Kenelle silloin voi puhua, kun ei ole ketään, kenelle puhua? Mulla on sellaisia asioita elämässä, jotka ei tyhjyyteen katsomalla muutu vaan jotenkin aika pysähtyy ja huomaan, että minusta on tullut täysin aloitekyvytön. Vähän kuin yrittäisi pimeässä huoneessa hakea valokatkaisijaa, kun ei tidä mitä tekisi, mihin suuntaan menisi, eikä osaa enää päättää asioistaan. Mistä voi hakea apua tähän asiaan?
Olen eksyksissä, enkä enää tiedä, mitä tehdä?
4
86
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ehkä kannattaisi mt-palveluiden pariin, puntaroivat sitten siellä minkä tason apua olisi tarve saada. Ensin normi lääkärilläkäynti mistä lähetteet eteenpäin.
- Anonyymi00002
Tärkeää on löytää omat mielenkiinnon kohteensa. Niitä ei tarvii olla määrällisesti paljon sillä ne vaativat oman aikansa. Tasapainoinen ja säännöllinen elämä on se juttu. Mielenkiinnon kohteitansa kohtaan kannattaa olla aktiivinen eli esim. liikunnan suhteen sitä tulee myös harrastaa. Mullakin oli tänään neljän päivän tauko lenkkeilystä ja päätin kiireestä huolimatta painua ulos.
Futiskisojen kattelu vie valtavasti aikaa näinä viikkoina. Ensin mielentilani oli ok vielä teini-iässä, sitten iski masennus, apatia ja luovutus. Tää luovutusmoodi on oikeastaan melko levollinen siinä mielessä että loppuelämä on rennosti ottamista ja surffailua. Olen jo hyväksynyt elämänpolkuni ja tyytynyt kohtalooni. Jonkin verran negatiivista p*skaa elämääni on sisältynyt. Huonomminkin voisi kuitenkin olla. Minkäs teet kun maailma on täysien hullujen käsissä ja mikään ei muutu sen suhteen parempaan suuntaan. Ketään ei kiinnosta oikeasti ja kaikkien kannalta tärkeät asiat. Leikitään vaan mukana.
En osaa myöskään elää elämääni joten yksityiselämässänikään ei ole hurraamista. Mitä nyt manioissani ja bipolaareissani tänne kirjoittelen. En oo hakenut mitään apua ongelmiini. Lääkkeitä en ala vetämään. Lisäravinnepillerit auttavat jonkin verran. Mulla on vahva psyyke. Sen ansiosta en oo edelleenkään pakkopaidassa pehmustetussa huoneessa, linnassa taikka mullan alla. Ehkä mussa on sittenkin sitä kuuluisaa suomalaista sisua. -💊-. - Anonyymi00003
Aloittaja. Kirjoitat virheetöntä suomenkieltä.
Siispä. Voisiko kirjoittamisesta olla jotain tukea itsellesi.
Vihkoon tai nettiin.
Tarinoita?
Novelleja?
Runoja?
Musiikin kuuntelu on kahden asian kauppa; musiikki voi tehdä alakuloiseksi tai antaa voimaa. Mutta. Kenties johonkin uuteen genreen tai artistiin tutustuminen voisi viedä huomion itsestä.
Vilma
Märehtiminen voi kiduttaa.Tähän mä yhdyn: kirjoittaminen. No mä oon huono kirjottaan, mutta lähipiirissä moni kyllä, selvittelee asioitaan. Ja tossa kasvatustieteen opiskelussa oli toi reflektio ja mä ensin ihmettelin, että miks helevetissä pitää tietellisiä asioita kirjoitella oman elämän kautta, mutta siinä perusopintojen myötä se kyllä selkis. Silleen pääsi sisään niihin asioihin, vaikkakin kaikki ei siihen pystyny ja heitä varten oli tietenkin toinen vaihtoehto, mutta ite olin tyytyväinen kun laitoin vähän kuin oman elämän siihen likoon. Opiskelu aina kannattaa, jos pää kestää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!601822Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1461556Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka721278La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt12903- 89886
- 87780
- 60579
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko40563- 38534
- 55496