Teroituspuikoissa eroja?

Anonyymi-ap

Ostin toisen kokkiveitsen alennusmyynnistä, koska oli halvempi kuin teroituspuikko, jota läksin ostamaan.

Vaan mahtaako noissa teroituspuikoissa olla eroja? Kannattaako siis maksaa useampi kymppi, vai tyytyä alle kympin hintaiseen?

7

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Kannattaako siis maksaa useampi kymppi, vai tyytyä alle kympin hintaiseen?"

Ei kannata ostaa ollenkaan. Nahavyö tai hätätapauksessa sanomalehti ajaa saman asian. Sanomalehti pitää olla useamman sivun pinkka, jotta se antaa vähän periksi. Täysin kovalla alustalla (esimerkiksi yksi sivu pöytälevyä vasten) stroppaaminen ei onnistu.

• Itse käytän tällaista stroppilautaa viikoittain ja aina ennen leikkaamista, jos vaatii erityistä terävyyttä esimerkiksi tomaatit, paprikat, munakoisot ja muut pehmeät raaka-aineet, joita ei voi ruhjoa tylsällä terällä.

https://hiomakivi.fi/stroppi-lauta-400x75-medium

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Tuommoinen parin karheuden hiomakivi on myös hyvä peli teroitteluun.

https://hiomakivi.fi/hiomakivi-pack-1000-3000

Kyllä, #3000 ja #1000 kivi riittää hyvin pitkälle kotikokilla. Minulla on useampi kokkiveitsi kerrallaan käytössä, joten nahalla stroppaamalla selviää 2-3 kuukautta. Sitten kun tuntuu, että nahkastroppi vain pyöristää terää eikä enää palauta terävyyttä niin käytän #3000 Shaptonin Glass kivellä muutaman työnnön per puoli terä edellä. Terä edellä jättää paljon vähemmän jäystettä ja terästä tulee kerralla partaveitsenterävä. Kerran tai pari vuodessa tarvitsee turvautua vähän perusteellisempaan teroittamiseen #1000 Shapton Glass kivellä, jonka jälkeen viimeistely #3000 ja tarvittaessa #6000 Shapton Glass kivellä.

• Anonyymi

Cheffeistä ainakin Aihinen on sitä mieltä, että teräspuikko vain ylläpitää, eikä teroita. Timanttipuikolla voi sitten myös teroittaa.

• Anonyymi

Kaikki puikot irrottavat myös materiaalia, mutta ylläpitoon ne on pääasiallisesti tarkoitettu. Ei pelkällä puikolla voi pitkäaikaisesti pitää veitsiä terävinä. Japanilaisiin veitsiin ei kannata käyttää puikkoa lainkaan vaan stroppaa nahalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      83
      3389
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3033
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2942
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      59
      2793
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2608
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2570
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      54
      2369
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2241
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2118
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2102
    Aihe