Että työläiset ehtii kuolla ennen eläkeikää, näin säästetään eläkevarat.
Eläkeiän noston tarkoitushan on
Anonyymi-ap
49127
5Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
Vastaukset 49
Vanhimmat
AIVAN!!
Mielisairas maa tämä Suomi nykyisin on.
Tätä ei saa tapahtua.
On selvää että tuo tulee tapahtumaan, köyhät laitetaan maksamaan Ukrainan tuki ja NATO johdon vaatimat aseostot.
Jo nyt eläkeläisupseerit miehittää julkishallinnon työpaikkoja ja odottavat siviilieläkettä tuosta virasta.
Alkaa olla sisällisodan paikka tässä maassa, Paskin hallitus koskaan tässä maassa ja entistä hullummaksi menee tämä maa kokoajan.
Paskoja hallituksia on ollut jo vuosikymmeniä!
Siksi Suomi kyntää nyt niin syvissä vaikeuksissa, että jonkinlainen romahdus tulee. Se on kehittynyt pitkän ajan kuluessa ja seuraukset alkavat vääjäämättömästi vaikuttaa koko voimallaan.
Jos käännettä ei tule, varsinkin nuorilla ei ole mitään toivoa hyvästä tulevaisuudesta, vanhat saavat pelätä pärjäämisensä puolesta ja muut voivat vain kamppailla mahdollisuuksiensa mukaan, että jotenkin selviytyisivät.
Omasta puolestani olen valmis kapinaan! Minulla ei ole mitään menetettävää. Toinen vaihtoehto on muuttaa Suomesta pois ja kirota Suomi syvimpään helvettiin.
Suomen päättäjät on rosvoja.
Joo hölmöt äänestäjät tämän tekee.ei tule helpottumaan.huonoin tapa jättää äänestämättä..ei äärioikeisto ajattele työläisiä
Tämä on aivan oikein sillä he ovat rapsuttaneet vain omaa takalistoaan kaikki nämä vuodet.
- Alle eläkeikäiset -on ilkkuneet eläkeläisille -olette Elättejä .
- no nyt nuorempien ei itse tarvi jäädä ollenkaan eläkkeelle -!
- saavat painaa töitä -Niska-Limassa Hautaan Asti - !
- Luulis Niitä VITUTTAVAN -kun Eivät pääse Eläkkelle Koskaan
- HÄÄÄÄH -HÄH -HÄH -HÄH -HÄÄÄÄH ja LääääH ja LääääH -
EIHÄN TÄSSÄ MAASSA TULE ENÄÄ KOSKAAN OLEMAAN TÖITÄ KAIKILLE, TÄMÄ ON RIKOS JA HUIJAUS MITÄ VVM HULLUT SUUNNITTELEE.
Sotilaslentäjät jää nuorena eläkkeelle.
Tuskallisesti kuoleva eläkeloinen on youtuben arvoinen...
Kokoomusta ja persut tuhoaa Suomen. Nuoret ei pääse töihin kun vanhuksia pidetään väkisin töissä. Mitään tuottavuutta yli-ikäinen työntekijä ei tuo millekään firmalle. Ehkä joudutaan palkkaamaan avustajia työntämään pyörätuoleja ja vaihtamaan vaippoja kun eläkeikää nostetaan riittävän korkealle.
Hyviä eläkevirkoja on julkishallinto täynnä, täydellä palkalla odotetasn eläkettä töissä nukkumalla.
...eikös kokoomuksella ole ennätys nimissään eduskunnan istunnoissa nukkumisesta?
500 000 työtöntä ja eläkeikää pitäisi nostaa, viittaa vahvasti siihen ettei tarkoitus ole maksaa kenellekkään eläkettä vaan pitää työläisiä töissä niin kauan että tipahtavat suoraan työpaikoilta.
Kokoomuksen unelma.
Olisi poistaa osaamattoman naishallituksen luomat valtionvelat siis
Sä oot tyhmä. Et osaa tehdä vertailevaa tutkimusta ja tilastoja kun väität valheit.
- Ai nii sähä oot tuon nykyisen valehtelijoiden klubin agitaattori. Varo koska päätökset kosahtaa suhun ja elämäs muuttuu suuntaan mihi et sen haluu muuttuvan.
miksi puhumme työläisiä ei ole eläkeläiset töihin ,, entä näin voimekko puhua työvoima pulasta kun töitä ei ole edes nuorille aikuisille puhumattakaan tänne tuoduista kymmenistä tuhansista työperään tulevia ihmisiä ja puhumattakaan heistä jotka ovat tulleet tänne ilman mitään ,, ja opiskelijat jotka valtio yritää koluttaa korkeimiksi ,, MITÄ PUHETTA HÄVETKÄÄ ,, ei tommoista ääliö juutua,,
Orpo haluaa löhöävät eläkeloiset takaisin töihi!
Saadaan eläkevarat parempaan käyttöön.
Hoh hoijaa kuinka pölhö alottaja. Tänä päivänä ihmiset elää paljon pitempään kuin 30 vuotta sitten. Itse olen 64v ja en todellekaan jää eläkkeelle ens vuonna. Jos on hyvässä kunnossa niin miksi hitossa pitäs jäädä pois töistä. Hyvä idea jos nostetaan eläkeikää.
Hoh hoijaa kuinka pölhö viesti
Kuka elää kuka ei. Aika moni lähipiiristä on pudonnut elämästä pois 55v-63v välillä kuka sairastumisren takia, kuka lääkärin tekemän fataalin virheen ( leikkauksessa laittoi valtimon laskimoon ja laskimon valtimoon - piuhat väärin päin mutta elolliselle fataali ja sai vain huomautuksen. Näin Suomessa.)
Yhtä paljon hajontaa elin ajassa kuin 1800 luvulla. Mutta tottakai kevyttä työtätekevät konttorirotat ja johtajat ( ja vanhan ajan kotirouvat) elävät pidempään sekä terveempinä. Suurin osa kansasta taitaa edelleen olla duunareita joten todellisuus eliniän noususta selviää 30v päästä kun suuret ikäluokat ovat pois laskuista.
Katsotaan sitten sodan jälkeen, miten asiat järjestetään ja kuka järjestää.
Hyvä elokuva tulossa teattereihin siis
Kyllä, nyt on jo kiire valmistautua Venäjän hyökkäykseen! Viranomaiset kehoittavat kolmen päivän kotivaran pitämiseen, mutta minä olen varannut viikoksi. Pohdin jo kotivaran lisäksi pakoreittejä Suomesta pois.
Venäläiset päättäävät ja hyvä jos jää edes terveet sormet imeskeltäviksi
"Hoh hoijaa kuinka pölhö alottaja. Tänä päivänä ihmiset elää paljon pitempään kuin 30 vuotta sitten."
Moni tuttu lähtenyt 70 vuotiaana tai vähän yli.
Näin sitä kansalaisia kusetetaan ihan viimeiseen asti.
Tässäkin keississä puhutaan TYÖLLISTEN määrän lisääntymisestä tällä tempulla...niitä TYÖPAIKKOJA ei vaan ole tulevaisuudessakaan.
Te voitte olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta se oli jo EU:n omistavan EPP puolueen Varsovan manifesti vuonna 2010, että ihmisen elinikä on vain sen mittainen, kun hän pystyy tekemään työtä. Nyt sentään nostetaan vasta julkisena tietona eläkeikää, mutta mitä tehdään työkyvyttömille, se on toinen juttu. Teillä on vasta vain harmaa aavistus, että mitä kohti olemme menossa.
Voin kertoa - on kohta 20 vuotta ollut raskasta elää kaiken tiedon kanssa, ja seurata miten totuus etenee askel askeleelta, ja jokaisella etapilla sitten tulee tämä kiljahdus, mutta mikään ei muutu.
Te ette edes hurjimmissa kuvitelmissanne osaa kuvitella, että minkälaisia susia siellä on lammasten vaatteissa.
Teiltä viedään niin fyysiset kuin henkiset aseetkin, ennen kuin te tajuatte lopullista totuutta. En tiedä voisiko totaalinen sota jossakin vaiheessa pysäyttää tämän sadismin?! Vaikea kuvitella, että onko enää edes olemassa inhimmillisyyttä senkään jälkeen.
Vain ihme pelastaa enää mitään. Ja se on erittäin epätodennäköinen. Kun teille selviää, että Suomelta on viety puoluepolitiikka, ei ole enää kansanedustajia - sillä ei ole mitään merkitystä, olemme nyt jo suorassa EU-komission diktatuurissa ihan oman perustuslakimme mukaan, eduskunnalla ei ole merkitystä tai valtaa tälläkään hetkellä, mutta heitä tarvitaan leikkimään demokratiaa.
Ehkä henkisesti on parempi ja ainoa mahdollisuus vain ilman mitään mielipiteitä keskittyä omaan elämään ja läheisten selviämiseen, ja auttaa niitä joita pystyy. Olen niin valtavan pahoillani, että kaikki tämä tapahtuu.
Moni tulisi elämään vuosia kituuttaen työttömänä ja eläkettä ei saisi. Toki saisi jotain toimeentulotukea, mutta se olisi pienen pieni osa eläkkeeseen verrattuna.
Eli uudistuksilla haetaan vain säästöjä eläkkeiden maksamisesta, ei työllisyyden nostamisesta.
Oletettavasti niin, koska nostamisen perustelut eivät ole totta. Kyse voi olla myös eläkkeiden verotuksesta ja siihen liittyvän vastustuksen pehmittämisestä. Eläkeläisten pitää osallistua säästötalkoisiin muiden lailla. Onhan viimevuosien "ostovoimakin" ollut melkoinen talouspolitiikan valhe. Samat henkilöt senkin takana.
Eläkeläiset on itse maksaneet eläkkeensä. Kaikki hinnat ja maksut nousee, Eduskunta nostaa omaa korkeaa palkjaansa, ja verovapaita korvauksia, sekä kaikkia extra luxus etuja. Pienellä eläkkedllä kituva ei elä ilman ruokaa tai ilman lämmintä asuntoa. Ollaan tehty jo talkoita ja maksettu veroja vuosi kymmenet.
Kun Saksassa vuonna 1916 virkamiesten eläkeikä laskettiin 65-vuoteen. Tuolloin 20–30% saavutti 65 vuoden iän.
Nyt pitää muistaa, että eläkeläisiä on Suomessa 1,6 miljoonaa ja heidän äänimäärällä on nyt äänestettävä vain sitä puoluetta joka sitoutuu pitämään eläkeläisten puolta.
Kokoomus tulee menettämään myös keskituloisten eläkeläisten äänet. PS tekee viisaasti kun pidättyy myötäilemastä Kokkareita.
Vasemmistoliitto taas nostaisi verot taivaisiin niin työläisiltä kuin eläkeläisiltä
Vasemmusto haluaa koko maailman Suomeen ilmais täysi hoitoon velkarahalla, ja maksaa miljardeja kehitys apua. Kehitys apu menee aseisiin tai muualle,siitä ei ole ollut mitään hyötyä.
Eipä taida olla työpaikkoja vapaana, edes 50 ei enää pääse töihi , saati yli 70 v. Missä todellisuudessa virka miehet elää. Suomessa Eun kovin työttömyys, lisää työttömiä tulee koko ajan. Nuorillekaan ei ole töitä saati vuosikymmeniä raataneille ihmisille. Raskaissa töissä joutuu eläkkeelle kuluma vikojen takia. Istuma työssä olevat virkakössit vois mennä raksalle, vanhus töihin tai suustalous keittiöön jalkojen päällä olemaan 8h, päivässä.
Todellisuudesta irtautuneiden paperinpyörittäjien kuvitelmia nuo eläkeiän nostot.
PERSUT hallituksessa, tätäkin temppua ajamassa !
Ilman persuja ja vihreitä Suomi olisi hyvä maa elää. Kokoomuksesta Orpo pois ja maa olisi täydellinen.