TUKHOLMA (uutistoimisto Direkt) Polttokennoyhtiö Powercellin osakekurssi on noussut torstain osavuosikatsauksensa jälkeen. Maanantaina osakekurssi kuitenkin sai uutta vauhtia nousuun.
Myötävaikuttava tekijä saattaa olla pidempi artikkeli maan kommunistisen puolueen hallitsemassa englanninkielisessä China Daily -lehdessä, jossa polttokennoja korostetaan raskaan liikenteen pitkän aikavälin kasvutekijänä.
"Vetypohjaisten polttokennojen markkinoiden odotetaan kasvavan nykyisestä 10 000 yksiköstä yli 4 miljoonaan yksikköön vuoteen 2040 mennessä", lehti kirjoittaa viitaten maan äskettäin esittelemään "Teknologian tiekartta 3.0 energiansäästöisille ja uuden energian ajoneuvoille".
Sanomalehden mukaan Kiinan autoinsinöörien yhdistyksen (China-SAE) ja maan teollisuus- ja IT-ministeriön laatiman tiekartan sanotaan näyttävän tietä Kiinan pitkän aikavälin tavoitteille sähköistämisen, vähähiilisen kehityksen ja älykkäästi verkottuneiden ajoneuvojen teknologian osalta.
China-SAE:n johtajan Zhang Jinhuan kerrotaan sanoneen, että tulevaisuuden fossiilittomien hyötyajoneuvojen polttokennojen erityiset kehitystavoitteet ja etenemissuunnitelmat on tunnistettu. Hän sanoo myös, että vuoteen 2040 mennessä uusien tuotteiden arvioidaan saavuttavan miljoonan yksikön tason ja tällaisten ajoneuvojen kokonaisomistuksen odotetaan olevan 4–5 miljoonaa yksikköä.
Tällaisen kasvun olisi kuitenkin tapahduttava nykyisestä tasosta, joka on erittäin alhainen.
Polttokennoajoneuvojen myynti Kiinassa oli syyskuussa vain 408 yksikköä. Samaan aikaan maassa oli hieman yli 25 000 vetykäyttöistä ajoneuvoa.
Powercellin, joka kehittää vetykäyttöisiä polttokennoja raskaisiin ajoneuvoihin ja merikäyttöön, hinta oli noussut 16 prosenttia 42,90 Ruotsin kruunuun hieman kello 13 jälkeen maanantaina, mikä oli myös tämän vuoden korkein hinta.
polttokennoja korostetaan raskaan liikenteen pitkän aikavälin kasvutekijänä.
18
249
Vastaukset
- Anonyymi
Aika näyttää mihin raskasliikenne taipuu, mutta se ei ole Suolen vaikutusalueen vallassa, hihiii!
- Anonyymi
Polttokenno on vihonviimeinen härpäke. Kallis ja monimutkainen. Uskokaa nyt. Vetymoottorikin on parempi vaihtoehto.
- Anonyymi
Vetyauto on paras.
- Anonyymi
Artikkelista:
"Vetypohjaisten polttokennojen markkinoiden odotetaan kasvavan nykyisestä 10 000 yksiköstä yli 4 miljoonaan yksikköön vuoteen 2040 mennessä"
Kyllä menee epätoivoiseksi perustelut kun pitää ottaa *** 25 VUODEN AIKAVÄLI *** jotta numerot näyttävät hyviltä kasvun suhteen. :D Samaan aikaan sitten unohdetaan kuinka akkutekniikka kehittyy ja vetyautokanta kaikissa maissa pyöreästi 0,0% jolloin kasvaako 2040 vuoteen mennessä täyssähköiset raskaskalusto ajoneuvot vähintään 10 kertaa enemmän kuin vetykäyttöiset? Henkilöautojen puolella täyssähköautot ovat voittaneet kisan ihan kirkkaasti.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17091514/vetytankkausverkoston-tappaa-lopulta-isot-ajoakut-ja-akkutekniikka-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18818799/toyota-myontaa-etta-sahkoautot-menevat-paremmin-kaupaksi-kuin-vetyautot-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19010097/vetyfanit-valehtelevat-ja-houkuttelevat-vetyansaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina-- Anonyymi
Se on kylläkin 15 vuoden aikaväli, ei 25v. Pikku laskuvirhe.
- Anonyymi
omistatko vuoden vanhan akkumossen mistä ei saa vaihdossa juuri mitään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
omistatko vuoden vanhan akkumossen mistä ei saa vaihdossa juuri mitään?
Omistatko 7 vuotta vanhan vetyauton josta ei saa enään mitään? Kannattaa lukea vetyautojen omistajien kommentteja kun ovat tarjonneet niitä autoliikkeisiin vaihdossa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18671412/7-vuotta-vanha-vetyauto-kannattaa-myyda-mielummin-osina-kuin-parilla-tonnilla-
Suomessakin ainoaa esittely vetyautoa on kaupattu 7 vuotta lähes ajamattomana, jolloin pakko tiputtaa hintaa jo puoleen. Siis käytännössä tuliterä vetyauto, joka vain seissyt autoliikkeessä kun kiinnostusta ei ole ollut esim. joku Virosta/Norjasta/Ruotsista tulisi hakemaan kun on vetytankkausasemia niissä maissa muutamia.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19037283/hyundai-nexoa-kaupattu-jo-7-vuotta-suomessa-ja-hintaa-tiputettu-noin-50-
Ja viimeistään 15 vuoden päästä vetyautot käytännössä romutetaan, koska aivan liian kalliita peruskorjata.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17431795/vetyautot-tullaan-romuttamaan-15v-ikaisena-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17696132/vetytalouden-suuri-haaste-on-nimelta-hic-ominaisuus- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omistatko 7 vuotta vanhan vetyauton josta ei saa enään mitään? Kannattaa lukea vetyautojen omistajien kommentteja kun ovat tarjonneet niitä autoliikkeisiin vaihdossa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18671412/7-vuotta-vanha-vetyauto-kannattaa-myyda-mielummin-osina-kuin-parilla-tonnilla-
Suomessakin ainoaa esittely vetyautoa on kaupattu 7 vuotta lähes ajamattomana, jolloin pakko tiputtaa hintaa jo puoleen. Siis käytännössä tuliterä vetyauto, joka vain seissyt autoliikkeessä kun kiinnostusta ei ole ollut esim. joku Virosta/Norjasta/Ruotsista tulisi hakemaan kun on vetytankkausasemia niissä maissa muutamia.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19037283/hyundai-nexoa-kaupattu-jo-7-vuotta-suomessa-ja-hintaa-tiputettu-noin-50-
Ja viimeistään 15 vuoden päästä vetyautot käytännössä romutetaan, koska aivan liian kalliita peruskorjata.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17431795/vetyautot-tullaan-romuttamaan-15v-ikaisena-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17696132/vetytalouden-suuri-haaste-on-nimelta-hic-ominaisuus-Tärkein linkki unohtui.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18006801/vetyautosta-tarjotaan-surkeasti-autoliikkeessa-
- Anonyymi
Vetytekniikalla voidaan harrastaa myös tietämättömien sijoittajien kustannuksella pump&dump huijauksia, jolloin moni hyväuskoinen sijoittaja menettää paljon rahaa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18925068/sijoittajat-heraavat-etta-vety-ei-olekkaan-voittava-hevonen-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18269424/usealla-vety-yhtiolla-menee-huonosti-ja-osakekurssi-laskee-
https://www.nordnet.fi/sijoitushuijaukset- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://yle.fi/a/74-20191074?origin=rss
https://www.nordnet.fi/osakkeet/kurssit/power-cell-sweden-pcell-xsto
https://www.nordnet.fi/etf/lista/lg-hydrogen-economy-ucits-htmw-xeta
ajattele ite ja lue uutisia"ajattele ite ja lue uutisia"
No tässä sitten vastauutista hypetyksen vastapainona kun ei vetyinvestoinnit lähde oikeassa elämässä nousuun. Tuota Vaalan tapausta vasta SUUNNITELLAAN, joten kaatuuko sekin nyt sitten kun pitäisi oikeassa elämässä saada luvat ja RAHOITUS kuntoon?
"Vuodesta 2024 piti tulla vety-Suomen rakentajille hetki, jolloin lapiot isketään tonttiin. Yle listasi viime keväänä 26 vihreän vedyn teollista hanketta, joista peräti kuudentoista oli määrä siirtyä rakennusvaiheeseen joko tänä tai ensi vuonna.
Vuoden kuluessa realismi – joku voisi sanoa pessimismi – on vallannut alaa.
Joulukuussa noista 26 hankkeesta peräti 14 on siirtänyt rakentamisen tai tuotannon aloituksen aikataulua myöhemmäksi. Tai peruuttanut suunnitelmat kokonaan.
Vantaan Energia suunnitteli vetyyn pohjautuvan polttoaineen valmistusta jätevoimalaitoksensa yhteyteen. Rakentamisen oli määrä alkaa jo tänä vuonna, mutta suunnitelma kaatui."
https://yle.fi/a/74-20065871 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://yle.fi/a/74-20191074?origin=rss
https://www.nordnet.fi/osakkeet/kurssit/power-cell-sweden-pcell-xsto
https://www.nordnet.fi/etf/lista/lg-hydrogen-economy-ucits-htmw-xeta
ajattele ite ja lue uutisiaKuten tuossa aiemmin jo varoiteltiin sijoitushuijauksista pump&dump muodosta, niin PowerCell olisi juuri sopiva yhtiö siihen kun hyväuskoisia sijoittajia halutaan kurssikäyrän nousulla koukuttaa sijoittamaan. Kurssi noussut jyrkästi ja korjausliike tullut myös alaspäin jyrkästi, joka ei ole hyvä merkki viitaten juuri pump&dump ilmiöön. Firma tuottanut SELVÄÄ TAPPIOTA JOKA VUOSI 2021-2024, jolloin yhtiön velat kasvavat koko ajan ja pankeista on paljon vaikeampaa saada lainaa sekä tulevien sijoittajien luottaa siihen että sovitut tilaukset pystytään toimittamaan aikataulussa eikä mene kesken kaiken konkkaan. :D Velkaantumisasten noussut joka vuosi lisää, joka on myös huono merkki yritysmaailmassa eli velkaantumista ei olla saatu kuriin.
Joten ostakaa ostakaa, vety on ihanaa! :D
https://www.nordnet.fi/osakkeet/kurssit/power-cell-sweden-pcell-xsto?details - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten tuossa aiemmin jo varoiteltiin sijoitushuijauksista pump&dump muodosta, niin PowerCell olisi juuri sopiva yhtiö siihen kun hyväuskoisia sijoittajia halutaan kurssikäyrän nousulla koukuttaa sijoittamaan. Kurssi noussut jyrkästi ja korjausliike tullut myös alaspäin jyrkästi, joka ei ole hyvä merkki viitaten juuri pump&dump ilmiöön. Firma tuottanut SELVÄÄ TAPPIOTA JOKA VUOSI 2021-2024, jolloin yhtiön velat kasvavat koko ajan ja pankeista on paljon vaikeampaa saada lainaa sekä tulevien sijoittajien luottaa siihen että sovitut tilaukset pystytään toimittamaan aikataulussa eikä mene kesken kaiken konkkaan. :D Velkaantumisasten noussut joka vuosi lisää, joka on myös huono merkki yritysmaailmassa eli velkaantumista ei olla saatu kuriin.
Joten ostakaa ostakaa, vety on ihanaa! :D
https://www.nordnet.fi/osakkeet/kurssit/power-cell-sweden-pcell-xsto?detailsPowerCell ei ole jakanut ollenkaan osinkoja vuosien 2015-2024 aikana osakkeen omistajilleen. Eli jos ostit Powercell osakkeita 10 000 eurolla, niin olet antanut käytännössä yhtiölle lainaa 10 000 eurolla ja 0,0% tuotolla. Tuotto osakkeelle on siis ollut täysin nolla eli täysin huti sijoitus. Sitten jos vielä kurssikin on laskenut hurjasti niin tappio muodostuu tuottamattomasta osingosta JA arvonlaskusta (osakekurssi alempi).
- Anonyymi
Myötävaikuttava tekijä saattaa olla pidempi artikkeli maan kommunistisen puolueen hallitsemassa englanninkielisessä China Daily -lehdessä, jossa polttokennoja korostetaan raskaan liikenteen pitkän aikavälin kasvutekijänä.
- Anonyymi
eikö se raha kerro suunnan? vetyosakkeet nousussa
- Anonyymi
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/209dd824-ea15-4238-bcf7-07efb6d61793?ref=ampparit:d7a1&_gl=1*18bux9b*_ga*MTU4OTcyMDg1Mi4xNzYxNzM4NjI1*_ga_3L539PMN3X*czE3NjE4MTExMTAkbzUkZzEkdDE3NjE4MTEzNzQkajYwJGwwJGgw
kuka laskee oikein - Anonyymi
Tuolla asialla spekuloidaan, vetyfirmat laittavat huhuja ja suunnitelmiaan liikkeelle ja iso lupauksia jne... ja näin yritetään saada pääomaa ja rahaa liikkeelle ettei oma bisnes kuole heti alkuunsa ja voihan tuo raskaanliikenteen kohdalla jopa toteutuakin, mutta sinne on vielä kovin pitkä ja kivinen tie.
- Anonyymi
eikö ne rikkaatkin jo hylkää patteriautot? mersut ja porsset ei myy jos E malli...
jotain tarvitaan tilalle
Lieneekö Musk ja vety-yhtiöt tuo vetyteslan kohta?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815380Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151292- 103895
- 78821
- 41793
Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56767- 49766
- 56764
Kuinka monesti olet itkenyt?
Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i132763Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss43749