Voiko potilaiden terveystuedoilla köydä kauppaa?

Anonyymi-ap

Voiko terveystiedoilla rahastaa?

Olen ollut työterveyden ulkopuolella jo yli 15 vuotta, Muistuu mieleeni viimeiset käynnit työterveyslääkärin pakeilla. Tiesin kohta joutuvani julkisen terveydenhoidon piiriin. Kysyin silloiselta lääkäriltä, saanko minä mukaani omat terveystietoni viedäkseni ne julkiselle puolelle, sairaudet, hoitotoimenpiteet ym asiaaan liittyvät. Saisin tiedot työterveyden sihteeriltä. Tämä aloittikin niiden tulostamisen, mutta paikalle sattui johtava terveydenhoitaja, joka oitis ilmoitti, että minun pitää maksaa niistä. Ihmettelin kovasti.
Julkisella puolella kysyttiin mm. missä minua on hoidettu ja kysyttiin, saadaanko näiden tietoja minusta kysellä. Tietenkin lupasin, olihan kyseessä minun terveystiedot ja siellä ei ollut mitään salattavaa. Mainitsin myös tämän käyttämäni Työterveyden ja ne yksityiset tahot, jossa olin ollut pakotettuna käymään muutaman kerran.
Kysyinkin kerran lääkäriltä Terveyskeskuksessa, näkyykö Työterveys-alajtani mitään tietoja. Ei näkynyt. Kaikilta muilta ilmeisesti tietoja saatiin, mutta ei tältä käyttämältäni Työterveydeltä.
Mainittakoon,tämä Työterveys oli muutamien Kokkolalaisen yrityksen yhdessä perustamansa yhdistys, joka ei enää ole olemassa.
Nitä sanotte, oliko oikein tältä instaltilta evätä minun terveystietijen luovuttamista minulle ilmaiseksi. Voiko terveystiedoilla tosiaan rahastaa,
Tätä olen jo 16 vuotta ihmetellyt. Olen saanut hyvää hoitoa julkiselta puolelta ja erikoissairaanhoidon puolelta kiitettävästi vaikeista ajoista huolimatta.

Tätä kysyy 76-vuotias mies, nimimerkki JKL sr

1

<50

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mitä rahastamista se on, kun tehdystä työstä pyydetään pieni korvaus? Siis onhan siitä kuluja, kun palkattu henkilö käyttää työaikaa ja työnantajan välineitä sinulle tulostamiseen. Kenen sitten pitäisi maksaa sinun saamasi palvelu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      103
      1241
    2. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      93
      862
    3. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      31
      784
    4. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      66
      693
    5. Karita Tykkä mennyt kihloihin.

Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      616
    6. 32
      605
    7. S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan

S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist
      Maailman menoa
      16
      574
    8. Nainen tosi ikävä sua

Näkispä edes ohimennen
      Ikävä
      18
      558
    9. Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa

Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta
      Ikävä
      43