Miten reagoisitte, jos kaveri ottaa yhteyttä, että hengaillaan. Todellisuudessa olikin vain palvelusta vailla.
Näin kävi minulle. Annoin tyypin kuulla kunniansa. En tiedä miten tästä eteen päin. En tykkää siitä, että minua hyväksikäytetään.
Kun kaveri pettää
22
329
Vastaukset
- Anonyymi
Suorittaisin palveluksen.
Jokainen voi joskus tarvita vastapalvelusta.
🦄 - Anonyymi
Niin, minun mielestäni siis sinä petit sen kaverisi.
🦄- Anonyymi
Kyllähän se kaverikin olisi reilusti voinut pyytää jeesiä.
Sutkeja kuuluukin kusta silmään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se kaverikin olisi reilusti voinut pyytää jeesiä.
Sutkeja kuuluukin kusta silmään.Hänellä saattoi olla syynsä siihen, miksi ei esittänyt pyyntöään heti. Halusi ehkä tunnustella suhteen ilmapiiriä.
En ymmärrä tuollaista sydämettömyyttä avun pyytäjiä kohtaan! Silloinko vain voi auttaa, kun pyyntö esitetään tismalleen oikealla tavalla ja oikeaan aikaan?
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänellä saattoi olla syynsä siihen, miksi ei esittänyt pyyntöään heti. Halusi ehkä tunnustella suhteen ilmapiiriä.
En ymmärrä tuollaista sydämettömyyttä avun pyytäjiä kohtaan! Silloinko vain voi auttaa, kun pyyntö esitetään tismalleen oikealla tavalla ja oikeaan aikaan?
🦄Entä jos ystäväsi sanoo että pimppi on kiimainen voisitko pussailla sitä
- Anonyymi
Ainoa syy miksi minuun otetaan yhteyttä, kun tarvitaan lainaa.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
No tämä. Jos kaveri yrittää pumpata rahaa, ei kyse ole enää ystävyydestä.
Rahaa lainatessa kannattaa aina laatia velkakirja.
Se on näyttö velkasuhteesta tuomioistuimelle, jos takaisinmaksussa tulee ongelmia.
🦄
- Anonyymi
Tuskin tuo hyväksikäyttöä on. Hengailu on ihan jees esipuheena vaikka nyt palvelusta varten. Eihän sun pakko ole mitään palveluksia tehdä.
Mikä siinä on, ettei osata reilusti sanoa suoraan, jos tarvitaan palvelusta? Onko se silloin edes kaveri, vai pelkkä "hyvänpäivän" tuttu vaan?
Mielestäni ei ole väärin, että ilmaisit suoraan mielipiteesi. Seuraavalla kerralla tyyppi käyttäytyy toisin, tai ainakin miettii pariin kertaan toimintatapojaan.- Anonyymi
On tuossa tilanteessa tullut oltua. Tosin mun kohdallani ei ole ollut kyse niinkään palveluksista, vaan siitä, että toinen muuttaa aina suunnitelmia ja sovittuja asioita. Katkoin välini yhteen tuollaiseen tyyppiin, joka ensiksi pyytämällä pyyteli tulemaan käymään "jäät yöksi jaada jaa" (kyseessä vähän pidempi välimatka). Halusi nähdä muksuni, joka oli silloin ihan pieni jne. Järjestin mahdollisuuden mennä, hankin silloiselle koiralleni hoitopaikan kahdeksi päiväksi jne. ja sitten pari päivää ennen kun piti mennä hänelle tulikin jotain tosi tärkeää "tulette ensi viikolla tai parin viikon päästä jaada jaa". Sain tarpekseni, en ole sen jälkeen vastannut viesteihin. Jos tuo olisi ollut ensimmäinen ja ainoa kerta niin okei, mutta kun tuon tapauksen kanssa se on aina ollut tuollaista. Jokaista asiaa siirretään vähintään pari kolme kertaa ja se oli sama silloinkin kun asuin lähempänä.
Nyt kun mietin niin onhan mullakin ollut tuollaisia, joiden jokaisen yhteydenoton takana tuntuu olevan joku ylimääräinen motiivi. Sitä ei ehkä ihan heti tuoda esille, mutta kyllä se lopulta aina löytyy. Yksi oli sellainen, joka ei kyllä yhtään piilotellut, kun halusi autokuskin viemään millon minnekin.
Mutta siis miten toimin ... nykyään vain katkon välit, jos tuo on toistuvaa. Mä en vain jaksa enää katsella sellasta. - Anonyymi
Kokemusta valitettavasti on.
- Anonyymi
Autismia vai hämäläisyyttä?
- Anonyymi
Olis kyl anteeksi antamaton teko sanois kaverille eli naiselle tee matilda perunasta perunamuusia ja se tekee rosamunda perunoista muusia ja sanoo ettei kaupassa ollut matildaa eli olis mennyt toiseen kauppaan tai käsket tuomaan turun sinappia ja tuokin aura sinappia eli ero tulis eli olis entinen kaveri ja ei koskaan ei ikuna haluais enään koskaan nähdä semmosta
- Anonyymi
Minua käytetään hyväksi ihan jokainen päivä, siihen tottuu.
Miksei käytettäisi, jos on kyvykkyyttä auttaa, suunnitella ja toteuttaa?
Osa voi kuvitella toisten tarpeiden täyttämistä hyväksikäytöksi, itse pidän sitä asiana joka kuuluu normaalina asiana aikuisen ihmisen elämään.
Tosin itsekin joskus kieltäydyn kohteliaasti.
Nainen baarissa "lähdetkö minun kotiin". Kysyn "miksi". Nainen siihen " Olen tosi hyvä ottamaan suihin". Hämmästellen, kumpi käyttäisi tilannetta hyväkseen? Kerroin kohteliaasti jatkavani iltaa biljardin parissa. Nainen suivaantui kun ei voinut minun kehon osaa hyväkseen käyttää. Täpö kohteliaana olisin suostunut, mutta kehon osani oli jo toiselle varattu, vaikka ei tosin samassa merkityksessä.
Ei tuosta hyväksikäyttöyrityksestä pitäisi tehdä liian suurta numeroa, lähinnä suhtautua asiaan ymmärtäväisesti, sillä onhan ihmisillä erilaisia tarpeita.
AV Hmm. Aika paha tilanne. Ihmisellä voi tulla elämässä niin monenlaista mutkaa ja kaikkea ei voi hallita, vaikka kuinka haluaisi.
Yleensähän esimerkiksi taloudellinen pohja voi tipahtaa vaikka sairastumisen myötä eikä säästöt siinä tilanteessa riitä loputtomiin, jos sellaisia ylipäätään on.
Tavallaan ymmärrän sinua, jos kaveri ei ole muuten tekemisissä. Tavallaan ymmärrän kaveria, jos hänellä on paha tilanne.
Mulla tuli yks päivä linkkarissa vastaan hyvä neuvo: Kiinnitä huomiota siihen, miten ihminen kohtelee sinua, jos hän ei voi hyötyä sinusta mitenkään.
Itse olen nykyään mielelläni tekemisissä samanlaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa, koska he vain ymmärtävät ja ovat avarakatseisempia kuin sellainen, joka on syntynyt oikeiden olosuhteiden keskelle. Vaikeudet opettavat ihmistä.
Lähti vähän lapasesta, mutta summa summarum: Kiinnittäisin huomion siihen miten kohdellaan, kun ei voi hyötyä ja valitsisin seurani sen mukaan.- Anonyymi
Täytyy erottaa hyväksikäyttäjä ja ystävä.
No. Sitten kun köy niin, että ystävä yrittää hyväksikäyttää, niin hän on heti ex ystävä.
Sen erottaa siitä, että epäonnistuessaan tuollainen ihminen lopettaa yhteydenpidon,
ei häpeästä vaan siitä ettei saanut tahtoaan lävitse.
Vilma
Tuollaisia on. Pitää osata vetää rahat.- Anonyymi
No entä jos mies kysyy sinulta lainaa esim 4 euroa ja 35 senttiä ja sanoo saat ylihuomenna takas koska häneltä jää tuon verran vajaaksi kun 10 eurolla sais 4 fatzerin sinistä suklaa levyä ja mies haluais ostaa sinulle suklaata
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No entä jos mies kysyy sinulta lainaa esim 4 euroa ja 35 senttiä ja sanoo saat ylihuomenna takas koska häneltä jää tuon verran vajaaksi kun 10 eurolla sais 4 fatzerin sinistä suklaa levyä ja mies haluais ostaa sinulle suklaata
Menisin hänen kanssaan kaupoille ja antaisin 5 € ja saisin 2 levyä.
Fiftyfifty.
Vilma - Anonyymi
Rahat -> r a j a t
Joo, mullekin sanottiin kerran pääsisäiviikolla, että voi tulla tänne työmalle kirastorstaina hengailemaan. Niin vastasin kyllä, kiitos ei, kun ei siellä mitään työtä ollut. Että oisko ne palkkaakaan maksanu?
Toisaalta oon kyllä valmis auttamaan, jos pyydetään. mutta sen verran hidas sytytys, etten aina tajua. Niin ku yhdelle "pirkolle" oli tullu polttopuu kuorma. ja se kerto, että sen pihaladoista löytys kaikenlaista mielenkiintoista mm kuplavolkkari. Ja mä vaan en tajunnu. Oisin kyllä halonnu suurenkin kuorman, jos ois päässy ton kuplan näkeen.- Anonyymi
Vaikea noilla tiedoin sanoa kumpi pettää vai pettääkö kumpikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1179972Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki785016Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.694832Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.73290Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j142507Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1071730Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.551550- 471536
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota591454Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?661392