Moi moi vaan kaikki. Kertokaapas, jos nyt lähtisitte reissuun / lomalle ulkomaille niin minne menisitte? Mikäs on ollut hienoin ulkomaankohde missä olet käynyt?
Minne lähtisit lomalle?
58
446
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hienoin on joko Norja tai Azorit. Riippuu vähän mitä asioita katsoo, mutta rakastan luontokohteita ja nuo kaksi menevät heittämällä muiden yli.
Juuri nyt haluaisin silti mennä lemmenlomalle johonkin sellaiseen kohteeseen, jossa voisi vain rentoutua ja nauttia. Päivä alkaisi runsaalla all inclusive-aamiaisella, josta siirrytään altaalle vesijumppaamaan ja auringossa löhöämään, jonka jälkeen voisi mennä huoneeseen rakastelemaan, kevyt lounas jossain palmujen alla, ehkä kuntosalia tai rannalle pelaamaan rantalentistä turkoosin veden ääreen, josta huoneeseen valmistautumaan illalliselle, joka nautitaan rantaravintolassa leppeän lämpöisen tuulen viilentäessä juuri sopivasti ja sitten takaisin huoneeseen taas rakastelemaan.. Tai sitten jotain ihan muuta, mutta ei aikatauluja eikä mitään kiirettä.
Ei puutu kuin kohde ja mies 😁
Aletheias- Anonyymi00002
Joo kyl määkin voisin näin kesällä lähteä Tromsaan. Talvella sit etelään
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Joo kyl määkin voisin näin kesällä lähteä Tromsaan. Talvella sit etelään
Tromsa olisi takuulla mahtava kohde, siellä en ole vielä käynyt, mutta takuulla vaikuttava paikka.
Aletheias - Anonyymi00023
Sulla on kyllä hyvänkuuloisia lomasuunnitelmia.
Minäkin tykkään luontokohteista :))
-keinovaginamies- - Anonyymi00035
Anonyymi00023 kirjoitti:
Sulla on kyllä hyvänkuuloisia lomasuunnitelmia.
Minäkin tykkään luontokohteista :))
-keinovaginamies-Luontokohteet on parhaita 🤗
Eikö vain olekin hyvänkuuloisia lomasuunnitelmia? 😁 Päivässä on selkeä punainen lemmenlanka, jonka ympärille kaikki muu rakentuu 😇
Aletheias
- Anonyymi00004
En mä kyllä minnekään ulkomaille lähtis lomille nyt. Jos mä jonnekin lähtisin, vaikka viikoksi, niin jetillä vois mennä ihan vaan Saimaalle. Kunnon retkivarusteet mukaan ja suhailis vaikka Lappeenrantaan ja takaisin. Tuossa välillä olis kyllä vaikka miten hienoja mestoja.
Kesällä Suomessa olo on parasta. - Anonyymi00005
En ole paljon ulkomailla lomaillut mutta Kypros oli ihana paikka.
- Anonyymi00006
Hämeenkyrön matkasta olen jo.vuosia haaveillut.
- Anonyymi00007
Mä lähtis kyllä tältä istumalta Intiaan New Delhiin jos voisin ja kävisin ensimmäiseksi pulahtamassa ja virkistäytymässä Gangesissa lennon jälkeen
- Anonyymi00008
se onkin tosi raikasta ja virkistävää se vesi sielä, kannattaa sitä juoda samalla litrakaupalla, se on ihan pyhää vettä.
- Anonyymi00010
Suosittelisin suuntaamaan sieltä Rishikeshiin ja pulahtamaan vasta siellä 😁 Kokemusta on
- Anonyymi00009
No Stanfordissa tykkäisin heittää pari luentoa, mutta eivät ole pyytäneet. 😎😂
🦄 - Anonyymi00011
Voisin kuvitella tekeväni Gotlannin risteilyn. Visby.
Mieluusti tyynellä säällä.
VilmaJuu gotlanti vaikuttaa hienolta. Harmi kun en oo nähny kuin kuvissa. Kun se on saari ei pääse ajaan sinne, vaukka ruotsia muuten oonki kierrelly.
- Anonyymi00030
JeroP kirjoitti:
Juu gotlanti vaikuttaa hienolta. Harmi kun en oo nähny kuin kuvissa. Kun se on saari ei pääse ajaan sinne, vaukka ruotsia muuten oonki kierrelly.
Olen nähnyt Gotlannin kokonaan.. poliisisarjasta :) Siellä voisi kyllä käydäkin joskus.
- Sheena - Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olen nähnyt Gotlannin kokonaan.. poliisisarjasta :) Siellä voisi kyllä käydäkin joskus.
- SheenaOlen käynyt, mutta siitä on jo muutama päivä eli vuosikymmen.
Ois vaan kiva lojua kannella jossain rantatuolissa ja antaa suvituuli henkiä.
Vil a
- Anonyymi00012
Nyt kesällä en mitenkään hirveästi halua pois Suomesta. Mulle iskee matkakuume, jahka syksy tulee. Eli jos kysymys on, että minne just nyt, niin ei minnekään. Jos "pakko" olisi niin nyt Pohjoismaissa tai korkeintaan tuonne Suomenlahden eteläpuolelle. Tarvisin matkaseuraa, joka olisi innostunut 😀.
- Anonyymi00013
Ai niin ja mikä on ollut hienoin ... se tosiaan riippuu ihan siitä mitä matkalta haluaa. Jos yhden valitsen, niin Uusi-Seelanti oli varmaan itselleni se upein kokemus. Sieltä löytyi "kaikki", lumisista vuorista, tropiikkiin ja kaikenlaisia eriskummallisia otuksia. Austraaliakin oli elämys, mutta vähän eri tavalla. Jos silleen stereotyyppisesti kuvaa, niin Uusi-Seelanti oli enemmän wau ja helpommin lähestyttävä ja Austraalia taas, että miksi täällä kaikki pienimmätkin otukset ovat tappavia.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ai niin ja mikä on ollut hienoin ... se tosiaan riippuu ihan siitä mitä matkalta haluaa. Jos yhden valitsen, niin Uusi-Seelanti oli varmaan itselleni se upein kokemus. Sieltä löytyi "kaikki", lumisista vuorista, tropiikkiin ja kaikenlaisia eriskummallisia otuksia. Austraaliakin oli elämys, mutta vähän eri tavalla. Jos silleen stereotyyppisesti kuvaa, niin Uusi-Seelanti oli enemmän wau ja helpommin lähestyttävä ja Austraalia taas, että miksi täällä kaikki pienimmätkin otukset ovat tappavia.
Periaatteessa haluaisin myös käydä katsomassa kaikki maailman ihmeet ja rauniot ja upeat vanhat rakennukset jne. Niiden ongelma on kuitenkin ne 10 000 muutakin ihmistä, jotka ovat juuri samaan aikaan tulleen katsomaan samaa paikkaa, menitpä minne vaan 😀.
- Anonyymi00028
Anonyymi00014 kirjoitti:
Periaatteessa haluaisin myös käydä katsomassa kaikki maailman ihmeet ja rauniot ja upeat vanhat rakennukset jne. Niiden ongelma on kuitenkin ne 10 000 muutakin ihmistä, jotka ovat juuri samaan aikaan tulleen katsomaan samaa paikkaa, menitpä minne vaan 😀.
Tee niin kuten minä; vältä "megalomakohteita", mene jonnekin pienempään paikkaan katsomaan jänniä asioita, tutustumaan ihmeellisiin ihmisiin :).
- Sheena - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Tee niin kuten minä; vältä "megalomakohteita", mene jonnekin pienempään paikkaan katsomaan jänniä asioita, tutustumaan ihmeellisiin ihmisiin :).
- SheenaTai varsinaisen turistikauden ulkopuolella.
- Sheena - Anonyymi00040
Anonyymi00028 kirjoitti:
Tee niin kuten minä; vältä "megalomakohteita", mene jonnekin pienempään paikkaan katsomaan jänniä asioita, tutustumaan ihmeellisiin ihmisiin :).
- SheenaJänniä paikkoja voi toki löytää mistä vaan, mutta ne joista puhuin, ovat siellä missä ovat. Muut ovat sitten muita, ihan eri paikkoja.
- Anonyymi00041
Anonyymi00029 kirjoitti:
Tai varsinaisen turistikauden ulkopuolella.
- SheenaAivan, silloin niissä on vain se 10 000 muutakin ihmistä, ei monta kymmentä tuhatta.
- Anonyymi00015
Brasiliaan se on se maa mistä olen ajatellu seuraavan lapseni äidin hakia äidistä itsestään kiinni haluaako mun kanssa olla kunhan lapsi jää minun yksinhuoltoon
Portugaliin ja Islantiin lähtisin, jos enää jaksaisin. Aikoinaan kävin pojan kanssa Potugalissa. Ajeltiin junalla Douro-joen rantaa. Oli kuuluisa 'Portugalin huhtikuu', hedelmäpuut kukassa ja viini tulossa lehteen. Ihanoitteellinen maa.
Islannissa en ole käynyt, koska ennen olivat matkat sinne törkeän kalliita. Nykyisin pääsisi halvalla Riian kautta, muttei enää jaksa. Ainakin pitäisi nähdä Reykjavík, Þingvellir ja Vatnajökull, mutta paljon, paljon muuta.
Kuitenkin saa hyvän käsityksen jo kuvistakin.
Vuoroteltiin ennen Nuppusen kanssa pojan ulkomaanmatkoilla. Nyt tieteskin mentäis Nuppusen kanssa yhdessä, mutta ei sekään enää jaksa.Kauheen kaukaisia nää teiän kohteet. Eiks ruotsi riittäisi?
- Anonyymi00017
Se on aikalailla sama sitten pysyä Suomessa.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Se on aikalailla sama sitten pysyä Suomessa.
Itsellekin se on just tuo, että jos nyt erikseen lomalle lähden, niin pitäisi siinä selkeä ero kotimaahan olla. Tästä syystä Ruotsi ei ole listan kärkipäässä, vaikka ihan ok paikka onkin. Mä voisin jopa muuttaa Ruotsiin, mutta lomailu siellä ei kauheasti innosta.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Itsellekin se on just tuo, että jos nyt erikseen lomalle lähden, niin pitäisi siinä selkeä ero kotimaahan olla. Tästä syystä Ruotsi ei ole listan kärkipäässä, vaikka ihan ok paikka onkin. Mä voisin jopa muuttaa Ruotsiin, mutta lomailu siellä ei kauheasti innosta.
Norja taas on niin tolkuttoman kallis maa, että samalla rahalla lomailee tripla-ajan jossain muualla. Ja siis kotimaanmatkailukin on kallimpaa kuin ulkomaanmatkailu.
Anonyymi00020 kirjoitti:
Norja taas on niin tolkuttoman kallis maa, että samalla rahalla lomailee tripla-ajan jossain muualla. Ja siis kotimaanmatkailukin on kallimpaa kuin ulkomaanmatkailu.
Juu se on kallis. Mäkin kävin vaan oslossa, lasioslossa ja tulin pika pikaa takas. Yhen kupin kahvia join.
Anonyymi00019 kirjoitti:
Itsellekin se on just tuo, että jos nyt erikseen lomalle lähden, niin pitäisi siinä selkeä ero kotimaahan olla. Tästä syystä Ruotsi ei ole listan kärkipäässä, vaikka ihan ok paikka onkin. Mä voisin jopa muuttaa Ruotsiin, mutta lomailu siellä ei kauheasti innosta.
No siellä on aika jylhiäkin paikkoja. Kun taas jos suomesta alkaa ettiin, joutuu menee itäsuomeen asti. Ja sitten kaupungit on kauniimpia, enempi on säästetty vanhaa. Ei niin suurta siivousvimmaa kuin suomessa.
- Anonyymi00033
Anonyymi00019 kirjoitti:
Itsellekin se on just tuo, että jos nyt erikseen lomalle lähden, niin pitäisi siinä selkeä ero kotimaahan olla. Tästä syystä Ruotsi ei ole listan kärkipäässä, vaikka ihan ok paikka onkin. Mä voisin jopa muuttaa Ruotsiin, mutta lomailu siellä ei kauheasti innosta.
3 tuntia ja 15 min. Tämä on maksimi lentoaika. Ei kauhean pitkälle pääse. Tosin ei kiinnosta. Ja inhoan koneessa pidempään istumista.
Vilma - Anonyymi00034
Anonyymi00020 kirjoitti:
Norja taas on niin tolkuttoman kallis maa, että samalla rahalla lomailee tripla-ajan jossain muualla. Ja siis kotimaanmatkailukin on kallimpaa kuin ulkomaanmatkailu.
Norja on suunnilleen Suomen hinnoissa.
- Sheena - Anonyymi00037
Anonyymi00034 kirjoitti:
Norja on suunnilleen Suomen hinnoissa.
- SheenaVarmasti Suomestakin sen hintaisia paikkoja löytää (ja ylikin). Itse harrastan kuitenkin korkeintaan vähän tavallisempaa Suomea.
- Anonyymi00038
JeroP kirjoitti:
No siellä on aika jylhiäkin paikkoja. Kun taas jos suomesta alkaa ettiin, joutuu menee itäsuomeen asti. Ja sitten kaupungit on kauniimpia, enempi on säästetty vanhaa. Ei niin suurta siivousvimmaa kuin suomessa.
Ei siinä määrin, että olisi minusta tarpeeksi ero. Jos tulisin jostain muualta ja Pohjoismaat olisivat vieraita, niin sitten kyllä.
- Anonyymi00039
Anonyymi00033 kirjoitti:
3 tuntia ja 15 min. Tämä on maksimi lentoaika. Ei kauhean pitkälle pääse. Tosin ei kiinnosta. Ja inhoan koneessa pidempään istumista.
VilmaJokainen makunsa mukaan.
- Anonyymi00048
Anonyymi00020 kirjoitti:
Norja taas on niin tolkuttoman kallis maa, että samalla rahalla lomailee tripla-ajan jossain muualla. Ja siis kotimaanmatkailukin on kallimpaa kuin ulkomaanmatkailu.
Norja on kallis vaan ei Suomikaan halpa matkailumaa ole. Norjassa on jylhää sekä ihania laaksossa olevia kyliä. Jäämerelle vaan uimaan ,varmaan herää. Norja on kaunis maa.
- Anonyymi00016
En innostu varsinaisista "lomamatkoista". Ne ovat kamalan raskaita ja vaativat pitkän palautumislevon.
Minä tykkään kotimaan luonnosta. Vaikka ihan lähiseudun metsistä tai vesistöistä löytyy ihan rinnasta ottavan upeita paikkoja. Ihmiset eivät useinkaan osaa katsoa omiin jalkoihinsa.
xLinerKu ulkomailta valitsee halvimmat, noon kyllä paljon halvempia ku vastaavan pituset Suomessa. Muuten Suomi ois kiinnostanu, mut sillei sai niiku enämpi. No se on ny ohi seki.
- Anonyymi00018
exKynis.mi kirjoitti:
Ku ulkomailta valitsee halvimmat, noon kyllä paljon halvempia ku vastaavan pituset Suomessa. Muuten Suomi ois kiinnostanu, mut sillei sai niiku enämpi. No se on ny ohi seki.
Takapihan metsässä tarpoen ja lähijärvellä soudellen on luultavasti halvinta. Etenkin kun Kontiot on 10 vuotiaat ja vene 40.
xLiner - Anonyymi00027
Kotimaakin on hyvä! Itse tykkää kaupungeista..
- Sheena - Anonyymi00031
Juurikin näin. Meillä on täällä luontoa ja rauhaa, en muuta kaipaa.
Voisin näin hyvänä kesänä sijoittaa sen rahan mökin kunnostamiseen. Kyllä Kainuussa on kauniit auringonnousut ja -laskut.
Ulkomailla tuli jännä fiilis, kun sai kävellä silkkitiellä ja uida kirkkaassa vedessä. Myös kaupunkiarkkitehtuuri kiinnostaa, joten on vaikea nimetä yhtä paikkaa ylitse muiden.- Anonyymi00021
Ei se kohde ole niin tärkeä. Matkaseura ensi kerralla on toivottavasti oikea. 😊
- Anonyymi00022
Bang cock iin.
- Anonyymi00024
Mikään matkakohteeni ei ole ollut huono! Hienoin matkakohteeni ehkä on ollut Aasiasta Indonesia, Malesia, Singapore ja Karibikin. Madeira on myös ihana ja Teneriffa.. no joo, siis ihania kaikki... Ruotsista tykkään suuresti myös, Ystadista ja Lundin maisemista, Tukholmasta tietty, Uppsala...
Nykyisin olen suuntautunut Italian matkoihin, olen kai matkustanut liikaa, vihaan lentokoneessa tuntikausien istumista. Jos pääsen eroon Italia maniasta (siis ässä tuossa) menen Norjaan.
- Sheena- Anonyymi00025
Kariabia ei ole sitten Aasiassa..
- Sheena
- Anonyymi00026
Turkki vois olla kiva koska en ole käynyt siellä.
- Anonyymi00043
Kävin lapsena isovanhempieni kanssa Marmariksessa. Päällimmäisenä jäi mieleen vain se, miten paikalliset miehet koskettelivat aivan avoimesti ja häpeilemättä minua. Olin siis 12-vuotias. En näihin etelänmaihin siksi halua koskaan enää palata.
- Anonyymi00036
Ennemminkin tässä on kertynyt kohteita joihin en matkustaisi. Esimerkiksi Espanja, Aasian maat ja Afrikka ovat ei-listalla.
Kaupunki ja kulttuurilomakohteet kiinnostavat eniten. En ole koskaan nauttinut rannalla lojumisesta tai yltiöpäisestä kuumuudesta. Toisaalta äärimmäisen pakkassäätkään eivät vedä puoleensa.No epsanjasta ainakin Madrid ja Barcelona on iha näkemisen arvosia, jos menee vaikka talviaikaan ei oo niin täyttä. Mutta madridissa saattaa olla yöpakkasiakin, että siihen pitää varautua.
- Anonyymi00042
Etelææn olen læhdøssæ. Ensin seitsemæn tunnin automatka. Maastofillari sekæ retkeilyvarustus mukaan. Kohde on Enontekiön Hetta. Tæællæ Honningsvåg jææmeri.
Olen hyvin eurooppalainen ja kaikki matkani ovat olleet Eurooppaan tai sen läheisyyteen. Pari todella hienoa paikkaa joihin meneminen vähän vaan ei kohtuuttomasti vaivaa: Plitvickan puisto, jossa kalkkikivi ja vesi on tehnyt aika hämmästyttävän teoksen. Lofootit noin kokonaisuudessaan jonkinlaisella vuodenaika- ja säävarauksella. Eli jos on päässyt noin Narvikiin saakka ja matkat pitkiä muutenkin, niin silti sieltä länteen.
Mutta jos nyt just olisi johonkin lähdössä niin suunnilleen tuonne ja ilman kiirettä https://fi.wikipedia.org/wiki/Grindelwald
Tuo on vain esimerkki. Alueella on paljon paikkoja, jotka melkein samanlaisia mutta vähän erilaisia.- Anonyymi00044
Haluaisin käydä Kroatiassa.
Mieleenpainuvin kohde, jossa olen käynyt, on Fidzi. - Anonyymi00045
Minä menen maailman ääriin ja sitten tipahdan reunalta avaruuteen. Oikeasti minua ei kiinosta matkustella. Tai no pohjoisnorjassa oli hienot maisemat ja jänniä vuoristoteitä.
>Simiti< - Anonyymi00046
- Barcelona, Berliini, Rooma, Pariisi, pitää miettiä
- New York, Santorini Oia - Anonyymi00047
Menisin johonkin slaavimaahan. Halpaa kaljaa ja muutenkin halvempi hintataso. Ei kuitenkaan liian lähelle sota-alueita. Kesällä en näe syytä matkustaa ulkomaille koska siellä on kuumaa ja pimeää verrattuna Suomeen. Syksyllä Tšekkiin juomaan kaljaa 🍻? -💊-.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514