iso ratas aina eikä minua kiinnosta mielenvikaisten seura.

      • Anonyymi

        En tiedä tuosta, biseksuaalisuus ei ole koskaan ollut mt-ongelma ja transsukupuolisuus todetaan siten, että psykiatri tutkii, ettei henkilöllä ole mt-ongelmia. Mutta paremmin kai joku random-palstalainen asian tietää.

        Ihan vaan tiedoksi, että ihmisiä, jotka etsivät nimenomaan transihmistä kumppaniksi on enemmän kuin transihmisiä. Harva trans tosin lämpenee sille, että joku haluaa heidät juuri siksi, mutta sanon vaan, etteivät he todellakaan ole tämän palstan junttien varassa parinhaussa :D


    • Anonyymi

      Heteronaisena valitsisin noista ehdottomasti biseksuaalimiehen, jos vain kemiat kohtaavat, sillä onhan kyse vielä biologisesta miehestä. Transmies olisi poissuljettu parisuhdemielessä, sillä ei se penis ole samanlainen kuin biologisen miehen penis. Ei mitään ihmisinä vastaan, jos nyt sattuisin työelämässä tai jossain muualla tapaamaan transsukupuolisen, voivat vaikka olla miten mukavia, fiksuja ja hauskoja ihmisiä kuten muutkin. Kuitenkin tämän päivän transaktivismi on sitä luokkaa, että transsukupuolisuuden käsitettä on muutettu ja lesbojen oletetaan suostuvan treffailemaan transnaisten, jotka ovat biologisia miehiä, kanssa tai homomiesten biologisina miehinä biologisesti naisia olevien transmiesten kanssa.

    • Anonyymi

      Voisin kuvitella seurustelevani naisen kanssa. Olen hetero. Miehen kanssa tuskin silti enään missään muodossa.nämä on nähty👎💩

    • Anonyymi

      Jos vaihtoehtosi olisivat joko seurustella tai olla natsi kumman valitsisit?

      • Anonyymi

        Valitsisin seurustella. Miehestä naiseksi muuttuneen kanssa miehenä, mutta mutta…..


    • Anonyymi

      H0m0 se on joka transuun yhtyy ja se jos mikä on vissi, niin se on vissi ja sillä sipuli!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe