Mooseksen laki vaikuttaa murhanhimoa

Anonyymi-ap

Mooseksen lain puolesta kiivailijat tahtovat ottaa käyttöön kuolemanrangaistuksen: Mooseksen lain monien käskyjen rikkojat ja lain hylkääjät tulee kivittää kuoliaaksi.

Uudessa testamentissa mainitaan Mooseksen lain puolesta kiivailevat fariseukset. He olivat murhanhimoisia ja tapattivat Jeesuksen. Paavali oli murhanhimoinen ja vangitsi Jeesuksen seuraajia tapattaakseen heidät. Lainkiivailijat yrittivät sitten tappaa Paavalin, kun tämä oli kääntynyt Jeesuksen seuraajaksi.

Nykyajan toraistit (lainkiivailijat) ovat murhanhimoisia (ks. viestin alku). Mooseksen lain puolesta kiivailu on tehnyt heistä murhanhimoisia. Ne, jotka olivat murhanhimoisia ennen kristityksi kääntymistään, ovat alkaneet kristittyinä kiivailla Mooseksen lain puolesta ja ovat edelleen murhanhimoisia.

Mooseksen laki aiheuttaa murhanhimoa ja murhanhimoiset alkavat kristittynä kiivailla sen puolesta. Mooseksen lailla ja murhanhimolla on korrelaatio ja kausaliteetti.

Mitä voitaisiin tehdä, jotta nämä murhanhimoiset eivät saisi ottaa lakia omaan käteensä ja alkaisi kivittää esimerkiksi ateisteja?

10

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät tuomitse Mooseksen lain tappokäskyjä pahoiksi käskyiksi. Ne ovat heidän mielestään hyviä käskyjä ja Jumalan antamia. Niinpä myös helluntailaiset ovat sisimmässään murhanhimoisia, vaikka väittävät olevansa rauhan asialla ja vastustavat Mooseksen lain tappokäskyjen käyttöönottoa. Jos eivät olisi piilossa murhanhimoisia, niin tuomitsisivat Mooseksen lain käskyt pahoina ja kieltäisivät kaikkia niiden käyttöönotosta.

      Mitä tehdä helluntailaisille, ettei heidän murhanhimostaan koituisi vahinkoa? Tarvitaan vain yksi terroristi, joka päättää, että "enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä" ja alkaa heitellä kiukaan kivillä viattomia ihmisiä kuoliaaksi.

    • Anonyymi

      Avausviestin kirjoittaja on Hessu, palstan humaani ateisti. Ja toinen viesti on myös minun käsialaani. Olen vahva ateisti.

      ~Hessu

      P.S. Esiinnyn anonyymina enkä yleensä allekirjoita viestejäni. Hard_atheist luulee monia muita kirjoittajia minuksi, koska on luulotautinen. Oikaisen aina välillä häntä ja sanon, että en ole kirjoittanut niitä viestejä, mutta aina en jaksa sitä tehdä enkä kaikkia viestejä huomaa, kun en kaikkia täällä lue.

      • Anonyymi

        Olen tarkemmin sanottuna keskivahva ateisti. En pärjää vahvoille ateisteille vahvuudessa. Pidän nimittäin mahdollisena deistisen jumaluuden olemassaolon, vaikka se on hyvin epätodennäköistä. On kuitenkin todennäköisempää kuin Lentävä Spagettihirviö, mitä vahva ateisti ei voi tunnustaa. Tämä on meidän välinen ero.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen tarkemmin sanottuna keskivahva ateisti. En pärjää vahvoille ateisteille vahvuudessa. Pidän nimittäin mahdollisena deistisen jumaluuden olemassaolon, vaikka se on hyvin epätodennäköistä. On kuitenkin todennäköisempää kuin Lentävä Spagettihirviö, mitä vahva ateisti ei voi tunnustaa. Tämä on meidän välinen ero.

        Tulin saunasta juon A olutta olen vahva ateisti en fyysisesti


      • Anonyymi
        Perisyntinen- kirjoitti:

        Tulin saunasta juon A olutta olen vahva ateisti en fyysisesti

        Jos olet vahva ateisti, niin pidät deistisen jumaluuden yhtä epätodennäköisenä kuin Lentävän Spagettihirviön. Pidätkö?

        Toinen vahvan ateistin tunnusmerkki on se, että hän ei pidä mitään jumalaa mahdollisena. Etkö pidä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet vahva ateisti, niin pidät deistisen jumaluuden yhtä epätodennäköisenä kuin Lentävän Spagettihirviön. Pidätkö?

        Toinen vahvan ateistin tunnusmerkki on se, että hän ei pidä mitään jumalaa mahdollisena. Etkö pidä?

        En pidä Jumalaa todennäköisenä


      • Anonyymi
        Perisyntinen- kirjoitti:

        En pidä Jumalaa todennäköisenä

        Et siis uskalla verrata toisiinsa Lentävän Spagettihirviön ja deistisen jumaluuden todennäköisyyksiä. Ensimmäisestä tiedetään varmuudella se, että se on parodiaa Raamatun Jumalasta ja siten fiktiota, mutta jälkimmäisestä ei tiedetä mitään muuta kuin että siihen uskovat ajattelevat sellaisen jumaluuden olevan universumin synnyn syynä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis uskalla verrata toisiinsa Lentävän Spagettihirviön ja deistisen jumaluuden todennäköisyyksiä. Ensimmäisestä tiedetään varmuudella se, että se on parodiaa Raamatun Jumalasta ja siten fiktiota, mutta jälkimmäisestä ei tiedetä mitään muuta kuin että siihen uskovat ajattelevat sellaisen jumaluuden olevan universumin synnyn syynä.

        En noista tiedä. Synnyin ateistiseen perheeseen en tunne noita hihhuleiden lettuja.


    • Kukaan älykäs ei anna jollekin Mooseksen laille yhtään mitään arvoa. Mooseksen höpinät ovat kuin pierua päästelisi Siinain erämaassa (etenkin tähän huomautukseen puuttuu rapar Perisyntinen, joka ei piere koskaan paitsi aivopieruissaan).

    • Anonyymi

      On järkyttävää, että murhanhimoisia toraisteja kulkee vapaalla jalalla. He tahtovat surmata jokaisen Mooseksen lain tiettyjä käskyjä rikkovan ja lain hylkäävän. On vain ajan kysymys, jolloin he oppivat Raamatusta, että "enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä" ja alkavat kivittää viattomia ihmisiä kuoliaaksi.

      Eikö tuollaiset pitäisi sulkea jonnekin hoitoon tai vankilaan?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe