Minne lähtisit lomalle?

Anonyymi-ap

Moi moi vaan kaikki. Kertokaapas, jos nyt lähtisitte reissuun / lomalle ulkomaille niin minne menisitte? Mikäs on ollut hienoin ulkomaankohde missä olet käynyt?

58

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Hienoin on joko Norja tai Azorit. Riippuu vähän mitä asioita katsoo, mutta rakastan luontokohteita ja nuo kaksi menevät heittämällä muiden yli.

      Juuri nyt haluaisin silti mennä lemmenlomalle johonkin sellaiseen kohteeseen, jossa voisi vain rentoutua ja nauttia. Päivä alkaisi runsaalla all inclusive-aamiaisella, josta siirrytään altaalle vesijumppaamaan ja auringossa löhöämään, jonka jälkeen voisi mennä huoneeseen rakastelemaan, kevyt lounas jossain palmujen alla, ehkä kuntosalia tai rannalle pelaamaan rantalentistä turkoosin veden ääreen, josta huoneeseen valmistautumaan illalliselle, joka nautitaan rantaravintolassa leppeän lämpöisen tuulen viilentäessä juuri sopivasti ja sitten takaisin huoneeseen taas rakastelemaan.. Tai sitten jotain ihan muuta, mutta ei aikatauluja eikä mitään kiirettä.

      Ei puutu kuin kohde ja mies 😁

      Aletheias

      • Anonyymi00002

        Joo kyl määkin voisin näin kesällä lähteä Tromsaan. Talvella sit etelään


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Joo kyl määkin voisin näin kesällä lähteä Tromsaan. Talvella sit etelään

        Tromsa olisi takuulla mahtava kohde, siellä en ole vielä käynyt, mutta takuulla vaikuttava paikka.

        Aletheias


      • Anonyymi00023

        Sulla on kyllä hyvänkuuloisia lomasuunnitelmia.

        Minäkin tykkään luontokohteista :))

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Sulla on kyllä hyvänkuuloisia lomasuunnitelmia.

        Minäkin tykkään luontokohteista :))

        -keinovaginamies-

        Luontokohteet on parhaita 🤗

        Eikö vain olekin hyvänkuuloisia lomasuunnitelmia? 😁 Päivässä on selkeä punainen lemmenlanka, jonka ympärille kaikki muu rakentuu 😇

        Aletheias


    • Anonyymi00004

      En mä kyllä minnekään ulkomaille lähtis lomille nyt. Jos mä jonnekin lähtisin, vaikka viikoksi, niin jetillä vois mennä ihan vaan Saimaalle. Kunnon retkivarusteet mukaan ja suhailis vaikka Lappeenrantaan ja takaisin. Tuossa välillä olis kyllä vaikka miten hienoja mestoja.

      Kesällä Suomessa olo on parasta.

    • Anonyymi00005

      En ole paljon ulkomailla lomaillut mutta Kypros oli ihana paikka.

    • Anonyymi00006

      Hämeenkyrön matkasta olen jo.vuosia haaveillut.

    • Anonyymi00007

      Mä lähtis kyllä tältä istumalta Intiaan New Delhiin jos voisin ja kävisin ensimmäiseksi pulahtamassa ja virkistäytymässä Gangesissa lennon jälkeen

      • Anonyymi00008

        se onkin tosi raikasta ja virkistävää se vesi sielä, kannattaa sitä juoda samalla litrakaupalla, se on ihan pyhää vettä.


      • Anonyymi00010

        Suosittelisin suuntaamaan sieltä Rishikeshiin ja pulahtamaan vasta siellä 😁 Kokemusta on


    • Anonyymi00009

      No Stanfordissa tykkäisin heittää pari luentoa, mutta eivät ole pyytäneet. 😎😂

      🦄

    • Anonyymi00011

      Voisin kuvitella tekeväni Gotlannin risteilyn. Visby.
      Mieluusti tyynellä säällä.
      Vilma

      • Juu gotlanti vaikuttaa hienolta. Harmi kun en oo nähny kuin kuvissa. Kun se on saari ei pääse ajaan sinne, vaukka ruotsia muuten oonki kierrelly.


      • Anonyymi00030
        JeroP kirjoitti:

        Juu gotlanti vaikuttaa hienolta. Harmi kun en oo nähny kuin kuvissa. Kun se on saari ei pääse ajaan sinne, vaukka ruotsia muuten oonki kierrelly.

        Olen nähnyt Gotlannin kokonaan.. poliisisarjasta :) Siellä voisi kyllä käydäkin joskus.

        - Sheena


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Olen nähnyt Gotlannin kokonaan.. poliisisarjasta :) Siellä voisi kyllä käydäkin joskus.

        - Sheena

        Olen käynyt, mutta siitä on jo muutama päivä eli vuosikymmen.
        Ois vaan kiva lojua kannella jossain rantatuolissa ja antaa suvituuli henkiä.
        Vil a


    • Anonyymi00012

      Nyt kesällä en mitenkään hirveästi halua pois Suomesta. Mulle iskee matkakuume, jahka syksy tulee. Eli jos kysymys on, että minne just nyt, niin ei minnekään. Jos "pakko" olisi niin nyt Pohjoismaissa tai korkeintaan tuonne Suomenlahden eteläpuolelle. Tarvisin matkaseuraa, joka olisi innostunut 😀.

      • Anonyymi00013

        Ai niin ja mikä on ollut hienoin ... se tosiaan riippuu ihan siitä mitä matkalta haluaa. Jos yhden valitsen, niin Uusi-Seelanti oli varmaan itselleni se upein kokemus. Sieltä löytyi "kaikki", lumisista vuorista, tropiikkiin ja kaikenlaisia eriskummallisia otuksia. Austraaliakin oli elämys, mutta vähän eri tavalla. Jos silleen stereotyyppisesti kuvaa, niin Uusi-Seelanti oli enemmän wau ja helpommin lähestyttävä ja Austraalia taas, että miksi täällä kaikki pienimmätkin otukset ovat tappavia.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Ai niin ja mikä on ollut hienoin ... se tosiaan riippuu ihan siitä mitä matkalta haluaa. Jos yhden valitsen, niin Uusi-Seelanti oli varmaan itselleni se upein kokemus. Sieltä löytyi "kaikki", lumisista vuorista, tropiikkiin ja kaikenlaisia eriskummallisia otuksia. Austraaliakin oli elämys, mutta vähän eri tavalla. Jos silleen stereotyyppisesti kuvaa, niin Uusi-Seelanti oli enemmän wau ja helpommin lähestyttävä ja Austraalia taas, että miksi täällä kaikki pienimmätkin otukset ovat tappavia.

        Periaatteessa haluaisin myös käydä katsomassa kaikki maailman ihmeet ja rauniot ja upeat vanhat rakennukset jne. Niiden ongelma on kuitenkin ne 10 000 muutakin ihmistä, jotka ovat juuri samaan aikaan tulleen katsomaan samaa paikkaa, menitpä minne vaan 😀.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Periaatteessa haluaisin myös käydä katsomassa kaikki maailman ihmeet ja rauniot ja upeat vanhat rakennukset jne. Niiden ongelma on kuitenkin ne 10 000 muutakin ihmistä, jotka ovat juuri samaan aikaan tulleen katsomaan samaa paikkaa, menitpä minne vaan 😀.

        Tee niin kuten minä; vältä "megalomakohteita", mene jonnekin pienempään paikkaan katsomaan jänniä asioita, tutustumaan ihmeellisiin ihmisiin :).

        - Sheena


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Tee niin kuten minä; vältä "megalomakohteita", mene jonnekin pienempään paikkaan katsomaan jänniä asioita, tutustumaan ihmeellisiin ihmisiin :).

        - Sheena

        Tai varsinaisen turistikauden ulkopuolella.

        - Sheena


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Tee niin kuten minä; vältä "megalomakohteita", mene jonnekin pienempään paikkaan katsomaan jänniä asioita, tutustumaan ihmeellisiin ihmisiin :).

        - Sheena

        Jänniä paikkoja voi toki löytää mistä vaan, mutta ne joista puhuin, ovat siellä missä ovat. Muut ovat sitten muita, ihan eri paikkoja.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Tai varsinaisen turistikauden ulkopuolella.

        - Sheena

        Aivan, silloin niissä on vain se 10 000 muutakin ihmistä, ei monta kymmentä tuhatta.


    • Anonyymi00015

      Brasiliaan se on se maa mistä olen ajatellu seuraavan lapseni äidin hakia äidistä itsestään kiinni haluaako mun kanssa olla kunhan lapsi jää minun yksinhuoltoon

    • Portugaliin ja Islantiin lähtisin, jos enää jaksaisin. Aikoinaan kävin pojan kanssa Potugalissa. Ajeltiin junalla Douro-joen rantaa. Oli kuuluisa 'Portugalin huhtikuu', hedelmäpuut kukassa ja viini tulossa lehteen. Ihanoitteellinen maa.

      Islannissa en ole käynyt, koska ennen olivat matkat sinne törkeän kalliita. Nykyisin pääsisi halvalla Riian kautta, muttei enää jaksa. Ainakin pitäisi nähdä Reykjavík, Þingvellir ja Vatnajökull, mutta paljon, paljon muuta.

      Kuitenkin saa hyvän käsityksen jo kuvistakin.

      Vuoroteltiin ennen Nuppusen kanssa pojan ulkomaanmatkoilla. Nyt tieteskin mentäis Nuppusen kanssa yhdessä, mutta ei sekään enää jaksa.

    • Kauheen kaukaisia nää teiän kohteet. Eiks ruotsi riittäisi?

      • Anonyymi00017

        Se on aikalailla sama sitten pysyä Suomessa.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Se on aikalailla sama sitten pysyä Suomessa.

        Itsellekin se on just tuo, että jos nyt erikseen lomalle lähden, niin pitäisi siinä selkeä ero kotimaahan olla. Tästä syystä Ruotsi ei ole listan kärkipäässä, vaikka ihan ok paikka onkin. Mä voisin jopa muuttaa Ruotsiin, mutta lomailu siellä ei kauheasti innosta.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Itsellekin se on just tuo, että jos nyt erikseen lomalle lähden, niin pitäisi siinä selkeä ero kotimaahan olla. Tästä syystä Ruotsi ei ole listan kärkipäässä, vaikka ihan ok paikka onkin. Mä voisin jopa muuttaa Ruotsiin, mutta lomailu siellä ei kauheasti innosta.

        Norja taas on niin tolkuttoman kallis maa, että samalla rahalla lomailee tripla-ajan jossain muualla. Ja siis kotimaanmatkailukin on kallimpaa kuin ulkomaanmatkailu.


      • Anonyymi00020 kirjoitti:

        Norja taas on niin tolkuttoman kallis maa, että samalla rahalla lomailee tripla-ajan jossain muualla. Ja siis kotimaanmatkailukin on kallimpaa kuin ulkomaanmatkailu.

        Juu se on kallis. Mäkin kävin vaan oslossa, lasioslossa ja tulin pika pikaa takas. Yhen kupin kahvia join.


      • Anonyymi00019 kirjoitti:

        Itsellekin se on just tuo, että jos nyt erikseen lomalle lähden, niin pitäisi siinä selkeä ero kotimaahan olla. Tästä syystä Ruotsi ei ole listan kärkipäässä, vaikka ihan ok paikka onkin. Mä voisin jopa muuttaa Ruotsiin, mutta lomailu siellä ei kauheasti innosta.

        No siellä on aika jylhiäkin paikkoja. Kun taas jos suomesta alkaa ettiin, joutuu menee itäsuomeen asti. Ja sitten kaupungit on kauniimpia, enempi on säästetty vanhaa. Ei niin suurta siivousvimmaa kuin suomessa.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Itsellekin se on just tuo, että jos nyt erikseen lomalle lähden, niin pitäisi siinä selkeä ero kotimaahan olla. Tästä syystä Ruotsi ei ole listan kärkipäässä, vaikka ihan ok paikka onkin. Mä voisin jopa muuttaa Ruotsiin, mutta lomailu siellä ei kauheasti innosta.

        3 tuntia ja 15 min. Tämä on maksimi lentoaika. Ei kauhean pitkälle pääse. Tosin ei kiinnosta. Ja inhoan koneessa pidempään istumista.
        Vilma


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Norja taas on niin tolkuttoman kallis maa, että samalla rahalla lomailee tripla-ajan jossain muualla. Ja siis kotimaanmatkailukin on kallimpaa kuin ulkomaanmatkailu.

        Norja on suunnilleen Suomen hinnoissa.

        - Sheena


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Norja on suunnilleen Suomen hinnoissa.

        - Sheena

        Varmasti Suomestakin sen hintaisia paikkoja löytää (ja ylikin). Itse harrastan kuitenkin korkeintaan vähän tavallisempaa Suomea.


      • Anonyymi00038
        JeroP kirjoitti:

        No siellä on aika jylhiäkin paikkoja. Kun taas jos suomesta alkaa ettiin, joutuu menee itäsuomeen asti. Ja sitten kaupungit on kauniimpia, enempi on säästetty vanhaa. Ei niin suurta siivousvimmaa kuin suomessa.

        Ei siinä määrin, että olisi minusta tarpeeksi ero. Jos tulisin jostain muualta ja Pohjoismaat olisivat vieraita, niin sitten kyllä.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        3 tuntia ja 15 min. Tämä on maksimi lentoaika. Ei kauhean pitkälle pääse. Tosin ei kiinnosta. Ja inhoan koneessa pidempään istumista.
        Vilma

        Jokainen makunsa mukaan.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Norja taas on niin tolkuttoman kallis maa, että samalla rahalla lomailee tripla-ajan jossain muualla. Ja siis kotimaanmatkailukin on kallimpaa kuin ulkomaanmatkailu.

        Norja on kallis vaan ei Suomikaan halpa matkailumaa ole. Norjassa on jylhää sekä ihania laaksossa olevia kyliä. Jäämerelle vaan uimaan ,varmaan herää. Norja on kaunis maa.


    • Anonyymi00016

      En innostu varsinaisista "lomamatkoista". Ne ovat kamalan raskaita ja vaativat pitkän palautumislevon.

      Minä tykkään kotimaan luonnosta. Vaikka ihan lähiseudun metsistä tai vesistöistä löytyy ihan rinnasta ottavan upeita paikkoja. Ihmiset eivät useinkaan osaa katsoa omiin jalkoihinsa.

      xLiner

      • Ku ulkomailta valitsee halvimmat, noon kyllä paljon halvempia ku vastaavan pituset Suomessa. Muuten Suomi ois kiinnostanu, mut sillei sai niiku enämpi. No se on ny ohi seki.


      • Anonyymi00018
        exKynis.mi kirjoitti:

        Ku ulkomailta valitsee halvimmat, noon kyllä paljon halvempia ku vastaavan pituset Suomessa. Muuten Suomi ois kiinnostanu, mut sillei sai niiku enämpi. No se on ny ohi seki.

        Takapihan metsässä tarpoen ja lähijärvellä soudellen on luultavasti halvinta. Etenkin kun Kontiot on 10 vuotiaat ja vene 40.

        xLiner


      • Anonyymi00027

        Kotimaakin on hyvä! Itse tykkää kaupungeista..

        - Sheena


      • Anonyymi00031

        Juurikin näin. Meillä on täällä luontoa ja rauhaa, en muuta kaipaa.


    • Voisin näin hyvänä kesänä sijoittaa sen rahan mökin kunnostamiseen. Kyllä Kainuussa on kauniit auringonnousut ja -laskut.

      Ulkomailla tuli jännä fiilis, kun sai kävellä silkkitiellä ja uida kirkkaassa vedessä. Myös kaupunkiarkkitehtuuri kiinnostaa, joten on vaikea nimetä yhtä paikkaa ylitse muiden.

    • Anonyymi00021

      Ei se kohde ole niin tärkeä. Matkaseura ensi kerralla on toivottavasti oikea. 😊

    • Anonyymi00022

      Bang cock iin.

    • Anonyymi00024

      Mikään matkakohteeni ei ole ollut huono! Hienoin matkakohteeni ehkä on ollut Aasiasta Indonesia, Malesia, Singapore ja Karibikin. Madeira on myös ihana ja Teneriffa.. no joo, siis ihania kaikki... Ruotsista tykkään suuresti myös, Ystadista ja Lundin maisemista, Tukholmasta tietty, Uppsala...

      Nykyisin olen suuntautunut Italian matkoihin, olen kai matkustanut liikaa, vihaan lentokoneessa tuntikausien istumista. Jos pääsen eroon Italia maniasta (siis ässä tuossa) menen Norjaan.

      - Sheena

      • Anonyymi00025

        Kariabia ei ole sitten Aasiassa..

        - Sheena


    • Anonyymi00026

      Turkki vois olla kiva koska en ole käynyt siellä.

      • Juu bodrumi. Mutta vanko haukku sen lyttyyn ja sano, että vaikka izmiri ois ollu parempi.


      • Anonyymi00043

        Kävin lapsena isovanhempieni kanssa Marmariksessa. Päällimmäisenä jäi mieleen vain se, miten paikalliset miehet koskettelivat aivan avoimesti ja häpeilemättä minua. Olin siis 12-vuotias. En näihin etelänmaihin siksi halua koskaan enää palata.


    • Anonyymi00036

      Ennemminkin tässä on kertynyt kohteita joihin en matkustaisi. Esimerkiksi Espanja, Aasian maat ja Afrikka ovat ei-listalla.

      Kaupunki ja kulttuurilomakohteet kiinnostavat eniten. En ole koskaan nauttinut rannalla lojumisesta tai yltiöpäisestä kuumuudesta. Toisaalta äärimmäisen pakkassäätkään eivät vedä puoleensa.

      • No epsanjasta ainakin Madrid ja Barcelona on iha näkemisen arvosia, jos menee vaikka talviaikaan ei oo niin täyttä. Mutta madridissa saattaa olla yöpakkasiakin, että siihen pitää varautua.


    • Anonyymi00042

      Etelææn olen læhdøssæ. Ensin seitsemæn tunnin automatka. Maastofillari sekæ retkeilyvarustus mukaan. Kohde on Enontekiön Hetta. Tæællæ Honningsvåg jææmeri.

    • Olen hyvin eurooppalainen ja kaikki matkani ovat olleet Eurooppaan tai sen läheisyyteen. Pari todella hienoa paikkaa joihin meneminen vähän vaan ei kohtuuttomasti vaivaa: Plitvickan puisto, jossa kalkkikivi ja vesi on tehnyt aika hämmästyttävän teoksen. Lofootit noin kokonaisuudessaan jonkinlaisella vuodenaika- ja säävarauksella. Eli jos on päässyt noin Narvikiin saakka ja matkat pitkiä muutenkin, niin silti sieltä länteen.

      Mutta jos nyt just olisi johonkin lähdössä niin suunnilleen tuonne ja ilman kiirettä https://fi.wikipedia.org/wiki/Grindelwald
      Tuo on vain esimerkki. Alueella on paljon paikkoja, jotka melkein samanlaisia mutta vähän erilaisia.

    • Anonyymi00044

      Haluaisin käydä Kroatiassa.

      Mieleenpainuvin kohde, jossa olen käynyt, on Fidzi.

    • Anonyymi00045

      Minä menen maailman ääriin ja sitten tipahdan reunalta avaruuteen. Oikeasti minua ei kiinosta matkustella. Tai no pohjoisnorjassa oli hienot maisemat ja jänniä vuoristoteitä.

      >Simiti<

    • Anonyymi00046

      - Barcelona, Berliini, Rooma, Pariisi, pitää miettiä
      - New York, Santorini Oia

    • Anonyymi00047

      Menisin johonkin slaavimaahan. Halpaa kaljaa ja muutenkin halvempi hintataso. Ei kuitenkaan liian lähelle sota-alueita. Kesällä en näe syytä matkustaa ulkomaille koska siellä on kuumaa ja pimeää verrattuna Suomeen. Syksyllä Tšekkiin juomaan kaljaa 🍻? -💊-.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe