Onko kukaan törmännyt täällä anonyymiin fiksuun, miesoletettuun? 😁
Enkä syystä hyväksy anonyymeiltä naisoletetuilta edes vastausta... joku allekirjoitus, juttupätkä mikä näyttää toteen, että kyseinen naisoletettu oikeasti vastaa...
Nikittömistä trollikka ja xliner ehkä tutuimpia...
No katsotaan mitä käy? 😃
Mietin just...
163
1291
Vastaukset
Ja sitten puhun myös siitä, että moniko mietti vaikka Venäjästä mitään pahaa vaikka 3 vuotta sitten?
Mä voi sanoa....
En mä ainakaan...
Ja olisko pitänyt?
Olisi... Putin oli yhtä mulkku kuin nyt ja Venäjä oli yhtä mulkku kuin nyt...
Mä en vain välittänyt mitä se suolsi suusta silloin. Ukrainaan selkeä hyökkäys vasta avasi silmät....
Ymmärrän nyt hyvin naisienkin sokeuden miehiä kohtaan.
Toivotaan hyvää...noh...
Kuka voi nyt toivoa, että Vladimir Putin toivoo hyvää..??? (En kysy sinulta Harmis 😄)- Anonyymi
Mä en ymmärrä mitä ihmisille on tapahtunut Suomessa. Miksi halutaan sotaa ja tuhoa jokapuolelle niin paljon? Porukka uskoo kaiken mitä uutiset kertovat, ajattelematta sen olevan sotapropagandaa. Miksi pitää valita puolensa? Media on kusettanut ihmisiä ties kuinka monesta asiasta ja liian myöhään avataan silmät kun vahinko on jo tehty...
- Anonyymi
Minä olen varoitellut Venäjästä ainakin toistakymmentä vuotta, ellen kauemminkin. Kiinasta olen varoitellut hiukan vähemmän aikaa kun Venäjästä. Enkä minä ole ollut ainoa. Muitakin hörhöjä oli.
Venäjä on ollut aina vihollisemme. Nykyään kun ollaan niin globaaleja, saadaan vihollisia kauempaakin. Kiinalainen alus ankkurillaan rikkoo merenalaista infraa... Eipä ole siitäkään kuulunut mitään. Aika hämärää.
2014 totesin, että mitäs minä taas sanoin...
Varmasti taustalla on nähty missä mennään, jos kerran minäkin olen nähnyt. Vaan ovat diplomaattisia touhuissaan, yrittävät vaikuttaa vielä tapahtumiin. Uskon että moneen asiaan on kyetty vaikuttamaankin, eikä niistä tavallisille pulliaisille ole kerrottu.
Minä nyt olen muutenkin tällainen positiivinen pahanilmanlintu, pelottelen kermapeppuja hereille.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en ymmärrä mitä ihmisille on tapahtunut Suomessa. Miksi halutaan sotaa ja tuhoa jokapuolelle niin paljon? Porukka uskoo kaiken mitä uutiset kertovat, ajattelematta sen olevan sotapropagandaa. Miksi pitää valita puolensa? Media on kusettanut ihmisiä ties kuinka monesta asiasta ja liian myöhään avataan silmät kun vahinko on jo tehty...
Sanoppa muuta, olet aivan oikeassa. Ei muiden maiden asiat Suomelle kuulu, ja varsinkaan kun niistä ei mitään ymmärretä. Tässä on sotkettu nyt Suomen asiat enemmän kuin pahasti.
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen varoitellut Venäjästä ainakin toistakymmentä vuotta, ellen kauemminkin. Kiinasta olen varoitellut hiukan vähemmän aikaa kun Venäjästä. Enkä minä ole ollut ainoa. Muitakin hörhöjä oli.
Venäjä on ollut aina vihollisemme. Nykyään kun ollaan niin globaaleja, saadaan vihollisia kauempaakin. Kiinalainen alus ankkurillaan rikkoo merenalaista infraa... Eipä ole siitäkään kuulunut mitään. Aika hämärää.
2014 totesin, että mitäs minä taas sanoin...
Varmasti taustalla on nähty missä mennään, jos kerran minäkin olen nähnyt. Vaan ovat diplomaattisia touhuissaan, yrittävät vaikuttaa vielä tapahtumiin. Uskon että moneen asiaan on kyetty vaikuttamaankin, eikä niistä tavallisille pulliaisille ole kerrottu.
Minä nyt olen muutenkin tällainen positiivinen pahanilmanlintu, pelottelen kermapeppuja hereille.
xLinerMä ainakin 2014 ehkä hämmästyin Venäjän toimia ja kun tuli pakotteita Eu:lta, mietin vaan, että Suomelle pitäis maksaa korvausta idänkaupan tyrehtymisestä....
Ja jos oikein pinnistän muistiani, niin se johtui hyvin pitkälti siitä, miten poliitikot reagoi hommaan.
Halla-aho jossain tuumi osuvasti, että joillain poliitikoilla jälkisuomettuminen oli juurtunut lihasmuistiin, niin sitä venäjämyönteisyyttä tuli ulos luonnostaan.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mä ainakin 2014 ehkä hämmästyin Venäjän toimia ja kun tuli pakotteita Eu:lta, mietin vaan, että Suomelle pitäis maksaa korvausta idänkaupan tyrehtymisestä....
Ja jos oikein pinnistän muistiani, niin se johtui hyvin pitkälti siitä, miten poliitikot reagoi hommaan.
Halla-aho jossain tuumi osuvasti, että joillain poliitikoilla jälkisuomettuminen oli juurtunut lihasmuistiin, niin sitä venäjämyönteisyyttä tuli ulos luonnostaan.Jotenkin olen aina onnistunut yhdistämään oikeat merkitykselliset asiat näkemyksiini. Sitten asiat ovat menneet juuri niin kuin on näyttänytkin menevän.
Joitain vuosia ennen 2014 muistan innostuneeni, kun virolaiset työkaverit olivat "yllättäen" samoilla linjoilla mun kanssani Venäjästä. En tainnut muita sellaisia tuntea silloin. Virossa muistettiin vielä elävästi.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin olen aina onnistunut yhdistämään oikeat merkitykselliset asiat näkemyksiini. Sitten asiat ovat menneet juuri niin kuin on näyttänytkin menevän.
Joitain vuosia ennen 2014 muistan innostuneeni, kun virolaiset työkaverit olivat "yllättäen" samoilla linjoilla mun kanssani Venäjästä. En tainnut muita sellaisia tuntea silloin. Virossa muistettiin vielä elävästi.
xLinerJoo. Virohan on paljon laukonut Suomelle suomettumisesta...tai siis tyypit siellä.
Eikös Sofi Oksanenkin ole sieltäpäin?
Mutta mä myönnän kuuluneeni siihen ehkä suureen mullilaumaan, mikä eli jossain unessa siihen asti, kun Venäjä hyökkäs kunnolla Ukrainaan.
Ja se unitila johtui ihan siitä, että täällä olisi pitänyt käydä jonkinlainen lustraatio vuoden -91 jälkeen. Mutta Koivisto/Halonen akseli vesitti kaikki siihen liittyvän. Siellä olisi ollut tarjolla NL;n asiakirjoja kgb;stä jne... mutta luultavasti siinä olis käryytetty vallassa olevien poliitikkojen persauksia (demareiden), että kaikki siihen liittyvä lakaistiin maton alle...
Ja minunkaltainrn mullijarja pidettiin unessa...samoin poliitikotkin pysyivät suht venäjämyönteisinä, että ei vaan menetetä jo saatua kannatusta...
Eipähän persutkaan ottaneet venäjäkielteistä kantaa agendaakseen, vaan maahanmuuttokriittisyyden ja eu-kriittisyyden.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Virohan on paljon laukonut Suomelle suomettumisesta...tai siis tyypit siellä.
Mutta mä myönnän kuuluneeni siihen ehkä suureen mullilaumaan, mikä eli jossain unessa siihen asti, kun Venäjä hyökkäs kunnolla Ukrainaan.
Ja se unitila johtui ihan siitä, että täällä olisi pitänyt käydä jonkinlainen lustraatio vuoden -91 jälkeen. Mutta Koivisto/Halonen akseli vesitti kaikki siihen liittyvän. Siellä olisi ollut tarjolla NL;n asiakirjoja kgb;stä jne... mutta luultavasti siinä olis käryytetty vallassa olevien poliitikkojen persauksia (demareiden), että kaikki siihen liittyvä lakaistiin maton alle...
Ja minunkaltainrn mullijarja pidettiin unessa...samoin poliitikotkin pysyivät suht venäjämyönteisinä, että ei vaan menetetä jo saatua kannatusta...
Eipähän persutkaan ottaneet venäjäkielteistä kantaa agendaakseen, vaan maahanmuuttokriittisyyden ja eu-kriittisyyden.Kun Neuvostoliito hajosi, uskottiin vielä hyvään. Venäjästä tulisi demokratia, lännen tyyliin. Yhteistyön kuviteltiin tukevan tätä kehitystä. Minäkin hetken uskoin.
Mutta pieleen meni. R¥ssä on r¥ssä vaikka voissa paistaisi.
Koivisto näki kyllä mitä Venäjä aikoo. Luultavasti taustalla onkin varauduttu kaikkeen. Sitä ei vaan kerrottu kansalaisille eikä mainostettu viholliselle. Meillähän on vieläkin yleinen asevelvollisuus. Ja huoltovarmuusvarastot. On siellä taustalla pelattu eri korteilla kuin julkisuudessa.
Koiviston tietäämykseen nojaten onkin ainakin mulle käsittämätöntä, miten tänne haalittiin Venäjältä suomalaisten sukulaisia ja annettiin venäläisille oikeus omistaa maata ja asuntoja. Aikoinaan tuosta pidettiin kyllä meteliä, mutta...? En ymmärrä.
xLiner - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Virohan on paljon laukonut Suomelle suomettumisesta...tai siis tyypit siellä.
Eipähän persutkaan ottaneet venäjäkielteistä kantaa agendaakseen, vaan maahanmuuttokriittisyyden ja eu-kriittisyyden.Persuissa on ollut aina pahimmat venäjän kannattajat.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persuissa on ollut aina pahimmat venäjän kannattajat.
xLinerKyllä ne pahimmat on aina löytyneet kepusta ja vassareista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne pahimmat on aina löytyneet kepusta ja vassareista.
Unohtamatta demareita. Tavja, Eki ja kumppanit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne pahimmat on aina löytyneet kepusta ja vassareista.
Ei ole.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole.
xLinerKetkä vastustavat eniten Tiitisen listan julkistamista?
Sinun persuviha sokaisee sinut todellisuudelta. Ja ettei tulisi väärinkäsityksiä, en ole persujen enkä minkään muunkaan puolueen kannattaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkä vastustavat eniten Tiitisen listan julkistamista?
Sinun persuviha sokaisee sinut todellisuudelta. Ja ettei tulisi väärinkäsityksiä, en ole persujen enkä minkään muunkaan puolueen kannattaja.Kuuukle. "Venäjä myönteiset persut".
En tunne vihaa persuja kohtaan. Ehkä vähän sääliä...
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuukle. "Venäjä myönteiset persut".
En tunne vihaa persuja kohtaan. Ehkä vähän sääliä...
xLinerSinun teksteistä on luettavissa persuviha. Kaikki mikä on maailmassa vialla, on persujen vika. En ole ikinä lukenut sinun arvostelevan muita.
Esimerkiksi Jussi Halla-aho kävu Ukrainassa pitämässä puheen parlamentissa ukrainan kielellä ja on aina arvostellut Venäjää. Mutta sekin on varmaan sinun mielestä venäjänmyönteisyyttä.
Ja ihan vaan muistutukseksi suosittelen katsomaan tämän videon. Ketkä ne venäjänmyönteiset todellisuudessa on?
https://www.youtube.com/watch?v=quhNej6IPpY - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun teksteistä on luettavissa persuviha. Kaikki mikä on maailmassa vialla, on persujen vika. En ole ikinä lukenut sinun arvostelevan muita.
Esimerkiksi Jussi Halla-aho kävu Ukrainassa pitämässä puheen parlamentissa ukrainan kielellä ja on aina arvostellut Venäjää. Mutta sekin on varmaan sinun mielestä venäjänmyönteisyyttä.
Ja ihan vaan muistutukseksi suosittelen katsomaan tämän videon. Ketkä ne venäjänmyönteiset todellisuudessa on?
https://www.youtube.com/watch?v=quhNej6IPpYTässä toinen lähes 10 vuoden takaa.
https://www.youtube.com/watch?v=LqnFp5vkfoI
Sinä varmaan fiksuna kirjoittajana löydät googlettamalla lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä toinen lähes 10 vuoden takaa.
https://www.youtube.com/watch?v=LqnFp5vkfoI
Sinä varmaan fiksuna kirjoittajana löydät googlettamalla lisää.En avaa sun linkkejä. Mutta tee sinä haku noilla sanoilla mitä aikaisemmin kirjoitin. Siellä on ihan faktaa persujen Venäjä -myönteisyydestä.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En avaa sun linkkejä. Mutta tee sinä haku noilla sanoilla mitä aikaisemmin kirjoitin. Siellä on ihan faktaa persujen Venäjä -myönteisyydestä.
xLinerEli haluat vaan elää illuusioissa, että persut ovat venäjänmyönteisempiä ja kaikki paha maassa on persujen vika.
Ok, mikäs siinä? Jos haluaa olla sokea todellisuudelle, mikä minä olen sitä kieltämään. Anonyymi kirjoitti:
Kun Neuvostoliito hajosi, uskottiin vielä hyvään. Venäjästä tulisi demokratia, lännen tyyliin. Yhteistyön kuviteltiin tukevan tätä kehitystä. Minäkin hetken uskoin.
Koivisto näki kyllä mitä Venäjä aikoo. Luultavasti taustalla onkin varauduttu kaikkeen. Sitä ei vaan kerrottu kansalaisille eikä mainostettu viholliselle. Meillähän on vieläkin yleinen asevelvollisuus. Ja huoltovarmuusvarastot. On siellä taustalla pelattu eri korteilla kuin julkisuudessa.
Koiviston tietäämykseen nojaten onkin ainakin mulle käsittämätöntä, miten tänne haalittiin Venäjältä suomalaisten sukulaisia ja annettiin venäläisille oikeus omistaa maata ja asuntoja. Aikoinaan tuosta pidettiin kyllä meteliä, mutta...? En ymmärrä.
xLinerKoivistohan oli sen inkeriläisinvaasion takana.
Samainen Koivisto yritti vaimentaa esim. liettualaisten itsenäistymistä.Anonyymi kirjoitti:
Kun Neuvostoliito hajosi, uskottiin vielä hyvään. Venäjästä tulisi demokratia, lännen tyyliin. Yhteistyön kuviteltiin tukevan tätä kehitystä. Minäkin hetken uskoin.
xLinerNo Koivistolla oli monta muutakin vst kuplausta, mitä se ei tiedettävästi edes kirjoissaan ole selittänyt.
Itse uskon, että syynä oli se sen kotir.ssä. Sehän oli vissiin varsin kykenevä vsikka murhaamishommiinkin...Anonyymi kirjoitti:
xLinerNo en oo seurannut...mutta tuntuu, että kyllä kokkareissakin on ollut paljon Nl/venäjäkytköksiä...siellä ehkä se raha, ennemmin kuin aate on kai ollut syynä. Yllätys. 😁
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole.
xLinerDitä mä mietin, että muistan joskus 80-90 luvulla vihreät toitotti hirveesti, että ydinvoima pitää ajaa alas...
Ja nyt ne taas pitää sitä hyvänä?
Oiskohan Nl-lla ollut siinäkin näppinsä pelissä. Ssksassa se ainakin onnistui hyvin...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ditä mä mietin, että muistan joskus 80-90 luvulla vihreät toitotti hirveesti, että ydinvoima pitää ajaa alas...
Oiskohan Nl-lla ollut siinäkin näppinsä pelissä. Ssksassa se ainakin onnistui hyvin...linjeri on ihan huikee tyyppi :D
Disseisback kirjoitti:
Ditä mä mietin, että muistan joskus 80-90 luvulla vihreät toitotti hirveesti, että ydinvoima pitää ajaa alas...
Oiskohan Nl-lla ollut siinäkin näppinsä pelissä. Ssksassa se ainakin onnistui hyvin...Ydinvoiman vastustus oli se keino, jolla neuvostoliiton johto päätti heikentää Länsi-Saksan taloutta ja kilpailukykyä. Alkuperäisen vihreän liikkeen perustajissa oli paljon kommunisteja ja iäkkäitä natseja (heistä on kokouskuvia).
buddy-love kirjoitti:
Ydinvoiman vastustus oli se keino, jolla neuvostoliiton johto päätti heikentää Länsi-Saksan taloutta ja kilpailukykyä. Alkuperäisen vihreän liikkeen perustajissa oli paljon kommunisteja ja iäkkäitä natseja (heistä on kokouskuvia).
Okei... mä vasta oon tutustumassa kylmänsodsn juttuihin jne...😊
Mut thänks. 😁- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoppa muuta, olet aivan oikeassa. Ei muiden maiden asiat Suomelle kuulu, ja varsinkaan kun niistä ei mitään ymmärretä. Tässä on sotkettu nyt Suomen asiat enemmän kuin pahasti.
Niinpä niin. Parastahan se on ummistaa silmänsä maailman tapahtumilta ja herätä ”housut kintuissa” täysin valmistautumattomana vasta sitten, kun pahuus koskeekin itseä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerHah xD
Mutta yllättäen rajan auki pitämisen kannalla oli viimeiseen asti vasemmisto ja vihreät. Kuin myös demareiden sanna siipi.
Jopa yksi vihervassari teilasi alkuun hallituksen päätöksen rajan sulkemisesta mikä oli demokratian pohjanoteeraus.
Edellä mainituissa puolueissa on myös vähemmistö armeijan käyneitä eli käytännössä osoitus Venäjä mielisyydestä. Kun Venäjä päättää Suomeen hyökätä on siis persuissa enemmistö aseissa hyökkääjää vastaan kuten muutenkin oikeistopuolueissa.
Sotaa ei kukaan toivo, mutta siinä mielessä se olisi paikallaan että nykyisenkaltainen epäisänmaallinen vihervasemmisto lakkaisi olemasta ja sotaoikeus toivottavasti toteutuisi heille 1940 luvun hengen mukaisesti.
Myös edellä mainittu porukka oli eniten Natoakin vastaan.
Että siinä sinulle "persut sitä persut tätä" totuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En avaa sun linkkejä. Mutta tee sinä haku noilla sanoilla mitä aikaisemmin kirjoitin. Siellä on ihan faktaa persujen Venäjä -myönteisyydestä.
xLiner"En avaa sun linkkejäs" Totuus sattuu. xD Mitä luulet saavuttavasi tuolla sinun persu vihallasi?
- Anonyymi
Bööööööööööööööö
- Anonyymi
Anonyymi fiksu miesoletettu? Minä? 😂
Kovin pahan heitit nyt.
Suht fiksuja naisoletettuja vois löytyä, mutta miesoletettuja... Ei.
xLiner- Anonyymi
Juurikin näin🙈💩
- Anonyymi
Ite olet miesoletettu. Minä olen ainakin ihan normi mies.
No jaa, en ole moista koskaan edes ajatellut. Kirjoitan kaikkien kanssa, jos aihe on mielenkiintoinen. Ei sen ole pakko liittyä sinkkuuteen edes hatarasti.
Välillä toki myös puran tuthautumistani/suuttumustani. Silllä ei ole väliä kommentoiko sitä kukaan. Helpottaa se silti.
Ohhoh, kellokin on jo aatonaatto.
>simiti< - Anonyymi
Miksi jumalla pitäisi olla sukupuoli, eihän jumala lisäänny.
Onko sukupuoli muuta kuin lisääntymistä, ja nisäkkäillä lisääntymistuotteiden ruokintaa. ( : - Anonyymi
"Enkä syystä hyväksy anonyymeiltä naisoletetuilta edes vastausta..."
Mistä tiedät kenen anonyymin vastauksen nyt hyväksyt? Voit olettaa jonkun oletetun sukupuolen, mutta oletettavasti sen onko oletuksesi oikea, väärä tai jotain siltä väliltä tietää vain yksi, ja se et ole sinä. Lisäksi, mitä merkitystä sillä oletetulla sukupuolella, tai sillä onko anonyymi vai ei, on tässä yhteydessä?
Jos nyt on ihan pakko luokitella, niin vastaan törmänneeni täällä fiksuun ihmisoletettuun, saattoi toki olla vaikka alieni, mene ja tiedä, hällä väliä. - Anonyymi
Onhan täällä muutamia ihan asioita ymmärtäviäkin, suurin osa kai miehiä mutta on naisissakin joitain ei ihan toivottomia tapauksia, vaikkakin suurin osa kirjoittajista vaikuttaa kyllä olevan pihalla kuin lumiukot ja -akat sotakiihkoilussaan ja vähän muutenkin.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Minä taas mietin, miksi moista mietit.
- Anonyymi
Aina kun näkee aloituksen, missä on eniten rekattuja ja signeerajia, voi olla varma älykköjen kokoontumisajosta. :D
Mitä tarkoitat fiksulla? Nokkela, älykäs, kohtelias?
Itseäni en voi mainostaa, mutta kyllä mielestäni täällä olen käynyt ihan hyviä keskusteluja sekä nais- että miesoletettujen kanssa.
- On tietenkin teitä, joita tunnen sen verran myös irl, että minulla on enemmän syytä olettaa tietäväni varmaksi kirjoittajan sukupuolen (ketään täältä en ole nähnyt ilman housuja 😉), mutta muuten en voi olla 100% varma, vaikka kirjoittaja olisi rekisteröitynytkin.
Eli oikein mukavia ihmisiä täällä on varmasti saman verran kuin muuallakin. Muutamaa ikävää kiusaajaa lukuun ottamatta en oikeastaan ole kohdannut täällä ketään, joka olisi selvästi vähemmän fiksu.Siis lähinnä ehkä fiksut jutut...
Siis kyllä rekatut miesoletetut ihan fiksuja kirjoittelee ja jotkut allekirjoittelevatkin.
Mutta ihan allekirjoittamattomat miesoletetut...
Wuppiksen tavoin pelkkiä p.llu, pullo, pallo-juttuja. 😂Disseisback kirjoitti:
Siis lähinnä ehkä fiksut jutut...
Siis kyllä rekatut miesoletetut ihan fiksuja kirjoittelee ja jotkut allekirjoittelevatkin.
Mutta ihan allekirjoittamattomat miesoletetut...
Wuppiksen tavoin pelkkiä p.llu, pullo, pallo-juttuja. 😂Silloin, jos on joku mukava aihe meneillään, niin suoraan sanoen, tosi harvoin kysyn keneltäkään onko hän mies vai nainen. 🤔
Kirjoitan vain kuin ihminen ihmiselle.
Toki voin tehdä hänen sanavalinnoistaan jotakin johtopäätöksiä, mutta sillä ei mielestäni ole täällä niin suurta merkitystä. 🙂Xena-183 kirjoitti:
Silloin, jos on joku mukava aihe meneillään, niin suoraan sanoen, tosi harvoin kysyn keneltäkään onko hän mies vai nainen. 🤔
Kirjoitan vain kuin ihminen ihmiselle.
Toki voin tehdä hänen sanavalinnoistaan jotakin johtopäätöksiä, mutta sillä ei mielestäni ole täällä niin suurta merkitystä. 🙂Niin, en minäkään aina sata varma voi olla sukupuolesta, mutta jostain voi päätellä...
Jotenkin vaan täällä varmaan miesten keskiikä on jotain 50 vuoden päälle, niin se näkyy jotenkin toksahtavan maskuliinisena se ajatusten liito. Ja kommentointi sen mukaista.
Vaikea selittää...Disseisback kirjoitti:
Niin, en minäkään aina sata varma voi olla sukupuolesta, mutta jostain voi päätellä...
Jotenkin vaan täällä varmaan miesten keskiikä on jotain 50 vuoden päälle, niin se näkyy jotenkin toksahtavan maskuliinisena se ajatusten liito. Ja kommentointi sen mukaista.
Vaikea selittää...Miehillä tuo keskustelu kääntyy täällä minun mielestäni niin paljon helpommin kukkoiluksi kuin naisilla kissatappeluksi. Ehkä se ahdistaa tai väsyttää henkilöä (lue: miestä), joka haluaisi vain kirjoitella rennosti ilman ainaista valtataistelua. 🙂
Xena-183 kirjoitti:
Miehillä tuo keskustelu kääntyy täällä minun mielestäni niin paljon helpommin kukkoiluksi kuin naisilla kissatappeluksi. Ehkä se ahdistaa tai väsyttää henkilöä (lue: miestä), joka haluaisi vain kirjoitella rennosti ilman ainaista valtataistelua. 🙂
Tuopa se juurikin on.
Ja sitten vastakkainasetteluksi naisia kohtaan. Tai venäjämyönteisyydeksi, homovastaisuudeksi tms...
Suomrksi....ettei tule mitään fiksua tekstiä...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tuopa se juurikin on.
Ja sitten vastakkainasetteluksi naisia kohtaan. Tai venäjämyönteisyydeksi, homovastaisuudeksi tms...
Suomrksi....ettei tule mitään fiksua tekstiä...Miksi oletat että venäjämyönteinen tai homovastainen kirjoittaja olisi mies? Minusta ylläpidät outoa ja kuristavaa muottia naisille jossa niiden pitäisi olla kaikkea roskaa syleileviä äiti teresoja.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi oletat että venäjämyönteinen tai homovastainen kirjoittaja olisi mies? Minusta ylläpidät outoa ja kuristavaa muottia naisille jossa niiden pitäisi olla kaikkea roskaa syleileviä äiti teresoja.
Äiti Terasahsn se vissiin vasta olikin m.lkku, jos en väärin ole käsittänyt jotain juttuja hänestä...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Äiti Terasahsn se vissiin vasta olikin m.lkku, jos en väärin ole käsittänyt jotain juttuja hänestä...
No niin taisi olla, mutta vakiintunut silti sanonnaksi.
Anonyymi kirjoitti:
No niin taisi olla, mutta vakiintunut silti sanonnaksi.
Ymmärsin....
Mutta en mä pidä naisia sen kummemmin parempina ihmisarvoltaan, mutta keskusteluun aika usea kykenee, verrattuna miehiin. Ja sen kyllä usein huomaa...
- Anonyymi
Palstahessu tuli mieleen. En ole viime aikoina nähnyt hänen kirjoituksiaan. Tietysti voi vain olettaa hänen olevan mies.
- Anonyymi
Sinun ja monen muun käsitys fiksuudesta on hyvin rajallinen. Koette fiksuina kirjoittajina samanmieliset kirjoittajat. Ja kun koette samanmieliset fiksuina, pidätte myös itseänne fiksuina. Todellisuus on vaan ihan jotain muuta.
Mutta jatka(kaa) vaan omissa harhoissa elämistä.Lähinnä perustelut on se fiksuuden määritys. Perustelut kun menee satuiluksi, alkaa fiksuus häviämään.
- Anonyymi
Ällös nyt noin ilkeästi kirjoita. Kyllä jokaisen ihmispolon kommentti on tärkeä. Sillä ei ole väliä, onko kirjoittaja Allu vai aivovammainen >simiti<
Sinun kirjoituksesta huokuu ylimielisyys. Sanonpahan vain, koska itse lähdit tuolle linjalle. Sinä ylimielisenä et toki ole edes suonut ajatusta sille, että minkäläinen ihminen ja hänen kohtalonsa on.
Taidat itse hakea niitä samanmielisiä kirjoittajia, jotta voisitte väheksyä muita. Hyi saatana!
>simiti< - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Lähinnä perustelut on se fiksuuden määritys. Perustelut kun menee satuiluksi, alkaa fiksuus häviämään.
Sinä ja moni muu määrittelee fiksuuden samanmielisyyden perusteella. Jos joku on eri mieltä ja perusteelekin sen, se ei sitten teidän yleisen määritelmän mukaan ole fiksuutta, koska teillä on ymmärrys asioista rajallinen. On helpompi turvautua samanmielisten tukeen ja pitää niitä fiksuina kuin yrittää ymmärtää laajempia kokonaisuuksia.
Fiksuus/älykkyys ei ole ikinä ollut eikä tule olemaan yleistä konsensusta niin kuin sinäkin sen rekattujen kesken koet. Yleinen konsensus on ainoastaan sovittuja juttuja, joilla on fiksuuden kanssa hyvin vähän tekemistä. Se on yleensä älyllistä laiskuutta ja siihen syyllistyy aina samanmieliset ryhmät, ei väliä mitä ryhmää edustavat. Fiksuus/älykkyys on aina yksilöiden ominaisuus, jotka sanoutuvat irti kaikenlaisista ryhmistä. Silloin näkee selkeämmin eikä tarvitse välittää ryhmäpaineesta tai siitä mitä mieltä muut itsestä on.
Niin kauan kuin muiden mielipiteellä on itselle merkitystä, on hyvin kaukana fiksuudesta. Ei nyt ihan noin tylysti ...ehkä, kyseessä on enemmänkin särön puute. Se oikea aito poikkeama mikä saa ponit laukkaamaan 😁 ja karkailemaankin joskus
- Anonyymi
E-Lukka kirjoitti:
Ei nyt ihan noin tylysti ...ehkä, kyseessä on enemmänkin särön puute. Se oikea aito poikkeama mikä saa ponit laukkaamaan 😁 ja karkailemaankin joskus
Ylempänä linjeri ja disse osoittavat asian olevan juuri niin. Kumpikin pitää toisiaan fiksuna, vaikka todellisuus on ihan jotain muuta. Todellisuudessa kumpikin on sitä keskivertoa jee-jee tyyppejä, jotka eivät kykene ajattelemaan. Ovat vaan "hyvän" puolella "pahaa" vastaan ymmärtämättä mitä ne on tai mistä on kyse.
Anonyymi kirjoitti:
Ylempänä linjeri ja disse osoittavat asian olevan juuri niin. Kumpikin pitää toisiaan fiksuna, vaikka todellisuus on ihan jotain muuta. Todellisuudessa kumpikin on sitä keskivertoa jee-jee tyyppejä, jotka eivät kykene ajattelemaan. Ovat vaan "hyvän" puolella "pahaa" vastaan ymmärtämättä mitä ne on tai mistä on kyse.
Sitä älliä on monenlaista, jospa he tekevät vain kompromisseja...siis "pääasiassa" keskenään 🙂
- Anonyymi
E-Lukka kirjoitti:
Sitä älliä on monenlaista, jospa he tekevät vain kompromisseja...siis "pääasiassa" keskenään 🙂
"Kompromissit" vaikkapa palstalla on älyllistä laiskuutta. Poimitaan omaan narratiiviin sopivat asiat ja ohitetaan sujuvasti kaikki muu, mikä ei tue omaa uskomusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin (mikä ei asiaan kuuluvasti yllätä).
Ei Disse pidä minua fiksuna. Ja hyvä niin, sillä en ole.
Sinä ja moni muu määrittelee fiksuuden samanmielisyyden perusteella. Jos joku on eri mieltä ja perusteelekin sen, se ei sitten teidän yleisen määritelmän mukaan ole fiksuutta, koska teillä on ymmärrys asioista rajallinen. On helpompi turvautua samanmielisten tukeen ja pitää niitä fiksuina kuin yrittää ymmärtää laajempia kokonaisuuksia.
Fiksuus/älykkyys ei ole ikinä ollut eikä tule olemaan yleistä konsensusta niin kuin sinäkin sen rekattujen kesken koet. Yleinen konsensus on ainoastaan sovittuja juttuja, joilla on fiksuuden kanssa hyvin vähän tekemistä. Se on yleensä älyllistä laiskuutta ja siihen syyllistyy aina samanmieliset ryhmät, ei väliä mitä ryhmää edustavat. Fiksuus/älykkyys on aina yksilöiden ominaisuus, jotka sanoutuvat irti kaikenlaisista ryhmistä. Silloin näkee selkeämmin eikä tarvitse välittää ryhmäpaineesta tai siitä mitä mieltä muut itsestä on.
Niin kauan kuin muiden mielipiteellä on itselle merkitystä, on hyvin kaukana fiksuudesta.No hyvä esimerkki on vaikka toi Ukrainan sota. Minusta on selkeää, että se on Venäjän syytä, eikä minkään muun instanssin. Koska Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Ja käy yhä sotaa.
Ei siihen tarvita tuon kummempia perusteluja. Fakta.
Seltyksiä kyllä tulee vastaan, missä oikeutetaan Venäjän hyökkäystä. Mutta ei ne muuta tuota yllämainittua faktaa mihinkään. En minäkään voi mitään tuolle faktalle. Eikä se kenenkään fiksuudestakaan ole kiinni. Eikä se ole minun tsi kenenkään muunkaan mielipidekään.
Hyvin pieni selkeä fakta, mutta monet vaan vänkää sitä muuksi... ja se mm. Ei ole kovin fiksua...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No hyvä esimerkki on vaikka toi Ukrainan sota. Minusta on selkeää, että se on Venäjän syytä, eikä minkään muun instanssin. Koska Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Ja käy yhä sotaa.
Seltyksiä kyllä tulee vastaan, missä oikeutetaan Venäjän hyökkäystä. Mutta ei ne muuta tuota yllämainittua faktaa mihinkään. En minäkään voi mitään tuolle faktalle. Eikä se kenenkään fiksuudestakaan ole kiinni. Eikä se ole minun tsi kenenkään muunkaan mielipidekään.
Hyvin pieni selkeä fakta, mutta monet vaan vänkää sitä muuksi... ja se mm. Ei ole kovin fiksua...Voi voi, kun maailma on vähän monimutkaisempi kuin sinun yksinkertaiset päätelmät. Kansainvälinen politiikka ja sodat ovat monimutkaisia ja täynnä valheita. Kaikilla puolilla.
30-luvulla oli Euroopassa moni disse sitä mieltä että Suomi hyökkäsi neukkulaan koska Mainilan laukaukset. Anonyymi kirjoitti:
Voi voi, kun maailma on vähän monimutkaisempi kuin sinun yksinkertaiset päätelmät. Kansainvälinen politiikka ja sodat ovat monimutkaisia ja täynnä valheita. Kaikilla puolilla.
30-luvulla oli Euroopassa moni disse sitä mieltä että Suomi hyökkäsi neukkulaan koska Mainilan laukaukset.Ne 30-luvun Disset olisivat voineet käydä kurkkaamassa, että minkä valtion alueella sitä sotaa käydään.
Jatkosodsn kohdalla en olisi lopulta ollut yllättynyt, vaikka Suomi olisikin aloittanut sodan ja sitähän käytiin NL;n puolella...vanhan rajan ylikin...mutta siihenkin vaikutti se talvisota.
Mutta tuo konflikti Ukrainassa on todella selkeä. Hyökännyt maa on Venäjä, vai aiotko muka voida väittää muuta?- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No hyvä esimerkki on vaikka toi Ukrainan sota. Minusta on selkeää, että se on Venäjän syytä, eikä minkään muun instanssin. Koska Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Ja käy yhä sotaa.
Hyvin pieni selkeä fakta, mutta monet vaan vänkää sitä muuksi... ja se mm. Ei ole kovin fiksua...Tässä kohtaa sinä olet totaalisen sokea kun pidät Länttä syyttömänä. Länsi ei ole syytön ja viaton tässä konfliktissa. Se on jopa kieroutuneempi kuin Venäjä. Mikä ei tee Venäjästä mitenkään viatonta. Mutta kannattaa edelleenkin perehtyä historiaan ja ajatella laatikoiden ulkpuolelta. Ehkä jossain vaiheessa ymmärrät mistä kyse...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ne 30-luvun Disset olisivat voineet käydä kurkkaamassa, että minkä valtion alueella sitä sotaa käydään.
Jatkosodsn kohdalla en olisi lopulta ollut yllättynyt, vaikka Suomi olisikin aloittanut sodan ja sitähän käytiin NL;n puolella...vanhan rajan ylikin...mutta siihenkin vaikutti se talvisota.
Mutta tuo konflikti Ukrainassa on todella selkeä. Hyökännyt maa on Venäjä, vai aiotko muka voida väittää muuta?Neukkulan disset oli sulkemassa kaikki eri mieltä olevat Siperiaan.
Anonyymi kirjoitti:
Neukkulan disset oli sulkemassa kaikki eri mieltä olevat Siperiaan.
Neukkulan Disset tapettiin...
Ja niinhän siellä nyttenkin tehdään. Jos joku sanoo vastaan, opetetaan lentämään.Anonyymi kirjoitti:
Tässä kohtaa sinä olet totaalisen sokea kun pidät Länttä syyttömänä. Länsi ei ole syytön ja viaton tässä konfliktissa. Se on jopa kieroutuneempi kuin Venäjä. Mikä ei tee Venäjästä mitenkään viatonta. Mutta kannattaa edelleenkin perehtyä historiaan ja ajatella laatikoiden ulkpuolelta. Ehkä jossain vaiheessa ymmärrät mistä kyse...
Eli Usalaiset ja länsimaalaiset kantoivat Venäläiset rajan yli Ukrainaan ja potkivat perseelle, että ampukaa?
Näinkö siinä on käynyt?- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Eli Usalaiset ja länsimaalaiset kantoivat Venäläiset rajan yli Ukrainaan ja potkivat perseelle, että ampukaa?
Näinkö siinä on käynyt?Olet sokea. Et näe syitä ja seurauksia, mitkä on alkaneet jo vuosikymmeniä sitten. Et ymmärrä miten maailma makaa ja toimii.
Anonyymi kirjoitti:
Olet sokea. Et näe syitä ja seurauksia, mitkä on alkaneet jo vuosikymmeniä sitten. Et ymmärrä miten maailma makaa ja toimii.
Sinä taas et ymmärrä niinkin yksinkertaista asiaa kuin toiseen maahan hyökkäämistä.
Jos minä ammun tyypin, niin minä olen tappanut tyypin, vaikka syy olisi mikä tahaansa, mikä siihen ampumiseen olisi minut ajanut.
Sama asia...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Sinä taas et ymmärrä niinkin yksinkertaista asiaa kuin toiseen maahan hyökkäämistä.
Jos minä ammun tyypin, niin minä olen tappanut tyypin, vaikka syy olisi mikä tahaansa, mikä siihen ampumiseen olisi minut ajanut.
Sama asia...Sota on alkanut jo kauan ennen hyökkäystä. Hyökkäys ei ole erityisen merkitsevää vaan siihen johtaneet syyt. Syy ei ole "hullu Putin". Jos niin ajattelee on 4-vuotiaan tasolla.
Se joka ONNISTUU hyökkämään ensin yrittää vain saada sotatantereen pois omalta alueeltaan.
Siitä syystä Suomikin liittyi natoon etkö ymmärrä. Että mahdollisessa USA-Venäjä konfliktissa saadaan sotatantere hivutettua Venäjän puolelle hyökkäämällä ensin eikä sotatantere ole koko Suomi kuten muuten olisi. Amerikkalaiset kun ei käy sotia omalla maaperällään. Anonyymi kirjoitti:
Sota on alkanut jo kauan ennen hyökkäystä. Hyökkäys ei ole erityisen merkitsevää vaan siihen johtaneet syyt. Syy ei ole "hullu Putin". Jos niin ajattelee on 4-vuotiaan tasolla.
Se joka ONNISTUU hyökkämään ensin yrittää vain saada sotatantereen pois omalta alueeltaan.
Siitä syystä Suomikin liittyi natoon etkö ymmärrä. Että mahdollisessa USA-Venäjä konfliktissa saadaan sotatantere hivutettua Venäjän puolelle hyökkäämällä ensin eikä sotatantere ole koko Suomi kuten muuten olisi. Amerikkalaiset kun ei käy sotia omalla maaperällään.Niin... et siis ymmärrä yhtä ihan yksinkertaista asiaa, vaan sinkoilet jonnekin muualle, kun et kykene ihan yksinkertaisimpaan päättelyyn.
Tuo mitä selitit, ei muuta mitään faktasta, joka on se, että Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.
Eikä sitä muuta ei siten niin mikään. Se on muuttumaton ja jo tapahtunut fakta.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin... et siis ymmärrä yhtä ihan yksinkertaista asiaa, vaan sinkoilet jonnekin muualle, kun et kykene ihan yksinkertaisimpaan päättelyyn.
Tuo mitä selitit, ei muuta mitään faktasta, joka on se, että Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.
Eikä sitä muuta ei siten niin mikään. Se on muuttumaton ja jo tapahtunut fakta.Kyllä normaalissa elämässä selvitetään aina mitä on tapahtunut ennen esimerkiksi mainitsemaasi ampumista. Joskus edeltävät tapahtumat johtavat jopa tuomitsematta jättämiseen vaikka kuinka olit sinä joka veti liipasimesta. Niillä on aina merkitystä.
Jos nyt syttyisi sota Suomen ja Venäjän välillä niin kyllä minä pitäisin meidän päättäjiä epäonnistuneina jos ne ei hyökkäisi ensin. Eli kävisi sotaa Venäjän puolella vaan antaisi sen tulla tälle puolelle. Sotien syttymiset tiedetään kauan ennen konkreettista hyökkäystä. Liikekannallepano ei päivässä tapahdu. Anonyymi kirjoitti:
Olet sokea. Et näe syitä ja seurauksia, mitkä on alkaneet jo vuosikymmeniä sitten. Et ymmärrä miten maailma makaa ja toimii.
Noh, totuus on se, että venäjä on kehnosti johdettu maa ja nykyinen kehno johtaminen on tavallistakin kehnompaa.
Tuo on lopullinen syy nykyiseen tilanteseen venäjällä ja Ukrainassa.Anonyymi kirjoitti:
Sota on alkanut jo kauan ennen hyökkäystä. Hyökkäys ei ole erityisen merkitsevää vaan siihen johtaneet syyt. Syy ei ole "hullu Putin". Jos niin ajattelee on 4-vuotiaan tasolla.
Siitä syystä Suomikin liittyi natoon etkö ymmärrä. Että mahdollisessa USA-Venäjä konfliktissa saadaan sotatantere hivutettua Venäjän puolelle hyökkäämällä ensin eikä sotatantere ole koko Suomi kuten muuten olisi. Amerikkalaiset kun ei käy sotia omalla maaperällään.Kukaan ei ole hyökkäämässä venäjälle nyt, eikä nähtävissä olevassa tulevaisuudessa.
Hyökkäämisestä ei olisi millekään taholle hyötyä.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Kukaan ei ole hyökkäämässä venäjälle nyt, eikä nähtävissä olevassa tulevaisuudessa.
Hyökkäämisestä ei olisi millekään taholle hyötyä.Voi voi. Sota rikastuttaa asekauppiaita. Siitä hyötyy tietyt vaikutusvaltaiset suvut. Ne hyötyvät myös siitä jos suurvallat tuhoavat toisiaan. Tulee valtatyhjiötä eli tilaa järjestellä maailmaa uudestaan.
Melko naiivia kuvitella noin kuin sinä. Joku tekee aina sodalla järjettömän omaisuuden. Anonyymi kirjoitti:
Voi voi. Sota rikastuttaa asekauppiaita. Siitä hyötyy tietyt vaikutusvaltaiset suvut. Ne hyötyvät myös siitä jos suurvallat tuhoavat toisiaan. Tulee valtatyhjiötä eli tilaa järjestellä maailmaa uudestaan.
Melko naiivia kuvitella noin kuin sinä. Joku tekee aina sodalla järjettömän omaisuuden.Polttoaineen hinta on sen verran tärkeä asia, ettei sitä vaaranneta joidenkin asekauppiaiden etujen takia.
Mutta jännää, että asekauppiaat olisivat saaneet pilattua koko venäläisen tiedustelukoneiston ja armeijan siten, että ne päättivät aloittaa sotimisen.
Kuinkahan niiden olisi ollut mahdollista saada tuo aikaan ja varsinkin siten, että uskottelivat putinille, että hyökkäys kannattaa.Anonyymi kirjoitti:
Kyllä normaalissa elämässä selvitetään aina mitä on tapahtunut ennen esimerkiksi mainitsemaasi ampumista. Joskus edeltävät tapahtumat johtavat jopa tuomitsematta jättämiseen vaikka kuinka olit sinä joka veti liipasimesta. Niillä on aina merkitystä.
Jos nyt syttyisi sota Suomen ja Venäjän välillä niin kyllä minä pitäisin meidän päättäjiä epäonnistuneina jos ne ei hyökkäisi ensin. Eli kävisi sotaa Venäjän puolella vaan antaisi sen tulla tälle puolelle. Sotien syttymiset tiedetään kauan ennen konkreettista hyökkäystä. Liikekannallepano ei päivässä tapahdu.Sinä vieläkin selität jotain, mistä ei ole kysekään.
Okei. Mietitään tämä sinun ajatusten kautta, koska et kykene muuhun...
Jos Venäjän on pakko hyökätä, Ukrainaan, niin entäpäs jos joku taho olisi ennen sitä toimenpidettä voinut todistaa, että hyökkäys on tarpeeton...ei ole uhkaa? Ei tapahdu mitään, että Venäjän turvallisuus menetettäisiin? Eikö silloin Venäjän omia kansalaisiaan uhraamatta olisi kannattanut olla hyökkäämättä?
Onnistuinkohan selittämään homman oikein?- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Polttoaineen hinta on sen verran tärkeä asia, ettei sitä vaaranneta joidenkin asekauppiaiden etujen takia.
Mutta jännää, että asekauppiaat olisivat saaneet pilattua koko venäläisen tiedustelukoneiston ja armeijan siten, että ne päättivät aloittaa sotimisen.
Kuinkahan niiden olisi ollut mahdollista saada tuo aikaan ja varsinkin siten, että uskottelivat putinille, että hyökkäys kannattaa.Maailma ei ole noin yksinkertainen. Polttoaineista halutaan eroon, et ole huomannut?
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi. Sota rikastuttaa asekauppiaita. Siitä hyötyy tietyt vaikutusvaltaiset suvut. Ne hyötyvät myös siitä jos suurvallat tuhoavat toisiaan. Tulee valtatyhjiötä eli tilaa järjestellä maailmaa uudestaan.
Melko naiivia kuvitella noin kuin sinä. Joku tekee aina sodalla järjettömän omaisuuden.Voi ollakin totta.
Lännen pahat miehet tietää, mistä vivusta vetäisee, niin idioottiryssät hyökkää...
Kysymys kuuluu? Kumpiko voisi oppia jotain?Anonyymi kirjoitti:
Maailma ei ole noin yksinkertainen. Polttoaineista halutaan eroon, et ole huomannut?
Tällä hetkellä on juuri noin yksinkertainen, että kansatalous kärsii jos energian hinta nousee.
Anonyymi kirjoitti:
Maailma ei ole noin yksinkertainen. Polttoaineista halutaan eroon, et ole huomannut?
Polttoaineista ei väliä... vaan energian saamisesta sähköenergisksi on kyse lopulta...
Eikä sekään ole ongflma, vaan sähköenergian varastointi...
Ydinvoimakin lopulta on sama kuin höyrymoottori, joka pyörittää sähkögeneraattoria...hyötysuhde naurettava...
Millä se höyry lämmitetään nyt, on vielä riidankylväjä...
Mutta kun sähkölle saadaan varasto, pitää monen maan keksiä muut tulonlähteet nopeasti. Arabimaat mm. kokevat nopean ja kivukkaan inflaation. Ja miksipäs ei myös Venäjä...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin... et siis ymmärrä yhtä ihan yksinkertaista asiaa, vaan sinkoilet jonnekin muualle, kun et kykene ihan yksinkertaisimpaan päättelyyn.
Eikä sitä muuta ei siten niin mikään. Se on muuttumaton ja jo tapahtunut fakta.Jos sinulle syyllisen ja syyttömän / pahan ja hyvän määrittäminen tällaisissa konfliktitilanteissa on näin yksinkertaista, niin mitä olet mieltä Israelin ja Palestiinan tämänhetkisestä tilanteesta?
- sivusta Anonyymi kirjoitti:
Jos sinulle syyllisen ja syyttömän / pahan ja hyvän määrittäminen tällaisissa konfliktitilanteissa on näin yksinkertaista, niin mitä olet mieltä Israelin ja Palestiinan tämänhetkisestä tilanteesta?
- sivustaIsrael käy sotaa Hamas-terroristijärjestöä vastaan, joka piiloutuu Palestiinalaisten taakse, käyttäen heitä ihmiskilpinä. Siviilejä kuolee molemmilla.
Lisäksi Israelin hallitus on täynnä sotahullua porukkaa, mikä vaan lietsoo lisää vihaa...
Hamas taas hyödyntää ennenkaikkea kouluttamattomia köyhiä palestiinalaisia.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Israel käy sotaa Hamas-terroristijärjestöä vastaan, joka piiloutuu Palestiinalaisten taakse, käyttäen heitä ihmiskilpinä. Siviilejä kuolee molemmilla.
Lisäksi Israelin hallitus on täynnä sotahullua porukkaa, mikä vaan lietsoo lisää vihaa...
Hamas taas hyödyntää ennenkaikkea kouluttamattomia köyhiä palestiinalaisia.Eli kuka on syyllinen?
Anonyymi kirjoitti:
Eli kuka on syyllinen?
Mihin? Siihen, että Israelilaisia siviilejä tapetaan? Hamas..
Siihen, että Palestiinalaisia siviilejä kuolee? Hamas.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mihin? Siihen, että Israelilaisia siviilejä tapetaan? Hamas..
Siihen, että Palestiinalaisia siviilejä kuolee? Hamas.Eli Palestiina?
Anonyymi kirjoitti:
Eli Palestiina?
Ei kun Hamas, mikä toimii Gazasta käsin.
Onhan palestiinalaisia myös länsirannalla, mutta ei sieltäkäsin kaiketi terrori-iskuja nyt ole tehty.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ei kun Hamas, mikä toimii Gazasta käsin.
Onhan palestiinalaisia myös länsirannalla, mutta ei sieltäkäsin kaiketi terrori-iskuja nyt ole tehty.Onhan venäläisiäkin pitkin Venäjää, olematta missään tekemisissä Ukrainan tilanteen kanssa, mutta silti syytät Venäjää kokonaisuutena.
Anonyymi kirjoitti:
Onhan venäläisiäkin pitkin Venäjää, olematta missään tekemisissä Ukrainan tilanteen kanssa, mutta silti syytät Venäjää kokonaisuutena.
No minkäs maan ksnsalaiset päättäjilleen voi? Varsinkaan kun eivät voi tehdä, tai sanoa vastaankaan. Toisaalta suurin osa kannattaa johtajien toimia...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Israel käy sotaa Hamas-terroristijärjestöä vastaan, joka piiloutuu Palestiinalaisten taakse, käyttäen heitä ihmiskilpinä. Siviilejä kuolee molemmilla.
Hamas taas hyödyntää ennenkaikkea kouluttamattomia köyhiä palestiinalaisia.Susta huomaa hyvin sen, että argumentaatiosi on melko mustavalkoista ja nojaa lehdistä napattuihin latteuksiin. Se paljastaa ettet ymmärrä palestiinan tai ukrainan konfliktien historiasta mitään. Jakelet silti varmoja mielipiteitä vaikket ymmärrä.
Sen sijaan vaikka talvi ja jatkosodasta puhuttaessa olet realistisempi. Koska ymmärrät niistä historiaa etkä tee yhtä mustavalkoisia ja tyhmiä yleistyksiä.
Jatkosodassa oikeutit suomalaisten hyökkäystä NLn toimilla, mutta et ymmärrä että venäjän ja hamasin hyökkäyksille on vastaavia oikeutuksia. Anonyymi kirjoitti:
Susta huomaa hyvin sen, että argumentaatiosi on melko mustavalkoista ja nojaa lehdistä napattuihin latteuksiin. Se paljastaa ettet ymmärrä palestiinan tai ukrainan konfliktien historiasta mitään. Jakelet silti varmoja mielipiteitä vaikket ymmärrä.
Sen sijaan vaikka talvi ja jatkosodasta puhuttaessa olet realistisempi. Koska ymmärrät niistä historiaa etkä tee yhtä mustavalkoisia ja tyhmiä yleistyksiä.
Jatkosodassa oikeutit suomalaisten hyökkäystä NLn toimilla, mutta et ymmärrä että venäjän ja hamasin hyökkäyksille on vastaavia oikeutuksia.Suomi ei jatkosodassakaan hyökännyt...
Mutta niin Hamas, kun Venäjän hallinto tekee typeryyksiä vain omien henkilökohtaisten intressien takia, sekä uhraavat niiden vuoksi omia kansalaisia, sekä tapattavat muitakin.
Mutta niillä ei myöskään väliä faktoissa, mitkä ovat vääjäämättömiä virheitä kohtaan mitä kyseiset tahot teki. Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24 helmikuuta 2022 ja Hamas teki ohjusiskun Israeliin 7.10.2022 Gazasta.
Nuo edellämainitut faktat aiheuttivat konfliktit... miksi ne on tehty, ei kuulu siihen faktaan.
Kumpikin terroristisia rikollisia, joille ihmishenget, omatkaan ei merkkaa mitään.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No minkäs maan ksnsalaiset päättäjilleen voi? Varsinkaan kun eivät voi tehdä, tai sanoa vastaankaan. Toisaalta suurin osa kannattaa johtajien toimia...
Ehkä. Kuitenkin harvemmin mitkään asiat näyttäytyvät kovin yksinkertaisina tännepäin. Sota ja väkivalta on hanurista, se on ainakin fakta homma, muuten faktoja - tosiasioita, totuuksia, näihin liittyvien asioiden ympärillä ei kai tiedä meistä kukaan, tietänevätkö tai ymmärtävätkö edes ne niiden kauheuksien takana. Toheltavat ehkä vain suuruudenhulluudessaan menemään. Mie en ainakaan tiedä mittään.
“The more you know, the more you know you don't know.” - Aristoteles (ilmeisesti).
Ainoana joululahjatoiveena taas tänäkin vuonna se maailmanrauha. Alan menettää uskoni Joulupukkiin... Hyvää Joulua kuitenkin.
- se sivusta
- Anonyymi
Monasti monasti välis siin o aito oikea mies ja siit saa kuvan että on oikea vanhanajan mies ja siit sais täydellisen kumppanin
- Anonyymi
Hahhah. Kiva että om huumorii 😄
- Anonyymi
Välis on palstan parhaimmistoa viihdearvoltaan :))
- Anonyymi
Täällä on helppo esittää olevansa fiksu. Eli älykäs, toiset huomioiva ja tasapainoinen persoona joka keskustelee asioista.
Siinä on vaan se ongelma, että se on kauhea tylsää. Siksi se todellinen minä kannattaa säästää muualle.No nyt kun sanot noin, niin eräs miesoletettu allekirjoitti itsensä -todella vaikeeta- allekirjoituksella ja kirjoitti ihan asiallisesti.
Mutta hänenkin omakohtaiset perustelut törmäsivät oletuksiin.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No nyt kun sanot noin, niin eräs miesoletettu allekirjoitti itsensä -todella vaikeeta- allekirjoituksella ja kirjoitti ihan asiallisesti.
Mutta hänenkin omakohtaiset perustelut törmäsivät oletuksiin.Todella vaikeeta tykkäsi varhaisteini-ikäisistä tytöistä ja koitti saada hyväksyntää hyväksikäytölleen. En nyt ihan fiksuna pitäisi.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella vaikeeta tykkäsi varhaisteini-ikäisistä tytöistä ja koitti saada hyväksyntää hyväksikäytölleen. En nyt ihan fiksuna pitäisi.
xLinerTai ei hän kai hyväksikäyttänyt ketään. Mutta tinkasi hyväksyntää toteuttaa halujaan, yritti perustella miksi halujen toteuttaminen olisi hyväksyttävää.
Yäk...
Tai ei hän kai hyväksikäyttänyt ketään. Mutta tinkasi hyväksyntää toteuttaa halujaan, yritti perustella miksi halujen toteuttaminen olisi hyväksyttävää.
Yäk...
xLinerNo ei hän ainoa taatusti ollut täällä laatujaan. Ikäväkyllä. 🙄
Minusta kuitenkin sellaisia pitäis pyrkiä auttamaan jotenkin, etteivät vaan menisi toteuttamaan mitään fantasijoitaan.
Parempi olisi, jos sellaiset eivät jäisi yksin ajatustensa ja olojensa kanssa...🙄
Minusta pahin vaihtoehto on piiloutunut pedo, kun sellainen joka yrittää etsiä siihen jotain apua...
Täällä ri ehkä siihen voi vaikuttaa, mutta jos täältäkin vaikka saa edes kuvan, että on ok puhua siitä, niin kynnys mennä juttelemaan ammattilaiselle nenätysten voi madaltua. Ja paljon pahaa, voi jäädä tapahtumatta...sitä toivon.
- Anonyymi
Muumeilta kielletty ketju. Here we go again.
- Anonyymi
Kuultiinhan sinunkin muumin sanaa. Tai ainakin luettiin. Ja tämä on hyvä.
>simiti< - Anonyymi
Kritisoisin hiukan anonyymi-sanan käyttöä, kaikki tälle alustalle kirjoittavat ovat anonyymejä, toiset rekisteröityneitä, toiset eivät ja jotkut foliohatut käyttävät pelkkiä nimimerkkejä, soori 😂. Siis muumit, puolimuumit ja wannabemuumit
😂 no jos ovat törmänneet niin eivät ole välttämättä tiedostaneet mihin ovat törmänneet.
- Anonyymi
Kerran törmäsin rekkautuneeseen ja päät kumahtivat yhteen. Hetken makasimme maassa ja sitten autoimme toisemme ylös.
Hieman naureskeltiin ja menimme yhdessä lähikauppaan. Ostimme sinkkukaljaa, sekä mikroateriat.
Sieltä saapuasemme lähes juoksimme kotiin ja sinkut-palstalle.
>simiti<
- Anonyymi
En edes muista kysymystä mutta mua ei okesti kiinnosta se edes paskaakaan. 💩
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
...mutta kuitenkin ulostit sen.
No en voinut pidätelläkkään😆♥️💩
Harmis on selvästi hyvin fiksu ja älykäs kaveri. Hällä on kyllä erikoisia uskomuksia Suomen luomasta sotilaallisesta uhasta Venäjää kohtaan, mutta se sallittakoon hänelle.
Tuo "se sallittakoon" onkin juuri se pointti. 👍 Annetaan tilaa erilaisille näkemyksille, silloin kun ne eivät riko lakia. 🙂
- Anonyymi
kiitos :) Sen verran pitää korjata että ei kylläkään Suomi ole sotilaallinen uhka Venäjälle vaan hyödynnettävä välikappale suurvaltojen välisessä sodassa. Suomen saa mukavasti vastakkainasetteluun välineeksi ja voidaan hyödyntää taisteluissa mikäli sellaisia tulee mutta itsessäänhän Suomi ei pysty Venäjää millään tavoin uhkaamaan, se vain mahdollistaa sen uhkaamisen ja mahdolliset Venäjään kohdistuvat terroriteot Suomen maaperältä.
-harmiseikirj-
En tiedä olenko törmännyt täällä anonyymiin fiksuun miesoletettuun? Rehellisesti.. en edes välitä olenko vai en.
Täällä on monta erilaista fiksua tyyppiä ja eri tavalla fiksuja. Ja sitten on ei niin fiksuja, joihin itse lukeudun. Mutta väliäkö tuon.. ollaan kaikki erilaisia ja jokainen palstalainen on selkainen kuin on.
Nähdäkseni koko aloituksesi on taas aivopieru, niin, sellaisena sitä pidän. Kaikki palstailijat ovat mielestäni samanarvoisia ja tänne todellakin mahtuu kyllä erilaisuutta ja mielipiteitä. Oli sitten millainen anonyymi tahansa kyseessä.
Olet Disse ihana ja tykkään sinusta kovin, kuten tiedätkin, mutta en oikein saanut kiinni sinun ajatuskuviostasi taaskaan. Sain hieman ylimielisen vaikutelman annistasi ja sellaisen typerän vaikutelman, ettet ehkä taaskaan näje metsää puilta tai et ainakaan miettinyt mitä kirjoitelmaasi laitoit.
Ei se mitään.. olen jo oppinut, etten oikein aina pysy kärryilläsi. Ajatuskuviosi ovat .. hmm.. yksioikoisen monimutkaisia minulle.Usein tälläiset lähtee hetken mielijohteesta ja ne kun vaan sylkäsee kenttään, niin tulee mitä tulee...
Ei tämä missään ylimielisessä mielessä ole silti pistetty, vaan ihan silkasta uteliaisuudesta...😊
Saahan tänne minun mielestä kirjoitella ketkä vaan, enkä sitä pystyisikään rajaamaan. Mutta minun mielenkiinto kiinnittyy oikeastaan siihen, että eikö todellakaan juuri löydy miehiä, jotka voivat kirjoitella, keskustella, ilman että joko se menee kukkotappeluksi, syyttelyksi, uhoamiseksi, alistamiseksi tms?
Niin ja perusteluksi johonkin ajatukseen riittää vaikka satu joistain jännämiehistä, ytmeistä ja ätmeistä, sekä mistä lie pihatontuista. 🤣Disseisback kirjoitti:
Usein tälläiset lähtee hetken mielijohteesta ja ne kun vaan sylkäsee kenttään, niin tulee mitä tulee...
Ei tämä missään ylimielisessä mielessä ole silti pistetty, vaan ihan silkasta uteliaisuudesta...😊
Saahan tänne minun mielestä kirjoitella ketkä vaan, enkä sitä pystyisikään rajaamaan. Mutta minun mielenkiinto kiinnittyy oikeastaan siihen, että eikö todellakaan juuri löydy miehiä, jotka voivat kirjoitella, keskustella, ilman että joko se menee kukkotappeluksi, syyttelyksi, uhoamiseksi, alistamiseksi tms?
Niin ja perusteluksi johonkin ajatukseen riittää vaikka satu joistain jännämiehistä, ytmeistä ja ätmeistä, sekä mistä lie pihatontuista. 🤣Kyllähän mä sen tiesinkin, ettet sinä ylimielisyyttäsi tuollaista.
Vaikutelma oli vain sellainen. Aina ei kuitenkaan täältä ruudun takaa voi toisen vaikuttimista sanoa mitään.
Ja sen verran sinua tiedän, että ulosantisi joskus prakaa ja sinua ymmärretään harmillisen väärin. Mutta mä en olisi mä, jollen sanoisi suoraan. Sen sä tiedät taas minusta.
Juu.. onhan tuo tavallaan totta, että joskus täällä miesten (lue miesoletettujen) kesken homma menee ihan läskiksi, mut toisaalta menee se joskus naistenkin kesken. Haasteelliseksi.
Ätmitys, jännämies/- jenna ja ruikutus kuuluu palstaan.. niin valitettavaa kuin se onkin.
Ja on tosiasia, siis ihan fakta, että miesten verbaalinen kommunikointi on suppeampaa yleensä kuin naisten. Kun niistä tunteistaan ei voi "puhua" ja ainoa mikä on "sallittua" on valittaminen ja syytteleminen.
Olisi niin kivaa kuulla kun viinamies analysoisi itseään tai välis kertoisi arvelujaan oman sinkkuutensa syntysyistä. Tai vaikka AV perusteellisesti puisi heikkouden tunteen pelkoansa.
Jos näen palstalla miesoletetun avaavan haavojaan, se luultavasti olet juuri sinä. Ei muut osaa tehdä sitä täällä.
Se, että mies on tunteva ihminen, ei ole hyväksytty asia. Miehiä sorretaan siinä, että heille on annettu hyvin rajallinen muotti, jossa on pysyttävä. Sä et mahdu siihen muottiin ja siksipä olenkin sun fani.
Mutta ymmärräthän, että miehilläkin voi olla tarve kommunikaatioon vaikka heidän ulosantiaan rajoittaakin "miehen malli".
Menee vielä hitokseltaan aikaa, kunnes mies on samanarvoinen naisen kanssa tässä asiassa. Että saa olla ihminen. Rikkinäinen, vajavainen, heikko ja hajalla. Siis inhimillinen.
Joten miesoletettujen jututkin ovat sit samalla tasolla. Ei se ole muuta kuin kykenemättömyyttä. Opittu ja opetettu malli.
Ja asiaan ei todellakaan auta, että heitä kritisoidaan asiasta.
Ymmärtämystä .. hyväksyntää ja lähimmäisenrakkautta. Sitä.
Noin mielestäni.Pikku-pirpana kirjoitti:
Kyllähän mä sen tiesinkin, ettet sinä ylimielisyyttäsi tuollaista.
Vaikutelma oli vain sellainen. Aina ei kuitenkaan täältä ruudun takaa voi toisen vaikuttimista sanoa mitään.
Ja sen verran sinua tiedän, että ulosantisi joskus prakaa ja sinua ymmärretään harmillisen väärin. Mutta mä en olisi mä, jollen sanoisi suoraan. Sen sä tiedät taas minusta.
Juu.. onhan tuo tavallaan totta, että joskus täällä miesten (lue miesoletettujen) kesken homma menee ihan läskiksi, mut toisaalta menee se joskus naistenkin kesken. Haasteelliseksi.
Ätmitys, jännämies/- jenna ja ruikutus kuuluu palstaan.. niin valitettavaa kuin se onkin.
Ja on tosiasia, siis ihan fakta, että miesten verbaalinen kommunikointi on suppeampaa yleensä kuin naisten. Kun niistä tunteistaan ei voi "puhua" ja ainoa mikä on "sallittua" on valittaminen ja syytteleminen.
Olisi niin kivaa kuulla kun viinamies analysoisi itseään tai välis kertoisi arvelujaan oman sinkkuutensa syntysyistä. Tai vaikka AV perusteellisesti puisi heikkouden tunteen pelkoansa.
Jos näen palstalla miesoletetun avaavan haavojaan, se luultavasti olet juuri sinä. Ei muut osaa tehdä sitä täällä.
Se, että mies on tunteva ihminen, ei ole hyväksytty asia. Miehiä sorretaan siinä, että heille on annettu hyvin rajallinen muotti, jossa on pysyttävä. Sä et mahdu siihen muottiin ja siksipä olenkin sun fani.
Mutta ymmärräthän, että miehilläkin voi olla tarve kommunikaatioon vaikka heidän ulosantiaan rajoittaakin "miehen malli".
Menee vielä hitokseltaan aikaa, kunnes mies on samanarvoinen naisen kanssa tässä asiassa. Että saa olla ihminen. Rikkinäinen, vajavainen, heikko ja hajalla. Siis inhimillinen.
Joten miesoletettujen jututkin ovat sit samalla tasolla. Ei se ole muuta kuin kykenemättömyyttä. Opittu ja opetettu malli.
Ja asiaan ei todellakaan auta, että heitä kritisoidaan asiasta.
Ymmärtämystä .. hyväksyntää ja lähimmäisenrakkautta. Sitä.
Noin mielestäni.No mä purskauttelen joitain aloituksia hiukan vajavaisella pohjustuksella välillä ja vaikka panostaisinkin enemmän, silti joku vääntää sen nurinniskoin, joten ykshailee. 😁
Mutta totta turisit...
Tuohon "miesten muottiin" liittyy niin moni asia... ensinnäkin miehet itse ja toiset miehet. Sitten naiset ja ihan mummosta tyttäreen asti...yhteiskuntakin. Jopa lait.
Itse olen jotenkin jo päässyt siitä muotista niin kauas, etten enää meinaa osata edes hahmottaa, .istä se johtuu, tai mikä siihen muottiin ajaa ja ennenkaikkea, että miksi siihen edes haluaisi?
Mä varmaan nykyään jo skippaan kysymyksen: "ootkonää saanut p.llua?" reagoimatta siihen mitenkään. En edes jaksaisi paheksua...Disseisback kirjoitti:
No mä purskauttelen joitain aloituksia hiukan vajavaisella pohjustuksella välillä ja vaikka panostaisinkin enemmän, silti joku vääntää sen nurinniskoin, joten ykshailee. 😁
Mutta totta turisit...
Tuohon "miesten muottiin" liittyy niin moni asia... ensinnäkin miehet itse ja toiset miehet. Sitten naiset ja ihan mummosta tyttäreen asti...yhteiskuntakin. Jopa lait.
Itse olen jotenkin jo päässyt siitä muotista niin kauas, etten enää meinaa osata edes hahmottaa, .istä se johtuu, tai mikä siihen muottiin ajaa ja ennenkaikkea, että miksi siihen edes haluaisi?
Mä varmaan nykyään jo skippaan kysymyksen: "ootkonää saanut p.llua?" reagoimatta siihen mitenkään. En edes jaksaisi paheksua...Juu.. noin se mänee. Mäkin skippaan jo älämölyksi luokittelemani kommunikaation ihan suvereenisti. Tyhjää ja niin turhaa.
Ei kaikessa aina tarvitse olla sisältöä, mutta miksi vaivautua mölisemään jos ei mitään sisältöä siihen saa. Täällä noitä möliseviä miesoletettuja on aikasta, mutta olkoon. Heidänkin on tarve saada äänensä kuuluviin.
Se suotakoon.
Ei ne ole minunkaan jutut aina ihan priimaa. Minä sentään yritän sisällöllistää mölinääni.
Kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia. Meitä on niin moneksi. Niin hyvässä kuin pahassakin.Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. noin se mänee. Mäkin skippaan jo älämölyksi luokittelemani kommunikaation ihan suvereenisti. Tyhjää ja niin turhaa.
Ei kaikessa aina tarvitse olla sisältöä, mutta miksi vaivautua mölisemään jos ei mitään sisältöä siihen saa. Täällä noitä möliseviä miesoletettuja on aikasta, mutta olkoon. Heidänkin on tarve saada äänensä kuuluviin.
Se suotakoon.
Ei ne ole minunkaan jutut aina ihan priimaa. Minä sentään yritän sisällöllistää mölinääni.
Kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia. Meitä on niin moneksi. Niin hyvässä kuin pahassakin.Joo. Tuossa pojan kanssa just juteltiin ja selitelitiin yhtä jos toista maailmasta. Mietittiin, että jos kaikella pitäisi olla jokin tärkeä syy ja sen pitäisi olla järkevä, niin siinä jäisi monta sellaista sattumuksesta tulevaa virhettä ehkä tekemättä, eikä kehitystä eteenpäin tulisi samoin.
Että tosiaan tänne saa suoltaa mitä vaan ja kuka vaan. 😁Disseisback kirjoitti:
Joo. Tuossa pojan kanssa just juteltiin ja selitelitiin yhtä jos toista maailmasta. Mietittiin, että jos kaikella pitäisi olla jokin tärkeä syy ja sen pitäisi olla järkevä, niin siinä jäisi monta sellaista sattumuksesta tulevaa virhettä ehkä tekemättä, eikä kehitystä eteenpäin tulisi samoin.
Että tosiaan tänne saa suoltaa mitä vaan ja kuka vaan. 😁Sattumuksella on sijansa. Kaikessa.
Olisikin todella tylsää jos kaikki olisi hallittua ja boximaisen järkevää.
Ite olen ihan huithapeli monessakin asiassa, mutta joku järki siinäkin taustalla piilee..
Mutta hei, minähän olenkin tylsä ihminen. :D
Noh.. asiallinen tapahan olisi sanoa, että kaikissa meissä on järkeviä ja tylsiäkin piirteitä. Se vain, ettei järkevyys tosiaan ole aina tylsää ja päinvastoin.
Joidenkin mielestä järkevyys on jopa kiinnostavaa...
- Anonyymi
Voi kunpa xLiner rekkautuisi niin tietäisi lukematta alkua mitkä viestit voi suoraan skipata.
- Anonyymi
hae ketjusta xLiner ctrl+f
- Anonyymi
Ylimielisyydelläsi tuskin on mitään rajoja.
- Anonyymi
Ainakin rekkautuneilla on valtava tarve korostaa omaa erinomaisuutta. Vaikka olisi pettäjä korostetaan omaa uskollisuutta ja parisuhdekelpoisuutta ja niin poispäin.
En osaa sanoa, koska en ole ollut niin kauan täällä sinkut-palstalla. Olen kokenut, että keskustelut joihin olen osallistunut ovat olleet ihan hauskoja ja asiallisiakin.
En ole niinkään kiinnittänyt huomiota kuka vastaa ja mitä vastaa, jos kyseessä on yleinen avaus. Epäasiallinen käytös ja haukkuminen saa aina ns. karvat pystyyn missä tahansa palstalla.
Syrjiminen ja kiusaaminen pitäisi rajata pois kaikilta palstoilta. Niihin pitäisi hanakasti puuttua. Eriävän mielipiteen sanominen ei ole kiusaamista, vaan kaikenlaisia mielipiteitä tarvitaan, kunhan asiat esitetään asiallisesti. Kirjoittaessa ei saisi antaa liikaa valtaa tunteille ja alkaa haukkumaan toista.
Tässä kohtaa monesti huomaa sellaisen ihmisen, joka työskentelee esimerkiksi reklamaatioiden parissa, jotka voivat mennä helposti tunteisiin. Ihminen, joka käsittelee työssään reklamaatioita on tottunut kommunikoimaan hyvin silloinkin, kun menee ns. tunteisiin.
Suosittelen edelleen kaikkia lukemaan "Idiootit ympärilläni" -kirjan vaikkapa joululukemisena / kuuntelemisena. Siinä oppii ehkä kommunikoimaan paremmin toisen kanssa, kun huomaa millainen toinen kirjoittaja on.
Maailmassa on paljon epäystävällisyyttä. Kun suhtautuu avarakatseisesti toiseen ihmiseen ja ymmärtää myös eriäviä mielipiteitä, tulisi maailmasta edes vähän helpompi paikka olla ja elää. Minä kutsun sitä empatiaksi kanssaihmistä kohtaan.
Voi aloittaa vaikka siitä, että ei mollaa niitä, jotka ovat rekkautuneita. Ihmisillä on erilaisia syitä rekkautua ja ne eivät aina ole huomionkipeyteen liittyviä syitä.Tämä aloitus oli spontaani aivopieru...
Mutta mua oikeasti silti kiinnostaa jotenkin päästä takaisin siihen omituiseen "miestenmaailmaan", missä kaikrnlaista elämän problematiikkaa selitellään saduilla, mitä siellä "miestenmaailmassa" on keksitty.
Ja jotenkin tuntuu, että mitä enempi joku on pelkästään anonyymi, ei mitenkään tunnistettava tyyppi, sen hurjemmat on ne sadut...🤔
Ja vaikka se olisi vaan trollaamista, kuten "viinsmies-jutut", niin siltikin jonkun pitää nekin keksiä päässään.Disseisback kirjoitti:
Tämä aloitus oli spontaani aivopieru...
Mutta mua oikeasti silti kiinnostaa jotenkin päästä takaisin siihen omituiseen "miestenmaailmaan", missä kaikrnlaista elämän problematiikkaa selitellään saduilla, mitä siellä "miestenmaailmassa" on keksitty.
Ja jotenkin tuntuu, että mitä enempi joku on pelkästään anonyymi, ei mitenkään tunnistettava tyyppi, sen hurjemmat on ne sadut...🤔
Ja vaikka se olisi vaan trollaamista, kuten "viinsmies-jutut", niin siltikin jonkun pitää nekin keksiä päässään.Kyllä.
Ymmärrän ehkä mitä haet takaa enkä tuota loppukappaletta tarkoittanut, että olisin loukkaantunut rekkautuneiden arvostelusta.
Kaikillahan on oikeus sanoa mielipiteensä tuossakin asiassa, varsinkin, jos se esitetään asiallisesti.
Toin erilaisen näkökulman asiaan, eli kaikki rekkautumset eivät liity huomionkipeyteen tai siihen, että rekkautunut pitäisi itseään jotenkin parempana ihmisenä.
Olen ajatellut anonyymeistä ja trollauksesta, että joskus heillä (anonyymeillä ja trolleilla) on todella hyvä mielikuvitus ja saanut monet hyväntahtoiset naurut heidän jutuistaan.
En itsekään kirjoita kaikkia vastauksia kirjautuneena, koska aina en vain jaksa kirjautua mielialasta riippuen.
Tuohon asiaan on montakin syytä.Painavaa asiaa. On tosin ymmärrettävä myös se, että osa ihmisistä eivät osaa kommunikoida toista huomioiden.
Minä, minä ja minä paistaa läpi.
Ja sellaiset ovat herkeitä haukkumaan, syyllistämään ja kärjistämään. Heillekin on sijansa täällä palstoilla. Itse skippaan yleensä heidät noteeraamatta juuri ollenkaan.
Mutta sinusta olen huomannut, että sinulla on sydän paikoillaan. Kiva kun olet tullut tänne sinkkuihinkin. Tänne mahtuu sydämellisiä ihmisiä. Tilaa on.Mu5tasydän kirjoitti:
Kyllä.
Ymmärrän ehkä mitä haet takaa enkä tuota loppukappaletta tarkoittanut, että olisin loukkaantunut rekkautuneiden arvostelusta.
Kaikillahan on oikeus sanoa mielipiteensä tuossakin asiassa, varsinkin, jos se esitetään asiallisesti.
Toin erilaisen näkökulman asiaan, eli kaikki rekkautumset eivät liity huomionkipeyteen tai siihen, että rekkautunut pitäisi itseään jotenkin parempana ihmisenä.
Olen ajatellut anonyymeistä ja trollauksesta, että joskus heillä (anonyymeillä ja trolleilla) on todella hyvä mielikuvitus ja saanut monet hyväntahtoiset naurut heidän jutuistaan.
En itsekään kirjoita kaikkia vastauksia kirjautuneena, koska aina en vain jaksa kirjautua mielialasta riippuen.
Tuohon asiaan on montakin syytä.Otaksun, että olet naisoletettu. Enkä minä ole täällä missään vaiheessa huomannut, että kenenkään naisen tarvitsisi anonyymiyttä pitää mielipiteensä suojana, vaan korkeintaan suojana oma sukupuoltaan kohtaan.
Miehissä taas näkyy se, että piiloudutaan anonyymiyteen sen asian vuoksi. Ja usein sieltä tulee niitä aivopieruja, mitä ei oikeasti sanota irl ääneen.
Ja joitain ne naurattaa...mutta pahinta ehkä siinä on myös se, että usein ne on totta...
Kuten sanotaan, sadusta toinen puoli totta.
Esimerkiksi: Täällä puhutaan ätmeistä, eli atm=alemman tason mies. Joku varmasti vejättääkin trollijuttuja niistä, mutta toisaalta on täällä niitäkin, jotka ajattelevat olevansa jotenkin alempaa tasoa.
Niin ja viinamiehen juttuihinkin moni saattaa oikeasti yhtyä. Jos vaikka baarissa katsoo jotain kännistä äijää, joka villitsee naisia ja halailee heitä...eli viinalla saa naisseuraa. (Vaikka kyse olisi kaveriporukasta vaan)
Miehillä on usein, varsinkin jos ovat yksinasujia ja +30 v, usein todella suppea näkymä maailmasta. Samanmoinen naonen taas usein on sosiaalisempi ja verkostuneempi...laajempi maailmankuva.Pikku-pirpana kirjoitti:
Painavaa asiaa. On tosin ymmärrettävä myös se, että osa ihmisistä eivät osaa kommunikoida toista huomioiden.
Minä, minä ja minä paistaa läpi.
Ja sellaiset ovat herkeitä haukkumaan, syyllistämään ja kärjistämään. Heillekin on sijansa täällä palstoilla. Itse skippaan yleensä heidät noteeraamatta juuri ollenkaan.
Mutta sinusta olen huomannut, että sinulla on sydän paikoillaan. Kiva kun olet tullut tänne sinkkuihinkin. Tänne mahtuu sydämellisiä ihmisiä. Tilaa on.Olet oikeassa, että kaikki ei osaa. Ei varmasti kukaan osaa aina kommunikoida sujuvasti.
Ehkä kaikista tärkeintä on mielestäni hyväntahtoisuus, vaikka ei aina osaisi kirjoittaa.
Kiitos paljon Pikku-pirpana. Olipa tosi kauniisti sanottu. Ihan häkellyin ja silmät kostuivat.
Oikein ihanaa joulunaikaa sinulle ja lämpöä iltaasi! :)Mu5tasydän kirjoitti:
Olet oikeassa, että kaikki ei osaa. Ei varmasti kukaan osaa aina kommunikoida sujuvasti.
Ehkä kaikista tärkeintä on mielestäni hyväntahtoisuus, vaikka ei aina osaisi kirjoittaa.
Kiitos paljon Pikku-pirpana. Olipa tosi kauniisti sanottu. Ihan häkellyin ja silmät kostuivat.
Oikein ihanaa joulunaikaa sinulle ja lämpöä iltaasi! :)Joulunaikaa sinullekin.
Lämpöä ja rakkaudellisia tunteita.
- Anonyymi
Myös miehet voi olla fiksuja, kaikki ei silti ole
- Anonyymi
Kun kyseessä on ihminen, niin fiksuus on yleensä näkökulmakysymys. Lähinnä jotenkin järkevään on voinutkin törmätä. Fiksuja minun näkökulmani mukaan on ehkä noin prosentti väestöstä. 🙂
JasuNo mä mietin ihan tavallista fiksuutta tässä... lähes maalaisjärkeä, että kykenee ihan erottamaan sadun ja oikean elämän...
Muistan muuten kysyneeni joskus sinultakin, että mikä niissä rentuissa/jännämiehissä naisia viehättää. Siitä on kyllä aikaa...mutta silloin itsekin pidin noita satuja uskottavina/mahdollisina. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mä mietin ihan tavallista fiksuutta tässä... lähes maalaisjärkeä, että kykenee ihan erottamaan sadun ja oikean elämän...
Muistan muuten kysyneeni joskus sinultakin, että mikä niissä rentuissa/jännämiehissä naisia viehättää. Siitä on kyllä aikaa...mutta silloin itsekin pidin noita satuja uskottavina/mahdollisina. 😊No juu, ne on niitä järkeviä. Enimmäkseen, joilla on inhimillinen tyhmyys yksi näkyvä piirre järkevyyden ohessa. Minulle fiksuus on ehkä astetta enemmän sitä ettei ole tyhmäkään oikein koskaan. 😅
Ja niitä ihmisiä tapaa ärettömän harvoin. Hädin tuskin ikinä.
En tiiä mikä viehättää. Minua ei itse jännyys ole ikinä viehättänyt, mutta olen langennut puhujan lahjoihin, hyvään roolisuoritukseen.
Kun tiedän jonkun olevan nk. jännä, kierrän kaukaa. Tehny niin aina, ei tietoista siis itelläni ollut jänniin törmääminen. Pikemminkin kivoja rooleja vetävään äkkinäiseen, joka paljastuu näyttelijäksi ja kivuus rooliksi.
Jasu
- Anonyymi
Anonyymi on kuin ylväänä lentävä yksinäinen kotka. Rekkautuneet ovat lokkeja.
Kyllä lokkikin on tärkeä!
Nehän ilostuttaa kaikkia jäätelönsyöjiä kesäisin varastamalla jätskin ja paskoo päähän. Minä kutsun niitä jäälokeiksi.
Puhumattakaan niistä lokeista, jotka varastavat ranskalaisia känniläiseltä. Ne ovat ranulokkeja, eli ranukkeja.
Pointtina tässä ehkä se, että vaikka olet anonyymi, niin et ole toisia parempi. Kaikilla oma tehtävänsä.
- Anonyymi
Joo, kvg-mies.
Ja milläs nyt olet hyväksymättä mun vastaukseni?Anonyymejä täällä oon minäkin, mutta tarkoitin nimimerkittömyyttä tai allekirjoittamattomuutta...
Kvg on ihan jees, vaikka siihen itse nimimerkkiinkin minusta liittyy proamista, mikä ei tulisi ilmi irl...
Tai epäilen niin...tulee mieleen takavuosien sketsi. "Hiljaisen miehen hiljainen mielenosoitus". Oisko joskus Aake Kalliala ja Pirkka-Pekka Petelus tehnyt sellaisen...en löytänyt yuotubesta...
- Anonyymi
Aika monet varttuneemmat miehet ovat jo miettineet tunne-elämänsä sellaiseen kuntoon jonka kanssa pärjäilee. Sinä kai kipuilet sen kanssa vieläkin ja koet sen pohdinnan jonkinlaisena fiksuutena.
Heh... mä oon jo nähnyt täällä varttuneempien miesten tunne-elämän varmuuksia tarpeeks...ei kiitos. 🤣
Disseisback kirjoitti:
Heh... mä oon jo nähnyt täällä varttuneempien miesten tunne-elämän varmuuksia tarpeeks...ei kiitos. 🤣
Kynis, Harmis, Av, Genio....voi tsiisus sentään...mielummin leijun tyhjiössä tuhat vuotta kuin nuo "tyyneydet". 🤣
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kynis, Harmis, Av, Genio....voi tsiisus sentään...mielummin leijun tyhjiössä tuhat vuotta kuin nuo "tyyneydet". 🤣
Kylläpä täällä saa heti aamusta nauraa! 🤣
xLiner
- Anonyymi
Toi mies oletettu on hämäävä. Sillä kyllä täällä on ollut ihan mielenkiintoisia ja monisävyisiä anoja kaiken aikaa. Niin miehinä, kuin naisinakin. Niiden kanssa ollut jopa helpompi jakaa niitä syvempiä, kas kummaa...
- Anonyymi
Ja näkemättä, jokainen on ano.
- Anonyymi
Olet liian fiksu että jaksaisin aloituksiasi tai ketjujasi lukea. Keskityn mieluummin ei ' fiksuihin. 'Sinä kun pärjäät muutenkin.💩
Vastaan disselle tähän, kun tuli joku bugi enkä saanut vastattua oikeaan kohtaan.
Olen kyllä naisoletettu ja olen kokenut, että anonyymiutta on joskus ihan hyvä pitää suojana olipa kyse miehestä tai naisesta. Toki jos saa ilmaista oman mielipiteensä rauhassa, niin tilanne on ihan erilainen.
Se on surullista, jos mainitsemastasi syystä pitää piiloutua naamion taakse. Ymmärrän kuitenkin, että kaikkea ei voi tai kannata sanoa ääneen.
En myöskään naura ihmisille, vaan sille, jos joku asia muotoillaan jotenkin hauskasti ja vitsikkäästi.
Muistan kun ensimmäistä kertaa törmäsin ätmi-sanaan, niin se piti heti googlettaa. Ainahan se surettaa, jos pitää itseään huonompana kuin toisia (en tarkoita rikollisuutta, koska teot aina tuomittavia) ja taas jos joku pitää itseään parempana kuin muita.
Ei miestä välttämättä kiinnosta sivistää itseään, että siinä mielessä jotkut viinamiehen jutut voivat kolista jollekin ja ollakin ihan realismia. Täällä suomessa kun olemme, miehet usein tapaavat kavereitaan juuri saunailloissa ja baareissa eikä kahvila- tai "muuten vain" -kyläilykulttuuria ole juurikaan.- Anonyymi
Kysymykseen ei voi oikein vastata jos itse fiksuutta ei määriteltäisi.
Kysymys kai kuuluu, mitä miehen tulisi elämässään läheisille olla, jotta fiksuksi voisi luonnehtia?
Palstallakin voisi olettaa tiettyä käyttäytymistä, aivan samoin mitä läheisiä kohtaan?
Useinhan ne jotka ovat eniten äänessä, ovatkin niitä, joista ei itse pitäisi:)
Kuolinvuoteella tämä kaikki tulee itse arvioida, se, olisiko elänyt elämänsä fiksusti vai ei.
AV - Anonyymi
Pönttis oli kyllä äärettömän fiksu. Varmasti palstan kaikista tietävin ja fiksuin.
- Anonyymi
Ei se ollut mies :D
- Anonyymi
Pönttis oli kiivas Justiina, vähän hullu.
Onneksi kaikki tajusi pitää näppinsä erossa siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pönttis oli kiivas Justiina, vähän hullu.
Onneksi kaikki tajusi pitää näppinsä erossa siitä.Äksyilet vain, koska sait ihanalta justiinalta pakit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äksyilet vain, koska sait ihanalta justiinalta pakit.
Sanotaanko näin:
Justiina yritti tavoitella yhteystietoa profiilistani, mutta pidin sen omana tietonani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanotaanko näin:
Justiina yritti tavoitella yhteystietoa profiilistani, mutta pidin sen omana tietonani.Huomasimme kaikki kuinka v*tuunnuit kun Pönttis ei osoittanut kiinnostusta vanhaa ukkoa kohtaan. Näkyy kyrsivän siis vieläkin. Pönttis teki oikean ratkaisun ja näki feikistä läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasimme kaikki kuinka v*tuunnuit kun Pönttis ei osoittanut kiinnostusta vanhaa ukkoa kohtaan. Näkyy kyrsivän siis vieläkin. Pönttis teki oikean ratkaisun ja näki feikistä läpi.
Yritimme sanoa Pönttikselle millainen huijari palstalla luuraa ja siitä pitää pysyä kaukana. Onneksi Pönttis kuunteli. Sittemmin Pönttis lopetti kivat keskustelunsa, mutta ehdottomasti viisain se oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasimme kaikki kuinka v*tuunnuit kun Pönttis ei osoittanut kiinnostusta vanhaa ukkoa kohtaan. Näkyy kyrsivän siis vieläkin. Pönttis teki oikean ratkaisun ja näki feikistä läpi.
:)
Hyvää Joulua sinullekin. - Anonyymi
Kertoi facessa, että kihloissa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnea! Hyvää joulua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari vastausvaihtoehtoa:
Voi mies parkaa.
tai
Pönttis itse hourii täällä edelleen, juuri tuossa edelläni.
- Anonyymi
Oletan sinun tässä yhteydessä tarkoittavan fiksulla sujuvaa ihmisten lukemista ja tunteiden tulkkia? - cu-
En, kun ihan tavallista normaalia keskustelua mistä vaan ilman erikoisempaa öyhöttämistä.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
❤️ Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845157Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.253480Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j382828Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin91972Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581820- 471586
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2631476- 941382
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441356Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731078