Gallyp: Paras & huonoin Suomen Euroviisuedustuskappale?

Ville_87

Elikkäs galluppia kehään:

Mikä teidän mielestä on paras ja huonoin euroviisuedustuskappale historian aikana

Paras on mun mielestä ollut Virve Rostin Sata salamaa (ja Jari Sillanpää Takes 2 To Tango) ja huonoinpana mainitsisin "Nollakojon" Nuku pommiin, joka kyllä oikeastaan on vähän surkea biisi!

17

2750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paras euroviisu on Virve Rostin Sata salamaa ja huonoin on Jasminin Niin kaunis on taivas

      • duvie-westcott

        Paras on ehdottomasti ollut Jari Sillanpään Takes Two To Tango

        Ja huonoin sitten ehkäpä joku Kojo tai muu paska.


      • önki

        ... täälläkin!


    • Nirkki.

      Paras Anneli Saaristo La Dolce vita
      ja pahin Kojo Nuku pommiin

    • Johanna I

      huonoin kirka hengaillaan
      paras jari s take 2 to tango

    • Savonmies

      Paras ehkä oli CatCatin "Bye Bye Baby", joka olisi kaiken järjen mukaan pitänyt pärjätä mutta kun muualla ei ymmärretä kunnon musiikista mitään.

      Osoitus siitä, että ymmärretään jotain oli Kojon "Nuku pommiin" 0 pistettä!!!

      Se paska biisi ei olisi ansainnut edes sitä nollaa pistettä.

      • Ville_87

        Miten muuten se kappale muuten pääsi edes Euroviisuihin? Muistaako kukaan niitä aikoja ku se laulettiin siel (joku 82 tai 83?).. äänestettiikö se vai mitä?...


      • önki
        Ville_87 kirjoitti:

        Miten muuten se kappale muuten pääsi edes Euroviisuihin? Muistaako kukaan niitä aikoja ku se laulettiin siel (joku 82 tai 83?).. äänestettiikö se vai mitä?...

        ... suurta ja mahtavaa "asiantuntija"raatia. Totuuden nimissä on sanottava, että tuolloin taso oli katasrofaalisen heikko.


      • blackmagictiger
        Ville_87 kirjoitti:

        Miten muuten se kappale muuten pääsi edes Euroviisuihin? Muistaako kukaan niitä aikoja ku se laulettiin siel (joku 82 tai 83?).. äänestettiikö se vai mitä?...

        Aika Kehnoja olivat LAURAN 2002 ADDICTETED TO YOU. 2001 EUROVIISU EN MUISTA MIKÄ JA 1970-L < 1972 MUISTATHAN KUULOSTAA SELLAISELTA ETTÄ SE SOI PÄÄSSÄ. 1970-1980L TAITTEESTA LÖYTYY HYVIÄ JA HUONOJA VIISUJA.


      • blackmagictiger
        blackmagictiger kirjoitti:

        Aika Kehnoja olivat LAURAN 2002 ADDICTETED TO YOU. 2001 EUROVIISU EN MUISTA MIKÄ JA 1970-L < 1972 MUISTATHAN KUULOSTAA SELLAISELTA ETTÄ SE SOI PÄÄSSÄ. 1970-1980L TAITTEESTA LÖYTYY HYVIÄ JA HUONOJA VIISUJA.

        1998 marika krook aava
        1999 en muista kuka
        2000 en muista kuka
        2001 en muista kuka
        2002 laura voutilainen heikko esitys


      • viisuharrastaja
        blackmagictiger kirjoitti:

        1998 marika krook aava
        1999 en muista kuka
        2000 en muista kuka
        2001 en muista kuka
        2002 laura voutilainen heikko esitys

        Ensinnäkin: ei taida olla paljon muistamista vuosissa 1999 ja 2001, koska Suomi vietti välivuosia, kuten vuonna -95, -97 ja 2003. ;-)

        Suomen paras: Huilumies ja Lapponia
        Kamalimmat: Addicted To You, Yamma Yamma ja Niin kaunis on taivas, CatCatitkin menee samaan sarjaan.

        CatCattien menestysmahdollisuudet pilasi ennen kaikkea helekatin huono sovitus ja kammottavat vaatteet, eikä biisikään ollut hääppöinen, mutta tämä viimeinen on taas puhtaasti makuasia. Suomen karsinnassa oli sinä vuonna parempiakin biisejä.

        1982 oli asiansotkijaraadit päättämässä ja Kojo valittiin. Parempi vaihtoehto olisi ollut Amin Mitt äppelträd, joka on yksi upeimmista Suomen karsinnoissa olleista biiseistä ikinä.


    • henni

      Paras Anneli Saaristo La Dolce Vita ja huonoin Viktor Klimenko Aurinko laskee länteen tai Vesa-Matti Loiri Huilumies.Ootteko kuullu noita...?Kamalaa...

    • Mielestäni kyllä melkeimpäs kaikki Suomen biisit on ollu joko tosi järkyttäviä tai sitten mitäänsanomattomia. Vaik en tietty kaikkia esityksiä ole nähnyt. Sillanpäällä ja Rönningillä oli biisit jotka oli ihan OK euroviisukamaa, mutta ei ollut suuri yllätys etteivät iskeneet muuhun maailmaan. Esim. Hullu yö oli tosi vaisu, ja suomenkielellä saisi kauniimpaakin musiikkia aikaan...
      Nuku pommiin on aika mahtava, ja siinä on varsin vaikuttava ja vakava sanoma. Pidän siitä oikein paljon. Mitään yllättävää ei tietenkään ole siinä ettei sitä kappaletta kukaan eurooppalainen ymmärtänyt, tai moni suomalainenkaan. Raadissa vaan sattui olemaan muutama välkky tyyppi...
      Kukaan uskottava suomalainen ei vaivaudu viisukarsintaan, siinä vika.

      • blackmagictiger

        HEIKOT.GEIR RONNING.TIMO KOJO.JASMINE...
        HYVAT FREDI.VICKY ROSTI.JNE....
        TIEDATTEKO ETTA DANNY < ILE LIPSANENKIN ON OLLUT YRITTAMASSA EUROVIISUISSAKIN


    • Parhaat:

      1.Laura:Adictic to you(miten lie kirjoitetaankaan)
      2.Catcat:Bye Bye bady
      3.Virve Rost:Sata salamaa
      4.Eläköön elämä ja yö(en muista esittäjää)
      5.Laila Kinnunen:Valoa ikkunassa

      Huonot:

      1.Jari Sillanpää:Takes 2 to tango
      2.Why
      3.Nina Åström (se joku biisi minkä nimeä en muista)
      4.Edea:Aava
      5.Jasmin:Niin kaunis on taivas niin kaunis on maa

    • Parhaat:

      1.Laura:Addicted to you
      2.Vicky rosti:Sata salamaa
      3.Laila Kinnunen:Valoa ikkunassa

      Huonot:
      1.Jari Sillanpää:Takes 2 to tango
      2.Edea:Aava
      3.Jasmin:Niin kaunis on taivas niin kaunis on maa

    • MaW

      Yamma-Yamma on kyllä ollut se noloin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe