Naisten valinta.

Eilen vastasin jo johonkin keskusteluun, että miehissä täällä Suomessa on lähtökohtaisesti massana aika paljon ongelmatapauksia, ketkä eivät ole parisuhdekelpoisia.

Väkivaltaisuus oli ensimmäinen kohta. Väkivaltaisuus ei kstso edes perusluonteeseen, kun se on primitiivinen suojaamisvaisto. Se on miehillä varmaan jossain geeneissä jo ja sen käyttö tulee yllätyksenä tekijällekin usein. Mutta pohjimmiltaan sekin lähtee siitä, ettei henkisellä puolella ole kaikki hyvin. Siihen taas on monta syytä.

Toisena mulla oli se seksi. Tottahan se on tärkeää suhteessa, mutta jotkut miehet eivät vaan näe mitään muuta syytä suhteelle. Putkinäköisesti se p.llu vaan siintää silmissä, vaikka naiselle suhde tarkoittaa muutakin. Se on vähän sama homma kun tärkeintä olisi hanaviini risteilyn seisovasta pöydästä. Sekö se koko risteilyn syy ja peruste on? Ei maiaemat, ei kaupat ja atmosfääri, vaan pelkästään buffetin viinihana ja taxfreeviinakset...eikä siinä mitään... voihan sitä halurakin vaan p.llua, mutta sitten voisi sen heti alkumetreillä sanoa...

Kolmas oli itsetunto-ongelmat. Tämä vaikuttaa vähän kaikkeen. Ja se näkyy monella eri tavalla. Joko ollaan täysi kynnysmatto, tai sitten narsistisesti alun söpöilyn jälkeen aletaan alistamaan naista. Uhkaillaan, halutaan hallita/rajoittaa naisen elämää. Usein tikittävä aikapommi. Väkivalta, jopa tappamiset mahdollisia. Näitä on luettu lehdistä tarpeeksi..."oli mukava rauhallunen mies..."

Sitten äidinkorviketta etsivät miehet. Käytännössä aikuisia lapsia. Treffeille vielä osataan ehkä pukeutua (oma äiti on saattanut senkin tehdä), mutta muuten oma elämä ihan äitin varassa. Pyykit pestään äitin toimesta, tai jotenkin järjestelyillä. Eineksillä eletään, hygienia luokatonta, arkivaatteena huomiotyövaatteet firmalta ja jutut työkaveri "Reiskalta", mistä syystä ne on niin rasvaisia.


Viinamiehelle tiedoksi, että alkoholistit tunnistaa kyllä. Se näkyy jo jalkaterien asennosta ja jutuista. 😁

On varmaan muitakin ongelmamiehiä, mutta nämä tunkee ihan samalla tavalla Tindereihin ja kapakoihin, kauppajonoihin....mihin vaan, missä voi tavata naisia ja näitten sankareiden ja oikeasti tavallisten miesten seasta naisen pitäisi keksiä, että kukahan se olisi mukava ja fiksu mies...
Ja monella 35+ ikäisellä naisella alkaa olla jo kokemusta näistä miehistä, joten pää käy varmaan läpi yhtä jos toista, kun joku mies lähestyy....olitpahan itse millainen mies sitten vaan.

Hyväksykää nämä faktat ja ymmärtäkää naisia, tai tapelkaa tuulimyllyjä vastaan.

Ja jos koette olevanne ongelmatapauksia, hoitakaan ongelma kuntoon ja etsikää sitten vasta kumppania ja sitten vielä hyväksytte tämän tosiasian...

242

1722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ongelmatapauksia on niin miehissä kuin naisissakin. Ei mitään uutta auringon alla.

      • On. Mutta mitenkä se liittyy aiheeseen?


      • Disseisback kirjoitti:

        On. Mutta mitenkä se liittyy aiheeseen?

        Niin että kuvailit erilaisia ongelmatapauksia miehissä. Mutta ongelma ei ole pelkästään toisessa sukupuolessa. Ennemmin näen että kyseessä on yhteiskunnallinen ongelma länsimaissa, joka koskee niin miehiä kuin naisiakin.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Niin että kuvailit erilaisia ongelmatapauksia miehissä. Mutta ongelma ei ole pelkästään toisessa sukupuolessa. Ennemmin näen että kyseessä on yhteiskunnallinen ongelma länsimaissa, joka koskee niin miehiä kuin naisiakin.

        Ongelmia on, mutta Dissen luettelemat kohdat koskevat kyllä vain miehiä. Naiset eivät valita, edes täällä palstalla "en saa miestä", odota, että äiti tekee kaiken puolesta. Eivätkä etsi parisuhteesta vain seksiä.

        Naisilla niillä ongelmaisillakin on yleensä edes jotenkuten läheissuhteet kunnossa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Niin että kuvailit erilaisia ongelmatapauksia miehissä. Mutta ongelma ei ole pelkästään toisessa sukupuolessa. Ennemmin näen että kyseessä on yhteiskunnallinen ongelma länsimaissa, joka koskee niin miehiä kuin naisiakin.

        Joku jo vastasikin kysymykseesi...

        Mutta tosiaan naisilla on ongelmana nämä ongelmamiehet, eikä siihen liity ongelmanaiset mitenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmia on, mutta Dissen luettelemat kohdat koskevat kyllä vain miehiä. Naiset eivät valita, edes täällä palstalla "en saa miestä", odota, että äiti tekee kaiken puolesta. Eivätkä etsi parisuhteesta vain seksiä.

        Naisilla niillä ongelmaisillakin on yleensä edes jotenkuten läheissuhteet kunnossa.

        Ja silti niin moni nainen etsii isähahmoa miehestä. Ja moni nainen hakee baarista yksinomaan seksiä. Monella naisella on myös itsetunto-ongelmia, ja hakevat miehestä johtajaa itselleen. Moni nainen on myös väkivaltainen, sillä tietävät ettei mies voi lyödä takaisin. Näitähän riittää...

        Mutta nyt kiertelemme ongelmaa, emmekä mene itse aiheeseen. Nimittäin miehiä ja naisia riivaava minäkulttuuri. Nykyihmisten maailmaan ei mahdu mitään muuta kuin se oma minä, ja muut ovat vain välineitä tai esineitä jotka täyttävät "minän" tarpeita.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ja silti niin moni nainen etsii isähahmoa miehestä. Ja moni nainen hakee baarista yksinomaan seksiä. Monella naisella on myös itsetunto-ongelmia, ja hakevat miehestä johtajaa itselleen. Moni nainen on myös väkivaltainen, sillä tietävät ettei mies voi lyödä takaisin. Näitähän riittää...

        Mutta nyt kiertelemme ongelmaa, emmekä mene itse aiheeseen. Nimittäin miehiä ja naisia riivaava minäkulttuuri. Nykyihmisten maailmaan ei mahdu mitään muuta kuin se oma minä, ja muut ovat vain välineitä tai esineitä jotka täyttävät "minän" tarpeita.

        Älä nyt puhu potaskaa Palstakamu. Naisten suurin miesongelma on edellä sanottiin "naisilla on ongelmana nämä ongelmamiehet, eikä siihen liity ongelmanaiset mitenkään."

        "Moni nainen on myös väkivaltainen, sillä tietävät ettei mies voi lyödä takaisin. "

        Suuri ongelma naisille on väkivaltaiset miehet, nimenomaan miehet. Niissä harvoissa tapauksissa kun nainen on väkivaltainen, sillä ei ole niin vaikuttavat ja pahat seuraukset kuin miesten harjoittamalla väkivallalla. Suomi on Euroopan väkivaltatilaston kärjessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt puhu potaskaa Palstakamu. Naisten suurin miesongelma on edellä sanottiin "naisilla on ongelmana nämä ongelmamiehet, eikä siihen liity ongelmanaiset mitenkään."

        "Moni nainen on myös väkivaltainen, sillä tietävät ettei mies voi lyödä takaisin. "

        Suuri ongelma naisille on väkivaltaiset miehet, nimenomaan miehet. Niissä harvoissa tapauksissa kun nainen on väkivaltainen, sillä ei ole niin vaikuttavat ja pahat seuraukset kuin miesten harjoittamalla väkivallalla. Suomi on Euroopan väkivaltatilaston kärjessä.

        Sekavaa tekstiä. Taidat olla näitä ongelmanaisia, vai mitä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ja silti niin moni nainen etsii isähahmoa miehestä. Ja moni nainen hakee baarista yksinomaan seksiä. Monella naisella on myös itsetunto-ongelmia, ja hakevat miehestä johtajaa itselleen. Moni nainen on myös väkivaltainen, sillä tietävät ettei mies voi lyödä takaisin. Näitähän riittää...

        Mutta nyt kiertelemme ongelmaa, emmekä mene itse aiheeseen. Nimittäin miehiä ja naisia riivaava minäkulttuuri. Nykyihmisten maailmaan ei mahdu mitään muuta kuin se oma minä, ja muut ovat vain välineitä tai esineitä jotka täyttävät "minän" tarpeita.

        Mää nappaan nyt tähän,

        Mitä väärää siinä on jos hakee vain seksiä, jos siis myös asian näin ilmaisee sille toiselle🤔
        Niinku oli sukupuolet mitä hyvänsä,
        (Toisaalta näissä ei myöskään sen toisen osapuolen kannata lähteä _olettamaan_ mitään, aikuisten ihmisten pitäisi kyetä puhumaan näistä asioista. Ja tiedän, helpommin sanottu kui tehty😃)

        Ja kyllä niinku terve itsekkyys on ihan hyvä asia. Täällä ei eletä ketään muuta varten eikä kenenkään muun elämää, ja tod.näk. niitä elämiä on vain tämä yksi.


      • m.wurst kirjoitti:

        Mää nappaan nyt tähän,

        Mitä väärää siinä on jos hakee vain seksiä, jos siis myös asian näin ilmaisee sille toiselle🤔
        Niinku oli sukupuolet mitä hyvänsä,
        (Toisaalta näissä ei myöskään sen toisen osapuolen kannata lähteä _olettamaan_ mitään, aikuisten ihmisten pitäisi kyetä puhumaan näistä asioista. Ja tiedän, helpommin sanottu kui tehty😃)

        Ja kyllä niinku terve itsekkyys on ihan hyvä asia. Täällä ei eletä ketään muuta varten eikä kenenkään muun elämää, ja tod.näk. niitä elämiä on vain tämä yksi.

        Ei siinä ole mitään väärää. Vastasin vain naisvastineilla aloituksen esille nostamiin asioihin.

        Toki terve itsekkyys on aina hyväksi ja kertoo hyvästä itsetunnosta. Mutta muut eivät saa olla välineitä jolla omaa itsekkyyttä ruokitaan. Siinä päätyy vain satuttamaan muita ihmisiä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ja silti niin moni nainen etsii isähahmoa miehestä. Ja moni nainen hakee baarista yksinomaan seksiä. Monella naisella on myös itsetunto-ongelmia, ja hakevat miehestä johtajaa itselleen. Moni nainen on myös väkivaltainen, sillä tietävät ettei mies voi lyödä takaisin. Näitähän riittää...

        Mutta nyt kiertelemme ongelmaa, emmekä mene itse aiheeseen. Nimittäin miehiä ja naisia riivaava minäkulttuuri. Nykyihmisten maailmaan ei mahdu mitään muuta kuin se oma minä, ja muut ovat vain välineitä tai esineitä jotka täyttävät "minän" tarpeita.

        Joo. Varmaan on ongelmia naisissakin...mutta mitä minä olen useamman kanssa seukkaillut ja yhden kanssa ollut naimisissa, niin vain yhdellä, eli naimisissa minun kanssa olleella oli pahoja ongelmia.

        Miehenkin kannattaa vähän katsoa, että kenenkä kanssa meinaa suhdetta. Totta, mutta se on ihan eri asia, mitä tässä on tarkoitus puhua.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Varmaan on ongelmia naisissakin...mutta mitä minä olen useamman kanssa seukkaillut ja yhden kanssa ollut naimisissa, niin vain yhdellä, eli naimisissa minun kanssa olleella oli pahoja ongelmia.

        Miehenkin kannattaa vähän katsoa, että kenenkä kanssa meinaa suhdetta. Totta, mutta se on ihan eri asia, mitä tässä on tarkoitus puhua.

        Mistä tiedät ettei seikkailusi kohteissa ollut ongelmanaisia? Todennäköisesti tämän avioliittotapauksen ongelmatkin ovat tulleet esille vasta pidemmällä aikavälillä. Muutenhan et varmaan hänen kanssaan olisi hankkinut lapsia. Tai ehkä oletkin kenties itse ongelmamies?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ei siinä ole mitään väärää. Vastasin vain naisvastineilla aloituksen esille nostamiin asioihin.

        Toki terve itsekkyys on aina hyväksi ja kertoo hyvästä itsetunnosta. Mutta muut eivät saa olla välineitä jolla omaa itsekkyyttä ruokitaan. Siinä päätyy vain satuttamaan muita ihmisiä.

        "Ongelmia on, mutta Dissen luettelemat kohdat koskevat kyllä vain miehiä. Naiset eivät valita, edes täällä palstalla "en saa miestä", odota, että äiti tekee kaiken puolesta. Eivätkä etsi parisuhteesta vain seksiä."

        Tuosta aiemmasta anonyymin kommentista olen osittain samaa mieltä kyllä,
        Mut tuo "etsii parisuhteesta vain seksiä" särähtää korvaan (tai silmiin😃).. tähän ja tähän liittyvään kommunikaatiokykyyn pitäisi ihmisten sukupuolista riippumatta kiinnittää huomiota☝️
        Jo ihan ensikohtaamisella vaikka kun jotakuta sopivanoloista lähestyy tai tämä sopivanoloinen lähestyy itseä..
        Tai ainakin ettei oleta mitään, niinku suunnilleen et joka panosta pitäis alkaa joku elämää suurempi rakkaustarina..
        Mut toisaalta sitäkään tarvis sitte niin häpeillä jos onkin niitä jotka ovat jääneet vain yhdenillanjutuiksi,
        Mitå sit🤷 kuhan muistaa kortonkia käyttää.

        Ja siis edelleen sukupuolista riippumatta, naisista ikävä kyllä edelleen ajatellaan, ja naiset myös itse ajattelevat että ovat "liian helppoja" tai jotain, jos on yhdenillanjuttuja ollu..


      • m.wurst kirjoitti:

        "Ongelmia on, mutta Dissen luettelemat kohdat koskevat kyllä vain miehiä. Naiset eivät valita, edes täällä palstalla "en saa miestä", odota, että äiti tekee kaiken puolesta. Eivätkä etsi parisuhteesta vain seksiä."

        Tuosta aiemmasta anonyymin kommentista olen osittain samaa mieltä kyllä,
        Mut tuo "etsii parisuhteesta vain seksiä" särähtää korvaan (tai silmiin😃).. tähän ja tähän liittyvään kommunikaatiokykyyn pitäisi ihmisten sukupuolista riippumatta kiinnittää huomiota☝️
        Jo ihan ensikohtaamisella vaikka kun jotakuta sopivanoloista lähestyy tai tämä sopivanoloinen lähestyy itseä..
        Tai ainakin ettei oleta mitään, niinku suunnilleen et joka panosta pitäis alkaa joku elämää suurempi rakkaustarina..
        Mut toisaalta sitäkään tarvis sitte niin häpeillä jos onkin niitä jotka ovat jääneet vain yhdenillanjutuiksi,
        Mitå sit🤷 kuhan muistaa kortonkia käyttää.

        Ja siis edelleen sukupuolista riippumatta, naisista ikävä kyllä edelleen ajatellaan, ja naiset myös itse ajattelevat että ovat "liian helppoja" tai jotain, jos on yhdenillanjuttuja ollu..

        Olipa nyt kyllä sekavaa🤔

        Monta asiaa mielessä ja syödäkin olis hyvä,


      • m.wurst kirjoitti:

        "Ongelmia on, mutta Dissen luettelemat kohdat koskevat kyllä vain miehiä. Naiset eivät valita, edes täällä palstalla "en saa miestä", odota, että äiti tekee kaiken puolesta. Eivätkä etsi parisuhteesta vain seksiä."

        Tuosta aiemmasta anonyymin kommentista olen osittain samaa mieltä kyllä,
        Mut tuo "etsii parisuhteesta vain seksiä" särähtää korvaan (tai silmiin😃).. tähän ja tähän liittyvään kommunikaatiokykyyn pitäisi ihmisten sukupuolista riippumatta kiinnittää huomiota☝️
        Jo ihan ensikohtaamisella vaikka kun jotakuta sopivanoloista lähestyy tai tämä sopivanoloinen lähestyy itseä..
        Tai ainakin ettei oleta mitään, niinku suunnilleen et joka panosta pitäis alkaa joku elämää suurempi rakkaustarina..
        Mut toisaalta sitäkään tarvis sitte niin häpeillä jos onkin niitä jotka ovat jääneet vain yhdenillanjutuiksi,
        Mitå sit🤷 kuhan muistaa kortonkia käyttää.

        Ja siis edelleen sukupuolista riippumatta, naisista ikävä kyllä edelleen ajatellaan, ja naiset myös itse ajattelevat että ovat "liian helppoja" tai jotain, jos on yhdenillanjuttuja ollu..

        Minun pointtini tässä aiheessa on siis tiivistettynä se, että ongelma ei ole vain toisessa sukupuolessa. Miehet ja naiset ovat ihan yhtälailla vastuussa siitä miten parisuhde tai sen löytäminen onnistuu. Turha demonisoida tyyliin, että kaikki miehet ovat pahoja (paitsi aloittaja itse) ja kaikki naiset ovat hyviä (paitsi aloittajan ex-vaimo).


      • m.wurst kirjoitti:

        "Ongelmia on, mutta Dissen luettelemat kohdat koskevat kyllä vain miehiä. Naiset eivät valita, edes täällä palstalla "en saa miestä", odota, että äiti tekee kaiken puolesta. Eivätkä etsi parisuhteesta vain seksiä."

        Tuosta aiemmasta anonyymin kommentista olen osittain samaa mieltä kyllä,
        Mut tuo "etsii parisuhteesta vain seksiä" särähtää korvaan (tai silmiin😃).. tähän ja tähän liittyvään kommunikaatiokykyyn pitäisi ihmisten sukupuolista riippumatta kiinnittää huomiota☝️
        Jo ihan ensikohtaamisella vaikka kun jotakuta sopivanoloista lähestyy tai tämä sopivanoloinen lähestyy itseä..
        Tai ainakin ettei oleta mitään, niinku suunnilleen et joka panosta pitäis alkaa joku elämää suurempi rakkaustarina..
        Mut toisaalta sitäkään tarvis sitte niin häpeillä jos onkin niitä jotka ovat jääneet vain yhdenillanjutuiksi,
        Mitå sit🤷 kuhan muistaa kortonkia käyttää.

        Ja siis edelleen sukupuolista riippumatta, naisista ikävä kyllä edelleen ajatellaan, ja naiset myös itse ajattelevat että ovat "liian helppoja" tai jotain, jos on yhdenillanjuttuja ollu..

        Taisin aloitukseen kirjoittaakin, että kyllähän pelkkä p.llun haluaminen, tai naisten kohdalla k.rvän haluamunen pelkästään on ok, mutta sen voi hyvin sanoakin suoraan. Mitä sitä keplottelemaan, että tässä olis tarkoitus nyt jotain isompaa miettiä.

        Minusta olis hyvä, kun naiset ja miehet puhuisivat suoraan. Sellainen kyräily on hanurista.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minun pointtini tässä aiheessa on siis tiivistettynä se, että ongelma ei ole vain toisessa sukupuolessa. Miehet ja naiset ovat ihan yhtälailla vastuussa siitä miten parisuhde tai sen löytäminen onnistuu. Turha demonisoida tyyliin, että kaikki miehet ovat pahoja (paitsi aloittaja itse) ja kaikki naiset ovat hyviä (paitsi aloittajan ex-vaimo).

        No sinulle on ainakin yritetty vääntää nyt rautalangasta malli. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No sinulle on ainakin yritetty vääntää nyt rautalangasta malli. 😊

        Silloin kun Disse postaa hymiön, tiedät voittaneesi.


      • Juuri näin.😅


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minun pointtini tässä aiheessa on siis tiivistettynä se, että ongelma ei ole vain toisessa sukupuolessa. Miehet ja naiset ovat ihan yhtälailla vastuussa siitä miten parisuhde tai sen löytäminen onnistuu. Turha demonisoida tyyliin, että kaikki miehet ovat pahoja (paitsi aloittaja itse) ja kaikki naiset ovat hyviä (paitsi aloittajan ex-vaimo).

        Mun nähdäkseni tämä aloitus on vastine tuolle
        "Naiset syyttää miehiä etteivät löydä parisuhdetta."-aloitukselle..
        Missä oli nostettu esiin kuinka joku yksi nainen oli sanonut jotain (tinder-)treffailun vaikeudesta,

        Yleistystä ihan kuten tämäkin aloitus😃
        Mutta eipä tuossa ketjussa näkynyt sinun vastausta "että turhaan nyt vain yhtä sukupuolta syytetään"🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Taisin aloitukseen kirjoittaakin, että kyllähän pelkkä p.llun haluaminen, tai naisten kohdalla k.rvän haluamunen pelkästään on ok, mutta sen voi hyvin sanoakin suoraan. Mitä sitä keplottelemaan, että tässä olis tarkoitus nyt jotain isompaa miettiä.

        Minusta olis hyvä, kun naiset ja miehet puhuisivat suoraan. Sellainen kyräily on hanurista.

        No kyllä, kyräily on perseestä.

        Mää oon miettiny et jos kun seuraava potentiaalinen ihastus-ihminen tulee vastaan, niin jos laittaiskin oman ongelmallisuutensa pöytään heti kättelyssä🤔
        Että tämmöne mää olen, ota tai jätä😃


      • m.wurst kirjoitti:

        No kyllä, kyräily on perseestä.

        Mää oon miettiny et jos kun seuraava potentiaalinen ihastus-ihminen tulee vastaan, niin jos laittaiskin oman ongelmallisuutensa pöytään heti kättelyssä🤔
        Että tämmöne mää olen, ota tai jätä😃

        No sekään ei välttämättä mitään mmuuta, jos tyyppi vaan putkinäköisesti miettii sitä kannnustinloukkuas. 😁

        Sit kiukuttelee, kun ootkin mitä oot myöhemmin. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No sekään ei välttämättä mitään mmuuta, jos tyyppi vaan putkinäköisesti miettii sitä kannnustinloukkuas. 😁

        Sit kiukuttelee, kun ootkin mitä oot myöhemmin. 😁

        No sit saa kiukutella keskenään🤷😃

        Tosin en usko että seksikään olisi kovin hyvää täysin kuuntelukyvyttömän ihmisen kanssa, joten ei olisi sitäkään "kannustinloukkua" ainakaan minulle siis,
        Joten se olis aika pian et "Kiva Kiitti Moi"👋😃


      • m.wurst kirjoitti:

        No sit saa kiukutella keskenään🤷😃

        Tosin en usko että seksikään olisi kovin hyvää täysin kuuntelukyvyttömän ihmisen kanssa, joten ei olisi sitäkään "kannustinloukkua" ainakaan minulle siis,
        Joten se olis aika pian et "Kiva Kiitti Moi"👋😃

        Voin sielun silmin kuvitella ukon, joka katsoo sinun jalkoväliin herkeämättä ja toistelee: Kyllä, joo, just, niinpä, näinhän se on.....

        Sinne vois pistää väliin jonkun testin...taidat olla kiinnostunut mun jalkovälistä vaan...

        Joo, eiku ei, eiku...😁

        Mä oon joutessani seuraillut miestenkin toimintaa josssin seurueissa, missä on naisia. Näkee selkeästi ne miehet, jotka yrittää jotain. Välillä jutut on kyllä niin imeliä tai sitten mennään niin navanalusjuttuihin, että ei ne ole edes hauskoja...mutta silti niille naisetkin vähän mieliksi edes hekottaa...
        Varsinkin kun on kuningas-alkoholia mukana...


      • m.wurst kirjoitti:

        Mun nähdäkseni tämä aloitus on vastine tuolle
        "Naiset syyttää miehiä etteivät löydä parisuhdetta."-aloitukselle..
        Missä oli nostettu esiin kuinka joku yksi nainen oli sanonut jotain (tinder-)treffailun vaikeudesta,

        Yleistystä ihan kuten tämäkin aloitus😃
        Mutta eipä tuossa ketjussa näkynyt sinun vastausta "että turhaan nyt vain yhtä sukupuolta syytetään"🤔

        En seuraa palstaa niin aktiivisesti, niin en ole perillä kaikista aloituksista. Tämän ketjun avasin, kun halusin nähdä mitä Disse on tällä kertaa saanut pieneen päähänsä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        En seuraa palstaa niin aktiivisesti, niin en ole perillä kaikista aloituksista. Tämän ketjun avasin, kun halusin nähdä mitä Disse on tällä kertaa saanut pieneen päähänsä.

        Mutta tuohon mainitsemaani ketjuun olit kommentoinut mm. näin:

        "Kuvitelkaa sitä pettymystä kun tapaat alttarilla Tinder-tytön."


      • m.wurst kirjoitti:

        Mutta tuohon mainitsemaani ketjuun olit kommentoinut mm. näin:

        "Kuvitelkaa sitä pettymystä kun tapaat alttarilla Tinder-tytön."

        No niinpä tein. Nyt muistankin ketjun. Sitä ei aina muista mitä palstalle suoltaa tai mikä aihe oli mikä, mutta seison sanojeni takana. Olisin äärimmäisen pettynyt jos kumppani olisi loppuun kaluttu. Toisten mielestä se on plussa, mutta jokainen tavallaan.

        Mutta miten se ketju liittyy tähän?


      • Palstakamu kirjoitti:

        No niinpä tein. Nyt muistankin ketjun. Sitä ei aina muista mitä palstalle suoltaa tai mikä aihe oli mikä, mutta seison sanojeni takana. Olisin äärimmäisen pettynyt jos kumppani olisi loppuun kaluttu. Toisten mielestä se on plussa, mutta jokainen tavallaan.

        Mutta miten se ketju liittyy tähän?

        Siinä ketjun aloituksessa nyt mielestäni aika rajusti yleistettiin naisia sen perusteella mitä joku yksi nainen on sanonut jossain (haastattelussa)

        Yleistäminen on ihan yhtä kakkaa kummin päin vaan,

        Ja enimmäkseen täällä taitaa edelleenkin olla näitä aloituksia missä naisia syytetään milloin mistäkin parisuhteiden tai -suhteettomuuden osalta..


      • m.wurst kirjoitti:

        Siinä ketjun aloituksessa nyt mielestäni aika rajusti yleistettiin naisia sen perusteella mitä joku yksi nainen on sanonut jossain (haastattelussa)

        Yleistäminen on ihan yhtä kakkaa kummin päin vaan,

        Ja enimmäkseen täällä taitaa edelleenkin olla näitä aloituksia missä naisia syytetään milloin mistäkin parisuhteiden tai -suhteettomuuden osalta..

        Tällä palstalla monotetaan naisia suhteettoman paljon. Kertoo jotain käyttäjäkunnasta.

        Minua tökkii tässä aloituksessa se, että Disse puhuu kuin olisi yksi tytöistä. Hällä on kuitenkin takana epäonnistunut avioliitto, joten tuskin ollut täydellinen kumppani itsekään. En suostu uskomaan, että Disse on ollut täydellisen hyvä ja ex-vaimo täydellisen paha.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Tällä palstalla monotetaan naisia suhteettoman paljon. Kertoo jotain käyttäjäkunnasta.

        Minua tökkii tässä aloituksessa se, että Disse puhuu kuin olisi yksi tytöistä. Hällä on kuitenkin takana epäonnistunut avioliitto, joten tuskin ollut täydellinen kumppani itsekään. En suostu uskomaan, että Disse on ollut täydellisen hyvä ja ex-vaimo täydellisen paha.

        Joo, mää en ota kantaa kenenkään toisen asioihin tässä,
        Enkä kyllä tarkoittanut suakaan kohtaan hyökkiä, pahoittelut.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Tällä palstalla monotetaan naisia suhteettoman paljon. Kertoo jotain käyttäjäkunnasta.

        Minua tökkii tässä aloituksessa se, että Disse puhuu kuin olisi yksi tytöistä. Hällä on kuitenkin takana epäonnistunut avioliitto, joten tuskin ollut täydellinen kumppani itsekään. En suostu uskomaan, että Disse on ollut täydellisen hyvä ja ex-vaimo täydellisen paha.

        Mut naisena olo tällä palstalla kyl kasvattaa luonnetta 😃
        Hyväsä tai pahasa🤔


      • m.wurst kirjoitti:

        Mut naisena olo tällä palstalla kyl kasvattaa luonnetta 😃
        Hyväsä tai pahasa🤔

        Täällä merinoituu. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Täällä merinoituu. 🤣

        Happanee lähinnä,

        😃


      • m.wurst kirjoitti:

        Joo, mää en ota kantaa kenenkään toisen asioihin tässä,
        Enkä kyllä tarkoittanut suakaan kohtaan hyökkiä, pahoittelut.

        En kokenut hyökkimisenä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Voin sielun silmin kuvitella ukon, joka katsoo sinun jalkoväliin herkeämättä ja toistelee: Kyllä, joo, just, niinpä, näinhän se on.....

        Sinne vois pistää väliin jonkun testin...taidat olla kiinnostunut mun jalkovälistä vaan...

        Joo, eiku ei, eiku...😁

        Mä oon joutessani seuraillut miestenkin toimintaa josssin seurueissa, missä on naisia. Näkee selkeästi ne miehet, jotka yrittää jotain. Välillä jutut on kyllä niin imeliä tai sitten mennään niin navanalusjuttuihin, että ei ne ole edes hauskoja...mutta silti niille naisetkin vähän mieliksi edes hekottaa...
        Varsinkin kun on kuningas-alkoholia mukana...

        No sille ukolle vois todeta entisen mäkikotkan sanoja mukaillen et;
        "Pilluhan se aina on mielesä," mut kyllä ny muuhunki täytyy voida keskittyä.


      • m.wurst kirjoitti:

        Mut naisena olo tällä palstalla kyl kasvattaa luonnetta 😃
        Hyväsä tai pahasa🤔

        Ei kuitenkaan kannata yleistää palstan juttuja koskemaan IRL maailmaa. Täällä on aika marginaaliporukkaa. Ja puhun nyt itsestänikin.


      • m.wurst kirjoitti:

        Happanee lähinnä,

        😃

        No se voi olla...??? Marinointiliemihän ratkaisee. 😄


      • m.wurst kirjoitti:

        No sille ukolle vois todeta entisen mäkikotkan sanoja mukaillen et;
        "Pilluhan se aina on mielesä," mut kyllä ny muuhunki täytyy voida keskittyä.

        Mä kuulin kerran vst keskustelun: (kaks miestä)

        - V.ttu!
        - No v.ttuko se aina on mielessä?
        - No ei aina... kerran vuonna 79 kun meinasin ajaa junan alle ja heti perään vuonna 86 kun löin kirveellä jalkaan, niin kaksi sekunttia oli muut mielessä.

        😁


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ei kuitenkaan kannata yleistää palstan juttuja koskemaan IRL maailmaa. Täällä on aika marginaaliporukkaa. Ja puhun nyt itsestänikin.

        Joo en☝️ on täälä vähä hulluja tyyppejä, itseni mukaanluettuna😃


    • Olen hyvin vaivautunut jos minua lähestyy baarissa joku vieras. 😬 Nytkin kun juuri viikonloppuna joku minun ikäiseni tuli juttelemaan. En oikein lämpene. Hän siinä sitten tokaisi ääneen ääh ei hän osaa näitä juttuja. Mietin kyllä mielessäni, että saatan olla vähän haastavampi tapaus niin siksi ei hommat oikein etene😜 Niin ja minä jotenkin aina ajattelen ,että niin nyt tuolla ei ole mikään muu mielessä kuin p***u.🙈

      Olen siis vaan itse niin pirun jäykkä siinä tilanteessa. Melkeinpä helpompi on jutella reilusti minua vanhemman kanssa tai siis niille voin kyllä jutella suht rennosti. Mikä on jotenkin ihan naurettavaa🤪

      Treffeillä käydessä, ei tule ensiksi mieleen että tuleppa kotiini. Ei tosiaan voi ikinä tietää onko väkivaltaista käytöstä tai muuta.. on jopa ehkä vähän pelottavaa etsiä uutta kumppania nyky maailmassa.🤔

      Olen nähnyt hyvinkin lipevää käytöstä… sanotaanko näin jos toinen on ihan liian kiinnostunut. Haluaisi edetä vauhdilla, niin tuskin lähtisin enää siihen kelkkaan. Jotenkin olen kokenut itseni huijatuksi. Toinen osaa niin kauniisti puhua ja todellisuus on loppujen lopuksi ihan jotain muuta.. voi olla että menisi kauan ennen kuin muuttaisin enää toisen kanssa yhteen jos siis enää muutan🤔

      • Et ole todellakaan ainoa nainen, joka kokee vastaavaa.

        Eikä tartte edes olla mitään hakemassa, vaan kävellä tuolla jossain, niin tulee miehiltä kaikenlaisia alatyylisiä kommentteja.

        Jotenkin tuntuu, ettei monetkaan miehet tajua yhtään mitä on olla nainrn Suomessa. Ei sitten edes sinnepäinkään. Maristaan vaan kun ei saa naisystävää itselle...


      • Anonyymi

        Tuohon auttaa pihtaaminen, jos kolmeen kuukauteen et anna ja mies nukkuu vieressä on mies tosissaan:)

        AV


      • Anonyymi

        Jos mies lähestyy minua lipevästi, tai seksi edellä, haluan ainoastaan eroon hänestä mahdollisimman pian.


      • Anonyymi

        Oletko tuollaista kokenut, vai lankeatko ensin itse?

        AV


      • Disseisback kirjoitti:

        Et ole todellakaan ainoa nainen, joka kokee vastaavaa.

        Eikä tartte edes olla mitään hakemassa, vaan kävellä tuolla jossain, niin tulee miehiltä kaikenlaisia alatyylisiä kommentteja.

        Jotenkin tuntuu, ettei monetkaan miehet tajua yhtään mitä on olla nainrn Suomessa. Ei sitten edes sinnepäinkään. Maristaan vaan kun ei saa naisystävää itselle...

        Niin no joo tästä tulikin mieleen. En tiedä luulitiinko minua kenties maksulliseksi🤔. Olin siis mies puolisen ystävän kanssa liikenteessä ja joku humalainen tuli meitä vastaan ja tokaisi myytkö tuon naisen minulle 200€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon auttaa pihtaaminen, jos kolmeen kuukauteen et anna ja mies nukkuu vieressä on mies tosissaan:)

        AV

        Haha olipa taas synkkää huumoria. Nainen on yhä aina vaan joko pihtaaja tai hu**ra, kyllästyttää. Miehet pystytte parempaan, ryhdistäytykää.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin no joo tästä tulikin mieleen. En tiedä luulitiinko minua kenties maksulliseksi🤔. Olin siis mies puolisen ystävän kanssa liikenteessä ja joku humalainen tuli meitä vastaan ja tokaisi myytkö tuon naisen minulle 200€.

        Joo ja joskus myös jotkut venäläiset ukot alkoivat näyttelemään eurotukkuja mun silloiselle naisystävälle...vaikka sanoin, että menkää helkattiin, niin eivät olleet välittävinään minusta, tuputtivat vaan rahaa naiselleni...vasta kun tämä meinasi viskata rahat pois, lähtivät päätä pyöritellen pois.

        Eli ihan älytöbtä välillä...


      • Anonyymi

        Mulla ei ole tuollaista "jäykkyysongelmaa". Sen sijaan mä olen monet kerrat miettinyt, että miten miehelle pitäisi ilmaista se, että mä juttelen kyllä hänen kanssaan ihan mielellän, mutta en ole hänestä henkilökohtaisella tasolla kiinnostunut. Ikävä fakta kun on, että miehistä ehkä juuri ja juuri 1% saattaa ehkä kenties sinnä mielessä kiinnostaa, mutta valtaosan kanssa voin kyllä jutella ja olla mukava ja kohtelias jne. Silloin kun aikanaan kävin vielä ulkona, niin törmäsin tosi usein tuohon ongelmaan. Miehet todella todella usein lukevat mun ystävällisyyteni ja kohteliaisuuteni väärin henkilökohtaiseksi kiinnostukseksi. Mä taas en ole ikinä liikkeellä haku päällä ja siksi mä voin jutella likimain kenen tahansa kanssa, jonka kanssa juttu luistaa. Sitten kun ilta alkaa mulle riittää ja ilmoitan, että mäpä nyt lähden tästä nyt sitten omiin matkoihini, niin alkaa ongelmat, kun toinen osapuoli ei kertakaikkiaan meinaa hyväksyä, että lähden omaan kotiini ihan yksinäni, enkä anna edes yhteystietojani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon auttaa pihtaaminen, jos kolmeen kuukauteen et anna ja mies nukkuu vieressä on mies tosissaan:)

        AV

        Tuo nyt on aivan perseestä ja ajatuksena päin .ittua, että pitäisi laskea jotain aikaa. Seksi on asia, jota harrastetaan kun tuntuu siltä. Jos mies ei halua naista, joka pelailee pelejä ja taktikoi seksin kanssa, niin tuollaiseen nyt ei ainakaan kannata langeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt on aivan perseestä ja ajatuksena päin .ittua, että pitäisi laskea jotain aikaa. Seksi on asia, jota harrastetaan kun tuntuu siltä. Jos mies ei halua naista, joka pelailee pelejä ja taktikoi seksin kanssa, niin tuollaiseen nyt ei ainakaan kannata langeta.

        No, minun mielestä miehen ei kannata antautua kunnes nainen rukoilee kontallaan, ja latoo 50 euron seteleitä yöpöydälle.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, minun mielestä miehen ei kannata antautua kunnes nainen rukoilee kontallaan, ja latoo 50 euron seteleitä yöpöydälle.

        AV

        Kuka mitäkin tahtoo. Itse en huolisi ikinä ihmistä, jolle seksi on kauppatavara ja vaihdannaistaloutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon auttaa pihtaaminen, jos kolmeen kuukauteen et anna ja mies nukkuu vieressä on mies tosissaan:)

        AV

        Jaa jaa tämänkö takia AV meinas tulla ihan vaan nukkumaan mun väsymystä pois😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo ja joskus myös jotkut venäläiset ukot alkoivat näyttelemään eurotukkuja mun silloiselle naisystävälle...vaikka sanoin, että menkää helkattiin, niin eivät olleet välittävinään minusta, tuputtivat vaan rahaa naiselleni...vasta kun tämä meinasi viskata rahat pois, lähtivät päätä pyöritellen pois.

        Eli ihan älytöbtä välillä...

        Vaikka olisi ollut minun tilanteessani edes vitsin heittoa. Siinä tilanteessa lähinnä itselläni kävi mielessä, mitä jos noi nyt ”ryöstää minut” niin ja kuka nyt haluaa minään kauppatavarana olla. Ahdistava tilanne..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei ole tuollaista "jäykkyysongelmaa". Sen sijaan mä olen monet kerrat miettinyt, että miten miehelle pitäisi ilmaista se, että mä juttelen kyllä hänen kanssaan ihan mielellän, mutta en ole hänestä henkilökohtaisella tasolla kiinnostunut. Ikävä fakta kun on, että miehistä ehkä juuri ja juuri 1% saattaa ehkä kenties sinnä mielessä kiinnostaa, mutta valtaosan kanssa voin kyllä jutella ja olla mukava ja kohtelias jne. Silloin kun aikanaan kävin vielä ulkona, niin törmäsin tosi usein tuohon ongelmaan. Miehet todella todella usein lukevat mun ystävällisyyteni ja kohteliaisuuteni väärin henkilökohtaiseksi kiinnostukseksi. Mä taas en ole ikinä liikkeellä haku päällä ja siksi mä voin jutella likimain kenen tahansa kanssa, jonka kanssa juttu luistaa. Sitten kun ilta alkaa mulle riittää ja ilmoitan, että mäpä nyt lähden tästä nyt sitten omiin matkoihini, niin alkaa ongelmat, kun toinen osapuoli ei kertakaikkiaan meinaa hyväksyä, että lähden omaan kotiini ihan yksinäni, enkä anna edes yhteystietojani.

        Ehkä juuri siksi välttelen keskustelua, jos en ns hae sieltä mitään vaan nautin omasta seurasta.😁(Kuuntelen musaa ja tanssin).

        Kerran yksi kundi yritti meille tytöille tarjota shotteja. Olikohan siinä tarjoittimella joku 9shottia. No jäi juomatta, kun tietää ettei pää oikein tykkää tai meno on sen jälkeen vähän turhan 🤪 villiä.

        Ennemmin sitten sillä tyylillä saanko tarjota? Toki että yleensä tämäkään ei tehoa minuun. Olen todella tarkka, minua ei osteta😬 tai sitten se tarjoaminen todellakin tapahtuu molemmin puolin. Siltikin saattaa kaihertaa vaikka mies haluaisi kuinka tarjota. Niin minä jos päätän jotain niin se pitää (toki joskus saatan heltyä). Tämä voi olla tietenkin miehille kova paikka?🤔


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Vaikka olisi ollut minun tilanteessani edes vitsin heittoa. Siinä tilanteessa lähinnä itselläni kävi mielessä, mitä jos noi nyt ”ryöstää minut” niin ja kuka nyt haluaa minään kauppatavarana olla. Ahdistava tilanne..

        Juu. Näitä naisia ahdistelevia löytyy baareissa. Varsinkin isommilla paikkakunnilla. Täällä hikiällä ne lähtee usein jalat edellä ulos, kun on pienet piirit.

        Firman kemuissa eräs hotellissa asuva nippa nappa täysikäinen tyttö tuli meidän pöytään suojaan, kun joku noin 60 v ukko läähätti sen perässä. Tuli vielä siihen meidän pöydän eteen jututtamaan tyttöä. Sanottiin sille, että tää tyttö ei kaipaa sun seuraa, ala laputtaa... meni vaan baaritiskille hymyilemään ja ilmeili tytölle..."kyllä sä haluat minua"...

        Piti saattaa se tyttö huoneeseensa ihan.. äijä marssi perässä ja pari työkaveria jäi jututtamaan ukkoa, että voitiin viedä se tyttö huoneeseen niin, ettei äijä nähnyt mikä oli huone.

        Todella sekoa... ja mies oli ihan siisti ja varmaan hyvissä hommissa...ylempi toimihenkilö, lääkäri tms.


      • Disseisback kirjoitti:

        Juu. Näitä naisia ahdistelevia löytyy baareissa. Varsinkin isommilla paikkakunnilla. Täällä hikiällä ne lähtee usein jalat edellä ulos, kun on pienet piirit.

        Firman kemuissa eräs hotellissa asuva nippa nappa täysikäinen tyttö tuli meidän pöytään suojaan, kun joku noin 60 v ukko läähätti sen perässä. Tuli vielä siihen meidän pöydän eteen jututtamaan tyttöä. Sanottiin sille, että tää tyttö ei kaipaa sun seuraa, ala laputtaa... meni vaan baaritiskille hymyilemään ja ilmeili tytölle..."kyllä sä haluat minua"...

        Piti saattaa se tyttö huoneeseensa ihan.. äijä marssi perässä ja pari työkaveria jäi jututtamaan ukkoa, että voitiin viedä se tyttö huoneeseen niin, ettei äijä nähnyt mikä oli huone.

        Todella sekoa... ja mies oli ihan siisti ja varmaan hyvissä hommissa...ylempi toimihenkilö, lääkäri tms.

        Niin että tavallaan se valta asema minulla on rahaa. Kyllähän sinä nyt rahasta pidät🤮


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin että tavallaan se valta asema minulla on rahaa. Kyllähän sinä nyt rahasta pidät🤮

        Joo, varmaan luvannut maksaa vaikka mitä ja ajattelee, että nuori tyttö tekee sen edestä mitä vaan.

        Muakin on eräs kaappihomo länsirannikolta yrittänyt samalla tavalla saada viettämään yötä hänen hotellihuoneeseensa. 🤣
        Mua lähinnä jälkeenpäin vaan nauratti, mutta kyllä oli pinna tiukslla tilanteessa, kun tyyppi ei ymmärtänyt ei-sanan tarkoitusta.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, varmaan luvannut maksaa vaikka mitä ja ajattelee, että nuori tyttö tekee sen edestä mitä vaan.

        Muakin on eräs kaappihomo länsirannikolta yrittänyt samalla tavalla saada viettämään yötä hänen hotellihuoneeseensa. 🤣
        Mua lähinnä jälkeenpäin vaan nauratti, mutta kyllä oli pinna tiukslla tilanteessa, kun tyyppi ei ymmärtänyt ei-sanan tarkoitusta.

        Ei helkatti tuota sinun kokemustasi😬 ei varmasti kiva tilanne. Varsinkin jos ei ymmärretä sitä EI sanaa😒


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Ei helkatti tuota sinun kokemustasi😬 ei varmasti kiva tilanne. Varsinkin jos ei ymmärretä sitä EI sanaa😒

        No yllätyksenähän se tuli... olin lähdössä baarista polkupyörällä kotiin, niin äijä tuli eteen, otti eturenkaan jalkojensa väliin ja pyysi hotellihuoneeseensa. Yritti hyväälä, säälillä ja melkein jo uhkaamalla...sitten nousin jo pyörän päältä ja ajattelin, jos ei usko, aletaan ottaa kyllä turpiinmättökisa.

        Onneks uskoi ja vingersin kotiin. Nauratti ditten jo tilanne. Ei oo ennemmin tuollaista käynyt ja taas kävi. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        No yllätyksenähän se tuli... olin lähdössä baarista polkupyörällä kotiin, niin äijä tuli eteen, otti eturenkaan jalkojensa väliin ja pyysi hotellihuoneeseensa. Yritti hyväälä, säälillä ja melkein jo uhkaamalla...sitten nousin jo pyörän päältä ja ajattelin, jos ei usko, aletaan ottaa kyllä turpiinmättökisa.

        Onneks uskoi ja vingersin kotiin. Nauratti ditten jo tilanne. Ei oo ennemmin tuollaista käynyt ja taas kävi. 🤣

        Onneksi olet ollut jo nuoresta pitäen tuollainen rämäpää.. Mullehan ei vittuilla prkle😬

        Huh huh,


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Onneksi olet ollut jo nuoresta pitäen tuollainen rämäpää.. Mullehan ei vittuilla prkle😬

        Huh huh,

        No pikkupakko tuossa kohti oli jo olla...

        Kyllä mä sille pitkään väänsin rautalangasta mallia, ettei minua seksuaalisesti miehet kiinnosta...

        Mutta kun olin niin ystävällinen hänelle koko illan, niin se riitti hänelle. 😁
        Vaikea uskoa, että joku on noin urpo, mutta kun sen kokee itse, sen kyllä sitten huomaa, että kyllä niitä vaan on.


      • Disseisback kirjoitti:

        No pikkupakko tuossa kohti oli jo olla...

        Kyllä mä sille pitkään väänsin rautalangasta mallia, ettei minua seksuaalisesti miehet kiinnosta...

        Mutta kun olin niin ystävällinen hänelle koko illan, niin se riitti hänelle. 😁
        Vaikea uskoa, että joku on noin urpo, mutta kun sen kokee itse, sen kyllä sitten huomaa, että kyllä niitä vaan on.

        No tietysti näin👍🏼

        Katsohan parempi olla vaan hiljaa niin ei tule väärinkäsityksiä😏


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No tietysti näin👍🏼

        Katsohan parempi olla vaan hiljaa niin ei tule väärinkäsityksiä😏

        No mä en osaa olla hiljaa. 😁

        Ja ihan sama kuka viereen tulee, niin läppä lentää. Mutta täälläpäin vastuu onkin kuulijalla. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä en osaa olla hiljaa. 😁

        Ja ihan sama kuka viereen tulee, niin läppä lentää. Mutta täälläpäin vastuu onkin kuulijalla. 🤣

        No oot kyllä livenä kunnon moottoriturpa.

        Täytyy nähdä tässä joku kerta ehkä mä voitan sut puhumisessa🤣 siis ja tätähän päivää ei kyllä minun kohdallani tule.. yhtä pitkäaikaista ystävääni puheliaampi olen. Kaikki muut ”voittaa” minut mennen tullen.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No oot kyllä livenä kunnon moottoriturpa.

        Täytyy nähdä tässä joku kerta ehkä mä voitan sut puhumisessa🤣 siis ja tätähän päivää ei kyllä minun kohdallani tule.. yhtä pitkäaikaista ystävääni puheliaampi olen. Kaikki muut ”voittaa” minut mennen tullen.

        No osaan mä kuunnellakin ja mielellään niinkin teen. Mutta jos toinen on hiljaa, niin mä en osaa olla puhumatta....tietenkin nukkuessa ja sitten kun teen jotain muuta...vaikka kirjoittelen tai luen...niin tai katson leffaa tms.

        Mä joskus laskin tässä töissä ollessa, etten ollut puhunut 5 päivään kellekkään yhtään mitään. Tuntui jo kieli oudolle suussa, kun jollekin sitten piti avautua. :oD

        Että ei minultakaan ihan jatkuvana solkena kokoajan juttua tule. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No osaan mä kuunnellakin ja mielellään niinkin teen. Mutta jos toinen on hiljaa, niin mä en osaa olla puhumatta....tietenkin nukkuessa ja sitten kun teen jotain muuta...vaikka kirjoittelen tai luen...niin tai katson leffaa tms.

        Mä joskus laskin tässä töissä ollessa, etten ollut puhunut 5 päivään kellekkään yhtään mitään. Tuntui jo kieli oudolle suussa, kun jollekin sitten piti avautua. :oD

        Että ei minultakaan ihan jatkuvana solkena kokoajan juttua tule. :o)

        Kai sä nyt edes joskus arvostat hiljaisia hetkiä?

        Mä just mietin etten myös puhunut moneen päivään kun lapset ei olleet kotona.😁 sen jälkeen olikin oikein mukava turista.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Kai sä nyt edes joskus arvostat hiljaisia hetkiä?

        Mä just mietin etten myös puhunut moneen päivään kun lapset ei olleet kotona.😁 sen jälkeen olikin oikein mukava turista.

        Joo, siis ei aina tartte olla pälpättämässä. Usein mutsin luona vaikka jouluna, vaikka siellä on mutsi, sisko, poika ja vaikka tyttö, mä saatan vaan kuunnella kun muut pälättää. Ei oo yleensä mitään sanottavaa...vastaan jos kysytään jotain. :oD

        Joo, joskus tulee oltua pitkään tuppisuuna. :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, siis ei aina tartte olla pälpättämässä. Usein mutsin luona vaikka jouluna, vaikka siellä on mutsi, sisko, poika ja vaikka tyttö, mä saatan vaan kuunnella kun muut pälättää. Ei oo yleensä mitään sanottavaa...vastaan jos kysytään jotain. :oD

        Joo, joskus tulee oltua pitkään tuppisuuna. :oD

        Niin silloin kun muut puhuu😂


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin silloin kun muut puhuu😂

        No juu... 😄


    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus sinulla Disseisback. Kiitos.

      • No vielä kun tähän saisi asiallista ja rakentavaa keskusteluakin...


    • Anonyymi

      Aloittajalle elämä on ollut "oppia ikä kaikki".

      AV

      • Joo. On helpompi hyväksyä erilaisia asioita maailmassa, kun tutustuu ja oppii ymmärtämään faktoja.


    • Olisko tuo vain Savon todellisuutta :D

      Kuvailemasi maailma kuulostaa suunnilleen yhtä uskottavalta kuvalta Suomesta kuin Kaurismäen leffat.

      • Anonyymi

        Ääh, kaikki kiteytyy tähän miksi Disse ei itse hae naisia.

        "Ja jos koette olevanne ongelmatapauksia, hoitakaan ongelma kuntoon ja etsikää sitten vasta kumppania ja sitten vielä hyväksytte tämän tosiasian..."

        AV


      • Eiköhän tämä päde läpi koko Suomen...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ääh, kaikki kiteytyy tähän miksi Disse ei itse hae naisia.

        "Ja jos koette olevanne ongelmatapauksia, hoitakaan ongelma kuntoon ja etsikää sitten vasta kumppania ja sitten vielä hyväksytte tämän tosiasian..."

        AV

        Minulla on paljon muuta tekemistä juuri nyt, ettei seurustelusta fyysisesti tulisi mitään...edes paiksllisesti.

        Mutta ei liity aiheeseen mitenkään. Minun suhteilut ei näitä faktojamuuta mihinkään ja ne toisaalta koskevat minuakin yhtälailla.


    • Anonyymi

      Totta. Ongelmatapauksia myös miehissä on, mutta toisaalta naiset ei kiinnostu kilteistä ja kunnollisista miehistä. Miehen pitää tarvittaessa pystyä puolustamaan naista ja perhettä.

      Tavallaan tuo on totta, että miehiä kiinnostaa pilu, mutta myös naiset ovat nykyään valmiita pariutumaan vain pienen miesjoukon eli siis komeimmiston kanssa. Voidaanko siis sanoa, että naisia kiinnostaa vain herkkutatit tai että naiset ajattelevat vain alapäällään?

      Jos mies ei juo ollenkaan, niin mies ei osaa pitää hauskaa ja se on noloa. En ymmärrä minkä takia aloittaja kirjoittaa juopoista kun suurin osa naisista haluaa miehiä jotka juovat.

    • Miehiä kyllä piisaa, mutta mitä niitä aikoinaan kotikylilläkin katseli, niin aika moni oli ihan huithapeli. Säätöjä riitti, alko maistui, koko elämä yhtä hulabaloota. Ei sellaisia kiinnostanut edes harkita kumppaniksi.

      Silti muutama sellainen tuli kumppanina koettua. Toinen oli hyvä näyttelijä ja toinen kaveri, josta oletti parempaa kaveripohjalta.

      Ja sitten oli ihan sosiaalisesti estyneet. 🤷🏼‍♂️

      Ei ollu paljon valinnanvaraa. Ulkopaikkakunnalta sitten löytyi vähän järkevämpiä tapauksia.

      • Anonyymi

        Mitä kauemmas kotikonnuilta menee, sitä parempia löytyy.
        Joku 10 000 kilometriä on jo tae sille että laatua saa.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kauemmas kotikonnuilta menee, sitä parempia löytyy.
        Joku 10 000 kilometriä on jo tae sille että laatua saa.

        AV

        Japani on aika lähellä tuota:)
        Brasilia, meneekö riittävän lähelle? Huti meni, merestä pitää löytää hän.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kauemmas kotikonnuilta menee, sitä parempia löytyy.
        Joku 10 000 kilometriä on jo tae sille että laatua saa.

        AV

        No ei ainakaan niin sisäsiittoisia. 😜

        Vika voi olla minussakin, kun olen pitänyt tarjontaa melko sopimattomana omaan elämäntyyliin. Aina tuntui tulevan eteen joku pölö, jonka kanssa olis pelkkää äkkijyrkkää koko elämä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        No ei ainakaan niin sisäsiittoisia. 😜

        Vika voi olla minussakin, kun olen pitänyt tarjontaa melko sopimattomana omaan elämäntyyliin. Aina tuntui tulevan eteen joku pölö, jonka kanssa olis pelkkää äkkijyrkkää koko elämä.

        Itse olen ollut suhteissa monen eri kansalaisuuden kanssa, voin todeta ihmisten olevan fyysisiltä ominaisuuksiltaan samanlaisia mutta kulttuuri on muokannut käyttäytymissäännöt ja luottamuksen.
        Hyviä vaihtoehtoja löytää maapallon monelta kantilta, Suomi ei todellakaan ole ainut paikka parisuhteelle. Onneksi ihmisillä on vaihtoehtoja.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ollut suhteissa monen eri kansalaisuuden kanssa, voin todeta ihmisten olevan fyysisiltä ominaisuuksiltaan samanlaisia mutta kulttuuri on muokannut käyttäytymissäännöt ja luottamuksen.
        Hyviä vaihtoehtoja löytää maapallon monelta kantilta, Suomi ei todellakaan ole ainut paikka parisuhteelle. Onneksi ihmisillä on vaihtoehtoja.

        AV

        Nojuu, jos sitten muuten kykenee kulttuurierojen kanssa kohtaamaan. Uskonnot yms.

        Mä olen jostain syystä ollut aina kotimaisiin kallellaan, varmaankin just siksi että olen äärettömän laiska opettelemaan muun maan tapoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kauemmas kotikonnuilta menee, sitä parempia löytyy.
        Joku 10 000 kilometriä on jo tae sille että laatua saa.

        AV

        Ulkomailta saa halpisnaisia. Se ei tarkoita samaa kuin "laatu".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomailta saa halpisnaisia. Se ei tarkoita samaa kuin "laatu".

        Halpamaista on suhtautumisesti naisiin jotka asuvat 10 000 km etäisyydellä.

        Laatu tulee luonteesta, käyttäytymisestä myös muita kanssaihmisiä kohtaan. Puhutaan myös hyvistä käyttäytymistavoista, ehkä jopa sivistyksestä.

        Palstalla voi olla myös laatunaisia, niitä jotka hyväkäytöksisesti toimivat.
        Osa ihmisistä ei suinkaan täytä vaatimuksia, ei Suomessa, eikä muualla.

        AV


    • Anonyymi

      Erittäin hyvää tekstiä ja ajatusta Disse!

      -N

    • Anonyymi

      Kuitenkin naiset pariutuvat usein niiden ongelmatapausten kanssa ja uikuttavat sitten miesten pskuutta.

      Kiltit ja kunnolliset miehet ei naisia kiinnosta.

      Miesten ulkonäkö on myös keskiössa, joten naiset ovat valmiita pariutumaan vain pienen miesjoukon kanssa.

      • Niin ehkä nuorempana on helpompi haksahtaa.. versus paljon elämää jo kokeneena.


    • Anonyymi

      Asiaa, hyvä Disse!

      Kiinnitin huomiota sanaan "parisuhdekelpoinen". Kehotankin jokaista katsomaan itseään peiliin ja kuuntelemaan omaa puhetta. Miltä näyttää ja kuulostaa? Mitä toisit suhteeseen? Miksi olisit naiselle se houkuttelevin vaihtoehto?

      PS Tehtävästä ei suoriudu, jos väittää syyn olevan naisissa ja tuo suhteeseen oman mu**ansa, sen pitäisi riittää.

      • No totta. Ei täälläkään kovin monen miehen aivoitukset kestä päivänvaloa oikeasti. (Enkä väitä, että itse olisin ainoa mies, jonka aivotukset olisi fiksuja aina, mies olen siinä missä muutkin).

        Mutta jokapuolelta lipsahtelee sitä, että syyt vieritetään muualle, kuin itseensä ja käyttäytymiseen. Milloin on liian ruma, lyhyt, työtön, ei juo viinaa, naiset ei ymmärrä kiltteyttä ja muuta bulsshittiä...

        Peiliin ei oikeasti uskalleta katsoa...


    • Anonyymi

      Vastaan kuten eilenkin, hyvin harva mies kuitenkaan on noissa dissen kategorioissa mutta tokihan tuollaiset mielistelyt naisille toimii kun niiden ei sitten tarvitse etsiä vikaa itsestään.

      Itse en tuollaisia dissen kuvailemia sinkkumiehiä juuri tunne mutta dissen työkavereissa, säbäjoukkueessa jne. Kaikki varmaan ovat, disse ainoa erinomainen poikkeus? Siltä tuo naistenmielistelyväittämä ainakin vaikuttaa.


      -harmiseikirj-.

      • Ei mun tutuissa miehissä kovin ongelmallisia ole... eräs on kyllä, mistä viime keväänä tein aloituksenkin. Hän erosi vaimostaan ja ainoat asiat mitkä häntä harmitti oli omaisuuden jako ja kun ei saanut enää p.llua.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei mun tutuissa miehissä kovin ongelmallisia ole... eräs on kyllä, mistä viime keväänä tein aloituksenkin. Hän erosi vaimostaan ja ainoat asiat mitkä häntä harmitti oli omaisuuden jako ja kun ei saanut enää p.llua.

        Miksi sitten laadit kirjoituksen joka antaa ymmärtää että on? Kun kuitenkin sinäkin tunnet vain yhden ja varmaan melko monta ok miestä. Ehkä sulla on itsetunto-ongelma ja pakonomainen tarve kehua naisia vaikkei ole mitään syytä. Itsekin joskus kehun mutta vain aiheesta.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten laadit kirjoituksen joka antaa ymmärtää että on? Kun kuitenkin sinäkin tunnet vain yhden ja varmaan melko monta ok miestä. Ehkä sulla on itsetunto-ongelma ja pakonomainen tarve kehua naisia vaikkei ole mitään syytä. Itsekin joskus kehun mutta vain aiheesta.

        -harmiseikirj-

        No sinäkin usein kirjoitit "jännämiehistä" siellä täällä ja ihmettelit miten naiset heihin törmää...

        No tässä niitä nyt on listattu...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No sinäkin usein kirjoitit "jännämiehistä" siellä täällä ja ihmettelit miten naiset heihin törmää...

        No tässä niitä nyt on listattu...

        Sinä kuvailit lähinnä reppanoita, no ykkösessä jänniäkin ja ihmetellä pitää miten naiset aina onnistuu juuri niitä kaivamaan kumppanikseen.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kuvailit lähinnä reppanoita, no ykkösessä jänniäkin ja ihmetellä pitää miten naiset aina onnistuu juuri niitä kaivamaan kumppanikseen.

        -harmiseikirj-

        Onko Dissen mielestä kaikki muut miehet epänormaaleja ja hän on normaali?
        Juuri lähti nainen luotani ja sai mitä halusi. Ei tarvinnut lirkutella yhtään, ja molemmat ovat taas tyytyväisiä. Itse en ole koskaan tavannut virheetöntä naista, enkä halua sellaista ihmettä edes tavata.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kuvailit lähinnä reppanoita, no ykkösessä jänniäkin ja ihmetellä pitää miten naiset aina onnistuu juuri niitä kaivamaan kumppanikseen.

        -harmiseikirj-

        Kuvailin niitä, keiden kanssa naisilla on vaikeaa olla suhteissa, tai edes tutustua...

        En osaa sanoa mitään määriä, mutta ehkä jotkut naiset täällä voi kertoa jotain otantaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Dissen mielestä kaikki muut miehet epänormaaleja ja hän on normaali?
        Juuri lähti nainen luotani ja sai mitä halusi. Ei tarvinnut lirkutella yhtään, ja molemmat ovat taas tyytyväisiä. Itse en ole koskaan tavannut virheetöntä naista, enkä halua sellaista ihmettä edes tavata.

        AV

        Elä mieti suotta, kunhan ensin opettelet luetun ymmärtämistä, niin ehkä sitten alkaa jo olemaan mahdollisuudet ymmärtääkin jotain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Dissen mielestä kaikki muut miehet epänormaaleja ja hän on normaali?
        Juuri lähti nainen luotani ja sai mitä halusi. Ei tarvinnut lirkutella yhtään, ja molemmat ovat taas tyytyväisiä. Itse en ole koskaan tavannut virheetöntä naista, enkä halua sellaista ihmettä edes tavata.

        AV

        Mutta helpotan vähän...

        Minä voin yhtälailla kuulua luettelemaani listaukseen....mutta se ei muuta yhtikäs mitään siitä, mitä naiset kohtaavat meissä miehissä kollektiivinä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mutta helpotan vähän...

        Minä voin yhtälailla kuulua luettelemaani listaukseen....mutta se ei muuta yhtikäs mitään siitä, mitä naiset kohtaavat meissä miehissä kollektiivinä.

        Taitavat miehet kokea elämässään aivan samoin?
        Sukupuolinen kysymys tämä ei taida olla...

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitavat miehet kokea elämässään aivan samoin?
        Sukupuolinen kysymys tämä ei taida olla...

        AV

        Ei helvata...anna olla, elä yritä, tai joku nyrjähtää vielä korvien välissä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei helvata...anna olla, elä yritä, tai joku nyrjähtää vielä korvien välissä.

        No, ei kai se minun vikaani ole jos et ymmärrä parinvalinnan olevan kaksipuoleista.
        Nuo negaatiot kun ovat usein myös naisissa, ei vain miehissä.
        Tietysti sinä et niitä näe, näet aina vain miesten ongelmat naisten silmin. Hyvä jos katsoisit miehenä(jos olet) mitä negaatioita naiset itsessään voisivat vähentää jotta kelpaisivat parisuhteeseen. Onhan naimattomia naisia jo 33 % täysi-iäisistä naisista.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Dissen mielestä kaikki muut miehet epänormaaleja ja hän on normaali?
        Juuri lähti nainen luotani ja sai mitä halusi. Ei tarvinnut lirkutella yhtään, ja molemmat ovat taas tyytyväisiä. Itse en ole koskaan tavannut virheetöntä naista, enkä halua sellaista ihmettä edes tavata.

        AV

        Mulle kelpaa vain virheetön :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitavat miehet kokea elämässään aivan samoin?
        Sukupuolinen kysymys tämä ei taida olla...

        AV

        Niin, on niitä naisissakin varsin vaikeita otuksia, joiden kanssa elämä on kauhunäytelmää. Miehet vaan usein vaikenee niistä, koska mies.. Eihän se nyt mustaa silmää itke eikä henkistä väkivaltaa naisen toimesta, naisen juoppoutta, uskottomuutta tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle kelpaa vain virheetön :D

        -harmiseikirj-

        Höh, ihmisissä ei ole virheitä, on vain ominaisuuksia.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulle kelpaa vain virheetön :D

        -harmiseikirj-

        Sinulla menee kauan sellaiseen hankintaan pilvilinnoissa vain virheettömiä . ☁️🏰☁️

        Eihän niitä riitoja muuten koskaan olisi.


    • Anonyymi

      Totta turiset, juuri nuo on ongelmana "naisen ei-saantiin".

      Luin laajan parisuhdetutkimuksen tuloksista. Siinä oli jälleen kerran mainittu, että parhaiten parisuhde onnistuu, kun etsii itsensälaisen kumppanin. Suhteellisen samanlainen arvomaailma, alkoholinkäyttö, puoluekanta, uskonto, yhteinen harrastus/mielenkiinnon kohde ja +-5v ikäero. Siinä se 👌

      - Sheena

      • Niinkin, mutta osasyy myös siihen, miksi naiset on varpaillaan ja etääntyvät miehistä...

        Ja kyllä lopulta tämä on ihan iso ongelmakin, mikä voi vaikuttaa ihan koko yhteiskuntaan. Ei täällä miehet kovin hyvin voi. Sekin on fakta.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niinkin, mutta osasyy myös siihen, miksi naiset on varpaillaan ja etääntyvät miehistä...

        Ja kyllä lopulta tämä on ihan iso ongelmakin, mikä voi vaikuttaa ihan koko yhteiskuntaan. Ei täällä miehet kovin hyvin voi. Sekin on fakta.

        Nykyään on enemmän ihmisiä, jotka voivat hyvin - ja vastapainoksi enemmän ihmisiä, jotka eivät voi hyvin. Kaikenlaiset mielenterveyden jutut ovat yleistyneet, eikä mikään ihme. Nykyaika tuottaa ahdh -ihmisiä. Ei ole ok, että käy koulut, opiskelee yläasteen ja lukion/ammattioppilaitoksen jälkeen, vaan kokoajan on kehityttävä ja kehitettävä, saatava työpaikka, parempi työpaikka, ja tehtävä töitä hullunlailla. Entisaikain kiireiseenkin työelämään kuului hiljaisempia hetkiä, nyt ne ovat vain muistoja. Nuoremmat vaihtaa työpaikkaa jokatoinen vuosi. Esihenkilöasema, lisää palkkaa, lisää etuja jne. 30-35-vuotiaana ollaan burnoutissa. Siinä pitäisi vielä someakin vahdata sivussa kaikenaikaa. Ei muuten ihme, että lasten saanti ja parisuhde lykkääntyy.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään on enemmän ihmisiä, jotka voivat hyvin - ja vastapainoksi enemmän ihmisiä, jotka eivät voi hyvin. Kaikenlaiset mielenterveyden jutut ovat yleistyneet, eikä mikään ihme. Nykyaika tuottaa ahdh -ihmisiä. Ei ole ok, että käy koulut, opiskelee yläasteen ja lukion/ammattioppilaitoksen jälkeen, vaan kokoajan on kehityttävä ja kehitettävä, saatava työpaikka, parempi työpaikka, ja tehtävä töitä hullunlailla. Entisaikain kiireiseenkin työelämään kuului hiljaisempia hetkiä, nyt ne ovat vain muistoja. Nuoremmat vaihtaa työpaikkaa jokatoinen vuosi. Esihenkilöasema, lisää palkkaa, lisää etuja jne. 30-35-vuotiaana ollaan burnoutissa. Siinä pitäisi vielä someakin vahdata sivussa kaikenaikaa. Ei muuten ihme, että lasten saanti ja parisuhde lykkääntyy.

        - Sheena

        No onhan se kiire ja paineetkin osasyitä, mutta mä uskon, että miksi se juurikin kohdistuu miehiin enemmän on se, ettei kasvatus, kulttuuri jne. oikein ole pysynyt kehityksen tahdissa.

        Kannattaisi seurata 20-30 vuotiaitten miesten hvyinvointia ihan enemmälti seuraavat 10 vuotta, että mikä on suuntaus...vai onko tämä nykyinen vallitseva tilanne vain jokin muutoksen tuoma notkahdus...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No onhan se kiire ja paineetkin osasyitä, mutta mä uskon, että miksi se juurikin kohdistuu miehiin enemmän on se, ettei kasvatus, kulttuuri jne. oikein ole pysynyt kehityksen tahdissa.

        Kannattaisi seurata 20-30 vuotiaitten miesten hvyinvointia ihan enemmälti seuraavat 10 vuotta, että mikä on suuntaus...vai onko tämä nykyinen vallitseva tilanne vain jokin muutoksen tuoma notkahdus...

        Pojat ja nuoret miehet ovat hukassa (jos ovat) sosiaalisista syistä. Kun pojilta puuttuu kuri, jolla tarkoitan hyvää kuria, välittämistä, kiinnostusta, puhumista, yhteen kuulumista ja tietenkin niitä kuuluisia rajoja.. näiden puutteessa pojat joko ajautuvat huonoon seuraan tai jäävät yksin kotiin koneelleen pelaamaan tai katsomaan pornoa, jopa yökaudet. Näistä lähtökohdista on aika vaikea ponnistaa parisuhteeseen. Unohdetut tytöt eivät varmasti jää koneen ääreen pornoa katsomaan, mutta ovat esim. alttiita miesten seksihyväksikäytölle ts. ajautuvat hekin huonoon seuraan.

        Fakta on se, että jos vanhemmilla on kaikkia ongelmia tai vaikka "vain" alkoholiongelma, on heidän lapsillaankin vaikeaa, enemmän tai vähemmän, riippuu lapsen persoonasta ja vanhempain ongelmien laadusta ja määrästä.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pojat ja nuoret miehet ovat hukassa (jos ovat) sosiaalisista syistä. Kun pojilta puuttuu kuri, jolla tarkoitan hyvää kuria, välittämistä, kiinnostusta, puhumista, yhteen kuulumista ja tietenkin niitä kuuluisia rajoja.. näiden puutteessa pojat joko ajautuvat huonoon seuraan tai jäävät yksin kotiin koneelleen pelaamaan tai katsomaan pornoa, jopa yökaudet. Näistä lähtökohdista on aika vaikea ponnistaa parisuhteeseen. Unohdetut tytöt eivät varmasti jää koneen ääreen pornoa katsomaan, mutta ovat esim. alttiita miesten seksihyväksikäytölle ts. ajautuvat hekin huonoon seuraan.

        Fakta on se, että jos vanhemmilla on kaikkia ongelmia tai vaikka "vain" alkoholiongelma, on heidän lapsillaankin vaikeaa, enemmän tai vähemmän, riippuu lapsen persoonasta ja vanhempain ongelmien laadusta ja määrästä.

        - Sheena

        Joo, sitä mä mietinkin, että meneekö tämä kuin lumipallo mäkeä alas, vai onko tilapäistä.

        Monet sosiaaliset asiat menee tytöillä paremmin, kun osaavat paremmin keskustella ja puhua. Mutta ei se minusta yksinomaan olekaan sukupuolesta kiinni, vaaan ehkäpä kulttuurista, mikä ei ole vielä muuttunut tarpeeksi...

        Hitaita hommia nää on muuttumaan...se voi olla näin yhden ihmisen aikaan vaikea tutkiakaan, vaan tarvitaan pidempi otanta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pojat ja nuoret miehet ovat hukassa (jos ovat) sosiaalisista syistä. Kun pojilta puuttuu kuri, jolla tarkoitan hyvää kuria, välittämistä, kiinnostusta, puhumista, yhteen kuulumista ja tietenkin niitä kuuluisia rajoja.. näiden puutteessa pojat joko ajautuvat huonoon seuraan tai jäävät yksin kotiin koneelleen pelaamaan tai katsomaan pornoa, jopa yökaudet. Näistä lähtökohdista on aika vaikea ponnistaa parisuhteeseen. Unohdetut tytöt eivät varmasti jää koneen ääreen pornoa katsomaan, mutta ovat esim. alttiita miesten seksihyväksikäytölle ts. ajautuvat hekin huonoon seuraan.

        Fakta on se, että jos vanhemmilla on kaikkia ongelmia tai vaikka "vain" alkoholiongelma, on heidän lapsillaankin vaikeaa, enemmän tai vähemmän, riippuu lapsen persoonasta ja vanhempain ongelmien laadusta ja määrästä.

        - Sheena

        Eivät pojat absoluuttisesti ole yhtään sen enempää hukassa kuin mikään aiempikaan sukupolvi. He sopeutuvat tähän aikaan ja sen vaatimuksiin ja mahdollisuuksiin. Suhteellisesti katsoen täti-ihmisen näkökulmasta nuoriso tietenkin on yhtä pilalla kuin aina ennenkin. Jos aiempien sukupolvien pojilla tai nuorilla miehillä oli keskimäärin paremmin jotain kykyjä tai ominaisuuksia kuin nykylapsilla niin yhtä tyhjää niiden arvostus oli silloin ja siinä ajassa: jotain muuta olisi pitänyt olla. Feministinen toive naisten paremmasta asemasta on jotenkin saavuttanut tavoitteensa sitten kun kaikilla vanhoilla mittareilla mitattuna naisilla menee vähintään yhtä hyvin kuin miehillä mutta olen epäileväinen sen suhteen, että edes feministit ovat tyytyväisiä lopputulokseen.


    • Anonyymi

      Unohdit miehet jotka eivät ota suhteessa oikeanlaista roolia. Sellaiset miehet ovat aivan helvetin rasittavia ja heitä on vaikea tulkita, tekee parisuhteesta mahdottoman kun nainen ei tiedä mitenpäin olla ja joutuu ikäänkuin vetovastuuseen ainakin osittain siitä suhteesta. Tuollaiset miehet tuppaavat myös olemaan vaativia ja tarkoja omista oikeuksistaan, rasittavia yksilöitä vaikka heissä ei mitään perusvikaa olekaan.

      • No ehkä noi on lähinnä harmillisia...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ehkä noi on lähinnä harmillisia...

        Sama asia lopputuloksen kannalta.

        Ei riitä että olet saanut perusasiat kuntoon, tarvii olla myös positiivinen ja vetovastuussa selvästi miellyttämiseen pyrkivä, naisen eduksi.

        Naisen tehtävä yhteisössämme ei ole kiinnostua miehestä; tämä tapahtuu vain jos mies on selvästi erinomaisen mahtava. Miehen odotetaan vetävän läpi liehittelyrooli ja siihen kuuluvat vastuut, jos tätä ei tee olet vain joku tavis.


    • Onhan tuossa aika kattavasti lueteltu niitä ominaisuuksia miehissä, joita itsekin karsastan hyvin vahvasti. En tarvitse elämääni miestä, joka toisi siihen vain ongelmia. Olen eritoten väkivallan suhteen hyvin ehdoton. Minua ei ole mies koskaan lyönyt parisuhteessa eikä lyö. Yksikin lyönti, niin se on siinä. Sama pätee alkoholismiin, huumeisiin ja muuhun rikollisuuteen. En kaipaa tuollaista elämääni.

      Seksin hakemisessa ei sinänsä ole mitään väärää, jos sen tosiaan tekee avoimesti ja muita kunnioittaen, mutta moni mies hakee seksisuhdetta hyvin tökerösti esim lähettämällä kuvan kalustaan ennestään tuntemattomalle naiselle. En pysty käsittämään mitä sellaisen miehen mielessä liikkuu, jonka mielestä on hyvä ajatus lähestyä ventovieraan naista kalukuvalla. Järkyttävän tökeröä ja nykyään onneksi laitontakin touhua.

      Äitiä etsivä mies lannista kyllä fiilikset heti alkuunsa. Kyllä aikuisen miehen pitää kyetä itsenäiseen elämään, vaikka se oma rakas äiti olisi kuinka tärkeä ja ihana tahansa. Tämän koen itse pojan äitinä vahvasti niin, että velvollisuuteni on huolehtia siitä, että poikani osaa aikuisena seisoa omilla jaloillaan eikä etsi tulevaisuudessa naisista pelkkiä piikoja tai hoivaajia. Prosessi on kyllä vielä pahasti kesken, ainakin jos hänen kodinhoitotaitojaan miettii 😁

      • Joo, mä oon kuullut näistä juttua, nähnyt osittain sivusta ja lueskellut lehdistä, katsonut dokumentteja, että aika nopsaan noi tuohon läpsähti.

        Ja taas mitä itse olen naisia tavannut, osan kanssa ollut suhteessakin, niin ei samanlaisia ongelmia ole yhtäpaljon nähtävillä. On se tavallaan aika hälyyttävää.

        No meillä muksujen kohdalla kaikki meni aika lunkisti läpi, että kumpikin osaavat jo omillaan tehdä taloushommia...jopa tyttö, mikä vähän muakin epäilytti. :oD
        Saattaahan se siperia vielä opettaa loput. :oD


      • Anonyymi

        Poika ei kuuntele sinua kuin puoliksi, hän kaipaa miehen roolimallia. Ilman käypäistä sellaista hän joutuu rakentamaan omansa yrityksen ja erehdyksen kautta.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, mä oon kuullut näistä juttua, nähnyt osittain sivusta ja lueskellut lehdistä, katsonut dokumentteja, että aika nopsaan noi tuohon läpsähti.

        Ja taas mitä itse olen naisia tavannut, osan kanssa ollut suhteessakin, niin ei samanlaisia ongelmia ole yhtäpaljon nähtävillä. On se tavallaan aika hälyyttävää.

        No meillä muksujen kohdalla kaikki meni aika lunkisti läpi, että kumpikin osaavat jo omillaan tehdä taloushommia...jopa tyttö, mikä vähän muakin epäilytti. :oD
        Saattaahan se siperia vielä opettaa loput. :oD

        Aika lailla samanlaisista ongelmista saa lukea muistakin sinkkuryhmistä, vaikka en tietenkään sano, etteikö naisissakin oliai vastaavia ongelmia, mutta valitettavasti painopiste tuntuu esim alkoholiongelmien osalta kallistuvan miehiin. Todella moni nainen sanoo esim sitä, että ei todellakaan halua talouteensa miesvauvaa. Paljon helpompi elää ja olla, kun ei tarvitse olla ison miehen jälkiä siivoilla ja hoitaa kaikkea toisen puolesta.

        Kyllä se Siperia viimeistään opettaa, koska minä en ainakaan aio paapoa poikaani 😄 No toki autan ja tuen itsenäistymisessä jne mutta en todellakaan aio pestä aikuisen lapseni pyykkejä tms. Kyllä hän vielä oppii, hån on fiksu poika, vaikka onkin välillä turhan huoleton 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Poika ei kuuntele sinua kuin puoliksi, hän kaipaa miehen roolimallia. Ilman käypäistä sellaista hän joutuu rakentamaan omansa yrityksen ja erehdyksen kautta.

        Älä huoli, meillä on poikani kanssa toimiva suhde ja hän kuuntelee minua kyllä, vaikka teininä välillä väittääkin vastaan. Ja on hänellä isänsäkin aktiivisesti mukana elämässään, kuten muitakin miehiä, joista moni on todella hyvä roolimalli hänelle.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Älä huoli, meillä on poikani kanssa toimiva suhde ja hän kuuntelee minua kyllä, vaikka teininä välillä väittääkin vastaan. Ja on hänellä isänsäkin aktiivisesti mukana elämässään, kuten muitakin miehiä, joista moni on todella hyvä roolimalli hänelle.

        No se on hyvä kuulla. Sitten poikasi yksinkertaisesti ei piittaa kohdinhoidosta ja se on aktiivinen valinta.


      • Aletheias kirjoitti:

        Aika lailla samanlaisista ongelmista saa lukea muistakin sinkkuryhmistä, vaikka en tietenkään sano, etteikö naisissakin oliai vastaavia ongelmia, mutta valitettavasti painopiste tuntuu esim alkoholiongelmien osalta kallistuvan miehiin. Todella moni nainen sanoo esim sitä, että ei todellakaan halua talouteensa miesvauvaa. Paljon helpompi elää ja olla, kun ei tarvitse olla ison miehen jälkiä siivoilla ja hoitaa kaikkea toisen puolesta.

        Kyllä se Siperia viimeistään opettaa, koska minä en ainakaan aio paapoa poikaani 😄 No toki autan ja tuen itsenäistymisessä jne mutta en todellakaan aio pestä aikuisen lapseni pyykkejä tms. Kyllä hän vielä oppii, hån on fiksu poika, vaikka onkin välillä turhan huoleton 😊

        Joo, siis sama marina on jossain vauva.fissä ja vastaavissa....sitten joskus kun olin facen sinkkusivustoilla, niin kyllä oli miehiltä aika lapsellista touhua monesti...vielä ihan omalla naamalla... Sitten kun joku sanoi suoraan, että ei ole kovin fiksua toimintaa, niin joko suuttui ja lähti ovet paukkuen tai vaan lähti pois. Ja surkuttelijoitakin riitti.
        Niin ja kerran...siis viimeisen olin kerran sellaisen sinkkuporukan kanssa pari päivää mökillä...yks mies oli hissukka, mutta pari muuta sellaista p.illupallo, pullotyyppiä, että kyllä ahdisti olla siellä... Naiset ihan ok, mutta pari tyyppiä sai kyllä kalseen fiiliksen.

        No pikkuhiljaa pistät vaan palloa enempi sinne suuntaan, niin jonkun erehdyksen kautta tulee lihasmauistiin asioita. Kerran on pelikamat edellisen pelin jäljiltä kassissa odottamassa "tuoksuineen", niin palaute tulee kollektiivisesti pelikamuilta ja se muistuu. :oD


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se on hyvä kuulla. Sitten poikasi yksinkertaisesti ei piittaa kohdinhoidosta ja se on aktiivinen valinta.

        Joo ei todellakaan piittaa 😄 Hänellä on omat mielenkiinnon kohteensa, joihin panostaa täysillä, mutta kodinhoito ei ole koskaan ollut hänelle mieluisaa. Ei se sitä ole minullekaan, mutta pakkohan se koti on vain hoitaa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, siis sama marina on jossain vauva.fissä ja vastaavissa....sitten joskus kun olin facen sinkkusivustoilla, niin kyllä oli miehiltä aika lapsellista touhua monesti...vielä ihan omalla naamalla... Sitten kun joku sanoi suoraan, että ei ole kovin fiksua toimintaa, niin joko suuttui ja lähti ovet paukkuen tai vaan lähti pois. Ja surkuttelijoitakin riitti.
        Niin ja kerran...siis viimeisen olin kerran sellaisen sinkkuporukan kanssa pari päivää mökillä...yks mies oli hissukka, mutta pari muuta sellaista p.illupallo, pullotyyppiä, että kyllä ahdisti olla siellä... Naiset ihan ok, mutta pari tyyppiä sai kyllä kalseen fiiliksen.

        No pikkuhiljaa pistät vaan palloa enempi sinne suuntaan, niin jonkun erehdyksen kautta tulee lihasmauistiin asioita. Kerran on pelikamat edellisen pelin jäljiltä kassissa odottamassa "tuoksuineen", niin palaute tulee kollektiivisesti pelikamuilta ja se muistuu. :oD

        Aika tyypilliseltä kuulostaa. Moni ei ole valmis edes katsomaan peiliin, olisiko itsessä jotain paranneltavaa. Kaikki me ihmisiä olemme eikä kukaan mitään mister täydellisyyttä etsi, mutta monella on ihan peruskäytöstavat hukassa. Eräässä sinkkuryhmässä yksi nainen sai esim yhdeltä mieheltä todella törkwän yksityisviestin, jossa puhuttiin loukkaavasti naisen ulkonäöstä. Tämä nainen ei siis ollut mitään sanonut miehelle tätä ennen, oli vain jossain keskustelussa ollut eri mieltä. Tuo mies onnistui yhdellä lauseella kertomaan, millainen mulkero hän on. Onneksi hänet sitten heitettiin ulos ryhmästä, ihan oikein.

        Kovasti se pallo lentää jatkuvasti takaisin, mutta ei se auta kuin jatkaa yrittämistä 😁 Tulee sitä aina välillä merkkejä siitä, että poika oppii jatkuvasti itsenäisemmäksi. Nykyään esim pelireissuilta tulee yleensä kaikki kamat takaisin. Ainakin lähestulkoon kaikki 😂


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Joo ei todellakaan piittaa 😄 Hänellä on omat mielenkiinnon kohteensa, joihin panostaa täysillä, mutta kodinhoito ei ole koskaan ollut hänelle mieluisaa. Ei se sitä ole minullekaan, mutta pakkohan se koti on vain hoitaa.

        Kodinhoitoon kannattaa ottaa positiivisempi asenne, "saan" hoitaa kotia. Kaikki eivät saa, eivät jaksa tai ovat kykenemättömiä hoitamaan. mikäs se parempaa kuin kiva koti. Kodilla voi hurmata itselleen kumppanin ;)


      • Aletheias kirjoitti:

        Aika tyypilliseltä kuulostaa. Moni ei ole valmis edes katsomaan peiliin, olisiko itsessä jotain paranneltavaa. Kaikki me ihmisiä olemme eikä kukaan mitään mister täydellisyyttä etsi, mutta monella on ihan peruskäytöstavat hukassa. Eräässä sinkkuryhmässä yksi nainen sai esim yhdeltä mieheltä todella törkwän yksityisviestin, jossa puhuttiin loukkaavasti naisen ulkonäöstä. Tämä nainen ei siis ollut mitään sanonut miehelle tätä ennen, oli vain jossain keskustelussa ollut eri mieltä. Tuo mies onnistui yhdellä lauseella kertomaan, millainen mulkero hän on. Onneksi hänet sitten heitettiin ulos ryhmästä, ihan oikein.

        Kovasti se pallo lentää jatkuvasti takaisin, mutta ei se auta kuin jatkaa yrittämistä 😁 Tulee sitä aina välillä merkkejä siitä, että poika oppii jatkuvasti itsenäisemmäksi. Nykyään esim pelireissuilta tulee yleensä kaikki kamat takaisin. Ainakin lähestulkoon kaikki 😂

        Joo, noita vastaavia tulee aika yllättävän monesti esiin....on niitä aiemminkin ollut, mutta aikaisemmin paljon naiset piti omina tietoinaan, eikä asioista puhuttu ääneen. Nyt onneksi on asiat muuttumassa sen puoleen...varmaan se #metoo aloitti homman ja parempi vaan kun tulisi lisää kaikkea esiin. Ihan esimerkkinä muille....naisille ja miehille.

        No vielä kun joitain pelikamojen hintoja aletaan vastuuttamaan niin, että hävitetyt maksetaan käyttörahoista tms. Niin alkaa homma hoitumaan. :oD


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, siis sama marina on jossain vauva.fissä ja vastaavissa....sitten joskus kun olin facen sinkkusivustoilla, niin kyllä oli miehiltä aika lapsellista touhua monesti...vielä ihan omalla naamalla... Sitten kun joku sanoi suoraan, että ei ole kovin fiksua toimintaa, niin joko suuttui ja lähti ovet paukkuen tai vaan lähti pois. Ja surkuttelijoitakin riitti.
        Niin ja kerran...siis viimeisen olin kerran sellaisen sinkkuporukan kanssa pari päivää mökillä...yks mies oli hissukka, mutta pari muuta sellaista p.illupallo, pullotyyppiä, että kyllä ahdisti olla siellä... Naiset ihan ok, mutta pari tyyppiä sai kyllä kalseen fiiliksen.

        No pikkuhiljaa pistät vaan palloa enempi sinne suuntaan, niin jonkun erehdyksen kautta tulee lihasmauistiin asioita. Kerran on pelikamat edellisen pelin jäljiltä kassissa odottamassa "tuoksuineen", niin palaute tulee kollektiivisesti pelikamuilta ja se muistuu. :oD

        Joskus tuollaisilla lapsellisen touhun miehillä voi olla jokin autismin kirjon juttu. On tyypillistä, että jokin stressitilanne, kun asiat eivät mene oman kapean ajatuksen tavalla purkautuu juuri noin, ovia paiskoen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joskus tuollaisilla lapsellisen touhun miehillä voi olla jokin autismin kirjon juttu. On tyypillistä, että jokin stressitilanne, kun asiat eivät mene oman kapean ajatuksen tavalla purkautuu juuri noin, ovia paiskoen.

        Voi hyvinkin olla, mutta olipa tai ei, niin sellaista käytöstä ei tarvitse hyväksyä, eikä pidäkään.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, noita vastaavia tulee aika yllättävän monesti esiin....on niitä aiemminkin ollut, mutta aikaisemmin paljon naiset piti omina tietoinaan, eikä asioista puhuttu ääneen. Nyt onneksi on asiat muuttumassa sen puoleen...varmaan se #metoo aloitti homman ja parempi vaan kun tulisi lisää kaikkea esiin. Ihan esimerkkinä muille....naisille ja miehille.

        No vielä kun joitain pelikamojen hintoja aletaan vastuuttamaan niin, että hävitetyt maksetaan käyttörahoista tms. Niin alkaa homma hoitumaan. :oD

        Nykyään on tosiaan avoimempi ilmapiiri sille, että asioista uskalletaan kertoa eikä kaikkea tarvitse vain sietää. Monelle sellaiselle miehelle, jolle pepulle läimäyttelyt on olleet vain joku pikkuflirtti, ovat nyt sitten ihan ihmeissään, että mikäs heidän käytöksessään on vikana. Huonoa käytöstä ei kenenkään tarvitse kestää.

        Släbärit hetki sitten maksatutin pojalla itsellään, kun oli unohtanut ne jonnekin hotellihuoneeseen mihin lie. Eihän ne paljoa maksa, mutta sen jälkeen on ne släbäritkin kulkeutuneet kotiin asti 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kodinhoitoon kannattaa ottaa positiivisempi asenne, "saan" hoitaa kotia. Kaikki eivät saa, eivät jaksa tai ovat kykenemättömiä hoitamaan. mikäs se parempaa kuin kiva koti. Kodilla voi hurmata itselleen kumppanin ;)

        Kotona on kyllä kiva olla siivouksen jälkeen, mutta raivosiivoamalla tulee nopeammin valmista 😄 Mutta totta kyllä tuo, että saa olla kiitollinen siitä, että pystyy oman kotinsa hoitamaan.

        Kiva, jos tuleva kumppanini viihtyy kodissani, mutta toivoisin, että hän hurmaantuisi mieluummin minusta itsestäni kuin kodistani.


      • Aletheias kirjoitti:

        Nykyään on tosiaan avoimempi ilmapiiri sille, että asioista uskalletaan kertoa eikä kaikkea tarvitse vain sietää. Monelle sellaiselle miehelle, jolle pepulle läimäyttelyt on olleet vain joku pikkuflirtti, ovat nyt sitten ihan ihmeissään, että mikäs heidän käytöksessään on vikana. Huonoa käytöstä ei kenenkään tarvitse kestää.

        Släbärit hetki sitten maksatutin pojalla itsellään, kun oli unohtanut ne jonnekin hotellihuoneeseen mihin lie. Eihän ne paljoa maksa, mutta sen jälkeen on ne släbäritkin kulkeutuneet kotiin asti 😁

        Joo, siis itsekin olen oppinut yhtä jos toista ihan avoimuuden vuoksi. Ei sitä miehenä kaikkea vaan tajua, ennenkuin joku nainen kertoo, miltä jokin sanominen, tai muu tuntuu. Ja miehet saa keskenään kaikenlaisia oletuksia vaikka mistä, kun eivät saa naisilta oikeaa rehellistä palautetta. Jotenkin huvittaa tämänkin palstan nämä palstatotuudet ja jännämiesjutut, sekä k&k-jutut....mutta ne oikeasti tulee miesten maailmasta. Siellä on paljon oletuksia naisista.

        Hyvä sä. Kato noin se pikkuhiljaa alkaa hoksata, että omalla tekemisellä on merkitys. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, siis itsekin olen oppinut yhtä jos toista ihan avoimuuden vuoksi. Ei sitä miehenä kaikkea vaan tajua, ennenkuin joku nainen kertoo, miltä jokin sanominen, tai muu tuntuu. Ja miehet saa keskenään kaikenlaisia oletuksia vaikka mistä, kun eivät saa naisilta oikeaa rehellistä palautetta. Jotenkin huvittaa tämänkin palstan nämä palstatotuudet ja jännämiesjutut, sekä k&k-jutut....mutta ne oikeasti tulee miesten maailmasta. Siellä on paljon oletuksia naisista.

        Hyvä sä. Kato noin se pikkuhiljaa alkaa hoksata, että omalla tekemisellä on merkitys. :o)

        Sinä oletkin harvinaisen avoin itsesi kehittämiselle ja haluat ymmärtää asioita. Se antaa vankan pohjan sille, että on mahdollista rakentaa jotain upeaa, kun ei ole jumittunut omiin näkemyksiinsä. Asioista pitäisi pystyä keskustelemaan puolin ja toisin ilman, siinä saattaa oivaltaa upeita asioita itsestään, kumppanistaan ja parisuhteesta.

        Kyllä teini hiljalleen alkaa tajuta 😄 Vielä joudun turvautumaan jankuttamiseen ja muistuttamiseen, mitta vankka luotto on siihen, että poika nousee kyllä omille siivilleen ihan ongelmitta sitten, kun kotoa lähdön aika on 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Sinä oletkin harvinaisen avoin itsesi kehittämiselle ja haluat ymmärtää asioita. Se antaa vankan pohjan sille, että on mahdollista rakentaa jotain upeaa, kun ei ole jumittunut omiin näkemyksiinsä. Asioista pitäisi pystyä keskustelemaan puolin ja toisin ilman, siinä saattaa oivaltaa upeita asioita itsestään, kumppanistaan ja parisuhteesta.

        Kyllä teini hiljalleen alkaa tajuta 😄 Vielä joudun turvautumaan jankuttamiseen ja muistuttamiseen, mitta vankka luotto on siihen, että poika nousee kyllä omille siivilleen ihan ongelmitta sitten, kun kotoa lähdön aika on 😊

        No tässä joutaa olla sellainen. :o)

        No jätä se jankkaaminenkin vaan pois... sanot kerran vielä ja perään, ettet enää siitä jankkaa, että pitää itse jo osata ja sit antaa tehdä virhe. Toi virheen sivusta sietäminen oli vanhemmuuden vaikeampia asioita muuten. :oD Tai siis on...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, siis itsekin olen oppinut yhtä jos toista ihan avoimuuden vuoksi. Ei sitä miehenä kaikkea vaan tajua, ennenkuin joku nainen kertoo, miltä jokin sanominen, tai muu tuntuu. Ja miehet saa keskenään kaikenlaisia oletuksia vaikka mistä, kun eivät saa naisilta oikeaa rehellistä palautetta. Jotenkin huvittaa tämänkin palstan nämä palstatotuudet ja jännämiesjutut, sekä k&k-jutut....mutta ne oikeasti tulee miesten maailmasta. Siellä on paljon oletuksia naisista.

        Hyvä sä. Kato noin se pikkuhiljaa alkaa hoksata, että omalla tekemisellä on merkitys. :o)

        "Siellä on paljon oletuksia naisista."

        Juuri noin ja vielä niin, että mitä enemmän miehillä on (vääriä) oletuksia naisista sitä varmemmin he jäävät ilman naista, vaikka sitä kuinka paljon kaipaisivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Siellä on paljon oletuksia naisista."

        Juuri noin ja vielä niin, että mitä enemmän miehillä on (vääriä) oletuksia naisista sitä varmemmin he jäävät ilman naista, vaikka sitä kuinka paljon kaipaisivat.

        Stereotyyppinen kuvitelma on ehkä pahin...ja senhän mieli usein luo...


    • On tuossa tuttujakin asioita, mutta en silti halua kyynistyä, vaan uskon, että etsivä löytää. - Ei miehen tarvitse olla täydellinen, kunhan hän ei olisi typerä.
      - Ja toki minäkin teen virheitä.

      • No sä olet ottanut kyllä selkeästi jrjen mukaan. Tolkun nainen selkeästi. :o)

        Eikä kyynistyminen mitään autakaan, eikä johda mihinkään hyvään. Totta.


    • Noi on jotain sodan aikasia juttuja. Nyky miehet on ihan toista.

      • Ja tarkotan sitä talvisotaa enkä tätä mikä on nyt.


      • JeroP kirjoitti:

        Ja tarkotan sitä talvisotaa enkä tätä mikä on nyt.

        Ihan tätä päivää... Mutta sodan käyneet miehet on on voineet vaikuttaa näihinkin sukupolvien päästä. Kulttuuriin pinttyneet jutut jää usein pitkäksi aikaa vaikuttamaan. Sukupolvalta sukupolvelle.


      • Disse elää jossain varjotodellisuudessa.

        Onhan se sitten mahdollista, että palstanaisten kaltaisia ongelmatapauksia on jonkin verran. Tasapainoiset ja omasta hyvinvoinnistaan huolta pitämään kykenevät miehet osaavat pitää heihin etäisyyttä. Ja siten näiden naisten näkökulmasta pieni vähemmistö muodostaa enemmistön.


    • En nyt ole varma osaanko vastata siitä näkökulmasta jota ehkä aloituksessa haetaan mutta yritän.

      Tuosta väkivallasta niin siinä samoilla linjoilla että on ihan ymmärrettävää että tällainen mahdollisuus käy mielessä. Ei siitäkään pidä pahastua jos nainen vaihtaa katua ennen kohtaamista. Olen vaan joskus miettinyt että miksi uutisointi on pääsääntöisesti saman suuntaista eikä tämä asia tunnu oikein kiinnostavan ketään.
      https://yle.fi/a/3-5487134
      Itse toivoisin että miesjärjesöt saisivat valtiolta rahoitusta ja pystyisivät kampanjoimaan myös "vastavirtaan." Yleensä näihin kampanjoihin liittyy hyviä neuvoja miten toimia ja kerrotaan se tosiasia että mieskin voi olla uhri. Tämä voisi antaa myös avaimet ratkaista perhetilanteet muuten kuin väkivallalla. Toki yhteiskunta antaa vahvoja viestejä että miestä voi rauhassa mätkiä.
      https://oikeusministerio.fi/-/esitys-naisiin-kohdistuvan-vakivallan-raportoijan-tehtava-perustetaan

      Tuohon seksiin. Juuri uutisissa oli että puolet miehistä, en nyt muista ikäluokkaa, on lapsettomia ja suurin syy siihen on ettei sopivaa kumppania ole löytynyt. Tietysti on mahdollista että kumppania ei ole löytynyt kun piparia on pelkästään tehnyt mieli. Toisaalta aika toivoton tilanne on miehenä todistaa "syyttömyyttään" jos naisen ensimmäiset ajatukset on että liuttamaan vaan toisella mieli halajaa. Voi tietysti olla ikä ja elämäntilanne pohjainen juttu mutta luulen että valtaosa katsoo pidemmälle tulevaisuuteen kuin kahden metrin päässä olevaan kamelin varpaaseen.

      Kolmas kohta on minusta hieman jopa naisia loukkaava. Tuossa lähdettiin siitä että itsetunto-ongelma olisi pysyvä joka johtaa johonkin. Itse taas uskon että ainakin suurin osa naisista ymmärtää itsetunto-ongelmien taustoja eivätkä automaattisesti oleta niiden olevan pysyviä. Esimerkiksi työpaikan menetys saattaa aiheuttaa miehille itsetunnon menetystä ja kelpaamattomuuden tunnetta mutta ainakin haluaisin uskoa että moni nainen jää siihen miehen rinnalle toivomaan miehelle uutta työpaikkaa.

      Viimeisestä olen eri mieltä. Minusta tuollaiset aikuislapset voivat olla hyviäkin kumppanikandidaatteja. Vähän jopa yksisilmäistä jos ei siinä nähdä myös mahdollisuuksia. Omalla kohdalla jos rooleja kääntää niin minusta tuollainen nainen jota on aina passattu voisi olla ihan hyväkin vaihtoehto. Jos ei mitään kotitöitä osaa niin voin opettaa ja tehdään yhdessä. Matkan varrella jos hänellä tulee muuta mieleen niin keskustellaan; otetaan hänen idea käyttöön tai tehdään kompromissi. Onhan tuo nyt pehmeämpi tapa kuin että molemmat tuo taloon piinttyneet omat tapansa ja sitten niistä yritetään vääntää sekä itkua että kompromissejä.

      • No naisten väkivallan yleistymisestä voi olla huolissaan, mutta ei tässä kontekstissa... ehkä korkeintaan lesbopareilla, mutta aloitus ei koskenut heitäkään.

        No jos naiset kokee paljon seksuaalisuuteen liittyvää alatyylistä vihjailua miehiltä, niin se vaan voi tuntua siltä, että aina olisi sama juttu kyseessä. Ja se nyt vaan on niin. Ihan sama mitä joku mies itse miettii.

        Huono itsetunto ei oikeastaan muutu paremmaksi, jos sille henkilö itse ei aio tehdä mitään. Ulkoapäin tulevat tuet on tietty kannustavia, mutta ainoana voimana lopulta vain pönkkiä.
        Olipa kyseessä mies tai nainen...tässä aloituksessa puhuttiin miehistä ja monesti miehillä viimeinen keino on väkivalta, eikä siitä ehkä tähän tarvitse hakea taulukoita.

        No mieltymykset tietenkin jokaisella.... olen kuitenkin seurannut pääosin naisten ulostuloa asiasta ja siellä ei olla ihan yhtä innostuneita ekstralapsesta.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No naisten väkivallan yleistymisestä voi olla huolissaan, mutta ei tässä kontekstissa... ehkä korkeintaan lesbopareilla, mutta aloitus ei koskenut heitäkään.

        No jos naiset kokee paljon seksuaalisuuteen liittyvää alatyylistä vihjailua miehiltä, niin se vaan voi tuntua siltä, että aina olisi sama juttu kyseessä. Ja se nyt vaan on niin. Ihan sama mitä joku mies itse miettii.

        Huono itsetunto ei oikeastaan muutu paremmaksi, jos sille henkilö itse ei aio tehdä mitään. Ulkoapäin tulevat tuet on tietty kannustavia, mutta ainoana voimana lopulta vain pönkkiä.
        Olipa kyseessä mies tai nainen...tässä aloituksessa puhuttiin miehistä ja monesti miehillä viimeinen keino on väkivalta, eikä siitä ehkä tähän tarvitse hakea taulukoita.

        No mieltymykset tietenkin jokaisella.... olen kuitenkin seurannut pääosin naisten ulostuloa asiasta ja siellä ei olla ihan yhtä innostuneita ekstralapsesta.

        Olen sitä mieltä että ratkaisua ei ole eikä sitä edes tarvita. Näin me täällä olemme, status quo oikeuttaa itsensä. Jokainen kuitenkin löytää kohtalonsa ja toteutumisväylänsä ja ehkä me voisimme hetkeksi hyväksyä tämän validiksi elämäksi, ainaisesti epätäydelliseksi sellaiseksi.

        Itse olen matkaamassa yksin hautaani enkä osaa toimia toisin. Se mitä voin tehdä on elää ja tehdä niitä asioita joihin minä riitän; löytää niistä toimista syy ja merkitys olemassaololleni. Niin kaikki muutkin tekevät, itsetuhoisetkin.


      • Disseisback kirjoitti:

        No naisten väkivallan yleistymisestä voi olla huolissaan, mutta ei tässä kontekstissa... ehkä korkeintaan lesbopareilla, mutta aloitus ei koskenut heitäkään.

        No jos naiset kokee paljon seksuaalisuuteen liittyvää alatyylistä vihjailua miehiltä, niin se vaan voi tuntua siltä, että aina olisi sama juttu kyseessä. Ja se nyt vaan on niin. Ihan sama mitä joku mies itse miettii.

        Huono itsetunto ei oikeastaan muutu paremmaksi, jos sille henkilö itse ei aio tehdä mitään. Ulkoapäin tulevat tuet on tietty kannustavia, mutta ainoana voimana lopulta vain pönkkiä.
        Olipa kyseessä mies tai nainen...tässä aloituksessa puhuttiin miehistä ja monesti miehillä viimeinen keino on väkivalta, eikä siitä ehkä tähän tarvitse hakea taulukoita.

        No mieltymykset tietenkin jokaisella.... olen kuitenkin seurannut pääosin naisten ulostuloa asiasta ja siellä ei olla ihan yhtä innostuneita ekstralapsesta.

        En tarkoittanut naisten väkivallan yleisyyttä vaan sitä minkälaisen mielikuvan miehistä tämä yksipuolinen uutisointi antaa. Jos aina raportoidaan suuntaan jossa mies on aina tekijä vääristyy kokonaisuus.
        Varmasti treffeillä nainen pohtii onko mies väkivaltainen ja se on ihan luonnollista. Mietinhän minäkin onko nainen kiinnostunut minusta vain taloudellisessa mielessä.

        Kyllä itsetuntoon vaikuttaa hyvin paljon ulkopuolelta tulleet asiat joille ihminen ei välttämättä itse pysty vaikuttamaan. Työtilanne on yksi, sairaudet tai tapaturmat jne.
        Se että mies ei olisi parisuhdekelpoinen koska itsetunto on alhaalla vaikka työtapaturman jäljiltä on aika kova väite.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen sitä mieltä että ratkaisua ei ole eikä sitä edes tarvita. Näin me täällä olemme, status quo oikeuttaa itsensä. Jokainen kuitenkin löytää kohtalonsa ja toteutumisväylänsä ja ehkä me voisimme hetkeksi hyväksyä tämän validiksi elämäksi, ainaisesti epätäydelliseksi sellaiseksi.

        Itse olen matkaamassa yksin hautaani enkä osaa toimia toisin. Se mitä voin tehdä on elää ja tehdä niitä asioita joihin minä riitän; löytää niistä toimista syy ja merkitys olemassaololleni. Niin kaikki muutkin tekevät, itsetuhoisetkin.

        Niin, siinähän tuo onkin juuri. Tämä on totuus ja se pitää hyväksyä. Minä ainakin hyväksyn. En minä ole mielestäni väkivaltainen, ei ole haitallista itsetunto-ongelmaa, enkä näe naisessa pelkkää p.llua ja osaa hoitaa kotia...oikeastaan hoidan välillä äitiäni ennemmin.
        Mutta silti naiset joutuvat minutkin tavatessaan miettimään mitä oikein haluan hänestä ja olemaan varpaillaan.


      • M184 kirjoitti:

        En tarkoittanut naisten väkivallan yleisyyttä vaan sitä minkälaisen mielikuvan miehistä tämä yksipuolinen uutisointi antaa. Jos aina raportoidaan suuntaan jossa mies on aina tekijä vääristyy kokonaisuus.
        Varmasti treffeillä nainen pohtii onko mies väkivaltainen ja se on ihan luonnollista. Mietinhän minäkin onko nainen kiinnostunut minusta vain taloudellisessa mielessä.

        Kyllä itsetuntoon vaikuttaa hyvin paljon ulkopuolelta tulleet asiat joille ihminen ei välttämättä itse pysty vaikuttamaan. Työtilanne on yksi, sairaudet tai tapaturmat jne.
        Se että mies ei olisi parisuhdekelpoinen koska itsetunto on alhaalla vaikka työtapaturman jäljiltä on aika kova väite.

        Ei siihen tarvita sen kummasemmin uutisoinnin merkitystä miettiä, kun katsoo väkivaltatilastoja yleensäkin. Miehet on siellä kärkipäässä ja eroa on paljon. Miehet ei varmaan ilmoita väkivallasta heitä kohtaan niin usein ehkä, mutta silti.
        Se miesten väkivalta näkyy ihan katukuvassa. Katso poliisit sarjaa, niin tappeleeko siellä naiset?

        Itsetunto-ongelma on myös toiselle ongelma. Et ehkä ole sitä itse toisessa kokenut? Siinä toinen joutuu valitsemaan kaikki sanat tarkkaan ja slti toinen voi räjähtää jostain.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei siihen tarvita sen kummasemmin uutisoinnin merkitystä miettiä, kun katsoo väkivaltatilastoja yleensäkin. Miehet on siellä kärkipäässä ja eroa on paljon. Miehet ei varmaan ilmoita väkivallasta heitä kohtaan niin usein ehkä, mutta silti.
        Se miesten väkivalta näkyy ihan katukuvassa. Katso poliisit sarjaa, niin tappeleeko siellä naiset?

        Itsetunto-ongelma on myös toiselle ongelma. Et ehkä ole sitä itse toisessa kokenut? Siinä toinen joutuu valitsemaan kaikki sanat tarkkaan ja slti toinen voi räjähtää jostain.

        En sarjoja seuraa mutta onko tappelun paikassa ja esim alkoholilla usein osuutta asiaan? Itse joskus miettinyt kun illalla kaupungilla ollaan kävelty niin nainen vaihtaa toiselle puolen katua. Minusta siis ihan fiksu veto jos pelkää. Ympärillä valaistusta, ihmisiä huutoetäisyyden päässä ja viranomaisetkin lähellä mutta silti.
        Toisaalta kun on oltu vaeltamassa ja iltanuotiolla niin yksinäinen nainen tulee siihen tulille, kysyy hyvää telttapaikkaa ja majoittuu meidän viereen. Keskellä korpea, hämärässä, ei ketään lähellä ja viranomaisiinkin matkaa ajallisestikin ehkä tunteja. Silloin tullaan viereen.
        Joskus käynyt mielessä että millainen kuva miehistä olisi jos ei näytettäisi poliisisarjoja vaan vaikka Eetun völjyssä sarjaa jossa nuorimies vaeltaa. Vastausta en tiedä mutta luulen että esimerkiksi sarja maajussille morsian on parantanut entisen "peräkammaripoikien" statusta merkittävästi. Ihan positiivinen formaatti Vihreiden feministisiiven edustajan ajatuksen vastapainoksi jonka mukaan maalla asumisen ".....ainoa syy muuttaa sinne on insesti ja se että kukaan ei kuule kun vaimo huutaa apua."

        Olen ollut avioliitossa itsetunto-ongelmaisen kanssa. Lapsuuden ongelmia hyväksytyksi tulemisen kanssa, koulukiusaamista ja myös työpaikoissa vedetty höplästä. Silti ainakin minulle erittäin parisuhdekelpoinen ja äärettömän rakas ihminen. Mikä sopii toiselle ei sovi aina toiselle mutta en minä sanoja ruvennut miettimään. Vaikea sanoa mutta epäilen että toinen olisi vain suuttunut kun huomaa etten puhu kuten normaalisti.

        Jotenkin tätä mieskuvaa pitäisi saada käännettyä positiivisempaan suuntaan. Olen minä joskus ehdottanut tehy:n ja superin edustajille miehille suunnattua kampanjaa jossa Leevi laastaroi ja Seppo saattohoitaa mutta eipä ole näkynyt. Pienimuotoisena joskus noita ollutkin.


      • M184 kirjoitti:

        En sarjoja seuraa mutta onko tappelun paikassa ja esim alkoholilla usein osuutta asiaan? Itse joskus miettinyt kun illalla kaupungilla ollaan kävelty niin nainen vaihtaa toiselle puolen katua. Minusta siis ihan fiksu veto jos pelkää. Ympärillä valaistusta, ihmisiä huutoetäisyyden päässä ja viranomaisetkin lähellä mutta silti.
        Toisaalta kun on oltu vaeltamassa ja iltanuotiolla niin yksinäinen nainen tulee siihen tulille, kysyy hyvää telttapaikkaa ja majoittuu meidän viereen. Keskellä korpea, hämärässä, ei ketään lähellä ja viranomaisiinkin matkaa ajallisestikin ehkä tunteja. Silloin tullaan viereen.
        Joskus käynyt mielessä että millainen kuva miehistä olisi jos ei näytettäisi poliisisarjoja vaan vaikka Eetun völjyssä sarjaa jossa nuorimies vaeltaa. Vastausta en tiedä mutta luulen että esimerkiksi sarja maajussille morsian on parantanut entisen "peräkammaripoikien" statusta merkittävästi. Ihan positiivinen formaatti Vihreiden feministisiiven edustajan ajatuksen vastapainoksi jonka mukaan maalla asumisen ".....ainoa syy muuttaa sinne on insesti ja se että kukaan ei kuule kun vaimo huutaa apua."

        Olen ollut avioliitossa itsetunto-ongelmaisen kanssa. Lapsuuden ongelmia hyväksytyksi tulemisen kanssa, koulukiusaamista ja myös työpaikoissa vedetty höplästä. Silti ainakin minulle erittäin parisuhdekelpoinen ja äärettömän rakas ihminen. Mikä sopii toiselle ei sovi aina toiselle mutta en minä sanoja ruvennut miettimään. Vaikea sanoa mutta epäilen että toinen olisi vain suuttunut kun huomaa etten puhu kuten normaalisti.

        Jotenkin tätä mieskuvaa pitäisi saada käännettyä positiivisempaan suuntaan. Olen minä joskus ehdottanut tehy:n ja superin edustajille miehille suunnattua kampanjaa jossa Leevi laastaroi ja Seppo saattohoitaa mutta eipä ole näkynyt. Pienimuotoisena joskus noita ollutkin.

        No minusta naiset noin yleensä ja yllättävän rohkeasti liikkuvatkin vielä, vaikka ei välttämättä kannattaisi.

        Muistaakseni eräs palstanainen kertoi mitä kohtelua oli saanut baarissa ja olikohan joutunut turvautumaan portsariin. Mietin omalle kohdalle tilannetta, niin kyllä minulle ei tulisi mieleen mennä yksin naisena jonnekin baariin. Baarissa vielä voi pärjätä, mutta kotiinkin pitäisi päästä turvallisesti...

        Lisäksi naiset saavat ihan arkielämässäänkin osalta miehiä vaikka minkälaista pepuntaputtelua ja tytöttelyä yms.

        Jos jotain kamppanjaa haluttais tehdä, olisi minusta miehille saatava jokin käyttäytymiskoulutus....
        Paljon puhutaan, että ulkomaalaiset eivät ymmärrä tätä länsimaalaista tapaa, että naiset saa olla "vapaina" eikä heitä saa pitää "p.llunkantotelineenä" ja ei tarkoittaa ei. Mutta kyllä se sama ohjeistus voisi tulla ihan kaikille Suomessa asuville miehille.

        Ei se riitä, että osa miehistä osaa käyttäytyä, jos osa ei...sehän on ongelma....ei se, että osa miehistä kärsii osan muun miesporukan käyttäytymisestä.


      • Disseisback kirjoitti:

        No minusta naiset noin yleensä ja yllättävän rohkeasti liikkuvatkin vielä, vaikka ei välttämättä kannattaisi.

        Muistaakseni eräs palstanainen kertoi mitä kohtelua oli saanut baarissa ja olikohan joutunut turvautumaan portsariin. Mietin omalle kohdalle tilannetta, niin kyllä minulle ei tulisi mieleen mennä yksin naisena jonnekin baariin. Baarissa vielä voi pärjätä, mutta kotiinkin pitäisi päästä turvallisesti...

        Lisäksi naiset saavat ihan arkielämässäänkin osalta miehiä vaikka minkälaista pepuntaputtelua ja tytöttelyä yms.

        Jos jotain kamppanjaa haluttais tehdä, olisi minusta miehille saatava jokin käyttäytymiskoulutus....
        Paljon puhutaan, että ulkomaalaiset eivät ymmärrä tätä länsimaalaista tapaa, että naiset saa olla "vapaina" eikä heitä saa pitää "p.llunkantotelineenä" ja ei tarkoittaa ei. Mutta kyllä se sama ohjeistus voisi tulla ihan kaikille Suomessa asuville miehille.

        Ei se riitä, että osa miehistä osaa käyttäytyä, jos osa ei...sehän on ongelma....ei se, että osa miehistä kärsii osan muun miesporukan käyttäytymisestä.

        Tai siis onhan se ongelma...mutta ei naisien aiheuttama ongelma, eikä kuulu tähän asiaan...


      • Anonyymi

        Passattua miestä ei oikein voi opettaaa. Olen ollut tällaisen miehen kanssa. Vaikka kuinka lähestyt ongelmaa, niin oppi voi olla hetkellinen. Olen lähestynyt ongelmaa eri tavoin. Aloitin siitä, että kädet pitää pestä, kun käy vessassa tarpeilla. Likaisia kalsaria ei heitetä pitkin lattioita.
        Olen opettanut myös miehelle vereoilmoituksen tekemistä, auton pesemistä, järjestelmällisyyttä miksi jääkaapista syödään ensin vanhenevat ruuat, muuten ruoka menee hukkaan. Opettanut katsomaan kaupassa kilohintaa ja mikä on taloudellista ostaa.

        Nyt ajattelen, että minulla on oikeus olla parisuhteessa aikuisen, omillaan toimeentulevan ja omien asioiden hoitavan miehen kanssa. Minua voi haukkua pikkumaiseksi tai miksi vaan. Tässä asiassa pidän pääni. Haluan olla nainen hyvässä suhteessa, enkä äiti, siivooja, opettaja ja hoitaja. Siten itsekin voin hyvin.

        Olen ollut nuoruudessa suhteessa miehen kanssa, joka oli väkivaltainen. En alkuun ymmärtänyt hänen käyttäytymistään ja varsinkaan kuullut narsismista mitään. Hän repi hiuksista, paiski pitkin lattioita, mursi käteni vaan siksi, että olin hänen mielestä ollut jonkun miehen kanssa sängyssä. Onneksi pääsin eroon siitä miehestä, muuten olisin jo haudassa.

        Olen ollut myös suhteessa nuorena miehen kanssa, joka oli pikkutarkka. Kurkut piti leikata rasiaan valmiiksi tietyllä tavalla. Yöpaidatkin piti silittää. Keittöön ei saanut mennä, kuin hänen luvalla, kaupasta piti ostaa vain kalliita tuotteita. Hän oli työtön ja ripustautui minuun siihen saakka, kunnes autoin häntä työpaikan saamisessa. Sitten hän jätti minut. Se oli kyllä minulle onnenpotku. Eikä tuo mies ole onnistunut suhteissaan vieläkään.

        Näistä kaikista olen oppinut ja en ole katkeroitunut. Tiedän vaan nyt mitä haluan. Kukaan ei ole täydellinen. Sellaista suhdetta ei ole olemassa. Kuitenkin haluan skipata, mamman pojat, narsistit, väkivaltaiset ja muuten naista alistavat tyypit. Juopot myös... koska minulla on oikeus.


    • Tää nyt tulee tähän sulle osoitettuna, mutta kaikille tarkoitettuna. Minusta sinä Disse tarkoitat aloituksella, että sinua korpeaa nimenomaan miessukupuolessa se millaisten selitysten taakse he pakenevat naisettomuuttaan. Sen sijaan, että tunnustaisuvat epäkohdat itsessään, jotka nousee esteeksi naisen saamiselle.

      Ja juuri siksi miehet tikunnokassa, koska miehet on kovempia selittelemään tekosyillä miksi naismarkkinoilla ei onnista, olenko ymmärtänyt oikein?

      Et siis kiellä, etteikö naisilla olisi omat tekosyynsä ja omituisuutensa miksi miestä ei saa tai miehet ei pysy, vaan idea on miettiä miesten mansplainingia? Miesselittelyä.

      • No minusta aloitus oli ihan puhdas listaus miehistä joista ei ole parisuhteeseen tai siis
        "ketkä eivät ole parisuhdekelpoisia"
        Väkivaltaiset tapaukset
        Seksi edellä asiaan suhtautuvat
        Itsetunto-ongelmaiset
        Äidinkorviketta hakevat
        "Hyväksykää nämä faktat" tämä siis ainoana oikeana totuutena.


      • M184 kirjoitti:

        No minusta aloitus oli ihan puhdas listaus miehistä joista ei ole parisuhteeseen tai siis
        "ketkä eivät ole parisuhdekelpoisia"
        Väkivaltaiset tapaukset
        Seksi edellä asiaan suhtautuvat
        Itsetunto-ongelmaiset
        Äidinkorviketta hakevat
        "Hyväksykää nämä faktat" tämä siis ainoana oikeana totuutena.

        Juu, mutta kaikki miehet ei näitä piirteitä itsessään joko tunnista tai myönnä. Siksi he yrittää selitellä vaikka millä syytä muille, kuin itselleen. Naisilla on osalla tarkka vainu ja jo kokemustakin, joka auttaa vainuamisessa.

        Jotenkin härön oloinen mies jää syrjään, ihan sama mitä hän itse syyksi selittää tai kokee.


      • No jotain sinnepäin. Nämä neljä tyyppiä vielä sekoittuvat hyvin toisiinsa. Joku kiltiksi ja kunnolliseksi itsensä tituleeraava saattaa olla itsetunto-ongelmainen ja kun nainen lähtee vaikka tyttöjen iltaan, tämä kyttää ikkunan takana. Illalla pieksää, kun on on hymyillyt toiselle miehelle tms.

        Siis listaus on niistä miehistä, ketkä ovat taakkoja, energiasyöppöjä, riippoja...

        Jotkut näkyy päällepäin heti, osa taas vasta myöhemmin.

        Ja samantyyppisiä voi olla naisissakin, mutta se ei kuulu tähän. Tämä on ote naisen valintaa.


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, mutta kaikki miehet ei näitä piirteitä itsessään joko tunnista tai myönnä. Siksi he yrittää selitellä vaikka millä syytä muille, kuin itselleen. Naisilla on osalla tarkka vainu ja jo kokemustakin, joka auttaa vainuamisessa.

        Jotenkin härön oloinen mies jää syrjään, ihan sama mitä hän itse syyksi selittää tai kokee.

        Harvoin ihminen heikkouksia myöntää mutta että nämä olisivat piirteitä jotka eivät mahdollistaisi parisuhdetta. Meillä työkaverilta meni metsästysreissulla polvi siihen malliin että leikkausta odottaa ja saikkua loppuvuosi. Ei tuon kaverin itsetunto kovin korkealla ole kun työ on ollut hänelle hyvin merkityksellistä. En silti osa ajatella että kaveri olisi joten huonompi parisuhdemielessä vaikka polvi on poissa pelistä.

        Samoin meidän seudulla on useampikin kaveri joka on ollut koko ikänsä äidin hoivissa. Ensin isänsä kanssa ja myöhemmin yksin on lähtenyt aamulypsylle ja siitä eteenpäin tehnyt tilan työt iltaan asti. Välillä käynyt sisällä syömässä äidin ruuat. Äiti hoitanut kodin ja tilan paperityöt. En tunne tarkemmin tapauksia mutta voisin kuvitella että ainakaan äidin osuus ei tee hänestä huonoa parisuhdemielessä.


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, mutta kaikki miehet ei näitä piirteitä itsessään joko tunnista tai myönnä. Siksi he yrittää selitellä vaikka millä syytä muille, kuin itselleen. Naisilla on osalla tarkka vainu ja jo kokemustakin, joka auttaa vainuamisessa.

        Jotenkin härön oloinen mies jää syrjään, ihan sama mitä hän itse syyksi selittää tai kokee.

        Tuo on hyvä pointti. Esimerkiksi tuo itsetunto-ongelma ei katso sitä, miten suosittu on naisten keskuudessa vaikka. Jos miettii vaikka Tauskia...varmaan ei ole ollut itsetunto kiinni ulkoisista, tai sosiaalisista piirteistä, mutta niin vaan sai naiset turpiin. Siinä itsetunto-ongelmat ja väkivaltaisuus yhdistyi.

        Tai Matti Nykänen...

        Ja mäkimiehistä Toni Nieminen...osaako hän hoitaa talouttaan ja elämäänsä itse?


      • Disseisback kirjoitti:

        Tuo on hyvä pointti. Esimerkiksi tuo itsetunto-ongelma ei katso sitä, miten suosittu on naisten keskuudessa vaikka. Jos miettii vaikka Tauskia...varmaan ei ole ollut itsetunto kiinni ulkoisista, tai sosiaalisista piirteistä, mutta niin vaan sai naiset turpiin. Siinä itsetunto-ongelmat ja väkivaltaisuus yhdistyi.

        Tai Matti Nykänen...

        Ja mäkimiehistä Toni Nieminen...osaako hän hoitaa talouttaan ja elämäänsä itse?

        Jos yksitellen lasketaan Tauski, Matti ja Toni, niin siinä on yhteensä kolme "ongelma"-miestä, jos heidät sellaisiksi haluat määritellä. Heitä kohden taitaa kuitenkin olla pelkästään vihityt vaimot laskien yhteensä toistakymmentä lanttuvikaista naista, jos samaa määritelmää käytetään. Näiden naisten itsetunto-ongelmiin apu tietenkään ei löydy peiliin katsomalla?


      • scrg kirjoitti:

        Jos yksitellen lasketaan Tauski, Matti ja Toni, niin siinä on yhteensä kolme "ongelma"-miestä, jos heidät sellaisiksi haluat määritellä. Heitä kohden taitaa kuitenkin olla pelkästään vihityt vaimot laskien yhteensä toistakymmentä lanttuvikaista naista, jos samaa määritelmää käytetään. Näiden naisten itsetunto-ongelmiin apu tietenkään ei löydy peiliin katsomalla?

        Eli kyseisissä tapauksissa naisten saama kohtelu on ollut heidän oma syynsä?


      • Disseisback kirjoitti:

        Eli kyseisissä tapauksissa naisten saama kohtelu on ollut heidän oma syynsä?

        En pidä syy- tai syyllinen termistä, silloin kun ei olla oikeudessa. Ei elämässä yleensäkään kannata etsiä syyllisiä vaan pyrkiä tekemään hyviä valintoja. Nuo naiset eivät kaiketi ole mitään ajopuita, joiden "kohtelu" voitaisiin jotenkin erottaa heidän muusta elämästään ja heidän miehensä heidän elämänsä osana ovat heidän omia valintojaan.

        Se on tietysti minun subjektiivinen näkemykseni, että nuo naiset ovat lanttuvikaisia. En usko että minun näkemykseni on mitenkään oleellisesti rajannut näiden naisten toimintavapauksia. Sinunkin määritelmälläsi ongelmattomia miehiä on ja varsinkin on ollut pilvin pimein, mutta ehkä ne nyt ensisijaisesti jaetaan niille, jotka eivät itse ole lanttuvikaisia.


      • scrg kirjoitti:

        En pidä syy- tai syyllinen termistä, silloin kun ei olla oikeudessa. Ei elämässä yleensäkään kannata etsiä syyllisiä vaan pyrkiä tekemään hyviä valintoja. Nuo naiset eivät kaiketi ole mitään ajopuita, joiden "kohtelu" voitaisiin jotenkin erottaa heidän muusta elämästään ja heidän miehensä heidän elämänsä osana ovat heidän omia valintojaan.

        Se on tietysti minun subjektiivinen näkemykseni, että nuo naiset ovat lanttuvikaisia. En usko että minun näkemykseni on mitenkään oleellisesti rajannut näiden naisten toimintavapauksia. Sinunkin määritelmälläsi ongelmattomia miehiä on ja varsinkin on ollut pilvin pimein, mutta ehkä ne nyt ensisijaisesti jaetaan niille, jotka eivät itse ole lanttuvikaisia.

        Niin, no ovatko he sitten oikeutettuja kyseisien miesten käytökseen, kun ovat niitä lanttuvikaisia?


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, no ovatko he sitten oikeutettuja kyseisien miesten käytökseen, kun ovat niitä lanttuvikaisia?

        Se asia ei kuulu minulle ja minun tehtäväni ei millään muotoa ole puuttua toisten suhteisiin.
        Minun ymmärrykselläni ja lahjoillani on ihan riittävän haastavaa järjestää omat parisuhdekuvioni parhain päin. Peiliin on pitänyt katsoa ja ymmärtää että sieltä katsoo varsin hankalasti markkinoitava tapaus mutta hyväksyä myös se, että suuri osa naisista on lanttuvikaisia.


      • scrg kirjoitti:

        Se asia ei kuulu minulle ja minun tehtäväni ei millään muotoa ole puuttua toisten suhteisiin.
        Minun ymmärrykselläni ja lahjoillani on ihan riittävän haastavaa järjestää omat parisuhdekuvioni parhain päin. Peiliin on pitänyt katsoa ja ymmärtää että sieltä katsoo varsin hankalasti markkinoitava tapaus mutta hyväksyä myös se, että suuri osa naisista on lanttuvikaisia.

        Huomaatko? Syyt sinun parisuhdejuttujen ongelmiin on: ulkonäkö ja lanttuvikaiset naiset, eikä se miten ajattelet asioista.

        Syytät asioita, mitä et voi muuttaa...

        Ihan vaan huomiona...


      • Disseisback kirjoitti:

        Huomaatko? Syyt sinun parisuhdejuttujen ongelmiin on: ulkonäkö ja lanttuvikaiset naiset, eikä se miten ajattelet asioista.

        Syytät asioita, mitä et voi muuttaa...

        Ihan vaan huomiona...

        En mitään ulkonäköä ole syyttänyt. Peiliin katsoen voi itsessään tunnistaa myös "ongelmiksi katsottavia", jotka eivät ole ne sinun listalla olisikaan.

        Enkä syytä lanttuvikaisia naisia. Se on heidän ominaisuutensa ja minun tehtäväni on vain ymmärtää se ja ohittaa heidät.


    • Anonyymi

      Ihmisistä puhutaan joukkoina, ei massana. Miehet ovat juuri sellaisia kuin naiset, äidit, ovat heidät kasvattaneet. Lapsia kasvatetaan, aikuisia on turha enää yrittää kasvattaa. Kun nainen jättää poikansa kasvattamatta, tai feministisiskojensa kasvatettavaksi, niin turha valittaa miehen käytöstä. Naiset ovat aina olleet enemmän lasten kanssa, miehillä on ollut muuta. Nainen on kasvattaja, mies kouluttaja ja kun nainen ei enää viitsi kasvattaa poikiaa, lapsiaan yleensä, niin jälki on mitä on.

      • Voi olla? Mutta tapahtunut mikä tapahtunut..faktojen kanssa täällä pitää elää. Olipa syyllinen mikä ryhmä tahaansa, niin ei sille mitään enää voi.


    • Anonyymi

      Väkivaltaisuus johtunee itsehillinnän puutteesta ja se yhdistettynä saatuun malliin voi olla jopa vaarallinen no omasta mielestäni seksi on osa toimivaa parisuhdetta jos parisuhteessa ei ole seksiä voiko se muka olla toimiva ottaen huomioon että kumpikin on terveitä ettei seksille ole mitään terveydellistä syytä miksi sitä ei olisi tokikaan se ei ole suhteen tärkein osio tärkeintä omasta mielestäni on rehellinen keskustelu yhteys puolin ja toisin nykyään on jo paljon naisiakin jotka syyllistyvät tuohon kolmoskohdassa kuvaamaasi et eipä ny vai soimata pelkästään toista sukupuolta nelos kohta mahtanee olla sun omasta elämästäsi suoraan oletko itse tuo rasvainen limanuljaska et taida tuntea yhtään alkoholistia kun noin väität opetelleppa tuntemaan kyseisen kaltaisia ihmisiä humalatilan voi toki noista päätellä tuohan ei selviä kun keskustelemalla naisten kanssa voit oppia yllättävän paljonkin naisista kun opetellet keskustelemaan heidän kanssaan mieluiten selvinpäin no noi sun väittämät asiat ny ei ole faktoja kun korkeintaan sun elämässä mu kauniisti sä osaat yleistää tutustumatta niinkuin moni meistä mä saatan olla ongelma monellekin mutta kun en ole sitä itselleni ni omalla tavallani olen ihan tyytyväinen itseeni ja elämääni

      • Kokosin tähän vain useilta naisilta saatuja kokemuksia, lisäksi niitä löytyy iltapäivälehdistä, tilastoista ja kyllä itsekin sivusta seuraamalla näkee ja kokee yhtä jos toista.

        Minä itse olen tässä vain rikkana rokassa...tai sanotaanko herneenä..kuulun yhtälailla soppaan ja en ehkä osaa itseänikään määritellä, kuulunko noihin "riskiryhmiin" jossainmäärin...se ei ole asian kannalta edes merkityksellistä. En ole nainen, enkä tee valintoja miesten suhteen.


    • Mielestäni hyvä kirjoitus.

    • Anonyymi

      Miehet käyttävät väkivaltaa kun naiset käyttävät paljon henkistä väkivaltaa ja miehille kostetaan asioita kun ei anneta tavata edes lapsiaan. Sitten ihmetellään kun joku mies on seonnut.

    • Anonyymi

      Kirjoitit asiaa. Tällaisilla treffeillä olen ollut, jossa mies pukeutuu entisen työpaikan huomiovaatteisiin ja ne oli tosi likaiset.

      Elämänhallinta on tosiaan monella hukassa. Se näkyy yleissiissteydessä. Oletetaan, että metsurin parta on se mitä nainen haluaa, mutta se parta on aivan epäsiisti partasuti. Samoin hiuksia ei ole leikattu pitkään aikaan ja mies ei ole pessyt hiuksia. Koti on aivan sekaisin. Tasot täynnä tavaraa, likaa, etkä voi astua minnekkään.
      Ei ole tietoa, milloin petivaatteet on vaihdettu. Niissä on voitu nukkua 6kk tai jopa vuosi. Tämä miestyyppi laittaa myös kuvia sairaalapediltään, mikäli on ollut sairaalassa letkuissa.

      Kalja maistuu ja tupakki. Hampaita voi puuttua suusta. Verbaalinen puoli on perkeleen hokemista. P.llua pitäisi saada heti pikinmiten. Taustalla soi melankolinen musiikki non stop

      Sitten on näitä muita nysvääjiä. Exä pompottaa ja samoin lapset. Eronnut mies on exän ja lapsien jatkuva rahoittaja ja kuskaaja. Lompakko... puhelinvalmius on 24h. Varsinainen Al Bundy.

      Sitten on 50+ miehiä, jotka on hätäpäissään tehnyt penskan jonkun 20v nuoremman kanssa. Suhde ei pelaa ja mies etsii uutta omanikäistä naista. Mies luulee, että uusi nainen ottaa taaperon hoidettavaksi. Luulee myös että aikuinen nainen innostuu, kun ilmoituksessa lukee olen 1v tytön isi. Kyllä isi-mies saa hoitaa taaperonsa itse ja leikkiä legoilla. Aikuinen nainen ei lähde taaperon isän kanssa suhteeseen.

      Sitten on iso joukko varattuja. Vaimo ei anna p.llua. Suhde on kuulemma vain enää ystävyyttä. Halutaan uudesta naisesta salainen leikkikaveri. Kiitos ei.

      Valon Deitti on täynnä epäsiistejä yhteiskunnasta syrjäytyneitä miehiä. Marttojen pitäisi ottaa tämä miesryhmä koulutukseen.

      Sitten on se porukka, joka haluaa vaan p.llua.. Niille ei riitä, kun sanoo ettei kiinnosta. Alkaa vonkaaminen. Pannaan ilman kumia. Ei tiedetä kenen kanssa ollaan oltu. Kunhan saa vaan panna. K.rpä vie miestä ei mies.

      Sitten on vanhoja papparaisia. Ne valehtelee ikänsä. Tosin sen näkee jo kuvasta ettei Pertti 50v ole oikea ikä. Ikä voi olla vaikka 78. Sitten kun jää iästä kiinni, niin se ohitetaan ja kerrotaan miten viriilejä ollaan. Oikeasti se viriiliys on kotoisin apteekin valikoimasta nimeltään sildenafil.

      Fiksut miehet on varattuja ja heitä ei tietenkään ole markkinoilla. Jos vapatuu, niin on leski ja se revitään käsistä.

      Summasumarum tässä pikainen reportti Valosta.

      • Niin. Kyllä fakta taitaa olla se, että täällä 40+ iän saavutettua, on vaikeaa löytää ketään järjellistä eläjää enää. 🤣 Siis ihan sukupuolesta riippumatta.

        Jos ei muuta, niin koettu elämä on traumatisoinut sen verta, että ollaan valmiina aina lähtemään karkuun, kun tilanne muistuttaakin jotain ohuelti jo elettyä elämän kipupistettä. 😁


      • Anonyymi

        Sitten on myös niitä naisia jotka pukeutuvat tiukkoihin farkkuihin uskoen olevansa vielä "hyvässä shapessa". Tuo aika on mennyt jo 20-vuotta sitten, jos sitä on koskaan ollutkaan.
        Nuorekas mutta vanha, vanha mutta nuorekas...vaihdevuodet tulossa tai aika, jolloin haluaisi lapsen koska sitä ei ole, mutta aivan liian myöhään. Siideri maistuu, joskus ei. Tyttöjen kanssa ravintolaan ja pois, tai joskus yksin kun ei kelpaa edes ystävät. Mieliala miinuksella, joskus positiivisia säväyksiä, mutta sekin on vain mielentilahäiriötä. Haluaa jotain, mutta ei halua, jos huomenna olisi parempi päivä. Tärkeintä että hiukset ja meikki on kunnossa, peitetään vartalo vaatteilla, kauniilla koska se on vartalon ulkoinen olemus. Vaatimukset, vain minä saan tehdä muut haittaavat tekemistä. Älä ole läsnä, tai ole mutta et sitten tee mitään mitä en halua.

        Toivoo Pirjo 42v

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on myös niitä naisia jotka pukeutuvat tiukkoihin farkkuihin uskoen olevansa vielä "hyvässä shapessa". Tuo aika on mennyt jo 20-vuotta sitten, jos sitä on koskaan ollutkaan.
        Nuorekas mutta vanha, vanha mutta nuorekas...vaihdevuodet tulossa tai aika, jolloin haluaisi lapsen koska sitä ei ole, mutta aivan liian myöhään. Siideri maistuu, joskus ei. Tyttöjen kanssa ravintolaan ja pois, tai joskus yksin kun ei kelpaa edes ystävät. Mieliala miinuksella, joskus positiivisia säväyksiä, mutta sekin on vain mielentilahäiriötä. Haluaa jotain, mutta ei halua, jos huomenna olisi parempi päivä. Tärkeintä että hiukset ja meikki on kunnossa, peitetään vartalo vaatteilla, kauniilla koska se on vartalon ulkoinen olemus. Vaatimukset, vain minä saan tehdä muut haittaavat tekemistä. Älä ole läsnä, tai ole mutta et sitten tee mitään mitä en halua.

        Toivoo Pirjo 42v

        AV

        Haha. Kyyniikkaa parhaimmillaan. Huomaathan, että onnea riittää varsin lyhyeksi ajan. Toivottavasti et ole menettänyt omaa elämänhaluasi :)


    • Jostain syystä tää otsikko tuo mulle aina mieleen elokuvan "Sofien valinta". Enkä ole edes itse kyseistä leffaa nähnyt.

      • Anonyymi

        Valitseeko Sofie sohvaa? Kuulostaa joltain kaupalta.
        Ihmisiä kiinnostaa aina omaa tietänsä kulkeva, itsenäinen sosiaalinen ihminen joka pärjää omillaan, eikä edes tarvitse muita.
        Ne jotka vinkuvat, saavat vinkua koko ikänsä.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valitseeko Sofie sohvaa? Kuulostaa joltain kaupalta.
        Ihmisiä kiinnostaa aina omaa tietänsä kulkeva, itsenäinen sosiaalinen ihminen joka pärjää omillaan, eikä edes tarvitse muita.
        Ne jotka vinkuvat, saavat vinkua koko ikänsä.

        AV

        Sofien Valinta tosiaan kuulostaa K-Marketin nimeltä.

        Sophie valitsee kumman lapsistaan syöttää pedoille. Jossain muistaakseni Vonnegutin? novellissa taas sakkipelissä pitää syöttää oma lapsi vastustajalle, jotta oma joukkue muuten voittaa. Ihan kivoja teoreettisia pähkinöitä, joissa optimi valinta ei sittenkään täytä ihan kaikkia ideologisia ihanteita.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Sofien Valinta tosiaan kuulostaa K-Marketin nimeltä.

        Sophie valitsee kumman lapsistaan syöttää pedoille. Jossain muistaakseni Vonnegutin? novellissa taas sakkipelissä pitää syöttää oma lapsi vastustajalle, jotta oma joukkue muuten voittaa. Ihan kivoja teoreettisia pähkinöitä, joissa optimi valinta ei sittenkään täytä ihan kaikkia ideologisia ihanteita.

        Ja minulle ex lähetti tänään pentukissojen kuvia kirjoittaen, mikä näistä, hoida sinä, tytär haluaa kissan.
        Tietysti otan kissan, kun nainen niin vaatii. Onhan se yhteinen etu ja tytär tykkää.

        Mitäs se sitten vaatiikaan, kissanhiekkaa, purtuja sähköjohtoja, opettamista, jätteiden siivoamista, ulkoiluttamista, ruokkimista, ei voi pitää kauan yksin, ärsyttäviä otuksia jotka ovat ylpeitä itsestään..missä kontakti. Kyllä kissa on nainen ja koira on mies. Olen yritellyt vältellä kissamaisia otuksia, ja nyt pitäisi ottaa itse kissa.

        Tuossa on Sofien valinnat kaukana.
        On vain, kyllä kulta:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minulle ex lähetti tänään pentukissojen kuvia kirjoittaen, mikä näistä, hoida sinä, tytär haluaa kissan.
        Tietysti otan kissan, kun nainen niin vaatii. Onhan se yhteinen etu ja tytär tykkää.

        Mitäs se sitten vaatiikaan, kissanhiekkaa, purtuja sähköjohtoja, opettamista, jätteiden siivoamista, ulkoiluttamista, ruokkimista, ei voi pitää kauan yksin, ärsyttäviä otuksia jotka ovat ylpeitä itsestään..missä kontakti. Kyllä kissa on nainen ja koira on mies. Olen yritellyt vältellä kissamaisia otuksia, ja nyt pitäisi ottaa itse kissa.

        Tuossa on Sofien valinnat kaukana.
        On vain, kyllä kulta:)

        AV

        No hyvä ihme. Kyllä kai sinä osaat sanoa, että et ota kissaa, jos et sitä oikeasti halua.
        Kissa tai koira ei ole esine. Vastuu eläimestä on aikuisella.
        Liiallisuuksiin on mennyt eläinten tuputtaminen joka kotiin.
        Ei ihme, että moni kärsii allergioista.
        Lapsen kasvatuksessa on jo aivan tarpeeksi tekemistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä ihme. Kyllä kai sinä osaat sanoa, että et ota kissaa, jos et sitä oikeasti halua.
        Kissa tai koira ei ole esine. Vastuu eläimestä on aikuisella.
        Liiallisuuksiin on mennyt eläinten tuputtaminen joka kotiin.
        Ei ihme, että moni kärsii allergioista.
        Lapsen kasvatuksessa on jo aivan tarpeeksi tekemistä.

        No jos tyypille ihmiset omia lapsia myöten on resursseja, niin mitä luulet yhden kissan olevan?

        Jos tyttö ei enää huomioi kattia, niin senhän saa hengiltä....ja selityksissä tuolta ukolta löytyy kyllä...

        Oletko yllättynyt?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No jos tyypille ihmiset omia lapsia myöten on resursseja, niin mitä luulet yhden kissan olevan?

        Jos tyttö ei enää huomioi kattia, niin senhän saa hengiltä....ja selityksissä tuolta ukolta löytyy kyllä...

        Oletko yllättynyt?

        Sairas mies.

        Parempi että rassaat vaan sitä ilmapumppua siellä kellarissa, siittä saat jotain kehuja, tosin, itsesi nekin tulee itsellesi sanoa.



        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sairas mies.

        Parempi että rassaat vaan sitä ilmapumppua siellä kellarissa, siittä saat jotain kehuja, tosin, itsesi nekin tulee itsellesi sanoa.



        AV

        No mikä on kenenkin mielestä sairasta.?

        Minusta sinun juttusi täällä on jotain sairasta..

        Sanoit jättäneesi aiemmsn naisesi yksin kahden lapsen kanssa ja lähdit jonnekin Aasiaan. Puhut että siellä on oikeanlaisia naisia...mutta siellä on alistettuja naisia...heille hymyilevä ja halaava mies on jo jotain käsittämätöntä...mutta sinä vain kävelet siellä öljypullon kanssa ja mietit, että olrmpa suosittu.

        Nyt sitten täällä mainostat kolmannen lapsen tärkeyttä yli kaiken... mitä v.ttua ne kaksi muuta lapsuudessaan joutui isästään miettimään? Mietitkö sitä? No tottav.tussa et, koska ei sinulla ole sitä jotain mitä sanotaan empatiaksi...sinulla on vain resursseja ja jotain vippilautoja, mistä voit hyppiä öljypullo käsissä hieromaan paljaita pakarouta ja sanoa, että se on liha mikä puhuu...

        Se, että olet vaikka pannut sataa, ei paina sellaiselle mitään, jolle ihmiset ovat ainutlaatuisia, eikä jotain resursseja, mistä voi ponnahtaa jonnekin hetkelliseen hurmioon.

        V.ttu miten köyhä sä oot. Minä ihan oikeasti säälin sinua. Olet oikein kunnon reppana. Tosin haluatkin jopa sitä.

        Ja kyllä... muuraan huomenna piippua ja hitsailen, että saan lämmityksen toimimaan talossani talvella. Se voi sinusta taas olla säälittävää, mutta elä suotta huoli. Mä tiedän miten senkin hoidan...mä en usko, että sä osaisitkaan hoitaa oman säälittävyytesi.


    • Anonyymi

      Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä naiset sanovat. Tietysti lähes kaikki miehet ovat jotenkin pilalla jos heiltä kysyy.

    • Anonyymi

      Minusta moni mies on lopettanut yrittämästä koska kun naisten odotukset ja tarpeet kirjoitetaan auki oikeasti niin edessä oleva urakka näyttää tekemättömältä paikalta.

      Miehillä on ilmiömäinen kyky "tehdä ihan jotain muuta", eli keskittyä sellaisiin asioihin jotka antavat heille jotain. Minä väitän että osa ongelmaa on se että on luotu sellainen odotusverkosto joka ei palvele miehiä ja jonka mukaan oleminen ei myöskään kannusta tai palvele miehiä. Kun samalla mieheydestä on tehty ihan oikeasti julkisesti negatiivista niin äijät reagoivat sillä yhdellä tyypillisellä tavalla: Menemällä pois ja hoitamalla omat asiansa keskenään. ´

      Samoin ongelma on se että miesten ja naisten välistä synergiaa ei ole enää. Meiltä on evätty naiskohtaamiset siten että voisimme vuorovaikuttaa ja kouliintua - joudumme pohtimaan suhdeasioita yksin tai parhaimmillaankin miesköörissä eikä se mitään opeta. Jos naiset eivät suhtaudu miehiin suopeasti arjessaan niin emme me miehet siitä viisastu vaan - jälleen kerran - menemme pois, pysymme poissa ja hoidamme omat asiat tavallamme.

      Voisiko tunnustaa ihan suoraan että on olemassa yleinen kollektiivinen vastuu jota sukupuolet toteuttavat? Miesten vastuulla voidaan sanoa olevan kuolla yhteisön puolesta jos tarve tulee, se on totta. Toteutuuko se? No toistaiseksi tarpeen tullen kyllä. Entä onko naisten vastuulla synnyttää? Ei ainakaan lainsäädännön tasolla, syntyvyyslukematkin viestivät että tätä vastuuta ei ole tai ainakaan kanneta.

      Mikä olisi se naisten vastuu kollektiivissa? Jos naisilla on edellytykset sosiaaliselle kanssakäymiselle ja kuten todetaan - olette paremmin verkostoituneita - niin olisiko millään muotoa mahdollista että vastuunne liittyisi sosiaaliseen puoleen ja tiedostamiseen miesten tilanteesta? En puhu pakkoseurustelusta todellakaan, en edes siitä että kaikkien naisten voisi olettaa menevän kommunikoimaan miesten kanssa omaehtoisesti.

      Mutta eikö ratkaisu ihan oikeasti olisi nuivasta asennemaailmasta ja tuomitsemisesta shiftata kohti ymmärrystä, lempeyttä ja kohtaamista vaikka siinä haasteensa onkin. Ainakin sellaiset naiset, laajalti, jotka ymmärtävät ongelman ja haluavat siihen puuttua.

      Muistutan että ne miehet joita tässä nyt dissataan kovasti ja ankarasti ovat ne miehet joissa kuitenkin olisi potentiaalia. Kyllä fiksu ihminen tajuaa että muutos ei tapahdu maagisesti vaatimalla eikä rankaisemalla, johan tämä on vankeinhoidosta opittu.

      Miehet tarvitsevat toivoa ja toisenlaisen näkemyksen ilman että heidän olemassoloaan ja oikeutusta itselleen loukataan. He tarvitsevat suuntaviittoja tuomitsemisen sijaan. Kohtaamista positiivisesti syytösten sijaan. Kunnioitusta itselleen vaikkeivat vielä täysin toimivia olisikaan, jotta olisi motia ja jonkinlainen induktio että kehityksellä olisi merkitystä.

      Ihan vain muistukseksi siitä että tuomitseminen on helvetin helppoa mutta oikeasti jonkin toimivan rakentaminen onkin pari magnitudia haastavampaa. Pyydän että te älylliset ihmiset ette lankea helppoon vaan ihan oikeasti muutatte maailmaa.

      Ei minulla muuta.

      • Anonyymi

        Eikö tämä ole toisintoa siitä päiväkotitilanteesta jossa tytöt leikkivät sosiaalisia leikkejä ja pojat kiipeilivät puihin tai tekivät infrastuktuurityötä kuraojassa samalla kun kävivät erilaisia sotia milloin kenenkin kanssa.

        Ehkä kyse on lopultakin siitä että meidät on veistelty erilaisesta puusta ja jos tälle modernille maailmalle kelpaa vain yhdenlainen materiaali niin loppu on jätettä.

        Voimme me alkaa puhua miesjätteestäkin, ehkä se on oikea käsite.


      • Ihan hyvä kirjoitus. Ja olet oikeassa.

        Mutta väitän, että jokaikisellä miehellä täällä Suomessa on mahdollisuus (jos kuuluu noihin aloituksessa oleviin ongelmaryhmiin) päästä osoittamaan todellisen potentiaalinsa. Ja jos nyt kävisi niin, että noista ryhmistä tulisi lähes marginaalisia joskus, sukupuolet varmaan toimisivat paremmin yhteen kollektiivina.

        Näistä aloituksen asioista on lopulta puhuttu varsin vähän. Niitä on lakaistu maton alle niin miesten, kun naistenkin toimesta. Nytten ne tuntuu niin kivuliailta, varsinkin miehille, että osa täälläkin kääntää sen toisinpäin, ihan kuten sitä ei haluttaisi kohdata.

        Enkä usko että yksikään naiseläjä kapinoisi sitä vastaan, että joku mies haluaisi tietää enemmän parisuhteeseen liittyvistä nyansseista tai pariutumiseen liittyvistä asioista. Täälläkin palstalla aika monet naisoletetut koettaa ihan asiallisesti ja mukavastikin kertoa asioista, mutta tuloksetta...kyllä miehen täytyy kohdata asioita, ottaa vastaan näkökulmia, jos aikoo pois oravanpyörästä...siihen ei ole muuta vaihtoehtoa kuin oma oikea motivaatio ja avoin mieli.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ihan hyvä kirjoitus. Ja olet oikeassa.

        Mutta väitän, että jokaikisellä miehellä täällä Suomessa on mahdollisuus (jos kuuluu noihin aloituksessa oleviin ongelmaryhmiin) päästä osoittamaan todellisen potentiaalinsa. Ja jos nyt kävisi niin, että noista ryhmistä tulisi lähes marginaalisia joskus, sukupuolet varmaan toimisivat paremmin yhteen kollektiivina.

        Näistä aloituksen asioista on lopulta puhuttu varsin vähän. Niitä on lakaistu maton alle niin miesten, kun naistenkin toimesta. Nytten ne tuntuu niin kivuliailta, varsinkin miehille, että osa täälläkin kääntää sen toisinpäin, ihan kuten sitä ei haluttaisi kohdata.

        Enkä usko että yksikään naiseläjä kapinoisi sitä vastaan, että joku mies haluaisi tietää enemmän parisuhteeseen liittyvistä nyansseista tai pariutumiseen liittyvistä asioista. Täälläkin palstalla aika monet naisoletetut koettaa ihan asiallisesti ja mukavastikin kertoa asioista, mutta tuloksetta...kyllä miehen täytyy kohdata asioita, ottaa vastaan näkökulmia, jos aikoo pois oravanpyörästä...siihen ei ole muuta vaihtoehtoa kuin oma oikea motivaatio ja avoin mieli.

        Ehkä yksi ongelma on myös miesmyytti, siitä että meidän odotetaan edelleenkin olevan niitä kaiken ratkovia isähahmoisia superihmisiä joilla on kaikki kunnossa?

        Jos kerran tässä maailmassa ei tarvi kuitenkaan olla täydellinen, niin ainakin se toteutuu konkrettisesti miesten kohdalla. Ei todellakaan olla täydellisiä.

        Kelvata omana itsenään? Olla itsensä? No ei taaskaan toimi, ei tässä kontekstissa.

        idealismi ja todellisuus eivät kohtaa ja sekä idealismi että todellisuus ovat kuitenkin kahden kauppa, eivät vain miesten harteilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä yksi ongelma on myös miesmyytti, siitä että meidän odotetaan edelleenkin olevan niitä kaiken ratkovia isähahmoisia superihmisiä joilla on kaikki kunnossa?

        Jos kerran tässä maailmassa ei tarvi kuitenkaan olla täydellinen, niin ainakin se toteutuu konkrettisesti miesten kohdalla. Ei todellakaan olla täydellisiä.

        Kelvata omana itsenään? Olla itsensä? No ei taaskaan toimi, ei tässä kontekstissa.

        idealismi ja todellisuus eivät kohtaa ja sekä idealismi että todellisuus ovat kuitenkin kahden kauppa, eivät vain miesten harteilla.

        Niin, toi, että miehestä lähtökohtaisesti odotetaan jotain kaikentietävää ja kaikenvoipaa voi ollakin totta jossainmäärin. En epäile yhtään.

        Mutta se on taas nsisten oma murhe, mitenkä päässään mitäkin pyörittelevät...


      • Anonyymi

        Minusta sinkkunaisen ei tarvitse hoivaamaan ja ymmärtämään epäsiistin ja elämänsä hallinan menettäneen miehen elämää. Siihen on olemassa sosiaalityöntekijät ym. Sosiaalipalvelun ihmisiä. Olen kokeillut antaa mahdollisuuden tällaiselle resupekalle. Hänen kielenkäyttö on ala-arvoista. Hänen maailmankuva oli hyvin poikkeava.
        Minun ei tule opettaa hygieniaa, pukeutumista ja kielenkäyttöä. Resupekka ei ole rescuekoira tarina, kuinka löydät resupekan, peset ja trimmaat sen. Resupekka on kiitollinen ja uskollinen ystävä loppuelämän.

        Meillä kaikilla, jopa naisilla on omat ongelmat tässä elämässä. Voin kertoa, että oma elämänikin on ollut erittäin raadollinen ja silti pyristelen tässä elämässä. Hoidan omat ja lapsien asiat. Tulen toimeen omillani.

        Enemmänkin pitäisi pohtia, mitkä asiat ajavat suomalaisen miehen tällaiseen umpikujaan. Pieni prosentti siitä pääsee uuteen nousuun. Osa miehistä ei halua edes pois resupekkaelämästä, koska pääsee helpommalla.


    • Anonyymi

      Kyllähän miehet pääasiassa toisiaan piäksevät ja tappavat, tai juovat itsensä hengiltä tai vaikka ajavat umpitunnelissa moottoriajoneuvolla päin puuta joka pelkällä olemassaolollaan päätyy harjoittamaan luonnon valintaa. Siinähän ne ongelmatapaukset karsiintuu.

      • Anonyymi

        Tämä kalojen ämpäriin ampuminen ei liity mitenkään vaikkapa mieheen jonka ulosanti on vaisu ja hän suhtautuu naisiin epäröivästi. On helppoa kuvittaa "huono mies" kaikenlaisella äärimmäisellä idiotismilla, mutta tämä jättää suuren osan miesten huonoutta katveeseensa.

        Asiaa pitäisi puida ilman että näitä olkiukko-törkimyksiä käytetään peittämään koko kuva.

        Näet tällä ajan takaa sitä että jossain kohtaa tulee väistämättä sellainen raja vastaan jossa kyse ei ole siitä että mies olisi oikeastaan huono, vaan nainen alkaa olla pikkumainen.


    • Anonyymi

      Miten alkoholismi näkyy jalkaterien asennosta?

      Naisia kannattaa ymmärtää, jotta osaa puhua ne ympäri.
      Vasta tämän sisäistämisen jälkeen koettaa vapaus :)


      -keinovaginamies-

      • No kyllä sen näkee olemuksesta...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No kyllä sen näkee olemuksesta...

        Ahaa, tämä jalkaterien asento oli pelkkä kielikuva.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, tämä jalkaterien asento oli pelkkä kielikuva.

        -keinovaginamies-

        Joo. Isäni käytti sitä usein vastaavissa tilanteissa. :o)

        ASlkoholisteilla on selkeitä vaikeuksia ihan normaaleissa toimissaan, kun alkoholi vie miestä, eikä toisinpäin.


    • Anonyymi

      Tuolla oli monella hyviä pointteja mutta koska en jaksa kirjoittaa pitkästi laitan tähän vain vertailun johonkin 50-lukuun, toiminut myös senkin jälkeen melko pitkään.

      Eli 50-luvulla kun mies sitoutui

      - se saattoi luottaa että nainen ei ollut kovin monen miehen käyttämä, ehkei yhdenkään ennestään
      - se saattoi luottaa melkoisella varmuudella ettei naiselle maistu alkoholi ylenmäärin, itse sai vähän ottaakin aina työviikon päätteeksi
      - se saattoi luottaa että suht asiallisella olemisella vaimo pysyy rinnalla niin myötä kuin vastoinkäymisissä
      - se saattoi luottaa että vaimo tekee lapsia ja hoitaa niitä hyvin
      - vaimossa oli paljon erilaisia hyödyllisiä avuja, leipoi, siivosi jne.
      - jne.

      Tuolloin miehenkin piti vähän ja kiinnosti yrittää naisen eteen

      Mitä saa nykymies
      - vaimon jolle viini ja sidukka maistuu
      - vaimon jolla pitkä rivi ex-panijoita
      - vaimon jonka mukana tulee bonuslapsia
      - vaimon joka ei leivo pullaa, ei juuri siivoa jne.
      - vaimon jolla vippaa vähän päässä, mokutus, viherrys yms.
      - vaimon jolle pitää jatkuvasti järjestää kivoja yllätyksiä
      - vaimon joka todennäköisesti haluaa erota muutaman vuoden päästä ja vie sun lapset jos niitä ehdittiin tekemään
      - jne.

      Jos ihan järjellä ajattelette niin ymmärrätte että ei homma niin ruusuiselta miehenkään kannalta vaikuta, siksi monet varmaan lakkaa panostamasta parisuhdenarkkinoilla.

      -harmiseikirj-

      • No sellainen kirjoitus tähän väliin. :oD

        Mutta tosiaan ei niitä naisia tarvitse halutakaan vierelle, kyllä saa olla ihan ilmankin. Ja koska luultavammin ei kovin moni nainen varsinkaan kaipaile 50-luvun aikoihin, niin sitten on oltava ilman. Ja se ei varmaan montaa naista oikeasti harmita, jos ei voi olla sun kumppani. Uskon vankasti, että pystyvät elämään sen seikan kanssa varsin hyvin. :o)


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No sellainen kirjoitus tähän väliin. :oD

        Mutta tosiaan ei niitä naisia tarvitse halutakaan vierelle, kyllä saa olla ihan ilmankin. Ja koska luultavammin ei kovin moni nainen varsinkaan kaipaile 50-luvun aikoihin, niin sitten on oltava ilman. Ja se ei varmaan montaa naista oikeasti harmita, jos ei voi olla sun kumppani. Uskon vankasti, että pystyvät elämään sen seikan kanssa varsin hyvin. :o)

        Eikös me sinkin suhteet naisten kanssa, joista ylempänä väutit ettei niissä ollut mitään vikaa, kuitenkin kaatuneet, ainakin yhden kohdalla muistaakseni tilitti kun ei kyennyt pitämään bonuslasta kurissa, niin et voi väittää minun väärässäkään olevan :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös me sinkin suhteet naisten kanssa, joista ylempänä väutit ettei niissä ollut mitään vikaa, kuitenkin kaatuneet, ainakin yhden kohdalla muistaakseni tilitti kun ei kyennyt pitämään bonuslasta kurissa, niin et voi väittää minun väärässäkään olevan :D

        -harmiseikirj-

        Öööh, siis niinkuin mitä?

        Siis minusta lasten äitillä oli ja on yhä hiukan jotain päänsisäisiä ongelmia ja jälkeenpäin olleet naiset ei niistä liiemmin ole kärsineet, eikä ne vaikuttaneet suhteisiini. Lapsenkasvatus taas on jokaisella erilaista ja haasteellista erilaisten vanhempien kanssa...se on totta. Mutta mitä sitten? En ymmärrä pointtia?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Öööh, siis niinkuin mitä?

        Siis minusta lasten äitillä oli ja on yhä hiukan jotain päänsisäisiä ongelmia ja jälkeenpäin olleet naiset ei niistä liiemmin ole kärsineet, eikä ne vaikuttaneet suhteisiini. Lapsenkasvatus taas on jokaisella erilaista ja haasteellista erilaisten vanhempien kanssa...se on totta. Mutta mitä sitten? En ymmärrä pointtia?

        Sitä sitten että eipä herralle kelvannut nykynaiset vaikkei niissä ollut mitään vikaa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä sitten että eipä herralle kelvannut nykynaiset vaikkei niissä ollut mitään vikaa.

        -harmiseikirj-

        No ei naisissa mitään vikaa ollutkaan, vaan suhteet heidän kanssaan eivät toimineet...

        Kun taas exän tapauksessa juurikin itse henkilö oli niin mahdoton...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ei naisissa mitään vikaa ollutkaan, vaan suhteet heidän kanssaan eivät toimineet...

        Kun taas exän tapauksessa juurikin itse henkilö oli niin mahdoton...

        Jos on toivoa nainen kai noin näppärä mies suhteen niksauttaisi kohdalleen jos halua olisi. Taidat itse olla se listasi hetken huomiota vain hakeva :D rakastat rakastua mutta et kauaa jaksa rakastaa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on toivoa nainen kai noin näppärä mies suhteen niksauttaisi kohdalleen jos halua olisi. Taidat itse olla se listasi hetken huomiota vain hakeva :D rakastat rakastua mutta et kauaa jaksa rakastaa.

        -harmiseikirj-

        Varmaan munkin vikaa ollut niissä ja hakemista, mutta ei ne vaan onnistunut ja sillä selvä. Mutta mainioita naisia olivat. :o)


      • Anonyymi

        Vanhojen aikojen puusilmäistä ihannointia. Aikojen, joista et tiedä selkeästi mitään, vaan kuvittelet tietäväsi joidenkin jenkkileffojen perusteella. Jos olisit vaikka vaivautunut keskustelemaan aiheesta isoäitiesi kanssa pääsisit ajatuksissasi hieman lähemmäs sitä todellisuutta missä naiset vielä satakunta vuotta sitten elivät. Kestivät mm. fyysistä ja henkistä väkivaltaa ja jatkuvaa pettämistä aviomiehiltään hiljaa kärsien koska oli likimain pakko, nainen oli riippuvaisuussuhteessa mieheen. Aiemminhan esimerkiksi aviomiehellä oli lain mukaan oikeus edustaa vaimoaan sekä hallita hänen omaisuuttaan, nainen ei voinut käydä ansiotyössä ilman aviomiehensä suostumusta, ja aina vuoteen 1994 saakka aviomies sai Suomessa rauhassa raiskata vaimoaan; lain silmissä se ei ollut rikos. Myös avioeron saaminen on ollut todella vaikeaa 1980-luvun loppuun saakka, jolloin lakimuutoksen johdosta avioeron saamisen helpottumisen myötä ihmiset erosivat saman tien massoittain, miksiköhän? Nainen on ennen ollut kuin tahdoton kauppatavara, avioliiton solmimisen yhteydessä hänet vain siirrettiin ilman itsenäistä määräämisoikeutta isänsä holhouksesta aviomiehensä holhoukseen, omistukseen.

        Kaipaat vanhoja aikoja koska haluat omistaa naisen kuin koiran, mutta sinunlaisellesi miehelle ei todennäköisesti nykyaikana myytäisi eläinkaupassa edes kultakalaa, onneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhojen aikojen puusilmäistä ihannointia. Aikojen, joista et tiedä selkeästi mitään, vaan kuvittelet tietäväsi joidenkin jenkkileffojen perusteella. Jos olisit vaikka vaivautunut keskustelemaan aiheesta isoäitiesi kanssa pääsisit ajatuksissasi hieman lähemmäs sitä todellisuutta missä naiset vielä satakunta vuotta sitten elivät. Kestivät mm. fyysistä ja henkistä väkivaltaa ja jatkuvaa pettämistä aviomiehiltään hiljaa kärsien koska oli likimain pakko, nainen oli riippuvaisuussuhteessa mieheen. Aiemminhan esimerkiksi aviomiehellä oli lain mukaan oikeus edustaa vaimoaan sekä hallita hänen omaisuuttaan, nainen ei voinut käydä ansiotyössä ilman aviomiehensä suostumusta, ja aina vuoteen 1994 saakka aviomies sai Suomessa rauhassa raiskata vaimoaan; lain silmissä se ei ollut rikos. Myös avioeron saaminen on ollut todella vaikeaa 1980-luvun loppuun saakka, jolloin lakimuutoksen johdosta avioeron saamisen helpottumisen myötä ihmiset erosivat saman tien massoittain, miksiköhän? Nainen on ennen ollut kuin tahdoton kauppatavara, avioliiton solmimisen yhteydessä hänet vain siirrettiin ilman itsenäistä määräämisoikeutta isänsä holhouksesta aviomiehensä holhoukseen, omistukseen.

        Kaipaat vanhoja aikoja koska haluat omistaa naisen kuin koiran, mutta sinunlaisellesi miehelle ei todennäköisesti nykyaikana myytäisi eläinkaupassa edes kultakalaa, onneksi.

        Onko yhteiskunta kohentunut ja sen laatu parantunut? Yksikään nykyisestä nuoren sukupolven naisesta ei ole alistetussa ja oikeudettomassa asemassa. Jos argumenttinne perustuu historialle eikä nykytilanteelle.

        Vaatimatta keneltäkään mitään totean että syntyvyys on ennätysalhainen joten yhteisömme joka teki oikein yksilöiden kannalta tekee kollektiivista kuolemaa ja sen myötä terve kehitys katoaa. Näin paljon me arvostamme saavutuksiamme jotka tulevat koskemaan vain muutamaa hiipuvaa sukupolvea.

        Tämä ei ole sivistyksen ja oikeudenmukaisuuden voitto vaan darwinin kuollut oksanhaara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko yhteiskunta kohentunut ja sen laatu parantunut? Yksikään nykyisestä nuoren sukupolven naisesta ei ole alistetussa ja oikeudettomassa asemassa. Jos argumenttinne perustuu historialle eikä nykytilanteelle.

        Vaatimatta keneltäkään mitään totean että syntyvyys on ennätysalhainen joten yhteisömme joka teki oikein yksilöiden kannalta tekee kollektiivista kuolemaa ja sen myötä terve kehitys katoaa. Näin paljon me arvostamme saavutuksiamme jotka tulevat koskemaan vain muutamaa hiipuvaa sukupolvea.

        Tämä ei ole sivistyksen ja oikeudenmukaisuuden voitto vaan darwinin kuollut oksanhaara.

        Sellaisten miesten, jotka eivät kykene sopeutumaan olosuhteiden muutokseen, eli tässä näkemään ja kohtelemaan naisia tasavertaisina ihmisinä, vaan edelleen odottavat että heitä kohdeltaisiin naisten taholta jumalina, geneettisen perimän tulee luonnonvalinta karsimaan pois kiertokulusta. Tämä tulee kehittämään ja vahvistamaan ihmistä lajina. Pienempi populaatio laadukkaita yksilöitä on vahvempi kuin suuri populaatio laaduttomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisten miesten, jotka eivät kykene sopeutumaan olosuhteiden muutokseen, eli tässä näkemään ja kohtelemaan naisia tasavertaisina ihmisinä, vaan edelleen odottavat että heitä kohdeltaisiin naisten taholta jumalina, geneettisen perimän tulee luonnonvalinta karsimaan pois kiertokulusta. Tämä tulee kehittämään ja vahvistamaan ihmistä lajina. Pienempi populaatio laadukkaita yksilöitä on vahvempi kuin suuri populaatio laaduttomia.

        Mutta eiväthän naiset pysty (yhteisöperspektiivistä) sopetumaan vaan lisäävät vain oman mausteensa tuhon kierteeseen. Darwinin oksan kukoistaminen riippuu jälkeläisistä joita voi tehdä vaikka mutalammikossa räpiköiden - ei siitä kuinka monessa high society pippaloissa on pönötetty tai montako maata kierretty ennenkuin munasolut happani torviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eiväthän naiset pysty (yhteisöperspektiivistä) sopetumaan vaan lisäävät vain oman mausteensa tuhon kierteeseen. Darwinin oksan kukoistaminen riippuu jälkeläisistä joita voi tehdä vaikka mutalammikossa räpiköiden - ei siitä kuinka monessa high society pippaloissa on pönötetty tai montako maata kierretty ennenkuin munasolut happani torviin.

        Siittiöitä saa vaikka Tanskasta. Sitäkö tarkoitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siittiöitä saa vaikka Tanskasta. Sitäkö tarkoitit?

        Sekin ajaa asian. Aina se raiskauksen voittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin ajaa asian. Aina se raiskauksen voittaa.

        Sepä se. Ehkä kohta kontrolloidaan että syntyy vain tyttölapsia, niin raiskaukset ja väkivalta ym. vähenevät.


    • Anonyymi

      Mutta 35+ naiset alkavat olla lisääntymisikänsä yläpäässä ja evoluutiossa heillä ole enää muuta osaa kuin isoäitinä.

      • Ei hitsi miten viiltävää analyysiä tänne loppupäähän pukkaa... Nyt ammutaan kovilla. :oD


    • Anonyymi

      Jos joku nainen kiinnostaa, niin ei kannata jättää asiaa roikkumaan, voit joutua katumaan koko loppuelämäsi jos et jotain yhteyttä ollenkaan ottanut...

    • Anonyymi

      "Hanaviini seisovassa pöydässä". Se oli tosi hyvä vertauskuva.

      • No hanaviini ilmaiseksi ja niin paljon kun haluaa on aika pieni kokonaisuus risteilystä, kuten p.llu koko suhteesta naiseen. :o)

        Mä selitän monia asioita esimerkin kautta, niin ei tulis epäselvyyksiä. :oD


      • Anonyymi

        Viinitonkkakin kuvaa aika hyvin nykynaista.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viinitonkkakin kuvaa aika hyvin nykynaista.

        -harmiseikirj-

        Eli näppärä ja kompakti. Siinä ei viini etikoidu, vaikka ei vetäse yhteen iltaan kaikkea. :oD


    • Anonyymi

      Minulle kumppaniehdokkaan löytäminen ei ole mikään ongelma, vaikka kuulunkin miesten ongelmaiseen massaan, kuten kirjoittaja näyttää yleistävän.
      Olen nimittäin täysraitis keski-ikäinen mies. Kuumaa hottia parisuhdemarkkinoilla.
      Vyötärömakkarat ei haittaa. On niin moni parisuhde kariutunut viinaan että kaltaiseni kaveri on todella suosittu. Juu ja kuten huomaat, itsetunto on kohdallaan.

    • Lähde tuohon mikkojuhan järjestelmään tapamiseen edes te sinkut voisitte tavata toisenne ja katsella onko teistä parisuhde kelpoisia. 💁🏻‍♀️

      Olet kuitenkin vapaa kuin tuuli eikä mitää mikä jumittaa kotio.

    • Anonyymi

      Aikapaljo alkpholismia ja muita sekakäyttö ongelmia, sekä periytyvää mielisairautta.

      Sen takia Natoonkin liityttiin. Suuri osa kansanedustajissa pelkäs deliriumeissaan...

    • Anonyymi

      Aha. Minusta vaikuttaa siltä, että aloittaja itse ei ole kypsä parisuhteeseen, se kun usein vaatii kompromisseja ja halua selvittää mistä toisen mahdolliset "viat" tai traumat juontuvat. Tämä vaatii toki sitä, että on kiinnostunut omien tarpeidensa lisäksi myös siitä kumppanin mielenmaisemasta. Asioita on hyvä keskustella, usein se parantaa parisuhdetta. Väkivaltaiset tapaukset on eri juttu. Silti on hyvä tiedostaa, että kukaan ei ole täydellinen. Se joka kuvittelee olevansa täydellinen, on todennäköisesti kovin nuori raakile tai sitten narsisti. Tai molempia.
      Tämä ei ole kettuilua, mutta onko isäsuhteesi turvallinen ja hyvä?

      • Voipi olla, mutta ei se liity aloitukseen.


    • Anonyymi

      "Naisten valinta", niin, vaikea on löytää täysipäinen nainen, joka ei ole kakasinaismoralisti. Naiset ryyppää ja huoraa samalla tavalla, ja silti pitää länkyttää joka palstalla. Kun kerran osaatte, niin valitkaa se Vihtorinne ja antakaa meidänkin olla rauhassa, ei tänne länkyttäjiä tarvita! Muutama akka löytyy, joka ei käännä takkia ja osaa ajaa hiljaa sekä elää hetkessä!

      • Niin... otsikon perusteella olisit jo voinut olla pahoittamatta enempää mieltäsi ja skipata. Mutta taitaa olla vaikeaa...


    • Anonyymi

      Joopa joo, vieläkin huvittaa miten tuli hyvät yöunet jutuista palstalla jos sängyn alla olisi joku käsi, kammottava sellainen piileksimässä..

      Toisaalta tuli mieleen eräs juttu kun ärsytti, niin voin keksiä, koska koulutettukin joskus by kkk... tekemään juttuja kuten jokainen poliisimiehen lapsi on: LUSMUSATIAINEN, jo ennen syntymääkin.

      Toisaalta tuo ohjelmakoodini: "nimittäjä" tekee hauskoja yhdistelmiä, voisin käynnistää sitä taas jossain vaiheessa, kokeilla mitä se tänään muodostaisi...

    • Anonyymi

      tuollaisia sanontoja, joo itselläni ei ole kuin muutamamia rikollieb iujeysjabskerub tejenuö rujijsua raoirtiuvaba,,'

      Mujsu Suomen Oikeuskansleri kuuluu Venäläizseen Mafiaan?

      ... well, yeah, joku sxanonta oli amerikkalaisilta, kkk-ihmisiltä joskus kymmeniä vuosia sittenkin: if you mess with those people, they are opening fire, and using real bullet, purpose to kill... if you mess with them...

    • Anonyymi

      tuollainen voi olla ehkä ja toivottavastikin hauska ohjelma joka tekee palstalaisista omia nimiä, nimiä nimistä, nyt tuollaisia ehdot

      Li-rak-c
      Er-ve-luk
      Pals-es
      Je-es
      Ri-se-ju
      Hy-val-vei
      Toi-wort
      Ve-ku
      Han-jot
      Se-dom-pals
      Vii-bud-mus
      Dom-dy
      Pu-er
      Ju-te-lay
      A-vo
      Pa-nyy
      Es-ve

      • Anonyymi

        Bisseisdick....


    • Anonyymi

      Siinäpä sitten naisille työsarkaa kehdosta hautaan miettiä jokaisen vastaantulevan miehen kohdalla, onkohan tuokin sitä ja sitä? Lienee viisainta, että jatkavat sinkkuelämäänsä loppuun saakka tai vaikka häipyvät ulkomaille paremman elämän toivossa. Voi sen elämänsä täällä maankamaralla toki vaikeaksikin ennustaa? Kenestäkään ei etukäteen tiedä ja kristallipalloa ei kukaan omista.

      • Niinpä... täällä palstalla valitetaan sitä, että miehet ei saa naista, mutta eikös tää sinunkin kirjoituksen perusteella käänny vähän toistepäin...

        Ja kyllä minustakin se on juuri niin...

        Naisia kyllä löytyy vaikka minkälaisia, mutta hyviä miehiä saa kairata syvältä ja hartaasti...


    • Anonyymi

      Entäs kaikki ne miehet, jotka eivät halua saada lapsia? Heitähän on suhteessa enemmän kuin vela-naisia.

      • Mitä lspsien haluaminen liittyy aiheeseen?

        Voihan parisuhteen luoda ilman lapsien haluamista. ?

        Ja voisiko se toinen joka haluaa, sopia, että tekisi lspsen jonkun muun ksnssa?


    • Anonyymi

      Sinisilmäinen, eli luuseri-oiihym lapsellinen, kuin vauva

      Kukaan ei johto tehtäviin otas sinisilmäistä henkillää', ellei ole seitten koko toimitusjohtaja mielenvikasinern :D;

      • Dosetti on taikonut tälläistä tänään...😁


    • Anonyymi

      Hyviä ajatuksia. Eivät päde kaikkiin ja moni asia voi päteä naisiinkin. Usein käy mielessä kadulla ihmisiä katsellessa että miehet voisivat hankkia siistit vaatteet ja käydä parturissa niin kävisi vähän parempi flaksi... Resupekan ulkonäkö ei auta naismarkkinoilla. Jos siis pelkkää seksiä ovat vailla.

    • Anonyymi

      Tasapuolisuuden nimissä samaa voidaan sanoa naisista massana.

      Ensimmäiseksi nostan sen että nainen ei panosta itse suhteeseen tai ulkonäköön millään tavalla ja luulee että joku miesmalli hänet tulee hakemaan kunhan vain odottelee ja odotellessaan syö suklaata ja odottaa että häntä kohdellaan prinsessana. En tiedä mistä prinssisaduista nämä on peräisin. Moni nainenhan katselee vielä aikuisena muumi sarjaa joka kertoo kyllä naisen alhaisesta älykkyysosamäärästä.

      Toiseksi nostan prostituoidun tavalla käyttäytyvät naiset jotka etsivät miestä joka on julkkis tai hänellä on rahaa. Mistään oikeasta rakkaudesta tässä ei ole kyse vaan hyödystä ja siitä että joku elättää naista ja hänen shoppailutarvettaan julkkiksen kanssa voi sitten poseerata joka on naisille erittäin tärkeää kuten hokea joka paikassa miten vahvoja itsenäisiä ovat. Vahva itsenäinen nainen=tavallinen mies joka pesee omat pyykkinsä tekee ruokaa ja maksaa laskunsa.

      Kolmanneksi nostan alkoholisoituneet naiset jotka jatkuvasti bilettää luulevat että tällainen siiderihai kiinnostaa miehiä. Täytyy sanoa että hyviä miehiä ei kyllä kiinnosta. Erittäin vastenmielistä kun yhdistetään tähän vielä tatuoinnit sivukaljut ja miesmäiset jutut.

      Neljänneksi nainen luulee tietävänsä kaikesta kaiken vaikka ei tiedä aina edes itsestään kovinkaan paljoa. Monelle naiselle on täysi ihmetys että mies tuntee seksuaalista vetoa naisen vartaloon ja sitten paheksuu näitä miehiä ja haluaa siihen muutosta. Kulta pieni niihin ei saa muutosta ne on luonnon lakeja. Nainen on neuvomassa silti joka paikassa miten tehdään sitä ja tätä miten autolla ajetaan tms vaikka ei olisi ikinä ajanut autolla tai omistaisi edes ajokorttia.

      Viisi. Metrin pituinen 40kg nainen kulkee hartiat takana kun on käynyt vartiakurssin hän luulee olevansa sellainen joka selättää kaiken. Todellisessa tilanteessa hän lentäisi kuin märkä rätti seinään ja olisi lähinnä kosmeettinen haitta. Jotkut naiset poseeraa hauiksia ja yrittää näyttää uhkaavalta. Nainen näytää yhtä uhkaavalta miehistä kuin sähisevä kissanpoikanen.

      Kuusi. Nainen joka törmää ns kynnysmattoihin ei tajua parisuhteen sisältöä siinä on tarkoitus tehdä hyviä asioita ja auttaa toista ei käydä valtataistelua tai pomotella pelata pelejä tms. Itsekkyys ei kuulu parisuhteisiin eikä paljon muuallekkaan. Esim töissä ei pitäisi samanarvoisten ihmisten joutua kestämään mitään kyykyttäjiä työnantajan pitäisi puuttua kynnysmatoiksi toisia yrittävien käytökseen ja antaa tarvittaessa kenkää.
      Ihminen joka yrittää lytätä toista omaa sen suurimman itsetunto ongelman paljon suuremman kuin se matto. Olet varmaan kuullut sanonnan että älykkäämpi yleensä joustaa jos asia ei ole kovin merkityksellinen? Elämä ei ole valtataistelua. Yleensä niille jotka janoaa sitä valtaa ei pitäisi koskaan sitä antaa.

      Seitsemän. Aika moni näistä 35+ naisista on yksinhuoltajia ja täytyy sanoa että se ei ole mikään valttikortti parisuhde markkinoilla. Aika harva mies haluaa elättää toisen miehen lapsia kun yleensä siinä on vielä mukana se eksä pyörimässä jaloissa ja jos on erottu miehen toimesta nainen voi haaveilla vielä kauan siitä eksästään ja siinä voi sattua ja tapahtua kaikenlaista. Naisen aivothan toimii niin että jos hänet jätetään hänellä on heti halu kaapata joku kuka tahansa että voi näyttää että minäkin seurustelen taas ikään kuin kostoksi miehelle. Sairasta peliä panoksena joku viaton mies.

      Nainen joka ei ole rehellisesti mukana vaan esittää tavoittamatonta ja pistää hanttiin saa olla ihan itsekseen tai hankkia miehen joka haluaa pelata. Jos haluan pelata minulla on ps5 konsoli pelaan sillä.

      Annan sellaisen vinkin että ennen kuin naiset teette niitä vaatimuslistoja miettikää ensin niitä omia saavutuksia ja mitä toisitte parisuhteeseen muuta kuin sen pillun ja rinnat ja sitten vaikka vilkaisette peilistä sitä omaa painoindeksiä ja ulkonäköä.

      • Anonyymi

        Ihan fiksu kirjoitus, arvostan. Olen samaa mieltä tuosta suomalaisten naisten itseensä panostuksesta. Nyt en puhu instabeibeistä, jotka eivät sitten mitään muuta teekään, eivätkä ilman ulkonäköään pystyisi elättämään itseään kun mitään koulutusta ei ole, vaan tavan työssäkäyvistä naisista. Katse sinne peiliin, painoa alas, naiselliset kuteet päälle.


    • Anonyymi

      Tällaine keskittymiskyvytön hetkessä eläjä ei jaksa lukea pitkiä ketjuja,ei edes aloituksia,pelkkä ajatus että alat jotai näpyttelee ahdistaa😄 miten te jaksatte?? Miten teillä riittää kiinnostusta? Mäkin haluisin mutta ehei,mulla on muuta . Silti ihailen teitä jotka jaksatte,pystytte. Mahtavaa. T.💩

    • En jaksanu koko ketjua lukea, mutta oisko niin kun miehille ei oo enää tarjolla kunnollisia töitä, niin siitä tulee patoumia. Ei perusmies halua olla töissä missään kahvilassa, vaan tehdä rehellistä raskasta työtä. Tai oishan näitä työpaikkoja täällä meillä päinkin, mutta kun noi meidän päättäjät ei sitä tajua. Vaan niiden mielestä se teollisuus on vaan niin vanhanaikaista ja kaikkien pitäis vaan asua helsingin keskustassa. Enkä mä usko että toi ois pelkästään suomen ongelma, kun oon kuullu että Pariisilaisillakin miehillä ois noita väkivaltaongelmia.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe