Olen suuresti pettynyt Alexrims takapyörään / vanteeseen. Luulin sen toimivan Monark Karin 1 - vaihteisessa, mutta ei toiminut, vaikka myyjä toista vakuuttikin. Ainoa parempi asia Shimano / Spectra vanteeseen oli tehokkaammat jarrut. Muuten Alexrims teki polkupyörän paljon raskaammaksi kuin Spectra.
Spectra takapyörä tilattu.
Pettynyt vanteeseen
18
346
Vastaukset
- Anonyymi00001
Black ice toimii aina, kunhan muistat vaseliinin.
- Anonyymi00002
Laakerit syynä?
Tuossa tulee mieleen että onko laakerit vedetty liian tiukalle ja sen takia rullaa huonommin? Tietysti koska kyseessä vaihteeton, jalkajarrullinen pyörä, niin takanavan sisässä olevissa jarru-osissakin saattaa olla jotain vikaa.
Sitten tietysti tulee vielä mieleen, että ohjan uuden vanteen yhteydessä takarenkaassa samat paineet kuin aikaisemminkin?
- Anonyymi00004
santtu_1975X kirjoitti:
Sitten tietysti tulee vielä mieleen, että ohjan uuden vanteen yhteydessä takarenkaassa samat paineet kuin aikaisemminkin?
Joo, ja jos ei oo Black Ice ei rullaavuus vältsisti oo hääppönen.
Anonyymi00004 kirjoitti:
Joo, ja jos ei oo Black Ice ei rullaavuus vältsisti oo hääppönen.
Black Icellä ei ole mallistossaan mitään muita renkaita kuin NASTALLISIA TALVIRENKAITA ja näiden nastallisten renkaiden rullaavuus on käytännössä aina selvästi huonompi kuin vastaavalla rakenteella ja kuviolla olevan ei nastallisen renkaan rullaavuus, eli nyt tilanne on juurikin toisinpäin, eli lähes kaikki ei nastalliset renkaat rullaavat peremmin kuin Black Ice renkaat.
- Anonyymi00005
santtu_1975X kirjoitti:
Black Icellä ei ole mallistossaan mitään muita renkaita kuin NASTALLISIA TALVIRENKAITA ja näiden nastallisten renkaiden rullaavuus on käytännössä aina selvästi huonompi kuin vastaavalla rakenteella ja kuviolla olevan ei nastallisen renkaan rullaavuus, eli nyt tilanne on juurikin toisinpäin, eli lähes kaikki ei nastalliset renkaat rullaavat peremmin kuin Black Ice renkaat.
Mitä yrität sanoa? Mistä tiedät, ettei ap:llä ollut jokin muu nastallinen rengas? Se selittäisi huomomman rullaavuuden, sikäli jos tässä edes rullaavuudesta oli kysymys. Hänhän sanoo polkupyörän olleen raskaampi (oletettavasti kyse ei ole painosta vaan polkemisesta).
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mitä yrität sanoa? Mistä tiedät, ettei ap:llä ollut jokin muu nastallinen rengas? Se selittäisi huomomman rullaavuuden, sikäli jos tässä edes rullaavuudesta oli kysymys. Hänhän sanoo polkupyörän olleen raskaampi (oletettavasti kyse ei ole painosta vaan polkemisesta).
Tuo polkupyörän (polkemisen/etenemisen) "raskaus" (tai muuttuminen "raskaammaksi" tässä tapauksessa voi tulla muutamista eri asioista), jotka tässä on aika paljolti käyty läpi.
-Takakiekon vaihtuessa myös takarattaan koko on muuttunut (ja tässä tapauksessa oletuksellisesti takaratas olisi pienentynyt).
-Uuden kiekon takanavassa olisi isompi vastus, joka sitten johtuisi joko liian tiukalle vedetyistä taikka erittäin huonolaatuisista laakereista taikka sitten navam sisäisestä kitkasta (esim. jarrun osalta).
-Uudesta päälirenkaasta ja/tai liian alhaisesta rengaspaineesta.
-Uutta kiekkoa asentaessa aivan liian kireäksi jääneestä ketjusta.
-Selvästi nousseesta takakiekon painosta (ei todennäköinen)- Anonyymi00006
santtu_1975X kirjoitti:
Tuo polkupyörän (polkemisen/etenemisen) "raskaus" (tai muuttuminen "raskaammaksi" tässä tapauksessa voi tulla muutamista eri asioista), jotka tässä on aika paljolti käyty läpi.
-Takakiekon vaihtuessa myös takarattaan koko on muuttunut (ja tässä tapauksessa oletuksellisesti takaratas olisi pienentynyt).
-Uuden kiekon takanavassa olisi isompi vastus, joka sitten johtuisi joko liian tiukalle vedetyistä taikka erittäin huonolaatuisista laakereista taikka sitten navam sisäisestä kitkasta (esim. jarrun osalta).
-Uudesta päälirenkaasta ja/tai liian alhaisesta rengaspaineesta.
-Uutta kiekkoa asentaessa aivan liian kireäksi jääneestä ketjusta.
-Selvästi nousseesta takakiekon painosta (ei todennäköinen)No eikö nämä tosiaan jo ole noissa aiemmissa käyty läpi... Mikä ihmeen tarve sinulla on vääntää erillistä yhteenvetoa?
Anonyymi00006 kirjoitti:
No eikö nämä tosiaan jo ole noissa aiemmissa käyty läpi... Mikä ihmeen tarve sinulla on vääntää erillistä yhteenvetoa?
Eli nuo kaikenmaailman Black Ice jutut on "ok"? mutta asialliset kirjoitukset sitten ovat huonoja...
- Anonyymi00007
santtu_1975X kirjoitti:
Eli nuo kaikenmaailman Black Ice jutut on "ok"? mutta asialliset kirjoitukset sitten ovat huonoja...
Nuo Black Ice kirjoitukset taitavat loppujen lopuksi olla vain reaktio "asiallisiin" kirjoituksiin, joissa intetään viimeiseen asti ja halutaan sanoa "se viimeinen sana" vaikka substanssia ei enää olisikaan käsiteltäväksi. Monet ovat myös kyllästyneet tekniikasta jauhamiseen, ikään kuin sähköistys ja sen avulla liikkuminen olisi polkupyöräilyn korkein ilmenemisen muoto.
Anonyymi00007 kirjoitti:
Nuo Black Ice kirjoitukset taitavat loppujen lopuksi olla vain reaktio "asiallisiin" kirjoituksiin, joissa intetään viimeiseen asti ja halutaan sanoa "se viimeinen sana" vaikka substanssia ei enää olisikaan käsiteltäväksi. Monet ovat myös kyllästyneet tekniikasta jauhamiseen, ikään kuin sähköistys ja sen avulla liikkuminen olisi polkupyöräilyn korkein ilmenemisen muoto.
Mutta jos ei halua lukea polkupyörien "tekniikka asioita" koskevia aiheita (kuten tämäkin), niin eikö silloin ole helpointa vain jättää sellaiset ketjut lukematta eikä pilata nitä eriasteisilla Black Ice / Vaseliini / lihasheikkous kommenteilla?
- Anonyymi00008
santtu_1975X kirjoitti:
Mutta jos ei halua lukea polkupyörien "tekniikka asioita" koskevia aiheita (kuten tämäkin), niin eikö silloin ole helpointa vain jättää sellaiset ketjut lukematta eikä pilata nitä eriasteisilla Black Ice / Vaseliini / lihasheikkous kommenteilla?
Väitettiinkö edellisessä jossain vaiheessa, että reaktio koskisi polkupyörien "tekniikka asioita"? Tuossahan viitattiin, että sähköpyörien tekniikka ja niihin liittyvät sisällöt ovat se aihealue, joka ei kiinnosta. Tavallisiin pyöriin liittyvät sisällöt ja tekniset kysymykset (kuten tässä keskustelussa) eivät kuulu ko. kokonaisuuteen.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Väitettiinkö edellisessä jossain vaiheessa, että reaktio koskisi polkupyörien "tekniikka asioita"? Tuossahan viitattiin, että sähköpyörien tekniikka ja niihin liittyvät sisällöt ovat se aihealue, joka ei kiinnosta. Tavallisiin pyöriin liittyvät sisällöt ja tekniset kysymykset (kuten tässä keskustelussa) eivät kuulu ko. kokonaisuuteen.
Black Ice - pojalla eli vaseliinimiehellä ei ole kaikki lepakot tapulissa.
- Anonyymi00003
Onko kyse rullaamisesta vai polkemisen nihkeydestä? Takarattaan kokokin voi olla syynä.
- Anonyymi00010
Black ice renkailla voi parantaa rullaavuutta ja vaseliinilla kestävyyttä.
- Anonyymi00011
Jännä juttu
- Anonyymi00012
Mulla on aina toiminut vanteet. Ostin parilla kympillä munamankelin torista ja hyvin toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361260
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä25521Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad24500- 22467
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461