Tänään ovat nämä ihmeen sekopää-hyysäreiden Live-konsertit afrikkailaisten hyväksi olleet pääuutisaihe. Tunnetut laulajat ympäri Euroopan ovat keränneet kahmalokaupalla rahaa Afrikkaan. Skotlannissa on jopa kansa marssinut kaduilla Afrikan puolesta.
Herran Jumala, kuinka pahasti eurooppalaisilla oikein heittää päässä? Oma maanosa täynnä kurjuutta ja ongelmia, mutta ykkösaihe on kaukaisen ja meille täysin yhdentekevän Afrikan auttaminen. Afrikkahan tunnetaan maanosana, jonne on syydetty satoja miljardeja rahaa aivan turhaan. Mitään tuloksia ei ole kuitenkaan saatu eikä elintaso ole juuri parantunut, melkeinpä päinvastoin.
Miksi aina jauhetaan siitä Afrikasta? Jos on pakko auttaa kehitysmaita, niin miksei vaihteeksi käännettäisi katsetta Etelä-Amerikkaan tai Aasiaan, joissa on aivan vastaavaa köyhyyttä?
Minä en ole ikinä antanut senttiäkään rahoistani Afrikkaan enkä anna vastaisuudessakaan. Kunpa vain muutkin suomalaiset tajuaisivat olla haaskaamatta rahojaan pohjattomaan kaivoon.
Live-konsertit täyttä hulluutta
19
1180
Vastaukset 19
Mitä se oikein sinua haittaa jos ihmiset haluavat parhaansa mukaan auttaa hädässä olevia ihmisiä. Olen aina parhaani mukaan pyrkinyt antamaan rahaa kehitysmaiden auttamiseksi, ja olisi hienoa että näitä auttajia löytyisi yhä enemmän. Kaikki ihmiset eivät ole yhtä itsekeskeisiä ja rasistisia kun sinä olet. Aasiaan oli kyllä katastrofikeräys tässä tsunamituhon jälkeen, ja minulla tuli laitettua sinne fyrkkaa monet kerrat.
Afrikan maiden köyhyys on kuitenkin paljon pahempi kun Aasian tai Etelä-Amerikan, joten sen vuoksi Afrikan maille kerätään rahaa enemmän kun muille valtioille. Mutta sinun kaltaiset itsekkäät ihmiset tuskin olisivat valmiita laittamaan rahaa sinnekkään.- Kyyninen paska
"Olen aina parhaani mukaan pyrkinyt antamaan rahaa kehitysmaiden auttamiseksi"
"minulla tuli laitettua sinne fyrkkaa monet kerrat."
Omakehu haisee. Onko omatunto nyt puhdas. Kyyninen paska kirjoitti:
"Olen aina parhaani mukaan pyrkinyt antamaan rahaa kehitysmaiden auttamiseksi"
"minulla tuli laitettua sinne fyrkkaa monet kerrat."
Omakehu haisee. Onko omatunto nyt puhdas.Tarkoituksenani ei ollut mitenkään leuhkia lahjoituksillani, vaan sanoin sen ihan vain esimerkkinä josta myös muut ihmiset voisivat ottaa mallia. Muutaman lantin pistäminen keräyspataan kehitysmaiden auttamiseksi on vielä pieni apu josta ei luulisi oman talouden kärsivän. Tosin minua aikaisempi kirjoittaja näytti olevan aivan selvästi jokin itsekeskeinen ja rasistinen uusnatsi, joka varmaan vaan nauttii siitä kun osa ihmisistä joutuu kärsimään hänen nauttiessaan suomen valtion tarjoamista sosiaaliavustuksista.
- dfgdfgfd
DarkFear kirjoitti:
Tarkoituksenani ei ollut mitenkään leuhkia lahjoituksillani, vaan sanoin sen ihan vain esimerkkinä josta myös muut ihmiset voisivat ottaa mallia. Muutaman lantin pistäminen keräyspataan kehitysmaiden auttamiseksi on vielä pieni apu josta ei luulisi oman talouden kärsivän. Tosin minua aikaisempi kirjoittaja näytti olevan aivan selvästi jokin itsekeskeinen ja rasistinen uusnatsi, joka varmaan vaan nauttii siitä kun osa ihmisistä joutuu kärsimään hänen nauttiessaan suomen valtion tarjoamista sosiaaliavustuksista.
mikä tuossa oli rasistista ja mikä on sinun mielstäsi natsi?
dfgdfgfd kirjoitti:
mikä tuossa oli rasistista ja mikä on sinun mielstäsi natsi?
Tämä J julistaja on täällä useaan otteeseen ollut ylistämässä suomalaisen rodun paremmuutta, sekä lietsonut muuta erilaista natsipropagadaa muiden kirjoittajien keskuuteen. Kun luet hänen profiilin, niin siitä selviää jo heti että kyseessä taitaa olla oikein pahimman luokan uusnatsi.
- Kurre_Orava
DarkFear kirjoitti:
Tarkoituksenani ei ollut mitenkään leuhkia lahjoituksillani, vaan sanoin sen ihan vain esimerkkinä josta myös muut ihmiset voisivat ottaa mallia. Muutaman lantin pistäminen keräyspataan kehitysmaiden auttamiseksi on vielä pieni apu josta ei luulisi oman talouden kärsivän. Tosin minua aikaisempi kirjoittaja näytti olevan aivan selvästi jokin itsekeskeinen ja rasistinen uusnatsi, joka varmaan vaan nauttii siitä kun osa ihmisistä joutuu kärsimään hänen nauttiessaan suomen valtion tarjoamista sosiaaliavustuksista.
Ja siinä puhuu mies jonka idoli on terrosristi ja aatteet kunnolla vasemmalle kallellaan.
Soaiaaliavun nauttimisesta taas kannattaa olla aika hiljakseen, ellei itse saa palkkaansa yritysmaailmasta. - fsdfsdfs
"Olen aina parhaani mukaan pyrkinyt antamaan rahaa kehitysmaiden auttamiseksi, ja olisi hienoa että näitä auttajia löytyisi yhä enemmän."
Mäkin uskoin joskus tähän potaskaan ja ilomielin lahjoittaisinkin jos jonkinlainen muutos parempaan olisi tapahtunut, vaan joka vuosi sama juttu. Mut niin kauon kuin näitä hyvä uskoisia riittää niin sama meno valitettavasti jatkuu. - J_Julistaja
DarkFear kirjoitti:
Tämä J julistaja on täällä useaan otteeseen ollut ylistämässä suomalaisen rodun paremmuutta, sekä lietsonut muuta erilaista natsipropagadaa muiden kirjoittajien keskuuteen. Kun luet hänen profiilin, niin siitä selviää jo heti että kyseessä taitaa olla oikein pahimman luokan uusnatsi.
Se, että vastustaa Suomen maahanmuuttopolitiikkaa ei tee kenestäkään uusnatsia eikä edes rasistia.
Olet lapsellinen ja typerä jos sellaista kuvittelet. - Folio Mulder
DarkFear kirjoitti:
Minä olen pitkälle hänen kanssaan samalla linjoilla näissä pakolais ja köyhyys asioissa, mutta minäkään en ole natsi tai mihinkään muuhunkaan järjestöön kuuluva henkilö.
Tämä on vain valitettavasti hyvin yleinen näkemys asioista niillä, jotka ovat ajatelleet asioita laajemmin. Ei me mitään natsismia tarvita, vaan ihan järkiperäistä ajattelua ja päättelyä yleisestä suunnasta maailmalla ja meillä eri asioissa.
- T. Ollo
olla vaikkapa hulluutta. Silti Afrikka ei ole meille yhdentekevä. Mistä ne somalit tulivat tänne? Suurin osa vissiin Somaliasta, joka on AFRIKASSA. Miksi ne tuli tänne? Siksikö, että heillä oli kivaa, mukavaa ja rauhallista kotimaassaan? Siksikö, että heillä oli siellä oma hyvinvointivaltio? Siis mitä kurjempaa AFRIKASSA on olla ja elää sitä ememmän väkeä sieltä lappaa Eurooppaan ja jopa Suomeen!! Jos emme halua hallitsematonta maahanmuuttoa meidän on tehtävä jotakin asiallista Afrikankin hyväksi. Parasta olisi Kiinailmiön afrikkalainen versio, mikä nostaisi Afrikan elintasoa ja antaisi afrikkalaisten elää tyytyväisinä omissa maissaan.
- Kurre_Orava
Kiinailmiön syntyminen vaati edes kohtuullisen vakaat yhteiskunnalliset olt sekä motivoitunutta työvoimaa.
Mitään niistä afrikassa ei ole, eikä tule. - T. Ollo
Kurre_Orava kirjoitti:
Kiinailmiön syntyminen vaati edes kohtuullisen vakaat yhteiskunnalliset olt sekä motivoitunutta työvoimaa.
Mitään niistä afrikassa ei ole, eikä tule.mutta jos afrikkalaiset aikovat nostaa elintasoaan (oma apu on paras apu) heidän on otettava oppia niistä kehitysmaista, jotka ovat tässä puuhassa onnistuneet. Ja jos tämmöinen "ihme" tapahtuu ei meidän muiden pidä ruveta esteeksi.
- Kurre_Orava
T. Ollo kirjoitti:
mutta jos afrikkalaiset aikovat nostaa elintasoaan (oma apu on paras apu) heidän on otettava oppia niistä kehitysmaista, jotka ovat tässä puuhassa onnistuneet. Ja jos tämmöinen "ihme" tapahtuu ei meidän muiden pidä ruveta esteeksi.
Afrikkalaisilla on ollut erinäisiä vuosikymmeniä aikaa nostaa sitä elintsoa, vaan kun ei onnistu.
- Folio Mulder
T. Ollo kirjoitti:
mutta jos afrikkalaiset aikovat nostaa elintasoaan (oma apu on paras apu) heidän on otettava oppia niistä kehitysmaista, jotka ovat tässä puuhassa onnistuneet. Ja jos tämmöinen "ihme" tapahtuu ei meidän muiden pidä ruveta esteeksi.
Se olisi suuri etu euroopallekin, kun heitä ei sitten pyrkisi mantereellemme maleksimaan suurin joukoin kuten nyt.
- teac
Live 8 -esiintyjien levymyynti ponnahti nousuun
(5.7. 11:32)
Lauantain Live 8 -hyväntekeväisyyskonserttien esiintyjien levymyynti ponkaisi Britanniassa nousuun heti konsertteja seuranneena päivänä.
Kaksisataa levykauppaa eri puolilla Britanniaa omistavan HMV-ketjun mukaan Pink Floydin Echoes -albumin myynti kasvoi sunnuntaina 1 343 prosenttia edelliseen sunnuntaihin verrattuna. Reippaasta myynnin piristymisestä nauttivat myös The Whon Then & Now (863 prosentin nousu edelliseen sunnuntaihin verrattuna), Eurythmicsin Greatest Hits (500 prosenttia) ja Didon Life For Rent (412 prosenttia).
Live 8 -konserttien tavoitteena ollut köyhyyden poistaminen nytkähti myös eteenpäin. Lontoossa esitetty versio Beatles-klassikko Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band on myynnissä internetissä, ja kaikki siitä saatavat tulot menevät Live 8 -kampanjaan. (STT)
Hyväuskoisia on helppo huijata.
Lahjoittamalla varoja kaikenlaisiin höpö höpö-keräyksiin, huijauksen uhri "ostaa" itselleen puhtaan omantunnon.
-puhdas omatunto - Kurma
Live 8- konsertilla ei kerätty rahaa, vaan HUOMIOTA. Että ihmiset ymmärtäisivät, mistä kehitysmaiden ongelmat oikeasti johtuvat.
Tarkoitus oli myös vedota G8- maiden johtajiin, että he mm. muttaisivat maailmankauppaa sellaiseen suuntaan, että se olisi kehitysmaille reilumpaa.
http://www.live8live.com/
Oli ilo katsoa tuota live8- konserttia ja huomata, ettei maailma ehkä sittenkään ole täynnä pelkästään itsekkäitä ja ahneita kusipäitä, jotka eivät osaa ajatella omaa napaansa pitemmälle. Aika useilla näyttää olevan sellainen pieni asia kuin empatiakyky vielä tallella. Sinulla sellaista ei taida olla lainkaan.
Ehkä vielä törmäät sellaiseen ihmiseen, jolta se puuttuu, joka on sinua vastaan ja haluaa ehkä taistella kanssasi. Silloin saatat ymmärtää, mihin empatiakykyä tarvitaan.
Ilman empatiakykyä me ihmiset olisimme tappaneet toisemme jo aikaa sitten.
On katsos olemassa ihmisiä, jotka osaavat asettua toisen ihmisen asemaan. Myös sellaisen ihmisen asemaan, joka on ehkä pikkiriikkisen erilainen kuin itse on.
Sinun mielestäsi Afrikka on täysin yhdentekevä. Mitä jos asia olisikin toisin päin ja sinä eläisit maassa, joka olisi kaikille muille yhdentekevä? Sinun ja sinun ystäviesi ja sukulaistesi henki ei merkitsisi kenellekkään paskan vertaa. Toivoisitko silloin muilta samanlaista asennetta kuin sinulla nyt on, vai ehkä sellaista "solidaarista" asennetta kuin esim. minulla on?
Hei mies. Kyse ei ole siitä, että "kehitysmaihin syydetään loputtomasti rahaa samalla kun NE SIELLÄ vaan istuu ja odottaa". Kyse on siitä, että NE kyllä tekee siellä, mutta NE ei hyödy tekemästään työstä millään tavalla.
(On toki sellaisiakin alueita, jossa köyhyys on jo niin syvällä, ettei mitään voi enää tehdä.)
Se summa, jolla me länsimaat hyödytään kehitysmaista (raavitaan viimeisetkin lihat selkänahasta) on kuule paaaaaljon isompi kuin ne muruset, mitä me sinne kehitysapuna sinne nakataan.
Kehitysmaiden köyhyyttä pidetään yllä likaisin keinoin. Ja se on totuus.
Kehitysapu ei ole ratkaisu. Ratkaisu on yksinkertaisesti se, ettei kehitysmaita enää estettäisi hyötymästä omasta maanviljelystä, viennistä jne.
Ei ole kyse siitä, että me valkoiset olemme pahoja ja itsekkäitä hyväksikäyttäjiä. Kyse on siitä, että IHMINEN on ahne kusipää ja raha tekee ihmisistä yleensä vielä ahneempia ja kylmempiä. Kyse ei ole ihonväristä tai siitä mihin kohtaan maapalloa meistä kukakin on sattunut syntymään. Kyse on epäreiluista laeista ja ihan vaan (suhteessa) muutamien ihmisten ja muutaman suuryrityksen röyheydestä ja itsekkydestä.
Ja tilanne voisi siis tosiaankin olla toisinkinpäin. Me valkoiset heikommassa asemassa ja ne "muut" meitä hyväksikäyttämässä. Reiluudesta ei olisi kyse silloinkaan.
http://www.reilukauppa.fi/
Koen myös, että ihmiselämällä tai ylipäätään elämällä on jokin suurempi arvo. Sillä, että jossain täällä universumin persereijässä on tällainen pikkuriikkinen pallo, jolla on ELÄMÄÄ, on jokin syvempi merkitys. Mikäli tämä paikka on ainut, missä on elämää, niin miksi helvetissä emme voisi koittaa elää täällä mahdollisimman "kiltisti" toiset huomioon ottaen? Miksi kusta koko homma? Miksi tehdä toisten elämä hankalaksi esim. rasismilla?
Ja P.S: Enkä ole edes uskovainen, vaikka elämällä onkin minulle merkitys.Hienoa että suomesta löytyy vielä muitakin kun näitä teacin ja J. Julistajan kaltaisia rasistisia uusnatseja jotka ylistävät täällä jatkuvasti suomalaisen rodun paremmuutta.
Uskon että nämä suomalaisuuden ylistäjät voisivat olla hieman eri mieltä jos olisivat itse asuneet ikänsä jossain Afrikan kehitysmaissa.
- Chi
Samaa tässä pällistelin; eikö parempia sijoituskohteita todellakaan ole kun Afrikka, tuo pohjaton kuilu?? Suomessa on ongelmia,afrikasta tulleet ajavat meidät vielä konkurssiin(maahanmuuttajat,pakolaiset,sos.tuella elävät) ja silti pitäisi antaa lisää rahaa?? Eikö ahneudella ole mitään rajaa?!
Kofi Annan on kyllä eräs raivostuttavammista henkilöistä,ketä tiedän; mustana miehenä keskittää energiansa vain ja ainoastaan muiden mustien hyvinvoinnin takaamiseen,ei puhettakaan,että juuri esim. Aasia voisi tarvita apua. Mistä muuten johtuu,että mustat yleensä eivät muuta tee kuin valita asemastaan ja jatka "asennekasvatusta" jälkipolvelleen(menkääs USA:han katsomaan Black Hood:in puheita ja touhuja: "kaikki on valkoisten vika", "älä leiki valkoisten kanssa")?
Islanti,tuo kylmä maa,on selvinnyt näin pitkälle vaikka sen resurssit ovat jopa pienemmät kuin Afrikan; viljelyskelpoista maata on n. 1%, asuinkelvotonta taas 75%!! Eli ihan turha kaikkien vedota Afrikan "heikkoihin resursseihin"... - Al-ahram
"n ole ikinä antanut senttiäkään rahoistani Afrikkaan"
Taitaa julistaja olla aika nuori poika :D Tai ei muuten vaan ole päässyt kiinni työn syrjään.
Itse olen maksanut / maksan suuria summia afrikkalaisille diktaattoreille.
Olenko koskaan halunnut niitä maksaa? EN.
Joku saatanan stallarilesbolehmähövvö vain ottaa ne tuloistani. Pyytämättä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3561532- 1141226
- 1171107
- 116871
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22863- 111822
- 40488
- 18480
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i104477- 36433