V.I.L.K.K.U tiedustelu

Vilkku mutussa..

Kysyisin tältä ihmislajilta seuraavan kysymyksen: Onko vilkun käyttäminen ylivoimainen tehtävä sinulle vai onko se tätä mitä pelkään:
- Luulet olevasi muiden "yläpuolella"
- Yleensä ajat mielestäsi autolla, jolla ei tarvitse näyttää vilkkua..
- Väläytät vilkkua nopeasti kerran "tyylikkäästi", luulet että joku noteeraa sinut sen perusteella.
- Vaihdat moottoritiellä kaistaa hitaasti ilman vilkkua seilaten kaistojen välissä kuin omistaisit koko helvetin tien..

Uskoisin että Egoon kopsahtaa pieni lommo päivänä, jolloin joku ei kenties aavistakaan mihin olet vaeltamassa ja täräyttää "jatkeesi" kylkeen..

on meitä moneksi!

21

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nomoreVAG

      No juu. Tulee käytettyä vilkkua aika reippaasti, kaksikaistaisella molempiin suuntiin vaihdettaessa vilkuttelen pitkät tovit, vielä kun kaistan vaihtoa varsin loivasti harrastan. Koskaan en käytä vilautus- tai pari-kolme vilautusta-systeemiä. En muutenkaan oikein ymmärrä mitä säästämistä siinä vilkussa on? Varmaan kallista käyttää, tai kuljettajalla Reagan-syndrooma koordinaation hallintavaikeuksineen?

    • Valopää

      Silloin kun ohitan sinut, käytän vilkkua normaalisti jotta tyhmempikin ehtii sen huomata, sitten kun olen jo mennyt sinun ohi väläytän vilkkua muodon vuoksi sen yhden kerran vaikkei asia sinulle kuulukaan.

      Risteyksissä vilkuttelen ihan normaaliin tapaan:)

      Tyhjällä tiellä jos ei ole muuta liikennettä en välttämättä vilkuttele ollenkaan! Mitäs siihen sanot?

      • Vilkku mutussa..

        Varsinainen valopää todellakin..
        Minun mielestäni se NIMENOMAAN kuuluu minulle!!
        Et kai kuvittele että vilkku on sitä varten että sitä saat itsellesi räpsytellä?
        En minäkään tyhjällä tiellä vilkuttele, valopää!


      • Valopää
        Vilkku mutussa.. kirjoitti:

        Varsinainen valopää todellakin..
        Minun mielestäni se NIMENOMAAN kuuluu minulle!!
        Et kai kuvittele että vilkku on sitä varten että sitä saat itsellesi räpsytellä?
        En minäkään tyhjällä tiellä vilkuttele, valopää!

        Mitä sä sillä tiedolla teet millä kaistalla ajan jos olen jo mennyt ohitsesi? Asia ei sinulle kuulu vaikka nousisin lentoon, et voisi asialle yhtään mitään!!!


      • Vilkku mutussa..
        Valopää kirjoitti:

        Mitä sä sillä tiedolla teet millä kaistalla ajan jos olen jo mennyt ohitsesi? Asia ei sinulle kuulu vaikka nousisin lentoon, et voisi asialle yhtään mitään!!!

        Ja vielä tyhmä! luultavasti teinin kanssa keskustelen, mutta menköön.
        - Tiellä liikkuu meidän lisäksemme kenties myös muita, joita kiinnostaa millä kaistalla ja minne päin olemme menossa
        - Voinhan olla myös perussuomalainen, joka täräyttää sinusta saman tien ohi oikealta (johon luultavasti kommentoit, ettet ehdi kun mä oon niin nopee..)

        En haluakaan voida kenenkään muun kuin oman autoni matkalle mahdollisimman turvallista matkaa, johon mm. vilkun oikea käyttö liittyy.

        Valopäitä riittää, ihmetyttää vain mikä maksaa niin yksinkertaisessa asiassa, mutta luulisin että nuo eka viestin ainekset kenties se, ettei siellä päässä ole edes sitä valoa!


      • Valopää
        Vilkku mutussa.. kirjoitti:

        Ja vielä tyhmä! luultavasti teinin kanssa keskustelen, mutta menköön.
        - Tiellä liikkuu meidän lisäksemme kenties myös muita, joita kiinnostaa millä kaistalla ja minne päin olemme menossa
        - Voinhan olla myös perussuomalainen, joka täräyttää sinusta saman tien ohi oikealta (johon luultavasti kommentoit, ettet ehdi kun mä oon niin nopee..)

        En haluakaan voida kenenkään muun kuin oman autoni matkalle mahdollisimman turvallista matkaa, johon mm. vilkun oikea käyttö liittyy.

        Valopäitä riittää, ihmetyttää vain mikä maksaa niin yksinkertaisessa asiassa, mutta luulisin että nuo eka viestin ainekset kenties se, ettei siellä päässä ole edes sitä valoa!

        yritä nyt tajuta että kun mä olen jo mennyt niin se ei vaikuta enää sun maailman kuvaan millään tavalla.


      • Vilkku mutussa..
        Valopää kirjoitti:

        yritä nyt tajuta että kun mä olen jo mennyt niin se ei vaikuta enää sun maailman kuvaan millään tavalla.

        Itsekeskeisyys olikin se etsimäni sana. Asennevammakin kuvaa hyvin ja kenties huono itsetunto vielä paremmin näitä pätijöitä.

        Vaikkei se minuun vaikuttaisi niin johonkin muuhun voi vaikuttaa ja kenties sitä kautta vielä minuunkin.

        Yleensä jätänkin näihin "valopäihin" heti rakoa, kun ei niistä tiedä minne päin ovat menossa ja jos ohitan näitä niin teen sen sen verran kovalla vauhdilla ja vilkkua käyttäen, ettei jää epäselvää olenko menossa ohi vai surffailenko motarilla sinne tänne!
        Menikö jakeluun? luultavasti ei..


      • Valopää
        Vilkku mutussa.. kirjoitti:

        Itsekeskeisyys olikin se etsimäni sana. Asennevammakin kuvaa hyvin ja kenties huono itsetunto vielä paremmin näitä pätijöitä.

        Vaikkei se minuun vaikuttaisi niin johonkin muuhun voi vaikuttaa ja kenties sitä kautta vielä minuunkin.

        Yleensä jätänkin näihin "valopäihin" heti rakoa, kun ei niistä tiedä minne päin ovat menossa ja jos ohitan näitä niin teen sen sen verran kovalla vauhdilla ja vilkkua käyttäen, ettei jää epäselvää olenko menossa ohi vai surffailenko motarilla sinne tänne!
        Menikö jakeluun? luultavasti ei..

        Nyt on niin se se olet sä joka et tajua/halua tajuta pointtia. Ei sitä enää selvemmin vois esittää.

        Kyllähän mä vilkkua käytän silloin kun on tarvis mutta on myös olemassa turhaakin vilkutteluukin.


      • idiootti
        Vilkku mutussa.. kirjoitti:

        Varsinainen valopää todellakin..
        Minun mielestäni se NIMENOMAAN kuuluu minulle!!
        Et kai kuvittele että vilkku on sitä varten että sitä saat itsellesi räpsytellä?
        En minäkään tyhjällä tiellä vilkuttele, valopää!

        Vilkkua käytetään siksi että muut voivat ennakoida liikkujanne. Siksi sitä pitää käyttää myös "tyhjällä tiellä". Se että sinä et näe muita ei tarkoita sitä että siellä ei ole ketään muita. Vertaa strutsin tapaan työntää päänsä maahan, te jotka ette käytä vilkkua olette juuri saman laisia.


      • Vilkku mutussa..
        idiootti kirjoitti:

        Vilkkua käytetään siksi että muut voivat ennakoida liikkujanne. Siksi sitä pitää käyttää myös "tyhjällä tiellä". Se että sinä et näe muita ei tarkoita sitä että siellä ei ole ketään muita. Vertaa strutsin tapaan työntää päänsä maahan, te jotka ette käytä vilkkua olette juuri saman laisia.

        Strutsi??
        EN minä ainakaan täysin tyhjällä tielää vilkuttele vain siksi, että on opetettu. Saahan järkeä käyttää...
        Siis vilkkua peliin kun on tarvis, ei sitä tarvii kotipihan katokseen kääntyessä näyttää naapurin kissalle.


    • vilkku?

      • Make

        Mitä ei ole siinä Saksalaisessa paskassasi, kuten Mercedes Benz tms romu !


        Varmaankin mm Valopää ajelee semmoisella 200 sarjan savupommilla millä on todellakin "mennyt" ohi !


    • ---

      vilkkua ja osaan jopa käyttää sitä, kun poistun liikenneympyrästä toisin kuin monet muut.

      • M.A

        Nyt pääsitte lopulta asiaan. Olen kanssa seuraillut miten ihmeellisesti liikenne ympyröissä käytetään vilkkua. Ei pitäisi olla vaikeaa vilkuttaa oikealle kun lähtee ympyrästä pois.


      • Vilkku mutussa..
        M.A kirjoitti:

        Nyt pääsitte lopulta asiaan. Olen kanssa seuraillut miten ihmeellisesti liikenne ympyröissä käytetään vilkkua. Ei pitäisi olla vaikeaa vilkuttaa oikealle kun lähtee ympyrästä pois.

        Ympyrästä poistuessa vilkun käyttö on kyllä tärkeää, mutta siitä ei yleensä seuraa vaaratilannetta muille, pelkästään harmia, ettei voi ennakoida omaa liikkeellelähtöään.

        Motarilla ja muutenkin vauhdissa vilkun käyttö on turvallisuustekijänä paljon tärkeämpi asia.


    • Vilkuton

      Mitä sä itket?
      Aja sä vaan omien aikomustes mukaan ja omien etujes mukaan kyllä ne jotka ei käytä vilkkua osaa väistää ja sit ku rytisee voit syyttää ittees. Vaikka vilkku vilkkuu nii rytistyny pelti ei suorru. Missä vika?

    • V.I.L.K.K.U = Vitun Iso Liikenne Kalu Kiimaisessa Urassa

    • mvnbjg

      Imbesillit ei käytä vilkkua koska ne runkkaa puhelinta tai itseään ja ovat muutenkin vaan vitun asennevammaisia .

    • ABeCD

      Hyöty vai haitta ?
      Kun ajan liikenneympyrään ja aijon kääntyä pois ympyrästä,ensimmäisestä erkanemis kaistasta.
      Näytän vilkku, jo ennen ympyrään saapumista.
      Katson että se lisää liikenteen joustavuutta ?
      Mitä sanoo , , ,kansalaiset ?

      • stadin.ammattikuski

        Oikein hyvä, juuri noin pitää toimia!
        Kumpa sinunlaisia olisi enemmän kuin yksi sadastatuhannesta.

        Vilkkua ei tarvitse mihinkään muuhun kuin ilmaisemaan ajoissa kohta aiottavaa tapahtumaa.
        Ei silloin kun jo tehdään tai veilä toivottovimmat tapaukset kun on jo tehty niin vilkku päälle.

        Vielä se että älkää hävetkö vilkkua, ammattilaisen kokemuksella kun katselee muiden ajamista niin arvostan aina niitä ketkä osaa liikkua liikenteessä yhteisillä pelisäännöillä, aiheuttamatta haittaa ja varsinkaan vaaraa! Se että tuohon pääsee niin ei kannata unohtaa niitä asioita mitä autokoulussa opetettiin. Eikö sekin että ajamisessa voi oppia paremmaksi eikä niin että oppii huonommaksi.

        Lopuksi vielä, itseluottamus.
        Se on asia joka itseasiassa on aika iso asia siinä että sulla on MUNAA toimia OIKEIN!
        Tälle nostan hattu, kerran vuodessa voi ehkä vetää oikein lipun salkoon että olipa liikenteessä liikkuja oikein tosi osaava, todellisuudessa siis kykeni ajamaan NORMAALISTI :)


    • BeavisAndButtHeads

      Mut mis kohtaa pitää vilauttaa, ku vetäsen pemarinkaa lepikkoo?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1785
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1382
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      72
      1382
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      25
      1150
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      115
      1122
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1039
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      967
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      889
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe