Linnan juhlissa on paljon hyvää tarjottavaa. Mitä maistaisit ensiksi, jos ..

148

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minäkin ottaisin sitä suolaista voileipäkakkua. En ole makean perään.

      • En minäkään välitä makeasta. Mielummin valitsen suolaista. Tuollaista hirvenlihavoileipäkakkua en ole koskaan maistanut. Uteliaisuudesta ottaisin sitä. 😄


      • Anonyymi

        Mi makiampaa sen parempaa härskiintyy se nääs se suolasillikin josai vaihees sokerilla höystetty maistuu silti paremmalta kun suolalla ainakin voisin kuvitella kun tuo suolasilli ei oikei ol miu makkuhu muutoinkaan


    • Anonyymi

      Onhan tuossa useampi juttu, jota voisi maistaa. Jos kuitenkin olen täysin rehellinen, niin luultavasti en söisi tuolla mitään. Ei siksi, että tarjottavissa olisi vikaa, vaan syöminen tuollaisessa tungoksessa ja kun kameroita pyörii siellä täällä ärsyttäisi. Söisin ennen kun menisin tuonne.

      • Etkö edes mielenkiinnosta maistaisi jotain? Itse maistaisin ihan uteliaisuudesta. Harvoin pääsee noin leveän ja herkkuja notkuvan pöydän ääreen.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Etkö edes mielenkiinnosta maistaisi jotain? Itse maistaisin ihan uteliaisuudesta. Harvoin pääsee noin leveän ja herkkuja notkuvan pöydän ääreen.

        En usko, että sieltä mitään maata mullistavaa makuelämystä löytyy. Kuten sanoin, niin on tuossa monta, jota voisi maistaa. Eri juttu onko mitään niin hirveän ihmeellistä ja sellaista mitä ei olisi koskaan maistanut tai mitä nyt ei voi itsekin laittaa. Ehkä mulle ruoka on pienempi juttu kuin monille muille ja ehkä mut on hemmoteltu pilalle sillä, että kyllähän noita tilaisuuksia aina tulee. 🙂


      • Anonyymi

        Etkö osaa syödä suukiinni maiskutatko vai ahmitko turvan täytee sapuskaa jot näyttävi kui olisit hamsteri konsanaan vai miksi et kehtaisi syödä kun kamerat kuvaa


    • Anonyymi

      Petteri Orpon huulia

    • Voileipäkakut ovat katala ansa, jotka asetetaan juhlapöytään harhauttamaan kakkua himoavia pikkulapsia, mutta onneksi ne on kertaerehdyksen jälkeen helppo tunnistaa.
      Itse en ole enää erehtynyt, vaan poikkeuksetta keskityn vain niihin oikeisiin kakkuihin.

      • Voileipäkakku on juhlapöydän kruunu! 👑

        Tuolla aloituksen linkissä on lista tarjottavista. Mitä haluaisit maistaa ensiksi? Vai rohmuatko vähän kaikkea omalle lautasellesi?


      • Anonyymi

        Kyllä kuule oikeista värkeistä tehty voileipäkakku on herkullista, mutta kylläkin täyttävää, kun niissä on majoneesia.
        Enkä lasten makuun voileipäkakku ei oikein ole, mutta aikuisena voileipäkakku voittaa makean imelän ja kreemitäytteisen kermalla päällystetyn täytekakun.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Voileipäkakku on juhlapöydän kruunu! 👑

        Tuolla aloituksen linkissä on lista tarjottavista. Mitä haluaisit maistaa ensiksi? Vai rohmuatko vähän kaikkea omalle lautasellesi?

        Käsittääkseni siellä on aina Ellen Svinhufvudin-kakku ja tietysti aloitan siitä.
        (myös isotädilläni oli aina sitä)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuule oikeista värkeistä tehty voileipäkakku on herkullista, mutta kylläkin täyttävää, kun niissä on majoneesia.
        Enkä lasten makuun voileipäkakku ei oikein ole, mutta aikuisena voileipäkakku voittaa makean imelän ja kreemitäytteisen kermalla päällystetyn täytekakun.

        Humpuukia ja kakku-sanan väärinkäyttöä on tuo voileipäansoitus.


      • buddy-love kirjoitti:

        Käsittääkseni siellä on aina Ellen Svinhufvudin-kakku ja tietysti aloitan siitä.
        (myös isotädilläni oli aina sitä)

        Itsenäisyyspäivän juhlassa on kuulemma aina Ellen Svinhufvud-kakkua tarjolla. Oletko itse kokeillut tehdä sitä?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Itsenäisyyspäivän juhlassa on kuulemma aina Ellen Svinhufvud-kakkua tarjolla. Oletko itse kokeillut tehdä sitä?

        Harkinnut olen, mutta en ole vielä tehnyt.

        (ja nyt pitää mennä tekemään eräitä juttuja ulos, sillä pian on pimeää)


      • buddy-love kirjoitti:

        Harkinnut olen, mutta en ole vielä tehnyt.

        (ja nyt pitää mennä tekemään eräitä juttuja ulos, sillä pian on pimeää)

        Tuolla linkissä on Kotilieden helppo Ellen Svinhufvud -kakkuresepti. Mikäli jossain vaiheessa motivoidut leipomaan?

        https://kotiliesi.fi/resepti/ellen-svinhufvud-kakku/


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tuolla linkissä on Kotilieden helppo Ellen Svinhufvud -kakkuresepti. Mikäli jossain vaiheessa motivoidut leipomaan?

        https://kotiliesi.fi/resepti/ellen-svinhufvud-kakku/

        Otan tuon vakavaan harkintaan.
        (tosin asiassa on se ongelma, että koska pyrin täydellisyyteen, niin tuo kakku ei onnistu ensimmäisellä kerralla, vaan vaatii useampia testiyksilöitä)


      • Olen vahingossa syönyt voileipäkakkua, jossa oli kalaa. Tämä surrealistinen kokemus järkytti niin paljon, että vieläkin olen epävarma eri ruokalajien suhteen.

        Ei ollut linnan ruokalistassa spagettia ja jauhelihaa, joten ottasin mukaan omat eväät.


      • buddy-love kirjoitti:

        Otan tuon vakavaan harkintaan.
        (tosin asiassa on se ongelma, että koska pyrin täydellisyyteen, niin tuo kakku ei onnistu ensimmäisellä kerralla, vaan vaatii useampia testiyksilöitä)

        Tietysti testaat ja esimaistelet jokaisen kakun, kunnes päädyt tyydyttävään lopputulokseen. :D


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tietysti testaat ja esimaistelet jokaisen kakun, kunnes päädyt tyydyttävään lopputulokseen. :D

        Raskas urakka kun joutuu syömään useita epäonnistuneita kakkuja, sillä eihän niitä kehtaa näyttää, saati syöttää, kenelekään muulle.


      • buddy-love kirjoitti:

        Raskas urakka kun joutuu syömään useita epäonnistuneita kakkuja, sillä eihän niitä kehtaa näyttää, saati syöttää, kenelekään muulle.

        Ryhdistäydy! Jonkun on uhrauduttava. Ilmoitan sinut vapaaehtoiseksi. :D


      • tosi.typy kirjoitti:

        Ryhdistäydy! Jonkun on uhrauduttava. Ilmoitan sinut vapaaehtoiseksi. :D

        Armeijassa oli sama systeemi vapaaehtoisuudessa.
        Pitäisi mennä taas hiukan puuhastelemaan, vaikka siellä on jo pimeää.


      • buddy-love kirjoitti:

        Armeijassa oli sama systeemi vapaaehtoisuudessa.
        Pitäisi mennä taas hiukan puuhastelemaan, vaikka siellä on jo pimeää.

        Miten voit? Joko yskä helpottaa?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Miten voit? Joko yskä helpottaa?

        Muuten täysin kunnossa, mutta sitä yskää on vielä jonkin verran.
        Tosin siihen vaikuttaa sekin, että olen ollut ulkona kylmässä ja myös pölyssä autotallin puolella.
        (ja pitäisi mennä sinne puuhastelemaan, mutta jumiuduin katsomaan Linnanjuhlien kättelyä ja totesin, että tämän vuoden "pukuloisto" on tavattoman olematon ilmiö)


      • buddy-love kirjoitti:

        Muuten täysin kunnossa, mutta sitä yskää on vielä jonkin verran.
        Tosin siihen vaikuttaa sekin, että olen ollut ulkona kylmässä ja myös pölyssä autotallin puolella.
        (ja pitäisi mennä sinne puuhastelemaan, mutta jumiuduin katsomaan Linnanjuhlien kättelyä ja totesin, että tämän vuoden "pukuloisto" on tavattoman olematon ilmiö)

        Siellä kättelyjonossa oli muutama kauniisti istuva iltapuku, jotka sopivat kantajilleen, mutta muut ovat aika yksitoikkoisia. Selvästi hiuksiin ja meikkiin on panostettu.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Siellä kättelyjonossa oli muutama kauniisti istuva iltapuku, jotka sopivat kantajilleen, mutta muut ovat aika yksitoikkoisia. Selvästi hiuksiin ja meikkiin on panostettu.

        Tuppuraisen asu oli juuri äsken keskimääräistä parempi ja hänelle sopiva.

        Aiemmin eräs täysvalkoinen olisi ollut kantajalleen parempi keltaisena.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tuppuraisen asu oli juuri äsken keskimääräistä parempi ja hänelle sopiva.

        Aiemmin eräs täysvalkoinen olisi ollut kantajalleen parempi keltaisena.

        T. Tuppuraisen asu oli oranssin värinen, vai kuinka? Hyvin sopi ylväälle kantajalleen. Hän on pitkä ja hoikka. Tyylikäs valinta.

        Oliko se valkoinen laulaja Diandran asu? Mielestäni se oli kaunis kokonaisuus. Tummat hiukset oli laitettu kauniisti. Viittahihat olivat tyylikkäät. Pelkästään positiivista sanottavaa.

        Siellä oli muutama asu, jotka olisin halunnut vaihtaa parempaan. En nyt muista niiden suunnittelijoiden nimiä. Noh, jokainen tyylillään.


      • tosi.typy kirjoitti:

        T. Tuppuraisen asu oli oranssin värinen, vai kuinka? Hyvin sopi ylväälle kantajalleen. Hän on pitkä ja hoikka. Tyylikäs valinta.

        Oliko se valkoinen laulaja Diandran asu? Mielestäni se oli kaunis kokonaisuus. Tummat hiukset oli laitettu kauniisti. Viittahihat olivat tyylikkäät. Pelkästään positiivista sanottavaa.

        Siellä oli muutama asu, jotka olisin halunnut vaihtaa parempaan. En nyt muista niiden suunnittelijoiden nimiä. Noh, jokainen tyylillään.

        Ei Diandra, vaan joku muu. Hiusten ja ihon väriin tuolla henkilöllä olisi sopinut oljenkeltainen.

        En katsonut koko kättelyä, sillä oli muuta kesken ja siellä oli varmaan hyviä seassa, joita en nähnyt.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei Diandra, vaan joku muu. Hiusten ja ihon väriin tuolla henkilöllä olisi sopinut oljenkeltainen.

        En katsonut koko kättelyä, sillä oli muuta kesken ja siellä oli varmaan hyviä seassa, joita en nähnyt.

        Minä päivystän ja katson koko kättelyn. Tuossa väliehdellä se menee samalla, kun multitaskaan kaikkea muuta.
        Valitettava ongelma, en muista kaikkia nimiä, mutta ne kauniit iltapuvut muistan.

        Maria Guzeninalla oli kaunis fuksianpunainen iltapuku. Todella veistoksellinen ja tyylikäs.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Minä päivystän ja katson koko kättelyn. Tuossa väliehdellä se menee samalla, kun multitaskaan kaikkea muuta.
        Valitettava ongelma, en muista kaikkia nimiä, mutta ne kauniit iltapuvut muistan.

        Maria Guzeninalla oli kaunis fuksianpunainen iltapuku. Todella veistoksellinen ja tyylikäs.

        Guzenina on ollut aina taitava valikoimaan asujaan ja muistan kiinnittäneeni asiaan useamman kerran huomiota.


      • buddy-love kirjoitti:

        Guzenina on ollut aina taitava valikoimaan asujaan ja muistan kiinnittäneeni asiaan useamman kerran huomiota.

        Guzenina on entinen malli. Hänellä on tyylitajua. Hän on pitkä ja hoikka, liikkuu kauniisti ja kantaa asuja tyylikkäästi.

        Sanna Marinin keltainen juhlapuku oli upea ja muodikas. Toisen olkapään paljaaksi jättävä juhlapuku ei silti ollut liian avonainen. Sopi arvokkaaseen tilaisuuteen, kunniamerkit oli aseteltu tyylikkäästi. Huoliteltu kokonaisuus.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Guzenina on entinen malli. Hänellä on tyylitajua. Hän on pitkä ja hoikka, liikkuu kauniisti ja kantaa asuja tyylikkäästi.

        Sanna Marinin keltainen juhlapuku oli upea ja muodikas. Toisen olkapään paljaaksi jättävä juhlapuku ei silti ollut liian avonainen. Sopi arvokkaaseen tilaisuuteen, kunniamerkit oli aseteltu tyylikkäästi. Huoliteltu kokonaisuus.

        Marinin puku on hyvä, mutta ylhäältä se osuu liian lähelle kaulaa.
        Olisin muuttanut sitä siten, että linja lähestyisi tuon kunniamerkkinauhan reunaa olalla, mutta ei aivan osuisi siihen


      • buddy-love kirjoitti:

        Marinin puku on hyvä, mutta ylhäältä se osuu liian lähelle kaulaa.
        Olisin muuttanut sitä siten, että linja lähestyisi tuon kunniamerkkinauhan reunaa olalla, mutta ei aivan osuisi siihen

        Siinä kaula-aukossa on varmasti haettu juuri säädyllisyyttä ja siksi se on jätetty liian ylös. Onkohan sitä edes sovitettu kunniamerkkinauhan kanssa?
        Viittamaisen hihakankaan laskeutumisella saattaa olla myös osuutta asiaan? Tuo näytti olevan tukevaa kangasta.
        SM:n hiukset ja meikki sopivat hänelle kauniisti. Ei liian räikeää, eikä yliampuvaa.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Siinä kaula-aukossa on varmasti haettu juuri säädyllisyyttä ja siksi se on jätetty liian ylös. Onkohan sitä edes sovitettu kunniamerkkinauhan kanssa?
        Viittamaisen hihakankaan laskeutumisella saattaa olla myös osuutta asiaan? Tuo näytti olevan tukevaa kangasta.
        SM:n hiukset ja meikki sopivat hänelle kauniisti. Ei liian räikeää, eikä yliampuvaa.

        Marin näyttää myös saaneen hiukan kilojaan takaisin ja se on hyvä, sillä se laihuus oli jo huolestuttavaa.

        Minulle tuli juuri eräs ajatus mieleen.
        Minusta näyttää siltä, että naisille asetetaan heidän asunsa heidän päälleen, kun taas miehet asennetaan pukujensa sisään. Siis miesten suhteen perusteena se, että varsinkin frakki on hyvin jäykkä ja mukautumaton vaate.

        (verstasnäpräys loppui tältä iltaa ja pitää jatkaa taas huomenna)
        ((oikeasti olen tavattoman laiska silloin kun ei ole välttämätöntä tekemistä, mutta nyt oli))


      • buddy-love kirjoitti:

        Marin näyttää myös saaneen hiukan kilojaan takaisin ja se on hyvä, sillä se laihuus oli jo huolestuttavaa.

        Minulle tuli juuri eräs ajatus mieleen.
        Minusta näyttää siltä, että naisille asetetaan heidän asunsa heidän päälleen, kun taas miehet asennetaan pukujensa sisään. Siis miesten suhteen perusteena se, että varsinkin frakki on hyvin jäykkä ja mukautumaton vaate.

        (verstasnäpräys loppui tältä iltaa ja pitää jatkaa taas huomenna)
        ((oikeasti olen tavattoman laiska silloin kun ei ole välttämätöntä tekemistä, mutta nyt oli))

        Yhdessä vaiheessa S.Marin oli huolestuttavan laiha. Nyt hän näyttää terveeltä ja energiseltä. Muutama lisäkilo sopii hänelle. Puku oli veistoksellinen ja se sopi hänelle loistavasti.

        Miehet tekee, kun niitä käskytetään. Se frakki puetaan vikisemättä!
        Kerran vuodessa on mentävä vaikka neulansilmästä läpi.

        Olen ymmärtänyt, että olet todella tehokas, kun sinulla on halua ja motivaatiota asiaan. Ilmeisesti kaikki asiat eivät motivoi, etkä jaksa olla itseohjautuva. Ei aina huvita.

        Minua taas haittaa, jos asiat on rempallaan. Ne pitää tehdä alta pois, näin säilyy mielenrauha.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Yhdessä vaiheessa S.Marin oli huolestuttavan laiha. Nyt hän näyttää terveeltä ja energiseltä. Muutama lisäkilo sopii hänelle. Puku oli veistoksellinen ja se sopi hänelle loistavasti.

        Miehet tekee, kun niitä käskytetään. Se frakki puetaan vikisemättä!
        Kerran vuodessa on mentävä vaikka neulansilmästä läpi.

        Olen ymmärtänyt, että olet todella tehokas, kun sinulla on halua ja motivaatiota asiaan. Ilmeisesti kaikki asiat eivät motivoi, etkä jaksa olla itseohjautuva. Ei aina huvita.

        Minua taas haittaa, jos asiat on rempallaan. Ne pitää tehdä alta pois, näin säilyy mielenrauha.

        Tehokkuuteni perustuu pelkästään laiskuuteen, sillä kun tekee asiat mahdollisimman tehokkaasti, niin saa pian taas olla laiskana (tosin onko se kuitenkaan laiskuutta, jos sen täyttää uusien asioiden opettelu).
        On totta, että motivaatiolla on suuri vaikutus ja kun projekti sujuu ilman että sen esteeksi tulee yllättäviä hidasteita, niin sitä jaksaa jatkaa hyvinkin pitkään. Pyrin vähentämään noita hidasteita sillä, että hankin sellaisia työkaluja, joilla voin kiertää ne.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tehokkuuteni perustuu pelkästään laiskuuteen, sillä kun tekee asiat mahdollisimman tehokkaasti, niin saa pian taas olla laiskana (tosin onko se kuitenkaan laiskuutta, jos sen täyttää uusien asioiden opettelu).
        On totta, että motivaatiolla on suuri vaikutus ja kun projekti sujuu ilman että sen esteeksi tulee yllättäviä hidasteita, niin sitä jaksaa jatkaa hyvinkin pitkään. Pyrin vähentämään noita hidasteita sillä, että hankin sellaisia työkaluja, joilla voin kiertää ne.

        Uusien asioiden opiskelu on itsensä kehittämistä. Vaikka muuten olisi peruslaiska, mutta jos ne uudet asiat menevät nuppiin ja pysyvät siellä, sehän on saavutus ja työvoitto.

        Kun sinulla vihdoin on varastossa kaikki maailman työkalut ja härvelit, silloin sinulta puuttuu tekosyy olla tekemättä asioita loppuun asti. Oletko ajatellut tilannetta tarpeeksi pitkälle?

        Toisaalta, olen kuullut kerrottavan, että jatkuvasti tehokas ihminen on todella ärsyttävä tapaus. :D


      • tosi.typy kirjoitti:

        Yhdessä vaiheessa S.Marin oli huolestuttavan laiha. Nyt hän näyttää terveeltä ja energiseltä. Muutama lisäkilo sopii hänelle. Puku oli veistoksellinen ja se sopi hänelle loistavasti.

        Miehet tekee, kun niitä käskytetään. Se frakki puetaan vikisemättä!
        Kerran vuodessa on mentävä vaikka neulansilmästä läpi.

        Olen ymmärtänyt, että olet todella tehokas, kun sinulla on halua ja motivaatiota asiaan. Ilmeisesti kaikki asiat eivät motivoi, etkä jaksa olla itseohjautuva. Ei aina huvita.

        Minua taas haittaa, jos asiat on rempallaan. Ne pitää tehdä alta pois, näin säilyy mielenrauha.

        Ai niin ja Marinin puvussa lyhentäsin tuota hihaa ja sen ehkä voisi päättää viistoksi.

        Salovaaran asuun lisäisin hyvin vähäiset puhvihihat, sillä tuo ei ole kunnolla tasapainossa.
        Vaihtoehtona olisi tietysti riittävän suuri kaulakoru.

        Kososen asua hiukan ihmettelen, sillä se ei jotenkin sovi siihen millainen hän on.
        Siis tuo vaikuttaa tavallaan suojautumiselta.

        https://www.is.fi/viihde/art-2000010037027.html


      • tosi.typy kirjoitti:

        Uusien asioiden opiskelu on itsensä kehittämistä. Vaikka muuten olisi peruslaiska, mutta jos ne uudet asiat menevät nuppiin ja pysyvät siellä, sehän on saavutus ja työvoitto.

        Kun sinulla vihdoin on varastossa kaikki maailman työkalut ja härvelit, silloin sinulta puuttuu tekosyy olla tekemättä asioita loppuun asti. Oletko ajatellut tilannetta tarpeeksi pitkälle?

        Toisaalta, olen kuullut kerrottavan, että jatkuvasti tehokas ihminen on todella ärsyttävä tapaus. :D

        Niissä asioissa joita teen, tulee aina viivytyksiä ja esteitä, ja niiden kiertäminen vie usein aikaa. Työkaluilla saa osan niistä poistettua nopeammin, mutta yleensä on niin, että on pakko jättää asia mietintään ja tehdä se vasta sitten kun järkevin toimintatapa on selvinnyt.

        Minulla on kesken erään koneen korjaus ja siinä on ongelmana hankalan mallinen laakerin suojalevy, jota Italialainen firma ei suostu toimittamaan erikseen (eikä myöskään myy koko parin tonnin arvoista osaa edes täkäläiselle maahantuojalle, sillä heidän sopimuksensa ei kuulemma kata tuota mallistoa, ja jos kattaisi, niin niitä pitäisi ostaa 8 kappaletta kerralla (en kyllä ostaisikaan, sillä tämä osa on korjattavissa, mutta se suojapelti helpottaisi asioita)).
        Tein jo yhden version siitä millä muotoilen sen suojalevyn, mutta ei toimi vielä kunnolla ja nyt minulla on ajatus siitä toimivammasta versiosta. Mutta on eräs muu projekti kesken ja pitäisi ehtiä käydä myös Helsingissä. Onneksi konetta tarvitaan vasta ensi kesänä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ai niin ja Marinin puvussa lyhentäsin tuota hihaa ja sen ehkä voisi päättää viistoksi.

        Salovaaran asuun lisäisin hyvin vähäiset puhvihihat, sillä tuo ei ole kunnolla tasapainossa.
        Vaihtoehtona olisi tietysti riittävän suuri kaulakoru.

        Kososen asua hiukan ihmettelen, sillä se ei jotenkin sovi siihen millainen hän on.
        Siis tuo vaikuttaa tavallaan suojautumiselta.

        https://www.is.fi/viihde/art-2000010037027.html

        Katja Salovaara on pieni ja siro. Puhvihihat tuohon fuksianpunaiseen iltapukuun olisi todella hyvä parannus. Se toisi ryhtiä iltapukuun. Liian suuret korut haittaisivat kokonaisuutta, koska kangas on jo noin erikoinen ja kuvioissa kimalletta.

        Marinin keltaisen juhlapuvun hiha on hieman liian pitkä. Viistoleikkaus olisi tyylikäs ja sopisi muutenkin veistoksellisen iltapukuun.

        Krista Kososelle tuo punainen on liian voimakas väri, hänen omiin väreihinsä verrattuna. Mustaksi värjätyt hiukset ja isot korvakorut lisäävät ristiriitaisuutta. Odotin häneltä jotain klassisempaa.

        Ella Kannisen laventelin sävyinen iltapuku on todella kaunis. Sifonkimaiset hihat ja kauniisti laitetut hiukset sopivat kokonaisuuteen.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Katja Salovaara on pieni ja siro. Puhvihihat tuohon fuksianpunaiseen iltapukuun olisi todella hyvä parannus. Se toisi ryhtiä iltapukuun. Liian suuret korut haittaisivat kokonaisuutta, koska kangas on jo noin erikoinen ja kuvioissa kimalletta.

        Marinin keltaisen juhlapuvun hiha on hieman liian pitkä. Viistoleikkaus olisi tyylikäs ja sopisi muutenkin veistoksellisen iltapukuun.

        Krista Kososelle tuo punainen on liian voimakas väri, hänen omiin väreihinsä verrattuna. Mustaksi värjätyt hiukset ja isot korvakorut lisäävät ristiriitaisuutta. Odotin häneltä jotain klassisempaa.

        Ella Kannisen laventelin sävyinen iltapuku on todella kaunis. Sifonkimaiset hihat ja kauniisti laitetut hiukset sopivat kokonaisuuteen.

        Kannisen asu on tosiaan yksi onnistuneimpia.

        Pidän myös tuosta Kallin maalatusta mekosta, sillä se käy hänelle oikein hyvin.


      • buddy-love kirjoitti:

        Niissä asioissa joita teen, tulee aina viivytyksiä ja esteitä, ja niiden kiertäminen vie usein aikaa. Työkaluilla saa osan niistä poistettua nopeammin, mutta yleensä on niin, että on pakko jättää asia mietintään ja tehdä se vasta sitten kun järkevin toimintatapa on selvinnyt.

        Minulla on kesken erään koneen korjaus ja siinä on ongelmana hankalan mallinen laakerin suojalevy, jota Italialainen firma ei suostu toimittamaan erikseen (eikä myöskään myy koko parin tonnin arvoista osaa edes täkäläiselle maahantuojalle, sillä heidän sopimuksensa ei kuulemma kata tuota mallistoa, ja jos kattaisi, niin niitä pitäisi ostaa 8 kappaletta kerralla (en kyllä ostaisikaan, sillä tämä osa on korjattavissa, mutta se suojapelti helpottaisi asioita)).
        Tein jo yhden version siitä millä muotoilen sen suojalevyn, mutta ei toimi vielä kunnolla ja nyt minulla on ajatus siitä toimivammasta versiosta. Mutta on eräs muu projekti kesken ja pitäisi ehtiä käydä myös Helsingissä. Onneksi konetta tarvitaan vasta ensi kesänä.

        Onhan niissä korjaushommissa aikataulu, vaikkakin ensi kesänä. Siihen mennessä olet kehitellyt loistavan ratkaisun, eikä tarvitse kääntyä italialaisten varaosamyyjien puoleen. Siellä tehdään asiat turhan vaikeiksi.
        Voisiko sellaisen laakerin suojalevyn teettää kotimaisista, saatavana olevista, materiaaleista?

        Kunhan et päästä asioita ja tehtäviä ruuhkautumaan, vaan hoidat kiireellisimmät alta pois, pärjäät varmasti. Tsemppiä niihin hommiin ja keksintöihin.

        Olen riehunut koko päivän palstalla. Alkaa jo väsyttämään.

        öitä! 🥱


      • tosi.typy kirjoitti:

        Onhan niissä korjaushommissa aikataulu, vaikkakin ensi kesänä. Siihen mennessä olet kehitellyt loistavan ratkaisun, eikä tarvitse kääntyä italialaisten varaosamyyjien puoleen. Siellä tehdään asiat turhan vaikeiksi.
        Voisiko sellaisen laakerin suojalevyn teettää kotimaisista, saatavana olevista, materiaaleista?

        Kunhan et päästä asioita ja tehtäviä ruuhkautumaan, vaan hoidat kiireellisimmät alta pois, pärjäät varmasti. Tsemppiä niihin hommiin ja keksintöihin.

        Olen riehunut koko päivän palstalla. Alkaa jo väsyttämään.

        öitä! 🥱

        Periaatteessa sen suojalevyn voisi tehdä sorvaamalla, mutta niitä tarvitaan nyt kaksi ja myöhempien vaurioiden tullessa todennäköisesti lisää, joten teen sellaisen työkalun, jolla saan tehtyä niitä nopeasti pellistä.

        Öitä.


    • Anonyymi

      Suolaisia voileipäkakkuja kyllä aluksi, näyttävät kyllä aika tuhdeilta, että äkkiä masu tulee täyteen.
      Sen jälkeen voisi alkaa makeita herkuja lautaselle kasaamaan, ainakin näytti olevan jotain tissileivoksia, niitä ehdottomasti lautanen täyteen ja salmiakkileivoksia.
      Juustokakkuja ja täytekakkua myös.
      Tosin juustokakut on niin tujua tavaraa, että täyttää äkkiä, on muuten paljon kaloreita juustokakuissa.
      Kyllä siellä hampaat on kovilla, kun koko illan on suussa happohyökkäys, eikä varmaan kukaan siellä käy hampaita välillä pesemässä, joten zylitol pastilleja menee ja hammastikku ehdoton, menee hirvivoileipäkakun hurvenlihan lihan syyt hampaan koloihin ja väleihin.

      Missään tapauksessa en maistaisi tuota hauki muikku voileipäkakkua, kun paljon parempia herkkuja on tarjolla.

      • Sinun lautanen täyttyy nopeaan tahtiin. Varo ruokakoomaa! 😄
        Itse en keskittyisi liian makeaan tarjontaan, enkä siihen hauki-muikku voileipäkakkuun. Jätän ne suosiolla väliin.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Sinun lautanen täyttyy nopeaan tahtiin. Varo ruokakoomaa! 😄
        Itse en keskittyisi liian makeaan tarjontaan, enkä siihen hauki-muikku voileipäkakkuun. Jätän ne suosiolla väliin.

        Minä en siihen hauki muikku kakkuun koskisi pitkällä riu'ullakaan.
        Hauki on mauton kala, muikku sentään maistuu herkulliselta.
        Miksi pitää sekoittaa kaksi kalaa samaan voileipäkakkuun.
        Luulisi, että itsenäisyys päivillä tarjottaisiin vähän parempaa kalaa, kuten taimenta ja lohta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en siihen hauki muikku kakkuun koskisi pitkällä riu'ullakaan.
        Hauki on mauton kala, muikku sentään maistuu herkulliselta.
        Miksi pitää sekoittaa kaksi kalaa samaan voileipäkakkuun.
        Luulisi, että itsenäisyys päivillä tarjottaisiin vähän parempaa kalaa, kuten taimenta ja lohta.

        Siellä ilmeisesti kokeillaan aina jotain uutta. Ainakin heillä on riittävän suuri testiryhmä paikalla. Mielestäni tuo hauki-muikku sekoitus on vähän liikaa. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en siihen hauki muikku kakkuun koskisi pitkällä riu'ullakaan.
        Hauki on mauton kala, muikku sentään maistuu herkulliselta.
        Miksi pitää sekoittaa kaksi kalaa samaan voileipäkakkuun.
        Luulisi, että itsenäisyys päivillä tarjottaisiin vähän parempaa kalaa, kuten taimenta ja lohta.

        Hauki on mauton kala; sanoo ihminen joka ei osaa haukea valmistaa!
        Vaaleista kaloista hauki on maistuvin, jos osaat sen valmistaa, vaikka friteeratuiksi kalapuikoiksi!Toisaalta helpommalla pääset, jos taidot ei ihan riitä kokonaisen kalan käsittelyyn ja vaativampaan paisto hommaan; jauha hauki kalajauhelihaksi, mausta ja tee kalapihvejä tai kalapullia kermakastikkeeseen. Mikään ei voi epäonnistua edes kokemattomalta kokilta; ellei polta kermakastiketta ns. pohjaan. Se taas ei ole haukipihvien syytä, ja voissa paistetut haukipihvit ovat sellaisenaan maittavia.

        Mä tein kolmio voileipiä; setsuuri vuokaleivästä ja kirjolohi täytteellä, sekä kuorituilla katkaravun pyrstöillä. Kurkkua, kirsikkatomaatin puolikailla, tuoretta tilliä, mustaa koskenlaskijaa, voita, Pieni kippo mustaa oliivia, heille jotka niistä pitää! Noissa kolmio leivissä oli vähemmän ähertämistä kuin voileipäkakussa, joten mä oikaisin kurveista.
        En myöskään änkenyt oliiveita joka leipään, ottakoot jokainen niitä itse: ken haluaa!

        Hauskaa Itsenäisyyspäivää, kaikille palstalaisille!
        trollikka


    • Anonyymi

      Savukirjolohi, savumuikku ja fenkoli- lahnatartellit olisivat omat ykköskattauksen herkut.
      Haluaisin maistaa tietty kaikkea "vähän", jos kutsu kävisi.

      • Niitä erilaisia tartaletteja olisi mukava maistaa. Pyrin välttämään ylensyöntiä, mikä tietysti on tuossa tilanteessa aika vaikeaa.


    • Jotenkin nuo kuvaukset kuulosti tosi tylsiltä, mutta itse pöytä oli ihan mielenkiintoisen näköinen. Tykkään voileipäkakuista, mutta yrittäisin rohkeasti maistella vähän kaikkea. Varmaan en tykkäisi suurimmasta osasta tarjoomisia, mutta ihan kokemuksen vuoksi.

      (Todellisuudessa olisin niin jännittynyt että kävisin vessassa vetämässä rauhoittavia ja en söisi mitään.)

      • Kyllähän siellä pitää maistaa tarjottavia, vaika vähän jännittääkin. On sen verran harvinainen tilaisuus, kannattaa maistaa vähän kerrallaan.


      • Anonyymi

        Minua jännittäisi vain tavalliset asiat; onko hiukset hyvin, nenän pää kunnolla puuteroitu ja onnistuisinko käymään vessassa pissalla hienon pukuni kanssa...

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua jännittäisi vain tavalliset asiat; onko hiukset hyvin, nenän pää kunnolla puuteroitu ja onnistuisinko käymään vessassa pissalla hienon pukuni kanssa...

        - Sheena

        Kuulemma vessajonoon kannattaa mennä ajoissa. Monella daamilla on vaikeuksia juhlapukunsa kanssa ja siellä sitten kestää. Ehkä en joisi koko iltana, kuin yhden boolidrinksun? tai maximissaan 2 ....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua jännittäisi vain tavalliset asiat; onko hiukset hyvin, nenän pää kunnolla puuteroitu ja onnistuisinko käymään vessassa pissalla hienon pukuni kanssa...

        - Sheena

        Iltapukupaikkoihin pitäisi suunnitella erityismallinen vessalaitos.
        (naisille suunniteltiin pisuaareja joskus 50-luvulla (muistaakseni), mutta ne eivät yleistyneet)

        ((vessoihin pitäisi myös suunnitella automaattinen siivous, sillä aivan liian usein niiden siivous on unohtunut tai viivästynyt))


    • Anonyymi

      Jesseä ei varmaan kutsuttaisi linnan juhliin, söisi pöydän tyhjäksi helposti.
      On se kova syömään.

      • Kuka on Jesse? Kenestä me puhutaan?


    • Anonyymi

      bakteerit villiintyvät juhlissa kun ihmiset aivastelevat ja hengittävät...

      Karannut Sotilsss tulloo ääni-kuvs-laitteesta on MV-kuvanlaatu on siis MultiVideo.

      mutta niin karannut potilas, minä karkadin kerran sairaalasta, koti oli lähellä, hoitwjwa jälhti kahvillr, ajattrlin niin minäkin... sitten hoitaja, kadonnut tuo potilqas ja nyt se taqs takaisdin diinä pedisään.

    • Anonyymi

      Karjalanpiirakoita ja juustoja. Muut ei maistu. Grillin kautta kotiin.

      • Hyvää ruokahalua! 😊


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voi olla alumiinisia kiiltäviä pukujsa naisilla.

      Mutta niin jos joudut sairaalaqan petiin olemaqan, alkaqa kyllästyttämään, vaikka hoitajat tuovat ruokia petiin kuin hotellisssa, muttas niin asiltikin haluaqisi olla kotons...

    • Pieni siipale kumpaakin voileipäkakkua sekä Ellen Svinhufvudin kakkua. 😋 Ja sitten tanssimaan! 💃

      • Ruokaa koneeseen, eli tankkaaminen ennen tanssia. Itsekin menisin tanssimaan. Pitää vaan ensin kieriä tämä juhlapuvun, 10:n metrin laahus käsivarren ympärille. Sitten humpalle! 😃💃


      • tosi.typy kirjoitti:

        Ruokaa koneeseen, eli tankkaaminen ennen tanssia. Itsekin menisin tanssimaan. Pitää vaan ensin kieriä tämä juhlapuvun, 10:n metrin laahus käsivarren ympärille. Sitten humpalle! 😃💃

        Oletpa uhkarohkea 🤣 Tuollainen laahus tallataan vyötäröltäsi irti tungoksessa jo ennen kuin olet päässyt kättelemään..
        Sellainen maltillinen laahus, jonka saa kiinnitettyä lenkillä ranteeseen tarpeen tullen on ihan riittävä. 👌 Eikä liian kuuma mekko, niin hyvä tulee.🤩👏


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oletpa uhkarohkea 🤣 Tuollainen laahus tallataan vyötäröltäsi irti tungoksessa jo ennen kuin olet päässyt kättelemään..
        Sellainen maltillinen laahus, jonka saa kiinnitettyä lenkillä ranteeseen tarpeen tullen on ihan riittävä. 👌 Eikä liian kuuma mekko, niin hyvä tulee.🤩👏

        Kun kerrankin pääsee juhlimaan, laahuksen pitää olla näyttävä. Niitä laahukselle tallojia voi potkia korkkareilla sivuun. Oppiipahan ...

        Myös näyttäviä koruja ja asusteita, sekä kaiken kruunaa upea tiara. 👑

        Purjehdin sisään näyttävästi. tadaa... 😂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kun kerrankin pääsee juhlimaan, laahuksen pitää olla näyttävä. Niitä laahukselle tallojia voi potkia korkkareilla sivuun. Oppiipahan ...

        Myös näyttäviä koruja ja asusteita, sekä kaiken kruunaa upea tiara. 👑

        Purjehdin sisään näyttävästi. tadaa... 😂

        Niin että muilla ei ole samalle punaiselle matolle asiaa yhtä aikaa kanssasi ☝️😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Niin että muilla ei ole samalle punaiselle matolle asiaa yhtä aikaa kanssasi ☝️😄

        Tietysti muutkin saavat tulla, jos mahtuvat.

        "Täältä tulee ylileveä kuljetus" 😂


      • Anonyymi

        Se on viipale.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oletpa uhkarohkea 🤣 Tuollainen laahus tallataan vyötäröltäsi irti tungoksessa jo ennen kuin olet päässyt kättelemään..
        Sellainen maltillinen laahus, jonka saa kiinnitettyä lenkillä ranteeseen tarpeen tullen on ihan riittävä. 👌 Eikä liian kuuma mekko, niin hyvä tulee.🤩👏

        Laahukseen voi kiinnittää vilkkuvalot varoittamaan liian lähelle tulevia.
        Ehkä myös sellainen kimeä piipitys, joka alkaa kun jonkun jalka on talaamassa päälle (vaatii kamerasysteemin).
        :)


      • Anonyymi

        Tanssi kanssain! Taaaanssi kaaanssain! Uujee


      • buddy-love kirjoitti:

        Laahukseen voi kiinnittää vilkkuvalot varoittamaan liian lähelle tulevia.
        Ehkä myös sellainen kimeä piipitys, joka alkaa kun jonkun jalka on talaamassa päälle (vaatii kamerasysteemin).
        :)

        Kovakin piipitys saattaisi hukkua marssimusiikkiin ja muuhun meteliin, mutta kun kamerasysteemiin olisi liitetty oikein tomera naisen äänikomennus "Älä astu siihen!!" Se saattaisi herättää puvun päälle astuvan henkilön huomion. 😅
        Tai vähintään ennakoivasti, kuten mind the gap -huomionauhoitus metroasemilla. 🤭


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kovakin piipitys saattaisi hukkua marssimusiikkiin ja muuhun meteliin, mutta kun kamerasysteemiin olisi liitetty oikein tomera naisen äänikomennus "Älä astu siihen!!" Se saattaisi herättää puvun päälle astuvan henkilön huomion. 😅
        Tai vähintään ennakoivasti, kuten mind the gap -huomionauhoitus metroasemilla. 🤭

        Ehdotan ääneksi Pekan ja Pätkän Justiinaa.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ehdotan ääneksi Pekan ja Pätkän Justiinaa.

        Sait selvästi kiinni ajatuksesta👍😄


    • Anonyymi

      kerrankin alkoi kylläxtyytyttämään sairaalan pedissä oleminen... sittren niin tsaksi kuski tyulee lounaqaqn jälkee4n hake4maan pyörätuolilla vie kotiin :D

      • Pikaista toipumista sinulle.


    • Anonyymi

      Herrakansa juhlii onnistuneita köyhän kansan kyykytyksiä, saisi läskit tukehtua leivonnaisiinsa.

      -harmiseikirj-

      • Nuo leivonnaiset ovat opiskelijoiden taidonnäytteitä. Niitä ei sovi halveksia.

        Muu ei haittaa, mutta opiskelijoita pitää tukea ja rohkaista.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Nuo leivonnaiset ovat opiskelijoiden taidonnäytteitä. Niitä ei sovi halveksia.

        Muu ei haittaa, mutta opiskelijoita pitää tukea ja rohkaista.

        Opiskelijat vedetty mukaan irvokkaaseen näytelmään :( läskipääpossut ahmii kitusiinsa leivonnaisia, isoa osaa varmaan vain maistavat ja loput jättävät syömättä, menee sitten roskiin vaivalla tehdyt.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opiskelijat vedetty mukaan irvokkaaseen näytelmään :( läskipääpossut ahmii kitusiinsa leivonnaisia, isoa osaa varmaan vain maistavat ja loput jättävät syömättä, menee sitten roskiin vaivalla tehdyt.

        -harmiseikirj-

        Onko ollut puhetta, mihin ne ylijäämätarjottavat päätyvät? Varmaan henkilökunnalle? Se olisi ainakin reilua.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Onko ollut puhetta, mihin ne ylijäämätarjottavat päätyvät? Varmaan henkilökunnalle? Se olisi ainakin reilua.

        Ei ole reiluudelle tilaa tässä maassa. Pätkätöihin hälytetty henkilökuntalainen menköön kotiinsa keittelemään kaurapuuroa.

        https://www.iltalehti.fi/linnanjuhlat/a/2011120714905570

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole reiluudelle tilaa tässä maassa. Pätkätöihin hälytetty henkilökuntalainen menköön kotiinsa keittelemään kaurapuuroa.

        https://www.iltalehti.fi/linnanjuhlat/a/2011120714905570

        -harmiseikirj-

        Olisi sääli, jos tarjottavien ylijäämä enisi roskiin. Haaskausta. Tuohon on oltava parempi ratkaisu.
        Linkkisi on vuodelta 2011, ehkä nykyään ylijäämäruualle on muita kohteita ja parempia ratkaisuja? Toivon niin.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Olisi sääli, jos tarjottavien ylijäämä enisi roskiin. Haaskausta. Tuohon on oltava parempi ratkaisu.
        Linkkisi on vuodelta 2011, ehkä nykyään ylijäämäruualle on muita kohteita ja parempia ratkaisuja? Toivon niin.

        Haaskaustahan se on muutenkin, pidetään montasataatuhatta jos ei miljoona euroa maksavat juhlat ennestäänkin hyvin ravituille läskeille jotta saavat ahtaa lisää läskiä sisuksiinsa ja viinaa päähän. Hyväksyisin ainoastaan jos kustannukset myös sitten maksatettaisiin läskeillä mutta läskit nauttii siellä ilmaiseksi ja köyhällä kansalla riemu maksatetaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Olisi sääli, jos tarjottavien ylijäämä enisi roskiin. Haaskausta. Tuohon on oltava parempi ratkaisu.
        Linkkisi on vuodelta 2011, ehkä nykyään ylijäämäruualle on muita kohteita ja parempia ratkaisuja? Toivon niin.

        Linnan juhlissa tarjottavat ja niiden määrä suunnitellaan aika tarkalleen, jotta hävikkiä ei juurikaan jää (mieluummin loppuu kesken). Näin myös suurimmassa osassa kaikkia muita juhlia.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opiskelijat vedetty mukaan irvokkaaseen näytelmään :( läskipääpossut ahmii kitusiinsa leivonnaisia, isoa osaa varmaan vain maistavat ja loput jättävät syömättä, menee sitten roskiin vaivalla tehdyt.

        -harmiseikirj-

        Älä viitsi olla ilkeä ja kateellinen.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haaskaustahan se on muutenkin, pidetään montasataatuhatta jos ei miljoona euroa maksavat juhlat ennestäänkin hyvin ravituille läskeille jotta saavat ahtaa lisää läskiä sisuksiinsa ja viinaa päähän. Hyväksyisin ainoastaan jos kustannukset myös sitten maksatettaisiin läskeillä mutta läskit nauttii siellä ilmaiseksi ja köyhällä kansalla riemu maksatetaan.

        -harmiseikirj-

        En ala haukkumaan ketään, se ei ole kohteliasta. Onhan tuolla mukana myös tavallisia kansalaisia, sekä ansioituneita henkilöitä. Ei kaikki ole "lokkeilijoita".

        Tasavallan presidentin kanslian tiedotteen mukaan (2022), viime vuonna juhlallisuudet maksoivat n. 260 000 euroa. Ei miljoona!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Linnan juhlissa tarjottavat ja niiden määrä suunnitellaan aika tarkalleen, jotta hävikkiä ei juurikaan jää (mieluummin loppuu kesken). Näin myös suurimmassa osassa kaikkia muita juhlia.

        - Sheena

        Voisivat kutsua sinne kansalaisia seuraavana päivänä rääppijäisiin (paitsi alkoholijuomat). Vaikka torille avaisivat ilmaisen tarjoilun toripöydän. Varmasti olisi menijöitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haaskaustahan se on muutenkin, pidetään montasataatuhatta jos ei miljoona euroa maksavat juhlat ennestäänkin hyvin ravituille läskeille jotta saavat ahtaa lisää läskiä sisuksiinsa ja viinaa päähän. Hyväksyisin ainoastaan jos kustannukset myös sitten maksatettaisiin läskeillä mutta läskit nauttii siellä ilmaiseksi ja köyhällä kansalla riemu maksatetaan.

        -harmiseikirj-

        Köyhälle kansalle linnan juhlien roskis on seisova pöytä.
        Laitaoikeistolainen hallitus kannustaa kierrätykseen.


    • Anonyymi

      Vetäisin pään täyteen, oksentaisin tanssilattialle ja lopuksi sammuisin juhlasalin nurkkaan ja kusisin housuuni.
      Eli ihan normi suomalainen juhlatyyli.

      • Muistaakseni kirjailija Arto Melleri teki aikoinaan juuri noin, tai ainakin sinne päin. Koska hänet saatettiin ulos linnasta heti kättelyn jälkeen. Ei välttämättä hänen kaikkein hohdokkain tilanne.


    • Anonyymi

      Nyt on maha pullollaan herkkuja, vaikea edes ajatella syömistä.. Mutta kaikkia suolapalojen kasvislaatuja, joissa ei ole sieniä maistaisin; ei ihan hirveästi vaikuta olevan. Makealta puolelta ainakin salmiakkileivoksia.

      - Sheena

      • Sitä salmiakkileivosta itsekin ajattelin, mutta voisin puolittaa sen kaverin kanssa. En halua kokonaista. Liiasta makeasta tulee itselle huono olo. Ne monenlaiset tartaletit löytäisi helposti minun lautaselle. 😋


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Sitä salmiakkileivosta itsekin ajattelin, mutta voisin puolittaa sen kaverin kanssa. En halua kokonaista. Liiasta makeasta tulee itselle huono olo. Ne monenlaiset tartaletit löytäisi helposti minun lautaselle. 😋

        Juhlien tarjoilut ovat järjestäin kovin pieniä paloja... Varoitus; etikettivirhe olisi jakaa leivos kahtia toisen kanssa ☝.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juhlien tarjoilut ovat järjestäin kovin pieniä paloja... Varoitus; etikettivirhe olisi jakaa leivos kahtia toisen kanssa ☝.

        - Sheena

        Hups! Onko näin? Onneksi en jäänyt kiinni. Kiitos varoituksesta. 😄

        Syön salmiakkileivokseni vikisemättä (jos sellainen sattuu kohdalle).


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Hups! Onko näin? Onneksi en jäänyt kiinni. Kiitos varoituksesta. 😄

        Syön salmiakkileivokseni vikisemättä (jos sellainen sattuu kohdalle).

        Hups!


    • Anonyymi

      jalka kipsiaaä takasin kyyrtiin pöeätruolissaa ja hissijurtrtu takdin autossa oli haudka hissi... nostaw kyytiin.
      '

    • Anonyymi

      tuollainen juttu että mitä vsnhemmaksi elää, niin varovaisemmin pitäisi liikkua kun voi tulla jotain kompu4oin5iaq jq loukkaantuu i6ts4e sitten....

    • Anonyymi

      Yli 27-vuotias on waina vanhus.

    • Anonyymi

      mutta niin jos ja kun aina kaqikillekin voi tapahtua kaikenlaisia onnettomuukxsias.... kannattaaq anraqa terveydenhyuhollon ihmisten hoitaa sitten, eikä vastustaa heityä vsikks kuinks ärsyttääkin joku loukkaantumine4n juttukin.

    • Torvisienitarteletteja ja Ellen Svinhufvud -kakkua.
      Kalaruokien suhteen olen nirso, tuota kakkua olisi mielenkiintoista maistaa. Linnan boolia ja skumppaa tietysti myös.

      • Niitä tartaletteja oli paria eri laatua, maistaisin kumpaakin. Makeat kakut jätän suosiolla muille.
        Linnan boolia maistaisin mielelläni. Olisiko hyvän tavan ja etiketin vastaista kippistellä?

        Sitten tanssimaan! 😊💃


      • Kippis! 🥂😊

        (tästä oli hävinnyt sinun kippistely viesti, näin sen tuolla vellikellon alla, ei kun kippistä vaan)


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kippis! 🥂😊

        (tästä oli hävinnyt sinun kippistely viesti, näin sen tuolla vellikellon alla, ei kun kippistä vaan)

        Taitaa olla ainakin ylläpidon mielestä hyvän tavan ja etiketin vastaista tuo kippistely, kun piti poistaa mun kippistys😂


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Taitaa olla ainakin ylläpidon mielestä hyvän tavan ja etiketin vastaista tuo kippistely, kun piti poistaa mun kippistys😂

        Täällä nuo ylläpidon poistot ovat aina hämärän peitossa. Niissä ei ole mitään järkeä. Jatkuvasti poistuu viestejä, jostka ovat ihan asiallisia. Tämä on mysteeri. 🤔🙄😂


    • Anonyymi

      nopeusmittarini näytää lämpötilojwa +20.8 ja -6.3. hyvä lämpömittaqr4nii

      • Missä nuo 2 lämpötilaa ovat? Kotona ja parvekkeella, vai? Laita hyvä ihminen se partsin ovi kiinni.


    • Anonyymi

      Nälkähän tuota lukiessa tulee...liikaa herkkuja ja vielä Booliakin

      • Nuo tarjottavat ovat kyllä herkullisen näköisiä. Olisi mukava päästä maistamaan. 😊


    • Anonyymi

      kun pääset sisällw johonkin uerhwiluautoon kuin Corvettew t6unt5uu kuin oliswit jossain qavaruuswr4aket6issq sisällä...

    • Anonyymi

      Ihan joka ikistä sorttia murusen verran maistaisin.

      • Murustelu on kuulemma etikettivirhe. Se tarjottava tuote syödään kokonaan vikisemättä. 😄


    • Anonyymi

      Sulloisin konvehteja joka taskuun ja veskaan ja poskiin.

    • Anonyymi

      tuollainen huvitytysaakin, että jos auton kokein kjor5keys on 70 sent6time3triä niin mökiä kyytiin kui joku avsaruusr5wke66i h4h

    • Anonyymi

      hassuja dsbds5uudjuyyujs boi yullsd yuyöillr4kin... muyys pilbidyä ri när niiyä

    • Anonyymi

      va5mswsn voi väyty6ää tuo kät6tyly-ju555ukin... miljjooniqw ihmisiä käyellä

    • Anonyymi

      Ihtiä ois ne aikoinaan kiinnostan just yhdestä syystä ois nähnynnä henkilökohtaisesti millaset ne on ne herrain ryyppyjuhlat kuinka paljon pahempia sikoja ne on oikeasti kun mitä lehdistö on kerenny julkasta ennen kun siihen on joku taho puuttunut

    • Olen aika kranttu, että en varmasti kaikkein eksoottisimpiin ruokiin koskisi. Oikeat kakut kelpaisivat, voileipäkakkujen sijasta. Kahvin pitää olla tummapaahtoista, jotta sitä voi juoda. Pitäisi nähdä menu, että osaisin sanoa mitä sieltä noukkisin.

      • Se Presidentinlinnan Itsenäisyyspäivän juhlien menu on tuolla aloituksen linkissä. Kurkkaa sinne. 😊

        Ei siellä nyt sentään mitään kovin eksoottista ole. Muutama makuyhdistelmä on, joitka itse jättäisin sivuun. Suolaisten tarjottavien menu on oikeastaan mielenkiintoinen ja hyvä. Sieltä poimisin muutamia herkkuja omalle lautaselle.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Se Presidentinlinnan Itsenäisyyspäivän juhlien menu on tuolla aloituksen linkissä. Kurkkaa sinne. 😊

        Ei siellä nyt sentään mitään kovin eksoottista ole. Muutama makuyhdistelmä on, joitka itse jättäisin sivuun. Suolaisten tarjottavien menu on oikeastaan mielenkiintoinen ja hyvä. Sieltä poimisin muutamia herkkuja omalle lautaselle.

        Ai, täytyypä vilkaista. 😊


      • mustasusi kirjoitti:

        Ai, täytyypä vilkaista. 😊

        Kotimaisia juustoja ja siemennäkkileipää, karjalanpiirakoita, marjamarmeladeja ja suklaakonvehteja ja salmiakkileivoksia... Ei siellä nälkä varmaan tulisi.


      • mustasusi kirjoitti:

        Kotimaisia juustoja ja siemennäkkileipää, karjalanpiirakoita, marjamarmeladeja ja suklaakonvehteja ja salmiakkileivoksia... Ei siellä nälkä varmaan tulisi.

        Ei varmasti. Jos vaan siellä ryysiksessä pääsee edes lähelle tarjoilupöytiä. Ei auta muu kuin änkeä eteenpäin. "Latua! huusi mummo umpihangessa!" 😄


      • tosi.typy kirjoitti:

        Ei varmasti. Jos vaan siellä ryysiksessä pääsee edes lähelle tarjoilupöytiä. Ei auta muu kuin änkeä eteenpäin. "Latua! huusi mummo umpihangessa!" 😄

        Sitten rohmuta lautanen täyteen, kun siihen pöydän ääreen kerrankin pääsee. Jonnekin nurkkaan mutustelemaan...😅


      • mustasusi kirjoitti:

        Sitten rohmuta lautanen täyteen, kun siihen pöydän ääreen kerrankin pääsee. Jonnekin nurkkaan mutustelemaan...😅

        Juuri näin. Herkkuja vatsa täyteen ja humpalle. 😄💃


    • Anonyymi

      Jaahah ... sitä olisi viinanainen heti boolin kimpussa. Sen jälkeen kun on tankannut niin voi mennä vokottelemaan komeita kenraaleita.

      • Maistan boolia ja menen tanssimaan. Ei sitä boolia juoda kaksinkäsin ämpärikaupalla. 😄


    • Anonyymi

      Oikein hyvä valinta !!!

    • Anonyymi

      Kysysisin ensteeks oletteko maisteli...

    • Minulle itsenäisyyspäivien juhlat ovat korostaneet aina sitä, mihin päin nöyrrytään, ei niinkään sitä, mistä ollaan ylpeitä.

      Ajatuksenjuoksini ei kykene juhlaan...

      Se tökkää jo ideologiaan.

      Vasta nyt, kun isänmaan eteen vskaumuksella elämänsä eteen pdnbeet on laskrttsvissa sormin, sitä kunnioitetaan...etenkin nyt, kun Venäjä näytti kasvonsa.

      Teennäistä paskaa... mihä nyt koetetaan huuhdflla vähin äänin..

      Milloin on Paasikiven päivä tai marttyyri Rytin?

      1970-2023 meillä politiikka tehtiin itärahalla...

      Hyi helkatti. Lustraation paikka.

      • Tuo vuodatus vaikuttaa aivan yksinpuhelulta. Onko sinulla kaikki hyvin? Et taida olla ihan vesiselvä?

        Jokainen tietenkin juhlii, miten parhaaksi näkee. Eikä ole pakko osallistua juhlintaan, jos ei halua.
        Itse juuri katsoin Linnan juhlia areenasta.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tuo vuodatus vaikuttaa aivan yksinpuhelulta. Onko sinulla kaikki hyvin? Et taida olla ihan vesiselvä?

        Jokainen tietenkin juhlii, miten parhaaksi näkee. Eikä ole pakko osallistua juhlintaan, jos ei halua.
        Itse juuri katsoin Linnan juhlia areenasta.

        Mä en vaan pidä konseptista.

        En juuri nyt...

        Meillä on psljon päättäjiä, jopa presidenttejä, jotka on lahjottu, vedetty tekemään asioita Venäjän puolesta, mikä tappaa siviilejä nyt niillä varoills mitkä sinne laitettiin...

        Puhdistus minkä monet muut NL:n alla olleet maat ovat tehneet, täällä koetetaan lakaista maton alle...nämä kekkerit on osa sitä...

        Yksikin välivuosi siksi, että nyt me mietitään mitkä on tätkeitä asioita itsenäisyydelle ja suomalaisuudelle...hiljainen hetki, ei esitystä, ei myymistä...

        Mut paskat...raha ja raha...


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tuo vuodatus vaikuttaa aivan yksinpuhelulta. Onko sinulla kaikki hyvin? Et taida olla ihan vesiselvä?

        Jokainen tietenkin juhlii, miten parhaaksi näkee. Eikä ole pakko osallistua juhlintaan, jos ei halua.
        Itse juuri katsoin Linnan juhlia areenasta.

        Ja sun kritiikkiin en puutu...ei ole oleellista.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ja sun kritiikkiin en puutu...ei ole oleellista.

        En omasta mielestäni kritisoinut sinua. Kunhan vaan totesin tuon viestisi perusteella. Ole juuri sellainen kuin olet. Oma itsesi. En minä siihen puutu.
        Jokainen saa ajatella asioista ja tilanteista mitä itse haluaa. Onneksi meillä on siihen vapaus.


      • tosi.typy kirjoitti:

        En omasta mielestäni kritisoinut sinua. Kunhan vaan totesin tuon viestisi perusteella. Ole juuri sellainen kuin olet. Oma itsesi. En minä siihen puutu.
        Jokainen saa ajatella asioista ja tilanteista mitä itse haluaa. Onneksi meillä on siihen vapaus.

        Niin, no totesin vaan epäilyksiesi suhteen asioita.

        Mä tykkään niistä 20-30- luvun tyypeistä, jotka tekivät Suomea...koettivat identifioida suomalaista.,. Opiskelivat ulkomailla ja toivat tänne oppeja...kuten Paasikivi...

        Mutta synkkä historia sotien jälkeen vei oikeastaan todellisen itsenäisyyden...syystäkin...mutta -91 jälkeen sille olisi voinut tehfä taas stopin...Suomi ei tehnyt...

        Eikä noista juhlijoista tänään pressan linaassa edes mieti, että nyt sitä tarttis miettiä...unohdetaan kaikki mennyt ja nautitaan tryffeleistä ja hirvileipäkakuista...


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, no totesin vaan epäilyksiesi suhteen asioita.

        Mä tykkään niistä 20-30- luvun tyypeistä, jotka tekivät Suomea...koettivat identifioida suomalaista.,. Opiskelivat ulkomailla ja toivat tänne oppeja...kuten Paasikivi...

        Mutta synkkä historia sotien jälkeen vei oikeastaan todellisen itsenäisyyden...syystäkin...mutta -91 jälkeen sille olisi voinut tehfä taas stopin...Suomi ei tehnyt...

        Eikä noista juhlijoista tänään pressan linaassa edes mieti, että nyt sitä tarttis miettiä...unohdetaan kaikki mennyt ja nautitaan tryffeleistä ja hirvileipäkakuista...

        Vielä yänäänkin monen osallistujan piyäisi miettiä, .iten paljon he ovat mahdollistaneet Venäjän toimet tänäänkin..

        Toivottavasti joku näkyvä... vaikka Paavo Lipponen ri omlut siellä...


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, no totesin vaan epäilyksiesi suhteen asioita.

        Mä tykkään niistä 20-30- luvun tyypeistä, jotka tekivät Suomea...koettivat identifioida suomalaista.,. Opiskelivat ulkomailla ja toivat tänne oppeja...kuten Paasikivi...

        Mutta synkkä historia sotien jälkeen vei oikeastaan todellisen itsenäisyyden...syystäkin...mutta -91 jälkeen sille olisi voinut tehfä taas stopin...Suomi ei tehnyt...

        Eikä noista juhlijoista tänään pressan linaassa edes mieti, että nyt sitä tarttis miettiä...unohdetaan kaikki mennyt ja nautitaan tryffeleistä ja hirvileipäkakuista...

        Kaikki kunnioitus edesmenneille suurmiehille, jotka rakensivat itsenäistä Suomea.

        Hyvää yötä sinulle. 🥱


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Vielä yänäänkin monen osallistujan piyäisi miettiä, .iten paljon he ovat mahdollistaneet Venäjän toimet tänäänkin..

        Toivottavasti joku näkyvä... vaikka Paavo Lipponen ri omlut siellä...

        Lipetsu pelas Venäjän pussiin.


    • Anonyymi

      wu biut5a tvÄ;MStö nböe... mutta mikä siis jooh; ityse kun jotenkin t6ör54ämäsin etuhqmpqqllq, s4e mur4y6ui niin joku hqmpilääkä liimar4i lsi6y6oi 6hokkswd6i ...

    • Kyllä mä samoilla linjoilla olisin sinun kanssasi, että hirvivoileipäkakkua ja boolia. 🥂🍽️ . Oli kyllä omaan makuun hyvinkin eksoottisia tarjottavia.😄

      • Itse mielellöni ottaisin suolaisia tarjottavia. Ne erilaiset tartaletit kiinnostaa myös. Sitten kipataan boolin kanssa. 😊🥂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Itse mielellöni ottaisin suolaisia tarjottavia. Ne erilaiset tartaletit kiinnostaa myös. Sitten kipataan boolin kanssa. 😊🥂

        Minulle maistuu myös suolainen. Tartaletit voisivat kyllä olla ihan hyviä, kunhan maku on kohdillaan😊En niin välitä, ainakaan kauhean makeista kakuista.

        Kippis🥂


    • Anonyymi

      Ihan viimeeks haluan korostaa; kyllä ihminen saattaa olla edustavan näköinen vielä lähes 90 vuotiaanakin! Mä nostan hattua ja niiaan syvään; Seela Sella, valkoisessa puvussaan! Tyylikäs; old lady!
      Suuri taiteilija/näyttelijä vain 1,55 m, maasta se pienikin ponnistaa! Vo`la!!!
      trollikka

    • Maistelisin vähän kaikkea, mutta varsinkin suolaisia tarjottavia.

      • Nuo suolaiset tarjottavat houkutteli myös minua. Paitsi tuo hauki-muikku-hässäkkä, se ei kuulosta houkuttelevalta. 😄


      • tosi.typy kirjoitti:

        Nuo suolaiset tarjottavat houkutteli myös minua. Paitsi tuo hauki-muikku-hässäkkä, se ei kuulosta houkuttelevalta. 😄

        Hirvivoileipäkakku ja monet kalaruuat houkuttelee sekä juustot ja siemennäkkileipä. Myös voisin maistaa esim.Kultarannan kuningaskakkua, lusikkaleipiä ja suklaakonvehteja.


    • Anonyymi

      Brian Denn3ehy hyvä tuossa Rampa - Taqaistelijsadssds näyttel sh454iftiä hyvin

      joskus huvittaq jotkut jutut miten Hqqveilijsn jimestäkin tkee kui joku supersankari Haaman, kuin Parman... joysin

    • Anonyymi

      Veteraaneille pitää olla pehmosta, ei keksejä.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      304
      1879
    2. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      110
      1755
    3. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      121
      1688
    4. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      72
      1613
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      31
      1567
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      69
      1275
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      89
      1038
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      21
      1022
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      22
      1002
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      100
      938
    Aihe