Mä en niinku ymmärrä sitä, että jos menet yksityiselle hammaslääkäriasemalle paikkauttaan hampaasi, mutta hammas ei tulekaan kuntoon ja palaat vajaan kuukauden päästä samalle hammaslääkäriasemalle, mutta eri lääkärille (koska ensimmäinen lääkäri on lomalla) niin joudut maksamaan korjausoperaatiosta, koska korjaaja on eri kuin virheen tehnyt lääkäri. Eikö takuu pitäisi olla hammaslääkäriasemakohtainen eikä lääkärikohtainen, kun se asemahan sen palkan niille vissiin maksaa?
Mikä on hammaslääkäriaseman vastuu?
15
98
Vastaukset
- Anonyymi00001
Lääkäreitä, varsinkin ylilääkäreitä on hyvin vaikeaa saada vastuuseen tekemistään hoitovirheistä, kaikkialla.
- Anonyymi00003
Mun mielestä tilanne on ihan sama, että jos viet autosi korjaamole vaikkapa jarruremonttiin, mutta remontin jälkeen ilmeneekin, että vika ei tullut korjatuksi ja viet uudestaan autosi remonttiin niin korjaamo laskuttas uudestaan, koska mekaanikko on eri kuin ensimmäisellä kerralla.
Ilmeisesti säännöt ei ole kaikille samat! - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Mun mielestä tilanne on ihan sama, että jos viet autosi korjaamole vaikkapa jarruremonttiin, mutta remontin jälkeen ilmeneekin, että vika ei tullut korjatuksi ja viet uudestaan autosi remonttiin niin korjaamo laskuttas uudestaan, koska mekaanikko on eri kuin ensimmäisellä kerralla.
Ilmeisesti säännöt ei ole kaikille samat!Autossa ei yleensä ole "komplikaatiota", vaan asentaja on tehnyt virheen, jonka korjaamo joutuu tietenkin korjaamaan omalla kustannuksellaan.
- Anonyymi00002
Hampaan paikan korjaaminen ei välttämättä ole virhe. Se voi olla komplikaatio, jonka korjaamisen maksaa tietysti asiakas.
- Anonyymi00005
Riippuu mikä on pielessä? Onko paikka irronut, tullut uusi reikä vai mikä? Tietämällä oireen voidaan päätellä onko kyse lääkärin virheestä vai etenevästä eroosiosta.
- Anonyymi00006
Jätti liian ison välin hampaiden väliin ja ientaskuun pääsi ruokaa, mikä tulehdutti ikenen, jonka vuoksi jouduin käymään päivystyksessä julkisella puolella. Nyt vanha paikka purettiin virheen tehneessä hoitolassa ja pistettiin väliaikainen lääkepaikka, jotta ien rahottuu ja voidaan pistää taas uusi pysyvä paikka. Eli pirhannamoinen ruljanssi tuli tästä
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Jätti liian ison välin hampaiden väliin ja ientaskuun pääsi ruokaa, mikä tulehdutti ikenen, jonka vuoksi jouduin käymään päivystyksessä julkisella puolella. Nyt vanha paikka purettiin virheen tehneessä hoitolassa ja pistettiin väliaikainen lääkepaikka, jotta ien rahottuu ja voidaan pistää taas uusi pysyvä paikka. Eli pirhannamoinen ruljanssi tuli tästä
Ensisijaisesti selvitä asia hoitolan kanssa. Vaadit hyvitystä käynnistä.
- Anonyymi00013
Anonyymi00006 kirjoitti:
Jätti liian ison välin hampaiden väliin ja ientaskuun pääsi ruokaa, mikä tulehdutti ikenen, jonka vuoksi jouduin käymään päivystyksessä julkisella puolella. Nyt vanha paikka purettiin virheen tehneessä hoitolassa ja pistettiin väliaikainen lääkepaikka, jotta ien rahottuu ja voidaan pistää taas uusi pysyvä paikka. Eli pirhannamoinen ruljanssi tuli tästä
Ientaskuun voi normaalistikin jäädä ruokaa... siksi hampaat onkin puhdistettava huolella hammasharjoin (itselläni sähkö- ja tavisharja), hammaslangan ja hammasväliharjan avulla. Onko hammaskivi poistettu?
Kyseessä voi olla myös Parodontiitti eli hampaan kiinnityskudossairaus, joka aiheuttaa hammasongelmia.
- Sheena - Anonyymi00014
Anonyymi00006 kirjoitti:
Jätti liian ison välin hampaiden väliin ja ientaskuun pääsi ruokaa, mikä tulehdutti ikenen, jonka vuoksi jouduin käymään päivystyksessä julkisella puolella. Nyt vanha paikka purettiin virheen tehneessä hoitolassa ja pistettiin väliaikainen lääkepaikka, jotta ien rahottuu ja voidaan pistää taas uusi pysyvä paikka. Eli pirhannamoinen ruljanssi tuli tästä
Aiheuttiko tuon kruunu vai paikka?
Kun vaihdatin kruunun, niin hampaan väliin jäi aukko toisin kuin paikatessa. Se herätti hämmästystä, että purentapinta on vahvempi, mutta hammasväli jätettiin avoimemmaksi, eli alttiimpi ienongelmille, joka paljon pahempaa kuin teikiintyminen.
No usein ne on itsenäisiä yrittäjiä, niin ei niillä oo mitään kollektiivista vastuuta. Voi mennä sellaselle yhden lääkärin vastaanotolle. Meilläkin oli täällä kymmeniä vuosia sitten. Mutta viran omaset laitto kiinni.
- Anonyymi00008
On merkillistä, että ei korvannut. Onkohan niin että jokainen hammaslääkäri on vähän kuin itsenäinen yrittäjä. Heillähän on ihan eri taksatkin.
Myös julkisella on sama. Laitatin kruunun, joka irtosi, kävin liimauttamassa toisella, sekin irtosi. Hinnaksi tuli yli 800 e. Kirjoitin sotealueen johtavalle hammaslääkärille, hänen mukaansa se on ok. Hammaslääkäri antoi minulle kruunun teettämisestä laskun yksityiselle firmalle, kun olin vastaanotolla. Sitä ei siis laskutettu sotealueen laskulla. Tämäkin on sotealueen johtavat hammaslääkärin mukaan normaalia toimintaa. Sen lisäksi hän laskutti työt soten kautta. Miten sitten voidaan saada yhteenveto, paljonko sotealueen hammaskulut ovat, jos sinne saa yksityinen firma sujauttaa asiakkaalle n. 300 euron laskun vastaanotolla? Olen vieläkin sitä mieltä että minua kohdeltiin väärin. - Anonyymi00009
Ajattelin selvittää kesälomalla ko. asiaa. Hammaslääkärit eivät ole tottuneet ottamaan vastaan palautetta. Hinnoittelu ei tue sellaista.
Otin yhteyttä, koska purentaan tuli muutoksia. Lääkäri ei tehnyt mitään kun kävin näyttämässä vaan vähintäänkin loukkaantui. Pyysi odottamaan kolme kuuksutta (johon mennessä todennäköisesti huononnukseen tottuu). Ei olisi ottanut puheeksi, mutta kun itse otin seuraavall kdrralla kieltäytyi tekemästä mitään. Joutuisin menemään toiselle. - Anonyymi00010
Hammaslääkäreillä ei ole vastuuta. Jos mikään operaatio epäonnistuu, niin asiakas joutuu maksamaan siihen kuuluvan tutkimukset ja korjaustyön. Ilmeisesti hoitovirheestä pitäisi tehdä erillinen ilmoitus, mutta jää helposti tekemättä, sillä hammaslääkärit eivät myönnä tai totea virhettä, vaan kertovat jotakin yleistä asiaan vaikuttanutta, jolloin jää epävarmaksi, koska lääkäreihin ja lääkäreiden korkeaan moraaliin on totuttu luottamaan.
- Anonyymi00012
Voithan sä sinne lupa-ja valvontavirastoon laittaa kuvat liitteeksi vahingoisa.
- Anonyymi00011
Riippuu todella paljon hammaslääkäristä/hammaslääkäriasemasta ja ennen kaikkea hampaassa/suussa olevasta ongelmasta.
Ajattele itsesi hammaslääkäriksi.. paikkaat tunnin tai pari asiakkaan hammasta, se tulee kuntoon. Myöhemmin vaikka tuon kuukauden päästä paikka halkeaa, se on uusi tapahtuma. Et voi sille mitään, ettei paikka pysynyt asiakkaan suussa, se ei kuitenkaan ole sinun vikasi. Asiakas on tietysti tästä käärmeissään enemmän tai vähemmän, mutta tuskin alkaisit ilmaiseksi toista kertaa hammasta korjaamaan.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483