Paavali, apostoli - faktoja fiktioiden sijaan! (3.6.2024

Anonyymi-ap

Paavali, apostoli - katsausta - UT:n faktoja

Paavalia ja yleensäkin Jumalan asioita vihaavat valheveljet ja ateistit koettavat epätoivon vimmallakin puskea naurettavia "satujaan" Paavalista. Vailla MITÄÄN todisteita, argumentteja.

Eihän valheille sellaisia löydy!

Samojen fiktioiden ja harhojen jankuttaminen on säälittävää ja naurettavaakin. Eihän kukaan normaali ihminen ota todesta sellaista trollausta, jossa näkyy vakavia realiteettitason ongelmia....

Uusi testametti antaa kyllä valaisevan ja totuudellisen kuvan Paavalista.

Ei siis mitään hätää, vaikka pimeyden agentit koettavat kirjoittaa kuin uutta pirun raamattua, vuosikertamalli 2024.!

Iljettäviä kaatopaikkatason postauksia joa hajunkin perusteella voi karttaa!

Näin Paavali itse:

Galatalaiskirje 1:1
”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.”

Paavalin apostolinvika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tavalla valittu.

• Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)
• Paavalin viran tunnustuvat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)
• Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.
• Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.
• Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)
• Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.
• Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.
• Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!
• Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.
• Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” .
• Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.
• Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen; ulkoinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!
• Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!

-----------------------------------------------------------------

Jatkoa aloitukseen: Paavali, apostoli (kooste) UT:n faktoja

Paavali, apostoli (kooste) UT:n faktoja

Paavalin apostolinvika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tavalla valittu. ( Gal 1:15)

1. Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)
2. Paavalin viran tunnustuvat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)
3. Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.
4. Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.
5. Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)
6. Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.
7. Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.
8. Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!
9. Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.
10. Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” .
11. Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.
12. Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen; ulkoinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!
13. Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!

45

332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paavali jatkoi myyräntyötään soluttautumalla kristittyjen seurakuntaan.

Aiheutti hajaannusta ja riitoja kristittyjen keskuuteen pahat mielessä.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".

• Anonyymi

Matt. 12:30

Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

• Anonyymi

Luetko sanomalehteäkin lauseen sieltä täältä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Paavali oli Jeesuksen puolella. Loppuun saakka!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavli oli Jeesuksen Kristuksen puolella. Loppuun saakka. Amen.

• Anonyymi

Paavali oli valehtelija, ei mikään Jumalan työtoveri.

Paavali oli Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi

Paavali antoi valheen avaimet Mormoneille hyväksymällä ns. sijaiskasteet kuolleitten puolesta.

1. Kor. 15:29

Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

Paavali ei edes ymmärtänyt kasteen oikeata merkitystä, koska ei ollut oikeiden Karitsan apostoleiden joukossa Galilean vuorella, jotka Jeesus delegoi tekemään kastamalla ja opettamalla opetuslapsia itselleen. (Matt.28:18-20)

Paavali ei kuulu joukkoon.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi

Sorry? Paavali ei elänyt silloin kun mormonihanke alkoi!! Eikä siis voinut antaa "ohjeita" noin 2000 vuotta kuolemansa perästä!

Koettakaa tulla edes järkiinne!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sorry? Paavali ei elänyt silloin kun mormonihanke alkoi!! Eikä siis voinut antaa "ohjeita" noin 2000 vuotta kuolemansa perästä!

Koettakaa tulla edes järkiinne!

Mormonijohtaja oli Parhamin hyvä ystävä.

Mormonooni Joseph Smith kuoli vankilatappelussa.

Helluntaijohtaja Parhami vietiin vankilaan sodomiasta.

1. Kor. 15:29

Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

• Anonyymi

Paavalille helluntain tapahtumat olivat pelkkiä tarinoita ja huhupuheita, koska mies oli siihen aikaan vielä tappohommissa.

Ei kuullut eikä nähnyt mitä oikea kielillä puhumisen armoalhja helluntaina tarkoittia. Oikeilla vierailla kielillä järkevien asioiden puhumista. ei mitään molotusta (glossolaliaa).

Eikä kukaan helluntaina kaatuillut selälleen hurmoshenkien voimasta.

Helluntailailaeset eksyttävät ihmisiä helluntain tapahtumilla.

Ihmisten kannattaisi itse lukea niistä ajatuksen kanssa Raamatusta, eikä vain toistella hellareiden valikoituja yksittäisiä jakeita, joilla he eksyttää ihmisiä.

• Anonyymi

Luettu on Raamattua. Eikä uskota 2024 kirjoittavia satusetiä! Paavali oli Jeesuksen Kristuksen apostoli, jonka Jeesus valitsi Juudaksen tilalle, kavaltajan tilalle!

• Anonyymi

Korintossa Paavali puhui hurmoskielistä molotusta eli glossolaliaa. (siansaksaa)

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Yet in the church I had rather speak five words with my understanding, that by my voice I might teach others also, than ten thousand words in an unknown tongue.

Thayer's Greek Lexicon

Sana: hurmoskieli, unknown tongue

Translitteroitu

Strongin koodi 1100

γλωσσα

glossa gloce-sah'

• Anonyymi

Pietari opetti helluntaina, että ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja vasta sitten sinne puhtaaseen ja tyhjään sydämeen voidaan vuodattaa Pyhä uskon Henki.
      Ei toisinpäin kuten Paavali puhui.

Apt.2: 38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä ja teidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa.

Paavali uskotteli, että ihminen näkee ja tietää, kehenkä Pyhä Henki menee. No sitä ajatusta hellaritkin viljelee.

Raamatun mukaan Jumala on salattu Jumala, eikä ihminen edes tiedä, mistä Pyhä Henki tulee ja kehenkä Pyhä Henki menee.

"ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee"

Pyhä Henki ei ihmisen sisällä molise joutavia hurmoskieliä, kuten hellarit opettaa.

Room. 8:26

Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

• Anonyymi

Tällä palstalla on vilissyt väitteitä apostoli Paavalista kuin ”vilkkilän kissoja”! Taikka enemmänkin? Kuin tartuttavia (tappavia) pahuuden patogeeneja: viruksia, bakteereja, loisia…

Tietenkään pahuuden panokset eivät voi vahingoittaa niitä Jeesuksen Kristuksen totisia uskovia, joilla on kunnossa oleva ”Hengen Sota-asu”. Taisteluvarustus: ( Efes 6:10-20)
      • totuuden vyö
      • vanhurskauden haarniska
      • alttiuden kengät (evankeliumille)
      • uskon kilpi
      • pelastuksen kypärä
      • Hengen miekka ( = Jumalan Sana)
      • rukous (nonstop)
      • valvominen ja rukous

Paavali pahuuden pommituksen objektina!

Galatalaiskirje 1:1
      ”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.”

Paavalin apostolinvika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tavalla valittu.

• Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)
      • Paavalin viran tunnustuvat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)
      • Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.
      • Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.
      • Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)
      • Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.
      • Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.
      • Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!
      • Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.
      • Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” .
      • Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.
      • Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen; ulkoinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!
      • Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!

Tyhjiä valheväitteitä Paavalista!

Kun katsahtaa sitä väitteiden viidakkoa, joka on vilissyt tällä palstalla, Paavalista? Niin mitä siitä?
      Hyvin äkkiä paljastuu se valheiden isän, paholaisen, Jumalan vastustajan likainen tunkio.
      Jo järkikultakin todistaa, että ihan MAHDOTONTA lajia on väitteet! ( = Tietenkään niille ei ole todisteita; argumentteja - ei raamatusta, eikä mistään!)

Jos siis ymmärryskyky edes kohtalaisesti toimii? Niin se jo todistaa, että mahdotonta olisi ollut olla se ”Paavali” (?) jota valheväitteillä on koetettu rustata tarjolle! Miten Paavali olisi ehtinyt olla KAIKKEA sitä mitä on esitetty?
      • Jesuiitta
      • roomalaisen mafian agentti
      • roomalainen tappaja
      • miekankäyttäjä, miekkailija…
      • glossoliaa puhuva eksyttäjä
      • jne
      • jne

?? Lista niistä kaikista ”titteleistä” (joita Paavaliin) on ympätty - on NIIN PITKÄ että…?
      Viimeisimpiä väitteitä on että Paavali oli Talibaani!

• ”Taliban tai Taleban on pataanien muodostama sunnalainen ääriliike, joka hallitsi Afganistania vuosina 1996–2001 ja jälleen kesästä 2021. Järjestö tunnetaan äärimmäisen vanhoillisesta islamin tulkinnasta, ja se kutsuu hallitsemaansa valtiota Afganistanin islamilaiseksi emiirikunnaksi.” Wikipedia

Kyllä on eksyttäjillä ja pilkkaajilla menneet kaikki sekaisin: puurot-vellit-keitot-kastikkeet-lisukkeet-myrkyt-ja-toksiinit! Että Paavali olisi ehtinyt olla jopa ”talibaani” (!) yli 2000 vuotta sitten? No, onneksi kaikki on julkista soopaa!

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008761/paavali-jeesuksen-apostoli--(-3)--faktoja-vai-valheita

• Anonyymi

Johannes oli rehellinen Karistsa apostoli, joka säilytti terveen uskon loppun asti
      ja hän tunnusti, että alkuseurakunta on Paavalin kaltaisten antikristuksien vallassa ja siksi toiset apostolit karkottivat hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi

Saulus Tarsolainen oli murhamies, joka joutui paljon valehtelelemaan ja peittelemään tekojaan. Esiintyi väärällä nimellä, kuten roistojen tapana on.

• Anonyymi

Jumala heitti Paavalin Saatanan enkelin haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

Eikä ottanut pois demonia (King James: The messenger of Satan" henkiolento)
        miehestä, vaikka kuinka sitä rukoili ja aneli.

Korintossa tuo Paavalin demoni teki miehen kautta kaikenlaista, sai Paavalin puhumaan hurmoskielillä (glossolaliaa) samalla tavalla kuin siellä ollut Delfoin oraakkeli. Hurmoskieliä kutsuttiin siellä kauniisti enkelien kieliksi. Ks. alkukielen mukaan enkelien kielet tarkoittaa pahan hengen puhumaa "glossolaliaa."

Paavali järjesti Kreikassa Oraakkelin tapaan erityiset selittäjät kääntämään sekavan hurmoskielisen molotuksen ymmärrettävään muotoon, mutta eihän siitä kukaan selvää ottanut mitä ne molisi.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Näin kävi Paavalille

Matt. 12:44

Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.

Luuk. 11:24

Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.

Sellaisen ihmisen viimeiset vuodet tulevat pahemmiksi kuin aikaisemmat.

Lopulta Saatanan enkeli -demoni tappoi Paavalin Roomassa.

• Anonyymi

Sinä olet valehteleva paholaisen kätyri. Kukaan ei satujasi ota todesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala heitti Paavalin Saatanan enkelin haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

Eikä ottanut pois demonia (King James: The messenger of Satan" henkiolento)
        miehestä, vaikka kuinka sitä rukoili ja aneli.

Korintossa tuo Paavalin demoni teki miehen kautta kaikenlaista, sai Paavalin puhumaan hurmoskielillä (glossolaliaa) samalla tavalla kuin siellä ollut Delfoin oraakkeli. Hurmoskieliä kutsuttiin siellä kauniisti enkelien kieliksi. Ks. alkukielen mukaan enkelien kielet tarkoittaa pahan hengen puhumaa "glossolaliaa."

Paavali järjesti Kreikassa Oraakkelin tapaan erityiset selittäjät kääntämään sekavan hurmoskielisen molotuksen ymmärrettävään muotoon, mutta eihän siitä kukaan selvää ottanut mitä ne molisi.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Näin kävi Paavalille

Matt. 12:44

Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.

Luuk. 11:24

Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.

Sellaisen ihmisen viimeiset vuodet tulevat pahemmiksi kuin aikaisemmat.

Lopulta Saatanan enkeli -demoni tappoi Paavalin Roomassa.

Huono satu, ei kelpaa. Saatanalle sinä itse olet valittu.

• Anonyymi

Korinton oraakkeleiden enkelien kieli tarkoittaa glossolaliaa

1. Kor. 13:1

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Though I speak with the tongues of men and of angels, and have not charity, I am become as sounding brass, or a tinkling cymbal.

The tongues of men and engels (siansaksaa, molotusta)

Sana γλωσσα (glossa gloce-sah' ) tongue

Thayer's Greek Lexicon

Sana

Translitteroitu

Strongin koodi 1100

γλωσσα

glossa gloce-sah'

• Anonyymi

Paavali on Jumalan armosta päässyt myös Raamattuun Uuden Testamentin pääopettajana. Kuka ei usko Paavalia ja muita apostoleja ei usko itse Jeesustakaan, Jumalaa. Ja mitenkäs sellaisille tulee käymäänkään!

• Paavali on Jumalan super työmies.Kiitos Jumalalle Paavalista.
      Olemme ihmiskuntana paljon viisaampia Jumalan asioiden suhteen.

• Anonyymi

Hyvä kommentti!
        Paavali oli erikoisapostoli. Ja oikeastaan evankelioi silloisen ajan roomalaisen imperiumin alueet.

Paavalin työn hedelmänä Jeesuksen Kristuksen seurakunnat syntyivät laajalle alueelle.
        Ei ihme, että perkele edelleen on vihainen uskolliselle apostoli Paavalille!

Ja paholainen löytää käsikassaroikseen kavereita. kuten tääkin palsta todistaa.

Turhaa energian haaskuuta se on!

Sitä voisi verrata siihen, että kirppu yrittää voittaa leijonan! Uhoaa pikkiriikkisessä päässään, että kyllä minä tämän leijonan tästä päihitän. Olen jo turkissa muhimassa....

Leijona nauraa. Tietysti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kommentti!
        Paavali oli erikoisapostoli. Ja oikeastaan evankelioi silloisen ajan roomalaisen imperiumin alueet.

Paavalin työn hedelmänä Jeesuksen Kristuksen seurakunnat syntyivät laajalle alueelle.
        Ei ihme, että perkele edelleen on vihainen uskolliselle apostoli Paavalille!

Ja paholainen löytää käsikassaroikseen kavereita. kuten tääkin palsta todistaa.

Turhaa energian haaskuuta se on!

Sitä voisi verrata siihen, että kirppu yrittää voittaa leijonan! Uhoaa pikkiriikkisessä päässään, että kyllä minä tämän leijonan tästä päihitän. Olen jo turkissa muhimassa....

Leijona nauraa. Tietysti.

Näin se on, mutta tuo / nuo Paavalin herjaajat joutuvat vastaamaan sanoistaan viimeistään viimeisen tuomioistuimen edessä. Ilm. 20:11-15.

• Anonyymi

Paavalista löytyy hyvin kattavaa tekstiä Apostolien teoista,

1) Paavali julisti ja opetti Jeesuksen Kristuksen evankeliumia

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18007474/paavali-julisti-ja-opetti-jeesuksen-kristuksen-evankeliumia!-(1)----(s24-kristinusko)--aluksi--talla

2) Paavali - Jeesuksen apostoli (2)
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008753/paavali-jeesuksen-apostoli-(-2)--faktoja-vai-valheita

3) Paavali Jeesuksen apostoli: (3)
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18008761/paavali-jeesuksen-apostoli--(-3)--faktoja-vai-valheita

X) Paavalin valinta Juudaksen tilalle:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18009035/apostolin-paavalin-valinta--juudaksen-tilalle---mita-siita

4) Paavali - pakanain apostoli:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18010097/paavali-pakanain-apostoli--(4)--sanan-faktoja!#comment-123081884

Apostoli Paavalista on erittäin hyvin ja laajasti kirjoitettu UT:ssa. Ei siis tarvitse haksahtaa sellaisiin likaisiin törkyväitteisiin, että Paavali oli valehtelija, tms.

Totuuden tulessa valheet palavat poroksi!

5) Paaavali tunnustettu apostoli:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18011795/paavali-tunnustettu-apostoli!--(5)--utn-faktoja

6) Paavali, kärsimysten ja voiton apostoli
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18013221/paavali-karsimysten-ja-voiton-apostoli!---(6)--utn-faktoja

Paavali ja ristin sanoman julistus!
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18015472/paavali------ristin-evankeliumin-apostoli--(8)--utn-faktoja#comment-123137477

Paavali syntisten apostoli, osa 9

Jatkoa aiheeseen:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18016727/paavali----syntisten-apostoli--(9)--utn-faktoja#comment-123157019

Apostoli Paavali: vainottu, pahoinpidelty (osa 10) tästä linkistä

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18017701/paavali----vainottu-pahoinpidelty--apostoli---(10)--utn-faktoja

• Anonyymi

2) Takaisin maan pinnalle ja faktoihin -Paavalista!
      -----------------------------------------------------------

Suuri osa Raamattunsa ( ja historiaa) tuntevista ihmisistä (uskovista) saattoi toki jopa nauraa tuollaiselle hömpälle, Paavalista. Ja naurettavaa satuahan se oli ja on! On siis pysyttävä niissä tiedoissa, jotka ovat olleet ja pysyneet.
      • Paavali ei ollut Rooman armeijan sotilas.
      • Paavali ei ollut Rooman armeijan tappokomppanian päällikkö.
      • Paavali ei vainonnut Jeesuksen uskovia roomalaisella delegaatiolla.
      • Paavali vainosi Jeesuksen uskovia juutalaisen kiihkouskonnon syystä.
      • Paavali sai kristittyjen vainoon "eväät" synagoogilta ja papeilta.
      • Rooman armeija ei ollut lähettänyt Paavalia kristittyjen kimppuun.
      • Hän toimi ihan omassa innossaan ja vihassaan, mutta sai valtuuksia?

• Anonyymi

Yes. Näin se on.

• Anonyymi

Kiitos hyvästä aloituksesta.
      Saman olemme muutkin huomanneet. Tällä palstalla riehuvat esim. luterilaiset rähjäihmiset. Niistä ei pitäisi välittää. Mutta kun nuo ovat lähes vallanneet tämän helluntailaispalstan ja näin ajaneet pois raitishenkiset aidot uskovat, niin jotain pitäisi alkaa tehdä. Palstan valvojat eivät välitä asiasta, vaikka se kuuluisi heidän tehtäviinsä. Mistähän saisi yhteystiedot suomi24 palstan korkeimpiin johtohenkilöihin? He voisivat auttaa ja saada palstan taas asialliseksi.

• Anonyymi

Kiitos yksin Herralle, jos jotakin positiivista!!

Palstan valvojat?

Kun s24 palstoille nousee noin 10 000 viestiä / per päivä?

Eivtä "valvojat" pysy perässä.

Vastuu on palstojen käyttäjillä.

Sitä varten on ilmiantokanava.

Suomi24 omistaa nykyisin City Gigital Group - niminen firma.

Kun googlaa sen, sieltä nousee henkilö, joka vastaa Suomi24 keskusteluiden asiasta.
        En muista nimeå, mutta se nousee esille.

On oltu siihen tyyppiin yhteydessä, ja muutamat asiat ovat korjaantuneet!!
        Yleensä on niin, ettei kukaan ota vastuuta. Mutta kun puuttuu asioihin, voi tapahtua MUUTOSTA.

JK: laitan kohta linkin...

• Anonyymi

Paavalissa oli Saatanan enkeli, mutta ei Suojelusenkeliä.

• Anonyymi

Paavalissa ei ollut "saatanan enkeliä". Se oli Paavalin ulkopuolella, ja oli saanut rajatun luvan "rusikoida, kiusata" Paavalia ulkopuolelta, hän ruumistaan - kehoaan!

Sisällä asui Herra Jeesus Kristus. Hallitsi Paavalin hengessä, ja valvoi myös, ettei saatanan "rusikointi ja kiusaaminen" edennytniin, että se olisi rajoittanut taikka pysäyttänyt Jeesuksen Kristuksen evankeliumin työtä!

Amen!

Saatanan enkeli ei ollut Paavalin "herra". Jeesus Kristus oli Herra ja hallitsija Paavalin elämässä - loppuun saakka. Damaskontiellä tapahtuneen totisen kääntymyksen perästä.

Raamatun mukaan näin:

"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi." ( 2 Kor 12:7. KR92)

"Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä." (2 Kor 12:8, KR92)

MISTÄ On ollut kysymys?
        -------------------------------

Kautta kristillisen historian KAIKKI joilla lukutaito ja ymmärrys normaalisti toimii, ovat ymmärtäneet, että Paavalilla oli - Herran armosta! - sellaiset "jarrut" elämässään, jotka pitivät tilanteen balanssissa!

Jumala oli viisaudessaan antanut Paavalille sen, että oikein saatanan enkeli sai "kurittaa" häntä?

Miten?

Hänellä oli kuin "pistävä piikki".

Missä?

Ruumissa - kehossa.

Jumala oli näin pannut kuin "jarrut" Paavalin elämään, miksi?

"Ettei hän ylpeilisi" - niinkuin Sana valaisee!

Tietenkään se pistin ei voinut estää Jumalan työn ja evankeliumin levittämistä!

Eihän saatanalla ollut kompetenssia muuhun kuin "kiusata kehoa".

Koska Paavalin hallitsi Pyhä Henki, Herra Jeesus Kristus - ei paholainen voinut siis muuta kuin "kiusata ja rusikoida kehon tasolla".

Toki sen on pitänyt olla kovin raskasta? Mutta Jumala oli antanut selvän argumentin siihen. MIKSI tämä "jarru" oli annettu?

"Minun armoni riittää sinulle, Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa". ( 2 Kor 12:9 KR92)

Selitys on looginen ja viisas. Kun Paavali joutui kaikkeen siihen, jolla häntä "rusikoitiin", hän samalla sai nähdä valtavan Jumalan mahdollisuudet. Niin kuin näkikin.

Hän tyytyi Jumalan säätämiin "jarruihin" - vaikka oli kolmesti rukoillut, että ne otettaisiin pois! ( 2 Kor 12:8, KR92)

" Siksi iloitsen heikkoudestani, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas." ( 2 Kor 12:10)

Tuo "pistin" - saatanan enkeli? Oli kaikkea mahdollista negatiivista, jolla paholainen siis sai luvan "koetella" Paavalia. Mutta? Jumala käänsi VOITOKSI kaiken!

JUmala voima hallitsi hengen kautta!

Tässä pitää muistaa myös se, että aikoinaan Jumala oli antanut saatanalle luvan kiusata ja koetella hurskasta Jobia! Tämä pysyi uskossa ja uskollisena . Jobin kirja 1, ja 2. luku.

Kiitetään Jumalaa Hänen viisaudestaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalissa ei ollut "saatanan enkeliä". Se oli Paavalin ulkopuolella, ja oli saanut rajatun luvan "rusikoida, kiusata" Paavalia ulkopuolelta, hän ruumistaan - kehoaan!

Sisällä asui Herra Jeesus Kristus. Hallitsi Paavalin hengessä, ja valvoi myös, ettei saatanan "rusikointi ja kiusaaminen" edennytniin, että se olisi rajoittanut taikka pysäyttänyt Jeesuksen Kristuksen evankeliumin työtä!

Amen!

Saatanan enkeli ei ollut Paavalin "herra". Jeesus Kristus oli Herra ja hallitsija Paavalin elämässä - loppuun saakka. Damaskontiellä tapahtuneen totisen kääntymyksen perästä.

Raamatun mukaan näin:

"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi." ( 2 Kor 12:7. KR92)

"Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä." (2 Kor 12:8, KR92)

MISTÄ On ollut kysymys?
        -------------------------------

Kautta kristillisen historian KAIKKI joilla lukutaito ja ymmärrys normaalisti toimii, ovat ymmärtäneet, että Paavalilla oli - Herran armosta! - sellaiset "jarrut" elämässään, jotka pitivät tilanteen balanssissa!

Jumala oli viisaudessaan antanut Paavalille sen, että oikein saatanan enkeli sai "kurittaa" häntä?

Miten?

Hänellä oli kuin "pistävä piikki".

Missä?

Ruumissa - kehossa.

Jumala oli näin pannut kuin "jarrut" Paavalin elämään, miksi?

"Ettei hän ylpeilisi" - niinkuin Sana valaisee!

Tietenkään se pistin ei voinut estää Jumalan työn ja evankeliumin levittämistä!

Eihän saatanalla ollut kompetenssia muuhun kuin "kiusata kehoa".

Koska Paavalin hallitsi Pyhä Henki, Herra Jeesus Kristus - ei paholainen voinut siis muuta kuin "kiusata ja rusikoida kehon tasolla".

Toki sen on pitänyt olla kovin raskasta? Mutta Jumala oli antanut selvän argumentin siihen. MIKSI tämä "jarru" oli annettu?

"Minun armoni riittää sinulle, Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa". ( 2 Kor 12:9 KR92)

Selitys on looginen ja viisas. Kun Paavali joutui kaikkeen siihen, jolla häntä "rusikoitiin", hän samalla sai nähdä valtavan Jumalan mahdollisuudet. Niin kuin näkikin.

Hän tyytyi Jumalan säätämiin "jarruihin" - vaikka oli kolmesti rukoillut, että ne otettaisiin pois! ( 2 Kor 12:8, KR92)

" Siksi iloitsen heikkoudestani, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas." ( 2 Kor 12:10)

Tuo "pistin" - saatanan enkeli? Oli kaikkea mahdollista negatiivista, jolla paholainen siis sai luvan "koetella" Paavalia. Mutta? Jumala käänsi VOITOKSI kaiken!

JUmala voima hallitsi hengen kautta!

Tässä pitää muistaa myös se, että aikoinaan Jumala oli antanut saatanalle luvan kiusata ja koetella hurskasta Jobia! Tämä pysyi uskossa ja uskollisena . Jobin kirja 1, ja 2. luku.

Kiitetään Jumalaa Hänen viisaudestaan!

Paha henki ei ole missän ulkopuolella ihmistä . Saatanan enkeli on henkiolento, jolla ei ole mitänä fyysitä ruumista eikä puisia piikkejä ja pistimiä, jolla se olisi Paavali tökkiny takaliskoon,kuten se kohta yritetään leikkisästi ohittaa.

Saatanan enkeli on henkiolento, saastainen henki, joka tulee ihmisen sieluun asumaan, ihmisen mieleen, siitä tulee uusi henkiopas.

Luuk.11
        24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
        25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
        26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paha henki ei ole missän ulkopuolella ihmistä . Saatanan enkeli on henkiolento, jolla ei ole mitänä fyysitä ruumista eikä puisia piikkejä ja pistimiä, jolla se olisi Paavali tökkiny takaliskoon,kuten se kohta yritetään leikkisästi ohittaa.

Saatanan enkeli on henkiolento, saastainen henki, joka tulee ihmisen sieluun asumaan, ihmisen mieleen, siitä tulee uusi henkiopas.

Luuk.11
        24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
        25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
        26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

Paha henki ja Pyhä Henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi

Paavali herätti kuolleen!
      Paavali tiesi etukäteen, että hänet vangittaisiin Jerusalemissa!
      Alkuseurakunta Jaakobin johdolla otti hänet vastaan ja ihastelivat hänen lähetystyönsä tuloksia!

Turha on juoppojen jumalattomien pakkovauvakastettujen rienata Paavalia!

• Anonyymi

Paavali viittasi tuohon Saatanan henkeen, demoniin, kutsumalla sitä "synniksi" mikä hänessä asui. Raamatussa "pistin" tarkoittaa syntiä. Ei mitään puista tai metallista pistinsä.

Room. 7:20

Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

1. Kor. 15:56

Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ettäkö muka kaksi "Saulia" ja sama kohtalo?

Kas kun eivät yhdistä entistä presidenttiä samaan pakettiin.
      Hänkin kun oli ja on nimeltään Saul!

Oikaisua - Raamatun sanalla!

Ne, jotka vuodesta toiseen sepittävät likaisia valheoppejaan apostoli Paavalista, ovat keksineet (omien korviensa välistä - tietysti lähettäjänsä paholaisen avulla!) erään harhauttavaksi toivomansa esityksen.

Siinä nämä valheopettajat koettavat yhdistää kaksi Raamatun Saulia. Ja asettavat nämä kaksi Saulia kuin samalle viivalle? Nyt Raamatun sanan Valoa asiaan.

A) Kuningas Saulin kohtalo?
      ---------------------------------------------

Hän oli Israelin 1. kuningas. Sitten hän lankesi tottelemattomuuteen, ja menetti asemansa. Jumala päätti valita toisen kuninkaan. Profeetta Samuel toimitti asiaa. Ole hyvä ja lue ITSE 1. Sam kirjan luvut 15 ja 16.

Tottelemattomuutensa syystä kuningas Saul menetti sekä kuninkuuden että Herran Hengen osallisuuden.

” Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä” ( 1 Sam 16:14)

Kun luet lisäksi 1. Sam kirjan luvut 17-31, saat kokonaiskuvan siitä, mitä tapahtui, miten kävi?

B) Apostoli Paavali ( = Saulus tarsolainen)
      ------------------------------------------------------
      Vaikka aopostoli Paavalin nimi oli Saul- Saulus, ei hänen asiassaan ja elämässään ole MITÄÄN yhteistä kohdassa A kerrotun Israelin kuningas Saulin kanssa!

Pelkästään sama nimi: Saul - ei anna MITÄÄN syytä taikka aihetta yhdistää näitä kahta Raamatun ihmistä! Päin vastoin?

A) Kuningas Saul menetti hengen siunauksen kun lankesi tottelemattomuuteen Jumalan edessä!

B) Saul, Saulus tarsolainen sai väkevän Pyhän Hengen siunauksen, kun nöyrtyi tottelemaan Herran Jeesuksen Kristuksen asiassa! Hänestä tuli apostoli Paavali!

Missään UT:N opetuksissa ei ole MITÄÄN mainintaa, sanaakaan, että Paavali olisi luopunut Herran Jeesuksen Kristuksen antamasta tehtävästä? Eikä mitään, että Hän olisi menettänyt Pyhän hengen siunauksen ja voiman!

Jopa laivamatkalla Roomaan, Paavali toimi väkevästi Herran asiassa, ja kun laivakäki 276 henkeä pelastui Meliten saarelle (Malta) sielläkin Paavali toimi Jumalan asialla. ( (Apt 28:)

Tultuaan Roomaan, Paavali toimi apostolin tehtävässä.
      ”Hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti kuka Herra Jeesus Kristus on, avoimesti kenenkään estämättä.” (Apt 28<.26-31)

ELI?

Ne tahtot jotka vääristelevät Raamatun Sanaa, sotkemalla yhteen ”kaksi saulia”, eivät tietenkään voikaan olla Jumalan asialla! Jumala ei vääristele sanoja.

Jeesus sanoi: ” Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä”! ( Matt 24:)

Siksi? Lukekaa, tutkikaa, opiskelkaa ahkerasti Raamatun Sanaa!

Raamatun Sanalla kumoutuu valheopetus, että olisi kaksi Saulia, ja näillä kahdella Saulilla sama kohtalo! Ei ollut.

Kääntäkää katseenne tuollaisilta inhottavilta kieroon vääntämisiltä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Lisää tarvitaan.

• Anonyymi

Ne jotka harrastavat valheita Paavalista ja niitä jankuttavat, kroonisesti ovat todistaneet olevansa valheen isän asialla!

• Anonyymi

Lukijalle: kun (jos) luet tätä kommenttien koostetta apostoli Paavalia vastaan, niin voi oll 100% varma, että kyseessä on pelkkää tyhjää valhetta. MISTÄÄN UT:n kirjoituksista ei löydy ainuttakaan ”todistetta” listauksen väitteisiin. Eikä todisteita ja argumentteja löydy myöskään mistään sen ajan historiallisista dokumenteista. Eli?

Luettelon KAIKKI väitteet ovat ns. potaskaa. Mutta vielä pahempaa? Kaikkien seuraavien valheväitteiden kirjoittajalla on edessään TILINTEKO - kaikista sanoistaan!

• ”Mutta minä sanon teille, jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.” ( JEESUS, Matt 12: 36)

• ” Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomtisemaan eläviä ja kuolleita.” ( 1 Piet 4:5)

Tässä näyte niistä herjoista, joita on fanaattisella valhekiihkolla tungettu palstalle:

1. Anonyymi 2024-06-16 09:09:09
      Paavali joutui Saatanan hengen valtaan ja puhui Korintossa sekavia hurmoskieliä..GLOSSOLALIAA.

2. Anonyymi 2024-06-15 21:38:05
      Paha henki laittoi Paavalin valehtelemaan, eikä mies pitänyt sitä pahana ollenkaan, kun tarkoitus oli hyvä. Tarkoitus pyhittää keinot, tuumasi Paavali.

3. Paavali kehuu valehtelemisistaan Roomaan, koska oli saanut Rooman hirmuvallan kansalaisuuden tekemisistään.

4. Anonyymi 2024-06-15 21:34:45 Saatanan henkiolento piti Paavalia pinteessään ja vallassaan koko ajan lähetysmatkoilla. Ei se mikään mykkä henki ollut. King James käännöksen mukaan "The messenger of Satan" -niminen demoni. Saatanan viestinnän ammattilainen.

5. Anonyymi 2024-06-15 19:45:08
      Ei Jeesus kehota mihinkään Tarsolaisiin murhamiehiin uskomaan.

6. Anonyymi 2024-06-15 19:41:01
      Paavali oli valheellinen luonne ja tekeytyi apostoliksi.

7. Anonyymi 2024-06-15 18:55:10 Olseni ja Parhami oli samassa sellissä ja tulivat hyvin toimeen keskenään.

8. Anonyymi 2024-06-15 18:49:52
      Helluntailaisten lahkojärjestö on pahojen homppelimiesten perustama eksytys ja heresia.

9. Anonyymi 2024-06-15 18:14:23
      Saulus Tarsolaisella ei ollut puhtaat jauhot pussissa.
      Hän esiintyi väärällä nimellä "Paavalina"

10. Anonyymi 2024-06-15 17:09:44
      Paavali yritti kumota lait ja asetukset ja viimeisen tuomion, koska pelkäsi tulevansa tuomituksi, koska oli murhamies ja valehtelija.
      kuolleita.” ( 1 Piet 4:5)

KAIKKI em:t valheväitteet ova tyhjää, ei todisteita Raamatussa!
      Eikä missään sen ajan historiallisissa dokumenteissa.

Yhtä naurettavia kuin:
      - lehmät lentää
      - aurinko on sininen
      - kuu on pudonnut taivaalta...

• Anonyymi

valheet palavat poroksi Sanan totuuden tulessa....

• Anonyymi

Paavalin rienaajat ovat juoppoja pallovauvakastettuja!

• Anonyymi

keitä lievät

• Anonyymi

Kyllä Paavalia vastaan on hyökätty. Ihan turhaan. Jo yli 2000 vuotta hän on ollut ja tulee olemaan tärkeä Herran valittu.
      Tietenkin Pietari ja monet muut apostolit samoin.
      Ja ylimpänä seurakunnan Pää, Herra Jeesus Kristus.

Hänelle kunnia, ja Isälle Jumalalle !

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3055
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2751
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1459
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1364
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1041
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1025
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe