Teillä siirrytään ensi viikolla talvinopeusrajoituksiin

Anonyymi-ap

Meillä ei siirrytä. Meillä on tapana käyttää aina sopivaa tilannenopeutta.

52

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu se on 68 km/h välittämättä tien kunnosta, muusta liikenteestä ja säästä tai valaistusoloista.

      • Anonyymi

        Tuo on ratkaisu niille, jotka eivät ole vielä ymmärtäneet olennaista. Laki ja liikenteenohjauslaitteet asettavat maksimit, joiden puitteissa yksittäinen kuljettaja saa soveltaa. Rajoitusta hitaammin _saa_ ajaa. Jos joku ei siinä nopeudessa pääse ohi, vika ei ole ohitettavassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ratkaisu niille, jotka eivät ole vielä ymmärtäneet olennaista. Laki ja liikenteenohjauslaitteet asettavat maksimit, joiden puitteissa yksittäinen kuljettaja saa soveltaa. Rajoitusta hitaammin _saa_ ajaa. Jos joku ei siinä nopeudessa pääse ohi, vika ei ole ohitettavassa.

        "vika ei ole ohitettavassa."
        Kyllä se vika on juuririkin siinä tientukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vika ei ole ohitettavassa."
        Kyllä se vika on juuririkin siinä tientukossa.

        Väärin kuvittelet. Vika on siinä, joka ei kykene huomioimaan muut liikenteessä. Rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen on aiemmin Iltalehden vähimmäisnopeus liikennemerkkiä käsittelevässä jutussa todennut esim. seuraavaa:

        "- Jos liikenneolot sitä vaativat, kuljettaja on epävarma tai hänellä on ajamista rajoittavia tekijöitä, hän saa ajaa muita hitaammin eikä häntä voida siitä rankaista, rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen selittää.

        - Liian hitaasti ei kuitenkaan saa ajaa kiusantekomielessä. Toimintaan pitää olla jokin perusteltu syy."

        Muut pitää ottaa hitaammin ajavat huomioon omassa tekemisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin kuvittelet. Vika on siinä, joka ei kykene huomioimaan muut liikenteessä. Rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen on aiemmin Iltalehden vähimmäisnopeus liikennemerkkiä käsittelevässä jutussa todennut esim. seuraavaa:

        "- Jos liikenneolot sitä vaativat, kuljettaja on epävarma tai hänellä on ajamista rajoittavia tekijöitä, hän saa ajaa muita hitaammin eikä häntä voida siitä rankaista, rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen selittää.

        - Liian hitaasti ei kuitenkaan saa ajaa kiusantekomielessä. Toimintaan pitää olla jokin perusteltu syy."

        Muut pitää ottaa hitaammin ajavat huomioon omassa tekemisessä.

        Ei kyseessä ole mikään kuvittelu vaan valitettava tosiasia. Sillä omalla soveltamisella sitä tientukkona ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin kuvittelet. Vika on siinä, joka ei kykene huomioimaan muut liikenteessä. Rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen on aiemmin Iltalehden vähimmäisnopeus liikennemerkkiä käsittelevässä jutussa todennut esim. seuraavaa:

        "- Jos liikenneolot sitä vaativat, kuljettaja on epävarma tai hänellä on ajamista rajoittavia tekijöitä, hän saa ajaa muita hitaammin eikä häntä voida siitä rankaista, rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen selittää.

        - Liian hitaasti ei kuitenkaan saa ajaa kiusantekomielessä. Toimintaan pitää olla jokin perusteltu syy."

        Muut pitää ottaa hitaammin ajavat huomioon omassa tekemisessä.

        Matti-pojan höpötyksillä ei ole mitään merkitystä tien päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matti-pojan höpötyksillä ei ole mitään merkitystä tien päällä.

        On niillä vaan. Jos et ymmärrä miksi, niin sitten ei ole paljon tehtävissä.


    • Tiedän että tämä aihe on loppuun kaluttu, mutta pakko on purkaa, kun oli todella paska reissu viime viikolla kun kävin maalla. 500km ja melkei koko matka perkele puuduttavaa 80km/h vauhtia. Aivan perseestä. Lisäksi eka kerran kävi siten, että kun olin lusin 100km/h alueella ohittanut rekan, niin se tuli perkele taakse 80km/h (vaikka ajoin 91 mittarissa!) aluella työntämään vauhtia perseeseen. Todella paskamaista! Kyllä on "liikenneturvallisuus" kohdallaan. Miten tälläistä ihmisten kyykytystä voidaan sallia, ilman, että kukaan viitsii tehdä asialle mitään? Eli päättäjiä lähinnä tässä asiassa haluaisin patistaa. Jotain järkeä sentään saisi käyttää kun "turvallisuutta" (=sakkotuloja?) haetaan

      • Anonyymi

        Taustapeilissä ei näy muuta kuin AIИAƆƧ joo, rajoittimet säätää 81 km/h:ssa.


      • Anonyymi

        Jos nuppi ei kestä ajamista, niin kannattaa jättää se ajaminen muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nuppi ei kestä ajamista, niin kannattaa jättää se ajaminen muille.

        Nuppi kestää liiankin hyvin, kun pitää roikkua perässä. Vaikka olisi kärrykin perässä.


      • Taas alkaa tämä sama tyhmyys. Paljaalla valta tai kantatiellä pitää ajaa samaa nopeutta mitä sivutiellä, mikä on luminen ja jäinen.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Taas alkaa tämä sama tyhmyys. Paljaalla valta tai kantatiellä pitää ajaa samaa nopeutta mitä sivutiellä, mikä on luminen ja jäinen.

        Hyvä olisi ajaa vähintään sitä nopeutta, joka on liikennemerkein osoitettu. Silloin ei muodostu jonoja samalla tavalla kuin jos jokainen ajaa eri nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä olisi ajaa vähintään sitä nopeutta, joka on liikennemerkein osoitettu. Silloin ei muodostu jonoja samalla tavalla kuin jos jokainen ajaa eri nopeutta.

        Saa ajaa ENINTÄÄN liikennemerkein osoitettua nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa ajaa ENINTÄÄN liikennemerkein osoitettua nopeutta.

        Saa ajaa vähintäänkin. Eli nopeus >= nopeusmerkki. Pakko ei ole aja lujempaa.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Taas alkaa tämä sama tyhmyys. Paljaalla valta tai kantatiellä pitää ajaa samaa nopeutta mitä sivutiellä, mikä on luminen ja jäinen.

        Autoilija arto joka myös idioottina tunnetaan on taas aktivoitunut esittelemään tuota ylivoimaista tyhmyyttään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa ajaa ENINTÄÄN liikennemerkein osoitettua nopeutta.

        Juu, ellei ole ko. tilanteessa viisasta ajaa hieman lujempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ellei ole ko. tilanteessa viisasta ajaa hieman lujempaa.

        Näinpä. Oikeaa tilannenopeutta ei näe liikennemerkeistä, koska niitä ei ehditä koko ajan vaihtamaan kulloiseenkin olosuhteeseen sopiviksi. Vain kuljettaja voi päätellä siihen hetkeen sopivan nopeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nuppi ei kestä ajamista, niin kannattaa jättää se ajaminen muille.

        Nuppi kannattaa pitää siinä kunnossa, että osaa ajaa turvallisesti. Puskurissa roikkuminen ei ole turvallista. Se edessä ajava voi tietysti hidastaa nopeuttaan, kunnes nopeus on turvaväliin nähden sopiva. Jos roikkua on raskas ajoneuvo, niin se kannattaa tehdä ylämäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa ajaa vähintäänkin. Eli nopeus >= nopeusmerkki. Pakko ei ole aja lujempaa.

        Vähintään sana tarkoittaa sitä, että ajetaan vähintään sitä ja sitten myös lujempaa. Lujempaa ei kuitenkaan saa ajaa. Enintään nopeusrajoituksen nopeutta saa ajaa, mutta ei yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuppi kannattaa pitää siinä kunnossa, että osaa ajaa turvallisesti. Puskurissa roikkuminen ei ole turvallista. Se edessä ajava voi tietysti hidastaa nopeuttaan, kunnes nopeus on turvaväliin nähden sopiva. Jos roikkua on raskas ajoneuvo, niin se kannattaa tehdä ylämäessä.

        Vai haluatko kenties turpaan?


      • Anonyymi

        Ei synny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei synny.

        Vaikka sitä et halua tai kykene ymmärtämään, niin esittämälläsi tavalla niitä onnettomuuksia ja ruumiita tulee. Toivottavasti tulet pian tuntemaan tuon mitä vastaamassasi kommentissa sinulle toivottiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sitä et halua tai kykene ymmärtämään, niin esittämälläsi tavalla niitä onnettomuuksia ja ruumiita tulee. Toivottavasti tulet pian tuntemaan tuon mitä vastaamassasi kommentissa sinulle toivottiin.

        Millä tavoin niitä onnettomuuksia ja ruumiita tulee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin niitä onnettomuuksia ja ruumiita tulee?

        Sillä tavoin kun toimii kaltaisesi minä minä kusipään tavoin, että alkaa liikenteessä takana tuleville opettamaan oman mielen mukaista turvaväliä.
        Vastaamasi kommentin loppuosa on edelleen toiveissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä tavoin kun toimii kaltaisesi minä minä kusipään tavoin, että alkaa liikenteessä takana tuleville opettamaan oman mielen mukaista turvaväliä.
        Vastaamasi kommentin loppuosa on edelleen toiveissa.

        Ei hidastaminen ole mitään opettamista. Mutta miten siinä tulee onnettomuuksia ja ruumiita, kun joku hidastaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hidastaminen ole mitään opettamista. Mutta miten siinä tulee onnettomuuksia ja ruumiita, kun joku hidastaa?

        Tuossa mainitussa tilanteessa hidastaminen on juurikin sitä kusipäistä opettamista.
        Kyllä siinä onnettomuuksia ja kohdallasi toivottavasti jopa ruumiita tulee, kun rekan edessä alat sitä takanasi tulevan turvaväliä mielesi mukaiseksi säätämään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa mainitussa tilanteessa hidastaminen on juurikin sitä kusipäistä opettamista.
        Kyllä siinä onnettomuuksia ja kohdallasi toivottavasti jopa ruumiita tulee, kun rekan edessä alat sitä takanasi tulevan turvaväliä mielesi mukaiseksi säätämään.

        Hidastaminen on ihan normaali ja myös hyvin yleinen toimenpide liikenteessä. Et näytä osaavan kertoa, miten siinä tulee onnettomuuksia ja ruumiita. Etkö ymmärrä näkemystäsi itsekään?


    • Anonyymi

      Tuo on kallis tapa. Vaikka kelit ovat vielä kesäiset, on valtion rahan tarve jatkuva. Rajoitukset muuttuvat kalenterin mukaan alaspäin. Keväällä odotetaan melkein vappuun, eikä silloinkaan kaikin paikoin kesänopeudet palaa.

    • Anonyymi

      Sallittu sopiva tilannenopeus on jotakin lähes pysähdyksissä oleva ja nopeusrajoituksen väliltä oleva nopeus.

    • Anonyymi

      Komissaari Palsternakka hyväksyy jo nastarenkaiden käytön. Kait talvirajoituksessa sallitaan myös jousto kun ei ole ralvikeliäkään

      • Anonyymi

        Talvirenkaiden käyttö määrätään tieliikennelaissa. Jos sää tai keli sitä edellyttää, marras-, joulu-, tammi-, helmi- ja maaliskuun aikana on käytettävä talvirenkaita, joiden kulutuspinnan pääurien syvyys on vähintään 3,0 millimetriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvirenkaiden käyttö määrätään tieliikennelaissa. Jos sää tai keli sitä edellyttää, marras-, joulu-, tammi-, helmi- ja maaliskuun aikana on käytettävä talvirenkaita, joiden kulutuspinnan pääurien syvyys on vähintään 3,0 millimetriä.

        Koko talven läpi voi ajaa kesärenkailla jos keli sen salliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvirenkaiden käyttö määrätään tieliikennelaissa. Jos sää tai keli sitä edellyttää, marras-, joulu-, tammi-, helmi- ja maaliskuun aikana on käytettävä talvirenkaita, joiden kulutuspinnan pääurien syvyys on vähintään 3,0 millimetriä.

        Noina kuukausina voi ja saa ajaa talvi= nastarenkailla, kelistä tai säästä riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko talven läpi voi ajaa kesärenkailla jos keli sen salliin.

        Mutta on pakko ajaa noina kuukausina talvirenkialla, jos keli sitä edellyttää. Harva vaihtaa viikoittain renkaita. Jos kerran on vaihdettu alle, niin en usko, että vaihdetaan takaisin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko talven läpi voi ajaa kesärenkailla jos keli sen salliin.

        Kannattaa huomioida, että jos kuitenkin vähän lipsahtaa tammikuussa kesärenkailla ja jos jossain penkalla on vähänkään kuuraa, ei kasko ole voimassa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Palternakka ei päätä mitään.


    • Anonyymi

      Jarrunauhat on nyt lähes halvimmillaan.

    • Anonyymi

      Nastarenkailla Max 90km/hours, muuten menee rapeaksi piki pinnat.

      • Anonyymi

        Suolamönjä ja sepeli rouhivat asfalttia kaikkien renkaiden alla.


      • Anonyymi

        Muistan aikoinani T-luokan nastarenkailla ajaneeni suunnilleen sitä T-nopeuttakin välillä. Yleinen matkanopeus oli 100–130. Viimisenä keväänä sitten nypin pois nastat. Oli oma hommansa, kun vain kolme nastaa puuttui koko sarjasta. Kyllä niillä vielä kesän ajoi hyvin, vaikkei pitoa juuri ollut. Kulutuspintaa kyllä oli. Kovettuneet vanhat kumethan ne oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suolamönjä ja sepeli rouhivat asfalttia kaikkien renkaiden alla.

        Ja sitä suolamössöä tarvitsee ja vaatii raskaanliikenteen lisäksi kitkoilla ajavat.


    • Anonyymi

      Nämä talvirajoitukset on naurettavia kun ne asetetaan kalenterin eikä kelin mukaan. Tulee inflaatio koko aivopierulle.

      • Anonyymi

        "Nämä talvirajoitukset on naurettavia kun ne asetetaan kalenterin eikä kelin mukaan. Tulee inflaatio koko aivopierulle."
        "Yleensä talvi- ja pimeän ajan nopeusrajoitukset otetaan koko maassa käyttöön lokakuun loppuun mennessä. Alennetut rajoitukset ovat voimassa kevääseen saakka, "

        Eikös nyt kuitenkin tuo pimeä aika ala suunnilleen kalenterin mukaan, vaikka kuinka naurattaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nämä talvirajoitukset on naurettavia kun ne asetetaan kalenterin eikä kelin mukaan. Tulee inflaatio koko aivopierulle."
        "Yleensä talvi- ja pimeän ajan nopeusrajoitukset otetaan koko maassa käyttöön lokakuun loppuun mennessä. Alennetut rajoitukset ovat voimassa kevääseen saakka, "

        Eikös nyt kuitenkin tuo pimeä aika ala suunnilleen kalenterin mukaan, vaikka kuinka naurattaisi?

        Minulla on autossa valot. Sinunkin autossa ne varmaan on?


    • Anonyymi

      Älä ole sitten niin luuseri että jarruttelet kameratolpan kohdalla..

      • Anonyymi

        Oman ajoneuvon mittarivirhe on syytä tiedostaa. Silloin ei tarvitse jarrutella, vaan voi oman mittarin mukaan ajaa jopa pikkaisen yli nopeusrajoituksen nopeuden. Useimmat nopeusmittarit kun näyttävät liian suurta nopeutta suhteessa todelliseen nopeuteen.


    • Anonyymi

      Nastoilla ei saisi raapia, koska asfaltti tehdään öljystä eikä betonista.

      • Anonyymi

        Kumpaa asfaltissa on enemmän, öljyä vai kiviainesta?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaa asfaltissa on enemmän, öljyä vai kiviainesta?

        Kiviaineksen osuus on 95 %:n kieppeillä, eli bitumia n. 5 %, öljyn määrästä ei tietoa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Suolamönjä ja sepeli rounii ja kuluttaa ihan jokaisen renkaan alla.


    • Anonyymi
      UUSI

      Sehän on ihan ok, jos olet kesäaikaankin ajanut talvinopeusvauhtia. Silloin ei tarvi erikseen huomioida talvinopeuksia

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

      Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      142
      3011
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

      Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      32
      2540
    3. Mitä sä haluaisit

      Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      136
      2096
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

      Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      141
      1728
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

      Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      83
      1447
    6. Saha suljetaan

      Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      34
      1314
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

      kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      103
      1239
    8. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

      Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1209
    9. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

      et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      67
      1184
    10. Pienimies pääsi kunnanjohtajaksi

      Se oli suuri voitto meille kaikille, nyt saa Yli-torniolaiset maistaa miten kuntaa johdetaan.
      Ähtäri
      25
      1070
    Aihe